Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linnie52
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
Ook de Galaxy smartwatch 46 mm besteld bij bol inclusief de headset.
UninPro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:01:
Let op voor de Samsung Watch Active 2 aanschaffers; flinke prijsdaling & bij aankoop van een Galaxy Watch of Galaxy Watch Active2 ontvang je een JBL Endurance RUN Bluetooth Headset t.w.v. 49.99 euro.

Ik heb de mijne 3 dagen voor de actie periode ontvangen via Bol.com.
Ik heb gevraagd of ik gewoon in aanmerking kon komen voor de korting en de headset. Helaas was dat niet mogelijk. De enige constructie die mogelijk is, het opnieuw bestellen van de Samsung Watch Active 2. en mijn huidige retour te zenden |:(

Oftewel, morgen ontvang ik een nieuwe Galaxy Watch Active 2 waarbij ik ook direct mijn huidige op de post doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Iemand advies voor mij? Ik heb nog nooit een smartwatch gehad. De Galaxy Watch ziet er goed uit. Is het het waard voor in de fitness? Heb nu zelf een polar M430.

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Zojuist weer een hardloopsessie gedaan met de gear tracker app. Hartslag lijkt nu beter. Alhoewel gemiddeld 177bpm... is dat normaal? Pace lijkt me redelijk OK (4.55 p/km). Alleen als ik naderhand de route bekijk en de route loopt dwars door gebouwen/huizen, dan zakt bij mij de spreekwoordelijke broek af.

Is het dan onmogelijk om met een "active" watch (de naam zegt het al) een goede run te track en of sla ik met deze Samsung de plank mis?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:23
UninPro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:01:
Let op voor de Samsung Watch Active 2 aanschaffers; flinke prijsdaling & bij aankoop van een Galaxy Watch of Galaxy Watch Active2 ontvang je een JBL Endurance RUN Bluetooth Headset t.w.v. 49.99 euro.

Ik heb de mijne 3 dagen voor de actie periode ontvangen via Bol.com.
Ik heb gevraagd of ik gewoon in aanmerking kon komen voor de korting en de headset. Helaas was dat niet mogelijk. De enige constructie die mogelijk is, het opnieuw bestellen van de Samsung Watch Active 2. en mijn huidige retour te zenden |:(

Oftewel, morgen ontvang ik een nieuwe Galaxy Watch Active 2 waarbij ik ook direct mijn huidige op de post doe.
Nog iets om op te letten: ik heb de Active 2 via bol.com besteld. Maar die werd geleverd door een andere partij. Dat bleek een buitenlands model te zijn waardoor die niet in aanmerking komt voor de actie...
Bol.com vandaag telefonisch over gesproken: u moet ons zien als winkelcentrum met allemaal winkels en niet als een winkel.

Kortom: horloge gaat terug en bestel wel ergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

cv8x schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:30:
Zojuist weer een hardloopsessie gedaan met de gear tracker app. Hartslag lijkt nu beter. Alhoewel gemiddeld 177bpm... is dat normaal? Pace lijkt me redelijk OK (4.55 p/km). Alleen als ik naderhand de route bekijk en de route loopt dwars door gebouwen/huizen, dan zakt bij mij de spreekwoordelijke broek af.
Dit ligt een beetje aan je lichaam. Zelf zit ik met die pace ook rondom de 175 bpm

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
jaguarxj16 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:36:
[...]

Nog iets om op te letten: ik heb de Active 2 via bol.com besteld. Maar die werd geleverd door een andere partij. Dat bleek een buitenlands model te zijn waardoor die niet in aanmerking komt voor de actie...
Bol.com vandaag telefonisch over gesproken: u moet ons zien als winkelcentrum met allemaal winkels en niet als een winkel.

Kortom: horloge gaat terug en bestel wel ergens anders.
Op de bol pagina waar je hem besteld hebt staat vast een link naar andere verkopers. Bol staat daar zelf soms ook gewoon tussen, terwijl je die pagina dus niet als eerste te zien krijgt. Beetje raar en omslachtig, maar soms is een andere verkoper net een paar euro's goedkoper dan bol zelf waardoor je die andere verkoper eerst te zien krijgt.
Ik had hem bij bol zelf besteld en heb een NL model ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52

Is het dan onmogelijk om met een "active" watch (de naam zegt het al) een goede run te track en of sla ik met deze Samsung de plank mis?
Heb je de trashhold ingesteld? Ik zou een keer tracken met je telefoon er naast. Die wil namelijk ook nog al eens door huizen tracken met name als je op de stoep loopt. Dan kan je van beiden de gpx files vergelijken.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

bloodlynx schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:05:
[...]

Heb je de trashhold ingesteld? Ik zou een keer tracken met je telefoon er naast. Die wil namelijk ook nog al eens door huizen tracken met name als je op de stoep loopt. Dan kan je van beiden de gpx files vergelijken.
Waar kan ik die instellen?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• Spass67
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 18:07

Volgens mij is het enige dat het horloge doet een reeks van GPS punten verzamelen. Als hij een meting doet, en je gaat daarna een hoek om en het horloge maakt nog een meting, dan is het aan Gear Tracker om map-mapping te doen en ervoor te zorgen dat de route netjes de hoek omgaat, en niet dwars door gebouwen.

Misschien kun je in Gear Tracker het aantal meetpunten verhogen? Hoe meer metingen hoe beter de route wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 11:07
Allereerst credits aan @GilbertvH voor het benoemen van Gear Tracker! Vanaf het moment dat ik deze app ben gaan gebruiken in combinatie met Strava ben ik verknocht aan mijn Samsung Galaxy Watch Active 2.

Ik lees toch wat wisselvalligheid omtrent de GPS tracking bij anderen. Zelf heb ik deze ervaring niet. Op dit moment heb ik mijn 2e Watch Active 2. (zie actie incident Samsung eerder in dit topic) waardoor ik wel kan zeggen dat de GPS betrouwbaar is van watch, in elk geval in combinatie met Gear Tracker.
Het lijkt mij van belang om dan goed te kijken of instellingen correct zijn op je watwch. Ik loop zelf zonder telefoon en heb de instellingen qua locatie op basis van GPS staan en niet op Wifi. Mijn Watch is dus de tracker van alle gegevens die ik gebruik voor mijn hardlopen.

Ik heb recent een kleine run voor de gein (energie kwijt raken) van 3km gemaakt gewoon op de Samunsg app en ook deze wordt netjes weergegeven op maps. Ik loop in de binnenstad van Eindhoven en daar rondom een park.

Ik heb zojuist even een run gemaakt om te kijken naar oa. batterij verbruik. Deze was 5% op een run van +-25 minuten en ik kom er zojuist achter dat dit in Gear Tracker ook netjes wordt aangegeven. Je kunt in Gear Tracker wisselen tussen verschillende schermen en waarop je blijft staan komt ook continue terug. Ik vind gewoon pace en duur het meest interessant.

Voor wat meer verduidelijking heb ik foto's gemaakt. Een screenshot maken is nog niet gelukt op mijn Watch Active 2. Krijg de knoppen combinatie met de swipe nog niet voor elkaar.

Foto's zijn gemaakt na de run vanuit de LOG in Gear Tracker. Wat ik fantastisch vind is dat ik niets op mijn telefoon hoef te doen of mijn gegevens van de betreffende run worden automatisch al geüpload op Strava.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5aknuHiDgzZYXzdMF9DkfJWv/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T4RHkPfGZLHT2m3JXnTESeYl/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rOmwEhGiwUgFINZTM9nRntq1/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FcdOF2wmpomF7liAYckfpQYj/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B7YWHJv2P3zzRSkqkhXvLgFG/thumb.jpg

Ik hoor en lees ook over andere Watches die "beter" lijken te functioneren met rennen en andere sporten.
Voor mij is dit echter de perfecte combinatie van een smartwatch (integratie met mijn Samsung telefoon werkt fantastisch) en het kunnen tracken van mijn run. Zolang je hetzelfde product gebruikt maken kleine verschillen in KM's en hartslagen weinig uit.

Nog even voor de duidelijkheid, hier spreekt geen fan boy van Samsung producten. Ik typ vanuit een Macbook en wissel wel eens van iPhone en Samsung. Mijn vorige horloge was een FitBit Charge 3.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hoe kan ik het aantal meetpunten verhogen? En @UninPro ; hoe staan bij jou de instellingen? En hoe krijg jij scherm vast te zien tijdens het hardlopen? Bij mij swipet het scherm automatisch naar andere schermen (met o.a. hartslag etc)

[ Voor 43% gewijzigd door cv8x op 19-12-2019 10:05 ]

• UninPro
cv8x schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:03:
Hoe kan ik het aantal meetpunten verhogen? En @UninPro ; hoe staan bij jou de instellingen? En hoe krijg jij scherm vast te zien tijdens het hardlopen? Bij mij swipet het scherm automatisch naar andere schermen (met o.a. hartslag etc)
Mijn locatie instellingen in de instellingen van de Samsung Watch Active 2 staan op GPS.
Opvallend genoeg dacht ik ooit de optie te hebben gezien dat je "continue locatie" aan kon zetten maar dat lijkt met de laatste software update verdwenen.

Verder is het heel vreemd dat je telefoon automatisch gaat swipen door de Gear Tracker schermen. Mijn horloge is gewoon zwart totdat ik 1km heb gerend en hij een update geeft of op het moment dat ik zelf natuurlijk op het horloge kijk en mijn pols draai.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Wanneer komt de update nou? Het is toch bizar hoelang dit duurt. Hiermee zou je dus ook intervallen kunnen instellen op de horloge zonder het gebruik van een andere applicatie op de horloge. Gear tracker lijkt me niks en endomondo is ook prut, alles kan behalve intervallen opstellen.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

UninPro schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:52:
[...]

Mijn locatie instellingen in de instellingen van de Samsung Watch Active 2 staan op GPS.
Opvallend genoeg dacht ik ooit de optie te hebben gezien dat je "continue locatie" aan kon zetten maar dat lijkt met de laatste software update verdwenen.

Verder is het heel vreemd dat je telefoon automatisch gaat swipen door de Gear Tracker schermen. Mijn horloge is gewoon zwart totdat ik 1km heb gerend en hij een update geeft of op het moment dat ik zelf natuurlijk op het horloge kijk en mijn pols draai.
Ik heb in de gear tracker app "scherm continu aan" staan. Met deze optie wordt er continu automatisch geswiped tussen de schermen..

GPS op de watch stond op "gps en draadloos netwerk"

Heb dit nu aangepast naar alleen GPS

PS. Als ik ga hardlopen neem ik mijn mobiel niet mee.

[ Voor 8% gewijzigd door cv8x op 19-12-2019 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
UninPro schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:50:
Allereerst credits aan @GilbertvH voor het benoemen van Gear Tracker! Vanaf het moment dat ik deze app ben gaan gebruiken in combinatie met Strava ben ik verknocht aan mijn Samsung Galaxy Watch Active 2.

Ik lees toch wat wisselvalligheid omtrent de GPS tracking bij anderen. Zelf heb ik deze ervaring niet. Op dit moment heb ik mijn 2e Watch Active 2. (zie actie incident Samsung eerder in dit topic) waardoor ik wel kan zeggen dat de GPS betrouwbaar is van watch, in elk geval in combinatie met Gear Tracker.
Het lijkt mij van belang om dan goed te kijken of instellingen correct zijn op je watwch. Ik loop zelf zonder telefoon en heb de instellingen qua locatie op basis van GPS staan en niet op Wifi. Mijn Watch is dus de tracker van alle gegevens die ik gebruik voor mijn hardlopen.

Ik heb recent een kleine run voor de gein (energie kwijt raken) van 3km gemaakt gewoon op de Samunsg app en ook deze wordt netjes weergegeven op maps. Ik loop in de binnenstad van Eindhoven en daar rondom een park.

Ik heb zojuist even een run gemaakt om te kijken naar oa. batterij verbruik. Deze was 5% op een run van +-25 minuten en ik kom er zojuist achter dat dit in Gear Tracker ook netjes wordt aangegeven. Je kunt in Gear Tracker wisselen tussen verschillende schermen en waarop je blijft staan komt ook continue terug. Ik vind gewoon pace en duur het meest interessant.

Voor wat meer verduidelijking heb ik foto's gemaakt. Een screenshot maken is nog niet gelukt op mijn Watch Active 2. Krijg de knoppen combinatie met de swipe nog niet voor elkaar.

Foto's zijn gemaakt na de run vanuit de LOG in Gear Tracker. Wat ik fantastisch vind is dat ik niets op mijn telefoon hoef te doen of mijn gegevens van de betreffende run worden automatisch al geüpload op Strava.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hoor en lees ook over andere Watches die "beter" lijken te functioneren met rennen en andere sporten.
Voor mij is dit echter de perfecte combinatie van een smartwatch (integratie met mijn Samsung telefoon werkt fantastisch) en het kunnen tracken van mijn run. Zolang je hetzelfde product gebruikt maken kleine verschillen in KM's en hartslagen weinig uit.

Nog even voor de duidelijkheid, hier spreekt geen fan boy van Samsung producten. Ik typ vanuit een Macbook en wissel wel eens van iPhone en Samsung. Mijn vorige horloge was een FitBit Charge 3.
Graag gedaan! Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en had al bijna spijt van mijn aankoop (GW 46mm) toen ik geattendeerd werd op Gear Tracker. Begrijp me goed, ik heb hier geen aandelen in :*)

Op zijn Facebook pagina kun je alle tips & tricks vinden en hij houdt je up-to-date over wat er in de volgende release gaat komen. Vragen worden snel en accuraat beantwoord. Sinds deze app loop ik met veel plezier hard met mijn GW en mijn hartslag én GPS is erg accuraat. Wat mij betreft het geld van de app driedubbel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
rutgergron schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:53:
Wanneer komt de update nou? Het is toch bizar hoelang dit duurt. Hiermee zou je dus ook intervallen kunnen instellen op de horloge zonder het gebruik van een andere applicatie op de horloge. Gear tracker lijkt me niks en endomondo is ook prut, alles kan behalve intervallen opstellen.
Hier https://doc.samsungmobile.com/SM-R800/XAR/doc.htmll staat wel wat de wijzigingen zijn en de eerste 4.0.0.7 is van 19-11 en de tweede 4.0.0.7 is van 10-12. Versie R800XXU1DSK2 en daarna R800XXU1DSL1.
Weer aanpassingen geweest misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
mike123 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:19:
[...]

Hier https://doc.samsungmobile.com/SM-R800/XAR/doc.htmll staat wel wat de wijzigingen zijn en de eerste 4.0.0.7 is van 19-11 en de tweede 4.0.0.7 is van 10-12. Versie R800XXU1DSK2 en daarna R800XXU1DSL1.
Weer aanpassingen geweest misschien.
Waarom kan ik de update dan niet installeren? Blijkbaar is de update dan wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
rutgergron schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:47:
[...]

Waarom kan ik de update dan niet installeren? Blijkbaar is de update dan wel beschikbaar.
Hij is wel beschikbaar, maar nog niet in Nederland. Hier staat de versie van bovenstaand document voor Nederland (PHN):
https://doc.samsungmobile.com/SM-R800/PHN/doc.html
Geen idee wanneer de uitrol in Nederland is. We wachten al een maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondbdws
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 21:24
evdakker schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:13:
[...]

Hij is wel beschikbaar, maar nog niet in Nederland. Hier staat de versie van bovenstaand document voor Nederland (PHN):
https://doc.samsungmobile.com/SM-R800/PHN/doc.html
Geen idee wanneer de uitrol in Nederland is. We wachten al een maand...
@evdakker Ik heb paar dagen geleden, mijn Galaxy Watch Active 1 omgezet naar de Amerikaanse versie. Dus van PHN naar XAR. Alles werkt gewoon goed en ik heb de nieuwste update kunnen installeren, waaronder die ene met touch bezel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
raymondbdws schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:36:
[...]

@evdakker Ik heb paar dagen geleden, mijn Galaxy Watch Active 1 omgezet naar de Amerikaanse versie. Dus van PHN naar XAR. Alles werkt gewoon goed en ik heb de nieuwste update kunnen installeren, waaronder die ene met touch bezel. :D
Mag ik vragen welke handleiding je adviseert om te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

GilbertvH schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:16:
[...]

Graag gedaan! Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en had al bijna spijt van mijn aankoop (GW 46mm) toen ik geattendeerd werd op Gear Tracker. Begrijp me goed, ik heb hier geen aandelen in :*)

Op zijn Facebook pagina kun je alle tips & tricks vinden en hij houdt je up-to-date over wat er in de volgende release gaat komen. Vragen worden snel en accuraat beantwoord. Sinds deze app loop ik met veel plezier hard met mijn GW en mijn hartslag én GPS is erg accuraat. Wat mij betreft het geld van de app driedubbel waard!
Kan jij (of iemand anders) mij vertellen of je GPS instellingen kan aanpassen in de Gear Tracker App of op de active 2 watch?

Zojuist weer een run gedaan. Pace en HR lijken zeer OK. GPS daarintegen is dramatisch. Dwars door woonhuizen heen etc.

Toevoeging:

In de app is er een functie "GPS drempel", deze stond op 45m. Ik heb deze aangepast naar 8m. Ben er inmiddels achter dat dat GPS treshold is ;) Hoe staat deze bij jullie ingesteld?

Alvast dank!

[ Voor 9% gewijzigd door cv8x op 24-12-2019 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondbdws
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 21:24
KoenCows schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:03:
[...]

Mag ik vragen welke handleiding je adviseert om te volgen?
@KoenCows volg deze stappen: https://forum.xda-develop...gear-s3-r760-csc-t3784226

Er staat Gear S3, maar dit is ook geschikt voor Active 1. Je installeert niks op je Watch. Het enige wat je nodig hebt is een aantal bestanden.

Er is ook een tutorial video op YouTube met de active 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 13:55
[quote]cv8x schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:39:
[...]

Kan jij (of iemand anders) mij vertellen of je GPS instellingen kan aanpassen in de Gear Tracker App of op de active 2 watch?

Zojuist weer een run gedaan. Pace en HR lijken zeer OK. GPS daarintegen is dramatisch. Dwars door woonhuizen heen etc.

Toevoeging:

In de app is er een functie "GPS drempel", deze stond op 45m. Ik heb deze aangepast naar 8m. Ben er inmiddels achter dat dat GPS treshold is ;) Hoe staat deze bij jullie ingesteld?

/quote]

In Gear tracker heb ik bij sources de gps service van standaard naar GT service veranderd. Op standaard kreeg ik zelfs geen lock. Via GT services een lock binnen de 10s en zeer accuraat. de gps drempel heb ik nooit aangepast. Ik vermoed dat die drempel de waarde is vanaf wanneer gear tracker zegt dat ie klaar is om te gaan tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ok, ga ik dat aanpassen naar GT service. GPS treshold staat nu op 8m ipv de standaard 45 of 46. Eens kijken of dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:18
Meer mensen met een gekoppelde Pocophone? Ik krijg de meldingen niet goed door op de Active 2. Af en toe ineens een Whatsapp of email, maar zit geen lijn in wanneer het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
cv8x schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:54:
Ok, ga ik dat aanpassen naar GT service. GPS treshold staat nu op 8m ipv de standaard 45 of 46. Eens kijken of dat dat uitmaakt.
Grappig hoe dat bij iedereen verschilt. Ik heb GPS op standaard staan en heb altijd binnen 10 sec een fix. Ook drempel staat op 48m en nooit problemen met mijn GPS nauwkeurigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

GilbertvH schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:29:
[...]

Grappig hoe dat bij iedereen verschilt. Ik heb GPS op standaard staan en heb altijd binnen 10 sec een fix. Ook drempel staat op 48m en nooit problemen met mijn GPS nauwkeurigheid...
Ik woon in het centrum van een stad. Misschien dat dat ermee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
cv8x schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:30:
[...]

Ik woon in het centrum van een stad. Misschien dat dat ermee te maken heeft?
Wellicht! Ik loop hard in een natuurgebied dus geen last van huizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
UninPro schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lukt mij niet om mijn Active 2 te syncen met Gear Tracker. Je hoort dat via de watch te doen, waarna je een melding van Strava hoort te krijgen op de telefoon, waarna je toestemming kan geven. Lukt echter niet, moet ik daar nog iets bijzonders voor doen? Alle meldingen etc zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Gretzkyus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:18:
[...]

Het lukt mij niet om mijn Active 2 te syncen met Gear Tracker. Je hoort dat via de watch te doen, waarna je een melding van Strava hoort te krijgen op de telefoon, waarna je toestemming kan geven. Lukt echter niet, moet ik daar nog iets bijzonders voor doen? Alle meldingen etc zijn toegestaan.
Ik heb een Strava account met app draaiende op mijn telefoon. In de app van Gear Tracker kan je via instellingen een connectie maken met Strava. Als dat is gelukt staat er ook "connected".
Vervolgens hoef ik dus maar binnen te lopen na een rondje en in de buurt van telefoon te komen en het is al geupload.

@cv8x @GilbertvH
Ik loop zowel in de stad als aan de rand ervan (Eindhoven) en mijn GPS geeft tot nu toe een zeer accurate weergave. Zelfs in een nieuwbouwwijk waar ik soms vast liep in een doodlopende straat en terug moest zie je netjes terug op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

UninPro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:59:
[...]

Ik heb een Strava account met app draaiende op mijn telefoon. In de app van Gear Tracker kan je via instellingen een connectie maken met Strava. Als dat is gelukt staat er ook "connected".
Vervolgens hoef ik dus maar binnen te lopen na een rondje en in de buurt van telefoon te komen en het is al geupload.

@cv8x @GilbertvH
Ik loop zowel in de stad als aan de rand ervan (Eindhoven) en mijn GPS geeft tot nu toe een zeer accurate weergave. Zelfs in een nieuwbouwwijk waar ik soms vast liep in een doodlopende straat en terug moest zie je netjes terug op de kaart.
Hoe staan jouw GPS en treshold instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
cv8x schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:07:
[...]

Hoe staan jouw GPS en treshold instellingen?
Zoals aangeven heb ik GPS puur op GPS staan en waar vind ik de Treshold instellingen? Krijg 't niet gevonden in de instellingen van de Watch of Gear Tracker. Je zou haast eens in een ander gebied een rondje moeten rennen.

Geen idee of het een mogelijkheid is dat er gewoon een slecht GPS bereik is in de regio waar jij rent? Ik lees namelijk na de laatste updates meer positieve berichten over de GPS functionaliteit van de Active Watch 2.

En los van Gear Tracker of de originele Samsung App krijg je dezelfde route resultaten? In 't ergste geval heb je een defecte versie die software of hardware matig jou locatie niet goed lijkt te registreren.

Edit:
Naar aanleiding van de reactie van @bloodlynx hieronder. Ik ren op basis van de GPS van mijn horloge. Ik laat mijn mobiel thuis. Maar zeker een optie om naar te kijken als je dat nog niet hebt gedaan @cv8x

[ Voor 11% gewijzigd door UninPro op 25-12-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
UninPro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:27:
[...]

Zoals aangeven heb ik GPS puur op GPS staan en waar vind ik de Treshold instellingen? Krijg 't niet gevonden in de instellingen van de Watch of Gear Tracker. Je zou haast eens in een ander gebied een rondje moeten rennen.

Geen idee of het een mogelijkheid is dat er gewoon een slecht GPS bereik is in de regio waar jij rent? Ik lees namelijk na de laatste updates meer positieve berichten over de GPS functionaliteit van de Active Watch 2.

En los van Gear Tracker of de originele Samsung App krijg je dezelfde route resultaten? In 't ergste geval heb je een defecte versie die software of hardware matig jou locatie niet goed lijkt te registreren.
Afhankelijk of je met je telefoon verbonden bent worden er wel automatisch andere GPS instellen gebruikt.. Samsung vond dat schijnbaar nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
UninPro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:59:
[...]

@cv8x @GilbertvH
Hmmz, ik doe niets anders dan dat. Hij kan vanuit de watch alleen geen sync maken met de Strava app op mijn telefoon.

• glenner
Gretzkyus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:12:
[...]

Hmmz, ik doe niets anders dan dat. Hij kan vanuit de watch alleen geen sync maken met de Strava app op mijn telefoon.
Heb jij misschien een iphone? Ik heb ergens gelezen dat het automatisch openen van linken niet op iphones werkt...

• Gretzkyus
glenner schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:39:
[...]

Heb jij misschien een iphone? Ik heb ergens gelezen dat het automatisch openen van linken niet op iphones werkt...
Pocophone. Maar dat is indd wel het probleem lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
glenner schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:39:
[...]

Klopt! Ik moet ook altijd mijn activiteit mailen vanuit Gear Tracker en deze uploaden naar Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
Welke versie van de active 2 hebben jullie? En word deze ook voor andere toepassingen actief gebruikt behalve hardlopen?

Heb een S10+ en twijfel over een active 2 met stalen band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
rolandos582 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:56:
Welke versie van de active 2 hebben jullie? En word deze ook voor andere toepassingen actief gebruikt behalve hardlopen?

Heb een S10+ en twijfel over een active 2 met stalen band.
Ik heb de normale galaxy watch 46mm , een lte versie zelfs. Vooral vanwege de grotere batterij die mij uitstekend bevalt. Heb al meerdere keren getwijfeld om een active 2 te kopen vanwege het iets grotere scherm maar ik sta steeds versteld van de batterijduur, zeker als ik op lte zit (ik heb een data only abbo erop geactiveerd). Een uurtje lopen met gear tracker en standalone lte aan kost me maximaal 15 procent batterij, in eerdere versies van gear tracker zelfs nog minder, 10 a 11 procent. Bovendien werkt het truukje om de esim te activeren plots niet meer, dus een watch active 2 lte kopen heeft momenteel geen zin, zit zowiso vast aan de mijne tot het officieel in België ondersteund wordt.
Verder gebruik ik de mijne bijna 24 op 24. Ook om bijvoorbeeld te gaan hiking komt hij goed van pas. Dan gebruik ik gpx toepassingen zoals locus maps, die heeft een prachtige tizen app voor de watch om je route en kaart te kunnen monitoren, weliswaar in combinatie met je smartphone. Spotify gebruik ik af en toe ook wel samen met mijn galaxy buds. Sleep tracking ook, en de hartslag houd ik bij om mijn hartslag in rust te kennen. De google assistant app gebruik ik ook, beetje beperkt op tizen maar wel uitstekend om slimme apparaten zoals de lichten thuis te bedienen. En tenslotte hoop ik op een snelle introductie van samsung pay in België...

[ Voor 24% gewijzigd door glenner op 27-12-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
glenner schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:26:
[...]

Ik heb de normale galaxy watch 46mm , een lte versie zelfs. Vooral vanwege de grotere batterij die mij uitstekend bevalt. Heb al meerdere keren getwijfeld om een active 2 te kopen vanwege het iets grotere scherm maar ik sta steeds versteld van de batterijduur, zeker als ik op lte zit (ik heb een data only abbo erop geactiveerd). Een uurtje lopen met gear tracker en standalone lte aan kost me maximaal 15 procent batterij, in eerdere versies van gear tracker zelfs nog minder, 10 a 11 procent. Bovendien werkt het truukje om de esim te activeren plots niet meer, dus een watch active 2 lte kopen heeft momenteel geen zin, zit zowiso vast aan de mijne tot het officieel in België ondersteund wordt.
Verder gebruik ik de mijne bijna 24 op 24. Ook om bijvoorbeeld te gaan hiking komt hij goed van pas. Dan gebruik ik gpx toepassingen zoals locus maps, die heeft een prachtige tizen app voor de watch om je route en kaart te kunnen monitoren, weliswaar in combinatie met je smartphone. Spotify gebruik ik af en toe ook wel samen met mijn galaxy buds. Sleep tracking ook, en de hartslag houd ik bij om mijn hartslag in rust te kennen. De google assistant app gebruik ik ook, beetje beperkt op tizen maar wel uitstekend om slimme apparaten zoals de lichten thuis te bedienen. En tenslotte hoop ik op een snelle introductie van samsung pay in België...
Ah juist, kan je met de 46mm ook andere klokjes/skins instellen als je de default niet mooi vind? Of zit je daar dan aan vast.

Opzicht zou ik prima de 46mm willen met stalen band, qua formaat is dat voor mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het draait gewoon hetzelfde OS he... dus de mogelijkheden zijn nagenoeg identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:50:
Het draait gewoon hetzelfde OS he... dus de mogelijkheden zijn nagenoeg identiek
Klopt, op uiterlijk na eigenlijk 90% dezelfde watch. Enkel verbeterde hartslagmeting en toekomstige ecg functie voor de active 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Ik overweeg om de Watch Active 2 aan te schaffen, tot dusver voldoet het aan alles wat ik er mee wil doen. 1 ding krijg ik echter niet gevonden, ik hoop dus dat iemand hier het antwoord heeft. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een hardloop trainingsschema uit een app als Strava, Endomondo, o.i.d. te laden op de Watch Active 2 en mijn telefoon tijdens het hardlopen thuis te laten zodat de horloge mijn begeleiding is. Ik weet dat deze apps deze functionaliteit op de smartphone apps hebben maar krijg niet gevonden of dat deze functie ook in de smartwatch app zit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenner
lgeraeds schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:42:
Ik overweeg om de Watch Active 2 aan te schaffen, tot dusver voldoet het aan alles wat ik er mee wil doen. 1 ding krijg ik echter niet gevonden, ik hoop dus dat iemand hier het antwoord heeft. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een hardloop trainingsschema uit een app als Strava, Endomondo, o.i.d. te laden op de Watch Active 2 en mijn telefoon tijdens het hardlopen thuis te laten zodat de horloge mijn begeleiding is. Ik weet dat deze apps deze functionaliteit op de smartphone apps hebben maar krijg niet gevonden of dat deze functie ook in de smartwatch app zit.

Alvast bedankt!
Nee dat kan jammer genoeg niet. Heb er zelf lang achter gezocht en zowat alle hardloop apps getest maar blijkbaar heeft geen enkele ontwikkelaar deze optie overwogen. Zelfs samsungs eigen S health app ondersteund training schemas op de smartphone maar niet op zijn horloges. Met sommige apps zoals gear tracker kan je wel intervals samenstellen maar daar stopt het.
Ikzelf zoek een hardloop app waar je ook een gpx course kan insteken om dan die route te kunnen volgen in onbekend gebied, om bv.een rondje te lopen tijdens vakanties ofzo. Heb geprobeerd om tegelijk een hardloop app en een map app tegelijk open te hebben maar buiten het feit dat je constant ligt te wisselen tussen die apps tijdens het lopen sluit meestal de map app zichzelf af, nutteloos dus.
Voor de dedicated sporthorloges zoals de garmin fenix een eitje, maar nog niet voor een smartwatch gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

Hoi allen,
Ik ben aan het orienteren op een smartwatch. Mijn oog is gevallen op die van samsung de galaxy watch.

Mijn redenen voor deze keuze:
- in het bezit van een S10 telefoon (hiervoor anderen uit de Samsung S serie, ben iig wat telefoon betreft behoorlijk trouw)
- 46mm, groter horloge, ben ook een grote kerel dus optisch is dat netjes.
- 46mm, ivm batterij.

Na wat meer lezen (ook van ervaringen/review e.d.) zag ik wat ongenoegen mbt de bruikbare apps.
Dit door het bebruik van de Tizen OS vs Wear OS. Dit spoorde mij aan om hier meer over te lezen echter....
Ik liep/loop tegen een informatie gebrek aan. Ik kan maar slecht vinden welke apps er beschikbaar zijn.

Bijvoorbeeld:
- Philips Hue (bridge) control app (dus niet de genoemde work around met meer hardware)
- Spotify (iig deugdelijke speellijst controle (offline niet zo zeer)

Hele wot maar nog geen vraag gesteld, dus concreet werken de volgende zaken:
1. Philips Hue
2. Spotify
3. Whatsapp, bericht notificatie + inhoud bericht
4. Bel notificatie + id
5. Health items zoals stappen teller e.d. in samenwerking met health.

Graag de ervaringen van de mensen hier, Alvast bedankt voor de tijd/effort.

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
lgeraeds schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:42:

Alvast bedankt!
Je kan wel in s-health zelf een training erin zetten. Met eigen ingestelde phase en afstand. Echter is dit niet een compleet trainingsschema.

Weet iemand of het mogelijk is de galaxy buds tegelijkertijd te verbinden met je telefoon en watch? Ik wil graag muziek luisteren en de audio alerts krijgen van me watch. Echter is de opslag dusdanig weinig dat ik me telefoon toch altijd bij heb voor me Playlist. Zou mooi zijn als de Watch bijvoorbeeld de audio kon doorsturen via de telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linnie52
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
De update is er..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Yes, updating as we speak :)

[edit]
Eerste dingen die me opvallen bij de nieuwe software (One UI 1.5, Tizen 4.0.0.7):

- In tegenstelling tot wat ik hoopte, en wat wel getoond werd op reviews van de US versie, zijn de watchfaces van de Wear Active 2 niet beschikbaar op de Galaxy Watch. Tenminste niet als system faces, met secondenwijzer in de AOD.
- De Timer is onbruikbaar. De tijd is niet langer zichtbaar, alleen de dubbele punten tussen waar de uren, minuten en seconden horen te staan zijn zichtbaar.
[edit 2] Een reset van de Watch loste dit laatste probleem op. Nu werkt de nieuwe versie van Timer goed.

[ Voor 68% gewijzigd door Of-Aaargh op 29-12-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Valt mij erg tegen, had gehoopt dat ik echt een interval kon maken. Nu kan je nog steeds alleen de afstand of tijd instellen.

Je kan dus niet 6x800meter, 30sec. dribbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

rutgergron schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:11:
Valt mij erg tegen, had gehoopt dat ik echt een interval kon maken. Nu kan je nog steeds alleen de afstand of tijd instellen.

Je kan dus niet 6x800meter, 30sec. dribbelen.
Helaas niet. Is een functie die veel mensen willen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Laatst online: 19-09 13:08
Hier helaas nog niets, als ik naar een nieuwe software versie laat zoeken in de Galaxy wear app geeft ie aan dat er geen update is. Kan ik dit op de een of andere manier forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Virtual Reality schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:20:
[...]

Hier helaas nog niets, als ik naar een nieuwe software versie laat zoeken in de Galaxy wear app geeft ie aan dat er geen update is. Kan ik dit op de een of andere manier forceren?
Dan heb jij geen Nederlandse (PHN) Galaxy Watch...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Laatst online: 19-09 13:08
henklbr schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:37:
[...]

Dan heb jij geen Nederlandse (PHN) Galaxy Watch...
Je hebt helemaal gelijk. Compleet niet meer bij stilgestaan dat die van mij van amazon(.de) afkomstig is. Waarschijnlijk is de update dan nog niet uitgerold in Duitsland...

Edit: blijkbaar wel maar er zijn meer die de update nog niet hebben, even afwachten nog maar

[ Voor 12% gewijzigd door Virtual Reality op 30-12-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Virtual Reality schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Compleet niet meer bij stilgestaan dat die van mij van amazon(.de) afkomstig is. Waarschijnlijk is de update dan nog niet uitgerold in Duitsland...

Edit: blijkbaar wel maar er zijn meer die de update nog niet hebben, even afwachten nog maar
Dan heb je ook geen "Duitse" (DBT) Galaxy Watch, want daar is de update ook al verschenen...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17
Wanneer maken ze nu eens ondersteuning voor het laten zien van foto's die bijvoorbeeld verstuurd worden met Whatsapp of Telegram... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

Brutuss schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:04:
Wanneer maken ze nu eens ondersteuning voor het laten zien van foto's die bijvoorbeeld verstuurd worden met Whatsapp of Telegram... :/
Eens!
Het gekke is wel dat ik soms (zo nu en dan) wel een miniatuur foto / afbeelding zie op mijn Watch.
Soms met WhatsApp, soms met mijn slimme deurbel en soms met een andere app, bijvoorbeeld een Netflix mailtje als ze weer eens een film aanbevelen. Een beetje random zeg maar. Het kan dus wel.......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

De update inmiddels ook binnen! En eindelijk kun je nu tijdens een work out het scherm actief laten (screen always on). En dan bedoel ik dus niet het always on display maar ook dat je de work out tijden kunt zien. Altijd wat raar gevonden dat dit niet kon :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik heb sinds vorige week ook een galaxy watch 46mm. tof dingetje.
Nu ga ik veel gaan wandelen met de hond en vind het wel leuk om in Samsung health alles bij te kunnen houden.
Echter krijg ik om de kilometer een stemmetje die info geeft over tijd, hartslag, enz... leuk, maar dit is in het engels, kan je dit in het nederlands instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Valdourian schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:29:
Ik heb sinds vorige week ook een galaxy watch 46mm. tof dingetje.
Nu ga ik veel gaan wandelen met de hond en vind het wel leuk om in Samsung health alles bij te kunnen houden.
Echter krijg ik om de kilometer een stemmetje die info geeft over tijd, hartslag, enz... leuk, maar dit is in het engels, kan je dit in het nederlands instellen?
Nee, helaas, Bixby is (nog?) niet in het Nederlands beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Alle galaxy active's bij vele winkels zijn op en komen niet meer op voorraad. Denken jullie dat er een nieuwe galaxy active gaat komen? Misschien een active 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:41
Valdourian schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:29:
Een vraag hieraan gerelateerd: ik vind die notificatie om de kilometer / 10 min (volgens mij kon je dat zelf instellen) wel handig, maar hoef ook niet het stemmetje erbij. Dus even alleen een korte trilling. Nu staat hij helemaal uit, maar dat vind ik ook weer zonde. Weet iemand of dit mogelijk is?

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb zelf de Gear S3 en die houdt mijn slaap naar m'n gevoel goed bij. Per nacht heb ik zo'n 4:20 deep sleep. Nou heeft mijn vriendin de Galaxy Watch gekocht (42mm), maar deze registreert per nacht maar enkele minuten deep sleep :? We hebben al allerlei verschillende instellingen geprobeerd zoals continue hartslag meten, do not disturb mode, theather mode etc. maar het blijft maar een paar minuten per nacht, evenals rem-slaap.

Is er hier iemand bij wij het wel goed werkt? Was dit al vanaf het begin of heb je wat veranderd? Ik begrijp dat er een bepaalde formule is die bepaalt wanneer je deep sleep hebt en wanneer niet, maar dat zou ie dan toch op termijn moeten leren? Zo niet dan zouden die tresh-holds aan te passen moeten zijn.

Ik twijfel nu of het horloge stuk is of dat het een kwestie van formule is... ik hoop eigenlijk op het eerste want bij een formule die je niet kunt aanpassen kun je er dus niet veel mee qua slaaptracking.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

UltraInstinct schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:04:
Alle galaxy active's bij vele winkels zijn op en komen niet meer op voorraad. Denken jullie dat er een nieuwe galaxy active gaat komen? Misschien een active 3?
Zeer onwaarschijnlijk, sowieso zal er eerst een nieuwe Galaxy watch komen voordat er weer een nieuwe active komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
De 44mm alu zwart is bij bol.com in ieder geval weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
The Inquisitor schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:20:
[...]

Zeer onwaarschijnlijk, sowieso zal er eerst een nieuwe Galaxy watch komen voordat er weer een nieuwe active komt.
Misschien een variant met wat meer opslag? Galaxy watch lijkt me nu inderdaad eerder aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11
Vandaag de update met 'draaibare bezel' binnen gekregen op de Watch Active 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
FireFoz schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:48:
Ik heb zelf de Gear S3 en die houdt mijn slaap naar m'n gevoel goed bij. Per nacht heb ik zo'n 4:20 deep sleep. Nou heeft mijn vriendin de Galaxy Watch gekocht (42mm), maar deze registreert per nacht maar enkele minuten deep sleep :? We hebben al allerlei verschillende instellingen geprobeerd zoals continue hartslag meten, do not disturb mode, theather mode etc. maar het blijft maar een paar minuten per nacht, evenals rem-slaap.

Is er hier iemand bij wij het wel goed werkt? Was dit al vanaf het begin of heb je wat veranderd? Ik begrijp dat er een bepaalde formule is die bepaalt wanneer je deep sleep hebt en wanneer niet, maar dat zou ie dan toch op termijn moeten leren? Zo niet dan zouden die tresh-holds aan te passen moeten zijn.

Ik twijfel nu of het horloge stuk is of dat het een kwestie van formule is... ik hoop eigenlijk op het eerste want bij een formule die je niet kunt aanpassen kun je er dus niet veel mee qua slaaptracking.
Mijn 46mm watch werkt 's nachts ook goed voor zover ik weet. Ik slaap dan.
Maar je zou natuurlijk haar watch voor een nacht om kunnen doen aan bv je andere arm. Kijken of hij
dan wel registreerd.
Ze gaat niet stiekem diverse keren per nacht naar de koelkast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
Ik heb vanmorgen de Weather app geupdate. Sindsdien verliest mijn horloge voortdurend de Bluetooth verbinding. Het installeren van de app is het enige dat is veranderd.

Hebben meer gebruikers deze ervaring, of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken? :|

Edit: nadat ik de Watch heb gereset was er geen verandering. Daarna heb ik beide aan de lader gelegd en opnieuw verbinding gemaakt en nu is alles weer stabiel. Vreemd...

[ Voor 25% gewijzigd door Spass67 op 09-01-2020 07:28 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40
Spass67 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:05:
Ik heb vanmorgen de Weather app geupdate. Sindsdien verliest mijn horloge voortdurend de Bluetooth verbinding. Het installeren van de app is het enige dat is veranderd.

Hebben meer gebruikers deze ervaring, of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken? :|

Edit: nadat ik de Watch heb gereset was er geen verandering. Daarna heb ik beide aan de lader gelegd en opnieuw verbinding gemaakt en nu is alles weer stabiel. Vreemd...
Ik kreeg zowel gisteren als vandaag een update plus een update van de wearables, dus wie weet is je probleem al weer voorbij

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:08
Gisteren de update uitgevoerd. Maar vandaag na het sporten en de waterfunctie aangezet en gaan zwemmen, na 5 minuten ging de watch in eens over naar rebooting. En dit blijft hij vervolgen al een uur doen...
Ik kan nog niet echt vinden hoe ik dit stop en dat de watch weer gewoon gaat functioneren.

Update
Hij blijft nog steeds rebooten en soms kom hij in het boot menu maar reageert niet op de toetsen en draaischijf...
Ik denk dat de waterdichtheid vorige keer bij het vervangen van het moederbord niet goed hersteld is. Wat ik kon vinden met deze storing was dat het mogelijk door vocht kan worden veroorzaakt. Dat betekent dat de watch weer voor reparatie kan🤬

[ Voor 39% gewijzigd door Sithlord76 op 10-01-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17
AvK schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:29:
[...]

Eens!
Het gekke is wel dat ik soms (zo nu en dan) wel een miniatuur foto / afbeelding zie op mijn Watch.
Soms met WhatsApp, soms met mijn slimme deurbel en soms met een andere app, bijvoorbeeld een Netflix mailtje als ze weer eens een film aanbevelen. Een beetje random zeg maar. Het kan dus wel.......
Dit is mij dus opgevallen bij Telegram. Sinds de laatste update heb ik dus nu dat de deurbel foto wel doorkomt in Telegram maar alle WhatsApp afbeeldingen nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik krijg nu standaard Whatsapp foto's te zien na de laatste update van Wearable. Niet in eerste instantie als ik de notification op m'n watch ontvang, maar wel als ik op een later moment naar het notificatiescherm ga op op m'n watch (de oranje stip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:00
yinx84 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:39:
Ik krijg nu standaard Whatsapp foto's te zien na de laatste update van Wearable. Niet in eerste instantie als ik de notification op m'n watch ontvang, maar wel als ik op een later moment naar het notificatiescherm ga op op m'n watch (de oranje stip).
Maar als je meerder foto's achter elkaar ontvangt, kun je dan al die foto's bekijken of alleen de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 20:24
Momenteel aan het rondkijken voor een smartwatch voor de vrouw hier.
Zij hebben vorige week hartritmestoornissen vastgesteld, en het is ook voornamelijk om haar een "veiliger gevoel" te geven en ze alles beter kan opvolgen als ze weer zo'n aanval krijgt.

Ze is momenteel in het bezit van een Iphone 6, maar haar volgende zal in principe geen Iphone meer zijn.
Momenteel is mijn oog gevallen op de SAMSUNG Galaxy Watch Active 2 40 mm (goudkleurig).

https://www.mediamarkt.be...-r830nsdalux-1837459.html

De enige sport die ze doet is 1 uurtje spinning per dag, en elke dag gaan wandelen met de hond.
Het is dus niet bedoeld als sporthorloge, maar gewoon om een aantal zaken goed te kunnen opvolgen, en toch nog een "sierraad" aan te hebben.

werken al die "gezondheidsapps" wat naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Roost schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:10:
[...]

Maar als je meerder foto's achter elkaar ontvangt, kun je dan al die foto's bekijken of alleen de laatste?
Op mijn Galaxy watch 46mm kan ik alleen de laatste zien helaas. Maar wel leuk dat het nu kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
yinx84 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:39:
Confirmed, hier idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Sinds de laatste update haal ik nog maar amper 1 dag met de galaxy watch 46mm

Rond 22:30 krijg ik de melding dat de batterij bijna leeg is

Heb het scherm al ruim 1 jaar op always on staan met een standaard wijzerplaat en altijd aan het eind van de dag rond de 50 - 60 procent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:01:

Heb het scherm al ruim 1 jaar op always on staan met een standaard wijzerplaat en altijd aan het eind van de dag rond de 50 - 60 procent over.
Hier gaat het prima.
In 24 uur tijd 38% batterij verloren.
Ik doe steeds ongeveer 2 en een halve dag met 1 lading.
En dat vind ik netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door AvK op 16-01-2020 19:01 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Heb de Galaxy Watch op Marktplaats gezet. Ik vind het ontbreken om zelf een interval sessie in te stellen een te groot gemis. Had gehoopt met laatste grote update dat het zou kunnen, maar helaas ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
rutgergron schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:47:
Heb de Galaxy Watch op Marktplaats gezet. Ik vind het ontbreken om zelf een interval sessie in te stellen een te groot gemis. Had gehoopt met laatste grote update dat het zou kunnen, maar helaas ...
Met Gear Tracker kun je dat eenvoudig instellen. Wellicht de €5 waard om heel veel plezier te beleven aan je Galaxy Watch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
GilbertvH schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Met Gear Tracker kun je dat eenvoudig instellen. Wellicht de €5 waard om heel veel plezier te beleven aan je Galaxy Watch...
Ja maar zou niet weten hoe ik het kan aanschaffen. Heb geen creditcard of PayPal, alleen iDEAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
schumi1986 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:01:

Mijn batterij ging ook sneller leeg na de laatste update. Ik heb het horloge uit en aan gezet, nadat ik een andere, meer eenvoudiger watchface had geinstalleerd. Nu is het weer als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
rutgergron schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:47:
[...]

Ja maar zou niet weten hoe ik het kan aanschaffen. Heb geen creditcard of PayPal, alleen iDEAL.
Ik weet niet of je iDEAL kan koppelen aan een Google account, maar als je betaalde apps kunt downloaden moet dit ook lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

4.0.0.7 is er nu ook voor de GW 46mm (LTE DBT) van Amazon.de

https://doc.samsungmobile.com/SM-R805F/DBT/doc.html

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Spass67 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Mijn batterij ging ook sneller leeg na de laatste update. Ik heb het horloge uit en aan gezet, nadat ik een andere, meer eenvoudiger watchface had geinstalleerd. Nu is het weer als voor de update.
Soms is het gewoon echt heel simpel! Badankt een keer uit en aan zetten heeft het verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

schumi1986 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:48:
[...]

Soms is het gewoon echt heel simpel! Badankt een keer uit en aan zetten heeft het verholpen :)
Bij sommige facewatches die ik installeer staat ook als tip om de aan/uit knop zolang in te drukken tot het horloge herstart. Hij doet dan een softreset waarbij de cache leeggegooid wordt.
Ik vermoed dus dat er bij jou ook nog gewoon een proces in de achtergrond draaide die nu niet meer opgestart is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
GilbertvH schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:05:
[...]

Ik weet niet of je iDEAL kan koppelen aan een Google account, maar als je betaalde apps kunt downloaden moet dit ook lukken
Als je je GW hebt gekoppeld aan een iPhone zijn veel betaalde apps neit beschikbaar, omdat je geen betaalmogelijkheid hebt.

Wat wel schijnt te werken (nog niet zelf geprobeerd) is tijdelijk je account en je GW gebruiken op een Android device, dan je apps kopen en later weer terugschakelen naar je iPhone Dan worden je aankopen van je account weer hersteld. Ikga het aankomend weekend proberen voor de SmartThings app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
De Smarttings app is toch gratis?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Spass67 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:33:
[...]

Als je je GW hebt gekoppeld aan een iPhone zijn veel betaalde apps neit beschikbaar, omdat je geen betaalmogelijkheid hebt.

Wat wel schijnt te werken (nog niet zelf geprobeerd) is tijdelijk je account en je GW gebruiken op een Android device, dan je apps kopen en later weer terugschakelen naar je iPhone Dan worden je aankopen van je account weer hersteld. Ikga het aankomend weekend proberen voor de SmartThings app.
Dit heb ik precies zo gedaan voor de Gear Tracker app 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
j-phone schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:00:
De Smarttings app is toch gratis?
Dat weet ik niet, maar ik kom hem hoe dan ook niet in de Galaxy Store tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Spass67 Ik zie hem alleen in de Google playstore staan:

https://play.google.com/s...amsung.android.oneconnect

Op de product pagina zie ik ook geen link naar de Apple App Store staan. Het lijkt Android only te zijn.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 14:03

tismij

???

de Galaxy Watch Active 2 doet ook mee aan de BTW actie van de MediaMarkt mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Scheelt toch weer bijna 50,- in aanschaf.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
j-phone schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:57:
@Spass67 Ik zie hem alleen in de Google playstore staan:

https://play.google.com/s...amsung.android.oneconnect

Op de product pagina zie ik ook geen link naar de Apple App Store staan. Het lijkt Android only te zijn.
Hij moet toch in de Galaxy Store staan om op je Watch te installeren? Daar kom ik hem niet tegen. Ook bepaalde Watchfaces bijvoorbeeld, ook al zijn ze gratis, kom ik in de Galaxy Store niet tegen. Gear Tracker en SmartThings ga ik via een omweg proberen.

SmartThings als iOS app is gewoon te vinden, ook SmartThings Classic is voor Apple gewoon beschikbaar. Maar ik wil Bixby op mijn GW koppelen aan mijn SmartThings hub, en zover ik heb kunnen lezen moet je daarvoor SmartThings als app op je GW installeren vanuit de Galaxy Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Spass67 Net even wat verder gekeken en het staat inderdaad in de galaxy store (op mijn Samsung telefoon) onder de watch software.

Wellicht mag je hem met een iPhone inderdaad niet installeren en moet je omwegen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40
vraag gecancelled.

[ Voor 87% gewijzigd door kruila op 23-01-2020 20:00 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Welke van de 2 is het waard voor 's avonds en in het weekend? GW of GWA2?

Nog nooit een smartwatch gehad. Weet ook niet of het waard is om het te kopen voor alleen 's avonds, de woensdag en in het weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
Ik zou hem alleen voor de dinsdag gebruiken.
AlwaysNick schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:47:
Welke van de 2 is het waard voor 's avonds en in het weekend? GW of GWA2?

Nog nooit een smartwatch gehad. Weet ook niet of het waard is om het te kopen voor alleen 's avonds, de woensdag en in het weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
ipje schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:09:
Ik zou hem alleen voor de dinsdag gebruiken.
[...]
Ik gebruik mijn GW op de vrijdag, op die dag is het echt een top horloge. Op de andere dagen presteert hij toch wat minder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
Helaas. De truc heeft niet gewerkt om de SmartThings app geinstalleerd te krijgen. Mijn GW is gekoppeld aan een iPhone X. Ik heb dit weekend eerst geprobeerd te verbinden met een Android tablet (twee verschillende), maar dat is niet mogelijk. Uiteindelijk had ik nog ergens een oude Android telefoon liggen waar het wel gewoon mee lukte.

Vanuit de Gear store de SmartThings app geinstalleerd, en een watchface. Daarna opnieuw verbonden met mijn iPhone, maar in de lijst Mijn Apps was SmartThings niet te zien helaas. De Watchface wel. Was toch leuk geweest om mijn huis via Bixby te besturen vanaf de Watch.

Ik heb nu maar een Echo Dot besteld voor erbij, ook leuk maar een beetje groot voor om je pols.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
Hoe staat het met de Galaxy Watch active 2 LTE en E-sim mogelijkheden in Nederland? Is het mogelijk om een werkende LTE active 2 te gebruiken met een simkaart?
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen