Ok, ik moet toegeven dat je hiermee wel serieus uitgepakt hebt. Zal gesmaakt hebben

Maar dit maak je natuurlijk niet elke dag. Maakt dit geen onderdeel uit van je dagelijkste maaltijden, snap ik dat je wat meer op zoek bent gegaan, alhoewel ik een deel van die ingrediënten ook vereenvoudig hoor

Die wraps zouden hier gewoon volkorenwraps worden (die overigens wel vies duurder zijn dan plain wraps).
Globaal eten wij door de week 2 x rijst (vaak een curry), 2 x pasta en 2 x iets met aardappelen. Vanzelfspreken zitten overal veel groenten bij. Ik zal morgen ons weekmenu voor komende week eens posten
Zo'n chiapudding is btw prima te pruimen. Eigenlijk hebben wij dit, en gerelateerde producten, altijd standaard in huis. Pitpit.com heeft prima producten vind ik. Laatst 10kg havervlokken binnengekomen

B_FORCE schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
@
WhySoSerious
Ik zie niet waarom mijn opmerking kort door de bocht is?
Het is wat ik simpelweg heb opgedaan uit eigen ervaring en van anderen om mij heen?
In mijn specifieke geval kan ik niet terugvallen op suikers of enkel koolhydraten (teveel daarvan en ik zit huilend en trillend in een hoekje).
Maar over het algemeen is mijn denkwijze als volgt;
Als veganist probeer je een alternatief te verzinnen op maaltijden zonder vlees.
Nee, als veganist leer je vaak opnieuw koken. Je bouwt je bordje niet meer rond vlees op. Zo is er een enorme wereld voor ons open gegaan. Je vindt heerlijke curry's, pasta's, variaties op rijst en weet ik niet wat nog meer allemaal. Hierdoor eet je eigenlijk automatisch gevarieerd genoeg. Ook staren wij ons niet zo blind op eiwitten.
Truth be told, toen ik omging heb ik een maand lang alles wat ik at of dronk bijgehouden in een app. Zonder specifiek maaltijd erop samen te stellen zat ik vanzelf aan een prima verdeling van vetten, eiwitten en koolhydraten.
B_FORCE schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:47:
Wat betreft toevoegen van vitamines, raad ik aan om Vitamania te kijken.
https://www.vitamaniathemovie.com/
Voor mij waarom het allemaal dingen die ik allang wist, maar ik kan mij voorstellen dat er een hoop mensen zijn die dit besef nog niet zo hebben.
Als je gewoon gevarieerd eet en je hebt niet een of andere aandoening, is er geen enkele reden om zelf te gaan experimenteren met allerlei supplementen.
In het geval van puur veganisme, moet je enkel idd opletten op B12 en ijzer ed.
Daar valt ook wel omheen te werken.
True that, 2 x per week B12 en D alleen in de winter hier.
Dat is een lastige inderdaad. Hangt er ook een beetje van af wat je standaard qua gezond eten is. Voor mij helpt roggebrood (Lidl, 4 x 100 gram a 89 cent) om enkele uren op door te gaan. Samen met wat fruit en een handje noten moet je het toch even kunnen uithouden. On the road denk ik dat je op z'n hoogst een wrap bij het tankstation kunt halen.
Op een werkdag ziet mijn voeding er eigenlijk als volgt uit;
Ontbijt thuis: Wat sojayoghurt, banaan, zelfgemaakte granola (

) en wat pitten/zaden. Of een kop havermoutvlokken met water en fruit.
Op werk 's ochtends: 4 boterhammen, hummus/100% pindakaas. 2 stuks fruit of bijv. wat wortels.
Op werk 's middags: 2 boterhammen, hummus/100% pindakaas.
Op werk namiddag: 100 gr roggebrood en nog wat fruit.
Vaak ook nog zelfgemaakte repen of bananenbrood.
's Avonds dan nog diner.