Xanaroth schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:45:
[...]
De paar keer dat ik een monk tank in party heb gehad in mythic, was het echt bijna zielig. Stagger is leuk tegen 1-shots, maar in totaal moet een healer vele malen harder werken dan bij elke andere tank. Want uiteindelijk krijgt de brewmaster gewoon de volle 100% boss dps te verwerken waar de meeste andere classes goede sustain/mit hebben (block, self-heal, etc).
Gevolg is dat alles uiteindelijk moeilijker is, trager gaat en langer duurt. Want in plaats van iedereen full life aan einde van het gevecht, is het tot 4 seconde aan het einde van het gevecht de brewmaster healer - en dan is er eindelijk tijd om de dps te helpen aangezien ze zover met self heal/leech/azerite talents het niet kunnen compenseren.
Verbaasd me niks als met mythic+ de brewmaster als een van de eerste tanks afvalt.
Fun fact Brewmasters zijn vele male makkelijker te healen zodra healers weten hoe ze met stagger moeten omgaan. Ik hoor vaker berichten dat mensen monks makkelijker te healen vinden dan andere tanks.
Redenen hiervoor zijn meervoudig.
1. Stagger is geen Mitigation, deze fout zie ik vaak gemaakt worden. Stagger is puur een damage SMOOTHING mechanic, dit betekend dat je healer vele male efficienter met zijn/haar mana om kan gaan omdat een Brewmaster geen gigantische chunks aan hp verliest (mits de brewmaster weet wat hij doet)
2. Monks hebben (bijna) volledige controle over hun stagger pool, een goede brewmaster weet wanneer stagger te zwaar word en zal dan 50% van zijn hele stagger pool deleten door middel van Purifying brew.
3. Wij spiken bijna niet, omdat meerendeel van onze damage stagger ingaat en daarna een DOT word, spiken wij niet zo als andere tanks, en onze gelimiteerde mate van self sustain zorgt ervoor dat wij gewoon niet onze eigen hp pool kunnen laten spiken.
Het nadeel hieraan is dat Brewmasters niet gehealed moeten worden als een normale tank.
Wij hebben een constante DOT op ons, ipv dat wij Direct Damage nemen, als gevolg hiervan "eten" wij heals denken de meeste (minder goede) healers. En maken ze de fout dat de Brewmaster altijd 100% moet zijn.
Brewmasters vinden het prima om op 20% hp rond te huppelen, en hebben verre van 100% aandacht nodig in dungeon environments. Ja wij hebben meer aandacht nodig dan andere tanks omdat wij constant 'bloeden' maar wij zijn verre van moeilijk om te healen.
EDIT: Zoals hystrea zegt, dan heb je of een incapabele healer of de tank snapte niks van zijn class.
Want ik heb mythics lopen tanken op 313.nogwat en dat ging prima.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ryada op 31-08-2018 15:58
]