tuinïnen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:49:
Het hele nut van levelen is wel echt compleet verdwenen in retail. In 1 of 2 dagen naar max level, dit maakt het toch wel een aardig zinloze exercitie en de voldoening hiervan is ook wel verdwenen. Dit wordt nog versterkt door de boost.
Wat mij betreft ook wel het grote probleem van WoW. Iedereen loopt in high-end raid gear via Transmogs, en max level zegt helemaal niets meer. Gear is verder random, professions onbelangrijk en er is geen servercommunity. Als je dit van een afstand bekijkt is het hele (MMO)RPG aspect toch geminimaliseerd? Soms ook gewoon het gevoel alsof het allemaal meer 'Diablo' aan het worden is dan dat de roots van World of Warcraft terug te vinden zijn.
Dan maar hopen op Shadowlands..
Bijna al de ''problemen'' die je opnoemt kan je iets of wat vermijden door Classic te spelen, retail is al lang voorbij het punt waar levelen de main focus is en voor server communities ben je zowat 8 jaar te laat na dat ze realms hebben gemerged in MoP wegens declining subs.
Maar Classic is niets voor mij wegens ontbreken van DK's en sommige dingen voelen gewoon ancient aan ( en op retail dan weer TE faceroll of modern maarja perfectie bestaat niet )
Als ze ooit Wrath zullen doen na Classic en TBC zou dat mijn interesse nog wel kunnen wekken maar Classic en TBC zijn te oudbollig voor mijn playstyle.
Ja ik vond het vroeger ook leuker op mijn realm gezellig net buiten stormwind of op een dak in Ogrimmar met de ''bekende'' locals zonder een hoop cross realm volk te zien maar eerlijk, dat is nu al 8 jaar geleden sinds de realm merges en cross realm zones dus ben er eigenlijk al over.
Anyway Shadowlands heeft toch weer wat goede punten, je gaat weer veel meer stukken gear kunnen enchanten buiten rings en weapon, proffessions krijgen tie-ins met legendary upgrades of bepaalde functies die enkel profession X op een item kan zetten, titanforging en heel die azerite crap verdwijnt dus je kan weer BiS lijsten maken en niet disappointed zijn als een stuk loot dropt maar geen titanforge is.
En over het algemeen zou loot in mindere mate moeten gaan droppen dus het zal langer duren om je BiS lijst bij elkaar te krijgen.
Al is die Tower of torghast wel 1 groot Diablo style rift gedoe maarja als het wat fun brengt en af en toe loot is het nog leuk om af te wisselen met m+.
Covenants en hun abilities + soort van talent trees is wel nog 1 groot vraagteken, kan leuk en goed uitdraaien, kan ook nog steeds een fuckfest worden zoals azerite traits of AP grinding.