Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 14:58
Vegetto schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

het slaat ook nergens op, maar speel je op 1080 of op 1440p? dat scheelt ook enorm, de poster hierboven met setting 8 met die harware kan wellicht niet zoveel waarde hechten aan fps want die zullen niet al te hoog zijn, maargoed het blijft een aparte game qua performance en fps etc.
Excuses, vergeten te melden dat ik 2560 x 1080 speel (ultrawide, Predator Z301). Maar dan nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:14
MSAA uitzetten doet wonderen.. ;)

Met MSAAx8 aan haal ik <40 fps, met CSAA constant rond de 100fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Een moment stilte voor de apparatuur van deze Tweaker
Gelukkig tot op heden niets defect, volgens mij had ik wat dat betreft een redelijk beschermengeltje... Wat me meevalt, omdat ik zo het water uit m'n Logitech G19 kon gieten }:O
overdoseh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Wat een raar spel is het ook.. ik zit zelf op een I5 7600, GTX 1070 en 16gb ram. En ik draai het verre van soepel op setting 7. Vaak <50 fps in dungeons. Op andere momenten in open areas weer 100+.

Een grote fight in bijv. Alteric Valley geeft m <30 fps. Blijf het vreselijk vinden.
Ach, ik draai op een Ryzen 7 1700 met een GTX970, 16 gig ram, NVME M.2 SSD en ook daar is het niet soepel, GPU load ~40%, dus nog power zat.... Ik merk wel dat bepaalde addons de performance aardig omlaag halen.

[ Voor 46% gewijzigd door EelcoB op 21-08-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Ik moet voor mijn pc ook nog even de goede settings vinden..

Intel Core i7-4790T
GTX 1060 6GB
16 GIG ram

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
Ach, ik draai op een Ryzen 7 1700 met een GTX970, 16 gig ram, NVME M.2 SSD en ook daar is het niet soepel, GPU load ~40%, dus nog power zat.... Ik merk wel dat bepaalde addons de performance aardig omlaag halen.
Zeker.. In mijn ervaring zijn nameplates addons vrij heavy. Zeker met raids, of veel mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Laatst online: 13-01-2021
Weet iemand de targets voor raid startingsgear met crit/haste/mastery voor Disc-priest.
Ik weet dat mijn focus moet liggen op haste/crit, maar omdat ik zoveel mogelijk updates moest halen om heroics/mythics te gaan doen met guild is daardoor mijn haste nu ingezakt tot een schamele 6%. Vindt het nu zwaar/langzaam aanvoelen.

Heb eigenlijk nog weinig gelezen over raadzame soft targets, wel dat het bijna onmogelijk is de perfecte stats te halen, omdat je 3 pieces hebt zonder sec stats.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
overdoseh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Zeker.. In mijn ervaring zijn nameplates addons vrij heavy. Zeker met raids, of veel mobs.
Ik heb het idee dat gatherer en zygor vrij zwaar zijn, maar heb nog veel meer addons draaien, TSM, e.d. zijn ook geen lichte addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:20
hmr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:43:
Ik moet voor mijn pc ook nog even de goede settings vinden..

Intel Core i7-4790T
GTX 1060 6GB
16 GIG ram
Wat ik heb gedaan is settings op 10 gezet en environment detail slider terug geschroefd naar 7. Voor de rest niks aangeraakt in advanced settings en AA staat geloof ik op cmaa(standaard ook niet aangepast)

behaal prima fps tussen 50-60fps(capped). Ik speel op 1440P

Intel i5 4690K 4.6ghz
gtx 970
8gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Nibbz

Postmaster General

Gister heeft de guild de eerste run gemaakt op die nieuwe dungeon (naam even kwijt). Ik moet geloof ik nog 19K rep bij elkaar harken boor de Honorbound voordat ik uberhaubt die dungeon kan unlocken.

Spelers die het hier al gedaan hebben?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Vegetto schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

het slaat ook nergens op, maar speel je op 1080 of op 1440p? dat scheelt ook enorm, de poster hierboven met setting 8 met die harware kan wellicht niet zoveel waarde hechten aan fps want die zullen niet al te hoog zijn, maargoed het blijft een aparte game qua performance en fps etc.
Ik geef wel om FPS hoor :) Wil nooit onder de 60 FPS dippen.
Wat je moet doen is even je GPU Usage / CPU Usage monitoren en kloten met de settings.
Dan kan je een beetje zien wat een grote CPU hit en een grote GPU hit geeft.

Ik met m'n 3570k @ 4,5ghz, 1070 en 16GB ram heb gebruik basis setting '8' van WoW. Shadows op High, anti-aliasing uit maar daarvoor in de plaats een native resolution van 1440p op een 1080p scherm. Dat zorgt voor vrij constant 60-150 FPS afhankelijk van de situatie. Ook in PvP.

Verder wat andere kleine fixes voor betere performance, WoW vast zetten op 2 fysieke cores die niet veel voor je andere processen gebruikt worden kan je al makkelijk 15-30 FPS bonus geven, helemaal als je een processor met hyperthreading hebt.

Maar vraag me dus af of een nieuwe processor, dus betere single core performance me de boost gaat geven om van setting 7/8 naar 10 te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Valandin op 21-08-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 14:40
Valandin schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:14:
[...]

Ik geef wel om FPS hoor :) Wil nooit onder de 60 FPS dippen.
Wat je moet doen is even je GPU Usage / CPU Usage monitoren en kloten met de settings.
Dan kan je een beetje zien wat een grote CPU hit en een grote GPU hit geeft.

Ik met m'n 3570k @ 4,5ghz, 1070 en 16GB ram heb gebruik basis setting '8' van WoW. Shadows op High, anti-aliasing uit maar daarvoor in de plaats een native resolution van 1440p op een 1080p scherm. Dat zorgt voor vrij constant 60-150 FPS afhankelijk van de situatie. Ook in PvP.

Verder wat andere kleine fixes voor betere performance, WoW vast zetten op 2 fysieke cores die niet veel voor je andere processen gebruikt worden kan je al makkelijk 15-30 FPS bonus geven, helemaal als je een processor met hyperthreading hebt.

Maar vraag me dus af of een nieuwe processor, dus betere single core performance me de boost gaat geven om van setting 7/8 naar 10 te gaan.
Ja ik dus ook niet, ik heb zelf een ryzen 1600x met gtx1080 16gb, heb al gespeeld met die 2 cores maar ik weet dus niet of dat goed gaat met een ryzen.

Ik heb hem bijv op 7 staan maar shadows pakt juist heel veel, ik zit bijv in boralus vaak rond 60 / 75 maar soms dip onder 60.

Weet ook niet meer wat ik er nog aan kan doen dus laat t maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
Ik ben niet zo technisch onderlegd, kan je uitleggen hoe je dat doet? Ik heb een i5 7600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Nibbz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:41:
Gister heeft de guild de eerste run gemaakt op die nieuwe dungeon (naam even kwijt). Ik moet geloof ik nog 19K rep bij elkaar harken boor de Honorbound voordat ik uberhaubt die dungeon kan unlocken.

Spelers die het hier al gedaan hebben?
Ik heb ondertussen elke Dungeon op Mythic gedaan.
Siege of Boralus is best een ez dungeon, er is 1 trash pack die wat iffy is om te pullen maar die valt te overleven als je de cyclops LOS wanneer hij zijn fear cast.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:26

ScreamGT

joejoe

Vanavond maar eens voor het eerst sinds lange tijd de Deadmines in. Ben het Questen even beu, dus dit als tussenpauze een aantal keer doen! Wellicht haal ik er nog een paar leuke drops uit voor mn ijzesterke lvl 20 char ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
ScreamGT schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:43:
Vanavond maar eens voor het eerst sinds lange tijd de Deadmines in. Ben het Questen even beu, dus dit als tussenpauze een aantal keer doen! Wellicht haal ik er nog een paar leuke drops uit voor mn ijzesterke lvl 20 char ;P
Wouw, 'twinks', bestaat dat nog? En dan BG's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
overdoseh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Ik ben niet zo technisch onderlegd, kan je uitleggen hoe je dat doet? Ik heb een i5 7600.
Was gister toevallig weer eens op reddit gepost;
https://www.reddit.com/r/..._that_could_dramatically/

Verschilt wel erg per machine of je hier effect van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 01:04
Zojuist Ilvl 429 behaald :) Freehold mythic in the pocket! Dat is even lekker na gisteren op 1 baas na Siege niet te hebben kunnen afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Valandin schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Was gister toevallig weer eens op reddit gepost;
https://www.reddit.com/r/..._that_could_dramatically/

Verschilt wel erg per machine of je hier effect van merkt.
volgens mij heeft het ook gewoon te maken met BOA content, lijkt wel of oudere content beter gaat, het gaat niet slecht, maar gewoon niet super. Zonde dat die game niet je GPU goed benut dan was max settings niet zon issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDdeV1992 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:58:
Zojuist Ilvl 429 behaald :) Freehold mythic in the pocket! Dat is even lekker na gisteren op 1 baas na Siege niet te hebben kunnen afronden.
329 bedoel je? :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Vegetto schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

volgens mij heeft het ook gewoon te maken met BOA content, lijkt wel of oudere content beter gaat, het gaat niet slecht, maar gewoon niet super. Zonde dat die game niet je GPU goed benut dan was max settings niet zon issue.
Ik heb wellicht een ander gek probleem. wat ik namelijk heb is dat ik wel rond 60fps prima zit, alles wordt goed benut maar de game voelt echt als 30 fps of zo. Als ik loop en beweeg lijkt het beeld lichtelijk schokkerig te gaan. Heb ik in zowel nieuw als oud contant maar het is niet altijd merkbaar.

Zover ik weet zijn er geen addons aanwezig. Heb een schone installatie gedaan en nog niets veranderd. Nogal irritant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Tweakwondo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Ik heb wellicht een ander gek probleem. wat ik namelijk heb is dat ik wel rond 60fps prima zit, alles wordt goed benut maar de game voelt echt als 30 fps of zo. Als ik loop en beweeg lijkt het beeld lichtelijk schokkerig te gaan. Heb ik in zowel nieuw als oud contant maar het is niet altijd merkbaar.

Zover ik weet zijn er geen addons aanwezig. Heb een schone installatie gedaan en nog niets veranderd. Nogal irritant !
Bekijk je frametimes even.
Dit kan je doen met behulp van MSI Afterburner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
[...]

wat voor hardware heb je en welke monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Lief dagboek,

ilvl 337 aangetikt. Nog steeds geen wapen.......
Ooit!

*Save me RNGsus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Vegetto schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

wat voor hardware heb je en welke monitor?
en @Ryada a

Ik heb bijna altijd constant 60fps. Geen 100% cpu of gpu usage, 6gb van de 7.9gb ram in gebruik. Game is geinstalleerd op een SsD

Ik heb een i5 4690K 4.6ghz met msi gtx 970 stock en dus 8Gb ram. Heb een dell u2715h als monitor.

Verder heb ik dit nog niet ervaren bij games waarvan de frames ook tegen de 60 aan zitten :+

Denk aan GTA5, Doom, BF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Tweakwondo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

en @Ryada a

Ik heb bijna altijd constant 60fps. Geen 100% cpu of gpu usage, 6gb van de 7.9gb ram in gebruik. Game is geinstalleerd op een SsD

Ik heb een i5 4690K 4.6ghz met msi gtx 970 stock en dus 8Gb ram. Heb een dell u2715h als monitor.

Verder heb ik dit nog niet ervaren bij games waarvan de frames ook tegen de 60 aan zitten :+

Denk aan GTA5, Doom, BF1
dus je draait ook 1440p ? heb je bijv chrome aanstaan ofzo op de achtergrond of tweede scherm? dat doet namenlijk ook nare dingen. Verder drivers up to date neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Vegetto schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:29:
[...]

dus je draait ook 1440p ? heb je bijv chrome aanstaan ofzo op de achtergrond of tweede scherm? dat doet namenlijk ook nare dingen. Verder drivers up to date neem ik aan?
2e scherm heb ik niet. Het is inderdaad 1440P. Chrome staat meestal inderdaad aan op de achtergrond, vaak voor wowhead als ik iets moet zoeken voor een quest oid :9

Zal het proberen zonder chrome. Stel het ligt aan chrome, wat zou dat dan veroorzaken? Enige dat ik weet is dat chrome veel ram kan eten.. Bovendien kan ik me dit niet herinneren in legion, al weet ik het niet zeker maar anders had ik daar waarschijnlijk ook wel over gegoogled enz.. maar goed dat is al meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatste WoW gespeeld heb.

JA drivers zijn up to date en fresh installatie gedaan van nvidia drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Tweakwondo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

2e scherm heb ik niet. Het is inderdaad 1440P. Chrome staat meestal inderdaad aan op de achtergrond, vaak voor wowhead als ik iets moet zoeken voor een quest oid :9

Zal het proberen zonder chrome. Stel het ligt aan chrome, wat zou dat dan veroorzaken? Enige dat ik weet is dat chrome veel ram kan eten.. Bovendien kan ik me dit niet herinneren in legion, al weet ik het niet zeker maar anders had ik daar waarschijnlijk ook wel over gegoogled enz.. maar goed dat is al meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatste WoW gespeeld heb.

JA drivers zijn up to date en fresh installatie gedaan van nvidia drivers
Chrome doet ook aan hardware versnelling en vreet gewoon veel staat het om bekend, probeer het eens, mocht het iets doen test dan eens met mozilla oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Zet Vsync is aan, dat hielp bij mij. Al had ik duidelijk screen tearing, maar dat kan ook wel schokkerig voelen. Screen tearing komt voor als bijvoorbeeld de bovenste 50%(van je beeld) al geupdate is en de onderste nog niet, waardoor je dus eigenlijk twee verschillende beelden tegelijk ziet.(mooi voorbeeld) Dit is op te lossen door Vsync. Je FPS is dan wel gelimiteerd op het aantal HZ van je scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 21-08-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
garriej schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Zet Vsync is aan, dat hielp bij mij. Al had ik duidelijk screen tearing, maar dat kan ook wel schokkerig voelen. Screen tearing komt voor als bijvoorbeeld de bovenste 50%(van je beeld) al geupdate is en de onderste nog niet, waardoor je dus eigenlijk twee verschillende beelden tegelijk ziet.(mooi voorbeeld) Dit is op te lossen door Vsync. Je FPS is dan wel gelimiteerd op het aantal HZ van je scherm.
Ik zal het eens proberen met vsync aan. Staat inderdaad uit, wel heb ik fps cap gezet op 60fps. wellicht unlimited fps met vsync aan anders zal lopen. Bedankt ook voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Tweakwondo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:47:
[...]

Ik zal het eens proberen met vsync aan. Staat inderdaad uit, wel heb ik fps cap gezet op 60fps. wellicht unlimited fps met vsync aan anders zal lopen. Bedankt ook voor de tip ;)
Je kan in je nvidia panel fast sync aanzetten dan haal je je fps met zo goed als geen tearing Google die maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Vegetto schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Je kan in je nvidia panel fast sync aanzetten dan haal je je fps met zo goed als geen tearing Google die maar eens
Is dat nieuw? Heb nog nooit van fast sync gehoord. Ik zal het uiterste zekers eens in verdiepen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 01:04
Scherp! Uiteraard 329 en niet 429 8)7 . Inmiddels alweer 331,5 aangetikt. Mythic warforged best in slot dagger gedropped! Daarnaast een trial binnengesleept bij Four Oh Four een mythic raiding guild op Silvermoon! Ik kijk tevreden terug op een eerste week BFA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren twee heroics kunnen doen. Helaas zijn de RNG goden nog niet met me. Maar geduld is een schone zaak. Een van de instances was the motherloode (ofzo) en dat is tot nu toe de eerste die ik niet leuk vond om te doen. :)

Vanavond hopelijk weer twee instances (met drops).

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlysher
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ben best veel bezig met Island Expeditions nu. Is best leuk als je een beetje goede medespelers hebt. Verder word ik soms get van Ally's xD Druk bezig met een WQ boss en wanneer die bijna dood is springen ze met 5 man boven op je xD En wanneer je 1v1 gaat rennen ze weg x) Maar hoort erbij haha. Alliance spelers hebben er vast en zeker ook wel last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:21
Zlysher schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:46:
Ben best veel bezig met Island Expeditions nu. Is best leuk als je een beetje goede medespelers hebt. Verder word ik soms get van Ally's xD Druk bezig met een WQ boss en wanneer die bijna dood is springen ze met 5 man boven op je xD En wanneer je 1v1 gaat rennen ze weg x) Maar hoort erbij haha. Alliance spelers hebben er vast en zeker ook wel last van :P
Ik pak het slimmer aan wanneer er 5 hordes staan te wachten voor een elite/rare probeer ik hem snel aan te vallen voordat zij dat doen en dan vanish ik. Dan killen ze hem dus voor mij als ze me niet meer kunnen vinden tot nu toe al een paar keer succes gehad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zlysher schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:46:
Eh ja, te vaak. Maar vooral corpse camping vind ik echt kak.
xGROOVER schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:51:
[...]

Ik pak het slimmer aan wanneer er 5 hordes staan te wachten voor een elite/rare probeer ik hem snel aan te vallen voordat zij dat doen en dan vanish ik. Dan killen ze hem dus voor mij als ze me niet meer kunnen vinden tot nu toe al een paar keer succes gehad haha
Die krijgen alsnog de kill & loot hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga deze week proberen om de Island Expeditions tot de max te doen; oftewel, de hele balk vullen met Azerite.

Ben ook nog steeds druk bezig met het afmaken van het Stormsong Valley; man, wat een groot gebied en veel quests! Niet normaal. Kom er niet doorheen... en dan ook nog Zandalar etc etc etc... Veel te doen!

En dan ook nog de battle pets die te verzamelen zijn en de WQs die te doen zijn en de heroic instances voor gear.

Mensen; ik heb het druk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlysher
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:33:
[...]

[...]

Ja corpse camping is wel erg low. Pvp is prima.. Maar dat.. Dat hoeft niet.. Dat is gewoon iemands gameplay bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
[...]
Ik heb het zelf niet gedaan, maar is er misschien een achievement om een wanted target te worden ?
Dan is het verklaarbaar om dit te doen, en vooral beter om dit in een groep te doen ipv alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 19:22
Voor de mensen die wel 60+ fps halen maar toch lichte schokken ervaren, bij mij werkte het door in Windows alle ganestreaming zooi uit te zetten inc. De nieuwe gamebalk en hetzelfde te doen in de battlenet app, hier zit ook een streaming functie die op de achtergrond werkt ook al stream je niet.

Toen ik dit had uitgezet was het irritante mega lichte schokken voorbij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

RustStorm schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:34:
Ik ga deze week proberen om de Island Expeditions tot de max te doen; oftewel, de hele balk vullen met Azerite.

Ben ook nog steeds druk bezig met het afmaken van het Stormsong Valley; man, wat een groot gebied en veel quests! Niet normaal. Kom er niet doorheen... en dan ook nog Zandalar etc etc etc... Veel te doen!

En dan ook nog de battle pets die te verzamelen zijn en de WQs die te doen zijn en de heroic instances voor gear.

Mensen; ik heb het druk! :P
Ik heb het alleen druk met de World Questen, Heroic dungeons doe ik alleen voor de daily reward. Heb ondertussen alle questen al gedaan dus dat scheelt.
Expedition weekly vorige week al gedaan, en die doe ik wss pas ergens in het weekend.
World Questen + Mythic runs doen vandaag na werk word pas druk :P Je bent toch zo 2 uur kwijt aan World Questen doen.

Heb wel een mooi setje gear nu al: Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/396841400018403331/481590365523279875/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pannekook schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:39:
Voor de mensen die wel 60+ fps halen maar toch lichte schokken ervaren, bij mij werkte het door in Windows alle ganestreaming zooi uit te zetten inc. De nieuwe gamebalk en hetzelfde te doen in de battlenet app, hier zit ook een streaming functie die op de achtergrond werkt ook al stream je niet.

Toen ik dit had uitgezet was het irritante mega lichte schokken voorbij :D
Fuck, helemaal vergeten. Zal er thuis even naar kijken, thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
[...]

[...]

Nee hoor, wanneer een mob eerst door een alliance of horde wordt aangevallen kill je hem voor niets de mob word dan grijs. Dit is mijn ervaring in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xGROOVER schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Nee hoor, wanneer een mob eerst door een alliance of horde wordt aangevallen kill je hem voor niets de mob word dan grijs. Dit is mijn ervaring in ieder geval.
Als jij vanisht reset de mob in de meeste gevallen.

Namens alle spelers die jij een oor aan hebt genaaid: lijer, sterf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteravond nog even Drustvar afgemaakt, heb daar nu alle quests wel gedaan. Er staan nog 1 a 2 group quests open. Maja, verder een quest lijn gedaan die me naar Zuldazar bracht, is dat een soort class campaign ofzo? Was een beetje te moe om het verhaal te volgen..

Daarna een begin gemaakt in Tiragarde sound en lvl 114 geworden. Helaas was het toen alweer 10 uur en tijd om te gaan maffen :)

Vrijdag de draad weer oppakken en kijken hoever ik dan kom :) Had verwacht dat levelen iets sneller zou gaan nog. Naja heb ook erg weinig speeltijd gehad nog. geloof dat ik totaal iets van 8 uur heb gespeeld ofzo.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

xGROOVER schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Correct. Gewoon de opposing faction afslachten terwijl ze ermee bezig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Als jij vanisht reset de mob in de meeste gevallen.

Namens alle spelers die jij een oor aan hebt genaaid: lijer, sterf.
In de meeste gevallen inderdaad, mij is het al een aantal keer gelukt vaak hebben de hordes in mijn geval dit niet eens in de gaten en vallen de mob dan ook aan waardoor zij aggro krijgen. De mob reset dan dus niet wanneer ik vanish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyrofielo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:53:
Gisteravond nog even Drustvar afgemaakt, heb daar nu alle quests wel gedaan. Er staan nog 1 a 2 group quests open. Maja, verder een quest lijn gedaan die me naar Zuldazar bracht, is dat een soort class campaign ofzo? Was een beetje te moe om het verhaal te volgen..
Dat is de war campaign :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
ohwwwww!!!

Ik dacht al, wtf dit is toch horde territory.. nu valt ineens alles op een plek :)

mooi, zie dat het vervolg start met lvl 114 dus dat kan ik volgende keer oppakken.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een vraagje over heirbloom.
Want ik heb 5 jaar niet meer gespeeld...

Normaal gesproken is heirbloom tot level 60?
Deze kun je 3x upgraden?

Blijven deze upgrades er voor altijd opzitten als ik een heirbloom maak? Of alleen voor de huidige chat... Moet ik bij elke nieuwe chat upgrades kopen?
En hoe duur is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiky1001
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 21:51
Na lang twijfelen, ga ik vanavond toch maar weer beginnen met WoW. Al wat research gedaan en blijkbaar is mijn hoogste char 91. Daar ga ik vanavond mee aan de hobby om er weer in te komen.
Daarbij aankomende zondag samen met een vriend (waarvoor het spel nieuw is) een char boosten en beginnen aan de nieuwe content.

Ben benieuwd!

PSN: Maiky1001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EelcoB
Aggressor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:11:

Deze kun je 3x upgraden?

Blijven deze upgrades er voor altijd opzitten als ik een heirbloom maak? Of alleen voor de huidige chat... Moet ik bij elke nieuwe chat upgrades kopen?
En hoe duur is dit?
Heirlooms zitten tegenwoordig in een collection, je upgrad ehet item in je collection, en bij elk char dat je aanmaakt kan je een heirloom uit de collectie creereren voor dat char, dus inclusief de upgrades voor dat specifieke heirloom.

Upgrades zijn er te koop op verschillende manieren, zie:

https://www.wowhead.com/heirloom-guide#upgrading-heirlooms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel

Deze kun je 3x upgraden?

En hoe duur is dit?
Ze zijn beschikbaar via je appearance sheet. Voor zowel horde/alliance als cross-server.
Eenmaal gekocht dus account wide aanwezig.

Upgrade voor alliance is in ironforge (hall of the explorers). Upgrade van 60 naar 110 voor alle items (in mijn geval mail voor mijn horde hunter), ongeveer 100.000 Gold. Ik weet niet de vendor voor horde.
Je moet ze namelijk alle 3 kopen. Ikzelf zat bijna op 800.000, toen ik alles had geüpgraded op 660.000.

[ Voor 20% gewijzigd door sabriel op 22-08-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:31

Deze kun je 3x upgraden?

En hoe duur is dit?
Ik heb alleen de "Cloth" heirlooms gekocht. Die kun je met elke class dragen. Scheelt een hoop geld en heb nog nooit problemen gehad dat ik te weinig damage deed tijdens het levellen.

Just my $0,02 :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dankjulie wel allemaal ... best wel prijzig

En nog 1 vraagje, ik ben nu level 91.. (gister ben ik via blasted lands naar het nieuwe warlods of draenor gebied ingegaan)
En als ik nu bij group finder kijk, dan is mijn lijstje leeg... staat helemaal geen 1 dungeon tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Aggressor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:07:

En nog 1 vraagje, ik ben nu level 91.. (gister ben ik via blasted lands naar het nieuwe warlods of draenor gebied ingegaan)
En als ik nu bij group finder kijk, dan is mijn lijstje leeg... staat helemaal geen 1 dungeon tussen?
Waar kijk je dan precies?

Volgens mij was het in WoD ook zo dat je minimaal een bepaald ilvl nodig had voor de dungeons. Dus misschien zie je daarom niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Aggressor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:07:

Er is een minimale ilevel requirement, misschien dat je daar niet aan voldoet? Zijn ze "greyed-out" dan kun je er met je muis op gaan staan en zien wat dat is. Als je snel wil levelen is het beter om treasures te doen en alleen de bonus objectives, je kan hiervoor een handige addon (handynotes) voor gebruiken - dan ben je in een korte tijd 98 en kun je aan Legion beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beefhead schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Ik heb alleen de "Cloth" heirlooms gekocht. Die kun je met elke class dragen. Scheelt een hoop geld en heb nog nooit problemen gehad dat ik te weinig damage deed tijdens het levellen.

Just my $0,02 :)
maar maar het armorlevel dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Je hoeft ook niet alle heirlooms te upgraden.

De duurste items zijn de wapens. Die hoef je niet voorbij level 100 te upgraden, want je artifact is gedurende het questen 10-15 itemlevels hoger (als je de relics gebruikt van questrewards).

Alles waar geen +exp op zit kan je eigenlijk ook wel overslaan na de 1e upgrade (90). Daarna krijg je genoeg questrewards om dat slot goed te vullen.

En het belangrijkste om te besparen is nog wel dat elk armor type meerdere versies heeft, met het verschil in de looks en secondary stats. Dat is natuurlijk onzin om die allemaal te kopen/upgraden want dat verschil ga je niet merken :P

Maar zelfs 100.000 gold is in de huidige economie van WoW niet echt duur. Dat is 10 euro waard (als je nu een token koopt dan levert ie 200.000 op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah opzich heb ik een boel heirlooms wel zie ik nu, maar ik twijfel nog heel erg wat ik ga levelen naast mijn main (rogue).

Paladin is visueel erg aantrekkelijk, maar schijnt erg traag te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:47:
Mwah opzich heb ik een boel heirlooms wel zie ik nu, maar ik twijfel nog heel erg wat ik ga levelen naast mijn main (rogue).

Je kan class trials gebruiken om de rotatie te bekijken. Die zijn sinds kort level 110 dus dat geeft wel een oke beeld denk ik.

En als paladin heb je wel momentjes dat je eventjes niks hebt (zover ik kon merken) maar dat hebben heel veel classes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Je kan class trials gebruiken om de rotatie te bekijken. Die zijn sinds kort level 110 dus dat geeft wel een oke beeld denk ik.

En als paladin heb je wel momentjes dat je eventjes niks hebt (zover ik kon merken) maar dat hebben heel veel classes nu.
Ja die trials zijn leuk maar geven niet echt een reëel beeld van de complete ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Ja die trials zijn leuk maar geven niet echt een reëel beeld van de complete ervaring :+
Maar wel het beste beeld. Niks geeft je een echt goed beeld behalve als je er zelf honderden uren in hebt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:02:
[...]

Maar wel het beste beeld. Niks geeft je een echt goed beeld behalve als je er zelf honderden uren in hebt zitten :P
Is ook wel weer zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ryada schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:48:
[...]

Ik heb het alleen druk met de World Questen, Heroic dungeons doe ik alleen voor de daily reward. Heb ondertussen alle questen al gedaan dus dat scheelt.
Expedition weekly vorige week al gedaan, en die doe ik wss pas ergens in het weekend.
World Questen + Mythic runs doen vandaag na werk word pas druk :P Je bent toch zo 2 uur kwijt aan World Questen doen.

Heb wel een mooi setje gear nu al: [afbeelding]
Ga maar gewoon een alt levelen anders, je kan twee weken op je reet zitten tot uldir uitkomt :+

Ik heb ook alle Mythics gedaan vorige week(nouja alle, ik heb er 8 gedaan) en maar 5 items geloot. Nog geen 340 uit WQ's gekregen. Geen BoE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Ja, dit probeerden ze al met Legion, maar daar werkte het niet dus hebben ze het uitgesteld. Frustrerend aan de ene kant maar toch wel enigszinds begrijpelijk, heb er zelf nog niet zoveel last van ondervonden anders dan dat een aantal rares opeens op 120 veel moeilijker werden en soms een groep nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:45
Ik wil ook weer gaan beginnen. Ik ben ooit gestopt na de introductie van Cataclysm. Heb daar nog enkele raids gedaan en toen i.v.m. studie en een druk sociaal leven ben ik gestopt. Authenticator van mijn account afgehaald. Blijkt dus dat ik vlak daarna ben gehackt. Afgelopen maandag een ticket aangemaakt met dit verhaal en de vraag of ze mij kunnen unbannen.. Zou ontzettend zonde zijn als ik al mijn zuurverdiende achievements, mounts, pets etc. kwijt zou raken. 'Within a few days' zou ik van ze horen of ze mij kunnen unbannen of niet. Fingers crossed :|

Natuurlijk horen addons ook bij het spel.. Welke gebruiken jullie en vooral waarom en waarvoor? Een aantal die ik heb zijn natuurlijk de 'one-bag', dps-meters en een grid. Zijn er nog andere addons die jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:47:

Toevallig.. met MoP/WoD/Legion ret pala als main gehad. Heb nu m'n rogue (main van vanilla+tbc) weer afgestoft.. Pala gaat straks zeker wel mee naar 120.
Persoonlijk vond ik pala begin van Legion ook enorm traag, maar dat werd anders na x-procent haste (dacht ik), waardoor het ineens wel vlot speelde. Ik weet niet hoe het bij BfA gesteld is.. Maar m'n rogue gaat lekker nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 08:20

MetalPool

Boe!

SebasRe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:40:
Ik wil ook weer gaan beginnen. Ik ben ooit gestopt na de introductie van Cataclysm. Heb daar nog enkele raids gedaan en toen i.v.m. studie en een druk sociaal leven ben ik gestopt. Authenticator van mijn account afgehaald. Blijkt dus dat ik vlak daarna ben gehackt. Afgelopen maandag een ticket aangemaakt met dit verhaal en de vraag of ze mij kunnen unbannen.. Zou ontzettend zonde zijn als ik al mijn zuurverdiende achievements, mounts, pets etc. kwijt zou raken. 'Within a few days' zou ik van ze horen of ze mij kunnen unbannen of niet. Fingers crossed :|

Natuurlijk horen addons ook bij het spel.. Welke gebruiken jullie en vooral waarom en waarvoor? Een aantal die ik heb zijn natuurlijk de 'one-bag', dps-meters en een grid. Zijn er nog andere addons die jullie aanraden?
Deadly Boss Mods - Verteld je tijdens raid bosses welke acties er op je af komen
Auctioneer - AH tool waar je makkelijk centjes mee kunt verdienen
Move anything / Bartender - UI Tool waarmee je alles op je scherm kunt plaatsen waar jij het wil
World Quest Tracker - Makkelijk overzicht welke WQ`s er beschikbaar zijn

:)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marijnvtg schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
[...]

Toevallig.. met MoP/WoD/Legion ret pala als main gehad. Heb nu m'n rogue (main van vanilla+tbc) weer afgestoft.. Pala gaat straks zeker wel mee naar 120.
Persoonlijk vond ik pala begin van Legion ook enorm traag, maar dat werd anders na x-procent haste (dacht ik), waardoor het ineens wel vlot speelde. Ik weet niet hoe het bij BfA gesteld is.. Maar m'n rogue gaat lekker nu.
Ik ben ook geswitcht naar rogue vanaf altijd mage :+ bevalt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:43
Character progression in RPG's is so 1990. :+

Verklaart wel waarom dingen niet sneller doodgaan op 320 ilvl t.o.v. 300 ilvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Character progression in RPG's is so 1990. :+

Verklaart wel waarom dingen niet sneller doodgaan op 320 ilvl t.o.v. 300 ilvl.
Ik ga echt niet al mijn gear banken om iets sneller te questen... heb overigens op 335 ilvl tot op heden niet ergens merkbaar last....

Het is weer een zeiken om het zeiken naar mijn mening.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
marijnvtg schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
[...]

Hier ook geswitcht naar rogue, mijn main in vanilla. Heeft nog de lvl 60 Lieutenant Commander titel :) hoogste van al mijn vanilla characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:43
hmr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Ik ga echt niet al mijn gear banken om iets sneller te questen... heb overigens op 335 ilvl tot op heden niet ergens merkbaar last....

Zelf heb ik ook niet last dat monsters niet doodgaan ofzo, maar wat is het punt van betere gear als je er toch niet sterker van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

garriej schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Ga maar gewoon een alt levelen anders, je kan twee weken op je reet zitten tot uldir uitkomt :+

Ik heb ook alle Mythics gedaan vorige week(nouja alle, ik heb er 8 gedaan) en maar 5 items geloot. Nog geen 340 uit WQ's gekregen. Geen BoE's.
Was het maar zo'n feest, ik ben van plan minimaal 345 te halen en als het mee zit 350.
Reputation grinds moet ik nog afmaken
Heart of azeroth grind moet ook nog verder gaan want hoe meer ik daarvan heb hoe meer ik aan raid azerite pieces heb.
Mythics runnen om strats voor M+ te verzinnen en bekend te worden met alle mechanics etc van de dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Straks als de eerste raid beschikbaar is zie je de volgende groups in GF:

LF DPS, be BELOW ilvl 315!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
hanswfje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Straks als de eerste raid beschikbaar is zie je de volgende groups in GF:

LF DPS, be BELOW ilvl 315!
Lol - gelukkig werkt dat scalen niet in Raids maar in world-content (althans zo zou het moeten zijn) dus ben je "veilig" met raiden voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
hmr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Gaat niet om het last hebben, maar het principe dat scaling ilvl in plaats van character-level gebasseerd is. Dus hoe harder je no-life grind of geluk hebt met drops, hoe minder je merkt. En andersom, dat als je gear uit doet juist relatief sterker wordt en daardoor o.a. sneller kunt questen.

Mijn hunter is sinds gisteravond 120. Moet nu echt voorzichtig doen met packs van >4. Op 115/116 kon ik er nog best >10 tegelijk aan met wat cooldowns. De 3-man party quests was een eitje, nu is datzelfde echt bijna onmogelijk (lees: 1m hp op een rare, dus gewoon 3min gevecht).

Je zou juist verwachten dat als je betere gear krijgt, dingen makkelijker worden. Niet andersom zoals nu het geval lijkt te zijn. Verklaard wel waarom wapens zo enorm moeilijk te krijgen zijn voor de meeste mensen. Anders is een ilvl330-350 wapen voor de raw stats (dps) en daarnaast ruk <ilvl300 quest greens ideaal.

Questen ging in elk geval enorm soepel toen een 114 met me mee ging lopen. Hij kon alles praktisch 1-shotten, dus hoefde enkel te taggen voor krijgen van credit. Wat natuurlijk ook totaal contra-intuitief is, dat je als low-level high-levels gaat boosten in plaats van andersom.

[ Voor 27% gewijzigd door Xanaroth op 22-08-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 15:13
Er is een verschil tussen open world en instances he ;)

Open world schaalt mee, instances zijn fixed en daar heb je overduidelijk heel veel aan betere gear.

Los daarvan vind ik het zelf maar een rare beslissing om de wereld mee te laten schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat meescalen van de wereld was er ook in Legion en toen was het op een gegeven moment gewoon niet meer merkbaar. Dat het nu wel, aan het begin van een expansion, merkbaar en voelbaar is is wat mij betreft alleen maar fijn. Anders wordt het sowieso allemaal tienduizend vingers in de neus en niks meer aan als je aan het questen / gearen bent (middel WQs). Dat je het kan "omzeilen" door neck en trinkets te unequipen is natuurlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
IntToStr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:06:
Er is een verschil tussen open world en instances he ;)

Open world schaalt mee, instances zijn fixed en daar heb je overduidelijk heel veel aan betere gear.

Los daarvan vind ik het zelf maar een rare beslissing om de wereld mee te laten schalen.
Op zich is scalen naar level niet heel verkeerd, daarmee heb je meer vrijheid in de keuze welke zones je levelt, alleen er zit kennelijk ook mob scaling op basis van het gedragen/bagged ilvl, dus een lvl 120 met lvl zn 110 gear aan en geen goeie gear in zn bags heeft heeft het makkelijker dan een lvl 120 met lvl 120 gear aan, en dat is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ioramus schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Er is een minimale ilevel requirement, misschien dat je daar niet aan voldoet? Zijn ze "greyed-out" dan kun je er met je muis op gaan staan en zien wat dat is. Als je snel wil levelen is het beter om treasures te doen en alleen de bonus objectives, je kan hiervoor een handige addon (handynotes) voor gebruiken - dan ben je in een korte tijd 98 en kun je aan Legion beginnen.
er staan helemaal geen dungeons tussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanswfje
Ik vind het ook helemaal niet storend. Het enige, wat ik ECHT storend vind. Is het verlies van het gemakkelijk vinden van groups for WQ's. Ik klikte altijd op de WQ en dan op 'Find group'. Dat kan nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb de scaling zelf nog niet gemerkt, want ben nog niet 120 :P

Ik ben geen fan van scaling op itemlevel. Maar opzich is het wel eerlijk dat als de gear rewards scalen, dat de uitdaging dat ook doet. Maar op het punt waar de rewards van de world quests niet meer scalen (350 was het toch?), moeten de monsters ook ophouden vind ik dan.

Als je je trinkets in de void storage (of bank? geen idee of dat ook werkt) doet dan is je itemlevel erg laag, maar die trinkets hebben een relatief lage impact op je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Aggressor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:27:
[...]

er staan helemaal geen dungeons tussen
Heel vreemd, en je hebt ook de questline voor je Garrison afgemaakt? Want daarna zou je die wel moeten zien. Anders een ticket openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

RustStorm schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:09:
Maar dat meescalen van de wereld was er ook in Legion en toen was het op een gegeven moment gewoon niet meer merkbaar. Dat het nu wel, aan het begin van een expansion, merkbaar en voelbaar is is wat mij betreft alleen maar fijn. Anders wordt het sowieso allemaal tienduizend vingers in de neus en niks meer aan als je aan het questen / gearen bent (middel WQs). Dat je het kan "omzeilen" door neck en trinkets te unequipen is natuurlijk jammer.
Je moet ze in je bank stoppen... Ik heb daar geen zin in en tijd voor hoor voor de tijd die je het waarschlijk oplevert.. maar dat zie ik vast verkeerd!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
RustStorm schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:09:
Scaling is prima alleen is het belachelijk dat je zwakker wordt naarmate je character in level omhoog gaat. Vanaf 116 ga je gewoon enorm achteruit in kracht ten opzichte van de mobs en 115 of lager spelers en pas vanaf 120 ilvl 330 komt daar weer verbetering in. De time to kill gaat omhoog terwijl je gear beter wordt 8)7

In Legion was de scaling anders merkbaar. De time to kill bleef hetzelfde of ging omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Scaling is prima alleen is het belachelijk dat je zwakker wordt naarmate je character in level omhoog gaat. Vanaf 116 ga je gewoon enorm achteruit in kracht ten opzichte van de mobs en 115 of lager spelers en pas vanaf 120 ilvl 330 komt daar weer verbetering in. De time to kill gaat omhoog terwijl je gear beter wordt 8)7

In Legion was de scaling anders merkbaar. De time to kill bleef hetzelfde of ging omlaag.
Ik had daar eerlijk gezegd niet zo veel last van. Mogelijk komt het grote verschil door het inactief worden van de legendaries die je eventueel equiped hebt. Of is het gewoon zo dat een hunter faceroll is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Die "kuil" vanaf 116 heb ik niks van gemerkt.

Volgens mij heb je daar alleen last van als je hele goede Legion gear had (legendary effecten die stoppen, secondaire ratings->percentages berekening anders).

Ik had alleen heirlooms en wat andere meuk wat ik opgepikt had. Dus dat heb ik allemaal vervangen door de eerste quest rewards uit BFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 23-09 22:14
RustStorm schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Ik had daar eerlijk gezegd niet zo veel last van. Mogelijk komt het grote verschil door het inactief worden van de legendaries die je eventueel equiped hebt. Of is het gewoon zo dat een hunter faceroll is... ;)
Ik merkte het wel een beetje (speel ook hunter). De laatste van de 3 nieuwe zones die ik deed vanaf 116 was duidelijk wat moeilijker, niet schrikbarend maar ik merkte wel verschil. Na het halen van 120 merkte ik vanaf ong. ilvl 310 dat het weer makkelijker werd.

Denk dat deze bump in scaling ook nog wel wordt opgelost na een paar patches, BoA is pas net uit tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
BlackMage schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:10:
Die "kuil" vanaf 116 heb ik niks van gemerkt.

Volgens mij heb je daar alleen last van als je hele goede Legion gear had (legendary effecten die stoppen, secondaire ratings->percentages berekening anders).

Ik had alleen heirlooms en wat andere meuk wat ik opgepikt had. Dus dat heb ik allemaal vervangen door de eerste quest rewards uit BFA.
Ik was heroic/mythic Antorus geared en had BIS legendaries voor Unholy DK. Tot en met lvl 115 was het extreem makkelijk (10 mobs of meer pullen en kapot AoEen in een paar seconden en door) en vanaf 116 moest ik ineens heel rustig aan doen. Niks is frustrerender dan moeite hebben met een grote groep mobs en dan een lvl112 monk voorbij zien komen die met gemak een veel grotere groep neermaait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
EnigmaNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Ik was heroic/mythic Antorus geared en had BIS legendaries voor Unholy DK. Tot en met lvl 115 was het extreem makkelijk (10 mobs of meer pullen en kapot AoEen in een paar seconden en door) en vanaf 116 moest ik ineens heel rustig aan doen. Niks is frustrerender dan moeite hebben met een grote groep mobs en dan een lvl112 monk voorbij zien komen die met gemak een veel grotere groep neermaait...
Ik merk wel veel verschil tussen verschillende soorten mobs. Ik speel affliction lock dus ik pak er ook altijd meer tegelijk (3-4), en soms bij een groep is mn voidwalker bijna dood, maar meestal is mn Soul Leech (incl die talent) meer dan voldoende geweest. Maar ook met hp merk ik verschil, want de meeste zijn dood voordat mn eerste dot (Agony, incl die versnel-talent) afgelopen is, maar soms moet ik al refreshen voordat ie halverwege is. En dat is in de zelfde zone, op het zelfde level. En dat zijn ook geen speciale questmobs of dingen die duidelijk (door de grootte ofzo) gevaarlijker zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ioramus schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Heel vreemd, en je hebt ook de questline voor je Garrison afgemaakt? Want daarna zou je die wel moeten zien. Anders een ticket openen.
Ik het nieuwe gebied heb ik ongeveer 12 quest gedaan.. dus ik denk het nog niet?

Toen ik level 90 was kon het nog wel. Vervolgens werd ik level 91 en toen was alles leeg

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 22-08-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Aggressor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Ik het nieuwe gebied heb ik ongeveer 12 quest gedaan.. dus ik denk het nog niet?

Toen ik level 90 was kon het nog wel. Vervolgens werd ik level 91 en toen was alles leeg
Als je door de Dark Portal gaat dan kom je eerst in Tanaan Jungle en moet je eerst een soort scenario uitspelen. Totdat je daar klaar mee bent, en je bij je garrison bent (in Shadowmoon Valley voor Alliance, in Frostfire Ridge voor Horde), kan je niks anders doen. Geen dungeons, maar ook niet naar andere gebieden. Dat duurt ca een uurtje, daarna ben je daar uit en kan alles weer.

Daar waarschuwt het spel je ook voor zodra je door de portal wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Aggressor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Wat BlackMage zei klopt, als je door de dark portal gaat, het scenario volgt en dan je Garrison krijgt zouden je dungeons beschikbaar moeten zijn. Als je de shortcut van het Timless Isle hebt gebruikt, dan loop je dit mis en kan dat de reden zijn dat je die dungeons dus niet ziet - je hebt dan ook geen garrison.

---
Wat betreft dat scalen, lees net op reddit een inschatting van wat het inhoud en het lijkt toch nogal mee te vallen eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Ioramus op 22-08-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

hanswfje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:28:
Ik vind het ook helemaal niet storend. Het enige, wat ik ECHT storend vind. Is het verlies van het gemakkelijk vinden van groups for WQ's. Ik klikte altijd op de WQ en dan op 'Find group'. Dat kan nu dus niet meer.
Naar mijn idee werkt dit nog wel goed, bron : ik ben ilvl 337

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Arnevld schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Naar mijn idee werkt dit nog wel goed, bron : ik ben ilvl 337
Hoe bedoel je? Kan je vanaf een bepaald ilvl wel eenvoudig groups vinden voor bepaalde WQ's via de GF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 14:33
BlackMage schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Ik merk wel veel verschil tussen verschillende soorten mobs. Ik speel affliction lock dus ik pak er ook altijd meer tegelijk (3-4), en soms bij een groep is mn voidwalker bijna dood, maar meestal is mn Soul Leech (incl die talent) meer dan voldoende geweest. Maar ook met hp merk ik verschil, want de meeste zijn dood voordat mn eerste dot (Agony, incl die versnel-talent) afgelopen is, maar soms moet ik al refreshen voordat ie halverwege is. En dat is in de zelfde zone, op het zelfde level. En dat zijn ook geen speciale questmobs of dingen die duidelijk (door de grootte ofzo) gevaarlijker zou moeten zijn.
Kan natuurlijk ook temaken hebben met crits etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben als totaal undergearde DK BfA ingegaan. <185 zelfs en zonder een enkele Legendary, ik heb daardoor die dip denk ik niet gehad.
Hij is mij in ieder geval niet opgevallen.

FUMES et CARNES

Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linkjes:
- Tweakers Spelerslijst (Google Spreadsheet)
- Tweakers Discord kanaal
- Tweakers Battle.net community

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.