Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
FUMES et CARNES
Naja valt me nog tegen 85% .. had verwacht dat het sneller zou gaan. Denk dat veel mensen te lui zijn om zelf te farmen en de ah te duur vinden en maar 3 quests ofzo inleveren
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ja hier nu ook 5/8 HC. Liep een stuk beter dan vorige week.Kadardar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:44:
Ondertussen 5/8 HC .:) Hadden wat pech laatste week dus nu hebben we de slack opgepakt. Zaterdag weer verder.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
En terecht, de rewards die je krijgt zijn het totaal niet waard.Ricmaniac schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:56:
[...]
Naja valt me nog tegen 85% .. had verwacht dat het sneller zou gaan. Denk dat veel mensen te lui zijn om zelf te farmen en de ah te duur vinden en maar 3 quests ofzo inleveren
Waarom hebben ze de Broken Shore niet nagedaan? WQ's doen waarbij je speciale extra resources krijgt die je moet inleveren om het balkje te vullen. De rewards daar van waren ook vele malen beter.
[ Voor 21% gewijzigd door EnigmaNL op 20-09-2018 08:49 ]
De rest op de AH gegooid aangezien het een spike in geld is wat sommige dingen opleveren.
Zelf ook nog de 6 maanden gametime gekocht + mount.
Was iig goedkoper dan 2x3 maanden en ik weet dat ik toch wel blijf spelen.
Omg die mount he, ik heb me gister dus ook laten verleidenAkaendra schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:53:
Ik heb zelf ook alleen maar de war resources/gold gedaan.
De rest op de AH gegooid aangezien het een spike in geld is wat sommige dingen opleveren.
Zelf ook nog de 6 maanden gametime gekocht + mount.
Was iig goedkoper dan 2x3 maanden en ik weet dat ik toch wel blijf spelen.

Huh? Krijg je een mount bij een 6 maanden sub? Heb ik nergens zien langskomen. Heb je een linkje?perryvdbosch schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:55:
[...]
Omg die mount he, ik heb me gister dus ook laten verleiden
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Vanochtend stond ie op 91% dus het schiet op.Ricmaniac schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:56:
[...]
Vind het maar een vreemd systeem maar het is zoals het is
FUMES et CARNES
Als ik de komende week weer wat kan spelen ga ik iig bezig met de War Campaign / Kul tiras quest om Jaina te gaan vinden..
Maar gear-scoor tips zijn welkom.. bijv World boss, waar vind ik die?
Edit: En ik ga de komende maand ook maar even 6 maanden game-tijd scoren.. beter dan de mount in de store moeten kopen
[ Voor 12% gewijzigd door icemotion op 20-09-2018 09:09 ]
U roept, wij draaienBeefhead schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:07:
[...]
Huh? Krijg je een mount bij een 6 maanden sub? Heb ik nergens zien langskomen. Heb je een linkje?
https://www.mmo-champion....-Shop-Pet?page=8#comments
Thanks!perryvdbosch schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:08:
[...]
U roept, wij draaien
https://www.mmo-champion....-Shop-Pet?page=8#comments
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Verwijderd
Tja, het is vrij simpel. De inkomsten van mijn skinning/leatherworking zijn zo ff-ing laag dat ik daarvan de consumables voor raids niet eens kan betalen. Ik moet serieus tijd in farmen steken om genoeg te verdienen om voldoende runes, flasks en potions te kopen. Nu was dat in Vanilla en TBC ook al zo, alleen had ik toen veel meer tijd. Dat farmen gaat nu ten koste van allerlei andere (veel leukere) dingen die je in-game kan doen.Ricmaniac schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:56:
[...]
Zo kom ik nu nauwelijks meer aan M+ toe en islands en en meer WQs dan minimaal nodig voor de emissary om rep te halen zit er ook niet echt meer in. Dan ga ik echt niet zaken weggeven voor een warfront waar ik ook gerust wat langer op kan wachten. Het is al zo dat een groot deel van de guild heeft aangegeven dat als runes verplicht worden voor raids het afgelopen is. Die gebruiken we dus niet meer deze expansion.
Sowieso heb ik de indruk dat Blizzard gold uit de economie wil halen. Alle inkomstenbronnen zijn generft er zijn flinke gold sinks toegevoegd (die AH mount) ... en het werkt allemaal niet.
Als ik naar mijn vrienden en guild kijk: degene die zoals ik altijd net genoeg inkomsten genereerden om te kunnen raiden en af en toe een BoE/cratef item te kunnen kopen hebben nu allemaal een probleem om de raid consumable te betalen zelf met veel meer farmen als voorheen. We zijn armer dan ooit.
Degenenen die al op miljoenen gold zaten zijn alleen maar rijker geworden door de AH te bespelen. Als ze zien dat er relatief weinig flasks op de AH stan kopen ze massaal de goedkope op en plaatsen ze duurder terug. Zelfde met crafting mats. Ik zou een paar tokens kunnen verkopen en dat ook kunnen doen, maar dat doe ik al voor mijn werk, ga ik dan niet ook nog eens in een spel zitten doen dat ik voor ontspanning speel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2018 09:27 ]
Als je geen gold uit de economie haalt dan wordt de inflatie echt een hel. Elke quest die je complete en elk item dat je verkoopt aan een vendor pompen geld in de economie. En de enige "normale" manieren waarop geld uit de economie gehaald wordt is repair, flight paths en die AH fee als je iets verkoopt. Dat is niet genoeg. Maar dat verhoog je ook niet zomaar zonder nadelige gevolgen voor veel spelers.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:13:
[...]
Sowieso heb ik de indruk dat Blizzard gold uit de economie wil halen. Alle inkomstenbronnen zijn generft er zijn flinke gold sinks toegevoegd (die AH mount) ... en het werkt allemaal niet.
Maar deze resources-inleveren actie haalt geen geld uit de economie (behalve die 100gold dan, en AH fees als je iets koopt). Of je maakt het zelf en je portemonee blijft gesloten, of je koopt het op de AH en geeft dat geld dus aan een andere speler.
Verwijderd
Als het massaal op de AH gekocht wordt, wordt er iedere keer een percentage afgeroomd en uit de economie gehaald. Dus heeft het wel degelijk een deflatoir effect.BlackMage schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:28:
[...]
Als je geen gold uit de economie haalt dan wordt de inflatie echt een hel. Elke quest die je complete en elk item dat je verkoopt aan een vendor pompen geld in de economie. En de enige "normale" manieren waarop geld uit de economie gehaald wordt is repair, flight paths en die AH fee als je iets verkoopt. Dat is niet genoeg. Maar dat verhoog je ook niet zomaar zonder nadelige gevolgen voor veel spelers.
Maar deze resources-inleveren actie haalt geen geld uit de economie (behalve die 100gold dan, en AH fees als je iets koopt). Of je maakt het zelf en je portemonee blijft gesloten, of je koopt het op de AH en geeft dat geld dus aan een andere speler.
Het probleem van Blizzards deflatoire maatregelen is dat ze het aanbod van gold beperkt hebben, de inkomsten bronnen van professions sterk beperkt, maar de totale hoeveelheid gold is gelijk gebleven. Effectief maak je met zo'n beleid de rijken rijker en de armen armer. Trump zou trots op ze zijn!
Het feit dat ze 7 euro verdienen zodra er een wow-token wordt gebruikt voor gametime of store credit zal ook wel mee wegen bij zulke beslissingenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:33:
[...]
Als het massaal op de AH gekocht wordt, wordt er iedere keer een percentage afgeroomd en uit de economie gehaald. Dus heeft het wel degelijk een deflatoir effect.
Het probleem van Blizzards deflatoire maatregelen is dat ze het aanbod van gold beperkt hebben, de inkomsten bronnen van professions sterk beperkt, maar de totale hoeveelheid gold is gelijk gebleven. Effectief maak je met zo'n beleid de rijken rijker en de armen armer. Trump zou trots op ze zijn!
Beter 1 speler met veel te veel gold + 9 spelers die graag wat geld neertellen om meer gold te krijgen, dan gewoon 10 spelers met genoeg gold om alles te kunnen doen en dus geen interesse hebben in de tokens.
Mag ik vragen wat je gemiddeld per Raid avond kwijt bent aan kosten dan ?Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:13:
[...]
Tja, het is vrij simpel. De inkomsten van mijn skinning/leatherworking zijn zo ff-ing laag dat ik daarvan de consumables voor raids niet eens kan betalen. Ik moet serieus tijd in farmen steken om genoeg te verdienen om voldoende runes, flasks en potions te kopen. .
Ik raid niet dus heb geen idee maar ben wel nieuwsgierig
FUMES et CARNES
Verwijderd
Heb je de blauwe items al op rank 3? Dan kan je vrij goedkoop (in essentie alleen expulsum) blue 120 items craften met de kans om een epic te krijgen. Daar kan je goed gold mee verdienen. Ik ben het dan ook helemaal niet met je eens dat skinning en LW een dode profession is.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:13:
[...]
Tja, het is vrij simpel. De inkomsten van mijn skinning/leatherworking zijn zo ff-ing laag dat ik daarvan de consumables voor raids niet eens kan betalen. Ik moet serieus tijd in farmen steken om genoeg te verdienen om voldoende runes, flasks en potions te kopen. Nu was dat in Vanilla en TBC ook al zo, alleen had ik toen veel meer tijd. Dat farmen gaat nu ten koste van allerlei andere (veel leukere) dingen die je in-game kan doen.
Zo kom ik nu nauwelijks meer aan M+ toe en islands en en meer WQs dan minimaal nodig voor de emissary om rep te halen zit er ook niet echt meer in. Dan ga ik echt niet zaken weggeven voor een warfront waar ik ook gerust wat langer op kan wachten. Het is al zo dat een groot deel van de guild heeft aangegeven dat als runes verplicht worden voor raids het afgelopen is. Die gebruiken we dus niet meer deze expansion.
Als ik naar mijn vrienden en guild kijk: degene die zoals ik altijd net genoeg inkomsten genereerden om te kunnen raiden en af en toe een BoE/cratef item te kunnen kopen hebben nu allemaal een probleem om de raid consumable te betalen zelf met veel meer farmen als voorheen. We zijn armer dan ooit.
Degenenen die al op miljoenen gold zaten zijn alleen maar rijker geworden door de AH te bespelen. Als ze zien dat er relatief weinig flasks op de AH stan kopen ze massaal de goedkope op en plaatsen ze duurder terug. Zelfde met crafting mats. Ik zou een paar tokens kunnen verkopen en dat ook kunnen doen, maar dat doe ik al voor mijn werk, ga ik dan niet ook nog eens in een spel zitten doen dat ik voor ontspanning speel.
En drop je skinning en ga rondjes rennen in Drustvar terwijl je herbs verzamelt. Kost je een uurtje -> 30k erbij. Zonder grappen.
Verwijderd
4 flasks per raid, minimaal 2x vaak 3x per week. Flasks varieren momenteel in prijs tussen de 2000 en 3500 gold per stuk. Laten we het afmaken op 2500gold gemiddeld obv undermine data. Dat is 20.000-30.000 gold per week.Iusedto schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:01:
[...]
Mag ik vragen wat je gemiddeld per Raid avond kwijt bent aan kosten dan ?
Ik raid niet dus heb geen idee maar ben wel nieuwsgierig
Augment runes hebben we gedropt, maar die zijn ca 400gold + een extra 400g per wipe.
Enchants zijn ook enkele duizenden gold als je een nieuw item krijgt. Ring enchant: 9000 gold, waepon echant 5000 gold.
Potion of replenishment: 300g per stuk 1 potion per pull. ca 20 stuks op een avond: 12.000-18.000 per week
De eerste twee weken raiden hebben mij per week 40.000 aan flasks en potions gekost en nog eens 20.000 aan enchants. Een uur farmen/skinnen levert mij ca 2500-3000 gold op, andere activiteiten nog eens een 2000 gold per sessie (excl raids). 10.000 gold aan automatische inkomsten door gewoon te spelen is geen gekke inschatting dus dan moet ik 50.000 gold in de week farmen, oftewel 16 uur farmen voor 10 uur raiden.
of drie uur in de maand vakken vullen voor 6,70 per uur, dan koop je elke maand een token en kun je heel de maand raidenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:38:
[...]
4 flasks per raid, minimaal 2x vaak 3x per week. Flasks varieren momenteel in prijs tussen de 2000 en 3500 gold per stuk. Laten we het afmaken op 2500gold gemiddeld obv undermine data. Dat is 20.000-30.000 gold per week.
Augment runes hebben we gedropt, maar die zijn ca 400gold + een extra 400g per wipe.
Enchants zijn ook enkele duizenden gold als je een nieuw item krijgt. Ring enchant: 9000 gold, waepon echant 5000 gold.
Potion of replenishment: 300g per stuk 1 potion per pull. ca 20 stuks op een avond: 12.000-18.000 per week
De eerste twee weken raiden hebben mij per week 40.000 aan flasks en potions gekost en nog eens 20.000 aan enchants. Een uur farmen/skinnen levert mij ca 2500-3000 gold op, andere activiteiten nog eens een 2000 gold per sessie (excl raids). 10.000 gold aan automatische inkomsten door gewoon te spelen is geen gekke inschatting dus dan moet ik 50.000 gold in de week farmen, oftewel 16 uur farmen voor 10 uur raiden.
[ Voor 71% gewijzigd door garriej op 20-09-2018 10:59 ]
Verwijderd
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk idiote oplossing voor een spel waar ik al maandelijks voor betaal. Dat je wat extra moet doen en niet alleen maar kan raiden op max level kan ik inkomen, maar momenteel is de verhouding tussen leuk (raiden) en saai (farmen) compleet zoek.garriej schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:54:
of drie uur in de maand vakken vullen voor 6,70 per uur, dan koop je elke maand een token en kun je heel de maand raiden
Verwijderd
Dat is zeker leuk! Maar waarom ooit een ander account gestart?Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:13:
Ik heb deze maand al 5 tokens gekocht met gold of zo. Daarmee o.a. m'n oude WoW account nieuw leven ingeblazen. Toch leuk om al je oude items weer terug te zien.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
Ik dacht dat het slim was om een schone lei te beginnen. Eigenlijk heb ik er niet echt een goede reden voor en heb ik er achteraf heel veel spijt van. Maar, ik heb er wel nog een voordeeltje aan. Ik kan nu met 2 accounts gold maken. Het kost me geen enkele euro verder.RustStorm schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:15:
[...]
Dat is zeker leuk! Maar waarom ooit een ander account gestart?
Ook wel fijn is dat mijn oude account characters heeft op een realm waar het AH gewoon fatsoenlijk werkt. Wat een verademing als je Draenor gewend bent.

Verwijderd
Nah, op zich was het in Vanilla allemaal nog veel erger. Alleen had ik toen meer vrije tijd en kon ik het me veroorloven. In TBC hebben ze het al verminderd door 1 potion per pull (en 1 pre-pot) limiet in te stellen en flasks en elixirs onderling exclusief te maken.anboni schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:16:
Is dat iets van de laatste tijd, dat je zoveel bijzondere dingen nodig hebt om te raiden? Uit mijn raiding tijd (TBC en vroege WOTLK) kan ik me dat helemaal niet herinneren. Nou waren wij ook niet super fanatiek, maar zeker ook niet onverdienstelijk (we waren net met Black Temple begonnen toen de WOTLK pre-patch dat een stuk makkelijker maakte)
Alleen is sinds TBC de verhouding tussen de (tijds)investering in consumables verkrijgen en raiden niet zo slecht geweest als nu.
Draenor is echt om te janken en die mensen die een stack maken van 1 item, mogen ze echt in de boom hangenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
[...]
Ik dacht dat het slim was om een schone lei te beginnen. Eigenlijk heb ik er niet echt een goede reden voor en heb ik er achteraf heel veel spijt van. Maar, ik heb er wel nog een voordeeltje aan. Ik kan nu met 2 accounts gold maken. Het kost me geen enkele euro verder.
Ook wel fijn is dat mijn oude account characters heeft op een realm waar het AH gewoon fatsoenlijk werkt. Wat een verademing als je Draenor gewend bent.
Verwijderd
In TBC en WOTLK had je ook gewoon flasks, potions en food. In vanilla had je 10x meer nodig omdat je toen alles kon stacken en ook allerlei world buffs mee kon nemen. Plus resistance gear enz. Die heb je overigens ook nog in TBC nodig gehad voor o.a. Black Temple.anboni schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:16:
Is dat iets van de laatste tijd, dat je zoveel bijzondere dingen nodig hebt om te raiden? Uit mijn raiding tijd (TBC en vroege WOTLK) kan ik me dat helemaal niet herinneren. Nou waren wij ook niet super fanatiek, maar zeker ook niet onverdienstelijk (we waren net met Black Temple begonnen toen de WOTLK pre-patch dat een stuk makkelijker maakte)
Het is een keuze hé. Je mag ook 16 uur in de week farmen. Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen te bedenken. Alchemy als profession, zelf herbs farmen. dan heb je je pots/flaks in veel minder als die 16 uur.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:11:
[...]
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk idiote oplossing voor een spel waar ik al maandelijks voor betaal. Dat je wat extra moet doen en niet alleen maar kan raiden op max level kan ik inkomen, maar momenteel is de verhouding tussen leuk (raiden) en saai (farmen) compleet zoek.
Maar zo gaat het eigenlijk altijd in het begin van een expansion, alles is nog steeds duur en in de komende manden zullen de prijzen wel zakken.
Op het moment vind ik het bijna een no-brainer om 20 euro uit te geven(waar de meeste mensen niet eens 2 uur voor hoeven te werken) of 64 uur in de maand gold farmen
Daarnaast, gister hadden we echt een stuk op 7 BoE epics in uldir... dan kun je ook weer een tijd vooruit.
Verwijderd
Aah resistance gear in TBC. Raiden als holy priest, maar omdat ik op Hydross niets nodig had, moest ik daat op mijn NE druid tanken vanwege de nature resistance die voor druid tanks gewoon al beter was en je dus minder je andere stats hoefde te nerfen.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:20:
[...]
In TBC en WOTLK had je ook gewoon flasks, potions en food. In vanilla had je 10x meer nodig omdat je toen alles kon stacken en ook allerlei world buffs mee kon nemen. Plus resistance gear enz. Die heb je overigens ook nog in TBC nodig gehad voor o.a. Black Temple.
Enigzins heb je aan het begin van alle expansions. Alleen is het deze keer veel extremer. Ik heb inderdaad de afgelopen week elke extra minuut in het levellen van mijn druid alt gestopt omdat die herbalism/alchemy heeft. Overigens gebruik ik alchemy helemaal niet, aangezien herbs verkopen meer oplevert dan flasks die je van die herbs kan makengarriej schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:22:
[...]
Het is een keuze hé. Je mag ook 16 uur in de week farmen. Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen te bedenken. Alchemy als profession, zelf herbs farmen. dan heb je je pots/flaks in veel minder als die 16 uur.
Maar zo gaat het eigenlijk altijd in het begin van een expansion, alles is nog steeds duur en in de komende manden zullen de prijzen wel zakken.
Op het moment vind ik het bijna een no-brainer om 20 euro uit te geven(waar de meeste mensen niet eens 2 uur voor hoeven te werken) of 64 uur in de maand gold farmen
Daarnaast, gister hadden we echt een stuk op 7 BoE epics in uldir... dan kun je ook weer een tijd vooruit.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2018 11:28 ]
In onze guild doet iedereen een bijdrage aan mats en dan met de crafters is het meeste wat je nodig hebt zo gemaakt en hoef je niet 16 uur per week te farmen. Ik spendeer gemiddeld 3-4 uur per week max aan vissen bijvoorbeeld (midnight salmon). Als je alleen staat en meedoet in een raid (en zelf moet zorgen voor consumables) ben je meer tijd kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:11:
[...]
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk idiote oplossing voor een spel waar ik al maandelijks voor betaal. Dat je wat extra moet doen en niet alleen maar kan raiden op max level kan ik inkomen, maar momenteel is de verhouding tussen leuk (raiden) en saai (farmen) compleet zoek.
Verwijderd
Goede tijden. Ik vond TBC raids echt steengoed. In het begin zat in in een Chinese guild. Leuk is dat, als niet-Chinees sprekende Nederlander.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:22:
[...]
Aah resistance gear in TBC. Raiden als holy priest, maar omdat ik op Hydross niets nodig had, moest ik daat op mijn NE druid tanken vanwege de nature resistance die voor druid tanks gewoon al beter was en je dus minder je andere stats hoefde te nerfen.
Ging alsnog best goed! We stonden vrij hoog qua progressie op de realm.
Vergeet niet dat als je op rank3 flasks maakt, deze tot 20x(al is dat geloof ik 0,1% kans) kunnen proccen. Dat hoeft maar 1 keer te gebeuren en je heb t er uit.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:22:
[...]
Aah resistance gear in TBC. Raiden als holy priest, maar omdat ik op Hydross niets nodig had, moest ik daat op mijn NE druid tanken vanwege de nature resistance die voor druid tanks gewoon al beter was en je dus minder je andere stats hoefde te nerfen.
[...]
Enigzins heb je aan het begin van alle expansions. Alleen is het deze keer veel extremer. Ik heb inderdaad de afgelopen week elke extra minuut in het levellen van mijn druid alt gestopt omdat die herbalism/alchemy heeft. Overigens gebruik ik alchemy helemaal niet, aangezien herbs verkopen meer oplevert dan flasks die je van die herbs kan makenMet een beetje geluk ben ik dit weekend in staat om mijn eigen flasks te farmen.
Ik geloof ooit ergens gelezen te hebben dat je ongeveer op 1,5 flask per mats komt onder de streep.
[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 20-09-2018 11:32 ]
Verwijderd
Wij farmen nu gezamelijk voor feasts inderdaad We komen om in de reagents, behalve midnight salmon, om de een of andere reden heeft iedereen een hekel aan vissen...Ioramus schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:23:
[...]
In onze guild doet iedereen een bijdrage aan mats en dan met de crafters is het meeste wat je nodig hebt zo gemaakt en hoef je niet 16 uur per week te farmen. Ik spendeer gemiddeld 3-4 uur per week max aan vissen bijvoorbeeld (midnight salmon). Als je alleen staat en meedoet in een raid (en zelf moet zorgen voor consumables) ben je meer tijd kwijt.
Ik heb gewoon de pech dat ik Skinning/LW heb, de herbalists in de guild hebben ook weinig moeite om flasks ed te farmen. Eigenlijk de enigen die fatsoenlijk verdienen nu zijn de herbalists en de enchanters

Heb sinds de BFA release al makkelijk een 500k bij elkaar gefarmed in echt niet heel veel tijd.
Vergeet niet dat je prima herb/mining kan doen, je bank vullen met al je gear, en dan voor 1 uurtje enchanter kunt worden. Even je hele bank disenchanten, profession terug switchen, en met het boek van 800-900g heb je alles gelijk weer op R3.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:32:
[...]
Wij farmen nu gezamelijk voor feasts inderdaad We komen om in de reagents, behalve midnight salmon, om de een of andere reden heeft iedereen een hekel aan vissen...
Ik heb gewoon de pech dat ik Skinning/LW heb, de herbalists in de guild hebben ook weinig moeite om flasks ed te farmen. Eigenlijk de enigen die fatsoenlijk verdienen nu zijn de herbalists en de enchanters
Met iets van een >100g per green, >300g per blue, en >1k per epic (prijzen al even niet gechecked, grinden ging wat trager rond verhuizing) gaat dat best hard.Dan kun je je inkomen een aardige boost geven in totaal, met een effectieve 3 proffesions op 1 karakter.
Sta ondertussen op mijn 4e token, nu bezig aan nummer 5. Dat is ongeveer 800k in 4 weken tijd, waar ik de eerste 2 weken niks deed aan gathering (want unlock allied races, levellen naar 120 en andere prioriteiten).
Langnek boeit me momenteel niet, maar mocht de token prijs ooit omhoog gaan ga ik daar misschien nog anders over denken. Als ik me beetje kwaad maak, zeg met de 2 weken kerstvakantie straks, kan ik best een aardig deukje slaan in die 5mil.
[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 20-09-2018 12:33 ]
Nice zeg! Dan doe ik echt iets verkeerd. Alhoewel, ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen specifieke aandacht aan schenk, behalve dan all gele stipjes af te gaan bij het doen van WQs. Ik ben nog niet zo ver dat ik een uur lang farm o.i.d..Xanaroth schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:30:
[...]
Sta ondertussen op mijn 4e token, nu bezig aan nummer 5. Dat is ongeveer 800k in 4 weken tijd. Langnek boeit me momenteel niet, maar mocht de token prijs ooit omhoog gaan ga ik daar misschien nog anders over denken.
Op jouw manier is het enigszins kinderlijk eenvoudig om de 5M mount te kopen (waar ik er eerlijk gezegd wel opvallend "veel" van zie).
Dat doe ik ook. Gele stipjes en WQ's, mining/herb. Maar de mobs onderweg geven nogal eens greens, veel WQ's geven blue gear, en dan nog wat epics hier en daar (weekly chest, dungeons, pvp item+chest, etc) gaat hard.RustStorm schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:32:
[...]
Nice zeg! Dan doe ik echt iets verkeerd. Alhoewel, ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen specifieke aandacht aan schenk, behalve dan all gele stipjes af te gaan bij het doen van WQs. Ik ben nog niet zo ver dat ik een uur lang farm o.i.d..
Op jouw manier is het enigszins kinderlijk eenvoudig om de 5M mount te kopen (waar ik er eerlijk gezegd wel opvallend "veel" van zie).
Mijn vorige ronde disenchanten was alleen al >100k waard - en daar hoef ik niks anders voor te doen dan uurtje investeren aan 2x proffesion swap en meuk op AH posten.
Bedoel, alleen al aan je leftover epics (=veiled crystal disenchant, 1k/stuk) zit je zo op 5-10k extra per week. Umbra shards zijn >200g/stuk. Een blue levert 1-2 op, met x aantal dust erbij tikt dat ook aan. Zo wordt een blue-gear WQ niet ilvl325 junk, maar richting de 400-500g reward. Heb je zo weer 4000+ gold per dag extra, terwijl je gewon rondje gathering doet.
[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 20-09-2018 12:40 ]
Dat hele enchanting verhaal ga ik toch maar eens even goed onderzoeken. Klinkt echt rete gemakkelijk. Heeft je enchanting skillniveau nog invloed op de hoeveelheid mats dat je krijgt per DE?Xanaroth schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:37:
[...]
Dat doe ik ook. Gele stipjes en WQ's, mining/herb. Maar de mobs onderweg geven nogal eens greens, veel WQ's geven blue gear, en dan nog wat epics hier en daar (weekly chest, dungeons, pvp item+chest, etc) gaat hard.
Mijn vorige ronde disenchanten was alleen al >100k waard - en daar hoef ik niks anders voor te doen dan uurtje investeren aan 2x proffesion swap en meuk op AH posten. Bedoel, alleen al aan je leftover epics (=veiled crystal disenchant, 1k/stuk) zit je zo op 5-10k extra per week.
Als jullie zelf farmen voor de feast, betekend dit ook dat jullie voor de twee vissoorten die nodig zijn ook zelf aan het vissen zijn. Voor een stack van 20 feasts zijn dan in totaal 2*300st vissen nodig.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:32:
[...]
Wij farmen nu gezamelijk voor feasts inderdaad We komen om in de reagents, behalve midnight salmon, om de een of andere reden heeft iedereen een hekel aan vissen...
Ik hoop dat jullie vissers vissen tussen 18:30 - 06:30. In deze periode heb je een grotere kans om midnight salmon te vangen. In deze periode is de vangst op de grote getallen 4%. Om de 2* 300 vissen te vangen moet je 1200 casts doen. Met 4% kom je dan uit op 48 midnight salmon, en voor 20 feast heb je er 40 nodig. Ik heb nu 2 weken lang ruim 10 uur (20 uur in totaal dus) gevist voor deze vissen en de 4% is vrij accuraat. De Salmon zou dan geen probleem moeten zijn.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Jezus wat een werk. Dan doet mijn guild er toch verstandig aan om mensen te vragen om gold bij te dragen zodat we ze kunnen kopen van de Auction House.sabriel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:31:
[...]
Als jullie zelf farmen voor de feast, betekend dit ook dat jullie voor de twee vissoorten die nodig zijn ook zelf aan het vissen zijn. Voor een stack van 20 feasts zijn dan in totaal 2*300st vissen nodig.
Ik hoop dat jullie vissers vissen tussen 18:30 - 06:30. In deze periode heb je een grotere kans om midnight salmon te vangen. In deze periode is de vangst op de grote getallen 4%. Om de 2* 300 vissen te vangen moet je 1200 casts doen. Met 4% kom je dan uit op 48 midnight salmon, en voor 20 feast heb je er 40 nodig. Ik heb nu 2 weken lang ruim 10 uur (20 uur in totaal dus) gevist voor deze vissen en de 4% is vrij accuraat. De Salmon zou dan geen probleem moeten zijn.
of je spreekt met zn allen af om 1x per week (bijv. voor de raid) een uurtje te gaan vissen.EnigmaNL schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:33:
[...]
Jezus wat een werk. Dan doet mijn guild er toch verstandig aan om mensen te vragen om gold bij te dragen zodat we ze kunnen kopen van de Auction House.
dan ben je er ook
persoonlijk vind ik dit allemaal niet bijzonder.
men kan switchen naar alchemy voor dubbele flask duration.
flasks kunnen proccen, cauldrons kunnen dan nogmaals proccen.
zet je halve raidingteam op alchemy en je hebt maar 2 cauldrons per avond nodig.
zaken als augment runes zijn nog nu overpriced, maar eigenlijk totaal overbodige tenzij je method of limit heette 24 uur geleden. uiteindelijk zal er weer een item komen dat die buff oneindig geeft.
de expansion is net begonnen. je kunt deze zaken maar op 1 manier krijgen en bovendien wilt iedereen als een gek progressen.
straks (bijv. patch 8.1) is de druk van progressie eraf en zal er vast wel weer een vendor komen waar je je inmiddels honderden hydrocores kunt verruilen voor herbs o.i.d.
overigens met progressie bedoel ik niet raid progressie, want 8.1 krijgt weer een nieuwe raid.
echter bij die nieuwe raid hoef je niet van vooraf aan te beginnen. je hebt veel langer de tijd om voor te bereiden / te farmen, waardoor de schaarste meevalt.
Voor DPS prijzig. Voor healers (na 23:00) en tanks makkelijk te krijgen.antonvdijk schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:30:
[...]
zaken als augment runes zijn nog nu overpriced, maar eigenlijk totaal overbodige tenzij je method of limit heette 24 uur geleden. uiteindelijk zal er weer een item komen dat die buff oneindig geeft.
Je moet alleen een sterk gestel hebben om met pugs in heroics te gaan. Per run krijg je 2-3 runes naast de 1000G in the extra bag. Denk dat de gemiddelde raider dan eerder kiest voor AH dan die horror
Heb nu ook wel even gefluisterd dat ik het wel even gezegend vindt. Heb 40 haste food/40 mastery food en 40 Crit food in bags als er geen feast is. Wil best nog wel weer een keer vissen maar meer mensen mogen wel eens gaan bijdragen. Gelukkig doen we steeds vaker mythic runs met guildgroup en dat leverd per run ook weer 750G op voor repairs en materials.EnigmaNL schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:33:
[...]
Jezus wat een werk. Dan doet mijn guild er toch verstandig aan om mensen te vragen om gold bij te dragen zodat we ze kunnen kopen van de Auction House.
[ Voor 34% gewijzigd door sabriel op 20-09-2018 16:21 ]
nu kan ik weer eens assassination spelen
Inmiddels dreig ik wel weer bij zo'n catch 22 point aan te komen mbt gear
Zit nu op 335, eigenlijk bijna tijd om naar Uldir normal te gaan, maar dat lijkt nog lastig binnen komen zonder achievement nu...
Zijn er nog wat tweakers runs die een tank kunnen gebruiken?
Ben ook open voor Mythic(+) runs.
Maat van me is eergisteren gestopt met ze DH en druid geswitched.. daar is die 100% zeker van. Toch even die warfront doen en nu heeft die een titanforged 390 cloak gekregen op ze DH >_<SideShow schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:36:
Warfront scenario gedaan .. natuurlijk krijg ik stomme 370 vembraces, die ik al had. Terwijl iedereen met zn nieuw 370 wapen staat te zwaaien grmbl
Ben ik de enigste die warfront helemaal niets aan vondt. Na het sporten even gauw nog uurtje inloggen en werdt door guild warfront ingetrokken. Heb nog nooit eerder het gevoel gehad al na 5 minuten van: kan het nu niet al voorbij zijn. Heb bijna geeneens zin om mijn alts erdoorheen te gaan halen, zelfs de 370 gear kan mij niet bekoren.Ricmaniac schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:08:
[...]
Maat van me is eergisteren gestopt met ze DH en druid geswitched.. daar is die 100% zeker van. Toch even die warfront doen en nu heeft die een titanforged 390 cloak gekregen op ze DH >_<
Naast warfront ook nog gauw paar WQ gedaan voor de rep, 3 revered reputation op 20k/21k dus moet vandaag wel te halen zijn. Daarna alleen nog maar de tortelinies die ik op 16.8k/21k heb zitten. Wordt dus binnenkort zeer selectief WQ doen. Blijf ik daarna helaas steken op 99 exalted reps. Weekend ook maar weer focussen om Mythic+.
Lumber mill + Mine en ga voor de siege engines.
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 21-09-2018 08:59 ]
FUMES et CARNES
Verwijderd
Vind het ook niet heel bijzonder. Komt wel door al de klote welfare spelers die helemaal niets uitvoeren tijdens het gevecht.sabriel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:39:
[...]
Ben ik de enigste die warfront helemaal niets aan vondt. Na het sporten even gauw nog uurtje inloggen en werdt door guild warfront ingetrokken. Heb nog nooit eerder het gevoel gehad al na 5 minuten van: kan het nu niet al voorbij zijn. Heb bijna geeneens zin om mijn alts erdoorheen te gaan halen, zelfs de 370 gear kan mij niet bekoren.
Naast warfront ook nog gauw paar WQ gedaan voor de rep, 3 revered reputation op 20k/21k dus moet vandaag wel te halen zijn. Daarna alleen nog maar de tortelinies die ik op 16.8k/21k heb zitten. Wordt dus binnenkort zeer selectief WQ doen. Blijf ik daarna helaas steken op 99 exalted reps. Weekend ook maar weer focussen om Mythic+.
Ik vond het vooral een beetje verwarrned - niet zo heel duidelijk wat je moet doen maar na een paar minuten begon het te dagen. Verder is er niet heel veel spannends aanm geen uitdaging eigenlijk waar ik wel op gehoopt had. Wel beter dan de Island expeditions maar toch een beetje teleurstellend tot nu toe.sabriel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:39:
[...]
Ben ik de enigste die warfront helemaal niets aan vondt. Na het sporten even gauw nog uurtje inloggen en werdt door guild warfront ingetrokken. Heb nog nooit eerder het gevoel gehad al na 5 minuten van: kan het nu niet al voorbij zijn. Heb bijna geeneens zin om mijn alts erdoorheen te gaan halen, zelfs de 370 gear kan mij niet bekoren.
Ja dat was weer geweldig de hoeveelheid AFKers - gewoon een paar Horde NPCs naartoe trekken en ze laten killen - dan kicken.. eigenlijk nog het spannendste aan de warfrontsVerwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:10:
[...]
Vind het ook niet heel bijzonder. Komt wel door al de klote welfare spelers die helemaal niets uitvoeren tijdens het gevecht.
Helaas niet, maar Enchanting en Alchemy blijven altijd handig ^^RustStorm schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:40:
[...]
Dat hele enchanting verhaal ga ik toch maar eens even goed onderzoeken. Klinkt echt rete gemakkelijk. Heeft je enchanting skillniveau nog invloed op de hoeveelheid mats dat je krijgt per DE?
Gelukkig hoef ik daar nu nooit meer naar toe
FUMES et CARNES
Om over de huidige class balance nog niet te beginnen.
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 22-09-2018 17:51 ]
expeditions is nu wel nice voor te lvlen, je lvld ongeveer 25% na een runLeon Zwiers schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:42:
Ben vooral benieuwd hoe Blizz Bfa nog wil redden danwel salvagen. De kritieken zijn niet mals. Buiten de raids en mythic+ is er atm echt geen hol aan. De xpeditions en warfronts vallen niet goed en buiten dat is er eigenlijk niks
nothing stops this train
OH, dus een manier om alle andere lvling content te skippen? Nice, lekker gedaan door Blizz. Wat gaan ze ongelofelijk de mist in. En dat na een Legion, wat een dik succes was. WoD 2.0?Kol Nedra schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:46:
[...]
expeditions is nu wel nice voor te lvlen, je lvld ongeveer 25% na een run
Als het goed is heb je alle quests al gedaan als je lvl 120 bentLeon Zwiers schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:53:
[...]
OH, dus een manier om alle andere lvling content te skippen? Nice, lekker gedaan door Blizz. Wat gaan ze ongelofelijk de mist in. En dat na een Legion, wat een dik succes was. WoD 2.0?
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:54:
[...]
Als het goed is heb je alle quests al gedaan als je lvl 120 bent
Ik hoop dat dit sarcasme is....
[ Voor 0% gewijzigd door Sn3gG3l op 23-09-2018 10:13 . Reden: typo ]
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Verwijderd
Fire en arcane is ook viable zat hoor.Sn3gG3l schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:13:
Ondanks alle kritieken op BFA vermaak ik me ook prima. Ik wil alleen geen frost mage spelen en dat lijkt als enige viable momenteel. Toch blijf ik lekker stug fire. Ook mn Arms warrior 120 gedinged zaterdag, gisteren wat gegeared en nu kan ie wel LFR in en Mythic doen, ilvl 325 ofzo nu. Ook die 6 maanden gametijd gekocht met tokens, puur voor die mount. Zit te twijfelen of ik nog meer tokens zal kopen aangezien die nog wel wat zullen stijgen de komende tijd gok ik. Met professions op mage tailoring/enchanting verdien ik nog niet echt veel, misschien mn druid maar wat levelen en met herbs wat pecunia's erbij. Expeditions zijn niet echt leuk imo maar wel goed voor de azerite. Ik ga dat levelen ermee ook maar eens proberen.

De capibara
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Geintje, stiekem zijn ze best geinig.
Al lijkt het alsof ze voor de bek van de blizzard variant een beetje teveel naar de quokka gekeken hebben ipv de capibara.
sudo apt-get rekt
Had een snipe net aan gemist: Fathoms kaart voor 70g... -_- Dat was echt doodzonde.
Binnenkort maar eens wat tijd steken aan het levelen van wat craftingprofessions: want ook hier kan je keurig gold mee verdienen als je het goed doet...
Gebruik je de desktop app er naast? die zorgt namelijk voor de benodigde server pricing data ingameRustStorm schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:06:
Van het weekend eens een poging gedaan om TSM4 stapsgewijs in te stellen. Ik moet zeggen; werkt inderdaad wel rete eenvoudig als je er een beetje de tijd in steekt. Nu is het nog een kwestie van de markt kennen op de server.
Had een snipe net aan gemist: Fathoms kaart voor 70g... -_- Dat was echt doodzonde.Nou ja... niks aan te doen!
Binnenkort maar eens wat tijd steken aan het levelen van wat craftingprofessions: want ook hier kan je keurig gold mee verdienen als je het goed doet...
ZekerEelcoB schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:51:
[...]
Gebruik je de desktop app er naast? die zorgt namelijk voor de benodigde server pricing data ingame
Ik loop zelf een beetje achter qua professions, heb me wat bezig gehouden met alchemy, jewelcrafting, en uiteraard de gathering professions.
Cooking blijf ik altijd mee bezig, wilde deze expansion eens wat terug doen qua feasts voor m'n guild, aangezien deze ook altijd kosteloos verstrekt werden in onze social runs. Helaas heb je voor de nieuwe feasts nogal wat materialen nodig, dus het duurt nog wel even voor ik iets kan terugdoen
Ik ben ook vooral benieuwd hoe de "transmog" items verkopen. Want vaak worden relatief dure transmog items voor heel weinig verkocht omdat men er gewoon vanaf wil of omdat ze geen idee hebben van de waarden van bepaalde items. Maar tot dusverre heb ik daar niet veel succes mee. Uiteraard is alles een kwestie van tijd, maar toch.EelcoB schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:34:
Geen idee of dit met TSM4 een vereiste is, met TSM3 was het in ieder geval optioneel, en kon je ook AH scans uitvoeren. Het is inderdaad even wennen, en instellen, maar daarna normaal gesproken geen omkijken meer naar, hooguit items aan de diverse groepen toevoegen als er bv een nieuwe expansion is.
Ik loop zelf een beetje achter qua professions, heb me wat bezig gehouden met alchemy, jewelcrafting, en uiteraard de gathering professions.
Cooking blijf ik altijd mee bezig, wilde deze expansion eens wat terug doen qua feasts voor m'n guild, aangezien deze ook altijd kosteloos verstrekt werden in onze social runs. Helaas heb je voor de nieuwe feasts nogal wat materialen nodig, dus het duurt nog wel even voor ik iets kan terugdoen
Volgens mij ga ik de komende periode meer aandacht besteden aan de AH en de weg naar de 5M mount. Ik ben benieuwd hoe lang ik er over zal doen voordat ik dat bedrag bij elkaar heb.
MOet nog wel even alchemy, enchanting en tailoring levelen...
Verwijderd
Ik kwam een recipe tegen op m'n oude account: 800k waard. Gaat vast een tijdje duren, maar dan heb je wel een leuk zakcentje.
[ Voor 93% gewijzigd door Ircghost op 24-09-2018 14:14 ]
Het nadeel met transmog items is dat de AH kosten nogal oplopen bij het posten, als ik 30x een item moet posten a3-4g/keer, tikt dat aardig aan op een item wat wellicht 1k waard is voor de moeite die ik er keer op keer voor moet doen.
Zou graag Mythic0 dungeons gaan doen en daarmee vorderen, maar moet daar eerst een guild voor vinden denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door DennisCle op 24-09-2018 13:25 ]
Welfare bonus dus
vanavond hopelijk Heroic Zek'voz neer, dan kan die teller naar 5/8 minimaal.
Je krijgt per warfront een 340 item.DennisCle schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:24:
Heb met heel casual spelen mijn Warlock naar ilvl 335 gekregen. Ik vind de Warfront en Expeditions inderdaad niet leuk, maar ik vermaak me over het algemeen wel erg. Wat is eigenlijk het voordeel van meerdere Warfronts doen in die 7 dagen, krijg je dan na elk scenario een iLvl 340 item? Zit nu eigenlijk na de 370 reward te wachten op de World Boss.
Zou graag Mythic0 dungeons gaan doen en daarmee vorderen, maar moet daar eerst een guild voor vinden denk ik.
En betreft mythic je kan bij custom gewoon dungeons joinen, het is wel met randoms, maars soms heb je geluk
De worldboss in warfront is alleen beschikbaar als we de controle weer hebben - over een dag of 5 denk ik. Dan kun je 1x (met een bonus rol als je een coin hebt) een ilevel 370 looten (of goldDennisCle schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:24:
Zit nu eigenlijk na de 370 reward te wachten op de World Boss.
Verwijderd
Questing, Mythic(plus) en raids zijn on par met Legion tot dusver.
WQ zijn ook even goed/slecht als Legion
Azerite armor heeft nog een balancing pass nodig, maar is in ieder geval beter dan het legendary systeem van Legion. Of was is de enige die de twee BiS legendaries als laatste kreeg en hierdoor het twee hele tiers heeft moeten afleggen tegen spelers van dezelfde class met meer geluk?
Warfront was leuk voor 1 keer, maar verder niet zo bijzonder. Islands zijn volkomen ruk. Maar beide bestonden niet in Legion, dus kan het BfA ook niet slechter maken.
De war campaign bevalt mij prima, net als de doorlopende verhaallijn in Legion interessant was.
Mijn Raid character en PvP character kunnen nu eindelijk op één server met elkaar traden, zonder dat ik me op een puur op pve gefocussed character zorgen hoef te maken over ganken als ik naar de raid entrance ga. Yay, big win voor BfA!
Wat is er zo veel slechter aan BfA? Ik zie het niet.
Oh wacht: The trinket is a lie! Ik moet nog bewijs zien voor het bestaan van epic trinket in BfA!
Op een iets serieuzere note: mijn crafting professions zijn duidelijk minder en waar ik in Legion ongeveer de helft van de tijd aan farmen kwijt was ivm raiden is dat nu het dubbele.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2018 13:44 ]
Dat is er in principe niet.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:41:
Wat is er zo veel slechter aan BfA? Ik zie het niet.
Persoonlijk vind ik BfA wel minder omdat het naar mijn gevoel meer Legion 1.5 is dan een daadwerkelijke expansie.Veel zaken zijn nagenoeg identiek.
Ik had wat meer gehoopt op verandering ipv verbetering
FUMES et CARNES
Deze expansion heb ik een hele andere belevenis met skinnen/leatherworken dan in de voorgaande expansions. Ik heb nu eindelijk het idee dat het wat oplevert.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:38:
[...]
Een uur farmen/skinnen levert mij ca 2500-3000 gold op
Waar farm je en wat doe je met de materials? Verkoop je die los op de auction house of craft je hier items van? Vaak is het lucratief om de greens te verkopen aan de mensen die ze scrappen voor Expulsom als je op een medium-high populated realm speelt. Een uurtje farmen bij Nesingwary zorgt voor ongeveer genoeg mats voor 300 greens die je voor 100-150g per stuk kunt verkopen (toegegeven, hier moet je wel enigzins lucky zijn met direct een buyer vinden). Dit levert mij regelmatig 30-45k per uur op.
Verwijderd
Ik farm in principe in gebieden met veel beasts waar een WQ actief is. Zelfs rekening houdend met het feit dat je niet alles kan skinnen omdat sommige mensen niet looten skin je dan meer dan wanneer je ze zelf allemaal moet afmaken.Roflzor schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:33:
[...]
Deze expansion heb ik een hele andere belevenis met skinnen/leatherworken dan in de voorgaande expansions. Ik heb nu eindelijk het idee dat het wat oplevert.
Waar farm je en wat doe je met de materials? Verkoop je die los op de auction house of craft je hier items van? Vaak is het lucratief om de greens te verkopen aan de mensen die ze scrappen voor Expulsom als je op een medium-high populated realm speelt. Een uurtje farmen bij Nesingwary zorgt voor ongeveer genoeg mats voor 300 greens die je voor 100-150g per stuk kunt verkopen (toegegeven, hier moet je wel enigzins lucky zijn met direct een buyer vinden). Dit levert mij regelmatig 30-45k per uur op.
Ik zal eens kijken bij nessingwary of dat beter gaat. Wel allemaal beasts daar natuurlijk ... doh.
Wat greens betreft, was de AH de laatste tijd overspoeld met items, bloodied bones en gewione leather smaen verkopen leverde meer op. Ik heb iig honderden bracers gecraft, maar stopte toen ik zag dat de mats meer opbrachten. Wel afgelopen weekend bij een WQ mazzel gehad omdat er veel bloodied bones waren gedropt en 2 uurtjes een alt met herbalism+mining geleveld, dat leverde meer op dan leather farmen met mijn main!
Bij Nesingwary zijn vooral de eitjes van de vipers lucratief (die vliegende dingen). Per eitje die je kapot maakt spawnen er 4-6 kleine vipers die hetzelfde aantal scales/bones geven als die grote vipers. Als je elke pull 5-6 eitjes kapot maakt dan heb je zo maar rond de 30 corpses die je kunt skinnen.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:40:
[...]
Ik farm in principe in gebieden met veel beasts waar een WQ actief is. Zelfs rekening houdend met het feit dat je niet alles kan skinnen omdat sommige mensen niet looten skin je dan meer dan wanneer je ze zelf allemaal moet afmaken.
Ik zal eens kijken bij nessingwary of dat beter gaat. Wel allemaal beasts daar natuurlijk ... doh.
Wat greens betreft, was de AH de laatste tijd overspoeld met items, bloodied bones en gewione leather smaen verkopen leverde meer op. Ik heb iig honderden bracers gecraft, maar stopte toen ik zag dat de mats meer opbrachten. Wel afgelopen weekend bij een WQ mazzel gehad omdat er veel bloodied bones waren gedropt en 2 uurtjes een alt met herbalism+mining geleveld, dat leverde meer op dan leather farmen met mijn main!
Het is niet zo dat Legion meer had te doen buiten raids/mythic+ om.Leon Zwiers schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:42:
Ben vooral benieuwd hoe Blizz Bfa nog wil redden danwel salvagen. De kritieken zijn niet mals. Buiten de raids en mythic+ is er atm echt geen hol aan. De xpeditions en warfronts vallen niet goed en buiten dat is er eigenlijk niks.
Om over de huidige class balance nog niet te beginnen.
Dus Legion, waar je per invasion meer dan 1 level omhoog ging, was een succes. Maar 25% van een level behalen via 1 expedition is weer niet goed? Dat terwijl een expedition waarschijnlijk nog langer duurt dat de 6 WQs voor een invasion.Leon Zwiers schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:53:
[...]
OH, dus een manier om alle andere lvling content te skippen? Nice, lekker gedaan door Blizz. Wat gaan ze ongelofelijk de mist in. En dat na een Legion, wat een dik succes was. WoD 2.0?
Af en toe snap ik mensen niet.Twee expansions vergelijken waarbij dezelfde dingen zitten, maar bij 1 is het goed en bij de ander niet?

#verwachtingenNoiz schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:09:
[...]
Af en toe snap ik mensen niet.Twee expansions vergelijken waarbij dezelfde dingen zitten, maar bij 1 is het goed en bij de ander niet?
Bij de een was het nieuw. De nieuwe dingen in BFA zijn tot nu toe kut (Expeditions), slecht uitgedacht (warfronts, Azerite), bugged (Azerite en class balance), raar (azerite en class balance) en er is een aardige shitstorm gaande rond de expansion. Zelfs de youtubers die hun geld met wow verdienen zijn nogal negatief.Noiz schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:09:
[...]
Het is niet zo dat Legion meer had te doen buiten raids/mythic+ om.
[...]
Dus Legion, waar je per invasion meer dan 1 level omhoog ging, was een succes. Maar 25% van een level behalen via 1 expedition is weer niet goed? Dat terwijl een expedition waarschijnlijk nog langer duurt dat de 6 WQs voor een invasion.
En ja, de verwachtingen waren hoog aangezien blizz met Legion een puike expansion had neergezet. Leuke lvling, leuk verhaal. Mythic+ als nieuws naast raids, world quests, Order hall met artifacts, nieuwe class enz.
BFA valt gewoon enorm tegen, en dat had ik neit aan zien komen.
En ja, in Legion had je in het begin plenty te doen buiten mythic+ en raiding. Toen was al die andere content nieuw. Nu in BFA met al de gerecycelde content ben ik er eigenlijk na een maandje alweer klaar mee, dat heb ik in Legion pas na 7,3 gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 24-09-2018 15:27 ]
Waarom zou je expansions niet mogen vergelijken? Eerlijk gezegd hoor ik niemand klagen over M+ of Heart of Azeroth behalve dat hearth een flinke grind is maar Artifact power was niet anders behalve dat je dat even voor elke spec mocht gaan doen. Dus iedereen die Legion een beetje heeft gespeeld vind dit systeem een stuk beter. Het is echt zo dat vanaf lvl 23~25 niet bijzonder veel meer gebeurd qua Azerite power. Dat is jammer maar goed volgende raid tier maakt dat wel weer in orde.Noiz schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:09:
Waar mensen vooral naar kijken deze expansion waar legion het imo beter deed is wat er echt nieuw. Voor Legion was dat M+ en werd door vele ook goed ontvangen (nog steeds tevens). Maar wat BfA moest introduceren als je main activity voor deze expansion was Islands en Warfronts. Deze worden beide niet goed ontvangen omdat de meeste het saai vinden. Ja het werkt en je krijgt er redelijk dikke rewards uit maar dat maakt de content nog niet goed, het voelt meer als... wil je snel gaan? Dan moet je deze activiteiten doen waar meeste niet echt op zit te wachten.
Dus ja als ik Legion en BfA vergelijk wint Legion ongeacht of ik het wel of niet mag vergelijken. Er lijkt mij overduidelijk dat er heel weinig getest in in de vorm van fun. Want ik kan me eigen niet voorstellen dat de QC van de Islands/Warfronts bijzonder hoog was. Het zou me niet verbazen als 90% van de feedback binnen kwam met... het werkt maar ik doe het liever niet.
Maar dan ga je dus ook veelal het einde van een expansion vergelijken met het begin van een andere. Class balance is iedere expansion een probleem, geen uitzonderingen daarin. Over order halls is men redelijk negatief geweest aangezien nog iedereen in zijn eigen class hall stond (i.p.v. garrison) en men nog steeds constant missions moest doen (waarbij de resources niet zo makkelijk te krijgen waren in het begin). Artifact weapons waren een leuk idee, maar het farmen van artifact power was een drama zeker in vergelijking met hoe belangrijk de artifact talents waren.Leon Zwiers schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:25:
[...]
Bij de een was het nieuw. De nieuwe dingen in BFA zijn tot nu toe kut (Expeditions), slecht uitgedacht (warfronts, Azerite), bugged (Azerite en class balance), raar (azerite en class balance) en er is een aardige shitstorm gaande rond de expansion. Zelfs de youtubers die hun geld met wow verdienen zijn nogal negatief.
En ja, de verwachtingen waren hoog aangezien blizz met Legion een puike expansion had neergezet. Leuke lvling, leuk verhaal. Mythic+ als nieuws naast raids, world quests, Order hall met artifacts, nieuwe class enz.
BFA valt gewoon enorm tegen, en dat had ik neit aan zien komen.
En ja, in Legion had je in het begin plenty te doen buiten mythic+ en raiding. Toen was al die andere content nieuw. Nu in BFA met al de gerecycelde content ben ik er eigenlijk na een maandje alweer klaar mee, dat heb ik in Legion pas na 7,3 gehad.
BfA heeft min of meer de betere dingen uit Legion overgenomen en een aantal dingen geprobeerd toe te voegen welke blijkbaar niet zo in de smaak vallen. Wellicht hebben ze ideeën om de expeditions en warfronts te verbeteren, we zullen zien. Maar er zijn veel dingen geweest die nieuw zijn geïntroduceerd in een expansion die ze hebben verbeterd na kritiek te hebben gekregen. Persoonlijk vind ik het verhaal in deze expansion ook beter, zeker nu ik het alliance verhaal ook door loop (na horde al gedaan te hebben). Daar zitten wel wat leuke (en voor mij verrassende) dingen tussen.
Missions zijn er nog steeds, maar zodra je op exalted zit met alle reps valt er veel weg om te blijven doen (totdat ze paragon introduceren voor de nieuwe facties).
Verder snap ik niet zo goed wat men zo erg vind aan het hele azerite gebeuren. Er is nu een systeem waar je zonder al te veel moeite bij blijft wat betreft levels en de gear die je krijgt (indien je de normale gearing curve volgt). Daarnaast is het niet echt nodig om te blijven farmen voor azerite power levels zolang je de 1e 2 ringen hebt unlocked van je gear (3e ring is utility, die 5 ilvls zullen ook geen mega verschil maken).
Ook zijn er in BfA toch wel weer wat world mount drops bij gekomen en aparte manieren (lees, puzzels) om pets en dergelijke te verzamelen. En daarnaast hebben ze ook geleerd van de fouten bij profession ranks, zodat bij bepaalde profs de laatste ranks niet volledig random zijn (en je dus kans hebt de hele expansion de rank 3 niet te krijgen bijvoorbeeld).
Welke alle andere content was precies nieuw in Legion? Bedoel je WQs? Die voorheen gewoon dailies waren? Dus net zo goed niet nieuw waren? De content buiten dungeons/raids om is al sinds TBC hetzelfde ongeveer. Je doet dailies/WQs, farmt rep en tegenwoordig mounts/pets/toys/achievements.
Overigens is het natuurlijk iedereen zijn eigen ding om een expansion leuk te vinden of niet, maar wanneer men dezelfde functionaliteit in de ene expansion leuk vind en de andere niet, dan vind ik dat raar en zal ik reageren
Wat ik bedoel is dat je bepaalde dezelfde functionaliteiten uit 2 verschillende expansion met elkaar vergelijkt en het bij de ene expansion een goed idee vond en bij de ander niet (zoals ook uit mijn post die gequote is te halen viel).Kadardar schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:32:
[...]
Waarom zou je expansions niet mogen vergelijken?
[ Voor 9% gewijzigd door Noiz op 24-09-2018 15:57 ]
Ik vind de Heart of Azeroth echt niks beter dan de artifacts. Artifacts hadden tegen zich dat je ze per spec moest levellen, maar voor de rest had ik dat systeem 10x liever dan de HoA nu. Tegen de tijd dat je bij de 3e trait aankomt heb je weer een nieuw azerite armor piece met hoger ilvl en kun je dus weer niet de laatste 2 traits kiezen bv. Of kun je lekker gaan simmen of dat lagere item nou toch niet beter is, iets wat Bliz juist niet meer wilde en waarom ze reforgen uit de game gesloopt hebben. Ik snap echt niet dat Bliz dit een goed bedacht systeem vindt.Kadardar schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:32:
[...]
Waarom zou je expansions niet mogen vergelijken? Eerlijk gezegd hoor ik niemand klagen over M+ of Heart of Azeroth behalve dat hearth een flinke grind is maar Artifact power was niet anders behalve dat je dat even voor elke spec mocht gaan doen. Dus iedereen die Legion een beetje heeft gespeeld vind dit systeem een stuk beter. Het is echt zo dat vanaf lvl 23~25 niet bijzonder veel meer gebeurd qua Azerite power. Dat is jammer maar goed volgende raid tier maakt dat wel weer in orde.
Ieder zijn voorkeur. Ik vind heart beter geïmplenteerd grind wijze. Alles wat je doet blijft behouden waarbij dat bij Artifact niet was. Andere spec? Begin maar vanaf 0 of waar je gebleven was wat totaal niet gelijk stond aan je main wapen. Enige leuke wat Artifacts had was de lore en mage tower.toolkist schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:40:
[...]
Ik vind de Heart of Azeroth echt niks beter dan de artifacts. Artifacts hadden tegen zich dat je ze per spec moest levellen, maar voor de rest had ik dat systeem 10x liever dan de HoA nu. Tegen de tijd dat je bij de 3e trait aankomt heb je weer een nieuw azerite armor piece met hoger ilvl en kun je dus weer niet de laatste 2 traits kiezen bv. Of kun je lekker gaan simmen of dat lagere item nou toch niet beter is, iets wat Bliz juist niet meer wilde en waarom ze reforgen uit de game gesloopt hebben. Ik snap echt niet dat Bliz dit een goed bedacht systeem vindt.
Ben wel benieuwd naar hoe Arms speelt, mijn warrior staat nog op de to-do list om te levellen.Sn3gG3l schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:13:
Ondanks alle kritieken op BFA vermaak ik me ook prima. Ik wil alleen geen frost mage spelen en dat lijkt als enige viable momenteel. Toch blijf ik lekker stug fire. Ook mn Arms warrior 120 gedinged zaterdag, gisteren wat gegeared en nu kan ie wel LFR in en Mythic doen, ilvl 325 ofzo nu. Ook die 6 maanden gametijd gekocht met tokens, puur voor die mount. Zit te twijfelen of ik nog meer tokens zal kopen aangezien die nog wel wat zullen stijgen de komende tijd gok ik. Met professions op mage tailoring/enchanting verdien ik nog niet echt veel, misschien mn druid maar wat levelen en met herbs wat pecunia's erbij. Expeditions zijn niet echt leuk imo maar wel goed voor de azerite. Ik ga dat levelen ermee ook maar eens proberen.
Normaal is dat altijd mijn pvp/questgrind char.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En dan inspect je bij de bank character bij de booty bay ah en dan zie je dat ze tientallen miljoenen gold hebben verdiend...
Hoe dan... echt... wauw...
Het is tot op zekere hoogte eenvoudig om in te stellen. Maar je moet ban erg goede huize komen om er een diehard pro in te zijn en of worden...
de goude is niet echt te vinden want als je een goude hebt zal iedereen die gebruikenRustStorm schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:51:
TSM4 en dan vooral het sniper gedeelte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg moeilijk vind. Je kan er zo veel over lezen op het web dat je gewoon door de bomen het bos n iet meer ziet. En dan zijn er talloze strings te vinden... Welke is de gouden... zeker voor het het snipen...
En dan inspect je bij de bank character bij de booty bay ah en dan zie je dat ze tientallen miljoenen gold hebben verdiend...
Hoe dan... echt... wauw...
Het is tot op zekere hoogte eenvoudig om in te stellen. Maar je moet ban erg goede huize komen om er een diehard pro in te zijn en of worden...
Dat snap ik heel goed. Ik weet er al jaren van, maar nooit de moeite genomen er in te duiken. Dat ik dat nu wel doe, wil niet zeggen dat ik het volhoud...Ricmaniac schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 00:34:
[...]
de goude is niet echt te vinden want als je een goude hebt zal iedereen die gebruikenpersoonlijk vind ik het erg jammer dat steeds meer mensen van TSM beginnen af te weten haha. lijk er steeds minder op te verdienen in verhouding. nog 3mill voor de long boi mount
OH en Anchor Weed is gehotfixed, je krijgt nu meer Anchor Weed als je rank 2 of 3 bent.
[ Voor 9% gewijzigd door RustStorm op 25-09-2018 08:13 ]
Grappig dat je dat zegt.Akaendra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:38:
Ik hoef nog maar een kleine 450k voor de longboi, gaat me nog wel lukken met alleen herben/minen. Ben zelf niet zo van de AH bespelen dus doen we het met hard werken
Eens bedenken hoe ik het ga doen de komende tijd.
FUMES et CARNES
Pvp doe ik niet meer maar ik vind Arms erg leuk om te spelen. Merk wel dat ik voor dungeons en raids nog wat meer keybinds in moet stellen want anders zakt de boel wat in. Speelde fury in legion maar vind dit toch wel wat leuker.Bossie schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:15:
[...]
Ben wel benieuwd naar hoe Arms speelt, mijn warrior staat nog op de to-do list om te levellen.
Normaal is dat altijd mijn pvp/questgrind char.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Heeft iemand nog must seen tactics of must haves voor de arena ? Ik begin eindelijk wat beter te worden in de Arena alleen blijf ik steken op rating 1300 -_- 2v2
BTC €94.837,08
Mocht er iemand nog met een warlock affliction willen spelen hoor ik het graag (Vooral een healer
Dit topic is gesloten.
Linkjes:
- Tweakers Spelerslijst (Google Spreadsheet)
- Tweakers Discord kanaal
- Tweakers Battle.net community
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.