• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:45:
Ik vraag het hier even aangezien er geen recente draad voor Starcraft (2) lijkt te zijn. Ik ben begonnen met het spel te spelen en ik wil ook wel eens de DLC's spelen (Heart of the Swarm en Legacy of the Void). Heeft Blizzard net als Steam vaste periodes met korting? Niet dat het spel niet de prijs waard is maar dat zou mooi meegenomen zijn.
je had gewoon het starcraft topic kunnen kicken,maar de periode rond kerst is meestal met aanbiedingen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56

hmr

Hoera! Zojuist Taloc Mythic gepugged. Ging in 10 tries neer... :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hmr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:42:
[...]

En? Zijn er wipes geweest of was het echt goed te doen? Ben gewoon benieuwd hoe ze LFR nu getuned hebben!

Wij hebben gisteren een full normal clear gedaan en daarna nog 3 HC bosses.. al met al een leuke run!
Wipes? Zeker :) Bij de tweede en derde boss waren we een keer gewiped. En met een random groep kamikaze spelers is het iedere week nog maar de vraag of de tweede boss (MOTHER) zonder wipes zal verlopen... :)

Pfoeh, zou graag de tijd hebben om normal/heroic te raiden :) Misschien toch maar eens onderzoeken, zoals ik al eerder een keer heb gezegd. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:51
RustStorm schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:07:
[...]

Wipes? Zeker :) Bij de tweede en derde boss waren we een keer gewiped. En met een random groep kamikaze spelers is het iedere week nog maar de vraag of de tweede boss (MOTHER) zonder wipes zal verlopen... :)

Pfoeh, zou graag de tijd hebben om normal/heroic te raiden :) Misschien toch maar eens onderzoeken, zoals ik al eerder een keer heb gezegd. :)
Denk dat MOTHER voor de meeste wipes zorgt i.v.m. het overgaan op de volgende kamer. Gister ook ff de LFR gedaan (10min queue als DPS _/-\o_ ) , alleen bij MOTHER 1 keer gewiped en gelukkig dat we een tank en raidleader hadden die ff iedereen duidelijk had gemaakt hoe het moest en goed met raidwarnings gewerkt, daarna was moeders meteen down.

In de Warfront ook nog de worldboss gedaan en een 370 chest gekregen, in totaal op enkele uurtjes gamen van 317 naar 331 gegaan dus ik ben weer blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
Ik al blij met Normal Uldir clear afgelopen weekend.
Paladin ook naar 120 gelevelled, maar dat is nu meer een mining/herbing alt voor het geld, wil immers genoeg verdienen voor de AH mount te kunnen kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Vanavond om 10u (onze tijd) is er een AMA met Ion. https://www.reddit.com/r/...ource=reddit&utm_name=wow

Als ik zo door de regels heen lees, gaan ze proberen het tij te keren rond het gebrek aan communicatie en is dit een soort kick-off daarvoor. Ben benieuwd wat dit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
Xanaroth schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:28:
Vanavond om 10u (onze tijd) is er een AMA met Ion. https://www.reddit.com/r/...ource=reddit&utm_name=wow

Als ik zo door de regels heen lees, gaan ze proberen het tij te keren rond het gebrek aan communicatie en is dit een soort kick-off daarvoor. Ben benieuwd wat dit gaat brengen.
Hopelijk is de moderatie strak genoeg om het geheel niet in een partij moddergooien te laten ontaarden. En de vragen moeten ook specifiek zijn natuurlijk.

Anyhoo, ik heb weer redelijk wat vooruitgang gemaakt met mijn lolret pally. Eerst weken geen enkel wapen vastgekregen en nu op twee dagen tijd 2x een 2-hander en eindelijk een bruikbare 1-hander voor m'n prot spec, allemaal van WQs.

Daarnaast heb ik mijn schroom opzij gezet en een paar mythics gedaan voor de weekly quest. Ik heb specifiek naar 'chill/relax/learning/...' groepen gezocht en dat heeft gewerkt. Ik heb zowaar een beetje lol gehad met pugs, dat was al even geleden. Uiteindelijk een ilevel 390 ring gekregen als reward van die weekly, voor de rest niet al teveel upgrades uit de mythics jammer genoeg.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik ben ook begonnen in mn BfA avontuur, dacht eerst een Vengeance Demon Hunter te gaan spelen, maar tot 102 gedaan en klikte toch niet helemaal.
Nu weer terug op mn Brewmaster Monk, dat voelt toch wat beter.

Gisteren de eerste zone gedaan, Zuldazar, wat een leuke mooie zone!
Die dungeon aan het eind is ook fantastisch mooi.
Ook goed vermaakt met quests, heb nu de 'achievement' vinkjes gedaan, maar er is nog zoveel meer.
Wil daar eigenlijk best mee verder, ben nu honored met die factie. (Zag dat je revered nodig had voor een 335 gear).

Wat raden jullie aan? Lekker doorgaan in die zone, of zsm starten met andere zone?
En dan op je eigen horde eiland, of die footholds aan de alliance kant starten?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
JBplap schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:19:
Ik ben ook begonnen in mn BfA avontuur, dacht eerst een Vengeance Demon Hunter te gaan spelen, maar tot 102 gedaan en klikte toch niet helemaal.
Nu weer terug op mn Brewmaster Monk, dat voelt toch wat beter.

Gisteren de eerste zone gedaan, Zuldazar, wat een leuke mooie zone!
Die dungeon aan het eind is ook fantastisch mooi.
Ook goed vermaakt met quests, heb nu de 'achievement' vinkjes gedaan, maar er is nog zoveel meer.
Wil daar eigenlijk best mee verder, ben nu honored met die factie. (Zag dat je revered nodig had voor een 335 gear).

Wat raden jullie aan? Lekker doorgaan in die zone, of zsm starten met andere zone?
En dan op je eigen horde eiland, of die footholds aan de alliance kant starten?.
DH moet je echt tot minstens 108-110 spelen. Je mist zoveel talents en skills die je gameplay/rotation veranderen dat het erg lastig is om gevoel voor de class te krijgen. Bijvoorbeeld infernal strike upgrade om bij landing een seal te plaatsen voor 2e aoe, en je die daardoor actief in gevechten gaat gebruiken. Of de verschillende soul shard generation passives waarmee je heals en mitigation cooldown significant beïnvloed wordt. Of spirit bomb voor je aoe rotation.

Op 102 is er inderdaad geen reet aan, als je het vergelijkt met een class die ongeveer alle talents/skills al heeft en daarmee werkt zoals het bedoeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 09:56
Ik lees veel kritiek op BfA, maar ik heb het zelf wel naar mijn zin.

Ben nu casual bezig om mijn ilvl naar 320 te krijgen voor Warfronts straks, gaat behoorlijk makkelijk met world quests. Kreeg een 355 chest van de world boss, en mis nu eigenlijk alleen nog een wapen om alles minimaal 315 te hebben.

Heb denk ik geen tijd voor Raids, maar ik vind Dungeons erg leuk dus ik ga op termijn proberen om Mythic+ dungeons te runnen. Volgens mij moet dat wel kunnen rond 320-325.

Ik snap de kritiek echter wel, want Island Expeditions trekken mij helemaal niet en ik gok dat ook Warfronts snel saai zal worden. Moet nu wel Island Expeditions doen, want mijn Heart of Azeroth level is pas 15, en voor de eerste ring van mijn epic chest moet ik al level17 zijn. Als casual moet ik allemaal content gaan doen waar ik geen zin in heb om dat level omhoog te krijgen.

Daarom heb ik ook een beetje spijt dat ik een Lock geboost heb, want er blijft niet veel content over zo en een alternatief voor dungeons zou arena kunnen zijn, maar lock schijnt erg slecht te zijn in PvP momenteel.

Ga kijken hoe lang het leuk blijft. Iemand een leuke social guild waar ik Mythic dungeons mee kan runnen op Silvermoon toevallig? Alliance.

[ Voor 17% gewijzigd door DennisCle op 14-09-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 16:24
DennisCle schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:19:

Ik snap de kritiek echter wel, want Island Expeditions trekken mij helemaal niet en ik gok dat ook Warfronts snel saai zal worden. Wat dat betreft vind ik het jammer dat ik een Lock geboost heb, want een alternatief voor dungeons zou arena kunnen zijn, maar lock schijnt erg slecht te zijn in PvP momenteel.
Maaar wel lekker veel Azarite EN 1500 rep bij Honorbound and 7th legion <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Als casual speler wil ik mijn beperkte tijd online niet teveel gebruiken om content te grinden waar ik geen zin in heb. World Quests vind ik nog wel geinig, maar als je kijkt hoeveel Azerite je nodig hebt voor één level omhoog (nu al bij lvl15) dan zijn die niet toereikend om naar level22 te komen (waar ik moet zijn voor die chest).

Ik begrijp dat dit een element in het spel is, zelf heb ik jarenlang actief geraid (in Classic en TBC met name), maar het Azerite systeem is wel erg beperkend. Je hebt die traits gewoon nodig om een beetje effectief te zijn en ik loop nu rond met een epic chest zonder enige traits. Heb dan liever dat ik tot minder goeie gear toegang heb, maar wel dat die aspecten (traits) relatief bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Island Expeditions doe ik nu nog alleen voor de Azerite. Ben inmiddels al Exalted met 7th Legion en heb een DID Warrior aangemaakt, wellicht die maar eens gaan levellen binnenkort.

Warfront is gewoon een beetje verwarrend, niemand wist nu eigenlijk hoe dat precies ging lopen. Denk dat men er ook heel snel klaar mee gaat zijn aangezien ze 320 ilvl willen voor te queuen voor de scenario.

Azerite gear is ook meh, maar dat is persoonlijk, liever dan gewoon armorsets met specifieke bonusses terug ipv perse grinden om voor hogere gear dezelfde traits te unlocken. Ik doe wel WQ's nog, totdat exalted en dan is het alleen nog maar af en toe de blue gear (voor de scrapper) en de Azerite quests.

Maar we gaan zien wat de toekomst brengt, hopelijk wat QoL veranderingen die alles net dat beetje beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gisteren zijn we begonnen met de guild (stelletje gekken die niet altijd leren maar wel gezellig zijn :P ) op normal,uiteindelijk tot de 3e boss en deze onder de 20% gekregen maar toen was de tijd op,die gaat de volgende keer ook wel neer,meer progressive op de eerste avond dan ik verwacht had :P

We zijn behoorlijk casual en wat we willen halen voor de volgende raid uitkomt is huidige 1e boss mythic.

island expeditions kan ik me wel mee vermaken tussen door,maar met alle heroic/mythic+ dungeons en het gearen van guildies kom ik er meestal niet echt aan toe :P

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 14-09-2018 13:36 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Akaendra schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:32:
Island Expeditions doe ik nu nog alleen voor de Azerite. Ben inmiddels al Exalted met 7th Legion en heb een DID Warrior aangemaakt, wellicht die maar eens gaan levellen binnenkort.

Azerite gear is ook meh, maar dat is persoonlijk, liever dan gewoon armorsets met specifieke bonusses terug ipv perse grinden om voor hogere gear dezelfde traits te unlocken. Ik doe wel WQ's nog, totdat exalted en dan is het alleen nog maar af en toe de blue gear (voor de scrapper) en de Azerite quests.
Ik vond dat vroeger ook vet, al zou ik daar als casual speler waarschijnlijk wel meer nadeel van ondervinden.

Wat ik overigens wel van plan ben om te doen is om (met name voor een gevoel van nostalgie) tier 1 en 2 te verzamelen. Gisteren al MC en Blackwing gerund, maar enkel de tier2 belt geloot helaas (wat krijg je daar insane veel loot). Kan je die nog steeds maar 1x in de week doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 19-09 15:42
DennisCle schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:02:
[...]

Ik vond dat vroeger ook vet, al zou ik daar als casual speler waarschijnlijk wel meer nadeel van ondervinden.

Wat ik overigens wel van plan ben om te doen is om (met name voor een gevoel van nostalgie) tier 1 en 2 te verzamelen. Gisteren al MC en Blackwing gerund, maar enkel de tier2 belt geloot helaas (wat krijg je daar insane veel loot). Kan je die nog steeds maar 1x in de week doen?
Ik doe precies hetzelfde, vind het ook jammer dat er geen class specific raid loot is.. beetje jammer. Ik speel een rogue en vind eigenlijk alleen de T2 (Bloodfang) het tofst. Dit komt wellicht wel omdat ik die in vanilla nooit kreeg met raids :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Oorspronkelijk was mijn main ook Rogue en ik had T2 grotendeels compleet. Hele vette set inderdaad. Kreeg veel pieces van Bloodfang, maar helaas kan je als Lock niet verzamelen voor andere classes (wil nog een Rogue alt levelen). Maar doe jij het ook dus een keer per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
perryvdbosch schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:23:
[...]

Maaar wel lekker veel Azarite EN 1500 rep bij Honorbound and 7th legion <3
Maaar dat maakt het nog niet een leuke bezigheid. :+

Ik doe echt 10x liever 3 mythic+ met hardcore mensen die gaan lopen huilen en schelden omdat je iets per ongeluk hebt gepulled vergeleken islands of warfronts. Yes, ik ben daar serieus over. Ik haal meer plezier uit hun frustratie. ;)
DennisCle schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:29:
Als casual speler wil ik mijn beperkte tijd online niet teveel gebruiken om content te grinden waar ik geen zin in heb. World Quests vind ik nog wel geinig, maar als je kijkt hoeveel Azerite je nodig hebt voor één level omhoog (nu al bij lvl15) dan zijn die niet toereikend om naar level22 te komen (waar ik moet zijn voor die chest).

Ik begrijp dat dit een element in het spel is, zelf heb ik jarenlang actief geraid (in Classic en TBC met name), maar het Azerite systeem is wel erg beperkend. Je hebt die traits gewoon nodig om een beetje effectief te zijn en ik loop nu rond met een epic chest zonder enige traits. Heb dan liever dat ik tot minder goeie gear toegang heb, maar wel dat die aspecten (traits) relatief bereikbaar zijn.
Daar is niet veel van veranderd vergeleken met legion waar je dit per spec mocht doen. Ik heb geen harde nummers om precies te zeggen of het sneller of iets langzamer gaat maar ik vind het toch wel bijzonder fijn dat als ik 2 gelijke ilvl gear stukken heb ik mag kiezen wat ik voor DPS en Tank gebruik en dan nog steeds goed me rol kan vervullen vergeleken met het artifact systeem waar je daadwerkelijk direct merkte of het iemand zijn mainspec of offspec was.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Die stats zouden mij echt een worst wezen, ik heb gewoon graag veel transmogs ;) en ik vind het dus jammer dat als ik de Uldir leather set zou willen dragen ik mijzelf (als rouge) niet onderscheid van een monk of een demonhunter die hetzelfde kan dragen. Is een persoonlijk dingetje ;)

@DennisCle ik run meestal 1x per week raids voor loot. Bij MC check ik welke bosses ik nog nodig heb en ren daar gewoon op af en kill hem. Gelukkig hoef ik van T1 alleen de shoulders nog. Van T2 moet ik een stuk meer helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth

Ben nu casual bezig om mijn ilvl naar 320 te krijgen voor Warfronts straks, gaat behoorlijk makkelijk met world quests. Kreeg een 355 chest van de world boss, en mis nu eigenlijk alleen nog een wapen om alles minimaal 315 te hebben.

Heb denk ik geen tijd voor Raids, maar ik vind Dungeons erg leuk dus ik ga op termijn proberen om Mythic+ dungeons te runnen. Volgens mij moet dat wel kunnen rond 320-325.

Ik snap de kritiek echter wel, want Island Expeditions trekken mij helemaal niet en ik gok dat ook Warfronts snel saai zal worden. Moet nu wel Island Expeditions doen, want mijn Heart of Azeroth level is pas 15, en voor de eerste ring van mijn epic chest moet ik al level17 zijn. Als casual moet ik allemaal content gaan doen waar ik geen zin in heb om dat level omhoog te krijgen.

Daarom heb ik ook een beetje spijt dat ik een Lock geboost heb, want er blijft niet veel content over zo en een alternatief voor dungeons zou arena kunnen zijn, maar lock schijnt erg slecht te zijn in PvP momenteel.

Ga kijken hoe lang het leuk blijft. Iemand een leuke social guild waar ik Mythic dungeons mee kan runnen op Silvermoon toevallig? Alliance.
Tegen de tijd dat je je HoA tot 17 hebt gebracht, je 19/21/22 nodig hebt op de upgrade die je ondertussen hebt gekregen. Er valt op dit moment niet tegenop te grinden.
Meen echter dat elke week (?) de azerite die je moet farmen voor een lvl-up met 10% omlaag gaat, dus dat gaat vanzelf een stuk makkelijker en sneller.

Als je daar eenmaal bent slaat het spel ironisch genoeg om. Dan krijg je al vrij snel geen azerite upgrades meer, want Azerite pieces kunnen niet wf/tf proc krijgen en kun je niet via mythic+ als drop krijgen. Betekend al snel hopen op de weekly chest mythic+ chest, weekly mythic dungeon quest, of de 1x/maand warfront quest. Dan gaat je HoA vooruit lopen op je gear.

Dus tenzij je van plan bent die-hard te gaan, dus heroic/mythic raiden van 8-11/8-12 2 a 3x per week om klaar te zijn voor de volgende raid, is HoA niet de moeite om tijd in te stoppen totdat ze de problemen met azerite/azerite gear opgelost hebben. Lekkere andere dingen doen, en je HoA gaat vanzelf omhoog via de paar weekly expedition rewards/wq's die je wel de moeite waard vindt en de catch-up mechanic.

Natuurlijk pending eventuele input van Ion vanavond in de AMA, wie weet wat er dan naar boven komt aan semi aankondigingen/fixes.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die kritiek is er echt elke expansion. Zoek maar eens op <expansion killing WoW>. Het is natuurlijk ook niet mogelijk om iedereen tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
Dat is inderdaad waarom ik ook geen moeite stop in het grinden van Azerite, het voelt aan als een exponentiële curve waar je tegenop moet spelen.

Ik verwacht ook wel aanpassingen aan het hele azerite eco-systeem. Alleen vind ik het raar dat Blizzard deze problemen al niet opgepikt heeft in de beta :?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Kapoen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:01:
[...]

Dat is inderdaad waarom ik ook geen moeite stop in het grinden van Azerite, het voelt aan als een exponentiële curve waar je tegenop moet spelen.

Ik verwacht ook wel aanpassingen aan het hele azerite eco-systeem. Alleen vind ik het raar dat Blizzard deze problemen al niet opgepikt heeft in de beta :?
Dat zie je in elke fout terug. Het is niet 'een beetje' maar 'volledig kapot'. Mensen die beginnen met ilvl20+ keys, balance werk waarvoor ze in de tientallen procenten moeten werken, warfront welke volledig onspeelbaar kan worden, island expeditions die zo monotoom zijn dat ze zelfs saaiheid voorbij gaan, tot recent een raidboss die pas na meerdere nerfs door de allerbeste guilds op ilvl370+ gear verslagen kan worden (hoe ze dat dan ooit bij QA wel gelukt is weet nog niemand geloof ik).

Terugkijkend op zich niet raar. Deze beta heeft minder dan de helft geduurd, van eerdere beta's. Die liepen vaak richting een jaar. Grofweg zit er nog 3-6 maanden aan development werk in 8.0, voordat het op niveau is van zeg Legion op release dag. Dat kun je ook goed zien, want een hoop van de fouten werken ook samen op het niveau wat je normaal in alpha/beta ziet en in die periode uitwerkt.
Hoe ga je bijvoorbeeld een DPS-check raidboss balancen, als de dps nog niet uitgewerkt/geimplementeerd is EN de grooste dps bron, azerite, niet goed functioneerd. Dan zet je placeholder getallen neer, wat ongeveer 1-op-1 life lijkt te zijn gegaan.

Het is ook niet voor niets dat de eindverantwoordelijke voor WoW persoonlijk naar voren stapt om de shit op te gaan vangen en wat PR werk te doen, dat doet hij vast niet geheel voor de lol of als hobby.

[ Voor 24% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2018 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Xanaroth schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:21:
[...]

Dat zie je in elke fout terug. Het is niet 'een beetje' maar 'volledig kapot'. Mensen die beginnen met ilvl20+ keys, balance werk waarvoor ze in de tientallen procenten moeten werken, warfront welke volledig onspeelbaar kan worden, island expeditions die zo monotoom zijn dat ze zelfs saaiheid voorbij gaan, tot recent een raidboss die pas na meerdere nerfs door de allerbeste guilds op ilvl370+ gear verslagen kan worden (hoe ze dat dan ooit bij QA wel gelukt is weet nog niemand geloof ik).

Terugkijkend op zich niet raar. Deze beta heeft minder dan de helft geduurd, van eerdere beta's. Die liepen vaak richting een jaar. Grofweg zit er nog 3-6 maanden aan development werk in 8.0, voordat het op niveau is van zeg Legion op release dag. Dat kun je ook goed zien, want een hoop van de fouten werken ook samen op het niveau wat je normaal in alpha/beta ziet en in die periode uitwerkt.
Hoe ga je bijvoorbeeld een DPS-check raidboss balancen, als de dps nog niet uitgewerkt/geimplementeerd is EN de grooste dps bron, azerite, niet goed functioneerd. Dan zet je placeholder getallen neer, wat ongeveer 1-op-1 life lijkt te zijn gegaan.

Het is ook niet voor niets dat de eindverantwoordelijke voor WoW persoonlijk naar voren stapt om de shit op te gaan vangen en wat PR werk te doen, dat doet hij vast niet geheel voor de lol of als hobby.
Dit doemdenkers standpunt vind ik veruit kort door de bocht, en alleen vanuit oogpunt van de casual genomen.
Ik spreek vaak met mensen die Mythic raiden en ik spreek ook veel met hun raidleaders en hun vinden het totaal irrelevant die Azerite. Het is zo makkelijk te grinden en je krijgt het kado bij alles wat je doet.
Als je een week niks doet hoef je de volgende week 30% minder azerite te verzamelen voor een level.
De mythic raiders die ik spreek vinden dat dit veel te snel minder word, waardoor hun grind minder waard word. Ook zijn de levels op azerite pieces static waar de XP curve exponentieel minder word elke reset. Dus er is veruit bijna geen grind voor de casuals. En als je iets wilt moet je er gewoon voor leren werken, je krijgt ook niet duizend euro kado voor ff een uurtje op je gat te zitten.

Vanuit het oogpunt van blizzard hebben ze nu weer een expansion neergezet, en dat is geen klein beetje code wat ervoor geschreven moet worden. Geen enkel stukje software is bug vrij, vooral op deze schaal is het gewoon een reële gedachte dat er bugs in zitten en er nieuwe bugs bij zullen komen met nieuwe content.

Mythic raid moet je niet over lopen zeiken want die content zal 90% waaronder jij niet doen deze expansion, het is heel logisch dat hij 2x generfed is als je het goed bekijkt. Ik zal niet jou gaan spoonfeeden met de reden want hopelijk heb je genoeg iq om dat zelf te bedenken (hint: mythic + beta)

Balance is altijd een strijd die verloren word door de developer, wat wel werkt in playtesting en beta zal mss hevig unbalanced zijn na beta omdat er een shitload aan mensen de release versie spelen tov de beta, en niet alles in de beta getest word wat live komt (omdat mensen zelf niet elk stukje content willen testen)

Expeditions zijn prima, dat jij ze niet leuk vind /shrug is niet het probleem van de developer. Ik geniet er wel van als ik ze doe, en vind het knap dat ze weer wat anders hebben neergezet.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ryada schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:37:
[...]

Dit doemdenkers standpunt vind ik veruit kort door de bocht, en alleen vanuit oogpunt van de casual genomen.
Ik spreek vaak met mensen die Mythic raiden en ik spreek ook veel met hun raidleaders en hun vinden het totaal irrelevant die Azerite. Het is zo makkelijk te grinden en je krijgt het kado bij alles wat je doet.
Als je een week niks doet hoef je de volgende week 30% minder azerite te verzamelen voor een level.
De mythic raiders die ik spreek vinden dat dit veel te snel minder word, waardoor hun grind minder waard word. Ook zijn de levels op azerite pieces static waar de XP curve exponentieel minder word elke reset. Dus er is veruit bijna geen grind voor de casuals. En als je iets wilt moet je er gewoon voor leren werken, je krijgt ook niet duizend euro kado voor ff een uurtje op je gat te zitten.

Vanuit het oogpunt van blizzard hebben ze nu weer een expansion neergezet, en dat is geen klein beetje code wat ervoor geschreven moet worden. Geen enkel stukje software is bug vrij, vooral op deze schaal is het gewoon een reële gedachte dat er bugs in zitten en er nieuwe bugs bij zullen komen met nieuwe content.

Mythic raid moet je niet over lopen zeiken want die content zal 90% waaronder jij niet doen deze expansion, het is heel logisch dat hij 2x generfed is als je het goed bekijkt. Ik zal niet jou gaan spoonfeeden met de reden want hopelijk heb je genoeg iq om dat zelf te bedenken (hint: mythic + beta)

Balance is altijd een strijd die verloren word door de developer, wat wel werkt in playtesting en beta zal mss hevig unbalanced zijn na beta omdat er een shitload aan mensen de release versie spelen tov de beta, en niet alles in de beta getest word wat live komt (omdat mensen zelf niet elk stukje content willen testen)

Expeditions zijn prima, dat jij ze niet leuk vind /shrug is niet het probleem van de developer. Ik geniet er wel van als ik ze doe, en vind het knap dat ze weer wat anders hebben neergezet.
Er zijn inderdaad veel op hete niveau werkloos/student/full-time gamers voor wie de grind te doen is. Persoonlijk als "casual" (lees: slechts een kleine 30 uur per week gamen - 3 a 4 uur per dag, en 1 dag in het weekend van 8-10 uur) is het in elk geval niet bij te houden. Degene die 1-2 uur per dag (denk dus 10-15 uur per week) gamen, ik huiver al bij de gedachte.

Dit soort beperkte hard-core gamer inzichten zijn prima, zolang je niet vergeet dat dit waarschijnlijk op minder dan 10% van de gamers van toepassing is (gelukkig heb je dat inzicht, met 90% van gamers ziet mythic raid niet). Dan is het echter wel raar dat je verwacht dat DE mechanic waar de volledige expansion op draait (azerite...) enkel afgestemt wordt op deze 10%....

Die hoeven van jou dus niet toegang te hebben tot de expansion content van azerite powers etc? Waarom mag de overige 90% geen toegang hebben tot deze mechanic van jou?

Volgens mij moet een game exact omgekeerd ontworpen worden. De content waar je hele game om draait, hoort gewoon toegankelijk te zijn voor iedereen. Ook degene die maar 1-2 uur per dag kunnen gamen.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:20
Xanaroth schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:58:
[...]

Er zijn inderdaad veel op hete niveau werkloos/student/full-time gamers voor wie de grind te doen is. Persoonlijk als "casual" (lees: slechts een kleine 30 uur per week gamen - 3 a 4 uur per dag, en 1 dag in het weekend van 8-10 uur) is het in elk geval niet bij te houden. Degene die 1-2 uur per dag (denk dus 10-15 uur per week) gamen, ik huiver al bij de gedachte.

Dit soort beperkte hard-core gamer inzichten zijn prima, zolang je niet vergeet dat dit waarschijnlijk op minder dan 10% van de gamers van toepassing is (gelukkig heb je dat inzicht, met 90% van gamers ziet mythic raid niet). Dan is het echter wel raar dat je verwacht dat DE mechanic waar de volledige expansion op draait (azerite...) enkel afgestemt wordt op deze 10%....

Die hoeven van jou dus niet toegang te hebben tot de expansion content van azerite powers etc? Waarom mag de overige 90% geen toegang hebben tot deze mechanic van jou?

Volgens mij moet een game exact omgekeerd ontworpen worden. De content waar je hele game om draait, hoort gewoon toegankelijk te zijn voor iedereen. Ook degene die maar 1-2 uur per dag kunnen gamen.
30 uur per week is casual? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Zo extreem is de grind ja. Azerite is bijna exponentieel hoger per level, zit ondertussen op 1 level/week, minder zelfs. Met de catch-up mechanic, kan ik over 1 maand eindelijk mn ilvl370 fatsoenlijk gebruiken.

Zeg 800/dag van emissary (600-1000 dacht ik), 2500/week van expedition, is samen nog geen half level... En dan nog eens wat, 2000/dag als je ALLE wq's doet? Zit je pas op 22k, das nog niet eens 1 necklace level. Moet je dus heel veel rares killen, random dungeons/bg's doen, etc - voor 1 heel level/week.

Maar, althans in mijn geval, is er meere in het spel dan enkel azerite farmen. Mythic+, warfronts, quests, proffessions (want casual, dus niet enkel gericht op ilvl)... Betekend wat WQ's skippen, en voor je het weet zit je op slechts 15k/week.

[ Voor 45% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2018 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
De bugs die we nu zijn tegengekomen zijn natuurlijk niet leuk, maar alle grote bugs zijn binnen een dag verholpen. Als ik een score-systeem rondom bugs zou bedenken dan krijgt software zonder bugs 100%, maar als er wel bugs zijn, ongeacht de hoeveelheid of hoe ernstig, als ze maar gewoon snel worden opgelost dan zakt het wat mij betreft niet lager dan 75% :) Dat vind ik bij BfA gewoon het geval: prima opgelost.

Maar als ik een score zou moeten geven aan het azerite systeem (azerite gear, traits en de hoa) dan gaf ik gewoon niks. 0%. Het voelt als iets wat in een free to play spel thuishoort, maar dan zonder de pay to skip mogelijkheden. Iets wat puur en alleen bedacht is om te voorkomen dat je te snel niks meer hebt om verder te komen in het spel. Ik heb inmiddels de experience bar voor azerite power uit mn UI gehaald, en het boeit me niet meer. Ik heb van mn azerite gear maar 1 van de traits unlocked (gelukkig zijn de eerste ook de enige met echte impact tenzij je een tank bent) en eerlijk gezegd kan me dat ook gestolen worden :) Als ik azerite gear krijg met genoeg van een upgrade (bijv een 370 item van de warfronts, wat een 340 zal gaan vervangen) dan zal ik waarschijnlijk de eerste trait ook niet meer krijgen, jammer dan :P

Tijdens het levellen had ik 1 leuke primaire trait. De trait om mijn Agony (als Affliction Warlock) op 4 stacks te laten beginnen. Dat was leuk, interessant. Maar de enige. En sinds ik 120 ben heb ik die trait nooit weer gezien op mn gear. Een andere trait die ik leuk vond was dat schild dat elke 30 seconden refreshte. Toen ik die voor het eerst kreeg was het het enige moment in de hele expansion dat ik me sterker voelde worden. En later kreeg ik een 2e, het stackt! vet!. Maar nu heb ik wederom die trait niet meer op mn gear. Hij zit nog op 1 van mn items, maar dat is nu pas de 3e ring. Mag eerst level 22 worden (van 17 dacht ik) voordat ik die terug krijg. Is het niet waard.

Dus ik hoop echt dat Blizzard dit hele systeem op de schop neemt voor 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Zit de method VOD te kijken. Krijgen ze opeens een world first op Zul. Na het zien van de VOD heb je zowat het idee dat de boss op normal gecleared is. Zo makkelijk voor method:

https://www.twitch.tv/videos/309912858?t=04h57m04s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:55:
[...]

je had gewoon het starcraft topic kunnen kicken,maar de periode rond kerst is meestal met aanbiedingen
Die draad is dood. Ik heb gezocht met de zoekfunctie van Tweakers, geen reactie in maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

@Xanaroth dan doe je echt wat fout. Ik speel ex raid uren ong 15 uur wow per week. En kan makkelijk het bij benen kwa azerite. In de eerste week van release zat ik op lvl 18. Dus ik kan er echt niet bij dat jjj met 30 uur (wat gewoon geen casual usen meer zijn) mij niet voorbij bent kwa azerite level.
Ook heb ik alle reps op revered en doe ik m+

*snip* zo op de man doen we niet hier...

[ Voor 39% gewijzigd door Geronimous op 15-09-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Er zijkt niemand over tijds-beloning, dat degene die zichzelf echt toewijden er iets voor mogen terugzien. Enkel over de mechanics van het spel. Mezelf inclusief.

Niemand vind het erg om niet alles te krijgen. Raid content an zich, achievements, mount rewards, transmogs etc ligt al allemaal buiten bereik van die groep. Daar is geen probleem mee, want degene die moeite mogen daar best iets voor winnen.

Maar deze hele xpac draait om azerite, HoA, azerite powers. Zo raar is het toch niet om dat stukje dan niet achter slot en grendel te houden voor 90% van de spelers?

Dus ironisch genoeg zijn spelers als jij het probleem. Niet kunnen accepteren dat gamers die 'niet hardcore' zijn ook 'iets' willen. We hoeven niet alles, slechts datgene waar het hele verhaal de komende 2 jaar om draait en de basis vormt voor.. ongeveer.. alles... Dat kleine stukje mee te kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2018 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Xanaroth schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:40:
Er zijkt niemand over tijds-beloning, dat degene die zichzelf echt toewijden er iets voor mogen terugzien. Enkel over de mechanics van het spel. Mezelf inclusief.

Niemand vind het erg om niet alles te krijgen. Raid content an zich, achievements, mount rewards, transmogs etc ligt al allemaal buiten bereik van die groep. Daar is geen probleem mee, want degene die moeite mogen daar best iets voor winnen.

Maar deze hele xpac draait om azerite, HoA, azerite powers. Zo raar is het toch niet om dat stukje dan niet achter slot en grendel te houden voor 90% van de spelers?

Dus ironisch genoeg zijn spelers als jij het probleem. Niet kunnen accepteren dat gamers die 'niet hardcore' zijn ook 'iets' willen. We hoeven niet alles, slechts datgene waar het hele verhaal de komende 2 jaar om draait en de basis vormt voor.. ongeveer.. alles... Dat kleine stukje mee te kunnen doen.
Het probleem is alleen dat ik verre van hardcore ben, ik speel minder uren dan jij in de week wow en ik behaal wel de zogenaamde 'locked' content.....
Iets klopt er niet in jou vergelijking, en dat is niet dat ik niet kan accepteren dat mensen niet hardcore spelen. Je hebt toegang tot alles, je moet er alleen tijd in steken, kan je dat niet moet je wachten tot de catchup mechanics komen. De enige lock op content die bestaat is degene die JIJ jezelf oplegt, jij wilt/kunt niet meer tijd maken voor WoW naja dan behaal je gates later dan andere mensen.
Dus nee je statements gaan helaas niet op en zitten ver van de realiteit vandaan omdat jij jezelf in de expressie betrekt, en dat is het feit dat JIJ niet behaalde gates kan halen die je wel wilt behalen maar op de 1 of andere manier niet genoeg tijd voor hebt.
Het spel draait niet om Azerite gear, of om Mythic gear. Het spel draait om het verhaal en de pvp/pve content, als je casual bent zal je bepaalde dingen niet kunnen krijgen of zal je er langer over doen. Dit is niet raar en is gewoon hoe de wereld werkt.
*snip*
HoA draait het spel niet om, Azerite is een deel van het verhaal en een mechanic maar er zijn geen gates die jij niet binnen aanzienbare tijd kunt behalen.

*snip*

EDIT: relevante reactie van ION: https://old.reddit.com/r/...on/e5zkpvw/?context=10000

Je toon mag een stuk minder persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 15-09-2018 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanaroth
Voor degene die niet de hele AMA willen lezen, even wat generiek spul. Lijkt erop dat Blizzard voornamelijk gewoon erg onhandig heeft gecommuniceerd over aardig wat zaken, na wat veranderingen in hun manier van werken rond eind Legion. Dit geven ze ook herhaaldelijk aan, ene dat ze gaan proberen het anders aan te pakken.

Azerite gear catch-up mechanic
Azerite gear kun je na heroic/mythic maar beperkt krijgen, namelijk weekly chests/raid drops, omdat het niet uit mythic+ dropt. Zodoende is er iets achter de schermen wat ze 'bad luck protection' noemen, je kans op een azerite item uit een chest wordt elke week groter - totdat je een azerite drop krijgt. Je zou dus een gezond aantal azerite upgrades moeten zien gedurende een tier.
Raiden is dus uiteindelijk toch niet nodig voor gear an sich, enkel voor 'goodies' (zie hieronder).

Azerite trait powers
Er komt toch wel een aardige revarmp aan als ik het zo lees. Significant balancing samen met stopzetten van sommige traits en ontwikkelen van nieuwe. Een ilvl upgrade zou altijd een dps upgrade moeten zijn in principe. In toekomstige content zal daarnaast extra traits worden toegevoegd.

Degene die een specifieke trait zoeken voor echt min-max werk: hier lijkt wel een en ander achter een raid te worden gezet. Dus je kunt wel al je gear op redelijke termijn verwachten te upgraden, ook azereite dus, maar voor controle over je traits zul je naar raiddrops moeten kijken en daar specifiek op farmen.

HoA requirements
Ook is er een limiet aan de HoA requirements. In elk geval de 1e ring zou altijd een maximum van lvl18 hebben. Dat is ook veruit de sterkte ring in de ogen van Blizzard, wat redelijk klopt met de sim data.
Dat is dus in elk geval een level die het de moeite waard maakt om uit te grinden. Bij de huidige azerite niveau's een weekje of 2-3 hard grind werk op een nieuw karakter (weekly expedition + alle emissary's + wat WQ's), en dan ben je dus 'klaar' deze xpac als je zou willen.

Champions of Azeroth rep zullen ze ook aanzienlijk soepeler maken via catch-up mechanic, omdat het amulet nu te ver achter gaat lopen bij de rest van de gear kwa ilvl vanwege de grind die erachter zit.

Island Expeditions
Deze hebben ze gister al via hotfix eruit geduwd, maar ze hebben in elk geval de droprates aanzienlijk verhoogd voor mounts/transmogs/... Er zal nog veel meer werk aankomen in termen van reward, wisselende eilanden, event tijdens de race, quests, lay-out etc.

Shamans
Wordt veel ingegaan op dat ze in een slechte staat verkeren, dusdanig dat ze het niet met hotfixes kunnen rechttrekken. Ze gaan wel proberen wat nummers te veranderen, maar men moet vooral geduld moet hebben op een patch waarin ze meer kunnen aanpakken.

Interessant is wel, dat deel van de 'problemen' zoals movement bewust zijn - dit gaat dus niet veranderen, en is hoe ze de class willen hebben. Ze geven wel aan dat er bij dergelijke weakness een strength moet die die trade-off de moeite waard maakt, en ze zijn het eens dat dat nu nog niet het geval is. Zie alleen niet zo snel wat dan de shaman strength zou moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 15-09-2018 11:00 ]

• BlackMage
Dank je, ik zag er echt tegen op om het helemaal door te gaan lezen 8)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Xanaroth schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:46:
Shamans
Wordt veel ingegaan op dat ze in een slechte staat verkeren, dusdanig dat ze het niet met hotfixes kunnen rechttrekken. Ze gaan wel proberen wat nummers te veranderen, maar men moet vooral geduld moet hebben op een patch waarin ze meer kunnen aanpakken.
Ik heb zelf een Ench Shaman, en ik snap dus serieus niet wat er mis aan zou moeten zijn?
Kan iemand mij dat uitleggen?

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 08:33
Xanaroth schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:58:
[...]

Hoe Kan je 30 uur per week casual noemen? Dat is gewoon minimaal 4 uur per dag. Dat is toch meer naar semi hardcore/hardcore.

Ik speel 12 uur per week en heb alle content tot nu toe wel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Wat mij betreft staat "casual" of "hardcore" los van de tijd die je er in steekt, maar gaat het wel vaak hand in hand.

Je speelt "casual" als je gewoon lol wilt hebben. Of dat nu 1 uur per week is, of 100. Maar omdat veel content in een MMO vrij repetitief is, zullen veel casual spelers wat minder spelen. Maar dat hoeft niet.

Je speelt "hardcore" als je echt een doel hebt, en je daar op focust. Je doet dus ook dingen die je misschien minder leuk vindt als dat je helpt om je doel te behalen. Dat wil niet zeggen dat deze spelers geen lol hebben, het (gezamenlijk) werken naar een doel kan heel leuk zijn.

En dat is niet een of het ander, het zit er meestal ergens tussen in :) Ik beschouw mijn speelstijl grotendeels casual, maar ik doe ook wel dingen die ik liever oversla omdat de beloning (doel) het waard is. Ik denk dat ik nu zo'n 10 uur per week speel.

My 2 cents :+

• Xanaroth
stomley schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:53:
[...]

Hoe Kan je 30 uur per week casual noemen? Dat is gewoon minimaal 4 uur per dag. Dat is toch meer naar semi hardcore/hardcore.

Ik speel 12 uur per week en heb alle content tot nu toe wel gedaan.
Zoals ik al aangaf, met alle emissary/weekly expedeition, lading WQ's/dungeons, zit je al snel op het punt van minder dan 1 level/week. Daarvoor boeit het niet hoeveel je speelt.

Een beetje HoA zal 20-25k azerite per level kosten, waar ik nu zit dan, bijvoorbeeld. Dat betekend enorm die-hard azerite grinden van extra bronnen (rares, dungeons etc), om net aan 1 level-up te krijgen per week.
Het was dan ook casual bedoeld, in de zin van dat je met dergelijke investering niet je HoA requirements bij kunt benen, want je grootste bron is time-gated. Die vraagt een nog veel grotere investering.

Gelukkig blijkt dus dat niet alleen azerite mechanics catch-up hebben, maar azerite gear ook een limiet (max lvl18 voor 1e ring) waardoor het voor iedereen redelijk (lees: maandje gamen op nieuw character) haalbaar wordt om in elk geval die traits te bereiken. Dus geen non-stop chase voor alsmaar hogere minimum requirements.
Ryur schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelf een Ench Shaman, en ik snap dus serieus niet wat er mis aan zou moeten zijn?
Kan iemand mij dat uitleggen?
Zou zeggen lees die AMA (via summary naar de shaman q/a springen) voor meer details. Speel zelf geen shaman, maar uit de vraagstelling/antwoord lijkt het om.. ongeveer.. alles te gaan. DPS, mechanics, rotations, PVP/PVE, healing... Alleen PVP healing lijkt in orde te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Xanaroth op 15-09-2018 13:29 ]

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Alliance is wel dik genaaid he, twee vrienden op het werk zijn horde en hebben letterlijk 3 keer minder gespeeld dan ik, en ze zijn ook 345 ilvl ... OK mijn human warrior is nu 351 maar heb daarvoor wel hard moeten werken in mythics. Pfff echt beneden alles, heel die expansion. En die professions, man man het lijkt alsof blizzard echt geen zin meer heeft in hun eigen game...

edit: en echt alles wordt gatver uit het game gesloopt... kan je nu verdorie geloven dat cloaks geen enchants meer hebben? Like W... T... F...

[ Voor 16% gewijzigd door SideShow op 15-09-2018 13:58 ]

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28
Kan iemand mij vertellen hoe het Tweakers Discord kanaal en de community ingame wordt gebruikt / of deze uberhaupt wordt gebruikt?

Ingame zie ik namelijk maar zeer weinig chat voorbij komen en op discord zie ik niemand in de kanalen.

Ik zou het namelijk wel leuke vinden om met wat Tweakers te spelen en Mythics enzo te doen.

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 22:49

junglebeast

hier staat iets

Casual Ruud schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:12:
Kan iemand mij vertellen hoe het Tweakers Discord kanaal en de community ingame wordt gebruikt / of deze uberhaupt wordt gebruikt?

Ingame zie ik namelijk maar zeer weinig chat voorbij komen en op discord zie ik niemand in de kanalen.

Ik zou het namelijk wel leuke vinden om met wat Tweakers te spelen en Mythics enzo te doen.
Ja die ingame blizzard chat wordt niet veel gebruikt. Discord is best actief tijdens de week. Iets minder in het weekend. Er altijd wel wat mogelijk om wat runs te maken op Discord. En dan de ingame community gebruiken voor de invites.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SideShow schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:55:
Alliance is wel dik genaaid he, twee vrienden op het werk zijn horde en hebben letterlijk 3 keer minder gespeeld dan ik, en ze zijn ook 345 ilvl ... OK mijn human warrior is nu 351 maar heb daarvoor wel hard moeten werken in mythics. Pfff echt beneden alles, heel die expansion. En die professions, man man het lijkt alsof blizzard echt geen zin meer heeft in hun eigen game...

edit: en echt alles wordt gatver uit het game gesloopt... kan je nu verdorie geloven dat cloaks geen enchants meer hebben? Like W... T... F...
Het is heel simpel: spreken met je portemonnee, oftewel niet meer subben. Alleen op die manier zal het duidelijk worden bij Blizzard dat ze helemaal de verkeerde kant op gaan. Werd weer pijnlijk duidelijk na die AMA gister dat ze keihard schijt hebben aan wat de playerbase echt wil.. Beta for Azeroth is gewoon een aanfluiting en het zal heel wat patches kosten om de boel op orde te krijgen :Z

Tesla M3LR '21

• stomley
  • Laatst online: 22-09 08:33
Apple schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:48:
[...]

Het is heel simpel: spreken met je portemonnee, oftewel niet meer subben. Alleen op die manier zal het duidelijk worden bij Blizzard dat ze helemaal de verkeerde kant op gaan. Werd weer pijnlijk duidelijk na die AMA gister dat ze keihard schijt hebben aan wat de playerbase echt wil.. Beta for Azeroth is gewoon een aanfluiting en het zal heel wat patches kosten om de boel op orde te krijgen :Z
Unsubben gaan ze heel weinig van merken. Genoeg mensen die met plezier spelen en dus blijven betalen. Ze kunnen nooit iedereen blij maken.

• BlackMage
Elke expansion heeft terugkerende spelers die een maand na release van de expansion er mee ophouden. Dus als je uit protest je sub cancelt dan moeten wel heel veel die dat anders niet doen dat ook doen, anders val je gewoon in die 'statistiek'.

Ze zullen ongetwijfeld een hele lijst met statistieken bijhouden van wat elke speler doet. Hoeveel ze spelen, na hoeveel tijd ze weer uitloggen, hoe ze die tijd doorbrengen, etc. Ik denk dat een actieve sub die niet meer [activiteit x] doet 1000x meer impact heeft op eventuele fixes voor die [activiteit x], dan een gecancelde sub op dit moment.

Natuurlijk als je er geen lol meer in hebt dan kan je die 13 euro beter aan iets anders uitgeven. Maar als je denkt dat je daarmee Blizzard laat bewegen dan zit je er wel naast ben ik bang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de negatieve ervaringen die hier worden gedeeld... Heb daar persoonlijk (gelukkig) op geen enkele manier last van. Sterker nog; ik vind dit tot op heden een van de betere expansions ooit.

Ik zal in m'n handen knijpen dat ik dat gevoel heb. Jammer dat de portemonnee het wel voelt. ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RustStorm schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:29:
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de negatieve ervaringen die hier worden gedeeld... Heb daar persoonlijk (gelukkig) op geen enkele manier last van. Sterker nog; ik vind dit tot op heden een van de betere expansions ooit.

Ik zal in m'n handen knijpen dat ik dat gevoel heb. Jammer dat de portemonnee het wel voelt. ;)
Heb ook echt enorm veel plezier in WoW. Totaal geen problemen. Ik heb wel een hele tijd geen WoW gespeeld dus heb waarschijnlijk ook niet een semi negatief gevoel aan de game wat je toch vaak krijgt als je eeuwen lang hetzelfde spel speelt (imo).

Enne, WoW kan je met gold betalen! :)

• Hystrea
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06 20:25

de negatieve mensen hoor je helaas het meest.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Afgelopen event voor het eerst Trial of Style gedaan. Best leuk dingetje weer van Blizz, helemaal voor fanatieke moggers zoals ik d:)b Recent ook een mooie staf (normal, blauw) mogen looten voor xmog waar ik al een tijdje m'n oog op had. Voor de rest nog steeds geen tijd gehad om fatsoenlijk te spelen en m'n main naar 120 te pushen (stuck op lvl113 :/ ). Volgend weekend maar eens m'n best gaan doen :P.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Zo, voordeel van een zakenreis is dat je een paar dagen niet kan spelen hehe.
Kan nu niet wachten om in te loggen :)

Net wel even de AMA door genomen en daar wordt ik toch niet echt vrolijk van.
Lijkt toch dat een redelijk aantal dingen foutief of nog niet helemaal zijn zoals het hoort.
En dat was natuurlijk te verwachten en alles is via patches op te lossen, maar soms lijkt het wel of BfA launch simpelweg gewoon te vroeg is geweest.

FUMES et CARNES

• BlackMage
Iusedto schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:49:
... maar soms lijkt het wel of BfA launch simpelweg gewoon te vroeg is geweest.
Dat gevoel heb ik ook hoor.

Wat mij betreft vooral te merken aan de Island Expeditions, ik heb echt het gevoel dat ze hier meer mee van plan waren.

Maar wat het mij doet bevestigen is het gebrek aan class-sets voor de Uldir raid. "We doen dat omdat we zo de gear meer een thema kunnen geven van de raid, en niet meer zozeer van de class". BULL f-ing SHIT. Er was gewoon geen tijd meer voor. Ik vind de expansion erg mooi dus ik zal niet klagen over het grafische team, maar die raids sets... ugh.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hystrea schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:00:
[...]

de negatieve mensen hoor je helaas het meest.
Iemand met een shaman UI zou juist negatief moeten zijn :p

Ik ben de laatste die wil klagen over WoW. Speel het al 14 jaar en heb er meerdere maandsalarissen in zitten. Maar ik vind het terecht dat veel mensen nu negatief zijn over bepaalde dingen in BFA. Uit heel veel dingen blijkt gewoon dat de expansion is gerushed en dat de boel verre van optimaal is. Nu is geen enkele expansion perfect geweest qua launch, maar de backlash die nu volgt heb ik ook nog niet eerder gezien. Zo'n AMA gister zorgt dan enkel maar voor meer olie op het vuur omdat er om de hete brei heen gedraaid wordt en er geen concrete antwoorden gegeven worden. Het enige wat duidelijk is is dat er een hoop patches nodig zullen zijn om de boel goed te krijgen.

Edit: en aangezien ze nog steeds het lef hebben om 13 euro per maand + 50+ euro voor een expansion te vragen mag er best geklaagd worden als je vervolgens een halfbakken product voorgeschoteld krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door London op 15-09-2018 22:01 ]

Tesla M3LR '21

Jeetje, is het weer weekend of zo ? |:(
Wat een niveau weer.

Tanks die 4 keer wipen op de trash in Underrot op weg naar de eerste baas.
Soms denk ik echt dat ik een tank moet rollen, blijven spelen, heel veel leren en daarna de kennis overdragen, guild zoeken en gvd nooit meer puggen

En zo kan ik vanavond nog een paar PUG dieptepunten noemen
Ben er echt klaar mee

[ Voor 21% gewijzigd door Iusedto op 15-09-2018 22:11 ]

FUMES et CARNES

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:40
Als je ziet wat voor een content er gereleased word voor 13 euro per maand vind ik het echt niet duur.
Zelf was ik ook al een tijd gestopt en sinds release weer gaan spelen. Ik vermaak me echt prima met het spel.
Dat warfronts en Island expeditions niet heel geweldig waren (ookal heb ik mn rogue kunnen levelen van 295 naar 330 in 1 dag) vind ik niet zo erg. Je hebt genoeg te doen (Mythic +, Raids etc) en zie die andere dingen meer als aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iusedto schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:06:
Soms denk ik echt dat ik een tank moet rollen, blijven spelen, heel veel leren en daarna de kennis overdragen, guild zoeken en gvd nooit meer puggen
Dat zou ik echt iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:06:
Tanks die 4 keer wipen op de trash in Underrot op weg naar de eerste baas.
Of iemand met 2 hersencellen zoeken die tanked en met hem/haar mee gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik vind BfA een geweldige expansion, oke niet de beste maar vermaak me prima als casual player.
er is genoeg te doen alleen is warfront en island expedition erg saai!
Bijna exalted met honorbound, dat betekend daarna lekker lvlen van 20-120 met mijn female mag'har priest :D
ik heb ooit in een gekke bui een alliance priest aangemaakt, dus dat is de enige class die ik niet als horde heb met lvl 85+
daar moet verandering inkomen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 16-09-2018 10:49 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

http://users.telenet.be/d...crnShot_091618_114311.jpg
Ik vraag me al 4 weken af wat die blauwe ballen zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dat schiet die mage. Frozen Orb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth

Dat er mensen in beide kampen zitten, blij en teleurgesteld, hoort erbij. Maar statistieken zegt een hoop over waar het ongeveer staat op dit moment in die verhouding. Natuurlijk is het lastig in kaart te brengen met de grote hoeveelheid bronnen (metacritic, reddit, wow forum etc) die elk 10-100-1000 stemmen hebben op base van miljoenen.

Hoewel er meer jouw mening delen, dat deze xpac wel meevalt, staat deze expansion op dit moment kwa player reviews op ongeveer de laagste score van alle expansions tot nu toe - als je nu als nieuwe gamer zou gaan kijken naar speler ervaringen, zou het je direct afschrikken naar een andere game.
Of was legion bijvoorbeeld 50/50 negatieve en positieve forum posts op de front-page, immers altijd paar blij en paar teleurgesteld, was het nu bijna 100% negatief.
Ook de AMA ging eigenlijk alleen over bugs/fouten/problemen, waar men vooraf dacht dat er misschien nog wel wat algemene vragen naar voren konden komen (allied races o.a.) als de algemen mening meer naar boven kwam en toch wat gematigder bleek te zijn.

In de wereld van internet, is dergelijke eensgezindheid bijna bijzonder - juist omdat zaken als forum front posts en AMA en review elk stuk voor stuk bijna volledig negatief scoren. Niet "er is een boventoon maar...", de positieve kant is op de meeste plekken geheel afwezig.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 16-09-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xanaroth DAn is het maar goed dat ik echt helemaal nergens last van heb en mijzelf heel erg goed aan het vermaken ben en me niks aantrek van wat anderen er van vinden. :) En vanwege dit, ben ik gewoon verbaasd dat er een negatieve tendens heerst (kennelijk).

Och, men blijft toch wel spelen. En als men weg gaat, komen ze wel weer terug na de eerste grotere patch (met in hun ogen, en waarschijnlijk ook objectief gezien, verbeteringen die nodig waren).

Maar nogmaals, ik vind het heerlijk dat ik zo lekker aan het genieten ben van het spel. En ik vind het zonde voor de mensen die niet dit gevoel met mij delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanaroth schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:11:
[...]

Dat er mensen in beide kampen zitten, blij en teleurgesteld, hoort erbij. Maar statistieken zegt een hoop over waar het ongeveer staat op dit moment in die verhouding. Natuurlijk is het lastig in kaart te brengen met de grote hoeveelheid bronnen (metacritic, reddit, wow forum etc) die elk 10-100-1000 stemmen hebben op base van miljoenen.

Hoewel er meer jouw mening delen, dat deze xpac wel meevalt, staat deze expansion op dit moment kwa player reviews op ongeveer de laagste score van alle expansions tot nu toe - als je nu als nieuwe gamer zou gaan kijken naar speler ervaringen, zou het je direct afschrikken naar een andere game.
Of was legion bijvoorbeeld 50/50 negatieve en positieve forum posts op de front-page, immers altijd paar blij en paar teleurgesteld, was het nu bijna 100% negatief.
Ook de AMA ging eigenlijk alleen over bugs/fouten/problemen, waar men vooraf dacht dat er misschien nog wel wat algemene vragen naar voren konden komen (allied races o.a.) als de algemen mening meer naar boven kwam en toch wat gematigder bleek te zijn.

In de wereld van internet, is dergelijke eensgezindheid bijna bijzonder - juist omdat zaken als forum front posts en AMA en review elk stuk voor stuk bijna volledig negatief scoren. Niet "er is een boventoon maar...", de positieve kant is op de meeste plekken geheel afwezig.
Grappig, deze onzin komt bij elke expansion voor. Elke keer "omg het is de slechtste ooit volgens zelf bedachte stats zonder enige inhoud!" (Hint; lees je in over "Vocal Minority")

Maar goed, natuurlijk mag je dat denken.. maar kom wel met feiten dan ipv "ik roep met onderbuikgevoelens"

Ik main een Shaman en heb het recht om zuur te zijn :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Xanaroth schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:11:
[...]

De mensen die positief zijn over de game, houden zich op dit moment ook vooral bezig met het daadwerkelijk spelen van de game. De mensen die negatief zijn, zijn steeds meer een meer bezig om die negatieve mening te uiten en alles aan te grijpen om maar mensen met zich meer te krijgen. Dit zie je ook terug in het echte leven.
Dus om nu een game te beoordelen aan de hand van een paar reddit posts terwijl er miljoenen mensen met plezier aan het spelen zijn, is erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Imo ging het bergafwaarts met cataclysm en bij Legion was het ineens weer een goeie expansion en datzelfde geld voor nu met BFA. Vermaak me sinds release elke dag tot nu toe.

Alle reps nu exalted op Champions of azeroth en turtles na.
Ook dark iron dwarf maar even unlocked. vond het wel een leuke questline.

Heb alleen geen enkele class die ik weer opnieuw wil levelen voor de allied race :P dus denk niet dat die er gauw komt. Pas als kul tiras humans komen zal ik weer een hele nieuwe levelen voor Druid. tevens de enige class die ik nog niet 100+ heb.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:45:
Imo ging het bergafwaarts met cataclysm en bij Legion was het ineens weer een goeie expansion en datzelfde geld voor nu met BFA. Vermaak me sinds release elke dag tot nu toe.

Ik vind BFA tot zo ver een hele leuke xpac. Ik heb zelf een beetje spijt dat ik Legion niet gespeeld heb.
Het leuke aan BFA is imho, dat er veel content is, en als je iets niet leuk vind, dan doe je het niet.

Ik heb persoonlijk niks met die Island Expedition's, nou prima. Die doe ik dus niet, ook goed.
Arena is momenteel nog zwaar unbalanced, maar dat is logisch tijdens het eerste seizoen van een nieuwe xpac, dat was in wotlk/tbc niet anders.

Er zijn zo veel dingen te doen in het spel die ik nog wil doen, Mythic+, RBG etc. Ik moet meer vrije tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook nog veel plezier in. Alles gaat ook gewoon goed. Progressie met de guild, mythics, arena. Bugjes zijn wel merkbaar maar niet erg storend - hetgeen ik meegemaakt heb in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ik vind het ook een goeie expansion... maar die AP grind hangt mij mijn strot uit.. ik kan het niet meer opbrengen om die WQ te farmen en op mijn main ook mee gestopt. Eigenlijk zou ik op mijn alt mijn COA rep nog omhoog moeten tillen, maar ook geen zin meer in. Die timesink ben ik wel klaar mee, de rest bevalt mij goed.

Raiden tot nu toe erg leuk en de m+'en die ik doe ook.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
hmr schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:42:
Ik vind het ook een goeie expansion... maar die AP grind hangt mij mijn strot uit.. ik kan het niet meer opbrengen om die WQ te farmen en op mijn main ook mee gestopt. Eigenlijk zou ik op mijn alt mijn COA rep nog omhoog moeten tillen, maar ook geen zin meer in. Die timesink ben ik wel klaar mee, de rest bevalt mij goed.

Je zult toch de AP moeten gaan farmen als je raid.
Anders kun je azerite gear niet meer unlocken en dan heb je niets aan die upgrades.
Beter hadden ze gewoon artifact weapon ding kunnen houden, dan wist je tenminste nog waar je aan toe was.

Er zijn zeker nog wel problemen in de game (Island expeditions, Warfronts om er maar een paar te noemen) maar hopelijk fixen ze dat tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akaendra schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:45:
[...]

Anders kun je azerite gear niet meer unlocken en dan heb je niets aan die upgrades.
Beter hadden ze gewoon artifact weapon ding kunnen houden, dan wist je tenminste nog waar je aan toe was.

Er zijn zeker nog wel problemen in de game (Island expeditions, Warfronts om er maar een paar te noemen) maar hopelijk fixen ze dat tzt.
Nee hoor, je hoeft echt niet te grinden voor je AP.
Tenzij je echt een hardcore speler ben, is dit echt niet nodig. Als je het spel speelt kom je er ook wel. Vooral met die Catch-up mechanic.

Over de bugjes, ja die gaan ze wel fixen. In arena waren ook verschillende bugs, en deze zijn vd week allemaal hotfixed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

[...]

Heb op mijn main genoeg AP om de de main traits te unlocken tot iig 370 gear.... Daarna is het de moeite niet meer waard, tenzij je World Firsts raids aan doen ben.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
hmr schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:42:

Ik doe dat vanaf het begin al niet, alleen 7th Legion (ik moest en zou die Dark Iron unlocken) and nu CoA en voor de rest alleen via Missies. Dan duurt het maar even iets langer, ik heb er een hoop meer lol in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
Ik heb net mijn 4e level 120 mogen verwelkomen dit weekend dus het levelen gaat weer lekker.
Op mijn main druk bezig samen met de vrouw om alle reputatie omhoog te werken maar dat gaat nog niet heel snel, damn you 7th legion :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 16:24
Het moment dat je reverd bent en dan pas op de helft ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
7th legion is bijkans de makkelijkste faction om op exalted te krijgen (daar Zandalar altijd 7th legion rep geeft)

Hoef nog maar 4k voor de major alliance factions (order/proudmore/storms wake)
CoA en de schilpadden zullen wat langer duren, maar minder belangrijk wat mij betreft.
Zodra dat gedaan is hoef ik iig niets meer te farmen naast wellicht wat Gold WQ's of wat gear voor de scrapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 22:49

junglebeast

hier staat iets

[...]

Ik heb net rank 22 gekregen. En dan kan ik op 370/385 gear de eerste 2 ringen unlocken. Die zijn het belangrijkste. De 3de ring is meestal wat heals, shield etc. En de 4de is alleen de ilvl upgrade.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Carthrax schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:15:
Ik heb net mijn 4e level 120 mogen verwelkomen dit weekend dus het levelen gaat weer lekker.
Op mijn main druk bezig samen met de vrouw om alle reputatie omhoog te werken maar dat gaat nog niet heel snel, damn you 7th legion :P
Volgens mij is 7th legion nog het makkelijkste naar exalted te krijgen. CoA en Tortelini zijn een stuk moeilijker.

* Dagboek *
Week 2 van het raiden zit er op.
In de eerste week waren we maar gekomen tot 5/8 normal. Deze week hadden we de eerste 5 bosses van de vorige week neer binnen het uur. Daarna 1,5 uur lopen whipen op Zul. Gisteren stond weer Zul op het programma. 3dr try neer, dus op naar baas 7.
Helaas veel opzeggingen dus veel pugs, dus na elke try kon je weer opnieuw beginnen. Met nog maar 30min over qua raidtime, besloten we om de eerste baas te gaan proberen op HC. Deze was eerste try neer. Mother was nog even uitzoeken, maar ook die was 3de try een kil. Als guild staan we nu 6/8NC & 2/8HC, niet slecht met maar 12 man. Veel nieuwe aanwas, maar ook aardig wat mensen verloren.

Mythics zijn niet echt mijn ding, maar iig M+4 gedaan en vandaag nog even een M+6 gaan doen. Geeft hopelijk in mythic chest een leuk item die een 340 gaat vervangen. Alle rep momenteel ruim boven de 12k21k met twee op exalted. Binnen deze week alles wel op exalted en dan kom ik uit op 99 exalted factions. Ben benieuwd waar ik de 100ste vandaan moet gaan halen.
* einde dagboek *

[ Voor 53% gewijzigd door sabriel op 17-09-2018 13:07 ]

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
sabriel schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:59:
[...]

Volgens mij is 7th legion nog het makkelijkste naar exalted te krijgen. CoA en Tortelini zijn een stuk moeilijker.
Ben nu revered dus kom er wel maar doe het samen met de vrouw en niet altijd de tijd om even heel Zuldazar af te werken. Maar we komen er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Carthrax schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:04:
[...]

Ben nu revered dus kom er wel maar doe het samen met de vrouw en niet altijd de tijd om even heel Zuldazar af te werken. Maar we komen er wel ;)
Belangrijkste is inderdaad om revered te halen als je professions hebt. Alles daarboven is inderdaad leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 10:23

Maduth

Probeersel

Hallo, even twee vraagjes van een casual player. Ik speel dus niet veel [niet elke avond]. 2 - 3 keer per week vind ik het wel lekker om een potje te spelen. PvP heeft mijn voorkeur en daarover een vraag.

1. Hoe kan ik met mijn speelstijl wat sneller gear krijgen? Of moet ik door de zure appel heen bijten en geduld hebben? Ik krijg Mark of Honors maar daar heb ik niks aan.

2. Momenteel heb ik Mining/Herbalism en heeft het nog zin/is het leuk om nog te switchen naar Tailoring/Enchanting bijvoorbeeld? Ik heb nog al mijn 'oude' gear op de bank.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Maduth schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:26:
Hallo, even twee vraagjes van een casual player. Ik speel dus niet veel ~~~[niet elke avond]. 2 - 3 keer per week vind ik het wel lekker om een potje te spelen. PvP heeft mijn voorkeur en daarover een vraag.

1. Hoe kan ik met mijn speelstijl wat sneller gear krijgen? Of moet ik door de zure appel heen bijten en geduld hebben? Ik krijg Mark of Honors maar daar heb ik niks aan.

2. Momenteel heb ik Mining/Herbalism en heeft het nog zin/is het leuk om nog te switchen naar Tailoring/Enchanting bijvoorbeeld? Ik heb nog al mijn 'oude' gear op de bank.

Alvast bedankt.
Moneymaker wise heb je de beste professions wel te pakken. Vooral als je een goed farmspot voor archweed kan kopen ben je spekkoper, deze gaat voor 420G/st en je hebt er 5 nodig voor 1 flask.

PvP-wise is door zure appel heenbijten en een goede partner(s) zoeken voor arena. Betere gear is alleen beschikbaar voor de hogere levels. Is ook moeilijk om een goed antwoord te geven omdat we niet weten wat je class/spec is. Vooral classes met hoge zelf-healing of invisibility/modes hebben een hoge waarde omdat ze de eerste klap uit kunnen delen. Icm hoge burst kan je een healer neerhalen voordat hij/zij een probleem gaat worden.

En er is ook geluk nodig. Als je allemaal focussed op een flag terwijl er 3 healers omheen staan, dan zal je hier niet veel plezier aan hebben. Hangt veel af van samenspel, en dat is waar MMO voor staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maduth schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:26:
Hallo, even twee vraagjes van een casual player. Ik speel dus niet veel ~~~[niet elke avond]. 2 - 3 keer per week vind ik het wel lekker om een potje te spelen. PvP heeft mijn voorkeur en daarover een vraag.

Alvast bedankt.
Je krijgt al snel gear. Speel wat potjes arena en de gear stroomt letterlijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

grote_oever schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:30:
Zit de method VOD te kijken. Krijgen ze opeens een world first op Zul. Na het zien van de VOD heb je zowat het idee dat de boss op normal gecleared is. Zo makkelijk voor method:

https://www.twitch.tv/videos/309912858?t=04h57m04s
Aangezien niemand hierop terugkwam maar even gequote.
Ze hebben 19 vantus runes gebruikt op die kill.
De vantus rune geeft gemiddeld ong. 5% increase in dmg en healing.
Dus dan kan het snel gaan.
Ze zaten zonder vantus runes op 26%.

Mytrax is inmiddels ook down (dus waarschijnlijk undertuned) en de vraag is hoe G'huun is.
Ik weet niet of Limit ook de vantus runes heeft gebruikt maar mogelijk was method bang dat de volgende bosses undertuned waren en ze zo verloren.
De vantus runes resetten woensdag (dinsdag US) dus als G'huun voor die tijd nog niet neer zijn verwacht ik dat zodra de reset is geweest hij neer is. Want dan heeft de hele raid deze rune op G'Huun om te gebruiken.

Dus ik zeg limit gaat winnen deze raid tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Method de WF krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik ben vast de enige die heel die Mythic World First race geen fluit kan interesseren.
Ik haal er geen entertainment uit, en de mensen die het doen zijn heel wat tijd kwijt voor een achievement omdat ze de eerste zijn... tja, het is maar wat je wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akaendra schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:36:
Ik ben vast de enige die heel die Mythic World First race geen fluit kan interesseren.
Ik haal er geen entertainment uit, en de mensen die het doen zijn heel wat tijd kwijt voor een achievement omdat ze de eerste zijn... tja, het is maar wat je wil :D
Mij ook niet echt hoor, af en toe tune ik even in bij Sco om te kijken maar meer dan dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Ik zit de laatste paar dagen de stream van Method te kijken, maar ik krijg heel veel respect voor deze mensen. Deze mensen doe iets waar ik als gamer niet aan moet denken. Na een aantal wipes ben ik de boss al zat, maar ze zitten de hele dag te wipen. De motivatie om WF te worden is zo groot.

Gezien Method de hele world first race streamt en dit een behoorlijk boost aan WoW geeft hoop ik dat hun dit winnen. Ik zou het zonde vinden dat het streamen de reden is om niet world first te worden en hierdoor ze bij volgende raids stoppen met het streamen hiervan.

Als Limit WF haalt is dat de eerste US WF sinds blood legion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd denk ik dat ze over de linie minder tijd kwijt zijn aan raids als mensen die elke week 'casual' raiden. :P

Ik vind het wel interessant en erg leerzaam. Bijv. wel eens gezien hoe snel zij na een wipe ressen en weer verder gaan? Daar kan vrijwel elke guild een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 01:04
Dussssss raid team niet gehaald omdat ik 359 ben.... en de afgelopen dagen niet heb kunnen spelen ivm ziekte. Ach ik begon het spel toch alweer zat te raken dus ik laat het hier maar bij :) dusver BFA it was fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
JDdeV1992 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:53:
Dussssss raid team niet gehaald omdat ik 359 ben.... en de afgelopen dagen niet heb kunnen spelen ivm ziekte. Ach ik begon het spel toch alweer zat te raken dus ik laat het hier maar bij :) dusver BFA it was fun.
Ik verwelkom je anders maar al te graag om ons raid team te komen versterken. Zie een paar pagina's terug. We zijn binnen de guild aan het rebuilden nadat een aantal core members waren opgestapt en we zijn dus opzoek naar nieuwe leden om straks te kunnen starten met raiden.

Desalniettemin zijn we een ontzettend gezellige grote groep mensen met veel andere interesses naast raiden. Fun, plezier en of je klikt met de rest staat bij ons veeeerrrr boven ilvl. Dit geldt overigens voor iedereen. Mocht je opzoek zijn naar een leuke gezellige guild op aggramar/Hellscream of best bereid zijn te transferren stuur me een DM!

Zo even schaamteloos reclame gemaakt :D

[ Voor 8% gewijzigd door hanswfje op 17-09-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:45:
[...]

Of iemand met 2 hersencellen zoeken die tanked en met hem/haar mee gaan? :P
Je hebt natuurlijk gelijk maar ik wilt ook niet lopen "bedelen" voor een run.
Maar ja Puggen is soms afgrijselijk

Ach, Puggen als een shaman zal nog erger zijn O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Iusedto op 17-09-2018 20:43 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:38:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk maar ik wilt ook niet lopen "bedelen" voor een run.
Maar ja Puggen is soms afgrijselijk

Ach, Puggen als een shaman zal nog erger zijn O-)
Vraag het aan mensen die je vertrouwd. Post het in je guild, vraag het aan mensen die je kent, wellicht zijn er tanks op tweakers die wel mee willen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
JDdeV1992 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:53:
Als je Horde bent en op Tarren Mill speelt is er altijd wel plek in onze guild! 340 ilevel is het minimale voor raiden, maar hangt ook beetje van je class af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

sabriel schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:59:
[...]

* Dagboek *
Week 2 van het raiden zit er op.
In de eerste week waren we maar gekomen tot 5/8 normal. Deze week hadden we de eerste 5 bosses van de vorige week neer binnen het uur. Daarna 1,5 uur lopen whipen op Zul. Gisteren stond weer Zul op het programma. 3dr try neer, dus op naar baas 7.
Helaas veel opzeggingen dus veel pugs, dus na elke try kon je weer opnieuw beginnen. Met nog maar 30min over qua raidtime, besloten we om de eerste baas te gaan proberen op HC. Deze was eerste try neer. Mother was nog even uitzoeken, maar ook die was 3de try een kil. Als guild staan we nu 6/8NC & 2/8HC, niet slecht met maar 12 man. Veel nieuwe aanwas, maar ook aardig wat mensen verloren.

Mythics zijn niet echt mijn ding, maar iig M+4 gedaan en vandaag nog even een M+6 gaan doen. Geeft hopelijk in mythic chest een leuk item die een 340 gaat vervangen. Alle rep momenteel ruim boven de 12k21k met twee op exalted. Binnen deze week alles wel op exalted en dan kom ik uit op 99 exalted factions. Ben benieuwd waar ik de 100ste vandaan moet gaan halen.
* einde dagboek *
Leuk om je ervaringen te lezen. Netjes met 12 man zeker.

Mijn dagboek dan:
Wij raiden woensdag en zondag. Vorige week zijn we tot 6/8 normal gekomen, maar liepen echt tegen een blok bij mythrax.

Deze week alles oneshot op zul na, die ging na 2 keer neer. Nog een klein uur gewiped op Mythrax, jammer maar helaas.

Gelukkig hadden we heel de zondag nog. My old friend mythrax.. Je verwacht het niet, maar in 1 try neer. Met 7 random pugs en 13 guildies. De vorige keren waren we het elke keer met minder mensen aan het proberen, maar het is allemaal een stuk makkelijker met meer mensen.

Nou G'huun next, ik verwachte een wipefest. In 3/4 pull's was ie neer... We waren heel even aan het kloten met die orbs, maar toen dat goed ging was het helemaal niet zo'n heel moeilijk gevecht, op normal dan.

Maar nu hadde we dus nog tijd over.. Dus zijn we heroic ingestapt. Taloc was al neer, die hadde we woensdag gedaan voor gratis loot. Op naar MOTHER, opnieuw in 3 pulls. Beter als verwacht, zeker met de pugs.

En om 22:30 ook fetid nog neer, al met al een goede week.

Nu hard bezig met recruiten om elke week gewoon een vol team te hebben, maar iedereen op de realm(frostmane) is naar DPS aan het zoeken zo lijkt het. Ook wil ik er graag een HPally bij, maar die zijn ook niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Op dit moment baal ik echt van mijn class en spec. Ik speel al heel lang Unholy Death Knight en dat deed ik in Legion met veel plezier maar nu vind hem steeds minder leuk worden. Door het gebrek aan haste voelt hij langzaam aan en de single target DPS blijft gewoon achter bij andere classes/specs, alleen de AOE damage is goed. Als klap op de vuurpijl nerfed Blizzard ook nog eens twee van mijn beste traits... Zin om een andere character te levelen heb ik ook niet en wisselen naar Frost is een uitdaging omdat je daarvoor twee nieuwe wapens moet hebben (en het is geen leuke spec om te spelen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

Voor mij is BFA eigenlijk allleen maar banken. had aan het begin van de expansion 700k en zit nu op 1,1m gold. Gisteren een hele tijd in Nazmir rondgelopen en 169 Anchor Weed verzameld. Die ga ik morgen op de Auctionhouse gooien.

Wat ik jammer vind is dat ik als Disc priest eigenlijk alleen maar haste wil maar letterlijk alle stukken die ik oppak hebben Crit en Mastery. Al een week lang gaat mijn Ilvl up maar mijn haste down

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
EnigmaNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:59:
Op dit moment baal ik echt van mijn class en spec. Ik speel al heel lang Unholy Death Knight en dat deed ik in Legion met veel plezier maar nu vind hem steeds minder leuk worden. Door het gebrek aan haste voelt hij langzaam aan en de single target DPS blijft gewoon achter bij andere classes/specs, alleen de AOE damage is goed. Als klap op de vuurpijl nerfed Blizzard ook nog eens twee van mijn beste traits... Zin om een andere character te levelen heb ik ook niet en wisselen naar Frost is een uitdaging omdat je daarvoor twee nieuwe wapens moet hebben (en het is geen leuke spec om te spelen)...
Kan niet wachten om mijn mag orc the levelen als een DK frost, vond unholy juist erg saai om te spelen. Frost heeft lekkere burst damage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:59:
Je hebt Blood niet genoemd of wil je echt DPSen?

Dat gezegd hebbende zou je zelf de keuze moeten maken. Heb je frost al eens gespeeld of zeg je al bijvoorbaat dat je het niets vind? Want dat zijn namelijk de grootste verrassingen zodra je het speelt. Je vind het opeens leuk of je gaat het nog meer haten. :P Ik heb dat met Sub Rogue. Sin en Outlaw, prachtig... kom ik bij Sub... nope, nope, nope.

Als DK je helemaal niet meer trekt zou ik eerst kijken waarom. Elke class/spec heeft voordelen en nadelen en elke class/spec heeft zijn momenten. Als DPS echt het probleem is ben ik bang dat zodra je een andere class/spec gaat spelen je tegen hetzelfde probleem gaat aanlopen op een moment. Want namelijk 1 keer generfed worden en je zit weer met hetzelfde verhaal. Pak een class/spec die je leuk lijkt/vind en blijf erbij is mijn enige advies. Alles gaat een keer tegenzitten maar als je er niet doorheen bijt blijf je wisselen met elke nerf.

Als je echt alleen wilt DPSen zou ik kijken naar een DPS only class dus de mage, rogue of warlock. Heb je 3 specs en ik kan mij bijna niet voorstellen dat er geen van de 3 damage zouden doen met elke patch. Kan zijn dat je wat hier en daar moet switchen per fight maar goed, doe je wel DPS. :)

Ik speel nu Havoc DH en eerlijk gezegd heb ik geen moment spijt gehad meer na de Feral Druid wat mijn eerste keuze was. Al zou Havoc DH generfed worden blijf ik er alsnog bij en probeer ik het beste ervan te maken. Vind het gewoon een hele leuke class/spec en Vengeance bevalt mij ook prima zover.

Kadardar ziet voor een hele lange tijd geen verandering gebeuren aan zijn class/spec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Kadardar schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:34:
[...]

Je hebt Blood niet genoemd of wil je echt DPSen?

Dat gezegd hebbende zou je zelf de keuze moeten maken. Heb je frost al eens gespeeld of zeg je al bijvoorbaat dat je het niets vind? Want dat zijn namelijk de grootste verrassingen zodra je het speelt. Je vind het opeens leuk of je gaat het nog meer haten. :P Ik heb dat met Sub Rogue. Sin en Outlaw, prachtig... kom ik bij Sub... nope, nope, nope.

Als DK je helemaal niet meer trekt zou ik eerst kijken waarom. Elke class/spec heeft voordelen en nadelen en elke class/spec heeft zijn momenten. Als DPS echt het probleem is ben ik bang dat zodra je een andere class/spec gaat spelen je tegen hetzelfde probleem gaat aanlopen op een moment. Want namelijk 1 keer generfed worden en je zit weer met hetzelfde verhaal. Pak een class/spec die je leuk lijkt/vind en blijf erbij is mijn enige advies. Alles gaat een keer tegenzitten maar als je er niet doorheen bijt blijf je wisselen met elke nerf.

Als je echt alleen wilt DPSen zou ik kijken naar een DPS only class dus de mage, rogue of warlock. Heb je 3 specs en ik kan mij bijna niet voorstellen dat er geen van de 3 damage zouden doen met elke patch. Kan zijn dat je wat hier en daar moet switchen per fight maar goed, doe je wel DPS. :)

Ik speel nu Havoc DH en eerlijk gezegd heb ik geen moment spijt gehad meer na de Feral Druid wat mijn eerste keuze was. Al zou Havoc DH generfed worden blijf ik er alsnog bij en probeer ik het beste ervan te maken. Vind het gewoon een hele leuke class/spec en Vengeance bevalt mij ook prima zover.

Kadardar ziet voor een hele lange tijd geen verandering gebeuren aan zijn class/spec :)
Frost vind ik niet zo leuk omdat het nogal een simpele spec is. In Legion wel veel gespeeld en in de pre-patch ook wel maar niet mijn ding. Je kunt maar weinig fout doen, net als bij Beast Mastery Hunter of Havoc DH bijvoorbeeld. Een van de grootste nadelen van Frost in BFA is dat je twee wapens moet hebben en wapens krijgen is nou juist een probleem.

Tanken is leuk maar helaas is er in mijn guild op dit moment geen ruimte voor nog een tank. Ik tank wel mythics maar raiden is waar het echt om draait.

DK is sinds WotLK al mijn favoriete class geweest dus ik baal er echt van dat Unholy het zo matig doet op dit moment. Frost was leuk toen je nog met een two hander kon spelen maar dat is helaas al lang niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nou ik ben alweer afgehaakt, was toch weer even leuk maar ik merk dat de grind voor marginale upgrades mij echt niet meer ligt. Toch weer weekje langer volgehouden dan Legion :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:51:
Nou ik ben alweer afgehaakt, was toch weer even leuk maar ik merk dat de grind voor marginale upgrades mij echt niet meer ligt. Toch weer weekje langer volgehouden dan Legion :+
Ahja, het is prima te doen als je casual speelt hoor.
Het is inderdaad wel een grind als je asap alles wilt doen en binnen een week Uldir mythic wilt clearen, ja.
Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linkjes:
- Tweakers Spelerslijst (Google Spreadsheet)
- Tweakers Discord kanaal
- Tweakers Battle.net community

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.