Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lecros
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-11 11:00
Ik heb een tijdje terug een vervangend scherm besteld voor mijn Pocophone en ik wacht nog tot hij binnen is. Voor die paar euro verschil is het inderdaad zonde om het scherm zonder frame te bestellen. En mijn eerdere idee om een poging te doen om alleen de glasplaat te vervangen is inderdaad ook onbegonnen werk.

De barst in mijn scherm zit voor de proximity sensor van mijn Telefoon, en ik stond er nooit bij stil hoe veel die gebruikt wordt. Wanneer je aan het telefoneren bent wordt die sensor natuurlijk gebruikt om te kijken of je scherm uitgeschakeld moet worden. Helaas heeft dat tot gevolg dat mijn scherm niet meer aan kan tot het gesprek beindigt wordt. Ook als je met bijvoorbeeld een klantenservice belt zorgt het voor problemen omdat je geen cijfers meer kunt invullen voor de verschillende opties.
Gelukkig is het mogelijk om de sensor voor het telefoneren uit te zetten, alleen wordt deze helaas ook gebruikt door whatsapp bij het bellen en daar kan ik het helaas niet uit zetten.
Emin3m schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:13:
[...]
is opgelost, khad uur aan de oplader en opeens deed die het later wel. eerste keren aan de oplader niet:(
Ik had hetzelfde probleem destijds met mijn Redmi 1s. Ik was overtuigd dat het afgelopen was met dat apparaat maar na een paar uur aan de oplader is hij uiteindelijk toch weer opgestart.

• Buntmans
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-11 00:38
Ik heb sinds een aantal weken een irritant probleem. Soms reageert mijn scherm niet of nauwelijks. Alsof er een laag vet op je vingers zit (zit er niet).

Het is 1 op de 2 keer weg als je het scherm kort aan/uit zet. Dat zegt mij dat het niet aan het scherm zelf ligt.

Apps afsluiten heeft geen nut, dus het ligt niet aan een bepaalde app.

Ik kan me niet herinnneren wanneer het precies begon (wat ik als eerste vraag bij het oplossen van problemen).

Ik draai Lineage 16. Deed het eerst prima.

Ik heb mijn screen protector er tevergeefs afgehaald als wist ik dat dat het wss niet was.

Komt iemand dit bekend voor ?
Buntmans schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:
Ik heb sinds een aantal weken een irritant probleem. Soms reageert mijn scherm niet of nauwelijks. Alsof er een laag vet op je vingers zit (zit er niet).

Het is 1 op de 2 keer weg als je het scherm kort aan/uit zet. Dat zegt mij dat het niet aan het scherm zelf ligt.

Ik kan me niet herinnneren wanneer het precies begon (wat ik als eerste vraag bij het oplossen van problemen).

Ik heb mijn screen protector er tevergeefs afgehaald als wist ik dat dat het wss niet was.

Hier niet, maar misschien ook in het custom ROM topic vragen?

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag kreeg ik een update gepushed, volgens de changelog alleen een security update naar september. Nouja opzich wel netjes, beter dan ik gewend ben tot nu toe met andere telefoons :)

Gabriël Ryzen

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-11 16:04
Buntmans schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:

Hoi Buntmans, ik heb last van ongeveer hetzelfde probleem, ook sinds een paar weken. Ik draai ook Lineage 16.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin meer om MIUI er weer op te zetten. Maar ik vraag me af: zou dat helpen?

PS: ik zie dat je ook hebt gereageerd op het topic voor custom roms, we kunnen het gesprek daar ook verder voeren, als alleen mensen met Lineage dit probleem hebben.

Jakkus wijzigde deze reactie 14-10-2019 16:46 (13%)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Buntmans
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-11 00:38
Link naar apart topic
Jakkus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:26:
[...]

Hoi Buntmans, ik heb last van precies hetzelfde probleem, ook sinds een paar weken. Ik draai ook Lineage 16. Best frustrerend! Ik dacht er al bijna aan om een andere telefoon te kopen, maar jij hebt dus hetzelfde, op hetzelfde moment. Zou het dan toch softwarematig zijn?

Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin meer om MIUI er weer op te zetten. Maar ik vraag me af: zou dat helpen?

PS: ik zie dat je ook hebt gereageerd op het topic voor custom roms, we kunnen het gesprek daar ook verder voeren, als alleen mensen met Lineage dit probleem hebben.
Lijkt erop dat de uitrol van MIUI 11 (gebaseerd op Android 10) voor de Pocophone F1 begint op 22 oktober. Overzichtje van nieuwe features vind je hier.

In het kort:
  • Dark Mode inspired by Android Q
  • Face Unlock + Fingerprint
  • Automatic Screenshot Management
  • voice command Unlocking
  • New App Drawer
  • New sound effects
  • Improved AI Features
  • Optimized Status bar
  • Battery charge status
  • New icons
  • Smoother Animations
  • Improved energy-saving functions
Natuurlijk afwachten hoe het er allemaal uiteindelijk uit komt te zien, maar ben benieuwd.

• Emin3m
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-11 13:20
pff sinds de laatste x dat die uitging en niet meer aanging heb ik hem wel aan de praat gekregen, maar ik word nu dagelijks getreiterd ermee, vandaag is die al 10 x random uitgevallen en opnieuw gestart. Dit is volgens paar artikelen een batterij probleem en dat kan wel kloppen want mijn batterij is snel leeg. ong 4-5 uur kan ik hem gebruiken.
Ik doe er nog even mee omdat ik niet anders kan, maar dit is de laatste keer. Voortaan maar weer sparen voor een tel van 750+

Emin3m wijzigde deze reactie 20-10-2019 14:36 (17%)

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
Emin3m schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:38:
pff sinds de laatste x dat die uitging en niet meer aanging heb ik hem wel aan de praat gekregen, maar ik word nu dagelijks getreiterd ermee, vandaag is die al 10 x random uitgevallen en opnieuw gestart.
Ik doe er nog even mee omdat ik niet anders kan, maar dit is de laatste keer. Voortaan maar weer sparen voor een tel van 750+
Geen garantie? Als het al een hw defect is.
Emin3m schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:38:
pff sinds de laatste x dat die uitging en niet meer aanging heb ik hem wel aan de praat gekregen, maar ik word nu dagelijks getreiterd ermee, vandaag is die al 10 x random uitgevallen en opnieuw gestart.
Een telefoon moet geen +750€ kosten om goed te werken hoor. Je hebt gewoon pech gehad, kan je in principe met elk toestel, voor elke prijs en van elk merk tegenkomen.

Gewoon garantie claimen, al verloopt dat mogelijks een pak moeilijker als je hem geïmporteerd hebt, maar dat weet je op voorhand en is het risico dat je neemt met China phones.

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02:12
Goedkoop is duurkoop blijkt nu maar weer,
Mijn accu had ik vervangen door een exemplaar op aliexpress.
Original battery stond er :P , Het kostte geen drol, maar na paar maanden houd die het maar 4 uur vol.

Nu toch maar een iets duurdere replacement battery besteld met iets meer power. (overigens ook weer van aliexpress)

SonyEricsson wijzigde deze reactie 20-10-2019 12:32 (5%)

• Emin3m
SonyEricsson schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:32:
Goedkoop is duurkoop blijkt nu maar weer,
Mijn accu had ik vervangen door een exemplaar op aliexpress.
Original battery stond er :P , Het kostte geen drol, maar na paar maanden houd die het maar 4 uur vol.

Nu toch maar een iets duurdere replacement battery besteld met iets meer power. (overigens ook weer van aliexpress)
ja mijn originele batterij is binnen 4-5 uur leeg:( Ik ga niet beginnen aan aliexpress batterijen. Een telefoon zoals deze hoort qua capaciteit gewoon een dag van 7 uur sochtends tot 11 uur savonds met normaal gebruik mee te gaan. Dat was bij mij alleen de eerste 2 weken.

• Emin3m
Darkz0rs schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:34:
[...]

Geen garantie? Als het al een hw defect is.
ja khad via bol.com, maarja scherm heb ik ook onlangs moeten vervangen dus er zal wel ergens weer kleine regeltjes staan dat die van mij niet onder garantie valt of wat dan ook .

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:43

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Tja, ik heb mijn Pocophone nu bijna een jaar en heb nog geen problemen gehad. Ik kom de dag prima door met wat browsen, webradio of spotify, nieuws checken en een uurtje gamen. Einde dag dan nog zo'n 40 % over.

Is er niet iets verkeerd gegaan met het vervangen van het scherm, je zei al dat het lastig was om te doen.
Met alle Xiaomi's in onze familie (MI5, MI5X, Redmi Note 3 SE, Pocophone, A3) hebben we nog geen problemen gehad als die jij beschrijft. En bij de Note 3 heb ik al 2x het scherm mogen vervangen....

Over Aliexpress batterijen gesproken, de nieuwe "originele" batterij voor mijn Note 3 was afgelopen weekend zo dik geworden dat de achterkant van de telefoon loskwam. Helemaal opgeblazen door gas leek het wel.

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Honor 6, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini, ZUK Z2 en nu een Poco F1

En we moeten blijkbaar alsnog even wachten op MIUI 11 :(

Uit de (over het algemeen goed geïnformeerde) bron:
Update (October 23)

Head of Pocophone Global Alvin Tse has come out to confirm the statement from the Telegram group – that the October 22-31 window is for beta testing the MIUI 11 update before the public rollout begins in a couple of weeks or so.

Morning @PocophoneGlobal @IndiaPOCO fans, the team has started limited testing for MIUI 11 yesterday. If all goes smoothly, you should see MIUI 11 in couple weeks or so.

Morning @PocophoneGlobal @IndiaPOCO fans, the team has started limited testing for MIUI 11 yesterday. If all goes smoothly, you should see MIUI 11 in couple weeks or so @miuirom https://t.co/7dLmyO340e pic.twitter.com/mQJvzvWwHS

— Alvin Tse #MiFan (@atytse) October 23, 2019

Of course, it will all depend on how the testing process goes, meaning the Poco F1 MIUI 11 update could as well arrive earlier or maybe even way later than the stated “couple of weeks or so,” so be ready for any outcome.
Ook lijkt geen van de andere telefoons waar MIUI 11 al aan beloofd was een update te hebben gekregen. Alleen de Redmi 7A en Mi 9T (K20) zouden hem al hebben. Nuja... was ook wel te verwachten aangezien Xiaomi niet heel erg goed is met het communiceren/houden van deadlines :+

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:47

red bull

Keeps me awake !

LightPhoenix schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:34:
En we moeten blijkbaar alsnog even wachten op MIUI 11 :(

Uit de (over het algemeen goed geïnformeerde) bron:

[...]

Ook lijkt geen van de andere telefoons waar MIUI 11 al aan beloofd was een update te hebben gekregen. Alleen de Redmi 7A en Mi 9T (K20) zouden hem al hebben. Nuja... was ook wel te verwachten aangezien Xiaomi niet heel erg goed is met het communiceren/houden van deadlines :+
Eerste reacties die iets zeggen (op Twitter) is dat de beta uitgerold wordt van 11...
red bull schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Eerste reacties die iets zeggen (op Twitter) is dat de beta uitgerold wordt van 11...
Ja klopt, maar dat was dus niet wat eerder was gecommuniceerd. Toen ging het om de stable, nu inderdaad om de beta en dan hopelijk over 'een paar weken' de stable... we gaan het zien.
Als je zo graag Android 10 wilt, zijn er al tal van custom ROM's die je kan flashen en die stabiel draaien hoor :). Perfect te gebruiken als daily driver.
Gaat me niet zozeer om Android 10 hoor @Largamelion en weet dat er genoeg ROMs zijn die goed te gebruiken zijn. Erger me gewoon aan de communicatie/gebrek daar aan van Xiaomi. Ze zijn volgens mij nog steeds met Netflix aan het onderhandelen (volgens hen) om die 1080p streaming toe te voegen (ik heb het iig nog niet). Geef dan gewoon toe dat iets niet lukt.
Denk alleen dat ik mijn bootloader direct had moeten unlocken en niet nu pas... druk genoeg met andere dingen en geen zin/tijd om alles te backupen en weer opnieuw in te richten (1st world problems I know..)

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:20
Zelf ben ik uitermate tevreden met de Poco F1, maar 1 ding blijkt en blijft vreemd bij mij.
Het standby verbruik van de telefoon is extreem hoog, en daarmee bedoel ik dat de telefoon hier 's nachts, zoals de meeste op de tafel ligt, er 's morgens een grote hap uit de batterij is. Met de tooltjes kom ik hier dan aan ongeveer 2% per uur. Als rom staat er de 10.3.8 Xiaomi.eu rom op.
Ik heb nog een redmi note 5 pro en heb een gelijkaardige test gedaan. Die heeft 7, jawel zeven, dagen met lading gedaan, uiteraard liggend op tafel Er zat ook een sim in van dezelfde provider, wifi stond ook op etc. Per nacht ging daar maar 2 of 3% af.

Nu wat heb ik zelf al gedaan. Met tooltjes gekeken wat er eventueel een drain kon veroorzaken. Niet echt iets opgevallen. Dan maar eens kompleet van scratch begonnen, backup en clean rom. Via TWRP wipe data etc etc een heel werkje en jammer genoeg was het resultaat hetzelfde.
Als ik wat rondzoek op het net vind ik enkel topics over screen on time, niets over het verbruik in idle. Dus vandaar even de vraag lanceren of er iemand eens wil kijken wat het ding verbruikt 's nachts.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Luke-san schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:11:
Zelf ben ik uitermate tevreden met de Poco F1, maar 1 ding blijkt en blijft vreemd bij mij.
Het standby verbruik van de telefoon is extreem hoog, en daarmee bedoel ik dat de telefoon hier 's nachts, zoals de meeste op de tafel ligt, er 's morgens een grote hap uit de batterij is. Met de tooltjes kom ik hier dan aan ongeveer 2% per uur. Als rom staat er de 10.3.8 Xiaomi.eu rom op.
Ik heb nog een redmi note 5 pro en heb een gelijkaardige test gedaan. Die heeft 7, jawel zeven, dagen met lading gedaan, uiteraard liggend op tafel Er zat ook een sim in van dezelfde provider, wifi stond ook op etc. Per nacht ging daar maar 2 of 3% af.

Nu wat heb ik zelf al gedaan. Met tooltjes gekeken wat er eventueel een drain kon veroorzaken. Niet echt iets opgevallen. Dan maar eens kompleet van scratch begonnen, backup en clean rom. Via TWRP wipe data etc etc een heel werkje en jammer genoeg was het resultaat hetzelfde.
Als ik wat rondzoek op het net vind ik enkel topics over screen on time, niets over het verbruik in idle. Dus vandaar even de vraag lanceren of er iemand eens wil kijken wat het ding verbruikt 's nachts.
Ik gebruik Accubattery pro.. en de mijne gaat 's nachts automatisch op batterijbesparing.. ook de laatste gewone rom.. geen root...

6% standby gebruik 186mAh in 8u1m

• Luke-san
  • Laatst online: 18:20
red bull schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

Ik gebruik Accubattery pro.. en de mijne gaat 's nachts automatisch op batterijbesparing.. ook de laatste gewone rom.. geen root...

6% standby gebruik 186mAh in 8u1m
Hier ben ik dus al iets mee. Screen on time is voor mij niet zo super belangrijk. Als je de groepen op Telegram etc bekijkt zijn er blijkbaar mensen die 6 tot 8 uur per dag naar een scherm kunnen kijken. (mompelt iets met tijd teveel)

Heb nu voor de 2de keer van scratch geinstalleerd en ga maar eens testen met maar een paar apps op het device.

• GtrCraft
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:34
MIUI 11 OTA is gestart

Recovery download link: http://bigota.d.miui.com/...EJMIXM_a1e9fd71d3_9.0.zip

GtrCraft wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:23 (36%)

Nog wat meer achtergrond info staat hier.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:40
Nog steeds de beta, correct?

• GtrCraft
Teleluvr schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

Nog steeds de beta, correct?
Ja het is een beta.
Xiaomi EU heeft ook een miui 11 update uitgebracht:
https://androidfilehost.com/?fid=4349826312261608900

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:59
GtrCraft schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Ja het is een beta.
Xiaomi EU heeft ook een miui 11 update uitgebracht:
https://androidfilehost.com/?fid=4349826312261608900
Het is dus géén bèta, die is niet publiek. Het is de stable versie, de EU variant heb ik net geïnstalleerd.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• GtrCraft
yodeluxe schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:53:
[...]

Het is dus géén bèta, die is niet publiek. Het is de stable versie, de EU variant heb ik net geïnstalleerd.
Blijkbaar wel, eerst krijgen mensen die zich aangemeld hebben de update om te testen de ota.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:40
GtrCraft schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:59:
[...]

Blijkbaar wel, eerst krijgen mensen die zich aangemeld hebben de update om te testen de ota.
Ik kreeg ook een beta melding bij een poging tot installeren...

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:59
GtrCraft schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:59:
[...]

Heb je de update überhaupt wel bekeken? Je kan aan de bestandsnaam al zien dat het de stable is. Ik heb de update geïnstalleerd en daar staat ook dat het de stable is.

yodeluxe wijzigde deze reactie 28-10-2019 19:06 (17%)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• GtrCraft
yodeluxe schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:03:
[...]

Heb je de update überhaupt wel bekeken? Je kan aan de bestandsnaam al zien dat het de stable is. Ik heb de update geïnstalleerd en daar staat ook dat het de stable is.

[Afbeelding: Miui 11]
Sterker nog, ik kreeg een melding dat het beta was toen ik het installeerde
Hebben jullie beiden dezeldde libkg gebruikt @yodeluxe en @GtrCraft? Zou naar wat ik lees, idd de stable moeten zijn.

• GtrCraft
LightPhoenix schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:49:
Hebben jullie beiden dezeldde libkg gebruikt @yodeluxe en @GtrCraft? Zou naar wat ik lees, idd de stable moeten zijn.
Er staat ook stable in updater en about phone. Maar als ik het installeer wordt het beta genoemd.
Ik heb het zelfs stable beta genoemd zien worden.
iig, het draait heel goed, beta of niet

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-11 00:25
ovaal schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:21:
Tja, ik heb mijn Pocophone nu bijna een jaar en heb nog geen problemen gehad. Ik kom de dag prima door met wat browsen, webradio of spotify, nieuws checken en een uurtje gamen. Einde dag dan nog zo'n 40 % over.

Is er niet iets verkeerd gegaan met het vervangen van het scherm, je zei al dat het lastig was om te doen.
Met alle Xiaomi's in onze familie (MI5, MI5X, Redmi Note 3 SE, Pocophone, A3) hebben we nog geen problemen gehad als die jij beschrijft. En bij de Note 3 heb ik al 2x het scherm mogen vervangen....

Over Aliexpress batterijen gesproken, de nieuwe "originele" batterij voor mijn Note 3 was afgelopen weekend zo dik geworden dat de achterkant van de telefoon loskwam. Helemaal opgeblazen door gas leek het wel.
Batterij is prima hier. Enige issue voor mij blijft de headphone jack..

• red bull

red bull

Keeps me awake !

ik krijg MIUI 11 nu OTA binnen door de regio op India te zetten...

• Eleni
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:20
Bedankt voor de tip, loopt nu binnen!
red bull schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:17:
ik krijg MIUI 11 nu OTA binnen door de regio op India te zetten...

• sewer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:40
Die region switch werkt inderdaad meteen, maar even voor de volledigheid; het is alleen een nieuwe versie van MIUI, Android is wel nog gewoon 9/Pie.
Kreeg inderdaad met de vorige downloadlinks ook de melding dat het een bèta zou zijn. Na wat extra lezen blijkt dat Xiaomi inderdaad een zogenaamde Stable Beta aanbood... Whatever that is.. Nu is inderdaad de uitrol van de Stable Stable begonnen in India. Die OTA is inmiddels ook te downloaden. Draait nu op mijn poco zonder problemen.

Edit: nu een dag in gebruik. Heb het standaard Thema van de poco launcher terug gezet (zag er IMHO allemaal wat candy crush uit met het nieuwe thema) maar verder alles tot nu toe goed. Ik vind het werkelijk een verademing om nu ook in de menu's een dark mode te hebben. Past goed bij de rest van mijn instellingen. Nog geen rare dingen verder gezien.

LightPhoenix wijzigde deze reactie 31-10-2019 15:01 (27%)

• AppleDroid
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-11 16:29
Ik krijg nu een update melding voor Miui 11 (Ik heb m'n regio voor face unlock op België staan).

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:29
Ik krijg na handmatig zoeken de update melding voor Miui 11 (Ik heb m'n regio voor face unlock op Spanje staan).

• JulianG
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 19-11 21:47
Heb gewoon regio NL en ben nu update aan het downloaden. V11.0.5.0

JulianG wijzigde deze reactie 02-11-2019 01:04 (13%)

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-11 17:36

fulgore

Waarom ? Daarom !

Grappig, ik kan de regio wijzigen in elke regio maar een update verschijnt er niet.
Ik wacht maar rustig af.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• tszcheetah
  • Laatst online: 14:59
Ik had vrijdag een melding dat er een update was (regio NL). Zaterdag wilde ik ook echt gaan updaten, maar hij lijkt ingetrokken te zijn. Als ik nu handmatig zoek krijg ik geen update meer te zien.
tszcheetah schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:47:
Ik had vrijdag een melding dat er een update was (regio NL). Zaterdag wilde ik ook echt gaan updaten, maar hij lijkt ingetrokken te zijn. Als ik nu handmatig zoek krijg ik geen update meer te zien.
Ik kan online nergens vinden dat er problemen zijn. Dus wellicht heb je je update window even gemist (als je terug kijkt in dit topic dan zie je dat dit vaker gebeurd). Je kunt wachten tot the staggered rollout is afgelopen en hij helemaal vrij gegeven is of je kunt handmatig updaten (update link in een van mijn bovenstaande posts).

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Turbo charge on pocophone met USB PD :)
Of het echt sneller gaat weet ik niet...

https://tweakers.net/ext/f/gtvYWyvhua4y0yO8zd2pdBnC/thumb.jpg

&

Extreme batterij besparing (via app Activity Launcher --> Batterij en prestaties --> Extreme batterijbesparing)

https://tweakers.net/ext/f/8ujEbJahFty7FY8kAq6ISITu/thumb.jpg

Misschien vinden jullie nog meer hidden features?? >:)

red bull wijzigde deze reactie 04-11-2019 16:24 (0%)
Reden: typo

• JulianG
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 19-11 21:47
red bull schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:23:
Turbo charge on pocophone met USB PD :)
Of het echt sneller gaat weet ik niet...

[Afbeelding]

&

Extreme batterij besparing (via app Activity Launcher --> Batterij en prestaties --> Extreme batterijbesparing)

[Afbeelding]

Misschien vinden jullie nog meer hidden features?? >:)
Heb je hier een speciale PD oplader voor nodig?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

JulianG schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:50:
[...]

Heb je hier een speciale PD oplader voor nodig?
Ja...
red bull schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:23:

[Afbeelding]
Heb zitten zoeken, maar ik kom met geen mogelijkheid bij deze setting (zie hem gewoon niet bij Batterij en prestaties). Kan het zijn dat het regio afhankelijk is of ben ik gewoon weer eens te blind?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

LightPhoenix schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:03:
[...]

Heb zitten zoeken, maar ik kom met geen mogelijkheid bij deze setting (zie hem gewoon niet bij Batterij en prestaties). Kan het zijn dat het regio afhankelijk is of ben ik gewoon weer eens te blind?
Moet via de app Activity launcher..kan je gebruiken om bij instellingen te komen die er wel zijn, maar niet actief zijn.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:40
red bull schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:20:
[Julian: Heb je hier een speciale PD oplader voor nodig?]
Ja...
Dat is anders dan wat ik links en rechts lees. Daar wordt gesuggereerd dat deze animatie ook gewoon voor Quickcharge (zoals met de standaard 18 W QC3-lader) gebruikt wordt.
red bull schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:05:
[...]

Moet via de app Activity launcher..kan je gebruiken om bij instellingen te komen die er wel zijn, maar niet actief zijn.
/Facepalm... ja zie je, eigen schuld dus. Prima gevonden, dank! ;)

• red bull

red bull

Keeps me awake !

qc3:https://tweakers.net/ext/f/JUAdlQtdUufDHLlHskvstdLA/thumb.jpg

• Bacchus
Ah, duidelijk. Dan blijft nog de vraag wat QC4 en QC4+ tonen. Niet dat ik er vaak gebruik van maak: Hier gaat de Poco standaard overnachts aan een (5 V / 3 A) Lumia-lader omdat die er toch al lag en die een wat langere en soepelere kabel heeft.. :D

Bacchus wijzigde deze reactie 05-11-2019 15:04 (10%)

• Mathragh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-11 11:26
Hier bij het openen van de phone updater zojuist de melding gekregen dat de update klaar stond om gedownload te worden. Wellicht bij meer mensen inmiddels het geval?

• Quincy5
  • Registratie: november 2006
Mathragh schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:53:
Hier bij het openen van de phone updater zojuist de melding gekregen dat de update klaar stond om gedownload te worden. Wellicht bij meer mensen inmiddels het geval?
Ja, is nu aan het downloaden

Nu ook met Ubuntu!

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

Heb de update vanmiddag binnengekregen, wat me meteen opvalt. De Notch is weer standaard te verbergen, dus geen appje meer nodig. Ook de notificaties zoals Whatsapp meldingen blijven zichtbaar bovenin de balk. Top update tot nu toe. Ik heb wel de icoontjes teruggezet naar standaard want dat zag er anders wel erg kinderachtig uit.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:58
fulgore schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:43:
Heb de update vanmiddag binnengekregen, wat me meteen opvalt. De Notch is weer standaard te verbergen, dus geen appje meer nodig. Ook de notificaties zoals Whatsapp meldingen blijven zichtbaar bovenin de balk. Top update tot nu toe. Ik heb wel de icoontjes teruggezet naar standaard want dat zag er anders wel erg kinderachtig uit.
De Notch was me nog niet eens opgevallen.
Die icoontjes ga ik ook veranderen, heb je gewoon de set van miui 10 gedownload? Of is er een andere manier? Bij mij veranderen dan namelijk niet alle icoontjes mee.

De iconen van miui 11 hebben wel wat weg van ios volgens mij.

LA-384 wijzigde deze reactie 06-11-2019 06:19 (6%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• fulgore

fulgore

Waarom ? Daarom !

LA-384 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:15:
[...]

De Notch was me nog niet eens opgevallen.
Die icoontjes ga ik ook veranderen, heb je gewoon de set van miui 10 gedownload? Of is er een andere manier? Bij mij veranderen dan namelijk niet alle icoontjes mee.

De iconen van miui 11 hebben wel wat weg van ios volgens mij.
Niks extra's gedownload, ik heb het POCO thema geselecteerd.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:54
Ik ben ook gaan kijken en ook ik heb de update gekregen. Nu aan het downloaden en straks gelijk installeren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:58
fulgore schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:31:
[...]

Niks extra's gedownload, ik heb het POCO thema geselecteerd.
Top! Dat werkt een stuk beter.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Eleni
Als je de regio bv op Hong Kong zet, krijg je een themes app waarmee je veel thema's kunt downloaden en personificeren.
Je kunt daarna terug naar je normale regio, dan verdwijnt de app maar je instellingen blijven wel behouden.
Dit was ook al zo voor miui 11.

• DeKatte
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-11 14:47
MIUI 11 hier ook al weer een klein weekje draaien.
Ik heb nog geen enkele klacht over m'n Poco F1 gehad, en ik heb hem nu ongeveer een jaar. Maar....na deze update merk ik wel degelijk verschil in batterij verbruik. Ondertussen ook al veel gelezen op het MIUI forum, en enkele tips gebruikt.
Nadat ik de "autostart" functie van bijna alle apps weer teruggezet heb, is het batterij verbuik iets beter geworden, maar toch nog niet zoals eerder in MIUI 10. Batterij gaat echt sneller leeg dan eerder terwijl ik geen andere apps heb geinstalleerd of m'n gebruikerspatroon heb veranderd.
Herkennen meer mensen dit?
DeKatte schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:16:
MIUI 11 hier ook al weer een klein weekje draaien.
Ik heb nog geen enkele klacht over m'n Poco F1 gehad, en ik heb hem nu ongeveer een jaar. Maar....na deze update merk ik wel degelijk verschil in batterij verbruik. Ondertussen ook al veel gelezen op het MIUI forum, en enkele tips gebruikt.
Nadat ik de "autostart" functie van bijna alle apps weer teruggezet heb, is het batterij verbuik iets beter geworden, maar toch nog niet zoals eerder in MIUI 10. Batterij gaat echt sneller leeg dan eerder terwijl ik geen andere apps heb geinstalleerd of m'n gebruikerspatroon heb veranderd.
Herkennen meer mensen dit?
Hier juist het omgekeerde, MIUI 11 heeft aan het einde van de dag meer procenten batterij over als 10 bij mij. Zal nog eens mijn SoT de komende dagen in de gaten houden.

• Trafico
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19-11 23:31
Kan je de installatie *zip files gewoon weggooien uit de download map? Zie bij mijn downloads de 2GB grote file van de laatste update naar MIUI 11 nog staan.

• Emin3m
Met de laatste update is mijn batterij nu bij 30 % eigenlijk 0%. Gaat ook vrij rap leeg na meerdere resets en vrijwel geen apps.

• Achiel007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:38
Lijkt bij mij juist langer op een lading te doen, nu 2 dagen precies en heb nog 59% over, zegt zelf dat ik nog 20 uur heb. Dat lijkt dan niet echt te kloppen, eens zien hoe dit evalueert. Lijkt wel een beetje alsof hij de batterij opnieuw moet trimmen.

Laat nooit mijn telefoon helemaal leeg vallen, begin eigenlijk altijd wel te laden ruim boven de 10%.
Trafico schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:31:
Kan je de installatie *zip files gewoon weggooien uit de download map? Zie bij mijn downloads de 2GB grote file van de laatste update naar MIUI 11 nog staan.
Yup, die heb je na installatie niet meer nodig.

• Quincy5
  • Registratie: november 2006
Emin3m schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:36:
Met de laatste update is mijn batterij nu bij 30 % eigenlijk 0%. Gaat ook vrij rap leeg na meerdere resets en vrijwel geen apps.
Het lijkt er eerder op dat er met jouw batterij zelf iets mis is en dat toevallig met de update gaat opvallen.
Met een app als Accubattery kun je de resterende capaciteit bekijken (na een aantal ontlaadcycles om voldoende metingen te hebben) en kijken welke apps/onderdelen hoeveel batterij gebruiken.

Nu ook met Ubuntu!

• Philtjens
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 00:38
Hoe is deze telefoon nog in 2019?
Vooral qua camera bedoel ik dan ?

Mijn essential phone is helaas kapot gegaan en op zoek naar een budget vervanger twijfel tussen de pocophone of pixel 3a vanwege kleine opslag storage neig ik meer naar f1 maar de fotos en betrouwbaarheid van pixel zijn dan wel weer top.

Hoor graag wat ervaringen alle + en minpunten mogen genoemd worden mag ook allemaal via prive als iemand zich geroepen voelt 😅
Binnen dit huishouden nog altijd 2 tevreden gebruikers. De telefoon is snel genoeg, en doet zonder problemen nog een dag of 2 met de accu. Zelf vind ik eigenlijk het grootste nadeel de afmetingen en gewicht. Wat camera betreft werkt hij prima met de Google Camera apk, dit loop alleen niet via de Play Store, dus mocht dat echt noodzakelijk zijn, is het geen aanrader. Deze apk zorgt voor een prima camera app, die echt verschil maakt ten opzichte van de Miui camera app. De foto's vind ik dan zelf ook nog altijd prima, ze zijn scherp en hebben waar nodig, een mooie diepte. De kleuren zijn fijn en 's nachts is de nachtmodus echt een fijne toevoeging. Zelf draai ik wel op een Custom Rom, omdat ik de Miui interface toch als minder fijn ervaar en het ook prettig vind om zo veel mogelijk up to date te blijven (Miui updates zijn er minder vaak als je het vergelijkt met wekelijkse updates van enkele Custom Rom developers).

Rest eigenlijk een vergelijking. Ik denk dat je voor de prijs, bij een F1 een prima keuze hebt. Maar je kan ook kijken naar wat er verder leverbaar is uit China, want een Mi9T of A3 zou ook een optie kunnen zijn?

• Bacchus
@Philtjens Ik zou de Poco nu niet meer als nieuw aan te schaffen aanraden, tenzij je een idioot goede deal (~ € 200) ervoor kunt krijgen. Wie ooit naar een Poco keek, zou ik nu de spiritueel opvolger Mi 9T of -Pro aanraden.
Imho sterke punten van Poco:
+ Dikke SoC (maar van de vorige generatie inmiddels)
+ Polycarbonaat behuizing
+ Vingerafdrukscanner op de achterkant
+ Goed met third party roms

Redenen om naar een Mi 9T (Pro) te kijken:
- Nauwelijks duurder
- Laatste SoC (maar voor de niet-pro wel langzamer)
- AMOLED
- Ondersteuning van meer LTE-banden
- Geen notch

• Achiel007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:38
Quincy5 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:02:
[...]

Het lijkt er eerder op dat er met jouw batterij zelf iets mis is en dat toevallig met de update gaat opvallen.
Met een app als Accubattery kun je de resterende capaciteit bekijken (na een aantal ontlaadcycles om voldoende metingen te hebben) en kijken welke apps/onderdelen hoeveel batterij gebruiken.
Bij 3 dagen en 21 uur aan de lader gehangen, toen zat ik nog op 18% met nog 8,5 uur te gaan.
Bacchus schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:26:
@Philtjens Ik zou de Poco nu niet meer als nieuw aan te schaffen aanraden, tenzij je een idioot goede deal (~ € 200) ervoor kunt krijgen. Wie ooit naar een Poco keek, zou ik nu de spiritueel opvolger Mi 9T of -Pro aanraden.

- Nauwelijks duurder
- AMOLED
- Geen notch
Ik ben het volledig eens met Bacchus. Alleen het laatste punt al zou voor mij reden genoeg zijn gezien ik mij toch geregeld aan de notch stoor bij de Poco F1. Selfies neem ik nauwelijks en face unlock is soms handig, maar zeker geen must.

Ik heb de Poco F1 nu net geen jaar en vind het nog steeds een top toestel.

• Philtjens
Bacchus schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:26:

- Nauwelijks duurder
- AMOLED
- Geen notch
Hier zitten inderdaad goede punten tussen.
Ik denk toch dat ik voor de pixel a3 ga ook al is het met weinig geheugen en een "lelijk scherm" compact formaat geeft uiteindelijk toch de doorslag dan

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@Philtjens ik heb juist de Samsung S10e gekocht ipv de Xiaomi 9Tpro. Ook kleiner, wel een beter scherm en genoeg opslagruimte en geheugen.

Ongeveer dezelfde prijs €437 bij de KPN winkels.

• Stef120
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:21
Hebben nu tips voor screen protectors voor de Poco?

Bij aanschaf had ik een paar tempered glass film aangeschaft.
Waren net aan een euro per stuk en uiteraard van waardeloze kwaliteit _O-

Maar nu is m'n laatste echt op.
M'n scherm zit vol barsten en is dus nodig toe aan een nieuwe protector.

Jullie nog tips?
Leveranciers in Holland of China mij maakt het niet uit.
Stef120 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:21:
Hebben nu tips voor screen protectors voor de Poco?

Bij aanschaf had ik een paar tempered glass film aangeschaft.
Waren net aan een euro per stuk en uiteraard van waardeloze kwaliteit _O-

Maar nu is m'n laatste echt op.
M'n scherm zit vol barsten en is dus nodig toe aan een nieuwe protector.

Jullie nog tips?
Leveranciers in Holland of China mij maakt het niet uit.
Beter hier eens kijken. Ik heb daar ook mijn protectors vermeld met link en afbeeldingen bij.

• Eleni
Je kunt ook een tempered glass protector kopen voor de iPhone xs max, past minstens zo goed.

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:43

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Eleni schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:17:
Je kunt ook een tempered glass protector kopen voor de iPhone xs max, past minstens zo goed.
Second that, die heb ik er nu ook al een tijd opzitten. gewoon van Alie :+

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Honor 6, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini, ZUK Z2 en nu een Poco F1

• Philtjens
NIMIC schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:25:
@Philtjens ik heb juist de Samsung S10e gekocht ipv de Xiaomi 9Tpro. Ook kleiner, wel een beter scherm en genoeg opslagruimte en geheugen.

Ongeveer dezelfde prijs €437 bij de KPN winkels.
Ook bekeken en is inderdaad ook een zeer mooi toestel.
Helaas ligt de prijs net iets te hoog dus twijfzl blijft nog altijd bij pocophone of pixel 3a

• Trafico
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19-11 23:31
LightPhoenix schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:59:
[...]

Yup, die heb je na installatie niet meer nodig.
Dank! Scheelt weer wat!
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True