Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Aangezien er nu blijkbaar 2 cases zijn heb ik even een apart topic aangemaakt.
Buntmans schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:
Ik heb sinds een aantal weken een irritant probleem. Soms reageert mijn scherm niet of nauwelijks. Alsof er een laag vet op je vingers zit (zit er niet).

Het is 1 op de 2 keer weg als je het scherm kort aan/uit zet. Dat zegt mij dat het niet aan het scherm zelf ligt.

Apps afsluiten heeft geen nut, dus het ligt niet aan een bepaalde app.

Ik kan me niet herinnneren wanneer het precies begon (wat ik als eerste vraag bij het oplossen van problemen).

Ik draai Lineage 16. Deed het eerst prima.

Ik heb mijn screen protector er tevergeefs afgehaald als wist ik dat dat het wss niet was.

Komt iemand dit bekend voor ?

Hoi Buntmans, ik heb last van precies hetzelfde probleem, ook sinds een paar weken. Ik draai ook Lineage 16. Best frustrerend! Ik dacht er al bijna aan om een andere telefoon te kopen, maar jij hebt dus hetzelfde, op hetzelfde moment. Zou het dan toch softwarematig zijn?

Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin meer om MIUI er weer op te zetten. Maar ik vraag me af: zou dat helpen?

PS: ik zie dat je ook hebt gereageerd op het topic voor custom roms, we kunnen het gesprek daar ook verder voeren, als alleen mensen met Lineage dit probleem hebben.
Ik ben er nog steeds niet uit. En het gebeurt altijd op een irritant moment. Als je op een perron staat en je moet eerst 2x je scherm aan en uit zetten voordat de NS je vertelt waar je heen moet rennen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lineage al wel een tijdje niet geupdate heb. Maar het vreemde is dus dat ik de telefoon al een aantal maanden heb en dat hij het altijd prima deed tot ik schat 3 weken geleden.

Ik ging er dus eerst vanuit dat het een app moest zijn die door dit veroorzaakte door een autoupdate. Want verder is er niets veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Buntmans op 13-10-2019 17:21 ]

Beste antwoord (via Buntmans op 30-10-2019 00:37)

@Buntmans ik heb ook een Pocophone en herken dit probleem niet. Ik heb echter alleen af en toe wel last van Ghost Touches.

Maar ik zou inderdaad ook eens beginnen met alles up-to-date maken. Dus de ROM, firmware en vendor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik zou beginnen met de laatste versie flashen, daarna eventueel een factory reset.

[ Voor 4% gewijzigd door David13 op 13-10-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Deze link gaat ook over het probleem, er zijn dus meer mensen die er last van hebben.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
@Buntmans ik heb ook een Pocophone en herken dit probleem niet. Ik heb echter alleen af en toe wel last van Ghost Touches.

Maar ik zou inderdaad ook eens beginnen met alles up-to-date maken. Dus de ROM, firmware en vendor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
rens-br schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:46:

David13 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:54:
Ik zou beginnen met de laatste versie flashen, daarna eventueel een factory reset.
Sorry voor de verlate reactie. Drukke periode, maar vandaag eindelijk de vendor firmware geflashed (anders wilde hij Lineage niet updaten) en daarrna de laatste nightly van Lineage geflashed.

Alles werkt weer naar behoren _/-\o_