Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
De beveiligingsapp? Ik heb even gekeken maar ik weet niet precies welke je bedoelt. Wachtwoorden en beveiliging niet denk ik.
Je bedoelt niet toevallig de Opruimer / Opslagruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:00
Nee ik bedoel deze system app, biedt best veel maar wellicht zoek je meer, zie icAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ockiiNczVHogIUrhWHVqUwyUKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qRfHiz6xQjb9kTWV2NbXsrnH.jpg?f=user_largeoontje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
musicfreak schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:44:
Mijn vrouw heeft nu een aantal jaren een Pocophone F1. Ik vind hem flink trager aanvoelen als in het begin en ik vraag me af wat er aan te doen valt. De telefoon draait MIUI 12.
Een poosje werd de tweede ruimte gebruikt om 1 app te kunnen gebruiken. Dat heb ik net uitgeschakeld, dat scheelde een beetje. Ook het uitschakelen van de animaties bij de ontwikkelaars instellingen scheelt, maar ik hoop dat er nog andere aanpassingen mogelijk zijn.

Wellicht helpt het om de telefoon te debloaten?
Of het wissen van de cache partitie? Al zag ik dat met MIUI 12 deze optie uit de recovery mode is verwijderd.
Unlocken en custom ROM erop zetten. Ding vliegt bij mij nog steeds na 2,5 jaar. Draai nog LOS 17.1 maar ga binnenkort upgraden naar Android 11 (LOS 18.1), alleen nog even de tijd vinden. Er zijn ook tal van andere ROM's te vinden en zelfs de EU-ROM van MIUI zal al een pak beter draaien vermoed ik.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Largamelion schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Draai nog LOS 17.1 maar ga binnenkort upgraden naar Android 11 (LOS 18.1), alleen nog even de tijd vinden.
Is echt een klusje van niks. Als je van een "official" 17.1 komt kun je "official" 18.1 gewoon eroverheen gooien.
Maar ik snap dat er een klein risico is dat er iets niet goed gaat en je dan mogelijk even bezig bent met volledig leegvegen en herinstalleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bacchus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Is echt een klusje van niks. Als je van een "official" 17.1 komt kun je "official" 18.1 gewoon eroverheen gooien.
Maar ik snap dat er een klein risico is dat er iets niet goed gaat en je dan mogelijk even bezig bent met volledig leegvegen en herinstalleren.
In theorie is het idd een klusje van niks, zeker als alles goed gaat. Helaas flash ik al lang genoeg ROM's om te weten dat de praktijk soms anders is :).

Ik heb nu al 'geregeld' het probleem dat ik bij 'n herstart in 'n bootloop zit en Magisk er moet afgooien en opnieuw installeren met modules, da's toch ook altijd een hoop werk. Gelukkig herstart ik mijn toestel bijna nooit dus komt dit niet teveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:22
Eleni schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:14:
Nee ik bedoel deze system app, biedt best veel maar wellicht zoek je meer, zie
Oh ja die app ken ik maar ik zou graag de hele cache partitie willen wissen maar dat kan alleen via de recovery meen ik.

Lineage OS of /e/OS is een goed idee, al moeten we het dan even organiseren dat mijn vrouw tijdelijk een andere telefoon kan gebruiken. Daarbij moet je ook een hele zwik aan apps opnieuw instellen. Maar goed, als je je telefoon daardoor weer langer kan gebruiken dan is dat erg tof. Ook veel beter voor het milieu dan een nieuw apparaat te kopen.
Over flashen, heb in het verleden wel telefoons van custom roms voorzien, maar ook een keer een Asus tablet gebricked. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Aha, ik snap het.
Ik clean de mijne regelmatig door bv van WhatsApp alle overbodige berichten te wissen inclusief de aanwezige media, idem in bv Telegram, en van verslindende apps zoals Facebook de cache op te schonen.
En dan start ik hem zeer regelmatig opnieuw op.
Tot nu toe nog geen last van vertraging maar dat kan natuurlijk nog komen😳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Blijkbaar gaan de updates stoppen voor dit toestel. Dat is wel erg jammer.

nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 13:28
Dat is toch al een hele tijd? Ik draai een beveiligingspatch van december 2020... De mijne gaat er binnenkort uit. Ruim 2,5 jaar gehad en het is mooi geweest. Wat een toppertje trouwens, nog nooit zolang een mobiel gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-04 08:56
Erg jammer inderdaad. Mijn F1 doet het nog uitstekend en ik was eerlijk gezegd nog helemaal niet van plan hem te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lig er niet wakker van. Draai al tijden LineageOS en die wordt nog netjes bijgewerkt elke week. Toestel heb ik nu ruim 2.5 jaar en werkt nog perfect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Lig er niet wakker van. Draai al tijden LineageOS en die wordt nog netjes bijgewerkt elke week. Toestel heb ik nu ruim 2.5 jaar en werkt nog perfect!
Idem, met LOS krijg je gewoon begin elke maand de beveiligingsupdate. Ik ga dus ook nog even door, zie geen enkele reden om te vernieuwen.

Hoop stiekem dat we Android 12 ook nog meemaken op de F1, blijft een toppertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
Largamelion schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:23:
[...]
Idem, met LOS krijg je gewoon begin elke maand de beveiligingsupdate.
Ik moet je echt even aanhalen om deze nadruk te leggen. Het is echt belachelijk dat fabrikanten maar enkele beveiligingsupdates per jaar uitbrengen en dan nog enkel voor hun meer recente toestellen terwijl een open-source-project dat volledig op vrijwilligers draait maandelijks voor honderden toestellen van tientallen verschillende fabrikanten van soms tien jaar oud nog beveiligingsupdates kan publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
Ik ga overstappen naar de Poco F3. MIUI updates lijken er niet meer te komen, dus ga er nog wel Lineage op flashen.
De batterijduur wordt echter steeds minder en geen OLED/NFC voelt steeds meer gedateerd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 19:04
Is ons F1 zonder de updates die er al een tijdje niet hebben ontvangen dan nog wel veilig? Want ik wil eigenlijk nog geen nieuwe telefoon. Hij doet het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hij bevalt mij ook nog prima, doe hem nog niet weg. Updates komen ook via Google play, voor zover ik weet zitten daar ook veiligheidsupdate in. Verder gewoon sowieso uitkijken waar je op klikt en met wat je download.
Je zou er ook een virusscanner op kunnen zetten.

• civspeler
Ik gebruik m'n Pocophone F1 (6 GB ram, 128 GB opslag, MIUI global 12.0.3) nog niet zo lang, maar ben er eigenlijk wel erg tevreden over. Één dingetje irriteert me echter: Aan het einde van een telefoongesprek, bij of direct na het ophangen dus, maakt de telefoon een relatief hard piepgeluid, waar ik niet op zit te wachten.

Is dit normaal, of gebeurt dit alleen bij mij? Weet iemand hoe dit geluid kan worden uitgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
civspeler schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:18:
Ik gebruik m'n Pocophone F1 (6 GB ram, 128 GB opslag, MIUI global 12.0.3) nog niet zo lang, maar ben er eigenlijk wel erg tevreden over. Één dingetje irriteert me echter: Aan het einde van een telefoongesprek, bij of direct na het ophangen dus, maakt de telefoon een relatief hard piepgeluid, waar ik niet op zit te wachten.

Is dit normaal, of gebeurt dit alleen bij mij? Weet iemand hoe dit geluid kan worden uitgezet?
Ik herken het niet, met wat Googlen kom ik wel dergelijke problemen tegen.
Daar wordt genoemd om de 'telefoon' permissie bij apps te controleren en in te trekken waar die niet nodig is, waarbij met name Snapchat en Skype als veroorzakers worden genoemd.

Geen idee het of het gerelateerd aan elkaar is, maar je kunt het proberen.

• civspeler
dutchgio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Ik herken het niet, met wat Googlen kom ik wel dergelijke problemen tegen.
Daar wordt genoemd om de 'telefoon' permissie bij apps te controleren en in te trekken waar die niet nodig is, waarbij met name Snapchat en Skype als veroorzakers worden genoemd.

Geen idee het of het gerelateerd aan elkaar is, maar je kunt het proberen.
Bedankt. Ik was met googelen ook wel wat tegengekomen, maar specifiek voor de Pocophone F1 alleen dit:
https://www.reddit.com/r/...ll_gets_disconnectedover/
Maar daar heb ik weinig aan, want "dubbele apps" staat al helemaal uit.

Verder inderdaad wat over "telephone permissions" van o.a. Snapchat, maar dat was bij andere soorten telefoons (Oneplus). En bovendien heb ik Snapchat en Skype niet geïnstalleerd.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het een specifiek Pocophone F1 of MIUI probleem zou zijn, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Dus ik zal die permissions vanavond eens checken en testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb een vraag over mijn poco f1.

Het blijft nog steeds een geweldig toestel en werkt nog prima.

Maar aangezien het toestel op leeftijd begint te raken en xiaomi niet echt meer actief updates geeft heb ik een vraagje.

Is het nog veilig om dit toestel te gebruiken voor internetbankieren en dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandY1981 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:35:
Ik heb een vraag over mijn poco f1.

Het blijft nog steeds een geweldig toestel en werkt nog prima.

Maar aangezien het toestel op leeftijd begint te raken en xiaomi niet echt meer actief updates geeft heb ik een vraagje.

Is het nog veilig om dit toestel te gebruiken voor internetbankieren en dat soort zaken?
Die bank apps zijn over het algemeen goed beveiligd. Hangt natuurlijk af wat je zelf allemaal doet met je toestel en welke apps je daarnaast installeert (al dan niet buiten de Play Store om).

Op welke versie van Android zit de officiële MIUI tegenwoordig en van wanneer dateert de Android-beveiligingsupdate?

Je kan altijd LOS erop gooien, dan heb je Android 11 en maandelijks de beveiligingsupdate van Google. De maintainer voor de Poco F1 is ook bezig met Android 12 en deze wordt (waarschijnlijk) ergens rond april uitgebracht, al is dat een gok gebaseerd op de vorige releases van LOS. Toestel zou daarmee dus zeker nog een jaar up to date blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Ze zitten op patch level van december 2020, dus op zich wel een goede vraag. Ben ook van plan naar LineageOS te gaan, maar wou ook nog even wachten op die gebaseerd op Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Largamelion schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Die bank apps zijn over het algemeen goed beveiligd. Hangt natuurlijk af wat je zelf allemaal doet met je toestel en welke apps je daarnaast installeert (al dan niet buiten de Play Store om).

Op welke versie van Android zit de officiële MIUI tegenwoordig en van wanneer dateert de Android-beveiligingsupdate?

Je kan altijd LOS erop gooien, dan heb je Android 11 en maandelijks de beveiligingsupdate van Google. De maintainer voor de Poco F1 is ook bezig met Android 12 en deze wordt (waarschijnlijk) ergens rond april uitgebracht, al is dat een gok gebaseerd op de vorige releases van LOS. Toestel zou daarmee dus zeker nog een jaar up to date blijven.
Wat bedoel je met LOS? LineageOS?

Mijn F1 doet het ook nog prima. Een andere ROM (waarschijnlijk LineageOS) staat ook bij mij in de planning.

Maar ik heb nog nooit een custom ROM op enig device geïnstalleerd, dus ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Ik heb hier nog wel een oude Wileyfox Swift liggen om eerst mee te oefenen.

Met de onveiligheid voor apps van banken enzo valt het denk ik wel mee, precies om de reden die Largamelion hierboven al noemt. Zodra de bank zelf jouw versie van Android niet meer veilig en verantwoord vindt, dan stopt de bank volgens mij zelf met de uitrol van hun app naar jouw telefoon. Maar helemaal lekker voelt het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
Thx voor de info.

Custom rom is misschien wel een mooie oplossing. Heb alleen nog nooit zoiets gedaan. Ben altijd bang dat zoiets mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 22:50
civspeler schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Wat bedoel je met LOS? LineageOS?

Mijn F1 doet het ook nog prima. Een andere ROM (waarschijnlijk LineageOS) staat ook bij mij in de planning.

Maar ik heb nog nooit een custom ROM op enig device geïnstalleerd, dus ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Ik heb hier nog wel een oude Wileyfox Swift liggen om eerst mee te oefenen.

Met de onveiligheid voor apps van banken enzo valt het denk ik wel mee, precies om de reden die Largamelion hierboven al noemt. Zodra de bank zelf jouw versie van Android niet meer veilig en verantwoord vindt, dan stopt de bank volgens mij zelf met de uitrol van hun app naar jouw telefoon. Maar helemaal lekker voelt het toch niet.
Installeer nooit een custom rom als je niet weet wat je doet. In principe kun je "veilig" gebruik maken van een custom rom (zonder root!), maar het gevaar zit 'm in het gebruik ervan zonder dat je er veel verstand van hebt.

Als je dan toch iets installeert, installeer dan LineageOS zonder root. Je telefoon komt dan niet door de safetynet check van Google, dus veel bankapps zullen dan ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met Magisk erbij kom je dan wel door de safetynet checks heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 22:50
dutchgio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:45:
Met Magisk erbij kom je dan wel door de safetynet checks heen.
Magisk = root ;). Als je een toestel root, dan is het niet aan te raden om bankapps of andere gevoelige gegevens/apps op je telefoon te zetten. Het is dan kinderspel om in te breken op je telefoon.

Nogmaals: doe dit alleen als je weet wat je doet. Anders is het veiliger om op stock te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MertijnW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
Magisk = root ;). Als je een toestel root, dan is het niet aan te raden om bankapps of andere gevoelige gegevens/apps op je telefoon te zetten. Het is dan kinderspel om in te breken op je telefoon.
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
MertijnW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:25:
Als je dan toch iets installeert, installeer dan LineageOS zonder root. Je telefoon komt dan niet door de safetynet check van Google, dus veel bankapps zullen dan ook niet werken.
De bankapps werken ook prima met root, zonder magisk hide of zonder safetynet check. In ieder geval de apps van de Rabobank en ING.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 20-01-2022 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Nogmaals: doe dit alleen als je weet wat je doet. Anders is het veiliger om op stock te blijven.
Zowel Lineage als Magisk zijn open-source. Misbruik van de code zal daar juist eerder aan het licht komen dan bij closed-source software.

Root toegang wordt toegestaan op een per app basis. Het is niet dat je Magisk installeert dat elke app root toegang heeft, daar moet je zelf nadrukkelijk toestemming voor geven.

Overigens wordt elke Windows 10 PC door de bank vertrouwd, waar je doorgaans als gebruiker ook root/admin rechten hebt. En die zijn ook behoorlijk meer vatbaar voor malware.

Lineage wordt doorgaans bijgewerkt naar een nieuwere Androidversie en beveiligingsupdate waar de software van de fabrikant (nu ook bij de F1) daar juist op achterblijft.
Je bent dan juist minder beschermd voor kwetsbaarheden waarvan bekend is dat deze niet gepatched zijn in oude Android(beveiligings)versies.

Tevens kun je met root oplossingen als een host file adblocker preventief connecties naar trackers/malware/malvertising etc. voorkomen.

Mits goed gebruikt kun je dus eigenlijk wel stellen dat een nieuwere Android custom rom met root veiliger is dan een verouderde standaard rom zonder root.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik ben het eens dat je je best even inleest voor je begint met custom roms, maar over de rest ben ik het niet eens. Root maakt er heus geen kinderspel van om op je toestel in te breken hoor, zoals hierboven vermeld moet je net als op Windows nog steeds toestemming geven als een app root access wil (vergelijkbaar met UAC (User Account Control) op Windows). Verder heb je met LOS ook de laatste beveiligingsupdates als je elke maand een nieuwe weekly flasht en ben je dus net beter beschermd dan met een verouderde rom van de fabrikant.

Bij mij werkt de app van BNP Paribas ook probleemloos mét of zonder root, ik moet zelfs root niet eens verbergen voor die app. De enige apps die moeilijk doen zijn Netflix en ITSME. Netflix heb ik kunnen fixen door Safetynet in orde brengen, maar bij ITSME is dat zelfs niet voldoende. De enige manier om die app werkend te krijgen is tijdelijk unrooten met de Magisk-uninstaller, wat best lastig is.

In principe heb je geen root nodig voor LOS. Ik gebruik het eigenlijk enkel om Safetynet in orde te krijgen via Busybox voor Netflix en om ANX Camera te gebruiken (die vereist root). Die laatste gebruik ik enkel om panorama foto's te maken voor m'n desktop (3 schermen) en daar is GCAM helaas nog steeds slecht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het meeste hiervan eigenlijk binnen het Rooten & Custom ROM's topic past :). Maar voor degene die het willen, Pixel Experience ROM is naar Android 12 toe. Het heet beta, maar voelt tot op heden erg stabiel aan.

Om even in te haken op het hele root verhaal, vraag jezelf eerst af waarom je het zou willen, of je het echt nodig hebt. Ik heb nergens eigenlijk meer root voor nodig. @Largamelion ik ben zelf best tevreden over Pixelcam Dise als camera app, over de panorama foto's, heb je deze al eens geprobeerd?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Mijn Poco is nog nooit geroot geweest en heeft ook nooit Magisk gezien. En toch kan ik bankieren (Triodos, ING, ANWB/ICS) en Netflixen (volgens mij alleen niet in HD, mis ik ook niet) Ik zie weinig reden om te rooten.

Met een degelijke voorbereiding kan ik ook iedereen met een beetje technische kennis aanraden om een ROM als LOS te installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Bacchus op 21-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raznov schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:
Om even in te haken op het hele root verhaal, vraag jezelf eerst af waarom je het zou willen, of je het echt nodig hebt. Ik heb nergens eigenlijk meer root voor nodig. @Largamelion ik ben zelf best tevreden over Pixelcam Dise als camera app, over de panorama foto's, heb je deze al eens geprobeerd?
Ik zal die app zeker eens bekijken, bedankt voor de tip. PE heb ik altijd al willen installeren, maar het is er nog nooit van gekomen. Ik zie gewoon op tegen een clean flash doen omdat ik dan een heleboel apps opnieuw moet configureren etc ... en LOS werkt gewoon al jaren te goed waardoor ik de moeite/tijd niet neem.

Wat ik vooral mis bij LOS is de one-hand-mode en face unlock. Ik dacht dat die zaken wel in PE zaten of ben ik mis? Edit: Dit las ik in het topic: Face unlock support and plus version is scheduled to next month, stay tuned.. One-hand-mode zit er in maar werkt blijkbaar nog niet volgens de eerste feedback.
Bacchus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:28:
Mijn Poco is nog nooit geroot geweest en heeft ook nooit Magisk gezien. En toch kan ik bankieren (Triodos, ING, ANWB/ICS) en Netflixen (volgens mij alleen niet in HD, mis ik ook niet) Ik zie weinig reden om te rooten.
Bankieren werkt idd bij de meeste customs roms mét of zonder root. Netflix werkt niet op LOS omdat die het ctsProfile van SafetyNet niet op orde heeft. Je moet eigenlijk een door Google gecertificieerde vingerafdruklezer gebruiken om dat op orde te krijgen en daarvoor heb je root + Busybox nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 21-01-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Bacchus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:28:

Met een degelijke voorbereiding kan ik ook iedereen met een beetje technische kennis aanraden om een ROM als LOS te installeren.
Ik heb niet zoveel verstand van deze materie en vind de discussie zoals die hier gevoerd wordt over wel of niet rooten nogal verwarrend. Maar als ik de standaard-procedure volg om LineageOS te installeren, zoals aangegeven op de website van LOS, is je telefoon dan ge-root, of niet?

En werkt de Rabobank app wel of niet op de Pocophone F1 met LOS zonder root?

Ik heb in principe helemaal geen interesse om m'n telefoon te rooten, er vanuit gaande dat alle apps die ik wil gebruiken (standaard-apps, niks 'aparts') gewoon werken.

[ Voor 14% gewijzigd door civspeler op 22-01-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
civspeler schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:42:
[...]

Ik heb niet zoveel verstand van deze materie en vind de discussie zoals die hier gevoerd wordt over wel of niet rooten nogal verwarrend. Maar als ik de standaard-procedure volg om LineageOS te installeren, zoals aangegeven op de website van LOS, is je telefoon dan ge-root, of niet?

En werkt de Rabobank app wel of niet op de Pocophone F1 met LOS zonder root?

Ik heb in principe helemaal geen interesse om m'n telefoon te rooten, er vanuit gaande dat alle apps die ik wil gebruiken (standaard-apps, niks 'aparts') gewoon werken.
Zolang je geen Magisk flasht is je toestel niet geroot. Ik gebruik zelf geen Rabobank maar ik ben vrij zeker dat die gewoon zal werken, zeker als je niet root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Largamelion schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:19:
[...]
Zolang je geen Magisk flasht is je toestel niet geroot. Ik gebruik zelf geen Rabobank maar ik ben vrij zeker dat die gewoon zal werken, zeker als je niet root.
Bedankt voor je antwoord!

Dat klinkt in elk geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
Nou, ik mag toch op zoek naar wat anders. Sinds vanmorgen geen wifi en sim meer. Ook blijft ie de hele tijd opnieuw opstarten vanuit zichzelf...

Wil eigenlijk niet groter dan 6inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:29
Vraagje: tijdens het afspelen van Spotify via de poco F1 op de Denon versterker reageert de volumeknop aan de zijkant op het geluidsvolume van Spotify.

Kan ik dit wijzigen? Als ik op mijn homescreen sta en ik wil het belvolume of systeemvolume o.i.d. wijzigen dan kan dit niet omdat de volumeknop dan nog steeds op Spotify reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:19:
Vraagje: tijdens het afspelen van Spotify via de poco F1 op de Denon versterker reageert de volumeknop aan de zijkant op het geluidsvolume van Spotify.

Kan ik dit wijzigen? Als ik op mijn homescreen sta en ik wil het belvolume of systeemvolume o.i.d. wijzigen dan kan dit niet omdat de volumeknop dan nog steeds op Spotify reageert.
Dat kan helaas niet en is standaard gedrag sinds ik meen Android 9 of 10. Wellicht kan je met een app nog het eea. forceren.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 31-01-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandY1981 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:55:
Nou, ik mag toch op zoek naar wat anders. Sinds vanmorgen geen wifi en sim meer. Ook blijft ie de hele tijd opnieuw opstarten vanuit zichzelf...

Wil eigenlijk niet groter dan 6inch...
Factory reset heeft niets opgeleverd? Draai je nog stock of een custom Rom?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
Raznov schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:12:
[...]

Factory reset heeft niets opgeleverd? Draai je nog stock of een custom Rom?
Telefoon was helemaal standaard. Na de factoryreset moest ik met mijn Mi account aanmelden op de server. Dat lukte niet omdat de sim en wifi het niet deden. ik heb hem afgeschreven.
Ben nu al een tijdje erg blij met een pixel 4a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 19:21

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Na dik 3,5 jaar gaat mijn Poco F1 nog steeds als een tierelier maar eigenlijk ben ik inmiddels wel een beetje klaar voor een opvolger.

Nu ben ik nog steeds dik tevreden met de cameraprestaties van de F1 en lijken er weinig gelijkwaardig geprijsde smartphones te zijn die gelijkwaardige of betere foto's en video's maken.

Ik eyeball de Samsung A52s 5G al een tijdje maar de videostabilisatie van die telefoon is echt superlelijk. Echter, de IP rating en verder goeie stats zijn wel precies wat ik zoek.

Nu ben ik vooral benieuwd: Naar welk model zijn jullie recentelijk overgestapt vanaf de Poco F1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penicks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:04
er is in de tussentijd geen noemenswaardige revolutie gekomen op smartphonevlak, waarom switchen? de 'nieuwheid' van een toestel is toch binnen het uur verdwenen? een erg significante upgrade op de poco is de a52 niet, waarom moeite doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:37
Ohmarinus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:02:
Naar welk model zijn jullie recentelijk overgestapt vanaf de Poco F1?
De vriendin naar de Xiaomi Redmi Note 10 Pro...maar de F1 was beter volgens haar.
Ze heeft een nieuwe gekocht omdat het scherm van haar oude kapot was en we het niet konden maken, een andere Tweaker is dat wel gelukt en geniet er nu van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik gebruik ook nog gewoon de poco f1 met originele rom. Wil wel upgraden naar lineageos, maar zit een beetje te wachten op versie 19 (gebaseerd op android 12), omdat ik dan meteen klaar ben. Maar hier ook geen idee waarom ik een andere zou kopen, kan nog wel een jaar of 2 tot 3 mee vooruit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 11:24
Kom om dezelfde reden even gluren in het topic. De telefoon bevalt nog steeds reuze, draai de oude stock software, dat is het enige nadeel. Qua beveiliging begin je nu toch wel echt achter te lopen. Begin er meer en meer aan te denken een backup te draaien en iets alternatiefs te installeren. Batterij gaat met gemak 2 dagen mee, toestel is nog snel genoeg, camera met alternatieve software werkt gewoon erg goed, gewoon tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@sewer @Achiel007

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een Poco F1 al jaren op de originele rom hebt. ;) Niet dat het slecht is maar op dit toestel is het installeren van custom roms erg gemakkelijk en geeft veel voldoening. Zeker ook omdat je (in LOS iig) gewoon elke maand de laatste beveiligingspatches krijgt.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar op XDA is al een draad met unofficial LOS 19 builds voor de Poco. De ervaring zijn daar tot nu toe positief. PE 12 is zelfs al official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Bacchus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:20:
@sewer @Achiel007

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een Poco F1 al jaren op de originele rom hebt. ;) Niet dat het slecht is maar op dit toestel is het installeren van custom roms erg gemakkelijk en geeft veel voldoening. Zeker ook omdat je (in LOS iig) gewoon elke maand de laatste beveiligingspatches krijgt.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar op XDA is al een draad met unofficial LOS 19 builds voor de Poco. De ervaring zijn daar tot nu toe positief. PE 12 is zelfs al official.
Interessant hoor, al die roms. Had er zelf ook al even naar zitten kijken maar destijds ondersteunden de roms nog niet alle functies die de telefoon had. Zoals geen stabilisatie van de camera en geen slo-motion. Omdat ik vooral de stabilisatie nodig had toen niet overgestapt.

Overigens zit ik momenteel te kijken naar een Pixel 6 of een Samsung A52s 5G. Al las ik gisteren dat er een A53 aan zit te komen eind maart, dus ik wacht even af wat die gaat doen. En of de prijs van de A52s dan misschien nog wat zakt.

De pixel 6 is in Nederland een enorm stuk duurder dan in het buitenland, die zou je voor $450 ongeveer moeten kunnen kopen. Dat is een groot verschil met de 600-zoveel die het ding hier in NL kost. Natuurlijk betaal je waarschijnlijk wel wat btw enzo maar ik vind het prijsverschil niet echt gerechtvaardigd.

Het enige wat mijn Poco F1 weleens heeft, is dat ik heel soms niet bereikbaar ben, zoals van de week. Had ik een belangrijk telefoontje, en toen was ik onbereikbaar voor de beller. Echt heel irritant. En de accu gaat inmiddels niet zo lang meer mee *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 11-03-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ohmarinus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:11:
[...]
Interessant hoor, al die roms. Had er zelf ook al even naar zitten kijken maar destijds ondersteunden de roms nog niet alle functies die de telefoon had. Zoals geen stabilisatie van de camera en geen slo-motion. Omdat ik vooral de stabilisatie nodig had toen niet overgestapt.
Dit zit niet in de rom maar in de camera-app maar de standaard LOS-camera-app is wel erg simpel tov ANX, Google of ProShot.
De pixel 6 is in Nederland een enorm stuk duurder dan in het buitenland, die zou je voor $450 ongeveer moeten kunnen kopen. Dat is een groot verschil met de 600-zoveel die het ding hier in NL kost. Natuurlijk betaal je waarschijnlijk wel wat btw enzo maar ik vind het prijsverschil niet echt gerechtvaardigd.
Ik kom hem eigenlijk overal voor om-en-nabij de €600 tegen. $450 zou echt wel heel weinig zijn (krap meer dan €400).
Het enige wat mijn Poco F1 weleens heeft, is dat ik heel soms niet bereikbaar ben, zoals van de week. Had ik een belangrijk telefoontje, en toen was ik onbereikbaar voor de beller. Echt heel irritant. En de accu gaat inmiddels niet zo lang meer mee *O*
Beiden komen me bekend voor. Ik heb het vermoeden dat het eerste te maken heeft met schakelen van/naar wifi maar kan het niet hard maken. Volgens AccuBattery heeft mijn accu nog 2.983 mAh van de 4.000 mAh originele capaciteit. Van 80% > 30% is voor mij ruim een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• civspeler
Bacchus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:20:
@sewer @Achiel007

Welke ROM draai jij nu zelf op je F1? En waarom die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Heb nog even zitten kijken en de Samsung S20 FE komt kwa specs en camera ook best wel goed uit de test. Plus de cashback van de mediamarkt van €50, dan zit je naar €400 te kijken voor een telefoon die meer lijkt te bieden dan de a52s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penicks
ik ben van een kapotte poco naar een s20 4g overgestapt en ik ben heel tevreden van het toestel. 120hz is vanaf nu een vereiste voor een nieuwe telefoon bijvoorbeeld.
voor de rest is het geen signifcante upgrade. qua snelheid en camera moet de poco niet inboeten vind ik. op batterijduur heeft ie zelfs een ferme streep voor. oled op zo'n s20 is nice maar dat ben je na een dag weer vergeten.

nu goed, het is jouw geld en je bent een vrij man dus als je dat toestel (nb al 1.5 jaar oud) wil kopen, go ahead!
echter, ik vind nog steeds dat 'ik ben ding x gewoon beu' geen geldige regel is om direct iets nieuws te schaffen. denk dat dit een gezonde ecologische mindset is die meer mensen zouden moeten hanteren. al besef ik dat tweakers niet altijd de beste plek is om dit voor te stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

penicks schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:31:
echter, ik vind nog steeds dat 'ik ben ding x gewoon beu' geen geldige regel is om direct iets nieuws te schaffen.
Maar wie zegt dat dan? Of is dat een aanname? Of zou je graag een A4-tje lezen over de persoonlijke redenen waarom iemand op zoek is naar een nieuwe telefoon? :9~ (er zijn namelijk wel genoeg euvels met deze pocophone).

Anyway, inderdaad, dat de S20 FE al 1,5 jaar oud is, en een stuk kortere support voor updates krijgt, is wel een minpunt. Keek ook naar de S21 FE, maar die lijkt dan weer een stuk minder lang mee te gaan kwa battery life. Zal wel door het 120Hz scherm komen.

Waarom is 120Hz voor jou vanaf nu de standaard? Is dat omdat je er ook veel games op speelt, of is het in het algemeen een betere ervaring kwa bediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penicks
Na dik 3,5 jaar gaat mijn Poco F1 nog steeds als een tierelier maar eigenlijk ben ik inmiddels wel een beetje klaar voor een opvolger.

Nu ben ik nog steeds dik tevreden met de cameraprestaties van de F1 en lijken er weinig gelijkwaardig geprijsde smartphones te zijn die gelijkwaardige of betere foto's en video's maken.
^lijkt mij over het algemeen toch een positief bericht, niet? :)

120hz bevordert het snelheidsgevoel van de telefoon, beetje zoals project butter indertijd dat deed met android. voor mij de grootste doorbraak van de laatste 5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn vrouw heeft de Poco F1 ook.
Wat vooral op lijkt te vallen nu is de camera prestaties, en de usb aansluiting is instabiel voor het opladen na ruim 3 jaar in gebruik.

Dus wat camera betreft denk ik eigenlijk dat alle mid range toestellen van nu minimaal dezelfde prestaties bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

NIMIC schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:24:
[...]

Mijn vrouw heeft de Poco F1 ook.
Wat vooral op lijkt te vallen nu is de camera prestaties, en de usb aansluiting is instabiel voor het opladen na ruim 3 jaar in gebruik.

Dus wat camera betreft denk ik eigenlijk dat alle mid range toestellen van nu minimaal dezelfde prestaties bieden.
Gelukkig werkt de usb hier nog perfect, maar het is wel maar usb 2.0, iets waar ik me eigenlijk altijd aan gestoord heb. Ik film veel met de telefoon en vaak wat ingezoomd, nu zet ik dat altijd via google drive in de cloud en dan op mijn laptop vanuit de drive. Maar met usb 3 gaat dat natuurlijk veel rapper. Plus dat je met 4k opnames beter kunt croppen.

Verder ben ik met de f1 altijd wat zenuwachtig om de telefoon te pakken als het regent. Toen ik de f1 net had las ik al verhalen dat mensen hun telefoon konden vervangen door een paar druppeltjes die percies verkeerd waren gevallen.

De s21fe is waar ik nu mijn zinnen op heb gezet. Dat lijkt mij de beste vervanger momenteel, gebalanceerd tussen specs en prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
civspeler schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:29:
[...]
Welke ROM draai jij nu zelf op je F1? En waarom die?
Ik draait LOS 18.1 vanwege:
1. Dicht bij vanilla Android en dus niet meer Google dan ik zelf kies.
2. Regelmatige updates want "official" en een van de grootste distributies, dus veel interesse van ontwikkelaars.
3. Daardoor ook veilig, want maandelijkse beveiligingsupdates komen ook gewoon mee.
4. Goede betrouwbaarheid
5. Goede prestaties
Mijn norm voor #3 is minstens maandelijks, voor #4 hoogstens zo veel bugs als de originele software, voor #5 minstens z goed als de originele software.

Eventueel zou ik HavocOS of PixelExperience (maar ja, #1 is niet voor niets #1) overwegen.
Ohmarinus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Gelukkig werkt de usb hier nog perfect, maar het is wel maar usb 2.0, iets waar ik me eigenlijk altijd aan gestoord heb.
Die USB 2 over een USB 3 connector jeukt mij ook maar dat is/was wel een beetje standaard besparing in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Even een update voor de zoektoch naar een nieuwe smartphone..

Uiteindelijk heb ik de S21 FE weer teruggestuurd. Wat bleek, de camera van de Poco F1 was scherper dan de S21 FE op afstanden die korter zijn dan een meter.

Misschien heeft de S21 FE wel betere prestaties op videostabilisatie en familiefoto's, maar de Samsung schakelt automatisch naar de slechtere camera bij meer close-up foto's. De grap is dat de software van Samsung automatisch schakelt van lens en de goede sensor eigenlijk alleen gebruikt wordt bij het focussen op afstanden groter dan om en nabij een meter.

Blijf dus nog even zoeken tot ik een betere vervanger heb gevonden kwa camera... Vandaag ga ik een A52s testen, ik verwacht er nu niet zoveel meer van, maar een kennis van mij heeft dit model en die zie ik vanavond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28EZVkyQDxuNZAgbOe_990X7Lw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vbewjd5LON6DcYhpxpbO5nO6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Heb je ook Google camera geprobeerd?
Tegenwoordig is software haast belangrijker als de camerasensor(s) zelf, en is vaak een Google Camera apk die specifiek voor het toestel is gemaakt beter geoptimaliseerd dan de standaard camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

dutchgio schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:42:
Heb je ook Google camera geprobeerd?
Tegenwoordig is software haast belangrijker als de camerasensor(s) zelf, en is vaak een Google Camera apk die specifiek voor het toestel is gemaakt beter geoptimaliseerd dan de standaard camera app.
Hi thanks, ik heb zitten zoeken maar kon niet direct een betrouwbare link vinden naar de gcam app.

Onder deze video stond het e.e.a.:
YouTube: Poco F1 | GCAM 8.1 | Cinematic Pan | Motion Photos | Focus Tracking ...

Kwa optimalisatie merkte ik met de S21 FE inderdaad ook dat de camera wel 'wil', maar dat de keuzes en instellingen door Samsung zelf vooral in de weg zaten.

Mocht iemand hier een betrouwbare link hebben, ik zit nog op MIUI 11 (Android 10).

Is dit de juiste plek?
https://forum.xda-develop...ollection-guides.4192715/

Heb hier de nieuwste gepakt:
https://www.celsoazevedo....id/google-camera/dev-bsg/

Inmiddels heb ik het een beetje uitgevonden. De 8.1 versie van BSG blijft bij mij buggen bij het saven van foto's, de laatste beta kan niet focussen met video en laat nooit de laatstgenomen foto zien. Ik kan alleen de een-na-laatste foto zien en is een vrij trage app.

[ Voor 19% gewijzigd door Ohmarinus op 30-03-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ohmarinus schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:01:
[...]
Mocht iemand hier een betrouwbare link hebben, ik zit nog op MIUI 11 (Android 10).

Is dit de juiste plek?
https://forum.xda-develop...ollection-guides.4192715/
XDA is over het algemeen betrouwbaar. Sanity, Parrot en BSG zijn de grote drie qua Google Camera op de Poco F1. Afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en ROM werkt de een wat beter dan de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Heb gisteren voor het eerst in mijn leven lineageos geinstalleerd (daarvoor dus 3,5 jaar die meegeleverd MIUI gedraaid). Ging grotendeels heel soepel, had nog de meeste moeite met de unlock tool van xiaomi (ook al zag mijn Windows laptop de telefoon perfect met adb en zo, bleef die klagen dat hij die telefoon niet zag in fastboot mode).

Daarna in fastboot die lineageos 19.1 recovery erop gezet, en vanuit de recovery mode die 19.1 erop gezet samen met mindthegapps voor 64bits processors. Enige problemen in het OS waren voor mij netflix (niet beschikbaar in play store), dus moeten sideloaden en paypal die crashte. Beetje gegoogled en met magisk en denylists ook makkelijk opgelost. Verder alleen de default browser (jelly) toch maar vervangen door chrome en de default toetsenbord door gboard, maar voor de rest werkt het allemaal perfect voor mij out-of-the-box.

Heb wel een algemene vraag over lineageos voor de ervaren lineageos gebruikers hier; ik gebruik dus de recovery en lineageos versie van https://download.lineageos.org/beryllium , volgens mij is dat niet via twrp.

Wat me niet helemaal duidelijk is wat ik het komende jaar moet doen met security updates van Android 12. Gaat dat automatisch uitgerold worden op mijn telefoon (nee toch?), of moet ik zelf op gezette tijden de hele procedure volgen (dus zeg er is een versie op 21 juli, dan start ik in fastboot en flash de betreffende recovery daar, dan naar recovery mode en de hele lineageos van 920 MB flashen)?
Of flash ik dan een complete andere zip met alleen de betreffende updates tov mijn huidige versie (en zo ja, waar vind ik die dan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• civspeler
sewer schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:06:
Wat me niet helemaal duidelijk is wat ik het komende jaar moet doen met security updates van Android 12. Gaat dat automatisch uitgerold worden op mijn telefoon (nee toch?), of moet ik zelf op gezette tijden de hele procedure volgen (dus zeg er is een versie op 21 juli, dan start ik in fastboot en flash de betreffende recovery daar, dan naar recovery mode en de hele lineageos van 920 MB flashen)?
Of flash ik dan een complete andere zip met alleen de betreffende updates tov mijn huidige versie (en zo ja, waar vind ik die dan)?
Ik heb er verder weinig verstand van. Ik zit helaas nog op MIUI en heb daarom je post met grote belangstelling gelezen.

Maar staat het antwoord op deze vraag niet gewoon op https://wiki.lineageos.org/devices/beryllium/update ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Ah ja thanks, die site had ik compleet gemist. Gaat dan zo te zien semi automatisch (nou ja, met 2 reboots dan), dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Lineage recovery krijg je OTA updates, met TWRP niet. Heeft met encryptie te maken dacht ik. Er zijn twee verschillende methodes van encryptie blijkbaar, Android 12 (LOS 19.1) gebruikt FBE en Android 11 (LOS 18.1) kwam met FDE. TWRP kan FBE niet decrypten en daarom kan je voorlopig enkel Lineage recovery gebruiken voor LOS 19.1, al zat er onlangs in de changelog iets over FDE en zijn er mensen die beweren dat het hun wel al gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 29-05 14:28
Sinds vrijwel het begin in het bezit van de F1 en nog steeds heel tevreden.
Nouja, bijna geheel tevreden.
Mijn telefoon draait stock MIUI 12.0.3, zonder root of unlocked bootloader of wat dan ook.

Sinds een tijdje werkt de GPS niet heel lekker meer. Het is niet afhankelijk van de apps, zowel bij Google Maps als bij losse navigatie-apps verliest de GPS regelmatig zijn fix. Niet alleen vlak na opstarten maar ook gedurende de reis zit hij er regelmatig een straat naast of denkt de GPS zelfs dat we de andere kant op gaan.

Hebben meer mensen hier last van?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Buzz-01 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:44:
Sinds vrijwel het begin in het bezit van de F1 en nog steeds heel tevreden.
Nouja, bijna geheel tevreden.
Mijn telefoon draait stock MIUI 12.0.3, zonder root of unlocked bootloader of wat dan ook.

Sinds een tijdje werkt de GPS niet heel lekker meer. Het is niet afhankelijk van de apps, zowel bij Google Maps als bij losse navigatie-apps verliest de GPS regelmatig zijn fix. Niet alleen vlak na opstarten maar ook gedurende de reis zit hij er regelmatig een straat naast of denkt de GPS zelfs dat we de andere kant op gaan.

Hebben meer mensen hier last van?
Ja, hier ook, soms. Maar ik gebruik GPS amper, dus voor mij is het niet zo'n probleem.

Ik zit trouwens ook nog op stock MIUI Global 12.0.3. Kleine kans dat het daar aan ligt, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee, nog nooit meegemaakt op zelfde stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
Ook hier geen issues met GPS op stock MIUI.

Waar ik sinds een weekje wel wat meer van merk is dat de accu nu toch wel echt een stuk sneller leeg gaat. Geen verrassing natuurlijk, na bijna 4 jaar lang dag en nacht aan te hebben gestaan. Maar wellicht toch maar langzaam op zoek naar een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat merk ik ook wel. Vind het voor de rest nog steeds een fijn toestel, het enige dat wat tegenvalt is de helderheid van het scherm in fel zonlicht.
Ik kijk al heel lang naar een alternatief voor als mijn poco de geest zou geven,
op dit moment denk ik dat dat de Xiaomi 11t pro zou zijn, vanwege de camera en de verwachte updates. De 11 ultra valt helaas niet in de prijzen omdat die minder updates zal krijgen.
Maar voorlopig doet hij het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 11:24
Eleni schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:09:
Dat merk ik ook wel. Vind het voor de rest nog steeds een fijn toestel, het enige dat wat tegenvalt is de helderheid van het scherm in fel zonlicht.
Ik kijk al heel lang naar een alternatief voor als mijn poco de geest zou geven,
op dit moment denk ik dat dat de Xiaomi 11t pro zou zijn, vanwege de camera en de verwachte updates. De 11 ultra valt helaas niet in de prijzen omdat die minder updates zal krijgen.
Maar voorlopig doet hij het nog!
Hier precies hetzelfde gevoel. Hij doet het nog boven verwachting goed. Zou niet weten wat ik nu zou moeten kopen, inderdaad wel ff kijken iets met wat langer updates. Denk dat ik wel direct bij aanschaf op de .eu rom over zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:36
HowsMyApple schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:17:
Ook hier geen issues met GPS op stock MIUI.

Waar ik sinds een weekje wel wat meer van merk is dat de accu nu toch wel echt een stuk sneller leeg gaat. Geen verrassing natuurlijk, na bijna 4 jaar lang dag en nacht aan te hebben gestaan. Maar wellicht toch maar langzaam op zoek naar een vervanger.
Of de accu vervangen, dat scheelt weer e-waste en de Poco F1 kan nog best even mee. Met LineageOS draait er zelfs Android 12 al een tijdje prima op. ;)

https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/138933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
thomas_n schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Of de accu vervangen, dat scheelt weer e-waste en de Poco F1 kan nog best even mee. Met LineageOS draait er zelfs Android 12 al een tijdje prima op. ;)

https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/138933
Moet eerlijk bekennen dat ik niet eens heb gekeken of dat mogelijk is. In deze tijden kan je er bijna vanuit gaan dat het allemaal vastgelijmd of gesoldeerd zit. Heb je toevallig zelf de accu wel vervangen, gezien je het zo zegt?

Qua snelheid etc vind ik 'm nog meer dan prima. Helaas is de kwaliteit van de camera toch wel echt een paar niveau's beneden die van de s21 van m'n vriendin. Al heb ik m'n software voor de camera ook al in geen tijden aangepast.
Wellicht ook maar eens kijken naar LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Batterij vervangen kan wel maar lees daar niet zulke positieve resultaten over, de kwaliteit schijnt toch vaak minder te zijn.
Je kunt nog wat verbetering scoren met Google cam of camera go, vind ik tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier intussen al een waardige batterij gevonden en de wissel gedaan? M'n Poco F1 moet tegenwoordig iets te snel aan de lader maar ik wil 'm echt niet inruilen voor iets anders.

Op AliExpress vind je genoeg kits maar ik heb weinig vertrouwen in de batterijen die je daar koopt. Destijds voor mijn Honor 7 ook een batterij gekocht (toen via Ebay, verkoper en product met goede rating) maar die batterij bleek even snel leeg te gaan als m'n toen 3 jaar oude batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee, ik heb de mijne inmiddels met bloedend hart tot reservetoestel gepromoveerd.
Een aantal maanden geleden een Xiaomi 11t pro gekocht, was een goede aanbieding.
Voelt eigenlijk behoorlijk hetzelfde als de Poco, wat sneller, wat helderder scherm en NFC en 5g. Die laatste 2 zaken begon ik wel te missen.
Moet zeggen dat hij erg goed bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:37
Eleni schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:28:
Voelt eigenlijk behoorlijk hetzelfde als de Poco, wat sneller, wat helderder scherm en NFC en 5g.
NFC zit toch gewoon op de Pocophone F1? Mijn vriendin gebruikt het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Pocophone F1 heeft geen NFC, mogelijks zijn er wel versies mét maar ook hier in de review op Tweakers.net ontbrak het.

Voor m'n volgende smartphone wil ik toch kijken voor 'n model met draadloos laden, al weet ik niet of ik bereid ben zoveel geld neer te tellen. Heb nu een Samsung Watch 4 die draadloos laadt en een auto die het ondersteunt dus zou een meerwaarde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:15
Ik heb ook met pijn in het hart een ander toestel gehaald. De Pixel 6a was in de aanbieding en is van een vergelijkbaar formaat en heeft in mijn (ondeskundige) ogen een veel betere camera. Wel een mindere fingerprintscanner maar daar valt mee te leven.

Misschien doe ik nog eens een batterij-swap voor mijn F1 (die gaat naar familie in het buitenland, er staat al jaren LineageOS op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
@Tarax Ik gebruikte de pocophone F1 al een tijdje met gcam en dat gaf echt beduidend betere foto's dan de standaard camera app.

Ik heb onlangs ook de overstap gemaakt naar de pixel 6a. Ik zou zeggen dat die qua accu iets beter presteert dan mn 4 jaar oude pocophone.

De locatie van de feilloze fingerprintscanner in combinatie met het vrijwel altijd feilloze face-unlock, is iets waar de pixel 6a wel erg veel onderdoet voor de pocophone. Laten we hopen dat face-unlock nog ooit softwarematig toegevoegd kan/gaat worden en dan ook net zo goed werkt in de praktijk.

Mogelijk dat ik nog eens ga proberen een custom rom op de pocophone te zetten, want afgezien van de slechte software ondersteuning, kon ik eigenlijk nog geen nadelen ontdekken aan dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe het al jaren zonder Face Unlock omdat LOS gestopt is met de ondersteuning omdat Google dat ook deed, jammer want wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tarax schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:18:
Ik heb ook met pijn in het hart een ander toestel gehaald. De Pixel 6a was in de aanbieding en is van een vergelijkbaar formaat en heeft in mijn (ondeskundige) ogen een veel betere camera.
Die Pixel 6a is (was?) ook wel een steal voor de 299 van de afgelopen tijd.
Qua camera zou ik verwachten dat een Poco met recente Gcam identiek presteert aan deze Pixel, aangezien ze dezelfde camerachip gebruiken. Hooguit heeft de Pixel een wat sterkere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb vandaag dan maar eens werk gemaakt van de upgrade van LOS 18.1 naar 19.1. Toestel voelt weer als nieuw aan nu. Ging vrij vlot zonder enige factory reset of dataverlies. Tot nu toe nog geen problemen tegengekomen en eindelijk terug One-hand mode wat ik toch wel miste op LOS 18.1. _/-\o_

Nog steeds jammer wel dat Face Unlock er niet meer in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penicks
LOS 20 is nu ook beschikbaar, hoeza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
penicks schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:08:
LOS 20 is nu ook beschikbaar, hoeza!
Zag het ook! Ze zijn er snel bij deze keer. Ik ben nog maar net overgeschakeld naar 19.1 vorige maand 🙂.

Gaat echt moeilijk worden een waardige vervanger te vinden als m'n F1 het ooit begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Is vast niet mogelijk/slim om de 20.0 over 19.1 te zetten, met behoud van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:06:
Is vast niet mogelijk/slim om de 20.0 over 19.1 te zetten, met behoud van data?
Ik ben probleemloos van 18.1 naar 19.1 gegaan zonder te wipen dus lijkt me perfect mogelijk. Er is ook veel minder gewijzigd in 20 t.o.v. 19.1 dus ik verwacht ook hier geen problemen. ROM flashen en GAPPS 13 erover, binnenkort eens werk van maken.

Enige wat ik voor de vorige upgrade gedaan heb is mijn PIN-code verwijderd, voor de zekerheid. Na de upgrade opnieuw ingesteld en alles werkte als een zonnetje. Ook overgeschakeld op LOS recovery i.p.v. TWRP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sewer
Werkt inderdaad prima, heb even de stappen voor mezelf opgeschreven, wellicht handig voor anderen die het ook gaan doen :)

- Installeer platform tools (https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools 'platform-tools') op computer
- start cmd vanuit die folder (hoeft geen administrator rechten)
<in cmd> adb reboot-bootloader (of hou volume down + power vast totdat je het gele poco logo ziet) - telefoon zit in fastboot
<in cmd> fastboot devices
<in cmd> fastboot flash recovery lineage-20.0-20230101-recovery-beryllium.img

<telefoon> hou volume up + power vast totdat je het gele poco logo ziet - nu zit je in de recovery mode, hier moet 20.0 bovenin staan
<telefoon> Ga naar Apply Update | Apply from ADB
<computer> adb sideload lineage-20.0-20230101-nightly-beryllium-signed.zip
<computer> adb sideload MindTheGapps-13.0.0-arm64-20221025_100653.zip

Ik heb dit van een andere pc gedaan dan vorige keer, en hier hetzelfde probleem dat ADB wel direct werkt vanuit die platform tools, maar fastboot niet werkt. Door deze youtube YouTube: How to Fix Fastboot device not detected - Fastboot Waiting for devic... mijn fastboot probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:50:
Werkt inderdaad prima, heb even de stappen voor mezelf opgeschreven, wellicht handig voor anderen die het ook gaan doen :)

- Installeer platform tools (https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools 'platform-tools') op computer
<in cmd> adb reboot-bootloader (of hou volume down + power vast totdat je het gele poco logo ziet) - telefoon zit in fastboot

<telefoon> hou volume up + power vast totdat je het gele poco logo ziet - nu zit je in de recovery mode, hier moet 20.0 bovenin staan

Ik heb dit van een andere pc gedaan dan vorige keer, en hier hetzelfde probleem dat ADB wel direct werkt vanuit die platform tools, maar fastboot niet werkt. Door deze youtube YouTube: How to Fix Fastboot device not detected - Fastboot Waiting for devic... mijn fastboot probleem kunnen oplossen.
Exact hoe ik mijn upgrade van 18.1 naar 19.1 heb gedaan en ook ik had het probleem dat m'n Poco in fastboot niet herkend werd door ADB. Heb het YouTube filmpje niet bekeken maar vermoed dat men daar ook gewoon een andere driver heeft gebruikt om het op te lossen. Was voor mij wel even zoeken om de juiste driver te vinden.

Zo ga ik dus eerstdaags ook de upgrade naar 20.0 doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:15
Ik had dat in Windows 10 ook van de week toen ik een update van 19 naar 20 wilde doen. "fastboot devices" gaf geen enkele info. Blijkbaar was het een driver probleem. Kreeg het niet voor elkaar, vanalles geprobeerd.
Op een andere laptop met Linux (Manjaro) was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10

Nikeo

Jawelles

Helaas is de barst in het scherm doorgetrokken in de elektronica er onder. Met rubbercement ging het 2 jaar lang goed maar nu toch kapot. Heeft iemand ervaringen met het repareren of laten repareren van het scherm? Ik las een aantal reacties dat het lastig zou zijn bij de F1? wbt snelheid vond ik hem nog goed met lineageos.

Of is er een vervangend model dat goed in het rijtje past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penicks
penicks schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:38:
[...]

in december deze besteld voor ongeveer €26. je krijgt er de nodige tools en extra screen protectors bij.

gisteren dan aan de hand van deze guide proberen te vervangen, en dat ging best vlot eigenlijk.
je hebt zeker een hittepistool nodig vanaf je merkt dat iets niet gemakkelijk los te wringen is (zo zit de speaker bijvoorbeeld muurvast).
ik ging te hevig tekeer bij het proberen loskoppelen van de antennekabel en snokte dus ook de antennesocket mee. heb twee linkerhanden dus proberen dat ding (is echt maar paar mm groot) er terug aan te solderen maar met veel te lompe tools lukt het niet en intussen is het kabeltje ook wat verbrand.
heb van aliexpress wat nieuwe sockets en kabeltjes besteld want nu ben ik niets met de telefoon vanaf er geen wifi meer is. en ik vind de sub-300-euro-selectie in de smarthponewereld momenteel niet veel soeps.

maar daar ging het eigenlijk niet om: er is geen kwaliteitsverschil met het oem-scherm. qua hardheid kan ik niet meespreken, maar er plakt een screen protector op dus who cares. kortom, mits voorzichtigheid heb je voor nog geen €30 een volledig hernieuwde poco
ik quote even ouwe post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10

Nikeo

Jawelles

Ik heb een schermpje met frame besteld en een nieuwe batterij. Helaas is een mini ribbonkabeltje beneden bij de laadpoort gescheurd. Die is van de notification led zo te zien (?). Ik heb er zo geen zin meer in. In plaats van alle losse moduletjes over te zetten naar de telefoon had ik beter met een fohn even het schermpje los kunnen halen van het framepje en alleen dat overzetten. (of alleen een los scherm bestellen) Zat filmpjes van te vinden.

(Het reparatiesetje is nog intact (dus batterij en het scherm + tools inclusief b7000 lijm) Mag iemand voor 15 euro inc verzenden wel overnemen. evt inclusief alle resterende onderdeeltjes)

Toch weer zonde. Telefoon was nog snel zat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 29-03-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na bijna 5 jaar is de batterij van m'n Poco F1 toch al redelijk wat gedegradeerd merk ik. Moet nu meestal 2x per dag aan de lader om verder te kunnen. Iemand ervaring met het vervangen van de batterij en aankoop van een kwalitatieve batterij? Laatste keer dat ik dit gedaan had was dus 5 jaar geleden bij m'n Honor 7 maar de 'nieuwe' batterij was toen niet veel beter als mijn 3 jaar oude batterij.

Ik ben een beetje bang dat de 'nieuwe' batterijen die je nu koopt voor de Poco F1 ook al wat verouderd zijn en dat de kwaliteit dus niet geweldig gaat zijn. Ik zou 'm toch graag nog houden tot zijn 5e verjaardag eind dit jaar en dan richting een Pixel gaan vrees ik. Fotokwaliteit primeert voor mij alsook een cleane ROM (geen Samsung dus) en lange ondersteuning. Nog zeer tevreden van m'n Poco F1 verder maar het feit dat sommige apps gewoon niet werken met/zonder root omdat er een custom ROM op draait vind ik bijzonder irritant. Mynexuzhealth, Payconic, Netflix, Itsme en nu ook BNP Fortis Paribas zijn zo van de apps die altijd problemen geven. De ene werkt met root en Zygisk, maar voor de andere mag je niet geroot zijn...

M'n Poco F1 zou ik dan met nieuwe batterij willen doorschuiven naar de kinderen na eerst te upgraden naar LOS 20, maar daarvoor moet ik een clean install doen en dat zie ik nu niet meer zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Largamelion schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:52:
Na bijna 5 jaar is de batterij van m'n Poco F1 toch al redelijk wat gedegradeerd merk ik. Moet nu meestal 2x per dag aan de lader om verder te kunnen. Iemand ervaring met het vervangen van de batterij en aankoop van een kwalitatieve batterij? Laatste keer dat ik dit gedaan had was dus 5 jaar geleden bij m'n Honor 7 maar de 'nieuwe' batterij was toen niet veel beter als mijn 3 jaar oude batterij.

Ik ben een beetje bang dat de 'nieuwe' batterijen die je nu koopt voor de Poco F1 ook al wat verouderd zijn en dat de kwaliteit dus niet geweldig gaat zijn. Ik zou 'm toch graag nog houden tot zijn 5e verjaardag eind dit jaar en dan richting een Pixel gaan vrees ik. Fotokwaliteit primeert voor mij alsook een cleane ROM (geen Samsung dus) en lange ondersteuning. Nog zeer tevreden van m'n Poco F1 verder maar het feit dat sommige apps gewoon niet werken met/zonder root omdat er een custom ROM op draait vind ik bijzonder irritant. Mynexuzhealth, Payconic, Netflix, Itsme en nu ook BNP Fortis Paribas zijn zo van de apps die altijd problemen geven. De ene werkt met root en Zygisk, maar voor de andere mag je niet geroot zijn...

M'n Poco F1 zou ik dan met nieuwe batterij willen doorschuiven naar de kinderen na eerst te upgraden naar LOS 20, maar daarvoor moet ik een clean install doen en dat zie ik nu niet meer zitten.
Om even terug te komen op mijn eigen bericht. Gisteren mijn Nohon batterij van AliExpress ontvangen en geïnstalleerd, dat verliep vrij moeiteloos alleen een klein beetje sukkelen om de cover eraf te krijgen maar viel in elk geval een pak beter mee dan m'n Honor 7.

Batterij lijkt ook goed te werken. Gisteren losgekoppeld om 16u30 met 100% en nu om 11u de volgende dag nog 47% over. Met de originele batterij had ik al lang moeten bijladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penicks
LOS 21 vanaf nu ook te downloaden (y)

ik liet in november trouwens ook een nohon batterij plaatsen en hij doet het nu ook weer prettig

[ Voor 36% gewijzigd door penicks op 16-02-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
penicks schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:24:
LOS 21 vanaf nu ook te downloaden (y)

ik liet in november trouwens ook een nohon batterij plaatsen en hij doet het nu ook weer prettig
M'n Nohon doet het ook nog steeds top. Na een goeie 5 jaar draait alles hier nog steeds als een zonnetje. Als ik de Poco F1 echter naast een nieuwe smartphone leg met 'n AMOLED scherm, dan zie je pas dat het scherm wel gedateerd is, overdag in volle zon ook amper zichtbaar, wellicht het zwakste punt van ons toestel.

LOS 20 heb ik geskipt omdat ik geen clean install wou doen, de encryptie is daar immers gewijzigd en upgraden van 19.1 naar 20 was geen optie. Nu mss wel de moeite eens doen om ineens naar 21 te gaan, maar is sowieso een dag werk om alles weer in te stellen. Al die authenticators, ItsMe, bank app, etc... zie er echt tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
sewer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:50:

Zojuist 'dirty' geflasht van 20 naar 21, en werkt prima.
Dus recovery.img en lineage-21.0-20240216-nightly-beryllium-signed.zip gedownload op https://download.lineageos.org/devices/beryllium/builds , en mindthegapps 14 van https://github.com/MindTheGapps/14.0.0-arm64/releases , en dan met bovenstaande instructies erop gezet.

Mijn eerste lineageos als vervanging van MIUI was versie 19, en nu dus twee maal Android geupgrade, en lijkt allemaal goed te werken zonder verlies van data of apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
sewer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:01:
[...]

Zojuist 'dirty' geflasht van 20 naar 21, en werkt prima.
Dus recovery.img en lineage-21.0-20240216-nightly-beryllium-signed.zip gedownload op https://download.lineageos.org/devices/beryllium/builds , en mindthegapps 14 van https://github.com/MindTheGapps/14.0.0-arm64/releases , en dan met bovenstaande instructies erop gezet.

Mijn eerste lineageos als vervanging van MIUI was versie 19, en nu dus twee maal Android geupgrade, en lijkt allemaal goed te werken zonder verlies van data of apps.
En ook _dirty_ van 21 naar 22 ging prima op mijn beschreven manier, met dus de 22.1 files van https://download.lineageos.org/devices/beryllium/builds en MindTheGapps-15.0.0-arm64-20240928_150548 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een goeie maand geleden eindelijk de overstap van LOS 19.1 naar LOS 21 gemaakt, via clean install. Was veel werk maar toestel voelt weer als nieuw. Volg de ontwikkeling niet meer op de voet maar mooi dat Android 15 er nu ook al zo snel is, binnenkort maar eens dirty flashen dan.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's