Maar als ik alles via 1 SIM doe zou het dan toch weer moeten werken, dat werkt in een single sim toestel ook. of mis ik ietsdutchgio schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:40:
[...]
Dat ligt aan de dual sim implementatie. De meeste telefoons hebben dual standby, dat houdt in dat er 1
radiochip is. Je bent op beide bereikbaar, maar wanneer je in gesprek bent is er slechts één sim via die radio actief.
Je zou dan moeten kijken naar een toestel welke dual active functionaliteit heeft. Dan zijn er 2 radio's beschikbaar.
Ja dan zou internet moeten werken tijdens het bellen. Waarschijnlijk val je terug op 3g doordat bellen over 4g niet ondersteund wordt.vogels schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:28:
[...]
Maar als ik alles via 1 SIM doe zou het dan toch weer moeten werken, dat werkt in een single sim toestel ook. of mis ik iets
En als je nog verder terugvalt naar 2G om wat voor reden dan ook, is je internet natuurlijk ook weg.
Maar zelfs op 3G zou internet toch nog gewoon moeten functioneren? hij doet helemaal niets. krijg niet eens app's binnen.dutchgio schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Ja dan zou internet moeten werken tijdens het bellen. Waarschijnlijk val je terug op 3g doordat bellen over 4g niet ondersteund wordt.
Als ik de vingerafdruksensor van de poco tegen het logo van de JBL charge 3 aanhoud dan gaat het scherm uit en weer aan bij wegnemen

Ik mis de clou denk ik... Waarom zou je dat überhaupt doen?Trebbors schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:23:
Als ik de vingerafdruksensor van de poco tegen het logo van de JBL charge 3 aanhoud dan gaat het scherm uit en weer aan bij wegnemen
Bij het muziek luisteren via bluetooth zette we de telefoon toevallig tegen de speaker aan. Telkens het beeld uit. Dat blijkt dus alleen bij dat rode logo te gebeuren. In de buurt komen is al genoeg.LightPhoenix schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:49:
[...]
Ik mis de clou denk ik... Waarom zou je dat überhaupt doen?
Dacht eerst aan een NFC chip maar die heeft de poco niet en onlogisch bij zo'n speaker.
Misschien heeft iemand een idee of zelf ook een JBL charge o.i.d.
Is dat niet gewoon een functie voor magnetische hoesjes? Flap van hoesje dicht is scherm automatisch uit?Trebbors schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:00:
[...]
Bij het muziek luisteren via bluetooth zette we de telefoon toevallig tegen de speaker aan. Telkens het beeld uit. Dat blijkt dus alleen bij dat rode logo te gebeuren. In de buurt komen is al genoeg.
Dacht eerst aan een NFC chip maar die heeft de poco niet en onlogisch bij zo'n speaker.
Ah OK, kon zelf niet zoveel bedenken. Wat @SebasFM zegt lijkt me idd het meest plausibel. Magnetischveld van de speaker welke de sensor triggered.Trebbors schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:00:
[...]
Bij het muziek luisteren via bluetooth zette we de telefoon toevallig tegen de speaker aan. Telkens het beeld uit. Dat blijkt dus alleen bij dat rode logo te gebeuren. In de buurt komen is al genoeg.
Hoe simpel kan het soms zijnLightPhoenix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:31:
[...]
Ah OK, kon zelf niet zoveel bedenken. Wat @SebasFM zegt lijkt me idd het meest plausibel. Magnetischveld van de speaker welke de sensor triggered.
11.0.9 is uit... juni security update..
Een download link voor deze update staat hier.
Zojuist de nieuwe miui 11 geïnstalleerd op mijn F1. Kan nu alleen de encryptie optie niet meer vinden.. ook Google weet geen raad.. iemand een tip waar die is gebleven :-)
Ik kan hem via de app activity launcher vinden, maar de foutmelding is wat gek met 78% accu en kan niets aanpassen:
![]() | ![]() |
[ Voor 49% gewijzigd door red bull op 03-08-2020 08:55 ]
Hier ook even geprobeerd en daar zie ik met 93 procent accu de melding 'sluit je lader aan en probeer het opnieuw'. Wanneer ik dat doe dan is de knop niet meer greyed out. Heb het niet geprobeerd aangezien ik dat zelf niet wil.red bull schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:55:
Ik kan hem via de app activity launcher vinden, maar de foutmelding is wat gek met 78% accu en kan niets aanpassen:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb het ondertussen gevonden. Je moet eerst de ontwikkelaars modus activeren door 7x op de miui versie te klikken. Dan komt hij pas beschikbaar
Vooraankondiging vanuit het Xiaomi updates telegram kanaal:
Poco F1: planned to release next week(might get postponed, don't blame me), due to some bugs and stability issues update has been postponed again and again, hopefully everything will get fixed by August.
Hopelijk deze week miui12 voor onze telefoontjes
Poco F1: planned to release next week(might get postponed, don't blame me), due to some bugs and stability issues update has been postponed again and again, hopefully everything will get fixed by August.
Idempotent.
Verwijderd
Ben benieuwd! Wat mogen we verwachten?MainframeX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:03:
Op xiaomi.eu staat die al vanaf vandaag, ik ben die rom nu aan het downloaden. Ben benieuwdMainframeX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:03:
/edit
Inmiddels de update gedraaid. Trouwens, niet downloaden via de updater als je vanaf v11 komt, maar handmatig doen en dan installatiebestand selecteren. Reden is mij niet bekend. Bestand is trouwens flink groter dan de laatste V11, het was 1,9GB, dat is nu 2,2GB.
Na installatie nog geen gekke dingen gezien. V12 ziet er wel net iets gelikter uit.
[ Voor 26% gewijzigd door yodeluxe op 10-08-2020 20:15 ]
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Voor zover ik weet zijn het vooral visuele veranderingen. Ik had hier en daar ook al een opmerking gelezen dat de uitstraling een beetje op dat van een iphone OS leek. Ik hoop in ieder geval dat ze de stabiliteit van de huidige firmware gelijk kunnen houden. Het toestel werkt op moment zo goed dat ik het zelfs een beetje saai vind worden en atypisch voor een Android toestel.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Ben benieuwd! Wat mogen we verwachten?
Het gaat dan hierbij met name om de Xiaomi.eu release? Global is in ieder geval nog niet uit voor zover ik kan zien. Ik draai zelf geen Xiaomi.eu omdat ze daar geen Exchange/Office365 services meeleveren op de firmware (en geen methode om deze achteraf te installeren). Hierdoor kan ik o.a. in de Gmail app niet mijn werk email en agenda installeren. Wel jammer want de rest van de rom kwam wel iets schoner over dan de Global rom.yodeluxe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:45:
[...]
Op xiaomi.eu staat die al vanaf vandaag, ik ben die rom nu aan het downloaden. Ben benieuwd
/edit
Inmiddels de update gedraaid. Trouwens, niet downloaden via de updater als je vanaf v11 komt, maar handmatig doen en dan installatiebestand selecteren. Reden is mij niet bekend. Bestand is trouwens flink groter dan de laatste V11, het was 1,9GB, dat is nu 2,2GB.
Na installatie nog geen gekke dingen gezien. V12 ziet er wel net iets gelikter uit.
Idempotent.
De xiaomi.eu rom is voor de Pocophone een aangepaste global rom, dus die zal wel ergens te downloaden zijn. Waar weet ik dan weer niet helaas...MainframeX schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:35:
Het gaat dan hierbij met name om de Xiaomi.eu release? Global is in ieder geval nog niet uit voor zover ik kan zien.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Poco F1 Global Stable V12.0.0.3
Recovery ROM
http://bigota.d.miui.com/...JMIXM_717b8159c6_10.0.zip
Edit: Ik krijg m'n toestel alleen niet zover dat zowel de recovery als ota zips gezien worden. Het lijkt er op dat deze nog niet geïnstalleerd kunnen worden.
Edit2: Dit is dus een zogenaamde pilot release: https://c.mi.com/thread-3258428-1-0.html
Recovery ROM
http://bigota.d.miui.com/...JMIXM_717b8159c6_10.0.zip
Edit: Ik krijg m'n toestel alleen niet zover dat zowel de recovery als ota zips gezien worden. Het lijkt er op dat deze nog niet geïnstalleerd kunnen worden.
Edit2: Dit is dus een zogenaamde pilot release: https://c.mi.com/thread-3258428-1-0.html
[ Voor 47% gewijzigd door MainframeX op 11-08-2020 22:33 ]
Idempotent.
sinds vandaag een probleem met mijn f1:
afspelen van muziek e.d. geeft geen geluid meer.
Beller hoor ik niet, beller hoort mij wel. Zet ik hem op handsfree, dan werkt de speaker gewoon. Bluetooth is uit, alle volume sliders staan op 100%
Beller hoor ik niet, beller hoort mij wel. Zet ik hem op handsfree, dan werkt de speaker gewoon. Bluetooth is uit, alle volume sliders staan op 100%
Vreemd. Iets geupdate? Welke ROM draai je als ik vragen mag? Heb je iets van een equalizer/geluidsmixing app op de achtergrond draaien? (vraag naar de bekende weg, maar je weet het nooit).sander817 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:05:
Had ik van de week ook ineens, telefoon herstart en alles deed het weer dus wellicht overbodige vraag maarre... al een keer herstart?sander817 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:05:
ja, maar geen verschil. Nu ineens wel weer geluid, zonder herstart. Geen idee
Sinds 2 dagen heb ik last dat zeer onregelmatig mijn SIM kaarten niet meer herkent worden en dan tegelijkertijd mijn WIFI uitvalt. Soms gevolgd door een spontane reboot, soms niet. Soms lijken de SIMs na een paar minuten weer te worden gevonden, vaak bijna direct daarna gaan ze weer tegen de vlakte.
Al een paar dingen geprobeerd, een sim eruit, andere sim eruit (lijkt bij beide op te treden in op beide plekken in de SIM tray). Wat ik apart vind is dat de WIFI ook vastloopt. Als ik met mijn eduroam app probeer contact te krijgen met het lokale netwerk geeft de WIFI debug aan dat het device busy is.
Ik zit nog gewoon op de normale MIUI build, bootloader is nog locked en heb al een gewone reflash van het de laatste update geprobeerd. Mag nog niet baten.
Backup is al gemaakt, dus wellicht ga ik hem maar proberen te unlocken en alles via Fast Boot opnieuw te flashen, baal alleen als een stekker dat ik dan al mijn apps weer in moet stellen (ook mijn 2FA weer moet gaan inregelen etc).
Mocht iemand nog ideeën hebben dan hoor ik het graag. Ga iig vanavond de SIMs nog in andere toestellen proberen.
Al een paar dingen geprobeerd, een sim eruit, andere sim eruit (lijkt bij beide op te treden in op beide plekken in de SIM tray). Wat ik apart vind is dat de WIFI ook vastloopt. Als ik met mijn eduroam app probeer contact te krijgen met het lokale netwerk geeft de WIFI debug aan dat het device busy is.
Ik zit nog gewoon op de normale MIUI build, bootloader is nog locked en heb al een gewone reflash van het de laatste update geprobeerd. Mag nog niet baten.
Backup is al gemaakt, dus wellicht ga ik hem maar proberen te unlocken en alles via Fast Boot opnieuw te flashen, baal alleen als een stekker dat ik dan al mijn apps weer in moet stellen (ook mijn 2FA weer moet gaan inregelen etc).
Mocht iemand nog ideeën hebben dan hoor ik het graag. Ga iig vanavond de SIMs nog in andere toestellen proberen.
Je hebt het al opgelost, maar toen ik het een keer had kon ik het oplossen door een bekabelde koptelefoon erin te stoppen (toen had ik ook geluid door die koptelefoon) en eruit te trekken. Blijkbaar zat de telefoon in een foutieve modus waarbij die dacht dat er jackplug was aangesloten.Metro2002 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:44:
[...]
Had ik van de week ook ineens, telefoon herstart en alles deed het weer dus wellicht overbodige vraag maarre... al een keer herstart?
Gisteren miui 12 voor geïnstalleerd. Werkt heel soepel en ziet er erg fraai uit.
https://nl.xiaomitoday.it...iui-12-global-stable.html
https://nl.xiaomitoday.it...iui-12-global-stable.html
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
@Heimdallr , bedankt voor de tip.
Net geïnstalleerd volgens de handleiding op de website en werkt perfect.
Inderdaad grafisch er flink op vooruit gegaan.
Ter aanvulling: deze rom hierboven is gebaseerd op Android 10/Q (is niet altijd duidelijk, van MIUI 11 is bijv. een Android 8 en 9 versie), en het wiped verder niet je telefoon.
Gewoon de link openen in de phone browser, downloaden, en dan de instructies volgen (lokale package aanzetten door ergens 3x op klikken, dan 'choose package download' en dan staat het in de 'download' folder).
Gewoon de link openen in de phone browser, downloaden, en dan de instructies volgen (lokale package aanzetten door ergens 3x op klikken, dan 'choose package download' en dan staat het in de 'download' folder).
Vanmorgen kwam de update ota binnen, zie geen enorme verschillen.
Toch weer fijn dat de telefoon na twee jaar nog updates krijgt. Dat was met mijn vorige OnePlus X wel anders.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Dat ben ik met je eens, ook prettig dat de veiligheidsupdate weer behoorlijk up to date is.
Wat vind je er grafisch op vooruit gegaan dan?madmaxf1 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:36:
@Heimdallr , bedankt voor de tip.
Ik merkte dat alle icoontjes groter en vierkant waren, wat een erg krappe/volle indruk geeft. Ook de meldingen in het drop down menu zijn groter. Op mij komt het wat clownesk over.
De icoontjes heb ik kunnen veranderen naar hoe het ervoor was, dus kleiner en met afwijkende vormen en transparantie. De meldingen in het drop-down menu heb ik nog niet kunnen aanpassen.
Mijn vriendin heeft sinds gister de 12 update op haar Pocophone F1.
Batterij waarmee ze het 3 dagen vol hield, houdt het nu nog geen dag vol...
https://www.rouwette.com/
Hier ook sinds eergisteren de update binnen. Herken het hoge batterijverbruik niet. Vind het wel soepeltjes draaien eerlijk gezegd.
Bij mij is er ook niets veranderd aan het batterijverbruik.
Heb de 128gb versie maar dat zou geen invloed moeten hebben.
Heb de 128gb versie maar dat zou geen invloed moeten hebben.
Sinds de laatste miui update werkt OTG niet meer op mijn F1. Weet iemand of er iets aan te doen valt?
Ik heb ook het idee dat sinds de laatste update het batterij verbruik omhoog is gegaan, standby lijkt hetzelfde maar bij gebruik lijkt de batterij sneller leeg.Rouwette schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:24:
Mijn vriendin heeft sinds gister de 12 update op haar Pocophone F1.
Ook zijn de nieuwe iconen echt hondslelijk en geeft whatsapp niet altijd meer een notificatie via de led en is het rondje bij apps waar berichten voor zijn echt slecht te zien met de nieuwe iconen, al met al niet zo heel blij met de update

Ik heb het even voor je geprobeerd met een paar usb-sticks en muizen, werkt perfect.Hugo50 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:13:
Sinds de laatste miui update werkt OTG niet meer op mijn F1. Weet iemand of er iets aan te doen valt?
Gebruik een usb c hubje.
Ik had nog een paar on the go kabeltjes waar ik een usb c adapter op had gezet: dat werkt dus niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Eleni op 10-11-2020 23:31 . Reden: schrijffout ]
Je kunt toch allerlei andere iconen downloaden?Metro2002 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:51:
[...]
Ik heb ook het idee dat sinds de laatste update het batterij verbruik omhoog is gegaan, standby lijkt hetzelfde maar bij gebruik lijkt de batterij sneller leeg.
Ook zijn de nieuwe iconen echt hondslelijk en geeft whatsapp niet altijd meer een notificatie via de led en is het rondje bij apps waar berichten voor zijn echt slecht te zien met de nieuwe iconen, al met al niet zo heel blij met de update
Merk niets van hoger batterijgebruik maar misschien heb ik geluk.
heb een heel raar probleem sinds een paar dagen (ook nieuwe update)
De camera opent standaard de front cam - het lijkt erop alsof die denkt dat het de rear camera is.
Geen probleem zou je zeggen, maar bijvoorbeeld mijn bankieren app gebruikt nu ook de front cam, en kleine QR codes kan ik daar niet mee scannen.
Factory reset heeft helaas niet geholpen. Iemand ook dit issue??
De camera opent standaard de front cam - het lijkt erop alsof die denkt dat het de rear camera is.
Geen probleem zou je zeggen, maar bijvoorbeeld mijn bankieren app gebruikt nu ook de front cam, en kleine QR codes kan ik daar niet mee scannen.
Factory reset heeft helaas niet geholpen. Iemand ook dit issue??
Tx to: @internetofshit
Een muis en usb-stick werkt inderdaad, maar heb ik niet nodig. Ik wil graag bestanden uitwisselen met mijn laptop via usb. En dat lukt niet meer.
Net ook even getest: bij mij werkt het wel, heb een originele Xiaomi kabel gebruikt en bestandsoverdracht aangevinkt.Hugo50 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:50:
Een muis en usb-stick werkt inderdaad, maar heb ik niet nodig. Ik wil graag bestanden uitwisselen met mijn laptop via usb. En dat lukt niet meer.
Ik onlangs de het scherm vervangen...
Echter na de reparatie start het toestel niet meer op.
Het toestel reageert nog wel op de power button maar wanneer ik deze indruk krijg ik enkel een wit knipperend ledje te zien.
Na wat googlen zou dat te maken hebben met de batterij.
Echter krijg ik hem niet meer aan de praat. Op een of andere manier moet de batterij geresynched worden met het moederbord maar tot op heden ben ik hier nog niet in geslaagd,
Ik lees her en der dat een nieuwe accu zou kunnen helpen maar vooraleer ik een nieuwe koop wilde ik het toch nog proberen om hem met de orginele accu weer tot leven te krijgen omdat deze nog in prima staat is.
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit moet worden opgelost?
Echter na de reparatie start het toestel niet meer op.
Het toestel reageert nog wel op de power button maar wanneer ik deze indruk krijg ik enkel een wit knipperend ledje te zien.
Na wat googlen zou dat te maken hebben met de batterij.
Echter krijg ik hem niet meer aan de praat. Op een of andere manier moet de batterij geresynched worden met het moederbord maar tot op heden ben ik hier nog niet in geslaagd,
Ik lees her en der dat een nieuwe accu zou kunnen helpen maar vooraleer ik een nieuwe koop wilde ik het toch nog proberen om hem met de orginele accu weer tot leven te krijgen omdat deze nog in prima staat is.
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit moet worden opgelost?
Er is weer een nieuwe update voor de pocophone f1 beschikbaar miui global 12.0.3.
Bron: https://www.fonearena.com...tware-update-tracker.html
Zojuist zonder problemen geïnstalleerd.
Bron: https://www.fonearena.com...tware-update-tracker.html
Zojuist zonder problemen geïnstalleerd.
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
De F1 loopt nu dus voorop in security updates tov de F2! Ik mis mijn F1 nog altijd, had 'm weggedaan omdat ik met 64GB niet toe kwam. Als ik nu zie voor welke prijzen de F1 128GB verkocht wordt, is dat nog steeds een goeie koop eigenlijk
Ik heb de 128gb met nog een 128gb kaartje, en heb inderdaad voorlopig niet te klagen!
Jep: nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebViewVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:36:
Ik heb opeens last van veel crashende apps (oa Gmail) meer mensen last van?
Had het deze morgen gelukkig ook gelezen op Tweakers. Gelukkig maar want om half 9 kwam al het eerste telefoontje binnen hiervoor. Gebruiker even doorverwezen naar de Play Store en 10 min later antwoord dat het in orde wasVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:36:
Ik heb opeens last van veel crashende apps (oa Gmail) meer mensen last van?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Hallo allemaal, wie kan mij helpen??
Het probleem van de plotseling crashende apps, en veel apps niet meer kunnen openen, heb ik inderdaad kunnen oplossen op mijn Poco F3 Pro door de app Android System Webview te updaten in de Play Store.
Werkte prima!
Echter, heel af en toe gebruik ik ook nog mijn Xiaomi Pocophone F1. Maar daarop had ik die update nog niet uitgevoerd.
En nu ik die Pocophone F1 na langere tijd weer even wil gebruiken blijk ik zelfs de Play Store niet meer te kunnen openen, noch kan ik het internet op, noch kan ik andere telefoonupdates uitvoeren (ben wel gewoon aangesloten op en heb verbinding met WiFi), waardoor ik geen enkele kans zie om die app Android System Webview te updaten op mijn Pocophone F1.
Hoe kan ik nu, ondanks dat ook de Play Store niet meer opent, alsnog op mijn Pocophone F1 het probleem van de crashende apps oplossen en de app Android System Webview updaten, zodat ook mijn Pocophone F1 weer optimaal zal werken???
Dank alvast voor het meedenken!
Het probleem van de plotseling crashende apps, en veel apps niet meer kunnen openen, heb ik inderdaad kunnen oplossen op mijn Poco F3 Pro door de app Android System Webview te updaten in de Play Store.
Werkte prima!
Echter, heel af en toe gebruik ik ook nog mijn Xiaomi Pocophone F1. Maar daarop had ik die update nog niet uitgevoerd.
En nu ik die Pocophone F1 na langere tijd weer even wil gebruiken blijk ik zelfs de Play Store niet meer te kunnen openen, noch kan ik het internet op, noch kan ik andere telefoonupdates uitvoeren (ben wel gewoon aangesloten op en heb verbinding met WiFi), waardoor ik geen enkele kans zie om die app Android System Webview te updaten op mijn Pocophone F1.
Hoe kan ik nu, ondanks dat ook de Play Store niet meer opent, alsnog op mijn Pocophone F1 het probleem van de crashende apps oplossen en de app Android System Webview updaten, zodat ook mijn Pocophone F1 weer optimaal zal werken???
Excuus, indien ik mijn probleem op de verkeerde plek mocht hebbem geplaatst.
Ik ben echter bijna 70 jaar, ben volkomen nieuw hier en heb ook elders geen enkele ervaring met forums!
Heb dan ook geen idee, waar ik dit bericht dan moet plaatsen (zie hier echt door de bomen het bos niet meer), dus als iemand dat voor mij zou kunnen doen...? Heel graag, en alvast hartelijk dank!
Ik ben echter bijna 70 jaar, ben volkomen nieuw hier en heb ook elders geen enkele ervaring met forums!
Heb dan ook geen idee, waar ik dit bericht dan moet plaatsen (zie hier echt door de bomen het bos niet meer), dus als iemand dat voor mij zou kunnen doen...? Heel graag, en alvast hartelijk dank!
Indien de Play Store niet werkt kan je maar 2 dingen doen eigenlijk. Toestel herstarten en cache/gegevens van de Play Store wissen.Renée M. schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:41:
Hallo allemaal, wie kan mij helpen??
Werkte prima!
Als dat niet helpt kan je altijd manuele installatie doen van Android System Webview via de APK. Deze vind je op APK Mirror.
Verwijderd
meer mensen last van dat de terug 'knop' vaak niet reageert? laatste tijd heb ik daar veel last van. telefoon uit/aan lost het probleem niet op. weet iemand misschien een oplossing? heb ook al tijden de nieuwste versie draaien. wordt er helemaal gek van en overweeg hierom een nieuwe telefoon aan te schaffen
Geen last van, vooralsnog. Overigens, ik gebruik het swipen aan de zijkant van het scherm als terug’knop’.
Hier ook geen enkel probleem, ik draai wel LOS 17.1. Ook nog nooit problemen mee gehad in het verleden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:19:
meer mensen last van dat de terug 'knop' vaak niet reageert? laatste tijd heb ik daar veel last van. telefoon uit/aan lost het probleem niet op. weet iemand misschien een oplossing? heb ook al tijden de nieuwste versie draaien. wordt er helemaal gek van en overweeg hierom een nieuwe telefoon aan te schaffen
De Poco F1 is niet waterbestendig! Maar dat wisten we al. Het klopt helaas ook echt.
Had m in een ikea zakje gedaan...maar niet helemaal goed afgesloten.. het geheel in soort van zwemboei die normaal ook waterdicht is... maar in alle haast ook niet goed dicht gedaan had.......blublublbub.
Thuis nog uit elkaar gehaald laten drogen.. maar de mooie stickers die rood worden bij contact met water... bleven rood als teken dat de hele boel helemaal nat moet zijn geweest.
Maar goed dat was jammer. maar elk probleem is een kans.
De Poco F3 is binnen
Very nice scherm, high performance, super batterij, vingerafrduk aan de zijkant.. ach ja.. En NFC... handig voor 'snel betalen' mett googlepay/abn.
Ik ga naar de poco f3 groep
Als die er is.
Dekay99

Had m in een ikea zakje gedaan...maar niet helemaal goed afgesloten.. het geheel in soort van zwemboei die normaal ook waterdicht is... maar in alle haast ook niet goed dicht gedaan had.......blublublbub.
Thuis nog uit elkaar gehaald laten drogen.. maar de mooie stickers die rood worden bij contact met water... bleven rood als teken dat de hele boel helemaal nat moet zijn geweest.
Maar goed dat was jammer. maar elk probleem is een kans.
De Poco F3 is binnen
Ik ga naar de poco f3 groep
Als die er is.
Dekay99
Misschien kun je hier nog een keer een vergelijkje achterlaten voor het volgende slachtoffer met een nieuwe kans!
Mijn vrouw heeft nu een aantal jaren een Pocophone F1. Ik vind hem flink trager aanvoelen als in het begin en ik vraag me af wat er aan te doen valt. De telefoon draait MIUI 12.
Een poosje werd de tweede ruimte gebruikt om 1 app te kunnen gebruiken. Dat heb ik net uitgeschakeld, dat scheelde een beetje. Ook het uitschakelen van de animaties bij de ontwikkelaars instellingen scheelt, maar ik hoop dat er nog andere aanpassingen mogelijk zijn.
Wellicht helpt het om de telefoon te debloaten?
Of het wissen van de cache partitie? Al zag ik dat met MIUI 12 deze optie uit de recovery mode is verwijderd.
Een poosje werd de tweede ruimte gebruikt om 1 app te kunnen gebruiken. Dat heb ik net uitgeschakeld, dat scheelde een beetje. Ook het uitschakelen van de animaties bij de ontwikkelaars instellingen scheelt, maar ik hoop dat er nog andere aanpassingen mogelijk zijn.
Of het wissen van de cache partitie? Al zag ik dat met MIUI 12 deze optie uit de recovery mode is verwijderd.
Kijk eens in de beveiligingsapp, daar kun je van alles wissen.
De beveiligingsapp? Ik heb even gekeken maar ik weet niet precies welke je bedoelt. Wachtwoorden en beveiliging niet denk ik.
Je bedoelt niet toevallig de Opruimer / Opslagruimte?
Je bedoelt niet toevallig de Opruimer / Opslagruimte?
Nee ik bedoel deze system app, biedt best veel maar wellicht zoek je meer, zie ic
oontje
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qRfHiz6xQjb9kTWV2NbXsrnH.jpg?f=user_large)
Unlocken en custom ROM erop zetten. Ding vliegt bij mij nog steeds na 2,5 jaar. Draai nog LOS 17.1 maar ga binnenkort upgraden naar Android 11 (LOS 18.1), alleen nog even de tijd vinden. Er zijn ook tal van andere ROM's te vinden en zelfs de EU-ROM van MIUI zal al een pak beter draaien vermoed ik.musicfreak schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:44:
Mijn vrouw heeft nu een aantal jaren een Pocophone F1. Ik vind hem flink trager aanvoelen als in het begin en ik vraag me af wat er aan te doen valt. De telefoon draait MIUI 12.
Is echt een klusje van niks. Als je van een "official" 17.1 komt kun je "official" 18.1 gewoon eroverheen gooien.Largamelion schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Draai nog LOS 17.1 maar ga binnenkort upgraden naar Android 11 (LOS 18.1), alleen nog even de tijd vinden.
Maar ik snap dat er een klein risico is dat er iets niet goed gaat en je dan mogelijk even bezig bent met volledig leegvegen en herinstalleren.
In theorie is het idd een klusje van niks, zeker als alles goed gaat. Helaas flash ik al lang genoeg ROM's om te weten dat de praktijk soms anders isBacchus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:20:
[...]
Is echt een klusje van niks. Als je van een "official" 17.1 komt kun je "official" 18.1 gewoon eroverheen gooien.
Maar ik snap dat er een klein risico is dat er iets niet goed gaat en je dan mogelijk even bezig bent met volledig leegvegen en herinstalleren.
Ik heb nu al 'geregeld' het probleem dat ik bij 'n herstart in 'n bootloop zit en Magisk er moet afgooien en opnieuw installeren met modules, da's toch ook altijd een hoop werk. Gelukkig herstart ik mijn toestel bijna nooit dus komt dit niet teveel voor.
Oh ja die app ken ik maar ik zou graag de hele cache partitie willen wissen maar dat kan alleen via de recovery meen ik.Eleni schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:14:
Nee ik bedoel deze system app, biedt best veel maar wellicht zoek je meer, zie
Lineage OS of /e/OS is een goed idee, al moeten we het dan even organiseren dat mijn vrouw tijdelijk een andere telefoon kan gebruiken. Daarbij moet je ook een hele zwik aan apps opnieuw instellen. Maar goed, als je je telefoon daardoor weer langer kan gebruiken dan is dat erg tof. Ook veel beter voor het milieu dan een nieuw apparaat te kopen.
Over flashen, heb in het verleden wel telefoons van custom roms voorzien, maar ook een keer een Asus tablet gebricked.
Aha, ik snap het.
Ik clean de mijne regelmatig door bv van WhatsApp alle overbodige berichten te wissen inclusief de aanwezige media, idem in bv Telegram, en van verslindende apps zoals Facebook de cache op te schonen.
En dan start ik hem zeer regelmatig opnieuw op.
Tot nu toe nog geen last van vertraging maar dat kan natuurlijk nog komen😳.
Ik clean de mijne regelmatig door bv van WhatsApp alle overbodige berichten te wissen inclusief de aanwezige media, idem in bv Telegram, en van verslindende apps zoals Facebook de cache op te schonen.
En dan start ik hem zeer regelmatig opnieuw op.
Tot nu toe nog geen last van vertraging maar dat kan natuurlijk nog komen😳.
Blijkbaar gaan de updates stoppen voor dit toestel. Dat is wel erg jammer.
nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...
nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...
Dat is toch al een hele tijd? Ik draai een beveiligingspatch van december 2020... De mijne gaat er binnenkort uit. Ruim 2,5 jaar gehad en het is mooi geweest. Wat een toppertje trouwens, nog nooit zolang een mobiel gehad!
Erg jammer inderdaad. Mijn F1 doet het nog uitstekend en ik was eerlijk gezegd nog helemaal niet van plan hem te vervangen.
Lig er niet wakker van. Draai al tijden LineageOS en die wordt nog netjes bijgewerkt elke week. Toestel heb ik nu ruim 2.5 jaar en werkt nog perfect!NIMIC schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:12:
Blijkbaar gaan de updates stoppen voor dit toestel. Dat is wel erg jammer.
Idem, met LOS krijg je gewoon begin elke maand de beveiligingsupdate. Ik ga dus ook nog even door, zie geen enkele reden om te vernieuwen.rens-br schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:27:
[...]
Lig er niet wakker van. Draai al tijden LineageOS en die wordt nog netjes bijgewerkt elke week. Toestel heb ik nu ruim 2.5 jaar en werkt nog perfect!
Hoop stiekem dat we Android 12 ook nog meemaken op de F1, blijft een toppertje.
Ik moet je echt even aanhalen om deze nadruk te leggen. Het is echt belachelijk dat fabrikanten maar enkele beveiligingsupdates per jaar uitbrengen en dan nog enkel voor hun meer recente toestellen terwijl een open-source-project dat volledig op vrijwilligers draait maandelijks voor honderden toestellen van tientallen verschillende fabrikanten van soms tien jaar oud nog beveiligingsupdates kan publiceren.Largamelion schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:23:
[...]
Idem, met LOS krijg je gewoon begin elke maand de beveiligingsupdate.
Ik ga overstappen naar de Poco F3. MIUI updates lijken er niet meer te komen, dus ga er nog wel Lineage op flashen.
De batterijduur wordt echter steeds minder en geen OLED/NFC voelt steeds meer gedateerd aan.
De batterijduur wordt echter steeds minder en geen OLED/NFC voelt steeds meer gedateerd aan.
Is ons F1 zonder de updates die er al een tijdje niet hebben ontvangen dan nog wel veilig? Want ik wil eigenlijk nog geen nieuwe telefoon. Hij doet het nog prima.
Hij bevalt mij ook nog prima, doe hem nog niet weg. Updates komen ook via Google play, voor zover ik weet zitten daar ook veiligheidsupdate in. Verder gewoon sowieso uitkijken waar je op klikt en met wat je download.
Je zou er ook een virusscanner op kunnen zetten.
Je zou er ook een virusscanner op kunnen zetten.
Ik gebruik m'n Pocophone F1 (6 GB ram, 128 GB opslag, MIUI global 12.0.3) nog niet zo lang, maar ben er eigenlijk wel erg tevreden over. Één dingetje irriteert me echter: Aan het einde van een telefoongesprek, bij of direct na het ophangen dus, maakt de telefoon een relatief hard piepgeluid, waar ik niet op zit te wachten.
Is dit normaal, of gebeurt dit alleen bij mij? Weet iemand hoe dit geluid kan worden uitgezet?
Is dit normaal, of gebeurt dit alleen bij mij? Weet iemand hoe dit geluid kan worden uitgezet?
Ik herken het niet, met wat Googlen kom ik wel dergelijke problemen tegen.civspeler schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:18:
Ik gebruik m'n Pocophone F1 (6 GB ram, 128 GB opslag, MIUI global 12.0.3) nog niet zo lang, maar ben er eigenlijk wel erg tevreden over. Één dingetje irriteert me echter: Aan het einde van een telefoongesprek, bij of direct na het ophangen dus, maakt de telefoon een relatief hard piepgeluid, waar ik niet op zit te wachten.
Daar wordt genoemd om de 'telefoon' permissie bij apps te controleren en in te trekken waar die niet nodig is, waarbij met name Snapchat en Skype als veroorzakers worden genoemd.
Geen idee het of het gerelateerd aan elkaar is, maar je kunt het proberen.
Bedankt. Ik was met googelen ook wel wat tegengekomen, maar specifiek voor de Pocophone F1 alleen dit:dutchgio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Ik herken het niet, met wat Googlen kom ik wel dergelijke problemen tegen.
Daar wordt genoemd om de 'telefoon' permissie bij apps te controleren en in te trekken waar die niet nodig is, waarbij met name Snapchat en Skype als veroorzakers worden genoemd.
Geen idee het of het gerelateerd aan elkaar is, maar je kunt het proberen.
https://www.reddit.com/r/...ll_gets_disconnectedover/
Maar daar heb ik weinig aan, want "dubbele apps" staat al helemaal uit.
Verder inderdaad wat over "telephone permissions" van o.a. Snapchat, maar dat was bij andere soorten telefoons (Oneplus). En bovendien heb ik Snapchat en Skype niet geïnstalleerd.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het een specifiek Pocophone F1 of MIUI probleem zou zijn, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Dus ik zal die permissions vanavond eens checken en testen...
Ik heb een vraag over mijn poco f1.
Het blijft nog steeds een geweldig toestel en werkt nog prima.
Maar aangezien het toestel op leeftijd begint te raken en xiaomi niet echt meer actief updates geeft heb ik een vraagje.
Is het nog veilig om dit toestel te gebruiken voor internetbankieren en dat soort zaken?
Maar aangezien het toestel op leeftijd begint te raken en xiaomi niet echt meer actief updates geeft heb ik een vraagje.
Is het nog veilig om dit toestel te gebruiken voor internetbankieren en dat soort zaken?
Die bank apps zijn over het algemeen goed beveiligd. Hangt natuurlijk af wat je zelf allemaal doet met je toestel en welke apps je daarnaast installeert (al dan niet buiten de Play Store om).RandY1981 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:35:
Ik heb een vraag over mijn poco f1.
Op welke versie van Android zit de officiële MIUI tegenwoordig en van wanneer dateert de Android-beveiligingsupdate?
Je kan altijd LOS erop gooien, dan heb je Android 11 en maandelijks de beveiligingsupdate van Google. De maintainer voor de Poco F1 is ook bezig met Android 12 en deze wordt (waarschijnlijk) ergens rond april uitgebracht, al is dat een gok gebaseerd op de vorige releases van LOS. Toestel zou daarmee dus zeker nog een jaar up to date blijven.
Ze zitten op patch level van december 2020, dus op zich wel een goede vraag. Ben ook van plan naar LineageOS te gaan, maar wou ook nog even wachten op die gebaseerd op Android 12.
Wat bedoel je met LOS? LineageOS?Largamelion schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Die bank apps zijn over het algemeen goed beveiligd. Hangt natuurlijk af wat je zelf allemaal doet met je toestel en welke apps je daarnaast installeert (al dan niet buiten de Play Store om).
Op welke versie van Android zit de officiële MIUI tegenwoordig en van wanneer dateert de Android-beveiligingsupdate?
Je kan altijd LOS erop gooien, dan heb je Android 11 en maandelijks de beveiligingsupdate van Google. De maintainer voor de Poco F1 is ook bezig met Android 12 en deze wordt (waarschijnlijk) ergens rond april uitgebracht, al is dat een gok gebaseerd op de vorige releases van LOS. Toestel zou daarmee dus zeker nog een jaar up to date blijven.
Mijn F1 doet het ook nog prima. Een andere ROM (waarschijnlijk LineageOS) staat ook bij mij in de planning.
Maar ik heb nog nooit een custom ROM op enig device geïnstalleerd, dus ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Ik heb hier nog wel een oude Wileyfox Swift liggen om eerst mee te oefenen.
Met de onveiligheid voor apps van banken enzo valt het denk ik wel mee, precies om de reden die Largamelion hierboven al noemt. Zodra de bank zelf jouw versie van Android niet meer veilig en verantwoord vindt, dan stopt de bank volgens mij zelf met de uitrol van hun app naar jouw telefoon. Maar helemaal lekker voelt het toch niet.
Thx voor de info.
Custom rom is misschien wel een mooie oplossing. Heb alleen nog nooit zoiets gedaan. Ben altijd bang dat zoiets mis kan gaan.
Custom rom is misschien wel een mooie oplossing. Heb alleen nog nooit zoiets gedaan. Ben altijd bang dat zoiets mis kan gaan.
Installeer nooit een custom rom als je niet weet wat je doet. In principe kun je "veilig" gebruik maken van een custom rom (zonder root!), maar het gevaar zit 'm in het gebruik ervan zonder dat je er veel verstand van hebt.civspeler schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Wat bedoel je met LOS? LineageOS?
Mijn F1 doet het ook nog prima. Een andere ROM (waarschijnlijk LineageOS) staat ook bij mij in de planning.
Maar ik heb nog nooit een custom ROM op enig device geïnstalleerd, dus ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor. Ik heb hier nog wel een oude Wileyfox Swift liggen om eerst mee te oefenen.
Met de onveiligheid voor apps van banken enzo valt het denk ik wel mee, precies om de reden die Largamelion hierboven al noemt. Zodra de bank zelf jouw versie van Android niet meer veilig en verantwoord vindt, dan stopt de bank volgens mij zelf met de uitrol van hun app naar jouw telefoon. Maar helemaal lekker voelt het toch niet.
Als je dan toch iets installeert, installeer dan LineageOS zonder root. Je telefoon komt dan niet door de safetynet check van Google, dus veel bankapps zullen dan ook niet werken.
Met Magisk erbij kom je dan wel door de safetynet checks heen.
Magisk = rootdutchgio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:45:
Met Magisk erbij kom je dan wel door de safetynet checks heen.
Nogmaals: doe dit alleen als je weet wat je doet. Anders is het veiliger om op stock te blijven.
Waar haal je deze wijsheid vandaan?MertijnW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
Magisk = root. Als je een toestel root, dan is het niet aan te raden om bankapps of andere gevoelige gegevens/apps op je telefoon te zetten. Het is dan kinderspel om in te breken op je telefoon.
De bankapps werken ook prima met root, zonder magisk hide of zonder safetynet check. In ieder geval de apps van de Rabobank en ING.MertijnW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:25:
Als je dan toch iets installeert, installeer dan LineageOS zonder root. Je telefoon komt dan niet door de safetynet check van Google, dus veel bankapps zullen dan ook niet werken.
[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 20-01-2022 10:08 ]
Zowel Lineage als Magisk zijn open-source. Misbruik van de code zal daar juist eerder aan het licht komen dan bij closed-source software.MertijnW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Magisk = root. Als je een toestel root, dan is het niet aan te raden om bankapps of andere gevoelige gegevens/apps op je telefoon te zetten. Het is dan kinderspel om in te breken op je telefoon.
Nogmaals: doe dit alleen als je weet wat je doet. Anders is het veiliger om op stock te blijven.
Root toegang wordt toegestaan op een per app basis. Het is niet dat je Magisk installeert dat elke app root toegang heeft, daar moet je zelf nadrukkelijk toestemming voor geven.
Overigens wordt elke Windows 10 PC door de bank vertrouwd, waar je doorgaans als gebruiker ook root/admin rechten hebt. En die zijn ook behoorlijk meer vatbaar voor malware.
Lineage wordt doorgaans bijgewerkt naar een nieuwere Androidversie en beveiligingsupdate waar de software van de fabrikant (nu ook bij de F1) daar juist op achterblijft.
Je bent dan juist minder beschermd voor kwetsbaarheden waarvan bekend is dat deze niet gepatched zijn in oude Android(beveiligings)versies.
Tevens kun je met root oplossingen als een host file adblocker preventief connecties naar trackers/malware/malvertising etc. voorkomen.
Mits goed gebruikt kun je dus eigenlijk wel stellen dat een nieuwere Android custom rom met root veiliger is dan een verouderde standaard rom zonder root.
Ik ben het eens dat je je best even inleest voor je begint met custom roms, maar over de rest ben ik het niet eens. Root maakt er heus geen kinderspel van om op je toestel in te breken hoor, zoals hierboven vermeld moet je net als op Windows nog steeds toestemming geven als een app root access wil (vergelijkbaar met UAC (User Account Control) op Windows). Verder heb je met LOS ook de laatste beveiligingsupdates als je elke maand een nieuwe weekly flasht en ben je dus net beter beschermd dan met een verouderde rom van de fabrikant.MertijnW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Bij mij werkt de app van BNP Paribas ook probleemloos mét of zonder root, ik moet zelfs root niet eens verbergen voor die app. De enige apps die moeilijk doen zijn Netflix en ITSME. Netflix heb ik kunnen fixen door Safetynet in orde brengen, maar bij ITSME is dat zelfs niet voldoende. De enige manier om die app werkend te krijgen is tijdelijk unrooten met de Magisk-uninstaller, wat best lastig is.
In principe heb je geen root nodig voor LOS. Ik gebruik het eigenlijk enkel om Safetynet in orde te krijgen via Busybox voor Netflix en om ANX Camera te gebruiken (die vereist root). Die laatste gebruik ik enkel om panorama foto's te maken voor m'n desktop (3 schermen) en daar is GCAM helaas nog steeds slecht in.
Denk dat het meeste hiervan eigenlijk binnen het Rooten & Custom ROM's topic past
. Maar voor degene die het willen, Pixel Experience ROM is naar Android 12 toe. Het heet beta, maar voelt tot op heden erg stabiel aan.
Om even in te haken op het hele root verhaal, vraag jezelf eerst af waarom je het zou willen, of je het echt nodig hebt. Ik heb nergens eigenlijk meer root voor nodig. @Largamelion ik ben zelf best tevreden over Pixelcam Dise als camera app, over de panorama foto's, heb je deze al eens geprobeerd?
Om even in te haken op het hele root verhaal, vraag jezelf eerst af waarom je het zou willen, of je het echt nodig hebt. Ik heb nergens eigenlijk meer root voor nodig. @Largamelion ik ben zelf best tevreden over Pixelcam Dise als camera app, over de panorama foto's, heb je deze al eens geprobeerd?
Mijn Poco is nog nooit geroot geweest en heeft ook nooit Magisk gezien. En toch kan ik bankieren (Triodos, ING, ANWB/ICS) en Netflixen (volgens mij alleen niet in HD, mis ik ook niet) Ik zie weinig reden om te rooten.
Met een degelijke voorbereiding kan ik ook iedereen met een beetje technische kennis aanraden om een ROM als LOS te installeren.
Met een degelijke voorbereiding kan ik ook iedereen met een beetje technische kennis aanraden om een ROM als LOS te installeren.
[ Voor 23% gewijzigd door Bacchus op 21-01-2022 15:29 ]
Ik zal die app zeker eens bekijken, bedankt voor de tip. PE heb ik altijd al willen installeren, maar het is er nog nooit van gekomen. Ik zie gewoon op tegen een clean flash doen omdat ik dan een heleboel apps opnieuw moet configureren etc ... en LOS werkt gewoon al jaren te goed waardoor ik de moeite/tijd niet neem.Raznov schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:
Wat ik vooral mis bij LOS is de one-hand-mode en face unlock. Ik dacht dat die zaken wel in PE zaten of ben ik mis? Edit: Dit las ik in het topic: Face unlock support and plus version is scheduled to next month, stay tuned.. One-hand-mode zit er in maar werkt blijkbaar nog niet volgens de eerste feedback.
Bankieren werkt idd bij de meeste customs roms mét of zonder root. Netflix werkt niet op LOS omdat die het ctsProfile van SafetyNet niet op orde heeft. Je moet eigenlijk een door Google gecertificieerde vingerafdruklezer gebruiken om dat op orde te krijgen en daarvoor heb je root + Busybox nodig.Bacchus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:28:
Mijn Poco is nog nooit geroot geweest en heeft ook nooit Magisk gezien. En toch kan ik bankieren (Triodos, ING, ANWB/ICS) en Netflixen (volgens mij alleen niet in HD, mis ik ook niet) Ik zie weinig reden om te rooten.
[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 21-01-2022 16:45 ]
Ik heb niet zoveel verstand van deze materie en vind de discussie zoals die hier gevoerd wordt over wel of niet rooten nogal verwarrend. Maar als ik de standaard-procedure volg om LineageOS te installeren, zoals aangegeven op de website van LOS, is je telefoon dan ge-root, of niet?Bacchus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:28:
En werkt de Rabobank app wel of niet op de Pocophone F1 met LOS zonder root?
Ik heb in principe helemaal geen interesse om m'n telefoon te rooten, er vanuit gaande dat alle apps die ik wil gebruiken (standaard-apps, niks 'aparts') gewoon werken.
[ Voor 14% gewijzigd door civspeler op 22-01-2022 00:58 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's