• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
Geen idee, het blijft wonderlijk.
Quincy5 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Dat ga ik proberen, maar halen die je verbruikstatistieken dan niet uit dezelfde bron? Die dus leeg is.

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
Eleni schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:43:
Bij Google play een data manager downloaden, ben je je probleem kwijt.
Werken die nog goed met Android 9/10? Gebruikte zelf altijd 3G watchdog, maar die werkte onder 9 al niet en bij 10 kan ik hem niet eens meer opstarten.
Nu werkt bij mij de data logger van MIUI wel gewoon, alleen niet zo in detail als dat ik met de app had.

geeft geen reacties meer

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-08 13:38
De app van je provider geeft toch ook prima je verbruik weer? Tenminste ik vind dat meestal accuraat genoeg.

• LightPhoenix
Trafico schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:45:
De app van je provider geeft toch ook prima je verbruik weer? Tenminste ik vind dat meestal accuraat genoeg.
Dat hangt nogal van de provider af denk ik. Mijn provider hier in Duitsland (Klarmobil) heeft een lag van 1-2 dagen met het updaten van het verbruik in de app/online.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:03
https://play.google.com/s...android.datacounter&hl=nl werkt perfect op mijn poco f1 met android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:27
Die werkt bij mij nu ook prima.
Raar dat MIUI de gegevens niet kan laten zien, terwijl die er kennelijk wel gewoon zijn

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Probleem met mijn net aangekochte Pocophone MIui 11, bij het instellen van de telefoon kom ik niet voorbij het katern Algemene voorwaarden wat ik ook doe ik krijg geen groen licht om door te gaan met instellen.
Ik doe wat fout maar weet echt niet wat, iemand dit ook meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:09
Bacosjaco schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:25:
Probleem met mijn net aangekochte Pocophone MIui 11, bij het instellen van de telefoon kom ik niet voorbij het katern Algemene voorwaarden wat ik ook doe ik krijg geen groen licht om door te gaan met instellen.
Ik doe wat fout maar weet echt niet wat, iemand dit ook meegemaakt.
Is het je inmiddels gelukt? Zelf heb ik dat ook ervaren, aangezien ik niet de voorwaarden kon accepteren (alleen lezen). Als ik dan iets boven het selectierondje drukte, dan accepteerde ik wel de voorwaarden en kon ik verder met instellen.

Hopelijk is het je al gelukt en zit je niet drie dagen te wachten op een antwoord!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

MertijnW schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Is het je inmiddels gelukt? Zelf heb ik dat ook ervaren, aangezien ik niet de voorwaarden kon accepteren (alleen lezen). Als ik dan iets boven het selectierondje drukte, dan accepteerde ik wel de voorwaarden en kon ik verder met instellen.

Hopelijk is het je al gelukt en zit je niet drie dagen te wachten op een antwoord!
Na heel veel keren proberen gelukkig gelukt..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb wat posts verhuisd naar [Pocophone F1] Accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn collega heeft sinds een klein jaartje de pocophone f1 zeer tevreden met zijn telefoon alleen sinds deze week loopt de batterij ontzettend hard leeg.

Ik ben voor hem in de telefoon gaan zoeken en van alles gedaan maar eigenlijk lijkt niks te werken heeft iemand nog een idee voor mij wat we nog zouden kunnen doen.

De batterij is in 6 uur tijd van 100% naar 33% en het enige waar hij voor gebruikt word is whatsapp, krant lezen en een keer OSM bekijken minimaal gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:55:
Mijn collega heeft sinds een klein jaartje de pocophone f1 zeer tevreden met zijn telefoon alleen sinds deze week loopt de batterij ontzettend hard leeg.

Ik ben voor hem in de telefoon gaan zoeken en van alles gedaan maar eigenlijk lijkt niks te werken heeft iemand nog een idee voor mij wat we nog zouden kunnen doen.

De batterij is in 6 uur tijd van 100% naar 33% en het enige waar hij voor gebruikt word is whatsapp, krant lezen en een keer OSM bekijken minimaal gebruik.
Onder instellingen > batterij & prestatie > batterijgebruik statistieken kun je zien welke app(s) het meeste batterij gebruiken. Misschien dat je daar de boosdoener kunt vinden.

Andere optie is een app als AccuBattery installeren en deze een tijdje de statistieken en gezondheid van de batterij in de gaten laten houden.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

11.0.6.0 is beschikbaar... nog niet OTA (regio's Frankrijk. Hong Kong, Filipijnnen & India geprobeerd)
Wel via: https://bigota.d.miui.com...JMIXM_e45c83a2db_10.0.zip iets van 1.8 gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
1,8GB lijkt niet 'zomaar' een update, of heb ik dat mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Trafico schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:56:
1,8GB lijkt niet 'zomaar' een update, of heb ik dat mis?
Is de full rom.... die zijn altijd zo groot... je raakt geen gegevens kwijt en werkt net zo als de increment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Meer info vind je hier. Blijkbaar een re release van de vorige. Daar zaten blijkbaar bugs in de rollout daarvan is toen stil gelegd. Ook duidelijk waarom mijn vrouw de update nooit gekregen heeft.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramvBergen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
Is er iemand die weet hoe ik die verdomde afgeronde hoeken uit het scherm krijg? Ik heb trouwens het scherm zonder Notch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
BramvBergen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:41:
Is er iemand die weet hoe ik die verdomde afgeronde hoeken uit het scherm krijg? Ik heb trouwens het scherm zonder Notch ingesteld.
Volgens mij zit daar in de Global Rom geen optie voor ingebakken. Weet niet of custom aroms dit wel kunnen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:29
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe firmware gaat lopen. Ik heb hem er net op staan en het ziet er tot dusver wel goed uit. Dat dacht ook over de vorige firmware ook maar ik had daar toch affentoe last dat Google Chrome bleef hangen en niet meer doorscrollde. Hopelijk is dat nu opgelost. Verder een fijne telefoon die zeker nog wel een tijdje dienst blijft doen hier!

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
Google Chrome vastlopers heb ik idd nu ook. Scherm bevriest dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Trafico schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:07:
Ik ook. En ik kan het instant verhelpen door te locken en direct weer te unlocken. Alles werkt dan direct weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramvBergen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
LightPhoenix schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Volgens mij zit daar in de Global Rom geen optie voor ingebakken. Weet niet of custom aroms dit wel kunnen.
Zou een andere launcher dat op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
BramvBergen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Zou een andere launcher dat op kunnen lossen?
Redelijk makkelijk te testen, dus probeer het. Al denk ikzelf dat het geen invloed zal hebben. Maar laat ons vooral weten of het lukt!

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 20:16
Trafico schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:07:
Hier ook, dacht dat ik uniek was of het aan Chrome lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier een probleempje met gemaakte foto's, die verschijnen pas na enkele seconden of minuten in de Gallery / Google Photos. Alle mogelijke caches al opgeschoond, mobiel opnieuw opgestart, alle programma's gedwongen gesloten en Google Photos opnieuw geïnstalleerd. Tenslotte ook alle foto's gebackupd naar Google Photos en verwijderd van de telefoon.

Maar het probleem blijft dat het soms best wel even duurt voordat een foto zichtbaar wordt in Gallery / Google Photos. Dit speelt sinds een week of 2 denk ik. Herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Cheesy schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:07:
Hier een probleempje met gemaakte foto's, die verschijnen pas na enkele seconden of minuten in de Gallery / Google Photos. Alle mogelijke caches al opgeschoond, mobiel opnieuw opgestart, alle programma's gedwongen gesloten en Google Photos opnieuw geïnstalleerd. Tenslotte ook alle foto's gebackupd naar Google Photos en verwijderd van de telefoon.

Maar het probleem blijft dat het soms best wel even duurt voordat een foto zichtbaar wordt in Gallery / Google Photos. Dit speelt sinds een week of 2 denk ik. Herkenbaar voor iemand?
Nadat ik handmatig de laatste update heb geflashed heb ik hier zelf (lees 10 foto's gemaakt sinds) geen last meer van. Gaat om de update die hierboven gelinked is. Wellicht proberen?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
LightPhoenix schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Nadat ik handmatig de laatste update heb geflashed heb ik hier zelf (lees 10 foto's gemaakt sinds) geen last meer van. Gaat om de update die hierboven gelinked is. Wellicht proberen?
Bij mij verschijnen de foto's nu ook direct op Google photo's. Ik zal de komende dagen ook even goed letten of ik een freeze in Chrome krijg. Ik ben toch vaker geneigd de laptop te pakken omdat ik typen op een telefoon niet zo handig vind.

Ik ben wel erg te spreken over de verbeteringen die ze doorvoeren aan MIUI en de stabiliteit van het toestel. Waar het in het begin op notificatie gebied wel een beetje lelijk en onhandig was lijkt het nu allemaal steeds beter te gaan werken. Mijn verwachtingen waren eerlijk gezegd niet zo hoog. Ik kwam van een Nokia 7 plus af en die toestellen werden echt met de tijd alleen maar slechter en slechter. Jammer van dat merk, ik had nog graag een Nokia gewilt maar ik brand m'n vingers er niet meer aan.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biafra
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:17
Cheesy schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:07:

Als je bij de camera instellingen 'opslaan op sd kaart' deactiveert zou het terug normaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
biafra schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Als je bij de camera instellingen 'opslaan op sd kaart' deactiveert zou het terug normaal moeten werken.
Zowel bij de standaard camera app als bij de Google camera kan ik die optie niet vinden.

De update heeft overigens ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Instellingen - boven bij zoekinstellingen opslagruimte intikken - helemaal naar beneden scrollen - opslaginstellingen en dan kiezen voor externe opslag.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Ik blijf zelf toch wel last houden van de vastlopende Chrome bug, heel erg irritant. Ik heb voor nu Chrome maar even aan de kant gezet en Firefox op mijn poco gezet om te kijken of het dan beter gaat.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-06 16:02
MainframeX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:00:
Ik blijf zelf toch wel last houden van de vastlopende Chrome bug, heel erg irritant. Ik heb voor nu Chrome maar even aan de kant gezet en Firefox op mijn poco gezet om te kijken of het dan beter gaat.
En werkt het beter met Firefox ? Vind namelijk het vast lopen ook irritant, dus nu hele tijd lock en unlocken zodat weer werkt.

Verder nog vraagje(heeft meer mee Chrome te maken dan pocophone), sinds een aantal dagen kan ik de voorgestelde artikelen van Chrome niet meer naar rechts en en links swypen. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
JulianG schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:15:
[...]

En werkt het beter met Firefox ? Vind namelijk het vast lopen ook irritant, dus nu hele tijd lock en unlocken zodat weer werkt.

Verder nog vraagje(heeft meer mee Chrome te maken dan pocophone), sinds een aantal dagen kan ik de voorgestelde artikelen van Chrome niet meer naar rechts en en links swypen. Hebben jullie dit ook?
Ik gebruik sowieso altijd FF ipv Chrome en ik heb verder geen problemen met vastlopers van FF. For what its worth.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@JulianG Het werkt vreemd genoeg veel beter dan Chrome. Ik heb sinds ik over ben nog geen vastloper in de browser gehad. Tussendoor heb ik één keer Chrome moeten gebruiken voor het forum van overclock.net en daar liep Chrome weer direct op vast.

Het is wel even wennen. Geen pull to refresh en sommige dingen zitten op wat andere plekken maar het geheel werkt wel goed en lekker snel. Pull to refresh mis ik eigenlijk al niet meer sinds ik door had dat je ook twee keer de menu kan tappen. De eerste keer opent het menu en de refresh knop zit daar weer direct onder. Handig ontwerp. Wat ik ook wel tof vind is dat firefox een android button toont voor een webpagina waarvoor je een native app op je mobiel hebt. Voor met name Reddit vind ik dat wel handig.

Firefox is in een jaar tijd wel echt enorm veranderd. Ik kan me vorig jaar nog herinneren waar de browser toen niet lekker liep. Scrollen raar en hakerig was. iDeal betalingen gingen toen ook niet goed etc etc. Maar alles lijkt nu te werken.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Op mijn Poco valt de laatste tijd mijn wifi verbinding zomaar uit en als ik deze uit en dan weer aan zet doet hij het meestal weer.
Nu vraag ik mij af of dit aan mijn Poco ligt of aan mijn modem, zijn er mensen die dit probleem ook hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
@yingyang ik heb dit soms ook, al herstelt bij de verbinding zich wel vanzelf weer. Ik hoef hiervoor niet wifi op de telefoon uit en weer aan voor te zetten. Hij is dan een seconde of 20 aan het pendelen tussen wifi en 4G om dan vervolgens definitief weer wifi op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 09:17
yingyang schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:48:
Op mijn Poco valt de laatste tijd mijn wifi verbinding zomaar uit en als ik deze uit en dan weer aan zet doet hij het meestal weer.
Nu vraag ik mij af of dit aan mijn Poco ligt of aan mijn modem, zijn er mensen die dit probleem ook hebben ?
Ik had dit ook, bij mij was een reboot van de F1 noodzakelijk voor wifi dus dat ben je snel zat. Omgeruild omdat ik nog in de garantie periode zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
The_Anarchist schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Ik had dit ook, bij mij was een reboot van de F1 noodzakelijk voor wifi dus dat ben je snel zat. Omgeruild omdat ik nog in de garantie periode zat.
bedoel je dat een factory reset helpt, of is dit ook maar een tijdelijk gebeuren en dat hij daarna toch weer de verbinding verliest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Destijds deze telefoon een beetje links laten liggen. Ik heb een Xiaomi gehad en MIUI beviel me totaal niet!
Nu zit ik weer wat rond te kijken en zag ik enkele afbeeldingen als deze, en deze uit de OP.

Is heel MIUI aangepast, of is dit alleen een aanpassing/verbetering bij de Pocophone?
En hoe bevalt het jullie? Ik heb het liefst (near) stock-Android, dus dat is wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Joeneunited schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:36:
Destijds deze telefoon een beetje links laten liggen. Ik heb een Xiaomi gehad en MIUI beviel me totaal niet!
Nu zit ik weer wat rond te kijken en zag ik enkele afbeeldingen als deze, en deze uit de OP.

Is heel MIUI aangepast, of is dit alleen een aanpassing/verbetering bij de Pocophone?
En hoe bevalt het jullie? Ik heb het liefst (near) stock-Android, dus dat is wel wat anders.
De standaard launcher op de Poco is de Poco launcher, die heeft een app drawer en lijkt meer op AOSP.
Maar dat kon al langer door zelf gewoon een andere launcher te installeren.
Het notificatiescherm etc. is nog steeds gewoon MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Joeneunited schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:36:

Wat dutchgio klopt helemaal. Verder bevalt MIUI me prima, maar het is zeker geen stock-Android. Daarvoor kun je beter een custom ROM flashen. Voor een hele snelle blik op het huidige design van MIUI 11 kun je bijvoorbeeld hier even kijken.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker geen stock nee, maar de Poco launcher helpt er wel een beetje bij. Maar als je al ervaring met MIUI had en daar bijv een custom launcher op had lopen (Apex of Nova bijv), dan is de Poco launcher een beetje vergelijkbaar. Wil je echt een stock ervaring? Dan lekker naar een LineageOS of Pixel Experience ROM toe gaan, wat niet heel lastig is om te doen (zie ook Custom Rom's topic).
Zelf draai ik PE Rom en mijn vrouw gewoon stock MIUI. Ik vind de PE Rom prima draaien op de Poco en ben nog altijd heel erg tevreden. Wat betreft snelheid, batterij, bereik etc nog altijd een prima toestel.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 09:17
yingyang schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:19:
[...]

bedoel je dat een factory reset helpt, of is dit ook maar een tijdelijk gebeuren en dat hij daarna toch weer de verbinding verliest ?
Nee telefoon opnieuw opstarten, dan werkte wifi weer (tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Dank voor jullie antwoorden. Een app drawer maakt al een groot verschil, maar toch zijn er kleine dingen die me dan gaan storen denk ik. Zulke dingen zijn ook met verschillende launchers niet op te lossen denk ik, alhoewel het kleine dingen zijn.

Het liefst zou ik een custom ROM draaien, maar dat lijkt me weer te ingewikkeld. Het zou wel schelen met het kiezen van mijn nieuwe telefoon(s) want door Oneplus telefoons of Android One toestellen word ik vrij beperkt.

Los van dat, is de Pocophone al achterhaald, een jaar na uitkomst of valt dat mee. Misschien kan ik beter wachten tot de F2 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@Joeneunited De Poco F1 is zeker niet achterhaald. Momenteel draait het toestel stock Android 10 en heeft deze een Snapdragon 845 met 6GB ram, naar huidge maatstaven nog steeds high end.

Waar vind je Android One toestellen beperkt als ik vragen mag? Rooten en custom roms installeren vind je mogelijk te ingewikkeld dus ik zou zeggen dat Android One of een Pixel toestel juist precies wat voor jou zijn.

Mijn mening verder over MIUI; het werkt allemaal wel goed genoeg. Alles werkt eigenlijk wel zo'n beetje zoals het moet. Hoe alles eruit ziet kan je een mening over hebben, maar dat hoeft op stock ook niet per definitie beter te zijn. Dit is het eerste toestel waar ik eigenlijk niet met custom roms bezig ben geweest, simpelweg omdat ik dat niet nodig vond en het bevalt me wel prima. Geen geklooi en het toestel doet wat het moet doen. Ik ben wel gedwongen Firefox te draaien omdat Chrome maar niet soepel draait sinds Android 10.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik zou mijn pocophone niet inruilen voor de f2, met name niet vanwege het ontbreken van diverse banden: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-pocophone-x2
Heb nog niets achterhaalds ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joeneunited, het opzetten van een custom Rom is niet heel lastig hoor. Lees anders even rustig het Custom Rom topic door. De meeste tijd zit hem in het wachten voor het unlocked (72 uur), maar verder is het binnen een uurtje wel klaar. Let wel dat het updaten van versies soms wat extra ongemak kan geven (bijv Android 9 naar Android 10, moest ik een full wipe voor uitvoeren), maar dan heb je wel een "stock" Android op een prima toestel.

Zelf vind ik de F1 nog altijd prima, maar het is dan ook lastig vergelijken als je niet in je andere hand een recenter toestel hebt. Als hij te vinden is voor een beetje "redelijke" prijs, nog altijd een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeneunited
MainframeX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:03:
@JoeneunitedWaar vind je Android One toestellen beperkt als ik vragen mag? Rooten en custom roms installeren vind je mogelijk te ingewikkeld dus ik zou zeggen dat Android One of een Pixel toestel juist precies wat voor jou zijn.
Ik had een Nexus telefoon, maar de Pixel telefoons vind ik simpelweg te duur. Android One is perfect, maar ik kan geen geschikte telefoon vinden binnen het aanbod. Vind het allemaal wat matigjes, of je hebt dan weer gelijk een high-end telefoon te pakken (Pixel of OnePlus) wat me ook weer te gek is. Zat een beetje kijken naar een Nokia 8.1 als opvolger van mijn 7.1, maar dat terzijde.
Eleni schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:03:
Ik zou mijn pocophone niet inruilen voor de f2, met name niet vanwege het ontbreken van diverse banden: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-pocophone-x2
Thanks. Handige link ook, kon weinig specs vinden. Vind het ook een te groot toestel zie ik nu.
Raznov schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:30:
@Joeneunited,
Zelf vind ik de F1 nog altijd prima, maar het is dan ook lastig vergelijken als je niet in je andere hand een recenter toestel hebt. Als hij te vinden is voor een beetje "redelijke" prijs, nog altijd een aanrader.
Ik denk dat ik hem maar moet kopen en MIUI ga proberen. Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog proberen of het lukt een custom rom erop te zetten. Bij het verlengen van mijn contract op Belsimpel is de toestelprijs 250 euro, lijkt me niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joeneunited schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Ik had een Nexus telefoon, maar de Pixel telefoons vind ik simpelweg te duur. Android One is perfect, maar ik kan geen geschikte telefoon vinden binnen het aanbod. Vind het allemaal wat matigjes, of je hebt dan weer gelijk een high-end telefoon te pakken (Pixel of OnePlus) wat me ook weer te gek is. Zat een beetje kijken naar een Nokia 8.1 als opvolger van mijn 7.1, maar dat terzijde.

[...]

Thanks. Handige link ook, kon weinig specs vinden. Vind het ook een te groot toestel zie ik nu.

[...]

Ik denk dat ik hem maar moet kopen en MIUI ga proberen. Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog proberen of het lukt een custom rom erop te zetten. Bij het verlengen van mijn contract op Belsimpel is de toestelprijs 250 euro, lijkt me niet gek.
Dat vind ik zelf nog redelijk aan de prijs eigenlijk. Ik heb hem toen hij uitkwam uit China gehaald voor datzelfde bedrag (64Gb variant). Maar goed, binnen NL met NL garantie is het misschien nog een prima prijs, wat alternatieven kom je dan voor het zelfde geld neer op een Mi 9 Lite bijv. of voor iets meer geld een Mi 9T. Nu heb ik zelf de Mi 9T ook mogen instellen en er mee kunnen spelen, en ik moet eerlijk zeggen dat die persoonlijk mijn voorkeur zou hebben, de Pocophone is wat specs dan wel weer een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Joeneunited schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:50:
[...]

[...]

[...]

Als je nog kunt wachten zou je ook nog kunnen kijken naar de Redmi 9S/Note 9 Pro:
nieuws: Xiaomi kondigt Redmi Note 9 Pro Max met 5020mAh-accu aan

Performance wise iets minder krachtig, wel een erg grote batterij en qua design wat moderner met een waterdrop notch, fingerprint aan de zijkant en vier camera's.

De 9T Pro is iets meer top-notch net als de Poco destijds, maar nog steeds een stuk duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 25-03-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Eleni schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:03:
Dat is de x2 en een heel ander soort toestel en doelgroep, de f2 is tot nu toe nog niet aangekondigd. Wel de nodige geruchten, maar behalve dat het lijkt dat de f2 er wel aan gaat komen is er nog niet.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de Pocophone zelf nu bijna anderhalf jaar en het enige wat ik achterhaald vind is de notch. Ik stoor me nog steeds aan het beperkte aantal icoontjes dat zichtbaar is bovenaan. Volgend toestel wordt sowieso eentje met popup frontcam of hole punch.

Maar het blijft een toptoestel voor z'n geld. Destijds 240€ betaald met code op Banggood en toevallig net deze week mijn cashback gehad van Shopbuddies, 1 jaar en 4 maand later lol. 17€ krijg ik terug dus eigenlijk maar 223€ betaald voor m'n Poco.

Draait perfect met LOS 16 en van zodra LOS 17.1 officieel wordt en Android Auto ondersteunt, stap ik over.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik vind het zelf ook nog steeds lastig werken met beperkte notificatie ruimte door de notch.

Begin September 2018 had ik mijn Pocophone aangeschaft.
Een jaar later heb ik hem laten vallen en het scherm vervangen.
Nu een paar maanden daar na begon mijn scherm langzaam uit het frame geduwed te worden en de batterijduur was zwaar verminderd (Max 2 uur op volle accu).
Blijkbaar begon mijn batterij uit te zetten dus heb ik uiteraard een nieuwe besteld.

Edit:
Na het vervangen van de batterij wou de oude batterij niet meer laden. En de uitgezette oude batterij paste er ook niet meer in.
Nieuwe laad poort besteld en vervangen maar ook deze blijkt niet te werken. Andere batterij geprobeerd en ook deze heeft hetzelfde probleem.

Het enige wat ik nog kan vervangen is de main flex kabel maar die heeft een lange verzendtijd dus ik ben toch maar overgestapt naar een nieuwe telefoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Lecros op 30-03-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met een geblokkeerd toestel na een reset?
Ik heb mijn telefoon 'hard gereset' omdat ik bij de instellingen het wachtwoord van het xiaomi account moest invoeren. Geen idee en uit gemak een harde reset gedaan.
Na de reset vroeg het toestel als nog om dit wachtwoord. Via 'wachtwoord vergeten' ontdekte ik dat er geen xiaomi account gekoppeld is aan mijn telefoonnummer. |:(
Kan ik mijn telefoon via het IMEI nummer weer in gebruik nemen?

Hij ligt nu werkeloos in een la en ik vind dit doodzonde.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:00:
Wie heeft er ervaring met een geblokkeerd toestel na een reset?
Ik heb mijn telefoon 'hard gereset' omdat ik bij de instellingen het wachtwoord van het xiaomi account moest invoeren. Geen idee en uit gemak een harde reset gedaan.
Na de reset vroeg het toestel als nog om dit wachtwoord. Via 'wachtwoord vergeten' ontdekte ik dat er geen xiaomi account gekoppeld is aan mijn telefoonnummer. |:(
Kan ik mijn telefoon via het IMEI nummer weer in gebruik nemen?

Hij ligt nu werkeloos in een la en ik vind dit doodzonde.... ;w
Er is toch ooit een dergelijk account aangemaakt, anders wordt er ook niet naar gevraagd. Je gebruikernaam is dan je telefoonnummer of een e-mailadres. Ik betwijfel of iemand hier een methode heeft om het te omzeilen. Heb je al eens contact opgenomen met Xiaomi of de winkel waar je het toestel hebt gekocht?

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MainframeX schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:30:
[...]

Er is toch ooit een dergelijk account aangemaakt, anders wordt er ook niet naar gevraagd. Je gebruikernaam is dan je telefoonnummer of een e-mailadres. Ik betwijfel of iemand hier een methode heeft om het te omzeilen. Heb je al eens contact opgenomen met Xiaomi of de winkel waar je het toestel hebt gekocht?
Ja ben nu eigenlijk wel verbaast dat ik dit blijkbaar kon wegklikken...
Heb contact gehad met Xiaomi en zij verwijzen mij door naar de winkel waar ik hem gekocht heb.
Heb nu ook mail contact. Maar kan nu niet even gauw langs een winkel gaan... Vandaar mijn oproepje hier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hier 2 foto's getrokken met de Pocophone F1 op LOS 17.1 met GCAM 7.3 en nachtmodus met astrophotography. Toch redelijk onder de indruk moet ik zeggen. Na bijna 2 jaar nog steeds toptoestel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78YnOCetwztEJKAazyr81b_GBxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1UXKEJo2ERz3EjevH7yqZNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBbJKVlBEe_BFEvtXp-TO4tzZZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsp1F4CG69UoYiB7PDw4DRTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watersource
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 16:09
Ik heb een Pocophone F1 met Android 10 en sinds een maand heb ik heel regelmatig dat tijdens een gesprek het signaal van beide simkaarten wegvalt (en dus het gesprek afgebroken wordt). Dit gebeurt op verschillende locaties, hier heb ik nog geen verband gevonden.
Na een aantal seconden(10 ongeveer) komt het signaal weer terug voor beide soms maar ondertussen ben je dus wel je gesprek kwijt...

Wie herkent dit en heeft hopelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik sinds een week m'n Pocophone zonder notch (uitgezet via ontwikkelaarsopties in LOS 17.1) en moet zeggen dat ik het echt een verademing vind. Was eigenlijk het enige dat me stoorde aan dit toestel en daar ben ik nu vanaf, had ik veel vroeger moeten doen. Toestel oogt nu symmetrisch en al mijn icoontjes zijn altijd zichtbaar in de statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Er lijkt hoopt voor ons non-Custom ROM gebruikers dat MIUI 12 (niet duidelijk of Android 11 ook komt. Zou niet hoeven want we hebben onze 2 major upgrades al gehad, maar is volgens moderators op het MIUI forum niet uitgesloten.) ook nog naar de Pocophone komt. Piunikaweb heeft er wat aandacht aan gegeven.

Wat meer info over de veranderingen in MIUI 12 vind je in een ander van hun artikelen hier.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-08 15:46
Na miui 11 heb ik toch echt veel problemen zoals lange laadtijden, snelle ontlading (4 uur SOT) laggy sluggish gevoel met apps gebruiken en scrollen en mede omdat ik dit op 2 pocophone toestellen beide ervaar waarvan 1 vrijwel nieuw stelt dit mij toch wel erg teleur. Ben zelf niet slim genoeg en heb ook geen zin om te kloten met custom roms en weet ik veel maar vraag mij dan toch af waardoor dit allemaal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Ik ben sinds MIUI11 ook teleurgesteld over de SOT, en het wegschrijven van foto's naar SD kaart levert problemen op. Ik hoop snel uitsluitsel over MIUI12 ofwel geef ik de custom ROM's een kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb sinds een week een Pocophone F1 128GB waarvan het LCD gebroken was. Nu heb ik zelf het LCD, dus niet het frame, vervangen en werkt de notificatie led niet (meer?). Via het test menu kan ik testen op de werking van het notificatie led, daar doet deze ook niets.
Ik kan weinig vinden over het notificatie led (hardware) op internet. Zit deze aan het frame of aan het LCD? Ik zie dat deze module inc. flex kabel via Ali te verkrijgen is. Echter vraag ik mij af of je dan het LCD van het frame moet scheiden of dat deze via de achterkant van het frame kan installeren. Iemand ervaring mee?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurksis
  • Laatst online: 22-02 09:08
De nieuwe POCO F2 pro is vandaag aangekondigd, ben benieuwd. Upgraden waard?

[ Voor 29% gewijzigd door Nurksis op 12-05-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
Nurksis schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:13:
De nieuwe POCO F2 pro is vandaag aangekondigd.
Specs zien er goed uit, ben benieuwd naar de eerste reviews.
Het lijkt wel of alle budget phone klappers niet meer weten waar hun fanbase zitten.
Een F2 voor €550+ is toch echt teveel om een grote F1 fanbase over te halen om te kopen.

OnePlus flikte het, nu Poco,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurksis
  • Laatst online: 22-02 09:08
SonyEricsson schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:20:
[...]

Het lijkt wel of alle budget phone klappers niet meer weten waar hun fanbase zitten.
Een F2 voor €550+ is toch echt teveel om een grote F1 fanbase over te halen om te kopen.

OnePlus flikte het, nu Poco,
Ik ben er niet zo meer in thuis, maar als ik nu wat verder doorlees ben ik al wat afgeremd in mij enthousiasme.
Het is natuurlijk een behoorlijke prijsstijging tov de f1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Och, als je nu de OnePlus 8 bekijkt en je vergelijkt de f2pro die je voor 466 nu kunt kopen wint hij het toch echt;)
Ja hij is duurder geworden maar toch een stuk minder dan de rest...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
DRuw schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:59:
Och, als je nu de OnePlus 8 bekijkt en je vergelijkt de f2pro die je voor 466 nu kunt kopen wint hij het toch echt;)
Ja hij is duurder geworden maar toch een stuk minder dan de rest...
Oneplus is dan ook 3 generaties verder met prijsstijgingen. Elke generatie ging er 200 euro bovenop bij hun. Dus zit je nu op 800/900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Voor een vergelijkbare telefoon is dat dus bijna 2x zo duur.
Doet de f2pro het dus zo slecht nog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is zeker een mooi toestel voor z'n geld en hopelijk na een half jaartje nog wat goedkoper, maar mss geen waardige opvolger van de F1 in die zin. Hij heeft ook 'Pro' in de naam dus mss komt er alsnog een gewone F2 zonder amoled, NFC, ir-blaster, in-screen fingerprint,... maar wel een SD-card slot en SD 865.

Moet wel zeggen dat ik fan ben van de pop-up camera en al die andere nieuwe features die ik hierboven noem, daar mis ik er toch een aantal van in de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uCWoo9BHZ3WVc5WohDBEjqWSQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zpJRKoCnuAXht1ssnCktmq7J.jpg?f=user_large

11.0.8.0 Regio staat op Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
realmpie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:59:
Na miui 11 heb ik toch echt veel problemen zoals lange laadtijden, snelle ontlading (4 uur SOT) laggy sluggish gevoel met apps gebruiken en scrollen en mede omdat ik dit op 2 pocophone toestellen beide ervaar waarvan 1 vrijwel nieuw stelt dit mij toch wel erg teleur. Ben zelf niet slim genoeg en heb ook geen zin om te kloten met custom roms en weet ik veel maar vraag mij dan toch af waardoor dit allemaal komt.
Dat heb ik ook gemerkt. Mijn Poco is al wel wat ouder, maar sinds de laatste twee updates gaat het steeds harder. Geprobeerd met BetterBatteryStats uit te vissen waar het aan ligt, maar daarmee nog geen overduidelijke oorzaak kunnen aanwijzen.

Wel lijkt het bij mij telkens zo te zijn, dat zodra ik zie dat de batterij erg snel leeg gaat, er vrijwel altijd een update voor één of meerdere Xiaomi-gerelateerde apps klaar staat (instellingen ->Systeem-apps updater).

Voorheen had ik aan het eind van de dag vrijwel altijd >70% over, nu vaak <50% en gisteren liep hij zelfs in een uur van 40% terug naar 13% (scherm uit, dus telefoon niet in gebruik).
Toen de Systeemapps-updater alle apps laten bijwerken en daarna liep hij in het daaropvolgende uur nog maar 1% terug tot 12%.
Iemand anders die dit verband ook lijkt te zien?

Ik gebruik vrijwel geen van die apps, eens kijken of ik ze via ADB kan verwijderen en of dat mijn battery life verbetert. Want wat er niet op staat, hoeft niet geüpdatet te worden denk ik dan.
red bull schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:42:
[Afbeelding]

11.0.8.0 Regio staat op Frankrijk
Interessant! Wat zijn de higlights van deze update?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Buzz-01 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:19:

Interessant! Wat zijn de higlights van deze update?
Voor zover ik kan zien alleen de security patches die naar April gaan. Verder niets in de notes.

Edit: Na een geforceerd zoeken naar een update vind ik hem ook op regio Duitsland.

[ Voor 14% gewijzigd door LightPhoenix op 15-05-2020 10:22 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
LightPhoenix schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Voor zover ik kan zien alleen de security patches die naar April gaan. Verder niets in de notes.
Zie het inderdaad, ik krijg 'm nu ook net binnen.
Regio staat op Hong Kong.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
[...]

Dat heb ik ook gemerkt. Mijn Poco is al wel wat ouder, maar sinds de laatste twee updates gaat het steeds harder. Geprobeerd met BetterBatteryStats uit te vissen waar het aan ligt, maar daarmee nog geen overduidelijke oorzaak kunnen aanwijzen.

Wel lijkt het bij mij telkens zo te zijn, dat zodra ik zie dat de batterij erg snel leeg gaat, er vrijwel altijd een update voor één of meerdere Xiaomi-gerelateerde apps klaar staat (instellingen ->Systeem-apps updater).

Voorheen had ik aan het eind van de dag vrijwel altijd >70% over, nu vaak <50% en gisteren liep hij zelfs in een uur van 40% terug naar 13% (scherm uit, dus telefoon niet in gebruik).
Toen de Systeemapps-updater alle apps laten bijwerken en daarna liep hij in het daaropvolgende uur nog maar 1% terug tot 12%.

Ik gebruik vrijwel geen van die apps, eens kijken of ik ze via ADB kan verwijderen en of dat mijn battery life verbetert. Want wat er niet op staat, hoeft niet geüpdatet te worden denk ik dan.
Ik zal het eens navragen bij mijn vriend. Die heeft op mijn aanraden net als ik ook een Pocophone en zijn batterij gaat de laatste tijd ook erg snel leeg. Hij ziet helaas het nut niet van een app installeren om uit te zoeken waar het vandaan komt, omdat hj in de settings al geen oorzaak ziet (het meeste verbruik is van het scherm).
Ik heb er zelf met een iets oudere telefoon overigens geen last van, maar ik doe mijn updates vaak wel meteen als ik ze zie.

Laat tzt even weten of (en hoe) je die apps kunt verwijderen en in hoeverre dat helpt.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz-01
Quincy5 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Ik zal het eens navragen bij mijn vriend. Die heeft op mijn aanraden net als ik ook een Pocophone en zijn batterij gaat de laatste tijd ook erg snel leeg. Hij ziet helaas het nut niet van een app installeren om uit te zoeken waar het vandaan komt, omdat hj in de settings al geen oorzaak ziet (het meeste verbruik is van het scherm).
Ik heb er zelf met een iets oudere telefoon overigens geen last van, maar ik doe mijn updates vaak wel meteen als ik ze zie.

Laat tzt even weten of (en hoe) je die apps kunt verwijderen en in hoeverre dat helpt.
Met BetterBatteryStats ben ik ook niet veel wijzer geworden, het lijkt er op dat het sluipverbruik door Android ergens aan wordt toegekend wat ik nog niet heb kunnen herkennen.

Hier staat een howto, dat werkt bij mijn Poco prima om systeem apps te verwijderen.
Zal er vanavond eens tijd voor maken om mijn telefoon wat op te schonen, benieuwd of het helpt.
Ik zal waarschijnlijk niet alle systeem-apps kunnen/willen verwijderen, dus de vraag is inderdaad óf het überhaupt helpt, want geïnstalleerde apps zal 'ie willen blijven updaten. Maar niet geschoten is altijd mis...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-08 15:46
[...]

Mijn screenverbruik is 40% en ''other'' 30%.. scherm staat altijd heel donker en heb leesmodus aan. Heb ook dat bijna dagelijks ik reboot krijg met de melding ''find device stopped unexpectedly'' en soms gaat ie dan in een bootloop tot ik het scherm indruk? :? Ik vind het allemaal raar want alles is up to date en ik game er ook niet op maar meer dan 4 hooguit 5 uur krijg ik er echt niet meer uit zelfs bij mijn tweede poco die vrijwel nieuw is. Battery stats laat mij wel zijn dat hij soms gewoon pieken van 1000mAh verbruik heeft uit het niets en daardoor zit ik toch al snel tegen de -20% per uur met screen on browsen of twitteren, heb bijna geen verbruik problemen met scherm uit dan verbruikt hij vrijwel niks alleen met scherm aan. Krijg langzaam een gevoel dat ze het expres langzamer maken als dit op beide toestellen tegelijk gebeurt maar ik heb echt geen zin om weer custom software erop te gooien en alles over te moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Wat is een actuele goede versie (>=7.3) van GCam voor Pixel Experience op Android 10? Er zijn zoveel versies. In het verleden kreeg ik bij een mods een FC bij het starten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:23:
Wat is een actuele goede versie (>=7.3) van GCam voor Pixel Experience op Android 10? Er zijn zoveel versies. In het verleden kreeg ik bij een mods een FC bij het starten.
GCAM 7.3.020 doet het hier vrijwel perfect op LOS, vooral de astrophotography vind ik super. ANX (MIUI cam port) gebruik ik ernaast voor panorama's te trekken.

Wel geen idee hoe die met PE rom werken, die heb ik nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Largamelion, is die van BSG?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, heel lang bij versie 6.1 gebleven maar toen astrophotography erbij kwam eindelijk de switch gemaakt en nooit meer teruggekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Die werkt helaas niet op PE 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat is nou jammer, heb ik mijn oude ccam eraf gegooid en de nieuwste versie geprobeerd te installeren, lukt dat niet, ik krijg tot nu toe geen enkele versie werkend.
Iemand een goede link?
Edit: ik heb een iets minder verse link gebruikt van xda, die werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Eleni op 16-05-2020 23:38 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 11-09 20:16
Gebruik de San1ty modded cam app. Standaard Miui gebruik ik.

https://www.celsoazevedo....google-camera/dev-san1ty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik draai nu de pixel experience, gebaseerd op android 10. Na wat tweaks heb ik het helemaal naar mijn smaak ingericht. Batterijduur is weer helemaal prima al kwam dat denk ik door een bloat aan apps die ik had verzameld. Ik weet niet eens meer welke android of ROM versie ik afgelopen 10 maanden gebruikt heb, zo goed bevalt dit. Heb de dev meteen een tientje overgemaakt. Met wat mazzel is dat tientje in zijn land dubbel zo veel waard haha. Wat blijft dit ook een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:12
Mijn zoontje heeft de telefoon van de vriendin laten vallen met als gevolg wat barsten. Het scherm reageerd nog perfect. Heeft iemand ervaring met wat goede schermen?

Heb wst links gevonden maar waren al wat ouder of stond niet bij of ze tevreden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Net als @Card Nox ben ik ook op zoek na een vervangend scherm nadat m'n Pocophone uit m'n broekzak is gevallen...

Ik ben specifiek benieuwd of mensen hier ervaring hebben met vervangende schermen van AliExpress, zoals deze.

Is het echt een origineel (OEM) scherm, of kun je er vanuit gaan dat al dit spul namaak is? Moet ik dan ook vrezen voor een slechter paneel of minder krasvast glas?

De prijzen vallen me in elk geval zeer mee, maar ik ben er een beetje huiverig voor dat het een lagere kwaliteit is dan het origineel. Is dat gegrond, of hoef ik nergens bang voor te zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 29-05-2020 21:22 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MainframeX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:00:
Is hier inmiddels al meer over bekend? Was een tijdje minder naar mijn gevoel maar sinds een week komt het bij mij weer steeds vaker voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Is hier inmiddels al meer over bekend? Was een tijdje minder naar mijn gevoel maar sinds een week komt het bij mij weer steeds vaker voor.
Ik lees er nog steeds genoeg over. Dacht dat het aan mij lag maar blijkt een Chrome issue te zijn... Sinds android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@Verwijderd Ik durf het je niet te zeggen. Ik ben sinds het probleem overgestapt naar Firefox en sindsdien Chrome niet meer geprobeert.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
Hier heb ik ook last van. Het enige wat helpt is de telefoon vergrendelen en daarna weer unlocken. Erg irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

dat doe ik ook idd. schijnt dat het naar beneden trekken van de bar ook werkt maar locken en inlokken gaat sneller:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonyEricsson
Gisteren mijn poco f1 uit mijn zak gevallen.
Gelijk een reden om de Poco F2 te bestellen. (overigens €529 om amazon.de) €499 was goedkoopste, maar wel pas op 21 -24 juni geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ben benieuwd! Klopt het dat er geen micro-sd slot meer in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eleni schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:53:
Ben benieuwd! Klopt het dat er geen micro-sd slot meer in zit?
Dat klopt ja. Om o.a. die reden en de prijs toch allesbehalve een waardige opvolger van de F1 imo. Hij heeft wel een pak andere interessante features zoals NFC, IR blaster en een pop-up front cam, maar het is dan ook de F2 Pro en niet de F2, benieuwd of die er nog komt. Ze hebben ondertussen al meerdere Poco's aangekondigd maar nog steeds niet echt de bang for the buck van de eerste.

Gelukkig is mijn F1 nog steeds in perfecte staat en nog altijd een super snel en toptoestel.

Pas op, ik vind de F2 Pro een prachtig toestel, maar boven de prijs wat ik aan een smartphone wens te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
Ik heb een Mi Home security camera en kreeg altijd push meldingen op mijn Poco als er beweging was gedetecteerd, maar nu krijg ik geen enkele melding meer terwijl alle instellingen goed staan.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:10
Card Nox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:05:
Mijn zoontje heeft de telefoon van de vriendin laten vallen met als gevolg wat barsten. Het scherm reageerd nog perfect. Heeft iemand ervaring met wat goede schermen?

Heb wst links gevonden maar waren al wat ouder of stond niet bij of ze tevreden waren.
in december deze besteld voor ongeveer €26. je krijgt er de nodige tools en extra screen protectors bij.

gisteren dan aan de hand van deze guide proberen te vervangen, en dat ging best vlot eigenlijk.
je hebt zeker een hittepistool nodig vanaf je merkt dat iets niet gemakkelijk los te wringen is (zo zit de speaker bijvoorbeeld muurvast).
ik ging te hevig tekeer bij het proberen loskoppelen van de antennekabel en snokte dus ook de antennesocket mee. heb twee linkerhanden dus proberen dat ding (is echt maar paar mm groot) er terug aan te solderen maar met veel te lompe tools lukt het niet en intussen is het kabeltje ook wat verbrand.
heb van aliexpress wat nieuwe sockets en kabeltjes besteld want nu ben ik niets met de telefoon vanaf er geen wifi meer is. en ik vind de sub-300-euro-selectie in de smarthponewereld momenteel niet veel soeps.

maar daar ging het eigenlijk niet om: er is geen kwaliteitsverschil met het oem-scherm. qua hardheid kan ik niet meespreken, maar er plakt een screen protector op dus who cares. kortom, mits voorzichtigheid heb je voor nog geen €30 een volledig hernieuwde poco

[ Voor 3% gewijzigd door bb9000 op 23-06-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Heb mijn Pocophone F1 nu al een tijdje en ben er eigenlijk nooit tegenaan gelopen, maar kwam er net achter dat als ik ga bellen ik geen internet kan gebruiken. is dit een bekent probleem, of is dit een kwestie van instelling?

Heb in de telefoon 2 simkaarten zitten (werk/prive) en op beide heb ik 4G en beide zijn van vodafone.
In mijn instellingen bel ik via de werk SIM en internet ik via de Prive SIM.
mijn eerste gedachten was: er kunnen geen twee SIM kaarten tegelijk actief zijn.

maar wanneer ik in instellingen zowel bellen als internet vanaf 1 SIM zet, valt zodra ik ga bellen het 4G symbooltje weg en kan ik dus nog steeds niet internetten tijden het bellen.

is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
vogels schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:25:
Heb mijn Pocophone F1 nu al een tijdje en ben er eigenlijk nooit tegenaan gelopen, maar kwam er net achter dat als ik ga bellen ik geen internet kan gebruiken. is dit een bekent probleem, of is dit een kwestie van instelling?

Heb in de telefoon 2 simkaarten zitten (werk/prive) en op beide heb ik 4G en beide zijn van vodafone.
In mijn instellingen bel ik via de werk SIM en internet ik via de Prive SIM.
mijn eerste gedachten was: er kunnen geen twee SIM kaarten tegelijk actief zijn.

maar wanneer ik in instellingen zowel bellen als internet vanaf 1 SIM zet, valt zodra ik ga bellen het 4G symbooltje weg en kan ik dus nog steeds niet internetten tijden het bellen.

is hier een oplossing voor?
Dat ligt aan de dual sim implementatie. De meeste telefoons hebben dual standby, dat houdt in dat er 1
radiochip is. Je bent op beide bereikbaar, maar wanneer je in gesprek bent is er slechts één sim via die radio actief.
Je zou dan moeten kijken naar een toestel welke dual active functionaliteit heeft. Dan zijn er 2 radio's beschikbaar.
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's