realmpie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:59:
Na miui 11 heb ik toch echt veel problemen zoals lange laadtijden, snelle ontlading (4 uur SOT) laggy sluggish gevoel met apps gebruiken en scrollen en mede omdat ik dit op 2 pocophone toestellen beide ervaar waarvan 1 vrijwel nieuw stelt dit mij toch wel erg teleur. Ben zelf niet slim genoeg en heb ook geen zin om te kloten met custom roms en weet ik veel maar vraag mij dan toch af waardoor dit allemaal komt.
Dat heb ik ook gemerkt. Mijn Poco is al wel wat ouder, maar sinds de laatste twee updates gaat het steeds harder. Geprobeerd met BetterBatteryStats uit te vissen waar het aan ligt, maar daarmee nog geen overduidelijke oorzaak kunnen aanwijzen.
Wel lijkt het bij mij telkens zo te zijn, dat zodra ik zie dat de batterij erg snel leeg gaat, er vrijwel altijd een update voor één of meerdere Xiaomi-gerelateerde apps klaar staat (instellingen ->Systeem-apps updater).
Voorheen had ik aan het eind van de dag vrijwel altijd >70% over, nu vaak <50% en gisteren liep hij zelfs in een uur van 40% terug naar 13% (scherm uit, dus telefoon niet in gebruik).
Toen de Systeemapps-updater alle apps laten bijwerken en daarna liep hij in het daaropvolgende uur nog maar 1% terug tot 12%.
Iemand anders die dit verband ook lijkt te zien?
Ik gebruik vrijwel geen van die apps, eens kijken of ik ze via ADB kan verwijderen en of dat mijn battery life verbetert. Want wat er niet op staat, hoeft niet geüpdatet te worden denk ik dan.
Interessant! Wat zijn de higlights van deze update?