Telefoon is in goede staat, alleen er zit een barst in het scherm en gebruiksporen op de hoeken. Nieuw scherm kost zo'n 100-120 euro.
Wat zouden jullie doen in het kader van verkoop?
100 reparatiekosten
Voor 200 euro op marktplaats?
[ Voor 8% gewijzigd door MaStar op 30-11-2019 09:04 ]
Zelf scherm bestellen op AliExpress en repareren.. zijn filmpjes genoeg van...MaStar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:03:
Ik heb de Poco F1 nu een jaar en stap over naar Samsung.
Telefoon is in goede staat, alleen er zit een barst in het scherm en gebruiksporen op de hoeken. Nieuw scherm kost zo'n 100-120 euro.
100 reparatiekosten
Denk niet dat dat een succes word. Ik heb m'n Poco een jaar geleden nieuw gekocht voor 240€...MaStar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:03:
Ik heb de Poco F1 nu een jaar en stap over naar Samsung.
100 reparatiekosten
Is het trouwens de 64GB of 128GB versie?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
64GB. Heb inmiddels een scherm bestelde uit China. Ben benieuwd of dit zelf lukt. Scheelt zo 100 euro.Largamelion schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:11:
[...]
Denk niet dat dat een succes word. Ik heb m'n Poco een jaar geleden nieuw gekocht voor 240€...
Is het trouwens de 64GB of 128GB versie?
Beide functies zijn beschikbaar op de Global versie van de pocophone f1 maar zijn afhankelijk van de ondersteuning vanuit je provider. Je zou het daar dus moeten navragen.Trafico schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:21:
Tot op de dag van vandaag een heerlijk toestel dat veel waar voor z'n geld biedt. Enige irritatiepunt blijft voor mij het niet kunnen gebruiken van 4G+ en het niet kunnen bellen via 4G. Zijn hier oplossingen voor, of is en blijft dit onmogelijk?
Force VOLTE:LightPhoenix schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:08:
[...]
Beide functies zijn beschikbaar op de Global versie van de pocophone f1 maar zijn afhankelijk van de ondersteuning vanuit je provider. Je zou het daar dus moeten navragen.
Step 1: Open dialer app.
Step 2: Click settings (three Dots) àMore.
Step 3: Scroll down and navigate to USE VoLTE option.
Step 4: Enable the radio button on your device.
Step 2: Dial *#*#4636#*#*
Step 3: Choose phone Information.
Step 4: Select VoLTE provisioned flag.
Als bonus, bellen over wifi:
als je * # * # 869434 # * # * intoetst enable je bellen over wifi (als hij de melding disabled geeft is het juist goed, het is een check).. bij simkaarten kun je dat dan instellen
He! Dat wist ik niet... dank voor de info. Ik moest het overigens andersom doen... dus eerst de code en daarna verscheen pas de VoLTE optie in de settings. Ga het proberen bij mijn volgende telefoontje.red bull schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:39:
[...]
Force VOLTE:
als je * # * # 869434 # * # * intoetst enable je bellen over wifi (als hij de melding disabled geeft is het juist goed, het is een check).. bij simkaarten kun je dat dan instellen
Net navraag gedaan en kost €90 hier om te maken. AliExpress is zeker goedkoper maar geen zin om twee weken te wachten denk
Aangezien ik van plan ben er nog wel even mee te doen vind ik het wel een optie eigenlijk, ben hem dan maar heel even kwijt.
Mijn vriendin laat hem wel eens vallen. Maar heeft een goed hoesje en glazen screen protector, nog geen schades gehad op een gebarsten protector na.sapphire schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:59:
Valt me erg tegen qua stevigheid, had verwacht dat een kunststof toestel een klap wat beter zou opvangen maar nee. Heel lullig valletje van 30cm hoogte en scherm helemaal kapot
Het is vaak maar net hoe de telefoon valt. Of hij heeft van te voren al wat tikjes gekregen en dit is dan de druppel die het laat barsten.
Is met n1 weinig over te zeggen natuurlijk.
Ik kom hier niet uit hoor.. Ik zie nergens bij instellingen VoLTE staan. Ook wanneer ik die code bel, kan ik in die lijst VoLTE niet aanzetten. Raar?red bull schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:39:
[...]
Force VOLTE:

[ Voor 20% gewijzigd door red bull op 11-12-2019 11:11 ]
Het rijtje vanaf 'mobiele netwerken' heb ik gewoon niet. Bij mij ontbreken dus VoLTE en WiFi. instellingen.red bull schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:21:
Ik krijg deze opties er bij... (Wifi/ VoLTE)
[Afbeelding]
Misschien even je telefoonnummer blurren, of mo tags?red bull schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:21:
Ik krijg deze opties er bij... (Wifi/ VoLTE)
[Afbeelding]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Maar als je *#*#4636#*#* in je dailer typt... wat gebeurd er dan? Kom je dan wel in het service menu terecht? Ook ik kreeg die opties pas nadat ik ze daar had aangezet.Trafico schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:03:
[...]
Het rijtje vanaf 'mobiele netwerken' heb ik gewoon niet. Bij mij ontbreken dus VoLTE en WiFi. instellingen.
LightPhoenix schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:04:
[...]
Maar als je *#*#4636#*#* in je dailer typt... wat gebeurd er dan? Kom je dan wel in het service menu terecht? Ook ik kreeg die opties pas nadat ik ze daar had aangezet.

Dit krijg ik dan, waarbij ik niets met de schuifjes kan doen.
Ik hoef je IMEI etc niet te zien, maar wat staat bij 'Voorkeuzenetwerktype'? Zelf heb ik daar 'LTE/TD-SCDMA-UMTS'.Trafico schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:20:
[...]
[Afbeelding]
Dit krijg ik dan, waarbij ik niets met de schuifjes kan doen.
Wellicht ook DNS-controle op '0.0.0.0 allowed' zetten?
Bij mijn 2 sims werken deze instellingen iig en kan ik de sliders ook bewegen.
Daar zal het aan liggen, bij mijn sim werken de schuifjes niet, dat zal de provider dan uit gezet hebben.LightPhoenix schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:08:
[...]
Ik heb ook LTE als voorkeur ingesteld. Ik denk idd ook dat het provider afhankelijk is. Ik zit bij Tele2 en die zullen de Pocophone wel weer niet ondersteunen.LightPhoenix schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:08:
[...]
Ik hoef je IMEI etc niet te zien, maar wat staat bij 'Voorkeuzenetwerktype'? Zelf heb ik daar 'LTE/TD-SCDMA-UMTS'.
Wellicht ook DNS-controle op '0.0.0.0 allowed' zetten?
Maar dat is het juist, mijn providers (Vodafone Duitsland en Simyo NL) ondersteunen mijn toestel ook niet. Door deze stappen te doorlopen omzeil je de check die de provider doet. Of zie ik dit verkeerd @red bull ?Trafico schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:41:
[...]
Ik heb ook LTE als voorkeur ingesteld. Ik denk idd ook dat het provider afhankelijk is. Ik zit bij Tele2 en die zullen de Pocophone wel weer niet ondersteunen.
[ Voor 4% gewijzigd door LightPhoenix op 12-12-2019 09:16 ]
Erg vreemd dan, die schuifjes zitten bij mij muurvast, daar kan ik niets mee. Wel teleurstellend, want ik heb op deze manier geen 4G+ snelheid met mobiel internetten, maar slechts 'gewoon' 4G en ik kan niet bellen via 4G (ik zie de telefoon overschakelen naar H+ met bellen) en dat kost me gesprekskwaliteit.LightPhoenix schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:11:
[...]
Maar dat is het juist, mijn providers (Vodafone Duitsland en Simyo NL) ondersteunen mijn toestel ook niet. Door deze stappen te doorlopen omzeil je de check die de provider doet. Of zie ik dit verkeerd @red bull ?
Kun je überhaupt 4G+/LTE advanced/channel aggregation krijgen op de Poco in Europa?Trafico schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:20:
[...]
Erg vreemd dan, die schuifjes zitten bij mij muurvast, daar kan ik niets mee. Wel teleurstellend, want ik heb op deze manier geen 4G+ snelheid met mobiel internetten, maar slechts 'gewoon' 4G en ik kan niet bellen via 4G (ik zie de telefoon overschakelen naar H+ met bellen) en dat kost me gesprekskwaliteit.
(En voor mij specifieker: op Vodafone-NL)
Voor Vodafone-NL heb ik geen bron kunnen vinden. Of het überhaupt kan is nogal schimmig en ik kan weinig goede bronnen vinden. Ja er is/word wel mee geadverteerd, maar als je in deze XDA thread kijkt zie je veel mensen waarbij het niet werkt en ook een aantal verschillende verklaringen. Maar er is dan ook weer iemand uit Ierland die meldt dat het daar wel lijkt te werken. Hoe accuraat dat is is natuurlijk lastig vast te stellen....Bacchus schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:33:
[...]
Kun je überhaupt 4G+/LTE advanced/channel aggregation krijgen op de Poco in Europa?
(En voor mij specifieker: op Vodafone-NL)
Een replacement accu gekocht op Ali. want een original bleek toch niet zo original te zijn als beweerd. (na 3 maanden gebruik is accu dood als een pier)
Nu een Wisecoco 5250mAh besteld en na 2 maanden wachten eindelijk ontvangen. Eerste laadbeurt kon ik er 32 uur mee doen. En ik zit redelijk veel op mijn telefoon.
Nu hopen dat deze wel langer mee gaat.
*2 maanden terug naar een S8 was een hel. Nu waardeer ik mijn poco veel meer.
Zie ook dit screenshot van mijn Poco, hij hangt tweemaal aan EARFCN 1500 (B3/1800 MHz) terwijl 6300 (B20/800 MHz) ook beschikbaar is.
Edit: Schrap dat, mijn tweede SIM was ook online, gewoon.

[ Voor 56% gewijzigd door Bacchus op 12-12-2019 13:20 ]
Al enkele dagen krijg ik seintjes van mensen dat ze me niet of zeer slecht kunnen bereiken. Ook kan ik zelf nauwelijks meer oproepen tot stand brengen. Bellen naar verschillende nummers (met verschillende providers) lukt niet. Heel soms wel. Wat kan dit zijn?
Ik zit bij Tele 2 en die geven aan geen storingen te hebben. Een dataverbinding komt wel tot stand, maar met zeer lage snelheid (2 Mbps).
Toestel al een keer opnieuw opgestart.
Slede met SD kaart en simkaart al eens uitgenomen en opnieuw geplaatst.
Zonder resultaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Trafico op 16-12-2019 15:53 ]
Dit wellicht?Trafico schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:52:
Voor het eerst sinds ik de telefoon heb, nu toch een serieus probleem.
Al enkele dagen krijg ik seintjes van mensen dat ze me niet of zeer slecht kunnen bereiken. Ook kan ik zelf nauwelijks meer oproepen tot stand brengen. Bellen naar verschillende nummers (met verschillende providers) lukt niet. Heel soms wel. Wat kan dit zijn?
Ik zit bij Tele 2 en die geven aan geen storingen te hebben. Een dataverbinding komt wel tot stand, maar met zeer lage snelheid (2 Mbps).
Toestel al een keer opnieuw opgestart.
Slede met SD kaart en simkaart al eens uitgenomen en opnieuw geplaatst.
Zonder resultaat.
nieuws: T-Mobile heeft een landelijke storing
3G gaat via T-Mobile.
Klopt, 4G netwerk is van Tele2 zelf. 3G kopen ze in bij T-Mobile.Trafico schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:51:
Dacht dat Tele2 een eigen 4G netwerk had, vandaar dat ik daar niet direct aan dacht. Zal ook als deze storing voorbij is het in de gaten houden.
Heb het nieuwe scherm kit inmiddels in huis.red bull schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:05:
[...]
Zelf scherm bestellen op AliExpress en repareren.. zijn filmpjes genoeg van...
Iemand ervaring met zelf vervangen? Tips welkom...
Meestal heb ik achteraf ook spijt dat ik geen foto’s heb gemaakt.. vooral leuk als het daarna weer werkt
Edit:
Nu klinkt het alsof ik het dagelijks doe, maar mijn ervaring in de afgelopen tig jaar bestaat uit:
Iphone 4 - batterij vervangen
Motorola Moto G3 - simslot vervangen
LG Nexus 5 - batterij, cameralens en achterkant vervangen
Xiaomi mi 5 - batterij vervangen en ik wacht op een achterkant
[ Voor 34% gewijzigd door S023 op 28-12-2019 18:40 ]
That sucks. Misschien toch iets geraakt of beschadigd. Iemand enig idee wat dit kan of kon zijn?
https://www.gsmarena.com/...i_confirms-news-40997.php
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Interessant!! Al heb ik het gevoel dat mijn Poco nog wel effe meegaat hoor! Heerlijk, al die reacties onder dat artikel.Heimdallr schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:29:
Het ziet er naar uit dat gezien de vele geruchten er inderdaad een opvolger van onze geliefde Pocophone komt![]()
https://www.gsmarena.com/...i_confirms-news-40997.php
Ieder z'n eigen wensen en voorkeuren. Voor mijn dagelijks gebruik mis ik nog niets om een nieuwe telefoon (POCO F2) aan te schaffen. Ik vind "snelheid" wel lekker, net als batterijduur en hoofdtelefoonaansluiting.
(Gamen doe ik niet, Films/Series kijk ik via TV, fotograferen doe ik met mijn DSLR,
en om te genieten van muziek gebruik ik m'n audio apparatuur).
Podcastje luisteren, tv kijken om in slaap te vallen, internetten, simpele spelletjes spelen lukt meer dan prima met deze Poco!
Ook schiet ik een prima foto voor op social media met deze telefoon.
Mijn Poco blijft!! Maar mocht de kans zich voordoen, dan komt er zeer waarschijnlijk een Poco F2!
Er zijn eigenlijk maar 2 minpunten voor mij: de brede notch en het ontbreken van infrarood. Een perfect toestel bestaat helaas niet, er ontbreekt altijd wel iets dus ik heb ermee leren leven.
Iemand tips? Wat kunnen we eens proberen?
Heb even wat rond gegoogled, maar het lijkt erop dat het probleem vaker voorkomt met heel veel uiteenlopende fixes. Sommige mensen zien dat een complete reset het probleem oplost, sommige installeren de MIUI beta als fix, sommige gaan terug naar een oude versie van MIUI, .... Maar voor sommige werkt dit allemaal ook niet en lijkt de camera module stuk. Niet echt eenduidig dus. Is er nog garantie?André schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:02:
Vriend van mij heeft nu de melding dat de telefoon geen verbinding kan maken met de camera. De camera doet het dus nu ook niet. De melding komt heel af en toe, niet altijd.
Iemand tips? Wat kunnen we eens proberen?
Wat je zelf kan proberen is of de camera door de interne tests heenkomt:
In de dailer toets * # * # 64663 # * # * (zonder spaties, even toegevoegd voor de duidelijkheid) en dan kan je in het menu wat je krijgt naar beneden scrollen. Bij nummer 26 beginnen de camera tests. Dan kun je zien of het de app is die geen connectie krijgt of dat ook op een onderliggend niveau de telefoon de camera niet kan aanspreken.
Mocht ik nog wat meer ideeën vinden dan zal ik ze posten.
[bron]
He nice... iemand ook een screenshot van het changelog waarbij de laatste heading "other" niet afgesneden is? (Zal vast niet enorm boeiend zijn, maar zo is het wel wat knullig)
Changelog:

[ Voor 11% gewijzigd door LightPhoenix op 21-01-2020 16:27 . Reden: Nieuwe hotlink ]
Ben al ruim een jaar een tevreden gebruiker van een Pocophone. Heb vorige week bluetooth oortjes binnengekregen. Probleem is dat het geluid veel te zacht afspeelt, nauwelijks hoorbaar in een omgeving met geluid. Het geluid van de meldingen over bijv. 'pairing' of 'connecting' is wel luid. Als ik de bluetooth oortjes verbind met mijn iphone kan het geluid wel heel hard....
Iemand een suggestie?
(Aan de oortjes lijkt het niet te liggen........... O ja, ik gebruik gewoon miui11.....
Ik had dat gisteren voor het eerst, alleen met Netflix.. je kan een volume booster app gebruiken als workaround...OeiofTui schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:02:
Ola,
Ben al ruim een jaar een tevreden gebruiker van een Pocophone. Heb vorige week bluetooth oortjes binnengekregen. Probleem is dat het geluid veel te zacht afspeelt, nauwelijks hoorbaar in een omgeving met geluid. Het geluid van de meldingen over bijv. 'pairing' of 'connecting' is wel luid. Als ik de bluetooth oortjes verbind met mijn iphone kan het geluid wel heel hard....
Iemand een suggestie?
(Aan de oortjes lijkt het niet te liggen........... O ja, ik gebruik gewoon miui11.....
Wat je ook kunt proberen is om Absolute Volume uit te schakelen. Dit werkt sowieso al niet super in Android 9 en het heeft mij al een paar keer geholpen om wel vol geluid uit een headset te krijgen. Het zit verstopt in de Developer Options, dus dat moet je eerst even aanzetten. Kan zijn dat je pas na een reboot verschil merkt overigens.OeiofTui schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:02:
Ola,
Iemand een suggestie?
Dank voor je antwoordLightPhoenix schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:35:
[...]
Wat je ook kunt proberen is om Absolute Volume uit te schakelen. Dit werkt sowieso al niet super in Android 9 en het heeft mij al een paar keer geholpen om wel vol geluid uit een headset te krijgen. Het zit verstopt in de Developer Options, dus dat moet je eerst even aanzetten. Kan zijn dat je pas na een reboot verschil merkt overigens.
Ik zou liever hebben dat ik zo direct het volume van mijn muziek en games kan aanpassen, nu moet ik dit telkens via een omweg doen.
Vroeger lukte dit wel, dus ik denk dat één van mijn kinderen per toeval iets aangepast heeft aan mijn instellingen...
Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit opnieuw kan aanpassen. Alvast bedankt 👍
Welke versie van MIUI gebruik je? Het lijkt erop dat er in oudere versies een optie was om de 'default audio stream' te selecteren (media of ringtone) in het 'Geluid & Trillen' menu onder aanvullende instellingen. In de laatste MIUI versie is deze optie er alleen niet meer. Ik draai zelf de laaste Global stable (android 9) en die heeft het niet en ik kan de optie ook niet meer met de app 'activity launcher' vinden (3rd party app).Beni11 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:10:
Als ik op de volumeknop druk, wijzigt het geluidsniveau van mijn geluiden (beltoon, meldingen,...)
Ik zou liever hebben dat ik zo direct het volume van mijn muziek en games kan aanpassen, nu moet ik dit telkens via een omweg doen.
Vroeger lukte dit wel, dus ik denk dat één van mijn kinderen per toeval iets aangepast heeft aan mijn instellingen...
Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit opnieuw kan aanpassen. Alvast bedankt 👍
Je zou de app Media Volume Only kunnen proberen. Heeft wel de 'identiteit' permissie nodig om te draaien, al wordt dit in de Play Store wel uitgelegd door de dev.
Even een paar posts terug kijkenTrafico schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:57:
Update beleid begint wel wat treurig te worden. Zit op een beveiligingsupdate van oktober. En komt Android 10 ook naar de F1?
(spoiler: Stable Beta met Android 10 is uit voor mensen met een unlocked bootloader en wat testers... Wachten is op Xiaomi om het toe te staan voor gewone gebruikers... Gok zelf deze of volgende week.)
Die is er al sinds kort. Zelf downloaden en installeren dus of nog even wachten op de OTA.Trafico schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:57:
Update beleid begint wel wat treurig te worden. Zit op een beveiligingsupdate van oktober. En komt Android 10 ook naar de F1?
Je kan ook een custom ROM installeren zoals LOS 16 official (Android 9), dan heb je maandelijks vrijwel direct de nieuwe security patch, ik zit zo al even op die van januari. Die ROM werkt met 'nightlies' dus als je wilt heb je elke dag een update, ik installeer echter maar 1x per maand als de nieuwe patch erin zit. LOS 17 (Android 10) zal hopelijk ook snel komen nu dat Android 10 MIUI beschikbaar is. Er is in ieder geval al een unofficial uit.
Nog steeds tevreden en heb je metingen gedaan met de app accubattery?SonyEricsson schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:55:
Mijn poco 2 maanden niet kunnen gebruiken vanwege een slechte accu.
Een replacement accu gekocht op Ali. want een original bleek toch niet zo original te zijn als beweerd. (na 3 maanden gebruik is accu dood als een pier)
Nu een Wisecoco 5250mAh besteld en na 2 maanden wachten eindelijk ontvangen. Eerste laadbeurt kon ik er 32 uur mee doen. En ik zit redelijk veel op mijn telefoon.
Nu hopen dat deze wel langer mee gaat.
*2 maanden terug naar een S8 was een hel. Nu waardeer ik mijn poco veel meer.
Je kan alleen zelf installeren als je bootloader unlocked is. Voor mensen zonder (zoals ik) geeft de zip aan dat je hem alleen kunt installeren als je deelneemt aan het Beta programma (wat er dus officieel eigenlijk niet juist is, gaat vooral om de sideloaders.) Dus veel mensen zullen moeten wachten op de OTA.Largamelion schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:13:
[...]
Die is er al sinds kort. Zelf downloaden en installeren dus of nog even wachten op de OTA.
Ik had alleen een tijd geleden last van ghost lag, sommige spelletjes waren bijna onmogelijk te spelen.
Nu lijkt het probleem verholpen door een update maar volgens mij zit het nog in de camera. Mijn camera maakt alleen nog maar wazige foto's. Het lijkt alsof die constant opnieuw probeert scherp te stellen. Iemand meer problemen gehad met de camera en eventuele tips om dit op te lossen?
Zelfde probleem met de camera en zelfs de GCAM software erop gezet en de problemen met de focus verdwenen hiermee maar nog steeds is de kwaliteit heel slecht. Vaak een enorme blauwe gloed over de foto's en donkerder dan de werkelijkheid. Het is nog steeds een lekker toestel maar de camera is echt een domper achteraf.Jillesvdv schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:20:
Nu bijna een jaar mijn Pocophone en nog steeds zeer tevreden.
Ik had alleen een tijd geleden last van ghost lag, sommige spelletjes waren bijna onmogelijk te spelen.
Nu lijkt het probleem verholpen door een update maar volgens mij zit het nog in de camera. Mijn camera maakt alleen nog maar wazige foto's. Het lijkt alsof die constant opnieuw probeert scherp te stellen. Iemand meer problemen gehad met de camera en eventuele tips om dit op te lossen?
Dat wist ik niet, maar goed om weten. Iedereen maakt natuurlijk voor zichzelf uit of hij bereid is deze stappen te zetten, maar als je als eerste de updates wil moet je óf een bèta programma joinen óf een Pixel kopenLightPhoenix schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:06:
Je kan alleen zelf installeren als je bootloader unlocked is. Voor mensen zonder (zoals ik) geeft de zip aan dat je hem alleen kunt installeren als je deelneemt aan het Beta programma (wat er dus officieel eigenlijk niet juist is, gaat vooral om de sideloaders.) Dus veel mensen zullen moeten wachten op de OTA.
Dat lijkt dan eerder een bug in jouw (jullie) toestel want ik heb geen enkel probleem met de camera en vind net dat hij zeer goede foto's trekt (zeker in verhouding tot z'n prijs). Ik gebruik GCAM (BSG 6.1 en daarnaast sinds kort ook 7.2 voor astrophotography) en ANX (MIUI stock camera mod) voor de panorama's. Alle apps hebben hun eigen mankementen/pluspunten maar van wazige foto's heb ik tot nu toe nog nooit last gehad.rikoos schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:39:
Zelfde probleem met de camera en zelfs de GCAM software erop gezet en de problemen met de focus verdwenen hiermee maar nog steeds is de kwaliteit heel slecht. Vaak een enorme blauwe gloed over de foto's en donkerder dan de werkelijkheid. Het is nog steeds een lekker toestel maar de camera is echt een domper achteraf.
Nee dat wist ik dus ook niet tot ik de disclaimer op de XDA pagina ging lezen. Die hebben ze blijkbaar toegevoegd omdat in de comments daar de hel losbrak en er alleen maar geklaagd werd dat er niet werkende dingen gepost werden. Dus dat wilde ik hier wat voorkomenLargamelion schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:52:
[...]
Dat wist ik niet, maar goed om weten. Iedereen maakt natuurlijk voor zichzelf uit of hij bereid is deze stappen te zetten, maar als je als eerste de updates wil moet je óf een bèta programma joinen óf een Pixel kopen. Anders is het wachten op de fabrikant voor de OTA.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt @Jillesvdv. Ghost lag bedoel je dat je aanrakingen op het scherm slecht geregistreerd werden? Mooi als dat nu weg is natuurlijk, maar zie niet direct hoe dat met de camera samenhangt. Heb je dat probleem na de update waar je hebt over hebt? Of was dat er altijd al? Of sinds kort? Neem aan dat je de standaard dingen geprobeerd hebt (lenzen schoonmaken, kijken of eventuele hoesjes niet net voor de lens hangen, ... dat soort dingen). Verder sluit ik me bij @Largamelion aan. Zulke problemen heb ik hier met onze 2 Poco's niet. Camera werkt prima en de foto's zijn top (voor de prijs van het toestel).
Het lijkt erop alsof er contant op mijn scherm gedrukt wordt waardoor die blijft scherp stellen en uiteindelijk een wazige foto neemt. https://forum.xda-develop...host-touch-issue-t3837453 Alleen deze fix werkte niet voor mij.LightPhoenix schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:04:
[...]
Nee dat wist ik dus ook niet tot ik de disclaimer op de XDA pagina ging lezen. Die hebben ze blijkbaar toegevoegd omdat in de comments daar de hel losbrak en er alleen maar geklaagd werd dat er niet werkende dingen gepost werden. Dus dat wilde ik hier wat voorkomen![]()
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt @Jillesvdv. Ghost lag bedoel je dat je aanrakingen op het scherm slecht geregistreerd werden? Mooi als dat nu weg is natuurlijk, maar zie niet direct hoe dat met de camera samenhangt. Heb je dat probleem na de update waar je hebt over hebt? Of was dat er altijd al? Of sinds kort? Neem aan dat je de standaard dingen geprobeerd hebt (lenzen schoonmaken, kijken of eventuele hoesjes niet net voor de lens hangen, ... dat soort dingen). Verder sluit ik me bij @Largamelion aan. Zulke problemen heb ik hier met onze 2 Poco's niet. Camera werkt prima en de foto's zijn top (voor de prijs van het toestel).
Ik heb het sinds een paar maanden, ik kan helaas niet GCAM etc installeren want ik heb geen custom rom op mijn toestel draaien. Ik ga vanavond maar even alles rebooten naar fabrieksinstellingen, misschien helpt dat. Anders maar even terug naar Belsimpel ben ik bang.
Ah oke, duidelijk. Je lijkt dus nog steeds touches te hebben in je camera app. Als je de multi touch testing app gebruikt uit de XDA link die je post, zie je dan ook nog ghost touches verschijnen? Zo ja, dan weet je iig zeker dat het probleem van de touches er nog is. Overigens niet toevallig van screen protector oid gewisseld? Dat kan ook nog al eens problemen geven als daar iets mis mee is.Jillesvdv schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:11:
[...]
Het lijkt erop alsof er contant op mijn scherm gedrukt wordt waardoor die blijft scherp stellen en uiteindelijk een wazige foto neemt. https://forum.xda-develop...host-touch-issue-t3837453 Alleen deze fix werkte niet voor mij.
Ik heb het sinds een paar maanden, ik kan helaas niet GCAM etc installeren want ik heb geen custom rom op mijn toestel draaien. Ik ga vanavond maar even alles rebooten naar fabrieksinstellingen, misschien helpt dat. Anders maar even terug naar Belsimpel ben ik bang.
Overigens kan je GCAM ook zonder custom rom installeren. Heb ik zelf ook. Gewoon de goede APK downloaden en die installeren. Je vind versies hier en ik zou zelf deze versie nemen om te testen. Is de laatste 'stable' (San1ty's F1v9.5: F1v9.5_6.2.030.apk).
Als je in die app hetzelfde probleem hebt weet je iig dat het niet aan de standaard camera app ligt.
Op de een of andere wijze reflecteert de flits in het kunststof materiaal waardoor de foto's aan 1 kant een wazige blauwe gloed krijgen.
Was even zoeken wat er aan de hand was, hoesje maar vervangen.
Super bedankt!!LightPhoenix schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:39:
[...]
Ah oke, duidelijk. Je lijkt dus nog steeds touches te hebben in je camera app. Als je de multi touch testing app gebruikt uit de XDA link die je post, zie je dan ook nog ghost touches verschijnen? Zo ja, dan weet je iig zeker dat het probleem van de touches er nog is. Overigens niet toevallig van screen protector oid gewisseld? Dat kan ook nog al eens problemen geven als daar iets mis mee is.
Overigens kan je GCAM ook zonder custom rom installeren. Heb ik zelf ook. Gewoon de goede APK downloaden en die installeren. Je vind versies hier en ik zou zelf deze versie nemen om te testen. Is de laatste 'stable' (San1ty's F1v9.5: F1v9.5_6.2.030.apk).
Als je in die app hetzelfde probleem hebt weet je iig dat het niet aan de standaard camera app ligt.
Ik heb GCAM geinstalleerd en via deze app werkt mijn camera weer perfect. Geen idee hoe dit kan maar ben iig blij dat ik weer foto's kan maken.
Graag gedaanJillesvdv schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:22:
[...]
Super bedankt!!
Ik heb GCAM geinstalleerd en via deze app werkt mijn camera weer perfect. Geen idee hoe dit kan maar ben iig blij dat ik weer foto's kan maken.
Mocht je nog willen experimenteren dan kun je kijken of je de gegevens van de stock camera app kunt wissen en kijken of dat voor die app nog wat uitmaakt. Ben iig blij voor je dat het geen hardware probleem lijkt te zijn. Veel plezier met foto's maken dan maar
Eventueel kun je Open Camera nog proberen in plaats van Gcam.Jillesvdv schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:22:
[...]
Super bedankt!!
https://play.google.com/s...rceforge.opencamera&hl=en
België. Destijds voor gekozen voor face unlock, geen idee of dat nu inmiddels voor NL beschikbaar is.sewer schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:08:
Interessant, waar staat jou region op (in de settings)?
Installatie ging prima, heb nu alleen wel dat de meldingen van Whatsapp via het vergrendelingsscherm niet te lezen zijn. Er staat alleen 1 nieuw bericht ipv dat ik hiervoor het bericht al gelijk kon lezen.
Bij het updaten van de apps begon hij android auto te downloaden, dus denk het wel.EricdePeerik schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:01:
hier ook android 10 net binnen. eindelijk android auto.... hoop ik
Hier een vraagje over:
Momenteel draai ik op Miui Global 11.0.5 Stabiel (Android 9)
Wat OTA klaar staat is: Miui 11.0.4 Stabiel (gebaseerd op Android 10)
Ofwel: ga ik nu van MIUI 11.0.5 naar 11.0.4??? Downgraden met wel een Android-versie-ophoging?
Yup, zag het ook inderdaad, maar ik leg me inmiddels maar gewoon neer bij de rare sprongen die Xiaomi af en toe maakt. Je gaat idd van v11.0.5.0.PEJMIXM naar v11.0.4.0.QEJMIXM. Werkt (bij mij) iig prima.dolledriesnl schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:
Bij mij krijg ik ook een Android OTA update-melding.
Hier een vraagje over:
Ofwel: ga ik nu van MIUI 11.0.5 naar 11.0.4??? Downgraden met wel een Android-versie-ophoging?
Wellicht weer even naar de rechten kijken van Whatsapp? Misschien schuifje uit en weer aan zetten daar?madmaxf1 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:38:
Hier ook net via OTA de update.
Installatie ging prima, heb nu alleen wel dat de meldingen van Whatsapp via het vergrendelingsscherm niet te lezen zijn. Er staat alleen 1 nieuw bericht ipv dat ik hiervoor het bericht al gelijk kon lezen.
Dank voor het ervaren-delen, versies zijn bij mij hetzelfde, dus de update zojuist uitgevoerd.LightPhoenix schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:06:
[...]
Yup, zag het ook inderdaad, maar ik leg me inmiddels maar gewoon neer bij de rare sprongen die Xiaomi af en toe maakt. Je gaat idd van v11.0.5.0.PEJMIXM naar v11.0.4.0.QEJMIXM. Werkt (bij mij) iig prima.
[...]
Geen problemen ondervonden...
En het versie-gebeuren... ze zullen wel van rechts naar links lezen, dan klopt het wel aardig:
van MXIMJEP... naar MXIMJEQ...
Van P naar Q dus

Gevonden. Apps > Standaard apps > Apps beheren > ... (rechtsboven) > Standaard apps.
[ Voor 16% gewijzigd door Jivebunny op 05-02-2020 14:03 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
- als ik darkmode aanzet gaan Chrome, Gmail en Google agenda ook automatisch op dark
- veel nieuwe thema's en wallpapers
- weet niet of het al in de miui 11 update zat, maar net ontdekt dat je bij de timer ook geluiden kan afspelen (regen, strand, haard, bos geluiden). Handig voor als je dat fijn vind bij het slapen
[ Voor 35% gewijzigd door JulianG op 05-02-2020 20:52 ]
Geprobeerd, heeft helaas niet geholpen. Ondertussen ben ik er achter dat ik het met alle meldingen heb, ook mail bijvoorbeeld. Dan staat er verborgen inhoud.LightPhoenix schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:06:
Wellicht weer even naar de rechten kijken van Whatsapp? Misschien schuifje uit en weer aan zetten daar?
Waarschijnlijk iets stom waar ik over kijk, maar ik krijg nu telkens notification icons in mn 'notch bar' die ik voordien niet had en niet wil. Waar zet je deze uit?
Edit: denk dat ik het gevonden heb; Notifications > notification shade > notch & status bar > show icons for incoming notifications
[ Voor 28% gewijzigd door Shinza op 06-02-2020 10:13 ]
Heeft iemand een tip voor mij om het trillen erbij te zetten want ik kan het niet vinden ?
Dat lijkt heel erg op een nieuwe feature i.c.m. face unlock. Controleer Instellingen -> Wachtwoorden en beveiliging -> Gezichtsherkenning -> Toon details van meldingen na het verifiëren van gezichtsgegevensmadmaxf1 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:03:
[...]
Geprobeerd, heeft helaas niet geholpen. Ondertussen ben ik er achter dat ik het met alle meldingen heb, ook mail bijvoorbeeld. Dan staat er verborgen inhoud.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ieder voor zich maar de hele community heft hier vanaf de release op gehoopt/gewacht...........Shinza schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:56:
Laatste nieuwe MIUI.
Waarschijnlijk iets stom waar ik over kijk, maar ik krijg nu telkens notification icons in mn 'notch bar' die ik voordien niet had en niet wil. Waar zet je deze uit?
Edit: denk dat ik het gevonden heb; Notifications > notification shade > notch & status bar > show icons for incoming notifications
Ik heb namelijk sinds kort een soort ingebrand gedeelte aan de linkerkant van mijn Pocophone. Enorm vervelend, maar ik vrees dat mijn garantie is vervallen vanwege het installeren van een custom rom... Ik heb hem terug gezet naar stock rom incl. locked bootloader, maar ze zullen vast wel een methode hebben om te kunnen achterhalen of ik de bootloader ooit heb unlocked. Of heb ik dat mis?
Ik dacht dat bij Xiaomi de garantie niet vervalt door te unlocken, ze bieden immers zelf de mogelijkheid aan. Je moet 'm idd wel terug op de stock ROM zetten en dan zou garantie claimen geen issue mogen zijn, zeker voor 'n hardware issue als burn in, wat ik overigens bijzonder raar vind op 'n LCD?MertijnW schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:02:
Heeft er hier iemand ervaring met het repareren van het scherm? Zo ja, heeft iemand ervaring met het bestellen van een officieel display met frame? Ik lees namelijk ook nog wel eens dat er neppe schermen verkocht worden.
Ik heb namelijk sinds kort een soort ingebrand gedeelte aan de linkerkant van mijn Pocophone. Enorm vervelend, maar ik vrees dat mijn garantie is vervallen vanwege het installeren van een custom rom... Ik heb hem terug gezet naar stock rom incl. locked bootloader, maar ze zullen vast wel een methode hebben om te kunnen achterhalen of ik de bootloader ooit heb unlocked. Of heb ik dat mis?
Zijn een aantal mensen in dit topic die schermen vervangen hebben, maar of dat officiële schermen waren... geen idee (en ik vraag het me ook af of je die gaat vinden). Heb je de telefoon in NL gekocht? Dan zou je nog gewoon garantie moeten hebben, ook met een unlocked bootloader en custom rom. In 2013 schreef Tweakers hierover op basis van uitspraken van ICT-Jurist Arnoud Engelfriet.MertijnW schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:02:
Heeft er hier iemand ervaring met het repareren van het scherm? Zo ja, heeft iemand ervaring met het bestellen van een officieel display met frame? Ik lees namelijk ook nog wel eens dat er neppe schermen verkocht worden.
Klopt, maar een bedrijf als Belsimpel blijkt daar nog wel lastig over te doen (waar ik mijn telefoon gekocht heb). Bedankt voor het doorsturen van die informatie. Ik ga het denk toch maar eens proberen met mijn gelocked Pocophone F1. Er is namelijk een kans dat ze het geeneens ontdekken.LightPhoenix schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:33:
[...]
Zijn een aantal mensen in dit topic die schermen vervangen hebben, maar of dat officiële schermen waren... geen idee (en ik vraag het me ook af of je die gaat vinden). Heb je de telefoon in NL gekocht? Dan zou je nog gewoon garantie moeten hebben, ook met een unlocked bootloader en custom rom. In 2013 schreef Tweakers hierover op basis van uitspraken van ICT-Jurist Arnoud Engelfriet.
Heel vreemd inderdaad. Ik denk ook niet dat het ingebrand is, maar aan de linkerkant is een rechte lijn van onder naar boven te zien die iets afwijkt qua kleur dan de rest van het scherm. Toch maar eens opsturen dan!Largamelion schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:24:
[...]
Ik dacht dat bij Xiaomi de garantie niet vervalt door te unlocken, ze bieden immers zelf de mogelijkheid aan. Je moet 'm idd wel terug op de stock ROM zetten en dan zou garantie claimen geen issue mogen zijn, zeker voor 'n hardware issue als burn in, wat ik overigens bijzonder raar vind op 'n LCD?
Heb je dan krijg updates vroeg aan staan?dolledriesnl schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:
Bij mij krijg ik ook een Android OTA update-melding.
Hier een vraagje over:
Hier krijg ik hem nog niet binnen.
Mijn vrouw heeft hem ook nog niet binnen. Het uitrollen van dit soort updates gaat in stappen en blijkbaar is hij nog niet compleet vrij gegeven. Ik heb hem zelf handmatig geïnstalleerd (zie wat terug in het topic voor de links), dus als je hem echt wil dan kan dat.NIMIC schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:09:
[...]
Heb je dan krijg updates vroeg aan staan?
Hier krijg ik hem nog niet binnen.

Als dit het geval is laat ik deze update mooi aan mij voorbij gaan.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Draai de laatste MIUI 11 update en bij mij werkt het opnemen van gesprekken nog gewoon. Regio van de telefoon staat op Duitsland. Waar heb je de screenshot vandaan geplukt?me1299 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:11:
Kan iemand bevestigen of Call Recording inderdaad uitgefaseerd is?
[Afbeelding]
Als dit het geval is laat ik deze update mooi aan mij voorbij gaan.
https://c.mi.com/thread-2870100-1-0.html
Meer mensen die dit hebben? En een mogelijke oplossing?
Yup, heb identiek hetzelfde voor. Draai de Xiaomi.eu rom maar is in basis dezelfde.Quincy5 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:21:
Ik kan opeens mijn mobiele datagebruik niet meer zien in de instellingen (als in alles blijft altijd op 0 staan; wifi-gebruik heeft wel gewoon waardes). Ik denk dat het sinds die laatste MIUI update is.
Meer mensen die dit hebben? En een mogelijke oplossing?
Heb eens de vraag gesteld op de Telegram groep waar er een pm kwam dat ik een setting moest aanpassen in het 'data plan' ... werkte exact een paar uur en dan stond weer alles van mobile data op 0B.
Heb buiten jou nog niemand anders gevonden die het meldt.
Bedankt voor jouw reactieLuke-san schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:22:
[...]
Yup, heb identiek hetzelfde voor. Draai de Xiaomi.eu rom maar is in basis dezelfde.
Heb eens de vraag gesteld op de Telegram groep waar er een pm kwam dat ik een setting moest aanpassen in het 'data plan' ... werkte exact een paar uur en dan stond weer alles van mobile data op 0B.
Heb buiten jou nog niemand anders gevonden die het meldt.
Wat is die setting in het data plan? Dat is in elk geval iets wat ik kan proberen.
'Data usage notifications' aanzetten, maar zoals gezegd werkt dit gewoon niet.Quincy5 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:24:
[...]
Bedankt voor jouw reactie
Wat is die setting in het data plan? Dat is in elk geval iets wat ik kan proberen.
Dat ga ik proberen, maar halen die je verbruikstatistieken dan niet uit dezelfde bron? Die dus leeg is.Eleni schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:43:
Bij Google play een data manager downloaden, ben je je probleem kwijt.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's