Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@Darkz0rs ik bekijk op tweakers, gsmarena en dxomark altijd wat ik van de kwaliteit van de foto's vind.
Lees, bekijk en oordeel zelf.

Tweakers link:
reviews: Xiaomi Pocophone F1 - High-end smartphone voor weinig geld

GSM arena link:
https://www.gsmarena.com/...Phone2=9513&idPhone3=9738

DXO mark link:
https://www.dxomark.com/xiaomi-pocophone-f1-camera-review/

p.s. het enige dat me opvalt in video's is dat de pocophone wat snel aanpast bij aangepaste lichtinval. Dus als je een kind filmt/volgt dat voor een raam door loopt wordt het beels steeds dan weer licht dan weer donker.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:39

sapphire

Die-hard pruts0r

@NIMIC Altijd goed om meerdere bronnen te raadplegen :)

Pest is alleen dat een review een eenmalige test is en dat telefooncamera's tegenwoordig ook een groot deel software zijn en nog wel eens geüpdate worden wat een flink verschil kan geven.
Kijk maar naar de Poco met de Gcam app, ik vond het iig een dusdanig verschil dat ik de Poco wél gekocht heb daardoor :)

Gabriël Ryzen

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
@NIMIC eens hoor. Mijn gevoel word ook gestaaft door de diverse review sites. De Poco is simpelweg een sneller apparaat. De note heeft een betere accu gebruik en betere camera.

Is de verwachting er ook dat er een nieuwe Poco komt ik lees wat mixed stories.
Darkz0rs schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:31:
@NIMIC

Is de verwachting er ook dat er een nieuwe Poco komt ik lees wat mixed stories.
Erg veel onduidelijkheid inderdaad. Hier een 2 weken oud artikel waar meer staat over het feit dat de lead van Xiaomi op dit product niet meer bij Xiaomi werkt. DIt heeft inderdaad veel geruchten aangezwengeld over of er uberhaupt wel een F2 komt. Maar gisteren kwam ook dit nieuws naar buiten. Dan lijkt er dus toch een F2 te komen en misschien wel deze maand.

Ik blijf rustig nog bij mijn F1, hopelijk nog een aantal jaren, maar ben wel benieuwd waar het merk heen gaat.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:05
Even een basis Android vraagje:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat zelf gedownloade apps (in mijn geval Android Auto) automatisch updaten via de regulieren Play Store.
Op de Pocophone van m'n vrouw heb ik de bewuste app echter al 2x zelf moeten updaten door weer een nieuwe apk te downloaden (omslachtig). Doe ik iets fout, of is dit normaal, gezien Android Auto in Nederland niet aangeboden wordt.

PV Output

Kees_B schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:33:
Even een basis Android vraagje:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat zelf gedownloade apps (in mijn geval Android Auto) automatisch updaten via de regulieren Play Store.
Op de Pocophone van m'n vrouw heb ik de bewuste app echter al 2x zelf moeten updaten door weer een nieuwe apk te downloaden (omslachtig). Doe ik iets fout, of is dit normaal, gezien Android Auto in Nederland niet aangeboden wordt.
Apps die je sideload zullen niet automatisch updaten via de Play Store, tenzij ze ook effectief aangeboden worden in de Play Store in jouw land, wat dus niet het geval is met Android Auto.

Er zijn veel speculaties over de reden waarom AA nog steeds niet officieel wordt aangeboden in de Benelux, maar ik denk niet dat iemand de echte reden weet buiten Google zelf. Vroeger werd de schuld op de Google Assistant gestoken, maar die is nu zowel in BE als NL officieel beschikbaar.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:05
Largamelion schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:36:
[...]
Apps die je sideload zullen niet automatisch updaten via de Play Store, tenzij ze ook effectief aangeboden worden in de Play Store in jouw land, wat dus niet het geval is met Android Auto.

Er zijn veel speculaties over de reden waarom AA nog steeds niet officieel wordt aangeboden in de Benelux, maar ik denk niet dat iemand de echte reden weet buiten Google zelf. Vroeger werd de schuld op de Google Assistant gestoken, maar die is nu zowel in BE als NL officieel beschikbaar.
Ok, dank voor je heldere antwoord.

Gisteren geprobeerd om de nieuwe Android Auto werkend te krijgen. Net zoals de redactie kreeg ik het nog niet werkend. Zal wel serverside aangeboden worden dus dan wachten we nog even.

nieuws: Google begint met distributie van Android Auto 2019

PV Output

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 22:21
Kees_B schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Ok, dank voor je heldere antwoord.

Gisteren geprobeerd om de nieuwe Android Auto werkend te krijgen. Net zoals de redactie kreeg ik het nog niet werkend. Zal wel serverside aangeboden worden dus dan wachten we nog even.

nieuws: Google begint met distributie van Android Auto 2019
Bezoek anders een het android auto topic: Android Auto in Nederland

Anderen waaronder ik (op de pocophone) hebben het gewoon kunnen aanzetten. Het updaten doe je idd via los te download apk's van apkmirror.

• nightofthegun
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:50
Natuurlijk moest ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten: heb de pocophone via Banggood uit China gehaald. Gebruik de telefoon nu een half jaar, helaas sinds enkele dagen aan de linkerkant van mijn scherm een felle gele vlek. Lijkt lijm van onder het scherm te zijn (probleem had ik bij de LG G2). Banggood wijst naar de fabrikant. Kom niet echt verder. Iemand een suggestie ? Of is dit een gevalletje goedkoop is duurkoop?
nightofthegun schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:01:
Banggood wijst naar de fabrikant. Kom niet echt verder. Iemand een suggestie ? Of is dit een gevalletje goedkoop is duurkoop?
Normaal doet Banggood helemaal niet moeilijk met garantiegevallen. Heb jij betaald met PayPal? Wellicht kunnen die nog iets betekenen?

• October
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-09 10:33
Iemand last van dat het scherm soms (te vaak eigenlijk) niet reageert? Ik zie de feedback van de knoppen wel maar het doet niet wat ik wil.

Is dit software of hardware probleem? Ff scherm aan en uit doen helpt meestal.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:40
@October Mijn L950 deed dat wel regelmatig maar op de Poco heb ik het nog niet gehad.

• October
Ik weet nou niet of het software probleem is of hardware. Nu reageert ie normaal maar minuut hiervoor niet.
Ik slaag er maar niet in mooie nachtfoto's te nemen met de Poco F1. Vorig jaar in Spanje met m'n intussen 4 jaar oudere Honor 7 nog prachtige foto's genomen van de maan en sterren (20-30 sec stil op statief). Met de Poco zowel met Gcam als ANX (MIUI port) alleen maar belabberde resultaten. Kan me moeilijk voorstellen dat de sensor slechter is dus lijkt me puur software probleem. Jammer dat ze bij Xiaomi zo achterlopen op dat gebied.

Met Gcam meestal onscherp en beetje gruis. Met ANX gewoon massa's gruis in de nachtmodus, compleet waardeloos.

Als iemand tips heeft, altijd welkom. Overdag trekt de Poco overigens wel prachtige foto's en met ANX ook geweldige panorama's.

• Bacchus
Ik heb mijn Poco nog niet echt op de pijnbank gelegd qua foto's maar wat ik tot nu toe uit San1ty's GCam heb getrokken in lastiger licht, vind ik heel aardig, al is er (in deze* bijvoorbeeld) duidelijk ruis zichtbaar. Naar mijn idee zijn ze heel erg in lijn met wat je op XDA-Developers tegenkomt.

* San1ty GCam F1v9.4a_6.2.030, HDR+ enhanced

• Lipton1
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20-11 14:45
Ik ervaar sinds de nieuwe update veel problemen met de hotspot. Zit dagelijks in de trein en wil nog wel eens werken in de trein, maar dat is bijna onmogelijk geworden. Eerder kon ik prima 50 minuten werken, met alleen onderbrekingen als de 4G verbinding even wegviel door mindere dekking. Tegenwoordig valt de verbinding constant weg, of het is zelfs onmogelijk om de hotspot te vinden met m'n laptop. Meer mensen hier last van?

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01:16
Er is inmiddels weer een nieuwe update uit met july security patch en een mi cloud optimalisatie.

• Loes345
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-08 14:52
Ik heb helaas mijn pocophone F1 net teruggestuurd. Was er erg enthousiast over, maar zoals velen ook de touch issues met regelmatig screen freezes. Ging alleen over bij vergrendelen en ontgrendelen scherm. De online te vinden tips werkte niet helaas, zoals het uitzetten van de screenshot en nog wat instellingen. Nog steeds geen oplossing voor toch? Ik zou eigenlijk het liefst opnieuw een pocophone aanschaffen, maar dat lijkt me niet handig in deze.

*knip* Aankoopadvies hoort niet thuis in een ervaringen topic. Maak daarvoor een topic aan in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

rens-br wijzigde deze reactie 20-08-2019 13:19 (14%)

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01:16
Loes345 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:10:
Ik heb helaas mijn pocophone F1 net teruggestuurd. Was er erg enthousiast over, maar zoals velen ook de touch issues met regelmatig screen freezes. Ging alleen over bij vergrendelen en ontgrendelen scherm. De online te vinden tips werkte niet helaas, zoals het uitzetten van de screenshot en nog wat instellingen. Nog steeds geen oplossing voor toch? Ik zou eigenlijk het liefst opnieuw een pocophone aanschaffen, maar dat lijkt me niet handig in deze.

[mbr]*knip* Aankoopadvies hoort niet thuis in een ervaringen topic. Maak daarvoor een topic aan in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons.[/]
Ik heb eerlijk gezegd geen last van deze problemen. Ik zou gewoon een nieuw exemplaar proberen.

• Ohmarinus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-11 00:25
Sinds de laatste update heeft mijn frontcamera een vertraging van meer dan een seconde. Resultaat is dat ik de camera dus een seconde lang stil moet houden en niet precies weet wanneer de foto genomen wordt. De normale camera werkt gewoon goed. Het is wel elke keer weer wat met die Pocophone.

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:11
Ohmarinus schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:40:
Sinds de laatste update heeft mijn frontcamera een vertraging van meer dan een seconde. Resultaat is dat ik de camera dus een seconde lang stil moet houden en niet precies weet wanneer de foto genomen wordt. De normale camera werkt gewoon goed. Het is wel elke keer weer wat met die Pocophone.
Geen last van hier. Misschien eens de instellingen checken of de camera app (standaard?) een reset geven..

• October
MainframeX schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen last van deze problemen. Ik zou gewoon een nieuw exemplaar proberen.
Ik wel, nu garantie aanvraag gedaan en hopelijk krijg ik een nieuwe. Mijn ervaring met Pocophone is dus heel slecht! Camera werkt ook voor geen meter!

• Bacchus
October schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:33:
[...]
Ik wel, nu garantie aanvraag gedaan en hopelijk krijg ik een nieuwe. Mijn ervaring met Pocophone is dus heel slecht! Camera werkt ook voor geen meter!
Dat is wel jammer. Zeker omdat ik uit ervaring kan vertellen dat je een verrassend fijn toestel kunt hebben aan een Poco en dat de camera, zeker met de nodige handigheid en software heel capabel kan zijn. Ik hoop dat je garantieclaim netjes afgehandeld wordt.

• RobertS81
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-10 09:33
Ik kan een Pocophone F1 overnemen van iemand maar zit wel een barst in het scherm. Nu heb ik wel gezien dat ze deze reparatie online aanbieden met origineel onderdeel (https://www.probello.nl/order/4/xiaomi-pocophone-f1-617) Alleen kan ik dit ook zelf doen? Dat ik bijvoorbeeld dit onderdeel ergens via ali bestel? Het toestel werkt verder prima maar ik wil weten of ik voor een nette prijs die barst kan repareren (of laten repareren). Ik hoor graag jullie advies!

• Ohmarinus
Helaas heb ik nog met niemand koptelefoons kunnen vergelijken. Weet iemand of ik ergens een vervangende headphone jack kan kopen en dan maar probeer om het toestel zelf te repareren?
RobertS81 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:39:
Ik kan een Pocophone F1 overnemen van iemand maar zit wel een barst in het scherm. Nu heb ik wel gezien dat ze deze reparatie online aanbieden met origineel onderdeel (https://www.probello.nl/order/4/xiaomi-pocophone-f1-617) Alleen kan ik dit ook zelf doen? Dat ik bijvoorbeeld dit onderdeel ergens via ali bestel? Het toestel werkt verder prima maar ik wil weten of ik voor een nette prijs die barst kan repareren (of laten repareren). Ik hoor graag jullie advies!
Voor 250€ heb je een gloednieuw toestel, ik zou er persoonlijk geen tijd of geld in stoppen.

• Bacchus
Het ligt er een beetje aan hoe handig je bent en wat je voor de Poco met het gebarsten scherm betaalt. Ons toestel schijnt vrij gemakkelijk te repareren te zijn en voor €20 heb je een nieuw scherm op Aliexpress.
Ik zou het doen als ik minder dan € 100 voor het kapotte toestel betaal.
Bacchus schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:39:
Het ligt er een beetje aan hoe handig je bent en wat je voor de Poco met het gebarsten scherm betaalt. Ons toestel schijnt vrij gemakkelijk te repareren te zijn en voor €20 heb je een nieuw scherm op Aliexpress.
Ik zou het doen als ik minder dan € 100 voor het kapotte toestel betaal.
Ik weet niet hoe herstelbaar de Pocophone is en hoe makkelijk je hem open krijgt zonder hem te beschadigen, maar ik weet bijvoorbeeld dat dat bij m'n Honor 7 onbegonnen werk was. Heeft me enorm veel frustratie bezorgd om gewoon de batterij te vervangen en uiteindelijk door 1x uit te schieten de tempered glass beschadigd en de zijkanten serieus gekrast bij het losmaken van de achterkant (gelukkig zie je dat niet meer dankzij het hoesje).

Als je idd een volledige kit kan kopen (scherm + touch) voor een aardig prijsje zodat je niet met lijm moet gaan klooien en het toestel zelf kan krijgen voor niet al teveel geld, dan is het mss wel het proberen waard als je wat handig bent, maar zoek eerst eens op hoe makkelijk alles los te maken is (helaas op iFixit voor beide toestellen geen rating beschikbaar).

Die Honor 7 was wel een uitzondering hoor, nog nooit zoveel problemen gehad om een phone open te krijgen.

• RobertS81
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-10 09:33
Largamelion schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:04:
[...]
Voor 250€ heb je een gloednieuw toestel, ik zou er persoonlijk geen tijd of geld in stoppen.
Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om het toestel bij hun te laten maken en heeft de inboedelverzekeraar de reparatiekosten vergoed gezien het toestel in huis is gevallen. Dus nu origineel scherm voor slechts 50 euro eigen risico en geen hoofdpijn aan gehad _/-\o_

• demichiel
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-11 14:12
Aangezien het over schermen vervangen gaat, even mijn ervaring van het afgelopen weekend delen:
- Scherm inclusief frame gekocht op AliExpress (~€20)
- Video op youtube gevolgd
- Ik was klaar op een dikke 30 minuten, geen echt moeilijke of stressvolle stappen bij. Bij het scherm kreeg ik ook wat schroevendraaiers enzo, echter niet de juiste (Torx 3). Ik had deze gelukkig nog thuis liggen van een oudere gsm reparatie

Al bij al, zeker als je er al enige ervaring mee hebt, een gemakkelijke reparatie die ik aan zou raden om zelf te doen. Toch als je nog 2 weken voort kan met een gebarsten scherm.

(Al zou ik het voor €50 ook laten doen :) maar niet voor €120)

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:52

stefijn

DBlogic

Ik heb sinds twee dagen een pocophone F1. Klopt het dat je geen meldingen van apps (Whatsapp bijv) krijgt op de statusbalk? Ik heb alles wat ik kan vinden over meldingen, batterij besparing etc aangezet
Als ik google vond ik oude reviews waar hier over gesproken wordt, maar ook dat het met updates aangepast zou worden. Iemand tips?

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Ja, de app notchtest installeren!

• Quincy5
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:34
Kapot schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:34:
Ja, de app notchtest installeren!
Die heb ik ook een tijdje gehad, maar die ging eerst steeds uit en na een tijdje werkte het zelfs helemaal niet meer.
Moet zeggen dat ik mijn statusbalk-notificaties niet eens zo erg mis.

Nu ook met Ubuntu!

stefijn schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:22:
Ik heb sinds twee dagen een pocophone F1. Klopt het dat je geen meldingen van apps (Whatsapp bijv) krijgt op de statusbalk? Ik heb alles wat ik kan vinden over meldingen, batterij besparing etc aangezet
Als ik google vond ik oude reviews waar hier over gesproken wordt, maar ook dat het met updates aangepast zou worden. Iemand tips?
Standaard krijg je ze wel, ze blijven alleen niet zichtbaar. Neemt teveel ruimte in (vindt Xiaomi). Zoals aangegeven zijn er meerdere hulpmiddelen om toch notificaties zichtbaar te krijgen (zoekfunctie gebruiken in het topic is het makkelijkste). Sommige dingen zijn ook daadwerkelijk aangepast, maar permanent zichtbare notificaties in de balk zijn er helaas niet (en komen waarschijnlijk ook niet).

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:52

stefijn

DBlogic

Vooralsnog blijkt het te werken met die app

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Steve79
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 22:42

Steve79

wie weet!?

Ff een vraagje mbt ANT+
Wordt dit nou wel of niet ondersteund door dit toestel? Ik kan op het forum hier niets over vinden, en op internet lees ik verschillende meningen.
Steve79 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:11:
Ff een vraagje mbt ANT+
Wordt dit nou wel of niet ondersteund door dit toestel? Ik kan op het forum hier niets over vinden, en op internet lees ik verschillende meningen.
Aangezien ikzelf geen ANT+ spullen gebruik kan ik het niet testen, maar wat ik online vind is dat het missen van ANT+ vooral een probleem is van de update van Android 8 -> 9. Veel toestellen lijken ineens hun support kwijt te zijn. De Poco lijkt het wel te kunnen ondersteunen, maar niet in Anroid 9. Wellicht dat andere gebruikers dit kunnen testen? Je kunt de services iig wel gewoon uit de playstore halen, maar of het dan alsnog werkt kan ik niet (snel) vinden.

• Bertha781
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19-11 23:28
Ik heb voor mijn ouders 2 Pocophone's gekocht. Ze zijn er zeer content mee! Maar is er een mogelijkheid de tweede home screen (het scherm waar je heen gaat als je vanuit je homescreen van link naar rechts slide) te verwijderen.

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 14:58
@Bertha781
Instellingen->beginscherm & recent gebtuikt -->startscherm->app-kluis

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Bertha781 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:18:
Ik heb voor mijn ouders 2 Pocophone's gekocht. Ze zijn er zeer content mee! Maar is er een mogelijkheid de tweede home screen (het scherm waar je heen gaat als je vanuit je homescreen van link naar rechts slide) te verwijderen.
Als ik alles van het scherm rechts van het hoofdscherm verwijder (dus alle apps/widgets die daar eventueel staan) en dan mijn telefoon opnieuw opstart, dan is dat scherm weg. Alleen mijn originele home screen is er dan nog. Kan eventueel ook alleen de poco launcher afsluiten en opnieuw laten opstarten.
Mocht je dat niet bedoelen en juist de 'app vault' of 'app kluis' bedoelen dan is inderdaad wat @Acid_Burn zegt de oplossing (was nog aan het typen en zie nu net zijn opmerking verschijnen).

• Bertha781
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19-11 23:28
Acid_Burn schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:33:
@Bertha781
Instellingen->beginscherm & recent gebtuikt -->startscherm->app-kluis
Top dank!

• Lecros
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-11 11:00
Tijdens mijn vakantie heb ik mijn Pocophone laten vallen, zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het vervangen van het scherm?
Lecros schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:46:
Tijdens mijn vakantie heb ik mijn Pocophone laten vallen, zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het vervangen van het scherm?
Ja.

Wat ik daarmee wil zeggen, wat heb je zelf al gevonden / gedaan?

• Lecros
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-11 11:00
rens-br schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ja.

[mbr]Wat ik daarmee wil zeggen, wat heb je zelf al gevonden / gedaan?[/]
Ik zag dat je de mogelijkheid hebt om alleen de glasplaat te vervangen of het hele scherm als geheel te vervangen. En aangezien mijn scherm verder nog in goede staat lijkt te zijn ben ik erg nieuwsgierig naar de eerste mogelijkheid.
Op zich lijkt het vervangen van het hele scherm makkelijker te zijn omdat er in deze telefoon redelijk weinig aan elkaar vast geleimd lijkt te zijn en het lijkt me daardoor ook verstandiger om dan meteen het hele scherm te vervangen. Alleen was ik erg nieuwsgierig tegen wat voor problemen mensen aan lopen wanneer ze proberen alleen de glas plaat te vervangen.

tl;dr volgens mij is het veel verstandiger om niet te proberen alleen de glasplaat te vervangen maar het lijkt me toch interessant om he te proberen.

• demichiel
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-11 14:12
Niet aan beginnen! Voor die €5 extra zou ik zeker het frame er bij bestellen. Dan is het een gemakkelijke fix (zie ook mijn vorige reactie).

• Emin3m
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-11 13:20
Ik heb het zelf gedaan, en het is vrij lastig. Kijk maar wat filmpjes op Youtube. Ik had een scherm + frame op ali voor rond de 20 eu dacht ik. Laten repareren door een shop kostte ong. €70

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02:12
Ik denk dat mijn accu van aliexpress nep is. Hij gaat echt snel leeg.
Orignele accu ging ruim 12-15uur mee. Deze hooguit 9 uur, bij zelfde gebruik.
Hoe is het met accuduur van jullie? Nog steeds als toen het nieuw was?
SonyEricsson schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:32:
Ik denk dat mijn accu van aliexpress nep is. Hij gaat echt snel leeg.
Orignele accu ging ruim 12-15uur mee. Deze hooguit 9 uur, bij zelfde gebruik.
Hoe is het met accuduur van jullie? Nog steeds als toen het nieuw was?
Kun je aangeven wat je met 'gaat ... uur mee' bedoelt? Is dat je 'Screen on Time' of na hoeveel uur je je telefoon sowieso op moet laden? Mijn accu heeft na een jaar gebruik nog steeds een SoT van 7 uur, afhankelijk van hoe het signaal van mijn beide simkaarten is (hier in Duitsland wisselt dat heel erg en het netwerk switchen/zoeken zuigt regelmatig mijn accu leeg.). Mag ik vragen waarom je de accu al vervangen hebt? In China gekocht en geen zin in gedoe over garantie of...?

• SonyEricsson
LightPhoenix schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:49:
[...]

Kun je aangeven wat je met 'gaat ... uur mee' bedoelt? Is dat je 'Screen on Time' of na hoeveel uur je je telefoon sowieso op moet laden? Mijn accu heeft na een jaar gebruik nog steeds een SoT van 7 uur, afhankelijk van hoe het signaal van mijn beide simkaarten is (hier in Duitsland wisselt dat heel erg en het netwerk switchen/zoeken zuigt regelmatig mijn accu leeg.). Mag ik vragen waarom je de accu al vervangen hebt? In China gekocht en geen zin in gedoe over garantie of...?
Moeilijk te zeggen, verschilt namelijk per persoon/per app. Maar als accu bij meerdere personen al 30-40% achteruit is gegaan vergeleken toen hij nieuw was dan kan ik het in perspectief plaatsen.

Accu moest ik vervangen, omdat ik die gemold had tijdens het scherm vervangen :D
Er stond dat het een originele accu was, het leek ook het origineel, maar het zo nu mijn twijfels.

SonyEricsson wijzigde deze reactie 23-09-2019 12:00 (5%)

SonyEricsson schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:59:
[...]

Moeilijk te zeggen, verschilt namelijk per persoon/per app. Maar als accu bij meerdere personen al 30-40% achteruit is gegaan vergeleken toen hij nieuw was dan kan ik het in perspectief plaatsen.

Accu moest ik vervangen, omdat ik die gemold had tijdens het scherm vervangen :D
Er stond dat het een originele accu was, het leek ook het origineel, maar het zo nu mijn twijfels.
Daarom vraag ik dus ook om een meer objectieve waarde, de SoT. Ik kan verder alleen zeggen dat volgens mijn AccuBattery Pro app mijn accu nog ~95% van de originele capaciteit heeft. (3788 mAh van 4000 mAh). Verder ben ik niet iemand die zich netjes aan de oplaadregels houd (niet boven 70-80% laden en zo vaak laden als mogelijk) en dus lekker tot 30% accu doorgaat om hem daarna tot 100% overnacht op te laden. Hoop dat het informatie is die helpt.

edit: Ow en mijn F1 is dus al meer dan een jaar in gebruikt op deze wijze :)

LightPhoenix wijzigde deze reactie 23-09-2019 12:05 (3%)

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:47

red bull

Keeps me awake !

LightPhoenix schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:04:
[...]

Daarom vraag ik dus ook om een meer objectieve waarde, de SoT. Ik kan verder alleen zeggen dat volgens mijn AccuBattery Pro app mijn accu nog ~95% van de originele capaciteit heeft. (3788 mAh van 4000 mAh). Verder ben ik niet iemand die zich netjes aan de oplaadregels houd (niet boven 70-80% laden en zo vaak laden als mogelijk) en dus lekker tot 30% accu doorgaat om hem daarna tot 100% overnacht op te laden. Hoop dat het informatie is die helpt.

edit: Ow en mijn F1 is dus al meer dan een jaar in gebruikt op deze wijze :)
Ik heb hem wel altijd netjes tot 80% gedaan en zit nog op 92% capaciteit... boven de 100% (dat had ik wel op mijn Mi A1) heb ik ook in het begin nooit gezien...
red bull schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:59:
[...]

Ik heb hem wel altijd netjes tot 80% gedaan en zit nog op 92% capaciteit... boven de 100% (dat had ik wel op mijn Mi A1) heb ik ook in het begin nooit gezien...
Hmm... het is natuurlijk N=1, maar ik had eigenlijk verwacht dat het netjes opladen een beter resultaat zou geven. Nu weten we natuurlijk niet hoe precies de apps kunnen meten en wat de onderlinge marge aan capaciteit is tussen accus. Plus dat het gebruik ook anders kan zijn (veel ineens ontladen of langzaam over de hele dag). Ben wel benieuwd naar wat andere gebruikers zien.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

10.3.8 is beschikbaar... gisteren binnengehaald door de regio op de Filipijnen te zetten
red bull schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:31:
10.3.8 is beschikbaar... gisteren binnengehaald door de regio op de Filipijnen te zetten
Weinig spannende update, maar toch welkom. Meer info staat hier.

Hotlink naar het changelog:

Voor mensen die willen flashen is hij hier te downloaden. (Ik wacht rustig af en de link is dan ook niet door mij gestest! Maar link komt wel van een normaal gesproken betrouwbare bron... zie ook artikel wat hierboven gelinkt is).

• PatrickvL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:44
10.3.8.0 net geinstalleerd, regio gewoon op Nederland.
Ja, ziet er naar uit dat ze de uitrol vandaag naar alle toestellen hebben uitgebreid. Hier inmiddels ook geïnstalleerd.

• Ohmarinus
LightPhoenix schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:48:
Ja, ziet er naar uit dat ze de uitrol vandaag naar alle toestellen hebben uitgebreid. Hier inmiddels ook geïnstalleerd.
Hier niet hoor :)

• Dani3l
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:57
Zoonlief heeft zojuist mijn telefoon van de tafel gegooid met als resultaat scherm stuk. Gekleurde lijnen door het beeld en het scherm reageert op geen enkele manier meer. Weet iemand of het nog mogelijk is de pocophone uit schakelen zonder dat het scherm te hoeven gebruiken?

• SonyEricsson
Dani3l schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:
Zoonlief heeft zojuist mijn telefoon van de tafel gegooid met als resultaat scherm stuk. Gekleurde lijnen door het beeld en het scherm reageert op geen enkele manier meer. Weet iemand of het nog mogelijk is de pocophone uit schakelen zonder dat het scherm te hoeven gebruiken?
volume down + powerbutton
reboot je dat ding

• Dani3l
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:57
SonyEricsson schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:54:
[...]

volume down + powerbutton
reboot je dat ding
Dank voor de tip, maar ik wil het apparaat graag uitschakelen...
Dani3l schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:10:
[...]

Dank voor de tip, maar ik wil het apparaat graag uitschakelen...
Denk dat er niets anders op zit dan te wachten tot de accu leeg is.
Dani3l schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:
Heb je adb toegang? (zie ook custom Roms topic) Anders gaat het lastig worden.

• Achiel007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:38
Een muis aansluiten via usb aansluiting, hoop dat je de juiste kabels hebt dan kan het.

• PeterS073
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 30-09 09:42
Sinds een paar dagen past mijn Pocophone het vergrendelscherm zelf aan.
Weer ingesteld op mijn persoonlijke vergrendelscherm, maar zojuist weer automatisch gewijzigd.
Het startscherm blijft wel behouden, alleen vergrendelscherm wordt aangepast.

Iemand een idee hoe dit kan? En evt een oplossing?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

PeterS073 schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:42:
Weer ingesteld op mijn persoonlijke vergrendelscherm, maar zojuist weer automatisch gewijzigd.

Wat wordt er precies aangepast? Iets met reclame?

You've mistaken me for someone who really cares.

• Quincy5

Dat heb ik ook! De eerste keer was aan het begin van de ochtend en ik dacht dat ik misschien die nacht een update had gehad, die de instellingen verknoeid had. Maar later op de dag deed hij het weer. Daarna maar laten staan vanwege teveel gedoe. Kun je trouwens dat vergrendelscherm op een andere manier aanpassen dan via het thema?

Als er een oorzaak/oplossing is gevonden houd ik me ook aanbevolen.
janvanduschoten schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:26:
[...]

Wat wordt er precies aangepast? Iets met reclame?
Ik gebruik het POCO thema en ik had opeens het (imo lelijke) pastel vergrendelscherm van het "Klassiek" thema.

Quincy5 wijzigde deze reactie 30-09-2019 10:38 (15%)

Nu ook met Ubuntu!

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:01

Stacheldraht

PSN: Killerfabrik

Probleem had ik ook, ik heb het als volgt opgelost:

Mi Security App -> Deep Clean -> Apps -> Mi Wallpaper Carousel -> Vinkje Zetten -> Uninstall

Dit probleem is lijkt mij gekomen na de update van de Mi Wallpaper Carousel onlangs.

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• Quincy5
Stacheldraht schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:50:
[...]

Probleem had ik ook, ik heb het als volgt opgelost:

Mi Security App -> Deep Clean -> Apps -> Mi Wallpaper Carousel -> Vinkje Zetten -> Uninstall

Dit probleem is lijkt mij gekomen na de update van de Mi Wallpaper Carousel onlangs.
Bij mij staat de Wallpaper Carousel er niet tussen (ook niet tussen de gewone lijst met apps).

Nu ook met Ubuntu!

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 14:58
Hier hetzelfde. Af en toe veranderd de lockscreen wallpaper. Ik kan de wallpaper carousel niet vinden. Ook de Mi Security App.. geen idee waar dat ding staat.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Ja het lijkt te zijn geïntroduceerd na de laatste update van de wallpaper carousel app. Irritante is dat deze alleen te zien is bij mensen die de regio op Hong Kong of India hebben staan. Hier op regio Duitsland zie je hem niet. Wellicht dat even regio switchen en proberen wat @Stacheldraht zegt.

Edit: even geprobeerd en als ik hem op Hong Kong zet die ik hem niet op die manier, maar heb de carrousel app wel gewoon onder app beheer kunnen verwijderen. Kijken of dit werkt.

LightPhoenix wijzigde deze reactie 30-09-2019 11:56 (23%)

• Quincy5
Ik neem aan dat met de Security App gewoon de Beveiliging app (groen schild icoon) wordt bedoeld die standaard op het startscherm staat.
Heb nog nooit mijn regio veranderd en ook geen idee welke regio ik heb. Ook weet ik niet wat de consequenties zijn van het veranderen.

Edit nav edit:
Ik zie hem ook niet in Apps beheren, dus ik denk niet dat ik hem heb. En dat je een andere regio moet gebruiken om hem te zien, terwijl je er wel last van heb met deze regio vind ik erg vaag. Heb wat koudwatervrees voor het regio veranderen, maar van dat lelijke scherm wordt ik ook niet blij :/

Quincy5 wijzigde deze reactie 30-09-2019 12:19 (36%)

Nu ook met Ubuntu!

• .Joop
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-11 10:03
Ik kon de app wallpaper carousel ook niet vinden, maar met behulp van de guide van stacheldraht wel gelukt. Het gaat inderdaad om de app 'security' (groen schild icoon), deep clean --> apps. Daar stond wallpapercarousel wel tussen. Pocophone staat op land Belgie (aangezien Nederland eerst geen face unlock had). In de afgelopen 2 uur is de wallpaper niet weer verandert.. So far so good.
Quincy5 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:07:
Ik neem aan dat met de Security App gewoon de Beveiliging app (groen schild icoon) wordt bedoeld die standaard op het startscherm staat.
Heb nog nooit mijn regio veranderd en ook geen idee welke regio ik heb. Ook weet ik niet wat de consequenties zijn van het veranderen.

Edit nav edit:
Ik zie hem ook niet in Apps beheren, dus ik denk niet dat ik hem heb. En dat je een andere regio moet gebruiken om hem te zien, terwijl je er wel last van heb met deze regio vind ik erg vaag. Heb wat koudwatervrees voor het regio veranderen, maar van dat lelijke scherm wordt ik ook niet blij :/
Snap je twijfel om de regio te veranderen, maar is makkelijk te doen en switchen heeft geen blijvend effect. Het is niet zo dat ineens je instellingen ineens anders zijn.

Overigens kun je snel achtergrond en/of vergrendelscherm veranderen door lang op je achtergrond te klikken. Net zoals je zou doen om een widget toe te voegen. Links onder heb je dan een knop voor achtergrond. Kies daar een andere achtergrond en druk op toepassen. Dan pas krijg je de keuze voorgeschoteld of je hem op alleen je achtergrond of vergrendelscherm wil of beide.

@janvanduschoten gaat alleen om het feit dat er een default lock screen ingesteld wordt, geen reclame oid.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Quincy5 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:07:
Die bedoel ik inderdaad.

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• Stacheldraht

Stacheldraht

.Joop schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:45:
Ik kon de app wallpaper carousel ook niet vinden, maar met behulp van de guide van stacheldraht wel gelukt. Het gaat inderdaad om de app 'security' (groen schild icoon), deep clean --> apps. Daar stond wallpapercarousel wel tussen. Pocophone staat op land Belgie (aangezien Nederland eerst geen face unlock had). In de afgelopen 2 uur is de wallpaper niet weer verandert.. So far so good.
Mooi mooi :)

• Quincy5
LightPhoenix schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:47:
[...]

Snap je twijfel om de regio te veranderen, maar is makkelijk te doen en switchen heeft geen blijvend effect. Het is niet zo dat ineens je instellingen ineens anders zijn.

Overigens kun je snel achtergrond en/of vergrendelscherm veranderen door lang op je achtergrond te klikken. Net zoals je zou doen om een widget toe te voegen. Links onder heb je dan een knop voor achtergrond. Kies daar een andere achtergrond en druk op toepassen. Dan pas krijg je de keuze voorgeschoteld of je hem op alleen je achtergrond of vergrendelscherm wil of beide.
Bedankt! Ik heb hem nu met die methode terug gezet; daar was ik zelf nooit achter gekomen (dacht dat het alleen voor de achtergrond was).

Als hij weer terug gaat ga ik denk ik toch die regio proberen. Ik had al opgezocht hoe dat moet (is inderdaad makkelijk) en ben blij te horen dat de instellingen hetzelfde blijven. Je zal maar ineens alles in het Chinees ofzo hebben en daardoor heel veel moeite hebben het weer terug te zetten :+ Maar dan zou het ook niet zo snel geadviseerd worden hier en op andere forums.

Nu ook met Ubuntu!

• Quincy5
Regio omzetten en carrousel verwijderen heeft geholpen. Nogmaals bedankt.

Nu ook met Ubuntu!

Ik kon achtergrond carrousel wel gewoon vinden op de Pocophone van mijn vrouw. Die nu verwijderd, hopen dat het opgelost is.

• Shinza
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 15-11 11:02
Tegenwoordig minder tevreden over de standaard cam app bij bewegende beelden. Gemakkelijk om sluitertijd aan te passen of gebruiken jullie g cam voor beter resultaat? Andere suggesties?
Shinza schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:49:
gebruiken jullie g cam voor beter resultaat? Andere suggesties?
Ik gebruik gewoon Gcam.

• Bacchus
Ik heb de volgende vijf camera-apps:
1. San1ty's GCam - Voor eigenlijk alles, echt 99% van foto's en videos.
... Heel lang niets ...
2. ZY Play - Voor gimbal-specifieke functies.
3. Pro Shot - Als ik meer controle nodig heb.
4. ANXCamera - Xiaomi's camera app, voor slow motion.
5. Android stock camera - Euh, heb ik die ooit open gehad? :)

Bacchus wijzigde deze reactie 07-10-2019 08:51 (4%)

Zonder meer de GCam San1ty port. Ik heb een tijdje de Xiaomi camera gebruikt, maar die Slowmo shots doe je eigenlijk toch niet zo snel (no fun intended) tijdens video opnames.

• Shinza
Dat is niet dezelfde als BSG's google cam port? Ik probeer het nu nl. met BSG 6.1.021 van de XDA forums (volgens de thread nog steeds 'de beste' versie van BSG)..

• Emin3m
Okay ik heb nu iets heel vaag. gewoon de normale rom, niks geroot ofz
Telefoon viel opeens uit, was niet leeg ofz,
Nu aan de oplader, start ik hem zie ik kort het gele Pocophone logo, meteen weer zwart scherm en dan weer het logo, dus in een loop.

Meerdere mensen hier last van gehad?

Zonder oplader aanzetten lukt niet, krijg dan nieteens logo, reset werkt ook niet:(
Zelfde probleem als https://c.mi.com/thread-2208386-1-0.html

Update: Sporadisch deed die het weer, na ong uur aan de oplader

Emin3m wijzigde deze reactie 08-10-2019 09:38 (35%)

Shinza schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:02:
Dat is niet dezelfde als BSG's google cam port? Ik probeer het nu nl. met BSG 6.1.021 van de XDA forums (volgens de thread nog steeds 'de beste' versie van BSG)..
Meen dat San1ty's build gebaseerd is op de BSG port.
Emin3m schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:13:
Okay ik heb nu iets heel vaag.
Telefoon viel opeens uit, was niet leeg ofz,
Nu aan de oplader, start ik hem zie ik kort het gele Pocophone logo, meteen weer zwart scherm en dan weer het logo, dus in een loop.

Meerdere mensen hier last van gehad?

Zonder oplader aanzetten lukt niet, krijg dan nieteens logo, reset werkt ook niet:(
Zelfde probleem als https://c.mi.com/thread-2208386-1-0.html
En wat heb je verder al geprobeerd? Powerknop langer ingedrukt houden (aantal seconden)? Draai je custom ROM? Kan je nog wel in de recovery komen (power up + power)?

• Emin3m
Raznov schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:31:
[...]

Meen dat San1ty's build gebaseerd is op de BSG port.

[...]

En wat heb je verder al geprobeerd? Powerknop langer ingedrukt houden (aantal seconden)? Draai je custom ROM? Kan je nog wel in de recovery komen (power up + power)?
Powerknop + volume etc allemaal idd geprobeerd. Ik heb niet met de ROM wat gedaan. Zoals ik hem heb besteld zo gehouden + updates uiteraard, draait 10,3,7
Emin3m schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Powerknop + volume etc allemaal idd geprobeerd. Ik heb niet met de ROM wat gedaan. Zoals ik hem heb besteld zo gehouden + updates uiteraard, draait 10,3,7
Gebruik je de "officiele" lader (of een andere QC3 lader), of een eenvoudige usb lader? Wat krijg je als je hem aan een pc koppelt?

• Emin3m
Raznov schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Gebruik je de "officiele" lader (of een andere QC3 lader), of een eenvoudige usb lader? Wat krijg je als je hem aan een pc koppelt?
Officiele lader, aan pc en aan stopcontact zelfde.

• Emin3m
Nouja was van korte duur, ik had hem maar 2 maandjes, wordt in ieder geval geen pocophone meer
Emin3m schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:47:
Nouja was van korte duur, ik had hem maar 2 maandjes, wordt in ieder geval geen pocophone meer
Moet wel op te lossen zijn, klinkt niet als een groot probleem (wat mij betreft). Kan je wel via Power+Volume down in Fastboot mode komen?

• Emin3m
Raznov schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Moet wel op te lossen zijn, klinkt niet als een groot probleem (wat mij betreft). Kan je wel via Power+Volume down in Fastboot mode komen?
Nee.

Power + volume en dan bij poco power uit en volume up ingedrukt houden ofz werk niet.
power + volume down werkt niet.

15 sec of 1 min of 5 min maakt allemaal niet uit:(
Even een tijdje aan de lader hangen en niets mee doen, na paar uur terug kijken kan een optie zijn. Goed controleren of mogelijk je power-knop vast zit (is wel eens voorgekomen) en anders denk ik dat hij echt open zal moeten :(.

• Emin3m
Raznov schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:57:
Even een tijdje aan de lader hangen en niets mee doen, na paar uur terug kijken kan een optie zijn. Goed controleren of mogelijk je power-knop vast zit (is wel eens voorgekomen) en anders denk ik dat hij echt open zal moeten :(.
En ookal moet die open wat dan nog?
Lijkt mij meer op een software issue
Emin3m schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

En ookal moet die open wat dan nog?
Lijkt mij meer op een software issue
Het klinkt als een software issue, maar als je geen stabiele adb connectie kan maken, niet in fastboot kan komen, niet in recovery, zou ik zelf hem openen en de batterij even loskoppelen. Daarna weer er op en kijken wat voor effect dat heeft. Ook gelijk even de power-knop nalopen. Zolang je nog een Pocophone-scherm krijgt bij je reboots is er vaak nog wel wat te doen.

Maar, heb je nog garantie?

• Shinza
Hebben jullie al ooit een batterij (laten) vervangen? Hoe (guide) en/of waar (shop)? Any insights?
Shinza schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:27:
Hebben jullie al ooit een batterij (laten) vervangen? Hoe (guide) en/of waar (shop)? Any insights?
Zelf niet hoeven doen, want eenvoudigweg niet nodig. De batterij gaat zo nog 2 dagen mee bij "normaal" gebruik. Op youtube zijn diverse "guides" te vinden hiervoor, is niet heel lastig, maar je moet vooral voorzichtig zijn en de juiste tools hebben om zonder schade de Pocophone te openen.

• Shinza
Raznov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:04:
[...]

Zelf niet hoeven doen, want eenvoudigweg niet nodig. De batterij gaat zo nog 2 dagen mee bij "normaal" gebruik. Op youtube zijn diverse "guides" te vinden hiervoor, is niet heel lastig, maar je moet vooral voorzichtig zijn en de juiste tools hebben om zonder schade de Pocophone te openen.
Gebruik jij adaptive battery? Had op 'een forum (meerdere keren) gelezen' gelezen dat adaptive battery i.t.t. wat het claimt te doen net de batterijduur verminderd (o.w.v. slecht geimplementeerd?). Andere zeggen weer dat je het zeker een week moet gebruiken om het te laten leren.. Merk precies weinig verschil.

Gebruik nu accubattery pro om even te kijken of dat wat interessante info geeft want ik ben tegenwoordig minder tevreden van de batterij. Eerder passief usage (i.e. dus wel wat bellen, appen, browsen/lezen maar amper vid laat staan (fps) games). Bij dat gebruik SoT range 3-5u @50% ofzo? En dus 1 (a MAX 2) dagen is toch wel het max wat ik er na een dik half jaar nog uit krijg zo...

Veel notifications staan af, gps niet altijd op, locatie delen permissie zuinig mee omgesprongen, weet niet dat er nog veel anders te proberen valt om dit wat te verbeteren?
Shinza schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:51:
[...]

Gebruik jij adaptive battery? Had op 'een forum (meerdere keren) gelezen' gelezen dat adaptive battery i.t.t. wat het claimt te doen net de batterijduur verminderd (o.w.v. slecht geimplementeerd?). Andere zeggen weer dat je het zeker een week moet gebruiken om het te laten leren.. Merk precies weinig verschil.

Gebruik nu accubattery pro om even te kijken of dat wat interessante info geeft want ik ben tegenwoordig minder tevreden van de batterij. Eerder passief usage (i.e. dus wel wat bellen, appen, browsen/lezen maar amper vid laat staan (fps) games). Bij dat gebruik SoT range 3-5u @50% ofzo? En dus 1 (a MAX 2) dagen is toch wel het max wat ik er na een dik half jaar nog uit krijg zo...

Veel notifications staan af, gps niet altijd op, locatie delen permissie zuinig mee omgesprongen, weet niet dat er nog veel anders te proberen valt om dit wat te verbeteren?
Ik draai een custom Rom (PE), dus alles werkt daarin net even anders. Ik heb zelf een tijdje accubattery gebruikt voor het overzicht, maar aangezien de Poco bij mij lang genoeg mee gaat, niet verder gebruikt.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Emin3m schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Nee.

Power + volume en dan bij poco power uit en volume up ingedrukt houden ofz werk niet.
power + volume down werkt niet.

15 sec of 1 min of 5 min maakt allemaal niet uit:(
En met een EDL kabel? Kan je hem in ieder geval flashen...
Zie hier, ook voor alternatieven:

https://www.smartphones.how/repair/edl-mode

• Emin3m
red bull schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

En met een EDL kabel? Kan je hem in ieder geval flashen...
Zie hier, ook voor alternatieven:

https://www.smartphones.how/repair/edl-mode
is opgelost, khad uur aan de oplader en opeens deed die het later wel. eerste keren aan de oplader niet:(
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True