Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Volgens mij hebben ROM's tegenwoordig geen ingebakken drivers meer, maar moeten de drivers komen uit de vendor en firmware packages.LightPhoenix schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:42:
Gaat een beetje te diep denk ik, maar dan zou het interessant zijn om te kijken welke display drivers de Pixel Experience rom gebruikt en of die al up to date zijn met de huidige Xiaomi dirvers.
Misschien dat ik eerst wat rollbacks probeer. Monnikenwerk wel, maar beter dan een tijd lang mijn backuptelefoon (OPO) gebruiken.LightPhoenix schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:42:
[...]
Gaat een beetje te diep denk ik, maar dan zou het interessant zijn om te kijken welke display drivers de Pixel Experience rom gebruikt en of die al up to date zijn met de huidige Xiaomi dirvers. Of er liggen ergens anders in de ROM nog optimalisering die Xiaomi nu als 'workaround' voor een aantal scherm gerelateerde problemen heeft die de custom roms niet hebben. Mocht je willen experimenteren kun je ook kijken of oudere MIUI versies wel dezelfde problemen geven en zo kijken of er dus inderdaad ergens een software 'fix' gekomen is. Maar ik snap ook dat je misschien gewoon snel een oplossing wilt en dan is garantie toch echt het makkelijkste.
Dat klopt in ieder geval voor Pixel Experience op de Poco F1. Daar moet je los vendor images etc downloaden en flashen. Waarom eigenlijk?rens-br schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:30:
[...]
Volgens mij hebben ROM's tegenwoordig geen ingebakken drivers meer, maar moeten de drivers komen uit de vendor en firmware packages.
[ Voor 17% gewijzigd door Mark_88 op 19-06-2019 14:54 ]
Volgens deze post op het MIUI forum zijn er inderdaad 2 verschillende schermen: NVT-ts en fts-ts. De vraag die blijft is of het werkelijk hier om de hardware gaat. Die thread staat vol met 'ik wel' en 'ik niet' posts voor beide versies. Plus nog andere threads hierover. Maar gewoon even voor de gein hier: Ik heb een NVT-ts scherm en nooit problemen... misschien kunnen anderen ook kijken? (Gechecked met deze app.)Largamelion schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:18:
Ik weet dat er verschillende touch panels in de Pocophone zitten en vermoedelijk is het een combinatie van meerdere factoren (software + hardware). Ik heb sinds het begin op alle ROM's die ik al geprobeerd heb (MIUI Global, EU, LOS unofficial en official) nog nooit problemen gehad terwijl het forum van Xiaomi al van in het begin vol staat met variërende klachten.
Ik heb ook nooit reclame gezien in de MIUI ROM's dus lijkt me vooral paniekzaaierij door tegenstanders van Chinese merken.
Geldt ook voor LineageOS en volgens mij voor alle ROM's sinds Android 8. Komt door project Trebble, daardoor is de Vendor en firmware laag losgetrokken van Android en dient dat dus los geïnstalleerd te worden.Mark_88 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:52:
Dat klopt in ieder geval voor Pixel Experience op de Poco F1. Daar moet je los vendor images etc downloaden en flashen. Waarom eigenlijk?
Ik zag trouwens dat je een andere mirror gebruikte voor de vendor en firmware dan ik, ik gebruik deze.
Ah, natuurlijk! Ja klopt, die van ip dev was de laatste tijd sneller met nieuwe versies. Echter, Akhil heeft 9.6.18 erop gezet en ip dev nog niet. Die staat er nu op. (edit: nee, gelijkspel!)rens-br schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:18:
[...]
Geldt ook voor LineageOS en volgens mij voor alle ROM's sinds Android 8. Komt door project Trebble, daardoor is de Vendor en firmware laag losgetrokken van Android en dient dat dus los geïnstalleerd te worden.
Ik zag trouwens dat je een andere mirror gebruikte voor de vendor en firmware dan ik, ik gebruik deze.
Ik heb fts_ts en dus verschrikkelijk veel problemen.LightPhoenix schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:16:
[...]
Volgens deze post op het MIUI forum zijn er inderdaad 2 verschillende schermen: NVT-ts en fts-ts. De vraag die blijft is of het werkelijk hier om de hardware gaat. Die thread staat vol met 'ik wel' en 'ik niet' posts voor beide versies. Plus nog andere threads hierover. Maar gewoon even voor de gein hier: Ik heb een NVT-ts scherm en nooit problemen... misschien kunnen anderen ook kijken? (Gechecked met deze app.)
http://poll.dezeserver.nl/
Als de problemen steeds op hetzelfde scherm wijzen, dan kan men daar rekening mee houden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb ook een NVT-ts en geen problemen.LightPhoenix schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:16:
Volgens deze post op het MIUI forum zijn er inderdaad 2 verschillende schermen: NVT-ts en fts-ts. De vraag die blijft is of het werkelijk hier om de hardware gaat. Die thread staat vol met 'ik wel' en 'ik niet' posts voor beide versies. Plus nog andere threads hierover. Maar gewoon even voor de gein hier: Ik heb een NVT-ts scherm en nooit problemen... misschien kunnen anderen ook kijken? (Gechecked met deze app.)
Rom: Miui global stable 10.3.5.
Laatste versie Globale 10.3.5 doet het hier goed, ook wat beter qua accuduur lijkt het. Alhoewel ik nog steeds zit te kijken om naar bv lineage over te stappen ofzo, maar dan moet ik naar ander topic
Op mijn Pocophone draai ik stock ROM, maar ik heb wel de nodige ervaring met Lineage op andere toestellen (OnePlus 3, LeEco Le Pro 3). Hoewel het een erg fijne ROM is in gebruik, was accuduur juist hetgeen waarin Lineage mij niet wist te overtuigen. In beide gevallen ging de accuduur er (merkbaar) op achteruit t.o.v. stock ROM. Bij de Le Pro 3 ging ik bijvoorbeeld van 7 à 8 uur SOT (stock) naar slechts 5 à 6 uur (Lineage), waarmee het voordeel van de 4070 mAh accu behoorlijk teniet werd gedaan. Van wat ik tot nu toe gelezen heb is Lineage ook bij de Pocophone niet bevorderend voor de accuduur.RaptorRVL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:33:
Laatste versie Globale 10.3.5 doet het hier goed, ook wat beter qua accuduur lijkt het. Alhoewel ik nog steeds zit te kijken om naar bv lineage over te stappen ofzo, maar dan moet ik naar ander topic
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Terwijl ik in SOT vooruit ben gegaan op custom roms tov MIUI (van 5 naar 7 uur)MiBe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:36:
Ook ik ben over naar 10.3.5 en was in eerste instantie heel blij om de 'hide notch' mogelijkheid terug te zien. De uitvoering is echter dramatisch. Sowieso ben ik niet zo'n fan van de extreem afgeronde hoeken bovenin (die moeten matchen met de onderkant), maar het grootste probleem vind ik dat er nu een volledige notificatiebalk aan ruimte is maar er alsnog niet meer notificaties worden getoond dan wanneer de hide notch functie is uitgeschakeld. Nu verlies je dus screen real estate, maar krijg je er helemaal niets voor terug![]()
[...]
Op mijn Pocophone draai ik stock ROM, maar ik heb wel de nodige ervaring met Lineage op andere toestellen (OnePlus 3, LeEco Le Pro 3). Hoewel het een erg fijne ROM is in gebruik, was accuduur juist hetgeen waarin Lineage mij niet wist te overtuigen. In beide gevallen ging de accuduur er (merkbaar) op achteruit t.o.v. stock ROM. Bij de Le Pro 3 ging ik bijvoorbeeld van 7 à 8 uur SOT (stock) naar slechts 5 à 6 uur (Lineage), waarmee het voordeel van de 4070 mAh accu behoorlijk teniet werd gedaan. Van wat ik tot nu toe gelezen heb is Lineage ook bij de Pocophone niet bevorderend voor de accuduur.
Met Lineage? Of een andere custom ROM?GtrCraft schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Terwijl ik in SOT vooruit ben gegaan op custom roms tov MIUI (van 5 naar 7 uur)
Uiteraard is SOT afhankelijk van hoe je je smartphone gebruikt, maar 5 uur onder MIUI is wel extreem laag. Zulke lage waarden ben ik nog niet eerder tegen gekomen voor de Poco, al helemaal niet bij de stock ROM. Weet je zeker dat er niet ergens een app flink zat te drainen?
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Zeker weten. Ik heb 4 dagen op MIUI gedraaid voordat ik mijn bootloader kon unlocken.MiBe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:16:
[...]
Met Lineage? Of een andere custom ROM?
Uiteraard is SOT afhankelijk van hoe je je smartphone gebruikt, maar 5 uur onder MIUI is wel extreem laag. Zulke lage waarden ben ik nog niet eerder tegen gekomen voor de Poco, al helemaal niet bij de stock ROM. Weet je zeker dat er niet ergens een app flink zat te drainen?
Sindsdien heb ik lineage, aosip, validus en crdroid gedraaid met mijn eigen kernel (Optimus Drunk).
Ik haal nu sws 7 uur. Waardoor ik 2 ipv 1.5 dag doorkom. Ik verwacht wel dat dat vooral komt door mijn kernel komt.
Het verbaast me vooral dat je die 7 uur niet haalde op stock ROM. Zelfs bij zwaar gebruik haal ik dat met groot gemak onder MIUI (en stock kernel). Doe je toevallig aan bitcoin mining op je smartphone?GtrCraft schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Zeker weten. Ik heb 4 dagen op MIUI gedraaid voordat ik mijn bootloader kon unlocken.
Sindsdien heb ik lineage, aosip, validus en crdroid gedraaid met mijn eigen kernel (Optimus Drunk).
Ik haal nu sws 7 uur. Waardoor ik 2 ipv 1.5 dag doorkom. Ik verwacht wel dat dat vooral komt door mijn kernel komt.
Ik haal 'makkelijk' een SoT van 3 uur met mijn Stock ROM Poco. Dat is geen battery drain van een app maar ligt aan het enorm slechte bereik wat mijn Duitse provider (Vodafone) in mijn werk omgeving heeft (Maar altijd beter als O2... dat was helemaal janken). Houd ik mij op in een omgeving met goed signaal (bij mij thuis bijvoorbeeld) en hop ik niet van mast naar mast dan houd ik het makkelijk 7 uur vol, maar bij 'normaal' gebruik voor mij is dat helaas niet mogelijk. SoT is zeker een maat, maar staar je er niet blind op. 2 gebruikers hebben vaak een enorm ander gebruikspatroon, andere provider etc etc.MiBe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:16:
[...]
Met Lineage? Of een andere custom ROM?
Wat denk je zelf... Ik ging sws over naar custom rom dus het maakt me niks uit.MiBe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:44:
[...]
Het verbaast me vooral dat je die 7 uur niet haalde op stock ROM. Zelfs bij zwaar gebruik haal ik dat met groot gemak onder MIUI (en stock kernel). Doe je toevallig aan bitcoin mining op je smartphone?
Precies dit soort redenen waarom ik benieuwd was naar de exacte reden waarom zijn/haar SOT zo laag was. Dan nog ben ik benieuwd daarom dat met een custom ROM zo drastisch is toegenomen. Juist met zulk soort informatie kan een topic als dit bijdragen, aangezien je zelden tot nooit de enige bent met een bepaald 'probleem'.LightPhoenix schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:19:
[...]
Ik haal 'makkelijk' een SoT van 3 uur met mijn Stock ROM Poco. Dat is geen battery drain van een app maar ligt aan het enorm slechte bereik wat mijn Duitse provider (Vodafone) in mijn werk omgeving heeft (Maar altijd beter als O2... dat was helemaal janken). Houd ik mij op in een omgeving met goed signaal (bij mij thuis bijvoorbeeld) en hop ik niet van mast naar mast dan houd ik het makkelijk 7 uur vol, maar bij 'normaal' gebruik voor mij is dat helaas niet mogelijk. SoT is zeker een maat, maar staar je er niet blind op. 2 gebruikers hebben vaak een enorm ander gebruikspatroon, andere provider etc etc.
Mijn eerdere vergelijking tussen mijn SOT tussen stock ROM en Lineage was overigens gebaseerd op identieke gebruikssituaties, dus dat was wel degelijk met elkaar te vergelijken. Ik was alleen nogal verbaasd dat hij/zij exact het omgekeerde meemaakte, dus ik ben vooral benieuwd naar de oorzaak.
Ff regio op India zetten. Dan update, dan weer terug naar je favoriete regio. In mijn geval Spanje omdat ik dat gezicht herkenning hebMenkoro schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:44:
Ik zie bij Systeemupdate staan dat ik nog steeds op MIUI 10.2.3.0 zit, en bij controleren op updates geeft hij aan dat dit de laatste versie is. MIUI 10.3.4 zou toch al maanden uit moeten zijn?
woei!
Zag dat artikel gisteren ook voorbij komen, maar ik heb geen idee hoe hardware.info daarbij komt. Ze hebben het over 'bronnen', maar die worden vervolgens niet genoemd. Dit zie je ook in de reacties onder datzelfde artikel voorbij komen.schermer schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:13:
Nieuws voor de poco gebruikers
https://nl.hardware.info/...llen-en-focust-op-lredmir
Ze zijn er op een of andere manier vanuit gegaan dat de Redmi K20 Pro of Mi 9T de 'opvolger' is van de F1, maar ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen.
Verder heb ik je bericht maar naar hier verhuisd, in het root topic hoorde het niet thuis.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 21-06-2019 12:06 ]
Zou jammer zijn als het klopt en het bij 1 Poco blijft. Er zijn echter al meerdere posts op Twitter gepasseerd waarbij beweerd wordt door medewerkers van Xiaomi zelf (dacht ik) dat de Poco F2 spoedig zou komen, maar het duurt wel lang. Hier speculatie en geruchten genoeg in ieder geval: https://twitter.com/hashtag/pocof2schermer schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:13:
Nieuws voor de poco gebruikers
https://nl.hardware.info/...llen-en-focust-op-lredmir
Ik wacht rustig af, mijn Poco F1 gaat nog wel even mee
Mother_lepard schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:03:
[quote]LightPhoenix schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:06:
[...]
Heb hem zelf nog niet, maar hier een artikeltje over de nieuwe versie.
Erg teleurstellend....geen fix voor hoog verbruik, notificaties nog niet veranderd, etc. Alleen de mei update eigenlijk. En dat na een maand uitstel.
[ Voor 7% gewijzigd door Mark_88 op 21-06-2019 21:28 ]
Idem met amoled, afgelopen jaren amoled en LCD om en om door elkaar gebruikt en vind het overrated. Zuiniger is het alleen bij donker/zwarttinten, we zijn nu bij Android 9 en nog zijn alle darkmodes niet goed/concequent doorgevoerd. En als het er is vond ik het volkomen ruk bij dag- en zonlicht

Als je veel buiten werkt is LCD ook prettiger merk vind ik.
En door het hoge zwarte waarde zou amoled prettiger zijn snachts maar effectief dimt het LCD scherm zoveel minder qua helderheid dat het minder fel is
Die amoled van mijn OP3T is één van de dingen die ik verbazend nog het minste mis sinds ik mijn Poco heb
Helemaal happy de Peppie.
Na 2 maanden en tig keer laten vallen met een half werkend scherm toch maar op AliExpress een scherm besteld voor 15 euro.
Na een week mijn scherm binnen en kon gelijk aan de slag met een YouTube how to.
Alles ging op zich prima totdat ik de accu eruit moest halen. Deze zat zo vast met lijm dat de accu gebogen werd en vlam vatte. Gelukkig was de connector al los.
Dus ik weer op Ali een accu besteld voor 6 euro. Deze keer 6 weken moesten wachten.
Eenmaal binnen kon ik weer aan de slag. Alles erin gekregen en zette de telefoon aan en hij doet het!
Zag ik tot mijn verbazing mijn speakergrilletje nog los liggen. Dus ik weer de telefoon uit elkaar halen en scherm zat al best vast en bij het loshalen hoorde ik al een krakje. En ja hoor. Scherm gebarsten. Vrij miniem, maar toch een hele lijn rechtsboven naar het midden toe.
Na nog een scherm en 3 weken verder typ ik dit intussen op mijn pocophone die ik 3 maanden niet kon gebruiken. Nu met beschermhoesje eromheen.
Alles bij elkaar 37 euro kwijt aan reparatiekosten . Dat betaalde ik al aan onderzoekskosten voor mijn Samsung dat niet onder garantie viel.
De Pocophone F1 ontving echter niets. Onder 'Noodmeldingen' staat wel alles aan gevinkt. Mis ik misschien nog ergens een instelling specifiek voor de F1?
Optie 2, de F1 heeft een Simyo (=KPN) simkaart, de andere twee toestellen zitten op de T-Mobile en Vodafone netwerken. Ik dacht echter dat dit voor het cell broadcast systeem allemaal niet uit zou moeten maken, of ligt het simpelweg daar aan? Hij kan wel bellen.
Hiervoor heb ik naar mijn weten niets zelf ingesteld.
Bij mij staat alles aan, behalve:
- ETWS testberichten
- CMAS testberichten
- Afmeldingsvenster weergeven
Kan het zijn dat de berichten van gisteren op een iets andere manier uitgezonden zijn?
Bij mij hetzelfde.Quincy5 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:21:
Bij mij en mijn vriend kwamen ze ook niet binnen. Terwijl we de testberichten wel altijd krijgen.
Enige verschil is dat ik gisteren MIUI Global 10.3.5.0 had.
Ik heb Vodafone.
Hugo50 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:29:
[...]
Bij mij hetzelfde.
Enige verschil is dat ik gisteren MIUI Global 10.3.5.0 had.
Ik heb Lebara (KPN)Eleni schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:33:
Wonderlijk, ik heb dezelfde rom en ze kwamen wel binnen.
Ik heb Vodafone.
poll: NL-Alerts gehad?
NL Alert is nog niet echt betrouwbaar.
Vraag: zit jij ook bij KPN?Quincy5 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:21:
Bij mij en mijn vriend kwamen ze ook niet binnen. Terwijl we de testberichten wel altijd krijgen.
Kan het zijn dat de berichten van gisteren op een iets andere manier uitgezonden zijn?
Zo ja, dan zou het ook ergens iets te maken kunnen hebben met de telefoonstoring bij KPN.
Want ik lees bij T-mobile en Vodafone geen problemen met NL-Alerts.
Ja, bij Simyo die het KPN netwerk gebruikt en hij ook bij KPN dacht ik.Hugo50 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:28:
[...]
Vraag: zit jij ook bij KPN?
Zo ja, dan zou het ook ergens iets te maken kunnen hebben met de telefoonstoring bij KPN.
Want ik lees bij T-mobile en Vodafone geen problemen met NL-Alerts.
Ik heb de poll op de frontpage gezien en denk inderdaad dat het daarmee te maken heeft, maar ik had begrepen dat cell broadcast onafhankelijk van je provider is.
Ik kan mijn f1 tegenwoordig alleen nog maar chargen als ik eerst mijn telefoon uit doe, kabel erin en dan aan.
Als ik de kabel gewoon in mijn telefoon steek laadie niet op
Op xda zag ik een soortgelijk topic en probleem, maar geen oplossing.
Iemand die dit ook heeft ervaren?
Echter blijft er een rare bug voorkomen die soms zomaar ontstaat. Dat is dat als ik een bericht aan het typen ben, soms ineens het toetsenbord niet meer wil registreren. Meestal tijdens het tweede woord van een zin. Als ik uit het invoerveld tap en dan weer terugga naar het typen is de bug altijd weer weg dus het is niet zo'n grote issue, echter is het wel flink irritant.
Ik las dat er een update werd uitgerold maar dat die update tijdens de uitrol weer is teruggetrokken, die heb ik dus nog niet binnen, en waarschijnlijk maar goed ook als ik het zo lees. Ik hoop dat ze snel uitkomen met meer updates, de hoeveelheid updates loopt langzaam terug merk ik, terwijl dit nog een relatief nieuwe telefoon is voor de budgetmarkt.
Ik vind alleen even snel dit topic, is dat wat je bedoelt? Enige comment geeft aan dat het aan een erg warme omgevingstemperatuur kan liggen. Nu weet ik niet waar je op dit moment zit, maar met de temperaturen in Europa deze week kan dat natuurlijk best effect hebben.MaStar schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 02:45:
Vraag /help.
Ik kan mijn f1 tegenwoordig alleen nog maar chargen als ik eerst mijn telefoon uit doe, kabel erin en dan aan.
Als ik de kabel gewoon in mijn telefoon steek laadie niet opHet ligt niet aan de kabel.
Op xda zag ik een soortgelijk topic en probleem, maar geen oplossing.
Iemand die dit ook heeft ervaren?
Update naar 10.3.5.0 is inderdaad gepauzeerd omdat er problemen kunnen zijn met de speaker (laag volume). Gezien 10.3.4.0 ook problemen had ben ik nog verbaasder over het afschaffen van het beta kanaal door Xiaomi, maar oke.Ohmarinus schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:35:
Ben nog steeds onwijs blij, heb de Poco sinds hij uitkwam in NL en moet zeggen dat de telefoon de beste is die ik tot nu toe heb gehad met de minste bugs! Wat echt wel een unicum is.
Echter blijft er een rare bug voorkomen die soms zomaar ontstaat. Dat is dat als ik een bericht aan het typen ben, soms ineens het toetsenbord niet meer wil registreren. Meestal tijdens het tweede woord van een zin. Als ik uit het invoerveld tap en dan weer terugga naar het typen is de bug altijd weer weg dus het is niet zo'n grote issue, echter is het wel flink irritant.
Ik las dat er een update werd uitgerold maar dat die update tijdens de uitrol weer is teruggetrokken, die heb ik dus nog niet binnen, en waarschijnlijk maar goed ook als ik het zo lees. Ik hoop dat ze snel uitkomen met meer updates, de hoeveelheid updates loopt langzaam terug merk ik, terwijl dit nog een relatief nieuwe telefoon is voor de budgetmarkt.
Bug met het tikken heb ik niet, niet toevallig het toetsenbord zelf wat na een update vreemd doet? Gebruik je Gboard of wat anders? Hier geen problemen met Swiftkey.
Update naar 10.3.5.0 is inderdaad gepauzeerd omdat er problemen kunnen zijn met de speaker (laag volume). Gezien 10.3.4.0 ook problemen had ben ik nog verbaasder over het afschaffen van het beta kanaal door Xiaomi, maar oke.
Bug met het tikken heb ik niet, niet toevallig het toetsenbord zelf wat na een update vreemd doet? Gebruik je Gboard of wat anders? Hier geen problemen met Swiftkey.
[/quote]
Ik heb vorige week 10.3.5.0 geïnstalleerd nadat ik een OTA melding kreeg van een update. Nog geen iissue tegengekomen, maar ik ben maar een gewonde gebruiker tegenwoordig.
[ Voor 25% gewijzigd door ovaal op 01-07-2019 11:19 ]
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Moeten we 112 bellen?ovaal schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Ik heb vorige week 10.3.5.0 geïnstalleerd nadat ik een OTA melding kreeg van een update. Nog geen iissue tegengekomen, maar ik ben maar een gewonde gebruiker tegenwoordig.
Gezien het feit dat er hier op Tweakers (met het hoge aantal 'flashers' van OTAs) niet direct veel geklaagd is, neem ik aan dat het ook meevalt. Toch vind ik het slordig dat er weer een probleem is met de update en dan wel zo 'ernstig' dat ze zich genoodzaakt zien om de update weer (even) te pauzeren.
Valt gelukkig wel mee als gewone gebruiker
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Anoniem: 1227844
Te zien is dat freq loopt tot 7 khz i.p.v. 3,5 khz. Klinkt allemaal wel beter.
Hopelijk blijft het nu werken. Vorige maand werkte het ook een dagje en verdween weer. Geen idee waarom.
De afbeeldingen hieronder staan op Gdrive, openbaar, maar zie ik in deze post niet goed.
De afb. werken wel als je de link kopieert.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1227844 op 02-07-2019 11:53 . Reden: aanvulling over niet tonen afbeeldingen ]
Als je even de laatste paar pagina's doorleest zul je zien dat er problemen waren/zijn met de laatste 2 updates. Daarvan is de uitrol stop gezet en het is nog niet duidelijk wanneer die verder gaat. Mocht je naar MIUI 10.3.5.0 willen dan kun je altijd nog de update handmatig downloaden en zelf flashen.Tycho500 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:13:
Ik heb al enkele maanden MIUI 10.3.2.0. Ik kreeg vorige week een melding dat er een update klaar zou staan maar tot op de dag van vandaag kan ik niks downloaden. Meer mensen dit probleem? Dacht dat de Pocophone op frequente basis updates kreeg maar heb al sinds maart niks meer gehad.
Even voor mijn idee: dat houdt in: de .zip downloaden, en via het update-scherm via de 'drie puntjes' rechtsboven kiezen voor 'Updatepakket kiezen', en hier de gedownloade zip selecteren?LightPhoenix schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:52:
[...]
Als je even de laatste paar pagina's doorleest zul je zien dat er problemen waren/zijn met de laatste 2 updates. Daarvan is de uitrol stop gezet en het is nog niet duidelijk wanneer die verder gaat. Mocht je naar MIUI 10.3.5.0 willen dan kun je altijd nog de update handmatig downloaden en zelf flashen.
Update zal dan vanzelf moeten lopen?
Wordt de telefoon dan nog wel meegenomen in toekomstige OTA-updates of ben je vanaf dan 'gedoemd' tot handmatige updates?
(alvast dank voor het eventuele antwoord
Correct. Mocht je de optie om handmatig een update te installeren niet meer hebben, dan kun je 10x op het MIUI logo tikken en dan zou de optie weer zichtbaar moeten zijn. Je telefoon zou dan nog gewoon toekomstige OTA updates moeten ontvangen, al weet ik natuurlijk niet of Xiaomi zich ineens bedenkt en in deze versie dat verder uitschakelt. Tot nu toe heeft het altijd gewerkt.dolledriesnl schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:49:
[...]
Even voor mijn idee: dat houdt in: de .zip downloaden, en via het update-scherm via de 'drie puntjes' rechtsboven kiezen voor 'Updatepakket kiezen', en hier de gedownloade zip selecteren?
Wordt de telefoon dan nog wel meegenomen in toekomstige OTA-updates of ben je vanaf dan 'gedoemd' tot handmatige updates?
(alvast dank voor het eventuele antwoord)
Houd er wel rekening mee dat er dus wel degelijk bij sommige mensen problemen (vooral dus met laag speaker geluid) zijn geweest met deze update. Daarom is de uitrol dus door Xiaomi gestopt. Het kan dus zo zijn dat als je flasht dat je ook deze problemen krijgt, maar een groot deel van de gebruikers heeft geen problemen. Aan dit soort dingen kleeft helaas altijd een risico. Op de fora gaat het verhaal dat Xiaomi de problemen inmiddels gepacht heeft en er een nieuwe versie van 10.3.5.0 uitgerold wordt, maar ik heb dit nog nergens kunnen bevestigen (mocht iemand een link hebben graag!). Ik weet dus ook niet zeker of deze aangeboden zip de 'nieuwste' 10.3.5.0 is, of de oude (als er al een nieuwe en oude versie bestaat....). Sorry als ik het niet duidelijker maak... doe mijn best
Zet ook wel eens de regio op Hong Kong om wat nieuwe thema's te scoren.
Misschien een idee om zo een ota binnen te halen.
Het zou getuigen van enorme domheid om een gefixte update hetzelfde nr. mee te geven. Zeker als je weet dat zo'n update al lang en breed rondzwerft op het internet. Lijkt me slimmer als ze hem gewoon 10.3.5.1 ofzo noemenLightPhoenix schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:10:
[...]
Correct. Mocht je de optie om handmatig een update te installeren niet meer hebben, dan kun je 10x op het MIUI logo tikken en dan zou de optie weer zichtbaar moeten zijn. Je telefoon zou dan nog gewoon toekomstige OTA updates moeten ontvangen, al weet ik natuurlijk niet of Xiaomi zich ineens bedenkt en in deze versie dat verder uitschakelt. Tot nu toe heeft het altijd gewerkt.
Houd er wel rekening mee dat er dus wel degelijk bij sommige mensen problemen (vooral dus met laag speaker geluid) zijn geweest met deze update. Daarom is de uitrol dus door Xiaomi gestopt. Het kan dus zo zijn dat als je flasht dat je ook deze problemen krijgt, maar een groot deel van de gebruikers heeft geen problemen. Aan dit soort dingen kleeft helaas altijd een risico. Op de fora gaat het verhaal dat Xiaomi de problemen inmiddels gepacht heeft en er een nieuwe versie van 10.3.5.0 uitgerold wordt, maar ik heb dit nog nergens kunnen bevestigen (mocht iemand een link hebben graag!). Ik weet dus ook niet zeker of deze aangeboden zip de 'nieuwste' 10.3.5.0 is, of de oude (als er al een nieuwe en oude versie bestaat....). Sorry als ik het niet duidelijker maak... doe mijn best
Overigens draai ik hem ook vanaf het begin, geen idee of ik bugs heb tussen alle gekkigheidjes van dit toestel
Mee eens dat het enorm onhandig is maar als ik deze bron mag geloven gaat het echt een re-release van 10.3.5.0 worden. Scroll vooral even naar beneden naar de tweet van Alvin Tse hierover.sapphire schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
[...]
Het zou getuigen van enorme domheid om een gefixte update hetzelfde nr. mee te geven. Zeker als je weet dat zo'n update al lang en breed rondzwerft op het internet. Lijkt me slimmer als ze hem gewoon 10.3.5.1 ofzo noemen
Overigens draai ik hem ook vanaf het begin, geen idee of ik bugs heb tussen alle gekkigheidjes van dit toestel(ja klinkt erger dan het is en gedeelte zelf 'veroorzaakt').
Zo is meteen ook het laatste probleem van m'n Pocophone opgelost. Het enige kleine minpunt blijft voor mij de notch, op zich niet zoveel last van maar zonder was het echt de perfecte telefoon geweest (voor mij).
Als ik een koptelefoon zonder bediening inplug is er geen merkbaar probleem, ook met een bluetooth headset is er niks aan de hand. Het ligt dus aan de 3.5mm jack icm headphones met bediening voor Android. Ook kraakt het geluid als ik de 3,5mm jack ronddraai en pauseert of skipt de muziek dan ineens een nummer of de google assistant plopt aan, dit gebeurt voornamelijk bij headphones zonder bediening.
Dit is al vanaf het begin zo, ik twijfelde of het aan mijn koptelefoons lag maar heb net weer een nieuwe besteld en jahoor, met deze hetzelfde probleem. Erg vervelend.
Aangezien ik hem nog geen jaar heb ga ik kijken wat de verkoper er mee wil doen.
Misschien kort door de bocht, maar zou het niet aan de oortjes liggen?Ohmarinus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:28:
Heel gek, mijn pocophone blijft een probleem hebben met de audio. Als ik Apple oortjes inplug is er geen probleem maar als ik speciaal voor android koptelefoon inplug dan ligt bij het linkeroor de nadruk op de hoge tonen en bij rechts nadruk op de bass.
Aangezien ik hem nog geen jaar heb ga ik kijken wat de verkoper er mee wil doen.
Apple oortjes --> geen probleem
Standaard oortjes --> geen probleem
Bluetooth --> geen probleem
Android oortjes --> probleem
Als je iemand anders kent met een Poco zou je de oortjes misschien daar eens moeten testen om het helemaal zeker te weten.
Dus lijkt erop dat ze 'm weer hebben vrijgegeven.
Ja, als een een achtergrond kiest en je klikt op 'toepassen' vraagt MIUI of je de afbeelding op je vergrendelscherm, je achtergrond of beide toe wil passen. Zo kun je voor beide een andere instellen.SX-Superfly schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:27:
Is het mogelijk een achtergrond te kiezen voor het vergrendelscherm? Ik krijg nu alleen mijn eigen gekozen achtergrond te zien wanneer ik het toestel ontgrendel.
Overigens heb ik ook net de update van MIUI naar 10.3.5.0 binnen gehad.
Hier ook net de update naar 10.3.5.0 gekregen.fulgore schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:12:
Ik kreeg vanmiddag uit zichzelf een update naar 10.3.5.0 ...
Dus lijkt erop dat ze 'm weer hebben vrijgegeven.
*knip*. Dit kan via een TR.SX-Superfly schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:27:
Is het mogelijk een achtergrond te kiezen voor het vergrendelscherm? Ik krijg nu alleen mijn eigen gekozen achtergrond te zien wanneer ik het toestel ontgrendel.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 14-07-2019 15:16 ]
Gewoon regio even op India zetten. Update draaien. Regio weer terug naar welke je nu gebruikt. Ik kreeg net weer een ota melding, dus dat werkt.dolledriesnl schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:49:
[...]
Even voor mijn idee: dat houdt in: de .zip downloaden, en via het update-scherm via de 'drie puntjes' rechtsboven kiezen voor 'Updatepakket kiezen', en hier de gedownloade zip selecteren?
(alvast dank voor het eventuele antwoord)
woei!
Tot nu toe tevreden... al moest ik wel extreem veel updaten en is op een of andere manier het overzetten van mijn whatsapp geschiedenis niet verlopen via de wifi maar via mobiele data... dat maakte me direct wel weer bewust om een dataplan in te stellen.
Ik heb een Bakeey Smart Flip Cover erbij besteld... het smart heb ik nog niet gemerkt, maar ik moet ook nog een app installeren als het goed is (QRcode hiervoor ligt thuis)... wel beschermt deze goed want hoewel ik erg zuinig ben op mijn telefoons... viel de poco vandaag al 2 keer uit mijn jaszak bij het bukken om iets op te rapen op straat... hoesje iets beschadigd, telefoon klaagt nergens over.
Iemand nog tips voor hoes/glassprotector... ik zie door de bomen het bos niet meer,.... qua hoesje denk ik aan deze: https://nl.aliexpress.com...3eabc&transAbTest=ae803_4
Maar de glass protectors... zoveel.. zoveel slechte ook denk ik.
1 nadeel tot nu toe van zowel de case die ik heb als de poco... ik vind de schermen (en buitenkant hoesje) errrrug gevoelig voor vingerafdrukken... tot het irritante aan toe.
Precies; Iemand uit Haarlem die de oortjes even wil testen op zijn/haar Poco?ovaal schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:45:
[...]
Misschien kort door de bocht, maar zou het niet aan de oortjes liggen?
Apple oortjes --> geen probleem
Standaard oortjes --> geen probleem
Bluetooth --> geen probleem
Android oortjes --> probleem
Als je iemand anders kent met een Poco zou je de oortjes misschien daar eens moeten testen om het helemaal zeker te weten.
Check even het accessoire topic 😉.pband schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:09:
Eindelijk sinds gister de eerste Poco binnen (dat is dan die van mij), de volgende zou volgende week moeten volgen (voor mijn vrouw)...
Iemand nog tips voor hoes/glassprotector... ik zie door de bomen het bos niet meer,.... qua hoesje denk ik aan deze: https://nl.aliexpress.com...3eabc&transAbTest=ae803_4
Maar de glass protectors... zoveel.. zoveel slechte ook denk ik.
Laat ik nou ook nog eens in Haarlem wonenOhmarinus schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:49:
[...]
Precies; Iemand uit Haarlem die de oortjes even wil testen op zijn/haar Poco?
Thx, my bad, ik had geen weet van een accesoire topic ik zie dat ik nogmaals 5 pagina's door te nemen heb
Zie ik nu pas hieronder dat het in het rood staat... ik was de laatste 2 weken bezig om 87 pagina's door te lezen... en toch heb ik dat niet gezien
[ Voor 18% gewijzigd door pband op 10-07-2019 15:25 ]
Mochten jullie resultaat boeken dan horen we het graag!
Ik heb net even getest met youtube en met de standaard fm radio app in MIUI met deze oortjes:Ohmarinus schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:49:
[...]
Precies; Iemand uit Haarlem die de oortjes even wil testen op zijn/haar Poco?
https://www.aliexpress.com/item//32774506316.html
(echt een aanrader overigens, de beste oortjes die ik ooit in mijn oren heb gehad).
Geen enkel probleem hier...
Ik heb wel graag zelf de keuze, begrijp niet wat er aan de hand is, ineens was het feest voorbijsapphire schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:44:
@Eleni Tja ik vind het ook wel handig maar veilig is het totaal niet dus of het échte een gemis is
Misschien moet je hem even opnieuw instellen als dat nog wel mogelijk is bij je.Eleni schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:38:
[...]
Ik heb wel graag zelf de keuze, begrijp niet wat er aan de hand is, ineens was het feest voorbij
Bij mij werkt de gezichtsherkenning namelijk nog wel na de update.
fulgore schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:22:
[...]
Misschien moet je hem even opnieuw instellen als dat nog wel mogelijk is bij je.
Bij mij werkt de gezichtsherkenning namelijk nog wel na de update.
Changelog bestaat uit security patch naar juni, lockscreen pocket mode en een fix voor het niet altijd oplichten van het scherm bij een notificatie.
Idempotent.
Je bedoeld dat ze in beeld blijven in plaats van direct uit de statusbalk te verdwijnen? Dat duurt inmiddels wel erg lang inderdaad. Ik zit er trouwens sowieso aan te denken om mijn telefoon om te gooien naar LineageOS maar ik heb nog geen zin kunnen vinden om mijn telefoon opnieuw in te stellen.Kapot schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:40:
Permanente notificaties gaat nooit meer gebeuren vrees ik.....
Idempotent.
Ik kan het ten sterkste aanraden. Het is wel even werk om alles erop te krijgen, maar eens gebeurd ben je goed voor de komende jaren. Draai zelf al LOS sinds februari ongeveer en alles werkt gewoon goed. Als ik iets interessants zie in de changelog van de nightlies dan update ik naar een nieuwe versie, sowieso eenmaal per maand om de nieuwste security update te krijgen. Er komen ook maandelijks interessante features bij, zo is deze week nog ondersteuning toegevoegd om de notch te verbergen. Het enige wat ik eigenlijk nog echt mis is de 'one hand mode'.MainframeX schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:49:
Ik zit er trouwens sowieso aan te denken om mijn telefoon om te gooien naar LineageOS maar ik heb nog geen zin kunnen vinden om mijn telefoon opnieuw in te stellen.
Ben ook wel benieuwd hoe snel ze met Android Q gaan komen voor de Pocophone, maar ik verwacht een pak sneller dan MIUI.
Dan moet ik van de week hier maar eens werk van maken. Ik heb in het verleden ook altijd wel LineageOS gebruikt op mijn toestellen en dat is altijd wel bevallen. Voor wat betreft one handed mode kan ik je Google's "G board" toetsenbord applicatie aanraden. Daar zit o.a. one handed mode evenals andere handigheidjes in.Largamelion schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:03:
[...]
Ik kan het ten sterkste aanraden. Het is wel even werk om alles erop te krijgen, maar eens gebeurd ben je goed voor de komende jaren. Draai zelf al LOS sinds februari ongeveer en alles werkt gewoon goed. Als ik iets interessants zie in de changelog van de nightlies dan update ik naar een nieuwe versie, sowieso eenmaal per maand om de nieuwste security update te krijgen. Er komen ook maandelijks interessante features bij, zo is deze week nog ondersteuning toegevoegd om de notch te verbergen. Het enige wat ik eigenlijk nog echt mis is de 'one hand mode'.
Ben ook wel benieuwd hoe snel ze met Android Q gaan komen voor de Pocophone, maar ik verwacht een pak sneller dan MIUI.
Idempotent.
dus voor insta, facebook, whatsapp ga je echt het verschil niet zien.
Natuurlijk kan het beter. Als je een hele goede camera wil kun je beter verder kijken.
Ik vind de camera net zeer goed. Al tal van foto's getrokken waar m'n maat z'n S10e niet aan kan tippen. Ook al meerdere collega's verrast met de panorama's die ik als achtergrond zet op m'n triple desktop.Darkz0rs schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:50:
Ik overweeg een 3 tal Xiaomi toestellen. M9t, note 7 en de Poco. De Poco lijkt de beste bang for Buck te geven. Ik ben alleen bang dat de camera te "slecht" is voor hedendaagse bezig heden. Hoe ervaren jullie de foto's?
De nachtmodus van zowel de MIUI camera app als de Google camera app vind ik wel brak, zeker in vergelijking met m'n Honor 7.
De Poco F1 kwam ook als 2e beste toestel ofzo uit de camera vergelijkingstest van MKBHD, waar hij toestellen als de iPhone en Samsung achter zich liet.
Wow.... Nu sta ik echt wankel....Largamelion schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:33:
[...]
Ik vind de camera net zeer goed. Al tal van foto's getrokken waar m'n maat z'n S10e niet aan kan tippen. Ook al meerdere collega's verrast met de panorama's die ik als achtergrond zet op m'n triple desktop.
De nachtmodus van zowel de MIUI camera app als de Google camera app vind ik wel brak, zeker in vergelijking met m'n Honor 7.
De Poco F1 kwam ook als 2e beste toestel ofzo uit de camera vergelijkingstest van MKBHD, waar hij toestellen als de iPhone en Samsung achter zich liet.
Zou de uitleg van MKBHD ook maar eens kijken, snap je opeens de uitslag ook
Iemand de nieuwe update al geïnstalleerd ?
Ik heb sinds kort een auto met Android carplay maar het lukt me niet om mijn pocophone hiermee te verbinden. Wanneer ik hem via USB verbind geeft hij de keuze tussen geen bestandsoverdracht, wel bestandsoverdracht of iets van foto's via PTTS ofzo. Welke optie ik ook selecteer, na een aantal seconden geeft hij aan dat de verbinding niet gemaakt kon worden (op het scherm van de auto).
Op vakantie had ik een leenauto waarmee dit ook al niet lukte maar toen vond ik het niet zo'n ramp.
Nu zit op de 'nieuwe' auto geen navigatie en moet ik dus alsnog mijn telefoon hiervoor gebruiken wat ik een beetje zonde vind.
Ik had al ergens op een forum gevonden dat het kan liggen aan duale apps maar daar maak ik geen gebruik van.
Weet iemand raad?
Ik heb inmiddels de Android carplay app er op gezet via APK mirror, ben benieuwd!
Bedankt Largamelion!
[ Voor 5% gewijzigd door RozanneH op 31-07-2019 12:23 ]
Klopt, uitslag was verrassend en de opzet was niet helemaal correct maar laat wel zien dat de plaatjes er goed uitkomen qua belichting etc... en voor de meeste mensen gewoon goed zijn. Gezien de prijs van het toestel al helemaal geweldig imosapphire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:12:
Ja en die test zegt helemaal niets over de camera kwaliteit
Zou de uitleg van MKBHD ook maar eens kijken, snap je opeens de uitslag ook
Iemand de nieuwe update al geïnstalleerd ?
Heb je de Android Auto app geïnstalleerd op je telefoon? Zonder die app zal het niet werken namelijk. Deze is nog steeds niet officieel te downloaden in de Play Store in Benelux, maar je kan 'm wel sideloaden via APKmirror, zo doe ik het ook. Gisteren trouwens de nieuwe versie geïnstalleerd met de nieuwe UI.RozanneH schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:57:
Ik heb de laatste pagina's gelezen maar kon het zo niet vinden dus wellicht dubbel heb ik de volgende vraag:
Ik heb sinds kort een auto met Android carplay maar het lukt me niet om mijn pocophone hiermee te verbinden. Wanneer ik hem via USB verbind geeft hij de keuze tussen geen bestandsoverdracht, wel bestandsoverdracht of iets van foto's via PTTS ofzo. Welke optie ik ook selecteer, na een aantal seconden geeft hij aan dat de verbinding niet gemaakt kon worden (op het scherm van de auto).
Op vakantie had ik een leenauto waarmee dit ook al niet lukte maar toen vond ik het niet zo'n ramp.
Nu zit op de 'nieuwe' auto geen navigatie en moet ik dus alsnog mijn telefoon hiervoor gebruiken wat ik een beetje zonde vind.
Ik had al ergens op een forum gevonden dat het kan liggen aan duale apps maar daar maak ik geen gebruik van.
Weet iemand raad?
Door de toegepaste compressie van de gebruikte media kon er op detail en scherpte amper beoordeeld worden waardoor de betere camera's zich daarin niet konden onderscheiden.
De MIUI camera maakt imho ook smerig over verzadigde plaatjes, maargoed dat vinden de meeste alleen maar mooi
Desalniettemin ben ik prima tevreden over de camera van de Poco, zeker met Gcam!
Meeste van de rest van de telefoon ook overigens
Ik heb mijn Poco pas een paar dagen maar ik kom van een Lumia 950 en ben dus verwend qua fotos:Darkz0rs schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:50:
Ik overweeg een 3 tal Xiaomi toestellen. M9t, note 7 en de Poco. De Poco lijkt de beste bang for Buck te geven. Ik ben alleen bang dat de camera te "slecht" is voor hedendaagse bezig heden. Hoe ervaren jullie de foto's?
De foto's van de Poco zijn in goed licht mooi scherp maar neigen naar mijn smaak naar meer verzadigde kleuren. In moeilijker licht heb ik nog niet veel geschoten dus over ruisprestatie kan ik weinig zeggen, al schijnt hij het daar sneller moeilijk te krijgen dan toestellen die het driedubbele kosten.
Je kan met de Poco prima foto's maken, zeker als je wat moeite wil doen, en als je geen verwende fotonerd
Dit ontbreekt volledig in de oneplus 3. Die maakt gewoon geen knappe foto's. de P10 lite van de directrice maakt serieus betere foto's.
Error: replace userBacchus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:40:
@Darkz0rsMaakt de directrice betere foto's met haar P10 Lite of maak jij met haar P10 betere foto's?
Ik trek eigenlijk al mijn foto's met Gcam. Enkel panorama's met MIUI cam omdat die functie niet goed werkt in Gcam. Met de portret mode is er ook behoorlijk wat verschil tussen beide, het is maar wat je zelf verkiest. De sensor is in ieder geval meer dan goed, de software en kwaliteit van je foto's heb je zelf een beetje in de hand.sapphire schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:10:
@Largamelion het enige wat je uit die test kan concluderen is dat mensen graag naar oververzadigde, onrealistisch belichte en onrealistisch bewerkte foto's kijken
Door de toegepaste compressie van de gebruikte media kon er op detail en scherpte amper beoordeeld worden waardoor de betere camera's zich daarin niet konden onderscheiden.
De MIUI camera maakt imho ook smerig over verzadigde plaatjes, maargoed dat vinden de meeste alleen maar mooi
Desalniettemin ben ik prima tevreden over de camera van de Poco, zeker met Gcam!
Meeste van de rest van de telefoon ook overigensgoede aankoop geweest alleen MIUI blijf ik minder vinden maar met de POco launcher is het wel aardig
Enkel de nachtmodus valt me bij beide apps tegen zoals ik reeds zei. Met m'n Honor 7 trok die foto's die er bijna uitzagen zoals je met het oog zag, voorwaarde was wel dat je toestel perfect stilstond voor 5-30 seconden, afhankelijk van hoe donker het was buiten. Werkte dus enkel met statief of door de telefoon ergens neer te zetten, maar leverde wel prachtige plaatjes op. Bij de Poco en Google/MIUI cam wordt de foto onrealistisch veel lichter gemaakt en zit er heel veel gruis in, zelfs als je de telefoon neerzet.
Volgens mij verschilt de camera van de 3 niets van die van de 3T? Daar heb ik toch wat enorm gave platen mee geschoten hoor. Niet de beste in zijn klasse maar was een prima camera.Darkz0rs schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:29:
@Bacchus ik ben dus het type gebruiker. Wat foto's betreft. *klik* en de foto moet OK zijn. Geen afstelling, zoomen... licht.... moeilijk. :-)
Dit ontbreekt volledig in de oneplus 3. Die maakt gewoon geen knappe foto's. de P10 lite van de directrice maakt serieus betere foto's.
@Bacchus Ik ben wel een verwende fotonerd en red me prima met de Poco. Sure vast niet de beste maar voor dit geld vind je weinig beters denk
@Largamelion Dat dus, sensor is prima en met zelf wat uitproberen qua apps en skills kun je prima plaatjes maken
Overbelichten merk ik niet veel van, stel vrijwel altijd zelf de exposure compensatie nog 1/3e of 1/2e stop bij omhoog
[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 31-07-2019 12:04 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's