Xiaomi kondigt binnenkort waarschijnlijk de opvolger van de F1 aan: https://mobile.twitter.co...tatus/1128517927370493952
Bring in the big guns!!!Dennis de Vries schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
Xiaomi kondigt binnenkort waarschijnlijk de opvolger van de F1 aan: https://mobile.twitter.co...tatus/1128517927370493952
Ben benieuwd alhoewel ik nog wel zoet ben met de Poco F1
Gezien de afbeelding komt er in ieder geval een Snapdragon 855 in te zitten, ben verder wel benieuwd wat ze neer gaan zetten. Tot nu toe nog erg tevreden met mijn F1.Stef120 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:00:
Bring in the big guns!!!
Ben benieuwd alhoewel ik nog wel zoet ben met de Poco F1
Iemand die op 10.3.4 zit die weet wat de 'critical bug' van 16/4 is waardoor de update (volgens deze site) roll out op halt staat?
Also, iemand ervaringen met extra battery drain bij updaten naar 10.3.4? Is it a thing of is het zoals bij elke update van elk mobile device dat je wel iemand zal vinden die online gepost heeft dat z'n batterij het minder goed doet...
Also, iemand ervaringen met extra battery drain bij updaten naar 10.3.4? Is it a thing of is het zoals bij elke update van elk mobile device dat je wel iemand zal vinden die online gepost heeft dat z'n batterij het minder goed doet...
Is het miniscule gat aan de bovenkant de microfoon? Ik heb ook enorme last van deze echo na de laatste updatered bull schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:35:
Ik gebruik de global beta's en kreeg van de ontvangende partij als ik belde (of gebeld werd) vaak opmerkingen over de echo... Onderzoek online leerde mij dat dit komt door de bovenste microfoon. Deze heb ik afgeplakt en ik hoor er niemand meer over...
Precies die, moet soort van noice cancelling zijn geloof ik.rikoos schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:30:
[...]
Is het miniscule gat aan de bovenkant de microfoon? Ik heb ook enorme last van deze echo na de laatste updateDan maar tijdelijk afplakken als dat die irritante echo verhelpt.
Top dankje, ik heb er sinds enige tijd ook enorme last van dus hopelijk gaat dat helpen.red bull schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:50:
[...]
Precies die, moet soort van noice cancelling zijn geloof ik.
Ben vooral benieuwd of ze OnePlus gaan volgen door de opvolger steeds duurder te maken..Dennis de Vries schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
Ik denk het niet, laten we niet vergeten dat Pocophone en Redmi submerken van Xiaomi zijn, die er naar streven om nooit meer dan 5% (even uit mijn hoofd) winstmarge op hun devices te pakken. Ik volg Xiaomi nu zo'n 3 jaar, en elk toestel - en dat zijn er eigenlijk veel te veel - is extreem agressief geprijsd.Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:21:
[...]
Ben vooral benieuwd of ze OnePlus gaan volgen door de opvolger steeds duurder te maken..
Ik heb nergens kunnen vinden wat de bug nu precies inhoud. Ik heb handmatiged naar 10.3.4 geflashed, mijn vrouw zit nog op de vorige versie en wacht rustig af (beide regio Duitsland). Persoonlijk heb ik geen last van extra battery drain. En ja ik heb vaak het gevoel dat het na elke update 'nieuws' is op de fora over accu problemen. Doet me een beetje aan World of Warcaft patches denken, daar was het ook altijd discussie of Onyxia nu vaker en sneller een 'Deep Breath' attack deed na de patch etc etc. Zolang er niet massaal gepost wordt ga ik er meestal vanuit dat het wel meevalt.Shinza schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:03:
Iemand die op 10.3.4 zit die weet wat de 'critical bug' van 16/4 is waardoor de update (volgens deze site) roll out op halt staat?
Ik merk de laatste tijd veel vaker dat diverse apps geen push notificaties meer doorduwen op mijn pocophone. (WhatsApp, email etc).
Op het moment dat ik handmatig de app open komen in een keer de berichte binnen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Op het moment dat ik handmatig de app open komen in een keer de berichte binnen.
Lijkt me dat de apps op de een of andere manier op de lijst zijn gekomen van de battery saver. Kan na een update wel eens gebeuren. Al bij de app permissies gekeken hoe alles ingesteld staat?Scamid schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:38:
Ik merk de laatste tijd veel vaker dat diverse apps geen push notificaties meer doorduwen op mijn pocophone. (WhatsApp, email etc).
Ik heb dit ook een bepaalde tijd gehad. Bij mij stond "niet storen" aan in de volume instellingen, deze stopt blijkbaar de synchronisatie in de achtergrondScamid schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:38:
Kijk, dan is dat het probleem. Wel raar dat ik pas sinds kort problemen mee ervaar, heb hem al sinds ik de telefoon heb op niet storen staan.beOnt schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:18:
[...]
Ik heb dit ook een bepaalde tijd gehad. Bij mij stond "niet storen" aan in de volume instellingen, deze stopt blijkbaar de synchronisatie in de achtergrond
Welke software versie zitten jullie nu?
Hmm.. ik heb mijn telefoon standaard op 'niet storen' staan en bij mij komen berichtjes gewoon door. Nog even gekeken bij de Geluids instellingen van DND en daar staat niets over het ook echt uitschakelen van de achtergrondsync (bij mij althans).beOnt schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:18:
[...]
Ik heb dit ook een bepaalde tijd gehad. Bij mij stond "niet storen" aan in de volume instellingen, deze stopt blijkbaar de synchronisatie in de achtergrond
Ik zit zelf op 10.3.4.0 MIUI Global en heb geen problemen.Scamid schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:29:
[...]
Kijk, dan is dat het probleem. Wel raar dat ik pas sinds kort problemen mee ervaar, heb hem al sinds ik de telefoon heb op niet storen staan.
Welke software versie zitten jullie nu?
Ik zit nu op 10.2.3.0 en kijk OTA geen updates binnen. Straks maar even zoeken waar ik de rom kan Jalen en hoe te installeren.
@Raznov heeft hier de info staan die je wilt hebben. Ben benieuwd of het wat oplost. De OTA voor die update is overigens stil gelegd omdat er 'problemen' zijn met de uitrol in sommige regio's. We hebben nog niet kunnen vinden wat die problemen precies zijn en hier in de thread heeft ook niemand wat gemerkt na een handmatige flash (ikzelf inclusief).Scamid schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:38:
Ik zit nu op 10.2.3.0 en kijk OTA geen updates binnen. Straks maar even zoeken waar ik de rom kan Jalen en hoe te installeren.
Als je omhoog veegt kun je de apps waarvan je niet wil dat ze afgesloten worden, locken. Dat werkt bij mij.
beOnt schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:18:
[...]
Sinds een aantal dagen hier eigenaar van een F1, leuk kado gehad van mijn vrouw 
Had al tijden mijn bedenkingen bij MIUI na het lezen van veel reviews ed. en na opstarten was het inderdaad een drama, verschrikkelijk! Dat was dus nog MIUI 9, na de update naar 10 scheelde dat al een slok op een borrel. Ik was van plan er vrijwel direct een andere rom op te zetten maar na een aantal dagen en een hele waslijst aan apps via adb uitgezet te hebben vind ik het best een fijn OS.
Nog steeds wel een aantal punten waar ik mijn bedenkingen bij heb maar ik houd voorlopig alles even 'stock' en geen custom rom
Draai nu 10.3.4 en na die adb behandeling en met Gcam is het een prima telefoon
NFC gebruikte ik toch nooit, camera is met Gcam prima, en MIUI cam er naast voor 4K 60fps. De kunststof achterkant vind ik top en zelfs het hoesje er bij ben ik blij mee. En de niet werkende IR cam, ach gebruik ik ook zelden tot nooit dus prima
Nu op zoek naar wat goede hoesjes
Had al tijden mijn bedenkingen bij MIUI na het lezen van veel reviews ed. en na opstarten was het inderdaad een drama, verschrikkelijk! Dat was dus nog MIUI 9, na de update naar 10 scheelde dat al een slok op een borrel. Ik was van plan er vrijwel direct een andere rom op te zetten maar na een aantal dagen en een hele waslijst aan apps via adb uitgezet te hebben vind ik het best een fijn OS.
Nog steeds wel een aantal punten waar ik mijn bedenkingen bij heb maar ik houd voorlopig alles even 'stock' en geen custom rom
NFC gebruikte ik toch nooit, camera is met Gcam prima, en MIUI cam er naast voor 4K 60fps. De kunststof achterkant vind ik top en zelfs het hoesje er bij ben ik blij mee. En de niet werkende IR cam, ach gebruik ik ook zelden tot nooit dus prima
[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 25-05-2019 15:54 ]
Regio even wijzigen naar Frankrijk ofzo voor IR camera (of Hong Kong voor + alle thema spullen en geen bloat ware)sapphire schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:53:
Sinds een aantal dagen hier eigenaar van een F1, leuk kado gehad van mijn vrouw
vandaag de pocophone ontvangen maar hij wil niet connecten met het mobiele network.
ik heb manual connect geprobeerd. Hij vind KPN 4G maar wil je connecten krijg je een 'SIM network unavailable'.
Beide simslots geprobeerd.
Update MIUI geprobeerd zit op laatste versie: 10.2.3.0.
Airplane mode staat uit.
APN settings aangepast
Iemand een suggestie?
edit. uur in de chat gehangen met KPN klantenservice hadden geen enkele nuttige suggestie. heb andere simkaartjes geprobeerd (ook kpn) die doen het ook niet. simkaart doet het wel in reservetoestel. het moet dus aan een instelling liggen maar aangezien ik alles geprobeerd heb denk ik dat ik hem terug retour ga sturen en een nieuwe ga aanvragen..... tenzij iemand hier een idee heeft.
ik heb manual connect geprobeerd. Hij vind KPN 4G maar wil je connecten krijg je een 'SIM network unavailable'.
Beide simslots geprobeerd.
Update MIUI geprobeerd zit op laatste versie: 10.2.3.0.
Airplane mode staat uit.
APN settings aangepast
Iemand een suggestie?
edit. uur in de chat gehangen met KPN klantenservice hadden geen enkele nuttige suggestie. heb andere simkaartjes geprobeerd (ook kpn) die doen het ook niet. simkaart doet het wel in reservetoestel. het moet dus aan een instelling liggen maar aangezien ik alles geprobeerd heb denk ik dat ik hem terug retour ga sturen en een nieuwe ga aanvragen..... tenzij iemand hier een idee heeft.
[ Voor 34% gewijzigd door Buntmans op 25-05-2019 22:18 ]
Verwijderd
Doe eens een reset van het toestel. Gewoon terug naar de fabrieksinstellingen. Misschien heb je hem op een verkeerd land gezet en ondersteund hij KPN niet? Ik noem ook maar even wat. Heb je hem wel in Nederland gekocht?
hij staat op nederland en ik heb hem in nederland gekocht (bol.com).Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:40:
Doe eens een reset van het toestel. Gewoon terug naar de fabrieksinstellingen. Misschien heb je hem op een verkeerd land gezet en ondersteund hij KPN niet? Ik noem ook maar even wat. Heb je hem wel in Nederland gekocht?
ik heb gezien dat het toestel ook verkocht wordt i.c.m. KPN abonnementen.
heb net factory reset gedaan (omdat ik hem terug ga sturen) en helpt niets. Welk land er ingesteld is waar heeft dat invloed op? APN instellingen ?
ik krijg een morgen een nieuwe van bol.com. lijkt me bijzonder als die we werkt maar dan heb ik iig uitgesloten dat het een toestel met een defect betreft.
fingers crossed...
edit. beetje zitten googlen en ik vind wel het een en ander over voornamelijk andere xiaomi toestellen die na de android 9 pie update geen 4g verbinding meer kunnen maken. iets met bandbreedtes. Echter kan ik ook niet connecten op 3g of 2g dus bij mij is iets anders aan de hand?
edit2. als er inderdaad een probleem is met android 9 op xiaomi toestellen zou ik hier toch veel meer reacties verwachten?
edit3. ik lees hier dat veel mensen op een nieuwe miui versie zitten dan ik. raar want als ik update doe zegt mijn pocophone dat hij op de laatster versie zit

[ Voor 26% gewijzigd door Buntmans op 26-05-2019 20:41 ]
Relaxed man, morgen krijg je een nieuwe en is het waarschijnlijk opgelost 😉Buntmans schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:43:
[...]
hij staat op nederland en ik heb hem in nederland gekocht (bol.com).
ik heb gezien dat het toestel ook verkocht wordt i.c.m. KPN abonnementen.
heb net factory reset gedaan (omdat ik hem terug ga sturen) en helpt niets. Welk land er ingesteld is waar heeft dat invloed op? APN instellingen ?
ik krijg een morgen een nieuwe van bol.com. lijkt me bijzonder als die we werkt maar dan heb ik iig uitgesloten dat het een toestel met een defect betreft.
fingers crossed...
edit. beetje zitten googlen en ik vind wel het een en ander over voornamelijk andere xiaomi toestellen die na de android 9 pie update geen 4g verbinding meer kunnen maken. iets met bandbreedtes. Echter kan ik ook niet connecten op 3g of 2g dus bij mij is iets anders aan de hand?
edit2. als er inderdaad een probleem is met android 9 op xiaomi toestellen zou ik hier toch veel meer reacties verwachten?
edit3. ik lees hier dat veel mensen op een nieuwe miui versie zitten dan ik. raar want als ik update doe zegt mijn pocophone dat hij op de laatster versie zit![]()
En anders gewoon netjes via Gearbest of Banggood bestellen. Voor het echte Chinese kwaliteit spul
Haha bedankt voor de geruststelling. Hopelijk heb je gelijkStef120 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:35:
[...]
Relaxed man, morgen krijg je een nieuwe en is het waarschijnlijk opgelost 😉
En anders gewoon netjes via Gearbest of Banggood bestellen. Voor het echte Chinese kwaliteit spul
Verwijderd
Sinds enkele weken in het bezit van de Pocophone F1 en ik moet zeggen dat zowel MIUI alsmede de telefoon mij heel goed bevalt. De manier van het presenteren van notificaties binnen MIUI moest ik even aan wennen maar ook voor mij geen probleem meer.(had hiervoor een Lenovo P2 met Lineage OS).
De Pocophone F1 kan ik iedereen dan ook van harte aanbevelen.
De Pocophone F1 kan ik iedereen dan ook van harte aanbevelen.
Verwijderd
Sinds vandaag een pocophone, en alles is prima zo ver ik het zie. Maar ik heb een probleempje en niet gevonden op internet. Misschien weten jullie wat
Bij het toevoegen van een account om te synchroniseren voeg ik dan mijn outlook account toe(met name om mijn contacten te synchroniseren), en dat lukt, dan opent die de app outlook en moet ik nogmaals invoeren, dan geef die de melding dat account al bestaat. In de app blijf mn account prima dan staan en bij Instellingen > Accounts staat het outlook account er niet tussen, waardoor ik mijn contacten niet simpel kan synchroniseren.
Ik heb nu Outlook contactpersonen geexporteerd naar CSV, bij Google ingeladen en die wel kunnen importeren. Maar is het een bug of iets dergelijks?
Bij het toevoegen van een account om te synchroniseren voeg ik dan mijn outlook account toe(met name om mijn contacten te synchroniseren), en dat lukt, dan opent die de app outlook en moet ik nogmaals invoeren, dan geef die de melding dat account al bestaat. In de app blijf mn account prima dan staan en bij Instellingen > Accounts staat het outlook account er niet tussen, waardoor ik mijn contacten niet simpel kan synchroniseren.
Ik heb nu Outlook contactpersonen geexporteerd naar CSV, bij Google ingeladen en die wel kunnen importeren. Maar is het een bug of iets dergelijks?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 12:35 . Reden: Workaround ]
Verwijderd
Dat is het enige probleem dat ik met de Pocophone ben tegengekomen dus heb ik net als jij ook de Google route gevolgd.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:14:
Sinds vandaag een pocophone, en alles is prima zo ver ik het zie. Maar ik heb een probleempje en niet gevonden op internet. Misschien weten jullie wat
Je had gelijk. Deze deed het meteen.Stef120 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:35:
[...]
Relaxed man, morgen krijg je een nieuwe en is het waarschijnlijk opgelost 😉
Ik vermoed dat de reden dat die eerste het niet deed iets met android versies te maken heeft. Die zat out of the box op 10.0.2.3 meen ik en beweerde niet te kunnen updaten. Dit was er een met MIUI 9 die het meteen deed en hij heeft zojuist geupdate naar 10.0.4.0 en doet het nog steeds.
Heeft er al iemand een goed hoesje gevonden? Goed in mijn ogen is ongeveer het model hoesje dat er standaard bij zit alleen dan wat iets minder los zit en waarbij de randen uitsteken (zodat als hij valt hij op de randen valt en niet op het scherm).
[ Voor 16% gewijzigd door Buntmans op 27-05-2019 23:28 ]
Ik heb volgens mij geen account ingevoerd om te synchroniseren, met andere Android telefons had ik ook de ervaring dat fout liep door te synchroniseren met de standaard Android exchange manier.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:14:
Bij het toevoegen van een account om te synchroniseren voeg ik dan mijn outlook account toe(met name om mijn contacten te synchroniseren), en dat lukt, dan opent die de app outlook en moet ik nogmaals invoeren,
Dus ik heb nu alleen de outlook app, die alles netjes synchroniseeerd.
Dat werkt prima.
De POCO blijft een toptoestel, zelfs met de standaard ROM. Enige waar ik me aan stoor is de bel-app, het lukt me maar niet om een gekopieerd nummer (van website of anders) te pasten in deze app.
De oplossing is vast simpel...
Verwijderd
Ik weet niet of iemand hier al antwoord op had gegeven, maar dit ligt aan de verhouding van je camera.CLB schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:46:
[...]
Verticaal is hier horizontaal, sla mij maar deaud;
Bij camera > instellingen even aanpassen van 4:3 naar 16:9.
Daar kan je trouwens ook dat watermerk uitzetten.
Ik ben zeer tevreden van Spigen. Niet te groot.Heeft er al iemand een goed hoesje gevonden? Goed in mijn ogen is ongeveer het model hoesje dat er standaard bij zit alleen dan wat iets minder los zit en waarbij de randen uitsteken (zodat als hij valt hij op de randen valt en niet op het scherm).
Al paar keer het toestel laten vallen van +- 0,5m hoogte, nog geen schade gehad.
Vanaf de webpagina nummer selecteren, longpress op het nummer en dan bellen?Trebbors schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:17:
De POCO blijft een toptoestel, zelfs met de standaard ROM. Enige waar ik me aan stoor is de bel-app, het lukt me maar niet om een gekopieerd nummer (van website of anders) te pasten in deze app.
En als je al een nummer in de copy hebt, is dat ook gemakkelijk te pasten in de phone app?Kapot schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Vanaf de webpagina nummer selecteren, longpress op het nummer en dan bellen?
De F1 van mijn vrouw was onlangs gevallen, scherm kapot. Bij Probello prima gerepareerd. Nog steeds een aardig bedrag, maar een nieuwe is nog altijd duurder, en ik had geen zin om weken te wachten op een reparatiekitje uit Azie (waarvan de kwaliteit van de schermen niet altijd even goed is dunkt me).
Wel apart dat ze je om je wachtwoord/patroon vragen (dat was vooraf niet gemeld), ik gok dat ze een calibratie oid willen uitvoeren. Wij hebben het niet gegeven want de telefoon was niet gewiped, maar hij kwam net zo goed prima gerepareerd terug.
[edit] Toevallig vandaag: de K20 wordt in Azie dus als Redmi in de markt gezet. Prijzen vallen me mee (<$400 voor de Pro met SD855), al is het nog wel meer dan de Poco F1 was. Via EU-kanalen zal de prijs dan minstens op het niveau van de huidige Mi 9 liggen (€420+).
Ofwel die telefoon met codename "K20" is helemaal niet de opvolger van de Pocophone, en er komt nog een heel andere, goedkopere SD855 telefoon aan als Pocophone opvolger. Maar die zal dan ook niet de snufjes van die Mi 9T / Redmi K20 (full screen AMOLED met in-display fingerprint scanner) hebben...
Wel apart dat ze je om je wachtwoord/patroon vragen (dat was vooraf niet gemeld), ik gok dat ze een calibratie oid willen uitvoeren. Wij hebben het niet gegeven want de telefoon was niet gewiped, maar hij kwam net zo goed prima gerepareerd terug.
Ik vrees het ergste, want het is al duidelijk dat die "K20" in Polen uit gaat komen als Mi 9T, een update van de huidige Mi 9 dus. Dan zal de prijs daar ook wel naar zijn. Mogelijk dat ze dezelfde telefoon in Azie wel uitbrengen als Redmi of Pocophone, maar ook dan zal de prijs wel aardig omhoog gaan (met hoe makkelijk mensen nu uit Azie bestellen, kunnen ze het prijsverschil nooit enorm groot laten worden, anders zouden ze hun op de EU gerichte Mi 9T kannibaliseren).Dennis de Vries schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:23:
[...]
Ik denk het niet, laten we niet vergeten dat Pocophone en Redmi submerken van Xiaomi zijn, die er naar streven om nooit meer dan 5% (even uit mijn hoofd) winstmarge op hun devices te pakken. Ik volg Xiaomi nu zo'n 3 jaar, en elk toestel - en dat zijn er eigenlijk veel te veel - is extreem agressief geprijsd.
[edit] Toevallig vandaag: de K20 wordt in Azie dus als Redmi in de markt gezet. Prijzen vallen me mee (<$400 voor de Pro met SD855), al is het nog wel meer dan de Poco F1 was. Via EU-kanalen zal de prijs dan minstens op het niveau van de huidige Mi 9 liggen (€420+).
Ofwel die telefoon met codename "K20" is helemaal niet de opvolger van de Pocophone, en er komt nog een heel andere, goedkopere SD855 telefoon aan als Pocophone opvolger. Maar die zal dan ook niet de snufjes van die Mi 9T / Redmi K20 (full screen AMOLED met in-display fingerprint scanner) hebben...
[ Voor 23% gewijzigd door johnwoo op 28-05-2019 16:09 ]
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Vandaag op werk was mijn telefoon leeg, dus dacht hem thuis even aan de meegeleverde snellader te hangen. Niet dus.
Vrouwlief heeft de telefoon in gesealde verpakking van een mede Tweaker gekocht die het niet nodig vond om te melden dat het een buitenlands model betreft. Dus je raad het al...een Indiaanse lader.
Iemand hier een tip voor een verloopje daarvoor of een andere optie? Ik heb weinig zin om €25 te betalen voor een QC3 lader hier in Nederland of 2 maanden te wachten. Al blijven er dan niet veel.opties over
Vrouwlief heeft de telefoon in gesealde verpakking van een mede Tweaker gekocht die het niet nodig vond om te melden dat het een buitenlands model betreft. Dus je raad het al...een Indiaanse lader.
Iemand hier een tip voor een verloopje daarvoor of een andere optie? Ik heb weinig zin om €25 te betalen voor een QC3 lader hier in Nederland of 2 maanden te wachten. Al blijven er dan niet veel.opties over
Ik heb het toestel nu een dag in gebruik gehad. Het is met afstand het fijnste toestel dat ik tot nu toe heb gehad. Nu liep ik wellicht ook een beetje achter. Ik kom van de Galaxy S6.
Ik kon niet wennen aan de standaard interface, maar gelukkig kon ik zonder problemen terugvallen op Nova Launcher, dat alles doet wat ik wil.
Waar ik niet aan gedacht gedacht had maar wat ik wel mis is de IR blaster van de S6. In principe hangen alle apparaten die ik hiermee bediende aan het netwerk en kan ik ze op die manier met mijn Pocophone bedienen. Ik zal echter toch op zoek moeten gaan naar apps die het mogelijk maken dit ook vanaf mijn homescreen (met widgets) te doen. Als dat lukt, en dat is nog maar de vraag, zou ik er theoretisch op voorruitgaan aangezien ik dan niet meer hoef te "mikken"
Maar zover is het dus nog niet.
Net zoals ik het een aantal uren op de standaard interface heb geprobeerd om weer terug te keren naar Nova heb ik geprobeerd eens te kijken of ik het zonder root access kon redden.
Zo heb ik van meerdere apps de donate/pro versie gekocht om zodoende van de ads af te komen (zeer allergisch voor), maar nu blijken er toch apps te zijn die me blijven fucken en geen mogelijkheid bieden te betalen voor een pro versie. Dus ik wil toch weer adfree droid/adaway.
Daarnaast kwam ik er al snel achter dat 1 van mijn niet-te-missen apps "call confirm" niet werkt zonder root. Krankzinning overigens dat dit nog geen standaard functionaliteit is, want ik kan absoluut niet zonder. Heeft al meerder malen mijn leven gered.
Dus morgen ga ik hem rooten.
Voor de rest niets bijzonders opgevallen op dag 1. Op naar dag 2.
edit. Dit is ook mijn eerste toestel waar de vingerdrukscanner echt goed werkt en op de juiste plek zit. Hiervoor had ik dingen zoals smartlock die ervoor zorgde dat de lockscreen thuis automatisch altijd uitgeschakeld was en b.v. ook de eerste paar minuten nadat ik hem uit mijn broekzak haalde - ontgrendelen m.b.v. de vingerafdruk was teveel moeite blijkbaar. Nu is de lockscreen altijd ingeschakeld omdat unlocken gewoon vrijwel vanzelf gaat. Erg prettig.
Ik kon niet wennen aan de standaard interface, maar gelukkig kon ik zonder problemen terugvallen op Nova Launcher, dat alles doet wat ik wil.
Waar ik niet aan gedacht gedacht had maar wat ik wel mis is de IR blaster van de S6. In principe hangen alle apparaten die ik hiermee bediende aan het netwerk en kan ik ze op die manier met mijn Pocophone bedienen. Ik zal echter toch op zoek moeten gaan naar apps die het mogelijk maken dit ook vanaf mijn homescreen (met widgets) te doen. Als dat lukt, en dat is nog maar de vraag, zou ik er theoretisch op voorruitgaan aangezien ik dan niet meer hoef te "mikken"
Net zoals ik het een aantal uren op de standaard interface heb geprobeerd om weer terug te keren naar Nova heb ik geprobeerd eens te kijken of ik het zonder root access kon redden.
Zo heb ik van meerdere apps de donate/pro versie gekocht om zodoende van de ads af te komen (zeer allergisch voor), maar nu blijken er toch apps te zijn die me blijven fucken en geen mogelijkheid bieden te betalen voor een pro versie. Dus ik wil toch weer adfree droid/adaway.
Daarnaast kwam ik er al snel achter dat 1 van mijn niet-te-missen apps "call confirm" niet werkt zonder root. Krankzinning overigens dat dit nog geen standaard functionaliteit is, want ik kan absoluut niet zonder. Heeft al meerder malen mijn leven gered.
Dus morgen ga ik hem rooten.
Voor de rest niets bijzonders opgevallen op dag 1. Op naar dag 2.
edit. Dit is ook mijn eerste toestel waar de vingerdrukscanner echt goed werkt en op de juiste plek zit. Hiervoor had ik dingen zoals smartlock die ervoor zorgde dat de lockscreen thuis automatisch altijd uitgeschakeld was en b.v. ook de eerste paar minuten nadat ik hem uit mijn broekzak haalde - ontgrendelen m.b.v. de vingerafdruk was teveel moeite blijkbaar. Nu is de lockscreen altijd ingeschakeld omdat unlocken gewoon vrijwel vanzelf gaat. Erg prettig.
[ Voor 12% gewijzigd door Buntmans op 29-05-2019 05:38 ]
Deze vind ik zelf heel fijn (heb ik gebruikt voor wat andere Xiaomi producten in huis):sapphire schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:21:
Vandaag op werk was mijn telefoon leeg, dus dacht hem thuis even aan de meegeleverde snellader te hangen. Niet dus.
https://www.bever.nl/p/s-...ALC32004.html?colour=5806
Maar ik heb zelf uiteindelijk toch een Blitzwolf BW-S6 gekocht (Banggood meen ik), want al die verloopjes ga je ook niet blij van worden.
Via Aliexpress een originele lader bestellen, wat bijbetalen voor Aliexpress Standard Shipping en hij is met twee weken thuisbezorgd. Als je de eerste de beste Xiaomi QC3.0 EU lader kiest ben je totaal nog geen tientje kwijt, als je een beetje zoekt kan het misschien nog wat voordeliger.sapphire schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:21:
Mijn ervaring is dat het niet eens zoveel scheelt met een QC3.0 lader...Buzz-01 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:59:
[...]
Via Aliexpress een originele lader bestellen, wat bijbetalen voor Aliexpress Standard Shipping en hij is met twee weken thuisbezorgd. Als je de eerste de beste Xiaomi QC3.0 EU lader kiest ben je totaal nog geen tientje kwijt, als je een beetje zoekt kan het misschien nog wat voordeliger.
Maar als je toch wilt... ze liggen ook bij de Action
@raznov Verloopje zijn ook ruk maar hoopte voor een paar euro er een extra lader bij te hebben voor thuis, voelt zo zonde om een eigenlijk perfect goede lader weg te gooien. Maar ja een nieuwe is goedkoper 
@Buzz-01 Bedankt voor de tip, ben alleen niet zo'n fan van laders via Ali, iets met kwalitatief levensgevaarlijke 'originele' Apple laders in het verleden
Ga denk wel op zoek naar een Blitzwolf oid. Met die standard shipping
Nou ja maakt de telefoon niet minder fijn, vind het alleen heel flauw van die medewerker om niet even te melden dat het een buitenlands model betreft
Edit: Op Amazon moest ik toch nog wat bestellen dus direct een lader meebesteld.
Wel nog een vraag of mensen dit herkennen. Ik heb wifi, bluetooth en GPS onderweg standaard uitstaan. Ook scannen terwijl het uitgeschakeld is en dat apps op de achtergrond toestemming mogen hebben.
Toch gaf mijn fiets computer vanmorgen melding ' verbonden met telefoon (BT) en krijg ik regelmatig meldingen over het verkeer waar ik in de buurt ben en of ik een winkel wil beoordelen waar ik geweest ben
Op vorige telefoons heb ik hier nooit last van gehad terwijl alles uit stond, nu lijkt het ergens op de achtergrond toch stiekem te draaien
@Buzz-01 Bedankt voor de tip, ben alleen niet zo'n fan van laders via Ali, iets met kwalitatief levensgevaarlijke 'originele' Apple laders in het verleden
Ga denk wel op zoek naar een Blitzwolf oid. Met die standard shipping
Nou ja maakt de telefoon niet minder fijn, vind het alleen heel flauw van die medewerker om niet even te melden dat het een buitenlands model betreft
Edit: Op Amazon moest ik toch nog wat bestellen dus direct een lader meebesteld.
Wel nog een vraag of mensen dit herkennen. Ik heb wifi, bluetooth en GPS onderweg standaard uitstaan. Ook scannen terwijl het uitgeschakeld is en dat apps op de achtergrond toestemming mogen hebben.
Toch gaf mijn fiets computer vanmorgen melding ' verbonden met telefoon (BT) en krijg ik regelmatig meldingen over het verkeer waar ik in de buurt ben en of ik een winkel wil beoordelen waar ik geweest ben
Op vorige telefoons heb ik hier nooit last van gehad terwijl alles uit stond, nu lijkt het ergens op de achtergrond toch stiekem te draaien
[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 29-05-2019 14:46 ]
Gaat de Pocophone F1 dan ook goedkoper worden? Het prijsverloop van release tot nu is niet extreem te noemen. De minimum prijs is van 370 naar 300 gegaan. Niet de daling zoals bij Samsung telefoons dusDennis de Vries schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik heb al een week of twee last van de redelijke bekende "touch bug". Meerdere keren per dag stopt het scherm met het accepteren van aanrakingen op het scherm. De enige oplossing is om het toestel te vergrendelen en weer te ontgrendelen, waarna de touch functie meestal weer werkt.
Ik heb het internet en dit topic afgestruind, en ik zie dat meerdere mensen last hebben van deze bug heeft. Wat ik echter niet heb kunnen vinden, is een daadwerkelijk oplossing. Het is waarschijnlijk geen software bug, aangezien een factory reset dit voor mij niet oploste. Op het Xiaomi forum heb ik gelezen dat het kan liggen aan de FTS touch panel (die ik heb). Echter heb ik nog geen verhalen gezien waarbij het paneel succesvol is vervangen.
Gelukkig heb ik de telefoon in Nederland gekocht, dus ik zit te denken om hem terug te sturen voor reparatie. Voordat ik dat doe, wil ik vragen: heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? Is het überhaupt op te lossen (heeft terugsturen wel zin)?
Ik heb de telefoon in februari aangeschaft van Megekko. Momenteel gebruik ik LineageOS.
Ik heb het internet en dit topic afgestruind, en ik zie dat meerdere mensen last hebben van deze bug heeft. Wat ik echter niet heb kunnen vinden, is een daadwerkelijk oplossing. Het is waarschijnlijk geen software bug, aangezien een factory reset dit voor mij niet oploste. Op het Xiaomi forum heb ik gelezen dat het kan liggen aan de FTS touch panel (die ik heb). Echter heb ik nog geen verhalen gezien waarbij het paneel succesvol is vervangen.
Gelukkig heb ik de telefoon in Nederland gekocht, dus ik zit te denken om hem terug te sturen voor reparatie. Voordat ik dat doe, wil ik vragen: heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? Is het überhaupt op te lossen (heeft terugsturen wel zin)?
Ik heb de telefoon in februari aangeschaft van Megekko. Momenteel gebruik ik LineageOS.
Lineage of MIUI? Ik zit op de nieuwste versie van Lineage.Kapot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:33:
Met de nieuwe stable zou het verholpen moeten zijn........
Edit: De oplossing is om de meest recente kernel van MIUI te installeren, zoals Kapot al voorstelde. Je hoeft echter niet over te stappen op MIUI als je liever een custom ROM gebruikt. Dit topic beschrijft hoe je alleen de kernel kan installeren: https://forum.xda-develop...n-screen-freezes-t3912069
Om de een of andere reden krijgen custom kernels het niet voor elkaar om dit probleem te verhelpen, alleen de officiële kernel is het gelukt.
[ Voor 55% gewijzigd door Major op 31-05-2019 13:54 ]
Niet geheel onlogisch toch? De Samsungs worden met grote marge in de markt gegooid en dalen daardoor altijd snel in prijs. De Pocophone is een prijsvechter en wordt met een minimum marge verkocht, eigenlijk mag je al blij zijn met die prijsdaling, een OnePlus zakt bv. niet in prijs.Cis schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:10:
[...]
Gaat de Pocophone F1 dan ook goedkoper worden? Het prijsverloop van release tot nu is niet extreem te noemen. De minimum prijs is van 370 naar 300 gegaan. Niet de daling zoals bij Samsung telefoons dus
Als je de kortingcodes van Kimovil gebruikt en het toestel koopt bij Banggood zoals de meeste hier kan je 'm trouwens bijna wekelijks voor 250€ (128GB) op de kop tikken.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
ik heb de laatste tijd last van slechte verstaanbaarheid en echo tijdens gesprekken. Dat is, wat ik van de gesprekspartners hoor, na een minuutje of zo weer weg. Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen.
mjui global 10.3.4.0
mjui global 10.3.4.0
Sinds kort de poco in bezit.
Erg fijn toestel maar toch kan ik niet wachten tot ik 'm op lineage over heb..
Ik vind de battery drain in miui 10 ( laatste versie ) echt te ruig ( 10-15% in een nacht met batt. save aan en alle verbindingen uit.. ) en ik vind het beroerd dat ik achtergrondapps niet de nek kan omdraaien ( krijg greenify niet werkend )
Ik vind de battery drain in miui 10 ( laatste versie ) echt te ruig ( 10-15% in een nacht met batt. save aan en alle verbindingen uit.. ) en ik vind het beroerd dat ik achtergrondapps niet de nek kan omdraaien ( krijg greenify niet werkend )
I live in darkness , i exist in the shadow
Sinds een maand of vier is bij mij de battery drain intens omhoog gegaan. Toen ik de phone net had zei hij bij het laden altijd dat hij zo'n 56~60 uur had te gaan op een volle batterij. Nu is het 16 uur. En dat terwijl ik de telefoon helemaal niet zo veel meer ben gaan gebruiken.shicomm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:41:
Sinds kort de poco in bezit.
Ik heb een plakbandje over de microfoon bovenop gedaan (kleine gaatje) probleem opgelostsander817 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:24:
ik heb de laatste tijd last van slechte verstaanbaarheid en echo tijdens gesprekken. Dat is, wat ik van de gesprekspartners hoor, na een minuutje of zo weer weg. Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen.
mjui global 10.3.4.0
What. De. Hell. Ineens zijn mijn emoji's supergroot. Zal wel na een of andere update zijn van Gboard. Iemand enig idee of dit een bug is, of dat het de nieuwe stijl van Gboard is?
Ik kon er nog niks over vinden op google, en de 'fix' door je Gboard op groot en dan weer op klein te zetten heeft niet geholpen..
De emoji's zijn nu ineens bijna 1*1cm groot.
Kun je meteen zien welke emoji's ik veel gebruik
Ik kon er nog niks over vinden op google, en de 'fix' door je Gboard op groot en dan weer op klein te zetten heeft niet geholpen..

[ Voor 12% gewijzigd door Ohmarinus op 12-06-2019 10:45 ]
Gebruik zelf Swiftkey, heb geen probleem. Zal vanavond eens bij mijn vrouw kijken, die gebruikt wel Gboard.Ohmarinus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:42:
What. De. Hell. Ineens zijn mijn emoji's supergroot. Zal wel na een of andere update zijn van Gboard. Iemand enig idee of dit een bug is, of dat het de nieuwe stijl van Gboard is?
Kun je meteen zien welke emoji's ik veel gebruik![]()
[Afbeelding]
Hier ook. Zal de update wel zijn. Emoji's via Whatsapp emoji knop zijn niet groter geworden (want whatsapp).Ohmarinus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:42:
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Vandaag heeft mijn broertje zijn pocophone laten vallen. Scherm kapot...wessel145 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:12:
Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn hier, maar helaas is mijn poco vannacht uit bed gevallen en heb ik een mooie barst in het scherm.
Ik ben meteen even rond gaan neuzen en het scherm is nog relatief makkelijk te vervangen (zonder fohn en lijm gekloot, als je een replacement + frame koopt). Nu ben ik alleen wel bang dat als ik een scherm op aliexpress koop ik er eentje krijg met flut kwaliteit (lage helderheid enz, replacements hebben vaak ook geen mesh voor de earspeaker).
Zijn er tweakers die ook hun scherm hebben vervangen? waar hebben jullie m vandaan en ben je er tevreden over?
Ik ben meteen gaan rond zoeken naar vervangende schermen en reparatie kosten etc..
Kwam ik jouw comment in dit topic tegen. Heb je inmiddels jouw scherm gefixt? Zou eventuele tips erg waarderen!
Als ik recht naar de telefoon kijk met scherm aan zie ik de barst niet. ik heb (ook omdat de k20 pro op m'n verlanglijst staat) dus nog geen scherm gekocht en/of vervangen.IseT schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:50:
[...]
Kwam ik jouw comment in dit topic tegen. Heb je inmiddels jouw scherm gefixt? Zou eventuele tips erg waarderen!
Wel heb ik al flink wat onderzoek gedaan het het is veruit het makkelijkst om een scherm met frame te kopen, deze kan je veel gemakkelijker vervangen dan eentje zonder frame.
Ondanks dat het geen fluit kost (25 euro kan je ergens wel een scherm met frame vinden) lees je toch wel dat de schermkwaliteit iets anders is dan bij het origineel, ook lees je veel dat de 'mesh' voor de luidspreker nog eens wil ontbreken bij replacement screens.
Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt. Mocht ik besluiten m alsnog te vervangen laat ik het hier weten natuurljk
Ik zie bij Systeemupdate staan dat ik nog steeds op MIUI 10.2.3.0 zit, en bij controleren op updates geeft hij aan dat dit de laatste versie is. MIUI 10.3.4 zou toch al maanden uit moeten zijn?
Daar had ik ook last van. Als je in dit topic zoekt op "10.3" kom je een downloadlink tegen. Dat bestand naar je telefoon kopieren, in de updater 10x op het MIUI-logo tappen en "Choose update package" kiezen (dit werkt alleen met de Xiaomi file manager; als je die verwijderd hebt, kun je 'm via de Play Store weer installeren). Dan kun je de telefoon updaten naar 10.3.4.Menkoro schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:44:
Ik zie bij Systeemupdate staan dat ik nog steeds op MIUI 10.2.3.0 zit, en bij controleren op updates geeft hij aan dat dit de laatste versie is. MIUI 10.3.4 zou toch al maanden uit moeten zijn?
Ook heb ik gelezen dat de OTA update gestopt is ivm een kritische bug, maar geen idee wat dat precies inhoudt of wanneer de volgende versie komt.
Overigens zit ik na mijn update nog wel op Widevine L3 (dus geen Netflix HD). Bij de fingerprint-instellingen kan ik niks vinden over aankopen met fingerprint, mogelijk omdat ik mijn telefoon flink ge-debloat heb en er nu dus een Xiaomi-app ontbreekt... iemand een idee hoe ik dit makkelijk opgelost krijg?
Hoe bedoel je precies? Bedoel je dat je (in het Nederlands) niet kunt:tszcheetah schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:43:
Overigens zit ik na mijn update nog wel op Widevine L3 (dus geen Netflix HD). Bij de fingerprint-instellingen kan ik niks vinden over aankopen met fingerprint, mogelijk omdat ik mijn telefoon flink ge-debloat heb en er nu dus een Xiaomi-app ontbreekt... iemand een idee hoe ik dit makkelijk opgelost krijg?
Instellingen -> Schermvergrendeling en Wachtwoord -> Vingerafdrukken beheren -> Betalen met vingerafdruk ->
Wildvine (L1) -> Certificaat?
Met de update die je hebt en na deze certificaat update heb je wel degelijk Wildvine L1 op je F1 alleen heeft Netflix nog steeds niet de app gecertificeerd als L1 voor onze F1s. Amazon Prime en Hulu werken wel gewoon in HD. Ligt dus in deze bij Netflix en niet (of iig nu niet direct) aan Xiaomi.
De "Betalen met vingerafdruk"-optie is er niet (in het Engels heb ik alleen "Privacy Password" en "App lock" onder "Apply fingerprint to..." staan). Vandaar dat ik denk ik een systeem-app mis (zoals gezegd: ik heb via adb het een en ander aan MIUI-bloatsoftware eraf gehaald). Vanavond even verder kijken wat ik ook alweer precies verwijderd heb, en of er een duidelijke kandidaat-app tussenzit.LightPhoenix schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:58:
[...]
Hoe bedoel je precies? Bedoel je dat je (in het Nederlands) niet kunt:
Instellingen -> Schermvergrendeling en Wachtwoord -> Vingerafdrukken beheren -> Betalen met vingerafdruk ->
Wildvine (L1) -> Certificaat?
Met de update die je hebt en na deze certificaat update heb je wel degelijk Wildvine L1 op je F1 alleen heeft Netflix nog steeds niet de app gecertificeerd als L1 voor onze F1s. Amazon Prime en Hulu werken wel gewoon in HD. Ligt dus in deze bij Netflix en niet (of iig nu niet direct) aan Xiaomi.
Ik heb een "DRM Info" app geinstalleerd (gevonden via XDA; van "Android Fung" in de play store), en die geeft bij "Security Level" L3 aan.
Wellicht is het opnieuw flashen van de ROM het makkelijkste (nadat je uitgevonden hebt welke systeem app je niet moet verwijderen)? Ja ik ken De DRM info app... bij mij staat daar ook netjes L1 (na de update van het certificaat).tszcheetah schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:52:
[...]
De "Betalen met vingerafdruk"-optie is er niet (in het Engels heb ik alleen "Privacy Password" en "App lock" onder "Apply fingerprint to..." staan). Vandaar dat ik denk ik een systeem-app mis (zoals gezegd: ik heb via adb het een en ander aan MIUI-bloatsoftware eraf gehaald). Vanavond even verder kijken wat ik ook alweer precies verwijderd heb, en of er een duidelijke kandidaat-app tussenzit.
Ik heb een "DRM Info" app geinstalleerd (gevonden via XDA; van "Android Fung" in de play store), en die geeft bij "Security Level" L3 aan.
Ik gebruik XiaomiADBFastbootTools om systeem-apps te verwijderen en te herinstalleren. Het blijkt nu dat MiCoud (packages: com.miui.cloudservice, com.miui.cloudservice.sysbase, com.miui.micloudsync en com.miui.cloudbackup) nodig is om de opties om uiteindelijk het certificaat te downloaden tevoorschijn te toveren.LightPhoenix schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:06:
Wellicht is het opnieuw flashen van de ROM het makkelijkste (nadat je uitgevonden hebt welke systeem app je niet moet verwijderen)? Ja ik ken De DRM info app... bij mij staat daar ook netjes L1 (na de update van het certificaat).
Dus: MiCloud herinstalleren, via de opties het Widevine-certificaat downloaden, en dan kan MiCloud weer eraf. DRM Info laat nu netjes L1 zien, ook na het weer verwijderen van MiCloud.
Heb sinds vandaag eindelijk update gekregen naar 10.3.5
Idd, ik heb twee keer op refresh moeten drukken en toen stond ie klaar...JulianG schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:01:
Heb sinds vandaag eindelijk update gekregen naar 10.3.5
Verwijderd
Wat is er nieuw??Teleluvr schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:37:
[...]
Idd, ik heb twee keer op refresh moeten drukken en toen stond ie klaar...
Heb hem zelf nog niet, maar hier een artikeltje over de nieuwe versie.
En even snel een hotlink

[ Voor 15% gewijzigd door LightPhoenix op 16-06-2019 08:09 ]
Vandaag nog gekeken (toevallig) maar niets gezien 
We hebben vanmiddag ontdekt hoe 'goed' de face unlock van de Pico is
Ik wist al dat het niet heel veilig was maar wat blijkt, mijn broertje kan mijn telefoon gewoon unlocken. Lijken we toch meer op elkaar dan we dachten
We hebben vanmiddag ontdekt hoe 'goed' de face unlock van de Pico is
[quote]LightPhoenix schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:06:
[...]
Erg teleurstellend....geen fix voor hoog verbruik, notificaties nog niet veranderd, etc. Alleen de mei update eigenlijk. En dat na een maand uitstel.
[...]
Erg teleurstellend....geen fix voor hoog verbruik, notificaties nog niet veranderd, etc. Alleen de mei update eigenlijk. En dat na een maand uitstel.
Exactly.....Mother_lepard schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:03:
[quote]LightPhoenix schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:06:
[...]
Lijkt dat hij op het moment als 'Beta Stable' uitgegeven wordt aan random users. Van de thread up het MIUI forum:
Edit: Blijkbaar zullen mensen moeten wachten op MIUI 11 tot de notificaties 'permanent' weergegeven kunnen worden. Bron:
Meeste feedback lijkt inderdaad vooral te gaan over de teleurstelling van velen over de inhoud van de nieuwe ROM, sommige mensen klagen ook over het niet oplossen/veroorzaken van battery drain en random hitte productie. Zelf overigens op v10.3.4.0 geen problemen hiermee. Ik wacht dus nog even rustig om te kijken wat er in het topic aan feedback voorbij komt voor ik opzoek ga naar een link voor de ROM.A new Global Beta Stable v10.3.5.0.PEJMIXM for POCOPHONE F1 is being rolled out to random users. If you haven't received the update yet, kindly wait for its public release. As always, Beta Stable is released first for user feedback and will be followed by the Global Stable release for the general public. The update will be through OTA only and will be with/without a changelog. For those who have received it, kindly share your feedback about the new update here.
Edit: Blijkbaar zullen mensen moeten wachten op MIUI 11 tot de notificaties 'permanent' weergegeven kunnen worden. Bron:

[ Voor 9% gewijzigd door LightPhoenix op 17-06-2019 09:07 ]
Excuus voor de dubbelpost, maar dit zal voor veel mensen ook niet heel positief overkomen 

Beetje vreemd om eerder dus aan te geven: Gebruik de beta maar, als je daarna de beta's niet meer toegankelijk maakt....Through its Community forum, Xiaomi announced that starting July 1st, it will be stopping the roll-out of global beta ROMs. The post notes that since MIUI public beta ROMs are mostly stable, users tend to use it as their daily drivers to cherish new features. However, only a small amount of these users give back to Xiaomi in the form of feedback necessary to fix these features.
geen verschil hier, nog steeds klachtenred bull schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Ik heb een plakbandje over de microfoon bovenop gedaan (kleine gaatje) probleem opgelost
Is dat opgelost in 10.3.5?
Denk niet dat veel mensen al geupdate hebben... wellicht zelf proberen?sander817 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:46:
[...]
geen verschil hier, nog steeds klachten
Is dat opgelost in 10.3.5?
Link voor de 10.3.5.0 van deze bron kun je hier vinden.
Van de bron:
Voor de OTA is hier nog geen linkje, dus wellicht eerst 'gewoon updaten' als je nog op 10.2.4.0 zit. Verder:Requirements:
A non-rooted Xiaomi Poco F1 with Stock Recovery installed.
If you are upgrading from GLOBAL STABLE MIUI 10.2.4.0 version then DATA WILL NOT BE WIPED IF YOU INSTALL OTA VERSION!!
Install Android 9.0 Pie MIUI 10.3.5.0 On Poco F1 (Global Stable Version):
- Download the MIUI 10 Global stable ROM ZIP file from the above downloads section.
- Now go to Settings—>About Phone—>System Update. This will show your current system update version.
- Now Tap on the Upper right corner 3 vertical dots. Tap on Choose Update Package.
- Select the PocoF1 MIUI 10.3.5.0 ROM file you downloaded earlier. The installation will start.
- After the complete installation, you will be prompted for Reboot, reboot the device.
zit op 10.3.4
Iemand een idee van hoe wijdverspreid die ghosttouch-problemen zijn? Topics zijn iig makkelijk te vinden. Ik heb ze zelf ook, gruwelijk irritant. Afhankelijk van hoeveel dit voorkomt, is het wel nieuwswaardig, imo.
[ Voor 9% gewijzigd door Mark_88 op 18-06-2019 12:17 ]
Bedoel je met de nieuwe update voor de F1 of gewoon algemeen? Persoonlijk heb ik (met 2 toestellen in huis) nergens last van. Ja het komt hier in het topic wel voor, maar ook spaarzaam. Kunnen wellicht een poll doen in het topic, al weet ik niet hoeveel mensen natuurlijk actief hier 'lurken'.Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:17:
Iemand een idee van hoe wijdverspreid die ghosttouch-problemen zijn? Topics zijn iig makkelijk te vinden. Ik heb ze zelf ook, gruwelijk irritant. Afhankelijk van hoeveel dit voorkomt, is het wel nieuwswaardig, imo.
Met de Poco F1 specifiek. En nu we het erover hebben, met welke versie begonnen de problemen? Ik wil best een rollback doen; die security-updates kunnen me wat als dat hele ding onbruikbaar is.LightPhoenix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:20:
[...]
Bedoel je met de nieuwe update voor de F1 of gewoon algemeen? Persoonlijk heb ik (met 2 toestellen in huis) nergens last van. Ja het komt hier in het topic wel voor, maar ook spaarzaam. Kunnen wellicht een poll doen in het topic, al weet ik niet hoeveel mensen natuurlijk actief hier 'lurken'.
Al 3 maanden een tevreden Pocofone F1 eigenaar. Er zitten wel een paar kleine bugs in. Soms horen mensen mij heel slecht, dat is dan na een reboot verholpen. Het frapante is dat op dat moment de reboot functie niet werkt, je kies reboot en dan skipt hij weer terug naar je homescreen. Alleen de powerknop ingedrukt houden helpt dan. Daarna is het probleem ook direct opgelost.
Batterij zoop op een gegeven ook leeg. Schijnt een bug te zijn, als je Adaptive Battey uit hebt gezet komt het niet meer voor. (hoe tegenstrijdig dit ook klinkt)
Maar het grootste probleem heb ik met de krasgevoeligheid van het scherm. Ik heb aardig wat smartphones gehad maar nooit had ik zo snel zulke diepe krassen op het scherm. Het grootste probleem is denk ik dat het standaard meegeleverde hoesje lager ligt dan het scherm waardoor het toestel met het scherm op een oppervlak ligt (als deze op zijn kop ligt). Op termijn wil ik denk ik het scherm laten vervangen. Ik zie op Aliexpress dat deze voor een appel en een ei te koop zijn maar ik heb mijn bedenkingen bij de kwaliteit.
Batterij zoop op een gegeven ook leeg. Schijnt een bug te zijn, als je Adaptive Battey uit hebt gezet komt het niet meer voor. (hoe tegenstrijdig dit ook klinkt)
Maar het grootste probleem heb ik met de krasgevoeligheid van het scherm. Ik heb aardig wat smartphones gehad maar nooit had ik zo snel zulke diepe krassen op het scherm. Het grootste probleem is denk ik dat het standaard meegeleverde hoesje lager ligt dan het scherm waardoor het toestel met het scherm op een oppervlak ligt (als deze op zijn kop ligt). Op termijn wil ik denk ik het scherm laten vervangen. Ik zie op Aliexpress dat deze voor een appel en een ei te koop zijn maar ik heb mijn bedenkingen bij de kwaliteit.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Snelle zoekopdracht voor dit topic geeft aan dat al vanaf de eerste release er mensen met problemen zijn en dat er verschillende MIUI versies zijn geweest die dit problemen opgelost zouden moeten hebben. Ook is er het idee dat vooral telefoons die voor de markt van India gemaakt zouden zijn deze problemen hebben. Dit zijn voor zover ik weet wel alleen maar geruchten en aannames, niet direct gekoppeld aan een andere hardware versie/leverancier van de schermen. Wellicht kun je zelf deze methode proberen om te kijken of het daarna beter gaat?Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:24:
[...]
Met de Poco F1 specifiek. En nu we het erover hebben, met welke versie begonnen de problemen? Ik wil best een rollback doen; die security-updates kunnen me wat als dat hele ding onbruikbaar is.
@Raznov, @rens-br en @Largamelion ... ben even kwijt wie wel en niet een custom ROM draait, maar zijn jullie meer op de hoogte hoe andere ROMS/kernels/... dit probleem 'oplossen' of ook hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door LightPhoenix op 18-06-2019 13:53 . Reden: Tag van een aantal mensen ]
Ik had geen Ghost Touches, maar had wel last van touchscreen vertragingen. Ik ben na het kopen van mijn toestel meteen overgeschakeld naar LineageOS, eerst de onofficial en later de official versie. Probleem komt eigenlijk niet meer voor, al heb ik heel af en toe nog wel vertraging op het moment dat ik het toestel net herstart heb. De spatiebalk is dan bijv. niet/nauwelijks in te drukken.LightPhoenix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:49:
Snelle zoekopdracht voor dit topic geeft aan dat al vanaf de eerste release er mensen met problemen zijn en dat er verschillende MIUI versies zijn geweest die dit problemen opgelost zouden moeten hebben.
Volgens mij alle drie. Maar ik heb mij zelf nooit verdiept in waar de oplossing wel/niet in zit.@Raznov, @rens-br en @Largamelion ... ben even kwijt wie wel en niet een custom ROM draait, maar zijn jullie meer op de hoogte hoe andere ROMS/kernels e.d. etc dit probleem 'oplossen' of ook hebben?
Ik draai ook sinds februari ofzo op LOS, eerst de unofficial en sinds enkele maanden de official, maar heb nooit problemen gehad met m'n touchscreen.LightPhoenix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:49:
[...]
@Raznov, @rens-br en @Largamelion ... ben even kwijt wie wel en niet een custom ROM draait, maar zijn jullie meer op de hoogte hoe andere ROMS/kernels/... dit probleem 'oplossen' of ook hebben?
Het enige waar ik momenteel last van heb zijn de soft-reboots waar meerdere mensen over klagen op XDA. Lijkt te gebeuren bij het switchen van wifi naar LTE maar niet iedereen heeft er last van. Je ziet ze meestal niet, maar nadat het gebeurd is kan je niet meer unlocken met face unlock of fingerprint, je moet je PIN/patroon ingeven.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Dank voor de reacties zover @rens-br en @Largamelion. Vooral even voor @Mark_88 jullie ervaringen als stamgasten als referentie. Persoonlijk zie ik er niet zo'n nieuwsverhaal in... zeker omdat dit iets is wat al lang speelt/voorkomt. Of begrijp ik nu een deel van je insteek verkeerd Mark_88?
Als hij echt een heel andere probleem ervaart, namelijk ghost touches, dan de andere hier touch delay, kan het wellicht wel wat nieuwswaarde hebben.LightPhoenix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:33:
Vooral even voor @Mark_88 jullie ervaringen als stamgasten als referentie. Persoonlijk zie ik er niet zo'n nieuwsverhaal in... zeker omdat dit iets is wat al lang speelt/voorkomt. Of begrijp ik nu een deel van je insteek verkeerd Mark_88?
Als ik zonder te jokken de headline 'Pocophone F1-gebruikers kampen sinds X maanden met ghost touches ondanks fixes Xiaomi' kan schrijven, dan vind ik dat wel een nieuwsje waard. De telefoon is momenteel nog de #11 populairste telefoon in de PriceWatch.rens-br schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:34:
[...]
Als hij echt een heel andere probleem ervaart, namelijk ghost touches, dan de andere hier touch delay, kan het wellicht wel wat nieuwswaarde hebben.
Ik ga een dezer dagen wel terug naar de stock rom, kijken hoe het daar zit. Heeft die reclame? het staat me bij van wel. (barf)
[ Voor 12% gewijzigd door Mark_88 op 18-06-2019 15:47 ]
Maar nogmaals wat versta je onder ghost touches?Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:45:
Als ik zonder te jokken de headline 'Pocophone F1-gebruikers kampen sinds X maanden met ghost touches ondanks fixes Xiaomi' kan schrijven, dan vind ik dat wel een nieuwsje waard. De telefoon is momenteel nog de #11 populairste telefoon in de PriceWatch.
Nee, volgens mij niet. En anders valt het gewoon uit te schakelen.Ik ga een dezer dagen wel terug naar de stock rom, kijken hoe het daar zit. Heeft die reclame? het staat me bij van wel. (barf)
Nieuwswaarde laat ik natuurlijk geheel aan de professionals over, is vooral mijn mening verderMark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:45:
[...]
Als ik zonder te jokken de headline 'Pocophone F1-gebruikers kampen sinds X maanden met ghost touches ondanks fixes Xiaomi' kan schrijven, dan vind ik dat wel een nieuwsje waard. De telefoon is momenteel nog de #11 populairste telefoon in de PriceWatch.
Ik ga een dezer dagen wel terug naar de stock rom, kijken hoe het daar zit. Heeft die reclame? het staat me bij van wel. (barf)
Nee de stock ROM heeft bij mij (Regio staat op Duitsland) geen reclame-uitingen.
Vraag die rens-br stelt is zeker wel even een goede... wat is exact je probleem en is dit inderdaad waar iedereen het over heeft?
Ik heb voor het gemak een filmpje gemaakt. Komt dit jullie bekend voor? cc @rens-brLightPhoenix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:10:
[...]
Nieuwswaarde laat ik natuurlijk geheel aan de professionals over, is vooral mijn mening verder
Nee de stock ROM heeft bij mij (Regio staat op Duitsland) geen reclame-uitingen.
Vraag die rens-br stelt is zeker wel even een goede... wat is exact je probleem en is dit inderdaad waar iedereen het over heeft?
https://drive.google.com/...rPTp25PNLJJLjU0PZivIcFzXW
E: dit is op de nieuwste Pixel Experience met kernel, vendor image en firmware 9.6.13 (dev) van hier: https://drive.google.com/...hsN2dpkPppNAJJMDHKl8jnQmj
[ Voor 12% gewijzigd door Mark_88 op 18-06-2019 18:05 ]
Dit zijn geen ghost touches (spontane aanrakingen terwijl je met scherm niet gebruikt), maar een scherm dat niet goed functioneert, vanwege garantie, zou ik dit terug sturen voor garantie. Tenzij dit 100% softwarematig is.Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:57:
[...]
Ik heb voor het gemak een filmpje gemaakt. Komt dit jullie bekend voor? cc @rens-br
E: dit is op de nieuwste Pixel Experience met kernel, vendor image en firmware 9.6.13 van hier: https://drive.google.com/...hsN2dpkPppNAJJMDHKl8jnQmj
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
De ghost touches staan inderdaad niet op video hier, maar daar heb ik ook last van gehad. Van de ene op de andere versie verschilden de problemen enigszins, waardoor ik een softwareprobleem wel als hoofdverdachte zie.Kiswum schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:06:
[...]
Dit zijn geen ghost touches (spontane aanrakingen terwijl je met scherm niet gebruikt), maar een scherm dat niet goed functioneert, vanwege garantie, zou ik dit terug sturen voor garantie. Tenzij dit 100% softwarematig is.
Het kan zijn dat de problemen in een bepaalde update naar voren kwamen en niet zijn verwijderd na de daaropvolgende updates. Met Miui is het zeer eenvoudig om alles te backuppen en daarna weer terug te zetten.Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:07:
[...]
De ghost touches staan inderdaad niet op video hier, maar daar heb ik ook last van gehad. Van de ene op de andere versie verschilden de problemen enigszins, waardoor ik een softwareprobleem wel als hoofdverdachte zie.
Mijn advies bij dit soort grote problemen: een volledige reset om daarna weer verder te kunnen werken.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ook al gedaan, ben ik bang. Een clean flash van Pixel Experience haalde niets uit. Ik ben nu bezig met teruggaan naar MIUI, kijken wat dat uithaalt.Kiswum schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:16:
[...]
Het kan zijn dat de problemen in een bepaalde update naar voren kwamen en niet zijn verwijderd na de daaropvolgende updates. Met Miui is het zeer eenvoudig om alles te backuppen en daarna weer terug te zetten.
Mijn advies bij dit soort grote problemen: een volledige reset om daarna weer verder te kunnen werken.
Yikes, dat ziet er (zoals Kiswum zegt) uit als een defect. Zoiets extreem heb ik zeker niet op een poco gezien. Lijkt me inderdaad een gevalletje garantie (als het flashen van MIUI niets uithaalt, maar ik zet mijn geld daar niet op in).Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:57:
[...]
Ik heb voor het gemak een filmpje gemaakt. Komt dit jullie bekend voor? cc @rens-br
E: dit is op de nieuwste Pixel Experience met kernel, vendor image en firmware 9.6.13 (dev) van hier: https://drive.google.com/...hsN2dpkPppNAJJMDHKl8jnQmj
Het kromme is, ik zit nu op de nieuwste MIUI dev release en alles loopt gesmeerd. Echter, een reboot zorgt ervoor dat de problemen wegebben, dus wellicht komen ze later vandaag terug.LightPhoenix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:40:
[...]
Yikes, dat ziet er (zoals Kiswum zegt) uit als een defect. Zoiets extreem heb ik zeker niet op een poco gezien. Lijkt me inderdaad een gevalletje garantie (als het flashen van MIUI niets uithaalt, maar ik zet mijn geld daar niet op in).
Nee, dit gedrag is echt totaal niet iets wat ik zelf heb meegemaakt / kan reproduceren. (En het zijn geen ghost touches) Dit vind ik ook heel erg naar een defect neigen., zoals andere ook al aangeven.Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:57:
Of op een of andere manier gebruik je niet de juiste / verouderde firmware waardoor je touchscreen niet werkt. Maar 9.6.13 is vrij nieuw, ik gebruik overigens daarvoor altijd deze mirror en daar staat de genoemde versie niet tussen.
Nee klopt, dit zijn touches die vast blijven zitten, of juist niet registreren. Ghost touches heb ik gehad op andere momenten: een aanraking aan de bovenkant, waardoor ik even een 'peek' van mijn notification drawer te zien kreeg. Soms terwijl ik de telefoon met scherm aan in een standje had staan. Dat zijn wel ghost touches.rens-br schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:00:
[...]
Nee, dit gedrag is echt totaal niet iets wat ik zelf heb meegemaakt / kan reproduceren. (En het zijn geen ghost touches) Dit vind ik ook heel erg naar een defect neigen., zoals andere ook al aangeven.
Of op een of andere manier gebruik je niet de juiste / verouderde firmware waardoor je touchscreen niet werkt. Maar 9.6.13 is vrij nieuw, ik gebruik overigens daarvoor altijd deze mirror en daar staat de genoemde versie niet tussen.
Nog steeds geen enkel probleem op MIUI.
Edit: Oh, jee: https://drive.google.com/...RIcQuhBr6gsMmpQL70zmeVmYS
Wat denk je @rens-br? Garantiekwestie?
[ Voor 6% gewijzigd door Mark_88 op 18-06-2019 22:42 ]
Ja, dat moet haast wel. Overigens zie ik nu de ghost touches inderdaad verschijnen in de linker en rechter bovenhoek.Mark_88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:27:
Edit: Oh, jee: https://drive.google.com/...RIcQuhBr6gsMmpQL70zmeVmYS
Wat denk je @rens-br? Garantiekwestie?
Maar het probleem is lang niet zo erg als op de Pixel Experience rom. Dat doet me denken dat het een softwarekwestie is en dat deze dus hopelijk (op termijn) door Xiaomi opgelost kan worden.rens-br schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:10:
[...]
Ja, dat moet haast wel. Overigens zie ik nu de ghost touches inderdaad verschijnen in de linker en rechter bovenhoek.
Gaat een beetje te diep denk ik, maar dan zou het interessant zijn om te kijken welke display drivers de Pixel Experience rom gebruikt en of die al up to date zijn met de huidige Xiaomi dirvers. Of er liggen ergens anders in de ROM nog optimalisering die Xiaomi nu als 'workaround' voor een aantal scherm gerelateerde problemen heeft die de custom roms niet hebben. Mocht je willen experimenteren kun je ook kijken of oudere MIUI versies wel dezelfde problemen geven en zo kijken of er dus inderdaad ergens een software 'fix' gekomen is. Maar ik snap ook dat je misschien gewoon snel een oplossing wilt en dan is garantie toch echt het makkelijkste.Mark_88 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:31:
[...]
Maar het probleem is lang niet zo erg als op de Pixel Experience rom. Dat doet me denken dat het een softwarekwestie is en dat deze dus hopelijk (op termijn) door Xiaomi opgelost kan worden.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's