Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Thenotorious schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:12:
Ben ik de enige die zo vaak problemen heeft met de touchscreen van de Pocophone? Meerdere malen per uur heb ik last van een niet reagerende touchscreen of van ghosting dat er op random plaatsen ''gedrukt'' wordt. Hierdoor is mijn telefoon eigenlijk vaak onbruikbaar.

Ik ben bang dat opsturen naar Xiaomi ter reparatie geen effect zal hebben aangezien ik op internet veel soortgelijke verhalen lees en dat het een software probleem is. Echter, als ik deze topic volg, lijkt het net alsof ik de enige ben die er (zoveel) last van heeft.

Mijn Pocophone draait MIUI 10.2.3
Bij mij sinds kort een paar keer per dag een soort van freeze van het scherm waarin ik actief ben. Remedie is toestel locken, en unlocken.. Geen idee of dit vergelijkbaar is. Ik wacht de volgende update af, en anders misschien een factory reset, maar daar twijfel ik dan over. Het is vervelend, maar een factory reset is eigenlijk nog vervelender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:29
Ben ik de enige die zo vaak problemen heeft met de touchscreen van de Pocophone? Meerdere malen per uur heb ik last van een niet reagerende touchscreen of van ghosting dat er op random plaatsen ''gedrukt'' wordt. Hierdoor is mijn telefoon eigenlijk vaak onbruikbaar.

Ik ben bang dat opsturen naar Xiaomi ter reparatie geen effect zal hebben aangezien ik op internet veel soortgelijke verhalen lees en dat het een software probleem is. Echter, als ik deze topic volg, lijkt het net alsof ik de enige ben die er (zoveel) last van heeft.

Ik ervaar ook touch problemen waarvan ik vermoed dat het software is. Als ik (in een bepaalde game) veel taps en swipes achter elkaar doe gebeurt het regelmatig dat het hele touchscreen niet meer reageert. Dit is gebeurt eigenlijk elke keer als ik een bepaalde actie in het spel doe. Het enige wat dan nog helpt is een harde restart (met powerknop en volume down ingedrukt houden, want het scherm wat je krijgt na alleen de powerknop reageert ook niet).
Ghosting heb ik dan gelukkig weer nooit gehad.

Mijn vriend die de Pocophone een maand na mij bij een andere winkel gekocht heeft, heeft hetzelfde probleem (zelfde game, zelfde omstandigheden), maar dan wat minder vaak. Vandaar dat ik vermoed dat het software is, want 2 exemplaren met identieke hardware problemen lijkt me onwaarschijnlijk.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:23

Je bent zeker niet de enige, zeker in het begin waren er veel mensen die over touch problemen klaagden (Snelle zoekopdracht in de thread doet wonderen.) Je kunt kijken of calibratie met deze app iets kan fixen, al is dat vooral voor de touch lag en niet zozeer de ghosting problemen. In de laatste updates zegt Xiaomi veel verbetert te hebben, maar dat als je problemen hebt je met hen in contact moet treden. Zie daarvoor de officiële thread op het MIUI forum.

Kleine quote:
3. Frozen screen, Touch lag and wrong touch issue
We have optimized touch experience. Please make sure you are using the latest open beta and stable ROM. If you are still having the issue, please share us log and more information, DEV team will help to check the reason.
Als je grof naar de klachten van mensen kijkt zie je wel dat het vooral toestellen zijn die uit India komen die last hebben. Heb je jouw toestel hier in NL gekocht of laten importeren?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 15:46
Ben al tijdje op zoek naar het volgende, ik heb de Poco al maanden en bevalt zeer goed, ik gebruikt TomTom Flitsers app voor in de auto. In de auto is de Poco gekoppeld via BT voor het telefoneren. de telefoon is gelocked met code.

Hoe krijg ik de telefoon ontkoppeld als ik de auto ingaan? dit is nodig voor het starten van de app.
het lukt maar niet, ik kan de Poco niet verbinden met vertrouwde omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:28:
Ben al tijdje op zoek naar het volgende, ik heb de Poco al maanden en bevalt zeer goed, ik gebruikt TomTom Flitsers app voor in de auto. In de auto is de Poco gekoppeld via BT voor het telefoneren. de telefoon is gelocked met code.

Hoe krijg ik de telefoon ontkoppeld als ik de auto ingaan? dit is nodig voor het starten van de app.
Vertrouwde apparaten lijkt mij hier de juiste oplossing? Vertrouwde omgeving is voor zover mij bekend alleen op basis van geo-data. Als je in de auto zit zal deze toch al snel wijzigen. Heb je naast een BT verbinding met de auto, nog andere actieve BT-verbindingen? Anders zou je kunnen kijken of de app Tasker een oplossing kan bieden (voor zover mij bekend wel, maar heb de app uiteindelijk nooit gekocht en dus uitgebreid getest).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:28:
Alleen je lock eraf of ook het scherm aan?

In het eerste geval kan je gebruik maken van 'Smart Unlock' en je auto opgeven als device. In het tweede geval kan je inderdaad aan de slag met apps zoals Tasker. Ik heb die app wel en daar moet dat gewoon mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
rens-br schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:30:
[...]

Alleen je lock eraf of ook het scherm aan?

In het eerste geval kan je gebruik maken van 'Smart Unlock' en je auto opgeven als device. In het tweede geval kan je inderdaad aan de slag met apps zoals Tasker. Ik heb die app wel en daar moet dat gewoon mee lukken.
Smart unlock werkt niet helaas, dat ook geprobeerd , Tasker niet van gehoord, dit ga ik eens proberen, wordt vervolg.

dank raznov en Rens

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:58:
Smart unlock werkt niet helaas, dat ook geprobeerd
Wat werkt er niet aan smart unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
rens-br schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:15:
[...]

Wat werkt er niet aan smart unlock?
Rens,
smart cover modus staat aan,
maar bij ontgrendelen met BT apparatuur staat uit
bij deze aan te zetten en Apparaat ontgrendelen komt de auto niet naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Hoe bevalt jullie de accuduur? De globale MIUI (standaard rom) valt mij erg tegen. Met 3,5-4 uur SOT is het wel gebeurd (van 100 naar 20 %). Dit met de meeste tijd op wifi, geen social media apps, enkel wat mail, whatsapp, muziek luisteren (mp3) en wat foto's maken). Met de Redmi Note 5 haalde ik haast het dubbele met hetzelfde gebruik. Had minimaal gerekend op 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_lepard schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:58:
Hoe bevalt jullie de accuduur? De globale MIUI (standaard rom) valt mij erg tegen. Met 3,5-4 uur SOT is het wel gebeurd (van 100 naar 20 %). Dit met de meeste tijd op wifi, geen social media apps, enkel wat mail, whatsapp, muziek luisteren (mp3) en wat foto's maken). Met de Redmi Note 5 haalde ik haast het dubbele met hetzelfde gebruik. Had minimaal gerekend op 6 uur.
Doe eens cache geheugen deleten, want je moet makkelijk 6 uur SOT halen met de pocophone f1. Zie https://techshali.com/clear-cache-poco-f1/ hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Yup, ook ik schommel zo rond de 6 uur SoT @Mother_lepard, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat ik verder doe. Hoe ziet he batterij verbruik er verder uit? Zijn er apps die veel vreten? Heb je vaak geen of slecht bereik? Dat soort dingen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinza
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-03-2021
Gebruiken jullie de standaard MIUI message app of andere zoals Pulse, Android messages, voordelen?

Het lijkt me dat er geen search in conversatie met bepaalde persoon is, enkel general search in de stock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Shinza schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:10:
Gebruiken jullie de standaard MIUI message app of andere zoals Pulse, Android messages, voordelen?

Het lijkt me dat er geen search in conversatie met bepaalde persoon is, enkel general search in de stock app.
Je bedoelt de app voor SMS? Aangezien ik amper tot geen SMS berichten meer verstuur gebruik ik de standaard MIUI app. Nog nooit een search oid nodig gehad. Inmiddels al zo lang over op whatsapp/signal/telegram/... (zo enorm prettig dat iedere niche van mensen die ik ken zijn eigen 'niche' messenger gebruikt).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-08 13:38
Vraagje over bellen via 4G met de Pocophone. Lees her en der in het topic wel iets erover, maar toch even mijn vraag:

Ik zie wanneer ik een oproep start het 4G icoontje veranderen in H+. Internetten gaat wel op volle snelheid via 4G. Ik heb Tele2.

- Is het een Pocophone F1 'probleem' dat hij de juiste 4G banden niet ondersteunt en daarom overschakelt?
- Is het een Tele 2 probleem dat zij bellen via 4G simpelweg nog niet ondersteunen?

Ik kom van KPN en een Samsung S7 af en hiermee waren de gesprekken van aanzienlijk betere kwaliteit, want: via 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trafico schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:43:
Vraagje over bellen via 4G met de Pocophone. Lees her en der in het topic wel iets erover, maar toch even mijn vraag:
Bellen via 4G moet per toestel aangezet / ondersteund worden en Tele2 ondersteund momenteel alleen Samsung en Apple:
Hoe schakel ik 4G- en wifi bellen in?
Schakel eerst 4G in voor gesprekken en data. Nadat je dit gedaan hebt, kun je wifi bellen aanzetten. Op dit moment is deze functie beschikbaar voor Apple en Samsung telefoons. In de komende tijd zullen andere merken volgen. Kies hieronder voor welke telefoon je wifi bellen wilt instellen.
Dit geldt ook voor wifi bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trafico schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:43:

Ik zie wanneer ik een oproep start het 4G icoontje veranderen in H+. Internetten gaat wel op volle snelheid via 4G. Ik heb Tele2.

- Is het een Pocophone F1 'probleem' dat hij de juiste 4G banden niet ondersteunt en daarom overschakelt?
- Is het een Tele 2 probleem dat zij bellen via 4G simpelweg nog niet ondersteunen?

Ik kom van KPN en een Samsung S7 af en hiermee waren de gesprekken van aanzienlijk betere kwaliteit, want: via 4G.
https://www.tele2.nl/klan...iel/wifi-bellen-en-volte/
Hij staat niet onder de "geschikte telefoons" dus voor nu nog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-08 13:38
Dank voor de snelle reacties. Wel teleurstellend. Is op dit moment het enige smetje op een verder prima ervaring met het toestel.

Zojuist met een Tele 2 medewerker gechat en die meldde mij dat bellen over 4G door de Pocophone niet ondersteunt wordt en dat het niet aan Tele 2 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:46:
[...]

Bellen via 4G moet per toestel aangezet / ondersteund worden en Tele2 ondersteund momenteel alleen Samsung en Apple:

[...]

ietwat offtopic maar:
Als ik je link volg zie ik dat er wel meer toestellen/merken 4G bellen ondersteunen:
Apple, Samsung, Cat, GM, HTC, Huawei, Microsoft, Nokia, Sony, Wiko

Ik weet er verder te weinig van, maar is er een specifieke reden waarom dit per toestel geregeld is? Ligt het aan de chipset?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightPhoenix schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:33:
Als ik je link volg zie ik dat er wel meer toestellen/merken 4G bellen ondersteunen:
Apple, Samsung, Cat, GM, HTC, Huawei, Microsoft, Nokia, Sony, Wiko
offtopic:
Als ik kijk bij de toestelhulp zie ik alleen toestellen van Apple, Samsung en Sony. De andere toestellen die je opnoemt zie ik niet.
Ik weet er verder te weinig van, maar is er een specifieke reden waarom dit per toestel geregeld is? Ligt het aan de chipset?
Ik weet ook niet precies waarom het ene toestel wel en het andere toestel niet, maar ik geloof dat de firmware het moet ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:45:
[...]

offtopic:
Als ik kijk bij de toestelhulp zie ik alleen toestellen van Apple, Samsung en Sony. De andere toestellen die je opnoemt zie ik niet.
offtopic:
Als ik op deze pagina op de knop "een geschikte telefoon" klik dan krijg ik wel die lijst... lekker duidelijk als er 2 verschillende pagina's zijn. 8)7

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

nwagenaar

God, root. What's the differen

rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:46:
[...]

[...]
Officieel gezien wel, onofficieel kun je VoLTE en/of VoWiFi enablen binnen MIUI middels de volgende acties te doen in de dialer:

- Enable VoWiFi: *#*#869434#*#*
- Enable VoLTE: *#*#86583#*#*

Hierna zou je binnen Settings/Instellingen de Voice Over LTE en/of WiFi moeten kunnen aanzetten. Dit werkt zonder problemen bij mij op een Mi8 icm MIUI Global/Developer 9.4.12 en Tele2.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
nwagenaar schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:53:
[...]

Officieel gezien wel, onofficieel kun je VoLTE en/of VoWiFi enablen binnen MIUI middels de volgende acties te doen in de dialer:

- Enable VoWiFi: *#*#4636#*#*
- Enable VoLTE: *#*#86583#*#*

Hierna zou je binnen Settings/Instellingen de Voice Over LTE en/of WiFi moeten kunnen aanzetten. Dit werkt zonder problemen bij mij op een Mi8 icm MIUI Global/Developer 9.4.12 en Tele2.
Even geprobeerd en de Enable VoLTE werkt bij mij wel (al heb ik hier in Duitsland geen LTE netwerk tot mijn beschikking). De VoWiFi code brengt me bij mijn F1 in een testomgeving en ik krijg niet eenzelfde melding als bij VoLTE. Kan daar de info inzien van mijn 2 simkaarten en van mijn WiFi, maar kan niets veranderen. MIUI Global 10.3.4.0.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

nwagenaar

God, root. What's the differen

LightPhoenix schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:02:
[...]
Even geprobeerd en de Enable VoLTE werkt bij mij wel (al heb ik hier in Duitsland geen LTE netwerk tot mijn beschikking). De VoWiFi code brengt me bij mijn F1 in een testomgeving en ik krijg niet eenzelfde melding als bij VoLTE. Kan daar de info inzien van mijn 2 simkaarten en van mijn WiFi, maar kan niets veranderen. MIUI Global 10.3.4.0.
Oops.... Verkeerde code uit mijn historie opgevraagd :+ Probeer even de code: *#*#869434#*#* (met die andere code kun je zien of hij daadwerkelijk actief is op het netwerk)

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 16-04-2019 16:06 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
nwagenaar schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:04:
[...]

Oops.... Verkeerde code uit mijn historie opgevraagd :+ Probeer even de code: *#*#869434#*#*
Yup... die werkt idd wel :)

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJ9
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08-2020

YJ9

Heb de telefoon nu enkele dagen, ben erg tevreden. Ik krijg alleen de 'badge notifications' niet werkend (cijfertje in whatsapp logo om aan te geven hoeveel ongelezen berichten er zijn). MIUI is geupdate, Poco Launcher is geupdate, alle permissies die je maar kunt bedenken staan aan, heb dit forum al doorlopen. Toch krijg ik het niet voor elkaar (ook de 'bolletjes' notificatie in de badge niet).
Zelfs geprobeerd met Nova Launcher (prime), alle instellingen en permissies lijken juist te staan, maar krijg het niet voor elkaar. Verder een hele fijne telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

YJ9 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:31:
Heb de telefoon nu enkele dagen, ben erg tevreden. Ik krijg alleen de 'badge notifications' niet werkend (cijfertje in whatsapp logo om aan te geven hoeveel ongelezen berichten er zijn). MIUI is geupdate, Poco Launcher is geupdate, alle permissies die je maar kunt bedenken staan aan, heb dit forum al doorlopen. Toch krijg ik het niet voor elkaar (ook de 'bolletjes' notificatie in de badge niet).
Zelfs geprobeerd met Nova Launcher (prime), alle instellingen en permissies lijken juist te staan, maar krijg het niet voor elkaar. Verder een hele fijne telefoon!
Bolletjes/ nummers is een instelling van de launcher... ingedrukt houden op leeg plekje op homepage--> instellingen (rechts onder)-->Meer-->Notificatie badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJ9

YJ9

red bull schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:21:
[...]

Bolletjes/ nummers is een instelling van de launcher... ingedrukt houden op leeg plekje op homepage--> instellingen (rechts onder)-->Meer-->Notificatie badges
Klopt, en dat staat dus allemaal correct. Maar deze verschijnen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
YJ9 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:31:
Heb je een screenshot van de permissies van iets als whatsapp/gmail?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJ9

YJ9

LightPhoenix schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:02:
[...]
Heb je een screenshot van de permissies van iets als whatsapp/gmail?
https://imgur.com/a/qI9vogV
Volgens mij heb ik zo'n beetje elke permissie mogelijk aanstaan. Ook bij Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
YJ9 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:17:
[...]

https://imgur.com/a/qI9vogV
Volgens mij heb ik zo'n beetje elke permissie mogelijk aanstaan. Ook bij Gmail.
Dat ziet er wel een beetje anders uit dan bij mij...
Icoontje van de app ingedrukt houden -> i symbool in de pop up -> Meldingen en dan daar de rest van de instellingen (onder andere "App icoon badge") aanzetten.

edit: Krijg nou wat... ineens zie ik andere afbeeldingen in je link.

En dus ook bij elke meldingstype alles aan gezet neem ik aan. En in de Poco launcher ook de Notificatie badges aangezet?

[ Voor 15% gewijzigd door LightPhoenix op 18-04-2019 13:32 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJ9

YJ9

LightPhoenix schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:25:
[...]

Dat ziet er wel een beetje anders uit dan bij mij...
Icoontje van de app ingedrukt houden -> i symbool in de pop up -> Meldingen en dan daar de rest van de instellingen (onder andere "App icoon badge") aanzetten.

edit: Krijg nou wat... ineens zie ik andere afbeeldingen in je link.

En dus ook bij elke meldingstype alles aan gezet neem ik aan. En in de Poco launcher ook de Notificatie badges aangezet?
Haha sorry! Was 1 screenshot vergeten. Verder staat alles aan, bij elk meldingstype inderdaad. In de Poco Launcher staat Notification Badges op 'number', maar switchen naar Circle maakt geen verschil. Verder moest ik na factory reset 1x permissie geven aan Poco Launcher, nu kan ik weinig meer veranderen aan poco Launcher zo te zien, niet echt een 'poco launcher menu' buiten Home Screen & Recents.

Alle mogelijke permissies staan dus aan, daarom vind ik het ook zo vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:19:
Vandaag de Pocophone binnen als vervanger voor mijn note 4. Prima telefoon, maar wat valt het scherm tegen. Het scherm van de Note 4 vind ik beter.
Ik heb automatische helderheid uitstaan en de telefoon binnen op 50% helderheid en buiten kan ik hem evt. naar de 100% tikken. Zo deed ik dit ook op mijn Note 4 en eerdere toestellen. Omdat het scherm zo flets is ben ik geneigd de helderheid naar de 75% te verhogen, wat vast ten koste gaat van de accuduur.

Wat zeggen jullie van het scherm en hoe staat de helderheid bij jullie?
Inmiddels een week in bezit en nog niet echt tevreden, display staat op increased contrast wat het iets beter maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag de Pocophone binnen als vervanger voor mijn note 4. Prima telefoon, maar wat valt het scherm tegen. Het scherm van de Note 4 vind ik beter.
Ik heb automatische helderheid uitstaan en de telefoon binnen op 50% helderheid en buiten kan ik hem evt. naar de 100% tikken. Zo deed ik dit ook op mijn Note 4 en eerdere toestellen. Omdat het scherm zo flets is ben ik geneigd de helderheid naar de 75% te verhogen, wat vast ten koste gaat van de accuduur.

Staat op Automatisch (maar heb de helderheid wel redelijk hoog staan, nu bij daglicht op ongeveer 80%). Accuduur maakt niets uit daarbij, ik haal met gemak 2 dagen, ook met de helderheid hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:10:
[...]

Inmiddels een week in bezit en nog niet echt tevreden, display staat op increased contrast wat het iets beter maakt.
Ik heb geen enkel probleem met het scherm, maar heb nog nooit een telefoon gehad met 'n AMOLED scherm dus het is maar wat je gewoon bent denk ik. Ik kan het scherm onder alle omstandigheden gewoon aflezen en het ziet er allemaal goed uit voor mij. Staat ook op automatisch ingesteld.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb hiervoor een OnePlus One gehad, ook een LCD en een goedkoop high-end toestel en ik ben dik tevreden. Betreft de helderheid al helemaal niks te klagen. De Pocophone is voor mij het eerst toestel waarbij ik de auto helderheid hebt aanstaan, want die doet wel wat ik wil. Daarnaast is de leesbaarheid in de zon ook meer dan prima. Niks te klagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevalig een OnePlus one naast me liggen en dat scherm vind ik beter dan dat van de pocophone. Omdat ik niemand hoor klagen over de pocophone twijfel ik of dat het aan mij ligt of misschien toch maar terug naar belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hey all, ik heb best wel een serieuze issue met de videos die de pocophone maakt. Ik kan ze met geen mogelijkheid gebruiken in Adobe Premiere..

Ik doe af en toe wat kleine uitvindingen mbt 3D-printers en deel die graag op youtube. Nu ben ik sinds een tijdje weer lekker aan het enginerden maar de videobeelden van de F1 zijn dus niet echt bruikbaar. Erg jammer want de F1 maakt echt hele mooie bruikbare videos.

Iemand een tip? Of moet ik ipv de standaard camera app gewoon OpenCamera gebruiken voor mijn videobeelden?

Edit:
Ik zie net dat ik de codec op H.265 had staan, wellicht dat de H.264 codec beter is. Ga het direct even testen vanmiddag.

[ Voor 11% gewijzigd door Ohmarinus op 25-04-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ohmarinus schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:37:
Hey all, ik heb best wel een serieuze issue met de videos die de pocophone maakt. Ik kan ze met geen mogelijkheid gebruiken in Adobe Premiere..

Ik doe af en toe wat kleine uitvindingen mbt 3D-printers en deel die graag op youtube. Nu ben ik sinds een tijdje weer lekker aan het enginerden maar de videobeelden van de F1 zijn dus niet echt bruikbaar. Erg jammer want de F1 maakt echt hele mooie bruikbare videos.

Iemand een tip? Of moet ik ipv de standaard camera app gewoon OpenCamera gebruiken voor mijn videobeelden?

Edit:
Ik zie net dat ik de codec op H.265 had staan, wellicht dat de H.264 codec beter is. Ga het direct even testen vanmiddag.
Wat bedoel je met 'gebruiken'? Kun je ze niet importeren? Werkt het geluid wel maar de video niet (of andersom? Welke instellingen (codec/FPS/resolutie) gebruik je op de F1? Welke versie van Adobe Premiere gebruik je?

Ik schiet zelf alles op standaard FHD 1080p 30 FPS met de H.264 encoder en mijn PP CC 2018 heeft nergens problemen mee.

edit: Zie net pas je edit. Ja dat zijn dingen om eerst mee te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door LightPhoenix op 25-04-2019 11:54 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
H.265 is niet echt de standaard geworden, grote kans dat het daar mis gaat. Ik zou het met H264 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Vandaag ook een update gehad van de POCO launcher.
Het valt mij nu op dat je bij theme (background) kan kiezen uit Light, Dark en System.

Overigens werken die sowieso niet voor mijn notification drawer. Die blijft Light, ook met dark of system.

Verder zouden er nieuwe animaties moeten zijn (nog niet opgevallen).

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-09 00:57
Momenteel goede ervaringen met de Pocophone! Heb prachtige plaatjes kunnen schieten in Berlijn dit weekend en ben werkelijk verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding. Wel heb ik een probleem. Mijn 4G werkt niet, ik kan momenteel alleen op wifi, internet via 4G, 3G of zelfs 2G (wat je in kan stellen) werken allemaal niet. Ik zie wel dat er heel soms wat data verstuurd wordt, maar ik kan verder niks qua appen, internetten etc. Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SillBro schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:54:
Momenteel goede ervaringen met de Pocophone! Heb prachtige plaatjes kunnen schieten in Berlijn dit weekend en ben werkelijk verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding. Wel heb ik een probleem. Mijn 4G werkt niet, ik kan momenteel alleen op wifi, internet via 4G, 3G of zelfs 2G (wat je in kan stellen) werken allemaal niet. Ik zie wel dat er heel soms wat data verstuurd wordt, maar ik kan verder niks qua appen, internetten etc. Is dit een bug?
Nergens last van hier. Herstart je mobiel eens en kijk dan eens of het werkt. Anders even de instellingen induiken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:24

Steve79

wie weet!?

Je hebt er niet veel aan.... Maar het ziet er wel gaaf uit😋

YouTube: Pocophone F1 - New Quick Charging Animation MIUI 9.4.18 Beta (Teaser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
  • Laatst online: 01-08 18:00
Ook sinds enkele weken tevreden eigenaar van een Poco. Zoveel phone voor zo weinig geld. Top!

Ik probeer tijd te vinden om de hele topic te lezen, maar dat kost veel tijd (pagina 16 of zo).
Ik heb gezocht in dit forum en gegoocheld maar kan geen oplossing voor mijn probleem vinden.
Wellicht heeft iemand een oplossing?

Situatie:
Poco via bluetooth gekoppeld aan mijn autoradio (Media Nav). Waze helpt me op weg naar huis.
Als ik via Media Nav ga bellen, verschijnt de bel app op de Poco.
Na beëindigen van het gesprek sluit de bel app, maar schakelt de Poco niet terug naar Waze (telefoon wordt 'inactief'). Telefoon weer inschakelen, Waze weer actief.
Hoe kan ik voorkomen dat de telefoon inactief wordt en in plaats daarvan terugschakelt naar Waze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

snirp schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:24:
Ook sinds enkele weken tevreden eigenaar van een Poco. Zoveel phone voor zo weinig geld. Top!

Ik probeer tijd te vinden om de hele topic te lezen, maar dat kost veel tijd (pagina 16 of zo).
Ik heb gezocht in dit forum en gegoocheld maar kan geen oplossing voor mijn probleem vinden.
Wellicht heeft iemand een oplossing?

Situatie:
Poco via bluetooth gekoppeld aan mijn autoradio (Media Nav). Waze helpt me op weg naar huis.
Als ik via Media Nav ga bellen, verschijnt de bel app op de Poco.
Na beëindigen van het gesprek sluit de bel app, maar schakelt de Poco niet terug naar Waze (telefoon wordt 'inactief'). Telefoon weer inschakelen, Waze weer actief.
Hoe kan ik voorkomen dat de telefoon inactief wordt en in plaats daarvan terugschakelt naar Waze?
Instelling van Waze proberen? Algemeen --> Voorkom auto-lock - aan & Houd Waze op de voorgrond - aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
  • Laatst online: 01-08 18:00
red bull schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:21:
[...]

Instelling van Waze proberen? Algemeen --> Voorkom auto-lock - aan & Houd Waze op de voorgrond - aan
Red bull, je bent een kanjer! Oplossing werkt. Dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:06
Ik heb dit lijvige topic doorgebladerd, maar kan mijn vraag niet vinden: Is er een mogelijkheid om in de statusbalk weer te geven of de geluidsmodi Stil en Niet Storen aan staan?

Ik gebruik de NotchTest app die echt een lifesaver is voor mij omdat ik permanente notifications nodig heb. Maar het stoort me dat als ik naar het vergrendel- of launcherscherm kijk, ik nog steeds niet snel kan zien welke modus ik aan heb staan, want zo mis ik belangrijke telefoontjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Randfiguur schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:22:
Ik heb dit lijvige topic doorgebladerd, maar kan mijn vraag niet vinden: Is er een mogelijkheid om in de statusbalk weer te geven of de geluidsmodi Stil en Niet Storen aan staan?

Ik gebruik de NotchTest app die echt een lifesaver is voor mij omdat ik permanente notifications nodig heb. Maar het stoort me dat als ik naar het vergrendel- of launcherscherm kijk, ik nog steeds niet snel kan zien welke modus ik aan heb staan, want zo mis ik belangrijke telefoontjes.
Ik heb niet heel hard gezocht, maar ik ben nog geen oplossing daar voor tegen gekomen. Ik leef inmiddels maar gewoon met de situatie dat hij altijd op 'Niet storen' staat in combinatie met een Mi band die trilt als ik een bericht/telefoontje krijg. Zou ook wel geïnteresseerd zijn in een alternatief.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

LightPhoenix schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:20:
[...]

Ik heb niet heel hard gezocht, maar ik ben nog geen oplossing daar voor tegen gekomen. Ik leef inmiddels maar gewoon met de situatie dat hij altijd op 'Niet storen' staat in combinatie met een Mi band die trilt als ik een bericht/telefoontje krijg. Zou ook wel geïnteresseerd zijn in een alternatief.
Dit had ik kunnen posten :P .
Alleen ligt bij mij wel regelmatig de notification access eruit. Dat laat ie dan niet weten waardoor de band niet trilt.
Gelukkig heb ik nog een vrouw als wekker. :+

Oh en dark mode voor Chrome op Android is ook beschkbaar met wat geknutsel:

Kopieer en plak dit webadres in de adresbalk van Chrome op Android: chrome://flags#enable-android-night-mode ;
  • Tik op het menuutje onder ‘Android Chrome UI dark mode’ en kies voor ‘enabled’;
  • Start de browser opnieuw op (mogelijk is dit twee keer nodig om de functie te ontgrendelen);
  • Tik op het menu van Chrome en ga naar ‘Instellingen’;
  • Kies voor ‘Dark mode’ en haal het schakelaartje over.
Kudos naar https://www.androidplanet...gle-chrome-donkere-modus/

[ Voor 33% gewijzigd door Beta op 29-04-2019 09:24 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Randfiguur schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:22:

In de laatste beta (9.4.26) is er nu een permanente notificatie op het lockscreen dat DND is ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1OgCkWf.png

[ Voor 20% gewijzigd door red bull op 29-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort zo'n prachtige Pocophone, maar kan de KPN iTV app niet of nauwelijks gebruiken.
Op mijn vorige telefoon, de HTC 10, gaf dit geen enkel probleem, maar op deze telefoon lijkt het of
er iets wordt geblokkeerd. Bij KPN kunnen ze er ook niets mee. Iemand ervaring met deze app ?

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:17:
Ik heb sinds kort zo'n prachtige Pocophone, maar kan de KPN iTV app niet of nauwelijks gebruiken.
Op mijn vorige telefoon, de HTC 10, gaf dit geen enkel probleem, maar op deze telefoon lijkt het of
er iets wordt geblokkeerd. Bij KPN kunnen ze er ook niets mee. Iemand ervaring met deze app ?

Johan
Wat werkt er precies niet/wat bedoel je met 'er wordt iets geblokkeerd'?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:06
dutchgio schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:06:
[...]

In de laatste beta (9.4.26) is er nu een permanente notificatie op het lockscreen dat DND is ingeschakeld.
Dat is sowieso goed nieuws! Alleen lees ik de mededeling "New: Permanent Lock screen notifications in the DND mode" anders, het doelt niet op een DND-notification. Het zegt ook niet wélke notifications zichtbaar zijn op het lockscreen. En aangezien een DND-icoon al niet zichtbaar is met de huidige NotchTest app... Maar we gaan het zien!

Never mind, bedankt voor de screenshot, @red bull !

[ Voor 7% gewijzigd door Randfiguur op 30-04-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:17:

Johan
Hier nog een gebruiker van de KPN iTV app en heb geen problemen. Werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mother_Lepard,

heb je dan iets aan de instellingen gewijzigd ? Of staat de instelling niet op "Nederland", zoals schijnbaar een aantal andere zaken kunnen worden opgelost ?

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Mother_lepard schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:31:
[...]

Hier nog een gebruiker van de KPN iTV app en heb geen problemen. Werkt vlekkeloos.
Hier ook een KPN iTV app gebruiker. Zonder aparte instellingen, regio 'gewoon' op NL. Meest recente versie in gebruik en geen problemen.

Recent in het buitenland geweest en daar kreeg ik geen bewegende beelden. Heb het verder niet uitgezocht daar de noodzaak er niet was op dat moment. Terug in NL werkt de app weer als een zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Draait iemand hier de Miui 10 9.4.8 Global Beta Update al?

In de changelog staat (eindelijk) Permanent Notification:

Changelog for Poco Phone F1 MIUI 10 9.4.8 Global Beta Update

Permanent Notification
New Charging Animation
Miui Style Bar Change
Dark Mode
Battery Icon change for Fast Charging
New Game Booster(Mi 9 Gaming Booster in Poco)
Added Special Feature Option
Live Wallpaper in Lock Screen Fixed
New Explore Features
4K 60fps and 4K 30fps
New Touch Firmware
Optimization & Bug Fixes
Important bug fixes
FaceUnlock in App Lock
Latest Android Security Patch

Mijn vraag: werkt het nu eindelijk dat er icoontjes bovenin de telefoon blijven staan als er een bericht/melding van een app is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 19:24

petturik

aka Captain Stubing

Tycho500 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:15:
Ik heb wat problemen met de locatie van mijn device. Hij geeft in de status bar aan dat mijn locatie uit staat, maar vervolgens is te zien in een widget en in de instellingen dat mijn locatie wel degelijk aan staat terwijl ik daar niet om gevraagd heb. Dit gebeurt vrij vaak en ik 'betrap' mijn device er regelmatig op. Weet iemand of ik dit kan veranderen?
Ik heb dit ook. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb dit niet in dit forum kunnen vinden.

nihongo ga sukoshi hanasemas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:15:
Beste Mother_Lepard,

heb je dan iets aan de instellingen gewijzigd ? Of staat de instelling niet op "Nederland", zoals schijnbaar een aantal andere zaken kunnen worden opgelost ?

Johan
Nee, zowel bij regio op NL en Hongkong doet ie het. Ik heb de app geïnstalleerd en verder niks ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Kapot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:29:
Draait iemand hier de Miui 10 9.4.8 Global Beta Update al?

In de changelog staat (eindelijk) Permanent Notification:

Changelog for Poco Phone F1 MIUI 10 9.4.8 Global Beta Update

Permanent Notification
New Charging Animation
Miui Style Bar Change
Dark Mode
Battery Icon change for Fast Charging
New Game Booster(Mi 9 Gaming Booster in Poco)
Added Special Feature Option
Live Wallpaper in Lock Screen Fixed
New Explore Features
4K 60fps and 4K 30fps
New Touch Firmware
Optimization & Bug Fixes
Important bug fixes
FaceUnlock in App Lock
Latest Android Security Patch

Mijn vraag: werkt het nu eindelijk dat er icoontjes bovenin de telefoon blijven staan als er een bericht/melding van een app is?
Al? Het is al mei.. deze is van 8 april... een beperkt aantal icoontjes blijft permanent staan, anders krijg je ... te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb sinds gisteren de Pocophone F1.
En ik ben opzoek naar een instelling die ik op mijn oude telefoon wel had ( Sony Xperia )
Ik had daar de mogelijkheid om alle berichten te dempen, behalve van mensen die ik als favoriet geselecteerd had. En daarnaast waren alle inkomende oproepen ook niet gedempt.

Kan iemand mij vertellen of deze instelling ook op de Pocophone beschikbaar is?
En waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Weet iemand waarom Netflix niet meer beschikbaar is in de play store voor de f1? Met een losse apk doet hij het verder prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

red bull schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:18:
Weet iemand waarom Netflix niet meer beschikbaar is in de play store voor de f1? Met een losse apk doet hij het verder prima..
Net even snel gechecked, ik zie gewoon Netflix in de Playstore.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJ9

YJ9

Vind het verder een prima telefoon, maar door het ontbreken van badge notificaties ga ik misschien toch wel weer switchen. Alle launchers/apps hebben meer permissies dan de president, alle instellingen staan goed maar ze verschijnen gewoon niet… Een update gaat me ook niet helpen vrees ik, aangezien dat nu eigenlijk al zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YJ9 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:18:
Vind het verder een prima telefoon, maar door het ontbreken van badge notificaties ga ik misschien toch wel weer switchen. Alle launchers/apps hebben meer permissies dan de president, alle instellingen staan goed maar ze verschijnen gewoon niet… Een update gaat me ook niet helpen vrees ik, aangezien dat nu eigenlijk al zou moeten werken.
Of unlocken en LineageOS erop zetten? Beetje werk maar werkt heerlijk eens gedaan en je zit goed voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Largamelion schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:31:
[...]
Of unlocken en LineageOS erop zetten? Beetje werk maar werkt heerlijk eens gedaan en je zit goed voor de komende jaren.
Heb jij misschien een screenshot zodat ik zou kunnen zien hoe de (eventueel meerdere) notificaties linksboven in het scherm worden getoond? Kan eigenlijk geen goede screenshot op het internet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-05-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:48:
Kan eigenlijk geen goede screenshot op het internet vinden.
In principe hetzelfde als Stock Android:

Afbeeldingslocatie: https://img.gadgethacks.com/img/83/55/63656021934497/0/is-android-9-0-pie-will-handle-notches.1280x600.jpg
Screenshot van internet, niet van de Poco

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Dit kan je wel krijgen met Notchtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Even geprobeerd, die notchtest werkt inderdaad prima, zo mis je inderdaad niets meer. Je ziet gewoon precies dezelfde apps naast de notch als wanneer je het scherm omlaag trekt (dus alle apps die een notificatie gestuurd hebben, en apps die vast staan in die lijst (twilight etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Aangezien veel mensen de app icoontjes naast de notch missen wil ik toch ook even mijn stem laten horen want ik merk nu ik de F1 langer dan zes maanden heb, dat ik de icoontjes niet meer mis. Het was eerder gewenning van mijn oude telefoon. Als ik wil weten of ik notificaties heb, dan swipe ik gewoon naar beneden. Het is eigenlijk wel rustgevend om niet de hele tijd te hoeven zien of ik nog ergens notificaties van heb en ik vind het eerlijk gezegd vervelender dat ik de klok niet kan zien op het moment dat ik een berichtje krijg want die verdwijnt dan eventjes kortstondig als er een notificatie opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik sta/stond op het punt om een Poco te bestellen maar als zo eea. lees over MiUI dan twijfel Ik wel enorm.

Ads, bloatware, geen/slecht werkende notificaties en dataverzameling...niet echt aantrekkelijk.

Nou lees ik dat notificaties nog komt? En anders Notchtest maar is er aan de rest ook nog wat te doen of word de enige oplossing dan direct LOS?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Als je vindt dat dingen als second space/dual apss bloatware is, en dat de stock Android/LOS geen bloatware apps bevat, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Ads hebben de meeste mensen geen last van (of je geeft bij een paar miui apps aan dat je geen notificaties wilt), de klacht van dataverzameling weet ik niet precies wat het is. Als dat heel belangrijk is zou ik sowieso geen product van google aanbevelen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:24:
Ads, bloatware, geen/slecht werkende notificaties en dataverzameling...niet echt aantrekkelijk
- Ads: Nog nooit gezien op mijn Pocophone.
- Bloatware: Meeste services van Google heb je dubbel van Xiaomi bij de global rom, wil je dit niet, dan kan je de EU rom flashen en wil je helemaal niets van Xiaomi dan kan je naar LOS, PE of een andere rom.
- Slecht werkende notificaties: Dit is een kwestie van de instellingen goed te zetten. Batterijbesparing voor de app uitzetten en de app locken in het recent apps venster en alles komt netjes binnen.
- Dataverzameling: Tegenwoordig wordt dit over elke Chinees gezegd, wat er van aan is zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar de grootste dataverzamelaar is nog altijd Google. Als je daar dus bang voor bent, kan je beter geen smartphone kopen met Android OS :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

red bull schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:18:
Lek is boven... Mijn toestel is niet (meer) play protect certified..
Ik moet er alleen achter zien te komen, of dit ligt aan:

- Unlock bootloader
- Beta rom (9.4.26)
- Of beta van google services framework (17.1.22)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightPhoenix
sapphire schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:24:
Ik sta/stond op het punt om een Poco te bestellen maar als zo eea. lees over MiUI dan twijfel Ik wel enorm.

Ads, bloatware, geen/slecht werkende notificaties en dataverzameling...niet echt aantrekkelijk.

Nou lees ik dat notificaties nog komt? En anders Notchtest maar is er aan de rest ook nog wat te doen of word de enige oplossing dan direct LOS?
Toch jammer dat dat steeds deze dingen toch steeds rond blijven zingen terwijl de meeste mensen in de thread (waaronder ikzelf en mijn vrouw) hier absoluut geen last van hebben. Mag ik vragen waar je dit soort berichten leest? MIUI is zeker geen stock Android, dus als je dit per se wil hebben dan zou je inderdaad iets moeten flashen of de telefoon aan je voorbij laten gaan.

Qua notificaties: Door de notch is er minder plek en hebben ze dus klok voorrang gegeven op de notificaties. Dit betekend niet dat ze er niet zijn. Je kunt ze zien dat je een notificatie hebt:
  1. op je lockscreen (zet even de permissies goed)
  2. als nummers/bolletjes in de launcher (zet even de permissies goed)
  3. in de pull down drawer (geen idee hoe dit eigenlijk officieel heet)
  4. door de witte LED onder op de telefoon (ja oke, niet heel groot)
Nu kun je natuurlijk apps installeren om een extra balk voor de notificaties etc te forceren (en er zijn zeker mensen ook hier in de thread die dit doen), maar het is niet zo dat 'notificaties er nog niet in zitten'... alleen niet zoals veel andere telefoons het hebben.

@red bull Lijkt me de beta van google services framework, aangezien vele anderen de eerste twee ook hebben en geen last lijken te hebben. Of ben ik abuis?

Ik ben klaarblijkelijk abuis ;)

[ Voor 5% gewijzigd door LightPhoenix op 06-05-2019 11:10 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
red bull schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Lek is boven... Mijn toestel is niet (meer) play protect certified..
Ik moet er alleen achter zien te komen, of dit ligt aan:

- Unlock bootloader
- Beta rom (9.4.26)
- Of beta van google services framework (17.1.22)
Het is het unlocken van de bootloader, Magisk is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

dutchgio schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Het is het unlocken van de bootloader, Magisk is de oplossing.
Kan ik hem ook weer locken? ik draai de beta zonder TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
red bull schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Kan ik hem ook weer locken? ik draai de beta zonder TWRP
Via de Mi Flash Tool zou je de stock rom moeten kunnen flashen en locken. Of dit ook met beta werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ,

Vraagje, ik heb sinds 2 weken de Pocophone F1. De batterij was de eerste 10 dagen echt Super!
Alleen nu merk ik dat na 1 nacht niet gebruiken er al 20% van de batterij af gaat.
Hebben meer mensen hier last van?
Tips hoe dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:46:
Hebben meer mensen hier last van?
Tips hoe dit te voorkomen?
Je kan bij batterij zien welke apps de accu leegtrekken, welke zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Je kan bij batterij zien welke apps de accu leegtrekken, welke zijn dit?
Het hoogst in de lijst staat Android-Systeem elke keer. Daarna de apps die ik gebruikt heb, zoals Whatsapp, Radio. Maar Android-Systeem is met afstand de hoogste energie verbruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Die is bij mij ook verreweg de hoogste, maar ik verlies maar een paar procent per nacht. Verder heb ik geen idee wat er bij jou speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Het hoogst in de lijst staat Android-Systeem elke keer. Daarna de apps die ik gebruikt heb, zoals Whatsapp, Radio. Maar Android-Systeem is met afstand de hoogste energie verbruiker
En hoe ziet het tabje 'hardware' er uit? Scherm zou daar het meeste energie moeten vreten, als er iets van GPS, WIFI of Bluetooth boven aan staat kan het zijn dat een app die 'vast' houd terwijl je dat niet wil... en dat wordt dan vaak op Android-Systeem afgeschoven in de apps.

Enig idee of het probleem kwam na een app update/installatie?

[ Voor 5% gewijzigd door LightPhoenix op 14-05-2019 12:50 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightPhoenix schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:49:
[...]

En hoe ziet het tabje 'hardware' er uit? Scherm zou daar het meeste energie moeten vreten, als er iets van GPS, WIFI of Bluetooth boven aan staat kan het zijn dat een app die 'vast' houd terwijl je dat niet wil... en dat wordt dan vaak op Android-Systeem afgeschoven in de apps.

Enig idee of het probleem kwam na een app update/installatie?
Bij Hardware is Telefoon Stand-by hetgene dat het meeste energie vreet. Daarna Scherm. Verder staat er alleen Telefoon niet in gebruik en Wifi bij.

Mijn telefoon heeft nu nog 55% batterij en het telefoon stand-by geeft aan 30% gebruikt te hebben. Als ik op telefoon stand-by druk staat er onder batterij gebruik voor radio?

Zou kunnen dat het na een update was. Maar nadat ik mijn telefoon aan gezet heb, heb ik geloof ik in een dag 3 updates gehad. Dus de kans is denk ik niet erg groot, aangezien de eerste weeek de batterij bijna 4 dagen mee ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Bij Hardware is Telefoon Stand-by hetgene dat het meeste energie vreet. Daarna Scherm. Verder staat er alleen Telefoon niet in gebruik en Wifi bij.

Mijn telefoon heeft nu nog 55% batterij en het telefoon stand-by geeft aan 30% gebruikt te hebben. Als ik op telefoon stand-by druk staat er onder batterij gebruik voor radio?

Zou kunnen dat het na een update was. Maar nadat ik mijn telefoon aan gezet heb, heb ik geloof ik in een dag 3 updates gehad. Dus de kans is denk ik niet erg groot, aangezien de eerste weeek de batterij bijna 4 dagen mee ging
Dat is niet zo heel vreemd. Je wil juist dat je telefoon veel in stand-by staat, dan gebruikt hij het minste energie. Als je nu op 55% zit, hoeveel tijd heeft je scherm aan gestaan? Noemen we Screen on Time of SOT. Kun je zien door bij hardware op scherm te tikken an bij 'tijd aan' te kijken.
Verder kan het zijn dat je slecht bereik hebt en dat je radio heel veel aan het zoeken is naar netwerk, kun je daar iets zinnigs over zeggen? (of je van provider gewisseld bent, of je de telefoon ergens anders neerlegt 's avonds en dat hij dus minder bereik kan hebben, ... zoiets).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightPhoenix schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Dat is niet zo heel vreemd. Je wil juist dat je telefoon veel in stand-by staat, dan gebruikt hij het minste energie. Als je nu op 55% zit, hoeveel tijd heeft je scherm aan gestaan? Noemen we Screen on Time of SOT. Kun je zien door bij hardware op scherm te tikken an bij 'tijd aan' te kijken.
Verder kan het zijn dat je slecht bereik hebt en dat je radio heel veel aan het zoeken is naar netwerk, kun je daar iets zinnigs over zeggen? (of je van provider gewisseld bent, of je de telefoon ergens anders neerlegt 's avonds en dat hij dus minder bereik kan hebben, ... zoiets).
Ik heb mijn telefoon sinds het laatste keer opladen weinig gebruikt. Juist met opzet om te kijken of de batterij dan nog steeds snel leeg ging. Het scherm heeft 55 minuten aangestaan. Sinds de laatste keer opladen, en de batterij is nu 50%

Dit slechte bereik zou best kunnen kloppen. Maar de "radio" heb ik bij mijn weten helemaal niet aan staan. Is er een manier om deze uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Ik heb mijn telefoon sinds het laatste keer opladen weinig gebruikt. Juist met opzet om te kijken of de batterij dan nog steeds snel leeg ging. Het scherm heeft 55 minuten aangestaan. Sinds de laatste keer opladen, en de batterij is nu 50%

Dit slechte bereik zou best kunnen kloppen. Maar de "radio" heb ik bij mijn weten helemaal niet aan staan. Is er een manier om deze uit te zetten?
Radio is niet de FM radio, maar de radio van je telefoon die verantwoordelijk is voor het bel/internet signaal. Kan je dus idd uitzetten door hem op vliegtuigstand te zetten, maar dan kan je dus ook niet meer gebeld worden :P. SoT van 55 min en dan 50% accu over is slecht... maar als je idd slecht bereik hebt dan leg ik voorlopig daar de 'zwarte piet'. Kunt proberen om het voorkeursnetwerk alleen op 2g te zetten, je mobiele data uit te schakelen of hem helemaal 's nachts op vliegtuigstand te zetten zodat je zeker kan zijn dat geen van je apps hem leeg trekt en het inderdaad het 'signaal zoeken' is.

[ Voor 0% gewijzigd door LightPhoenix op 14-05-2019 14:24 . Reden: oeps... misten stukjes tekst ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd welke versie van Miui staat er op je Pocophone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightPhoenix schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Radio is niet de FM radio, maar de radio van je telefoon die verantwoordelijk is voor het bel/internet signaal. Kan je dus idd uitzetten door hem op vliegtuigstand te zetten, maar dan kan je dus ook niet meer gebeld worden :P. SoT van 55 min en dan 50% accu over is slecht... maar als je idd slecht bereik hebt dan leg ik voorlopig daar de 'zwarte piet'. Kunt proberen om het voorkeursnetwerk alleen op 2g te zetten, je mobiele data uit te schakelen of hem helemaal 's nachts op vliegtuigstand te zetten zodat je zeker kan zijn dat geen van je apps hem leeg trekt en het inderdaad het 'signaal zoeken' is.
AH oke dankje voor de informatie.
Erg vervelend eigenlijk dat het zo werkt. Maar ik ga proberen met vliegtuig stand.
De Wifi trekt ook veel batterij of kan ik die als ik mijn mobiele data uit zet wel aan laten staan ( op momenten dat ik niet op vliegtuig stand sta natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raznov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:25:
@Verwijderd welke versie van Miui staat er op je Pocophone?
MIUI Global 10.2 | stabiel 10.2.3.0(PEJMIXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:31:
[...]

MIUI Global 10.2 | stabiel 10.2.3.0(PEJMIXM)
Je zou nog kunnen proberen te updaten naar de meest recente:
Update gaat dan via de "Updater" app. Als je die open hebt staan, 10 keer tikken op het 10 logo, daarna het "hamburger" (3 dots) menu openen en de zip als updatepakket selecteren.
Dan sta je in ieder geval op de meest recente versie.

Soms voor dergelijke problemen helpt een factory reset, maar ik kan mij goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raznov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Je zou nog kunnen proberen te updaten naar de meest recente:

[...]

Update gaat dan via de "Updater" app. Als je die open hebt staan, 10 keer tikken op het 10 logo, daarna het "hamburger" (3 dots) menu openen en de zip als updatepakket selecteren.
Dan sta je in ieder geval op de meest recente versie.

Soms voor dergelijke problemen helpt een factory reset, maar ik kan mij goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Is dit de android updater app? Die staat namelijk niet standaard op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Is dit de android updater app? Die staat namelijk niet standaard op mijn telefoon.
Yes, Updater app hoeft er dacht ik ook niet op te staan, je kan hem ook benaderen via Settings / Instellingen. Meen de eerste optie daar, daar kan je zien welke versie je nu hebt. Als je groot het "10" logo in beeld krijgt is dat in ieder geval de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raznov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Yes, Updater app hoeft er dacht ik ook niet op te staan, je kan hem ook benaderen via Settings / Instellingen. Meen de eerste optie daar, daar kan je zien welke versie je nu hebt. Als je groot het "10" logo in beeld krijgt is dat in ieder geval de locatie.
Jep gevonden, ik kan het nieuwste pakket downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raznov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Dit lijkt goed te werken, sinds na het updaten ( gisteren rond 15 uur) pas 13% verloren aan batterij.
Is dit iets wat vaker voor komt?
Moet ik dus opletten wanneer mijn batterij weer met sneltreinvaart leegloopt dat ik weer zo'n update doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Dit lijkt goed te werken, sinds na het updaten ( gisteren rond 15 uur) pas 13% verloren aan batterij.
Is dit iets wat vaker voor komt?
Moet ik dus opletten wanneer mijn batterij weer met sneltreinvaart leegloopt dat ik weer zo'n update doe?
Niet specifiek met dit soort updates. Zelf heb ik er wel de ervaring mee dat het kan gebeuren na een update, maar dat kan ook komen doordat er soms nog wat kleine foutjes zitten in de dagelijkse updates van custom roms. Bij stable releases (waar dit er een van is), zou dit niet moeten gebeuren. Ook heb ik meegemaakt dat er een fout in een update van een app zat, wat voor battery drain zorgde.

Teruggaan naar fabrieksinstellingen is vaak een oplossing, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het wipen van cache vaak ook helpt. Dit moet je dan wel via de recovery doen, wat iets complexer is. Een update installeren kan dan helpen, want tijdens het updaten wordt de cache (vaak) gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

Acid_Burn

uhuh

Soms helpt een simpele reboot ook wel eens in mijn ervaring.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Acid_Burn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:07:
Soms helpt een simpele reboot ook wel eens in mijn ervaring.
Zeker, "have you tried turning it off and on again" is altijd de eerste stap _/-\o_.

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's