Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Star Trek: Picard

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:51

Goner

What can I do you for ?

Mel33 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:31:
[...]
Oke maar ook dan zijn er mensen die het niet hebben gezien,
Tsja, maar die zijn er over 3 weken ook nog ... dan kun je wel bezig blijven.

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:49

defiant

Moderator General Chat
Officieel beleid in FTM is dat zodra een film/serie via een officieel kanaal is uitgebracht er geen spoilers meer nodig zijn, tenzij anders aangegeven in de topic warning.

Climate dashboard

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:35
defiant schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:48:
[...]

[mbr]Officieel beleid in FTM is dat zodra een film/serie via een officieel kanaal is uitgebracht er geen spoilers meer nodig zijn, tenzij anders aangegeven in de topic warning.[/mbr]
Aha helder, pas ik mij aan.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

vso

raap voor zijn recht

LA-384 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Ik dacht eerder in de aflevering ook nog een bekende melodie te horen, niet zeker of het specifiek van tng was.
dacht ik ook :)
Ik moet zeggen dat ik de serie heerlijk vind om te kijken. Het is geen flashy actierijke serie, maar dat juig ik juist toe. Ik hoop dat er gaandeweg nog diverse cameos zullen zijn en uiteraard het ruimtereizen.
Nah ups and downs voor mij maar kan erger .. bv star trek enterprise was tenenkrommend .. maar Bacula vind ik ook niet echt SCI-fi en de rest van de cast had er sterk onder te leiden.... ze hadden meer "steven sorbo (het sponsje) .. kaptain hunt(andromeda) beter kunnen doen IMHO)

Overgens er zullen meer cameo's zijn als je de berichten mag geloven..
snah001 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:10:
Langzaam wordt duidelijk dat de eerste 3 afleveringen gebruikt worden om de kijker het wie wat waar van deze nieuwe serie duidelijk te maken.
Waren we bij TNG en de vorige series gewend dat bijna (op de dubbele afleveringen over het zelfde onderwerp na) ieder aflevering een op zich zelf staand verhaal was (wel binnen een ruime verhaallijn)
hebben we met deze serie te maken met een verhaallijn die aaneengesloten over ten minste 2 seizoenen uitgesmeerd gaat worden.
Eigenlijk waar ze bij Star Trek Enterprise mee begonnen zijn.
Daarom komt het voor diegenen die gewend waren aan de 1 aflevering verhaallijnen van de "oude" series nogal traag en actieloos over.
Tja en als je de omschakeling dan niet kunt maken dan valt het tegen.
Persoonlijk vind ik dat het goed is om toch op een nieuwe wijze Star Trek te brengen en als de verhaallijn zich verder ontvouwt zal het alleen maar beter worden.
Aflevering 3 is daar een goed voorbeeld van want daar begint de serie feitelijk pas echt te leven.
Op deze manier blijf je wel telkens met verlangen uitkijken naar de volgende aflevering.
Knap gedaan.
Nu ja op enterprise na en zelfs Discovery (wat ook traag starte) is alles nog redelijk goed te behappen .. in tegenstelling tot Airwolf/a-team die slechter doorstaan.
TNG / TOS hebben eigenlijk weinig rode draad, meer losse stukjes draad. .. terwijl DS-9 (wormhole aliens oid .. nog steeds slap einde) en VOY (we willen naar huis !!!) een heel ander "format" hebben .. enterprise .. nah /care
Netzoals (StarGate) SG1/SGA duidelijk doel hebben en SG-U een "fugly" ding was en pas tegen het einde beetje op gang kwam en toen ..kapte ze ermee..
Enige voordeel is dat ST een enorme fanbase heeft dus kappen met Picard .. zie ik niet snel gebeuren (st -enterprise gelukkig wel)

De traagheid zit hem meer in het missen van echt iets a-z in een episode .. meerdere draadjes is best maar start en eindig ook wat .. bv in episode 1 hadden ze best "dit is het leven op aarde vs op een starship" mogen doen .. hoeft er ook niet 3 dubbel dik op te liggen maar .. 99% wat we kennen is tussen de sterren reizen (Duh) ..

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik vind het qua verhaal en setting best tof. Alleen het setdesign stoort met mateloos. Voelt totaal niet Star Trek voor me

• sig69
  • Laatst online: 19:51
Woop woop!
spoiler:
Seven of nine!

*O* *O*

[Voor 3% gewijzigd door sig69 op 13-02-2020 20:17]

• vso

vso

raap voor zijn recht

aflevering 4 ..

wauw .. leuke episode niet te veel ge-oh .. leuk verhaal lijntje beetje TOS/TNG achtig ..
en leuke suprise at the end..

@sig69 jup jij ook net afgekeken dus. 8)

ik miste wel "easter eggs" .. ik had bij ep3 meer "warm gevoel" niet erg was een leuke episode desalniettemin

[Voor 37% gewijzigd door vso op 13-02-2020 20:21]

• Mel33
Nou amazon schiet eens op met nr4
kan nie wachten haha

Edit
Word dus een latertje elke keer om 0:00 gaan kijken, mot ook nog werke heh (verslavend dit)

Edit 2
Is jullie schuld :+ hahaha grapje
Ff rant op niet spoilers gebruiken.
Zo krijg je dus het fenomeen om bij de eersten te ‘moeten‘ zijn. Maar ach nog 14 min _/-\o_

[Voor 83% gewijzigd door Mel33 op 13-02-2020 23:46]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Hier ook nog niks op Amazon te zien.

Zou toch elke donderdag zijn? Of hebben we het dan over de Amerikaanse donderdag?

• vso

vso

raap voor zijn recht

Mel33 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:38:
Is jullie schuld :+ hahaha grapje
Ff rant op niet spoilers gebruiken.
Zo krijg je dus het fenomeen om bij de eersten te ‘moeten‘ zijn. Maar ach nog 14 min _/-\o_
Denk niet zo zeer de eerste, maar denk dat het wel prettig is dat je de keuze krijgt :)

wat ik overgens wel leuk vind is dat de series niet kruisen .. zoals bv flash/arrow/supergirl/legends bah dit hadden ze in Stargate series ook goed gedaan. in ST is dit tot nu toe ook zeer goed .. (doelend pre-picard btw)

de rest van commentaar bewaar ik tot later :) veel plezier over 8 min

• Mel33
Nee nu straks om 0:00 kan je hem gelijk zien
@Jorgen

Thanks @vso

Nog 3 min hehe

[Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 13-02-2020 23:57]

• vso

vso

raap voor zijn recht

ps deze episode is directed by Jonathan Frakes (Will Riker ST)

• Mel33
Hoppa ik ben kijkenn
Trusten alvast

Edit

spoiler:
Kop eraf en lekkerding is wat ouder (een 7 geef ik haar van de 9)

[Voor 62% gewijzigd door Mel33 op 14-02-2020 01:01]

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow! Net aflevering 4 gekeken. d:)b

Weer wat beschaafde lekker-schieten-in-space actie en een hoop herrie in het vacuüm. :/

Wat ik toch het meest schokkende en verwijzen-naar-aardse-'apartheid'-issues, vond ik het bordje:

spoiler:
Romulans
Only

En bij het zien van de volwassen Elnor kreeg ik sterk een elf-uit-Lord-Of-The-Rings idee. ;)

Maar idd, de grootste klapper kwam op het einde:
spoiler:
7 of 9!

Nu weer een week wachten op de volgende aflevering...

Mooie Plaatjes   

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:33

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze aflevering wat minder vond. Beetje te voorspelbaar allemaal.

edit: Kijk het trouwens nog steeds met veel plezier, daar niet van, maar hoop dat de rest meer in lijn ligt met aflevering 2 of 3

[Voor 41% gewijzigd door Gropah op 14-02-2020 16:21]

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:35
Net de laatste episode gezien.

Iets in mij begint te vermoeden dat zelfs Captain Rios een hologram is dat de "La Sirena" gecontroleerd word door een A.I.

• Mel33
@justmike
spoiler:
Een synthetic zou dan eerder in de lijn van verwachting moeten liggen. Maar hoop dat ik mis zit, misschien een halve borg

[Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 14-02-2020 18:19]

• vso

vso

raap voor zijn recht

kan er btw een berichtje bij het topic dat we afspreken 2 a 3 dagen iig geen spoilers te plaatsen ? tot na de episode oid ?

ik vond deze episode te weinig "herrineringen" aan oude dagen .. ik hoop dat we ook nog wat ds9 meuk gaan zien .. bashir oid ,,

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

vso schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:53:
kan er btw een berichtje bij het topic dat we afspreken 2 a 3 dagen iig geen spoilers te plaatsen ? tot na de episode oid ?

ik vond deze episode te weinig "herrineringen" aan oude dagen .. ik hoop dat we ook nog wat ds9 meuk gaan zien .. bashir oid ,,
Er is al eens een bericht hier over geplaatst: defiant in "[Serie] Star Trek: Picard"

Maar misschien alsnog wel handig om in de TW te zetten?

• vso

vso

raap voor zijn recht

@Gropah ja TW bedoelde ik .. meer omdat ik hem eerder zie dan bv de prime viewers .. 24/48 uur moet imho voldoende zijn .. wat Defiant zegt tja .. wat is officieel uitbrengen welke tijd houden we dus aan ? paar uur extra ach .. we doen elkaar een plezier toch ?

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

vso schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:11:
@Gropah ja TW bedoelde ik .. meer omdat ik hem eerder zie dan bv de prime viewers .. 24/48 uur moet imho voldoende zijn .. wat Defiant zegt tja .. wat is officieel uitbrengen welke tijd houden we dus aan ? paar uur extra ach .. we doen elkaar een plezier toch ?
Niet mee eens, je moet zo lang je de episode nog niet gezien hebt dit topic gewoon niet openen. Wat moet je anders hier? Een topic lezen vol met spoiler tags omdat je de episode nog niet hebt gezien heeft toch ook weinig zin? Maar goed dat is mijn mening :>

Even een vraagje, het schip dat hun aanvalt wordt een oude bird of prey genoemd maar het lijkt mij meer een oud Starfleet ontwerp dus hoe zit dat?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Mel33
@gws24 volgens mij zeiden ze het zo 'the good old bird of pray" en dat het dan dezelfde werkwijze is oid, denk dat ze het zo bedoelen. (ff uit me hoofd, weet nie zeker)

• ShellGhost
  • Laatst online: 10:17
spoiler:

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Mel33 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:33:
@gws24 volgens mij zeiden ze het zo 'the good old bird of pray" en dat het dan dezelfde werkwijze is oid, denk dat ze het zo bedoelen. (ff uit me hoofd, weet nie zeker)
Dat moet er dan een zijn uit de TOS periode. Dat is inderdaad good old ;)

Strava, Twitter

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

sig69 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:17:
Woop woop!
spoiler:
Seven of nine!

*O* *O*
Ik zag haar naam al in de begin credits staan. Wat ik wel jammer vond, had het beter gevonden als ze
dat alleen aan het einde hadden gedaan.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:35
Ome Ernst schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Ik zag haar naam al in de begin credits staan. Wat ik wel jammer vond, had het beter gevonden als ze
Ik zag het ook meteen een dat deed de verrassing wel een beetje teniet. Langs de andere kant, iedereen wist natuurlijk al van lang voor de eerste uitzending dat ze een rol had en dat het er zat aan te komen.

• ShellGhost
Ik had niet opgelet bij de begincredits dus was aangenaam verrast. *O*

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

justmike schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:33:
Ik zag het ook meteen een dat deed de verrassing wel een beetje teniet. Langs de andere kant, iedereen wist natuurlijk al van lang voor de eerste uitzending dat ze een rol had en dat het er zat aan te komen.
Ik wist wel dat er wat oude sterren terug zouden komen, maar niet wie.
Ik volg alle series, lees hier luchtig mee ( meestal alleen de laatste posts, na een werkdag) maar nieuws mis ik vaak. Gewoon lekker onbevangen ST kijken.

• Mel33
This wel actueel... als je Starfleet met de bemoeienis van een herlocatie van een volk bezig ziet, en ze dan in de steek laat.

Oja en nog steeds gaan ze ouderwets (als in 1966) van links naar rechts als ze een bocht maken in de ruimte haha, nog steeds geen gimbal systeem oid, dat ziet er iig niet echt goed uit, alhoewel het mij dus wel naar die tijd met capt.Kirk terug bracht, missc is dat wel de intentie, weet ik niet.

[Voor 54% gewijzigd door Mel33 op 15-02-2020 07:48]

• iwaarden
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:23
gws24 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:29:
[...]
Even een vraagje, het schip dat hun aanvalt wordt een oude bird of prey genoemd maar het lijkt mij meer een oud Starfleet ontwerp dus hoe zit dat?
Mel33 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:33:
Dat is een oude Romulan bird of prey: https://intl.startrek.com...-romulan-bird-of-prey?amp
Webgnome schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Dat moet er dan een zijn uit de TOS periode. Dat is inderdaad good old ;)
Inderdaad

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:15

franssie

Save the albatross

Mel33 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 06:48:
<>
Oja en nog steeds gaan ze ouderwets (als in 1966) van links naar rechts als ze een bocht maken in de ruimte haha, nog steeds geen gimbal systeem oid, dat ziet er iig niet echt goed uit, alhoewel het mij dus wel naar die tijd met capt.Kirk terug bracht, missc is dat wel de intentie, weet ik niet.
Ik kan mij niet anders voorstellen dat dat een hommage is.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
franssie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:54:
[...]

Ik kan mij niet anders voorstellen dat dat een hommage is.
Is het ook, zit ook bijna altijd een film of serie (ook in de nieuwe films, uitgelegd in extra bij één van de dvd's van de latere films.).

Vaak is het wat subtieler uitgevoerd dan in de laatst Picard aflevering, daar viel het wel erg op.

Van mij mag het er overigens uit, vind het een ongeloofwaardige (zelf voor science fiction) toevoeging.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Ome Ernst schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Het was ook al een paar weken geleden bij previews te zien.

Wist dit dus allang en zat erop te wachten wanneer dit ging gebeuren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Touchdomex schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:41:
Het was ook al een paar weken geleden bij previews te zien.

Wist dit dus allang en zat erop te wachten wanneer dit ging gebeuren.
Zoals ik al in mijn vorige post zei, ik niet, en ik denk dat er meer mensen zijn die previews/trailers niet
kijken/bewust negeren, om zo spoilers te voorkomen.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-06 13:20
Heerlijke aflevering weer met een aangename bonus op het einde!!!

Mi 9T Pro - V12.0.3.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V12.2.5.0 - QJKEUXM

• vso

vso

raap voor zijn recht

Picard Episode 5, "Stardust City Rag". we wachten op je !

ik zag net de teaser .. hmm weet nog niet wat ik er van moet denken .. (geven ze de hele episode weg of hebben ze juist genoeg weggegeven .. :?

iig .. next !

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:08
Zo, dat was ep5.

spoiler:
Icheb -O- :'(

En wat betreft Maddox;

Dat zij, hem vermoord werd mij al duidelijk op het moment dat hij in sickbay was. Jammer van dat voorspelbare cliché.

De rest was leuk.

Mijn blog; Floating Points

• vso

vso

raap voor zijn recht

nah ep 5 was do-able .. . voorspelbaar of niet .. tja ik weet nog niet of ik er happy moet zijn lijkt nog net niet op Game of Thrones maar dan in de toekomst.. als ze naakt toevoegen zap ik weg denk ..

Tot nu toe is st:p niet een teleurstelling, maar om te zeggen dat ik er warm voor loop ..nee niet echt.
maar goed ik accepteer dat het "opstartend" is

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:57
Picard totaal out of character, moet allemaal weer te hip tegenwoordig. Ik zeg volgend jaar een 7 of 9 serie "power rangers". Zij is tenminste nog trouw aan het oude personage. En dat ge-"JL" de hele tijd..
Voyager theme zat nog wel even in de achtergrond muziek, blijft een mooi nummer.

[Voor 16% gewijzigd door CopyCatz op 20-02-2020 19:55]

• NetAmp
  • Laatst online: 09:29

NetAmp

it's-a me

vso schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:46:
nah ep 5 was do-able .. . als ze naakt toevoegen zap ik weg ..
Ook als het Seven of Nine betreft? <3 (over do-able gesproken...) :9

Toegegeven: deze nieuwe serie is 'anders' en ook voor mij nog even wennen, maar dat vond ik evenzo van ST:Enterprise destijds.

ST:Picard pakt wel direct mijn aandacht méér dan ST:Discovery dat deed.
spoiler:
En ik zat weer lekker te gruwelen bij het (zonder verdoving) verwijderen van die Borg-implantaten.
:r

Op naar aflevering zes!

[Voor 1% gewijzigd door NetAmp op 21-02-2020 10:57. Reden: spoiler?]

• ShellGhost
interessante aflevering. Er worden aardig wat zijpaden gemaakt en uitgediept naast de rode draad.
Ben heel benieuwd waar het naar leid. :)

• Basekid
Wat een farce. Elke aflevering hoop ik op een Star Trek vibe en elke keer ben ik teleurgesteld :(

• Mel33
Basekid schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:15:
Wat een farce. Elke aflevering hoop ik op een Star Trek vibe en elke keer ben ik teleurgesteld :(
Mag ik vragen wat je wel wil zien? en wat dan de vibe bij jou is?
Ik had het grappig genoeg bij het nemen van een bocht, ik zat gelijk in de oude TOS. en Ik zit ook in TNG, maar welke vibe is bij jou dan nodig bijv?

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-06 15:20

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Basekid schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:15:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. De serie is officieel een Star Trek serie maar zo voelt het niet en zo klinkt het ook niet (grof taalgebruik, flauwe grapjes etc.) en Picard gedraagt zich helemaal niet zoals Picard.

Ik weet niet of ik de serie echt goed vind of dat ik hem alleen maar kijk omdat het een Star Trek serie is...

• Basekid
Mel33 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Mag ik vragen wat je wel wil zien? en wat dan de vibe bij jou is?
Ik had het grappig genoeg bij het nemen van een bocht, ik zat gelijk in de oude TOS. en Ik zit ook in TNG, maar welke vibe is bij jou dan nodig bijv?
Ik denk dat het voor mij op te splitsen is in decor en houding van individuen:

Decor:
- Je ziet vaak overduidelijk dat ze ruimtes van nu gebruiken met wat hologrammen eroverheen geplakt. Het is esthetisch niet Star Trek.
- Veel apparatuur klopt niet. Er is bijv nog geen enkele tricorder geweest maar je ziet wel gewoon ikea stoelen, lab equipment van nu en bijna alle phasers zijn opeens phew phew.

Personages:
- Picard is iemand geworden die een beetje hulpeloos meedraaft met de rest ipv iemand die zijn hele leven een topdiplomaat/admiraal/kapitein geweest. Hij verschuilt zich liever op het holodeck.
- Iedereen schiet liever dan dat ze praten
-Het gaat niet om het team maar de individu

Samengevat is het voor mij dus een minachting van de established lore. De series hiervoor hebben een bepaalde verwachting/framework opgezet van wat Star Trek is, en dat wordt nu genegeerd imho.

Deze review zegt het eigenlijk een stuk beter dan ik het kan: YouTube: Star Trek: Picard Episodes 2 and 3 - re:View

• Mel33
Ja oke dat had ik ook met Discovery, eigenlijk alles wat na Voyager uitkwam, en bij Enterprise begon ik dat te krijgen.

Maar de gedachten van Gene Roddenberry, en hij zelf, leeft niet meer. (rip)
kheb deze nieuwe nog niet gezien, maar vorige aflevering was van William Thomas "Will" Riker had ik begrepen.
Of zijn deze afleveringen ook nog uit het werk van Gene Roddenberry?

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 21-02-2020 11:59]

• Koenoe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:15
NetAmp schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:56:
[...]

Toegegeven: deze nieuwe serie is 'anders' en ook voor mij nog even wennen, maar dat vond ik evenzo van ST:Enterprise destijds.

spoiler:
En ik zat weer lekker te gruwelen bij het (zonder verdoving) verwijderen van die Borg-implantaten.

Op naar aflevering zes!
spoiler:

spoiler:
Dat was trouwens Icheb :(

Judging a person does not define who they are, it defines who you are.

• vso

vso

raap voor zijn recht

NetAmp schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:56:
[...]

voyager .. yes .. now ZAP !! ;)

spoiler:

Op naar aflevering zes!
Tja betreft je spoiler . dat ging me net een stap te ver .. in tng/voy waren dergelijke scenes toch iets "vriendelijker" .. het geheel was "te" grof, te snel etc .. kortom te donker ..

Dat de serie anders is tja gelukkig ik had minder moeite met TOS --> TNG dan TNG -->DS9/VOY discovery was echter YIKES .. dit is ook weer Yikes .. maar nog steeds goed .. het is geen ST-Enterprise (BAH)

• vso

vso

raap voor zijn recht

Basekid schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Decor:
- Je ziet vaak overduidelijk dat ze ruimtes van nu gebruiken met wat hologrammen eroverheen geplakt. Het is esthetisch niet Star Trek.
- Veel apparatuur klopt niet. Er is bijv nog geen enkele tricorder geweest maar je ziet wel gewoon ikea stoelen, lab equipment van nu en bijna alle phasers zijn opeens phew phew.

Personages:
- Picard is iemand geworden die een beetje hulpeloos meedraaft met de rest ipv iemand die zijn hele leven een topdiplomaat/admiraal/kapitein geweest. Hij verschuilt zich liever op het holodeck.

Samengevat is het voor mij dus een minachting van de established lore. De series hiervoor hebben een bepaalde verwachting/framework opgezet van wat Star Trek is, en dat wordt nu genegeerd imho.
tja je vat het wel goed samen .. +1 ..

Picard is niet de "kapitein" die elke situatie stuurt .. maar een hulpbehoevend mannetje ..

@Basekid vergeet niet de eerste episodes waren al in kannen en kruiken .. (al gefilmd) nu dat er feedback komt zal wellicht dit veranderen .. en je moet een verhaal opbouw hebben .. in ST:TNG waren het aparte verhalen met een kleine rode draad, nu word het een enorme rode draad met kleine verhaaltjes ..wat ook aanpassing vergt

• [Roland]
  • Niet online
Laat ik tussen al dat negatieve hier wat positiever zijn (misschien ben ik wat realistischer en verwacht en wil ik geen jaren 90 serie).
Fijne aflevering, ik heb geen moeite met het wat grovere taalgebruik en explicietere beelden (dat laatste zat overigens ook wel in oude series, lijkt men te vergeten). Maakt het allemaal wat realistischer (vond DS9 daarom ook wel fijn), die ideale droomwereld van Roddenberry was in de tijd misschien (koude oorlog) interessant maar ik ben blij dat ook in de toekomst niet alles perfect is. Vind ook knap hoe elke aflevering op zichzelf staat, allemaal in dienst van het grote verhaal maar de aflevering van vorige week en deze hadden wel een eigen afgerond verhaal. Ben het dan ook niet eens met de reactie hierboven.

Alle afleveringen zijn trouwens al lang klaar, als er al wat feedback wordt gedaan dan is dit voor volgend seizoen.

Ik vind het een interessant verhaal, waar ook (voor de leuk) connecties met oude series in worden verwerkt. Wel eens met dat de dood van Maddox iets te veel cliche was.

Ik kijk graag nog wel eens een oude aflevering (TOS, TNG en DS9, VOY en ENT iets minder) en kan ze allen waarderen, je moet jezelf dan wel even in de juiste tijd plaatsen.

(spoilers zijn overigens niet nodig in dit topic)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap ook de afkrakende kritieken niet zo goed. Ik vind de huidige serie prima gemaakt. Goede acteur(s), nette decors. Gewoon een SF serie a la Star Trek.
Prima toch?

En als je het niet leuk vindt, dan kijk je niet (meer). Isse simpel. :)

En ja, ik kijk al Star Trek sinds het begin.
Zelfs zo erg dat we vroeger buiten speelden en zelf communicators hadden gemaakt van een blokje hout met daaroverheen een stukje scharnierend geperforeerd experimenteer PCB. 8)
En dan leek het zowat hierop:

En een van de schoolvriendinnetjes hadden we zelfs zo gek gekregen om net zo'n kort rokje aan te trekken als Lt. Uhura. Alleen toen de papa's en mama's dat zagen, mocht dat niet meer. O-) :+

Mooie Plaatjes   

• Mel33
ehtweak schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:55:
Ik snap ook de afkrakende kritieken niet zo goed. Ik vind de huidige serie prima gemaakt. Goede acteur(s), nette decors. Gewoon een SF serie a la Star Trek.
Prima toch?

En als je het niet leuk vindt, dan kijk je niet (meer). Isse simpel. :)

En ja, ik kijk al Star Trek sinds het begin.
Zelfs zo erg dat we vroeger buiten speelden en zelf communicators hadden gemaakt van een blokje hout met daaroverheen een stukje scharnierend geperforeerd experimenteer PCB. 8)
En dat leek het zowat hierop:
[Afbeelding]

En een van de schoolvriendinnetjes hadden we zelfs zo gek gekregen om net zo'n kort rokje aan te trekken als Lt. Uhura. Alleen toen de papa's en mama's dat zagen, mocht dat niet meer. O-) :+
Oke karma heeft een stap er boven op verdiend, Godlike> TweakerNerd Entity _/-\o_

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:11
Ik snap de kritieken wel desondanks vind ik het een erg fijne serie om te kijken, beter dan Discovery.

Ik kan mij voorstellen dat de wereld na de aanval van de synths is gepolariseerd dus dat Starfleet zich harder (misschien wel te hard) opstelt kan ik mij voorstellen en dus ook wel plaatsen.

Wat hier wel terecht wordt opgemerkt is dat Picard zich laat leiden in plaats van een leider te zijn.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mel33 d:)b

Over nostalgie gesproken. Voor de grap heb ik eens wat oude afleveringen met meneer Shatner en Nimoy gekeken. Afgrijselijk! Dat ik dat toen leuk vond. 8)7 ;w

Dat kinderachtige decor, het houterige gebeuren, de misplaatste grapjes, de politiek incorrecte pakjes. Gruwelijk. O-)

Mooie Plaatjes   

• dr.lowtune
  • Laatst online: 20:01

dr.lowtune

Deugt niet

Nu moet ik de nieuwe aflevering nog kijken, maar ik bedacht me ineens: zou Soji, zonder het zelf nu te beseffen, niet de ultieme borg-queen zijn en daardoor dus wel echt The Destroyer zijn?

• NetAmp
  • Laatst online: 09:29

NetAmp

it's-a me

dr.lowtune schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:53:
...zou Soji, zonder het zelf nu te beseffen, niet de ultieme borg-queen zijn en daardoor dus wel echt The Destroyer zijn?
Even een firmware-update en kláár is de assimilatie ? ;)

Dan nog iets heel anders over aflevering 5: vinden jullie Bjayzl (actrice Necar Zadegan) ook 'eng' veel lijken op een jonge Deanna Troi (Marina Sirtis) uit ST:TNG ?! :?
Ook op Reddit zijn er mensen die deze mening delen.

offtopic:
Deze afbeelding komt van een Facebook post, maar ik wilde niet naar het Facebook CDN linken.

[Voor 64% gewijzigd door NetAmp op 21-02-2020 14:30]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NetAmp schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:04:
[...]

Even een firmware-update en kláár is de assimilatie ? ;)
Even activeren met de juiste licentiecode ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

NetAmp schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:04:

Dan nog iets heel anders over aflevering 5: vinden jullie Bjayzl (actrice Necar Zadegan) ook 'eng' veel lijken op een jonge Deanna Troi (Marina Sirtis) uit ST:TNG ?! :?
Yep. Dat viel mij ook al op.

Heb net de aflevering gekeken via Amazon prime. Vond het gewoon een prima vermakelijke aflevering. d:)b

Eerst dacht ik nog in een aflevering van The Witcher terechtgekomen te zijn. (qua naamgeving)
Met de naam van die Planeet Vergeten ("Vergessen")

Heerlijk hoe ze gebombardeerd worden door irritante reclame holo's als ze in de buurt komen van Freecloud. Goh; waar lijkt dat toch op? O-)
En op/in Freecloud zelf is het weer lekker vergapen aan de strakke pakjes. Dat maakt het gemis van de jonge 7of9 weer goed. ;)

Maar, oh, oh, suprise, Aggie heeft ook al een dubbele agenda. Goh, wie had dat nou gedacht?

En alsof het een aloude western betreft, 7of9 schiet de hele zooi overhoop. :+

Mooie Plaatjes   

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 17:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

CopyCatz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:41:
Picard totaal out of character, moet allemaal weer te hip tegenwoordig. Ik zeg volgend jaar een 7 of 9 serie "power rangers". Zij is tenminste nog trouw aan het oude personage. En dat ge-"JL" de hele tijd..
Voyager theme zat nog wel even in de achtergrond muziek, blijft een mooi nummer.
Beste gedeelte van de aflevering + 7 of 9 O+

[...]

Decor:

Personages:

Deze review zegt het eigenlijk een stuk beter dan ik het kan: YouTube: Star Trek: Picard Episodes 2 and 3 - re:View
Volledig mee eens. Het is nou eenmaal JJ Abrams Star Trek.. 25% anders vanwege de licentie en de bestaande deal tussen Bad Robot/Secret Hideout en CBS/Viacom.

Gelukkig zijn CBS en Viacom nu weer bij elkaar, is JJ long gone, is Kurtzman ook al out (helaas met wat writing credits nog wel betrokken bij dit seizoen) en is het wachten tot deze contracten aflopen, waardoor nieuwe series gewoon weer in de Prime timeline kunnen plaatsvinden.

Er gaan zelfs geruchten dat NBC & Seth MacFarlane de Star Trek rechten willen kopen van ViacomCBS; https://boundingintocomic...if-he-acquires-star-trek/

Edit: deze review vat mijn gevoel wel goed samen; YouTube: My Thoughts on Star Trek: Picard Episode Five: Stardust City Rag

[Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 21-02-2020 22:41]

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

Spooksel

Spooksel!

(jarig!)
Maar, serieus... geen enkele opmerking over de dubbele referentie naar Quark? :D

Eerst die dikke neon sign boven zijn "Quark Bar" en daarna de referentie van Mr. Vup over "Quark of Ferenginar"?

Barbaren :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-06 15:20

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Pendaco schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Er gaan zelfs geruchten dat NBC & Seth MacFarlane de Star Trek rechten willen kopen van ViacomCBS; https://boundingintocomic...if-he-acquires-star-trek/
Dat zou vet zijn, sommige afleveringen van The Orville zijn betere Star Trek afleveringen dan de Star Trek afleveringen die we de afgelopen tien jaar gehad hebben. MacFarlane weet wel raad met Star Trek denk ik.

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-06 23:11
EnigmaNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:17:
[...]

Dat zou vet zijn, sommige afleveringen van The Orville zijn betere Star Trek afleveringen dan de Star Trek afleveringen die we de afgelopen tien jaar gehad hebben. MacFarlane weet wel raad met Star Trek denk ik.
Het mooie van de Orville (en wat ik graag terug zou willen zien bij de nu trek van Discovery/Picard) is dat de verhalen episodic zijn. Iedere aflevering is 1 verhaal met een kop en staart, er lopen wel wat arcs die consequentie hebben in latere episodes, maar die lopen niet in de weg van het hoofdverhaal van die episode. Iets wat MacFarlane donders goed weet waarom die oude trek series zo goed waren, een verhaal van 45 minuten waarin ethische vraagstukken binnen de scifi wereld worden behandelt, en Orville doet dat briljant.

Helaas zijn episodic series "uit" en zijn serialised series (1 serie met een doorlopend verhaal) de trend tegenwoordig, tis jammer, want ik denk dat daarom voor veel fans de huidige series Trek niet erg "Trek" aanvoelen.

• [Roland]
  • Niet online
Pendaco schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:25:

[...]

Volledig mee eens. Het is nou eenmaal JJ Abrams Star Trek.. 25% anders vanwege de licentie en de bestaande deal tussen Bad Robot/Secret Hideout en CBS/Viacom.

Gelukkig zijn CBS en Viacom nu weer bij elkaar, is JJ long gone, is Kurtzman ook al out (helaas met wat writing credits nog wel betrokken bij dit seizoen) en is het wachten tot deze contracten aflopen, waardoor nieuwe series gewoon weer in de Prime timeline kunnen plaatsvinden.
Dit gold volgens mij alleen voor de films.J.J.Abrams heeft zich voor zover ik weet nooit met de series bezig gehouden. De laatste 2 series spelen zich ook gewoon af in de prime timeline. Alleen de laatste 3 films spelen zich af in een alternatieve timeline.

In 2018, Kurtzman signed a new five-year deal with CBS Television Studios to oversee and expand the Star Trek franchise on television, including serving as Executive Producer on Star Trek: Discovery (which he also co-showruns with Michelle Paradise[8]) and Star Trek: Picard.[9]

Bovenstaand volgens Wikipedia, ga er vanuit dat hij nog even blijft. Wat mij betreft ook goed, ik ben blij met de nieuwe series.

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

[Roland] schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:52:
[...]

In 2018, Kurtzman signed a new five-year deal with CBS Television Studios to oversee and expand the Star Trek franchise on television, including serving as Executive Producer on Star Trek: Discovery (which he also co-showruns with Michelle Paradise[8]) and Star Trek: Picard.[9]

Bovenstaand volgens Wikipedia, ga er vanuit dat hij nog even blijft. Wat mij betreft ook goed, ik ben blij met de nieuwe series.
Nou, Kurtzman mag van mij verdwijnen want met Discovery heeft hij echt niks goed gedaan, dat is gewoon een soap waarbij Burnham maar 1 gezicht kan trekken. Picard is in ieder geval een stuk beter maar toch voelt het nog steeds niet als echt ST aan.

Komt bij mij denk ik vooral door 2 dingen: 1) ST was/is voor mij vooral een serie die over hoop en een betere mensheid in de toekomst gaat met coole techniek. Deze serie laat juist een andere kant zien en dit kan werken maar op het moment doet het dat niet voor mij. 2) Tegenwoordig moet er altijd één of ander mysterie zijn dat over tig seizoenen wordt uitgesmeerd/uitgemolken bij elke serie waarbij de schrijvers zelf niet eens weten waar ze naar toe gaan en dat irriteert mij enorm. Een rode draad is prima maar het kan ook veel te ver worden doorgevoerd (zie bv Lost).*
peschinl schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 01:28:
[...]

Het mooie van de Orville (en wat ik graag terug zou willen zien bij de nu trek van Discovery/Picard) is dat de verhalen episodic zijn. Iedere aflevering is 1 verhaal met een kop en staart, er lopen wel wat arcs die consequentie hebben in latere episodes, maar die lopen niet in de weg van het hoofdverhaal van die episode. Iets wat MacFarlane donders goed weet waarom die oude trek series zo goed waren, een verhaal van 45 minuten waarin ethische vraagstukken binnen de scifi wereld worden behandelt, en Orville doet dat briljant.

Helaas zijn episodic series "uit" en zijn serialised series (1 serie met een doorlopend verhaal) de trend tegenwoordig, tis jammer, want ik denk dat daarom voor veel fans de huidige series Trek niet erg "Trek" aanvoelen.
Dit dus maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik wat ouder ben en dus opgegroeid ben met episodic series :P

* edit: Picard is op zich redelijk episodic zoals nu met de laatste aflevering maar dan moet er toch weer op het laatste moment een mysterie worden toegevoegd als een soort van cliffhanger en dat stoort me. Had de epsiode gewoon geeindigd met de redding en pas in de komende episode de moord laten plaatsvinden.

edit 2:
Edit: deze review vat mijn gevoel wel goed samen; YouTube: My Thoughts on Star Trek: Picard Episode Five: Stardust City Rag
Dit geeft ook mijn gevoel ook vrij goed weer.

[Voor 10% gewijzigd door gws24 op 22-02-2020 20:28]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:50

SkyStreaker

Draaierig!

Wat mij juist opvalt is dat de vaart erin begint te komen en flink ook. Bevalt prima :) Het is tevens lastig genoeg om meerdere generaties aan te spreken met de serie natuurlijk, wat mij betreft zit de balans er goed in.

Daarbij ook niet vergeten dat het ook niet te langzaam moet gaan of wat beter gezegd, wat Netflix nogal heeft "meer verhaal dan dat er echt wat gebeurt"-achtig.

[Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 22-02-2020 21:14]

• snah001
Tja dat sommigen niet overweg kunnen dat de serie nu eenmaal geen kopie is van wat vroeger geweest is, is een kwestie van "blijven hangen in het verleden" maar men "vergeet" even dat ST Picard 26 jaar na TNG speelt dus het is volkomen logisch dat Picard fors ouder geworden is en hij ook als zodanig moet overkomen. Het kan toch vanuit geloofwaardigheid niet zijn dat hij hetzelfde gebleven zou zijn net zoals de wereld om hem heen!

Nee, een smakelijke aflevering weer en aan het begin als de musicscore begint viel het kwartje: de muzikale verwijzing naar de Ressikan Flute is er mooi in verwerkt.
Ben benieuwd of we die als persoonlijke bezit van Picard nog gaan tegenkomen en of we "7 of 9" nog terug gaan zien.

• iwaarden
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:23
NitroX infinity schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Iemand op Reddit heeft dit imho redelijk goed uitgelegd;

[...]
Dit werd eerder in dit topic al gepost en is naar mijn mening ook een goeie uitleg van de huidige tijdlijn en waarom deze serie een stuk donkerder is, nu we een paar afleveringen verder zijn lijkt het nog meer op zijn plaats te vallen.
https://www.reddit.com/r/...hy_we_arent_returning_to/
I posted this in r/Picard and it was suggested I also post here.

Good reasons in canon why we aren’t returning to the Federation of the TNG era

Some of the recent social media commentary especially after Sir Patrick’s recent interviews are commenting negatively regarding the news that the Trek universe is reportedly much darker and less optimistic than in the TNG era. Aside from the decision of the show’s creators to reflect life in the 2020s, I would argue that the ST universe hasn’t existed in the same way since the end of season 1 of TNG.

When TNG started the Federation was at peace, and growing. The Klingon Empire was cooperating with the Federation, the Romulans hadn’t been seen for decades and the Cardassians were in control of their own part of the quadrant, in occupation of Bajor. As is stated at points during the first season the planets in the federation had eradicated poverty, hunger and currencies and worked together for the greater good. Starfleet was involved in diplomacy, to grow the Federation further, and the Galaxy Class starships with quarters for families, luxurious interiors and holodecks are very much ships of peacetime.

Then it all starts to go wrong for the Federation and the Alpha Quadrant from the point of the attempted alien conspiracy and the return of the Romulans. The Ferengi also move into Federation space to trade and steal. Q warns humanity not to be too proud of what they seem to have accomplished by showing Picard how easily things can regress. Though season 2 of TNG the political situation gets worse and starfleet starts to become more militaristic in the knowledge of the Borg threat. AI emerges as a threat again in a couple of episodes and Data’s rights case is a pivotal episode related to that. By the end of season 3 threats to peace with the Klingons have become apparent and at the battle of Wolf 359 starfleet and the federation has heavy losses. Issues relating to the risks children and families face in space recur; it’s just not safe or wise to have them on board ships anymore. In TNG’s later seasons the Cardassians become a threat, and the Enterprise has to deal with dilemmas relating to terrorism, rights of societies versus individual freedom, the ongoing Klingon internal problems, Romulan meddling, corruption in Starfleet and more. By season 7 we are way closer to the universe of Picard than that of first season TNG.

Next you have further Borg attacks (First Contact) and then the war with the dominion. Newer starfleet ships like the Enterprise E, the Defiant and Voyager are arguably warships. All look leaner and meaner, have bigger weapons and tough shielding. Uniforms get darker and darker with each iteration. Ship bridges get darker - it’s like the universe of Yesterday’s Enterprise for real. Insurrection again has another dodgy admiral showing starfleet again has real issues at the very top. Where are we by the time of Nemesis and end of Voyager? Slave holograms, Romulus an absolute mess with the entire senate killed, ripe for a military / Tal Shiar takeover, still not having resolved their issues with the Remans or Vulcans for that matter. Add to that the most optimistic individual and pioneer sentient AI is dead.

Picard himself is not the same man as at the start of TNG. He lost his family, the 2 “sons” he in some ways raised (Data and Wesley) are gone, as are 2 of his lynchpins (Riker and Troi). I also sense he will feel he failed in regard to Shinzon, another son figure in a way.

From that point I feel it’s totally believable for the Federation and Picard to be where they are “now”. To ignore the impact of all that storytelling would have been a huge mistake. The official list of suggested episodes and films to watch to get ready for Picard relates to all of the above as well as what becomes of all those former Borg drones.
Door alle gebeurtenissen in de jaren 90 in DS9, Voyager en de films Is de utopie uit TNG in Picard niet meer zo aanwezig.

De federation heeft flinke klappen gehad en is veranderd, 1 van de redenen waarom Picard ook ontslag heeft genomen, de federation stond niet meer waar hij voor stond.

Ik snap dat mensen vinden dat het geen “Star Trek” is, het een ander soort serie, waar voorheen een schip of station de basis was voor de serie is dat in dit geval een verhaal. En er is nog steeds veel onduidelijk in het verhaal, we weten nog niet precies waar dit naartoe gaat.

Maar persoonlijk ben ik wel blij dat het een echt vervolg is op gebeurtenissen uit alle vorige series.

En ja, elke serie van Star Trek word er geklaagd dat het te anders is, dat is deze keer niet anders.

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ik vond de kwaliteit van de verhaallijn niet echt goed, teveel losse eindjes en irrelevante zaken. De opbouw naar freecloud was een soort comic relief, maar voegde imho niet echt veel toe. De scene met Raffi en haar zoon is misschien bedoelt als karakterbouw, maar het voelde niet op z'n plaats. Agnes heeft opeens psychologische issues die haar in staat stellen tot moord, wat (nog) niet verklaart wordt, dit geeft me een Abrams mystery box vibe. Verder gebeurd er weinig wat het hoofdverhaal verder brengt, los van wat Maddox inbrengt.

Hopelijk was dit gewoon een mindere aflevering en gaat 't volgende week weer op de rails.

Climate dashboard

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

R

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

defiant schreef op maandag 24 februari 2020 @ 00:34:
Ik vond de kwaliteit van de verhaallijn niet echt goed, teveel losse eindjes en irrelevante zaken. De opbouw naar freecloud was een soort comic relief, maar voegde imho niet echt veel toe. De scene met Raffi en haar zoon is misschien bedoelt als karakterbouw, maar het voelde niet op z'n plaats. Agnes heeft opeens psychologische issues die haar in staat stellen tot moord, wat (nog) niet verklaart wordt, dit geeft me een Abrams mystery box vibe. Verder gebeurd er weinig wat het hoofdverhaal verder brengt, los van wat Maddox inbrengt.

Hopelijk was dit gewoon een mindere aflevering en gaat 't volgende week weer op de rails.
huh? Aggie zegt toch tegen Maddox dat ze iets verschrikkelijks heeft gezien/weet over de toekomst? Als dat maar erg genoeg is geweest is dat wellicht reden genoeg om te moorden. (zou dan wel graag willen zien wat zij heeft gezien)

Overigens, dat Picard wat minder de leider is dan vroeger kan ik me goed voorstellen. Hij is letterlijk ouder geworden, heeft dingen meegemaakt die tegen zijn overtuigingen in gaan.....het zou raar zijn als hij daar niet door geraakt zou zijn. Ik vind het juist heel overtuigend hoe hij nu is, nog wel een leider maar duidelijk aangedaan..

• defiant

defiant

Moderator General Chat
dr.lowtune schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:02:
huh? Aggie zegt toch tegen Maddox dat ze iets verschrikkelijks heeft gezien/weet over de toekomst? Als dat maar erg genoeg is geweest is dat wellicht reden genoeg om te moorden. (zou dan wel graag willen zien wat zij heeft gezien)
Maar iets verschrikkelijks is dan toch een mysterie voor de kijker? :P We weten nog steeds helemaal niets en er is wel iemand vermoord.

Climate dashboard

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

defiant schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:58:
[...]

Maar iets verschrikkelijks is dan toch een mysterie voor de kijker? :P We weten nog steeds helemaal niets en er is wel iemand vermoord.
Er zijn, volgens mij, wel wat hints die zouden kunnen betekenen dat de onderdeel is van de groep in starfleet die tegen synths is...

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16:56

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik denk dat de clou in deze aflevering zit... niet alleen de Romulans, maar ook hooggeplaatste mensen binnen de Federation geloven in de The Destroyer.

Wat het "verschrikkelijke" is dat Aggie heeft gezien weten we niet, maar het kan bijna niet anders zijn dan iets rond die Destroyer. Dat de Borg ermee te maken hebben, lijkt me ook duidelijk.

Ik denk dat Soji en Dahj gebaseerd zijn op Borg-tech en niet, zoals we nu geleid worden te geloven, op een neutron van Data. Misschien een combinatie van beiden. En dat de Borg-tech in Soji en Dahj in toom wordt gehouden door de "Mother AI" waar Maddox het over heeft (en die we ook zien).

En dat de Romulans (en de Federation) bang zijn dat die Borg-tech in Soji wel eens een wederopstanding van de Borg kunnen betekenen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Het zou natuurlijk wel problematisch zijn voor iedereen aan boord van het " artefact" als Soji (al dan niet door een incidentje met een gedeactiveerde borg) zelf geactiveerd zou worden (wellicht is een nano-bot al voldoende). Als er dan borg-tech in haar zit en ze zou op die manier een soort hive-mind kunnen creeeren, misschien dat dan die hele cube met alles aan boord weer actief wordt?

De reden dat die cube inactief is, is omdat er geen verbinding meer met het collectief is. Maar een eigen collectief....in een Voyager aflevering overleefden een paar gestrande borg het ook door een mini collectiefje te starten.

Dan is de onderliggen vraag nog, wie heeft die synths initieel corrupt gemaakt? Waren dit de Romulans om zo te zorgen voor genoeg draagvlak om alle synthetische levensvormen uit te roeien? Of was dit van een borg/doomsday sympathisant om de condities te scheppen om Soji aan boord van de cube te krijgen? Ik kijk uit naar de volgende afleveringen!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

dr.lowtune schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:53:
Het zou natuurlijk wel problematisch zijn voor iedereen aan boord van het " artefact" als Soji (al dan niet door een incidentje met een gedeactiveerde borg) zelf geactiveerd zou worden (wellicht is een nano-bot al voldoende). Als er dan borg-tech in haar zit en ze zou op die manier een soort hive-mind kunnen creeeren, misschien dat dan die hele cube met alles aan boord weer actief wordt?
Dat zou verklaren waarom Narissa zoveel nadruk legt op het onverantwoorde "spel" van Narek met het aan boord brengen van Soji.
De reden dat die cube inactief is, is omdat er geen verbinding meer met het collectief is. Maar een eigen collectief....in een Voyager aflevering overleefden een paar gestrande borg het ook door een mini collectiefje te starten.
Een VOY-aflevering waar we in deze ep van Picard nog even subtiel aan herinnerd worden (Icheb is één van de borg uit die VOY-episode namelijk).
Dan is de onderliggen vraag nog, wie heeft die synths initieel corrupt gemaakt? Waren dit de Romulans om zo te zorgen voor genoeg draagvlak om alle synthetische levensvormen uit te roeien? Of was dit van een borg/doomsday sympathisant om de condities te scheppen om Soji aan boord van de cube te krijgen? Ik kijk uit naar de volgende afleveringen!
Ik ben nu echt even in de conspiracy-modus, but bear with me:

In de proloog van Episode 1 droomt Picard over Data. In die droom spelen ze Poker en Data heeft een (onmogelijke) hand van 5x een Koningin ("Queen"). Op dat moment zien we dat de Enterprise in een baan rond Mars blijkt te zijn en de hel breekt los op de planeet. Data kijkt met een mysterieuze blik naar Picard en verdwijnt.

In diezelfde aflevering leren we dat Dahj toegelaten is tot het Daystrom Institute... niet geheel toevallig de plek waar nog iets waardevols voor de Borg ligt: de overblijfselen van B4 (waar alle data van... eh... Data in zit).

Iets verder terug in het verleden: de Borg-queen maakte er in First Contact geen geheim van dat ze Data graag aan hun kant zouden willen zien staan. En aangezien alle Queens de herinneringen van de vorige hebben (VOY), zal dat voor de huidige Queen ook zo zijn.

Alleen... waar is de huidige Queen? Is er wel een huidige Queen of is het Collective uiteen gevallen? We weten niet wat er met de Borg is gebeurd nadat Janeway postal op ze is gegaan aan het einde van VOY. We weten uit opmerkingen van personages in PIC dat ze al een tijdje buiten beeld zijn, op de vangst van de Cube met gecorrumpeerde drones na dan.

Wellicht is er op dit moment geen actieve Queen (ze hebben behoorlijke verliezen geleden in VOY... misschien zijn alle Queen-geschikte drones wel vernietigd?) en is hun hoop nu gevestigd op Dahj Soji...

Mijn theorie: de openingsscene met Data kan impliceren dat Picard onbewust weet (door zijn sluimerende Locutus-koppeling met de Hive?) dat de Borg indirect verantwoordelijk zijn voor de vernietiging van Mars. Met andere woorden: de synths zijn gecorrumpeerd door de Borg. En dat Data de sleutel is tot de wederopstandig van de Queen doordat Maddox, met alle beste wil van de wereld, nieuwe androids gebaseerd op Data's tech heeft weten te produceren maar daarbij (illegaal) ook Borg-tech heeft gebruikt. Dat geldt niet alleen voor de reeks waar Soji en Dahj uit voortkomen, maar ook de Synths die we in de prologue van Episode 2 zien op de scheepswerf van Mars.

En dat die Borg-tech die Maddox heeft gebruikt het nu mogelijk maakt om (een) nieuwe Queen(s) te genereren en de Borg weer te activeren. Te beginnen met de Cube die, heel handig, voor ze is onderhouden door de Romulans...

Die Cube is ook mysterieus. Niet eerder is een Cube zo makkelijk in handen van een vijand van de Borg gevallen (en al helemaal niet intakt... Cube blazen zichzelf op als de bemanning uitgeschakeld is (TNG). Zou de Cube als tactische zet opzettelijk aan de vijand overhandgd zijn? Zodat The Destroyer alvast een schip bij de hand heeft als ze actief wordt? Dat zou betekenen dat de Borg een tactisch element inzetten zoals ze dat zelden eerder hebben gedaan (meestal is het brute force; uitzondering is de verhaallijn van First Contact).

NB:
Suggereert Maddox vlak voor zijn dood deze aflevering dat Dahj en Soji niet de enige androids zijn die uit het experiment zijn voortgekomen? Misschien zijn het er wel 6 ("They're created in pairs...") waarvan er nu één is uitgeschakeld (Dahj). Als dat klopt, dan blijven er 5 over.... vijf "Queens".

[Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 24-02-2020 10:59. Reden: Dahj is niet Soji]

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-06 23:43
Ik vroeg me al af waar de zure reacties bleven, gevonden :F .

Personages:
- Picard is een oude man geworden dat na het synth debakel zijn vertrouwen is kwijt geraakt in starfleet.
Zijn vechtlust is weer aangewakkerd door het meisje dat op zijn pad kwam.
+ Er is een scene waarin hij het bevel geeft op het schip en dan een soort van oops doet omdat hij niet de kapitein van het schip is, zijn gevoel van status is gewoon onderdrukt omdat hij officieel ook geen status meer heeft.
- "Iedereen schiet liever dan dat ze praten"
Het zijn nu ook eigenlijk een stel piraten op een niet geregistreerd schip en wanneer je geen diplomatieke missies / achterban meer hebt, dan houd het al snel op.
- "Het gaat niet om het team "
Dit zijn mensen die elkaar nog moeten leren kennen, het is 'nog' geen crew.
[...]

Decor:

Personages:

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 16:03
Wat er eerder al gezegd is, ik mis een beetje de ruimte om aandacht te geven aan zijstraatjes. Ik snap best dat ze het tegenwoordig niet meer episodic willen/kunnen doen maar ergens tussendoor de ruimte om wat buiten de main storyline te stappen zou toch wel leuk zijn.

DS9 zou DS9 niet zijn zonder "The Magnificent Ferengi" en "Badda-Bing Badda-Bang" bijvoorbeeld.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• pagani
  • Niet online
Tja, smaken verschillen. DS9 heb ik nooit gevolgd juist door het feit dat er (letterlijk en figuurlijk) te weinig progressie was. Ik kijk Star Trek voor de ontdekkingsreizen ;)

Picard heeft voor mij veel meer het Next Generation/Voyager gevoel dan Discovery, maar ik merk aan mezelf dat mijn smaak ook veranderd is. Ja, ik vind Picard prima te pruimen, maar Discovery vind ik tegenwoordig vermakelijker. En dan heb ik het nog niet over mijn vrouw die Discovery toch wel leuk vindt maar Picard minder lijkt te waarderen.

Alienware M15 R2 OLED Review

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:11
peschinl schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 01:28:
[...]

Dat vind ik juist het nadeel van the Orville, het is zo zoetsappig nep jaren 80 SF.
Volgens mij is die serie ook begonnen als persiflage op ST:NG.
Alles over the top, super clean en aan het einde van aflevering is alles weer goed :r
Ik vind een grote story lijn juist geweldig, begon al met Babylon 5.

De "fans" die het hardst roepen lijken wel te blijven hangen in het verleden, willen schijnbaar exact wat ze al hadden.
Vernieuwen en aanpassing naar de huidige tijd is er niet bij.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

(jarig!)
Tja, de TV formats van de jaren 80 en 90 (laat staan die van de 60's) werken nou eenmaal niet meer in het hedendaagse entertainmentlandschap. Daar lijken een hoop mensen toch aan voorbij te gaan!

Laten we wel wezen, als men series als Discovery en Picard puur en alleen zou moeten gaan maken om de oude fanbase te gaan pleasen dan is er waarschijnlijk buiten die doelgroep geen hond die ernaar omkijkt.

Ja, ik vind het ook jammer dat het inhoudelijke wat vaker sneuvelt om het popcorngehalte op te krikken en daar waren met name de Kelvin timeline films bijzonder in doorgeslagen. Bij Discovery was het al minder, maar nog steeds erg dominant. Bij Picard doen ze dat al beter naar mijn mening.

Dus tja... NEE, het is niet het oude Star Trek en dat gaat het nooit meer worden ook. Maar JA, het _is_ wel Star Trek en daar moet je het mee doen... of niet :P

"Resistance is futile!"

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-06 23:11
Ben absoluut eens dat je mee moet gaan in de tijd. En ik vind de nieuwe Trek series leuk om een keertje te zien, maar heb absoluut niet de impuls om de serie nog een keer te kijken. Iets wat ik bij de oudere series om de zoveel jaar weer doet, ik zie me dat niet doen bij deze series.

Wat dat betreft is het wel jammer, we zitten momenteel in de gouden jaren wat betreft scifi TV, met de ene geweldige en baanbrekende serie na de andere (The Expanse, For All Mankind, Black Mirror, Westworld, ect) ST is nu soort grijze middelmaat geworden, en eigenlijk verdient dat beter.

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-06 19:47
Is het echt niet mogelijk om dit topic (en de andere ST topics) op te splitsen?
Post zoals die van @Heroic_Nonsense vind ik geweldig om te lezen! Iemand die helemaal opgaat in het verhaal, zich erin verdiept, erover nadenkt en tot een vette conclusie komt (ik hoop dat je gelijk hebt, zou een super vette verhaallijn zijn, ik houd van Borg verhaallijnen O+ Het zou wel een behoorlijke tactische move van de Borg zijn, niet wat we van ze gewend zijn, maar ze moeten zich aanpassen ;) ).

Maar de zoveelste post over hoe anders het wel niet is, word je toch gewoon koekoek van :X
Dan zit je lekker in het verhaal en hoe iedereen zijn visie er over heeft en dan moet je weer door 10 reacties wurmen over hoe het decor niet mooi is, de kleding niet goed is, etc. etc. 8)7

Neem het F1 topic, daar is een splitsing; 1 topic voor alles over de F1 en en 1 topic over waar je F1 kunt kijken. Zo worden de reacties gefilterd en kunnen alle mensen zich in een ander topic verzamelen die commentaar hebben over hoe het uitgezonden/verslagen wordt.

Misschien kan er zo'n algemeen "Star Trek commentaar topic" komen, waar iedereen zijn mening kan geven over alles, behalve de verhaallijn, laten we dat dan gewoon in het "hoofdtopic" per serie bespreken :)

• vso

vso

raap voor zijn recht

ik snap sommige niet, waarom is als je iets niet leuk vind gelijk aangenomen dat je naar "oude tijden" wilt gaan. Picard was een one man army in TNG, andere "captains" komen niet eens in de buurt van picard.. en wat is er nu van die persoon over ? als ik terug denk vind ik zijn karakter beetje over de top in TNG .. maar dat terzijde..
Maar moet je nu schelden en "horror" scenes doen? De oude serie(s) deden dit milder .. "there are 4 lights" martel episode van ST:TNG was dat betreft een voorbeeld hoe het netjes kan blijven ..

Mijn enige ST:discovery klacht is dat de klingons te veranderd zijn .. dat spock een "zus" heeft en andere zaken geweldig MEER, je bent onderdeel van ST dus gebruik de elementen die al bestaan. Ik had de serie ook gevolgd als het sporedrive-show-x had geheten.

Als je eens wat algemeen space meuk intresse hebt zoals ST technologie-en
is deze ex militair best goed te doen in zijn "uitleg" .. YouTube: Isaac Arthur

offtopic:
peschinl schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:00:
Wat dat betreft is het wel jammer, we zitten momenteel in de gouden jaren wat betreft scifi TV, met de ene geweldige en baanbrekende serie na de andere (The Expanse, For All Mankind, Black Mirror, Westworld, ect) ST is nu soort grijze middelmaat geworden, en eigenlijk verdient dat beter.

--> Vergeet niet dune remake .. ;) mexx, killjoy,stargate, mexx,red-dwarf,dr.who,b5,bsg o wacht die zijn ouder ;) en er zijn er nog veel meer (series) .. en dan heb je nog niet eens de japanse Scifi (er zitten echt goeie tussen o.a op netflix)

en over vergeten de "fantasy" dwergen.elves draken enzv .. LOTR,HP en GOT horen ook bij sci-FI(ction) ;)
imho is het enige dat het nu wat meer realistischer kan zijn..

Tja @Spooksel ik vermoed dat als je een re-make van TOS/TNG op het scherm zou mikken dat 99% afhaakt .. De star trek alternate time geneuzel (nieuwe kirk/discovery) erhm vind ik eigenlijk alleen leuk wegens de effects maar hierin mis ik de TOS acteurs, niet dat ze slecht gecast zijn of zo.
Hoewel ST:voy redelijk hoog TNG benaderde was dit wel meer vechten en doelgerichte serie je wist dat ze thuis zouden komen.. (iets wat SG:U jammer genoeg niet lukte) ..
DS9 was absoluut anders.

ik denk dat we de klachten of opmerkingen over picard moeten opvatten dat je "meer" of "minder" verwacht van bepaalde zaken .. voor de rest zoals ik zei picard moet weer lekker een Baas worden.

[Voor 4% gewijzigd door vso op 26-02-2020 09:35]

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

vso schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:33:
ik snap sommige niet, waarom is als je iets niet leuk vind gelijk aangenomen dat je naar "oude tijden" wilt gaan. Picard was een one man army in TNG, andere "captains" komen niet eens in de buurt van picard.. en wat is er nu van die persoon over ? als ik terug denk vind ik zijn karakter beetje over de top in TNG .. maar dat terzijde..

[...]

ik denk dat we de klachten of opmerkingen over picard moeten opvatten dat je "meer" of "minder" verwacht van bepaalde zaken .. voor de rest zoals ik zei picard moet weer lekker een Baas worden.
Ik wil me niet mengen in de discussies over de kwaliteit of verwachtingen over de serie Picard, maar hier wil ik wel even op reageren:

Geef het tijd.

Het begin van de serie laat zien dat Picard helemaal tot de sokkel afgebrand is door Starfleet en in de publieke opinie. Hij is tot zondebok gemaakt van de terugtrekking van Starfleet uit het hulpverleningspakket voor de Romulans; een makkelijk doelwit voor de media en een gezicht van het falen van de Federation/Starfleet.

Maar dit is het begin van de serie die in ieder geval twee seizoenen gaat spannen. Je merkt nu al dat hij langzaam maar zeker zijn vechtlust terugkrijgt en we zitten nog maar bij aflevering 4.

Ik gok dat de oude Jean-Luc Picard, met autoriteit en de mentale stabiliteit die we gewend zijn uit TNG, nog voor het eind van dit seizoen terugzien. En met een terugkeer naar Starfleet in het verlengde daarvan.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Tja, alles moet tegenwoordig snel gaan he. Karakteropbouw is maar lastig, saai en duurt lang.

• vso

vso

raap voor zijn recht

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Ik wil me niet mengen in de discussies over de kwaliteit of verwachtingen over de serie Picard, maar hier wil ik wel even op reageren:

Geef het tijd.

Het begin van de serie laat zien dat Picard helemaal tot de sokkel afgebrand is door Starfleet en in de publieke opinie. Hij is tot zondebok gemaakt van de terugtrekking van Starfleet uit het hulpverleningspakket voor de Romulans; een makkelijk doelwit voor de media en een gezicht van het falen van de Federation/Starfleet.

Maar dit is het begin van de serie die in ieder geval twee seizoenen gaat spannen. Je merkt nu al dat hij langzaam maar zeker zijn vechtlust terugkrijgt en we zitten nog maar bij aflevering 4.

Ik gok dat de oude Jean-Luc Picard, met autoriteit en de mentale stabiliteit die we gewend zijn uit TNG, nog voor het eind van dit seizoen terugzien. En met een terugkeer naar Starfleet in het verlengde daarvan.
De uitleg/post vind ik 50% hout snijden .. en is ook niet waarop ik doel ..

De resterende 50% is meer hoe het tot nu toe inelkaar zit .. 10 sec "actie" versus 25m traag geneuzel .. kortom heftige contrasten .. Het ophalen van die romulan ninja had ook in 10 min klaar kunnen zijn.. en 40 min meer intressante andere zaken bijvoorbeeld, nu vind ik voorspelbaarheid niet erg maar het lag er zo dik bovenop dat iemand dood ging in die bar, en dat die ninja overtuigt moest worden .. dat is gevoelsmatig vragen waar de eifeltoren staat terwijl je 1mm je hoofd moet draaien.

voor de rest ik ben banger dat het een Stargate Universe achtige flop word, voor mij mag het 7 seizoenen door en goed einde hebben .. (ST:enterprise had nooit gemaakt mogen worden ..)

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:25
In een vorige aflevering werd gezegd dat die romulan-borg aan boord van The Artifact afkomstig waren van het laatste assimilated Romulan schip, en dat dat een Zhat Vash schip was. Zou het mogelijk kunnen zijn dat het geheim van Zhat Vash dusdanig is, dat het in staat is geweest een Cube compleet uit te schakelen? Dus iets wat zelfs dusdanig erg is dat het zelfs een Stack Overflow (of iets vergelijkbaars) kan veroorzaken bij cybernetics.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-06 23:43
metallicattim schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:48:
Is het echt niet mogelijk om dit topic (en de andere ST topics) op te splitsen?
Post zoals die van @Heroic_Nonsense vind ik geweldig om te lezen! Iemand die helemaal opgaat in het verhaal, zich erin verdiept, erover nadenkt en tot een vette conclusie komt (ik hoop dat je gelijk hebt, zou een super vette verhaallijn zijn, ik houd van Borg verhaallijnen O+ Het zou wel een behoorlijke tactische move van de Borg zijn, niet wat we van ze gewend zijn, maar ze moeten zich aanpassen ;) ).

Maar de zoveelste post over hoe anders het wel niet is, word je toch gewoon koekoek van :X
Dan zit je lekker in het verhaal en hoe iedereen zijn visie er over heeft en dan moet je weer door 10 reacties wurmen over hoe het decor niet mooi is, de kleding niet goed is, etc. etc. 8)7

Neem het F1 topic, daar is een splitsing; 1 topic voor alles over de F1 en en 1 topic over waar je F1 kunt kijken. Zo worden de reacties gefilterd en kunnen alle mensen zich in een ander topic verzamelen die commentaar hebben over hoe het uitgezonden/verslagen wordt.

Misschien kan er zo'n algemeen "Star Trek commentaar topic" komen, waar iedereen zijn mening kan geven over alles, behalve de verhaallijn, laten we dat dan gewoon in het "hoofdtopic" per serie bespreken :)
Voor iedere serie hier moet een topic met $serienaam + Zuur en $serienaam + Fun aangemaakt worden, probleem opgelost.
Mensen die kijken om vermaakt te worden hebben dan een topic, en mensen die alles veel te serieus nemen hebben dan een topic.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:09
vso schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:26:
[...]

voor de rest ik ben banger dat het een Stargate Universe achtige flop word, voor mij mag het 7 seizoenen door en goed einde hebben .. (ST:enterprise had nooit gemaakt mogen worden ..)
Stargate Universe is geflopt niet omdat het slecht was (het was erg goed imo) maar omdat men weer niet tegen verandering kon. Zo zonde, jaren later las ik steeds meer twijfels en spijt 7(8)7

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

(jarig!)
En omdat SyFy gewoon goeie series cancelled op basis van een rating systeem uit het stenen tijdperk :X

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Mutatie schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:46:
Stargate Universe is geflopt niet omdat het slecht was (het was erg goed imo) maar omdat men weer niet tegen verandering kon.
Welnee, hoewel SGU imho (!) een slechte start had, kwam het voornamelijk doordat het uitgezonden werd op SyFy, de zender waar alle goede SF uiteindelijk worden gecanceld. De naam is destijds niet voor niets veranderd van SciFi naar Syfy ...

Six Reasons SGU Was Cancelled
(1) Year-Round Scheduling
(2) The Move to Tuesday
(3) Professional Wrestling
(4) Time-Shifting and Online Viewing
(5) Mid-Season Breaks
(6) … Viewers Just Weren’t There

Climate dashboard

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:09
defiant schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:12:
[...]

Welnee, hoewel SGU imho (!) een slechte start had, kwam het voornamelijk doordat het uitgezonden werd op SyFy, de zender waar alle goede SF uiteindelijk worden gecanceld. De naam is destijds niet voor niets veranderd van SciFi naar Syfy ...

Six Reasons SGU Was Cancelled

[...]
Dat ook, mss een grotere reden (en ik blijf het gevoel hebben dat de SG fans zich blijven verdedigen :+ ). Maar man wat een geklaag destijds..die serie spookt nog door m'n hoofd, wil nog zo graag weten waar het allemaal naartoe zou gaan. Mja kan het mss ook verkeerd hebben, zo ervaarde ik het toen.
Wat SieFie 8)7 wel goed had gedaan imo was BSG, wel een favoriet van me en helemaal af (soort van).

[Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 26-02-2020 21:06]

• snah001
Inderdaad staat SyFy bekend om het cancelen van eigenlijk goede series.
Voorbeelden: Caprica, SGU en The Expanse (die gelukkig door Amazon Prime werd overgenomen).
Battle Star Galactica met James Olmos is er dan een die wel afgemaakt werd en gelukkig maar, een super serie.

• edie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:24
OK, kan het weer over ST: Picard gaan? :)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-06 22:36
Mutatie schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:46:
[...]
Wat SieFie 8)7 wel goed had gedaan imo was BSG, wel een favoriet van me en helemaal af (soort van).
Blijft een topserie, inderdaad. Er zijn trouwens nieuwe afleveringen op komst, gemaakt door Sam Esmail (Mr. Robot): https://www.hollywoodrepo...at-nbcus-streamer-1239018

Star Trek: Picard is wel ok. Het is vooral de nostalgicus in mij die er blij van wordt. Het is (nog) geen topserie maar wel goed genoeg om verder naar te kijken.

Ik keek de eerste 5 afleveringen van seizoen 1 van Star Trek: The Next Generation nog eens opnieuw, en daar werd ik toch wat minder blij van ;-) Het is voor mij een voorbeeld van een serie die ik als kind geweldig vond maar nu toch heel gedateerd oogt en traag aanvoelt. Dan doet de nieuwe Picard-serie het toch heel wat beter. Het is trouwens wel een plezier om Patrick Steward en Jeri Ryan weer te zien.

Mijn lijstje van goed naar slecht: Voyager - Discovery - Enterprise - The Next Generation - Star Trek - DS9. Van de laatste 2 zag ik maar enkele afleveringen en die vond ik helemaal niet leuk, dus afgehaakt.

Picard zou ik momenteel net voor of na Discovery plaatsen. De films van JJ Abrams vond ik trouwens ook erg goed.

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-06 19:47
whiner schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Voor iedere serie hier moet een topic met $serienaam + Zuur en $serienaam + Fun aangemaakt worden, probleem opgelost.
Mensen die kijken om vermaakt te worden hebben dan een topic, en mensen die alles veel te serieus nemen hebben dan een topic.
Dat is wat ik zei in andere woorden, maar ben het absoluut met je eens ;)
Als het effe kan, die topics in een apart ZUUR sub-forum, waar iedereen zijn gal kan spuwen en de rest van de bevolking met rust laat :P :9

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Korras schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:53:
In een vorige aflevering werd gezegd dat die romulan-borg aan boord van The Artifact afkomstig waren van het laatste assimilated Romulan schip, en dat dat een Zhat Vash schip was. Zou het mogelijk kunnen zijn dat het geheim van Zhat Vash dusdanig is, dat het in staat is geweest een Cube compleet uit te schakelen? Dus iets wat zelfs dusdanig erg is dat het zelfs een Stack Overflow (of iets vergelijkbaars) kan veroorzaken bij cybernetics.
Dat is een goede theorie... wie weet wat ze verbergen.

Dat de Romulans een hekel hebben aan AI en cybernetics is nieuwe info die we pas sinds PIC weten (daarvoor is dat niet ter sprake gekomen, toch?). Er wordt wel erg de nadruk op gelegd nu.

Misschien zijn ze zelf niet helemaal biologisch om het zo maar te zeggen. Ik kan niet wachten tot morgen in ieder geval :)

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:Hier graag on-topic blijven over de serie. Ideeën voor een nieuw topic graag bespreken in Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Tweakers Discord

• Goner
  • Laatst online: 15:51

Goner

What can I do you for ?

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:23:
[...]
Dat de Romulans een hekel hebben aan AI en cybernetics is nieuwe info die we pas sinds PIC weten (daarvoor is dat niet ter sprake gekomen, toch?).
Is pas ontstaan waarschijnlijk nadat die "rogue synths" de evacuatie van de Romulans hebben voorkomen door de vloot op Mars te vernietigen ?? En dat zit tussen Next Generation en Picard in ...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het was toch weer een ander soort aflevering; 6.
Picard oogde oud, heel kwetsbaar en vermoeid.

Even dacht ik, ze gaan weer op de emo tour; maar dat viel gelukkig mee.

Leuk om te zien dat Soji ontdekt dat al haar dierbare herinneringen slechts 37 maanden oud zijn.
BTW: handig device; die wil ik ook. 8)

En dan die last minute escape, tig lichtjaar verderop... till we meet again. :)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True