Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
Nice

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben helemaal gelukkig met deze eerste aflevering. Het voelt meer als StarTrek dan alle afleveringen van Discovery samen. En niet alleen omdat Picard de ster is. Het tempo van de serie, de manier van filmen en de onderwerpen die worden aangesneden voelen als "echte" StarTrek, waar Discovery voor mij "yet another SF" is.

StarTrek is altijd een serie van hoop en licht geweest. Geen post-apocalyptisch gedoe.

Wat dat betreft vind ik het wel een beetje spannend, want Picard geeft aan dat de federation niet meer is wat het geweest is en de manier waarop met de Romulans wordt omgegaan is voelt ook niet al te best. Op zich hoeft het geen probleem te zijn. In ST is het belangrijk dat de crew echte helden zijn met een hoge morele standaard, zelfs (of juist) als de wereld het ze moeilijk maakt.

Ik kan niet wachten op de volgende aflevering.

Wat betreft vluchtelingen, ja, dat hoort ook een beetje bij StarTrek (en deze vorm van SF in het algemeen). De buitenaardse werelden, samenlevingen en aliens zijn een manier om van enige afstand te reflecteren op onze eigen wereld. SF maakt het mogelijk om problemen en conflicten uit een andere hoek te zien dan je normale perspectief.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Van wat ik heb begrepen werd de reddingsvloot aangevallen en deels vernietigd voordat ze naar Romulus konden vertrekken. Het is niet dat de Romulans niet welkom waren, het is dat de Federatie werd aangevallen en daardoor bang was om de rest van die vloot weg te sturen (angst voor een mogelijk volgende aanval).

Dus een totaal andere situatie dan wat jij beschrijft.
Ik ga hem herkijken, kijken wat ik gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:54

Pierre

Van nature lui!

Potverdorie ik zit er weer helemaal in, kom maar op met de volgende afleveringen. Heerlijk om Picard weer te zien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21
[Roland] schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:12:
[...]

Ik ga hem herkijken, kijken wat ik gemist heb.
't Is niet alleen de aflevering, ook ander spul zoals de Star Trek short Children of Mars en aardig wat geschreven spul (via reddit.com/r/startrek).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik weet het nog niet.
Een beetje hetzelfde gevoel als bij "Battle Star Galactica"
De originele was erg goed, die serie met dezelfde naam jaren later was waardeloos.

Ja er komen dezelfde spelers in Star Trek Picard maar ik heb totaal nog geen Star Trek gevoel.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Duurde veelte kort, de eerste episode. ;(
Er is heel veel om uit te gaan leggen de komende episodes. Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat.

Kijk nu al uit naar Guinan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:22
Ik kom er niet uit, na het lezen in dit topic, waar ik het nou allemaal kan kijken en welke ik gemist heb?
Of moet ik meerdere aanbieders hebben dan alleen Amazon Prime video?

Of heb ik al iets gemist en is het niet meer te zien, ik ben ná star trek discovery geëindigd te kijken, welke zijn er inmiddels bijgekomen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mel33 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:20:
Ik kom er niet uit, na het lezen in dit topic, waar ik het nou allemaal kan kijken en welke ik gemist heb?
Of moet ik meerdere aanbieders hebben dan alleen Amazon Prime video?
Gewoon, via Amazon Prime video.
Aflevering 1 is net uit. Nu weer een weekje wachten op de volgende episode...

ST Discovery was trouwens via Netflix te bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 25-01-2020 14:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:39:
[...]

't Is niet alleen de aflevering, ook ander spul zoals de Star Trek short Children of Mars en aardig wat geschreven spul (via reddit.com/r/startrek).
Ja, heb ik gelezen vandaar dat ik ook denk dat het vluchtelingen problematiek ook een onderwerp in de serie gaat zijn (zowel voor Romulans als voor Androids). Dat Mars aangevallen werd is volgens mij ook als excuus gebruikt om Romulus niet te hoeven helpen, verder zijn dat losstaande incidenten. Maar goed, ik wil eerst de aflevering terug zien om het even zeker te weten.

[ Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 25-01-2020 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:00
ehtweak schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:04:
Heerlijk, ik heb genoten van Jean-Luc Picard. 8) d:)b

Doe mij maar Chateau Picard i.p.v. de bridge van een willekeurig Starship.

Leuke verhaalopbouw/begin. Dat belooft nog veel interessante wendingen. Ook de zinsspelingen op hedendaagse maatschappelijke issues zijn op bescheiden wijze verweven in het verhaal.
Wel apart om je hond naar je oud-collega te noemen. ;)

Beeldtechnisch vond ik het ook prettig om naar te kijken. Heb gekeken op een 40" HDTV, via de KPN -IPTV STB. Werkt gewoon prima (amazon prime video als device aangemeld)
Chateau Picard lijkt me wel goed.......

"De Borg zijn verslagen Captain Picard....."

"Wat goeeeeeeedd"

"Ohhh, Bommel heeft weer een Tribble gesloopt. Wat een vervelend beest is het toch ook! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Chateau Picard in Californië: ;)
https://heavy.com/enterta...ek-picard-filmed-chateau/

Afbeeldingslocatie: https://img.mshanken.com/d/wso/bolt/2020-01/un_picarda012420_1200.jpg

En zelfs wijn:
https://www.foodandwine.c...-trek-captain-picard-wine

a 2016 Chateau Picard Cru Bourgeois Bordeaux for $60 and a 2017 Special Reserve United Federation of Planets Old Vine Zinfandel for $50
Afbeeldingslocatie: https://imagesvc.meredithcorp.io/v3/mm/image?url=https://static.onecms.io/wp-content/uploads/sites/9/2019/07/chateau-picard-wine-FT-BLOG0719.jpg

Voor de echte trekkies! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
ehtweak schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:16:
Chateau Picard in Californië: ;)
https://heavy.com/enterta...ek-picard-filmed-chateau/

[Afbeelding]

En zelfs wijn:
https://www.foodandwine.c...-trek-captain-picard-wine

a 2016 Chateau Picard Cru Bourgeois Bordeaux for $60 and a 2017 Special Reserve United Federation of Planets Old Vine Zinfandel for $50
[Afbeelding]

Voor de echte trekkies! :+
het was overduidelijk dat dat huisje niet in Frankrijk stond. Daar was het veel en veel te nieuwerwets voor.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 15:22

dr.lowtune

Deugt niet

1e aflevering gezien. Smaakt naar heel veel meer. Het gevoel wat ik bij Discovery een beetje mis, dat had ik hier direct.

Zou dit ze bij Netflix een beetje aan het denken zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:09:
1e aflevering gezien. Smaakt naar heel veel meer. Het gevoel wat ik bij Discovery een beetje mis, dat had ik hier direct.

Zou dit ze bij Netflix een beetje aan het denken zetten?
Netflix heeft er denk ik niet heel veel mee te maken. Zowel Picard als Discovery zijn CBS producties die verkocht zijn voor de internationale markt aan Netflix respectievelijk Amazon. Ik verwacht niet dat Netflix of Amazon veel invloed hebben op de inhoud van de series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:00
Wat een fantastisch begin van de serie. Het verhaal loopt gelijk lekker, en ben erg benieuwd naar de volgende episode.

Het is een verademing dat alles gewoon weer klopt mbt de geschiedenis zoals wij die kennen.

Ik had de episode gedownload maar voor aankomende week komt er gewoon een Amazon abonnement bij. Het is mij die €6 meer dan waard om te laten zien dat content als dit gewardeerd word!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Van wat ik heb begrepen werd de reddingsvloot aangevallen en deels vernietigd voordat ze naar Romulus konden vertrekken. Het is niet dat de Romulans niet welkom waren, het is dat de Federatie werd aangevallen en daardoor bang was om de rest van die vloot weg te sturen (angst voor een mogelijk volgende aanval).

Dus een totaal andere situatie dan wat jij beschrijft.
Wat het iig was, was een compleet andere situatie dan Duinkerk. Waar die analogie vandaan moet komen begrijp ik niet echt (ja misschien beide met civiele schepen, maar je eigen leger evacueren of burgers van de vijand lijkt me een totaal andere situatie).

Verder tot nu toe leuke serie. Ik heb geen die-hard star trek fanaat, dus zal me echt niks uitmaken of het wel of niet een 'echte' Star Trek is, zolang het maar leuk is. Ik was eerst bang dat Picard nogal seniel zou overkomen, maar vooralsnog geen last van.

Overigens vraag ik me wel af als Picard er niet in had gezeten hoeveel Star Trek fans dit nog steeds echte Star Trek hadden gevonden :P . Laten we wel wezen, er worden meer mensen op nogal persoonlijke wijze omgelegd in de eerste aflevering dan in het gemiddelde Star Trek seizoen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 26-01-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eerste aflevering viel me niet tegen. Ik zie velen al vergelijken met ST:D, begrijpelijk maar ik vind het nog wat vroeg om te oordelen.
Qua gevoel doet het allemaal wat traditioneler aan. Weinig zenuwachtig camerawerk, geen lasogen van de flares, gewoon lekker normaal.
Verhaal moet nog blijken, sommige dingen verrassend, sommige erg voor de hand liggend.
Dat Patrick Steward kan acteren wisten we al, maar nu zien hoe de andere karakters zich ontwikkelen. Qua dialoog was het op zich prima, op wat weeïge momenten na.

Al met al een hoopgevende start, hopen dat het alleen maar beter wordt.
Ik denk alleen dat ik om de twee weken ga kijken, één aflevering is gewoon net niks. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik kom net weer een heel leuk interview (wel te kort) tegen...
Naar dit soort interviews kan ik uren kijken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:10
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de shot van de oude Picard en beelden van toen? O+

Ik vraag me af wat de moeder van Dahj ermee te maken heeft, want Dahj heeft (in "ons bijzijn") inderdaad niks verteld over Picard, maar toch adviseert ze haar daar naartoe te gaan.
Mijn 1e gedachte was direct, die zit in het "complot" en weet meer.

Als ik het goed begrepen heb, zijn de Romulans op Synthetics-jacht als wraak op de ontruimingsaanval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

oke .. 1+1=3 ?

ff zonder "spoiler"
je sloopt ff binnen 3 seconden 20 man, maar verrast worden door 2 dingen die je kan ontduiken :? teminste je jumpt 3 verdiepingen maar ontwijkt niet een explosie en zuur ?

Dat Data kon schilderen tja .. alleen het verband met Dahj vind ik meer "slecht geschreven" net zoals de security clearance.. zelfs na decenia moet dat toch ingetrokken zijn ? Het "verborgen" aspect van de personage(s) vind ik dan ach tja .nice maar dan duplicaat ? nah .. cheap

Apart--> Brent Spinner zet dat betreft Data goed neer, net niet menselijk net niet android..

En personal transporters ..niet verhinderen ??

@metallicattim vond het niet echt kippenvel, maar dit is de eerste tweede ST waar ze goed gebruik maken van de leeftijd v.d acteurs .. en de history binnen het "ST universum" ..
ST-TNG had wat episodes met bones,spock,scotty en film met kirk.

Wat ik wel bijzonder leuk vond is de afwezigheid van LCARS touchpaneel .. oftewel minder knopjes maar juist weer next level ..
ach .. na 30 jaar vind ik de tech nogal .. "stilstaan" en vrij "afwezig" bedoel meer te subtiel deze episode

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 27-01-2020 10:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
metallicattim schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:41:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de shot van de oude Picard en beelden van toen? O+

Ik vraag me af wat de moeder van Dahj ermee te maken heeft, want Dahj heeft (in "ons bijzijn") inderdaad niks verteld over Picard, maar toch adviseert ze haar daar naartoe te gaan.
Mijn 1e gedachte was direct, die zit in het "complot" en weet meer.

Als ik het goed begrepen heb, zijn de Romulans op Synthetics-jacht als wraak op de ontruimingsaanval?
Mijn eerste gedachte was: Die moeder bestaat helemaal niet (hologram of iets dergelijks) en alle herinneringeren aan haar zijn fake.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44
Benieuwd waar ze met Bruce Maddox heen gaan. "The Measure Of A Man" was een goede aflevering

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
Ik denk.. dat Dahj (en de tweeling) wel degelijk Lal, of een variant hiervan, zijn. Het zal niet de eerste Soong-type zijn die op het eerste gezicht menselijk zijn. Juliana Tainer, Soong's vrouw, was dat uiteindelijk ook. Die had ook 'echte' huid, kon zweten, huilen, etc, en had een systeem ingebouwd die false bioreadings afgaf. Bloeden is ook wel mogelijk, helemaal als je bedenkt dat Data dat ook heeft gehad.

we will see. :D

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
vso schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:12:
oke .. 1+1=3 ?

ff zonder "spoiler"
je sloopt ff binnen 3 seconden 20 man, maar verrast worden door 2 dingen die je kan ontduiken :? teminste je jumpt 3 verdiepingen maar ontwijkt niet een explosie en zuur ?

Dat Data kon schilderen tja .. alleen het verband met Dahj vind ik meer "slecht geschreven" net zoals de security clearance.. zelfs na decenia moet dat toch ingetrokken zijn ? Het "verborgen" aspect van de personage(s) vind ik dan ach tja .nice maar dan duplicaat ? nah .. cheap

Apart--> Brent Spinner zet dat betreft Data goed neer, net niet menselijk net niet android..

En personal transporters ..niet verhinderen ??

@metallicattim vond het niet echt kippenvel, maar dit is de eerste tweede ST waar ze goed gebruik maken van de leeftijd v.d acteurs .. en de history binnen het "ST universum" ..
ST-TNG had wat episodes met bones,spock,scotty en film met kirk.

Wat ik wel bijzonder leuk vond is de afwezigheid van LCARS touchpaneel .. oftewel minder knopjes maar juist weer next level ..
ach .. na 30 jaar vind ik de tech nogal .. "stilstaan" en vrij "afwezig" bedoel meer te subtiel deze episode

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 19:25
Daarom moet je ook niet "even" zomaar gaan roepen "slecht geschreven o.i.d.".
Alle verwijzingen in de eerste aflevering naar het verleden kloppen gewoon als een bus dus een beetje je huiswerk doen is niet verkeerd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

snah001 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:43:
Daarom moet je ook niet "even" zomaar gaan roepen "slecht geschreven o.i.d.".
Wat een ..... reactie in tegenstelling tot @Webgnome die er geen waarde aan hangt, wees meer zoals hij...
En niet eens deze specifieke painting (dacht er wel aan .. maar wist niet zeker meer) dus je punt is ?

En dat maakt het niet minder "slecht", had meer punt(en) dan 1

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rene451
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 12:18
Ik vind de eerste aflevering echt geweldig. Oke startrek Picard is niet perfect, maar *knip* Het moet wel leuk blijven !

Ik ben begonnen met TOS toen ik 10 jaar was, daarna TNG enz enz. Soms moet je gewoon gaan ziiten,
and enjoy thats all !! ;)

Hou het s.v.p. ook in het topic leuk door geen flamebait/generalisaties te posten.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 28-01-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Mijn vriendin gisteravond, nadat ik haar het filmpje van Data en het schilderij liet zien: "Zullen we TNG gaan kijken?" Yes please O+ Hopelijk is het geen te grote shock voor haar :9

Overigens, knap dat ze een actrice hebben gevonden die echt goed lijkt op het vrouwtje in het schilderij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

metallicattim schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:46:
Mijn vriendin gisteravond, nadat ik haar het filmpje van Data en het schilderij liet zien: "Zullen we TNG gaan kijken?" Yes please O+ Hopelijk is het geen te grote shock voor haar :9

Overigens, knap dat ze een actrice hebben gevonden die echt goed lijkt op het vrouwtje in het schilderij!
Totdat ik een andere bron zie, vertrouw ik het niet eigenlijk :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Andere bron? Hoop dat dit een geintje is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nep. Z'n ma houd het schilderij vast maar wanneer je het geschilderde ziet zijn er geen handen te bekennen.

...

Net op Netflix gekeken, het origineel toont Lal.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@NitroX infinity welke aflevering is het precies?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Net dit weekend die aflevering gezien en het is inderdaad Lal die te zien is op dat schilderij en het is niet de schilderij die te zien is in Picard.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eerste aflevering is een feest van nostalgie, alhoewel ik er nog niet uit ben of ik 'em nu tof vond of niet.
We zijn allemaal een dagje ouder geworden, zeg maar. :+

Het smaakt zeker naar meer, maar...

Het lijkt alsof ze teveel uitgangspunten naar story arcs in één aflevering hebben gepropt.
Had er dan op z'n minst een anderhalf uur durende aflevering van gemaakt, zoals de pilots van vroeger.
Maar dat schijnt met de "verkoop" te maken te hebben of zo. Er zijn volgens sommigen veel dingen uitgeknipt om het in 50 minuten te kunnen proppen.

Verder hoop ik echt dat Stewart het bij zijn rol houdt en niet zijn politieke visie doorduwt in het script van het gehele vervolg van de komende twee seizoenen ( *O* ) aan afleveringen.
Het hoeft niet weer een belerende serie te worden. Wat dat betreft was TNG juist een serie die dingen open hield, met een tendens naar het goede, waar je een traantje van kon wegpinken.
Dat heb ik nu niet.

Graag geen belerende, wapperende wijsvingertjes omhoog over wie aan de goede kant stgaat van het gelijk.
Nergens voor nodig.

Ik houd m'n hart vast, maar ik heb hoop.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
rene451 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 01:06:
Ik vind de eerste aflevering echt geweldig. Oke startrek Picard is niet perfect, *knip* Het moet wel leuk blijven !

Ik ben begonnen met TOS toen ik 10 jaar was, daarna TNG enz enz. Soms moet je gewoon gaan ziiten,
and enjoy thats all !! ;)
Ja dit dus. De serie is, op zijn minst, een stap de goede richting in.

Nu hopen dat we niet met zijn allen gaan azijnzeiken en mierenneuken...maar dit juist gaan steunen.

Wisten jullie dat een jaarabonnement op Amazon Prime slechts EUR4,- per maand is? Kun je gelijk The Expanse ook kijken :9.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 28-01-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:10:
[...]
Wisten jullie dat een jaarabonnement op Amazon Prime slechts EUR4,- per maand is? Kun je gelijk The Expanse ook kijken :9.
Nee, ik zie hier gewoon EUR 5,99 per maand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
epias schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:03:
[...]
Nee, ik zie hier gewoon EUR 5,99 per maand staan.
Je hebt keuze uit 5,99 per maand of 49 per jaar.
Die optie per jaar komt neer op 4,08 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Dat is marketingpraat. Per maand is per maand, niet per jaar. Je kunt ook beginnen over per dag of biertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 21-06 17:24
Ik kwam net achter het bestaan van de Star Trek: Short Treks hier zit ook een prequel van Picard in.

Waar kan ik deze bekijken? Ik ben deze nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
epias schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:03:
Dat is marketingpraat. Per maand is per maand, niet per jaar. Je kunt ook beginnen over per dag of biertjes...
Ik noem duidelijk jaarabonnement in mijn post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
eth0 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:10:
Ik kwam net achter het bestaan van de Star Trek: Short Treks hier zit ook een prequel van Picard in.

https://www.bright.nl/nie...rek-discovery-korte-films
Anders CBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 16:16

Rannasha

Does not compute.

eth0 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:10:

De Short Treks die tussen seizoen 1 en 2 van Discovery zaten zijn te vinden op Netflix in de Trailers & More sectie van Discovery.

De Short Treks die de afgelopen maanden zijn uitgekomen, waaronder de Picard-prequel "Children of Mars", zijn (nog) niet op legale wijze te bekijken buiten Europa. Het is nog niet bekend of, waar en wanneer dat wel zou kunnen.

Overigens voegt Children of Mars weinig toe aan het verhaal. Je mist eigenlijk niets van Picard als je hem niet gezien hebt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
NitroX infinity schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Nep. Z'n ma houd het schilderij vast maar wanneer je het geschilderde ziet zijn er geen handen te bekennen.

...

Net op Netflix gekeken, het origineel toont Lal.
Pfff kun je nou niemand meer vertrouwen online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Da's wel heel triest inderdaad. Het was ook bijna te mooi om waar te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dus de youtube link van @Webgnome is "modified" ?

Beetje /care ... ik vind het nogal "far fetched" om een heel ding/mens van 1 neuron/cel te clonen .. inclusief memory .. (PS in Frank Herberts Dune serie is dit een enorm plothole/punt)
Visioenen tja .. hmmm

Ik vind picard een beetje extreem in alle facetten, iets wat volgens mij de andere captains minder hadden..
Niks gezegd over de acteur .. betere keuze hadden ze niet kunnen maken ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

vso schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:51:
Jup. Staat ook in de beschrijving van die video; "All parody Edits"

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/e/e9/Lal_painting.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/600?cb=20141225183027&path-prefix=en
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Lal

Wel een vermakelijke aflevering, stuk beter dan Discovery zoals een aantal anderen ook al hadden aangegeven. Ik vind wel dat er iets te veel zaken van 'deze tijd' inzitten. Een zak over het hoofd van Dahj? Hadden we geen phasers met stun mode? Een FNN nieuwszender a la CNN/Fox news. En nog meer van dat soort zaken die voor de doorsnee kijker herkenbaar zijn omdat ze van nu zijn maar in Star Trek niet echt logisch zijn..

Oh ja;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

vso schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:51:

Beetje /care ... ik vind het nogal "far fetched" om een heel ding/mens van 1 neuron/cel te clonen .. inclusief memory .. (PS in Frank Herberts Dune serie is dit een enorm plothole/punt)
Visioenen tja .. hmmm

Ik vind picard een beetje extreem in alle facetten, iets wat volgens mij de andere captains minder hadden..
Niks gezegd over de acteur .. betere keuze hadden ze niet kunnen maken ..
Ach ze hebben B4 in een la liggen, die (gedeeltelijk?) info heeft van Data, en Data had Lal weer opgeslagen, dus mwah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Maar waar heeft hij Lal opgeslagen? En bestaat die nog? Die was toch FooBar?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Webgnome schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:59:
Maar waar heeft hij Lal opgeslagen? En bestaat die nog? Die was toch FooBar?
As a final act following her death, Data transferred Lal's memories and experiences into his own brain, ensuring a part of her would live on. (TNG: "The Offspring")
Aldus: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Lal

En met:
A short time later, Data perished while destroying the Scimitar, having voluntarily sacrificed himself to save Captain Picard. B-4 was reactivated so that Picard could tell him of his brother's death, but Picard sadly departed the meeting when his attempts to explain what Data meant to them only confused B-4. With his future uncertain, Picard had noted some of Data's downloaded memories beginning to surface as B-4 begun to sing the song "Blue Skies", which Data had performed at Will Riker and Deanna Troi's wedding. (Star Trek Nemesis)
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/B-4

Zou je dus kunnen zeggen, dat B-4 (eventueel) Lal gegevens zou moeten hebben.

Vandaar ook de titel muziek van afl. 1. ;) Dat is Bleu Skies. :)

EDIT:

Release dates op Prime:
  • Star Trek: Picard episode 1: 'Remembrance' – 23 January (CBS AA), 24 January (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 2: 30 January (CBS AA), 31 January (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 3: 6 February (CBS AA), 7 February (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 4: 13 February (CBS AA), 14 February (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 5: 20 February (CBS AA), 21 February (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 6: 27 February (CBS AA), 28 February (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 7: 5 March (CBS AA), 6 March (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 8: 12 March (CBS AA), 13 March (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 9: 19 March (CBS AA), 20 March (Amazon)
  • Star Trek: Picard episode 10: 26 March (CBS AA), 27 March (Amazon)

[ Voor 30% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-01-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Net aflevering 2 gezien..

Ik begin een beetje te skippen, .. te veel "achtergrond" info aan elkaar geritst.. en begrijp me niet verkeerd dat is juist wat ik wel waardeer van ST .. maar ik mis de vaart in de trein .. het voelt niet alsof een trein op gang komt maar die trein gaat ook nog eens berg op met een rits van karretjes erachter waar je koud van word.

smaakt naar meer maar .. hmmm

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@vso this al een oude man heh :> :o

Dori moet ik nog een dag wachten op amazon

Dankje @Illegal_Alien hier hebben we wat aan.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:16

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vandaag heb ik aflevering 1 gezien en ik denk er met veel plezier aan terug. Voor mij smaakt het naar meer en ik kan niet wachten tot ik aflevering 2 kan kijken! Het voelde heel vertrouwd, had ik maar de tijd om weer alle TNG films te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
Ep2 duurde te kort naar mijn idee. ;(
Weer een week wachten op de volgende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zojuist aflevering 2 gekeken.
Heerlijk, het mysterie wordt alleen maar groter.

Prachtige uitspraak van Jean-Luc: "ik heb het niet zo op Science Fiction; nooit begrepen wat er zo interessant aan is..." Terwijl een boek van Isaac Asimov terzijde wordt gelegd. :+

spoiler:
Leuk om te zien hoe een Borg kubus en borgjes uit elkaar worden gesloopt en geanalyseerd.
En geheime diensten/genootschappen die hun sneaky plannetjes proberen uit te voeren.
Daarnaast wat forensische truukjes om gedane gebeurtenissen te onthullen.

Ga zo door. Ik kijk uit naar volgende week vrijdag. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Commodore Oh de Vulcan is Hillary Clinton?
Gaat het dan toch niet over Trump? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HMC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:30:
Neeee joh. O-)
Iedere gelijkenis en/of overeenkomst met bestaande personen en/of gebeurtenissen is niet relevant en niet van toepassing noch direct of indirect bedoeld.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik vind The Federation inmiddels aardig raar afgebeeld. Wat is er gebeurd?
Ik hoop dat ze daarop ingaan.

Het is voorlopig zeer goed vermaak. :D
Al springt het nog net iets teveel van hot-naar-her.
Zou willen dat ze hun tijd nemen om plots mooi uit te werken.
Ben er ook zeker van dat dat gebeurt als ze de serie de tijd geven om zich te ontwikkelen.

Vraag me eigenlijk af, of, als er nog een derde STD serie komt, er nog maar iemand naar zou kijken, nu we dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
HMC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:38:

Vraag me eigenlijk af, of, als er nog een derde STD serie komt, er nog maar iemand naar zou kijken, nu we dit hebben.
Ik in elk geval wel. Ik heb ruimte voor meer dan 10 nieuwe Star Trek-afleveringen per jaar 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[...]
spoiler:
Als ik de tijdlijn, me een beetje kan herinneren hebben ze de Dominion war daarvoor ook al gehad met flinke verliezen, en nu Mars, ik denk dat de Federation meer naar een oorlogsmachine gaat. (Zie ook de Defiant van DS9 als uitprobeersel.).

Wolf 359: 2366
Dominion war: 2375
Voyager: 2371 - 2377
Planetia: 2385
Pickard serie: 2399

Dus ik denk dat ze het zat waren o, zovele verliezen te lijden zonder dat ze iets terug konden doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-01-2020 19:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NitroX infinity

[...]
Iemand op Reddit heeft dit imho redelijk goed uitgelegd;
I posted this in r/Picard and it was suggested I also post here.

Good reasons in canon why we aren’t returning to the Federation of the TNG era

Some of the recent social media commentary especially after Sir Patrick’s recent interviews are commenting negatively regarding the news that the Trek universe is reportedly much darker and less optimistic than in the TNG era. Aside from the decision of the show’s creators to reflect life in the 2020s, I would argue that the ST universe hasn’t existed in the same way since the end of season 1 of TNG.

When TNG started the Federation was at peace, and growing. The Klingon Empire was cooperating with the Federation, the Romulans hadn’t been seen for decades and the Cardassians were in control of their own part of the quadrant, in occupation of Bajor. As is stated at points during the first season the planets in the federation had eradicated poverty, hunger and currencies and worked together for the greater good. Starfleet was involved in diplomacy, to grow the Federation further, and the Galaxy Class starships with quarters for families, luxurious interiors and holodecks are very much ships of peacetime.

Then it all starts to go wrong for the Federation and the Alpha Quadrant from the point of the attempted alien conspiracy and the return of the Romulans. The Ferengi also move into Federation space to trade and steal. Q warns humanity not to be too proud of what they seem to have accomplished by showing Picard how easily things can regress. Though season 2 of TNG the political situation gets worse and starfleet starts to become more militaristic in the knowledge of the Borg threat. AI emerges as a threat again in a couple of episodes and Data’s rights case is a pivotal episode related to that. By the end of season 3 threats to peace with the Klingons have become apparent and at the battle of Wolf 359 starfleet and the federation has heavy losses. Issues relating to the risks children and families face in space recur; it’s just not safe or wise to have them on board ships anymore. In TNG’s later seasons the Cardassians become a threat, and the Enterprise has to deal with dilemmas relating to terrorism, rights of societies versus individual freedom, the ongoing Klingon internal problems, Romulan meddling, corruption in Starfleet and more. By season 7 we are way closer to the universe of Picard than that of first season TNG.

Next you have further Borg attacks (First Contact) and then the war with the dominion. Newer starfleet ships like the Enterprise E, the Defiant and Voyager are arguably warships. All look leaner and meaner, have bigger weapons and tough shielding. Uniforms get darker and darker with each iteration. Ship bridges get darker - it’s like the universe of Yesterday’s Enterprise for real. Insurrection again has another dodgy admiral showing starfleet again has real issues at the very top. Where are we by the time of Nemesis and end of Voyager? Slave holograms, Romulus an absolute mess with the entire senate killed, ripe for a military / Tal Shiar takeover, still not having resolved their issues with the Remans or Vulcans for that matter. Add to that the most optimistic individual and pioneer sentient AI is dead.

Picard himself is not the same man as at the start of TNG. He lost his family, the 2 “sons” he in some ways raised (Data and Wesley) are gone, as are 2 of his lynchpins (Riker and Troi). I also sense he will feel he failed in regard to Shinzon, another son figure in a way.

From that point I feel it’s totally believable for the Federation and Picard to be where they are “now”. To ignore the impact of all that storytelling would have been a huge mistake. The official list of suggested episodes and films to watch to get ready for Picard relates to all of the above as well as what becomes of all those former Borg drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Waar ik nieuwsgierig naar ben is of er verwijzingen in de nieuwe ST:Discovery S3 gaan zitten naar ST: Picard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-07 19:14

Chakotay

Lick here to continue

@ShellGhost eerder andersom denk ik, Discovery S3 speelt (in ieder geval in het begin) nog zo'n 850 jaar verder in de toekomst. Dat maakt het wat lastig om te verwijzen naar zaken die nog niet gebeurd zijn :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Was een mooie 2de aflevering en de goede tijden van Star Trek zijn nu echt terug.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Ik denk niet dat commodore Oh een Vulcan is ... gezien de onderonsjes met Rizzo en Narek.

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 03-02-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik mag hopen dat er enige communicatie is tussen de twee productie teams (discovery / picard). Dit kan heel goed of heel slecht gaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Goner schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Ik denk niet dat commodore Oh een Vulcan is ... gezien de onderonsjes met Rizzo en Narek.
Naja, dat is wat mij betreft dus de vraag: is de federation/starfleet zo compromised dat de romulans een aantal spionen in hoge positie's hebben zitten waaronder Oh, of is het starfleet die dit smerige spelletje speelt? Ik schat meer het eerste, maar heb het gevoel dat het een beetje in het midden werd gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Oh zegt tegen Rizzo dat de zij de 2 acties tegen Dahj verprutst heeft (1e mislukt, 2e heeft getuigen) en die werden zo te zien door Vulcans Romulans gedaan ...

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 03-02-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik mmoet zeggen dat ik in deze serie het vershcil tussen vulcans en romulans wel klein vind. Viel het jullie truowens ook op dat er een vrouwelijk personage met een rood/wit gezicht zowel binnen Starfleet te zien was als op de Borg cube?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Webgnome schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:58:
Ik mmoet zeggen dat ik in deze serie het vershcil tussen vulcans en romulans wel klein vind. Viel het jullie truowens ook op dat er een vrouwelijk personage met een rood/wit gezicht zowel binnen Starfleet te zien was als op de Borg cube?
Ja dat was me al opgevallen.

en als je TNG bekijkt zie je dat spock op de romulain homeworld ronddobbert, en er is nooit ontkent dat ze verschillen sterker nog .. en na paar eeuwen lijkt me het niet onlogisch als je rond mensen hangt dat je wat zaken overneemt..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
vso schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Ja dat was me al opgevallen.

en als je TNG bekijkt zie je dat spock op de romulain homeworld ronddobbert, en er is nooit ontkent dat ze verschillen sterker nog .. en na paar eeuwen lijkt me het niet onlogisch als je rond mensen hangt dat je wat zaken overneemt..
Ze zijn ook biologische families @Webgnome
The Romulans were biological cousins of Vulcans, descended from those who rejected Surak's reforms during the Time of Awakening.
A group of dissenters, known as "those who march beneath the raptor's wings", did not accept Surak's teachings, and left the planet Vulcan at this time. This group later settled on the planets Romulus and Remus and become the Romulan species, eventually forming a vast and powerful interstellar empire
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Vulcan-Romulan_history

[ Voor 26% gewijzigd door Mel33 op 03-02-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 09:50

NetAmp

"for indoor use only"

Dan zou ze haar (intergalactische) e-mails moeten opslaan op haar eigen server. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
NitroX infinity schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Iemand op Reddit heeft dit imho redelijk goed uitgelegd;

[...]
Mooie uitleg! Ik kan me er wel in vinden, na zoveel tegenslagen en vziw weinig positiviteit, kan ik me voorstellen dat zelfs Starfleet zich moet gaan aanpassen.
Wellicht dat er ook wat minder tijd/energie in wetenschap is gestoken, als je je te druk moet maken over oorlogen. Vandaar dat er misschien minder "snufjes" te zien zijn in de serie, vooralsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
We hebben dan ook nog maar twee afleveringen gehad..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Webgnome schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:35:
We hebben dan ook nog maar twee afleveringen gehad..
3 .. :+

Hmmm het einde van ep3. is echt "wauw" .. maar de episode is op zich "beter" ..

zonder spoilers..
Vergeleken met ep1,2 en de "langzame" uitgebreide .. vertellende pas .. tja erhm "skip" IDGAF
ik meende bekende deuntje(s) te horen ..

Maaruh .. zucht weer een week wachten

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 11:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Daar gaan we hoor!

spoiler:
Engage!

Is het al donderdag? O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07 13:11

superwashandje

grofheid alom

metallicattim schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:23:
[...]
Wellicht dat er ook wat minder tijd/energie in wetenschap is gestoken, als je je te druk moet maken over oorlogen. Vandaar dat er misschien minder "snufjes" te zien zijn in de serie, vooralsnog.
als ik me niet vergis zijn juist tijden van oorlog/spanning grote drijfveren voor de ontwikkeling van techniek. zie vooral de WOII en de koude oorlog.
dit om maar de voorsprong te behouden of krijgen tov het andere team :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

superwashandje schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:41:
[...]

als ik me niet vergis zijn juist tijden van oorlog/spanning grote drijfveren voor de ontwikkeling van techniek. zie vooral de WOII en de koude oorlog.
dit om maar de voorsprong te behouden of krijgen tov het andere team :)
hmmm ... waarom zijn wij mensen (europese) pas 100 jaar bezig.. daarvoor is er niet echt veel vooruitgang geweest .. waar we stonden scheten & plaste we als mens .. nog net niet in je bed .. (er wel naast) ..

De mensheid kan heel slecht tegen snelle ontwikkeling, wij zijn niet zo flexibel.

Star trek(onder andere) is grappig genoeg een veel grotere drijfveer en kennis verbreding dan de oorlog durf ik bijna te zeggen.. mensen zijn ga nadenken over hoe kunnen de concepten in de show nu werkelijkheid worden.. zie TOS en TNG bv en Picard nu (computer interface bv) knopjes,touch en nu "holoscherm"

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
omg die TNG tune die speelt in de laatste secondes van de aflevering.. en dan die engage! 3x gekeken :D

Baalde wel dat het schipdesign geen Starfleet is. Maar het is natuurlijk een burgerschip dus het is wel logisch...

[ Voor 36% gewijzigd door Basekid op 07-02-2020 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[zojuist aflevering 3 gekeken]
Die blik op JLP z'n gezicht... meesterlijk! Engage! 8)

Zo zie je maar weer, hoe belangrijk een goede acteur is. Patrick Stewart kan met één gezichtsuitdrukking zoveel overbrengen. Petje af. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 07-02-2020 16:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ehtweak schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:33:
[zojuist aflevering 3 gekeken]
Die blik op JLP z'n gezicht... meesterlijk! Engage! 8)

Zo zie je maar weer, hoe belangrijk een goede acteur is. Patrick Stewart kan met één gezichtsuitdrukking zoveel overbrengen. Petje af. _/-\o_
Noem me maar gek, maar dat vond ik wel kippenvel momentje _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Ik kijk de serie met veel plezier. Heel wat minder drama dan disco :)

Ik kan ook duidelijk merken dat Kirsten Beyer meeschrijft. Één van mn favo ST boekschrijvers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:05
Basekid schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:27:
omg die TNG tune die speelt in de laatste secondes van de aflevering..
Ik dacht eerder in de aflevering ook nog een bekende melodie te horen, niet zeker of het specifiek van tng was.

Ik moet zeggen dat ik de serie heerlijk vind om te kijken. Het is geen flashy actierijke serie, maar dat juig ik juist toe. Ik hoop dat er gaandeweg nog diverse cameos zullen zijn en uiteraard het ruimtereizen.

De crew tot nu toe weet mij echter nog niet echt te overtuigen. Hopelijk vind daar nog wat character building plaats. Wel leuk dat ze niet voor de meeste jonge en aantrekkelijke acteurs/actrices gaan (hoewel Orla Brady er echt wel mag zijn op haar 58e :o).

Een (onvermijdelijk) minpuntje vind ik wel dat het duidelijk is dat Patrick Stewart aardig op leeftijd is. Met momenten ziet hij er toch wel fragiel uit helaas. Hij zal het van z'n dialogen moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Langzaam wordt duidelijk dat de eerste 3 afleveringen gebruikt worden om de kijker het wie wat waar van deze nieuwe serie duidelijk te maken.
Waren we bij TNG en de vorige series gewend dat bijna (op de dubbele afleveringen over het zelfde onderwerp na) ieder aflevering een op zich zelf staand verhaal was (wel binnen een ruime verhaallijn)
hebben we met deze serie te maken met een verhaallijn die aaneengesloten over ten minste 2 seizoenen uitgesmeerd gaat worden.
Eigenlijk waar ze bij Star Trek Enterprise mee begonnen zijn.
Daarom komt het voor diegenen die gewend waren aan de 1 aflevering verhaallijnen van de "oude" series nogal traag en actieloos over.
Tja en als je de omschakeling dan niet kunt maken dan valt het tegen.
Persoonlijk vind ik dat het goed is om toch op een nieuwe wijze Star Trek te brengen en als de verhaallijn zich verder ontvouwt zal het alleen maar beter worden.
Aflevering 3 is daar een goed voorbeeld van want daar begint de serie feitelijk pas echt te leven.
Op deze manier blijf je wel telkens met verlangen uitkijken naar de volgende aflevering.
Knap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17
snah001 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:10:
Daarom komt het voor diegenen die gewend waren aan de 1 aflevering verhaallijnen van de "oude" series nogal traag en actieloos over.
Ik heb onlangs Deep Space Nine weer eens gekeken en ben nu ondertussen bij seizoen 6 van Voyager maar ik moet juist zeggen dat die series in vergelijking met tegenwoordig traag en actieloos overkomen. (En desondanks kijkt het nog steeds lekker weg)

Ja binnen een aflevering is het misschien wat sneller maar het grote verhaal duurt maar met die 24 afleveringen per seizoen voor 7 seizoenen. Soms voegt een aflevering helemaal niets toe aan het grote verhaal en is het puur character building

Juist de huidige series die uit 10 afleveringen per seizoen bestaan en daarin een verhaal vertellen zijn veel compacter en bevatten meer verhaal en minder “noise” er is veel minder filler nodig in zo’n kort seizoen.

Veel verhaal en weinig actie scenes ≠ traag en actieloos.

Er is voor beiden iets te zeggen maar persoonlijk prefereer ik tegenwoordig het huidige model, mits goed uitgewerkt, en dat lijkt in geval van Picard wel zo te zijn, ik heb echt al weer zin in de volgende aflevering en wil echt weten hoe het allemaal verder gaat. Bij Discovery had ik dat veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@snah001 oei daar snij je iets aan zeg, das een lange discussie waard haha

Nee maar om nou nog 30 afleveringen te maken zoals het altijd in star trek, TNG, Voyager, enz was, kan je haast niet doen omdat je met de oude crew zit. En de nieuwen niet echt aanslaan. We houden nog vast aan Kirk Spock, Picard Data, en dat soort fenomenen.
Acteren is niet meer te doen voor hun op deze leeftijd. Ik snap de Picard nog wel, “laten we nog 1 doen, waar alles mogelijk is” Maar geen seizoenen meer waar heel veel van de bekende acteurs wordt gevraagd.
ergens snap ik dit wel.

Discovery slaat ook niet echt aan, ja wel om de verwijzingen en evt verwachtingen die we hebben als kijker. Maar ik kan geen fav kiezen uit de nieuwen, anders dan die 4 die ik al noemde en dan Janeway en 7 of 9.

Dat verklaard ook de keus om elke aflevering een op zich zelf staand verhaal te geven vroeger, en dus de fav niet dood te laten gaan zoals tegenwoordig wel het geval is.

Kheb er geen verstand van, maar dit is wat ik zo opmerk. This ook een afscheid van de ouden irl
Tenminste dat is nu wel mogelijk om te doen.

Net als de andere “star” serie, daar gaat het ook om steeds dezelfde karakters.

Maar je kan ook zeggen dat het tegenwoordig niet meer realistisch is dat een hele crew het overleeft (game of Thrones senarios) Dus misschien komt er nooit weer zoals het was. Gelukkig kan ik het allemaal terug kijken wanneer ik wil en er weer van genieten :> (heerlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:12

Spooksel

Spooksel!

Het goed uitsmeren van de rode draad over een of meerdere seizoenen is zeker wel een pluspunt voor mij. Dat was het al destijds bij Star Trek: Enterprise vanaf seizoen 3! Dat format werkt lekker voor de huidige generatie binge watchers :)

Persoonlijk vind ik 10 afleveringen per 'seizoen' van tegenwoordig wel wat te kort eigenlijk. Ik snap dat je dat 24-27 eps voor een seizoen van vroeger niet zo snel meer doet, maar minimaal 15 moet toch wel kunnen. Het 'scheelt' dat het in dit geval wekelijks online komt, dan heb je nog 2,5 maand iets te doen ermee.

The Expanse bijv afgelopen december dropt dan in 1x alle 10 de eps online, die binge je in 2 avonden en heb je daarna weer een jaar lang niks te doen :(

[ Voor 22% gewijzigd door Spooksel op 09-02-2020 14:21 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Spooksel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:18:
Het 'scheelt' dat het in dit geval wekelijks online komt, dan heb je nog 2,5 maand iets te doen ermee.

The Expanse bijv afgelopen december dropt dan in 1x alle 10 de eps online, die binge je in 2 avonden en heb je daarna weer een jaar lang niks te doen :(
En ik heb liever dat alles direct online komt, zodat ik zelf kan kiezen wanneer ik iets kijk en ik bepaalde details niet vergeet die in een vorige aflevering naar voren kwamen. Dat het verhaal een langzame opbouw heeft is prima, maar dat ik hier elke keer een week op moet wachten... dat vind ik waardeloos.

Maar zoals je ziet, is dat voor iedereen anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Spooksel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:18:
Het goed uitsmeren van de rode draad over een of meerdere seizoenen is zeker wel een pluspunt voor mij. Dat was het al destijds bij Star Trek: Enterprise vanaf seizoen 3! Dat format werkt lekker voor de huidige generatie binge watchers :)

Persoonlijk vind ik 10 afleveringen per 'seizoen' van tegenwoordig wel wat te kort eigenlijk. Ik snap dat je dat 24-27 eps voor een seizoen van vroeger niet zo snel meer doet, maar minimaal 15 moet toch wel kunnen. Het 'scheelt' dat het in dit geval wekelijks online komt, dan heb je nog 2,5 maand iets te doen ermee.

Ik zit hier heeeeel dubbel in.
Ik vind het zeer fijn om alles in een keer te kunnen kijken zoals ik gedaan heb met The Witcher en Altered Carbon. Maar ik "viel" daarna wel in een zwart gat. Er is na die tien niks nieuws meer.
Een week lang wachten op een volgende aflevering vind ik ook bloedirritant, maar zo duurt het wel even voordat het zwarte gat zijn intrede doet. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
Ik moet eerlijk bekennen dat ik liever een formaat heb zoals de oude star trek series zoals DS9, TNG of Enterprise. Oftewel het format waar er 24 afleveringen zijn waar van alles in gebeurd en zo nu en dan komt de hoofdlijn van het verhaal weer op poppen. Dat werkt voor mijn gevoel toch lekkerder dan een film die men in 10 stukjes van een uur heeft opgedeeld.

Als ik nu naar DS9 kijk dan vind ik het juist fijn dat er van alles en nog wat gebeurd en dat we de characters echt goed leren kennen met zo nu en dan (vanaf seizoen 5 eigenlijk) een echte dikke rode draad. Als je het goed doet dan zorgt die rode draad er namelijk voor dat je blijft kijken. Als je alleen maar met je rode draad bezig bent kom je op den duur in de knoop omdat het wel leuk moet blijven. Dat is het manco , naar mijn mening, van de huidige series dan ook. Als de rode draad er in een seizoen doorheen is gejast dan komt het bijna nooit meer tot een zelfde niveau.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

LA-384 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:55:
[...]
De crew tot nu toe weet mij echter nog niet echt te overtuigen.
Ik zat me maar af te vragen waar ik Raffi van ken ... kon er niet op komen. Dus maar opgezocht ; de baddy in Blindspot !!
Blijkbaar vallen er mensen over het feit dat ze Picard aanspreekt als JL ? Zou 'niet gepast' zijn ... :?

Oh en iets heel anders ; hoe zit het met de 'moeder' van Dahj en Soji ?? Eerst stuurt ze Dahj terug naar Picard, terwijl Dahj helemaal niets heeft gezegd over Picard. En nu vertelt ze Soji dat alles OK is met haar zus en dat ze een puppy heeft ?!

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 12-02-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:11

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Goner schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Ik zat me maar af te vragen waar ik Raffi van ken ... kon er niet op komen. Dus maar opgezocht ; de baddy in Blindspot !!
Blijkbaar vallen er mensen over het feit dat ze Picard aanspreekt als JL ? Zou 'niet gepast' zijn ... :?

Oh en iets heel anders ; hoe zit het met de 'moeder' van Dahj en Soji ?? Eerst stuurt ze Dahj terug naar Picard, terwijl Dahj helemaal niets heeft gezegd over Picard. En nu vertelt ze Soji dat alles OK is met haar zus en dat ze een puppy heeft ?!
Raffi en Picard hebben een bijzondere band, welke dat is, moet nog blijken... oh en Beverly Crusher noemde hem ook bij zijn voornaam.

De moeder van Soji en Dahj is niet echt natuurlijk (robotmeisjes hebben geen moeder); het zou een echt persoon kunnen zijn (Maddox via een deepfake?) of een construct dat in hun geheugen is aangebracht om de dorment programmering aan te bieden aan hun bewuste programmering te koppelen.

Aangezien ze emoties hebben (anders dan dat Data had) kan het ook een coping mechanism zijn om de emoties te verwerken, maar ik acht de andere opties waarschijnlijker :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:19:
[...]
De moeder van Soji en Dahj is niet echt natuurlijk (robotmeisjes hebben geen moeder);
Daarom schreef ik ook 'moeder' (tussen quotes) ...
Maar wie bestuurt dat hologram ? Heeft niet veel goeds in de zin, lijkt me.

• Mel33
Doen we niet meer aan spoilers?
Ik heb amazon prime video en kijk een dag later pas.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dit gaat over afleveringen 1 tm 3, dus vorige week ... ?

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 13-02-2020 10:23 ]

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:11

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mel33 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:14:
Doen we niet meer aan spoilers?
Ik heb amazon prime video en kijk een dag later pas.
Dit gaat inderdaad over eps 1-3, dus spoilertags hoeven niet meer volgens de op GoT geldende regels.

Ik kijk ook via AmPri, dus kan morgen pas ep 4 zien :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Mel33
Goner schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:22:
Dit gaat over afleveringen 1 tm 3, dus vorige week ... ?
Oke maar ook dan zijn er mensen die het niet hebben gezien, en haha als ik het probeer te vermijden te lezen dan weet ik niet om welke week het gaat natuurlijk haha.

Maar ik heb het niet persoonlijk tegen jou hoor, meestal doe we dat wel verbergen in dit soort topics

• Raymond
  • Laatst online: 14:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door Raymond op 13-02-2020 10:42 . Reden: voegt niks toe ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste