Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 13:22
Ik heb er in elk geval erg veel zin in.

Ik ben momenteel bezig met een rewatch van Voyager en ik ben altijd wel fan geweest van de Borg en specifiek ook 7 of 9 dus dat was wel een erg aangename verassing in de trailer. Ik ben ook erg benieuwd hoe de Borg zich ontwikkeld hebben in de afgelopen 20 jaar en vooral ook hoe zij in beeld gebracht worden anno 2019.

Maar wat ik vooral erg fijn vind: Eindelijk weer de toekomst in en voor het eerst sinds Voyager géén prequel Star Trek. Enterprise en Discovery zijn leuk maar nu kunnen we eindelijk weer vooruit en leuke verhaallijnen krijgen die niet de bestaande canon/characters krom hoeven de buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Zal mij benieuwen of we nog een Janeway voorbij gaan zien komen, is tenslotte toch een beetje de borg expert. Of anderzijds misschien een robert picardo cameo de doc is tenslotte toch de gene die die altijd met de implantaten van seven bezig was 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik was ook fan van de Borg en dus niet van Voyager, alwaar ze hen gedeklasseerd hebben tot Lego poppetjes. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:26

dr.lowtune

Deugt niet

Slaah_007 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:42:
Zal mij benieuwen of we nog een Janeway voorbij gaan zien komen, is tenslotte toch een beetje de borg expert. Of anderzijds misschien een robert picardo cameo de doc is tenslotte toch de gene die die altijd met de implantaten van seven bezig was 😊
Als "Janeway" uit haar gevangenis pakje is wellicht ;) (volgens mij komt het laatste seizoen OITNB dit jaar uit). Daarna zoekt ze wellicht een nieuw project...admiral Janeway ofzo?

Robert Picardo, die ben ik naar mate de serie vorderde wel steeds meer gaan waarderen.

Neelix daarentegen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04:11
dr.lowtune schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:37:
[...]

Als "Janeway" uit haar gevangenis pakje is wellicht ;) (volgens mij komt het laatste seizoen OITNB dit jaar uit). Daarna zoekt ze wellicht een nieuw project...admiral Janeway ofzo?

Robert Picardo, die ben ik naar mate de serie vorderde wel steeds meer gaan waarderen.

Neelix daarentegen.....
Oo ja Neelix is wel de minste van die crew. Picardo is werkelijk fenomenaal. Voor mij op gelijke hoogte als Data, legendarisch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dr.lowtune schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:37:
Zoiets zal het moeten zijn. Mulgrew past voorlopig nog niet in een kapiteinsstoel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35

Sebazzz

3dp

Markie577 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:18:
Misschien is de vrouw die B4 opent Beverly Crusher?
Nee, check maar 1:10 op de trailer. Het is die meid.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Zoiets zal het moeten zijn. Mulgrew past voorlopig nog niet in een kapiteinsstoel. :P
Haar moest ik even google'n van hoe ze er nu uit ziet maar die is wel wat pondjes aangekomen ja :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:29:
[...]

Haar moest ik even google'n van hoe ze er nu uit ziet maar die is wel wat pondjes aangekomen ja :/
Was perfect voor haar rol in Orange is The new Black.
segil schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:01:
Data?

* segil kan zich een gesprek herinneren van Brent Spiner met een bezoeker +/- 10 jaar geleden tijdens een Fedcon editie en hij vertelde dat hij nooit, maar dan ook nooit meer data zou spelen.

Ben benieuwd hoe 'ie z'n belofte zal nakomen 8)
Ik hoop het. Niks tegen Brent maar anders wordt het wel echt een bejaardensoap.

[ Voor 45% gewijzigd door CurtPoindexter op 23-07-2019 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mutatie schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:18:
[...]

Oo ja Neelix is wel de minste van die crew. Picardo is werkelijk fenomenaal. Voor mij op gelijke hoogte als Data, legendarisch :)
Hij had een goede rol in voyager maar ik vond hem toch vaak te slap en te aardig. Zeker de laatste seizoenen was ie wat slapjes.
En Kate Mulgrew begon zwaar te overacteren in de laatste seizoenen...
Visgek82 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:28:
Ent was wat mij betreft super, en had groot potentieel had de serie meer tijd gehad. voy zag ik altijd een beetje als de fastfood star trek..wel lekker, maar door gebrek aan goede scripts en karakter ontwikkeling vulde het niet echt. Wat dat betreft waren de andere series echt veel beter , in het bijzonder ds9. net als Babylon 5 trouwens, maar dat is geen star trek :)
Als voyager iets heeft is het wel goede karakters imo. Het zijn juist de karakters en de uitwerking van de verhalen die voyager zo'n sterke serie maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Salvatron op 24-07-2019 22:36 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik wil een soort samensmelting tussen de laatste seizoenen van NGT, Enterprise en Voyager. Dan komt alles goed. <3 Liefst wil ik graag Q en Q-universum weg hebben, geen rare magie en telepathie-stuff. Gewoon echt technologie, ontdekken en relaties onderling. Dat maakt ST tot ST. En geen lense flare en tranen over de wangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:59
@Ivysaur Q hoeft van mij ook niet voor ST Picard, maar ik ben het niet met je eens dat Q geen ST zou zijn. De afleveringen met Q in TNG, waaronder zelfs de pilot aflevering, zijn voor mij ook echt ST. Buiten dat het vaak ook een flinke dosis humor met zich meebracht. >:)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Ik vind Q echt geweldig! Mooi karakter en leuke uitbeelding van het concept. Echt wel ST in die tijd, het begon er zelfs mee en zijn een aantal van mn favoriete afleveringen. Maar dit gaat niet meer passen in een modernere ST serie tenzij ze het serieuzer ofzoiets maken. Hoe leuk ik Q ook vond, hij hoeft niet in de nieuwe serie voor mij

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 25-07-2019 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 16:45

Rannasha

Does not compute.

CBS denkt al na over seizoen 2 van ST:Picard. Ze zijn met Robert Picardo ("The Doctor", VOY) in gesprek over een mogelijke rol in het volgende seizoen.

bron

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Rannasha Eerst maar seizoen 1 doen. Niet verkijken. Seizoen 2 verklapt al de eener en laatste aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Make it so!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 10:42
Mijn god, die teaser. Ik heb Voyager al zo vaak gezien en al zo lang verlangd naar een degelijke opvolger. Hopelijk wordt dit het, want hoewel ik de huidige "nieuwe" reeks op Netflix niet slecht vind is het lang geen Voyager of TNG. Fingers crossed!

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat is die Picard oud geworden, maar zijn stem blijft geweldig!

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 02:29

Radeon

Today is a good day to die

Er komen ook weer 2 strips uit (Countdown: Picard) medio november en in februari komt er een nieuwe paperback uit die net voor de het begin van Star Trek Picard afspeelt namelijk The last best hope geschreven dor Erma McCormack die al 8 ST boeken heeft geschreven. Om zo al wat meer achtergrond te geven over wat er is gebeurd na ST. Nemesis en Star Trek Picard.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mutatie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 00:30:
Ik vind Q echt geweldig! Mooi karakter en leuke uitbeelding van het concept. Echt wel ST in die tijd, het begon er zelfs mee en zijn een aantal van mn favoriete afleveringen. Maar dit gaat niet meer passen in een modernere ST serie tenzij ze het serieuzer ofzoiets maken. Hoe leuk ik Q ook vond, hij hoeft niet in de nieuwe serie voor mij
Q was vreselijk irritant en leuk tegelijk, werelds geacteerd. Het beste van het karakter was echter de morele dilemma's die hij met zich mee bracht, dat zie ik graag ook in een nieuwe serie weer terug. Het karakter hoeft van mij niet, het is geen TNG2 of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:44
Radeon schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:31:
Er komen ook weer 2 strips uit (Countdown: Picard) medio november en in februari komt er een nieuwe paperback uit die net voor de het begin van Star Trek Picard afspeelt namelijk The last best hope geschreven dor Erma McCormack die al 8 ST boeken heeft geschreven. Om zo al wat meer achtergrond te geven over wat er is gebeurd na ST. Nemesis en Star Trek Picard.
2 stips? Of 1 strip en 1 boek?

Ik heb de Star Trek: Picard Special Edition Hardcover alvast gereserveerd. Klikbaar voor diegene die ook interesse hebben.

PS: Mocht iemand weten waar ik de stip(s) kan bestellen/reserveren, dan hoor ik het graag!

EDIT: Ik zie net dat hetgeen ik heb gelinkt, totaal iets anders is :+

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 11-08-2019 18:53 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 04-07 15:40

NetAmp

"for indoor use only"

michel2506 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:30:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de Borg zich ontwikkeld hebben in de afgelopen 20 jaar en vooral ook hoe zij in beeld gebracht worden anno 2019.
off-topic: Inmiddels hebben de Borg ingehaakt op allerlei IoT-toepassingen op aarde, via LoRa (maar dan ook écht Long Range ! :+ ). En hebben ze USB(org) powerbanks, zodat ze minder vaak hoeven "standby staan" (opladen) in hun 'alkoof'. :P Excuus, kon het niet laten!

on-topic: Nu er nóg meer mogelijk is met CGI, zou dat weleens hele mooie scènes kunnen opleveren van o.a. de Borg cubes. :*) Of bedoel je méér de stijl/persoonlijkheid van de Borg, dan de (kwalitatief) grafische presentatie, @michel2506 ?

[ Voor 6% gewijzigd door NetAmp op 12-08-2019 16:01 . Reden: Vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32

SkyStreaker

Move on up!

NetAmp schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

off-topic: Inmiddels hebben de Borg ingehaakt op allerlei IoT-toepassingen op aarde, via LoRa (maar dan ook écht Long Range ! :+ ). En hebben ze USB(org) powerbanks, zodat ze minder vaak hoeven "standby staan" (opladen) in hun 'alkoof'. :P Excuus, kon het niet laten!

on-topic: Nu er nóg meer mogelijk is met CGI, zou dat weleens hele mooie scènes kunnen opleveren van o.a. de Borg cubes. :*) Of bedoel je méér de stijl/persoonlijkheid van de Borg, dan de (kwalitatief) grafische presentatie, @michel2506 ?
Janeway heeft ze toch vernietigd of ik mis iets?

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 12-08-2019 16:14 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

SkyStreaker schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:14:
[...]
@SkyStreaker Niet per se héél het Borg ras is uitgeroeid, toch? :?

The Borg Queen was likely destroyed, but this doesn't mean the Borg were destroyed.
We see the Borg Queen losing her limbs and her connection to the collective. However, we know that this doesn't amount to the destruction of the Borg. As pointed out in @jim's answer, the Queen is destroyed in First Contact (set in 2373) and then reappears in VOY ('Endgame' is set in 2378). Furthermore, the Borg obviously still exist in VOY after the Borg Queen has been killed in First Contact and is 're-incarnated' for want of a better word.
[...]

bron: https://scifi.stackexchange.com/a/129982

[ Voor 28% gewijzigd door NetAmp op 13-08-2019 08:41 . Reden: spoiler-tag overbodig, aangezien michel hieronder hetzelfde vertelt ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 13:22
NetAmp schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Beide :) De Borg zijn een ras waar we eigenlijk nog heel weinig van weten. Ze zijn een force of nature dat perfectie nastreeft door assimilatie en een Queen heeft om orde in de chaos te scheppen. Dat was het wel een beetje. Het Wáárom is nooit echt beantwoord. Hier is in een serie met doorlopende verhaallijn natuurlijk veel meer mee mogelijk.

En de Borg hebben zich nu ook 25 jaar verder ontwikkeld. Dit kan op zowel in Tech als persoonlijkheid zijn. En we kunnen tegenwoordig natuurlijk veel meer met CGI om dit flashy in beeld te brengen.
SkyStreaker schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Ja en nee: Janeway heeft de Borg Queen vernietigd, Maar dit betekent niet per sé het einde van het Borg Collective. In First Contact is de Queen ook vernietigd in het verleden. Als ik mij goed herinner wordt er dan een nieuwe Borg Queen geselecteerd om haar plaats in te nemen. Het specifieke ras van de Queen in VOY en First Contact is erg geschikt voor deze taak Maar dit kan ook non-canon zijn.

Maar we weten het gewoon niet zeker. Het laaste in de Canon Timeline is Voyager dat met een spoor van Borg vernietiging thuis komt. Voor hetzelfde geld zijn de Borg nu helemaal versplinterd met kleine collectives door het hele heelal heen na het doden van de Queen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zoveel vragen, zoveel speculatie :p

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 03-09-2019 23:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

<3

Hyped! Ziet er goed uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:59

defiant

Moderator General Chat
‘Star Trek: Picard’ Renewed For Season 2 Ahead Of Series Debut On CBS All Access Next Month
In what will bring great joy to fans of the once Next Generation captain and surprise to almost no one in Hollywood, Star Trek: Picard has been given the green light for a second season before its series debut next month.
Ik lees her en der dat de serie geprojecteerd is op in totaal 3 seizoenen, dus als de serie een redelijk tot goed debuut krijgt dan zal het laatste seizoen ook wel snel aangekondigd worden.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Beetje jammer. Verpest meteen de laatste aflevering van seizoen 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ivysaur schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 02:31:
Beetje jammer. Verpest meteen de laatste aflevering van seizoen 1.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQYFUsYbuIdl64qu9kxjZnR4iamxGbmyltL_Up7QDUoYi6ztVpS

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Bart ® Wat is er? Is toch zo. Laatste aflevering superspannend. Picard bijna dood aan het gaan.. maar seizoen 2 is al aangekondigd. Serie heet Star Trek: Picard, dus in seizoen 2 is die er dan sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:43

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ivysaur schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:11:
@Bart ® Wat is er? Is toch zo. Laatste aflevering superspannend. Picard bijna dood aan het gaan.. maar seizoen 2 is al aangekondigd. Serie heet Star Trek: Picard, dus in seizoen 2 is die er dan sowieso.
Suprise ending:

Picard overlijdt in de laatste episode van S1 doordat hij net iets te vaak "tea, earl grey, hot" tegen Seven of Nine zei en vervolgens een paar keer op haar hoofd sloeg als er niet snel genoeg thee kwam uit haar Borg-extensions.

Vanaf S2 heet de serie Star Trek: Picardo en draait om het leven van Joe, de voormalige (holografische) scheepsarts van Voyager.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2KjyTvU.jpg

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je je hier druk om maakt kun je maar beter volledig analoog in een hutje in Siberië gaan wonen.
Serieus, dat je je hier druk om maakt 8)7

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:10
Ik zag op FB opeens een trailer voorbij komen, wist niet wat me overkwam :9 Had er echt helemaal niks van meegekregen, dus dat was een zeer aangename verrassing! Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nieuwe teaser;

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Star Trek: Picard hernieuwd voor seizoen 2 en misschien seizoen 3?
Ahead of its Jan. 23 series debut, CBS All Access announced Sunday during its time at the Television Critics Association's winter press tour that it has officially renewed the Patrick Stewart-led drama for season two. Sources say the show has also received early orders to begin work on season three, which will likely be filmed back to back with the sophomore season, with the production hiatus not very brief between cycles.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Whoah, daar hebben een aantal mensen er goed vertrouwen in!
Ik kijk er nu nog meer naar uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Sneak peak;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En weer wat meer scenes;

In the Graham Norton show is kennelijk ook een scene getoond.

Edit; en hier de show met vanaf 11 minuten de clip;

YouTube: FULL Graham Norton Show 17/1/2020 Jamie Foxx, Michael B. Jordan, Jen...

[ Voor 43% gewijzigd door NitroX infinity op 18-01-2020 01:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

Spooksel

Spooksel!

Tuurlijk vertrek ik uitgerekend op de releasedag voor een extended weekend wintersport... ow well, volgende week meteen 2 eps om van te genieten :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik kijk niet graag trailers, klein stukje gekeken zonder geluid :9, maar die loop-portals zijn wel vet zeg :o
Die wil ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

metallicattim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:13:
... die loop-portals zijn wel vet zeg
Die wil ik ook
Ik ook! B) Een stuk efficiënter dan traditioneel Openbaar Vervoer of met de auto in de file staan. :P

Maar als het aan de Nederlandse overheid ligt... kunnen we vast niet door zo'n portaal heen lopen, zonder OV-chipkaart. :+

Is er al iets bekend over hoe wij deze nieuwe serie (op legale wijze :o ) kunnen gaan zien, zonder "CBS All Access"? Tot nu toe heeft Netflix een boel Star Trek series opgenomen in hun streaming-bibliotheek. Deze ook, binnen afzienbare tijd, hopelijk? _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

NetAmp schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:08:
[...]

Ik ook! B) Een stuk efficiënter dan traditioneel Openbaar Vervoer of met de auto in de file staan. :P

Maar als het aan de Nederlandse overheid ligt... kunnen we vast niet door zo'n portaal heen lopen, zonder OV-chipkaart. :+

Is er al iets bekend over hoe wij deze nieuwe serie (op legale wijze :o ) kunnen gaan zien, zonder "CBS All Access"? Tot nu toe heeft Netflix een boel Star Trek series opgenomen in hun streaming-bibliotheek. Deze ook, binnen afzienbare tijd, hopelijk? _/-\o_
Vanaf overmorgen te bekijken via Amazon Prime in NL & BE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

roeleboel schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:41:
[...]
Vanaf overmorgen te bekijken via Amazon Prime in NL & BE :)
Bah, die heb ik óók niet. 8)7 Vind één abonnement (Netflix) wel genoeg. Dan maar even geduld hebben. :z

Deze serie zal vast eerder op andere kanalen (bijv. Netflix) beschikbaar komen, dan dat we beschikking krijgen over teleportatie-portalen en/of Enterprise-class ruimteschepen! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door NetAmp op 21-01-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

NetAmp schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Bah, die heb ik óók niet. 8)7 Vind één abonnement (Netflix) wel genoeg. Dan maar even geduld hebben. :z

Deze serie zal vast eerder op andere kanalen (bijv. Netflix) beschikbaar komen, dan dat we beschikking krijgen over teleportatie-portalen en/of Enterprise-class ruimteschepen! ;)
Kost wel maar 6 euro per maand, gewoon een maandje bingewatchen en dan het abonnement weer opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:44
Nou, overmorgen op CBS All Access. Officieel is het vrijdag 24 januari elders dixit de Prime Video trailer, hopelijk ergens in de ochtend al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 09:47
Misschien dat het al genoemd is, maar zal het eerste seizoen in 1x uitkomen? Of elke week 1 aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Elke week 1 episode, het seizoen van 10 afleveringen eindigt eind maart:
IMDB: Star Trek: Picard - Season 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Tijd om Netflix even stop te zetten en naar Prime te gaan dus :p

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

Spooksel

Spooksel!

Ik had al Amazon Prime genomen op het moment dat Bezos aankondigde dat hij The Expanse had gered van de cancellation driftbui bij SyFy...

Later kwamen ze ook nog eens op de proppen met ST:Picard... so, bonus sci-fi for me :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

algalid schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:41:
Elke week 1 episode, het seizoen van 10 afleveringen eindigt eind maart:
IMDB: Star Trek: Picard - Season 2
voor de eerste 3 episodes van seizoen 1 zijn al ratings, terwijl die nog niet zijn uitgezonden, heel vreemd, stemmen op iets wat je nog niet gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Salvatron schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:28:
voor de eerste 3 episodes van seizoen 1 zijn al ratings, terwijl die nog niet zijn uitgezonden, heel vreemd, stemmen op iets wat je nog niet gezien hebt.
De pers (en ik neem aan dat ze het wereldwijd verspreiden voor zoveel mogelijk recensies) heeft het wel al kunnen bekijken en dat zijn de eerste 3 episodes. Mss dat daarom iMDB toelaat om ze al te quoteren. Of de stemmen daadwerkelijke views zijn of overijverige fans weten we uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat mij trekt aan Star trek is de techniek, de series zijn niet hetzelfde .. hoewel ik ST:Voy maar zeker ST:E eentonig was .. ST:Disc is leuk maar "te ver" van de andere series. DS9 was wel een beetje zwak einde ..

Afgezien van ST: Disc blijft alle ST meuk redelijk identificeerbaar .. en consistent.. ik hoop dat ST:Picard die consistentie doorzet en ik vermoed / hoop dat ze een verfrissende nieuwe lijn inzetten .. iig niet zozeer om een ship/station gebonden..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Om de hype er in te houden, nog een kort clipje dat tijdens Colbert's talkshow werd uitgezonden;

Begint op 15s en eindigt rond 50s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En Whoopie Goldberg is uitgenodigd voor seizoen 2;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

vso schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:34:
Wat mij trekt aan Star trek is de techniek, de series zijn niet hetzelfde .. hoewel ik ST:Voy maar zeker ST:E eentonig was .. ST:Disc is leuk maar "te ver" van de andere series. DS9 was wel een beetje zwak einde ..

Afgezien van ST: Disc blijft alle ST meuk redelijk identificeerbaar .. en consistent.. ik hoop dat ST:Picard die consistentie doorzet en ik vermoed / hoop dat ze een verfrissende nieuwe lijn inzetten .. iig niet zozeer om een ship/station gebonden..
Ik hoop het ook. Mijn waardering ligt zo te zien redelijk gelijk met die van jou. Specifieke locatie of karakters maakt mij niet zoveel uit, het gaat om de elementen die Star Trek juist anders maken dan gewone piewboem sci-fi.
Hopelijk brengt Picard dat wel weer. Volgens de geïnterviewden wel, maar eerst zien dan geloven. :p
Salvatron schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:28:
Bij IMDB ben ik altijd sceptisch op ratings tot ze een paar maanden (of liefst jaren) oud zijn. Pas dan hebben genoeg nuchtere mensen gekeken. :P
Salvatron schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:17:
Kost wel maar 6 euro per maand, gewoon een maandje bingewatchen en dan het abonnement weer opzeggen...
Dat dacht ik in november ook, maar toen kwam Expanse met een nieuw seizoen. En dan nu dit weer, ik ben er nog niet zo snel af ben ik bang. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 23-01-2020 09:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb ff ingelogd bij m'n Amazon(de) Prime account.
En zo te zien is Picard beschikbaar vanaf 24 januari.

De trailer van 3 min is sinds 19 december te zien.
Ik ben benieuwd hoe e.e.a. er zometeen uitziet als ik via de STB (Xs4all) en onze 'grote' TV ga kijken. 8)

Wel een minpunt op dit moment; er is nog geen NL ondertiteling beschikbaar. Ik zie slechts keuzes voor Engels, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans en Frans.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 23-01-2020 09:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Gonadan ff Off Topic ik mis "leuk" aanbod van SCI-Fi, afgezien dat het zoiezo schaars is, moet zeggen dat japan soms wel erg leuke (anime) in dit genre heeft (netflix --> knights of sidonia bv) maar je moet ervan houden..
Maar andere series van (guy who "invented" ST) zijn ook niet bar slecht,zelfs Steven Sorbo met andromeda .. is vermakelijk..

The expanse, verbazend goed en dat van de start van de serie.

1 voordeel van netflix/prime enzv .. we kunnen aflevering 1,2,3 tot eind kijken ipv onvolgbare mix van episodes.

Terug OT ik vraag me af waarom ze eigenlijk naar een serie naar persoon noemen best uniek, en leuk is ook dat je wat meer op het leven op "federation" planeten gaat zien ?? (hoop ik) best schaars tot nu toe zeker als je 1 a 2 locaties per aflevering hebt..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik ben ook nog aan het uitzoeken op welk uur Prime Video de aflevering zal hebben, morgenvroeg om 9 uur lijkt het meest waarschijnlijk maar we kunnen altijd hopen dat het toch middernacht is. Mogelijk zijn er dan plots meer vertalingen beschikbaar. Discovery is ook van CBS All Access en daar doet Netflix wel moeite voor, zou jammer zijn als Prime Video er weinig op zou inzetten.

Online komen al recensies uit en opgelet: ze hebben al 3 episodes achter de kiezen terwijl wij het met 1 moeten stellen. Elke episode zou 40 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op dit moment staat ie er nog niet op. De Amazon webrip circuleert wel al op het net, maar ik wacht lekker af. Ook al heb ik zondag pas tijd om te kijken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Net gekeken. Verhaal is best goed, characters ook. Vond alleen de set design erg lui en goedkoop. Straalde totaal geen federation of starfleet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35

Sebazzz

3dp

Ik kijk uit naar de volgende afleveringen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Basekid schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:00:
Net gekeken. Verhaal is best goed, characters ook. Vond alleen de set design erg lui en goedkoop. Straalde totaal geen federation of starfleet uit.
TNG begon ook gewoon met gekleurd spaanplaat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Picard is uit op Prime Video, stipt om middernacht! Subs zijn ook beschikbaar in Nederlands, dus alles is dan toch in orde qua vertalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 00:26

dr.lowtune

Deugt niet

ik twijfel nog, ga ik dit weekend al kijken, of wacht ik tot alles er in 1x op staat om het in 1 flow te kijken....keuzes keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07
prime video kan dus alleen via een credit card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:00:
Ik vond alleen de enterpise heel nep verder is mij niet opgevallen dat het design lui was. Wel dat ze nog steeds dezelfde uniformen en GUI gebruiken als 30 jaar geleden. Innovatie staat stil in de toekomst :-)

Ik kijk uit naar de volgende aflevering, kan een interessant verhaal worden.

edit: spoilers mogen toch na uitzending?

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 24-01-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
[Roland] schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Ik vond alleen de enterpise heel nep verder is mij niet opgevallen dat het design lui was. Wel dat ze nog steeds dezelfde uniformen en GUI gebruiken als 30 jaar geleden. Innovatie staat stil in de toekomst :-)

De specifieke scene die ik erg "lui" vond:

spoiler:
Het Daystrom institute zag er uit als een hedendaags kantoorgebouw. Niks starfleet aan: geen schuifdeuren, geen tricorders in zicht, alles leek van de ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:36:
[...]

spoiler:
Het Daystrom institute zag er uit als een hedendaags kantoorgebouw. Niks starfleet aan: geen schuifdeuren, geen tricorders in zicht, alles leek van de ikea.
ik ga zeker nog een keer herkijken voor de details en eastereggs, zal er dan eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:42
Basekid schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:36:
[...]

spoiler:
spoiler:
Dat was in dit geval dan ook ontzettend de bedoeling. In de aflevering gaat het er om dat een bepaalde divisie is opgedoekt en ja dan ga je die niet nieuw leven in blazen met het e.e.a.. Daarnaast is het denk ik wel wat realstischer om niet overal schuifdeuren in te willen proppen maar dat terzijde
[...]

Enterprise nep? Ik vond het eigenlijk best goed gedaan voor een hele korte scene.

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 24-01-2020 11:25 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

als ik de reviews (inc spoiler) lees lijkt het me zeker intressant om over een paar weken eens in te gaan stappen..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

spoilers mogen toch na uitzending?
Bij mijn weten wel. Zodra het via de officiële kanalen beschikbaar is dan is het geen spoiler meer. Anders blijf je aan de gang.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het prettiger vind om het topic gewoon even niet te lezen totdat ik zelf gekeken heb dan dat ik later allemaal zwarte blokken moet uitpluizen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Yup, beleid is dan als er geen uitzondering in de topic titel of warning staat er in FTM er na de uitzending geen spoilers meer nodig zijn. Dit bespaart ook een hoop zwarte blokken die uiteindelijk de leesbaarheid en de discussie niet ten goede komen :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Even wat anders. Je merkt toch het klasse verschil wat betreft acteren in de serie tussen Patrick Stewart en de rest. Dat was ten tijde van TNG al heel erg duidelijk maar hier is het ook weer heel helder wie er de beste acteur is.

Als ik af ga op de eerste aflevering en wat er op IMDB staat dan heeft Brent Spiner niet meer dan een klein rolletje aan het begin. Denk dat dat ook wel het beste is. Dan hoef je niet moeilijk te doen met canon recht te breien.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Webgnome schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:35:

Als ik af ga op de eerste aflevering en wat er op IMDB staat dan heeft Brent Spiner niet meer dan een klein rolletje aan het begin. Denk dat dat ook wel het beste is. Dan hoef je niet moeilijk te doen met canon recht te breien.
Ik al een tijdje uit het Star Trek univers van the next generation, maar welke canon zou recht gebreid moeten worden?

Ik zag vanochtend inderdaad dat Picard op amazone staat. Morgen maar eens kijken :9~ Ik heb mijn vader ook gek gemaakt om deze te gaan kijken. (Vroeger keken we samen op de bank altijd naar TNG en Voyager)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Webgnome schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:35:
Even wat anders. Je merkt toch het klasse verschil wat betreft acteren in de serie tussen Patrick Stewart en de rest. Dat was ten tijde van TNG al heel erg duidelijk maar hier is het ook weer heel helder wie er de beste acteur is.
Absoluut, daarom vond ik het ook zo mooi dat het interview in de aflevering zat, dat was een mooi moment waar dat weer goed naar voren kwam.

En dat is ook eigenlijk ook waarom succesvolle serieuze SF zo'n belang heeft bij goede acteurs. Een belangrijk punt van SF is suspension of disbelief en dat bereik je alleen met acteurs die in staat zijn om dat niveau te bereiken.

In combinatie met een goed doordacht en geloofwaardig verhaal is dat in mijn ogen een belangrijke voorwaarde, het is daarom ook jammer dat SF nog steeds last heeft van het verleden waarin het genre niet serieus werd genomen. Het niveau van het verhaal en acteerwerk is vanwege de noodzakelijkheid van suspension of disbelief imho groter dan bij andere genres, m.a.w. die kwaliteit is voor mij noodzakelijk om uiteindelijk vermaakt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

defiant schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:52:
[...]

En dat is ook eigenlijk ook waarom succesvolle serieuze SF zo'n belang heeft bij goede acteurs. Een belangrijk punt van SF is suspension of disbelief en dat bereik je alleen met acteurs die in staat zijn om dat niveau te bereiken.
[...]
Bij de eerste aflevering moet ik eerlijk zeggen dat mijn suspension of disbelief eerder werd gebroken door de gigajump van dajh dan door het acteerwerk van de verschillende acteurs. Op misschien Alison Pill/Dr. Agnes Jurati na... Maar haar heb ik nooit echt goed kunnen uitstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Gropah schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:57:
Bij de eerste aflevering moet ik eerlijk zeggen dat mijn suspension of disbelief eerder werd gebroken door de gigajump van dajh dan door het acteerwerk van de verschillende acteurs. Op misschien Alison Pill/Dr. Agnes Jurati na... Maar haar heb ik nooit echt goed kunnen uitstaan.
Ik denk ook dat de serie vooral gedragen zal moeten worden door zwaargewicht Patrick Stewart, maar goed, elke element wat de serie boven het gemiddelde uit tilt is voor mij al winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09

Kluus

Gang is alles

Lonestander schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Ik al een tijdje uit het Star Trek univers van the next generation, maar welke canon zou recht gebreid moeten worden?

Ik zag vanochtend inderdaad dat Picard op amazone staat. Morgen maar eens kijken :9~ Ik heb mijn vader ook gek gemaakt om deze te gaan kijken. (Vroeger keken we samen op de bank altijd naar TNG en Voyager)
Spoilertags vanwege content uit Star Trek Nemesis:
spoiler:
Ik denk dat Data zichzelf opoffert en "sterft" in Star Trek: Nemesis. Maar volgens mij is die canon al recht gebreid in een comic waarin de persoonlijkheid van Data wordt geheractiveerd in een eerder model android, B-4 (die overigens ook in Star TrekL Nemesis zat). Bron: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/B-4.

Maar ik moet de eerste aflevering nog zien (hopelijk vanavond) dus ik weet verder niet hoe dit nu in Star Trek: Picard zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Kluus Het is inderdaad geprobeerd om door B4 nieuw leven in te blazen, data weer tot leven te wekken. maar zoals indeze eerste aflevering naar boven komt. Dat is mislukt. B4 kon het gewoon niet aan.

Gelukkig hebben ze dat detail goed gedaan.

@Gropah je hebt gelijk. Het gevecht met Dajh met de Romulans echt een slecht punt in deze aflevering. Had dat nu iets minder duidelijk gemaakt. Nu weet je al dat Dajh een android is was en dat haar zus nu haar rol gaat overnemen. Dat gaat natuurlijk fout . Want Romulan opvoeding. En dan zitten we ook nog eens op een oude Borg Cube..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Zo dan, dit beviel toch echt stukken beter dan STD met one faced Burnham. Nostalgie zal een rol spelen maar ik vond het geweldig!
Bij STD had ik direct frustraties, de rest van de cast komt nog maar erger dan Burnham en co kan het niet worden. Door reacties hier was ik voorbereid op een goedkoop uiterlijk, dus viel het me enorm mee.

Ik kijk uit naar de volgend ep *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heerlijk, ik heb genoten van Jean-Luc Picard. 8) d:)b

Doe mij maar Chateau Picard i.p.v. de bridge van een willekeurig Starship.

Leuke verhaalopbouw/begin. Dat belooft nog veel interessante wendingen. Ook de zinsspelingen op hedendaagse maatschappelijke issues zijn op bescheiden wijze verweven in het verhaal.
Wel apart om je hond naar je oud-collega te noemen. ;)

Beeldtechnisch vond ik het ook prettig om naar te kijken. Heb gekeken op een 40" HDTV, via de KPN -IPTV STB. Werkt gewoon prima (amazon prime video als device aangemeld)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik was wat angstig dat het de film-lichttechnieken zou hebben
De eerste scene's waarin het licht een beetje als een regenboog binnenkomt, net zoals in de laatste filmserie.
Maar dat was gelukkig alleen in de flashbacks/dromen zo.

Blijf het zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ehtweak schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:04:

Leuke verhaalopbouw/begin. Dat belooft nog veel interessante wendingen. Ook de zinsspelingen op hedendaagse maatschappelijke issues zijn op bescheiden wijze verweven in het verhaal.
Wat bedoel je hier precies mee?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik ben zelf zeer tevreden met deze eerste aflevering. Het verhaal zit voorlopig goed en ook visueel kan het bekoren. Bevalt me allesinds meer dan wat we de laatste 10 jaar gezien hebben. Puntje van kritiek was in de eerste scene dat breken van het glas. Men heeft vroeger meermaals uitgelegd dat er daar geen glas zit, maar de mensen die voor die eerste scene de effecten heb verzorgd wisten dat blijkbaar niet.

En het zou me niet verbazen dat ik nog een hoop verwijzingen naar het verleden heb gemist.

En ja, de serie is niet perfect. Er zitten ook minpunten aan. Maar ook de oude series hadden hun sleche momenten en ook slechte afleveringen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:17
Gropah schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Bij de eerste aflevering moet ik eerlijk zeggen dat mijn suspension of disbelief eerder werd gebroken door de gigajump van dajh
Dat sloeg nergens op inderdaad. Verder vind ik het prima in elkaar zitten, blijf zeker volgen d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Aangenaam verrast over deze eerste aflevering en prachtig acteerwerk weervvan Patrick Stewart. Hij is het spelen van Jean-Luc Picard nog niet verleerd na 20 jaar en op 79-jarige leeftijd. Ik kijk al weer uit naar volgende week vrijdag. Star Trek is back! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09

Kluus

Gang is alles

Webgnome schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:37:
@Kluus Het is inderdaad geprobeerd om door B4 nieuw leven in te blazen, data weer tot leven te wekken. maar zoals indeze eerste aflevering naar boven komt. Dat is mislukt. B4 kon het gewoon niet aan.

Gelukkig hebben ze dat detail goed gedaan.
Ah ja, heb hem net zelf gezien en het is inderdaad anders dan wat ik verwachtte van de trailer. Ik dacht dat data (als B-4) fysiek in de serie zou zitten maar dat is dus niet zo en dat wordt netjes uitgelegd.

Verder vond ik het echt een top eerste aflevering, het bleef me direct boeien en je krijgt eigenlijk gelijk binding met de karakters. Ik vind ST Discovery best ok wegkijken, maar dit is wel direct van een heel ander kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Webgnome schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Vluchtelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Blokker_1999 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:10:
En het zou me niet verbazen dat ik nog een hoop verwijzingen naar het verleden heb gemist.
In de subreddit over Star Trek heeft iemand ze verzameld: Canon References - "Remembrance"

Imho een die waarschijnlijk van belang wordt, was ik alweer vergeten:
Bruce Maddox was the antagonist in the classic TNG episode "The Measure of a Man." He was portrayed as a brilliant cyberneticist and Data kept in touch with him after their adversarial encounter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 19:25
Zojuist de eerste aflevering gekeken en heb eerlijk gezegd sinds lange tijd niet meer zo genoten van een Star Trek serie.
Picard (Patrick Stewart) is er niet bepaald jonger op geworden en in de eerste aflevering wordt mooi op die veroudering ingespeeld.
Goed geschreven, mooie beelden en super geacteerd.
De schoenen waarin deze serie moet stappen zijn dan ook groot maar voor wat ik gezien heb eindelijk weer een echte super Star Trek serie erbij naast de redelijke STD met die huilebalk Burnham waarvan ik trouwens nog niks gezien of gehoord hebt wanneer die weer begint.
ST Picard is in ieder geval eind vorige week al vastgelegd voor een 2de seizoen.
Laat maar komen zou ik zeggen!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 03:44
Ik heb alvast genoten van de eerste aflevering. Ik heb hier meer vertrouwen in dan ik in ST Discovery heb na 2 seizoenen...

Maar evengoed blij dat we nu 2 ST series hebben :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 02:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Thalaron schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:37:
Ik heb alvast genoten van de eerste aflevering. I heb hier meer vertrouwen in dan ik in ST Discovery heb na 2 seizoenen...

Maar evengoed blij dat we nu 2 ST series hebben :)
Inderdaad, The Orville en Star Trek:Picard :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:17
Tsja, als je verbanden wil leggen vindt je er altijd wel een. Ik denk dat deze wat ver gezocht is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:43:
[...]

Tsja, als je verbanden wil leggen vindt je er altijd wel een. Ik denk dat deze wat ver gezocht is.
Deze vind ik echt overduidelijk.
Romulans die hun planeet kwijt en niet echt welkom zijn op aarde. Picard heeft er 2 van in huis genomen. En waarom bemoeid de federation zich hiermee. Ik zie de link wel met Syrië. Volgens mij draaide het hele interview ook hierom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NitroX infinity
[Roland] schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Deze vind ik echt overduidelijk.
Romulans die hun planeet kwijt en niet echt welkom zijn op aarde. Picard heeft er 2 van in huis genomen. En waarom bemoeid de federation zich hiermee. Ik zie de link wel met Syrië. Volgens mij draaide het hele interview ook hierom.
Van wat ik heb begrepen werd de reddingsvloot aangevallen en deels vernietigd voordat ze naar Romulus konden vertrekken. Het is niet dat de Romulans niet welkom waren, het is dat de Federatie werd aangevallen en daardoor bang was om de rest van die vloot weg te sturen (angst voor een mogelijk volgende aanval).

Dus een totaal andere situatie dan wat jij beschrijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gisteren Picard gekeken, en hoewel ik wel uitkijk naar de volgende afleveringen, valt het me op, dat bijna alle hedendaagse series(maar ook veel films) dat zelfde donkere, naargeestige, negatieve, dramatische karakter hebben. Het sfeertje waar ik bv. Stargate Universe, The Expanse en in mindere mate ook Star trek Discovery voor verafschuwde.

Dan zijn er nog de vele twintigste-eeuwse trekjes in interieur en omgeving, alsof die er enkele honderden jaren na nu, nog toe doen. Maar dat is toch echt wel een Star trek dingetje. (Dat geforceerde, nostalgische idee)

Ik ben niet iemand die wekelijks uitgebreid gaat zitten om maar een klein stukje van een verhaal te kijken. Dus ik denk dat ik voorlopig even wacht en pas weer ga kijken wanneer er meer afleveringen beschikbaar komen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste