Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Hij reïncarneert in zijn eigen lichaam dat er nog steeds is........ wellicht..... :+

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08
Ze hacken de Borg gewoon met het stoffelijke resten van Picard/Locutus of Borg middels een DNA connectie met Jack/Vox…

Problem solved.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
De Picard serie is echt een ode en afscheid van de acteur. En ze zullen als ze verder willen een opvolger moeten neerzetten. Mijn guess gaat uit dat er straks met oude beelden (holografische acteurs) van Picard een soort human androïde wordt gekregen. Want ik zie Data zijn menselijkheid krijgen in deze serie. En zo kunnen ze Picard ook laten bestaan. Want Patrick Steward is heel moe, en zo kan hij toch door. Want het is net als Kirk een vd helden van de hele Star Trek franchise. Beiden leven ze nog, dus ik zie Shatner ook nog wel op komen draven in een aflevering met zijn 92 jarige leeftijd.

Ik kan het mis hebben. Maar het is wel een mogelijkheid dat ze het op deze manier kunnen gaan aanpakken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Mel33 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:01:
De Picard serie is echt een ode en afscheid van de acteur. En ze zullen als ze verder willen een opvolger moeten neerzetten. Mijn guess gaat uit dat er straks met oude beelden (holografische acteurs) van Picard een soort human androïde wordt gekregen. Want ik zie Data zijn menselijkheid krijgen in deze serie. En zo kunnen ze Picard ook laten bestaan. Want Patrick Steward is heel moe, en zo kan hij toch door. Want het is net als Kirk een vd helden van de hele Star Trek franchise. Beiden leven ze nog, dus ik zie Shatner ook nog wel op komen draven in een aflevering met zijn 92 jarige leeftijd.

Ik kan het mis hebben. Maar het is wel een mogelijkheid dat ze het op deze manier kunnen gaan aanpakken.
Shatner is nog druk bezig voor zijn leeftijd. 2 jaar geleden heeft íe nog de hoofdrol gespeeld in een film en daarnaast doet 'ie ook mee met reality shows en docu's. Knap hoor, als je zo oud bent. In die film speelt ook nog een andere oude bekende uit de filmwereld :)

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 19-04-2023 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09 15:16
spoiler:
Wat een leuke rit was dat :)
Wat een rit was dat ... tbh net laatste aflevering bekeken en woorden schieten tekort

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2023 19:25 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

spoiler:
Iemand een gokje van wat 7 gezegd zou hebben voordat ze werd afgekapt?

Oh en credits-scene, dus niet meteen wegklikken O-)

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2023 19:25 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
geen spoilers aub. Morgen is serie pas legaal te zien in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laten we dan even een dag wachten voor we inhoudelijk of verwachtingen spoileren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-12-2023
Theswitch schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:08:
Ach jammer dat b.v. O'Brien niet eens een cameo maakt :) (fan-service ;-)
spoiler:
Om eerlijk te zijn had dat makkelijk een cameo kunnen zijn met die transporter sequence met Bev op het eind. Het moet toch de meest belangrijke persoon zijn in Starfleet aldus LD. Dit was de perfecte oplossing

[ Voor 73% gewijzigd door Lunchbox op 20-04-2023 20:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
spoiler:
-Pittig spacedockje hoor, zo tegen een paar honderd schepen
-De Enterprise D had vroeger geen kans tegen een Borg cube, nu ineens wel?
-Waarom stuurt de Borg niet even 10-20 schepen naar jupiter om te helpen? Die zijn er met een paar seconden
-En zo zijn er wel meer puntjes

En toch vond ik het leuk d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Een zéér waardige laatste aflevering met natuurlijk op het laatst flink wat emo en echt geen moment verveling met een mooi uiteinde.
Meer wordt later nog wel over gesproken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:07
Mooie en waardige afsluiting van de TNG cast! Heb enorm genoten van dit seizoen.

Ben benieuwd of er een Legacy serie zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Daniel85 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:09:

Ben benieuwd of er een Legacy serie zal komen.
spoiler:
Post credits niet gezien? Wordt wel op gehint in ieder geval.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Genoten van de laatste aflevering

spoiler:
Lijkt me leuk om een serie te zien met 7of9, Rafi en Jack. En eigenlijk doen ze een grote reset waar weer veel mee kan worden gedaan.
Ik ben verder blij dat ze gewoon iedereen levend hebben gehouden aan het eind. Past veel beter bij Star Trek om een happy ending te doen. En hier kunnen ze het ook nog gewoon bij laten voor Picard. Misschien dat de rest nog een cameo kan doen in de toekomst (wat ook altijd wel leuker is).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Martinspire schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:59:
Genoten van de laatste aflevering

spoiler:
Lijkt me leuk om een serie te zien met 7of9, Rafi en Jack. En eigenlijk doen ze een grote reset waar weer veel mee kan worden gedaan.
Ik ben verder blij dat ze gewoon iedereen levend hebben gehouden aan het eind. Past veel beter bij Star Trek om een happy ending te doen. En hier kunnen ze het ook nog gewoon bij laten voor Picard. Misschien dat de rest nog een cameo kan doen in de toekomst (wat ook altijd wel leuker is).
spoiler:
Ik denk dat Picard als hoofdpersoon nu wel klaar is. De aflevering heet ook "the last generation". De synopsis op imdb is aangepast maar het was ooit dit: "In a desperate last stand, Jean-Luc Picard and generations of crews both old and new fight together to save the galaxy from the greatest threat they’ve ever faced as the saga of Star Trek: The Next Generation comes to a thrilling, epic conclusion.". Na "ever faced" is het nu weg.
Jack, Raffi en Seven kunnen wel een leuke serie worden. "A thief, a pirate and a spy". En je krijgt niet te horen wat ze zegt om te vertrekken. Ik denk "let's go", "just go", "go", of in ieder geval iets efficiënts. "Punch it" is al gebruikt toch? Alles is opgelijnd voor een vervolg.

[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 21-04-2023 01:57 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
spoiler:
Assimilate this, zal het wel niet zijn, en resistance is futile ook niet. Comply zou kunnen.

Ik denk zelf deze, Fun may now,…… commence!

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 21-04-2023 04:17 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunchbox
sig69 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:33:
spoiler:
-Pittig spacedockje hoor, zo tegen een paar honderd schepen
-De Enterprise D had vroeger geen kans tegen een Borg cube, nu ineens wel?
-Waarom stuurt de Borg niet even 10-20 schepen naar jupiter om te helpen? Die zijn er met een paar seconden
-En zo zijn er wel meer puntjes

En toch vond ik het leuk d:)b
spoiler:
Eh dan heb je Voyager niet gekeken denk ik. Dit is wat er van over de Borg was namelijk. Ze had geen connectie meer, dat virus van Future Janeway heeft haar verminkt en de link met de andere cubes vernietigd.en spacedock is altijd een tank geweest, daar past een hele vloot van schepen in.

Ik had meer moeite met die stomme voice over en een jaar later en waarom de Titan is omgedoopt. Dat schip verdient zijn eigen naam nu wel toch. En nepo babies in space? Please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunchbox
Maar echt, f*ck it. Ik wil een show met Shaw en Seven. Op de Titan.

Vond ik boeiender dan de hele Golden Girls cast als ik eerlijk ben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Al bij al een mooi en respectvol einde van deze crew.
spoiler:
Leuke dingetjes:
- Q en grapjes over tijd: "Stop thinking so linear", alsof ie uit Doctor Who komt :D
- Troi over Data: "Do I feel enjoyment?" en dan die smile van Data
- Heel mooi einde met dat pokerspel. Beetje jammer dat Goldberg er niet was, maar de referentie was zeker gepast.
- Riker en Worf in de Borg cube, vooral Riker die de Bat'leth laat vallen.

Minder/vage dingetjes
- Data alwéér to the rescue, maar dat hij is wel vaker de Deus-ex-machina geweest
- De scenes in de Borg cube waren chaotisch, donker en voor mij niet meteen nodig
- De Titan had haar naam mogen houden
- Star Trek heeft in de laatste series wel laten zien hoe ze stuurmanschap cool er kunnen laten uitzien, de scene waar de Enterprise in de cube rondvliegt had zo veel beter kunnen zijn
- Worf die gevoelens lijkt te hebben voor Raffi. Niet nodig, zeker als je z'n geschiedenis kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mercatres schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:53:
Al bij al een mooi en respectvol einde van deze crew.
spoiler:
- Worf die gevoelens lijkt te hebben voor Raffi. Niet nodig, zeker als je z'n geschiedenis kent.
spoiler:
Ik had niet het idee dat het (relatie) gevoelens waren. Meer gewoon diep respect en waardering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 09-09 14:09
Worf the comic relief klingon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo veel Star Trek heb ik nog nooit in één aflevering van ruim een uur bij elkaar gezien! _/-\o_ 8)

Sodeknetters; dit was niet verkeerd!
We want more, we want more... :Y Q to the rescue!

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 21-04-2023 17:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Dit was toch wel een erg mooi afscheid van de TNG crew, wat de teleurstelling van de laatste speelfilm van deze cast toch wel weer goedmaakt. Het kan dus wel… nog een goede Star Trek serie maken in deze tijd, maar daar waren we met Strange New Worlds ook al achter gekomen. ST Discovery maar heel snel vergeten lijkt mij… :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Mooi eerbetoon van de zoon van Gene Roddenberry op FB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQE35LDvlLaRaIa0u23XNmi0A-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bU5Tp7zKFmaAuE7vPymLsNfO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ah mooi einde. Genoten van dit seizoen, soms iets te veel fanservice maar ach stiekem toch wel vet. En toch wel vet om enterprise eens goed in actie te zien. Gelukkig toch nog 1 goed seizoen van Picard, zolang Kurtzman een stap terugneemt kan het dus wel.

En Q _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Henvar op 21-04-2023 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb de laatste aflevering net voor de tweede keer gekeken.
't Is en blijft gewoon goed. Heerlijk gewoon. :)

Vooral de mix van 'ouderwets' Star Trek gebeuren met af en toe wat pief-paf-poef (in de vacuüm O-) ruimte). Toch best wel wat goed geplaatst emo-gedoe, spannend verhaal, leuke en tevredenstellende ontknoping en toch de opening laten naar een mogelijk vervolg/nieuw begin (Q?)

En dan de humor; ook heerlijk.

-Als Data bij Troi zit. Troi begint zich te vervelen en begint stiekem ff vakantiereisjes door te bladeren op haar tablet. Hoe actueel, van deze tijd, kun je zijn?
-De volzinnen van Worf. >:)
-Of, de net op het laatst niet meer hoor-/zichtbare, eerste kreet van 7of9, als ze naar warp gaan. Prachtig. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7RN7c3OHIJn8SyQ6YQx1aqB974=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rG1UcxZVEne7LgM8MCqsG4jf.jpg?f=user_large

Ja op zich wel aardig einde, maar waarom ze Jack überhaupt nog in Starfleet toelaten? Die gast was zo'n beetje verantwoordelijk voor de grootste genocide sinds onze grote vriend Adolf. Z'n 'Nepotism' opmerking was inderdaad wel on point.

Leuk om Tuvok nog even te zien in z'n normale staat. Toch jammer, geen Janeway. Sowieso vrijwel geen shots van andere bridges / crews behalve de audio clips. Dat heeft dan toch wat minder impact. De laser lichtshow deed me ook wat denken aan de Red Angel afleveringen in Discovery, en dat bedoel ik niet positief :|

En sowieso Worf de mf'ing GOAT dit seizoen! "And I'll will make it a threesome"
Riker: "Do you even hear yourself" _O-

Zelden zo hard gelachen bij het kijken van Star Trek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Pendaco Janeway terwijl Seven meedoet was erg onwaarschijnlijk omdat die niet echt vriendinnen waren.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
ehtweak schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:52:

En dan de humor; ook heerlijk.

-Als Data bij Troi zit. Troi begint zich te vervelen en begint stiekem ff vakantiereisjes door te bladeren op haar tablet. Hoe actueel, van deze tijd, kun je zijn?
En daarna Riker: "he still batshit?" :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Zo te lezen ben ik een van de weinigen die het einde wat makkelijk/zwakjes vond.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54

Spooksel

Spooksel!

Ik heb maar 1 ding te zeggen...

"Swords are fun!"

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

PatrickC schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:36:
@Pendaco Janeway terwijl Seven meedoet was erg onwaarschijnlijk omdat die niet echt vriendinnen waren.
Daar heb ik weleens interviews van gezien met zowel Mulgrew als Jeri Ryan maar dat is al lang uitgepraat en was voor Mulgrew niet zozeer persoonlijk maar ging meer om de manier waarop. Dat het de groepsdynamiek die er toen was in haar ogen verstoorde (en natuurlijk de eye candy bla bla bla..).

In de IMDB trivia lees ik ook dit:
Showrunner Terry Matalas stated that Kathryn Janeway (Kate Mulgrew) was planned to appear in Seven of Nine's promotion scene, but was cut for budgetary reasons.
So close.. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Laatst online: 13:54

Spooksel

Spooksel!

Pendaco schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:39:
[...]

Daar heb ik weleens interviews van gezien met zowel Mulgrew als Jeri Ryan maar dat is al lang uitgepraat en was voor Mulgrew niet zozeer persoonlijk maar ging meer om de manier waarop. Dat het de groepsdynamiek die er toen was in haar ogen verstoorde (en natuurlijk de eye candy bla bla bla..).

In de IMDB trivia lees ik ook dit:

[...]

So close.. ;(
Ik was eerlijk gezegd er meer tevreden mee dat het Tuvok was eigenlijk... Ik zat per ongelijk zo enthousiast naar de tv te gillen net bij die scène dat mijn 10 jarige dochtertje naar beneden kwam om te vragen of alles nog wel goed ging :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09 15:16
Star Trek is more alive then ever :) dat gevoel had ik na die aflevering/season

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Niet om af te zeiken,want ik heb echt zitten gillen en grienen tegelijk maar
spoiler:
was dit nou een rerun van star wars 4?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik was net weer begonnen aan seizoen 1 van TNG, waarin dit fragment voorbij kwam…
Mooi dat ze daar nog even op terug kwamen in deze laatste aflevering van Picard. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:04:
Niet om af te zeiken,want ik heb echt zitten gillen en grienen tegelijk maar
spoiler:
was dit nou een rerun van star wars 4?
Dat gevoel had ik dus ook…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
Worf als comic relief was ie altijd al eigenlijk. Ik weet dat dat ik ooit in m'n broek heb gepist van het lachen bij zijn dialoog "Sir I protest, I am NOT a merry man!" in zijn Robin Hood outfitje (TNG S04E20 Qpid) :') _O-

YouTube: I Am Not A Merry Man!

Wesley Cru... Will Wheaton heeft ook mogen genieten van de nostalgie van de D-brug:

[ Voor 40% gewijzigd door Geronimous op 22-04-2023 01:15 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heel mooi slot, echt een mooi afscheid waar heel veel in zat.

Wel bleef seizoen 3 de grote reünieshow. Ze hadden iets meer kunnen doen met de karakters die specifiek waren voor deze serie.
Een terugkeer van Rios bijvoorbeeld. En stiekem dacht ik het hele tijd dat na de bevrijding van Jack vervolgens uit de Borgqueen nog Agnes Jurati zou verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nog een aanvullende opmerking gaat over de bridge van de Enterprise-D.
Die hebben ze feitelijk in 1 jaar opgebouwd voor 1 aflevering.
Ik geloof gewoon niet dat het v.w.b. die bridge hierbij blijft en kan het niet zijn dat het geheel een vervolg krijgt met 7of9 als captain in een nieuwe serie met de rest van de oudgedienden?
Zomaar een proefballonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

sambalbaj schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:18:
Heel mooi slot, echt een mooi afscheid waar heel veel in zat.

Wel bleef seizoen 3 de grote reünieshow. Ze hadden iets meer kunnen doen met de karakters die specifiek waren voor deze serie.
Een terugkeer van Rios bijvoorbeeld. En stiekem dacht ik het hele tijd dat na de bevrijding van Jack vervolgens uit de Borgqueen nog Agnes Jurati zou verschijnen.
Laatste zal wel lastig gaan, aangezien de actrice die Agnes speelde overleden is.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
SandsOfArrakis schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:30:
[...]

Laatste zal wel lastig gaan, aangezien de actrice die Agnes speelde overleden is.
Je liet me schrikken! Allison Pill (Agnes) leeft nog, maar je bedoeld natuurlijk Annie Wershing, die de Borg Queen speelde.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26

Winkiller

De Mopperpot

Thalaron schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:31:
Zo te lezen ben ik een van de weinigen die het einde wat makkelijk/zwakjes vond.
_/-\o_
Nee een leuke aflevering maar ze kwamen er idd te makkelijk van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Nee hoor, ik vond het ook wat makkelijk. Maar er zat wat humor in en ik ben inmiddels wel wat gewend qua makkelijk schrijven met new trek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

snah001 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:22:
Nog een aanvullende opmerking gaat over de bridge van de Enterprise-D.
Die hebben ze feitelijk in 1 jaar opgebouwd voor 1 aflevering.
Ik geloof gewoon niet dat het v.w.b. die bridge hierbij blijft en kan het niet zijn dat het geheel een vervolg krijgt met 7of9 als captain in een nieuwe serie met de rest van de oudgedienden?
Zomaar een proefballonnetje.
Er werd op het einde overduidelijk een vervolg gesuggereerd met de Enterprise G met Seven, Raffi en Jack. Tenminste, Q hint overduidelijk op de toekomst van Jack en Jack is aan bood van de Enterprise G.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Overduidelijk een Hollywood einde van een actiefilm:

- Overdreven veel actie, met onmogelijke situaties om levend uit te geraken. Maar het lukt toch.
- Veel emo momentjes, zodra het spannend wordt en onduidelijk of de held het zal overleven.
- De held zal zijn leven offeren om dat van anderen te redden. Het einde nadert en ineens is daar de redding.
- Plotarmor * 1000
- Iedereen overleefd en alle bad guys zijn overwonnen
- Nul verassende of onvoorziene momenten
- Uitgerekte afscheidsscenes. Leek LOTR ROTK wel.

Needless to say dat ik het storywise een enorm matig verhaal vond. Wel leuk om de complete TNG cast te zien dit seizoen, maar verder houd ik het bij mijn herinneringen aan de TNG serie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mel33
segil schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:57:
Overduidelijk een Hollywood einde van een actiefilm:

- Overdreven veel actie, met onmogelijke situaties om levend uit te geraken. Maar het lukt toch.
- Veel emo momentjes, zodra het spannend wordt en onduidelijk of de held het zal overleven.
- De held zal zijn leven offeren om dat van anderen te redden. Het einde nadert en ineens is daar de redding.
- Plotarmor * 1000
- Iedereen overleefd en alle bad guys zijn overwonnen
- Nul verassende of onvoorziene momenten
- Uitgerekte afscheidsscenes. Leek LOTR ROTK wel.

Needless to say dat ik het storywise een enorm matig verhaal vond. Wel leuk om de complete TNG cast te zien dit seizoen, maar verder houd ik het bij mijn herinneringen aan de TNG serie.
Als je het zo punt voor punt op noemt, is het in al die 55 jaar niet anders geweest als dit aantal punten qua scenario's in elke aflevering (bijna) > Hoe ben jij fan geworden haha :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Mel33 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:15:
[...]

Als je het zo punt voor punt op noemt, is het in al die 55 jaar niet anders geweest als dit aantal punten qua scenario's in elke aflevering (bijna) > Hoe ben jij fan geworden haha :9
Nee hoor, dat is niet zo. Sommige punten, maar dat was altijd in balans. Niet zo overtrokken als in deze aflevering. Star Trek gaat over exploratie. Soms een beetje actie, soms een beetje emotie. Maar lang niet zo overdreven is hier.

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 22-04-2023 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DappereDodo
Inderdaad, ik ben het wel zat dat telkens de "fate of the galaxy" op het spel staat. Een veel kleiner verhaal kan veel beter uitgewerkt worden, heeft überhaupt geen plotarmor nodig en doet veel meer recht aan de legacy van Star Trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Vooral gaan lopen afwachten op het moment dat je moet kiezen tussen het stoppen van de Borg en de vernietiging van het universum of het redden van letterlijk een paar mensen (alleen Picard en zoon konden ze niet locken).

En dat terwijl de aanval op aarde in volle gang was. Hoeveel doden zijn er gevallen die voorkomen hadden kunnen worden? En hoe makkelijk is men daaraan voorbij gegaan naderhand?

De changelings die na de onthulling van de Borg ineens verdwenen zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb prima genoten van Picard in zijn geheel, echter had hier verhaaltechnisch zoveel meer in kunnen zitten… dat is wat mij betreft gewoon een gemiste kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Ik vond de vorige twee seizoenen ook sterker. Niet dat ik het niet voor nostalgia heb..ik ben ook opgegroeid met tng maar dit einde was echt zo in elkaar geflanst met te veel Amerikaanse emo zever. Slechtste aflevering van de drie seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Koja78 schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:50:
Ik vond de vorige twee seizoenen ook sterker. Niet dat ik het niet voor nostalgia heb..ik ben ook opgegroeid met tng maar dit einde was echt zo in elkaar geflanst met te veel Amerikaanse emo zever. Slechtste aflevering van de drie seizoenen.
nouw nouw .. de 30 episodes totaal hadden zeer sterke afleveringen en Kwalitatief Uitermate Teleurstellende varianten dat deze erg anti-climax is dat is inderdaad zacht uitgedrukt

Er zijn zoveel dingen waar ze meer (of juist minder) mee hadden kunnen doen.

Moet zeggen dat brent spinner aka data gewoon ... meh was en enterprise G een WTF dingetje is ..
dikke android ??? en Bev crusher opeens de "held" ?

mis diverse acteurs .. of dat te weinig "geld" geboden is of ze geen intresse hadden dat is hun goed recht
bv in seizoen 3 had het leuk geweest als wesley nog ff "hoi broer" gezegd

Toch is dit dat betreft vrij uniek dat zoiets gedaan in tv land en de riemen waar men mee roeide het voelt niet of het "low budget" was

Vergeet niet dat als je tussen de regels door leest dat de acteurs best wel een zeer uitdagende & gruwelijke opname sessie(s) om een fractie op het scherm te laten zien .. waarbij je al dan niet in de fanbase (conventies) op afgerekend word en dat op "vrijwillige" basis ?

Dat dit keer de schrijvers / producenten het volle laag krijgen mag ook best..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Mooi afscheid voor Patrick Stewart, ik zat ook regelmatig met raadsels en geheimen en met een vraagtekengezicht, maar heb dit met de mantel der liefde bedekt.Nu snel een spinoff, dan kan ik me weer ongeremd gaan ergeren :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lunchbox
Nee hoor. Ik vond het veel te veel fan-service op een aantal punten. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me er prima mee vermaakt maar het einde met Picard en Jack was wat te makkelijk.

En over dat jaar later geneuzel wil ik het eigenlijk niet hebben 🙄

Ik hoef geen 90210 in space met allemaal nepo babies en een verhouding tussen de Captain en de XO. Of de Titan die ineens de naam Enterprise krijgt. Really? Dat schip heeft een eigen Legacy verdiend.

Of dat transporter verhaal op het einde. In 2 zinnen even een recap en alles is opgelost waar we net 8 afleveringen lang naar hebben zitten te kijken met de Changelings.

En om Shaw om te leggen was een makkelijk en goedkoop eind voor een veelbelovend complex karakter. Het had makkelijk een Bones en Spock dynamiek kunnen worden in een eventueel vervolg.

Maar goed, het is wat het is. Voor mij hoeft Legacy nu niet meer zo nodig. Ik kijk SNW, LD etc wel.

En ondertussen maak ik dit wel headcanon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/regk6-UfmrYmP4XFQew_I0NsgKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAZpvqe5LJnp8gf2FlHGp9K7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwOW0YZnFyb6SD9nW3aVh__CE8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4g38xsz8n9go1djapkw2lGZw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Lunchbox op 23-04-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunchbox
Mel33 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:15:
[...]

Afleveringen zoals The Drumhead, Ship in a bottle, The Visitor, In the pale Moonlight, Duet etc... misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
Lunchbox schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:54:
[...]

Afleveringen zoals The Drumhead, Ship in a bottle, The Visitor, In the pale Moonlight, Duet etc... misschien?
Idd, ST is altijd hit and miss geweest. Ook in dit seizoen zaten fantastische afleveringen, maar omdat ze onderdeel zijn van een groot bombastisch verhaal wat slecht wordt afgesloten, laat dat toch niet zo'n bevredigend gevoel achter.
Ach ja, we still have SNW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunchbox
DappereDodo schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:28:
[...]

Idd, ST is altijd hit and miss geweest. Ook in dit seizoen zaten fantastische afleveringen, maar omdat ze onderdeel zijn van een groot bombastisch verhaal wat slecht wordt afgesloten, laat dat toch niet zo'n bevredigend gevoel achter.
Ach ja, we still have SNW :)
Het 10 episodische format doet een serie zoals Picard geen goed. Of het kan wel, maar dan moet je dus gewoon een rode draad spannen en weer terug gaan naar episodisch en de grote pay off na een paar seizoenen laten komen.

Dit werkt niet omdat er of te weinig materiaal is om 10 afleveringen te vullen waardoor onnodige zaken worden gerekt of er is te veel waardoor het juist gerusht lijkt.

Mijn punt is dus dat je geen Trek fan hoeft te zijn geworden vanwege shit blows up. Integendeel. En Picard en Disc zijn dit juist wel.

Ofwel: eens

[ Voor 7% gewijzigd door Lunchbox op 23-04-2023 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Thalaron schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:42:
Vooral gaan lopen afwachten op het moment dat je moet kiezen tussen het stoppen van de Borg en de vernietiging van het universum of het redden van letterlijk een paar mensen (alleen Picard en zoon konden ze niet locken).

En dat terwijl de aanval op aarde in volle gang was. Hoeveel doden zijn er gevallen die voorkomen hadden kunnen worden? En hoe makkelijk is men daaraan voorbij gegaan naderhand?

De changelings die na de onthulling van de Borg ineens verdwenen zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb prima genoten van Picard in zijn geheel, echter had hier verhaaltechnisch zoveel meer in kunnen zitten… dat is wat mij betreft gewoon een gemiste kans.
Je hebt niet goed opgelet want net door iedereen door de transporter te halen om het Borg DNA te kunnen verwijderen werden ook de shapeshifters ontmaskerd en dat lieten ze duidelijk zien in een scene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@snah001 ja… helemaal op het einde in een scène nádat de Borg gesloopt was. Dat had ik niet gemist, maar net zoals de Borg maakte men zich daar erg makkelijk vanaf. Maar goed.. nog altijd blij dat er een afsluiting is gekomen en niet dat ze de serie ergens halverwege hebben gecanceld ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:17
Mja... leuk slot van de serie, maar ik hou het op een cijfer '7' voor de laatste aflevering. Kon niet bepaald wennen aan Data die wat gekunsteld en overdreven menselijk werd neergezet. Snap dat dat altijd z'n doel was en waarom er naartoe gewerkt was, maar voelde niet goed voor mij.

Ook wat mij betreft te veel humor. Niet passend bij TNG serie, had van mij wat subtieler mogen zijn. En sowieso duurde de hele afscheid-scene mij veel te lang.

Maar: stukken beter dan het tweede seizoen en mooi dat ze een goed einde aan de serie hebben gemaakt. Nu even wachten tot SNW weer verder gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunchbox
snah001 schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:55:
[...]

Je hebt niet goed opgelet want net door iedereen door de transporter te halen om het Borg DNA te kunnen verwijderen werden ook de shapeshifters ontmaskerd en dat lieten ze duidelijk zien in een scene.
Ach kom. We hebben letterlijk 8 afleveringen naar een Changeling complot gekeken en dat wordt even opgelost in een snippet van 2 zinnen en 1 scène. Dat is wel heel erg makkelijk, te makkelijk. Zo kan iedereen wel een tv serie schrijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb erg genoten en ben niet zo kritisch, maar ik ben het eens dat dat het grootste plothole is. Eerst konden ze niet terug naar huis omdat de changelings waren geïnfiltreerd tot de hoogste rangen van Starfleet, maar dat was daarna ineens helemaal geen issue meer :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
Ik vond de laatste aflevering vrij matig. Waar ik al bang voor was, is gebeurd: We hebben 9 uur lang in een serie geïnvesteerd waarbij het tempo af en toe wel erg laag was, om vervolgens het in een half uur er doorheen te rammen. En wat ging het allemaal makkelijk en simpel.

Het begint al met de Enterprise die blijkbaar in staat is met één scan met 35-jaar oude sensoren een Borg schip bij Jupiter te detecteren. Dus werkelijk NIEMAND heeft dat eerder gezien? En als ze aankomen doen de Borg de schilden omlaag. Waarom überhaupt? Ja omdat ze willen dat Picard aan boord komt ofzo, maar dat is precies wat hun ondergang veroorzaakte en was nergens voor nodig. Ik snap dat deze Borg extreem verzwakt zijn en niet op het niveau zitten van de Borg uit The Best of both Worlds en First Contact, maar het gemak waarmee de Enterprise hun wapens uitschakelt, het gemak waarmee Worf en Riker een paar drones uitschakelen... nee veel te simpel allemaal. En als klap op de vuurpijl voegt Picard zich gewoon maar eventjes bij de collective om een peptalk te geven en hop, ze kunnen zo weer hun verbinding verbreken.... Last-minute reddingen heb ik dan weer minder moeite mee. Overigens had ik echt verwacht dat Picard niet terug zou komen en zich zou opofferen. Dat zou zijn story arc echt afgerond hebben.

En dan hebben we het nog niet eens over de Star Wars Deathstar run die ze doen met den Enterprise D. Kom op, ik snap dat de Enterprise tijdens TNG niet heel erg snel kon bewegen vanwege praktische beperkingen, maar deze beweegbaarheid sloeg nergens op. De Enterprise is bijna 470 meter breed en 138 meter hoog, waarom zijn er zoveel gangen in de Borg cube waar zo'n gigantisch schip doorheen kan vliegen?

En blijkbaar werkt de hele fleet formation met 'line of sight'?? Good luck with that. Ook dat vond ik een extreem zwakke manier om de Titan vrij te krijgen (gewoon even cloaken). En waarom worden ze dan meteen niet weer overgenomen door de fleet formation software zodra ze decloaken?

Wat ik vooral jammer vind is de potentie. Ik vond de basis van het seizoen helemaal niet zo slecht. En ook het acteerwerk heb ik het hele seizoen erg sterk gevonden. Sommige vinden het teveel emotie, maar ik durf wel te stellen dat TNG misschien wat weinig emotie had. Het verschil met bijvoorbeeld Discovery is, is dat deze mensen elkaar al lang kennen en wij als publiek hen ook. Daarom vind ik in veel gevallen de emotie wel werken. Zeker Riker in de laatste aflevering die denkt dood te gaan die zegt tegen Deanna: ik wacht op je met onze zoon. Heel sterk.

Ook vond ik de uitgebreidere afscheidsscenes helemaal niet verkeerd. Ik gok toch echt dat het de laatste keer is dat we deze personages in hun rol zien en dat mag best een beter afscheid zijn dan we met Nemesis gehad hebben. Alleen is het dus jammer dat dat lange afscheid ten koste gaat van het verhaal goed afronden.

Overigens vind ik de Titan helemaal geen Enterprise(-G). Dat schip is veel te zwak en klein om een flagship te zijn. En we gaan in de moderne Star Trek ineens heel veel sneller naar letters toe in de registry. Discovery-A, Titan-A, Enterprise-F en Enterprise-G, Voyager-B etc. Vroeger wat het speciaal, nu krijgen schepen bij elke scheet een nieuwe letter. Ik vraag me sowieso af waarom de Enterprise-F nou eigen gedecomissioned werd? Ik neem toch aan de starships met refits toch wel minimaal een jaartje of 50 in dienst kunnen blijven. En die Odyssey classes zijn nog heel erg nieuw. Ik zou verwachten dat wanneer de Enterprise-E er nog was, dat deze ook nog in actieve dienst zou zijn. We hebben immers genoeg sovereign classes op het scherm gezien.

Hebben jullie overigens ook niet het idee dat de vloot rondom de aarde nooit alles van Starfleet kan zijn? De vloot die in DS9 Sacrifice of Angels was maar één van een aantal vloten en die bestond al uit 500 schepen. Zoveel schepen waren er echt niet.

Laat ik als laatste nog even zeggen dat ik echt niet met volledige tegenzin heb gekeken en ik haat de laatste aflevering echt niet. Ik ben vooral teleurgesteld. Maar dit seizoen heeft ons ook een hoop moois gegeven en de shot met de Enterprise D en Titan die naast elkaar vliegen is echt mooi. Dit seizoen was in ieder geval een hele grote stap in de goede richting ten opzichte van de troep van seizoen 1 en 2 en alles wat Discovery is. En ik verwacht ook extreem weinig van de nieuwe Starfleet academy serie die eraan gaat komen. Die heeft alle ingrediënten om één groot emo-woke-fest te worden die de naam van Star Trek verder gaat verpesten.

Ik weet nog niet of ik zit te wachten op een serie met de nieuwe Enterprise-G. Ik ben persoonlijk sowieso niet zo'n fan van Q en het feit dat ze Q er weer bij betrekken vind ik weer een zwaktebod. Verzin nou eens wat gaafs en nieuws! En Rafi blijft - ondanks dat het dit seizoen een stuk beter was - niet echt mijn favoriete personage. En waar ik GEEN zin in heb in relatie gezeik tussen Rafi en Seven. Naja, we zien wel of er een nieuwe serie van de grond gaat komen of niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 19:02
Luuk1983 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:57:
Ik vond de laatste aflevering vrij matig. Waar ik al bang voor was, is gebeurd: We hebben 9 uur lang in een serie geïnvesteerd waarbij het tempo af en toe wel erg laag was, om vervolgens het in een half uur er doorheen te rammen. En wat ging het allemaal makkelijk en simpel.

Het begint al met de Enterprise die blijkbaar in staat is met één scan met 35-jaar oude sensoren een Borg schip bij Jupiter te detecteren. Dus werkelijk NIEMAND heeft dat eerder gezien? En als ze aankomen doen de Borg de schilden omlaag. Waarom überhaupt? Ja omdat ze willen dat Picard aan boord komt ofzo, maar dat is precies wat hun ondergang veroorzaakte en was nergens voor nodig. Ik snap dat deze Borg extreem verzwakt zijn en niet op het niveau zitten van de Borg uit The Best of both Worlds en First Contact, maar het gemak waarmee de Enterprise hun wapens uitschakelt, het gemak waarmee Worf en Riker een paar drones uitschakelen... nee veel te simpel allemaal. En als klap op de vuurpijl voegt Picard zich gewoon maar eventjes bij de collective om een peptalk te geven en hop, ze kunnen zo weer hun verbinding verbreken.... Last-minute reddingen heb ik dan weer minder moeite mee. Overigens had ik echt verwacht dat Picard niet terug zou komen en zich zou opofferen. Dat zou zijn story arc echt afgerond hebben.

En dan hebben we het nog niet eens over de Star Wars Deathstar run die ze doen met den Enterprise D. Kom op, ik snap dat de Enterprise tijdens TNG niet heel erg snel kon bewegen vanwege praktische beperkingen, maar deze beweegbaarheid sloeg nergens op. De Enterprise is bijna 470 meter breed en 138 meter hoog, waarom zijn er zoveel gangen in de Borg cube waar zo'n gigantisch schip doorheen kan vliegen?

En blijkbaar werkt de hele fleet formation met 'line of sight'?? Good luck with that. Ook dat vond ik een extreem zwakke manier om de Titan vrij te krijgen (gewoon even cloaken). En waarom worden ze dan meteen niet weer overgenomen door de fleet formation software zodra ze decloaken?

Wat ik vooral jammer vind is de potentie. Ik vond de basis van het seizoen helemaal niet zo slecht. En ook het acteerwerk heb ik het hele seizoen erg sterk gevonden. Sommige vinden het teveel emotie, maar ik durf wel te stellen dat TNG misschien wat weinig emotie had. Het verschil met bijvoorbeeld Discovery is, is dat deze mensen elkaar al lang kennen en wij als publiek hen ook. Daarom vind ik in veel gevallen de emotie wel werken. Zeker Riker in de laatste aflevering die denkt dood te gaan die zegt tegen Deanna: ik wacht op je met onze zoon. Heel sterk.

Ook vond ik de uitgebreidere afscheidsscenes helemaal niet verkeerd. Ik gok toch echt dat het de laatste keer is dat we deze personages in hun rol zien en dat mag best een beter afscheid zijn dan we met Nemesis gehad hebben. Alleen is het dus jammer dat dat lange afscheid ten koste gaat van het verhaal goed afronden.

Overigens vind ik de Titan helemaal geen Enterprise(-G). Dat schip is veel te zwak en klein om een flagship te zijn. En we gaan in de moderne Star Trek ineens heel veel sneller naar letters toe in de registry. Discovery-A, Titan-A, Enterprise-F en Enterprise-G, Voyager-B etc. Vroeger wat het speciaal, nu krijgen schepen bij elke scheet een nieuwe letter. Ik vraag me sowieso af waarom de Enterprise-F nou eigen gedecomissioned werd? Ik neem toch aan de starships met refits toch wel minimaal een jaartje of 50 in dienst kunnen blijven. En die Odyssey classes zijn nog heel erg nieuw. Ik zou verwachten dat wanneer de Enterprise-E er nog was, dat deze ook nog in actieve dienst zou zijn. We hebben immers genoeg sovereign classes op het scherm gezien.

Hebben jullie overigens ook niet het idee dat de vloot rondom de aarde nooit alles van Starfleet kan zijn? De vloot die in DS9 Sacrifice of Angels was maar één van een aantal vloten en die bestond al uit 500 schepen. Zoveel schepen waren er echt niet.

Laat ik als laatste nog even zeggen dat ik echt niet met volledige tegenzin heb gekeken en ik haat de laatste aflevering echt niet. Ik ben vooral teleurgesteld. Maar dit seizoen heeft ons ook een hoop moois gegeven en de shot met de Enterprise D en Titan die naast elkaar vliegen is echt mooi. Dit seizoen was in ieder geval een hele grote stap in de goede richting ten opzichte van de troep van seizoen 1 en 2 en alles wat Discovery is. En ik verwacht ook extreem weinig van de nieuwe Starfleet academy serie die eraan gaat komen. Die heeft alle ingrediënten om één groot emo-woke-fest te worden die de naam van Star Trek verder gaat verpesten.

Ik weet nog niet of ik zit te wachten op een serie met de nieuwe Enterprise-G. Ik ben persoonlijk sowieso niet zo'n fan van Q en het feit dat ze Q er weer bij betrekken vind ik weer een zwaktebod. Verzin nou eens wat gaafs en nieuws! En Rafi blijft - ondanks dat het dit seizoen een stuk beter was - niet echt mijn favoriete personage. En waar ik GEEN zin in heb in relatie gezeik tussen Rafi en Seven. Naja, we zien wel of er een nieuwe serie van de grond gaat komen of niet.
Helaas ben ik het helemaal met je eens. Het seizoen begon super, eindelijk geen borg als vijand. Bij de introductie van de borg is het seizoen meteen stuk minder geworden. dit seizoen had meer afleveringen nodig omdat succesvol te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik begrijp dat we zonder spoilers verder gaan in dit topic?
Het begint al met de Enterprise die blijkbaar in staat is met één scan met 35-jaar oude sensoren een Borg schip bij Jupiter te detecteren. Dus werkelijk NIEMAND heeft dat eerder gezien?
Hangt er vanaf wanneer ze daar zijn aangehaakt. Het werd al gemeld dat ze daar blijkbaar een Transwarp Conduit hadden liggen, dus als die op het juiste moment daar aankomt, dan is dat vrij logisch dat ie niet ontdekt is. Jack was weggegaan en als hij de trigger is om alles uit te zenden, dan klopt de tijdlijn prima want dan zijn ze daarna meteen naar jupiter gegaan.
En als ze aankomen doen de Borg de schilden omlaag. Waarom überhaupt? Ja omdat ze willen dat Picard aan boord komt ofzo, maar dat is precies wat hun ondergang veroorzaakte en was nergens voor nodig.
Je vergeet misschien dat zijn DNA werd gebruikt om iedereens DNA aan te passen, dus als die gedetecteerd werd, kan ik me voorstellen dat ze dat schip niet als bedreiging zien. Gezien je ook altijd door een Borg schip kon lopen totdat je heissa veroorzaakte, komt dat op zich wel overeen, maar het was inderdaad wel een cheap shot. Wellicht heeft Jack er ook nog wat mee te maken gehad, maar die Borg queen was sowieso niet de slimste.
Omdat Borg ook gewoon erdoor vliegen en onderhoud plegen en whatnot?
En waarom worden ze dan meteen niet weer overgenomen door de fleet formation software zodra ze decloaken?
Omdat ze drones nodig hebben om het schip over te nemen en die waren dus nog niet klaar. Dat die gingen focussen op de cloak vond ik nog wel logisch.
Overigens vind ik de Titan helemaal geen Enterprise(-G). Dat schip is veel te zwak en klein om een flagship te zijn.
Volgens mij stond Enterprise nooit om een flagship te zijn, maar meer om de invloed die het heeft op het universum. Ik vind het juist wel leuk dat ook een klein schip zo'n legacy krijgt. Al was het ook prima om diens eigen legacy te starten. Ik verwacht dat er wel meer namen zullen zijn die telkens terug komen.
En we gaan in de moderne Star Trek ineens heel veel sneller naar letters toe in de registry. Discovery-A, Titan-A, Enterprise-F en Enterprise-G, Voyager-B etc. Vroeger wat het speciaal, nu krijgen schepen bij elke scheet een nieuwe letter.
Ik denk dat ze juist erdoor gaan omdat ze veel vaker stuk gaan dan in andere periodes. Er is vrij veel gebeurd in een korte tijd :P
Mja dit is denk ik typisch gevalletje van budget. 100 schepen met een geweldige ship battle of 1000 maar dan kun je niet zoveel doen omdat je teveel moet renderen en scripten. Je zou nog kunnen zeggen dat ze misschien een deel van de vloot elders hadden of uberhaupt nooit een groot deel bij huis houden, maar anderzijds kunnen er ook dingen hebben gespeeld dat dit nog maar zoveel was. Het feit dat ze nu kwamen met zo'n upgrade voor de vloot heeft wellicht ook te maken met waar ze verder nog mee bezig zijn en dat ze veel kwijt zijn geraakt in voorgaande oorlogen.
Volgens mij is ook in de tijd van TNG de aandacht voor minder schepen maar die wel enorm groot zijn, dan enorm veel kleine schepen. Ze wilden veel verder de ruimte in gaan, dus is het wel logisch dat je dan groter gaat bouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 24-04-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Lunchbox schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:44:
[...]

Ach kom. We hebben letterlijk 8 afleveringen naar een Changeling complot gekeken en dat wordt even opgelost in een snippet van 2 zinnen en 1 scène. Dat is wel heel erg makkelijk, te makkelijk. Zo kan iedereen wel een tv serie schrijven natuurlijk.
Nouja het ding was vooral dat ze niet wisten dat ze er waren en wat ze gedaan hadden. Nu dat duidelijk was en ze vooral niet in hele grote getalen aanwezig waren, konden ze ook snel opgerold worden. In eerste instantie leek het alsof er echt duizenden waren, maar dat was dus wel minder. Ze waren vooral bezig om de Borg aan te trekken en het is niet alsof er miljoenen changelings zijn geweest. Zo groot was die plas nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens https://memory-beta.fando...S_Enterprise_(NCC-1701-F) was de Enterprise-F dan ook veel langer in dienst, deze serie heeft de tijdlijn een beetje veranderd :p

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Just enjoy the show and relax.
Was dit de beste Trek ooit? Neen, natuurlijk niet. Het is ook Kurtzman Trek. Wat verwacht je dan.
Dit was echter zeker het beste seizoen van de 3.

Wat het ook was : uitstekende nostalgische Trek. Ik heb meerdere momenten zitten janken en zitten lachen. En die emoties blijven bij mij veel beter hangen dan de plot holes (die ik uiteraard ook wel gezien heb).

Perfect einde voor deze mooie cast.

Denk dat ik seizoen 3 nog wel eens ga kijken in UHD binnen een paar maanden. Iemand een idee over de release date daarvan?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
Heb me ook prima vermaakt! Gewoon leuk om de crew nog een keer te zien! Had janeway ook nog wel verwacht ergens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:13
Ik heb me ook prima vermaakt en vond dit verweg het leukste seizoen van de 3. En eigenlijk wel van alle recente Trek series die ik gezien heb. Ik snap het "fan service" gemor niet helemaal; ze maken zo'n serie toch ook voor de fans? Is het dan beter als ze juist dingen gaan doen die fans echt niet willen zien?

En de plot holes: tja, welke serie heeft dat niet. Zeker Sci-Fi en fantasy, daar kun je altijd wel enorme gaten in schieten. Wat mij betreft moet je plots niet te gedetailleerd proberen te analyseren, maar gewoon genieten.

Juist omdat dit toch echt wel het afscheid van Picard en waarschijnlijk de hele crew was vond ik het ook ongemeen spannend. In de meeste series weet je wel dat er een happy end moet komen en de hoofdrolspelers uiteindelijk toch niets overkomt. Hier wist je dat niet, Picard die zich opoffert was een realistisch scenario en dat maakte het voor mij extra spannend. Jammer dat Shaw er aan ging, die had ik persoonlijk liever in een spin off gezien dan Raffi. Poker-eindscene ook wat te langdradig voor mijn smaak, maar voor de rest top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Nu 15 juni een nieuw seizoen van strange new worlds, met captain Pike. En op elke donderdag weer een aflevering.
Kan niet wachten. Kheb daar ook een heel sterk Star Trek gevoel bij, het is niet zo afwijkend als Discovery iig. Kan niet wachten.
(Skyshowtime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:45
wie heeft er een linkje naar de trailer? Het enige dat ik kan vinden is een teaser trailer ( die smaakt naar meer )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

joppe113 schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:09:
Heb me ook prima vermaakt! Gewoon leuk om de crew nog een keer te zien! Had janeway ook nog wel verwacht ergens.
Misschien druk met het 2e seizoen van ST:Prodigy?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunchbox
Raven schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:10:
[...]

Misschien druk met het 2e seizoen van ST:Prodigy?
Die was te duur en zit ook nog eens contractueel vast aan Prodigy schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Van de rode ogen van Jack naar het Rode Oog van Jupiter.
Mooi gevonden.

Is dat ST:Prodigy nog wat of is het een hoop Millennial-gezeik en dus gewoon links laten liggen?

[ Voor 40% gewijzigd door GeeBee op 24-04-2023 22:50 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
GeeBee schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:48:
Is dat ST:Prodigy nog wat of is het een hoop Millennial-gezeik en dus gewoon links laten liggen?
Mwa, als je je verwachtingen niet al te hoog stelt is het wel aardig. Het is gericht op kinderen, maar toch redelijk aan te zien. Lower Decks is vele malen beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Laatste aflevering net gezien en nee, deze serie was niet mijn ding, geef mij maar TNG, VOY, DS9, ENT, maar niet dit

spoiler:
Oh de Borg zijn verslagen, ohnee toch niet. Data is dood, ohnee toch niet. Picard is dood, oh toch niet. Data is alweer dood, ohnee toch niet. Oh, Picard heeft ineens een zoon! De Enterprise-D was vernietigd, ofwacht, nee toch niet. Jeey de changelings zijn voor de 2e keer verslagen waarna Diana begint "oeeh, ik voel iets donkers aan boord" en intro naar de nieuwe badguys. Oeh we moeten voor de zoveelste keer met een paar oude knarren het heelal redden.
en ga zo maar door, in mijn ogen allemaal verzonnen plottwisten om de hele vreemde loop van gebeurtenissen in dit seizoen een beetje te verklaren.

spoiler:
ik geef Liam Shaw ook groot gelijk hoe hij Picard en Riker behandelde toen ze aanboord van de Titan kwamen. Onder valse voorwendselen een schip willen overnemen en maar even bepalen waar ze heen gaan omdat ze menen met hun tweeën weer eens de held uit te moeten hangen. Ik had ze direct van boord gezet bij de volgende starbase.

En dan later ook nog eens de naam wijzigen naar Enterprise-G ter ere van. Er zijn in Star Trek, en zeker in PIC met de hele tijd dat fluitje voor iedere scheet die gelaten wordt, zoveel verwijzingen naar zeevaart en dan missen dat een naam wijzigen van een schip ongeluk brengt.

En dan in de laatste paar seconden het door mij meest gehaatte karakter van het hele Star Trek universum nog even terug laten komen :r

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 26-04-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
YouTube: Why Picard’s Story Had to End This Way (ft. Terry Matalas) | Star Trek

Leuk interview met Terry Matalas, hoofdschrijver van S3.

[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 27-04-2023 11:08 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:45
"Why picard's story had to end this way"
Because it was bad writing .. ?

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 27-04-2023 11:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
FastFred schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:16:
Laatste aflevering net gezien en nee, deze serie was niet mijn ding, geef mij maar TNG, VOY, DS9, ENT, maar niet dit
.
En dan in de laatste paar seconden het door mij meest gehaatte karakter van het hele Star Trek universum nog even terug laten komen :r
Smaken verschillen gelukkig: Deze laatste serie vond ik echt wel goed.
Een heerlijk weerzien van de oude TNG crew en ja er zaten wat voorspelbare en vreemde plot twists.... maar dit vind ik zoveel malen beter dan ST-Discovery.

En ga voor de lol eens de 1e seizoenen van TNG, VOY en DS9 terugkijken...zo goed was dat echt niet. Pas rond 'best of both worlds' kreeg TNG de vorm waar ik deze serie echt begon te waarderen.

Enterprise.... tja....deze serie werd niet voor niets na 4 seizoen gecancelled (slechte kijkcijfers)
Nogmaals: smaken verschillen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Picard/Stewart acteerde in het begin van de serie alsof hij het podium stond van een theaterstuk. Dat was idd niet al te best, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
LaFleche schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:08:
[...]

Smaken verschillen gelukkig: Deze laatste serie vond ik echt wel goed.
Een heerlijk weerzien van de oude TNG crew en ja er zaten wat voorspelbare en vreemde plot twists.... maar dit vind ik zoveel malen beter dan ST-Discovery.

En ga voor de lol eens de 1e seizoenen van TNG, VOY en DS9 terugkijken...zo goed was dat echt niet. Pas rond 'best of both worlds' kreeg TNG de vorm waar ik deze serie echt begon te waarderen.

Enterprise.... tja....deze serie werd niet voor niets na 4 seizoen gecancelled (slechte kijkcijfers)
Nogmaals: smaken verschillen gelukkig.
Dat is helemaal waar. De eerste seizoenen waren altijd ruk.

Enterprise vond ik wel vanaf het begin prima, ik vond het heel jammer dat het gecancelled werd. Het was ook de eerste serie waar de verhaallijnen over hele seizoenen werden uitgespreid in plaats van het 'monster van de week' (of doubl eepisode) gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GekkePrutser schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:39:
Het was ook de eerste serie waar de verhaallijnen over hele seizoenen werden uitgespreid in plaats van het 'monster van de week' (of doubl eepisode) gebeuren.
Ehm... DS9?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Oh ja dat is waar. Oeps. Ik heb van DS9 alleen de eerste seizoenen gezien, ik vond het verreweg de minst leuke serie omdat het zo statisch was.

Ik vond van Picard seizoen 1 en 2 wel echt bar slecht. 2 het slechtste met dat tijdreizen, natuurlijk toevallig naar de huidige tijd voor goedkope produktiekosten. 3 wel beter.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 27-04-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 12:31

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Net klaar met S03 van Picard, de afgelopen weken heb ik mijzelf door S02 heen geworsteld om hier te komen. S01 was ook geen prachtstuk. Beide seizoenen heb ik lang op de plank laten liggen, ik vond het wel leuk maar niet zo leuk als dat ik TNG of VOY vind/vond. S03 was voor mij een stuk prettiger, mogelijk het effect dat je krijgt als je enorm lage verwactingen hebt gekregen door de eerste 2 seizoenen. Vandaag 6 afleveringen van S03 gekeken en ik heb er oprecht van genoten. Duidelijke fan-service, leuk dat de oude crew weer bij elkaar is en ik hoop op een nieuwe spin-off op basis van de eindscene. Niet alleen omdat ik als tiener al een zwak had voor 7of9 :P

Wel jammer dat Janeway niet ten tonele kwam, Tuvok had van mij ook meer schermtijd mogen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
GekkePrutser schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:39:
Enterprise vond ik wel vanaf het begin prima, ik vond het heel jammer dat het gecancelled werd. Het was ook de eerste serie waar de verhaallijnen over hele seizoenen werden uitgespreid in plaats van het 'monster van de week' (of doubl eepisode) gebeuren.
Enterprise had van mij ook wat meer seizoenen mogen krijgen. Niet alle rollen waren even sterk (b.v. Travis), maar voor de rest prima Star Trek. Vele malen beter dan ST Discovery in ieder geval, wat na 1 seizoen al gecanceld had mogen worden wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
GekkePrutser schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:45:
Oh ja dat is waar. Oeps. Ik heb van DS9 alleen de eerste seizoenen gezien, ik vond het verreweg de minst leuke serie omdat het zo statisch was.
Dat statische werd wel anders in de latere seizoenen. Ik had wel niet zo veel met het hele ‘religieuze’ van DS9 (Bajor, Emissary of the Prophets), maar de hele storyline met de Dominion, Jem'Hadar, de Klingons, en Cardassians zat best goed in elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:44:
[...]

Dat statische werd wel anders in de latere seizoenen. Ik had wel niet zo veel met het hele ‘religieuze’ van DS9 (Bajor, Emissary of the Prophets), maar de hele storyline met de Dominion, Jem'Hadar, de Klingons, en Cardassians zat best goed in elkaar.
Ronald D. Moore _/-\o_
Michael Pillar _/-\o_

Dat soort schrijvers mis ik hard. Heel hard.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alargule2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:58
Sorry voor de topic-kick, maar de serie is sinds kort ook te volgen op SkyShowtime.

Daarbij viel me op dat de kleuren van S2A2 er wel heel bijzonder uit zien, met veel te grove overgangen. Het lijkt haast wel alsof ze de bit depth flink omlaag hebben geschroefd. Bij andere afleveringen lijkt dat probleem niet te spelen.

Meer mensen die dat ervaren? Ik kijk via Shield TV (2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
GekkePrutser schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:45:
[...]

Vergeet Star Trek Enterprise ook niet, met hun zoektoch naar de Xindi. Dat heeft ook een groot deel van de serie bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
PatrickC schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:44:
[...]

Nee met het religieuze had ik ook vrij weinig mee, maar de actie vond ik altijd erg goed. Maar nog belangrijker: de character building en character development vind ik persoonlijk ijzersterk van DS9, nog veel beter dan TNG. Dat wil niet zeggen dat ik alles leuk vind, maar dat is smaak. De ferengi-afleveringen hadden van mij weggelaten kunnen worden, maar ga eens na wat voor een backstory en character development een 'simpel' personage als Quark heeft gehad! Beter dan Discovery waar ik na drie seizoenen nog steeds maar de naam van 3 personages wist (en toen ben ik met die hele drek gestopt met kijken).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste