Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Star Trek: Picard

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-05 09:43

Goner

What can I do you for ?

ehtweak schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:11:
Picard oogde oud, heel kwetsbaar en vermoeid.
Hij IS oud, kwetsbaar en vermoeid ;-)
En als dan die hele Locutus ellende weer terug komt ...

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02:33
Lubach bij dwdd over picard

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

Goner schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:39:
[...]

Is pas ontstaan waarschijnlijk nadat die "rogue synths" de evacuatie van de Romulans hebben voorkomen door de vloot op Mars te vernietigen ?? En dat zit tussen Next Generation en Picard in ...
nee eerder als mijn geheugen goed is, dat betreft lijkt robots & A.I. niet zeer dominant in ST algemeen.. sure borg en hier en daar wat episodes met robots en een binair volkje .. maar voor de rest .. nah ..

Picard aflevering waar ik zoiets van had .. nah .. niet echt boeiend, had het wel leuk gevonden meer 7 oid ..
ik vind het allemaal te sappig.. goed ff doorbijten ..

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06:17
Vind het overigens super slap dat Jurati gewoon met die moord op Maddox wegkomt.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:04
paragon schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:04:
Vind het overigens super slap dat Jurati gewoon met die moord op Maddox wegkomt.
Dat kan natuurlijk later nog naar boven komen drijven ;)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

• paragon
Daar ga ik wel vanuit ook.

• edie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:42
Die ontsnapping van de Artifact was wel weer een ex-machina zeg. Kon men nou niks beters verzinnen?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 29-05 14:37

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Korras schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:53:
In een vorige aflevering werd gezegd dat die romulan-borg aan boord van The Artifact afkomstig waren van het laatste assimilated Romulan schip, en dat dat een Zhat Vash schip was. Zou het mogelijk kunnen zijn dat het geheim van Zhat Vash dusdanig is, dat het in staat is geweest een Cube compleet uit te schakelen? Dus iets wat zelfs dusdanig erg is dat het zelfs een Stack Overflow (of iets vergelijkbaars) kan veroorzaken bij cybernetics.
Het zou ook omgekeerd kunnen zijn Hebben de Zhat Vash wel echt gewonnen of zijn ze geassimileerd en werken ze nu van binnenuit als een soort sleeper cel tegen de federatie?
Ik kan me ook niet aan de gedachte onttrekken dat de Synth War iets te maken heeft met de Borg. Waarom begonnen de synths een grote moordpartij op Mars? Werken ze samen met de Borg (die ook een soort kunstmatige levensvorm is/zijn), of waren het de Synths die door kregen dat Mars was geinfiltreerd door de Borg en terugvochten ipv een simpele slachtpartij onder mensen?

Als dat zo is zou het verklaren dat de Borg under cover zijn gegaan en nu proberen de laatste Synths (de dochters van Data) uit te roeien zodat ze een nieuwe aanval op de Federation kunnen doen.
Wat mezelf tegenstaat in deze theorie is dat het niks voor de Borg is om iets in het geheim te doen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Mel33
Even een technisch minpuntje over Picard, de bezels zijn niet weg te krijgen via chomecast (amazonplay)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• paragon
Hoe bedoel je?

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:58
Mel33 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:51:
Even een technisch minpuntje over Picard, de bezels zijn niet weg te krijgen via chomecast (amazonplay)
Dat heeft toch niks met de serie te maken?

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-05 19:09

EnigmaNL

Ik wil kaas.

edie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:11:
Die ontsnapping van de Artifact was wel weer een ex-machina zeg. Kon men nou niks beters verzinnen?
En waarom moest ruimte-Lelogas achterblijven? Wat gaat ie doen tegen al die Romulans met disruptors met z'n zwaardje?

Ik vind het ook maf dat Picard geen krimp geeft wanneer Elnor 3 gasten doodt recht voor z'n gezicht. Doden is voor Picard kennelijk zo normaal geworden dat het hem niks kan schelen.

Jurati komt weg met moord omdat niemand verder kijkt dan z'n neus lang is en haar twijfelachtige verklaring zonder meer voor waarheid aanneemt.

Raffi is weer aan de drank en drugs en niemand geeft erom, zolang ze maar toegang voor Picard regelt is alles in orde.

Zelden zo'n slechte Star Trek aflevering gezien.

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik vind er geen fuck aan eerlijk gezegd.
Aflevering 1 was goed maar daarna ging het vrij snel bergafwaarts.
1 dimensionale characters, slecht acteerwerk (vooral die Raffi maar ook van Stewart) verhaal keuzes die kant noch wal raken... het is gewoon zo vreselijk saai.

Ik snap niet hoe deze serie nog zo veel positieve reacties krijgt, Discovery is op alle vlakken een betere serie.

Misschien mezelf van tevoren te veel gehypt maar vind het geheel zeer teleurstellend.

Het ging verbazend goed vooruit!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 29-05 14:37

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

EnigmaNL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:22:
En waarom moest ruimte-Lelogas achterblijven? Wat gaat ie doen tegen al die Romulans met disruptors met z'n zwaardje?

Ik vind het ook maf dat Picard geen krimp geeft wanneer Elnor 3 gasten doodt recht voor z'n gezicht. Doden is voor Picard kennelijk zo normaal geworden dat het hem niks kan schelen.
Dat staat me ook erg tegen. Het aantal slachtoffers van min of meer zinloos geweld is ongekend hoog voor een Star Trek serie. Het achterblijven om onschuldige Romulans te slachten terwijl hij geoon door dat portaal had kunnen stappen is onbegrijpelijk. Even dacht ik nog dat ze zouden gaan zeggen dat hij moest achterblijven om sporen uit te wissen of voorkomen dat ze gevolgd werden, maar dat werd binnen de aflevering nog onderuit gehaald.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Volgens mij werd er letterlijk gezegd dat het een paar minuten zou duren voordat alles weer offline en hidden zou zijn en of hij dat uit kon houden :)

En hadden mensen nu echt een jaren 90 serie verwacht? ik ben blij dat dat niet gebeurd is! Evenals dat het logisch is dat Picard minder zelf kan aangezien hij gewoon oud geworden is (ja ook in de serie). Voor mijn gevoel blijven mensen teveel bij de Picard van vroeger hangen terwijl daar echt al (tig?)jaren overheen zijn in de serie.

Ik vermaak me er iig prima mee en ben al blij dat er een 2e seizoen bij komt :)

• Mel33
Nouja picard had best even in de serie een punt van dat moorden kunnen maken (regisseur)
We zijn dit niet gewend, dat het zo doorgaat op de voet van Discovery, is wel raar

Maar misschien zitten we in een andere wereld, of wordt dat nog duidelijk.
Maar jullie halen er wel een sterk punt bij

@paragon @ArnoutV
Hebben jullie geen besel in de serie?
Ik heb minstens 1/3 van het beeld ongebruikt

[Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 29-02-2020 20:22]

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-05 00:56
Het was een Sikarian spatial trajector, iets wat terugverwijst naar een episode van Voyager : S01E09 Prime Factors. Toen probeerde de crew van Voyager dit ding om thuis te komen, maar lukt helaas niet. Ik gok dat de Borg een aantal Sikarians heeft geassimileerd en de techniek heeft geperfectioneerd.

Goeie episode deze week!

• paragon
Mel33 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:35:
@paragon @ArnoutV
Hebben jullie geen besel in de serie?
Ik heb minstens 1/3 van het beeld ongebruikt
Genoeg films/series die zo'n aspect ratio gebruiken toch?

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:49
Weer een puike aflevering en verwacht ook niet anders eerlijk gezegd.
Zit gewoon goed in elkaar zoals gebruik te maken van zaken uit vorige series zoals de trajector en de terugkeer van Hugh natuurlijk.
Hoop toch ook dat 7-of-9 terugkeert want dat gaf het geheel een extra dimensie.

Mi 9T Pro - V11.0.6.0. - QFKEUXM

• Mel33
paragon schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:48:
[...]

Genoeg films/series die zo'n aspect ratio gebruiken toch?
Nou nee, eigenlijk niet. Daarom dacht ik dat het aan/in de serie zelf ligt/zit. Noemenswaardig misschien.

@snah001 Ik gok erop dat ze ‘allemaal’ langs zullen komen. Alle, of de meeste spelers iig.
Woopie iig ook in s2 (gisteren in dwdd gezien- stukje van lubach)

[Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 29-02-2020 23:27]

• paragon
Zal aan mij liggen, maar genoeg content in die aspect ratio of je bedoelt echt wat anders.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
De aspect ratio van ST: Picard is 2.39:1, ST: Discovery is in 2:1. Terwijl normale breedbeeld TV 16:9 is. Dus Picard is inderdaad breder, meer zoals in bioscoopfilms wordt gebruikt. Als je het kijkt op een TV of monitor heb je dus inderdaad bredere banden, net zoals je hebt wanneer je een film kijkt op TV. Het is een keuze van de producenten, om een meer 'lyrical cinematic language' te gebruiken, een meer 'filmisch' gevoel te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:07
snah001 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:14:
Weer een puike aflevering en verwacht ook niet anders eerlijk gezegd.
Zit gewoon goed in elkaar zoals gebruik te maken van zaken uit vorige series zoals de trajector en de terugkeer van Hugh natuurlijk.
Hoop toch ook dat 7-of-9 terugkeert want dat gaf het geheel een extra dimensie.
Picard is het momenteel aardig aan het verpesten bij de Federation dus ze zullen zich uiteindelijk wel bij de Fenris Rangers aansluiten. De aflevering zat erg goed in elkaar wat mij betreft. Ik had me nog niet gerealiseerd dat Hugh de director was van het Borg project, weer een mooie callback naar TNG! Ik hoop alleen wel dat ze stoppen met karakters achterlaten in cliffhangers zoals met Seven en nu Hugh en Space Legolas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:25

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Mja, de Spatial Trajector is niet nieuw. Er is een hele aflevering in Voyager over dat ding (VOY: S01E10 "Prime Factors"). Die aflevering speelde zich af op en rond de planeet Sikaris waar Hugh het ook over heeft in deze ep van Picard.

Wat wel nieuws is, is dat de Borg blijkbaar Sikaris hebben ingenomen en dat de Spatial Trajector nu ook overal werkt (in de ep van VOY werkte de trajector alleen in een straal van 40.000 lichtjaar rond de planeet Sikaris omdat de mantel van de planeet onderdeel is van het apparaat).

Ik ben benieuwd wat er op Nepenthe gaat gebeuren volgende week.

EDIT: ik zie nu pas de post van @peschinl; great minds think alike :)

[Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 02-03-2020 09:35]

Such Heroic Nonsense

• Mirved
  • Laatst online: 07:36
Ben over het algemeen best blij met deze serie. Vond alleen de vorige aflevering met Picard die zich verkleed met dat ooglapje een beetje zwak en space legolas voegt naar mijn mening ook weinig toe.

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

1x07

wauw .. de eerste "leuke" episode ..

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-05 19:52

NetAmp

it's-a me

vso schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:10:
1x07

wauw .. de eerste "leuke" episode ..
Alleen jammer dat Hugh opeens weer dood is ;w

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

NetAmp schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Alleen jammer dat Hugh opeens weer dood is ;w
tja kweenie vind de huidige characters .. met een paar uitzonderingen na niet echt sterk ..
ik vind fam troi een achteruitgang ..maar ze waren niet slecht

imho had dit best paar jaar eerder gefilmd mogen worden .. de jonkies doen het niet slecht ..
maar als je het van oude ST met wandelrek moet hebben .. ben ik bang voor de toekomst ..

De oude cast (ST:TOS) deed dat betreft hun cameo's in andere shows erg goed .. en dsg tribles revisited was erg tof ..

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:37

Spooksel

Spooksel!

Well, misschien toch nog een episode met Seven erin? Space Legolas activeerde tenslotte een 'Fenris SOS'!

Verder vond ik het wel een vrij trage episode. Tuurlijk is het leuk om Riker en Troi weer ff terug te zien, maar dit was natuurlijk puur de fanbase pleasen :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

Spooksel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:39:
Well, misschien toch nog een episode met Seven erin? Space Legolas activeerde tenslotte een 'Fenris SOS'!

Verder vond ik het wel een vrij trage episode. Tuurlijk is het leuk om Riker en Troi weer ff terug te zien, maar dit was natuurlijk puur de fanbase pleasen :P
preview niet gezien van volgende ep ?

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

spoiler:
Ow, doh... haha. Nee die had ik idd niet gezien. Ik kijk eigenlijk opzettelijk nooit previews :) Maargoed, yay meer Seven dus.

[Voor 12% gewijzigd door Spooksel op 06-03-2020 10:46]

• ShellGhost
  • Laatst online: 12-05 09:46
Vond het een mooie aflevering. Tuurlijk een hoop fanservice met Troy en Riker. Mooi rust momentje voor de echte actie start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heerlijke aflevering was 't!

Wel erg veel emo gedoe, maar toch van een heel ander niveau dan bij ST Discovery.

En ik heb een nieuw woord geleerd:
In plaats van 'googlen' wordt het nu 'ask captain Crandall' :+

BTW: wel handig zo'n Fenris SOS badge. :)

Mooie Plaatjes   

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:07
vso schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:41:
[...]

preview niet gezien van volgende ep ?
Seven als nieuwe queen? Ze hebben tenslotte een XB nodig om de cube over te nemen (nee ik heb geen previews gezien, vaak te veel spoilers).

Leuk om Riker en Troy te zien. Het was inderdaad een beetje emo maar op een veel positievere manier dan het drama van STD. Wel weer jammer dat ze alweer een karakter laten sterven voor "shock value". Dat werkt alleen goed als je normaal zuinig bent op je karakters.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snah001
Heerlijk, heerlijk!
Pracht aflevering en de verhaallijn wordt steeds mooier, beter en staan de acteerprestaties op een hoog nivo.
Echt genoten en weerzien met Troi was best wel een beetje ontroerend en eigenlijk een reünie na 7 seizoenen STNG.
Kan kan niet wachten op de volgende aflevering.
Just my 2C

[Voor 8% gewijzigd door snah001 op 07-03-2020 23:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Janeway: And people are always saying that space is so big.
Maar natuurlijk moet de oude garde ook nog langskomen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:05

defiant

Moderator General Chat
Imho probeert men teveel te doen en daar is simpelweg geen ruimte voor met zo weinig afleveringen, zeker qua backstory van de nieuwe cast. Men probeert een emotionele backstory voor Raffi op te tuigen, maar probeert hier al op te bankieren voordat het is opgebouwd. Raffi communiceert met iemand binnen Starfleet en grijpt daarna naar de fles, maar als kijker kan ik hier persoonlijk weinig mee, er is geen context. Hetzelfde geld in meer of mindere mate voor alle andere nieuwe karakters.

Climate dashboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:41
Narek boeit me. Ik vraag me af hoe hij het signaal van die Agnes kan volgen. Werkt hij nou voor de federation, of werkt die commander oh nu voor de Romulans?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:21
ShellGhost schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:52:
Vond het een mooie aflevering. Tuurlijk een hoop fanservice met Troy en Riker. Mooi rust momentje voor de echte actie start.
Dat mag dan ook wel, want het zijn nog maar 4 afleveringen.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:00
defiant schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:06:
Raffi communiceert met iemand binnen Starfleet en grijpt daarna naar de fles,
Dat was alleen een vermoeden van Rios toch? Ik heb het nergens gezien in ieder geval. Ze greep naar de fles omdat het met d'r zoon niet helemaal ging zoals gepland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:52

gws24

Thinking is hard!

sig69 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:07:
[...]

Dat was alleen een vermoeden van Rios toch? Ik heb het nergens gezien in ieder geval. Ze greep naar de fles omdat het met d'r zoon niet helemaal ging zoals gepland.
Net voor ze naar de fles greep had ze contact met een oude kennis in starfleet om diplomatieke status voor Picard te krijgen, waar Defiant het over heeft gaat dus niet over de laatste aflevering waar Rios Raffi verdenkt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
sig69 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:07:
Ik bedoelde de scene van de vorige aflevering, excuus, dat had ik er even bij moeten vertellen (the impossible box rond 21:30). Dat zou een krachtige scene kunnen zijn als je zo'n karakter diepgaand zouden kennen, maar nu doet het (imho uiteraard) vrij weinig, d.w.z. er is geen echte origin story behalve dan die scene waarbij de zoon haar uitsluit. Met maar 10 afleveringen had men denk ik scherpere keuzes moeten maken qua verhaal en karakters (wie wordt uitgediept en wie niet), in Discovery kreeg een groot gedeelte van de bridge crew ook geen diepgang en backstory in het begin.

Climate dashboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:00
gws24 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Net voor ze naar de fles greep had ze contact met een oude kennis in starfleet om diplomatieke status voor Picard te krijgen, waar Defiant het over heeft gaat dus niet over de laatste aflevering waar Rios Raffi verdenkt.
Toen zat ze al aan de fles, ze moest zichzelf zelfs even oppompen om dat te doen. En daarna ging ze weer vrolijk verder met d'r fles. Ik zocht verder niks achter die scène overigens, gewoon een oud contact gebruiken om te krijgen wat je nodig hebt.
Ik ben het verder eens dat alles wat snel gaat, maar zo gaat het tegenwoordig nu eenmaal. Al met al vind ik het leuk genoeg om te blijven kijken in ieder geval.

[Voor 17% gewijzigd door sig69 op 08-03-2020 23:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-05 18:33
Raymond schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:30:
Narek boeit me. Ik vraag me af hoe hij het signaal van die Agnes kan volgen. Werkt hij nou voor de federation, of werkt die commander oh nu voor de Romulans?
Ik denk dat wat wij tot nu toe zien nog het topje van de ijsberg is: De organisatie die hierachter zit is zelfs voor Romulan begrippen zo geheimzinnig dat zelfs de Tal Shiar weinig over ze weet.

Het zou mij helemaal niks verbazen als deze organisatie meer blijkt te zijn dan Romulans en dat het zijn oorsprong gevonden heeft uit een antiek uitgestorven ras/beschaving uit een ver verleden dat om één of andere manier uitgeroeid is door een of andere kunstmatige levensvorm.

In de loop van honderden of duizenden jaren heeft dit gedachtegoed zich verspreid en geïnfiltreerd in geheime diensten door het hele kwadrant en dat zij de bedreiging van kunstmatig leven zó hoog inschatten dat het rassen en regeringen overstijgt. Ik verwacht dat Section 31 hier ook bij betrokken is bijvoorbeeld.

Commodore Oh liet in de Mind Meld dermate gruwelijke gedachten en beelden aan Agnes zien waardoor zelfs s'werelds vooraanstaande roboticaexpert en AI voorvechtster gedreven wordt om hierdoor haar mentor en geliefde Bruce Maddox te doden hiervoor. Ondanks dat dit tegen al haar geloof en principes ingaat en zij hier zelf aan onderdoor gaat.

• Goner
  • Laatst online: 28-05 09:43

Goner

What can I do you for ?

Raymond schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:30:
Ja, die commander Oh is 100% Romulan (alhoewel, ze kan mind-meld doen ...) net als haar hulpje Narissa Rizzo (zus van Narek) en geïnfiltreerd bij Starfleet voor Zhat Vash.
En ze heeft Agnes een soort zendertje laten eten (goed kauwen) dat Narek kan tracen.

[Voor 6% gewijzigd door Goner op 09-03-2020 16:09]

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Volgens mij is Oh gewoon een Vulcan. Ergens in de serie wordt tenslotte ook gezegd dat zowel de Federation als de Romulans samen in bed liggen voor wat betreft de issue met artificials.

Oh zou ik eerder zien als een Section 31 agent, die diep in Starfleet zit en van daaruit samenwerkt met de Zhat Vash.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:26
Ah, goed nieuws.

Amazon.nl is live, je kunt Prime nu afsluiten voor EUR3,- per maand. Incl de videodienst:
https://www.amazon.nl/prime/

Dus voor de kosten van een biertje kunnen we legaal Picard kijken, misschien niet zon slecht idee om deze serie te supporten :).

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Devian schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:45:
Ah, goed nieuws.

Amazon.nl is live, je kunt Prime afsluiten voor EUR3,- per maand. Incl de videodienst:

Dus voor de kosten van een biertje kunnen we legaal Picard kijken, misschien niet zon slecht idee om deze serie te supporten :).
Dat kon al legaal, Amazon Prime Video is al ruim twee jaar beschikbaar in Nederland :)

Such Heroic Nonsense

• Devian
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:52:
[...]

Dat kon al legaal, Amazon Prime Video is al ruim twee jaar beschikbaar in Nederland :)
Weet ik, heb ik zelf ook...het nieuws is meer dat het nu EUR3,- is... Ik heb het zelf via amazon.de en betaal, dacht ik, toch zeker een euro meer.

• Mel33
Devian schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:45:
Ah, goed nieuws.

Amazon.nl is live, je kunt Prime nu afsluiten voor EUR3,- per maand. Incl de videodienst:

Oh das wel mooie,

@Heroic_Nonsense maar dit wist ik niet: en dat zal ook wel voor de Amazon.com zo zijn.

Belangrijk
Welkom op het nieuwe Amazon.nl. Je hebt nu een Prime-lidmaatschap op Amazon.de, maar je kunt deze eenvoudig overzetten naar Amazon.nl, inclusief een gratis proefperiode van 30 dagen. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Devian schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Weet ik, heb ik zelf ook...het nieuws is meer dat het nu EUR3,- is... Ik heb het zelf via amazon.de en betaal, dacht ik, toch zeker een euro meer.
Je kan je Prime abo overzetten naar de NL webshop. Dan krijg je het laatst geinde abogeld uit DE terug, een maand gratis Prime weer en daarna 2,99 p/m ipv de prijs die je in DE betaalde.

Ik keek Picard sowieso al legaal :) Ik heb Prime ooit genomen nadat bekent gemaakt werd dat ze The Expanse overgenomen hadden toen het door SyFy (fu syfy) gecancelled was!

[Voor 16% gewijzigd door Spooksel op 10-03-2020 10:55]

• Devian
Spooksel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Je kan je Prime abo overzetten naar de NL webshop. Dan krijg je het laatst geinde abogeld uit DE terug, een maand gratis Prime weer en daarna 2,99 p/m ipv de prijs die je in DE betaalde.
Klopt, heb hem zojuist aangemaakt op Amazon.nl, op .de kreeg ik al die melding te zien. Het zou verder vanzelf moeten gaan, ben benieuwd want ik heb verder nergens een mail of een bericht op de .nl site dat het overgezet word.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Als je nu op de .nl site weer naar het Prime paginalinkje gaat (rechtsboven) dan zie je daar in het groen als het goed is een melding dat het is overgezet.
Welkom, ------
Goed nieuws! Je hebt je Prime-lidmaatschap succesvol overgezet naar Amazon.nl, waar je profiteert van dezelfde voordelen voor slechts €2,99 per maand. We hebben je Prime-lidmaatschap op amazon.de geannuleerd en je ontvangt een terugbetaling van je laatste abonnementskosten.
Anyway, we raken off-topic :P Prime abo discussies en opmerkingen horen beter hier thuis [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

[Voor 63% gewijzigd door Spooksel op 10-03-2020 10:58]

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 21:01
Nou, ik ben bij met kijken. PIC is voor mij heel erg een serie met twee gezichten. In het begin vond ik het best aardig, toen ging het hard bergafwaarts tot 1x05 toen ik bijna afgehaakt ben met kijken, maar nu met 1x07 hebben we weer een fraaie aflevering, vooral het deel op Nepenthe.

Mijn voornaamste issue is dat ik soms gewoon echt niet het idee heb dat ik naar Star Trek zit te kijken. De "look & feel" is anders, het is veel cynischer, op het dystopische af, er wordt lustig op los gemoord en de scene met Icheb had niet misstaan in een horrorfilm. Dieptepunt daarin was toch wel die scene richting het eind van 1x05 waar Seven of Nine terugging om die dame te vermoorden met een cynische opmerking die voor mij als een vette middelvinger richting Roddenberry's visie voelde. Op zich is er niets mis met dat soort elementen, er zijn genoeg franchises waar ze prima op hun plek zouden zijn, maar niet in Star Trek. Het hele idee van ST was nou net een hoopvolle toekomst waar het beter gaat, en als je daar van af stapt dan houdt het op een gegeven moment, althans voor mij, op met Star Trek te zijn.

Maar aan de andere kant heb je dan weer heel Star Trek waardig momenten zoals Nepenthe. Dat was prachtig geschreven en geacteerd. De worsteling van Soji die er net achter is gekomen dat haar geschiedenis effectief fake is en daarna het slachtofficer is geworden van Nareks manipulatie en daardoor effectief alles kwijt is en niemand meer heeft om te vertrouwen, het besef van Riker en Troi dat hun zoon alsnog gered had kunnen worden als ze destijds van Maddox' werk geweten hadden, prachtig. :)

Ben ik trouwens de enige die nogal wat gelijkenissen ziet tussen wat we nu in PIC zien en het Mass Effect universum? We hebben een conflict tussen synthetics en organics (Geth / Reapers), warrior monks (Justicars), een planeet zonder al te veel regels (Noveria / Omega), een stuk ruimte waar het nogal een anarchie is (Attican Traverse), de Fenris rangers die een naam delen met de FENRIS mechs uit Mass Effect en La Sirena (het schip van Rios) lijkt eigenlijk ook meer op een Mass Effect schip dan een schip zoals we dat kennen uit Star Trek.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 13:00
@NMH Ik haal dit maar even weer aan uit een oudere post;

Iemand op Reddit heeft dit imho redelijk goed uitgelegd;
I posted this in r/Picard and it was suggested I also post here.

Good reasons in canon why we aren’t returning to the Federation of the TNG era

Some of the recent social media commentary especially after Sir Patrick’s recent interviews are commenting negatively regarding the news that the Trek universe is reportedly much darker and less optimistic than in the TNG era. Aside from the decision of the show’s creators to reflect life in the 2020s, I would argue that the ST universe hasn’t existed in the same way since the end of season 1 of TNG.

When TNG started the Federation was at peace, and growing. The Klingon Empire was cooperating with the Federation, the Romulans hadn’t been seen for decades and the Cardassians were in control of their own part of the quadrant, in occupation of Bajor. As is stated at points during the first season the planets in the federation had eradicated poverty, hunger and currencies and worked together for the greater good. Starfleet was involved in diplomacy, to grow the Federation further, and the Galaxy Class starships with quarters for families, luxurious interiors and holodecks are very much ships of peacetime.

Then it all starts to go wrong for the Federation and the Alpha Quadrant from the point of the attempted alien conspiracy and the return of the Romulans. The Ferengi also move into Federation space to trade and steal. Q warns humanity not to be too proud of what they seem to have accomplished by showing Picard how easily things can regress. Though season 2 of TNG the political situation gets worse and starfleet starts to become more militaristic in the knowledge of the Borg threat. AI emerges as a threat again in a couple of episodes and Data’s rights case is a pivotal episode related to that. By the end of season 3 threats to peace with the Klingons have become apparent and at the battle of Wolf 359 starfleet and the federation has heavy losses. Issues relating to the risks children and families face in space recur; it’s just not safe or wise to have them on board ships anymore. In TNG’s later seasons the Cardassians become a threat, and the Enterprise has to deal with dilemmas relating to terrorism, rights of societies versus individual freedom, the ongoing Klingon internal problems, Romulan meddling, corruption in Starfleet and more. By season 7 we are way closer to the universe of Picard than that of first season TNG.

Next you have further Borg attacks (First Contact) and then the war with the dominion. Newer starfleet ships like the Enterprise E, the Defiant and Voyager are arguably warships. All look leaner and meaner, have bigger weapons and tough shielding. Uniforms get darker and darker with each iteration. Ship bridges get darker - it’s like the universe of Yesterday’s Enterprise for real. Insurrection again has another dodgy admiral showing starfleet again has real issues at the very top. Where are we by the time of Nemesis and end of Voyager? Slave holograms, Romulus an absolute mess with the entire senate killed, ripe for a military / Tal Shiar takeover, still not having resolved their issues with the Remans or Vulcans for that matter. Add to that the most optimistic individual and pioneer sentient AI is dead.

Picard himself is not the same man as at the start of TNG. He lost his family, the 2 “sons” he in some ways raised (Data and Wesley) are gone, as are 2 of his lynchpins (Riker and Troi). I also sense he will feel he failed in regard to Shinzon, another son figure in a way.

From that point I feel it’s totally believable for the Federation and Picard to be where they are “now”. To ignore the impact of all that storytelling would have been a huge mistake. The official list of suggested episodes and films to watch to get ready for Picard relates to all of the above as well as what becomes of all those former Borg drones.

Mijn blog; Floating Points

• NMH
NitroX infinity schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:30:
@NMH Ik haal dit maar even weer aan uit een oudere post;

Iemand op Reddit heeft dit imho redelijk goed uitgelegd;
Mijn punt was niet dat het niet realistisch is binnen de context van het Star Trek universum; je kunt inderdaad over de series al een verschuiving zien naar een minder utopisch universum; mijn punt was dat, naar mijn mening, die verschuiving ongewenst is omdat je steeds verder af komt te staan van wat Star Trek, wederom naar mijn mening, zou moeten belichamen. :)

• NitroX infinity
  • Laatst online: 13:00
Star Trek is al lang meer dan alleen maar Gene's visie.

Mijn blog; Floating Points

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Hoewel ik de serie nooit gekeken heb, ging Andromeda van Gene Roddenberry over een scenario waarin een soortgelijke Federation uit elkaar zou zijn gevallen.
Andromeda: The Fall of the Federation
Roddenberry’s future promised a grand Federation of worlds that reached out to new life and governed galactic peace as we reached out into the final frontier. Yet even the greatest optimist of them all couldn’t shake the pessimism that defines the human condition. After building Star Trek as a perfect utopia, Gene Roddenberry imagined a timeline where the Federation would fall.

Climate dashboard

• Rannasha
  • Laatst online: 29-05 14:38

Rannasha

aka "Species5618"

defiant schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:10:
Hoewel ik de serie nooit gekeken heb, ging Andromeda van Gene Roddenberry over een scenario waarin een soortgelijke Federation uit elkaar zou zijn gevallen.

[...]
Het lijkt er op dat seizoen 3 van Discovery een Andromeda-achtig verhaal kan gaan krijgen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:32
NMH schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:05:
[...]
naar mijn mening, die verschuiving ongewenst is omdat je steeds verder af komt te staan van wat Star Trek, wederom naar mijn mening, zou moeten belichamen. :)
Dan had men de DS9 Dominion verhaallijn moeten schrappen begrijp ik?

Strava, Twitter

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

NitroX infinity schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:26:
Star Trek is al lang meer dan alleen maar Gene's visie.
De verandering is zelfs al ingezet tijdens het eerste seizoen van TNG, toen Gene nog alive and well was en creatieve controle had over Star Trek.

Ik denk dat veel mensen een ander beeld hebben bij Gene's visie dan Gene had :)

Such Heroic Nonsense

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:43:
De verandering is zelfs al ingezet tijdens het eerste seizoen van TNG, toen Gene nog alive and well was en creatieve controle had over Star Trek.

Ik denk dat veel mensen een ander beeld hebben bij Gene's visie dan Gene had :)
Gene was het al lang niet eens met star trek en heeft creatief veel "in moeten leveren" alhoewel het voor ons kijkers niet negatief is geweest vergeet niet dat TOS ook gecanceld is na vele klachten weer terug op de buis.

Enterprise is echt gefaald,

Gene heeft best wel wat leuke series (earth final conflict bv) alleen deze is te abrubt geeindigd ofzo ..
defiant schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:10:
De eerste 4 seizoenen zijn met Steven Sorbo (moet aan onderstaand plaatje denken) goed te doen en budget en rode draad is zeker goed. maar er zit aardig wat hercules/xena "concept" in tja .. in iedergeval het is beter dan enterprise

Star trek Picard is "te grof" voor de rest ben ik blij dat het morele geridder 7 die ff los gaat bv die zwaard dodo gewoon niet te veel "preekt" maar hoofdjes laat vliegen .. wat meer boter bij de vis ipv diplomatiek drama .. met te grof bedoel ik .. dat ik niet samen met mijn kids dit kan kijken ..

• Webgnome
Maar wat is er precies zo slecht aan Enterprise? Ze hadden het hele xindi verhaal veel eerder moeten doen. Echter vond ik de characters boeiend. Denk aan Dr. Phlox. De aflevering waarin hij centraal staat is voor mij nog steeds een van de beste.

Strava, Twitter

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Webgnome schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:05:
Maar wat is er precies zo slecht aan Enterprise? Ze hadden het hele xindi verhaal veel eerder moeten doen. Echter vond ik de characters boeiend. Denk aan Dr. Phlox. De aflevering waarin hij centraal staat is voor mij nog steeds een van de beste.
Eens.

Ik begrijp de ENT-bashing ook nooit; ja er was wat teleurstelling dat het een prequel was toen het aangekondigd werd; de verhaallijn na Voyager viel zo stil terwijl er van alles gebeurde (eigenlijk zien we nu met PIC pas hoe en wat). Mensen namen dat ENT kwalijk en de focus kwam daarop te liggen

Ja, de Enterprise in ENT oogde iets te modern t.o.v. de Enterprise in TOS, maar dat was te verklaren.

Inhoudelijk was het m.i. een leuke serie; de struggles tussen mensen en Vulcans, de start van Starfleet, de wijze waarop de private sector omgaat met warpschepen en de shippingroutes die daaruit voortkomen, de first encounters met rassen en technieken die we als kijker natuurlijk al kennen uit "latere jaren" gaven een leuke twist. Case in point het verbod om transporters te gebruiken voor levende payload en het dan noodgedwongen toch doen.

Als ik dan toch één ding zou moeten bashen dan is het de titelsong, maar daar houdt het dan mee op hoor :)

Such Heroic Nonsense

• Ad de Jong
  • Laatst online: 13:54
Enterprise is zeker goed te kijken, Discovery daar in tegen.... die heb ik maar een kwartier vol kunnen houden.
Picard is jammer genoeg niet in dezelfde sfeer etc als The Next Generation maar die kan ik geboeid blijven kijken.
Vooral met de originele cast die voorbij komt :-)

Mijn profiel op Discogs

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

Episode 8 is zeker lekker .. de preview was wel erg tja hoopvol .. helaas te hoopvol .

maar goed .. nice episode

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toppie. Net aflevering 8 gekeken.

I love it when a plan comes together. 8)
In één klap wordt alles duidelijk. :Y

Leuk hoe 7of9 nog ff een tijdelijke lokale Borg-queen wordt.
En de humor van het engineering hologram, met het stemmetje van de aloude Scotty. 8)
Lekker complottheorie gebeuren met de infiltratie van de halve Romulan/Vulcan Oh.
Altijd al geweten dat het foute bitches waren. :)

Één grote waarschuwing tegen (mogelijke) fatale overheersing door AI's die de boel over (zouden kunnen) nemen.
Goh; komt me bekend voor; dat soort uitspraken... (Meneer Musk en wijlen meneer Hawking)

Leer van het verleden, bega niet dezelfde fout nog een keer.
Of blaas gewoon alles op. ;)

[Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 13-03-2020 10:29]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik heb voor het eerst in deze serie echt hardop zitten lachen tijdens die scene dat Raffi op de Chateau Picard holodeck met die 5 E*H figuren zit... Wat een stelletje bij elkaar, dat doet die acteur echt wel goed hoor :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-05 00:56
iedere keer als de Destroyer word genoemd:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:52
@peschinl ik dacht juist aan het nummer 'Destroyer of the universe' van Amon Amarth :P

Ik heb vanwege drukte de serie een tijdje niet kunnen volgen dus heb vanavond achter elkaar ep 6, 7 en 8 gekeken. Heerlijk :D
spoiler:
ik had graag gezien dat de mini collective van 7of9 het iets langer volgehouden had, dat ze met de cube picard nog had kunnen bij staan of iets in die strekking

[Voor 35% gewijzigd door FastFred op 13-03-2020 23:44]

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Wow, dit is wel een sprong in zowel kwaliteit qua verhaal en richting van het plot. Ik ben blij verrast met de manier waarop ze hier richting aan hebben gegeven.

Climate dashboard

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:17

SkyStreaker

Draaierig!

peschinl schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:39:
iedere keer als de Destroyer word genoemd:
[Afbeelding]
Echt, "gozer", echt :+

Blizzard: Tekknician#2871 MTGA Direct: SkyStreaker#18517

• Webgnome
defiant schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 02:05:
Wow, dit is wel een sprong in zowel kwaliteit qua verhaal en richting van het plot. Ik ben blij verrast met de manier waarop ze hier richting aan hebben gegeven.
Will moet heel zeikerig overkomen maar wat is er precies dat deze aflevering zo goed maakt?
spoiler:
Het was entertaining zeker maar goed? 7of9 die op het juiste moment binnen komt stormen. Die zonder enige repercussies even borg word? Het schip dat Picard gewoon stond op te wachten bij de transwarp.. ik zie misschien iets over het hoofd.

Strava, Twitter

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Ze wordt door de cube "vrijgelaten" nadat elnor vraagt of hij nu assimilated gaat worden. Met de zin "Annika still has work to do"

En had je nou alleen een shot willen zien van haar waarbij de "SOS" afgaat en ze coordinaten inzet? volgens mij kun je dat zelf ook wel bedenken :P

Ik vind nog steeds dat ze lekker bezig zijn! jammer dat we nog maar 2 afleveringen te gaan hebben

• Webgnome
Jaguar645 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:48:
Ze wordt door de cube "vrijgelaten" nadat elnor vraagt of hij nu assimilated gaat worden. Met de zin "Annika still has work to do"

En had je nou alleen een shot willen zien van haar waarbij de "SOS" afgaat en ze coordinaten inzet? volgens mij kun je dat zelf ook wel bedenken :P

Ik vind nog steeds dat ze lekker bezig zijn! jammer dat we nog maar 2 afleveringen te gaan hebben
Ik denk dat je reageerd op mijn 'Het schip dat Picard gewoon stond op te wachten bij de transwarp.. ik zie misschien iets over het hoofd.'. Wat ik bedoel te zeggen is dat de crew (raffi, picard etc..) er van overtuigd zijn dat ze niet meer gevolgd worden wat natuurlijk complete onzin is als je weet dat wat je achterna zit al duizenden jaren bezig is om synts te slopen. Maakt het niet heel geloofwaardig allemaal.

Strava, Twitter

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:04
Gezien Anika nog "shit to do" heeft, begon ik mij niet af te vragen of de Borg uiteindelijk niet hét antwoord is op deze ultieme dreiging.

Een ras van UBER synthetics zou natuurlijk een rede kunnen zijn geweest waarbij het ontstaan/ontwikkelen van de Borg een soort van "last line of defence" is geweest. Vervolgens bleek dit niet voldoende te zijn geweest en is er een deel ontkomen. De synthetics trekken zich terug zonder zich er druk over te maken (of niet opgemerkt) waarbij de Borg zijn primaire doel, hun eigen voortbestaan koste wat kost waarborgen en verbeteren, wat uiteindelijk wellicht is ontspoord wegens het gebrek aan weerstand. Zover ik mij kan herinneren weet niemand exact wanneer (of waardoor) de BORG is ontstaan en was het vermoeden dat ze er al duizenden jaren waren, wellicht al wel véél langer (duizenden eeuwen :+ ?) dan oorspronkelijk gedacht was.

Er van uitgaande dat Soji deels Borg/deels Synt/deels mens is, zou het zomaar kunnen zijn dat juist zij de "Destroyer" is die de Borg terug op het juiste pad brengt. Maar in plaats van alle organics, deze UBER synthetics uitroeit. Wellicht is de waarschuwing (vermaning) op AIA wel "Fake News" geplaatst door de Synthetics om te voorkomen dat de Destroyer zover kan komen? Time will tell :)

De kwaliteit van de afleveringen zijn tot nu toe wat wisselvallig (zoals vrijwel elke Star Trek dat vroeger IMHO daar ook last van had) maar ik vermaak mij er prima mee. Ik zat hoe dan ook al jaren te hopen op een vervolg op de bestaande verhaallijnen (hoe gaat het verder?!) en die is er nu eindelijk. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het verder zal gaan verlopen.

[Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 14-03-2020 09:51]

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:57

Notna

Where are you?®

"We are Borg"

oOo

Fijne aflevering en alles is mooi samengeknoopt waar we voorheen alleen vermoedens hadden.

"Ken nea" wachten op volgende week :Y

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Ad de Jong
  • Laatst online: 13:54
Een bezoekje van "Q" zou ook welkom zijn in een 1 of andere aflevering.

Mijn profiel op Discogs

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ad de Jong schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:01:
Een bezoekje van "Q" zou ook welkom zijn in een 1 of andere aflevering.
Dat lijkt me ook wel leuk, ja.

Komt 'Q' ineens tevoorschijn op La Sirena en roept tegen Picard:

Zucht, Jean-Luc, waarom heb je het nog niet begrepen? Ik heb jullie nog zo gewaarschuwd! Tjonge, jonge, wat moet er allemaal gebeuren voordat jullie mensen nou eindelijk eens wakker worden?

Of zoiets... :+

Mooie Plaatjes   

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Geen zin vandaag.

Notna schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:59:
"We are Borg"

oOo

Fijne aflevering en alles is mooi samengeknoopt waar we voorheen alleen vermoedens hadden.

Ik mis alleen nog dit
Resistance Is Futile
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• snah001
En daar was 7of9 weer terug en zelfs effe als replacement borg queen.
Super aflevering en langzaam convergeert het geheel kwa verhaallijn.
Er zal zeker nog terug gekomen worden op het lot van de Chief of Starfleet Security Commodore Oh nu bekend is dat zij de leider van Zhat Vash is.
Weer een puike aflevering dus en zeker niet langdradig en het is helaas wachten op de volgende aflevering.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Pierre schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Ik mis alleen nog dit

[Resistance is futile]

[...]

_/-\o_
"We are the Borg. You will be annihilated. Your biological and technological distinctiveness are irrelevant. Resistance is futile... but welcome."

[Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-03-2020 06:50]

Such Heroic Nonsense

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Heroic_Nonsense Idd... annihilated is nonsense... ;)

De Borg vernietigen niet, ze assimileren.

The full sentence is:
We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile

Mooie Plaatjes   

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

ehtweak schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:32:
@Heroic_Nonsense Idd... annihilated is nonsense... ;)

De Borg vernietigen niet, ze assimileren.

The full sentence is:
We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile
Dat weet ik :)

Full-on trekkie hier!

De "annihilated"-boodschap komt uit de Star Trek-boekenserie "Destiny".

https://memory-beta.fandom.com/wiki/Borg_Invasion_of_2381

Edit: meer specifiek het deel "Lost Souls"":
https://memory-beta.fandom.com/wiki/Lost_Souls

[Voor 20% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-03-2020 09:41]

Such Heroic Nonsense

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 29-05 19:52

NetAmp

it's-a me

Notna schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:59:
Ik heb ook "Trek" in een volgende aflevering!
:+ Pun intended ^

En, wat mij betreft, mag Jeri Ryan een promotie krijgen van "Guest Starring" naar de vaste ploeg.

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:30

Aganim

I have a cunning plan..

NMH schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:11:
Ben ik trouwens de enige die nogal wat gelijkenissen ziet tussen wat we nu in PIC zien en het Mass Effect universum? We hebben een conflict tussen synthetics en organics (Geth / Reapers), warrior monks (Justicars), een planeet zonder al te veel regels (Noveria / Omega), een stuk ruimte waar het nogal een anarchie is (Attican Traverse), de Fenris rangers die een naam delen met de FENRIS mechs uit Mass Effect en La Sirena (het schip van Rios) lijkt eigenlijk ook meer op een Mass Effect schip dan een schip zoals we dat kennen uit Star Trek.
Zeker na de laatste aflevering was de overeenkomst niet te missen,
spoiler:
Protean Beacon Admonition + visioen, organics die na een bepaalde technologische grens rondom de ontwikkeling van synths worden vernietigd door een 'destroyer'.
Volgende verassing, de Sovereign klasse Enterprise E blijkt Sovereign in disguise te zijn? :+

Verder geen klacht, beter goed gejat.. immers en ik vermaak me verder uitstekend. Het valt op dat Picard naar mate hij weer een duidelijker doel krijgt ook minder fragiel en meer zelfvertrouwder oogt en klinkt. Mooi hoe Patrick Stewart dit neer heeft weten te zetten.

Subnautica onderzoeken in alle rust? No More Vehicle Attacks

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:21
Aganim schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:51:
Verder geen klacht, beter goed gejat.. immers en ik vermaak me verder uitstekend. Het valt op dat Picard naar mate hij weer een duidelijker doel krijgt ook minder fragiel en meer zelfvertrouwder oogt en klinkt. Mooi hoe Patrick Stewart dit neer heeft weten te zetten.
Met name die scene waarin hij met starfleet in discussie is en daarna succesvol in z'n handen slaat. Zou dat fragiele dan toch geacteerd zijn?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-05 20:19
LA-384 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:08:
[...]

Met name die scene waarin hij met starfleet in discussie is en daarna succesvol in z'n handen slaat. Zou dat fragiele dan toch geacteerd zijn?
Hij was niet zo lang geleden te gast bij The Graham Norton Show, daar vond ik hem niet bepaald fragiel.

Ik denk dat het onderdeel van de rol is, hij was zijn nuttigheid en waarde verloren, geen doel meer in het leven en zijn goeie naam en eer zijn te grabbel gegooid door en na zijn vertrek uit starfleet. Je ziet hem nu groeien, er is weer een doel, hij heeft weer een nut.

[Voor 27% gewijzigd door iwaarden op 16-03-2020 21:20]

• Fikkie007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 15:40
Wil ook aan Picard gaan beginnen, maar zijn er dingen die ik van tevoren moet weten, aangezien het een soort vervolg is? Heb de eerdere series niet gezien, alleen de laatste 3 films!

• Mel33
Fikkie007 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:12:
Wil ook aan Picard gaan beginnen, maar zijn er dingen die ik van tevoren moet weten, aangezien het een soort vervolg is? Heb de eerdere series niet gezien, alleen de laatste 3 films!
haha alsof je aan een cursus begint.

Ga er van genieten, je herkent vast wel dingen. of lees het topic door.
Ik kan niet wachten op vannacht om 0.00 voor amazon prime de volgende aflevering te zien
Oja amazon nl is nu heel goedkoop

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 19-03-2020 11:17]

• NMH
Het is wel kijkbaar denk ik, maar je gaat een hoop missen aan referenties naar TNG en in mindere mate DS9 en VOY. Het gaat misschien wat ver om eerst zeven seizoenen TNG te gaan kijken, maar dat zou je wel de optimale kijkervaring geven.

• iwaarden
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-05 20:19
Er zijn een aantal guides naar wat je zou moeten kijken voordat je aan Picard begint, zoals deze:

https://www.google.nl/amp...l-trek-viewing-guide.html

• Fikkie007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 15:40
Thanks allen, ook het een en ander op youtube gevonden waar ze globaal uitleggen wat je moet weten! Ga gewoon beginnen binnenkort, zal vast goedkomen!

• Druganov
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05:32

Druganov

F#ck IT, te veel prutsers...

NMH schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:11:
Nou, ik ben bij met kijken. PIC is voor mij heel erg een serie met twee gezichten. In het begin vond ik het best aardig, toen ging het hard bergafwaarts tot 1x05 toen ik bijna afgehaakt ben met kijken, maar nu met 1x07 hebben we weer een fraaie aflevering, vooral het deel op Nepenthe.

Mijn voornaamste issue is dat ik soms gewoon echt niet het idee heb dat ik naar Star Trek zit te kijken. De "look & feel" is anders, het is veel cynischer, op het dystopische af, er wordt lustig op los gemoord en de scene met Icheb had niet misstaan in een horrorfilm.
Dat was het moment dat ik dacht "haal 'star trek' maar weg van de titel"

Star trek was altijd utopisch, niet dystopisch. hoezo moeten ze opeens met geld betalen trouwens, dat was toch al eeuwen geleden afgeschaft?

Ik vind het op zich geen slechte sci-fi serie, maar het heeft geen bal te doen met de "oude" star trek. krijgen we helaas ook nooit meer terug denk ik.

Penny Arcade! - ..Gimme a bullet to bite on, and I'll make believe it's you!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:41
Druganov schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:31:
Ik vind het op zich geen slechte sci-fi serie, maar het heeft geen bal te doen met de "oude" star trek. krijgen we helaas ook nooit meer terug denk ik.
Is ook niet zo gek. De eerste star trek was bijna 55 jaar geleden. TNG is 33 jaar oud.
Dat werkt nu gewoon niet meer.

• Koenoe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:56
Raymond schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Is ook niet zo gek. De eerste star trek was bijna 55 jaar geleden. TNG is 33 jaar oud.
Dit is echt een denkfout. Mensen willen juist hetzelfde concept. Dit is waarom (volgens mij) the Orville ook populairder (onder Star Trek liefhebbers) is. Wat "we" missen zijn juist de science en astrophysics zaken. Alsmede de zware morele kwesties (prime directive) of weer gewoon een holodeck aflevering. Al vanaf Star Trek: Enterprise ging het mis. Juist op het moment dat het in die serie weer begrepen hadden, kapte ze het af. Zonde.

Aan de andere kant, klopt. In 55 jaar is alles ook wel zo'n beetje gedaan...

[Voor 5% gewijzigd door Koenoe op 19-03-2020 12:57]

• Druganov
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05:32

Druganov

F#ck IT, te veel prutsers...

Raymond schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Open vraag: waarom niet?

Penny Arcade! - ..Gimme a bullet to bite on, and I'll make believe it's you!

• NMH
iwaarden schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Er zijn een aantal guides naar wat je zou moeten kijken voordat je aan Picard begint, zoals deze:

https://www.google.nl/amp...l-trek-viewing-guide.html
Het nadeel van dat soort "crash courses" is dat ze eigenlijk nooit compleet (kunnen) zijn. Het is meer een opfriscursus voor mensen die de serie al eens gezien hebben, een beetje als een samenvatting van een boek. De hele struggle van Data met zijn menselijkheid bijvoorbeeld is iets wat als secundair plot door alle zeven seizoenen verweven is. En een aflevering als "Dark Page" is dan misschien niet essentieel, maar het geeft het gebeuren op Nepenthe wel een hoop extra betekenis.

Maar goed, het is natuurlijk beter dan niets. :)
Druganov schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:31:
hoezo moeten ze opeens met geld betalen trouwens, dat was toch al eeuwen geleden afgeschaft?
Er zijn wel meer inconsistenties, bijvoorbeeld Rios die rookt als een ruimtecowboy, terwijl uit eerdere afleveringen van Star Trek (Time's Arrow, Little Green men) naar voren kwam dat mensen dat eigenlijk niet meer doen. En dat de Romulans niet aan cybernetics doen lijkt op gespannen voet te staan met de opmerking van Jarok richting Data in The Defector ("I know a host of Romulan cyberneticists who would love to be this close to you"). Maar goed, daar kan ik nog wel overheen stappen. Door de bank genomen houden ze het redelijk in lijn met het bestaande canon. En sinds 1x05 gaat het weer wat de goede kant op gelukkig. :)

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

episode 9 is "heerlijk" toch erg dark
star-trek is een "science fiction" kortom fantasie met een technisch vleugje ..

Wat voor een nut zou het hebben als je "het zelfde format" blijft herhalen .. ? vrijwel elke ST serie heeft veel herkenbare punten en veel nieuwe zaken.

ST picard is zeker "bold where no-one has gone before" oftewel niet meer in "space" en zonder ST(tng +voy) erin stappen mis je veel aanknoop punten.. en waar de andere shows nog "kind vriendelijk" waren is deze dat zeker niet.

ik denk zelf dat menig "fan" of trekkie deze serie ook echt een uitdaging zal vinden om "leuk" te vinden.(wennen is)
Maar ik denk zeker dat deze nieuwe richting en die van bv discovery niet slecht zijn ..

Waarom niet "hetzelfde" .. de maatschappij verandert en we zijn die moraal ridders/knokkende hoofdpersonen wel erg "zat" .. dus je moet met iets anders komen

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

NMH schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Er zijn wel meer inconsistenties, bijvoorbeeld Rios die rookt als een ruimtecowboy, terwijl uit eerdere afleveringen van Star Trek (Time's Arrow, Little Green men) naar voren kwam dat mensen dat eigenlijk niet meer doen. En dat de Romulans niet aan cybernetics doen lijkt op gespannen voet te staan met de opmerking van Jarok richting Data in The Defector ("I know a host of Romulan cyberneticists who would love to be this close to you"). Maar goed, daar kan ik nog wel overheen stappen. Door de bank genomen houden ze het redelijk in lijn met het bestaande canon. En sinds 1x05 gaat het weer wat de goede kant op gelukkig. :)
Binnen de Federation is geld inderdaad afgeschaft en doet men al het werk om zichzelf en de Federation te beteren.

Maar in het heelal is geld (of een ruilmiddel) zeker nog in gebruik; de Ferengi, Romulans, Cardassians en blijkbaar ook Freecloud kennen allemaal (een vorm van) geld. Gold-pressed latinum is het goud van het hele universum wat als algemeen ruilmiddel wordt ingezet.

Roken is voor de meeste mensen in de 24e eeuw inderdaad een no-go. Idem met drank ("Romulan ale") en verdovende middelen.

Wellicht verboden in de UFP, maar het bestaat nog wel. Misschien is het ook geen schadelijke rook die men inhaleert of wordt de schade er bij ieder transportergebruik gewoon weer uitgefilterd ;)

Such Heroic Nonsense

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True