Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zojuist aflevering 9 gekeken. d:)b
Weer een verdere ontrafeling van het verhaal.

Één ding is nu wel duidelijk; aflevering 10 gaat dit verhaal niet 'afsluiten'. Dat kan gewoonweg niet. :N

Ben erg benieuwd wie die 'hogere synths' die opgeroepen gaan worden, dan wel niet zijn...
Een soort super-Borg? :+ Kan nog spannend worden...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

spoiler:
Die cube is niet voor niks "geland", zou die weer gerepareerd worden en dan door Seven tegen de Romulans gebruikt worden?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Illegal_Alien schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:06:
spoiler:
Die cube is niet voor niks "geland", zou die weer gerepareerd worden en dan door Seven tegen de Romulans gebruikt worden?
spoiler:
Wat vind je van het idee dat de synths de origin van de Borg zijn? Borg en timetravel is al gebruikt, dus kan zo weer gebruikt worden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Tsjonge, was dat effe genieten van afl 9.
Het nivo is nu gewoon fantastisch hoog en de onthulling dat Picard terminaal ziek is gaat zeker nog voor een spraakmakend vervolg zorgen.
Nu afwachten wat met de aanval van de romulans gaat gebeuren want het kan alle kanten op.
Seizoen 2 is al tijdje geleden vastgelegd dus we gaan in afl 10 wellicht in een cliffhanger eindigen.
Is nu dus echt een waardige opvolger van TNG echter 25 jaar verder met de technologie die ook 25 jaar verder is en diegenen die verder willen waar ze 25 jaar geleden zijn gestopt: beter niet meer kijken want dat gaat echt niet gebeuren dus geniet van zoals het nu is of niet meer kijken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Zouden ze het terminaal zieke element hebben toegevoegd mocht Patrick Stewart (door zijn leeftijd/ziekte) onverwacht komen te overlijden?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Dat zou zomaar kunnen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pjottum schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:03:
[...]

spoiler:
Wat vind je van het idee dat de synths de origin van de Borg zijn? Borg en timetravel is al gebruikt, dus kan zo weer gebruikt worden.
Denk het niet.
Want dan is het uiterlijk van de synths die ze nu in beeld brengen wel erg fraai(er) dan dat van alle Borgs die ik tot nu toe gezien heb...
Dus dan zou het cosmetische aspect aardig gedegenereerd zijn. ;)

Uitgezonderd dit exemplaar uiteraard: :Y
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/0a/SevenofNine.jpg/220px-SevenofNine.jpg

Hoewel uiterlijk qua functionaliteit wel ondergeschikt is. :+, gezien vanuit synth/ai-oogpunt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 22-03-2020 11:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zit nu episode 8 te kijken...

Tweede keer dat 7 of 9 als deus ex machina wordt gebruikt. Deus ex borg eigenlijk dus... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ben ik de enige die beetje erger aan de gouden makeup dat enkel het gezicht bedekt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
NMH schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Het is wel kijkbaar denk ik, maar je gaat een hoop missen aan referenties naar TNG en in mindere mate DS9 en VOY. Het gaat misschien wat ver om eerst zeven seizoenen TNG te gaan kijken, maar dat zou je wel de optimale kijkervaring geven.
Dat is precies waar ik aan begonnen ben. Niet om pas daarna aan Picard te beginnen, die volg ik op de voet, maar ik merkte dat ik toch sommige dingen weer vergeten ben. TNG is al heel wat jaartjes oud. Maar beslist geen straf om opnieuw te kijken, kwaliteit wisselt wel tussen afleveringen maar veel afleveringen zijn gewoon briljant. Ik was een beetje vergeten hoe zo'n enorme fan ik was...

Toch kijk je een beetje anders naar zo'n serie zoveel jaren later. Ik mijn herinnering zijn de Borg een vreselijke vijand, maar Picard komt er na 'The best of both worlds' toch wel snel weer bovenop. Waarschijnlijk om de consistentie van de show te bewaren, maar achteraf gezien hadden ze daar wel meer mee kunnen doen.

Ik krijg ook weer zin om DS9 en VOY helemaal te kijken, maar het zijn wel heel veel afleveringen. Vooral VOY omdat ik niet meer zo goed weet hoe het met de Borg is afgelopen. Hopelijk kom ik er doorheen voor het 2e seizoen van Picard begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PhilipsFan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 02:33:
[...]

Toch kijk je een beetje anders naar zo'n serie zoveel jaren later. Ik mijn herinnering zijn de Borg een vreselijke vijand, maar Picard komt er na 'The best of both worlds' toch wel snel weer bovenop. Waarschijnlijk om de consistentie van de show te bewaren, maar achteraf gezien hadden ze daar wel meer mee kunnen doen.

[...]
Ze hebben één aflevering (S04E02 "Family") aan shoreleave gekregen om het allemaal te verwerken. De arbeidsvoorwaarden van Starfleet zijn best wel brak ;)

Dat die aflevering er kwam, is ook pas na veel discussie en aandringen van Moore en Piller bij de zender en Rick Berman destijds. Zelfs Roddenberry had er eigenlijk geen zin in. Dus dat die aflevering bestaat, mag een wonder heten.

Moore en Piller vonden de overgang van BOBW (S03E26 en S04E01) naar de rest van seizoen 04 wat abrupt; de personages hadden verwerkingstijd nodig (vooral Picard zelf natuurlijk).

Een deel van het plot van First Contact (dat Picard de Borg kan horen en nog altijd nachtmerries heeft van zijn assimilatie) zou oorspronkelijk ook in seizoen 04 verweven worden (maar is bewaard voor de film dus).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:37:
[...]
Een deel van het plot van First Contact (dat Picard de Borg kan horen en nog altijd nachtmerries heeft van zijn assimilatie) zou oorspronkelijk ook in seizoen 04 verweven worden (maar is bewaard voor de film dus).
Ja en dit was ook waar ik meteen aan dacht toen Picard begon over
spoiler:
zijn hersenaandoening
. Daar hebben we nog niet eerder iets over gehoord, dus zou het kunnen dat dit ook de Borg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15
Die hersen aandoening kwam die niet ook al voorbij in de film ST: Insurrection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
NL_NaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:00:
Moet ik de films ook allemaal nog gaan kijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
De laatste twee afleveringen van TNG komt de aandoening ook in voor.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

NL_NaToR schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:00:
Moest het even opzoeken, maar aan het einde van S07E25/26 ("All good things...") stelt Dr. Crusher al vast dat er een afwijking zit in zijn "parietal lobe" (geen idee hoe dat in het Nederlands heet). Ik vind INS echt moeilijk door te kijken (een van de saaiere ST-films IMHO) dus durf niet met zekerheid te zeggen of het daar ook benoemd wordt (maar zou chronoplogisch dus best kunnen; hij weet in die film al dat hij het heeft natuurlijk).

In die afleveringen zitten scenes die zich in een mogelijke toekomst afspelen (ongeveer in de tijd waar de serie Picard zich ook afspeelt) en daar is de ziekte al wat verder dan het nu in de serie Picard is (waarschijnlijk geremd door de voorkennis die Picard had dankzij de tijdreis in S07E25/26).
PhilipsFan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Ja en dit was ook waar ik meteen aan dacht toen Picard begon over
spoiler:
zijn hersenaandoening
. Daar hebben we nog niet eerder iets over gehoord, dus zou het kunnen dat dit ook de Borg zijn?
Mooie theorie! Het zou kunnen; de diagnose krijgt hij drie jaar na zijn assimilatie en de zoekte is dan in een zeer vroeg stadium.

Wellicht dat er in PIC meer duidelijkheid komt.
NitroX infinity schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
De laatste twee afleveringen van TNG komt de aandoening ook in voor.
Sorry, ik zag deze reactie pas nadat ik de mijne postte... klopt helemaal.

[ Voor 42% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 23-03-2020 12:27 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zou de techniek van het overzetten van een 'een persoon' in een android, zoals dat bij Sook ter sprake kwam, ook niet gebruik kunnen worden op Picard tzt? Ik vind het namelijk nogal een belangrijk gefilmd momentje om het aan een character toe te bedelen die als bijzaak geïntroduceerd wordt? Zeker omdat ook precies in dezelfde aflevering die hersenaandoening ter sprake kwam?

Verder een hele leuke aflevering! Ben benieuwd naar de finale oOo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Moest het even opzoeken, maar aan het einde van S07E25/26 ("All good things...") stelt Dr. Crusher al vast dat er een afwijking zit in zijn "parietal lobe" (geen idee hoe dat in het Nederlands heet). Ik vind INS echt moeilijk door te kijken (een van de saaiere ST-films IMHO) dus durf niet met zekerheid te zeggen of het daar ook benoemd wordt (maar zou chronoplogisch dus best kunnen; hij weet in die film al dat hij het heeft natuurlijk).

In die afleveringen zitten scenes die zich in een mogelijke toekomst afspelen (ongeveer in de tijd waar de serie Picard zich ook afspeelt) en daar is de ziekte al wat verder dan het nu in de serie Picard is (waarschijnlijk geremd door de voorkennis die Picard had dankzij de tijdreis in S07E25/26).

[...]

Mooie theorie! Het zou kunnen; de diagnose krijgt hij drie jaar na zijn assimilatie en de zoekte is dan in een zeer vroeg stadium.

Wellicht dat er in PIC meer duidelijkheid komt.

[...]

Sorry, ik zag deze reactie pas nadat ik de mijne postte... klopt helemaal.
Pariëtale kwab. Zorgt voor zintuiginformatie en ruimtelijk inzicht (bron).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 16:12
Notna schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:48:
Zou de techniek van het overzetten van een 'een persoon' in een android, zoals dat bij Sook ter sprake kwam, ook niet gebruik kunnen worden op Picard tzt? Ik vind het namelijk nogal een belangrijk gefilmd momentje om het aan een character toe te bedelen die als bijzaak geïntroduceerd wordt? Zeker omdat ook precies in dezelfde aflevering die hersenaandoening ter sprake kwam?

Nou, het wordt een gevalletje "Wie van de drie?"

Sook -> Personage die op Data lijkt maar geen Data is
Picard -> Genezen van zijn aandoening en ultieme ambassadeur tussen organics en synths
Agnes -> Versmelting van haar werk/fascinatie met synths, aflaat voor het doden van Maddox zodat ze zijn werk oneindig kan voortzetten.

Ik hoop Picard, maar vrees dat het Agnes wordt.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44
Koenoe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Dit is volgens mij echt een denkfout. Mensen Ik willen juist hetzelfde concept. Dit is waarom (volgens mij) the Orville ook populairder (onder Star Trek liefhebbers bij mij) is. Wat "we" ik missen zijn juist de science en astrophysics zaken. Alsmede de zware morele kwesties (prime directive) of weer gewoon een holodeck aflevering. Al vanaf Star Trek: Enterprise ging het mis. Juist op het moment dat het in die serie weer begrepen hadden, kapte ze het af. Zonde.

Aan de andere kant, klopt. In 55 jaar is alles ook wel zo'n beetje gedaan...
Wat selectief in de quote aangepast. :+

Ik kijk ook al Star Trek vanaf het begin en plaats iedere serie in zijn eigen huidige tijds perspectief en dynamiek.
Toen vond ik ST en ST:NG geweldig, als ik het nu terug zie vind ik het kinder series, net als The Orville nu.

Discovery en nu Picard vind ik heel goed, zegt niks over wat ik over 10 jaar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15
@ArnoutV goede opmerking. Een mening over een serie veranderd ook met de jaren. Niet meer dan normaal vind ik. In gedachten kan een serie nog zo geweldig zijn, maar als je het terugkijkt is het traag / langzaam of enorm anders dan je herinnering eraan.

Zelf vind ik ST:P best lekker kijken, net als ST:D. Beide gaan verder in de verhalen die ze zelf schrijven. Maar via ST:P ook eens een blik na de klassiekers van ST:V / DS9 / TNG. Daar zat ik zelf enorm naar uit te kijken.

Ook stiekem wel benieuwd of ST:V laatste aflevering (thuiskomst van Janeway) gezien wordt als canon, de tech die meegenomen werd was toch wel krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Spooksel

Spooksel!

Ach, of het nou goed is of slecht en of het nou wel of niet is wat de fanbase wil... ik blijf bij mijn eerdere reactie :)

Spooksel in "[Serie] Star Trek: Picard"

Ik heb The Orville trouwens nooit gezien, dus daar kan ik geen mening over geven. Enige wat ik wel weet (vind) is dat Star Trek volgens het TNG/DS9/VOY format gewoon niet meer gaan werken anno 2020 :) Dat staat natuurlijk geheel los van het feit dat ik die series nog steeds gewoon keihard zou kunnen bingen als ik er de tijd voor zou hebben :D

[ Voor 78% gewijzigd door Spooksel op 23-03-2020 15:30 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 10:49
kmf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:28:
Ben ik de enige die beetje erger aan de gouden makeup dat enkel het gezicht bedekt?
Ik vind sommige effecten sowieso slecht gedaan en erg uit de pas met de effecten welke weer erg goed zijn. Ook kan Raffi echt niet acteren en begin mij bijna Michael-Burnham-niveau te storen aan haar. Jammer want het trekt mij wel uit de immersie elke aflevering.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

JK

Remy!!!! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:32:
Zouden ze het terminaal zieke element hebben toegevoegd mocht Patrick Stewart (door zijn leeftijd/ziekte) onverwacht komen te overlijden?
In elk geval om zijn bewustzijn over te zetten in een synth.
Vrijdag weten we misschien meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenoe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Dit is echt een denkfout. Mensen willen juist hetzelfde concept. Dit is waarom (volgens mij) the Orville ook populairder (onder Star Trek liefhebbers) is. Wat "we" missen zijn juist de science en astrophysics zaken. Alsmede de zware morele kwesties (prime directive) of weer gewoon een holodeck aflevering. Al vanaf Star Trek: Enterprise ging het mis. Juist op het moment dat het in die serie weer begrepen hadden, kapte ze het af. Zonde.

Aan de andere kant, klopt. In 55 jaar is alles ook wel zo'n beetje gedaan...
Je hebt een punt, maar generaliseert te veel. Ik heb TNG gekeken, maar veel afleveringen gemist indertijd. Waarom? Omdat ik het een vermakelijke, maar ronduit matige Sci-Fi serie vond (en vind!).

Picard is anders, ik heb laatst alle afleveringen tot nu toe gekeken omdat mensen zeiden dat het ander was. Ik heb geen enkele behoefte meer aan 'nieuwe' TNG afleveringen. Er is inmiddels zoveel beters uitgekomen dat ik daar echt niet meer warm voor loop.

Picard vind ik echter een uiterst boeiende serie waar ik nu naar uitkijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Je hebt een punt, maar generaliseert te veel. Ik heb TNG gekeken, maar veel afleveringen gemist indertijd. Waarom? Omdat ik het een vermakelijke, maar ronduit matige Sci-Fi serie vond (en vind!).

Picard is anders, ik heb laatst alle afleveringen tot nu toe gekeken omdat mensen zeiden dat het ander was. Ik heb geen enkele behoefte meer aan 'nieuwe' TNG afleveringen. Er is inmiddels zoveel beters uitgekomen dat ik daar echt niet meer warm voor loop.

Picard vind ik echter een uiterst boeiende serie waar ik nu naar uitkijk!
Tv is ook veranderd: 10 afleveringen is een heel seizoen, ipv 24 of meer! De focus is dus veel meer aanwezig, geen sideplots, heerlijk!

onropic: kom maar door met die laatste aflevering!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:17

NMH

Moderator General Chat
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:37:
Dat die aflevering er kwam, is ook pas na veel discussie en aandringen van Moore en Piller bij de zender en Rick Berman destijds. Zelfs Roddenberry had er eigenlijk geen zin in. Dus dat die aflevering bestaat, mag een wonder heten.
Klopt, er was destijds een vrij strikte regel dat de serie episodisch moest zijn (dus met grotendeels losstaande afleveringen) en geen serial waar je een doorlopend verhaal tussen afleveringen had. Realistisch zouden dit soort gebeurtenissen een langdurige impact op iemand hebben, maar soms moet je concessies doen aan de regels van TV. :) (The Inner Light en Hard Time waren nog twee van die afleveringen voor respectievelijk Picard en O'Brien.)

Goed, nog een episode te gaan. Ik ga mezelf even toestaan te speculeren over wat er komen gaat. :)
  • Ik denk dat Jurati er aan gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk in de cel eindigt; waarschijnlijker lijkt het me dat ze zichzelf opoffert voor de goede zaak. Dat zou meer in de Amerikaanse TV traditie passen.
  • Picard is een lastige. Nu hij symptomatisch is geworden zijn ze de Rubicon overgestoken met het personage; een command zal er niet meer inzitten. Er is de "escape" van een mind transfer naar een synth (waarmee hij eigenlijk een soort Locutus of Synth zou worden), maar ik weet niet of hij daar zoveel trek in heeft. Hij lijkt me evengoed een type dat zoiets zou hebben van "als mijn tijd gekomen is, is het klaar". Dan zou dit een soort final mission worden a la Kirk in Generations. Maar dan zit je met een serie die Picard heet zonder Picard, tenzij Soji (maar dit is echt wilde speculatie) zijn naam overneemt; ze leek in ieder geval weinig gesteld meer op de naam Asha. We zullen het zien. :)
  • Ik acht het niet ondenkbaar dat we Riker terug gaan zien, misschien als hoofd van een task force die de synths gaat ontzetten. Ze hebben de deur voorzichtig open gezet aan het einde van de zevende aflevering toen Picard vroeg of hij er wel eens over dacht om weer actief te worden en Riker zei dat er een hele goede reden moest zijn. Wat daar tegen spreekt is dat het dan allemaal wel erg kort dag zou zijn omdat er maar weinig tijd zit tussen de gebeurtenissen in de zevende en negende aflevering.
  • Soji zal wel op het laatste moment tot inkeer komen waardoor het allemaal toch nog goedkomt. Ik kan me niet voorstellen dat zij sneuvelt, tenzij de mind transfer voor haar is of dat ze Dahj nog weer ergens vandaan halen. :)
Ik moet trouwens zeggen dat ik de personages van Picard en Soji erg goed geschreven vind. Het voelt allemaal erg realistisch en natuurgetrouw aan, en dan vooral hun worsteling met hun respectievelijke issues (Picard met zijn ziekte en de toestand van de Federation en Soji met haar pas ontdekte afkomst en de "mind fuck" van Narek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:07
@NMH Kirsten Beyer is als schrijfster betrokken. Zij is één van mijn favo boekenschrijvers. Het schrijfwerk zit imho daardoor wel goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Star Trek: The Old and the Pettiful.

Dat was mijn eerste gedachte.

Ik had (tegen beter weten in) nog wat hoop dat dit beter zou zijn dan STD maar Alex Blabla en de veertig Slopers zijn overduidelijk weer goed op dreef met hun allesvernietigende activistische agenda.

Eerst hebben ze geprobeerd om, middels de "reboots", een alternatieve "werkelijkheid" te creëren en de "geschiedenis" te herschrijven. Maar toen bleek dat die nare "conservatieven" toch wat talrijker en hardnekkiger waren dan ze hadden verwacht, besloten ze de bestaande "canon" zélf maar de nek om te draaien.

Letterlijk welteverstaan want bekende (en geliefde) karakters worden blijkbaar zonder pardon uitgeroeid.

En om er goed in te wrijven wat een genoegdoening het voor ze is gingen we na de sterfscene van Hugh, letterlijk in de volgende &$#*%$ scene, aan een stuk taart! Wat een Feest! :(

De symboliek is veelzeggend en ze kunnen de serie inmiddels beter omdopen tot:

Star Trek: The Next Termination

Of als dat zo doorgaat tot:

Star Trek: The Dead Generation
edie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:11:
Die ontsnapping van de Artifact was wel weer een ex-machina zeg. Kon men nou niks beters verzinnen?
Dat is zo'n beetje de definitie van "Alex Kurtzman". De hele serie is één hele grote deus ex machina ... Net als z'n andere werk. Het sterft niet voor niets van de "flashbacks" ...

Maar goed, als je een bekrompen one-or-two-issue-kleuterbreintje ("XB's"? Serieus?) hebt en zonodig de boel vol wilt proppen met totaal betekenisloze en langdradige (seksueel getinte) scenes dan kom je ineens tijd tekort voor de "basis" van het punt dat je wilt maken, natuurlijk.

Ach ja ... Kurzman en co. zitten vast al maanden thuis met natte plassertjes (m/v/o/mv) te denken "how clever it aaaaaall came together" en "how incredibly satisfying it was". :+ :S

Anyways.

Picard die overgezet wordt in een androidlichaam is zomaar een mogelijkheid.

Anderzijds zit er natuurlijk dik in dat Picard de rol van zijn alter-ego Locutus weer tijdelijk gaat vervullen, ofzoiets. Seven kan ongetwijfeld wel wat hulp gebruiken op de Borg cube en het is uiteraard ook een mooie gelegenheid om hem, door middel van Borg nano probes, van z'n tumor af te helpen.

Tenzij de serie afgezegd wordt natuurlijk. Dan vermoed ik dat óók Picard eraan gaat. Ik vermoed dat dat sowieso de bedoeling is in de finale van STP. Einde van een icoon, einde van een generatie, einde van een mooie tijd. Definitief. En ik gok op een hele lullige manier en niet als grote "held".

Per ongeluk gestikt tijdens een BDSM-sessie (waar ze uiteraard tijd voor hebben tijdens een crisis) met een multi-seksuele genderloze trans-alien, ofzoiets. :+

Als Seven niet óók om zeep wordt geholpen dan wordt ze inderdaad wellicht de nieuwe Borg Queen. Ofwel met een nieuwe polderende "Borg zijn lievvv" generatie ofwel een Seven die compleet psycho gaat.

Je kan er weer alle kanten mee op eigenlijk.

Zo ook met dat artificial super race. Heeft het te maken met "Control" uit Section 31? Is het een koppeling naar STD? Is het een aftrap voor de S31 spinoff?

Of blijken de Q ineens de almachtige hoeders van de AI te zijn. Of zijn ze zelf wellicht ook AI? Tenslotte hebben we die nog niet gezien in de serie. [/small]Ze zijn destructief genoeg om dat mystery óók even gauw te om zeep te helpen.[/small]

Het is helaas een gevolg van de hele stijl van Kurzman en co (en tot op zekere hoogte van de moderne stijl in het algemeen).

De ene helft van het verhaal bestaat uit het voorschotelen van de clue's gevolgd door de weg ernaartoe (de "zoektocht" naar Soji bijvoorbeeld). Het is totaal niet spannend of verrassend.

De andere helft van het verhaal wordt je eigenlijk voorgeschoteld als een soort "multiple choice vraag" waar het juiste antwoord niet bij staat. Met de intentie om je te misleiden, de "community maar met elkaar "engaged" te houden en om een "verrassende" ontknoping te kunnen presenteren.

Zoveel dingen zijn zo ontzettend voorspelbaar en tegelijkertijd zijn ook zoveel dingen zo totaal onlogisch en ongeloofwaardig. Het is eigenlijk jammer dat je niet meer het verhaal "over je heen kan laten komen" in zekere zin.

Maar goed. Ik ben uiteraard wel benieuwd wat de season finale gaat brengen maar ik vrees voor een ontzettend duffe ontknoping (en, indien seizoen 2 gaat komen, uiteraard een cliffhanger).

Over Q gesproken ... kwam er maar een aflevering "Tapestry, Part Two" ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

VOODOO_WILLIE schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 04:09:
[...hele rant over wat er allemaal niet deugt...]

Maar goed. Ik ben uiteraard wel benieuwd wat de season finale gaat brengen maar ik vrees voor een ontzettend duffe ontknoping (en, indien seizoen 2 gaat komen, uiteraard een cliffhanger).
Echt? Dat je nog kijkt... :+

Zoals al vaker gezegd; ik kijk al naar Star Trek sinds bliep-bliep Kirk and Spock en beam-me-up-Scotty. Wat anno nu, er gewoonweg lachwekkend uitziet.
ehtweak in "[Serie] Star Trek: Picard"

Maar het is en blijft een verhaal, geschreven door auteurs, scriptwriters, geproduceerd door commerciële toko's, geacteerd door betaalde acteurs en talloze mensen die hier een dik belegde boterham mee verdienen.
So what? Enjoy! (of niet, maar je hoeft niet te kijken... ;) )

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
Ik ben zelf teleurgesteld in de serie. Ik mis denk ik de originele schrijvers zoals Rick Berman. Ik had gehoopt op exploratie, afleveringen over etische kwesties, nieuwe species etc. Maar deze serie is alleen maar geweld en grof geweld ook nog. Een kapitein die sigaren rookt, er wordt flink gezopen (waar is de synthehol?).

Deze serie verschilt maar weinig van Discovery wat betreft toonzetting (oorlog en geweld). De karakters uit Next Generation toevoegen helpt de serie niet echt verder. Jammer. Dat is mijn persoonlijke mening. Intussen ben ik gestopt met kijken, ik kijk met nostalgische gevoelens terug naar de echte Star Trek series :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
gron74 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:23:
Ik mis denk ik de originele schrijvers zoals Rick Berman.
Ik kan me nog herinneren dat toen Enterprise op de buis was (ook alweer bijna twintig jaar geleden, waar blijft de tijd) Berman en Braga niet bepaald bewierookt werden door de fans. :) De eerste drie seizoenen werden niet echt warm onthaald en Manny Coto werd destijds gezien als degene die de serie moest redden. Ook ik mis de TNG era, maar ik betwijfel of Berman en co dat naar Picard gebracht zouden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Ik ben zelf teleurgesteld in de serie. Ik mis denk ik de originele schrijvers zoals Rick Berman. Ik had gehoopt op exploratie, afleveringen over etische kwesties, nieuwe species etc. Maar deze serie is alleen maar geweld en grof geweld ook nog. Een kapitein die sigaren rookt, er wordt flink gezopen (waar is de synthehol?).

..
Je vergeet even dat dit zich afspeelt BUITEN the federation. Dus het kan best zo zijn dat binnen de federation er bepaalde leefregels worden aangehouden maar dat niemand er buiten er ook maar iets van aantrekt. Is in mijn ogen ook een stuk realistischer. Zie het als een land. Inwoners van dat land hebben bepaalde gebruiken. Toeristen in dat land kunnen die gebruiken/cultuur soms compleet negeren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Tja ... blijf toch benieuwd hè. En wellicht (tegen beter weten in) alsnog té naïef.

Dat was voornamelijk door het vooruitzicht de oude karakters te zien en in de hoop dat die het oude sfeertje een -beetje- konden terugbrengen. Eigenlijk heeft alleen Riker bij mij weer een beetje de sfeer doen opborrelen, ondanks dat hij de hele aflevering alleen maar met die stomme pizza bezig was.

Maar ook dat is wel aardig weggezakt nu er al een paar moeiteloos, maar vooral zinloos, uit de weg zijn geruimd ...
ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:12:
Zoals al vaker gezegd; ik kijk al naar Star Trek sinds bliep-bliep Kirk and Spock en beam-me-up-Scotty. Wat anno nu, er gewoonweg lachwekkend uitziet.
Ze moesten het doen met de beperkte middelen die ze hadden. Dat het er nu allemaal gelikter uitziet is logisch.

Het gaat erom dat er toen (in het algemeen) interessante, daadwerkelijk "diverse", verhalen verteld werden. Nu is het gewoon een karakterloze (letterlijk ;) ) 13-in-een-dozijn dark sci-fi die opgebouwd is rondom grafisch geweld en het grijsgedraaide huidige ultralinkse politieke one-issue klimaat.

En trouwens: "beam-me-up-Scotty" is nooit gezegd .. :P ;)
NMH schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat toen Enterprise op de buis was (ook alweer bijna twintig jaar geleden, waar blijft de tijd) Berman en Braga niet bepaald bewierookt werden door de fans. :) De eerste drie seizoenen werden niet echt warm onthaald en Manny Coto werd destijds gezien als degene die de serie moest redden. Ook ik mis de TNG era, maar ik betwijfel of Berman en co dat naar Picard gebracht zouden hebben.
De meesten vonden het een zeer boute beslissing om er een prequel van te maken. Wat ook niet echt handig was, naar mijn idee, was het casten van Scott Bakula als captain.

Maar op zich vond ik het helemaal geen slechte serie. Vooral in seizoen 3 begon het goed uit de verf te komen. Dat was welliswaar een grote story arc maar er zat per aflevering meestal ook nog steeds een "sluitend" parallel plot in. Bovendien was het daadwerkelijk een zoektocht in en naar het onbekende.
(Als ze dat in STD en STP ook gedaan hadden dan was het al een stuk beter geweest, naar mijn bescheiden mening.)

Of Berman en co wat dat betreft succesvol zouden kunnen zijn ... Op zich denk ik zeker van wel. Ze zijn per persoon vele malen competenter en origineler dan die hele Kurzman-kliek bij elkaar.

Aan de kijkers zal het niet zo liggen maar ik denk dat vooral de huidige activistische politiek correcte (Hollywood)mentaliteit roet in het eten zou gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Webgnome schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Je vergeet even dat dit zich afspeelt BUITEN the federation. Dus het kan best zo zijn dat binnen de federation er bepaalde leefregels worden aangehouden maar dat niemand er buiten er ook maar iets van aantrekt. Is in mijn ogen ook een stuk realistischer. Zie het als een land. Inwoners van dat land hebben bepaalde gebruiken. Toeristen in dat land kunnen die gebruiken/cultuur soms compleet negeren.
tuurlijk en daarom schelden starfleet officers nu...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ep 10 _/-\o_

Deze serie verschilt maar weinig van Discovery wat betreft toonzetting (oorlog en geweld). De karakters uit Next Generation toevoegen helpt de serie niet echt verder. Jammer. Dat is mijn persoonlijke mening. Intussen ben ik gestopt met kijken, ik kijk met nostalgische gevoelens terug naar de echte Star Trek series :)
Tja denk wel dat je wat mist, maar seizoen 1 (2 komt er want whoopi was uitgenodigd )

Syntehol is er nog wel .. maar je zit niet op een schip die actief moet blijven.

kwa serie, er zitten wat ups en downs in op Zeker .. maar het is niet zo erg als STE, of "raar" zoals STD
Met pre-series heb ik het wel gehad, wat mij zeer trekt is:
- vervolg (cast is minder relevant)
- nieuwere meuk (tech)
- actie
"to go where no-one has gone before" en dat zit er wel in deze serie ..

tja veel "cheap" story plots die je mijlen ver ziet aankomen .. en sommige dingen die je niet zo aan ziet komen maar ook niet echt verbazen. Ik hoop dat seizoen 2 beter word ik vond het niet zeer teleur stellend hoewel ik je best begrijp in de hogere verwachting

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

ByteDelight

Retro computing is alive!

OMG, heb zojuist Nerdrotic's review van ep 10 gekeken.
Geen spoilers hier, maar m'n broek zakt er toch wel van af...

Ik weet niet zeker of ik de aflevering nog wel wil zien, maar zal het doen omdat ik de serie met m'n zoon gekeken heb.

Verschrikkelijk..
Oh, mag duidelijk zijn dat ik de hele serie niks vond. TNG is top, dit vind ik flut.

Nog één toevoeging dan: dat gejank is zo triest..

[ Voor 21% gewijzigd door ByteDelight op 26-03-2020 11:52 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ByteDelight schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:50:
OMG, heb zojuist Nerdrotic's review van ep 10 gekeken.
Is dat serieus een review van 1u20? :X
Ik heb niet gekeken, maar gezien de titels van artikelen op de site, verwacht ik dat de review negatief is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Het is dan in mijn mening ook gewoon een ultieme flut show helaas. Het heet toevallig star trek want het decor is soms wat herkenbaar als iets in dat thema, en we hebben namen zoals borg en romulans, maar daar stopt het.

Niemand en niets acteert maar wat bij established canon hoort. Picard niet, federation niet, romulans niet. Noppes.

Picard is een oude droeftoeter geworden die beter in z'n huis had kunnen blijven. Wat is daar karaktermoord gepleegd zeg, bwoah.

De rest zijn allemaal jankende, drinkende en rokende clichés. Space legolas en huilende doktor zijn zo nutteloos als wat.

De sets en items zijn ook ontzettend lui. Er is nagenoeg niks star trek astethic te vinden.

Ja ik vind het dus idd een flutshow😐 ik blijf kijken omdat ik hoop op echt star trek. Helaas al 9 afleveringen teleurgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Ik heb even een week gewacht, zodat ik aflevering 9 en 10 na elkaar kon kijken.

Net aflevering 9 gezien en het voelt alsof ik een heel seizoen gemist heb. Waar komt in hemels naam die affectie tussen Jurati en Rios vandaan? Die hebben in de afgelopen 9 afleveringen vijf zinnen tegen elkaar gezegd en op een zwak moment het bed in gedoken en nu hebben ze het over "you are hard to forget"?

De aflevering zelf is ook erg rushed. Picard geeft aan dat hij al 25 jaar aan een ongeneeslijke hersenaandoening lijdt en dat het de laatste maanden iets erger wordt en plots reageert Raffi alsof ze elkaar voor de laatste keer zien. Ook die synths, ene moment vredelievend, volgende moment hebben ze schijt aan organische levensvormen. Dat moment met Soong en die vermoorde synth was ook zo van alsof de regisseur dat eigenlijk vergeten was en als laatste er nog even tussen gepropt heeft.

Zonder aflevering 10 gezien te hebben is me wel duidelijk dat dit seizoen wat meer afleveringen had mogen hebben, of beter nog, dit verhaal als rode draad laten lopen over meerdere seizoenen. Nu voelt het gewoon simpel en goedkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 26-03-2020 22:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
"Have you fucked any of them?"
"Nah ... just the entire fanbase ..."
"Killed any?"
"Nah ... only Icheb, Hugh, Picard, Data ... and a couple of other nobodies ..."
"Sheer ... fucking ... hubris!"

Dat vat het wel samen, dacht ik zo. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Ondanks de wat zure reacties hier: ik vond S1 totaal wel leuk. Enkel het slot van S01E10 vond ik wat zwak: Picard die dood gaat en dan overgezet wordt in een synth - die er dan 100% uitziet als het origineel, geen super-krachten heeft, zal verouderen en dood zal gaan na een aantal jaar zoals Picard ook nog tegoed had. Erg gezocht, om maar Picard er in te kunnen houden.

Had ook nog verwacht dat ze het magische reparatie-device wel zouden gebruiken om de hersenaandoening weg te toveren of zo. Wat ik ook flauw gevonden zou hebben, maar die werd het dus niet.

Afgezien daarvan: leuk seizoen, goede slotaflevering die ik dan wel in Star Trek stijl vond afsluiten: synths die een goed voorbeeld krijgen en dan de juiste morele keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
spoilers?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Voor zover ik weet is de policy dat informatie over uitgezonden materiaal niet in spoiler tags hoeft. De aflevering is nu beschikbaar voor het Nederlandse publiek, dus dan mag het open gedeeld worden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het goedbedoelde advies aan allen die het allemaal zo slecht vinden: kijk niet! :+
Dat scheelt je een hoop ergernis! Of schrijf zelf ff een beter script, leur er mee bij de producenten, dan kunnen we volgend seizoen een veel betere show bekijken. >:)
Oh, maar wacht ff, je moet natuurlijk wel kijken, anders kun je nooit zeggen dat het slecht was

Tja, aflevering 10. Closure voor een aantal zaken. Closure voor zelfs hele oude zaken.
(te)Veel emo? Misschien, maar op zich passend bij de situatie. En dan die grijns van Riker; heerlijk!

De scenes met Data vond ik wel interessant. "dit alles is een zeer gecompliceerde kwantum simulatie"
Oké; m.a.w. daar kan men in de toekomst nog altijd een heel ander verhaal op bouwen.

Uiteindelijk:
"The cosmos is also within us, we're made of star stuff" om meneer Sagan nog maar eens te herhalen.
En van Data bleef uiteindelijk slechts wat stof over. M.a.w. wat is nou het fundamentele verschil tussen synths en non-synths? Wie creëert wat, en waar leidt het uiteindelijk toe?
Kortom; een filosofisch tintje vind ik wel gepast.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 27-03-2020 10:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 02:42

SkyStreaker

Move on up!

vanaalten schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:17:
Ondanks de wat zure reacties hier: ik vond S1 totaal wel leuk. Enkel het slot van S01E10 vond ik wat zwak: Picard die dood gaat en dan overgezet wordt in een synth - die er dan 100% uitziet als het origineel, geen super-krachten heeft, zal verouderen en dood zal gaan na een aantal jaar zoals Picard ook nog tegoed had. Erg gezocht, om maar Picard er in te kunnen houden.

Had ook nog verwacht dat ze het magische reparatie-device wel zouden gebruiken om de hersenaandoening weg te toveren of zo. Wat ik ook flauw gevonden zou hebben, maar die werd het dus niet.

Afgezien daarvan: leuk seizoen, goede slotaflevering die ik dan wel in Star Trek stijl vond afsluiten: synths die een goed voorbeeld krijgen en dan de juiste morele keuze maken.
Eh, als Stewart het niet meer volhoudt dan gaan ze echt wel het verhaal in een richting forceren waarin het wel "moet" dat hij synthetic superpowers krijgt e.d. en wordt vervangen door een springerige acteur van net iets ouder dan Soji etc. etc.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
ehtweak schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:59:
Het goedbedoelde advies aan allen die het allemaal zo slecht vinden: kijk niet! :+
Dat scheelt je een hoop ergernis! Of schrijf zelf ff een beter script, leur er mee bij de producenten, dan kunnen we volgend seizoen een veel betere show bekijken. >:)
Oh, maar wacht ff, je moet natuurlijk wel kijken, anders kun je nooit zeggen dat het slecht was
Nu ze dit hebben afgerond, Picard eigenlijk weer op goede voet lijkt te staan met beide partijen en ze een aardige crew bij elkaar lijken te hebben, zou volgend seizoen compleet anders in elkaar kunnen steken. Nou denk ik dat die oppersynths nog wel een rol gaan spelen, maar ik hoop dat ze eerst wat exploration gaan doen. Al is het maar een missie naar de oppersynths zelf, waarbij ze een nieuw gebied in moeten gaan.

Ook hoop ik dat ze met wat beters komen dan die tentakels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Nou, het seizoen zit er op. Enige gedachtes:
  • Men laat wel erg veel losse eindjes achter (of ik heb dingen gemist, dat kan natuurlijk ook ;)). Wat is er bijvoorbeeld geworden van Narek? En hoeft Jurati zich niet meer voor de moord op Maddox te verantwoorden? En is nog duidelijk geworden waarom Soji en Dahj "de wijde wereld" in waren?
  • De TNG liefhebber in mij is blij dat Picard nog onder ons is. Maar ergens voelt het wel een beetje als een goedkope escape (en het is niet de eerste deus ex machina van de serie) moet ik zeggen. En dat is nog even los van het enorme ethische mijnenveld dat zoiets in werkelijkheid zou zijn. Mag je bijvoorbeeld een relatief korte levensverwachting programmeren zoals ze gedaan hebben?
  • Die hele scene met Data aan het einde voelde een beetje out of the blue. Het hing niet echt samen met de rest van het verhaal.
  • Mijn voorspelling dat we Riker terug zouden zien is uitgekomen, maar hoe realistisch is het dat hij in de korte tijd tussen aflevering 7 en 10 niet alleen van Nepenthe afgekomen is ("weekly passenger service, independent operators are rare") en meteen, na jaren pensioen, weer in de kapiteinsstoel gezet wordt en het bevel over een taskforce krijgt? Sowieso is de Federation wel erg vlot tot inkeer gekomen met betrekking tot synthetics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik moet zeggen dat ondanks alles dit een goede afsluiter is. Wat ik alleen hoopte is dat er geen tweede seizoen komt. Immers is het nu wel goed afgesloten (ok ok niet alle eindjes zijn gesloten) en voelt het voor mij ook als af.

Ben benieuwd waar ze in het volgende mee gaan komen. Immers hebben ze nu al hun kruid verschoten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Mee eens, gnome. Afgelopen en klaar.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@NMH Ik moet zeggen dat ik Riker en 7of9 wel graag zie. Ondanks dat het erg lang geleden is dat ik star trek tng heb gezien (ik weet niet eens meer of ik alle seizoenen gezien heb, want ben eigenlijk van de generatie Voyager), vond ik dat ze wel een grote presence hadden. Riker als captain op een schip ongeloofwaardig? Misschien, maar ik juig het toe!

@Webgnome Dit verhaal is idd klaar, maar die oppersynths weten nu wel van het bestaan van soji e.d. af. Ik denk dat ze in seizoen 2 weer terug komen. Wellicht als naderend onheil, of de federation zoekt ze op oid. Hoe dan ook hoop ik dat we weer grote starships krijgen en dat ze afstappen van dat schip van Rios.

Zat net nog ff terug te kijken hoe die borg cube de dampkring van die planeet binnenkomt. Best leuke visuals, maar waar is de aftermath? Zo'n cube is volgens Wikipedia zo'n 3x3x3km, dat zou toch aanzienlijke gevolgen moeten hebben voor zo'n planeet?

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 27-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
Wat een zuurpruimen hier zeg... Alle TNG afleveringen staan op Netflix dus leef je uit als je dat nog een keer wilt zien.

De laatste aflevering vond ik een beetje meh maar de serie ben ik tevreden mee. Het is gewoon tof om te zien hoe de verhalen uit TNG en Voyager (en zelfs DS9) door zijn gegaan na de series (en in sommige gevallen juist eindigen, ik hoop dat ze iets zuiniger zijn op karakters in S2). Wel vind ik het jammer dat ze uiteindelijk niets met de Borg doen, maar misschien komt dat volgend seizoen nog.

Ik had overigens niet verwacht dat ze echt voor het golem lichaam zouden gaan, ik had liever Q langs zien komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zuur is het niet, @ErikT738. Net als bij STD heb ik hier gewoon geen gevoelens bij. Ik kan TNG, DS9 en VOY meermaals kijken (dat is een understatement) en bij vele afleveringen kan ik een traantje wegpinken vanwege het mooie, het diepe, het filosofische.

Dat is er gewoon niet meer.

Dus dat moet dan nu maar zo?
STD komt er weer aan voor een nieuw seizoen. Ik zag de reclame.
Houd je maar vast voor weer een seizoen zwakke, om vergeving vragende mannen en power-vrouwen die het allemaal gaan regelen in een zap-zap-zap-pieuw-pieuw universum.

Ik kijk de series nog wel, want ik ben al 30 jaar lang ST-fan. Een Trekkie heet dat geloof ik, al zal ik geen cosplay doen. :P
Maar ik kan niet anders zeggen dan dat er teveel gedram in zowel STD als Picard zit.

Hoopte eigenlijk stiekem dat Picard zelfs mol ging. :P
Verhaal is af, kappen ermee.

En als er een tweede seizoen komt, dan wordt het boem-boem-pieuw-pieuw, confrontaties met tentakels en ellenlooos lange drama zooi tussen die scenes.
Die stem van Picard alleen al. :/ Just be gone, you old hag. Niemand luistert meer naar je, dat mag wel duidelijk zijn.
En als dat de boodschap is van deze serie, dan mag het nu stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Waren al die federation ships nou gewoon ge-copy-paste? :D Komop jongens iets meer creativiteit mag wel..

Zoals al vaker door anderen aangegeven, het is geen Star Trek. Het is een visueel best vermakelijke sci-fi serie met een heel dun laagje Star Trek vernis, en af en toe redelijk tenenkrommend slecht geschreven.

Iets positiefs dan.. Ik vond de scene met Picard en Data.. eigenlijk wel het hoogtepunt van de serie. Ontroerend mooi zelfs, als je het los ziet van de rest. Data die Picard om een gunst vraagt om z'n leven, zijn bewustzijn te beëindigen vond ik mooi gevonden. In die zin een mooi, en vollediger einde voor Data na Nemesis.

"Goodbye Commander.."

"Goodbye Captain!" ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iMPWsM4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PXpAzad.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mnjPBxF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nrEZlVT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1JIUYJP.jpg

Mooi ook die blik van Brent Spiner als Soong nadat het is gebeurt.

P.s. zagen jullie ook de teaser van Discovery Season 3 voor het begin van de aflevering? WTH was dat? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Webgnome schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:07:
Ik moet zeggen dat ondanks alles dit een goede afsluiter is. Wat ik alleen hoopte is dat er geen tweede seizoen komt. Immers is het nu wel goed afgesloten (ok ok niet alle eindjes zijn gesloten) en voelt het voor mij ook als af.

Ben benieuwd waar ze in het volgende mee gaan komen. Immers hebben ze nu al hun kruid verschoten.
Interessant, ik had dat gevoel ook een beetje dat het verhaal "af" was, ondanks de rafeltjes die ik noemde. Ben benieuwd waar ze in het tweede seizon mee komen en of dat een beetje natuurlijk voelt.
LA-384 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:29:
Zat net nog ff terug te kijken hoe die borg cube de dampkring van die planeet binnenkomt. Best leuke visuals, maar waar is de aftermath? Zo'n cube is volgens Wikipedia zo'n 3x3x3km, dat zou toch aanzienlijke gevolgen moeten hebben voor zo'n planeet?
De planeet valt misschien nog wel mee, maar de cube zelf zal het zwaar te verduren krijgen, zeker als hij niet ontworpen is om te landen. Eerst al door de aerodynamische krachten die er op uitgeoefend worden tijdens het binnenkomen van de atmosfeer en als het ding een keer staat krijgen de onderste dekken een enorme belasting te verwerken van de massa van drie kilometer metaal erboven waar ze waarschijnlijk niet voor ontworpen zijn. Ik gok dat hij zou instorten. :) Wel zouden er lokale gevolgen voor de planeet kunnen zijn; dat ding is groot genoeg om bijvoorbeeld het weer te beinvloeden, en op termijn zal de bodem waarschijnlijk wel verzakken. Doet me al met al een beetje denken aan dat plan om in Nederland een berg te bouwen: https://www.ad.nl/wielren...er-komt-er-niet~aae89081/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:00
HMC schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:08:
Zuur is het niet, @ErikT738. Net als bij STD heb ik hier gewoon geen gevoelens bij. Ik kan TNG, DS9 en VOY meermaals kijken (dat is een understatement) en bij vele afleveringen kan ik een traantje wegpinken vanwege het mooie, het diepe, het filosofische.

Dat is er gewoon niet meer.

Dus dat moet dan nu maar zo?
STD komt er weer aan voor een nieuw seizoen. Ik zag de reclame.
Houd je maar vast voor weer een seizoen zwakke, om vergeving vragende mannen en power-vrouwen die het allemaal gaan regelen in een zap-zap-zap-pieuw-pieuw universum.

Ik kijk de series nog wel, want ik ben al 30 jaar lang ST-fan. Een Trekkie heet dat geloof ik, al zal ik geen cosplay doen. :P
Maar ik kan niet anders zeggen dan dat er teveel gedram in zowel STD als Picard zit.

Hoopte eigenlijk stiekem dat Picard zelfs mol ging. :P
Verhaal is af, kappen ermee.

En als er een tweede seizoen komt, dan wordt het boem-boem-pieuw-pieuw, confrontaties met tentakels en ellenlooos lange drama zooi tussen die scenes.
Die stem van Picard alleen al. :/ Just be gone, you old hag. Niemand luistert meer naar je, dat mag wel duidelijk zijn.
En als dat de boodschap is van deze serie, dan mag het nu stoppen.
Ik snap wat je bedoelt (zeker als het om STD gaat) maar vind het jammer dat mensen de show afschrijven omdat het geen klassieke Star Trek is, ondanks dat het dit helemaal niet pretendeert te zijn (en ik erger me helemaal aan iedereen die roept dat alles in de federation perfect en fantastisch moet zijn, dat was het tijdens alle eerdere series ook al niet en we zijn inmiddels een aantal oorlogen verder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Pendaco schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:27:
P.s. zagen jullie ook de teaser van Discovery Season 3 voor het begin van de aflevering? WTH was dat? :|
Ja..had zoiets van: hun, gaan ze nou een planeetje koloniseren? Heb maar een paar eps DISC gekeken, het was me iets te soapie om lekker door te kijken. Greep me niet.
LA-384 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:26:
Ik heb even een week gewacht, zodat ik aflevering 9 en 10 na elkaar kon kijken.

Net aflevering 9 gezien en het voelt alsof ik een heel seizoen gemist heb. Waar komt in hemels naam die affectie tussen Jurati en Rios vandaan? Die hebben in de afgelopen 9 afleveringen vijf zinnen tegen elkaar gezegd en op een zwak moment het bed in gedoken en nu hebben ze het over "you are hard to forget"?
Volgens mij hebben Raffi en Seven of Nine bar weinig tegen elkaar gezegd, maar tenzij mijn lesbo brain op 12 staat, zag ik toch een wel erg cozy touchy feely handen samen lovey dovey dingetje nadat ik eerst dacht dat ze lekker drinkingbuddies waren geworden :+. Als ze nou tegen elkaar aan het praten waren geweest over het verlies van Picard ipv Rios met Seven en Raffi met Elnor in mam/kind-mode.. Dat van Jurati en Rios had ook wat meer body mogen hebben (no pun intended). Is er soms veel materiaal op de snijtafel van de editor blijven liggen? Zeker niet perfect, maar toch werd ik happy van iedereen die op z'n plek ging zitten / hangen en dan Engage :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
@ehtweak
@ErikT738

Het is de oude fanbase die het (mede) mogelijk hebben gemaakt dat de gevestigde naam "Star Trek", met de bijbehorende "automatische" aantrekkingskracht en het complete bijbehorende universum (waar ze al niet over na hoeven te denken), door die lui uitgebuit kan worden.

In plaats van daar een beetje waardering en respect voor te hebben (wat enerzijds heel hard geveinst wordt), schijten Kurzman en Co. die fanbase ronduit in de bek. De kans is bovendien zeer aannemelijk dat de handel nog maar net overeind blijft door de genoemde bescheten fanbase want zo enorm goed gaat het dus niet met de kijkcijfers.

Daar word je inderdaad lichtelijk zuur van.

Maar je hebt uiteraard helemaal gelijk dat we niet hoeven te kijken. Net als dat ze het niet hoeven te verpesten ... maar het toch doen ... :+
LA-384 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:29:
En waar haal je precies het idee vandaan dat er ook maar -iets- logisch of realistisch aan het huidige Star Smek dan? Star Trek: Deus Ex Machina zou niet misstaan als titel, zeg maar. ;)

Desalniettemin leek het er toch ook op dat de ruimteschepen met enig beleid naar het oppervlak gedirigeerd werden door die "bloemen". Het zou ook niet echt logisch zijn om jezelf vrijwel zeker uit te roeien in een poging te voorkomen dat je uitgeroeid wordt.
Pendaco schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:27:
Waren al die federation ships nou gewoon ge-copy-paste? :D Komop jongens iets meer creativiteit mag wel..

Zoals al vaker door anderen aangegeven, het is geen Star Trek. Het is een visueel best vermakelijke sci-fi serie met een heel dun laagje Star Trek vernis, en af en toe redelijk tenenkrommend slecht geschreven.

Iets positiefs dan.. Ik vond de scene met Picard en Data.. eigenlijk wel het hoogtepunt van de serie. Ontroerend mooi zelfs, als je het los ziet van de rest. Data die Picard om een gunst vraagt om z'n leven, zijn bewustzijn te beëindigen vond ik mooi gevonden. In die zin een mooi, en vollediger einde voor Data na Nemesis.

"Goodbye Commander.."

"Goodbye Captain!" ;(

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi ook die blik van Brent Spiner als Soong nadat het is gebeurt.

Yep. Copy/paste. Net als al die Romulan ships. Waarschijnlijk jagen ze er al zoveel budget doorheen voor de holografische schermen/controls en lensflares (en het salaris van Stewart uiteraard) dat er voor interessantere dingen niet zo veel meer overblijft. En "creativiteit" ... tja ...

De scene tussen Picard en Data was inderdaad een soort van "hoogtepunt". Dat gaf eindelijk een beetje het sfeertje en wat diepgang waar het constant aan ontbreekt. Het is alleen weer jammer dat Kurzman's en Chabon's obsessie met "het uit de weg ruimen van oude karakters" dus betekende dat zelfs de geest van Data het moest ontgelden.

Tijdens het kijken zat ik er eigenlijk zelfs "op te wachten" dat Riker wel even doodleuk aan gruzelementen zou worden geknald door een kamikaze Romulan of op het nippertje door die super AI.

Ennuh ... "WTH was dat?", is wel een aardig constante factor in het hele gebeuren. ;)
2Dutch schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:37:
[...]
Is er soms veel materiaal op de snijtafel van de editor blijven liggen?
Vond je Icheb niet genoeg? :+

Als er zoveel materiaal zou zijn, waarom is er dan zo ontzettend veel tijd verdaan met die langdradige emo- en "seks"scenes? Het voegde letterlijk helemaal niets toe aan het verhaal.

Niks mis met je "lesbo brain" trouwens. Dat lag er nogal dik bovenop. En bij Seven sowieso al eerder met die andere troela.

We gaan het zien wat S2 gaat brengen (Of niet natuurlijk) :P

Ongetwijfeld weer een hoop dood en verderf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Over het algemeen heb ik me vermaakt met de reeks. Mensen dei een goede oude TNG hadden verwacht moeten gewoon begrijpen dat dat TV van 30 jaar terug is en die werkt vandaag niet meer voor een groot publiek.

Alleen dat einde... Het voelde alsof die laatste 10 minuten er waren bijgeplakt als een nagedachte in de vorm van "shit, we hebben Picard gedood en nu willen ze seizoen 2. Hoe zetten we dat recht?"

En ja, zoals het tegenwoordig hoort: heel veel onbeantwoorde vragen en plotgaten. Slordig van de makers.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:16:
Over het algemeen heb ik me vermaakt met de reeks. Mensen dei een goede oude TNG hadden verwacht moeten gewoon begrijpen dat dat TV van 30 jaar terug is en die werkt vandaag niet meer voor een groot publiek.

Alleen dat einde... Het voelde alsof die laatste 10 minuten er waren bijgeplakt als een nagedachte in de vorm van "shit, we hebben Picard gedood en nu willen ze seizoen 2. Hoe zetten we dat recht?"

En ja, zoals het tegenwoordig hoort: heel veel onbeantwoorde vragen en plotgaten. Slordig van de makers.
Daar hebben ze toch een opzet toe gegeven im de vorige aflevering? Waarom vallen mensen hierover?
Notna schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:48:

Ik vond het een leuke en mooie afsluiter. Benieuwd naar S02

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 28-03-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:16:

Ik denk ook dat ze 2 einden hadden uitgewerkt, eentje waar het klaar is en eentje met de mogelijkheid van een 2e seizoen.
Ik moet zeggen dat ik het wel mooi opgelost vind. Als het eerder een keer genoemd was dat de techniek om geheugen te kopieren bestond dan had het er wellicht minder 'aangeplakt' gevoeld. Seizoen 2 over wat de impact is op het brein als je opeen een android blijkt te zijn :-)

Al met al heb ik me vermaakt met de serie. Vond de laatste 2 afleveringen wel wat minder sterk einde van een interesante verhaallijn.
Af en toe wat foutjes maar daar stoor ik me niet zo aan (dat heeft altijd al in Star Trek gezeten, denk ook dat het lastig is foutloos te zijn in een "verzonnen"wereld. Denk we dat vroeger allemaal minder kritisch waren).

Ik kan me vaak wel vinden in de 'Star Trek: Picard Ups and Downs'van whatculture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

VOODOO_WILLIE schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 03:19:
Vond je Icheb niet genoeg? :+

Als er zoveel materiaal zou zijn, waarom is er dan zo ontzettend veel tijd verdaan met die langdradige emo- en "seks"scenes? Het voegde letterlijk helemaal niets toe aan het verhaal.

Niks mis met je "lesbo brain" trouwens. Dat lag er nogal dik bovenop. En bij Seven sowieso al eerder met die andere troela.

We gaan het zien wat S2 gaat brengen (Of niet natuurlijk) :P

Ongetwijfeld weer een hoop dood en verderf.
Ouch, snijtafel for real indeed :+ Naja ik vind het een beetje erg rommelig maar daar ben ik niet de enige in. Editing bepaalt enorm veel en natuurlijk ligt de druk om er iets gaafs van te maken wel hoog. Als je wat scenes weg zou laten of inkorten wordt het al wat pittiger.

Laat ik wel zeggen dat ik het erg cool vind (om meerdere redenen) om uitgerekend Seven (en ook Raffi of course) als bisexueel neer te zetten, maar hoop wel dat ze het realistisch houden en dus subtiel.

Wat seizoen 2 gaat brengen vraag ik me dus wel even af: de synth-riedel is kinda done, dus worden ze nu space cowboys aka Fenris Rangers? Either way: I'm in for now ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
2Dutch schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Wat seizoen 2 gaat brengen vraag ik me dus wel even af: de synth-riedel is kinda done, dus worden ze nu space cowboys aka Fenris Rangers? Either way: I'm in for now ;)
Ik denk niet dat de uber synths einde oefening zijn. Net zoals de BORG ook gewoon "onze" kant op kwamen. Picard is nu natuurlijk dé aangewezen persoon om te onderhandelen als voormalig organisch personage ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
In de software engineering wereld is er een uitspraak: “There are only two kinds of languages: the ones people complain about and the ones nobody uses.”. Hetzelfde geld voor Star Trek, de meeste mensen hebben kritiek niet omdat ze Star Trek ze de serie of het concept haten, maar omdat ze juist betrokken zijn bij de franchise en juist willen kijken en de dus franchise levend willen houden. Er is een onderscheid tussen constructieve kritiek en het compleet afbranden van een serie waar men toch al niets mee had.

Echter, de neiging tot fragmentatie is echter blijkbaar inherent in hoe producers en schrijvers de serie benaderen in combinatie hoe fans naar de franchise kijken. Je ziet dat in elke Star Trek periode er een bepaalde narratief wordt gecreëerd die bedoelt is om de fans in facties te verdelen, echter is dat niet erg constructief.

Ik denk namelijk dat er een dieperliggende probleem is wat ten grondslag ligt aan de situatie:
  1. De kwaliteit en werkwijze van de schrijvers en producers.
  2. Het niveau van het acteerwerk.
Het probleem van Star Trek: Picard is imho niet moeilijk om te zien als je enigszins kritisch kijkt naar die twee Punt 1 kan je weer opdelen in verschillende deelpunten:
1a) Karakter ontwikkeling:
Karakters zijn totaal niet uitgewerkt, maar de wijze van schrijven gaat er vanuit dat we volledig geïnvesteerd zijn in de karakters en hun motivaties en achtergrond. Scenes die veelzeggend zouden moeten vanwege het aanwezig zijn van achtergrond en opbouw worden betekenisloos. En voor mij werkt het gewoon niet, ik moet tijdens het kijken er telkens bij bedenken wat men bedoelt en de gaten proberen op te vullen en dat breekt de immersie.

Je kan veel zeggen over Discovery, love or hate Burnham, maar het de facto compleet negeren van de meeste niet essentiële bridge crew tijdens het eerste seizoen was hierdoor juist een goede keuze. Als je een gefocuste story arc wil doen dan kan je maar beperkt karakter episodes maken.
1b) Verhaaltempo en hoofd en bijzaken:
Het tempo en de behandeling van hoofd en bijzaken zorgt er voor dat er geen coherent verhaal kan worden verteld in 10 afleveringen. De complete episode 5:"Stardust City Rag" is hier een voorbeeld van.
1c) Deus ex-machinas:
Te veel deus ex-machina's verraden gebrek aan schrijf kwaliteit. Als je niet uit een verhaallijn komt en een deus ex-machina moet gebruiken, dan beteken dat zowel de aanloop als het vervolg eigenlijk niet klopt.
1d) Kwaliteit van de verhaallijn
Ik heb het idee dat het concept verhaallijn van de serie op hoog niveau wel is uitgewerkt, maar naargelang de werkwijze bij de veel Amerikaanse series elke episode een eigen set aan schrijvers krijgt om 1 episode uit te werken. Daarbij heeft elke episodes ook weer z'n eigen regisseur. Ik kan het niet hard maken, maar ik denk dat veel problemen voortkomen uit die constructie, zoals de grote hoeveelheid deus ex-machina's.

Je ziet dat bij serie met een succesvolle story arcs de verhaallijnen van te voren juist veel gedetailleerder zijn uitgewerkt.

Punt 2:
Ik denk dat het simpel is, Patrick Stewart draagt de complete serie met z'n acteerwerk.

Star Trek is altijd een serie geweest van wisselende kwaliteit, het voordeel van een meer losse zelfstandig episodes (zoals ook nog met DS9/DISC) was echter dat slecht geschreven episodes niet meteen een grote impact hebben op de serie en je altijd genoeg hoogwaardigere episodes kan maken. De kwaliteit van het schrijfwerk van bijvoorbeeld Voyager was veelal matig, maar alsnog is de serie memorabel omdat er genoeg overbleef.

Echter, die luxe heb je hebt niet als je een story arc maakt. Het hele seizoen is feitelijk een complete film, dus is er veel minder ruimte om fouten te maken.

Mijn conclusie over S1 is dan ook wel hard: zonder Patrick Stewart als Picard denk ik niet dat mensen zo vergevingsgezind zouden zijn geweest over over de kwaliteit van de serie. En dat vind ik jammer, ik denk dat in potentie er genoeg in het concept zat als het veel beter zou zijn uitgewerkt, ik ben ook totaal niet tegen vernieuwing of andere richting van een serie zoals dit.

Afsluitend is dat dan ook mijn grootste teleurstelling. Als de serie qua verhaal of richting me niet aanstaat maar wel van goeie kwaliteit zou zijn, zou ik me geen zorgen maken, dan zou de serie gewoon niet kijken of me iig niet in dit topic melden. Het probleem is echter de relatief lage kwaliteit en dat heeft uiteindelijk ook consequenties.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hoewel je het vast grappig bedoeld, voegt dit niks toe aan de discussie

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Deze laatste aflevering vond ik het beste, by far. Zo gaaf dat Data nu een echte afsluiting krijgt. Prachtig gemaakt gewoon. The Federation die weer doet waar ze voor staan, opkomen voor de rechten van minderheden. De klassieke Federation - Romulan standoff. Riker die de vloot leidt, geweldig!

Laat S02 maar komen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wait... no one's mentioning THE surprise? Ikea's witte "deathstar" lampen overleven een paar eeuwen aan ontwikkeling...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Pracht einde van het eerste seizoen!!!

De zuurpruimen hier laat ik gewoon in hun eigen sop gaarkoken en die hebben bewezen het gewoon niet te snappen en zijn waarschijnlijk gewend iedere andere series ook onderuit te halen.
Harold Robbins schreef eens een boek dat "De droomfabrikanten" heette en ging over het wel en wee in de film industrie en wat ze probeerden te creëren en laat nu net de hele Star Trek franchise gedurende al die jaren precies dat zijn en dat iedere serie in hun eigen tijdspanne geplaatst is.
Daarom moet dat vergelijken met de oude series eens ophouden en gewoon eens accepteren dat dit de hedendaagse verhaallijn is en gelukkig met respect naar de vorige TNG serie en correct aansluitend op alles wat daarin gebeurde.

Seizoen 2 was al bevestigd vóórdat deel 1 van start ging dus men heeft geen "einde" gebreid aan het eerste seizoen maar zijn bewust uitgegaan van minstens een 2de zoniet 3de seizoen.
Jammer genoeg moeten we nu weer 1 jaar wachten en eerst maar eens de huidige misère m.b.t. het COVID-19 virus overwinnen.
Laat seizoen 2 maar komen en in ieder geval ik zal er net zo van genieten als seizoen 1.
Just my 2C.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
kmf schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:08:
Wait... no one's mentioning THE surprise? Ikea's witte "deathstar" lampen overleven een paar eeuwen aan ontwikkeling...
Dat viel mij ook al op. Ze hebben in de serie aardig zitten shoppen bij IKEA.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kmf schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:08:
Ik zag ze ook. Een hele kamer vol ermee :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, er komen wel meer herkenbare voorwerpen voor.
Maar idd, Ikea meubilair valt het meeste op. Volgens mij heb ik zelfs de bekende 'Jules' stoel voorbij zien komen.

Wat me dan het meest verbaasd, is het feit dat Ikea spul zoveel eeuwen meegaat... _O- :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/3fxbqo2sihe41.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=7488d5e2473110681c0a3bd22c095fb4b4ae67b9

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
snah001 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:35:
Pracht einde van het eerste seizoen!!!

De zuurpruimen hier laat ik gewoon in hun eigen sop gaarkoken en die hebben bewezen het gewoon niet te snappen en zijn waarschijnlijk gewend iedere andere series ook onderuit te halen.
Harold Robbins schreef eens een boek dat "De droomfabrikanten" heette en ging over het wel en wee in de film industrie en wat ze probeerden te creëren en laat nu net de hele Star Trek franchise gedurende al die jaren precies dat zijn en dat iedere serie in hun eigen tijdspanne geplaatst is.
Daarom moet dat vergelijken met de oude series eens ophouden en gewoon eens accepteren dat dit de hedendaagse verhaallijn is en gelukkig met respect naar de vorige TNG serie en correct aansluitend op alles wat daarin gebeurde.

Seizoen 2 was al bevestigd vóórdat deel 1 van start ging dus men heeft geen "einde" gebreid aan het eerste seizoen maar zijn bewust uitgegaan van minstens een 2de zoniet 3de seizoen.
Jammer genoeg moeten we nu weer 1 jaar wachten en eerst maar eens de huidige misère m.b.t. het COVID-19 virus overwinnen.
Laat seizoen 2 maar komen en in ieder geval ik zal er net zo van genieten als seizoen 1.
Just my 2C.
In tegendeel, we zijn hier thuis nu de expanse aan het kijken en dan zie je gewoon dat picard faalt in story, character development, set design, en logica.

De expanse laat zien dat moderne sci fi het wel kan ansich.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Basekid schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:15:
[...]

In tegendeel, we zijn hier thuis nu de expanse aan het kijken en dan zie je gewoon dat picard faalt in story, character development, set design, en logica.

De expanse laat zien dat moderne sci fi het wel kan ansich.
Je moet er dan wel even bij bedenken dat The Expanse een verhaal verteld dat in 8 boeken staat beschreven. Picard daarentegen moet het doen met de standaard serie scripts. Dat is geen en mag geen vergelijkingsmateriaal zijn. Dat The Expanse veel beter in elkaar zit is dan namelijk ineens niet meer zo verwonderlijk. Het zijn ook twee totaal verschillende series.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zo is de serie "The West Wing" ook een van de beste series met prachtige story, character development, set design, en logica maar kun je ook niet vergelijken.
Zoals gezegd stoppen met dit onnodig vergelijken en bashen en blijkbaar heeft @basekid het nog steeds niet begrepen dat er een uitknop zit op zijn TV als ie het niks vindt.
Just my 2C.

Sorry @Webgnome was niet voor jou bedoeld natuurlijk :?

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 30-03-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
snah001 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:24:
Zo is de serie "The West Wing" ook een van de beste series met prachtige story, character development, set design, en logica maar kun je ook niet vergelijken.
Zoals gezegd stoppen met dit onnodig vergelijken en bashen en blijkbaar heeft @webgnome het nog steeds niet begrepen dat er een uitknop zit op zijn TV als ie het niks vindt.
Just my 2C.
:?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31
Persoonlijk vond ik de spoiler in de intro erg jammer, de overgang van oog naar artificial oog en het moment dat de huid van Picard op z'n plek valt. Vanaf het begin van de serie had ik de verwachting dat Picard een android was, totdat hij terminaal bleek te zijn. Toen was de link snel gelegd met de gollum.

Voor de rest vind ik het een erg leuke serie en keek ik er elke week weer naar uit.

Ik hoop alleen dat de ancient synths nog terug komen in het verhaal, want na alle opbouw waren deze wel erg snel uit beeld verdwenen. Alle fan theorieën over de link tussen Discovery's Control en de ancient synths hebben mij misschien teveel hoop gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
@Basekid En welke karakter ontwikkeling zijn er dan allemaal in the Expanse? Ik vond de verhaallijnen ook niet altijd echt sterk. En bijvoorbeeld het karakter Naomi Nagata was in het voorgaande seizoen ook aardig saai.

Picard maakt in ST Picard een prachtige ontwikkeling door, van iemand die alle hoop en zelfvertrouwen verloren heeft, tot weer de kapitein die hij was. Dat was mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
segil schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:24:
@Basekid En welke karakter ontwikkeling zijn er dan allemaal in the Expanse? Ik vond de verhaallijnen ook niet altijd echt sterk. En bijvoorbeeld het karakter Naomi Nagata was in het voorgaande seizoen ook aardig saai.
Hoewel ik the expanse een zeer leuke scifi serie vind, moet ik ook concluderen dat de vertaling van boek naar tv niet geweldig is. Naar mijn mening hebben een aantal karakters zelfs een heel andere persoonlijkheid. Ook de gebeurtenissen zijn wat oppervlakkiger in de serie. Het meest storende vind ik de tijdsduur waarin alles zich afspeelt. In de boeken gaan er dagen of weken voorbij, terwijl het in de serie slechts uren zijn. Niet alleen het reizen, maar bijvoorbeekd ook toen ze met een defect schip zaten en zonder zuurstof dreigde te raken.

Zelf vond ik het eerste seizoen het sterkst, vanwege de trage opbouw. Ik blijf het wel kijken, omdat het op dit moment de enige serieuze scifi is die zich hoofdzakelijk in de ruimte afspeelt. En de tekortkomingen wegen niet op tegen de setting en (wat) het verhaal (kan worden).
Picard maakt in ST Picard een prachtige ontwikkeling door, van iemand die alle hoop en zelfvertrouwen verloren heeft, tot weer de kapitein die hij was. Dat was mooi om te zien.
Dat was idd goed geacteerd, ik dacht serieus dat Stewart echt zo fragiel was geworden. Echter vind ik dat alle ontwikkelingen wat te snel zijn gegaan. Het seizoen speelt zich in hooguit een paar dagen af (of komt iig zo over). In die tijd wordt er een oorlog voorkomen, de mensheid gered, een diepgewortelde ruzie opgelost en een oude, erg verwaterde vriendschap hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
Gisteren de serie uit gekeken en vond het zeer vermakelijk. Niet goed, vaak werden de gebeurtenissen snel afgehandeld zonder duidelijke uitleg en iets te snelle plotwendingen die je dan toch ruim van te voren aan zag komen. Maar toch leuk vermaak voor mij.

Eigenlijk hadden ze de serie beter een andere titel kunnen geven. Picard: ex-StarTrek. Had de lading veel meer gedekt. Het speelt veel meer aan de rand af, maar misschien veranderd dat in het volgende seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Spooksel

Spooksel!

Ik vind trouwens echt wel dat Picard niet de enige goed geacteerde rol is. Ook Seven en Rios zijn gewoon erg goed weer, Hugh ook trouwens.

Raffi en Elnor daarentegen, dramatisch :X

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
segil schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:24:

Bobbie: Gaat van mars first naar iemand die een vollediger wereldbeel heeft
Amos: Gaat van schiet eerst en vraag later naar toch wel iemand die rekening houdt met de rest
Chrisjen: Gaat van earth first naar iedereen samen

Ik vond Picard van extreem slimme diplomaat (TNG) afgezakt naar een oude man die altijd hulp nodig heeft. Uit dat dal is hij in heel ST:P niet geklommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Spooksel schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:51:
Ik vind trouwens echt wel dat Picard niet de enige goed geacteerde rol is. Ook Seven en Rios zijn gewoon erg goed weer, Hugh ook trouwens.

Raffi en Elnor daarentegen, dramatisch :X
Eens.

En wat naar mijn mening erg makkelijk wordt vergeten: Dit is iets wat juist heel consistent is met eerdere ST series: Het acteerwerk in TNG, Voyager, Ent en Disco was ook echt niet hoogstaand. Ook daar is het zo dat ongeveer de helft goed kan acteren en de rest ronduit B-acteurs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik vind het muziekje aan het begin slecht. Dit moeten ze vervangen door iets beters.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NitroX infinity schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:30:
@NMH Ik haal dit maar even weer aan uit een oudere post;

Iemand op Reddit heeft dit imho redelijk goed uitgelegd;

[...]
Ik wil daar mijn eigen post van een tijdje terug uit het Star Trek Discovery topic aan toevoegen:

Jorgen in "[Serie] Star Trek: Discovery"

tl;dr:

Star Trek ging altijd al over een utopische wereld, maar wel een waar continu aan gewerkt diende te worden. Om die utopie in stand te houden, laat staan uit te breiden, moest er continu gereageerd worden op bedreigingen van binnen- en buitenaf. In ENT zagen we de opbouw naar de Federatie, in de series daarna werd dit uitgebreid met bondgenootschappen en grote, gevaarlijke vijanden en nu in PIC zien we wat het de federatie heeft gekost. Worden de barsten scheuren of worden ze gelijmd?

Daaraan toevoegend:

Wellicht had ik persoonlijk ook liever nog een sterke federatie gezien, maar dit beeld wat we nu voorgeschoteld krijgen past prima in de "levenscyclus" van rijken. Het Romeinse Rijk en The British Empire waren er ook niet van de ene op de andere dag en evenmin verdwenen ze plotseling.

Wellicht had iets meer backstory uitkomst kunnen bieden, maar die krijgen we ook stap voor stap voorgeschoteld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Laatst online: 00:03
Salvatron schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:44:
ik vind het muziekje aan het begin slecht. Dit moeten ze vervangen door iets beters.
Net als de expanse een intro dat ik laat spelen. Dus vette disagree...

(en als toegift ed credits children from mars...)

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
wheez50 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 01:25:
[...]

Net als de expanse een intro dat ik laat spelen. Dus vette disagree...

(en als toegift ed credits children from mars...)

:o
Ik laat hem ook spelen, is wat minder bombastisch dan alles voorheen maar vind hem persoonlijk wel mooi.

Van de films vind ik ook Star Trek Insurrection de mooiste soundtrack hebben, deze is juist het minst bombastisch van alle films

[ Voor 16% gewijzigd door iwaarden op 01-04-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Al eerder gepost: bij de intro van Picard hoor je de Ressikan flute.......
Maar natuurlijk weten toegewijde Star Trek fans wat dat is en hoe dat in TNG zat....
Overigens gisteren toevallig TNG seizoen 7 aflevering 10 "Inheritance" gekeken, daar komen het schilderij van Lal en de "moeder" van Data nog in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is aflevering 10 van afgelopen week nu al de laatste van dit seizoen? Dat is dan wel een cliffhanger zo. Is ie echt dood? Of toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jorgen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:35:
Is aflevering 10 van afgelopen week nu al de laatste van dit seizoen? Dat is dan wel een cliffhanger zo. Is ie echt dood? Of toch niet?
Heb jij de laatste 10 minuten van de aflevering gemist (dus vanaf het moment van doodgaa tot het moment ze met warp wegvliegen)? Want die geven je duidelijk antwoord op je vraag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Notna schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:48:
[...]

Heb jij de laatste 10 minuten van de aflevering gemist (dus vanaf het moment van doodgaa tot het moment ze met warp wegvliegen)? Want die geven je duidelijk antwoord op je vraag :+
Ik denk het... 😯
Net gecheckt, ik moest nog een kwartier!

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 02-04-2020 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jorgen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:07:
[...]

Ik denk het... 😯
Net gecheckt, ik moest nog een kwartier!
Ja dan is de cliffhanger groot ja :+

Snel kijken dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Notna gedaan! Prachtig einde. Wel apart met de verliefde setjes, maar evengoed prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb de serie gebingewatched, jammer dat er maar 10 afleveringen zijn, vroeger zaten er 23 afleveringen in een serie, nu duurt het wel erg lang voordat het nieuwe seizoen komt. Wat mij betreft een uitstekende serie, stukken beter dan het imo aftandse discovery. Boeiend seizoen, goed verhaal, redelijke personages. Ook al gaat het soms wel op een bejaardentempo. Maar verder zeker wel sterk. Lekker een beetje een naargeestige sfeer af en toe, ik hou daar wel van.

[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 03-04-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
Star Trek: Picard Season 2 Release Date
While there has been no official release date for Star Trek: Picard Season 2, the first season of the show was launched in January, so January 2021 doesn’t seem like a bad guess. That being said, the COVID-19 pandemic has halted production on most if not all TV series and it’s anyone’s guess when it might start up again. We’ll have to wait and see if the social distancing will affect the second season.
Ook hier dus Covid-19 invloeden, dus afhankelijk hoe lang die crisis duurt, kan het wel langer duren dan januari 2021.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Helaas gaat dit op voor de gehele film en serial producties.
Aangenaam feit is dat wij de luxe hebben dat er nu 2 Star Trek series, gelukkig niet tegelijkertijd, lopen.
En dat is nog altijd beter dan GEEN enkele ST serie zoals dat jaren het geval was na ST Enterprise.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 04-04-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Star trek Picard is een tikkeltje dystopisch, ipv dat het uitgaat van de star trek gedachte van een technologische utopie. Echter denk ik dat een dystopie wel dichter bij de werkelijkheid ligt dan een utopie vanwege milileuproblemen, zoals klimaatverandering en massauitsterving, etc., en de egoistische natuur van de mens die ervoor zorgt dat de mens te weinig naar zelfverbetering streeft zoals in star trek. De star trek utopie lijkt me nogal overdreven optimistisch. Daarom vind ik het ook geen probleem dat Seven zo verbitterd stelt dat er geen plaats meer is voor genade. Ook wel lachen hoe Icheb aan zijn eind komt, beetje overdreven hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Salvatron schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:30:
Star trek Picard is een tikkeltje dystopisch, ipv dat het uitgaat van de star trek gedachte van een technologische utopie. Echter denk ik dat een dystopie wel dichter bij de werkelijkheid ligt dan een utopie vanwege milileuproblemen, zoals klimaatverandering en massauitsterving, etc., en de egoistische natuur van de mens die ervoor zorgt dat de mens te weinig naar zelfverbetering streeft zoals in star trek. De star trek utopie lijkt me nogal overdreven optimistisch. Daarom vind ik het ook geen probleem dat Seven zo verbitterd stelt dat er geen plaats meer is voor genade. Ook wel lachen hoe Icheb aan zijn eind komt, beetje overdreven hahaha
Die utopie is nooit echt de "gedachte" geweest in Star Trek; het was de status quo in de geschiedenis van de UFP op het moment dat we instapten in TNG, maar zowel ervoor (de films) als erna (verloop TNG werd steeds donkerder, het hele alfakwadrant was in oorlog in DS9) laten al niks van die utopie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Heroic_Nonsense schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:29:
[...]

Die utopie is nooit echt de "gedachte" geweest in Star Trek; het was de status quo in de geschiedenis van de UFP op het moment dat we instapten in TNG, maar zowel ervoor (de films) als erna (verloop TNG werd steeds donkerder, het hele alfakwadrant was in oorlog in DS9) laten al niks van die utopie over.
Maar een positief toekomstbeeld is wel typisch star trek (bijv. jezelf verbeteren ipv hebberigheid)

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 06-04-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

agnes jurati in afl4 absolute candor op 8min 45 sec: "there are only three billion stars in our galaxy alone"
jaja, van 's werelds leidende synthetisch organisme-wetenschapper had ik wat meer verwacht... 3 miljard sterren in ons sterrenstelsel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

Salvatron schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:49:
agnes jurati in afl4 absolute candor op 8min 45 sec: "there are only three billion stars in our galaxy alone"
jaja, van 's werelds leidende synthetisch organisme-wetenschapper had ik wat meer verwacht... 3 miljard sterren in ons sterrenstelsel |:(
zegt ze only of over?

https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Milky_Way_Galaxy
The number of stars it contained was variously estimated to be over three billion to over four hundred billion stars.

Pulse mee voor GoT!

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste