Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

geen zinnig mens zal zeggen dat de melkweg meer dan 3 miljard sterren bevat. Ze zat er gewoon totaal naast.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Gisteren avond de laatste aflevering van S1 gekeken, maar Oh My God wat is dat een tranentrekker (mijn mening) en geheel gezien, wat een pracht van een serie. Zo mogen ze nog wel 10 seizoenen maken.
spoiler:
Het feit dat je aan het einde van de aflevering denkt dat Picard overleden is, is zo'n tranen trekkend moment als je alles hebt gezien, dat als hij nog blijkt te leven, dat je een gat in de lucht springt, om vervolgens opnieuw te gaan janken omdat Data een waardig einde heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:48
Spoilers hoeven niet meer.

Dat met data was wel mooi ja, maar dat met Picard was echt onnodig en puur om het janken uit te lokken.
De manier hoe iedereen "afscheid" nam, terwijl al lang duidelijk was dat ze z'n geheugen gingen overzetten in die synth. Had dan op z'n minst benadrukt dat dat plan er lag, maar dat er nogal wat haken en ogen aan zaten. Of breng de procedure in beeld, maar laat zien dat er iets fout gaat, of hou even de spanning er in terwijl men met z'n allen wacht of Picard z'n ogen open doet.

Niemand was ook verbaasd toen Picard ineens toch weer bleek te leven, dus ze wisten er van, dus was afscheid onnodig.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 22-04-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
eagle00789 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:21:
Gisteren avond de laatste aflevering van S1 gekeken, maar Oh My God wat is dat een tranentrekker (mijn mening) en geheel gezien, wat een pracht van een serie. Zo mogen ze nog wel 10 seizoenen maken.
Echt waar? Ik vond het een draak van een aflevering.

Die 'twist' aan het einde was vreselijk voorspelbaar, want waarom zou er anders een scene aan die daar geheel toevallig liggende kant-en-klare synth gewijd worden?

Daarnaast werd totaal niet rationeel gehandeld door Picard. Er wordt gegokt en gewonnen, maar een rationeel stukje risico-analyse zou moeten leiden tot een compleet andere uitkomst. The good of the galaxy vs the good of 1 tiny colony on 1 planet. Als het "ding" uit de portal gekropen was, dan was de kans op einde verhaal voor alles en iedereen veel en veel te groot. Iemand met decennia aan ervaring bij Starfleet moet dan echt een betere afweging kunnen maken en persoonlijke belangen / emoties op een zijspoor kunnen zetten. Maar the power of plot protects the good guy and his friends. Blegh.

Wat mij betreft wordt s2 na 2 afleveringen Picard-loos met meer op zichzelf staande afleveringen, meer persoonlijke groei voor de main characters en minder galaxy-breed drama.

Oh en Riker vond ik een stuk authentieker, want meer in lijn met het karakter zoals het in TNG werd neergezet. Meer Starfleet officer b.d., minder gedreven door emoties en angst. Waar was de invloed van decennia aan ervaring in Starfleet bij Picard? Ik zag het niet terug in zijn handelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 22-04-2020 13:55 . Reden: laatste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ddat gedoe met Data in de laatste afl vond ik wat minder en een bejaardentempo. Overigens zag ik helemaal niet aankomen dat Picard zou worden overgezet in die golem of hoe het heet, maar ik zie dingen wel vaker niet aankomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Salvatron op 22-04-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteren ook de laatste aflevering gezien (S1 in een dag of twee gebinged)

En maaan... dat einde was wel weer heerlijk kansloos, eerst Picard een "diepe" discussie laten hebben met data waarin beweerd wordt dat leven alleen betekenis heeft door sterfelijkheid, en vervolgens Picard vrolijk terughalen zonder dat zwaard van damocles boven zijn hoofd (die hersenafwijking), waardoor je al het drama rond de zelfopoffering in een klap waardeloos maakt...

De standoff tussen de romulaanse en federation vloot was ook wat anticlimactisch, en het kan aan mij liggen, maar beide vloten zagen er nogal cookie-cutter uit, ik heb t idee dat "vroeger" als er een federation vloot op kwam dagen er echt zichtbaar allerlei verschillende klassen schepen in zaten, dit zag er uit als gewoon even 300x de "sterkste battlecruiser die de federation ooit gebouwd heeft" uit de hoge hoed toveren. Zelfde geldt voor de Romulans, gewoon 218x dat nieuwe ontwerp wat we verder nauwelijks hebben gezien, nergens een paar oudere TNG era warbirds of zo er tussen.

Either way, verder wel een toffe serie, leuk om te zien dat Patrick Stewart bijvoorbeeld als mensenhandelaar toch eens wat anders kan doen dan de immer wijze en lichtelijk belerende Picard. En Jeri Ryan blijft leuk om te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door vectormatic op 14-08-2020 10:40 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik ben nu begonnen aan Picard. Eerste afleveringen kijken prima weg. Maar nu zit ik eigenlijk een beetje met het volgende. Ik heb nooit echt Star Trek gekeken. Op de een of andere manier ben ik er nooit aan begonnen terwijl ik wel SciFi kan waarderen (star wars, SG, Expanse etc). En nu twijfel ik of ik niet eerst gewoon de oudere series moet gaan kijken en of ik wat van de pret wegneem als ik eerst Picard kijk en dan een duik in het verleden neem. Wat adviseren jullie.

Heb een beetje gegoogeled en dit zou de volgorde zijn waarin ik eigenlijk de serie het beste kan oppakken (en dan skip ik de echt oude afleveringen want dat kan ik niet meer aan :D )
The Next Generation Seasons 1-7 NETFLIX
Star Trek: Generations (film)
Deep Space Nine Seasons 1-5 NETFLIX
Voyager Seasons 1-2 NETFLIX
Star Trek: First Contact (film)
Deep Space Nine Seasons 6-7 NETFLIX
Star Trek: Insurrection (film)
Voyager Seasons 3-7 NETFLIX
Star Trek: Nemesis (film)
Enterprise NETFLIX
Star Trek (2009) (film)
Star Trek: Into Darkness (film)
Star Trek: Beyond (film)
Discovery (NETFLIX)
Picard (PRIME)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik zou toch deze kiezen:

Enterprise
Discovery
TOS
TNG
DS9
Voyager

en dan nog wat films tussendoor. Al zou ik de 'nieuwe' films overslaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Webgnome schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:42:
Ik zou toch deze kiezen:

Enterprise
Discovery
TOS
TNG
DS9
Voyager

en dan nog wat films tussendoor. Al zou ik de 'nieuwe' films overslaan.
Kan je hier een korte toelichting op gegeven. Ik ken vaag natuurlijk wat karakters enzo maar van de precieze tijdslijn etc heb ik geen kaas gegeten. En ik voel er ook niet zoveel voor om de echt hele oude series te kijken. Dat lukt me gewoon niet meer icm de graphics etc Dus dan is TOS de series en de films niet echt een optie (toch?)

Ik kwam ook de volgende lijst tegen die echt op chonologische jaartelling gaat
Star Trek chronological order (films listed in italics)

Star Trek: Enterprise (Year: 2151-2161)
Star Trek: Discovery seasons 1-2 (Year: 2255)
Star Trek: The Original Series (Year: 2265-2269)
Star Trek: The Animated Series (Year: 2269-2270)
The first six Star Trek films (Year: 2273-2293)
Star Trek: The Next Generation (Year: 2364-2370)
Star Trek films 7-10: Generations up to Nemesis (Year: 2293-2379)
Star Trek: Deep Space Nine (Year: 2369-2375)
Star Trek: Voyager (Year: 2371-2378)
Star Trek: Picard (Year: 2399)

Dat komt meer overeen met wat jij zegt denk ik he. En de Animated series sla ik zoiezo over.

[ Voor 45% gewijzigd door thewizard2006 op 17-11-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:00
Gewoon TNG kijken, ik zou daar wel een view guide bij gebruiken...als je niet een echte fan bent zitten er vooral in de eerste 3 seizoenen episodes die van mindere kwaliteit zijn.

Guide:
http://www.letswatchstartrek.com/tng-episode-guide/

Vanaf seizoen 4 tot het einde is het alleen maar een stijgende lijn...

Dan Voyager kijken, die is ook wel leuk...en dan heb je de meeste background voor Picard wel.
De films kijken die met Picard en crew zijn gedaan, nadat je TNG gekeken hebt.

DS9 is een heel ander type soort serie, meer soap...nog steeds heel leuk, ik kijk het zelf nu ook, maar heeft niet echt raakvlakken met Picard.

Als je na TNG, Voyager en Picard fan geworden bent, dan begin je met de rest ;). (DS9, Enterprise, evt TOS)...

Discovery en de laatste Star Trek films hebben niks meer met Star Trek te maken....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Devian schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
Gewoon TNG kijken, ik zou daar wel een view guide bij gebruiken...als je niet een echte fan bent zitten er vooral in de eerste 3 seizoenen episodes die van mindere kwaliteit zijn.

Guide:
http://www.letswatchstartrek.com/tng-episode-guide/

Vanaf seizoen 4 tot het einde is het alleen maar een stijgende lijn...

Dan Voyager kijken, die is ook wel leuk...en dan heb je de meeste background voor Picard wel.
De films kijken die met Picard en crew zijn gedaan, nadat je TNG gekeken hebt.

DS9 is een heel ander type soort serie, meer soap...nog steeds heel leuk, ik kijk het zelf nu ook, maar heeft niet echt raakvlakken met Picard.

Als je na TNG, Voyager en Picard fan geworden bent, dan begin je met de rest ;). (DS9, Enterprise, evt TOS)...

Discovery en de laatste Star Trek films hebben niks meer met Star Trek te maken....
ok dus TNG kijken volgens http://www.letswatchstartrek.com/tng-episode-guide/ waar ik skip en skippable oversla (dat is best aardig wat :D) en dan voyager. got it
En de rest zijn totaal andere verhaal lijnen in het Star Trek universum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

thewizard2006 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:46:
[...]

Kan je hier een korte toelichting op gegeven. Ik ken vaag natuurlijk wat karakters enzo maar van de precieze tijdslijn etc heb ik geen kaas gegeten. En ik voel er ook niet zoveel voor om de echt hele oude series te kijken. Dat lukt me gewoon niet meer icm de graphics etc
De volgorde die @Webgnome voorstelt is de in-universe chronologische volgorde.

Als voorbereiding op Picard heb je eigenlijk vooral The Next Generation (TNG) nodig. Voyager (VOY) heeft ook wat raakvlakken met Picard, vanwege een karakter uit die serie die terugkeert in Picard, maar dit is minder essentieel om gezien te hebben.

Verder staat iedere serie redelijk op zichzelf. Uiteraard zitten er verwijzingen in naar series die eerder zijn gemaakt en komen sommige karakters zo nu en dan terug in een latere serie. Zelf zou ik kiezen om de series in uitzend-volgorde te kijken, waarbij je eventueel The Original Series (TOS) over kunt slaan omdat deze op veel vlakken toch echt wel heel oud is.

De films staan redelijk los van de rest en hebben een wat andere toon dan de series. Deze kun je eventueel laten liggen tot je met de series klaar bent. Merk op dat de 3 meest recente films in een alternatieve tijdlijn spelen. Ze hebben dezelfde karakters als TOS (Kirk, Spock, enz...), maar een aantal gebeurtenissen zijn anders dan in de "prime universe".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Als je TNG en VOY hebt gezien is het misschien ook leuk om Lowerdecks als tussendoortje te kijken, erg vermakelijk, zeker als TNG vers in je geheugen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
thewizard2006 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:56:
[...]

ok dus TNG kijken volgens http://www.letswatchstartrek.com/tng-episode-guide/ waar ik skip en skippable oversla (dat is best aardig wat :D) en dan voyager. got it
En de rest zijn totaal andere verhaal lijnen in het Star Trek universum
Na seizoen 3 kun je het meeste wel kijken...eventueel even op imdb de rating van de episode bekijken vanaf seizoen 4 om de echt slechte nog over te slaan.. maar voor de eerste 3 seizoenen beetje de ep guide aanhouden, en daarna gewoon zoveel mogelijk kijken zou mijn advies zijn...het is ook zo zonde als je er te snel doorheen bent ;).

Voordeel van TNG is dat deze ook geremastered is...VOY en DS9 zijn later opgenomen maar zien er vergeleken met TNG vrij slecht uit...ach je zit zo in het verhaal en dan valt het niet meer zo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
Rannasha schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:56:
[...]

De volgorde die @Webgnome voorstelt is de in-universe chronologische volgorde.

Als voorbereiding op Picard heb je eigenlijk vooral The Next Generation (TNG) nodig. Voyager (VOY) heeft ook wat raakvlakken met Picard, vanwege een karakter uit die serie die terugkeert in Picard, maar dit is minder essentieel om gezien te hebben.

Verder staat iedere serie redelijk op zichzelf. Uiteraard zitten er verwijzingen in naar series die eerder zijn gemaakt en komen sommige karakters zo nu en dan terug in een latere serie. Zelf zou ik kiezen om de series in uitzend-volgorde te kijken, waarbij je eventueel The Original Series (TOS) over kunt slaan omdat deze op veel vlakken toch echt wel heel oud is.

De films staan redelijk los van de rest en hebben een wat andere toon dan de series. Deze kun je eventueel laten liggen tot je met de series klaar bent. Merk op dat de 3 meest recente films in een alternatieve tijdlijn spelen. Ze hebben dezelfde karakters als TOS (Kirk, Spock, enz...), maar een aantal gebeurtenissen zijn anders dan in de "prime universe".
De film Nemesis is onmisbaar voor de serie Picard.

Ik raad ook aan om toch de hele serie TNG te kijken, de eerste 3 seizoenen zijn niet het sterkst maar binnen die hele serie zie je een verandering van de Federation die ook als fundament word gebruikt voor Picard, ik denk dat het lastig is die verandering uit de belangrijkste episodes te halen. Ook is data een belangrijk personage waar het goed is om zijn groei volledig mee te maken.

VOY is ook wel aan te raden i.v.m. terugkomende karakters en de serie is ook gewoon vermakelijk. We weten ook nog niet waar het volgende seizoen van Picard heen gaat dus het kan nog wel eens belangrijker worden.

DS9 vond ik persoonlijk de beste, er is minder exploration in deze serie maar er is veel meer diepgang met alle karakters en het belicht ook een belangrijk en interessant van stuk van de tijdlijn en de verandering van de Federation

DS9 en VOY spelen zich gedeeltelijk in dezelfde tijd af en er zijn ook cameo’s heen en weer wat wel leuk is.

DISCOVERY heeft weinig met de bestaande verhalen te maken, het is een “geheim” schip wat niet eerder is genoemd en in het nieuwste seizoen
spoiler:
speelt het zich 900 jaar in de toekomst af en
heeft het helemaal geen raakvlak meer. Hoewel Discovery best vermakelijk wegkijkt vind ik het tot nu toe de minste serie. Discovery gaat volgens mij ook niet uit van de veranderingen binnen de Federation waar ik het eerder over heb. Je kunt dit tot nog toe het beste zien als een losstaand verhaal in het Star Trek universum. Het kan wel zijn dat ze de verhaallijn weer meer naar de bestaande toe trekken nu de licentie weer bij 1 eigenaar ligt.

TOS kan ik mezelf niet toe zetten, het is mij gewoon te oud.

ENT heb ik pas dit jaar helemaal gekeken, eerder alleen losse afleveringen op tv. Ik vond ENT een goeie serie over onze eerste stappen van ons in exploration en het onstaan van de Federation, helaas is de serie gecanceld toen het juist spannend begon te worden.

Wat films betreft kun je Star Trek 1 The Motion Picture overslaan tenzij je een liefhebber bent van oude film, zelfs voor die tijd was TMP een trage film waar weinig in gebeurt.

Star Trek 2 t/m 10 zijn allemaal leuk, ze zijn niet allemaal even goed maar er zitten toch wel 3 hele goeie tussen, ik raad aan on ze allemaal gewoon op volgorde te kijken, je hoeft er op zich de series niet voor gezien te hebben en vice versa, misschien alleen voor First Contact is het handig om TNG afgezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
iwaarden schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:31:
[...]

De film Nemesis is onmisbaar voor de serie Picard.

Ik raad ook aan om toch de hele serie TNG te kijken, de eerste 3 seizoenen zijn niet het sterkst maar binnen die hele serie zie je een verandering van de Federation die ook als fundament word gebruikt voor Picard, ik denk dat het lastig is die verandering uit de belangrijkste episodes te halen. Ook is data een belangrijk personage waar het goed is om zijn groei volledig mee te maken.

VOY is ook wel aan te raden i.v.m. terugkomende karakters en de serie is ook gewoon vermakelijk. We weten ook nog niet waar het volgende seizoen van Picard heen gaat dus het kan nog wel eens belangrijker worden.

DS9 vond ik persoonlijk de beste, er is minder exploration in deze serie maar er is veel meer diepgang met alle karakters en het belicht ook een belangrijk en interessant van stuk van de tijdlijn en de verandering van de Federation

DS9 en VOY spelen zich gedeeltelijk in dezelfde tijd af en er zijn ook cameo’s heen en weer wat wel leuk is.

DISCOVERY heeft weinig met de bestaande verhalen te maken, het is een “geheim” schip wat niet eerder is genoemd en in het nieuwste seizoen
spoiler:
speelt het zich 900 jaar in de toekomst af en
heeft het helemaal geen raakvlak meer. Hoewel Discovery best vermakelijk wegkijkt vind ik het tot nu toe de minste serie. Discovery gaat volgens mij ook niet uit van de veranderingen binnen de Federation waar ik het eerder over heb. Je kunt dit tot nog toe het beste zien als een losstaand verhaal in het Star Trek universum. Het kan wel zijn dat ze de verhaallijn weer meer naar de bestaande toe trekken nu de licentie weer bij 1 eigenaar ligt.

TOS kan ik mezelf niet toe zetten, het is mij gewoon te oud.

ENT heb ik pas dit jaar helemaal gekeken, eerder alleen losse afleveringen op tv. Ik vond ENT een goeie serie over onze eerste stappen van ons in exploration en het onstaan van de Federation, helaas is de serie gecanceld toen het juist spannend begon te worden.

Wat films betreft kun je Star Trek 1 The Motion Picture overslaan tenzij je een liefhebber bent van oude film, zelfs voor die tijd was TMP een trage film waar weinig in gebeurt.

Star Trek 2 t/m 10 zijn allemaal leuk, ze zijn niet allemaal even goed maar er zitten toch wel 3 hele goeie tussen, ik raad aan on ze allemaal gewoon op volgorde te kijken, je hoeft er op zich de series niet voor gezien te hebben en vice versa, misschien alleen voor First Contact is het handig om TNG afgezien te hebben.
En ik welke volgorde zou je alles kijken zodat de verhaallijnen elkaar goed aanvullen. In de volgorde zoals je ze hierboven ook opnoemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
Op zich staan de series genoeg op zichzelf om een willekeurige volgorde aan te houden.

In principe heb ik zelf alles gekeken op basis van release en dat zal ik ook weer aanraden dus:

Films 2(of 1) t/m 6
TNG
Film 7
DS9
VOY
Film 8 t/m 10
ENT

De films hoeven niet perse op deze volgorde tussen de series maar ik zou ze niet allemaal ervoor kijken, eerder erna.

De reboot films hebben behalve de naam niets te maken met deze tijdlijn en hoef je daarvoor dus ook niet te kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door iwaarden op 17-11-2020 13:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Misschien is het mijn nostalgie maar ik vind eigenlijk vrijwel iedere TNG aflevering leuk om te kijken. Heb de serie denk ik 2/3x helemaal gekeken en nooit echt de "fillers" als negatief ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vond de 1e seizoenen van TNG zeker niet slechter dan de latere, alleen de beeldkwaliteit is wel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qua inhoud niet, maar het was af en toe nog wel wat onwennig. Ook voor de acteurs. Dat werd later veel soepeler en beter uitgediept, maar dat is ook een beetje een evolutie waar een serie soms doorheen moet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mirved schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:52:
Misschien is het mijn nostalgie maar ik vind eigenlijk vrijwel iedere TNG aflevering leuk om te kijken. Heb de serie denk ik 2/3x helemaal gekeken en nooit echt de "fillers" als negatief ervaren.
Dat komt omdat TNG geen fillers had maar gewoon 'monster of the week' was. Een doorlopende lijn was er amper en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik zie MotW niet per se als negatief, ik houd wel van elke keer wat nieuws ontdekken.

Toch vond ik DS9 ook wel weer fantastisch omdat daar juist extreem veel een doorlopende lijn in zat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:39:
[...]

Dat komt omdat TNG geen fillers had maar gewoon 'monster of the week' was. Een doorlopende lijn was er amper en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik zie MotW niet per se als negatief, ik houd wel van elke keer wat nieuws ontdekken.

Toch vond ik DS9 ook wel weer fantastisch omdat daar juist extreem veel een doorlopende lijn in zat.
De doorlopende lijn bij TNG is er pas echt in de 2de helft, je ziet dat daar echt de weg word gelegd voor DS9. Vanaf einde seizoen 3 heb je bredere verhaallijnen over de Klingons, de Romulans, de Borg en de Cardassians. Over de gehele 7 seizoenen zie je dat de Federation vanuit een utopie veranderd en in een (soms paranoïde) militaristische organisatie, het toppunt hiervan zie je in DS9. Dit is uiteindelijk ook terug te zien in Picard waar een kloof is ontstaan tussen wat de Federation is geworden en Picard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

iwaarden schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:29:
De doorlopende lijn bij TNG is er pas echt in de 2de helft, je ziet dat daar echt de weg word gelegd voor DS9. Vanaf einde seizoen 3 heb je bredere verhaallijnen over de Klingons, de Romulans, de Borg en de Cardassians. Over de gehele 7 seizoenen zie je dat de Federation vanuit een utopie veranderd en in een (soms paranoïde) militaristische organisatie, het toppunt hiervan zie je in DS9. Dit is uiteindelijk ook terug te zien in Picard waar een kloof is ontstaan tussen wat de Federation is geworden en Picard.
Voor mij is er nog wel een significant verschil tussen thema's die elke x afleveringen een keer langs komen en een doorgaande lijn waarin elke x afleveringen een filler gebruikt wordt om je seizoen op te vullen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Iemand enig idee welke operamuziek het is die te horen is tijdens de scenes waarin Agnes Jurati bezoek krijgt van Commander Oh? Ze zit buiten opera te luisteren en dan komt Oh praten over Jean Luc Picard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Salvatron De scène ff opnieuw afspelen, terwijl Shazam (o.i.d.) meeluistert?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Salvatron schreef op maandag 5 april 2021 @ 02:26:
Iemand enig idee welke operamuziek het is die te horen is tijdens de scenes waarin Agnes Jurati bezoek krijgt van Commander Oh? Ze zit buiten opera te luisteren en dan komt Oh praten over Jean Luc Picard.
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Kasseelian_opera

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk iq zet het hier even neer:

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 05-04-2021 21:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 13-09 20:38
Nice, een vervolg.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:40
Whoopie was voor seizoen 2 ook uitgenodigd. Zullen we dan eindelijk te weten krijgen wat er zich tussen Guinan en Q heeft afgespeeld?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:47
op tafel ligt er de https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Reckoning_Tablet uit DS9.
Of dat duidt op een link met Sisko / DS9 of er een reckoning met Picard / Q gaat plaatsvinden is natuurlijk de interessante vraag. Wel heel mooi detail!

[ Voor 3% gewijzigd door humi op 05-04-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Ik heb er al weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik kan die van Picard niet vinden op youtube volgens mij

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 06-04-2021 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:09

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:47:
Ik denk iq zet het hier even neer:

[Twitter]
Oh boy oh boy!
spoiler:
John DeLancie!
NitroX infinity schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:50:
Whoopie was voor seizoen 2 ook uitgenodigd. Zullen we dan eindelijk te weten krijgen wat er zich tussen Guinan en Q heeft afgespeeld?
Ik hoop het met je mee!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

oh toch niet Q he? Slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Q, absoluut niet mijn favoriete karakter uit het Star Trek universum. Ik vind/vond die afleveringen echt kleuter verhalen. Een almachtig ras wat alles kan wat zij willen in onze dimensie..

Maar gebaseerd op de trailer lijkt het wel dat de Q een rol gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
ArnoutV schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:08:
Q, absoluut niet mijn favoriete karakter uit het Star Trek universum. Ik vind/vond die afleveringen echt kleuter verhalen. Een almachtig ras wat alles kan wat zij willen in onze dimensie..

Maar gebaseerd op de trailer lijkt het wel dat de Q een rol gaan spelen.
Grappig, ik vond de meeste daarvan juist geweldig. De grenzeloze arrogantie van q en de ergernis van picard.
Langzaam toch het doorschijnende respect van q voor de mensheid. Picard die ook begint te beseffen dat q het goed voor lijkt te hebben ondanks de "pesterijen" omdat ze achteraf lessen blijken te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Maar het feit dat ze almachtig zijn in onze dimensie staat me niet aan.
Dat kun je dan gebruiken om een willekeurige canon te creeren, Q introduceren, en hup weer alles ongedaan maken.
Alsof ik naar Dynastie kijk waar een heel seizoen werd afgedaan als een droom van 1 van de hoofdrolspelers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ArnoutV schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:37:
Maar het feit dat ze almachtig zijn in onze dimensie staat me niet aan.
Dat kun je dan gebruiken om een willekeurige canon te creeren, Q introduceren, en hup weer alles ongedaan maken.
Alsof ik naar Dynastie kijk waar een heel seizoen werd afgedaan als een droom van 1 van de hoofdrolspelers :P
hmmm zit wat in maar om nu te zeggen dat seizoen 1 van tafel mag ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Nee hoor dat bedoel ik zeker niet.
Van mij iedere spin-off zijn eigen verhaallijn creëren zonder rekening te moeten houden met series uit het verleden.

Zouden die tentakel wezens uit Picard misschien het Q universum bedreigen?
Of uit het Q universum komen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Man1GtJ9R0MsMjN1A6CmLd9LI7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sVoZiQGAwktdTNkGEndj96rV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:13

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
spoiler:
Oh, leuk! Zelfs dezelfde acteur voor Q als in Next Generation, al ziet 'ie er helaas niet meer hetzelfde uit. Zou toch verwachten dat Q tijdloos is en niet ouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
vanaalten schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:18:
[...]

spoiler:
Oh, leuk! Zelfs dezelfde acteur voor Q als in Next Generation, al ziet 'ie er helaas niet meer hetzelfde uit. Zou toch verwachten dat Q tijdloos is en niet ouder wordt.
Daar hebben ze vast een verklaring voor, Q is machtig genoeg om eruit te zien als dat hij zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
https://intl.startrek.com...icard-season-2-first-look

Hier heb je hem trouwens in goeie kwaliteit en beeld verhouding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
Gunner schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:05:
[...]

Kon het moeilijk herkennen maar is dat John DeLancie?
Wel volgens IMDB. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2022 jongens man wat duurt dat lang voor een paar afleveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

spoiler:
Hij is zo machtig dat hij zichzelf ook aanpast aan de tijd waarin Picard ook een oude man is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:20
iwaarden schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Daar hebben ze vast een verklaring voor, Q is machtig genoeg om eruit te zien als dat hij zelf wil.
Q kennende zal ie vast weer eruit geschopt zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

spoiler:
spoiler:
Het zou mij niets verbazen als de reden te linken is aan waarom tijd stuk is. Q die te dicht bij de zon vloog a la Icarus ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Gropah schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:57:
[...]

spoiler:
Het zou mij niets verbazen als de reden te linken is aan waarom tijd stuk is. Q die te dicht bij de zon vloog a la Icarus ofzo
Klopt niet, Q vliegt niet, hij knipt met zijn vingers en is ergens anders maar tijd.....misschien. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
Wognummer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Q kennende zal ie vast weer eruit geschopt zijn :+
Plausibel, zat ik ook al aan te denken 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Winkiller schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Hij is zo machtig dat hij zichzelf ook aanpast aan de tijd waarin Picard ook een oude man is. ;)
Hij maakt er al een opmerking over en kan natuurlijk verschijnen zoals hij wil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Gonadan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Hij (Q) ... kan natuurlijk verschijnen zoals hij wil.
Dat zou ik ook wel willen. :D
Salvatron schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:29:
Jammer dat het pas volgend jaar te zien zal zijn. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb de spoilers nog niet gezien, dus misschien zeg ik iets geks...

Ik maak onderscheid tussen "Q - het concept" en "Q - de implementatie". Het concept van een oppermachtig wezen staat me totaal niet aan. Dat past niet in de StarTrek wereld. Enorm grote en krachtige wezens zijn tot daar aan toe, maar almachtigheid gaat over de grens.

Het enige manier waarop ik dat goed kan praten is dat het ook wel eens goed is om het perfecte plaatje van de onfeilbare wetenschap een duw te geven. Persoonlijk heb ik liever dat ze dat wat subtieler doen zoals via Guinan waarvan we nog steeds niet zeker weten of ze speciale krachten heeft of gewoon een grote insteligentie en sterke intuitie.

Maar de "implementatie" vind ik juist geweldig. Het is een heerlijke acteur en hij en Patrick Stewart laten elkaar schitteren. En hoewel het een beetje makkelijk is maakt de almacht van Q het mogelijk om razendsnel van de ene in de andere absurde situatie te tuimelen. Uiteindelijk is het niet zo heel anders dan het holodeck of de alternetieve universa die ze anders gebruiken om de wereld op z'n kop te zetten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:51:
Het is een heerlijke acteur en hij en Patrick Stewart laten elkaar schitteren.
En zie daar het vermaak en daar gaat het om als je naar Star Trek kijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 13-09 20:38
Met Q kan je dus eeuwig doorgaan en mensen evt uit de dood terug halen. Voor een serie is dat wel een uitkomst.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Q en Picard waren een prachtig duo inderdaad... helaas begon 'ie ook op te duiken bij VOY. Dat had van mij niet zo gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13-09 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Salvatron schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:29:
Tsjah, corona hé. Gaat allemaal wat moeilijker.

Word niet echt wild van de trailer. Afwachten wat de werkelijke verhaallijn wordt en of we deze keer toch iets meer van Starfleet te zien krijgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13-09 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

segil schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:17:
Q en Picard waren een prachtig duo inderdaad... helaas begon 'ie ook op te duiken bij VOY. Dat had van mij niet zo gehoeven.
Was er ook geen DS9 aflevering? Maar het personage paste inderdaad niet goed in andere trek. Men probeerde er iets anders mee te doen en dat werkte niet echt goed.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

defiant

Moderator General Chat
Zolang het qua productie en licentie valt onder Alex Kurtzman en secret hideout studio heb ik er persoonlijk weinig vertrouwen in, die man is de definitie van failing upwards.

Het is ook jammer dat Patrick Stewart zelf weinig met z'n eigen Star Trek karakter heeft en als schrijver daar invloed op heeft, zie ook: defiant in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie" Hij is natuurlijk niet de enige Star Trek acteur met een haat/liefde verhouding met het eigen karakter, maar als je eigen karakter niet meer ziet zitten is het misschien beter om het dan ook niet meer te acteren.

Het enige waar ik nog een beetje hoop uit put is dat John de Lancie Star Trek wel goed begrijpt en hij misschien nog het e.o.a. recht kan zetten, ook al is dat misschien maar voor een paar afleveringen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:09

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Persoonlijk heb ik liever dat ze dat wat subtieler doen zoals via Guinan waarvan we nog steeds niet zeker weten of ze speciale krachten heeft of gewoon een grote insteligentie en sterke intuitie.
[...]
Misschien gaan we daar in S2 meer over leren. Guinan keert namelijk ook terug in dit seizoen, al is dat niet te zien in deze trailer.

Soran, de bad guy uit de Generations-film, was ook een El-Aurian (net als Guinan). Hij leek in ieder geval niet over bijzondere gaven te beschikken.
Blokker_1999 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:27:
[...]
Was er ook geen DS9 aflevering?
[...]
Ja, DS9:06x01 "Q-Less"; ook met DeLancie. Is een matige aflevering helaas.
defiant schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:23:
[...]
Het enige waar ik nog een beetje hoop uit put is dat John de Lancie Star Trek wel goed begrijpt en hij misschien nog het e.o.a. recht kan zetten, ook al is dat misschien maar voor een paar afleveringen.
[...]
Maak je daar geen zorgen over, DeLancie heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ST en zijn eigen personage geweldig vindt.

Dat de Q ook in VOY optreden is inderdaad wel een beetje.... too much. Er is echter wel één aflevering van VOY met de Q, namelijk VOY:11x03 "The Q and the Grey", waarin we een burgeroorlog in het Q-continuüm te zien krijgen. Die is wel het kijken waard IMHO.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Voor als je nog even hartelijk wilt lachen: De Picard ploppings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Blokker_1999 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:27:
Was er ook geen DS9 aflevering? Maar het personage paste inderdaad niet goed in andere trek. Men probeerde er iets anders mee te doen en dat werkte niet echt goed.
Er zijn maar weinig dingen die bij hergebruik in een andere serie écht succesvol waren in mijn ogen.
Het blijft het mooist als ze gewoon wat nieuws verzinnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ik blijf de afleveringen met "Q" nog steeds de minst interessante vinden maar dat zijn My 2C's.
En inderdaad kom met wat nieuws en probeer niet kost wat kost te blijven voortborduren op het verleden want er zijn sinds het einde van TNG zoveel nieuwe (wellicht jongere) fans bijgekomen en die willen ook graag ideeën uitgewerkt zien voortbouwend op dat verleden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

trailer ziet er goed uit, tijdreizen, alternatief universum, hell on earth, ik hou daar wel van.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Dit is eerder een soort "Heroes", erg jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
De hoop die ik had dat men zou leren van de fouten in S1, die men zelf ook heeft toegegeven, lijkt me tevergeefs. Dit komt neer op het zoveelste 'alles staat op het spel' inclusief tijdreizen, alsof we dat in Discovery al niet net hebben gehad. Dit staat mijlen af van de oorspronkelijke premisse van een introspectieve karakter studie van Picard, dit lijkt gewoon op een generieke actie plot met een Star Trek merk/sausje.

Ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar ik wacht wel eerst tot het seizoen is afgelopen om dat te beoordelen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• PatrickC
Doet me een beetje denken aan Star Trek IV (Voyage Home) en Star Trek VIII (First Contact) waar men ook terug moest reizen in de tijd om de toekomst veilig te stellen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

defiant schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:10:
De hoop die ik had dat men zou leren van de fouten in S1, die men zelf ook heeft toegegeven,
wat heeft men toegegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
‘Star Trek’ Showrunner Discusses ‘Strange New Worlds’ Plan, Evolving Q for ‘Picard’
Switching to Picard, what did you guys learn from the first season in terms of pulling off the show that you’re bringing into season two?

Figure out the end earlier. If you’re going to do a serialized show, you have the whole story before you start shooting. It’s more like a movie in that way — you better know the end of your third act before you start filming your first scene.
Ze geven dus eigenlijk toe dat ze geen idee hadden hoe S1 zou moeten eindigen in het begin. Dat terwijl dat juist van belang bij een serialized programma, aangezien het plot in z'n geheel moet kloppen. Dat verklaart ook waarom tv series die gemaakt worden n.a.v. boeken dit over het algemeen veel beter doen.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:51
defiant schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:06:
[...]

‘Star Trek’ Showrunner Discusses ‘Strange New Worlds’ Plan, Evolving Q for ‘Picard’

[...]

Ze geven dus eigenlijk toe dat ze geen idee hadden hoe S1 zou moeten eindigen in het begin. Dat terwijl dat juist van belang bij een serialized programma, aangezien het plot in z'n geheel moet kloppen. Dat verklaart ook waarom tv series die gemaakt worden n.a.v. boeken dit over het algemeen veel beter doen.
Ja de laatste paar afleveringen van S1 waren wel pijnlijk terwijl het begin goed in elkaar zat. Ik snap sowieso niet waarom men tegenwoordig films en series maakt die miljoenen kosten voordat er überhaupt een goed verhaal op tafel ligt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Net de trailer bekeken!
Top, gewoon lekker SF kijken. 8)

Who cares of het allemaal in de canon/timeline/whatever past/kan/mag/goedgekeurd is. Mij maak het in ieder geval niet uit. :+

Altijd leuk om de Borg tuthola weer terug te zien en 7of9; love it. d:)b Q is wel oud geworden zeg.
Wel nog lang wachten, tot februari 2022. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 11-09-2021 22:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben alleen nog steeds niet blij dat ze -Q- weer van stal gehaald hebben.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Van de STTNG acteurs is hij het minste verouderd naar mijn mening. Maar sowieso vreemd dat een Q oud en grijs wordt als onsterfelijk ras. Of zou hij weer straf hebben gekregen van het Q Continuum? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De trailer geeft mij het gevoel dat het weer een ren-en-vlieg-actie-verhaal gaat worden met wat tijdreis geneuzel om de gaten in je schrijfwerk te dichten, daar word ik meestal niet gelukkig van.

Ik houd juist van het ontdekken van nieuwe werelden en dergelijke, niet van actie met toevallig wat bekende gezichten.
Daarom vind ik van een moderne serie vaak alleen de eerste twee seizoenen leuk, daarna is het ontdekken voorbij en dat het steevast over in voorspelbare drama en actie. Maar gezien wat het grote publiek voorgeschoteld krijgt ben ik wellicht in de minderheid. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Gonadan schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:50:
De trailer geeft mij het gevoel dat het weer een ren-en-vlieg-actie-verhaal gaat worden met wat tijdreis geneuzel om de gaten in je schrijfwerk te dichten, daar word ik meestal niet gelukkig van.

Ik houd juist van het ontdekken van nieuwe werelden en dergelijke, niet van actie met toevallig wat bekende gezichten.
Daarom vind ik van een moderne serie vaak alleen de eerste twee seizoenen leuk, daarna is het ontdekken voorbij en dat het steevast over in voorspelbare drama en actie. Maar gezien wat het grote publiek voorgeschoteld krijgt ben ik wellicht in de minderheid. :P
Geen melodrama was ook het uitgangspunt van Gene Roddenberry:
Star Trek: The Next Generation Writers'/Directors' Guide
De guide zelf (PDF alert)
BELIEVABILITY IS EVERYTHING. IT IS THE MOST ESSENTIAL ELEMENT OF ANY STAR TREK STORY.

If you're in doubt about a scene, you can apply this simple test: "Would I believe this if it was occurring on the bridge of the battleship Missouri?" If you wouldn't believe it in the twentieth century, then our audience probably won't believe it in the twenty-fourth.

Especially, the people must be believable -- just as believable as if they were living in our 20th century. The crew of the Enterprise are intelligent, witty, thoughtful, compassionate, caring human beings -- but they have human faults and weaknesses too -- although not as many or as severe as in our time. They have been selected for this mission because of their ability to transcend their human failings. We should see in them the kind of people we aspire to be ourselves.

STAR TREK is not melodrama. Melodrama is a writing style which does not require believable people. Believable people are at the heart of good STAR TREK scripts.
Je ziet dat met nutrek juist de aandacht is verschoven van inhoud en het universum naar juist drama rondom karakters zoals je ook ziet met comics, inclusief het rebooten van karakters. Het is om die reden dat de karakters in Picard ook, imho uiteraard, niet geloofwaardig zijn, er is vaak alleen drama, maar geen coherent verhaal wat de acties van karakters draagt.

Bijvoorbeeld:
  • Agnes die Maddox vermoord: alleen voor het drama effect, geen consequenties.
  • Raffi is alleen alcoholiste voor het drama effect.
  • Raffi die problemen heeft met haar zoon is er alleen voor het drama effect, verder irrelevant voor het verhaal.
  • De hele scene Stardust City Rag draait om drama, die hele verkleedpartij gaf dat al weg.
  • SevenOfNine die qua karakter totaal veranderd is ook drama redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En zo zie je Patrick Stewart niet vaak: :)

Afbeeldingslocatie: https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/q_auto,w_1100,c_fill,g_auto/http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F210902024107-07-andy-gotts-celebrity-photographer-gallery.jpg

bron: https://edition.cnn.com/s...y-photographer/index.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
PatrickC schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:29:
[...]

Van de STTNG acteurs is hij het minste verouderd naar mijn mening. Maar sowieso vreemd dat een Q oud en grijs wordt als onsterfelijk ras. Of zou hij weer straf hebben gekregen van het Q Continuum? :+
Een Q kiest natuurlijk zelf hoe hij zich aan stervelingen vertoont. Hij is gewoon solidair met Jean-Luc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:50:
Tijdreis geneuzel... Ik word er zo moe van. Voor mij geven ze daarmee aan dat ze geen originele ideeën meer hebben en dat ze ook niet de moeite willen doen om nieuwe ideeën te verzinnen. En als de makers er al geen energie meer in willen steken, waarom zou ik er dan energie in moeten steken om die ongeïnspireerde bagger te consumeren?

Tekenend wel, dat je na zo'n eerste seizoen met een tijdreisplot op de proppen komt. Denk dat ik deze gewoon lekker oversla. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Tijdreizen is wel een element dat zo oud is als Star Trek. In elke serie komt het wel terug, inclusief TOS. Het nieuwe seizoen lijkt (op wat ik in. de trailer zie) een verwijzing naar zowel de NEXT pilot, de laatste NEXT dubbel aflevering en naar First Contact te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Gaius schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:20:
[...]

Tijdreis geneuzel... Ik word er zo moe van. Voor mij geven ze daarmee aan dat ze geen originele ideeën meer hebben en dat ze ook niet de moeite willen doen om nieuwe ideeën te verzinnen. En als de makers er al geen energie meer in willen steken, waarom zou ik er dan energie in moeten steken om die ongeïnspireerde bagger te consumeren?

Tekenend wel, dat je na zo'n eerste seizoen met een tijdreisplot op de proppen komt. Denk dat ik deze gewoon lekker oversla. :P
Tijdreizen is op zichzelf geen indicator voor een goed of slecht geschreven verhaal, maar het maakt het wel een stuk moeilijker om een verhaal zonder gaten te schrijven. Momenteel heb ik nog niet zo veel vertrouwen in de schrijvers van Picard, maar aangezien ik toch Amazon Prime heb zal ik het wel gaan kijken. Het blijft toch leuk om de oude acteurs terug te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

defiant schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:06:
[...]

[...]

Vroeger was het heel gebruikelijk dat TV series nog volop gefilmd en geschreven werden terwijl de eerste afleveringen van een seizoen al op TV kwamen. Het kwam ook nog wel eens voor dat series halverwege het seizoen van de buis gehaald werden, dus door wat meer "just-in-time" te werken met je productie kon je kosten besparen als dit het geval zou zijn. Toen was het dus ook niet gek dat men aan het begin van een seizoen niet wist hoe het zou eindigen.

Maar het verbaast me dat dit tegenwoordig nog steeds het geval is. Een serie als Picard wordt gewoon voor een heel seizoen besteld en geleverd. Zeker gezien het op een streaming kanaal zit. Het is daarom des te verbazingwekkend dat er geen verhaal voor het hele seizoen klaar ligt op het moment dat men begint met filmen. Dat nog niet ieder regeltje dialoog volledig af is, is tot daar aan toe, maar ik had verwacht dat het toch de norm zou zijn dat de belangrijkste verhaalpunten vast zouden liggen. Maar goed, dat is dus blijkbaar nog steeds niet gebruikelijk.

Overigens is Star Trek niet de enige die zich hier schuldig aan maakt. Bij Star Wars hebben ze dezelfde fout gemaakt met de sequel trilogie. Als je weet dat je 3 films gaat maken die op elkaar aansluiten, dan zet je toch eerst de grote lijnen uit tot aan het einde, zodat er een doorlopend verhaal is en je niet elke keer een nieuwe filmmaker hebt die het werk van z'n voorganger toegeworpen krijgt met de mededeling "dit is het verhaal tot nu toe, zie maar hoe je verder gaat."

</rant>

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Rannasha schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:54:
Maar het verbaast me dat dit tegenwoordig nog steeds het geval is. Een serie als Picard wordt gewoon voor een heel seizoen besteld en geleverd. Zeker gezien het op een streaming kanaal zit. Het is daarom des te verbazingwekkend dat er geen verhaal voor het hele seizoen klaar ligt op het moment dat men begint met filmen. Dat nog niet ieder regeltje dialoog volledig af is, is tot daar aan toe, maar ik had verwacht dat het toch de norm zou zijn dat de belangrijkste verhaalpunten vast zouden liggen. Maar goed, dat is dus blijkbaar nog steeds niet gebruikelijk.
Het komt door het fenomeen van hoe tv series werken met het concept van "the writers room" en hoe men en wanneer men daarin taken verdeeld. Hierdoor kan is het vaak zo dat ook in een series met 1 centrale plot line elke individuele episode wordt gemaakt door telkens een andere schrijver. Die zie je ook terug aan in episode guides: Star Trek:Picard Season 1 bij de schrijvers.

Dat hoeft in principe nog niet problematisch te zijn, als de showrunners en executive producers een visie hebben op het verhaal en dat als guideline geeft aan de schrijvers en dit ook strikt handhaaft. Michael Piller en Ira Steven Behr deden dit goed voor DS9, ondanks individuele schrijvers werd de centrale plot line bewaakt.

Maar goed, kijk je naar de executive producers van Picard dan zie meteen waar het al fout gaat, dat zijn 10 mensen dat wordt al gauw een kippenhok waarin je geen goede centrale besluitvorming kan nemen.
Overigens is Star Trek niet de enige die zich hier schuldig aan maakt. Bij Star Wars hebben ze dezelfde fout gemaakt met de sequel trilogie. Als je weet dat je 3 films gaat maken die op elkaar aansluiten, dan zet je toch eerst de grote lijnen uit tot aan het einde, zodat er een doorlopend verhaal is en je niet elke keer een nieuwe filmmaker hebt die het werk van z'n voorganger toegeworpen krijgt met de mededeling "dit is het verhaal tot nu toe, zie maar hoe je verder gaat."
Men gokt op een cynische visie op de vele fan franchises dat een structureel lager niveau van consistentie en kwaliteit van het verhaal uiteindelijk nauwelijks tot geen impact heeft op de financiële resultaten. Die cynische visie komt vervolgens weer omdat men het beeld heeft dat de gros van kijkers bij SF/fantasy niet let op het verhaal en consistentie met historische lore, maar alleen vermaak zoekt met oppervlakkige SF/fantasy elementen. Men verwacht dat de z.g.n. kritische fans die wel een goed consistent verhaal verwachten toch wel kijken.

Die cynische visie klopt ook wel deels, maar op lange termijn riskeert men de dood van de franchise omdat er geen creativiteit meer is en ook de mensen die niet zozeer letten op het verhaal en consistentie gaan afhaken. Dit zie je aan alle series waar men uiteindelijk een moment komt van jumping the shark.

Je ziet dat men probeert hier juist een voorbeeld te nemen aan Marvel, maar dan kan juist niet omdat die comics al historisch gezien karakter gedreven zijn, hierdoor kan je het universum en het verhaal eromheen zo vaak rebooten/veranderen zolang het creatief mogelijk is. Dit is imho ook de onderliggende gedachte achter de nutrek reboots. Star Trek is niet het universum en het achterliggende filosofische idee van de mensheid in de toekomst, nee Star Trek is Kirk, Spock, Picard, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PrimusIP schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:38:
Tijdreizen is wel een element dat zo oud is als Star Trek. In elke serie komt het wel terug, inclusief TOS. Het nieuwe seizoen lijkt (op wat ik in. de trailer zie) een verwijzing naar zowel de NEXT pilot, de laatste NEXT dubbel aflevering en naar First Contact te zijn.
Klopt, het zit er altijd wel in, maar bij elke serie lijkt het groter en complexer te worden. Net als het alternatieve universum geneuzel. Die trucjes om een verhaal te kunnen schrijven wat je anders niet kwijt kan heb ik onderhand wel gezien, ik wil weer wat nieuws ontdekken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Trouwens, als historisch groot Star Trek fan vind ik dat Picard het helemaal niet zo slecht doet. Ze leunen wat zwaar op de oude acteurs en nostalgie, maar het maakt ook wel een brug naar de oude series. Het is de eerste serie sinds Voyager die qua tijdlijn weer verder gaat.

Niet alle afleveringen zijn even sterk en er zitten ook plotholes in en onafgemaakte verhaallijnen. Maar bepaalde afleveringen van de oude series waren soms ook gewoon ronduit slecht. Wat dat betreft doet Picard het niet eens zo slecht (al heeft een NEXT seizoen veel meer episodes natuurlijk).

Van alles na Voyager vind ik dit de beste serie tot nu toe. Enterprise hebben ze in de latere seizoenen weten te verknallen, de films van de alternatieve tijdlijn waren 'aardig' maar ben er ook niet kapot van (omdat het een andere tijdlijn is mede...) en Discovery heb ik na één seizoen opgegeven. Het mist voor mij teveel wat ik in Star Trek leuk vind. Picard heeft dat al veel meer voor me.

• snah001
Opmerkelijk is het feit dat het 2 jaar duurt eerdat er een volgend seizoen wordt uitgezonden.
Patrick Stewart wordt er met zijn 81 jaar nu niet direct jonger op dus het risico dat ie er op 1 keer niet meer is wordt steeds groter.
Pluk de dag zou ik zeggen zolang het nog kan Mr. Stewart maar wel ten faveure van de Star Trek fans.

• iwaarden
snah001 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:39:
Opmerkelijk is het feit dat het 2 jaar duurt eerdat er een volgend seizoen wordt uitgezonden.
Patrick Stewart wordt er met zijn 81 jaar nu niet direct jonger op dus het risico dat ie er op 1 keer niet meer is wordt steeds groter.
Pluk de dag zou ik zeggen zolang het nog kan Mr. Stewart maar wel ten faveure van de Star Trek fans.
Corona, menig film en serie heeft er vertraging door opgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vertraging door Covid-19 heeft iedere serie opgelopen maar dat is bijna altijd beperkt gebleven tot enkele maanden tot max 1/2 jaar.
In dit geval bedraagt de vertraging 1 jaar en door de leeftijd (of ouderdom afhankelijk hoe je dat wilt zien) van Patrick Stewart kan dat een flink risico vormen en dat laatste wilde ik benadrukken en niet de Covid-19 omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@snah001 en dat is nu eenmaal een gegeven en ik ga er vanuit dat iedereen die meewerkt met deze serie daar wel over nadenkt. Dus wat is het probleem precies van dit gegeven?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Al gezegd: hij wordt er niet jonger op en het risico dat de serie niet afgemaakt kan worden is dan behoorlijk groot en is niet zomaar een gegeven.
En dat willen we toch niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
snah001 schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:22:
Vertraging door Covid-19 heeft iedere serie opgelopen maar dat is bijna altijd beperkt gebleven tot enkele maanden tot max 1/2 jaar.
In dit geval bedraagt de vertraging 1 jaar en door de leeftijd (of ouderdom afhankelijk hoe je dat wilt zien) van Patrick Stewart kan dat een flink risico vormen en dat laatste wilde ik benadrukken en niet de Covid-19 omstandigheden.
Juist door zijn leeftijd is de vertraging langer, hij zit vol in de risicogroep. In januari heeft hij zijn eerste vaccinatie gehad, de 2de volgt een maand later en dan 2 weken later ben je pas het best beschermt. Daarna kunnen ze eens gaan bedenken wanneer ze gaan filmen.

Daarvoor mocht filmen in Californië wel met beperkingen maar door zijn leeftijd blijft er dan nog steeds een behoorlijk risico over.

https://www.google.nl/amp...elayed-again%3fformat=amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

snah001 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:24:
Al gezegd: hij wordt er niet jonger op en het risico dat de serie niet afgemaakt kan worden is dan behoorlijk groot en is niet zomaar een gegeven.
En dat willen we toch niet.....
Dat willen we idd niet.

Maar toch, anno nu, met alle mogelijkheden van AI-generated CGI en deep-fake video, en dan zeker bij een SF serie... een digitale Jean-Luc moet toch geen probleem meer zijn? 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
ehtweak schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:59:
[...]

Dat willen we idd niet.

Maar toch, anno nu, met alle mogelijkheden van AI-generated CGI en deep-fake video, en dan zeker bij een SF serie... een digitale Jean-Luc moet toch geen probleem meer zijn? 8)
En zeker nu Jean-Luc een android-lichaam heeft, dan mag hij er ook een beetje in uncanny valley uitzien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Aangezien dit over Picard gaat even in dit topic verder :)
robrobo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:26:
Deze youtuber heeft een montage gemaakt die het verschil tussen Star Trek en "Star Trek" goed laat zien: YouTube: Picard Review
Mike Stoklasa van RedLetterMedia is een groot Star Trek fan en daarom zijn (imho uiteraard) is de review van Picard een uitstekende decompositie van wat er mis met de franchise, wel op de typische RedLetterMedia manier.

De kwaliteit van het verhaal zoals neergezet door de schrijvers en geacteerd wordt is gewoon van een schokkend laag niveau. Het heeft bij mij even geduurd om door te dringen dat de enige reden dat ik nog keek het Star Trek label was en niet om de kwaliteit van verhaal en acteerwerk en de diepte en coherentie van het universum.

Waarbij het meest teleurstellende was de Patrick Stewart als acteur zijnde zelf niet het verschil heeft begrepen tussen een fictionele rol en zijn eigen wensen als acteur. Stewart was zeker in z'n later jaren nooit een groot fan de fictionele rol van Picard, want die was te filosofisch en Stewart zelf was meer gecharmeerd van actie/romance rollen.

Prima, dat zijn valide redenen voor een acteur, maar dan moet je die rol niet meer spelen en niet proberen de fictionele rol van Picard proberen te veranderen. Geef dan de opdracht aan de zaakwaarnemer om je in te schrijven voor casting in actie/romance rollen, die zijn er genoeg. De fictionele figuur Jean-Luc Picard behoort niet radicaal te veranderen omdat de acteur die hem speelt opeens totaal andere wensen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@defiant
Ik heb juist begrepen dat Patrick Steward zelf heeft aangegeven dat hij mee wilde doen als hij zelf ook inspraak zou hebben over de serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat je stelt spreekt Defiants verhaal niet tegen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HMC schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:20:
Wat je stelt spreekt Defiants verhaal niet tegen.
Was ook niet mijn bedoeling, ik wilde aangeven dat hij daar (de karakter verandering) waarschijnlijk toch zelf mogelijk inspraak in heeft gehad.
Prima, dat zijn valide redenen voor een acteur, maar dan moet je die rol niet meer spelen en niet proberen de fictionele rol van Picard proberen te veranderen. Geef dan de opdracht aan de zaakwaarnemer om je in te schrijven voor casting in actie/romance rollen, die zijn er genoeg. De fictionele figuur Jean-Luc Picard behoort niet radicaal te veranderen omdat de acteur die hem speelt opeens totaal andere wensen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

defiant schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 00:06:
Aangezien dit over Picard gaat even in dit topic verder :)

[...]

Mike Stoklasa van RedLetterMedia is een groot Star Trek fan en daarom zijn (imho uiteraard) is de review van Picard een uitstekende decompositie van wat er mis met de franchise, wel op de typische RedLetterMedia manier.

De kwaliteit van het verhaal zoals neergezet door de schrijvers en geacteerd wordt is gewoon van een schokkend laag niveau. Het heeft bij mij even geduurd om door te dringen dat de enige reden dat ik nog keek het Star Trek label was en niet om de kwaliteit van verhaal en acteerwerk en de diepte en coherentie van het universum.
Het filmpje vind ik wel erg makkelijk scoren zo, uit de 'echte' Star Trek series kan ik gemakkelijk eenzelfde compilatie van drank en geweld samen stellen.
Neemt niet weg dat ik het beoogde punt wel onderschrijf, er is een groot verschil tussen de klassieke filosofie van Star Trek en de meest recente series die dezelfde naam dragen. In feite is het bijna een chronologische teloorgang van die filosofie waarbij het met/na ENT wel erg hard naar beneden ging.
Hoewel het moderne fans tegen de haren in strijkt blijf ik van mening dat de nieuwste series amper Star Trek te noemen zijn end at het ook geen discussie is maar een feit. De echte filosofie is er niet meer en het leunt nu gewoon op nostalgie voor een bekende wereld, dat scheelt de schrijvers weer er zelf één te verzinnen en die populair te maken.

Feitelijk is dat niet zozeer een manco van de franchise, maar één die je simpelweg heel veel zit in film/series. Niet moeite doen om iets origineels of kwalitatief goeds neer te zetten, maar simpelweg voortborduren op wat al bestaat en succes geboekt heeft middels spinoffs of remakes. Soms is dat daadwerkelijk succesvol, maar in mijn ogen is dat meer uitzondering dan regel.
Waarbij het meest teleurstellende was de Patrick Stewart als acteur zijnde zelf niet het verschil heeft begrepen tussen een fictionele rol en zijn eigen wensen als acteur. Stewart was zeker in z'n later jaren nooit een groot fan de fictionele rol van Picard, want die was te filosofisch en Stewart zelf was meer gecharmeerd van actie/romance rollen.

Dat vind ik dan wel weer wat kort door de bocht. Ook een karakter als Picard kan over tijd veranderen en een doorontwikkeling doormaken, je kunt niet verwachten dat het eeuwig hetzelfde blijft. Sterker nog, dat zou veel te ééndimensionaal zijn.
Daar staat wel tegenover dat wanneer je zoiets doet je het realistisch en met behulp van een goed verhaal moet doen. Dat is dan weer net wat er bij Picard voor mij aan schort. Leuk dat het dezelfde kop met dezelfde naam is, maar dat heeft er meer voor gezorgd dat ik het eerste seizoen door heb weten te komen dan dat het verhaal daarvoor gezorgd heeft. Ik ben dan ook nog niet begonnen aan seizoen twee en twijfel nog of ik dat wel moet gaan doen.
Een matige actieserie gaan kijken omdat het toevallig elementen uit een goed verleden heeft is wat mij betreft ook weer wat zonde van de tijd, daarvoor is er nog veel te veel leuks te kijken wat wél nieuwe ontdekkingen geeft of meer kwaliteit biedt.
Maar ja, ik heb seizoen 2 nog niet gekeken dus kan daar ook nog niet over oordelen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Gonadan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:18:
Dat vind ik dan wel weer wat kort door de bocht. Ook een karakter als Picard kan over tijd veranderen en een doorontwikkeling doormaken, je kunt niet verwachten dat het eeuwig hetzelfde blijft. Sterker nog, dat zou veel te ééndimensionaal zijn.
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Maar mijn punt is dat een karakter onderdeel is van het verhaal zoals dat wordt neergezet door de schrijvers van een serie, een acteur kan dat karakter op z'n eigen manier vertolken maar de essentie van acteren is dat men zich verplaatst in het karakter van het verhaal zelf. De acteur zelf heeft daar in principe zelf niet veel in in te brengen.

Het issue is dat de acteur Patrick Stewart de rol van Picard zoals die is neergezet was in de serie TNG niet meer zag zitten en als acteur eigenlijk alleen nog maar maar mee wilde werken als de schrijvers het karakter van Picard veranderende.

Daarvan zeg ik persoonlijk, als je als acteur een rol niet meer zit zitten, dan moet je er ook een punt achter durven te zetten. Stewart is hier zelf niet alleen schuldig aan, ook de producers zijn hier in meegegaan.

Zie ook: FADE IN: From Idea to Final Draft van Michael Piller over hoe de pitch ging om Patrick Stewart te casten in Star Trek: Insurrection op pagina 35:

Patrick Stewart:
One deliberate change we made was to Picard. We toughened him up, chipped away at his smooth surface, roughened and intensified his feelings. Shifted him from Captain/Diplomat/Philosopher to Captain/Rebel/Activist.
I don’t agree about our being explorers again. I think that is series material but not movie material. Heresy though this maybe, I do not think our movie duty is “to seek out new life and new civilizations...” though it still is “to boldly go...”
There does not seem to be a place yet for a role that would attract a fine actor. I do think Joss is a stereotype and shallow. By the way, didn’t Sherry say that we’re supposed to be creating a role to offer to Tom Hanks? I wish it were not so but I cannot agree that this story gives me the chance to show the full range of my talents. On the contrary it mostly consists of scenes and situations I have played before
- and not the best of them. So far that would also seem to apply to the rest of the cast.

All the best,
Patrick
Michael Piller:
After reading and re-reading and re-re-reading Patrickʼs letter, I was angry and depressed. It seemed that Patrick had a problem with every one of my goals for this movie. I called my agents and said there was a
chance I might not be able to continue on the project. I finally said to Rick, “Look, heʼs never going to approve this story. I know you donʼt like it, but the only way weʼre going to save any of the work
weʼve done is to go back to the fountain of youth story. That will give Patrick the fun, the humor, the sex, and the scope that heʼs looking for.” Rick sighed, feeling as defeated as I did. “Okay, let me call Patrick and
see what he says.”
In all my anger, I had to acknowledge to myself that Patrick had moved us back to the story I wanted to tell in the first place.
Patrick Stewart had in Star Trek: Insurrection dus significante wijzigingen in zijn karakter en het verhaal afgedwongen als voorwaarde om de rol aan te nemen.

Hetzelfde is gebeurd in Star Trek: Picard
One Condition Patrick Stewart Made Before Signing On For Star Trek: Picard
Patrick Stewart was not interested in getting back into his classic Starfleet uniform, though there is a brief sequence shown in trailers where he is. For the most part it sounds like Jean-Luc Picard will be in plain clothes, which makes sense considering the revelation that he has left Starfleet. Stewart's request of not wearing a uniform is interesting, and one has to wonder if that rule was established before it was decided he would be out of Starfleet in Star Trek: Picard.
Which is another one of the things Patrick Stewart wanted ahead of agreeing to Star Trek: Picard. Alex Kurtzman told THR that Stewart only agreed to the show when he was assured the series would have some familiarity, but be largely different than what Star Trek fans are used to.
(Er zijn er meer, maar die kan ik niet zo snel vinden)

Het is hierdoor een van pet peeves dat een franchise zoals Star Trek groter moet zijn dan de van de acteurs. Als het niet meer werkt, zet er een punt achter. Maar ga niet de complete franchise veranderen omdat een hoofdrolspeler z'n rol en grote elementen van de franchise niet meer ziet zitten.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste