Ik heb geprobeerd het kort te houden en ongetwijfeld kan je alles wat onderstaand staat ook op google vinden.
Er zijn een paar dingen welke ik consequent elke FIFA weer doe.
1) Bronze pack method -> voor alle ins and outs verwijs ik naar youtube aangezien daar genoeg te vinden is.
Waar het in de kern op neer komt is de 400 coins bronze packs openen, waarna ik alle spelers/managers/kits/badges check op waarde. Als het waarde heeft > verkopen. Als er meerdere met laagste BIN op staan gooi ik ze naar de club. Consumables mbt fitness/blessures bewaar ik. Spelers van 'grote' leagues bewaar ik. Als ik zie dat ik met regelmaat duplicates krijg gooi ik alle bronze spelers die ik niet wil bewaren in de bronze upgrade sbc, waarna je silvers krijg. Dit herhaal je net zo vaak tot je regelmatig duplicate silvers krijgt en dan doe je de gold upgrade sbc, etc.
Hier ga je niet direct tonnen mee verdienen, maar wat het wel oplevert is een steady inkomstenstroom. Genoeg consumables, waardoor je alle gouden die je krijgt in weekend league/rivals etc weer kan verkopen. Daarnaast kan je marquee matchups eenvoudiger doen omdat je bijna altijd wel iets nuttigs in je club hebt. Zeker als er een keer een wedstrijd van 'bronzen clubs' tussen zit is het kassa. (bijvoorbeeld vanavond als de Melbourne derby wordt verwacht). Ook twee weken geleden gingen bronzen spelers van Liverpool voor 9 - 10k, welke je volgens deze methode dan dus hebt bewaard. Daarnaast zijn league SBC's op den duur praktisch gratis, waardoor die packs die je daarvan krijgt pure winst zijn.
2) Squad Battles / Rivals / Weekend League
Ik speelde vorig jaar squad battles tot Gold 1; dit was in maandag t/m donderdag goed te doen waardoor ik elke zondag verzekerd was van een aantal coins en packs. Dit jaar frustreert Squad Battles me mateloos, waardoor ik de lat op gold 3 heb gelegd. Vorig jaar was het eenvoudiger en kon ik vrij moeiteloos op legendary winnen, terwijl ik er dit jaar op world class als aanzienlijk moeite mee heb en zelfs wedstrijden verlies.
Rivals; Afgezien van je skill rating is het behalen van rank 1 in de divisie waar je zit een kwestie van genoeg spelen. Aangezien je ook punten krijgt als je verliest, met name voor gescoorde goals, speel ik dit net zo veel nodig is dat ik de rank 1 rewards krijg, wat weer een wekelijkse influx van coins en packs oplevert.
Weekend League spreekt voor zich; ik persoonlijk ben van gold niveau, waardoor ik automatische kwalificatie vrij speel, alsmede de bijbehorende rewards.
Al met al dus 3 vaste vormen van wekelijks inkomen.
3) Trading
Als je hier helemaal niets van af weet verwijs ik je naar bijvoorbeeld RunTheFutMarket, een streamer die veel aandacht aan traden spendeert. Verder handel ik hiermee op basis van wat ik weet/verwacht op basis van voorgaande jaren. Zelf handel ik op dit moment uitsluitend in IF's, omdat ik verwacht dat deze op korte termijn hard nodig gaan zijn in SBC's. Momenteel al in de UK POTM, maar ook de Spaanse en Duitse variant komen er aan, terwijl ook de Scream promotie wordt verwacht.
Het clichee luidt buy low, sell high en zo simpel is het ook. Ik probeer IF's (met name 82+ en bij voorkeur van 'grote' leagues) op te pikken voor 10-15k waarna ik ze simpelweg list voor een hoger bedrag. Ten gevolge van de SBC's die ik al noemde wordt de vraag hoger (en het aanbod kleiner naarmate er IF"s worden ingeleverd), waardoor de prijs stijgt en je uiteindelijk verkoopt.
Dit kan natuurlijk ook met gewone kaarten, er zijn niet enkel in forms nodig voor die SBC's. Een andere manier kan zijn het specifiek handelen in een bepaalde speler, al moet je dan wel wat geluk hebben en de juiste vinden. Zo heb ik vorig jaar een vrij lange periode gehandeld in Fabio Coentrao welke op bid te krijgen was voor 600 en met buy now verkocht voor 1.5k. Dit lijkt weinig, maar als je dat maar vaak genoeg doet telt het vanzelf op.
Onderaan de streep staan of vallen alle 3 methoden met tijd en moeite die je er in wil steken, maar de voldoening die het mij geeft om via deze weg een goed team neer te zetten is het me meer dan waard.