Omdat mijn glazen bol dat zegt
Zonder gekheid. Kijk eens naar het verloop van de markt in fifa 18 en fifa17. Dan zie je rond deze periode een flinke dip. Mogelijk ingegeven door sbc's./ icon sbc's en of andere acties van EA.
Alleen weten we beide niet wat EA in fifa19 gaat doen. Dus het blijft altijd een gok, maar mijn vermoeden is dus op basis van de marktontwikkeling.
De reden waarom ik investeer in 83+ spelers is daar ook gebaseerd op. Het is een lange termijn investering omdat ik niet weet wanneer ze het waard zijn om te verkopen.
Maar om wat voorbeelden te geven:
83 Giuliano is nu 1100 bin. In fifa18 waren er meerdere momenten dat de minimumprijs van een 83 rated speler 3000 coins was.
84 Jonas is nu 1500 bin. In fifa 18 waren er meerdere momenten dat de minimumprijs van een 84 rated speler 5000 coins was.
85 Dzeko is nu 4000 bin. In fifa 18 waren er meerdere momenten dat de minimumprijs van een 84 rated speler 12000 coins was.
86 Verratti is nu 8400 bin. In fifa 18 waren er meerdere momenten dat de minimumprijs van een 86 rated speler 18000 coins was.
Zelfde bij hogere rated spelers zoals 87 en 88 spelers. Fifa 18 was bijv. Ozil 88 vaak rond de 32k. Zoek de huidige 88 rated spelers er maar bij.
Natuurlijk heb je geen enkele garantie dat het weer zo zal zijn omdat het afhankelijk is wat EA doet. Maar EA heeft er belang bij dat schaarste is op de markt omdat er dan meer packs geopend worden. Dus zou je kunnen zeggen dat EA liever ook heeft dat hoge rated spelers veel waard zijn/blijven. Het is alleen lastig te voorspellen wanneer deze situatie er zal zijn.
edit:
Buiten bovenstaande vul ik op dit moment mijn team ook aan met 80+ rated spelers die 1) cheap zijn 2) ik nog niet in mijn club heb. Op het moment van sbc's zullen deze ook wel gaan stijgen vermoed ik.
[
Voor 5% gewijzigd door
Bean77 op 05-10-2018 10:44
]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650