Wil iedereen hier op de hoogte stellen dat ik inmiddels volledig met FIFA 19 ben gestopt. Hele club verwijderd, de rest van het jaar, zelfs met TOTS, kan mij absoluut gestolen worden. Ondanks dat ik een gigantisch goed team had, dit gedaan om te voorkomen dat ik er weer aan begin.
Aanleiding daarvoor was de vorige Weekend League. Ik ging er eens goed voor zitten en speelde eigenlijk heel goed met 9-1 als eerste resultaten. Ik had in Division Rivals nog steeds 2350 punten en daar liep het prima. Game speelde niet geweldig maar wel oké, verbinding was toen al matig. Maar dan:
Vervolgens (daar ben ik van op de hoogte) krijg je dus wat betere tegenstanders. Ik verlies opeens 4 potten op rij, die ik allemaal niet hoefde te verliezen. Ik was élke pot beter met schoten en balbezit, maar niks lukte opeens meer, en aan de andere kant vloog elke kans er miraculeus in. Dit gaat nu al voor de 3e keer op rij zo. Voor degenen die de video hebben gezien: beetje zoals Focus het dit weekend had (iets minder erg, maar vergelijkbaar). Ik kon niet meer zelf spelen, de game besliste voor mij met passes naar de verkeerde speler, belachelijke aannames en mogelijkheden die ik er in Rivals inschiet, onmogelijk mis.
Een vriend die ook WL speelt en rond hetzelfde aantal punten zit in Rivals, haalt al een aantal weekenden Elite en ik begin er dus steeds minder van te snappen. Vóór de WL nog tegen hem gespeeld en 2 van de 3 wedstrijden gewonnen. Deze hele gameplay is verrot en verpest. Het gaat niet meer om skills of mooie doelpunten, het gaat om wie het meeste geluk heeft en waar de klutsballen en kansen steeds goed vallen. Ik vind het mijn tijd niet meer waard. Servers liggen er daarnaast ook steeds uit, 0 compensatie vanuit EA. Stelletje graaiers. Serieus aan het overwegen om volgend jaar géén FIFA 20 aan te schaffen.
Ik vind het goed dat grote Youtubers als Nepenthez en in Nederland Focus gewoon aankaarten hoe het zit. Ik heb 2x Elite gehaald, 2x 22-8 (wat ik meer in lijn is met mijn positie in Rivals). En ik heb ook talloze weekenden gehad dat ik niet verder kwam dan 17-13, enkele keer zelfs 14-16. Ik heb er helemaal genoeg van. Ik hoop dat iedereen voorlopig nog geniet van het spel, dat zeker. Voor mij is het genoeg geweest.
[
Voor 10% gewijzigd door
SH-FR op 08-05-2019 15:31
]