Casual_T schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:44:
Ik snap niet heel veel meer van dit spel. De afgelopen tijd gebouwd aan m'n team en veel verschillende formaties gespeeld. Het ene weekend loop het, het andere niet.
Gister met m'n nieuwe aankopen (Cannavaro en Gattuso) vol moed begonnen om alvast wat in te spelen met Rivals. Ongeveer 6 gespeeld, waarvan 4 verloren en 2 gelijk gespeeld. Wat ik ook speelde, 4-2-3-1, 4-3-3- of 4-2-2-2, niks lukte. Tegenstanders schoten onmogelijke ballen erin en De Gea hield maar niks tegen. Ik schoot ondertussen weer een paar keer een certain goal op de paal

.
Wat zijn jullie custom tactics bij een 4-2-3-1? Ik speel als volgt:
https://www.futbin.com//19/squad/4655054.
Het lijkt bijna alsof mijn tegenstanders een walk in the park hebben, die hebben zeeën van ruimte en houden met gekke struggles de bal bij zich. Ik speel graag aanvallend, maar wil voor de defensieve zekerheid wel met 2 CM's spelen, dus Gattuso en Frenkie nu. Verder moet ik een LM / RM of wings hebben, omdat ik Nedved untradeable heb

.
Mocht iemand tips hebben, naast het gewoon geduldiger spelen, hoor ik het graag

.
Herkenbaar, ea heeft de ai aardig naar zijn hand gezet helaas.
Maar over je opstelling :
Cannavaro mag klein zijn, hij compenseert dat met zijn sprong. Gattuso vond ik zelf niet goed eigenlijk. Men vindt trouwens zijn baby versie beter. Je hebt zeker niet fb de rossi?
Ik heb daar anders nog liever Allan sbc staan. Andere goede icon cvm zou misschien mattheus 88 zijn.
Frenkie is een goede speler maar geen echte cvm vind ik. Daarvoor is oa zijn staande tackle van 71 te laag om een bal af te pakken. Ook dekt hij matig.
Als je wilt verdedigen zou ik daar een betere cvm neerzetten. Naingolan is ook redelijk en een koopje om ff uit te proberen. Ik heb hem met chem spil/catalyst.
Verder vind ik het verdedigend prettiger om met de punt naar achteren te spelen. Ik sta dan ook 433(2) in zo'n situatie. Cvm dan op stay back.
En let op je tactics: minimaal 1 middenvelder op stay back en laat ze allemaal in het midden verdedigen. En hou het compact in de breedte, ongeveer een 3 streepjes. Laat je ingame ook niet verleiden om steeds naar de zijkanten te rennen zodat de tegenstander dan in het midden met een paar vrij kan staan.
Laat de tegenstander vastlopen in het midden, dan moet hij over de zijkanten (waar uiteraard je backs in zo'n situatie op stay back staan). Dan moet hij voorgeven en in zo'n geval kopt je cv hem weg.
Sta verder ook niet teveel naar achteren met je verdedigende linie zodat de tegenstander eerst moeite moet doen om bij het strafschopgebied te komen.
Opbouwend zou ik de spits voorin houden en mocht je er niet uit kunnen komen, dan laat de lm/rm naar de bal toekomen om te kaatsen.
Mijn tactische roman , succes :-)
[
Voor 28% gewijzigd door
Harribo op 26-04-2019 12:15
]