Hangt er vanaf wat voor een budget je tot jouw beschikking hebt en wat voor eisen je aan een CDM stelt.
Voor mij is Rijkaard waarschijnlijk wel endgame aangezien ik een beperkt budget heb. De Rijkaard SBC heb ik relatief goedkoop kunnen doen omdat ik de Nakata SBC voor weinig coins had gedaan en de nodige untradable TOTW / high rated spelers in m'n club had. Het duurt nog een paar maanden voordat TOTS er is met eventuele upgrade mogelijkheden en het is maar de vraag of die betaalbaar zijn. De 88 versie van Petit zie ik nu als de goedkoopste upgrade en die is 1.5 miljoen op PC, dan besteed ik de coins liever op andere posities in m'n team.
Er zijn wel een aantal nieuwe Icon CDM's toegevoegd in Fifa 19, maar het zijn helaas allemaal kleine mannetjes, Gattuso, Keane en Makalele. In Fifa 18 waren voorzetten totaal niet effectief en was het hebben van een CDM met lengte dus ook minder belangrijk. In Fifa 19 is het wel cruciaal, je ziet dat zelfs op het hoogste niveau regelmatig uit voorzetten wordt gescoord.
Bean77 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:10:
[...]
Rijkaard zou nooit in mijn team komen en zeker niet boven Keane. Rijkaard is met zijn balance op het niveau van Ibra. Op een cdm positie wil ik geen gestuntel Ibra grappen hebben. Zeker niet omdat je veel in de duels komt. Lengte is inderdaad nice, maar balance is een big no voor mij. Keane blinkt niet echt uit, maar doet ook weinig fout.
edit: blanc 85 is wel grappig trouwens. Presteert beter dan zijn stats.
Ben het met je eens dat Rijkaards balance opvallend laag is, maar ik zou je niet blind staren op 1 statistiek zonder hem een kans te hebben gegeven. Ik heb weinig last van zijn balance in de duels zowel op de grond als in de lucht, hij wint bijna alles. Ik denk dat Rijkaard's hoge strength het gebrek aan balance grotendeels compenseert.
Mijn vermoeden is dat die lage balance vooral een issue is wanneer je met Rijkaard gaat dribbelen, als spelers dan tegen hem gaan aanleunen / hem onder druk zetten, dan verliest hij waarschijnlijk makkelijk de controle over de bal. Maar ik dribbel zelden met Rijkaard, pass de bal meestal direct weer door en dat doet hij uitstekend. Ook als je dieplopende spelers op de flank hebt, komen zijn hoge steekballen prima aan.