• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-10-2025
Iemand ervaring met Partey IF?

Wil het middenveld van mn La Liga team aanpakken. Heb al Isco, Casemiro, Vidal en Kondogbia. Dat is incl wissels.

Ik zoek sterke, lange, iets aanvallende middenvelders.

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-01 23:51
Partey IF is degelijk, maar valt niet echt op bij mij.
Leoon. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:16:
[...]
Ben eigenlijk wel best heel benieuwd naar Kluivert. :)
Hij schijnt vooral snel te zijn. Ik heb hem nog niet getest.
Ik vond Insigne in dat opzicht in elk geval wel fijn. Die ga ik ook weer halen denk ik, hoewel ik Keita Balde if ook nog heb. Ook geen slechte hoor. Probeer ze maar uit, Insigne, Perisic en Balde if kosten niet veel.

Perisic is echt een verborgen parel van het spel ;)
Best value for money player

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 28-01-2019 18:11 ]

• buurman3
t mac schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:06:
Partey IF is degelijk, maar valt niet echt op bij mij.
Is ie kopsterk?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:30

Oekol

waka waka hey hey

Harribo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:10:
[...]

Hij schijnt vooral snel te zijn. Ik heb hem nog niet getest.
Ik vond Insigne in dat opzicht in elk geval wel fijn. Die ga ik ook weer halen denk ik, hoewel ik Keita Balde if ook nog heb. Ook geen slechte hoor. Probeer ze maar uit, Insigne, Perisic en Balde if kosten niet veel.

Perisic is echt een verborgen parel van het spel ;)
Best value for money player
Kluivert is ook wel sterk net al paar keer de bal gewonnen voor me. En scoorde uit de draai een mooie finesse schot via de paal er in. Twijfel nog om gomez te vervangen voor Mertens of misschien dybala in de spits zetten en gomez op cam. Nog maar eens naar kijken deze week

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• buurman3

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 11:36
Eindelijk mijn tranferlijst leeg verkopen!
Hopen op een beetje mooie winst 😜

wijze woorden

Valandil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:20:
[...]

The return of Musa :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 16:34
Toch nog bedankt voor de tips over de sbc. Weer even geld verdubbeld. 100 naar 200k

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:17
Pfft 20 packs en maar 1x boards en dat was nog maar een 84 rated ook :(

Gelukkig staat mn transferlijst vol met La Liga spelers :+

[ Voor 30% gewijzigd door Terranova op 28-01-2019 19:58 ]

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09-2025
Terranova schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:58:
Pfft 20 packs en maar 1x boards en dat was nog maar een 84 rated ook :(

Gelukkig staat mn transferlijst vol met La Liga spelers :+
Zijn la liga nu veel waard dan? Heb laatst een beetje ingekocht omdat ik een la liga team wilde proberen. Kan ik die straks voor veel poen verkopen? :+

Wat zou overigens een goed moment zijn om mn packs te openen? Woensdag?

• Valandil
Hassiebassie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Zijn la liga nu veel waard dan? Heb laatst een beetje ingekocht omdat ik een la liga team wilde proberen. Kan ik die straks voor veel poen verkopen? :+

Wat zou overigens een goed moment zijn om mn packs te openen? Woensdag?
LaLiga SBC is zojuist gestart... duurt wel even voordat alles op gang komt.
Hoog inzetten, je kan altijd zakken de aankomende dagen. Komt vanzelf een run op bepaalde spelers.
Vallejo (CV Real Madrid) gaat nu nog voor rond de 1K... verwacht dat dat straks wel gaat stijgen zodra meerderen mensen de SBC gaan doen.

Zal je net zien, niemand doet de SBC maar iedereen heeft wel ingekocht voor de handel :+

wijze woorden

Valandil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:43:
[...]

LaLiga SBC is zojuist gestart... duurt wel even voordat alles op gang komt.
Hoog inzetten, je kan altijd zakken de aankomende dagen. Komt vanzelf een run op bepaalde spelers.
Vallejo (CV Real Madrid) gaat nu nog voor rond de 1K... verwacht dat dat straks wel gaat stijgen zodra meerderen mensen de SBC gaan doen.

Zal je net zien, niemand doet de SBC maar iedereen heeft wel ingekocht voor de handel :+
Tja, de rewards zijn leuk maar ook niet bijzonder zoals vorig jaar.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58
Ben blij als die patch uit is.. WL ging zo lekker, wilde nog 1 pot winnen voor de volgende rank. Je raadt het al, 5x tegen n 90+ rated squad met alleen maar finess trait aanvallers en timed finessjes spammen... zo matig.

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 11:19

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Nachtapotheker schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:57:
Ben blij als die patch uit is.. WL ging zo lekker, wilde nog 1 pot winnen voor de volgende rank. Je raadt het al, 5x tegen n 90+ rated squad met alleen maar finess trait aanvallers en timed finessjes spammen... zo matig.
Same here, verschrikkelijk frusterend. Heel teleurstellend zilver 1 gehaald. Wou eerst nog voor goud 2 gaan maar vandaag was echt verschrikkelijk. Het leek alsof elk schot van de tegenstander erin ging waarbij mijn spelers alleen maar latje tik aan het spelen waren |:( Als doel goud 2 en dan goud 1 niet eens halen 8)7

Ach ja, volgende keer beter. :9 nu maar eens bedenken of ik casemiro sbc de moeite waard vind.

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:23
Harribo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:15:
@Leoon. douglas costa vond ik niets. Wel 50 wedstrijden mee gespeeld. Tip: Haal Perisic. Of kluivert idd.

Rv cuadrado is prima met deadeye chem
ik vond Costa echt top, 5 stars skills, retesnel en enorm behendig.naar binnen snijden achterlijn halen en terugtrekken die bal. Sniperkaart erop en hij heeft boven de 80 met afmaken.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

joenes30 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:13:
[...]
ik vond Costa echt top, 5 stars skills, retesnel en enorm behendig.naar binnen snijden achterlijn halen en terugtrekken die bal. Sniperkaart erop en hij heeft boven de 80 met afmaken.
Snap wel wat je bedoelt idd. Achterlijn halen en terugleggen is wel wapen met hem. En op hoge snelheid van kant veranderen kon ook wel lekker met 'm. Wellicht 't duurste kaartje met deadeye eens proberen als Kluivert niet bevalt. Dan heeft die ook wat meer afronden. Blijft wel een stijfpoot met links.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:23
Leoon. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Snap wel wat je bedoelt idd. Achterlijn halen en terugleggen is wel wapen met hem. En op hoge snelheid van kant veranderen kon ook wel lekker met 'm. Wellicht 't duurste kaartje met deadeye eens proberen als Kluivert niet bevalt. Dan heeft die ook wat meer afronden. Blijft wel een stijfpoot met links.
ja t is niet echt een killer, meer een artiest langs de zijlijn die verdedigingen kan openbreken. En als je een paar trucjes met m kent is hij door zn enorme snelheid weg. Gewoon heel erg fun om met hem te spelen als je van vleugelspel houdt.

• Nachtapotheker
ErnstMid schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:09:
[...]

Same here, verschrikkelijk frusterend. Heel teleurstellend zilver 1 gehaald. Wou eerst nog voor goud 2 gaan maar vandaag was echt verschrikkelijk. Het leek alsof elk schot van de tegenstander erin ging waarbij mijn spelers alleen maar latje tik aan het spelen waren |:( Als doel goud 2 en dan goud 1 niet eens halen 8)7

Ach ja, volgende keer beter. :9 nu maar eens bedenken of ik casemiro sbc de moeite waard vind.
Hier is het uiteindelijk een uurtje later toch gelukt *O*

Over spelers die in positieve zin opvallen. 91 Eriksen is voor mij echt een van de meest waardevolle spelers in het spel. Zijn diepte passes zijn zo briljant. Echt een gamenchanger hem op cam.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Nachtapotheker schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Hier is het uiteindelijk een uurtje later toch gelukt *O*

Over spelers die in positieve zin opvallen. 91 Eriksen is voor mij echt een van de meest waardevolle spelers in het spel. Zijn diepte passes zijn zo briljant. Echt een gamenchanger hem op cam.
Grappig, ik loop denk ik teveel met heb als ik hem in m'n team wissel. Hij was WL reward bij mij maar tot nu toe vind ik 'm maar irritant. Dybala vind ik daar fijner dan. Kan ik lekker mee wandelen over 't veld :D

En dat was weer met hakken over de streep gold 3...vandaag geen wedstrijd verloren in reguliere speeltijd...maar toch 2-2 en eindigen op 14-14. FFS Aouar is een beetje wisselvallig. Ook in het afmaken van de kansen...ik gun hem nog even maar anders gaan we weer over naar mbappe ST :)
FFS Aouar maar verkocht en Reus POTM 90 maar weer van stal gehaald. Bovendien een erg fijne 41212(2) formatie gevonden dat past bij mijn snelle opbouw met veel korte passes. Daarmee ook een team ingemaakt dat mogelijk het dubbele waard is van mijn team. Blijkt maar weer dat goede spelers geen garantie is voor goede resultaten zoals ik zelf ook al ervaren heb. Een goede tactiek dat je goed beheerst is mogelijk nog meer waard.
Met lunar in aantocht maar even op mijn coins zitten.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 23:37
Iemand ervaring met Alexander Arnold 89 op rechtsback?

• Nachtapotheker
Leoon. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Grappig, ik loop denk ik teveel met heb als ik hem in m'n team wissel. Hij was WL reward bij mij maar tot nu toe vind ik 'm maar irritant. Dybala vind ik daar fijner dan. Kan ik lekker mee wandelen over 't veld :D
Das zeker grappig :D Dybala als cam kon ik weer niks mee, als spits beviel me die veel beter.

Verwijderd

Iemand op PC al ervaring met de nieuwe patch? Wat werkt nu goed? Wat werkt minder goed? Zijn er verder opvallende aanpassingen in de gameplay?

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-01 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:10:
Iemand op PC al ervaring met de nieuwe patch? Wat werkt nu goed? Wat werkt minder goed? Zijn er verder opvallende aanpassingen in de gameplay?
Ik ben zeer tevreden over de patch, niemand probeert meer timed finesse omdat het generft is. Ik heb met plezier WL gespeeld waar ik de laatste weken veel minder plezier had in het spel. @Fraaank Hoe denk jij erover?

• buurman3
Valandil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:20:
[...]

En lekker verdiend? Lucas Vazquez gaat al over de kop :)

• Valandil
buurman3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:45:
[...]

En lekker verdiend? Lucas Vazquez gaat al over de kop :)
Nee, valt eerlijk gezegd tegen....
Toch wel raar. Bij Atletico Madrid moet je 3 CV's opstellen en minimaal 82 rated uitkomen.
Savic gaat maar voor slechts 2k over de toonbank. Kan met niet voorstellen dat men Godin in de sbc gooit.

Evenals Vallejo van Real Madrid. Gaat ook amper voor goede prijzen.

Denk teveel aanbod op dit moment.

wijze woorden

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2025
Valandil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Toch wel raar. Bij Atletico Madrid moet je 3 CV's opstellen en minimaal 82 rated uitkomen.
Savic gaat maar voor slechts 2k over de toonbank. Kan met niet voorstellen dat men Godin in de sbc gooit.

Dan lijkt het me een goed moment om er nog een aantal te kopen :+

PSN: Patrick_D

• buurman3
Valandil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Ik had er ook meer van verwacht. Alleen Vasquez gaat goed. Gekocht voor 1900, staat nu op Futbin voor 6400. Had er ca. 15 ingekocht, waarvan de meeste nog op bieden vanaf 3500 staan. Had ze op 3 dagen gezet... lopen vanavond af.

• Valandil
Patrick_D_GTS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Dan lijkt het me een goed moment om er nog een aantal te kopen :+
Die gok ga ik niet nemen :)
Verkoop de zooi gewoon leeg. Maak in ieder geval winst, alleen niet zoveel als ik had gehoopt.

wijze woorden

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
Valandil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Die gok ga ik niet nemen :)
Verkoop de zooi gewoon leeg. Maak in ieder geval winst, alleen niet zoveel als ik had gehoopt.
Same here! Ook Cillessen en Munir na gisteren een kleine piek rond de 2K, nu weer lager. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen komende week. Vind nu de moeite nog niet waard om te verkopen ..

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 22:11
Bean77 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:49:
FFS Aouar maar verkocht en Reus POTM 90 maar weer van stal gehaald. Bovendien een erg fijne 41212(2) formatie gevonden dat past bij mijn snelle opbouw met veel korte passes. Daarmee ook een team ingemaakt dat mogelijk het dubbele waard is van mijn team. Blijkt maar weer dat goede spelers geen garantie is voor goede resultaten zoals ik zelf ook al ervaren heb. Een goede tactiek dat je goed beheerst is mogelijk nog meer waard.
Wat voor custom tactic?

• Miggell
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 10:22
Zit je gisteren te wachten op je vlucht terug naar NL vanuit Ierland.
Dacht nog even snel mn 7 swap spelers inwisselen voor een rare mega pack.
Komt er ineens mid Icon Scholes uit

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:35
Miggell schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:04:
Zit je gisteren te wachten op je vlucht terug naar NL vanuit Ierland.
Dacht nog even snel mn 7 swap spelers inwisselen voor een rare mega pack.
Komt er ineens mid Icon Scholes uit
Ik had dan eerder Keane verwacht.
Laliga spelers zitten winst op maar niet bijster veel. Gemiddeld 1k per speler.
De grote verkopen zaten bij mij in topspelers van de 3 grote clubs. Vooral gimenez. Had van elke speler 1 helaas. Bedenk het ook maar eens van te voren.

Dacht, doe een aantal sbc's... Tjonge jonge weer compleet niets. Ik verkoop mijn laliga wel.

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:36
Harribo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:13:
Laliga spelers zitten winst op maar niet bijster veel. Gemiddeld 1k per speler.
De grote verkopen zaten bij mij in topspelers van de 3 grote clubs. Vooral gimenez. Had van elke speler 1 helaas. Bedenk het ook maar eens van te voren.

Dacht, doe een aantal sbc's... Tjonge jonge weer compleet niets. Ik verkoop mijn laliga wel.
Hoe bevalt de nieuwe patch? Jij bent het Tweakers proefkonijn :+

• Miggell
Joster schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Ik had dan eerder Keane verwacht.
;)
Nou ja met deze 500k winst was ik ook wel tevreden hoor

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-12-2025
Iemand ervaring met Griezmann IF of Griezmann RTTF?

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 20:17
Iemand ervaring met Baby Rivaldo 87?
Twijfel om hem in mijn 4-4-1-1 opstelling te zetten ipv Wijnaldum IF en naast Casemiro.

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 12:39
Laan1988 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:41:
Iemand ervaring met Baby Rivaldo 87?
Twijfel om hem in mijn 4-4-1-1 opstelling te zetten ipv Wijnaldum IF en naast Casemiro.
Prime Rivaldo vond ik persoonlijk helemaal ruk.. maar je vroeg om baby. Weet niet of er veel verschil zit

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-01 20:11
Goelan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:23:
Alleen met de NIF, maar die vind ik fantastisch. Kan me niet voorstellen dat 1 van die 2 kaarten dan minder is. Zijn schot en met name zijn kopballen zijn erg fijn.
Voor mijn 41212(2) gebruik ik nu:
Pressure on heavy touch, width 5, dept 8
Fast build up, width 5, PIB 6, corners 4, free kicks 5.
Spits op get in behind, verd mid op stay back en cover center. Backs op stay back. De rest allemaal default.
Let op dat je hoog speelt, dus diepe ballen op snelle spits kunnen lastig zijn. Zorg dat je verdedigers ook wat snelheid hebben en probeer zoveel mogelijk met je middenvelders te verdedigen. Stap ook niet te gretig in, heb geduld bij het verdedigen.

Ondertussen naar FFS Arnold aan het kijken, maar aan de andere kant kan ik ook verder sparen voor een toty kante/de bruyne ipv Reus 90.
Eerst maar eens rustig Lunar aankijken qua ontwikkelingen. En het word wel weer eens tijd voor wat packluck :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Vissert schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Hoe bevalt de nieuwe patch? Jij bent het Tweakers proefkonijn :+
Hahaha... Soms meer het tweakers pispaaltje... :p Maar ja actie en reactie he? :+
Whatever hoor

Maar deze proefkonijn komt helaas nog niet aan spelen toe.
Vind trouwens ook dat er zoveel verschil zit wanneer je speelt bijvoorbeeld (ene keer lukt alles, andere keer niet) dat ik daar wel een aantal speelmomenten voor nodig heb, kost tijd.
Maar dank voor de eer :)
Misschien laat ik nog van horen

• Hassiebassie
Had net serie A atlanta sbc even gedaan. Wilde weten wat de beloning was.
Een beperkt pakketje... hmmm
Komt daar zomaar even Koulibaly tevoorschijn :9 die had ik al. Nu dus verpatsen en dan ongeveer 24K winst incasseren. Daarna genoeg coins om Alex Sandro te kopen :)
Audiojunky schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Prime Rivaldo vond ik persoonlijk helemaal ruk.. maar je vroeg om baby. Weet niet of er veel verschil zit
Hier ook in SBC gegaan, geweldig met de bal aan de voet maar alles is afhankelijk van of hij de bal aan zijn linkervoet heeft.

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 12:39
Bossie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Hier ook in SBC gegaan, geweldig met de bal aan de voet maar alles is afhankelijk van of hij de bal aan zijn linkervoet heeft.
Vond hem ook traag en log. Ingeruild voor Prime Crespo... nog steeds erg tevreden over deze spits

• Vissert
Harribo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Hahaha... Soms meer het tweakers pispaaltje... :p Maar ja actie en reactie he? :+
Whatever hoor

Maar deze proefkonijn komt helaas nog niet aan spelen toe.
Vind trouwens ook dat er zoveel verschil zit wanneer je speelt bijvoorbeeld (ene keer lukt alles, andere keer niet) dat ik daar wel een aantal speelmomenten voor nodig heb, kost tijd.
Maar dank voor de eer :)
Misschien laat ik nog van horen
Haha negativiteit roept negativiteit op he :+ Ik ben een lieve, vriendelijke positieve jongen. Daarom is iedereen hier ook fan van mij :+ *O*

Begrijpelijk! Ik ben echt benieuwd in hoeverre de finesse generfed is.

• buurman3
Goelan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:23:
Hier ook de NIF. Is een fijn spelertje! Heel lang als spits gebruikt naast Suarez NIF, nu naar het middenveld geschoven en Williams IF als spits gehaald (sterker/sneller).
Vissert schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Haha negativiteit roept negativiteit op he :+ Ik ben een lieve, vriendelijke positieve jongen. Daarom is iedereen hier ook fan van mij :+ *O*

Mijn spelers vinden jouw spelers niet lief. De scheidsrechters vinden jouw spelers ook niet lief getuige alle kaarten die je krijgt. :+

Ik ben ook wel benieuwd naar de effecten van de patch. Kan wat mij betreft niet snel genoeg komen al zullen er ongetwijfeld nieuwe flaws misbruikt gaan worden.

• Goelan
buurman3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Hier ook de NIF. Is een fijn spelertje! Heel lang als spits gebruikt naast Suarez NIF, nu naar het middenveld geschoven en Williams IF als spits gehaald (sterker/sneller).
Ghengis schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Alleen met de NIF, maar die vind ik fantastisch. Kan me niet voorstellen dat 1 van die 2 kaarten dan minder is. Zijn schot en met name zijn kopballen zijn erg fijn.
Bedankt voor jullie reacties. Zijn NIF heb ik zelf ook al. Erg tevreden over, maar als ik die andere kaarten zie denk ik dat het een goede upgrade gaat zijn.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-01 01:27

shameblaster

BB4E^Cons

EA gaat door de knieën voor Belgische autoriteiten: FIFA-points straks niet meer te koop
Vandaag om 09:03

“Na verdere gesprekken met de Belgische autoriteiten, hebben we besloten om geen FIFA-punten meer te koop aan te bieden in België”, aldus Electronic Arts, de ontwikkelaar van de FIFA-games, in een mededeling. Die punten kan je gebruiken om pakketten met spelers te kopen, al weet je niet wat je krijgt. “Dat is gokken”, vindt de Belgische kansspelcommissie.

Die FIFA-points kan je gebruiken om zogenaamde ‘ultimate team pakketten’ aan te kopen in de game. Dat zijn digitale verassingspakketten of loot boxes met bekende spelers. Op de site van EA staat zelfs de probabiliteit per categorie van speler. Hoe beter de speler, hoe kleiner de kans.

EA noemde het steeds omfloerst ‘een manier van spelen’ of ‘speldynamiek’, maar gezien je die FIFA-points niet enkel kan winnen, maar ook kan kopen met écht geld, is dat onomwonden ‘gokken’, aldus de Belgische kansspelcommissie. EA laat weten “teleurgesteld” te zijn. “Hoewel we deze stap zetten, zijn we het niet eens met de interpretatie van de wet door de Belgische autoriteiten en blijven we zoeken naar meer duidelijkheid hierover”, klinkt het nog in een mededeling. “De impact van deze wijziging op FIFA Ultimate Team in België heeft geen wezenlijke impact op onze financiële prestaties.”

De maker van de game alludeert dat de inkomsten uit die verassingspakketten gering zijn. Uit een kleine rondvraag bij gevorderde spelers blijkt dat ‘gekocht team’ met zulke pakketten al snel 5.000 euro kan kosten.

Uit cijfers blijkt dat EA zo’n 67 procent van alle inkomsten, ongeveer 3 miljard euro, haalt het uit digitale verkoop. Volgens zakenblad Forbes is het aandeel van de ‘verassingspakketten’ daarin cruciaal.

Wie in het verleden spelers op die manier ‘won’ of ‘kocht’ mag die gewoon houden. “Spelers hebben wel nog steeds toegang tot de Ultimate Team spelmodus en kunnen met hun huidige spelers verder spelen. Alle inhoud van het spel kan, zoals altijd het geval geweest is, gewonnen worden door het spel te spelen en spelers kunnen blijven gebruikmaken van munten en de transfermarkt.”

Eerder gingen andere grote ontwikkelaars zoals Blizzard (Overwatch, World of Warcraft) en 2K (NBA 2K) en VALVE overstag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190129_04138016

Cons:::BB4E

• Vissert
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Mijn spelers vinden jouw spelers niet lief. De scheidsrechters vinden jouw spelers ook niet lief getuige alle kaarten die je krijgt. :+

Ik ben ook wel benieuwd naar de effecten van de patch. Kan wat mij betreft niet snel genoeg komen al zullen er ongetwijfeld nieuwe flaws misbruikt gaan worden.
Tja dat zijn mijn spelers. Ik heb het nu over mijn sprankelende persoonlijkheid O-) Aan de andere kant maar 1 rode kaart gepakt deze WL. Wel 3x geel met mijn spits :+

Net een tweet dat ze nieuwe patch vandaag uitgerold word. PS4 dus even aangooien als je thuiskomt :+

• buurman3
shameblaster schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:07:
EA gaat door de knieën voor Belgische autoriteiten: FIFA-points straks niet meer te koop
Vandaag om 09:03

“Na verdere gesprekken met de Belgische autoriteiten, hebben we besloten om geen FIFA-punten meer te koop aan te bieden in België”, aldus Electronic Arts, de ontwikkelaar van de FIFA-games, in een mededeling. Die punten kan je gebruiken om pakketten met spelers te kopen, al weet je niet wat je krijgt. “Dat is gokken”, vindt de Belgische kansspelcommissie.

Die FIFA-points kan je gebruiken om zogenaamde ‘ultimate team pakketten’ aan te kopen in de game. Dat zijn digitale verassingspakketten of loot boxes met bekende spelers. Op de site van EA staat zelfs de probabiliteit per categorie van speler. Hoe beter de speler, hoe kleiner de kans.

EA noemde het steeds omfloerst ‘een manier van spelen’ of ‘speldynamiek’, maar gezien je die FIFA-points niet enkel kan winnen, maar ook kan kopen met écht geld, is dat onomwonden ‘gokken’, aldus de Belgische kansspelcommissie. EA laat weten “teleurgesteld” te zijn. “Hoewel we deze stap zetten, zijn we het niet eens met de interpretatie van de wet door de Belgische autoriteiten en blijven we zoeken naar meer duidelijkheid hierover”, klinkt het nog in een mededeling. “De impact van deze wijziging op FIFA Ultimate Team in België heeft geen wezenlijke impact op onze financiële prestaties.”

De maker van de game alludeert dat de inkomsten uit die verassingspakketten gering zijn. Uit een kleine rondvraag bij gevorderde spelers blijkt dat ‘gekocht team’ met zulke pakketten al snel 5.000 euro kan kosten.

Uit cijfers blijkt dat EA zo’n 67 procent van alle inkomsten, ongeveer 3 miljard euro, haalt het uit digitale verkoop. Volgens zakenblad Forbes is het aandeel van de ‘verassingspakketten’ daarin cruciaal.

Wie in het verleden spelers op die manier ‘won’ of ‘kocht’ mag die gewoon houden. “Spelers hebben wel nog steeds toegang tot de Ultimate Team spelmodus en kunnen met hun huidige spelers verder spelen. Alle inhoud van het spel kan, zoals altijd het geval geweest is, gewonnen worden door het spel te spelen en spelers kunnen blijven gebruikmaken van munten en de transfermarkt.”

Eerder gingen andere grote ontwikkelaars zoals Blizzard (Overwatch, World of Warcraft) en 2K (NBA 2K) en VALVE overstag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190129_04138016
Ben benieuwd of dit wordt opgepikt in de rest van de EU.......

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-01 09:24
Vissert schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Zoals ik al aangaf, niemand gebruikt het meer. :D :D

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 15:56
buurman3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Ben benieuwd of dit wordt opgepikt in de rest van de EU.......
Die kans lijkt me best aanwezig wel....
Ik ben voor, ook al heb ik best vaak punten gekocht in het begin.

[ Voor 12% gewijzigd door Maichel op 29-01-2019 11:25 ]

PSN: Maichel

• buurman3
Maichel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Die kans lijkt me best aanwezig wel....
Ik ben voor, ook al heb ik best vaak punten gekocht in het begin.
Laat ze dan gewoon coins gaan verkopen ingame ipv packs. Dat is transparant, je weet wat je krijgt en dan werkt de transfermarkt ook zoals in de echte wereld. Als je coins hebt kun je dure spelers kopen :) (imho...)

• Maichel
buurman3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Laat ze dan gewoon coins gaan verkopen ingame ipv packs. Dat is transparant, je weet wat je krijgt en dan werkt de transfermarkt ook zoals in de echte wereld. Als je coins hebt kun je dure spelers kopen :) (imho...)
Ja is zo, maar hoe komen er dan veel spelers op de markt. Nu zijn er veel items op de markt juist omdat mensen packs kopen met points. Als dat niet meer is (en je krijgt alleen nog packs door te spelen) zullen er veel minder items op de markt zijn denk ik.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:35
buurman3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Dat gaat EA natuurlijk nooit doen, coins hebben een relatief vaste waarde. Als je met echt geld packs koopt kan je er 1 mio aan spelers of 5k uit halen bij wijze van spreken, dat is hun verdienmodel natuurlijk.
ajaxalex schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Zoals ik al aangaf, niemand gebruikt het meer. :D :D
Geen finesse meer of geen getimed finesse schoten?
Op zich heb ik met finesse schoten (beetje nerfen) geen problemen, wel met de OP timed finesse schoten.

• Miggell
Hier zit ik nog steeds in dubio of ik m'n coins, inmiddels 2,3 mil, zou uitgeven aan baby Cruyff en dan nog 1 versterking in de vorm van 92 Suarez.
Of dat ik m'n team op meerdere plekken versterk zonder Cruyff
Miggell schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:46:
Hier zit ik nog steeds in dubio of ik m'n coins, inmiddels 2,3 mil, zou uitgeven aan baby Cruyff en dan nog 1 versterking in de vorm van 92 Suarez.
Of dat ik m'n team op meerdere plekken versterk zonder Cruyff
Geen antwoord op te geven want we kennen je team niet.
Als je team al goed in balans is dan zou je een plek extra kunnen upgraden met een icon. Is je team niet in balans dan zou ik dat niet doen.

• buurman3
Joster schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Dat gaat EA natuurlijk nooit doen, coins hebben een relatief vaste waarde. Als je met echt geld packs koopt kan je er 1 mio aan spelers of 5k uit halen bij wijze van spreken, dat is hun verdienmodel natuurlijk.
Dat verdienmodel is nu al gestopt in België... En volgensmij is coins kopen niet ongebruikelijk. In IOS games komt dit ook voor.

[ Voor 9% gewijzigd door buurman3 op 29-01-2019 12:34 ]

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-01 21:23
Ruim 100k nog te spenderen, kan ook doorsparen. Heeft er iemand nog tips? Twijfel om de CBs aan te pakken of het middenveld.

https://www.easports.com/...Id=hyDzdR1snPJ4S:FFA19PS4

• Miggell
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:10:
[...]

Geen antwoord op te geven want we kennen je team niet.
Als je team al goed in balans is dan zou je een plek extra kunnen upgraden met een icon. Is je team niet in balans dan zou ik dat niet doen.
Heb je een punt
https://www.futbin.com//19/squad/4686727

Is nog genoeg te upgraden aan m'n team.
Maar aan de andere kant ook gewoon erg nieuwsgierig naar het spelen met Cruyff.

Verwijderd

Je moet doen wat jou ligt. Als je zo graag een icon speler wilt hebben dan vooral doen en anders niet.

• Goelan
Miggell schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Heb je een punt

Met 2.1 miljoen zou ik je team versterken in plaats van voor 1 specifieke icon te gaan.

Bijvoorbeeld: je zou voor Kondogbia RTTF kunnen gaan (als je zijn NIF kaart prettig vindt). Op rechtsmid zou je voor Mbappe kunnen gaan en rechts achter voor Lala (86). En zou zijn er nog wel meer mogelijkheden :)

• Laan1988
Wat zouden jullie upgraden? De ligt FFS halen of Wijnaldum vervangen?

https://www.futbin.com/19/squad/4686934

Ik heb ook nog ibra FB en Casemiro 90 van la liga SBC.

Budget is rond de 500k.

• buurman3
[...]

Heb je een punt

dembele --> bale
benzema --> griezmann, suarez, williams IF
fernandez --> varane (en dan omdraaien met ramos)
semedo --> carvajal (IF)
coutinho --> vinicius FS of Promes OTW

etc :)
[...]

Heb je een punt

Doe wat je wilt.
Ik zou meer persoonlijk kijken naar:
GK-Courtois
RB- lala 84
CB- Varane
CB- Ramos
LB -Marcelo
CDM-FFS Arthur
CDM- RTF Kondogbia
RM- Dembele
LM- Coutinho
CAM- RTF Ben Yedder
SP- Suarez 92.

En dan LM/RM als eerste prio om te upgraden.

Laan1988 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:37:
Wat zouden jullie upgraden? De ligt FFS halen of Wijnaldum vervangen?

https://www.futbin.com/19/squad/4686934

Ik heb ook nog ibra FB en Casemiro 90 van la liga SBC.

Budget is rond de 500k.
Wtf blind? Dan is de Ligt een no brainer.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:37
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:45:
[...]

De Ligt is sowieso een no brainer inderdaad, maar Scream Blind verrast positief in mijn elftal: elk kopduel is voor hem.

Hier is mijn team: https://www.futbin.com/19/squad/4349093 en ingame wissel ik naar 4-1-2-12 of 3-5-2 (met Rijkaard en Blind als CDM).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

AntraXxX schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:00:
[...]

De Ligt is sowieso een no brainer inderdaad, maar Scream Blind verrast positief in mijn elftal: elk kopduel is voor hem.

Hier is mijn team: https://www.futbin.com/19/squad/4349093 en ingame wissel ik naar 4-1-2-12 of 3-5-2 (met Rijkaard en Blind als CDM).
Als het voor jou werkt dan is dat prima. Je speelt ook voornamelijk eredivisie en dan zijn er niet echt alternatieven dan Blind en de Ligt.

• Laan1988
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:45:
[...]

Ja ik had de Ligt IF 83, maar die had ik voor max bid 50k verkocht.
(en een week later vond EA het leuk om zijn range te fixen naar 80k)

Blind doet het door zijn pace prima, maar uiteraard is de Ligt 92 een goede verbetering.

Andere optie had ik om Marcelo en Ramos neer te zetten, dan kan Casemiro erin.
En dan ipv Wijnaldum dacht ik aan Rivaldo 87
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:13:
[...]

Als het voor jou werkt dan is dat prima. Je speelt ook voornamelijk eredivisie en dan zijn er niet echt alternatieven dan Blind en de Ligt.
Tja, de 80 Rating op zijn scream card is nietszeggend als je naar de stats kijkt, niets mis mee zeker icm met sentinel/guardian.

Bossie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Tja, de 80 Rating op zijn scream card is nietszeggend als je naar de stats kijkt, niets mis mee zeker icm met sentinel/guardian.
Zijn lengte vind ik een minpunt. Ik wil toch echt minimaal 1.85m verdedigers en het liefst nog iets langer. Scream boost zijn in principe tijdelijk en kunnen wijzigen. Dat is een flink risico. Sentinel zou evt kunnen idd, maar voor mij heeft deze kaart teveel nadelen/risico's. Maar alleen naar de cijfers kijken zegt ook niks. Als hij gewoon heel goed kan verdedigen dan kan die blind effectiever zijn dan een toty ramos in mijn handen. Dus tsja, alles is weer relatief.

• RFRF
  • Laatst online: 14-09-2021
Heeft iemand nog tips voor onderstaand team? Ik ben iemand die voornamelijk op balbezit speelt. Budget is ongeveer 600.000.

https://www.futbin.com/19/squad/4688420
[...]

Heb je een punt

de stap is te groot naar cruijff. Ik advies ook om te updaten op de andere plekken, je totale aanval is m.i. te zwak. LM --> OTW Promes/IF Dembele RM zijn weinig goede opties dan Bale voor La Liga. ST: IF Griezmann/SIF Suarez/RTTF Ben Yedder (je kunt ook 1 van ze op CAM zetten)
RFRF schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:38:
Heeft iemand nog tips voor onderstaand team? Ik ben iemand die voornamelijk op balbezit speelt. Budget is ongeveer 600.000.

Allisson upgraden naar De Gea en je RB naar FFS Arnold
ajaxalex schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Ik ben zeer tevreden over de patch, niemand probeert meer timed finesse omdat het generft is. Ik heb met plezier WL gespeeld waar ik de laatste weken veel minder plezier had in het spel. @Fraaank Hoe denk jij erover?
Compleet mee eens. FIFA voelde weer een stuk leuker deze Weekend League! Natuurlijk is er nog EAids, maar stuk minder. Ze hebben die finesse van buiten de 16 voor mijn gevoel goed aangepakt.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Fraaank schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Compleet mee eens. FIFA voelde weer een stuk leuker deze Weekend League! Natuurlijk is er nog EAids, maar stuk minder. Ze hebben die finesse van buiten de 16 voor mijn gevoel goed aangepakt.
Ow wat hoop ik zo dat dit ook op de PS4 gebeurd. Heb op mijn PS4 een screenshot staan van iemand die alleen maar heeft gescoord van buiten het penalty gebied en dan ook niet net op randje maar verder weg, ben er helemaal klaar mee omdat ik zelf wel gewoon de verdediging probeer te omzeilen.
Soms vraag ik mij af of EA niet eigenlijk een arcade spel wou maken en toen later deels het woord "realisme" er aan gehangen heeft, want zo voelts het soms wel.

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 23:37
RFRF schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:38:

Zou beginnen met Courtois ipv Allison.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Groen getimed finesse schoten vliegen allemaal de tribune in. Weer het andere uiterste.

Maar goed, de nieuwe meta is alweer bekend. L1 voorzet en koppen met L1 en R1. Ik probeerde dat net en scoor er minimaal twee keer mee per wedstrijd. Frenkie de Jong kan zelfs koppen. 8)7

• Jadero
Jack_Mojo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:49:
Groen getimed finesse schoten vliegen allemaal de tribune in. Weer het andere uiterste.

Maar goed, de nieuwe meta is alweer bekend. L1 voorzet en koppen met L1 en R1. Ik probeerde dat net en scoor er minimaal twee keer mee per wedstrijd. Frenkie de Jong kan zelfs koppen. 8)7
Wat doet L1+R1 bij koppen?

• Jack_Mojo
  • Nu online
Ghengis schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Kop je de bal naar de grond. Geen enkele keeper houdt dat tegen.

• Jadero
Jack_Mojo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Nooit geweten, bedankt!
[...]

En ik maar de hele tijd dubbel klikken om de bal naar de grond te koppen...waarom maken ze het allemaal zo moeilijk :)

• Hassiebassie
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Zijn lengte vind ik een minpunt. Ik wil toch echt minimaal 1.85m verdedigers en het liefst nog iets langer. Scream boost zijn in principe tijdelijk en kunnen wijzigen. Dat is een flink risico. Sentinel zou evt kunnen idd, maar voor mij heeft deze kaart teveel nadelen/risico's. Maar alleen naar de cijfers kijken zegt ook niks. Als hij gewoon heel goed kan verdedigen dan kan die blind effectiever zijn dan een toty ramos in mijn handen. Dus tsja, alles is weer relatief.
Ben het hier wel mee eens. Deze noob keek in het begin ook enkel naar dr stats. Want ja hoe moet ik weten wat er precies bedoeld mee wordt. Nu een maandje later heb ik koulibaly in mijn verdediging. Doet zijn werk prima maar kan echt geen bal overspelen. Daarom ben ik nu op zoek naar een verdediger die ook redelijke passing heeft.

• Passievrucht
  • Laatst online: 17-01 15:29

Passievrucht

swarma

Ghengis schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Bij mij niets. LB+RB wel :9

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• buurman3
[...]

haha, ik bash altijd de shoot button bij corners. nu dus bashen met L1+R1 ingedrukt :)

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
buurman3 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:35:
[...]

haha, ik bash altijd de shoot button bij corners. nu dus bashen met L1+R1 ingedrukt :)
Dus je hebt altijd red timed shooting omdat je hem bashed ? :X

Lijkt me niet heel efficient.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 08:49
Ik speel nu met https://www.futbin.com//19/squad/4553838
In game wissel ik naar 41212, Neymar komt dan naast Cavani, Fekir als CAM, Arthur LM en Thauvin RM.

Ik neig ernstig om Cavani te herenigen met zijn maatje Suarez: https://www.futbin.com//19/squad/4636674

Voor:
  • Arthur als CAM lijkt me heerlijk
  • Mbappe boven Thauvin
  • Ik heb weer wat spelers te upgraden
Tegen:
  • ;w Verratti (kleine pass koning!)
  • Is Suarez naast Cavani minstens zo goed als Neymar?
  • Kurzawa moet Neymar wat chem geven in plaats van Marcelo (maar ach is dat wel een nadeel?)
Iemand hier nog wat (zinnigs) over te melden of zien mensen nog andere upgrade routes voor mij?
Budget is op dit moment 130K, dus Verratti, Fekir en Marcelo moeten verkocht worden om Suarez, Mbappe en Casemiro aan te schaffen (ik moet nog even doorsparen na ~150k om dit ook echt te redden)

• roybr
  • Laatst online: 18-01-2025
Iemand nog tips of verbeteringen?

In de loop van deze week wil ik het volgende team kopen, https://www.futbin.com/19/squad/4692303

Budget 3,3 miljoen
Untradeble, Zlatan, Rooney, Mahrez SIF en Lucas POTM.

• buurman3
xavento schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Dus je hebt altijd red timed shooting omdat je hem bashed ? :X

Lijkt me niet heel efficient.
timed finishing staat uit hier :)
roybr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:10:
Iemand nog tips of verbeteringen?

In de loop van deze week wil ik het volgende team kopen, https://www.futbin.com/19/squad/4692303

Budget 3,3 miljoen
Untradeble, Zlatan, Rooney, Mahrez SIF en Lucas POTM.
Varane wisselen met ramos voor de chem

• Jack_Mojo
  • Nu online
bvbal79 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:58:
[...]

En ik maar de hele tijd dubbel klikken om de bal naar de grond te koppen...waarom maken ze het allemaal zo moeilijk :)
Moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook kwijt ben hoor. Een voorzet kan je geloof ik al op minimaal 5 manieren doen (de L1 plus A meegerekend).

• roybr
  • Laatst online: 18-01-2025
Harribo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Varane wisselen met ramos voor de chem
Thnx. Wil starten in een 4-2-2-2 formatie waarbij iedereen op full chem start ( muv Walker 8 chem).

• Maichel
AntraXxX schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:00:
[...]

Dat is cheaten wel :)

Jack_Mojo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook kwijt ben hoor. Een voorzet kan je geloof ik al op minimaal 5 manieren doen (de L1 plus A meegerekend).
plus A....nu ben ik het helemaal kwijt....

• Hassiebassie
Heel veel mensen kiezen Alex Sandro boven Marcelo. Sandro is vooral verdedigend en Marcelo is meer aanvallend.

Mensen die beide gebruikt hebben en nog tips hebben? :)

Zit namelijk te denken om de achterhoede van mijn serie A team om te zetten naar die van Real Madrid...
Pagina: 1 ... 133 ... 200 Laatste