Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:47:
Ligt het aan mij of hebben jullie dit ook, ik heb nu ongeveer 10/12 keer meegedaan aan de WL en ik eindig altijd in goud 2. Soms start ik 5-0 of bijvoorbeeld 0-5 maar toch eindig ik altijd met 17 wins, soms met twee wedstrijden over maar soms komt het ook op de laatste aan. Heb ook wel is gehad dat ik er 5 van de laatste 6 wedstrijden moest winnen om 17 winst te halen en dat lukt dan ook gewoon. Ik heb het idee dat EA je gewoon laat eindigen waar je thuis hoort of ligt dat aan mij of hebben jullie dat ook? Soms sta ik 15-9 en hoop ik op goud 1 maar ik verlies dan gewoon 5 keer op rij en weet dan al dat ik die laatste twee win. Heb dan mijn twijfels of dat echt met matchmaking te maken heeft.
Dit klinkt wel heel herkenbaar. Had zelf deze WL een ongekend goede start van 8-0, maar uiteindelijk ben ik weer in Goud 2 beland. Het is ook vaker omgekeerd, dat ik slecht begin, maar vervolgens tegen mindere tegenstanders speel en de slechte start kan rechttrekken. Soms heb ik een uitschieter naar boven of beneden met Goud 1 of Goud 3, maar niet verder dan dat.
Zelf zie ik het wel als een goed teken dat de matchmaking van EA wel goed op orde is, dat je telkens rond dezelfde rank uitkomt. Het is wel zo dat het niveau van de tegenstander best wel kan verschillen van wedstrijd tot wedstrijd, maar om een perfecte match qua tegenstander te vinden lijkt me ook lastig, zeker aan het begin van de WL als er nog weinig wedstrijden zijn gespeeld.
Ik denk dat de enige manier voor mij om een beter resultaat te halen is een dikke icon te packen en dan het hele team te kunnen upgraden. Want merk dat ik het vaak afleg tegen teams die gevuld zijn met icons, POTM spelers en / of CR7's. Ze lijken het spelen even goed of zelfs minder dan mezelf te beheersen, maar puur doordat hun spelers eerder bij de bal zijn, cruciale duels winnen of ballen binnenschieten die mindere spelers op de paal, lat of naast had geschoten, ze toch de winst tegen me pakken.