Mod sluit topic nadat hij het zelf derailed

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ben er nu een beetje moe van aan het worden.. Elke keer als ik een topic zie waar mods in praten, is het vaak (niet altijd) constructief vanuit zowel de members, als de moderators. Echter nu zie ik een topic waar mijn nekharen toch van overeind gaan staan.

Tweakers, waar ben je mee bezig?

Floppus derailed het gehele topic gelijk met;
Voordat we het gaan hebben over waar wij mee bezig zijn; wanneer worden de gedupeerden die je met dit account maakte terugbetaald?
Mensen reageren daar terecht op (ik ook) met de vraag waarom dat nodig is. Wat is zijn reactie?
Goed, blijkbaar is het niet mogelijk terug ontopic te gaan. Dan breien we er een einde aan. Je bent hoe dan ook damned if you do, damned if you don't.
Meneer haalt het hele topic onderuit en gaat gigantisch off topic, en gaat daarop gelijk in de aanval. Iets wat ik niet echt netjes vind, reageer normaal, of reageer gewoon 5 minuten later. Maar goed, daar gaat het niet geheel om. Het gaat erom dat een mod acties uithaald die anderen niet mogen (wat compleet terecht is), en dan anderen de schuld geven dat het topic fout gaat.

Uiteraard heb ik het topic gereport, echter heb ik het gevoel dat het geen nut gaat hebben.

Maar even eerlijke vraag, is dit een normale gang van zaken? En graag had ik van iemand anders een reactie gehad dan Floppus.

En een verzoek, als je dan zelf een topic over kritiek op jou sluit.. zeg dan waar het heen moet, nu komt het heel erg over van "Ik wil het hier niet over hebben, veel succes!"

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 29-07-2018 20:23 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Los van de manier waarop het gegaan is heeft Floppus wel een punt. We zien dus dat een oplichter een nieuw account aanmaakte om te zeuren over iets waar al 100 keer over gepraat is. HlpDsk en de overname erbij betrekken was ook al zo zinloos want zo blijven we in cirkels praten. Op een gegeven moment zijn dat soort discussies gewoon klaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat account is uit 2016 dus nieuw om dat betreffende topic aan te maken klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
XWB schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:34:
Los van de manier waarop het gegaan is heeft Floppus wel een punt. We zien dus dat een oplichter een nieuw account aanmaakte om te zeuren over iets waar al 100 keer over gepraat is. HlpDsk en de overname erbij betrekken was ook al zo zinloos want zo blijven we in cirkels praten. Op een gegeven moment zijn dat soort discussies gewoon klaar.
Mee eens, maar laten we eerlijk zijn. Een member wordt door de mods (terecht) aangesproken als hij iets derailed.

Floppus doet het? "Ik sluit het topic omdat ik het zelf derail en ik dit niet leuk meer vind!" beetje jammer..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dat topic en verloop geen schoonheidsprijs verdient daar zal iedereen het over eens zijn. Dat een oplichter met een nieuw account zo lang onder de radar blijft zie ik ook graag anders. De wijze waarop een oplichter benaderd wordt wordt per geval gekozen en achter de schermen werkte vorige keer niet. Maar goed, het leek op dat moment handig om met 1+1 contact te krijgen en duidelijk te maken waarom TS wellicht niet lang zou deelnemen. Het liep zoals gewoonlijk niet als gepland.

In ieder geval is er een schoon topic voor inhoudelijke discussie. Ik wil wel meegeven dat de eindeloze herhaling in bashtopics door een selecte groep inderdaad niet voortgezet gaat worden. Wij als crew worden daar ook geen betere crew van, daar worden we vooral verdrietig en boos van omdat we ons onheus bejegend voelen.

Ik wil kijken of er een live sessie op te zetten is, omdat dat vaak beter werkt. Wellicht is dat een uitweg uit de cirkel. Maar dat is mijn beslissing niet.

Er zal in ieder geval iets anders gevonden moeten worden. Gaat live niet, dan wordt het wellicht zeer strikt topics in banen houden. Dan gaat dat ook weer niet leuk gevonden worden, maar misschien is het dan tijd met een aantal mensen te gaan praten of ze nog wel op Tweakers thuis zijn.

Maar laten we niet op zaken vooruitlopen.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Om nog maar te zwijgen van die rant in de sluitmessage, waarbij en passant nog dreigende woorden worden gesproken ook. @Verwijderd steekt de lont in het kruitvat, bekijkt een paar uur later de ravage en geeft een zelf gedefinieerd kliekje schoppers de schuld alvorens hij ze vriendelijk verzoekt permanent de aftocht te blazen.

Met alle respect Floppus, maar dat spelletje gaan we ook niet meer spelen.

Onheus bejegend? Je maakt een grapje toch zeker? En alweer het dreigement voor permanente aftocht. Is dat nou nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 29-07-2018 21:04 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
@Verwijderd ik wil je graag bedanken dat je wil toegeven dat het niet de meest nette manier was.

Wat ik wel jammer blijf vinden is wat @FirePuma142 al aangeeft, dat jij anderen lijkt de bschuldigen van een off topic topic, terwijl je dit zelf opstart.

Over het feit dat er bash topics zijn? Ja dat is rot, het is niet te voorkomen, zeker niet met hoe druk Tweakers is. Je kan niet alleen maar blije mensen krijgen.
Ik zou zeggen, wees trots op je als crew wel kan bereiken, dat is namelijk een stuk meer dan de minieme groep klagers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:01:
Om nog maar te zwijgen van die rant in de sluitmessage, waarbij en passant nog dreigende woorden worden gesproken ook. @Verwijderd steekt de lont in het kruitvat, bekijkt een paar uur later de ravage en geeft een zelf gedefinieerd kliekje schoppers de schuld alvorens hij ze vriendelijk verzoekt permanent de aftocht te blazen.

Fijne samenvatting, lekker kort ook! d:)b

...je vergeet alleen het stukje in het midden waar Floppus, ikzelf en een paar andere users meermaals tevergeefs hebben getracht om het topic weer constructief te krijgen maar waarin een aantal users het nodig vond om door te blijven gaan waardoor niemand iets aan het topic had.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:01:

Dit, is precies wat we vanaf hier niet meer gaan zien. De crew doet beheer en probeert dingen in banen te leiden. Daar worden ongetwijfeld fouten bij gemaakt, maar als bezoekers menen te kunnen gaan stellen wat wel en niet gebeurt dan is daar de deur.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb het even doorgelezen, en het valt me op dat de mods de boel inderdaad verdedigen met whataboutisms en anekdotisch bewijs.
Jammer en raar. Volgens mij is de kritiek ten eerste gericht aan de redactie, niet aan de mods. Ten tweede, kritiek is niet iets waar je noodzakelijk tegen moet vechten. Je kunt het ook accepteren voor wat het is, erover nadenken en er wel of niet iets mee doen.
Een simpel "we lezen mee" was genoeg geweest en vragen hoeven wat mij betreft niet noodzakelijk beantwoord te worden, de mods hoeven ten slotte geen verantwoording af te leggen aan ons over wat de redactie doet.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:04:
Het is altijd de schuld van de crew. De users zijn roependen in de woestijn :'(
In deze casus zal het ongeveer 51% crew en 49% users zijn geweest ;)
Ik denk dat het topic anders was verlopen als Floppus die onzettende (terechte blijkt) rant niet had neergezet. Dan waren die 4 pagina's gevuld met betogen en linkjes en tips en whatever. Maar goed we doen niet aan vingertje wijzen hier, beide partijen zijn schuldig including yours truly :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Doen ze zo vaak, so be it. Zij hebben die rode naam en dus meer macht, zo werkt het in de echte wereld ook.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DirtyBird schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:05:
Ten tweede, kritiek is niet iets waar je noodzakelijk tegen moet vechten.
Dat deed ook niemand? :? Ik heb zelfs meermaals opgeroepen om ontopic verder te gaan en last I checked was het een topic vol met kritiek.
Een simpel "we lezen mee" was genoeg geweest en vragen hoeven wat mij betreft niet noodzakelijk beantwoord te worden, de mods hoeven ten slotte geen verantwoording af te leggen aan ons over wat de redactie doet.
De redactie komt vast wel met een antwoord maar in het weekend (en ook nog eens in de vakantieperiode) is de kans daarop behoorlijk laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

YoshiBignose schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:07:
Doen ze zo vaak, so be it. Zij hebben die rode naam en dus meer macht, zo werkt het in de echte wereld ook.
Ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd. Maar ik ga er vanuit dat dit soort beslissingen (uiteindelijk) niet enkel door 1 mod worden besloten toch?

Ik denk niet dat het een machtspositie is. De mods hebben al eens aangegeven dat ook medewerkers geen robots zijn en ook die mindere kwaliteit artikelen af kunnen leveren en fouten maken.

Dat iemand er kritiek op heeft snap ik, maar op een gegeven moment is het punt wel gemaakt en heeft er over doorramen geen zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Sorry maar Floppus was niet de enige die het topic heeft doen "ontsporen" en zeker niet de enige die het weer recht probeerde te trekken. Had hij zijn bek niet open gedaan had ik het wel gedaan want ik ken die oplichter ook beter dan ik zou willen.
Dat was dan off topic en daarvoor had je dan, ik trek de modschoenen aan, een ander topic voor moeten openen. Ook de mods hadden je daar dan op gewezen. Blijkbaar mogen zij, want zo lijkt het nu, gigantisch off topic gaan, een topic (mede) laten ontsporen en vervolgens sluiten. Dat spelletje is oneerlijk want ik heb geen "sluit topic" knopje waarna ik nog even een sluit bericht of rant plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:05:
[...]

Dit, is precies wat we vanaf hier niet meer gaan zien. De crew doet beheer en probeert dingen in banen te leiden. Daar worden ongetwijfeld fouten bij gemaakt, maar als bezoekers menen te kunnen gaan stellen wat wel en niet gebeurt dan is daar de deur.
True, maar ligt er ook aan hoe de feedback naar binnen wordt geschoven (open deur duh). Juist de gebruikers zijn een belangrijke spil op GoT (Oke, natuurlijk heb je mods en admins nodig om de orde te bewaren). De feedback op het FB artikel had misschien anders gesteld kunnen worden. Maar was imho wel rechtmatig. Stel nou dat een andere user (Zonder dus een foei verleden) dit terecht aankaarte, was daar dan iets mee gebeurd?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:11:
[...]

Dat was dan off topic en daarvoor had je dan, ik trek de modschoenen aan, een ander topic voor moeten openen. Ook de mods hadden je daar dan op gewezen. Blijkbaar mogen zij, want zo lijkt het nu, gigantisch off topic gaan, een topic (mede) laten ontsporen en vervolgens sluiten. Dat spelletje is oneerlijk want ik heb geen "sluit topic" knopje waarna ik nog even een sluit bericht of rant had geplaatst.
Nou zie ik dit al voor de zoveelste keer herhaald worden maar ik heb nou toch echt al meerdere keren gezegd dat we meermaals hebben opgeroepen om weer ontopic te gaan en dat gewoon niet gebeurde. Je kan je verhaal blijven herhalen zoveel je wil, dat verandert er niks aan dat we na die actie een poging hebben gedaan om ontopic te blijven en dat gewoon niet mogelijk bleek te zijn. Dat kun je toch echt Floppus niet verwijten.

Even voor de goede orde, elke vorm van publiekelijk aanspreken heeft ongeveer evenveel potentie om een topic offtopic te trekken als dit. Elke modbreak, elke post met "instructies" van een crewlid. Dat was hier niet anders dan anders en toch bleek het voor sommigen toch echt te veel om daarna weer gewoon ontopic verder te gaan.

Kunnen we nu ophouden met steeds dezelfde dingen roepen zonder überhaupt in te gaan op de andere kant van het verhaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:05:
[...]

Ik denk juist dat het door niemand spelen van dat spelletje in het voordeel van elke gebruiker op Tweakers is. Crew en user gelijk, zo simpel is het.
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Nou zie ik dit al voor de zoveelste keer herhaald worden maar ik heb nou toch echt al meerdere keren gezegd dat we meermaals hebben opgeroepen om weer ontopic te gaan en dat gewoon niet gebeurde. Je kan je verhaal blijven herhalen zoveel je wil, dat verandert er niks aan dat we na die actie een poging hebben gedaan om ontopic te blijven en dat gewoon niet mogelijk bleek te zijn. Dat kun je toch echt Floppus niet verwijten.
Juist wel, daar zit het meningsverschil. Je kunt in de praktijk niet een beerput opengooien en vervolgens iedereen vragen die te negeren. Iedereen die het topic opent komt dezelfde beerput tegen. Ik zou denken dat ervaren crew dat verschijnsel inmiddels ook wel kent.

[ Voor 43% gewijzigd door FirePuma142 op 29-07-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

[...]

Even voor de goede orde, elke vorm van publiekelijk aanspreken heeft ongeveer evenveel potentie om een topic offtopic te trekken als dit. Elke modbreak, elke post met "instructies" van een crewlid. Dat was hier niet anders dan anders en toch bleek het voor sommigen toch echt te veel om daarna weer gewoon ontopic verder te gaan.

Kunnen we nu ophouden met steeds dezelfde dingen roepen zonder überhaupt in te gaan op de andere kant van het verhaal?
Misschien een gek idee, maar waarom worden niet de personen aangepakt ipv iedereen de dupe laten zijn door de topic te sluiten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
Jeetje zeg, we hebben toch allemaal een portie gezond verstand hier. Wijs hem op de off-topic zinloze rant en ga verder met je leven (=weer back ontopic). Maar nee, we moeten altijd maar blijven hangen, hameren en zeiken totdat het kleigooien wordt.

Iedereen die erop gereageerd heeft en op bleef reageren is gewoon (net zo) fout.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
Mensen.. @Verwijderd heeft een goede reactie gegeven die duidelijk en goed was. Je kan nog verder zeuren, maar daar is dit topic niet voor.

Waar mods bezig zijn, worden soms fouten gemaakt. En ja, daar kan je ze op wijzen, echter doe dat wel op de volgende manier:

1.) Constructief
2.) Objectief
3.) Duidelijk

Kan je een van de 3 niet? Doe het dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

Lees jij wel eens reacties? Ik zeg toch dat het aan beide partijen lag? Dat topic liep uit op een crew vs users gevecht doordat er onterecht een opmerking over de TS was geplaatst die A: niets te maken had met de discussie en dus off topic was en B: ervoor zorgde dat de gehele sfeer naar beneden ging. Daarnaast was het geen mod of crew die sprak maar Floppus de user die wat inside informatie had (geen gebruik van de modbreack tag bijvoorbeeld) en dit neerzette.

Op dat bericht werd door iedereen, inclusief mijzelf, op gereageerd dat dit totaal geen meerwaarde had in dat topic.
Dat werd dan zo'n heen en weer discussie puur omdat het onredelijk is een TS op zo'n onvolwassen en lage manier onderuit te halen. Dat die beste man weigerde op DM's te reageren staat totaal los van dat topic en/of de mening die er in verkondigd werd.

Iets met actie = reactie en dan is het erg lastig om het topic wat op zo'n achterlijke manier gekaapt werd recht te trekken. Want de eerste pagina's gaan eenmaal over de TS en zijn verleden.

Dit had in mijn ogen echt anders opgepakt moeten en kunnen worden en hier kunnen we alleen maar van leren? Toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:16:
[...]

Juist wel, daar zit het meningsverschil. Je kunt in de praktijk niet een beerput opengooien en vervolgens iedereen vragen die te negeren. Iedereen die het topic opent komt dezelfde beerput tegen. Ik zou denken dat ervaren crew dat verschijnsel inmiddels ook wel kent.
Je doet nou net alsof het voor de rest van de gebruikers niet relevant was om te weten dat degene die zo hard zit te klagen over dingen die Tweakers onwaardig zouden zijn zélf Tweakers onwaardig was.
Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:21:
[...]

Lees jij wel eens reacties?
:z

Als je zo begint lees ik deze ene reactie in elk geval niet. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het heeft niet veel zin om hier nog een keer over te gaan discussiëren. Op de werkvloer ben je het ook niet altijd eens met een beslissing van de directie, maar je hebt dat toch maar te respecteren.
Relativeer het allemaal eens, geeft een heel andere blik op beslissingen. Als je leiding geeft, zul je af en toe ook vervelende beslissingen moeten nemen. Iedereen dan tevreden houden is een hele kunst.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:22:
[...]

Je doet nou net alsof het voor de rest van de gebruikers niet relevant was om te weten dat degene die zo hard zit te klagen over dingen die Tweakers onwaardig zouden zijn zélf Tweakers onwaardig was.

[...]

Prima maar dan ben jij toch echt raar bezig. Bijna kinderachtig.. Maar goed, het is natuurlijk veel makkelijker met de banhamer te slaan en met de scepter te zwaaien en een topic te sluiten dan eens tot 10 te tellen, te reageren en dan te kijken of het nog anders en beter kan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
tweakduke schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:23:
Het heeft niet veel zin om hier nog een keer over te gaan discussiëren. Op de werkvloer ben je het ook niet altijd eens met een beslissing van de directie, maar je hebt dat toch maar te respecteren.
Relativeer het allemaal eens, geeft een heel andere blik op beslissingen. Als je leiding geeft, zul je af en toe ook vervelende beslissingen moeten nemen. Iedereen dan tevreden houden is een hele kunst.
compleet irrelevant, Floppus heeft aangegeven dat het niet handig was. Dus je reactie raakt kant noch wal. Topic kan gewoon in principe gesloten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het is irrelevant. Het gaat om het argument zelf, niet om de boodschapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05

DirtyBird

Praktiserend denker

NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:10:
[...]

Dat deed ook niemand? :? Ik heb zelfs meermaals opgeroepen om ontopic verder te gaan en last I checked was het een topic vol met kritiek.

[...]

De redactie komt vast wel met een antwoord maar in het weekend (en ook nog eens in de vakantieperiode) is de kans daarop behoorlijk laag.
Jawel, reacties als "deze kritiek is er altijd" en "vroeger waren er slechtere artikelen" zijn naar mijn idee wel verdedigend. En ik neem het, nogmaals, redactie en mods niet kwalijk als ze niet inhoudelijk reageren of helemaal niet reageren omdat het weekend is for that matter.
Ik denk alleen dat het ontspoord is doordat er wel een wij vs. zij sfeertje ontstond.
Mijn advies zou dan ook zijn om niet inhoudelijk te reageren in de rol van mod of crew en aan te geven dat de kritiek gelezen wordt en dat er wellicht in de toekomst wat mee gedaan wordt. Je legt het ten slotte uiteindelijk moreel gezien snel af omdat het veel makkelijker is om te klagen dan op te lossen. Ik bedoel daarmee niet dat ik het eens of oneens ben met de kritiek, dat is namelijk in dit topic niet aan de orde.
Maar kortom; bij kritiek of advies (dus ook bij deze ;) ), zeg gewoon "bedankt, we gaan ernaar kijken" ipv met "jamaar..."-reacties te komen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
corset schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:27:
[...]

compleet irrelevant, Floppus heeft aangegeven dat het niet handig was. Dus je reactie raakt kant noch wal. Topic kan gewoon in principe gesloten worden.
De meeste zien wel in dat het erom gaat hoe je iets brengt en wat voor reactie je daarop krijgt. Dat wou ik ermee zeggen dat beslissingen nemen en daar iedereen mee tevreden houden, echt niet altijd makkelijk is. Voor mij had Floppus en de andere mods hier zich hierover niet te hoeven verdedigen. Het is duidelijk dat het niet handig was. Zand erover en weer vrolijk tweakeren :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:28:
[...]

Het is irrelevant. Het gaat om het argument zelf, niet om de boodschapper.
Ben ik niet met je eens.
DirtyBird schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:35:
Maar kortom; bij kritiek of advies (dus ook bij deze ;) ), zeg gewoon "bedankt, we gaan ernaar kijken" ipv met "jamaar..."-reacties te komen.
Ik vind het zinniger om inzicht te bieden in wat we er daadwerkelijk van vinden. Wat jij voorstelt is inderdaad wat heel veel bedrijven doen maar ik vind dat zo nietszeggend. "We horen je en we gaan ernaar kijken" en vervolgens hoor je er nooit meer iets van. Dan heb ik liever een inhoudelijke reactie met het risico dat het soms een beetje fel wordt dan dat we zo'n saaie instantie worden die heel veel roept maar niks zegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset
Nogmaals mensen.. stop erover, Floppus heeft netjes antwoord gegeven, topic kan dicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Eindconclusie:
De TS van "Tweakers, waar ben je mee bezig?" had een punt.
Echter, de TS van dat onderwerp bleek een oplichter te zijn. Toen ging de discussie even fout, mede door een moderator. Ik heb ook wel eens last gehad van een moderator, één die even zijn macht moest tonen. En inderdaad, op TN heeft hij macht en ik niet. Daar moet je rekening mee houden.
Modereren is mensenwerk, moderators zijn ook gewoon mensen, hou dat in gedachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat we eigenlijk nodig hebben zijn checks and balances, en behalve plekken waar we 'feedback' kunnen geven zijn die er niet. De topics waarin specifieke mods worden aangesproken op hun gedrag kunnen door diezelfde mods gesloten worden. Laat ik het zo zeggen: als er een overheid op deze manier gestructureerd was zou dat beschuldigd worden van dictatoriale praktijken.

Wat dit op zou kunnen lossen is een stemsysteem waarmee repetetive offenders simpelweg hun modstatus kwijtraken ( te stemmen door de users.) Dat gaat echter niet gebeuren, want dit forum bestaat niet voor zijn gebruikers.

Op een gegeven moment doen de 'we zijn ook maar mensen' het niet meer. Ja, we zijn allemaal mensen, maar mensen worden geacht van hun fouten te leren. Als een mod ( en hiermee wijs ik op niemand specifiek: als je je aangesproken voelt dan is dat jouw eigen ding) constant hetzelfde gedrag blijft vertonen maar wel steeds halfhartige excuses maakt, dan moet hij zich afvragen of hij dit soort werk wel wil doen, maar vooral ook waarom hij het eigenlijk überhaupt doet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:24:
Tja, wat we eigenlijk nodig hebben zijn checks and balances, en behalve plekken waar we 'feedback' kunnen geven zijn die er niet. De topics waarin specifieke mods worden aangesproken op hun gedrag kunnen door diezelfde mods gesloten worden. Laat ik het zo zeggen: als er een overheid op deze manier gestructureerd was zou dat beschuldigd worden van dictatoriale praktijken.
Tweakers is dan ook helemaal geen democratie en pretendeert dat ook niet te zijn. Om de simpele reden dat er dan geen banner meer verkocht zou worden en veruit de meeste mensen liever gewoon helemaal geen regels zouden hebben. Dan zit je dus met een site die niet kan renderen en die bovendien bezoekers van niveau wegjaagt, maar hey: je bent wel mooi democratisch bezig in die drie weken voordat je failliet bent.
Wat dit op zou kunnen lossen is een stemsysteem waarmee repetetive offenders simpelweg hun modstatus kwijtraken ( te stemmen door de users.) Dat gaat echter niet gebeuren, want dit forum bestaat niet voor zijn gebruikers.
Sorry, maar wat een onzin. Waar bestaat het forum wél voor dan? Op het forum wordt nergens direct winst gemaakt, het is gewoon een stukje community building. Gerund voor users, door users. Ik krijg hier niet voor betaald, ik ben crewlid vanwege een passie voor het forum een ben daar 13 jaar geleden als gewone gebruiker in gerold.

Nogmaals, Tweakers is er wél voor zijn gebruikers maar is geen democratie en zal dat ook nooit worden. Als je dat allemaal maar klote vindt kan ik niet anders dan je adviseren om een site te vinden die wél op de door jouw gewenste manier gerund wordt. Ik denk dat je het daar heel erg moeilijk mee gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:38:
[...]

Tweakers is dan ook helemaal geen democratie en pretendeert dat ook niet te zijn. Om de simpele reden dat er dan geen banner meer verkocht zou worden en veruit de meeste mensen liever gewoon helemaal geen regels zouden hebben. Dan zit je dus met een site die niet kan renderen en die bovendien bezoekers van niveau wegjaagt, maar hey: je bent wel mooi democratisch bezig in die drie weken voordat je failliet bent.

[...]

Sorry, maar wat een onzin. Wat bestaat het forum wél voor dan? Op het forum wordt nergens direct winst gemaakt, het is gewoon een stukje community building. Gerund voor users, door users. Ik krijg hier niet voor betaald, ik ben crewlid vanwege een passie voor het forum een ben daar 13 jaar geleden als gewone gebruiker in gerold.

Nogmaals, Tweakers is er wél voor zijn gebruikers maar is geen democratie en zal dat ook nooit worden. Als je dat allemaal maar klote vindt kan ik niet anders dan je adviseren om een site te vinden die wél op de door jouw gewenste manier gerund wordt. Ik denk dat je het daar heel erg moeilijk mee gaat krijgen.
Ik vind je reactie niet zo interessant ;) Ik hoop slechts dat je jezelf de vraag stelt waarom je dit doet en daar goed over nadenkt. Er is namelijk geen enkele mod die ook maar op enige manier laat blijken hier het kleinste spoortje plezier in te hebben. Goodnight!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als iedereen nu eens start met op een manier te discussiëren zoals je zelf ook benaderd wil worden. Natuurlijk niets mis met een stevige discussie maar ik kan me niet voorstellen als men bij elkaar aan tafel zit dat het ook op deze manier was gegaan..
Van achter een pc met tekst discussiëren dat zorgt is mijn ervaring echt voor een andere sfeer dan in Real Life als het over blijkbaar beladen onderwerpen gaat.
Het op de persoon spelen of agressief/te negatief iemand aanspreken zal dan milder zijn.

Zal ook echt een stuk constructiever zijn, de vibe van mods vs users die ontstond volgens sommigen zal nooit de bedoeling zijn geweest.
Soms even 10min afkoelen zou voor meerdere personen niet verkeerd zijn(spreek uit ervaring bij mezelf).

Aller belangrijkste niet vergeten, we zijn allemaal maar mensen en gelijkwaardig los van een mod status of geen mod status. Behandel een ander hoe je zelf ook behandeld wil worden,iedereen maakt fouten, zelfs mods zijn mensen.

My 2 cents Welterusten!

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 30-07-2018 01:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

corset schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:48:
Nogmaals mensen.. stop erover, Floppus heeft netjes antwoord gegeven, topic kan dicht :)
Had je niet beter via DM contact kunnen opnemen met Floppus en daar zijn antwoord kunnen krijgen?

Nu is er wéér een topic waar iedereen los kan gaan over dit onderwerp. Laat het rusten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:03:
[...]

Fijne samenvatting, lekker kort ook! d:)b

...je vergeet alleen het stukje in het midden waar Floppus, ikzelf en een paar andere users meermaals tevergeefs hebben getracht om het topic weer constructief te krijgen maar waarin een aantal users het nodig vond om door te blijven gaan waardoor niemand iets aan het topic had.
Beste @NMe,

Ik kan mij gisteren een ander verloop van het topic herinneren. Hierbij hielden een medetweaker en ik zelf een naar eigen zeggen redelijk ontopic betoog over interne audits bij tweakers die óf ondermaats zijn, óf gewoon absent zijn. Niet alleen heb jij niet de moeite genomen om de posts te lezen, maar had kennelijk het doel voor ogen om al het kritiek het bloed uit de ogen te slaan als een persoonlijke vendetta, ondanks aansturen van mij waarop ik jou heb gewezen dat je de clou mistte en wellicht de posts tussen mijn medetweaker en eigen persoontje eventjes opnieuw kan lezen. Dit liep dus ook helemaal uit de klauwen.

Nu zie ik de volgende dag dat juist over dat topic en het vervolg een nieuw draadje is gemaakt. En of all the people and crewmembers, kom jij hier nu zonder enige zelfreflectie verkondigen dat de messias NMe heeft getracht de boel te redden en ontopic te houden?

Gezien dit over de moderatie gaat van dat topic, lijkt mij dit ook het juiste topic hiervoor.

Wat vind jij hier nu zelf van? Want hoewel we allemaal fouten maken - of laat ik het anders benoemen, aanvankelijk zijn voor bijsturing middels feedback, merk ik alsnog geen lessons learned in de wijze van reageren in het verloop van dit topic. Je gaat nog steeds volle mep tegen alles en iedereen in.
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:10:
[...]

[...]

Hier ook. Que? Neen, sterker nog, een lichte beschouwing tussen twee tweakers - wel ontopic - werd totaal ontwricht omdat jij dit als een directe aanval beschouwde. Dit had voor jullie een stukje feedback kunnen zijn als 3rd party die buiten die beschouwing hadden gestaan. Neen, jij kiest ervoor -ondanks de duidelijke context - dit als een persoonlijke aanval te zien tegen het tweakers platform en alles dat het omhelst, én kiest er vervolgens voor om hier vol tegen in te gaan. Enige sturing om toch die posts even opnieuw te lezen waren aan jan met de korte achternaam bestemd. En daarop kreeg jij inderdaad kritiek.
[...]

Wat. Totaal blind voor jouw rol gisteren. No added value, niets. En dat ondanks dat degene die aangesproken wordt heeft toegegeven dat het inderdaad niet gegaan is zoals het had gemoeten, en er nu enige nuance is dat beide kanten duidelijk zijn. Maar jij bent nog steeds roomser dan de paus, If you are not with us, you are against us.
[...]

[...]

En als klap op de vuurpijl :X

Lieg je nu tegen jezelf, of tegen ons? Wie houd jij hier nu voor de gek dan? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
NMe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:38:
[...]

Sorry, maar wat een onzin. Waar bestaat het forum wél voor dan? Op het forum wordt nergens direct winst gemaakt, het is gewoon een stukje community building. Gerund voor users, door users. Ik krijg hier niet voor betaald, ik ben crewlid vanwege een passie voor het forum een ben daar 13 jaar geleden als gewone gebruiker in gerold.
If you pay peanuts....

Als je niets nuttigs te melden hebt, kan je beter gewoon je mond dicht houden en alleen via je neus ademen

[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 30-07-2018 12:31 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Even een serieuze vraag tussen al dat wellus nietus postings:
Ik heb wel eens gezien in een topic dat ontspoorde, dat een mod er een speciaal nieuw topic voor creerde om daar verder off topic van het initiele topic door te "discussieren". Dit zodat het topic weer ontopic ging. Waarom is dat deze keer niet gedaan? Wellicht een idee voor een volgende keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Daar ben ik het niet mee eens...Genoeg gratis/goedkope dingen in de wereld van top kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een stemsysteem :? Tweakers is geen democratie. Oftewel:
tweakduke schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:23:
Op de werkvloer ben je het ook niet altijd eens met een beslissing van de directie, maar je hebt dat toch maar te respecteren.
^^

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:58:
Ik vind je reactie niet zo interessant ;)
FlowSnake schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:01:
Lieg je nu tegen jezelf, of tegen ons? Wie houd jij hier nu voor de gek dan? 8)7
Weten jullie wat? "Bedankt voor je feedback. We gaan ernaar kijken."

* NMe out.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
Dat kun je toch echt Floppus niet verwijten.
Jawel.. Hij maakt het zelf off topic.

Stel je voor dat een member dat had gedaan, en 3 post later "zullen we weer on topic" was dan de member ook compleet onschuldig?

Floppus heeft zelf! al aangegeven dat het anders had gemoeten, dan moet jij nu niet opeens met tegenstrijdige opmerkingen gaan komen.

We zijn van een reactie van de mod in kwestie (die overigens gewoon duidelijk en helder was) gegaan naar een andere mod die zich in verschillende bochten wringt om gelijk te halen.

Maar goed, hier gaan we niet uitkomen. 1 Mod heeft al netjes aangegeven "Dit hadden we anders aan moeten pakken", laten we daar maar bij houden. Jammer dat anderen dat niet willen lezen en gelijk eigen verklaringen hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jouw beschuldigingen geven aan dat je duidelijk niet inziet hoe de structuur van Tweakers in elkaar zit. En dat is niet erg, want jij werkt hier niet, maar ga dan ook niet autoritair jouw mening lopen verkondigen.

Jouw vergelijking met een dictatuur loopt natuurlijk compleet mank. In een dictatuur is één persoon degene die alles bepaald. Iets wat totaal niet het geval is bij Tweakers. Ik betwijfel of het zin heeft, maar hier even de hiërarchische structuur:

Modjes worden beoordeeld door de Administrators, Administrators worden beoordeeld door de Communitymanager, de Communitymanager wordt beoordeeld door het Management Team van Tweakers, wat weer beoordeeld wordt door de Directeur. En zo kan ik nog wel even doorgaan tot het Raad van Bestuur van de Persgroep.

Als er iemand dus niet functioneert, dan zijn daar dus genoeg methodes voor om dat te corrigeren. En dat doen wij ook.

Als ergens niet gecorrigeerd wordt, waar jij van mening bent dat dat wel moet, is niet per definitie het systeem fout, maar misschien is het wel jouw mening die fout is.
Weer 2 compleet verkeerde stellingen.

1: Dit gaan we dus echt niet doen. Hierboven heb ik je duidelijk gemaakt dat er genoeg checks en beoordelingslagen zijn. Dus dit gaan we natuurlijk niet overlaten aan de users. Stel je voor dat de burgers ook mogen bepalen of een politieman/vrouw zijn werk wél of niet goed doet. Nee, daarvoor is zijn leidinggevende, de korpschef en uiteindelijk de minister van Justitie en Veiligheid.

2: Grootste onzin. Dit is juist een forum voor en door gebruikers. En als je niet met argumenten komt waarom jij dat van mening bent dat dit forum niet meer voor de gebruiker is, is jouw opmerking niets meer dan stemmingmakerij.

Zodra de moderators en/of admins merken dat de gebruiker iets wilt, luisteren wij daar altijd naar en doen daar ook geregeld iets mee. Dat is heel duidelijk te merken aan het feit dat de laatste jaren de topics over leasebakken, persoonlijke financiën, hypotheken en bijvoorbeeld cryptocurrency heel hard lopen. Iets waar wij vroeger weinig aandacht voor hadden (want toen zaten we met ze alleen met ons hoofd in de computerkast).
Op een gegeven moment doen de 'we zijn ook maar mensen' het niet meer. Ja, we zijn allemaal mensen, maar mensen worden geacht van hun fouten te leren. Als een mod ( en hiermee wijs ik op niemand specifiek: als je je aangesproken voelt dan is dat jouw eigen ding) constant hetzelfde gedrag blijft vertonen maar wel steeds halfhartige excuses maakt, dan moet hij zich afvragen of hij dit soort werk wel wil doen, maar vooral ook waarom hij het eigenlijk überhaupt doet.
Zoals hierboven reeds 2x aangegeven, zijn er genoeg beoordelingslagen. Als jij dat niet wilt inzien, of als jij het er niet mee eens bent, dan kan je proberen om met ons in discussie te gaan en ons te overtuigen van jouw mening. Maar doe dat dan met argumenten en feiten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Maar even samenvattend:

1: Endless_Death komt met een rant naar Tweakers waarin hij bepaalde dingen wilt bespreken. Bepaalde punten zijn bespreekbaar, maar haalt hier bijvoorbeeld ook de Persgroep en HlpDsk bij. Daarmee geeft hij aan dat hij de feiten niet echt op orde heeft. Hij heeft bepaalde aannames gedaan die niet correct zijn. Die moeten dat ook gecorrigeerd worden.
2: Floppus reageert off-topic, maar geeft duidelijk aan dat deze meneer geen recht van spreken heeft. Compleet mee eens. Wij dulden geen oplichters op ons platform en bieden wij al helemaal geen podium.
3: De discussie blijft off-topic, ondanks pogingen tot sturing (en het feit dat Floppus off-topic gaat, geeft de andere users geen recht om dat dan ook maar te doen).
4: Floppus sluit het topic, omdat het topic is ontspoord en niet meer terug ontopic te krijgen is.
5: Floppus geeft aan de het mogelijk anders had gekund.

Klaar :)

Voor gefundeerde feedback (behalve als je een oplichter bent): Inhoudelijke feedback artikelen FrontPage

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:24:
[...]

1: Dit gaan we dus echt niet doen. Hierboven heb ik je duidelijk gemaakt dat er genoeg checks en beoordelingslagen zijn. Dus dit gaan we natuurlijk niet overlaten aan de users. Stel je voor dat de burgers ook mogen bepalen of een politieman/vrouw zijn werk wél of niet goed doet. Nee, daarvoor is zijn leidinggevende, de korpschef en uiteindelijk de minister van Justitie en Veiligheid.
True, maar een adviserende rol zou wellicht in een bepaalde hoedanigheid geen kwaad kunnen. Blijkbaar zit er bij een aantal mensen toch wat frustratie over de rol van moderators in een aantal situaties. Je moet de gevangenen de bajes idd niet laten leiden, maar als verschillende mensen consequent aangeven het met een bepaalde actie (of een aantal opvolgende acties) niet eens te zijn, zou je als 'community' daar toch wel naar moeten kijken. Of je er dan iets mee doet is natuurlijk twee, maar mensen vinden het vaak fijn gehoord te worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Brammos85 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:44:
[...]

True, maar een adviserende rol zou wellicht in een bepaalde hoedanigheid geen kwaad kunnen. Blijkbaar zit er bij een aantal mensen toch wat frustratie over de rol van moderators in een aantal situaties. Je moet de gevangenen de bajes idd niet laten leiden, maar als verschillende mensen consequent aangeven het met een bepaalde actie (of een aantal opvolgende acties) niet eens te zijn, zou je als 'community' daar toch wel naar moeten kijken. Of je er dan iets mee doet is natuurlijk twee, maar mensen vinden het vaak fijn gehoord te worden :)
Klopt, maar dat doen wij natuurlijk ook. Als wij zien dat iemand van onze crew zich niet aan de gestelde (geschreven en ongeschreven) regels houdt, dan spreken we heb daar op aan. Gelukkig is dit niet vaak nodig, maar indien nodig, acteren wij daar ook op.

Alleen is het vaak zo dat de mensen die commentaar hebben niet verder willen kijken dan het forum en hun eigen mening. Feiten zien we niet vaak voorbij komen. En ik begrijp dat het niet heel makkelijk is voor een gebruiker om het grote geheel te zien, maar ga jouw mening dan ook niet als feit verkondigen.

Ik zal niet durven te stellen dat het voor mijn aanstelling niet, of minder was, maar ik durf wel te stellen dat ik (als Communitymanager) juist erg open sta voor feedback. Maar dan moet die feedback wel iets meer zijn dan "ik vind" en/of "ik wil".

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:48:
Maar even samenvattend:

1: Endless_Death komt met een rant naar Tweakers waarin hij bepaalde dingen wilt bespreken. Bepaalde punten zijn bespreekbaar, maar haalt hier bijvoorbeeld ook de Persgroep en HlpDsk bij. Daarmee geeft hij aan dat hij de feiten niet echt op orde heeft. Hij heeft bepaalde aannames gedaan die niet correct zijn. Die moeten dat ook gecorrigeerd worden.
2: Floppus reageert off-topic, maar geeft duidelijk aan dat deze meneer geen recht van spreken heeft. Compleet mee eens. Wij dulden geen oplichters op ons platform en bieden wij al helemaal geen podium.
3: De discussie blijft off-topic, ondanks pogingen tot sturing (en het feit dat Floppus off-topic gaat, geeft de andere users geen recht om dat dan ook maar te doen).
4: Floppus sluit het topic, omdat het topic is ontspoord en niet meer terug ontopic te krijgen is.
5: Floppus geeft aan de het mogelijk anders had gekund.

Klaar :)

Voor gefundeerde feedback (behalve als je een oplichter bent): Inhoudelijke feedback artikelen FrontPage
Je gaat fout.

2.) Floppus heeft het recht niet om een topic te derailen.

Maar nogmaals, waarom lopen mods nu massaal in de verdediging te schieten? De enige die ik in topic nog de opmerking heb zien maken "We hadden dit anders kunnen doen" is Floppus zelf.

En natuurlijk kan je schermen met "Moderators mogen doen wat ze willen!" maar dan moet je niet gaan roepen "De members mogen er niet over doorgaan, want dat is off topic". Dat heb je zelf veroorzaakt op deze manier. Daarvan zal je gewoon de gevolgen moeten accepteren.

Beetje jammer dat er maar 1 mod is die gewoon eerlijk durft te zijn en zegt "Dit had anders gemoeten" ipv de schuld te verschuiven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:48:
Punt 1 klinkt als een gewone discussie. Eens met punt 3, 4 en 5. Maar punt 2 ben ik het niet helemaal mee eens. Oplichters moet je weren van vraag & aanbod. Daar ben ik het ook nog mee eens. Maar het betreffende topic had niets met de oplichtingspraktijken te maken. De reactie is niets minder dan spelen op de man met een jij-bak drogreden, zonder concrete aanleiding. Ik vind dat je als moderator ook een voorbeeld functie hebt. En dit lijkt me niet het voorbeeld dat je aan de community wilt geven. Mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 23:07
corset schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Je gaat fout.

Maar nogmaals, waarom lopen mods nu massaal in de verdediging te schieten? De enige die ik in topic nog de opmerking heb zien maken "We hadden dit anders kunnen doen" is Floppus zelf.

En natuurlijk kan je schermen met "Moderators mogen doen wat ze willen!" maar dan moet je niet gaan roepen "De members mogen er niet over doorgaan, want dat is off topic". Dat heb je zelf veroorzaakt op deze manier. Daarvan zal je gewoon de gevolgen moeten accepteren.

Beetje jammer dat er maar 1 mod is die gewoon eerlijk durft te zijn en zegt "Dit had anders gemoeten" ipv de schuld te verschuiven.
En toch ben ik blij dat Floppus meldde dat TS oplichter was. Het maakt voor mijn waardeoordeel zeker uit. Dat het topic zelf daar niets mee van doen, so be it. Ik was niet op zoek naar een fundamentele discussie maar wel naar een waardeoordeel over "alles gaat achteruit" post. Dat het onverstandig was heeft hij inderdaad zelf ook al aangegeven en geef jij ook al aan.

TL;DR ondanks het "derailen" voegde het voor sommige lezers toch goede info toe en kon het draadje beter op waarde geschat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

corset schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Je gaat fout.

Ik ga zeker niet fout.

Wij bieden geen platform en zeker geen podium aan oplichters. Dus dat Floppus in dat topic dat aangekaart heeft zie ik niet als fout. Had hij het anders kunnen doen? Ja. Maar dat zegt toch niet dat hij zelf van mening is dat hij het beter niet had kunnen doen.
"het anders hebben kunnen doen" is niet hetzelfde als "het beter niet kunnen doen". En ik zie allemaal onwaarheden gepost worden. Als dat niet gedaan was, dan was er toch ook geen reden om in de verdediging te schieten?
En natuurlijk kan je schermen met "Moderators mogen doen wat ze willen!" maar dan moet je niet gaan roepen "De members mogen er niet over doorgaan, want dat is off topic". Dat heb je zelf veroorzaakt op deze manier. Daarvan zal je gewoon de gevolgen moeten accepteren
Nee, moderators mogen niet doen wat ze willen. Er zijn veel geschreven en ongeschreven regels waar ze zich aan moeten houden. Maar inderdaad, gebruikers mogen bepaalde dingen niet, die moderators wel mogen.

En aangezien het daar "Geachte Redactie" is en niet "Lieve Adjes", is het daar niet de plek om daar verder op door te gaan. En zoals je nu ziet, is er hier een discussie over de actie van Floppus en in GR een discussie over de frontpage artikelen.
Wij verschuiven de schuld helemaal niet. Alleen als 1 iemand iets 'beter anders had kunnen doen', is dat geen vrijbrief voor andere omdat ook maar dingen 'fout' te doen?
KopjeThee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Punt 1 klinkt als een gewone discussie. Eens met punt 3, 4 en 5. Maar punt 2 ben ik het niet helemaal mee eens. Oplichters moet je weren van vraag & aanbod. Daar ben ik het ook nog mee eens. Maar het betreffende topic had niets met de oplichtingspraktijken te maken. De reactie is niets minder dan spelen op de man met een jij-bak drogreden, zonder concrete aanleiding. Ik vind dat je als moderator ook een voorbeeld functie hebt. En dit lijkt me niet het voorbeeld dat je aan de community wilt geven. Mijn bescheiden mening.
Wij weren oplichter van ons platform. Mensen die van mening zijn ze met hun fikken aan spullen van andere mogen zitten, hebben bij ons geen plek. Door andere mensen op te lichten, diskwalificeer je jezelf direct van alle discussies.

[ Voor 18% gewijzigd door Ginz op 30-07-2018 15:36 ]

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:31:
[...]
Wij weren oplichter van ons platform. Mensen die van mening zijn ze met hun fikken aan spullen van andere mogen zitten, hebben bij ons geen plek. Door andere mensen op te lichten, diskwalificeer je jezelf direct van alle discussies.
Volgens mij kan je dan beter het account blokkeren/opheffen dan op ogenschijnlijk willekeurige momenten over oplichting te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

KopjeThee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:42:
[...]

Volgens mij kan je dan beter het account blokkeren/opheffen dan op ogenschijnlijk willekeurige momenten over oplichting te beginnen.
Account is ook geblokkeerd.

Maar we kunnen wel in stilte zijn account blokkeren, maar ook dat is niet bevorderlijk voor de discussie. De TS-er kan dan niet meer reageren en jullie weten niet waarom.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Maar we kunnen wel in stilte zijn account blokkeren, maar ook dat is niet bevorderlijk voor de discussie. De TS-er kan dan niet meer reageren en jullie weten niet waarom.
Ok, dat lijkt me een goede zaak.
Bij blokkeren kunnen moderators misschien iets betekenen? Welke topics heeft user laatste paar dagen geopend? Daar in melden dat ts niet meer gaat reageren, omdat het account geblokkeerd is (geen opgaaf van reden). Dat kan je eigenlijk ook automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Wat ik in dit topic erg mis is "Dit is waarom dit volgende keer niet meer fout gaat". Floppus zei al dat het niet erg soepel was aangepakt, daarmee lijkt me die kous grotendeels afgedaan. Maar ik denk dat het in dit soort gevallen bevorderlijk is als het ook duidelijk is dat er iets gedaan mee is. In simpele gevallen kan mogelijk direct een aanpak geformuleerd worden, anders een "we hebben intern de aanpak van dit soort gevallen besproken en denken hierover na", maar ik zie niet terug dat dit incident zich niet kan herhalen, enkel dat er kennis van is genomen dat het onhandig was afgehandeld. Hiermee bedoel ik niet dat dit niet gebeurd, maar enkel dat dit niet zo aanvoelt voor mij.

Dit is ook geen kritiek enkel in de context van dit incident, dit is me vaker opgevallen nadat kritieken door verschillende mods als terecht was bestempeld. In die gevallen denk ik zelf vaak "Hoeft er ook niet altijd bij natuurlijk" maar dit topic is dus in zekere zin een licht "breekpunt" waarbij ik het idee heb dat dit een constructieve insteek kan zijn om dit soort frustraties te verminderen in de toekomst.

Verder ben ik het eens met @KopjeThee, die aanpak kwam bij mij ook in me op. Naast een bericht in topics zou je ook de TS met een apart tekentje kunnen markeren. Een Niet-Inrijden-verkeersbord-emoji komt in me op. Of een ietwat grijzer kleurtje van de naam.

Verder is het ook nu en dan in me opgekomen als idee om mods wat minder discussies te laten modereren waar ze zelf in betrokken bij zijn. Niet omdat ik ze als partijdig ervaar, maar omdat dit wel dat soort gevoelens kan oproepen. Dit zie ik bijvoorbeeld soms met Albantar, die vaak moet modereren in discussies waar hij zelf ook graag aan meedoet, en dan dit soort aantijgingen krijgt. Hoewel ik ook begrijp dat dit mogelijk juist niet gewenst is omdat dat ook als "toegeven" kan worden gezien. Maar opnieuw, zie dit enkel als mogelijk constructieve insteek, niet iets waarvan ik denk dat het de heilige graal is.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoelpoot op 30-07-2018 16:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
[...]

Ik ga zeker niet fout.

Wij bieden geen platform en zeker geen podium aan oplichters. Dus dat Floppus in dat topic dat aangekaart heeft zie ik niet als fout. Had hij het anders kunnen doen? Ja. Maar dat zegt toch niet dat hij zelf van mening is dat hij het beter niet had kunnen doen.

[...]

"het anders hebben kunnen doen" is niet hetzelfde als "het beter niet kunnen doen". En ik zie allemaal onwaarheden gepost worden. Als dat niet gedaan was, dan was er toch ook geen reden om in de verdediging te schieten?

[...]

Nee, moderators mogen niet doen wat ze willen. Er zijn veel geschreven en ongeschreven regels waar ze zich aan moeten houden. Maar inderdaad, gebruikers mogen bepaalde dingen niet, die moderators wel mogen.

En aangezien het daar "Geachte Redactie" is en niet "Lieve Adjes", is het daar niet de plek om daar verder op door te gaan. En zoals je nu ziet, is er hier een discussie over de actie van Floppus en in GR een discussie over de frontpage artikelen.

[...]

Wij verschuiven de schuld helemaal niet. Alleen als 1 iemand iets 'beter anders had kunnen doen', is dat geen vrijbrief voor andere omdat ook maar dingen 'fout' te doen?

[...]

Jawel, je verschuift de schuld wel degelijk. Er wordt constant geschermd met "Floppus gaat off topic, wat mag" en dan even later "Ja dan wordt het topic gesloten want het is off topic omdat mensen zich niet aan regels houden"

Nogmaals, gevolg van een post van een moderator. Dan kan je wel de members aanvallen, maar heb dan ook het lef om te zeggen "Ja, de fout ligt ook bij ons" en nogmaals, dat heeft pas 1 mod hier gedaan in dit topic.

Let wel op het woord: OOK, als in "Zowel bij ons als bij de members" zoals "Niet allen wij of de members zijn verantwoordelijk, er is hier van 2 kanten wat mis gegaan"

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 30-07-2018 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

corset schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Jawel, je verschuift de schuld wel degelijk. Er wordt constant geschermd met "Floppus gaat off topic, wat mag" en dan even later "Ja dan wordt het topic gesloten want het is off topic omdat mensen zich niet aan regels houden"

Nogmaals, gevolg van een post van een moderator. Dan kan je wel de members aanvallen, maar heb dan ook het lef om te zeggen "Ja, de fout ligt ook bij ons" en nogmaals, dat heeft pas 1 mod hier gedaan in dit topic.

Let wel op het woord: OOK, als in "Zowel bij ons als bij de members" zoals "Niet allen wij of de members zijn verantwoordelijk, er is hier van 2 kanten wat mis gegaan"
Gelukkig ben jij niet degene die dat bepaalt :)

-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• corset
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Gelukkig ben jij niet degene die dat bepaalt :)
Jammer dat je dan niet reageert op het punt waar je ongelijk wordt bewezen, maar gewoon met een oneliner komt. Helaas had ik niet anders verwacht.. jammer,

maar goed sluit het topic maar.

We snappen de hint echt wel

Mods mogen regels breken, en de members mogen er dan op aangevallen worden als ze er op reageren. En dan is het de schuld van de members.
Jammer dat je de opmerkingen van Floppus zo hard onderuit haalt omdat je niet kan accepteren om te zeggen "Er zijn aan allebei de kanten fouten gemaakt"

En voordat je begint "lolol je zegt zelf dat je objectief moet blijven"

1.) Floppus gaat off topic
2.) Members reageren daar op
3.) Topic wordt gesloten omdat members niet on topic kunnen gaan
4.) Members zijn als enige fout volgens jou, ik heb je tenminste nog niks anders horen zeggen
5.) Floppus geeft aan dat het anders had gekund
6.) Jij geeft aan "nee, dat is niet zo. Het ligt echt aan de members" (Tenminste, dat insinueer je aardig)

[ Voor 24% gewijzigd door corset op 30-07-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoelpoot schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:08:
[...]

Wat ik in dit topic erg mis is "Dit is waarom dit volgende keer niet meer fout gaat". Floppus zei al dat het niet erg soepel was aangepakt, daarmee lijkt me die kous grotendeels afgedaan. Maar ik denk dat het in dit soort gevallen bevorderlijk is als het ook duidelijk is dat er iets gedaan mee is. In simpele gevallen kan mogelijk direct een aanpak geformuleerd worden, anders een "we hebben intern de aanpak van dit soort gevallen besproken en denken hierover na", maar ik zie niet terug dat dit incident zich niet kan herhalen, enkel dat er kennis van is genomen dat het onhandig was afgehandeld. Hiermee bedoel ik niet dat dit niet gebeurd, maar enkel dat dit niet zo aanvoelt voor mij.
Ik denk dat dit het deel is waar de kern van verschil in inzicht zit. We gaan dit specifieke geval niet tot analyse voor beleid nemen.

Was er een ander verleden met deze oplichter geweest dan was wellicht een andere route gekozen. Die zaken zijn niet te standaardiseren, en reacties zijn zelfs in gelijkende situaties niet te voorspellen.

Ik heb gezien de TS actie genomen in de verwachting dat het daarmee wel klaar was. Vervolgens ben ik een paar uur bezig geweest dossier te bouwen zonder het topic te volgen.

Dus achteraf kijken we een koe in de kont... Maar ik denk ook dat we bij dit soort uitzonderlijkheden niet moeten willen naar afkaarten van alle processen. Soms moet mensenwerk ook... mensenwerk zijn. En dan kan het gebeuren dat dingen misschien een ander pad hadden kunnen belopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

corset schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:48:
[...]

Jammer dat je dan niet reageert op het punt waar je ongelijk wordt bewezen, maar gewoon met een oneliner komt. Helaas had ik niet anders verwacht.. jammer,
Ik heb jou duidelijk antwoord gegeven. Maar dat het antwoord jou niet naar jouw zin is, daar kan ik niets aan doen.
maar goed sluit het topic maar.

We snappen de hint echt wel
Ik gooi helemaal niets dicht. En ik hint nergens, dus zeg ook niet dat ik dat wel doe.
Mods mogen regels breken, en de members mogen er dan op aangevallen worden als ze er op reageren. En dan is het de schuld van de members.
Jammer dat je de opmerkingen van Floppus zo hard onderuit haalt omdat je niet kan accepteren om te zeggen "Er zijn aan allebei de kanten fouten gemaakt"
Er is geen regel gebroken. Hij had het anders kunnen doen. Dat zijn 2 hele verschillende dingen.
En voordat je begint "lolol je zegt zelf dat je objectief moet blijven"

1.) Floppus gaat off topic
2.) Members reageren daar op
3.) Topic wordt gesloten omdat members niet on topic kunnen gaan
4.) Members zijn als enige fout volgens jou, ik heb je tenminste nog niks anders horen zeggen
5.) Floppus geeft aan dat het anders had gekund
6.) Jij geeft aan "nee, dat is niet zo. Het ligt echt aan de members" (Tenminste, dat insinueer je aardig)
Ik claim nergens dat het niet anders had gekund. En ja, als een topic na bijsturing niet meer ontopic geraakt, dan kan het topic beter gesloten worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Kan je mij dan precies aantonen waar je hebt aangegeven dat het van beide kanten anders kon? Want blijkbaar heb ik dat gemist haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

[...]

Ik ga zeker niet fout.

[...]

[...]

[...]

[...]

Ongeveer 3x... En vast ook nog wel in andere posts.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:19:
[...]

Even op dit puntje:
Alleen als 1 iemand iets 'beter anders had kunnen doen', is dat geen vrijbrief voor andere omdat ook maar dingen 'fout' te doen?
Ik heb geprobeerd het topic terug on topic te krijgen:

Na de reactie van @Verwijderd Verwijderd in "Tweakers, waar ben je mee bezig?"
Voordat we het gaan hebben over waar wij mee bezig zijn; wanneer worden de gedupeerden die je met dit account maakte terugbetaald?
gallery: Fallen Angel
Reageerde ik:
Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:01:
[...]

insert wannabee mod mode: volgens mij is dat niet het doel van dit topic. En ik denk dat dit de discussie niet ten goede komt. Misschien anders oppakken ipv hier?

Ontopic:
Ik deel de mening van de TS deels het is maar waar je over valt. Sommige artikelen zijn overduidelijk clickbaits of in ieder geval zo getiteld dat je moet lezen terwijl het onderwerp soms helemaal niet zo indrukwekkend is.
Ik vind het wel mee vallen. Ik mis soms wel wat meer diepgang of diepergaande journalistiek zoals in het recente Facebook artikel.
Vanaf daar ging het topic off topic en was het gedaan met de mening van de TS maar ging het om het onhandig en wellicht onrechtmatig handelen van Floppus. Als ik eerlijk ben had ik liever gehad dat hij na enkele reacties de TS had geband en vervolgens had gereageerd met iets als: deze user is helaas een cloonaccount van een oplichter we geven dit soort types geen podium want... blablabla dan had de gehele discussie een andere nettere kant opgegaan ipv zoals dat nu is gebeurd.

Ik heb meerdere malen benoemd hier dat het aan zowel de users als de crew lag en dat de schuld bij beide partijen ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mrjraider schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:44:
[...]

Even op dit puntje:

[...]

Ik heb geprobeerd het topic terug on topic te krijgen:

Na de reactie van @Verwijderd Verwijderd in "Tweakers, waar ben je mee bezig?"

[...]

Reageerde ik:

[...]

Vanaf daar ging het topic off topic en was het gedaan met de mening van de TS maar ging het om het onhandig en wellicht onrechtmatig handelen van Floppus. Als ik eerlijk ben had ik liever gehad dat hij na enkele reacties de TS had geband en vervolgens had gereageerd met iets als: deze user is helaas een cloonaccount van een oplichter we geven dit soort types geen podium want... blablabla dan had de gehele discussie een andere nettere kant opgegaan ipv zoals dat nu is gebeurd.

Ik heb meerdere malen benoemd hier dat het aan zowel de users als de crew lag en dat de schuld bij beide partijen ligt ;)
Ja, wij spreken elkaar dan toch ook niet tegen?

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Kunnen alle kinders nu weer binnen komen?

Vind het een terechte en goede reactie van Floppus!

[ Voor 40% gewijzigd door Sethro op 30-07-2018 17:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Misschien wordt het eens tijd voor een groepje mensen om hun verlies te nemen, en accepteren dat ze niet altijd gelijk kunnen krijgen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
En misschien even afvragen waarom ze zo zuur reageren. Mods zijn ook gewoon mensen. Reageer je frustratie lekker ergens anders af. Ga een stukje fietsen of hardlopen ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door Sethro op 30-07-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

Gek dat er alleen constant "Hij" en "Een persoon" en niet "allebei" :) maar ik zie je punt, en daar moet ik je dan gelijk in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De titel 'communitymanager,' is dat sarcastisch bedoeld?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ach, ik krijg nu zelfs een ingreep van een moderator op een drie dagen oude post, die na vraag om uitleg @Verwijderd zijn sluitmessage quote en trots meldt dat ik er een note extra bij heb gekregen.

Is dat hoe het hoort @Ginz? Ik vind het van nogal bedenkelijk niveau.

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 30-07-2018 18:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
corset schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Gek dat er alleen constant "Hij" en "Een persoon" en niet "allebei" :) maar ik zie je punt, en daar moet ik je dan gelijk in geven.
Ik heb alle pagina's gelezen, maar nu moet ik toch echt zeggen: You lost me...
Beide heren geven aan dat het anders had gekund (ja ik heb het opgezocht, staat zelfs op deze pagina), wat wil je nog meer?
blablablablabla

Had hij het anders kunnen doen? Ja.

blablabla
Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat Topic reports wel degelijk werken. Bovendien is het als user prima mogelijk om kritiek te hebben over een mod. Dat kan gewoon in de juiste sub-fora of door middel van DM's.

Om even je vragen uit de TS erbij te halen:
is dit een normale gang van zaken?
Als je bedoeld dat een Mod een topic sluit die niet meer on-topic te krijgen is? Ik mag toch hopen van wel!
Ik kon je vanaf de eerste pagina van dat topic al vertellen dat je die noooooit meer on-topic gaat krijgen.

Als je bedoeld dat een Mod semi off-topic gaat, dan is je antwoord waarschijnlijk nee. Beide heren geven immers aan dat het anders had gekund.

Verder mijn advies, stuur gewoon een DM naar de betreffende mod of maak een TR. Echt dat werkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 30-07-2018 18:35 ]

Computer says no

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik dacht dat alle zeikwijven bij FOK! zaten te janken in de FB aldaar, maar blijkbaar heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Meekoh schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Ik heb alle pagina's gelezen, maar nu moet ik toch echt zeggen: You lost me...
Beide heren geven aan dat het anders had gekund (ja ik heb het opgezocht, staat zelfs op deze pagina), wat wil je nog meer?

[...]

Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat Topic reports wel degelijk werken. Bovendien is het als user prima mogelijk om kritiek te hebben over een mod. Dat kan gewoon in de juiste sub-fora of door middel van DM's.

Om even je vragen uit de TS erbij te halen:

[...]

Als je bedoeld dat een Mod een topic sluit die niet meer on-topic te krijgen is? Ik mag toch hopen van wel!
Ik kon je vanaf de eerste pagina van dat topic al vertellen dat je die noooooit meer on-topic gaat krijgen.

Als je bedoeld dat een Mod semi off-topic gaat, dan is je antwoord waarschijnlijk nee. Beide heren geven immers aan dat het anders had gekund.

Verder mijn advies, stuur gewoon een DM naar de betreffende mod of maak een TR. Echt dat werkt ;)
Lieverd, het ging mij erom wat Floppus te zeggen had, de rest boeit niet. Dus je bent een reactie of 50 te laat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:47:
[...]

Ben ik niet met je eens.

[...]
Ik heb verder geen enkele stake in deze hele discussie maar hier ben ik het dan weer niet mee eens :P

Als bijvoorbeeld iemand met een crimineel verleden een moord ziet gebeuren en dit aangeeft bij de politie dan hoort de politie gewoon na te gaan of dat verhaal klopt. Ze horen hem zeker niet weg te sturen vanwege z'n verleden of reputatie.

Er zijn (helaas IMO) genoeg mensen in Nederland die vinden dat iemand die iets gedaan heeft dat het daglicht niet kan verdragen al z'n rechten zou moeten kwijtraken. Tja, kwestie van tegenovergestelde levensinstellingen.

Maar goed, van wegsturen of monddood maken was in dat topic geen sprake volgens mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Bonez0r op 30-07-2018 19:57 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:27:
[...]

De titel 'communitymanager,' is dat sarcastisch bedoeld?
Geniet van je vakantie.
De volgende die een persoonlijke aanval plaatst of probeert die lijn op te zoeken mag eveneens op vakantie. Het gaat op dit moment geheel niet over standpunten en inhoud en bovenstaande is een goed voorbeeld van over de grens waar we blijkbaar de afgelopen tijd de teugels te los hebben gelaten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik vroeg me al af hoe lang dit gezuig en wangedrag getolereerd bleef worden.
Dit is gewoon een klein groepje dat de situatie misbruikt om even lekker te kunnen rellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een werkelijk BRILJANT idee voor de Azijnvereniging in zowel dit, als de andere 800000000topics die de mod in het vorige topic aanhaalde, die allemaal over hetzelfde gaan.

Non-Tweakers - VERENIGD U!

Als jullie nu eens met z'n allen de Tweakers 2.0 - laten we het voor het gemak even Speakers.net noemen, aangezien jullie zo veel praten en zo weinig doen - op gaan zetten.

Kan je alles naar jullie eigen wens inrichten, en er dan -helemaal voor jezelf- achterkomen dat je ongeveer 15+ jaar ervaring van Tweakers mist, en het daar helemaal niet beter gaat dan hier.

Of het gaat wel naar je wens, dan heb je al helemaal gewonnen. Waar wachten jullie nog op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Verwijderd
http://speakers.net/ klinkt voor hen als muziek in de oren, echter is de site al één en al muziekspelende speakers ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, het is fijn te horen dat jullie Tweakers nog liev vinden, maar zullen we toch proberen het ontopic te houden. Mijn eerdere uitleg is wellicht niet voor iedereen voldoende. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
KopjeThee schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Oplichters horen hier niet thuis ongeacht waar ze rondhangen op tweakers.

Floppus heeft daarom goed gehandeld.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
rm -rf *

[ Voor 184% gewijzigd door TommyboyNL op 30-07-2018 21:20 . Reden: Posts waar dit over ging zijn inmiddels de bitbucket in. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:20
Mandrake466 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:23:
[...]

Oplichters horen hier niet thuis ongeacht waar ze rondhangen op tweakers.

Floppus heeft daarom goed gehandeld.
Met dat eerste ben ik het helemaal eens.

Floppus heeft daarom goed onhandig gehandeld.

Verder weet ik niet of er nog nuttige input komt. Zo'n beetje alles is al verteld en besproken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:58:
[...]
Ik vind je reactie niet zo interessant ;) Ik hoop slechts dat je jezelf de vraag stelt waarom je dit doet en daar goed over nadenkt. Er is namelijk geen enkele mod die ook maar op enige manier laat blijken hier het kleinste spoortje plezier in te hebben. Goodnight!
Wat jammer dat je zo stellig bent. Geen enkele mod... dat is nogal een uitspraak... maar je hebt wel een safe ingebouwd. ‘Op enige manier laat blijken’. Hoe zouden ze dat moeten doen zodat jij accepteert dat ze er wél (gezond) plezier in hebben? Want als je judge and jury bent, schiet het niet op.

Vrijwel iedere mod is vrijwilliger. Dat simpele feit houdt al in dat ze geen andere beloning krijgen dan de beloning die inherent is aan het uitvoeren van de functie: blij worden van het beter maken van T.net.
Stoelpoot schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:08:
[...]
Verder is het ook nu en dan in me opgekomen als idee om mods wat minder discussies te laten modereren waar ze zelf in betrokken bij zijn. Niet omdat ik ze als partijdig ervaar, maar omdat dit wel dat soort gevoelens kan oproepen. Dit zie ik bijvoorbeeld soms met Albantar, die vaak moet modereren in discussies waar hij zelf ook graag aan meedoet, en dan dit soort aantijgingen krijgt. Hoewel ik ook begrijp dat dit mogelijk juist niet gewenst is omdat dat ook als "toegeven" kan worden gezien. Maar opnieuw, zie dit enkel als mogelijk constructieve insteek, niet iets waarvan ik denk dat het de heilige graal is.
Wij zijn ook terughoudend in het modereren in topics waarin we betrokken zijn. Echter, je balanceert hier op een zeer smalle balk: aan de ene kant wil je juist een moderator die betrokken is, want die leest veel en vaak over het onderwerp, kunnen ook inhoudelijk reageren én het zijn vrijwilligers, die graag betrokken zijn bij de onderwerpen die ze leuk vinden. Zo moet je bijv. de ene mod niet laten modereren in bijv. Witgoed, en de andere niet in de Huiskamer.
Aan de andere kant heb je dus het risico dat een mod té betrokken is, waardoor de objectiviteit kan verminderen.

Maar dan zijn er dus de checks and balances: mede-mods, admins, community-manager, dokter en anderen.

Tevens staat er, in een topic dat TS geopend heeft, bij iedere andere post in dat topic, naast zijn nick al dat hij TS is. Dat zie je enkel niet als je via mobiel kijkt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
fm77 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:52:
Ik vroeg me al af hoe lang dit gezuig en wangedrag getolereerd bleef worden.
Dit is gewoon een klein groepje dat de situatie misbruikt om even lekker te kunnen rellen.
Bedankt voor de aanval, ik vroeg me gewoon iets af, ik krijg netjes antwoord.. en ik misbruik maar van alles om te rellen? Sorry, maar als je echt denkt dat dit soort reacties hier thuis horen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:48:
[...]

De volgende die een persoonlijke aanval plaatst of probeert die lijn op te zoeken mag eveneens op vakantie. Het gaat op dit moment geheel niet over standpunten en inhoud en bovenstaande is een goed voorbeeld van over de grens waar we blijkbaar de afgelopen tijd de teugels te los hebben gelaten.
Jij hebt het over het plaatsen van een persoonlijke aanval of in ieder geval die lijn op te zoeken. En de beloning ;) daarvan: een welverdiende vakantie.
Is dat slechts toebedeeld aan de ALLE Tweakers-users, of zijn Mods daarvan uitgesloten?

In oktober een topic geopend n.a.v het opstarten van een crowdfunding actie voor mijn nichtjes, die het syndroom van Usher (doof en blind) hebben.
Ik had destijds een aantal zaken waar ik mee zat en, hoopte met alle beste bedoelingen uiteraard, informatie te verkrijgen van mensen hier op Tweakers die wellicht ervaring hebben met het opzetten van zo'n (soortgelijke) crowdfunding actie.

Fonds starten voor mijn nichtjes met het Usher Syndroom

Er kwamen zeer goede tips en adviezen, echter was dit de allereerste reactie van een Mod in het topic wat ik opende:
''Persoonlijk ben ik van mening dat de beste manier om vorm te geven wat topicstarter beoogt heel simpel is: topicstarter trekt zijn eigen portemonnee en biedt aan wat binnen zijn eigen middelen mogelijk is. Daarmee is de rest van de discussie vrijwel overbodig''.

Tot op de dag van vandaag probeer ik nog steeds te begrijpen wat de toegevoegde waarde is van zo'n reactie en dan met name de allerlaatste zin van zijn reactie.
In welke zin zou ik hiermee geholpen zijn?
Ga je hier als Mod niet een bepaalde lijn opzoeken, zoals in jouw eigen woorden net beschreven?

Hij spreekt wellicht op persoonlijke titel, maar je blijft in mijn ogen als Tweakers- Mod altijd een soort van Ambassadeur van Tweakers (en zeker als je reageert vanuit je Mod username, imho)

Zoals door meerdere mensen al eens aangegeven en afgevraagd, hebben werkelijk alle Mods het nog wel naar hun zin in hun functie van Mod?
Dit, kijkende naar het reactie gedrag van sommige Mods in de diverse topics.

Hoe je het wendt of keert, openlijk (opbouwende) kritiek leveren op een Mod, is vaak jezelf op ''gladijs'' begeven, dat blijkt nu wel uit het topic waarin ik nu reageer.

toevoeging:
Ik ben zeer blij met het forum van Tweakers, ik haal er vaak zeer goede info van andere users en ook mijn kennis van bepaalde zaken delen met mensen geeft mij een fijne voldoening.
Ik ben me gaan interesseren in zaken waar ik eerder nooit bekend mee was.
Ook krijg je soms onverwacht een andere kijk op zaken dan ik eerst zelf had, in die zin dus ook een mooie verrijking.

Ook de 'kracht' ( = opbouwen van een feedback profiel) van V&A is zeer sterk. Ik ken vrijwel geen enkele Nederlandse site die dit zo goed voor elkaar heeft en ook nog eens gratis is, itt bijv Ebay (uiteraard slippen er wel eens ratten :+ door in V&A, maar die worden vaak vrij snel er uit gepikt)

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 01-08-2018 08:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Geert1976 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:06:
[...]
Is dat slechts toebedeeld aan de ALLE Tweakers-users, of zijn Mods daarvan uitgesloten?
Mods zijn op hun eigen forum-deel mod. Daarbuiten zijn ze niet meer dan een gewone user. Echter, ze zijn wel vrijwilliger van Tweakers. Dat betekent niet dat ze niet aangesproken worden op fout gedrag, noch dat ze uitgesloten zijn van sancties. De kanalen waarover deze worden gecommuniceerd en wat er wordt opgelegd is wel anders, ook omdat dat een technisch verhaal is: je wil een mod het ook niet onmogelijk maken om zijn functie uit te oefenen, dan snij je jezelf in de vingers. En ja, ook (ex-mods) kunnen (en krijgen) de gebruikelijke sancties.
Hij spreekt wellicht op persoonlijke titel, maar je blijft in mijn ogen als Tweakers- Mod altijd een soort van Ambassadeur van Tweakers (en zeker als je reageert vanuit je Mod username, imho)
Zoals iedere keer aangegeven wordt, een mod is moderator in zijn eigen forum-deel. Daarbuiten is hij/zij user. Dus zeker niet alles is gedaan vanuit de mod-functie. En ook in hun eigen deel kunnen ze als gewone user reageren.
Mod-acties zijn dan ook over het algemeen goed herkenbaar: de tekst heeft dan een andere kleur, een balk, of, in DM’s staat er de functienaam onder het bericht.
Zoals door meerdere mensen al eens aangegeven en afgevraagd, hebben werkelijk alle Mods het nog wel naar hun zin in hun functie van Mod?
Dit, kijkende naar het reactie gedrag van sommige Mods in de diverse topics.
Het jij het altijd naar je zin op je werk? Bij je sportvereniging? In je relatie? Zijn er nooit momenten dat je denkt ‘Jeeezzz, not this shit again’? Dat hebben wij ook. Maar aangezien het vrijwilligerswerk is en wij hiervan niet afhankelijk zijn voor het brood op de plank, kun je er van uitgaan dan mods het inderdaad voor hun plezier doen: ze dragen bij aan het goed functioneren van hun favoriete forum en site.
Hoe je het wendt of keert, openlijk (opbouwende) kritiek leveren op een Mod, is vaak jezelf op ''gladijs'' begeven, dat blijkt nu wel uit het topic waarin ik nu reageer.
Nee, openlijke kritiek mag, graag zelfs. Uitleg vragen mag ook. Slecht onderbouwde kritiek, ongefundeerde rants en persoonlijke aanvallen mogen niet. Oude koeien uit de sloot halen is ook geen vorm van opbouwende kritiek, net zo min als een ‘vroeger was alles beter’.

Wat ook mee speelt, is dat we (over het algemeen) bepaalde informatie niet openbaar delen. Een sanctie die wordt uitgevoerd, zullen we slechts incidenteel, als daar een zeer goede aanleiding voor is, met de community delen. De community krijgt hierdoor geen volledig inzicht in de redenen hiervan. Dan kan het dus voor users voelen alsof er raar gehandeld wordt. Maar dan wijs ik erop: mensen hebben recht op privacy (zolang er geen aanleiding is wel openheid te geven), vertrouwen is een groot goed en nieuwsgierigheid naar wat er nou gebeurd is, is vaak niet meer dan dat: nieuwsgierigheid, zonder dat iemand enig belang heeft bij de informatie, anders dan het bevredigen van z’n nieuwsgierifheid.

Soms betekent dat dat een user (of mod) de conclusie trekt dat Tweakers niet (meer) bij iemand past en verlaat hij de site. Dat is prima, we kunnen en willen niet iedereen tevreden stellen, al was het alleen maar omdat de wensen van users regelmatig lijnrecht tegenover elkaar staan.

Vragen staat vrij, en als het enigszins kan, zullen we altijd antwoord geven. Maar ook wij kunnen wel eens een slechte dag hebben. Ik ben ook wel eens, onterecht, uit m’n slof geschoten richting een user of mede-mod. Daar kom ik dan later op terug. We zijn geen robots, het blijft mensenwerk, en vrijwilligerswerk. Wat ook kan betekenen dat iets soms langer blijft liggen dan wanneer je iedere werkdag 8 uur hier bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Ardana bedankt voor een kijkje in de keuken (soort van behind the scenes) van GoT. Zeer helder en eerlijk.

En inderdaad, ik ga ook wel eens met flinke tegenzin naar werk, vooral met 36Gr buiten en het ontbreken van een fatsoenlijke klimaatbeheersing ( = airco die niks doet) op je werkplek ;)
Nee, ik begrijp je uitleg daarover.

En iedereen tevreden stellen is met zo'n ontzettend grote community niet te doen, zoals je aangeeft.
Ik zie het op mijn afdeling, op mijn directe afdeling werken zo'n 600 man (bedrijf kent ruim 33.000 werknemers wereldwijd) en daar zitten altijd wel mensen bij die nooit en te nimmer tevreden zijn, wat de werkgever ook doet of verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

XWB schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:34:
Wat ik mij echter wel af vraag als het admin team er zeker van is dat deze persoon de oplichter in kwestie is, waarom is hij nog welkom op Tweakers?! Daar zou naar mijn mening op zijn minst een ip ban tegenover moeten staan om tot zekere hoogte nieuwe slachtoffers te voorkomen. Nu zie ik dat hij pas gebanned is nadat hij dat topic heeft geopend, had hij dat niet gedaan kon hij rustig verder gaan.

Als het team van Tweakers weet dat een bekende oplichter zo een nieuw account kan maken en daar verder niets aan doet, dan wordt het wel heel makkelijk om voor oplichters rustig door te gaan onder nieuwe accounts.

[ Voor 6% gewijzigd door Fox op 07-08-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:00:
Dat dat topic en verloop geen schoonheidsprijs verdient daar zal iedereen het over eens zijn.
Maar goed, het leek op dat moment handig om met 1+1 contact te krijgen en duidelijk te maken waarom TS wellicht niet lang zou deelnemen. Het liep zoals gewoonlijk niet als gepland.
Merk dat de laatste tijd steeds vaker dat het een beetje uit de hand loopt en dat er dan vlug een slotje op komt.
Misschien niet zo ver laten komen en sneller overgaan gaan op DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fox schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:22:
[...]

Wat ik mij echter wel af vraag als het admin team er zeker van is dat deze persoon de oplichter in kwestie is, waarom is hij nog welkom op Tweakers?! Daar zou naar mijn mening op zijn minst een ip ban tegenover moeten staan om tot zekere hoogte nieuwe slachtoffers te voorkomen. Nu zie ik dat hij pas gebanned is nadat hij dat topic heeft geopend, had hij dat niet gedaan kon hij rustig verder gaan.

Als het team van Tweakers weet dat een bekende oplichter zo een nieuw account kan maken en daar verder niets aan doet, dan wordt het wel heel makkelijk om voor oplichters rustig door te gaan onder nieuwe accounts.
Dat was niet bekend en werd juist in dat topic uitgelegd.

Pas toen hij openlijk kritiek uitte, werd er naar zijn activiteit gekeken, en kwam ipv reden tot kritiek deze informatie naar boven.

Een ip ban heb je in deze weinig aan aangezien een ander IP zo te krijgen is. En als ik me niet vergis ging het ook om een vertrek naar het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

corset schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:48:
Puur uit interesse, waarom is dit topic nog steeds niet dicht?
Of is dit geen 'zand erover, nu gaan we weer gezellig met elkaar door'- situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wootism schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:26:
[...]
Puur uit interesse, waarom is dit topic nog steeds niet dicht?
Of is dit geen 'zand erover, nu gaan we weer gezellig met elkaar door'- situatie?
Heel simpel: het beleid op Tweakers is om topics open te laten, tenzij ... In dit geval is er (nog) geen expliciete reden het topic te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
Ardana schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Heel simpel: het beleid op Tweakers is om topics open te laten, tenzij ... In dit geval is er (nog) geen expliciete reden het topic te sluiten.
Er zijn anders zat topics om minder gesloten :X

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Wat ik nou zo jammer vind is dat men het noodzakelijk vind om dit soort smoezen te gaan bedenken. Of is het tegenwoordig standaard dat als ik geband wordt dat mods dan in alle topics waarin ik meedoe even een berichtje plaatsen...

Floppus bedoelde zijn opmerking als een ongelovelijke offtopic op de man aanval waartegen de user ook nog eens geen weerwoord meer mocht geven. Dat is niet erg, daarvoor heeft hij al gezegd dat het niet zo handig was.

Maar kan rest van de mod-force stoppen met het onterecht goed-praten wat simpelweg krom was?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
corset schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Floppus had wellicht beter in het blauw kunnen zeggen dat TS een oplichter is en op moest zouten. Dan was het gelezen als een mededeling en niet als off-topic post. Maar inhoudelijk blijft het hetzelfde. En tsja, een mod/admin/adviseur/whatever heeft het recht off-topic mededelingen te doen. En gewone users niet. Dat Floppus dat niet in het blauw deed (en een beetje teveel op de man deed) is onhandig, maar mijn inziens niet meer dan dat. Met zijn "rechten" mag hij nu eenmaal meer.

Ik snap echt niet dat mensen hier zo door blijven drammen over het feit dat mods meer rechten hebben dan users. Er zijn websites/fora/landen waar bepaalde rechten écht misbruikt worden.

Eerlijk gezegd had ik jullie allemaal allang van mijn forum af geknikkerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:54
-

[ Voor 250% gewijzigd door virtualite op 07-08-2018 14:23 ]

Pagina: 1 2 Laatste