Mod sluit topic nadat hij het zelf derailed

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

barrymossel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Floppus had wellicht beter in het blauw kunnen zeggen...

Er zijn websites/fora/landen waar bepaalde rechten écht misbruikt worden.
Zonder moderatorschap geen kennis van TS en zijn historie, je kunt het dat en de onthulling niet los van elkaar zien. Überhaupt post een moderator altijd in rood, maar niet altijd in functie.

Blauw verkeerd begrepen. Thanks @naitsoezn.

Je tweede opmerking is zo ver van de werkelijkheid verwijderd dat hij eigenlijk niet serieus te nemen is. Mensenrechten en gekissebis op een forum met elkaar vergelijken lijkt me een brug of wat te ver.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 07-08-2018 15:05 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FirePuma142 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Zonder rood geen kennis van TS en zijn historie, je kunt het moderatorschap en de onthulling niet los van elkaar zien. Überhaupt post een moderator altijd in rood, maar niet altijd in functie.
Hij bedoelt dit met "in het blauw" ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
[...]

Zonder rood geen kennis van TS en zijn historie, je kunt het moderatorschap en de onthulling niet los van elkaar zien. Überhaupt post een moderator altijd in rood, maar niet altijd in functie.
Ik snap je punt niet m.b.t. tot mijn post. Ik heb het überhaupt niet over rood, maar over blauw.
Je tweede opmerking is zo ver van de werkelijkheid verwijderd dat hij eigenlijk niet serieus te nemen is. Mensenrechten en gekissebis op een forum met elkaar vergelijken lijkt me een brug of wat te ver.
Lekker makkelijk om dan alleen op "landen" te reageren. Maar ik neem aan je mijn vergelijking wel begrijpt. Het is hier op Tweakers allemaal niet zo erg hier hè. Alleen was Floppus een beetje onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

barrymossel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:12:

[...]

Lekker makkelijk om dan alleen op "landen" te reageren. Maar ik neem aan je mijn vergelijking wel begrijpt. Het is hier op Tweakers allemaal niet zo erg hier hè. Alleen was Floppus een beetje onhandig.
Dan moet je het niet opschrijven, valt er ook niks te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

Willen de betalende abonnees hier in het topic hun hand even opsteken?

Deze website wordt niet betaald door de lezers/posters maar door een handje vol betalende abonnees en reclame.

Mods zijn vrijwilligers dus wat denken mensen hier nu precies te claimen over het niveau? Ik vul dit forum ook dus genereer ook page views heb alleen niet een back side view en wat meer knopjes. Dus wat is nu precies het verschil?

Als je ergens anders betere artikelen weet te vinden of striktere(of geen) moderatie dan kom je hier toch gewoon om een beetje offtopic te babbelen in het forum (zoals de meeste commentaar leveraars blijken te doen gezien hun post historie.)

Of schrijf je zelf een blog over het onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Barrycade schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:29:
Present.
...zoals de meeste commentaar leveraars blijken te doen gezien hun post historie.
Ik denk ten eerste dat dat heel erg meevalt en ten tweede dat geen mens tijd genoeg heeft om de hele post historie van alle commentaarleveraars door te akkeren en en passant te beoordelen op waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Deze website wordt niet betaald door de lezers/posters maar door een handje vol betalende abonnees en reclame.
Welke enkel wordt getoond aan niet-betalende lezers / posters. Betalende abonnee is dus irrelevant, iedereen brengt inkomsten binnen, en als je daarop wil classificeren heeft iedereen dus inspraak.

Overigens wil ik niet pretenderen dat Tweakers hierop selecteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ardana schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Heel simpel: het beleid op Tweakers is om topics open te laten, tenzij ... In dit geval is er (nog) geen expliciete reden het topic te sluiten.
Een reden zou kunnen zijn dat het probleem wat TS had netjes is opgelost en hij vervolgens vraagt om het topic te sluiten :)

Maar nu blijft het open en blijven mensen mopperen.
Ik vind het prima hoor, snap alleen het beleid van topics sluiten niet zo aangezien andere topics om minder worden gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Wootism schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:40:
[...]

Een reden zou kunnen zijn dat het probleem wat TS had netjes is opgelost en hij vervolgens vraagt om het topic te sluiten :)

Maar nu blijft het open en blijven mensen mopperen.
Ik vind het prima hoor, snap alleen het beleid van topics sluiten niet zo aangezien andere topics om minder worden gesloten.
En dat met dit weer.

Er zijn belangrijkere dingen dan je druk maken over het beleid van Tweakers IMHO.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Een slotje is niet nodig op een topic als de "oplossing" er is. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde ;) Soms, en dat blijkt nu ook, hebben mensen nog behoefte om e.e.a. verder uit te diepen (of door te mopperen, zo je wil). Wij bieden daar mogelijkheid toe. Mooi toch? Als je geen interesse (meer) hebt lees je toch gewoon niet meer? ;)
aangezien andere topics om minder worden gesloten.
Dit is nou precies zo'n on-onderbouwd statement waarover 't ging. Ja, er zijn vast uitzonderingen te vinden, maar over 't algemeen wordt een topic écht wel met een (goede) reden gesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 07-08-2018 19:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@RobIII
Het valt me op dat er een beetje nukkig wordt gereageerd op mijn vragen/opmerkingen over topics sluiten :p

Dat ging vorige keer ook al fout.
Misschien moet ik iets doen aan mijn verwoording. ‘t Is in ieder geval geen aanval.

Anyways bedankt voor je info.

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 07-08-2018 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:31:
[...]

If you pay peanuts....

[mbr]Als je niets nuttigs te melden hebt, kan je beter gewoon je mond dicht houden en alleen via je neus ademen[/]
Ik had het vorige topic ook doorgelezen en nu deze ook. Het topic is back, 2.0.
Inderdaad valt alles wel weer in hetzelfde en zie je een lichte derail in de topic. Wat ik de crew wel moet nageven is dat ze wel geniale opmerkingen kunnen plaatsen en dat ze eigenlijk een soort lijst met opmerkingen moeten posten of kleine boekvorm of t shirt prents :+

Het is misschien wat offtopic maar soms moet je situaties ook een positive wending geven in plaats van constante episodische herhaling van dezelfde comments. Net als wat floppus etc zei als je het niets vind etc waarom ben je dan nog hier?

In ieder geval de opmerkingen zijn amusant, hopelijk zal dat niet verloren gaan en geeft dat toch een positieve draai aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

Mods zijn vrijwilligers dus wat denken mensen hier nu precies te claimen over het niveau? Ik vul dit forum ook dus genereer ook page views heb alleen niet een back side view en wat meer knopjes. Dus wat is nu precies het verschil?

Als je ergens anders betere artikelen weet te vinden of striktere(of geen) moderatie dan kom je hier toch gewoon om een beetje offtopic te babbelen in het forum (zoals de meeste commentaar leveraars blijken te doen gezien hun post historie.)

Of schrijf je zelf een blog over het onderwerp?
En gelukkig hebben we het niet over:

Betalende Views
Backends
Artikelen
Of mensen een betere site kunnen maken

en raakt je reactie kant noch wal. :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:15
[...]

Zonder moderatorschap geen kennis van TS en zijn historie, je kunt het dat en de onthulling niet los van elkaar zien. Überhaupt post een moderator altijd in rood, maar niet altijd in functie.

Blauw verkeerd begrepen. Thanks @naitsoezn.
Het zou het forum wel sieren als mods een slidertje krijgen waardoor ze hun post "als gebruiker" of "als mod" posten. Mocht het nu nog niet bestaan.

Mijns inziens zou dat al een hoop miscommunicatie schelen doordat gelijk duidelijk is wie met welke pet op wat gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RoestVrijStaal schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:05:
[...]
Het zou het forum wel sieren als mods een slidertje krijgen waardoor ze hun post "als gebruiker" of "als mod" posten. Mocht het nu nog niet bestaan.

Mijns inziens zou dat al een hoop miscommunicatie schelen doordat gelijk duidelijk is wie met welke pet op wat gezegd heeft.
Dat is een zwart-wit oplossing voor iets wat een grijs probleem is :)

Het probleem is dat je hiermee krijgt dat een modje niet meer vriendelijk kan waarschuwen dat iets offtopic gaat terwijl hij rustig doorchat met de rest van het topic.
En als een mod 3x waarschuwt als user, heeft hij dan daarna als mod ook 3x gewaarschuwd of moet hij dan opnieuw beginnen met waarschuwen?

En qua dit topic had het ook niets opgelost, want Floppus zijn opmerking was fout/op de man/offtopic of hij het nou deed als mod of als user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:15
Gomez12 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:26:
[...]

Dat is een zwart-wit oplossing voor iets wat een grijs probleem is :)

Het probleem is dat je hiermee krijgt dat een modje niet meer vriendelijk kan waarschuwen dat iets offtopic gaat terwijl hij rustig doorchat met de rest van het topic.
En als een mod 3x waarschuwt als user, heeft hij dan daarna als mod ook 3x gewaarschuwd of moet hij dan opnieuw beginnen met waarschuwen?
Voor die reactie was ik al bang voor.

Allicht zul je zulke momenten hebben dat een mod per ongeluk of zogenaamd "per ongeluk" de slider verkeerd had staan, of ergens later in de discussie een soort geschiedvervalsing te doen door oude posts de slider te veranderen. Dat laatste zou afgevangen kunnen worden, want AFAIK hebben forum reacties versionering die -sowieso door mods- bekeken kan worden.

Het hangt grotendeels af van de implementatie van de slider in hoeverre een mod per ongeluk als user post en het tegenovergestelde wou en vice versa.
Je zou zo'n feature "slim" kunnen maken door bijvoorbeeld als er "modbreak" in de reactie voorkomt dat de slider automatisch op "Mod" i.p.v. "User" komt.
Gomez12 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:26:
[...]
En qua dit topic had het ook niets opgelost, want Floppus zijn opmerking was fout/op de man/offtopic of hij het nou deed als mod of als user.
Stel dat die functionaliteit er was en hij zei het in "user mode", konden zure mensen die situatie niet gebruiken als de zoveelste mogelijke vooringenomenheid of mogelijke mismanagement van bepaalde mods, of dat Tweakers -moet- veranderen in een soort van democratie o.i.d. Floppus zou nog steeds straf krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp überhaupt het hele probleem niet goed. Het betreffende topic begon met een opmerking dat iemand met klachten over tweakers als platform inclusief moderators zelf een historie bleek te hebben van oplichting. Ik ga er even vanuit dat dit min of meer klopt.

Naar mijn bescheiden mening kun je zoiets dan niet meer helemaal los zien van de klachten. In een ideale wereld wellicht wel maar in de echte wereld waarin belangenverstrengeling een veel voorkomend probleem is, zijn dit soort zaken steeds vaker niet meer los te zien van andere acties.

De eis dat gebruikers dezelfde rechten dienen te krijgen als moderators snap ik ook niet goed. Als gebruiker (zelfs betalend) ben je te gast en dien je jezelf te gedragen op zo'n manier dat je zo min mogelijk overlast veroorzaakt. Veroorzaken gasten wel blijvend overlast dan is het een goede gewoonte dat gasten niet langer welkom zijn. N.B. dat is een traditie die over de hele wereld al duizenden jaren standaard praktijk is.

Dat gezegd hebbende moet er natuurlijk wel ruimte zijn voor kritiek en of opmerkingen ter verbetering. Imho zijn interne misbruikers / wetsovertreders dan wel als laatste aan het woord en niet als eerste....

Maar goed, ik ben Oldskool en heb geen criminele belangen dus zal ik hier ongetwijfeld stevig uit de toon vallen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Omdat Rob zo vriendelijk is om ons de ruimte te geven om te mopperen, wil ik daar voor het slapengaan graag gebruik van maken. Ik volg deze soap namelijk ook al een tijdje.

Ik vind dat Floppus zeer goed werk verricht en hem dus ook absoluut een aanwinst voor het team. Ik kan me stiekem ook wel vinden in zijn opmerking. Ja, het had professioneler gekunt, daar ben ik het absoluut mee eens. Echter is de opmerking om over te gaan tot betaling zo vreemd nog niet.

Dat soort mensen knopen vaak de eindjes aan elkaar met het touw van een ander, ofwel ze lossen de ene lening af met de andere. Nu moeten ze dat natuurlijk zelf weten, zolang de gedupeerde tweakers maar hun geld teruggeven. Soms is het irriteren van dat soort mensen nog de enige manier om niet alleen je frustratie te uiten maar ook om ze te herinneren aan dat ze nog iets "open hebben staan". Hoe dan ook is het in de ogen van die oplichter alleen maar winst dat jullie massaal over Floppus heenvallen.

Yup het topic is ontspoord, yup het had allemaal iets professioneler gekund. Maar aan het eind van de dag gaat het om echte gedupeerde mensen vs wat leestekens op een online forum. :)

Met die uitspraak is deze soap die ik vredelievend "Goede Floppus, slechte Floppus" noem, voor mij tot een eind gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 14-08-2018 02:11 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1 2 Laatste