Acties:
  • +14 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
even kort de reden waarom ik zometeen mijn vragen ga stellen;

Ik ben oom van 3 jonge meiden, 16, 21 en 19 jaar. Bij de meiden van 16 en 19 jaar is afgelopen jaar de erfelijke aandoening Syndroom van Usher (type 2A) vastgesteld.
Dit betekent dat zij uiteindelijk doof én blind zullen worden.
De meiden hebben zelfstandig een Stichting opgestart om geld in te zamelen voor onderzoek naar het Syndroom van Usher als ook bekendheid genereren voor het Syndroom en hulp bieden aan lotgenootjes/lotgenoten.

Hoe mijn nichtjes hiermee omgaan is zo bijzonder, ze hebben het moelijk maar gaan niet bij de pakken neerzitten en zijn zeer actief bezig met allerlei acties binnen hun eigen Stichting.

Ik wil geld in gaan zamelen (middels een Fonds) voor de meiden, ik wil ze zo graag een mooie (wereld)reis laten maken waar ze de mooie plekken van de wereld kunnen zien, horen en (intens) beleven, nu het nog kan...
Ik zie dit als een soort missie van mijzelf, zonder het te zoetsappig maken. Het is iets wat ik diep van binnen voel om te doen.

De NOS heeft afgelopen weekend een item/filmpje aan mijn nichtjes besteed, hierbij de link voor een ieder die het interesseert.

https://nos.nl/op3/artike...worden-doof-en-blind.html

concreet mijn vraag/vragen als ook wat ik tot nu toe zelf heb gevonden/gedaan: ( kleine aantekening...ik zit nog echt in de zeer prille fase van hoe dit allemaal aan te pakken)

Zijn er uberhaupt mensen hier die ervaring hebben in het opstarten van een (particulier) Fonds? (niet al te grootschalig)

- ik wil graag een logo maken voor het op te richten Fonds, als ook evt iemand zoeken die een (eenvoudige) website wil maken.
Ik ga hopen op vrijwillige hulp van mensen die hierin hulp kunnen bieden, simpelweg omdat ik zelf 0 verstand heb van een website maken.

- Het is dus geen grootschalig landelijk Fonds, ik zal wel Facebook maximaal gaan inzetten voor mijn Fonds ivm naamsbekendheid.

- Is het echt noodzakelijk om aan te melden bij de Kamer van Koophandel? heb er wel wat over gelezen, maar volgens mij is dat meer voor een Fonds voor (landelijke) Goede Doelen.

- Heb ik de Belastingdienst echt nodig? ook hier wat over gelezen, maar nogmaals, ik wil het Fonds niet groter maken dan noodzakelijk.
Volgens mij zit ik ''veilig'' tot een bedrag van max €10.000 (wat ik echt niet verwacht in te zamelen).

- Qua betalingsmogelijkheden zit ik te denken aan een bankrekening, een Paypal link op de website en evt ''Tikkie''. Alles wel om het zo laagdrempelig mogelijk te maken.

- Voor diegene die ervaring hebben met het opstarten van een particulier Fonds, elke tip is zeer welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 18-10-2017 08:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Hallo Geert,

Ik kan je niet bij alles helpen, maar ik kan zeggen dat ik vandaag met veel verbazing en bewondering het artikel heb gelezen en het filmpje heb gezien.
Is het echt noodzakelijk om aan te melden bij de Kamer van Koophandel? heb er wel wat over gelezen, maar volgens mij is dat meer voor een Fonds voor (landelijke) Goede Doelen.
Ja, wanneer je kan verwachten dat er wat grotere sommen geld binnen komen, wil je dat zeker onder een aparte stichting inbrengen. Stel er komt wel in één keer een grotere donatie binnen, 10 of 15k, dan moet je dit geld veilig kunnen parkeren in een instantie waar het mag blijven staan. Ontvang je dit prive, zul je er toch belasting over moeten betalen. Daarbij is het in alle opzichten beter om een stichting als rechtspersoon te hebben. Mocht een "donateur" het niet eens zijn met wat er met zijn geld is gebeurt, wil je dat de stichting hier verantwoordelijk voor is, niet jij persoonlijk.

Ik wens je veel succes bij het opzetten van dit doel, ik wens jou en je nichtjes veel sterkte, geluk en kracht toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@wmkuipers bedankt voor je reactie en medeleven.

Ja, ik wil te allen tijden transparant zijn met het op te richten Fonds.
Dan is dus een aanmelding bij de KvK gewenst.
Ik zal dus dan ook de Belastingdienst moeten gaan inschakelen, in het geval van een eventuele hoge donatie.

Waardeer je reactie nog op dit late tijdstip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Ik had het verhaal al gelezen op de NOS site. Heel veel succes gewenst voor jullie in ieder geval!

Tegenwoordig heet zoiets crowdfunding geloof ik, en komt steeds meer voor:

https://www.google.nl/sea...rowdfunding+particulieren

Dit lijkt mij wel een mooie site, maar geen idee of dit een goede is of dat er wellicht betere zijn:

https://www.doneeractie.nl/acties

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:13:
@wmkuipers bedankt voor je reactie en medeleven.

Ja, ik wil te allen tijden transparant zijn met het op te richten Fonds.
Dan is dus een aanmelding bij de KvK gewenst.
Ik zal dus dan ook de Belastingdienst moeten gaan inschakelen, in het geval van een eventuele hoge donatie.

Waardeer je reactie nog op dit late tijdstip ;)
Ik ben zelf ook al eens bestuurder geweest van een non-profit vereniging en van een non-profit stichting. Het inschakelen van de belastingdienst is niet per se noodzakelijk. Als alle inkomsten uit donaties afkomstig zijn, betekent dit dat deze vrijgesteld zijn van BTW. Het betekent echter ook, dat over geen van de uitgaven BTW teruggevraagd kan worden. Verder, omdat je in principe geen winst maakt (oke, je eigen vermogen kan wat groeien, maar dat reserveer je voor uitgaven) betaal je verder ook geen winstbelasting o.i.d. Mocht je beslissen om een tegenprestatie te leveren voor een "donatie", dan is dat effectief sponsoring (logo website, vermelding banners / social media, etc..) en daar moet BTW over worden afgedragen.

Bij twijfel, heb ik geleerd, kun je altijd overleggen met de belastingtelefoon. Je krijgt hier altijd goed advies, maar het komt nagenoeg altijd neer op: als je (als non profit) een beetje kan googlen, en volledig naar eer en geweten, in alle redelijkheid en billijkheid handelt, dan handel je meestal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:24:
Ik had het verhaal al gelezen op de NOS site. Heel veel succes gewenst voor jullie in ieder geval!

Tegenwoordig heet zoiets crowdfunding geloof ik, en komt steeds meer voor:

https://www.google.nl/sea...rowdfunding+particulieren

Dit lijkt mij wel een mooie site, maar geen idee of dit een goede is of dat er wellicht betere zijn:

https://www.doneeractie.nl/acties
Totaal nog niet aan gedacht, crowdfunding.
Bedankt voor je tip.

@wmkuipers
Ga mijzelf maar eens goed voorlichten bij De Belastingdienst. Dankjewel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 08:04
Wellicht ook een overweging om de krachten te bundelen en aan te sluiten bij een al bestaande stichting: www.swodb.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij zijn er veel meer van dit soort initiatieven, maar die zijn allemaal stichting. Heb je al gekeken of jouw idee in die vorm kan?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Chielemans schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 05:59:
Wellicht ook een overweging om de krachten te bundelen en aan te sluiten bij een al bestaande stichting: www.swodb.nl
bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met de Stichting die jij hier noemt. De meiden hebben een soortgelijke Stichting.

Het gaat nu dus specifiek om een Fonds (Stichting ivm evt grote donaties ivm belasting e.d) voor mijn nichtjes zelf, om hen een onvergeetelijke (wereld)Reis te aan te bieden, door hun tomeloze inzet voor hun eigen Stichting en lotgenootjes en dus vanwege het feit dat ze doof en blind gaan worden.
Vanuit mij dus een soort van ''pay it forward'' (bekend met de film?) - actie.
Oogje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:21:
Volgens mij zijn er veel meer van dit soort initiatieven, maar die zijn allemaal stichting. Heb je al gekeken of jouw idee in die vorm kan?
bedankt voor je reactie. Ik zit echt nog in de prille fase van hoe dit aan te pakken. Ben reeds door een andere Tweaker in dit topic gewezen op de kenmerken/voorwaarden van een Stichting.
Hier ga ik mij eens goed verder in verdiepen.
Ook ga ik kijken naar de hier genoemde website doneeractie.nl

Belangrijkste is dat ik het voor donateurs laagdrempelig wil houden. Wellicht ietwat vreemd verwoord. Maar juist om niet al gelijk het idee te geven ''ppfff weer al zo'n geldzamelingsactie.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zijn hier Tweakers die foto's kunnen bewerken?

Heb 2 foto's van de zusjes, redelijk onscherp en ik moet zorgen 1 foto 450x192 pixels bevatten als miniatuur en heb nog een andere foto die max 5Mb mag zijn.

Mocht iemand mij hiermee willen en kunnen helpen, hoor ik het graag!
alvast bedankt :)

Ik ga een actie voor de zusjes opzetten via doneeractie.nl n.a.v de tip van @Fiber
Daar heb ik wat fotootjes voor nodig die moeten voldoen aan bovenstaande eisen.
Hiermee ga ik de power of social media (facebook e.d) ook flink inzetten.
Deze website heeft namelijk ook een donatie module voor oa Facebook, waar mensen direct een donatie kunnen doen.

[ Voor 41% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 16:57
Waar je wel rekening mee moet houden is schenkbelasting.
Groter giften aan de stichting kunnen daar onder vallen, maar ook de 'schenking' van de stichting aan je nichtjes.
Algemeen nut beogende instellingen (ANBI's) zijn vrijgesteld van schenkbelasting en ook giften aan dergelijke instellingen zijn aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Echter, het moet dan gaan om algemeen nut en niet het zgn. particuliere nut voor een aantal specifieke personen (je nichtjes).
Dit is iets dat je goed uit moet zoeken, het zou erg zuur zijn wanneer je nichtjes terug komen van hun wereldreis en dat er dan op de mat een aanslag schenkbelasting ligt te wachten. Ik kan me zo voorstellen dat er uitzonderingen zijn, maar dat moet je van te voren goed uitzoeken.
Ik kan me ook voorstellen dat er non-profit organisaties zijn die dit allemaal voor je kunnen regelen (het opzetten van een stichting met de juiste structuur) en je daarin kunnen adviseren. (Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er commerciële bureautjes zijn die dit voor je willen doen, maar die moet je mijden als de pest, die zijn alleen maar uit op hun deel van de buit.)

Heel veel sterkte. Ik heb het item ook gezien bij de NOS en het heeft me aangegrepen.
Houd ons op de hoogte van het verloop en het eindresultaat. Ik ben erg geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
CivLord schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:02:
Waar je wel rekening mee moet houden is schenkbelasting.
Groter giften aan de stichting kunnen daar onder vallen, maar ook de 'schenking' van de stichting aan je nichtjes.
bedankt voor je reactie en de duidelijke uitleg wat betreft belastingen. Erg fijn dat ik weer wat wijzer ben geworden.

Ik ben mij, voor nu, vooral aan het focussen om een actie te starten via de krachtige website: doneeractie.nl

Qua kosten kwam ik dit tegen:
''Wij willen het voor iedereen zo makkelijk en transparant mogelijk maken om online geld in te zamelen voor jouw wens, droom of project. Wij houden 6% commissie (plus transactiekosten a € 0,85 per donatie) in over de donaties die via Doneeractie.nl zijn gedaan''.

Er wordt nergens vermeld dat ik over de binnengekomen donaties Belasting moet afdragen, dat moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mustii_93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:14
@Geert1976 als je een website wilt maken, laat me maar weten. Met hosting & email en al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Schenkingsbelasting is niet zo veel. Kan geen kwaad om eens een GoFundme te starten.
Als het een wereldreis betreft, kun je dan niet een land uitkiezen met de laagste schenkingsbelasting ofzoiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die moet je gewoon in Nederland betalen. Het is niet dat als je een bedrag overhandigt van een Nederlander aan een andere Nederlander, maar het in België doet, het niet meer onder Nederlandse belasting valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mustii_93 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:01:
@Geert1976 als je een website wilt maken, laat me maar weten. Met hosting & email en al.
wat onwijs sympathiek, jouw aangeboden hulp. Ik heb momenteel 1 persoon die mij wellicht kan helpen hiermee, zo niet dan zal ik zeer zeker contact met jou opnemen. Super! :)
Trommelrem schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:15:
Schenkingsbelasting is niet zo veel. Kan geen kwaad om eens een GoFundme te starten.
Als het een wereldreis betreft, kun je dan niet een land uitkiezen met de laagste schenkingsbelasting ofzoiets?
Hang net op met de Belastingdienst, was doorverbonden met een Fiscalist. Deze adviseerde mij een afspraak te maken met een Inspecteur om het 1 en ander te bespreken.
De fiscalist aan de telefoon vertelde mij dat als ik kan aantonen middels donatie overzichten het totale bedrag als cadeau/schenking voor mijn nichtjes bestemd is het niet in Box 3 terrecht komt (voor nu nog voor mij abacadabra taal), de Inspecteur zal dit in een gesprek op het kantoor met mij gaan bespreken en aangeven welke stukken hij wil ontvangen wat betreft dus de geldstromen die binnenkomen voor mijn doel.

thanks voor je reactie :)

@Sissors precies, en ik wil geen foefjes uithalen en vooral met donateurs en De Belastingdienst open en transparant zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CivLord
Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:22:
De fiscalist aan de telefoon vertelde mij dat als ik kan aantonen middels donatie overzichten het totale bedrag als cadeau/schenking voor mijn nichtjes bestemd is het niet in Box 3 terrecht komt (voor nu nog voor mij abacadabra taal)
Box 3 betekent dat het bij iemands vermogen wordt geteld, dus op je bankrekening blijft staan, i.p.v. dat het wordt gebruikt om iets voor je nichtjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
CivLord schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Box 3 betekent dat het bij iemands vermogen wordt geteld, dus op je bankrekening blijft staan, i.p.v. dat het wordt gebruikt om iets voor je nichtjes te doen.
ow oke, dan heb ik de Fiscalist van de Belastingdienst zonet waarschijnlijk niet helemaal goed begrepen (of ik zelf niet uitgelegd). Ik zal dit dus duidelijk met de Inspecteur moeten bespreken.
Thanks! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Pff brok in mn keel bij je eerste alinea.. kan je weinig (belasting)technisch met iets helpen, bijhalve het doneer-stuk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Persoonlijk ben ik van mening dat de beste manier om vorm te geven wat topicstarter beoogt heel simpel is: topicstarter trekt zijn eigen portemonnee en biedt aan wat binnen zijn eigen middelen mogelijk is. Daarmee is de rest van de discussie vrijwel overbodig.
Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:54:
zijn hier Tweakers die foto's kunnen bewerken?
Als mod: topics op tweakers beogen discussie en beantwoording van vragen. Het forum is niet bedoeld voor werving en oproepen voor allerlei hand en spandiensten. Dergelijke oproepen ajb achterwege laten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rukapul schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:33:
Persoonlijk ben ik van mening dat de beste manier om vorm te geven wat topicstarter beoogt heel simpel is: topicstarter trekt zijn eigen portemonnee en biedt aan wat binnen zijn eigen middelen mogelijk is. Daarmee is de rest van de discussie vrijwel overbodig...
Totaal niet mee eens. Ik ga er maar even vanuit dat @Geert1976 geen miljonair is en dus het beoogde bedrag niet als wisselgeld in zijn broekzak heeft zitten en dat het doel daarmee dus niet bereikt wordt.

Buiten dat denk ik dat er best veel mensen zullen zijn die graag een bijdrage willen leveren aan zo'n mooi en concreet doel en die ontneem je daarmee de mogelijkheid. Dat is nou juist het mooie van crowdfunding: Onhaalbare doelen worden ineens wel haalbaar en iedereen heeft er plezier aan. TS die zijn nichtjes helpt, de nichtjes die een onvergetelijke reis kunnen maken en ervaringen opdoen die over een aantal jaren wellicht niet meer mogelijk zijn en de gevers die dat graag doen om te helpen en daar wellicht zelf ook nog een goed gevoel bij krijgen.

Een (paar) duizend mensen die een tientje doneren en je bent al een heel eind. _/-\o_

@ TS, wellicht hebben ze bij de NOS nog wel meer foto's en/of de originelen van de foto's...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Persoonlijk ben ik van mening dat de beste manier om vorm te geven wat topicstarter beoogt heel simpel is: topicstarter trekt zijn eigen portemonnee en biedt aan wat binnen zijn eigen middelen mogelijk is. Daarmee is de rest van de discussie vrijwel overbodig.

[...]

Als mod: topics op tweakers beogen discussie en beantwoording van vragen. Het forum is niet bedoeld voor werving en oproepen voor allerlei hand en spandiensten. Dergelijke oproepen ajb achterwege laten.
wow...ik schrik hier behoorlijk van.
Ik ben absoluut niet uit op ''allerlei hand- en spandiensten'' van forumleden.
Mijn doel was informatie vergaren omtrent het opstarten van een Fonds/Doneeractie, en alles wat hier bij komt kijken.
Ik heb inmiddels al aardig wat handige informatie mogen ontvangen.

''eigen portemonnee trekken'' vind ik een wat kort door de bocht reactie, daar mijn eigen financiele status niet bekend is.
Als ik rijk genoeg was geweest had ik mijn nichtjes al lang zelf geholpen en hun deze (wereld)reis laten maken.

Echt, ik zit hier soort van sprakeloos en als vent van 41 jaar met tranen in m'n ogen op werk.

Wel wil ik iedereen die tot nu toe mij zeer welwillend is geweest met informatie, hartelijk danken!

@Fiber heb inmiddels via de moeder van de nichtjes een 4tal leuke foto's ontvangen die ik op mijn computer zelf nog wat semi-amateuristich ;) kan bewerken. Thanks! :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 18-10-2017 10:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mustii_93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:14
Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Mijn doel was informatie vergaren omtrent het opstarten van een Fonds/Doneeractie, en alles wat hier bij komt kijken.

''eigen portemonnee trekken'' vind ik een wat kort door de bocht reactie, daar mijn eigen financiele status niet bekend is.
Als ik rijk genoeg was geweest had ik mijn nichtjes al lang zelf geholpen.

Echt, ik zit hier soort van sprakeloos en als vent van 41 jaar met tranen in m'n ogen.

Sluit dit topic maar.

Wel wil ik iedereen die tot nu toe mij zeer welwillend is geweest met informatie, hartelijk danken!
Vind het jammer hoe de mod reageert, zoiets kan alleen maar goed zijn, ik had bijvoorbeeld nooit gehoord van het Usher Syndroom.

[ Voor 1% gewijzigd door Mustii_93 op 17-10-2017 15:15 . Reden: Klopte niks van mn eerste zin ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lekker tactisch en meelevend. Waarschijnlijk heeft topicstarter dat geld niet, anders was dit topic er wellicht niet geweest. Daarnaast, als hij zo'n actie weet op te zetten is het aan een ieder vrij om mee te doen, niemand is verplicht. En als hij dus wil sparren over het opzetten hiervan lijkt me dat prima. Het meedenken hierin lijkt me hierbij iets zinvoller dan jouw bijdrage O-)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ga je DIEP schamen...
Het is wel duidelijk dat dit topic niet voor eigen gewin is geopend. Als er door tweakers.net (want als moderator vertegenwoordig JIJ het bedrijf en de community) zo met goede bedoelingen wordt omgegaan, is het wat mij betreft over en uit. (Spreek ik met 17 jaar tweakers.net history.)

Een Mea Culpa is hier op zijn minst op zijn plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Als ik rijk genoeg was geweest had ik mijn nichtjes al lang zelf geholpen en hun deze (wereld)reis laten maken.

Echt, ik zit hier soort van sprakeloos en als vent van 41 jaar met tranen in m'n ogen op werk.

Sluit dit topic maar.

Lekker bezig @Rukapul Excuses lijken mij wel op z'n plaats... O-)

Kop op @Geert1976 Die laatste opmerking van @Rukapul is wellicht feitelijk waar, maar had ook wel wat vriendelijker en zeker invoelender gebracht kunnen worden. Anyway, laat je niet kisten en als dit topic dicht moet om dit soort bull dan ga ik mijn Tweakers en GoT lidmaatschap zeker opnieuw overwegen want dan wil ik hier niet meer bijhoren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ja @Fiber ik had wellicht het 1 en ander anders moeten formuleren.
Maar ik doe het niet uit eigen winstbejag, ik ben met dit topic echt puur begonnen om informatie in te winnen.
Voor mij is dit totaal onbekend terrein, heb het 1 en ander ingelezen op de diverse sites, heb vanochtend met een Fiscalist van de Belastingdienst aan de telefoon gezeten om ook hier info in te winnen.

Nogmaals @Rukapul , ik doe dit allemaal om mijn nichtjes een onvergeteelijke reis aan te bieden (middels een doneeractie), hier zit echt geen direct eigen belang bij. Ik zie het als een ''pay it forward'' (als in de film met Kevin Spacey) actie voor mijn nichtjes, nav wat zij voor lotgenootjes doen met hun Stichting en geld inzamelen voor het onderzoek naar het Syndroom.

Mijn vraag of iemand hier foto's kan bewerken, had ik wellicht niet moeten stellen. Mijn excuses daarvoor.

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 15:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

@Geert1976 IMO is een vraag voor het bewerken van foto' s strikt gezien niet volgens de regels van GoT/tweakers.net, maar in dergelijke gevallen zou ik persoonlijk dit niet modereren (heb bij meerdere communities moderatie taken) en als ik ook maar enigzins handig zou zijn met fotobwerking, zou ik het je direct aanbieden voor je te doen.
Wat ik wel kan is die website voor je regelen. Ik begrijp dat je hier al iemand voor hebt, maar mocht je (of hij) daar hulp bij nodig hebben, stuur dan even een DM. Ik maak daar graag wat uurtjes voor vrij en heb ook nog wel een stek op een van mijn VPS'en om daar een website op te hosten.
Succes met je actie en ik hoor graag wanneer je website in de lucht is.
Nog een advies: probeer je actie 'trending' te krijgen op de diverse social media platforms. Voor echt succes heb je veel bekendheid nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CivLord

[...]

Ik mis hier een duimpje naar beneden. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:34:
@Geert1976 IMO is een vraag voor het bewerken van foto' s strikt gezien niet volgens de regels van GoT/tweakers.net, maar in dergelijke gevallen zou ik persoonlijk dit niet modereren (heb bij meerdere communities moderatie taken) en als ik ook maar enigzins handig zou zijn met fotobwerking, zou ik het je direct aanbieden voor je te doen.
Wat ik wel kan is die website voor je regelen. Ik begrijp dat je hier al iemand voor hebt, maar mocht je (of hij) daar hulp bij nodig hebben, stuur dan even een DM. Ik maak daar graag wat uurtjes voor vrij en heb ook nog wel een stek op een van mijn VPS'en om daar een website op te hosten.
Succes met je actie en ik hoor graag wanneer je website in de lucht is.
Nog een advies: probeer je actie 'trending' te krijgen op de diverse social media platforms. Voor echt succes heb je veel bekendheid nodig.
heb ik net m'n tranen onder controlle, kom jij met zo'n reactie _/-\o_
Hartverwarmend en onwijs bedankt voor je aangeboden hulp.
Ik zal zeer zeker terugkomen via DM, bij je mocht ik ergens vastlopen o.i.d
Wil daar in dit topic niet verder ingaan, daar het NOOIT mijn intentie is geweest om te ''bedelen'' om hand- en spandiensten van forumleden.

wat betreft ''trending'', ik heb mogelijk wat ingangen bij RTL4 (RTL Late Night) en Linda de Mol. Verder ga ik de sociale media volledig inzetten en ben ik aan het uitzoeken of ik binnen het bedrijf waar ik werk (30.000 medewerkers) het 1 en ander voor elkaar kan krijgen

Ik ga sowieso mijn actie voortzetten, ondanks een tegenslag van zonet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met betrekking tot alle reacties op Rukapul: zijn persoonlijke mening mag hij ook als mod natuurlijk gewoon geven. Er is ook helemaal geen sprake van dit topic sluiten of wat dan ook :)

Verder hebben we voor concrete oproepjes zoals "wie kan me helpen met photoshop" gewoon een onderdeel op V&A, dat hoort inderdaad niet op dit forum. Bijvoorbeeld categorie: Webdevelopment en categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie

De discussie over hoe een Fonds op te zetten etc. kan natuurlijk uitstekend hier en daar wens ik je dan ook alle succes bij :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan nog blijf het een opmerking die wat mij betreft @Rukapul even mag gaan toelichten. Begrijp hem totaal niet.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:43:
[mbr]

De discussie over hoe een Fonds op te zetten etc. kan natuurlijk uitstekend hier en daar wens ik je dan ook alle succes bij :)[/mbr]
dankjewel!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Falcon schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:54:
Dan nog blijf het een opmerking die wat mij betreft @Rukapul even mag gaan toelichten. Begrijp hem totaal niet.
Beter vergeten en weer on topic gaan... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:40

RBH

Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:22:
[...]

wat onwijs sympathiek, jouw aangeboden hulp. Ik heb momenteel 1 persoon die mij wellicht kan helpen hiermee, zo niet dan zal ik zeer zeker contact met jou opnemen. Super! :)

[...]
Zie dat je inmiddels al (meer dan 1) iemand hebt gevonden die je wilt helpen met een website. Mocht het allemaal toch niet uitwerken dan mag je mij ook een bericht sturen; ik help je er graag mee!

Wat betreft het opzetten van een fonds heb ik geen ervaringen mee, wel wil ik je heel veel sterkte wensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zonder al te zoetsappig dit topic voort te zetten ;) ;) jullie aangeboden hulp en tips zijn hartverwarmend

Nooit kunnen beseffen dat een site als Tweakers.net mij zo zou kunnen ontroeren (in negatieve maar bovenal positieve zin!)

En nu weer on topic inderdaad.

Ik vind het leuk om voor diegene die het echt interesseert hier af en toe een update te geven van de stand van zaken wat betreft de actie, welke stappen ik heb ondernomen en dergelijke.

Nogmaals, dank! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Sorry, maar ik zie dit weinig kans van slagen hebben. Mijn advies zou zijn om jezelf even tijd te gunnen om je emoties onder controle te krijgen en dan eens goed nadenken over wat je kunt doen. Waar liggen jouw sterke punten, waarmee kun JIJ nu het verschil maken?

Kans is groot dat je dan niet op een fonds uitkomt maar heel iets anders. Want nu heb je je zinnen op een fonds gezet maar je weet van toeten nog blazen. Op zich geen probleem, maar uit je vele hulpvragen blijkt ook niet echt een ondernemende houding. De vraag om hulp met een plaatje te rezisen bijvoorbeeld, dat is twee minuten op Google en dan klaar. Als je dat al niet zelf uit kunt zoeken, hoe wil je dan een organisatie op poten zetten met zo veel haken en ogen?

Beter focus je op waar je wel goed in bent en gebruik je dat om iets voor je nichtjes te betekenen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jazzy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:06:
Sorry, maar ik zie dit weinig kans van slagen hebben. Mijn advies zou zijn om jezelf even tijd te gunnen om je emoties onder controle te krijgen en dan eens goed nadenken over wat je kunt doen. Waar liggen jouw sterke punten, waarmee kun JIJ nu het verschil maken?

Kans is groot dat je dan niet op een fonds uitkomt maar heel iets anders. Want nu heb je je zinnen op een fonds gezet maar je weet van toeten nog blazen. Op zich geen probleem, maar uit je vele hulpvragen blijkt ook niet echt een ondernemende houding. De vraag om hulp met een plaatje te rezisen bijvoorbeeld, dat is twee minuten op Google en dan klaar. Als je dat al niet zelf uit kunt zoeken, hoe wil je dan een organisatie op poten zetten met zo veel haken en ogen?

Beter focus je op waar je wel goed in bent en gebruik je dat om iets voor je nichtjes te betekenen.
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf, ik zit nog in de prille fase van het zoeken naar de mogelijkheden hierin, danwel een Fonds, dan wel een crowdfunding/doneer actie of een website.
Hierin ben ik inderdaad nog zoekende, en neem geen overhaaste belissingen.

1 ding weet ik voor 110% zeker: ik ga iets ondernemen voor die meiden zodat zij die reis (intens) kunnen beleven/zien/horen (en dat gaat me lukken), of ik daar nu verstand van heb of niet. Dat leer ik gaandeweg wel

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 16:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:12:
[...]
1 ding weet ik voor 110% zeker: ik ga iets ondernemen voor die meiden zodat zij die reis (intens) kunnen beleven/zien/horen (en dat gaat me lukken), of ik daar nu verstand van heb of niet. Dat leer ik gaandeweg wel
Ik twijfel niet aan je motivatie, maar ik denk dat je onderschat wat het belang van de kwaliteit is. Je zult namelijk vertrouwen moeten wekken voordat mensen hun geld naar jou over gaan maken.

Zelf steun ik met mijn bedrijfje regelmatig een goed doel maar dan moet er wel een professionele basis onder zitten. Het klinkt misschien hard, maar als jij vandaag al met tranen in je ogen zit omdat iemand een andere mening laat horen dan twijfel ik of je, in ieder geval op dit moment, in staat bent om dit op poten te zetten. Daarom mijn advies om er eens rustig over na te denken en je koers te heroverwegen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Ik ben het volledig met @Jazzy eens.

Zelf doneer ik regelmatig geld aan goede doelen. Ik vind het dan wel heel belangrijk dat hier een professionele organisatie achter zit. Dat het geld wat ik op giro XXX doneer niet 100% bij de mensen aankomt, daar ben ik al van op de hoogte. De organisatie zelf maakt ook kosten en die moeten ook gedekt worden. Ik wil zelf alleen wel dat de organisatie weet wat zij moet doen. Voor nu weet TS niet veel over het managen van een fonds, maar dat geeft niet. Dat soort kennis kan je altijd wel leren. Alleen denk ik dat TS hier niet de juiste competenties voor heeft. Zoals @Jazzy mijn inziens terecht stelt, laat de emotionele reacties van TS mij twijfelen of hij wel voldoende ruggengraat heeft voor dit project. Wat nou als er tegenslagen komen? Misschien komt er wel niet genoeg geld binnen om een leuke reis te betalen of gaat het hele fonds niet door. Hoe reageert TS dan?

Ik ga ervan uit dat je de beste bedoelingen hebt en ik geef je graag het voordeel van de twijfel. Ik vraag me alleen af of jij de juiste persoon bent voor zo'n 'project'. Misschien zijn er andere manieren waarop jij je nichtjes beter kan helpen.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jazzy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:29:
[...]
Ik twijfel niet aan je motivatie, maar ik denk dat je onderschat wat het belang van de kwaliteit is. Je zult namelijk vertrouwen moeten wekken voordat mensen hun geld naar jou over gaan maken.

Zelf steun ik met mijn bedrijfje regelmatig een goed doel maar dan moet er wel een professionele basis onder zitten. Het klinkt misschien hard, maar als jij vandaag al met tranen in je ogen zit omdat iemand een andere mening laat horen dan twijfel ik of je, in ieder geval op dit moment, in staat bent om dit op poten te zetten. Daarom mijn advies om er eens rustig over na te denken en je koers te heroverwegen.
uiteraard moet ik voordat ik uberhaupt mensen zover krijg om te doneren, met een goede basis voor de dag komen.
Het filmpje van de NOS over de meiden kan hier zeer goed van pas komen. De meiden komen daar aan het woord en vertellen wat het Usher syndroom met hun doet, het dagelijkse leven en de struggles die zij hierin ervaren.
Ik begrijp al te goed, dat je niet zo maar ff een rekeningnummertje opent en in het wildeweg gaat roepen: "hey. doe mij eens een paar euro!" ;)

Verder zal ik ook een korte uitleg geven over het Syndroom. En mijn doel toelichten. Waarom ik deze actie precies begin.

En wat betreft de emoties, die zijn inmiddels wel weer onder controlle. We weten al ruim 1,5 jaar van hun diagnose.
Ik ben niet hun vader, ik sta er wat verder vanaf.
Eigenlijk sinds ik met het idee loop om deze actie te starten, en na het zien van het filmpje gemaakt door de NOS, had ik het als oom even moeilijk.

Maar het feit dat ik er wat verder vanaf sta maakt het wat dragelijker voor mij. (dit in tegenstelling tot de vader van de meiden, die heeft het er rete zwaar mee, logisch).

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
BeToBe schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:03:
Ik ben het volledig met @Jazzy eens.

Zelf doneer ik regelmatig geld aan goede doelen. Ik vind het dan wel heel belangrijk dat hier een professionele organisatie achter zit. Dat het geld wat ik op giro XXX doneer niet 100% bij de mensen aankomt, daar ben ik al van op de hoogte. De organisatie zelf maakt ook kosten en die moeten ook gedekt worden. Ik wil zelf alleen wel dat de organisatie weet wat zij moet doen. Voor nu weet TS niet veel over het managen van een fonds, maar dat geeft niet. Dat soort kennis kan je altijd wel leren. Alleen denk ik dat TS hier niet de juiste competenties voor heeft. Zoals @Jazzy mijn inziens terecht stelt, laat de emotionele reacties van TS mij twijfelen of hij wel voldoende ruggengraat heeft voor dit project. Wat nou als er tegenslagen komen? Misschien komt er wel niet genoeg geld binnen om een leuke reis te betalen of gaat het hele fonds niet door. Hoe reageert TS dan?

Ik ga ervan uit dat je de beste bedoelingen hebt en ik geef je graag het voordeel van de twijfel. Ik vraag me alleen af of jij de juiste persoon bent voor zo'n 'project'. Misschien zijn er andere manieren waarop jij je nichtjes beter kan helpen.
@BeToBe bedankt voor je reactie, ik heb op 41 jarige leeftijd helaas al aardig wat mee gemaakt van (zeer) dichtbij.
Zowel zakelijk als prive al aardig wat voor m'n kiezen gehad, maakt je ook sterker voor in de toekomst.

Maar af en toe je menselijke kant tonen is in mijn ogen best fijn (en lucht op). Niet iedereen kan alles in koelebloede uitvoeren of aanhoren, zoals heel even deze middag in dit topic.
En sowieso ben ik van mening dat mensen die wellicht emotioneel zijn nog steeds een mooie actie op poten kunnen zetten, dat is niet alleen weggelegd voor de koele kikkers onder ons.

Ik ga mensen zoeken (en die bieden zich vrijwillig aan, ook hier al via Tweakers, zonder dat ik er expliciet om vraag) in mijn omgeving die mij willen en kunnen helpen.
En dat er gaandeweg tegenslagen zullen komen in deze actie, absoluut!
Dat is in je hele leven zo, zowel zakelijk als prive.

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:09:
[...]

@BeToBe bedankt voor je reactie, ik heb op 41 jarige leeftijd helaas al aardig wat mee gemaakt van (zeer) dichtbij.
Zowel zakelijk als prive al aardig wat voor m'n kiezen gehad, maakt je ook sterker voor in de toekomst.

Maar af en toe je menselijke kant tonen is in mijn ogen best fijn (en lucht op). Niet iedereen kan alles in koelebloede uitvoeren of aanhoren, zoals heel even deze middag in dit topic.

Ik ga mensen zoeken (en die bieden zich al aan) in mijn omgeving die mij willen en kunnen helpen.
En dat er gaandeweg tegenslagen zullen komen in deze actie, absoluut!
Dat is in je hele leven zo, zowel zakelijk als prive.
Begrijp me niet verkeerd. Er is niks mis met het tonen van je emoties. Alleen wanneer dit project groot wordt (en dat kan zomaar) en je krijgt 'opeens' 10K binnen als totaalbedrag, dan brengt dat natuurlijk een hoop verantwoordelijkheid mee. Aan de hand van dit topic zou ik geen geld doneren, puur omdat ik wat professionaliteit mis. Nu zit je natuurlijk in de begin fase, dus is het volkomen logisch.

De tip die ik je dan ook mee wil geven is, pak het professioneler aan. Zoals je zelf al aangeeft is een heel team natuurlijk een goed begin. Dit project zou ik sowieso niet in je eentje aanpakken. Wanneer ik het gevoel heb dat jij (en je team) weten wat jullie doen, zal ik zeker doneren! Je doelen zijn nobel, nu nog zorgen voor een goede aanpak!

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
BeToBe schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Er is niks mis met het tonen van je emoties. Alleen wanneer dit project groot wordt (en dat kan zomaar) en je krijgt 'opeens' 10K binnen als totaalbedrag, dan brengt dat natuurlijk een hoop verantwoordelijkheid mee. Aan de hand van dit topic zou ik geen geld doneren, puur omdat ik wat professionaliteit mis. Nu zit je natuurlijk in de begin fase, dus is het volkomen logisch.

De tip die ik je dan ook mee wil geven is, pak het professioneler aan. Zoals je zelf al aangeeft is een heel team natuurlijk een goed begin. Dit project zou ik sowieso niet in je eentje aanpakken. Wanneer ik het gevoel heb dat jij (en je team) weten wat jullie doen, zal ik zeker doneren! Je doelen zijn nobel, nu nog zorgen voor een goede aanpak!
niet dat het mijn doel hier is om jou over te halen tot doneren, maar ik hoop oprecht dat ik je eventueel een mooie actie kan laten zien.
Zodra deze klaar is, deel ik 'm hier (indien toegestaan uiteraard)...en NIET als doel om mensen hier te laten doneren...maar puur het resultaat wat ik heb neergezet (en bereikt met de mensen die het mede mogelijk hebben gemaakt)
En dan bedoel ik met resultaat niet eens het financieele gedeelte. Ben er niet op uit om mensen geld af te troggelen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:31

[...]

Als mod: topics op tweakers beogen discussie en beantwoording van vragen. Het forum is niet bedoelt voor werving en oproepen voor allerlei hand en spandiensten. Dergelijke oproepen ajb achterwege laten.
Ik moet eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik zo'n kortzichtige reactie heb gezien dat zo weinig (lees: nul) empathie laat zien. Ik hoop dat je het niet zo bedoeld, en (alleen) in dat geval moet je mijn opmerking niet persoonlijk opvatten.

En voor TS: ik wens je erg veel succes met je actie en laat maar weten als er iets in de lucht is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:04:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zit echt nog in de prille fase van hoe dit aan te pakken. Ben reeds door een andere Tweaker in dit topic gewezen op de kenmerken/voorwaarden van een Stichting.
Hier ga ik mij eens goed verder in verdiepen.
Ook ga ik kijken naar de hier genoemde website doneeractie.nl

Belangrijkste is dat ik het voor donateurs laagdrempelig wil houden. Wellicht ietwat vreemd verwoord. Maar juist om niet al gelijk het idee te geven ''ppfff weer al zo'n geldzamelingsactie.."
Maar vanaf de zijlijn bekeken: dat is het wel ;)

Pak het goed aan of doe het niet, dat voorkomt dat er mensen zijn die er een nare smaak aan overhouden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Oogje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:45:
[...]

Maar vanaf de zijlijn bekeken: dat is het wel ;)

Pak het goed aan of doe het niet, dat voorkomt dat er mensen zijn die er een nare smaak aan overhouden.
Bedankt voor de tip en reactie.

Tot nu toe heb ik in zakelijke/privé omgeving en merendeel van de mensen in dit topic alleen maar positieve reacties.

De enige (mogelijke) twijfels van mijn te ondernemen actie komen van enkele mensen hier in dit topic...en dat mag uiteraard.
Kan er alleen maar wat van opsteken :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2017 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kleine update:

Ik ga een project starten via een bestaande donatie website. Mede door hun social media mogelijkheden en krachtige donatie module.

Heb de kosten van een eigen op te zetten website met alle bijkomende kosten (zoals het regelen van het betalingsverkeer /stromingen) vergeleken met dus het starten van een project via een bestaande donatie site.
Dat laatste is voordeliger, uiteraard betaal ik een fee aan de bestaande doneer site voor binnenkomende donaties.
Maar deze neemt voor deze fee wel vrijwel alle technische zaken uit handen, en deze site heeft een zeer goede naam.

Tevens heb ik via via mogelijk wat ingangen bij RTL Late Night van Humberto Tan en de talkshow van Linda De Mol.
Eerst maar eens zorgen dat mijn doneer actie startklaar is en vooral naamsbekendheid genereren.
Dit ga ik doen via mijn werkgever (33.000 medewerkers), vrienden, familie en diverse (sport) verenigingen

Er zijn afgelopen dagen meerdere Tweakers geweest die mij in dit topic en ook via privé berichten hulp hebben aangeboden.

Ik wil nogmaals deze mensen hartelijk danken!

Ik laat binnenkort weer van me horen!

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 20-10-2017 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
De doneer actie is inmiddels ruim 3 dagen geleden online gestart.

Inmiddels is er al ruim €1400 gedoneerd, een erg mooie start, vind ik zelf.

Binnenkort heb ik een voorgesprek met een Redacteur van 3FM voor een mogelijk item op hun website en/of de radio over mijn actie en dan met name het doel van mijn inzamel actie.

Ik kan/mag de naam van mijn doneeractie (website) niet in dit topic delen en dat is ook wel te bergrijpen.

Ik ga waarschijnlijk nog wel de naam van de website in mijn signature zetten hier, ik heb hiervoor toestemming gekregen van de Admin van dit forum (General Chat)

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 26-10-2017 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een vliegende start. Veel succes met het vervolg. Ik hoop dat je nichtjes uiteindelijk minimaal een jaar op reis kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:23:
Een vliegende start. Veel succes met het vervolg. Ik hoop dat je nichtjes uiteindelijk minimaal een jaar op reis kunnen!
Thanks voor de mooie woorden, @robb_nl ! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kleine update:

Ik ben nu kleine 2 weken verder met mijn doneer actie en er zijn al ruim 190 donaties binnengekomen met een totaal bedrag van €4530. Zeer tevreden, so far!

Op social media gaat het ook zeer goed, het gaat lekker viraal.

Qua media;

We zijn bij 3FM geweest en daar interview gehad met artikel op de main page van 3FM.
Verder wil het Algemeen Dagblad binnenkort een interview, maar als 1ste is SBS6 aan de beurt.
We gaan een interview doen voor Hart van Nederland.

Ook ben ik in bezig met RTL Late Night, maar daar zit nog niet echt schot in.

Al met al, na zo'n 2 weken gaat het goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

pffff, ik heb zelf 2 dochters ... ik kom op deze pagina terrecht vanuit Anonymoussaurus in 'plan: Ben of ken jij de volgende communitymanager van Tweakers?'

Wat heftig zeg! Waar is de Facbookpagina of de website? ik vind hier geen links ernaar...
of waar moet ik op googlen, ik kom er niet op uit...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Boy hier link naar een interview op 3fm : https://www.npo3fm.nl/nie...og-een-ultieme-reis-maken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Boy schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:54:
pffff, ik heb zelf 2 dochters ... ik kom op deze pagina terrecht vanuit Anonymoussaurus in 'plan: Ben of ken jij de volgende communitymanager van Tweakers?'

Wat heftig zeg! Waar is de Facbookpagina of de website? ik vind hier geen links ernaar...
of waar moet ik op googlen, ik kom er niet op uit...
in goed (!!) overleg met de Admin is besloten om niet in dit topic de link te plaatsen van mijn doneer actie.

Maar als je op de link van @Bart_GR klikt, kom je uiteindelijk ook terrecht op de doneersite.

Inmiddels al bijna €6000 gedoneerd. Waar ik onwijs blij met donaties van €100, vind ik de donaties van €5 met een hartverwarmende tekst erbij wellicht nog wel mooier.

Terugkomend op de eventuele vermogensbelasting die ik zou moeten betalen over het eindbedrg:
heb een gesprek gehad met Inspecteur van de Belastingdienst op het kantoor en die heeft mij haarfijn uitgelegd dat ik geen belasting over hoef te betalen, als het doel maar zeer duidelijk is. Anders wordt het gezien als een schenking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ik ga straks even met de baas overleggen :) En na donatie natuurlijk delen...

Wat een verschrikkelijk situatie en ik weet niet hoe ik mijn sanity zou kunnen houden als 1 van mijn dochters zoiets zou hebben (net zoals het verhaal van Tijn).

Ik wens jullie enorm veel sterkte en dat het een geweldige droomreis gaat worden!

[ Voor 5% gewijzigd door Boy op 13-11-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:07:
kleine update:

Ik ben nu kleine 2 weken verder met mijn doneer actie en er zijn al ruim 190 donaties binnengekomen met een totaal bedrag van €4530. Zeer tevreden, so far!

Op social media gaat het ook zeer goed, het gaat lekker viraal.

Qua media;

We zijn bij 3FM geweest en daar interview gehad met artikel op de main page van 3FM.
Verder wil het Algemeen Dagblad binnenkort een interview, maar als 1ste is SBS6 aan de beurt.
We gaan een interview doen voor Hart van Nederland.

Ook ben ik in bezig met RTL Late Night, maar daar zit nog niet echt schot in.

Al met al, na zo'n 2 weken gaat het goed! :)
Het AD heeft wekelijks een 'bedel'-bijlage om het oneerbiedig te noemen. Voor mijzelf zijn er inmiddels veel te veel van dit soort crowdfunding acties voor $insert goed doel of persoon. Hoe goed de intenties ook zijn, ik ben al even afgehaakt. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:10:
[...]

Het AD heeft wekelijks een 'bedel'-bijlage om het oneerbiedig te noemen. Voor mijzelf zijn er inmiddels veel te veel van dit soort crowdfunding acties voor $insert goed doel of persoon. Hoe goed de intenties ook zijn, ik ben al even afgehaakt. :)
Je hoeft ook niet overal aan mee te doen, maar als sommige personen soms ergens iets aan schenken, kunnen wel elkaar wellicht een beetje helpen.

Ik doe ook niet overal aan mee...soms wel, soms niet...

Maar eigenlijk vind ik je post hier totaal niet gepast en hoef je niet echt je mening erover te verkondigen.
Iemand die zoiets opzet zonder persoonlijke gewin, is altijd goed bezig. Ik vind het dus best jammer dat je het belangrijk vind dit te moeten melden.

[ Voor 18% gewijzigd door Boy op 14-11-2017 10:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sorry, waren alleen populaire en sociaal gepaste meningen toegestaan? :?

Het is alleen een heads-up dat het AD een wekelijkse bijlage online heeft hiervoor. Dat maakt de mensen op een gegeven moment murw voor dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:10:
[...]

Ik respecteer je uitspraak uiteraard.
Maar ergens bekruipt mij het gevoel dat je hier bij mij (onbewust) een bepaalde reactie mee wil uitlokken.
Je smiley aan het einde van je post benadrukt dat gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De smiley aan het einde, iig zoals hij bij mij overkomt, is meer van: "Even goede vrienden, niks persoonlijks verder, maar dit is gewoon mijn mening in zijn algemeenheid over zulk soort zaken". Maar volgens mij is die niet bedoelt om een specifieke reactie uit te lokken. En ik denk dat je daar hele discussies over kan hebben, maar ik weet niet of dit topic daar de plaats voor zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Sissors klopt & klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ok, dan kwam het gewoon anders over op me dan je bedoeld had.

Dat is soms moeilijk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:38:
Dat maakt de mensen op een gegeven moment murw voor dit soort acties.
Ik denk dat projecten als de mijne, vooral in de eigen sociale omgeving (familie, vrienden), op de werkvloer en bijv sportvereniging(en) de grootste kans van slagen hebben.
Wellicht omdat het dan dichterbij aanvoelt.

Er zijn wel duizenden goede doelen/ crowfunding acties, waar iemand dus wellicht eerder aanhaakt als het om iemand gaat die je kent, of via via.

Verder met je eens wat betreft de kwantiteit aan de diverse crowfunding projecten / goede doelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Even weer een kleine update:

Nu na ruim 4 weken is er ruim €10.200 gedoneerd (totaal ruim 260 donaties), tot dusver echt meer dan tevreden :)

Ben er alleen nog niet helemaal uit, wat betreft de gelden die nu nog op mijn prive rekening binnenkomen.
De Inspecteur van de Belastingdienst adviseerde mij een aparte rekening te openen, gescheiden van mijn prive rekening dus.

Vervolgens naar mijn bank (ING) gegaan, daar uitgelegd en gevraagd wat de mogelijkheden zijn, deze man wist mij te vertellen dat ik slechts een extra rekening kon openen, naast mijn prive rekening. Wel op mijn naam.

Ik wil belastingtechnisch de gelden (de donaties) zeer duidelijk gescheiden houden van mijn prive zaken, maar als die extra rekening op mijn naam komt, vraag ik me af of het toch niet op de hoop ''prive'' terrecht komt.
Ik ga maar weer eens ctc opnemen met de Inspecteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet een stichting achtig iets starten en daar een rekening voor openen? Of gaat het oprichten van een stichting (veel) geld kosten?
Als ik hier kijk kan je voor een kleine EUR300,- klaar zijn: https://www.doehetzelfnotaris.nl/oprichten-stichting/
Wat dan de status is ten opzichte van de belastingdienst zou je nog wel even moeten checken.

Hier nog wat inhoudelijke info (rabobank) https://www.ikgastarten.n...ichten-dit-zijn-de-regels

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:33:
Kan je niet een stichting achtig iets starten en daar een rekening voor openen? Of gaat het oprichten van een stichting (veel) geld kosten?
Als ik hier kijk kan je voor een kleine EUR300,- klaar zijn: https://www.doehetzelfnotaris.nl/oprichten-stichting/
Wat dan de status is ten opzichte van de belastingdienst zou je nog wel even moeten checken.

Hier nog wat inhoudelijke info (rabobank) https://www.ikgastarten.n...ichten-dit-zijn-de-regels
Allereerst zeer bedankt voor je tips wat betreft de doehetzelfnotaris (ik kende tot nu toe alleen de doe-het-zelf bouwmarkt :+ )

Ik heb vanmiddag nog even contact gehad met de Inspecteur van de Belastingdienst.
Bij mijn huidige bank ga ik nog een nieuwe rekening (kosten ong €60 per jaar) openen, deze rekening zal puur en alleen gebruikt worden voor het ontvangen van alle donaties waar ik uiteindelijk het doel van deze actie mee wil bewerkstelligen.
Dus verder geen ander gerelateerde (prive) opnames/stortingen.

Dit alles om het met mijn jaarlijkse aangifte duidelijk inzichtelijk te kunnen weerleggen bij de Belastingdienst.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
vandaag met een artikel voorpagina nieuws in de online versie van De Telegraaf, het artikel staat pas een uurtje online en er zijn in dit afgelopen 4,5 uur al zo'n 130 donaties gedaan (stand om 1845u)
Toont toch wel weer de kracht aan van de diverse (social) media.

Zit nu op ruim €16.000 (ruim 500 donateurs) na de start van de actie een maand geleden , dit is al ruim 50% van mijn uiteindelijke doel van €30.000 wat ik rond mei/juni van 2018 wil hebben gehaald.

De meiden zijn nu bezig met een docu voorbereiding met BNN's 3 op Reis, waarin hun (droom) reis wordt besproken. De mensen achter dit programma gaan de meiden helpen en adviseren met de diverse bestemmingsmogelijkheden.
Dit vinden de meiden erg leuk om te doen.

Wel heb ik al meerdere (landelijke) media (kranten, TV etc) even moeten 'parkeren', de overweldigende landelijke aandacht is toch wel soms even to much voor de meiden, wat logisch is.

In tegenstelling tot sommige mensen die in dit topic zeer pessimistisch waren over de actie, ben ik tot nu toe meer dan tevreden! :)

link naar het Telegraaf (online) artikel van vanochtend: https://www.telegraaf.nl/...ters-worden-doof-en-blind

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 30-11-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 16:44
@Geert1976

Las het bericht op de telegraaf en moest gelijk aan dit topic denken! Succes ermee!

• _Bailey_
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:01:
@Geert1976

Las het bericht op de telegraaf en moest gelijk aan dit topic denken! Succes ermee!
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wat een kracht kán een medium zijn voor een (doneer) actie als de mijne:

Nu binnen 24 uur uur na publicatie van het (online) artikel op de voorpagina in De Telegraaf zijn er ruim 170 donaties binnengekomen met een totaal bedrag van € 4500 (tussenstand nu totaal ruim €16.700)

Ik wil ook nog eens de mede-Tweakers bedanken voor alle donaties & mooie woorden tot nu toe.
Het overweldigende medeleven (en mooie woorden) van de mensen die doneren, is iets wat mijn nichtjes als enorm bijzonder ervaren.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 01-12-2017 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mooi om te horen dat de actie zo goed loopt en dat het doel al min of meer in zicht komt. Blijft vreselijk natuurlijk dat het nodig is, maar toch fijn dat die wereldreis in ieder geval in zicht komt voor je nichtjes. En hopen dat de technische ontwikkelingen sneller gaan dan de ziekte.

Mooi verhaal:

https://www.ad.nl/utrecht...r-ik-hoor-alles~ae171257/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:32:
Mooi om te horen dat de actie zo goed loopt en dat het doel al min of meer in zicht komt. Blijft vreselijk natuurlijk dat het nodig is, maar toch fijn dat die wereldreis in ieder geval in zicht komt voor je nichtjes. En hopen dat de technische ontwikkelingen sneller gaan dan de ziekte.

Mooi verhaal:

https://www.ad.nl/utrecht...r-ik-hoor-alles~ae171257/
Bedankt voor de link naar 't artikel. Heb al jaren bewondering voor Bijlo. Zijn nuchterheid gecombineerd met een goeie (scherpe) dosis humor en dan ook dit weer met zijn 'handicap'.

Hij is een ras optimist, mijn nichtjes zijn nog erg jong en staan gelukkig ook vrolijk in het leven, ondanks hun verschrikkelijke toekomst

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 01-12-2017 20:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kleine update van mijn kant :

Gisteravond hebben mijn nichtjes tijdens het RTL 4 spelprogramma "Weet ik veel" onder leiding van Linda de Mol van kandidaat Dennis Weening een cheque overhandigd gekregen van €22000 tbv mijn actie voor de meiden.

Het geld wat de finalisten in dit spel ophalen wordt elke keer aan een goed doel geschonken, deze keer dus mijn actie voor mijn nichtjes.

Tussenstand van mijn actie met deze cheque is nu zo'n ruim €40.000
Ben echt zeer blij voor de meiden :)

Langs deze weg wil ook nog de Tweakers bedanken voor hun donaties afgelopen weken.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 12-04-2018 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mijn doneeractie voor mijn 3 nichtes zal zeer binnenkort stoppen.

Ik wil langs deze weg alle mede-Tweakers onwijs bedanken die hun steentje hebben bijgedragen aan de doneeractie voor mijn 3 nichtjes.

Uiteindelijk is er met de actie ruim €43.000 opgehaald. Toen ik deze actie ben gestart, had ik nooit kunnen bedenken zo'n eindresultaat te bereiken.
Toen ik deze actie eind vorig jaar begon, kreeg ik zeer veel positieve reacties en steunbetuigingen. Maar uiteraard ook mensen, waaronder ook een aantal tweakers in dit topic, die de haalbaarheid van deze actie niet succesvol achtte. Denk dat ruim €43.000 voor zo'n kleine actie de mijne, toch een mooie resultaat is.

De meiden zijn nu (ver gevorderde) reisplannen aan het maken, zij zullen met z'n 3-en eerst een mooie rondreis door Japan gaan maken en daarna ook nog afzonderlijk met een vriendin/vriend naar een andere bestemming.
Er zullen tzt foto's online komen van hun reis door Japan.
Het geld wat overblijft zal gebruikt worden voor in de toekomst, te denken aan oa aangepaste voorzieningen in hun eigen (toekomstige) woning(en).
Dank allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastisch. Het zal de reis van hun leven worden! Ik wens hen enorm veel plezier op deze trip en ben er van overtuigd dat ze als een ander mens weer terug zullen komen.
@Geert1976 Jij ook bedankt dat je ons zo hebt meegenomen met jouw mooie doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:43:
Fantastisch. Het zal de reis van hun leven worden! Ik wens hen enorm veel plezier op deze trip en ben er van overtuigd dat ze als een ander mens weer terug zullen komen.
@Geert1976 Jij ook bedankt dat je ons zo hebt meegenomen met jouw mooie doel.
thanks @robb_nl . Ik ben er ook van overtuigd dat deze reis naar Japan voor de meiden een reis zal worden die en hun onderlinge (zussen) band nog sterker maakt en uiteraard een reis om nooit te vergeten.

En ik wil jou bedanken voor jouw steun en vertrouwen afgelopen tijd!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
aanstaande maandag is het dan zover, na een wekenlange reisvoorbereiding van de meiden, zullen mijn nichtjes beginnen aan hun mooie reis door Japan.

Voor de tweakers die afgelopen tijd steun hebben betuigd en gedoneerd hebben, nogmaals dank, uiteraard ook namens Lotte, Roos en Linde.
De totale opbrengst van de actie is ruim 40.000 euro.

Hier het video interview van het Algemeen Dagblad van vandaag met mijn nichtjes.

https://www.ad.nl/video/~vp42756

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 09-07-2018 12:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wellicht hebben mensen mijn 2 nichtjes gisteravond aan tafel gezien met Mattijs van Nieuwkerk bij De Wereld Draait Door, ze zaten daar n.a.v. de documentaire die is gemaakt.

Lotte en Roos zijn 2 jaar lang gevolgd door Kim Smeekes (BNN) en heeft hier een, aangrijpende, documantaire over gemaakt met de naam "Voor het donker wordt''

Voor mensen die het graag willen zien; vanavond om 2120u NPO3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:16
Ik heb het gezien en moest meteen aan dit topic denken.
Heel indrukwekkend (of zal ik oneerbiedig zeggen huiveringwekkend dat toekomstbeeld).
Wel mooi om te zien dat ze nog zo genieten van het nu (en vooral de reizen).
Ik ga de documentaire zeker kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ook de docu gezien, dacht ergens ooit van het verhaal gehoord te hebben. Gelukkig was het topic omhoog geschopt. Mooi om te zien hoe de TS heeft volgehouden en imho een erg mooi bedrag bereikt heeft. Ik zie dat de acties gesloten is, Hopelijk kunnen ze alle drie de gehele reis afmaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:17:
Ook de docu gezien, dacht ergens ooit van het verhaal gehoord te hebben. Gelukkig was het topic omhoog geschopt. Mooi om te zien hoe de TS heeft volgehouden en imho een erg mooi bedrag bereikt heeft. Ik zie dat de acties gesloten is, Hopelijk kunnen ze alle drie de gehele reis afmaken!
de docu wordt vanavond uitgezonden.

Lotte heeft haar reis door Zuid Amerika achter de rug, haar volgende bestemming is Sri Lanka.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 12-03-2019 10:26 ]

Pagina: 1