Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-forum gebruikers.
Ik kom even om jullie advies vragen.
Zoals de titel al luid, wil ik mijn bestaande huis graag "slimmer"maken.
En wil graag beginnen met de verlichting draadloos aan te sturen.
Maar ik wil graag mijn bestaande schakelaars en lampen behouden.
Philps hue etc is leuk en mooi maar al die kleurtjes ben ik niet zo fan van.
De led spots en de aparte "design" lamp in mijn eettafellamp zijn in mijn ogen prima.
Nu heb ik gelezen over een kastje van KAKU die je achter je schakelaar kan plaatsen in je WCD.
Maar er zijn hier niet heel veer ervaringen over te vinden, wellicht hebben jullie hier ervaring mee?
En ook kwam ik dit kastje tegen om de gehele boel aan te sturen.: KlikAanKlikUit Octopus Internet Control Station - ICS-2000

iemand ervaringen mee?
Dit is dus waar ik denk dat ik het beste mee kan beginnen maar zoals ik al eerder aangaf, al het advies is welkom en ook totaal andere opties die beschikbaar zijn.
Ook zal het wel heel lekker zijn als je ook buitenhuis alles kan bedienen of een rooster kan instellen (bv als je op vakantie bent) maar dit is meer een luxe en zeker geen vereiste.

Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-07-2018 22:19)

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 19:00

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

SinergyX schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:42:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar heb je de FAQ gelezen? Er staat werkelijk niets in over domotica, welke systemen er zijn of welke praktische oplossingen je kan vinden (zoals UZB met domoticz - is die Pi met Z-wave module nog ergens te koop?)
ik probeerde deze link in te voegen waarbij je een overview krijgt van de topics die er zijn. ik pas het aan.

Duurzame Energie & Domotica

De FAQ is idd incompleet en onduidelijk als het gaat om domitica.

een paar interessante threads:

Homebridge topic

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Homey - Alles in huis verbonden

Het algemene Nest Topic

Home Assistant - Open source Python3 home automation

KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies

[ Voor 26% gewijzigd door Zuluman op 24-07-2018 16:43 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Alle reacties

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik zou toch nog maar eens flink gaan zoeken in dit forum. Volgens mij is er voldoende te vinden om jou op gang te helpen. Ik wens je in ieder geval heel veel lees plezier.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56
Dit al gelezen?

In datzelfde topic voldoende informatie ook over de ACM-100 waar jij op doelt. Hier kun je alle KaKu producten vinden en vervolgens zoeken op Tweakers. Er is echt genoeg te vinden.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 16:38
Heb zelf meerdere lampen op deze manier werken,
Let wel op dat met klik aan klik uit er geen controle plaats vind.
Wat er voor kan zorgen dat een lamp niet altijd vanzelf aan of uit gaat

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Als je Philips Hue Ambiance lampen neemt, heb je "gewone" lampen met een spectrum van "wit" tot "geel" en alles wat ertussen zit. Dit vind ik toch best normaal qua kleur.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Zuluman

Zuluman

Genoeg te vinden in het Domotica forum

Ik zelf ben begonnen met een raspberry pi die ik nog had liggen icm domoticz.

Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

Ben begonnen met de kika schakelaars aan te sturen en het uitlezen van mijn omvormers, opwekking en verbruik en nu ook de verwarming.

[ Voor 12% gewijzigd door Zuluman op 24-07-2018 16:37 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• SinergyX
  • Laatst online: 10:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zuluman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:27:
Genoeg te vinden in het domotica forum.

Duurzame Energie en Domotica: FAQ

Ik zelf ben begonnen met een raspberry pi die ik nog had liggen icm domoticz.
Niet lullig bedoeld, maar heb je de FAQ gelezen? Er staat werkelijk niets in over domotica, welke systemen er zijn of welke praktische oplossingen je kan vinden (zoals UZB met domoticz - is die Pi met Z-wave module nog ergens te koop?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

[...]

Er is niemand die je tegenhoud om daar een topic over te maken. Ping een van de DED mods en vraag of je de FAQ mag aanvullen met een domotica gedeelte.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 15:52 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 10:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Er is niemand die je tegenhoud om daar een topic over te maken. Ping een van de DED mods en vraag of je de FAQ mag aanvullen met een domotica gedeelte.
Als ik er zelf zo'n beetje 0,2 van weet? Het is meer apart dat er 'en Domotica FAQ' staat terwijl er dus niets verder in staat over domotica.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord

• Zuluman

Zuluman

[...]

ik probeerde deze link in te voegen waarbij je een overview krijgt van de topics die er zijn. ik pas het aan.

De FAQ is idd incompleet en onduidelijk als het gaat om domitica.

een paar interessante threads:

Homebridge topic

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Homey - Alles in huis verbonden

Het algemene Nest Topic

Home Assistant - Open source Python3 home automation

[ Voor 26% gewijzigd door Zuluman op 24-07-2018 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren,
Dan ga ik eerst maar eens lezen.
Bedankt voor de linkjes.

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 14:22
Paar jaar geleden had ik de zelfde wensen als jij. Ik ben toen voor z-wave gegaan. Werkt super! Nog steeds geen spijt van.

Nu hopen dat ze nog lang zwave blijven ondersteunen/aanbieden :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de Octopus gekocht en wat schakelaars.
Tot op heden zeer tevreden,.
Nu heb ik alleen een e tiger alarm installatie met camera en beweging sensoren die ik niet meer gebruik.
Dit kan ik helaas niet koppelen ermee.
Zijn er toevallig omwegen die ik niet maar jullie wel weten?
Zodat ik die camera en sensoren toch kan gebruiken?
Pagina: 1