Basszje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:45:
[...]
Kan je de low-level diagnoses skippen als je die anderen hebt? Dat zou een hoop overbodig gewandel schelen
Ik heb het idee dat de pathfinding, maar ook de snelheid van animaties nog wel wat updates kunnen gebruiken. Emergencies zijn vrijwel onmogelijk nu. De dodo's die het eerste zijn gaan lekker een rondje stappen, en als er dan eentje in je machinerie duikt duurt het ook eeuwen. Heb ook regelmatig dat patienten boos weglopen vanwege toilet / honger etc, terwijl ik dat echt zat heb, sommigen weigeren er gewoon gebruik van te maken.
Verder leuk spel. Ik ben ook van de GP-concentratie. Receptie -> GP -> Diagnose rond dezelfde vleugels zo dicht mogelijk bij elkaar. En dan de behandelingen iets verder.
Begin meestal met vrij compacte Wards die ik later uitbreid. Let wel op bij dat soort kamers om echt genoeg ruimte te laten anders begint iedereen hele tijd tegen elkaar op te stuiteren.
De wards, pyscho etc die behandeling en diagnose doen laat ik meestal rond het midden.
--
Hoe doen jullie dat trouwens met skills? Je gooit surgeons gewoon verder helemaal uit? Dan zou ik meer surgeons hebben dan operatieplekken. Zo ook met de rest? Het is hinderlijk als zo iemand lekker de hele dag zit te GP'en, maar verveelde dokters / nurses is ook weer zoiets

Ik kon denk 80% van de ziektes doen met enkel x-ray en mega, pas later kwam daar DNA en ward (hekel aan) bij, die dan ook meteen de problemen geven. Psychiatry heb ik nog steeds niet, puur omdat die ook diagnoses gaan doen en het nergens mee matched. Nadeel, Xray en Mega zijn duur
Ik zal vanavond screenshot maken van m'n lvl14, hoe mijn indeling nu is.
Aan het begin is het even zoeken met skills, maar het is veel combineren met wat je hebt.
Even zo uit m'n hoofd:
Alle nurse treatment is standaard treatment 2, met minimaal 1 pharmacy en 1 injection.
Nu heb ik afaik 5 nurses met treatment 2, waarvan nu 2 met pharmacy en injection. Vervolgens Pharmacy/Injection op high-prio gezet, zodat als 1 van die 2 elders bezig is, ze toch naar die 2 treatments gaan. Via die jobs heb ik enkel die 2 actief op pharm/inject, vervolgens alle 5 actief op alle treatment (zijn er 6 dacht ik in totaal?). Zo kunnen ze elkaar compleet aflossen.
Voor X-ray/Mega heb ik 5 doctors met Mega/2x diagnose, die dus vrij wisselen tussen de 2 xray/2 mega. Daarmee skip ik dus nurses die diagnoses nodig hebben. DNA heb ik dan 2 aparte met DNA/treament/diagnose.
Enige probleem straks word surgery, denk dat ik die gewoon bij de nurse-treatment-wing zet (nurse met treatments), doctors haal ik dan wel gewoon uit de doctor-treatment-wing.
Uitgangspunt is dat elke doctor/nurse maximaal 2 taken heeft, diagnose (met evt machine-skill), treatment (met pharm/inject), en gericht DNA, zodat ze ook bij pauze makkelijk kunnen afwisselen van elkaar.
Janitors heb ik maar 1 upgrade gast (upgrade 2), de rest is allemaal maintaince 2 en variatie van speed/happy/ghost. Qua verdeling verder niets aangepast, ik geef ze gewoon vaker pauze als ze niet happy zijn (middels cafe).