Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik werk heel anders, zie bovenstaande screenshots sdk1985 in "[PC] Two Point Hospital". In mijn filosofie gaat het om diagnose en niet om GP offices. Je mixt per gebouw dus, liefst in de juiste verhouding, de verschillende diagnose kamers met GP offices. Zit die vleugel vol dan bouw je in de dichtstbijzijnde vleugel door. Zo blijven de afstanden kort.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2018 18:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Double post was er al door een bug.
mduijvendijk schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:36:
[...]

Misschien kijk ik niet goed, maar is van de verschillende items die je kan plaatsen wel aangegeven wat de effecten zijn?
Tot nu toe zie ik alleen dat ze als decoratie dienen :?
Items verhogen het prestige niveau van je kamer. Terwijl je het plaatst zie je de balk omhoog gaan. Dus inderdaad niet goed gekeken :P . Later zijn er ook items met % bonus en extra effecten (radiatoren, airco, attractiveness, enz).

[ Voor 192% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mduijvendijk schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:36:
[...]

Misschien kijk ik niet goed, maar is van de verschillende items die je kan plaatsen wel aangegeven wat de effecten zijn?
Tot nu toe zie ik alleen dat ze als decoratie dienen :?
De tooltip geeft aan wat de effecten zijn. Een hoop is decoratie/prestige, andere items kunnen bijv. comfort geven of de diagnosescore verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Ik ben nu aanbeland bij het level waar je voor 3 sterren het ziekenhuis een waarde naar 5mil moet komen.
Nu heb ik alles rooms maar hoe de .... kom je ooit aan de waarde van 5mil? Ik blijf steken op 3.5 mil ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
micmulder schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:55:
Ik ben nu aanbeland bij het level waar je voor 3 sterren het ziekenhuis een waarde naar 5mil moet komen.
Nu heb ik alles rooms maar hoe de .... kom je ooit aan de waarde van 5mil? Ik blijf steken op 3.5 mil ongeveer.
heel veel extras e.d. plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
[...]
heel veel extras e.d. plaatsen?
Volgens mij werkt het zo niet. Ik heb er ook even mee geprutst, maar het idee is dat je meer inkomsten dan uitgaven hebt. Eén van de belangrijkste manieren om geld binnen te harken is patiënten te genezen. Je moet er dus voor zorgen dat de diagnoses goed verlopen zodat je patiënten de goede behandeling krijgen en zo genezen (en dus betalen). Houd de queue in de gaten en zorg ervoor dat de mensen die het nodig hebben vooraan in de rij staan voor diagnoses en behandelingen. Houd dit een tijdje vol en je zal zien dat de waarde vanzelf stijgt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarde is combinatie van geld (plus winst/verlies), value van rooms (hebben absolute waarde) en algehele beoordeling van je ziekenhuis (zoals die VIP ook langskomt), hoe hogere de prestige van alles, hoe meer waard het is.

Map 14 vind ik de leukste tot nu toe, best grote gebouwen tot je beschikking, zo'n beetje _elke_ ziekte die mogelijk is, dus werd weer leuk puzzelen om alles te laten werken. General diagnoses, cardio en fluid analyzer geskipped, direct aan de Mega, X-ray en DNA scanners.

Enige nadeel is dat 1 van de targets 3 scientists naar scienceIII te krijgen, dus je moet flink wat winst maken wil je hun ook kunnen betalen (dus meteen maar een lab gekocht van ~180k :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Het micro management in de game is echt leuk. Ik had in mijn ziekenhuis lange wachtrijen bij de GP offices maar nadat ik het personeel beter had getraind en hen aan de juiste skills had gekoppeld verdwenen de wachtrijen als sneeuw voor de zon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Basszje

Reisvaap!]

SinergyX schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:27:
[...]

Map 14 vind ik de leukste tot nu toe, best grote gebouwen tot je beschikking, zo'n beetje _elke_ ziekte die mogelijk is, dus werd weer leuk puzzelen om alles te laten werken. General diagnoses, cardio en fluid analyzer geskipped, direct aan de Mega, X-ray en DNA scanners.
Kan je de low-level diagnoses skippen als je die anderen hebt? Dat zou een hoop overbodig gewandel schelen :P

Ik heb het idee dat de pathfinding, maar ook de snelheid van animaties nog wel wat updates kunnen gebruiken. Emergencies zijn vrijwel onmogelijk nu. De dodo's die het eerste zijn gaan lekker een rondje stappen, en als er dan eentje in je machinerie duikt duurt het ook eeuwen. Heb ook regelmatig dat patienten boos weglopen vanwege toilet / honger etc, terwijl ik dat echt zat heb, sommigen weigeren er gewoon gebruik van te maken.

Verder leuk spel. Ik ben ook van de GP-concentratie. Receptie -> GP -> Diagnose rond dezelfde vleugels zo dicht mogelijk bij elkaar. En dan de behandelingen iets verder.

Begin meestal met vrij compacte Wards die ik later uitbreid. Let wel op bij dat soort kamers om echt genoeg ruimte te laten anders begint iedereen hele tijd tegen elkaar op te stuiteren.

De wards, pyscho etc die behandeling en diagnose doen laat ik meestal rond het midden.

--
Hoe doen jullie dat trouwens met skills? Je gooit surgeons gewoon verder helemaal uit? Dan zou ik meer surgeons hebben dan operatieplekken. Zo ook met de rest? Het is hinderlijk als zo iemand lekker de hele dag zit te GP'en, maar verveelde dokters / nurses is ook weer zoiets :)

[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 05-09-2018 12:46 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Basszje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:45:
[...]

Kan je de low-level diagnoses skippen als je die anderen hebt? Dat zou een hoop overbodig gewandel schelen :P

Ik heb het idee dat de pathfinding, maar ook de snelheid van animaties nog wel wat updates kunnen gebruiken. Emergencies zijn vrijwel onmogelijk nu. De dodo's die het eerste zijn gaan lekker een rondje stappen, en als er dan eentje in je machinerie duikt duurt het ook eeuwen. Heb ook regelmatig dat patienten boos weglopen vanwege toilet / honger etc, terwijl ik dat echt zat heb, sommigen weigeren er gewoon gebruik van te maken.

Verder leuk spel. Ik ben ook van de GP-concentratie. Receptie -> GP -> Diagnose rond dezelfde vleugels zo dicht mogelijk bij elkaar. En dan de behandelingen iets verder.

Begin meestal met vrij compacte Wards die ik later uitbreid. Let wel op bij dat soort kamers om echt genoeg ruimte te laten anders begint iedereen hele tijd tegen elkaar op te stuiteren.

De wards, pyscho etc die behandeling en diagnose doen laat ik meestal rond het midden.

--
Hoe doen jullie dat trouwens met skills? Je gooit surgeons gewoon verder helemaal uit? Dan zou ik meer surgeons hebben dan operatieplekken. Zo ook met de rest? Het is hinderlijk als zo iemand lekker de hele dag zit te GP'en, maar verveelde dokters / nurses is ook weer zoiets :)
Ik kon denk 80% van de ziektes doen met enkel x-ray en mega, pas later kwam daar DNA en ward (hekel aan) bij, die dan ook meteen de problemen geven. Psychiatry heb ik nog steeds niet, puur omdat die ook diagnoses gaan doen en het nergens mee matched. Nadeel, Xray en Mega zijn duur :P

Ik zal vanavond screenshot maken van m'n lvl14, hoe mijn indeling nu is.

Aan het begin is het even zoeken met skills, maar het is veel combineren met wat je hebt.

Even zo uit m'n hoofd:
Alle nurse treatment is standaard treatment 2, met minimaal 1 pharmacy en 1 injection.
Nu heb ik afaik 5 nurses met treatment 2, waarvan nu 2 met pharmacy en injection. Vervolgens Pharmacy/Injection op high-prio gezet, zodat als 1 van die 2 elders bezig is, ze toch naar die 2 treatments gaan. Via die jobs heb ik enkel die 2 actief op pharm/inject, vervolgens alle 5 actief op alle treatment (zijn er 6 dacht ik in totaal?). Zo kunnen ze elkaar compleet aflossen.

Voor X-ray/Mega heb ik 5 doctors met Mega/2x diagnose, die dus vrij wisselen tussen de 2 xray/2 mega. Daarmee skip ik dus nurses die diagnoses nodig hebben. DNA heb ik dan 2 aparte met DNA/treament/diagnose.

Enige probleem straks word surgery, denk dat ik die gewoon bij de nurse-treatment-wing zet (nurse met treatments), doctors haal ik dan wel gewoon uit de doctor-treatment-wing.

Uitgangspunt is dat elke doctor/nurse maximaal 2 taken heeft, diagnose (met evt machine-skill), treatment (met pharm/inject), en gericht DNA, zodat ze ook bij pauze makkelijk kunnen afwisselen van elkaar.

Janitors heb ik maar 1 upgrade gast (upgrade 2), de rest is allemaal maintaince 2 en variatie van speed/happy/ghost. Qua verdeling verder niets aangepast, ik geef ze gewoon vaker pauze als ze niet happy zijn (middels cafe).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
SinergyX schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:26:
Vervolgens Pharmacy/Injection op high-prio gezet, zodat als 1 van die 2 elders bezig is, ze toch naar die 2 treatments gaan.
Hoe doe je dat dan? Ik zie het niet in het menu waar ik approve wat ze mogen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Veos9oRDaCuvZoOmkPG6lyLB/medium.jpg

Dit is mijn Tumble. Uiteindelijk werkt het allemaal zoals ik wil en ik kom een beetje tot level 18. De uitdaging is nu wel weg, drie sterren heb ik al een tijdje terug behaald en inmiddels is bijna al mijn personeel volledig opgeleid. Alleen de derde fracture ward rechtsboven was een noodgreep, want met de andere twee kon ik het niet bijbenen. Zelfs als daar dubbel personeel staat.

Kunnen we nu beginnen aan Flemington. Heb echt zin in dat café na die verhalen van jou :+. En in de surgery, maar die komt pas volgend level :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:37
Hoge prioriteit instellen is op de kamer/room zelf, op "high" zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Nu online

Basszje

Reisvaap!]

Ah da's interessant, die had ik nog niet gevonden.

Wat ik overigens ook pas gister zag, is dat bij het personeel inhuren je de randoms die je niet wil gewoon weg kan klikken (kruisje links ) en dan 15 dagen later heb je weer nieuw opties.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dennis schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:05:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik zie het niet in het menu waar ik approve wat ze mogen doen.

[afbeelding]

Dit is mijn Tumble. Uiteindelijk werkt het allemaal zoals ik wil en ik kom een beetje tot level 18. De uitdaging is nu wel weg, drie sterren heb ik al een tijdje terug behaald en inmiddels is bijna al mijn personeel volledig opgeleid. Alleen de derde fracture ward rechtsboven was een noodgreep, want met de andere twee kon ik het niet bijbenen. Zelfs als daar dubbel personeel staat.

Kunnen we nu beginnen aan Flemington. Heb echt zin in dat café na die verhalen van jou :+. En in de surgery, maar die komt pas volgend level :).
Ik zou toch aanraden wat zaken anders in te delen. De traveltime van de GP office naar bijvoorbeeld general diagnosis is nu maximaal. Vergeet niet dat de GP meestal niet in 1x de diagnose kan stellen, de patient 1 of meerdere keren naar diagnose stuurt en dat de patient daarna weer naar de GP moet om de uitslag te bespreken.

Overigens heb ik de beta patch moeten installeren. Niemand in de map bewoog nog en er stonden overal getallen. Daarna kon ik de save niet meer laden. De beta patch lost dat op. Helaas wordt de fracture ward er bij mij wel enorm buggy van. De patienten worden niet, of niet consistent, de plaster machine in geholpen. Zo had ik 16 (!) mensen in een wachtrij voor een fracture ward met 5 nurses en 8 bedden. Daarna de kamers opgesplitst in 2x 5 en binnen no time zaten alle bedden vol. Echter ook daarna ging plastering mis en mocht er dus weer niemand naar binnen. Herladen van de map de-spawned alle patienten in die wachtrij. Dus dan loop je ook geld en cure rate mis. Met andere woorden, wachten op 1.03...

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 05-09-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:05:
[...]

[afbeelding]

Receptie met 4 man, zitten die niet 90% van de tijd niets te doen? :D

Cafe is wel flink denken qua indeling en pauze, ik moest zelfs overstappen naar cafe met 2 counters omdat ik gewoon een queue van 20 man had :P

Wel mooi strak ingericht, ik gebruik meestal gewoon elke cm2 die ik beschikbaar kan maken.

Maar inderdaad, je GP's zitten op enorme afstand van diagnose, ik zou je diagnose dan maximaal 2de (midden) segment zetten, je treatment dan helemaal achterin.

Maar wat een queue op die fracture, foutje gemaakt dat het daar zo druk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
SinergyX schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:59:
Receptie met 4 man, zitten die niet 90% van de tijd niets te doen? :D

Cafe is wel flink denken qua indeling en pauze, ik moest zelfs overstappen naar cafe met 2 counters omdat ik gewoon een queue van 20 man had :P

Wel mooi strak ingericht, ik gebruik meestal gewoon elke cm2 die ik beschikbaar kan maken.

Maar inderdaad, je GP's zitten op enorme afstand van diagnose, ik zou je diagnose dan maximaal 2de (midden) segment zetten, je treatment dan helemaal achterin.

Maar wat een queue op die fracture, foutje gemaakt dat het daar zo druk is?
Ik zal bij mijn nieuwe ziekenhuis eens kijken of ik een betere, logischere indeling kan maken. Zo makkelijk is dat niet altijd. Eigenlijk zou je de GP Offices in het midden willen hebben en dan één kant diagnose, één kant treatment.

Nee die queue is geen foutje. Ik heb zelfs queues van 20+ gehad eerst, maar ik ben gewoon erg succesvol. Zoals je kunt zien zijn op alle fraction wards 2 of meer nurses actief, maar toch blijft het gewoon druk. Nu wel acceptabel vind ik.

Wat betreft diagnoses trouwens... mijn ervaring is dat als je docters 5* GP Offices hebben je diagnose daar vaak al 100% is. Jullie hebben gelijk dat die general diagnoses niet handig gesitueerd is, maar sinds ik de dokters goed heb opgeleid komt daar amper nog iemand.

Wat ik trouwens een irritant ding vind aan het spel is dat als je per ongeluk op je ge-upgrade machine klikt en hem dus verwijdert je dat niet kunt herstellen. Je kunt wel een nieuwe plaatsen, maar die meot je dan weer helemaal upgraden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@SinergyX
Fracture is momenteel bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:16:

Wat betreft diagnoses trouwens... mijn ervaring is dat als je docters 5* GP Offices hebben je diagnose daar vaak al 100% is. Jullie hebben gelijk dat die general diagnoses niet handig gesitueerd is, maar sinds ik de dokters goed heb opgeleid komt daar amper nog iemand.
Hoeveel patienten doe jij in de maand? Ik zit op GP4 en nu 1 op GP5, maar met 5 lukt het me nog niet.

Mijn indeling op map14
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1b1c3293e08c8ca54e4b0a572e9bc068.jpg

Links: ward/fracture en net surgery begonnen (ward/surgery personeel)
Mid: GP's, café (staat nu uit voor patienten) met Mega en Xray
Rechtsboven: treatment doctors (treatment)
Rechtsonder: treatment nurses (treatment, 2 pharm/inject)
Plus nog 2x DNA

Ward en DNA zo dicht mogelijk neergezet, omdat je diagnoses niet uit kan zetten.

Het is nog een zooitje qua indeling, maar ik heb het net allemaal omgegooid voor wat betere looppaden.

Al gooi ik straks 4de gebouw open, alle diag's daarheen en main voor misschien nog psychiatry (al kwam ik die niet meer tegen)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Opleiden van 5* doctoren duurt langer dan het behalen van 3 sterren in een map. Je kan de GP offices ook vol zetten met medicine cabinets. Die geven +1% diagnosis power. Ik zet er tegenwoordig een stuk of 12 in. Dat kan net 1 tripje schelen :).

Hoe zie je overigens uberhaupt het aantal patiënten dat in je ziekenhuis loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sdk1985 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:06:
Opleiden van 5* doctoren duurt langer dan het behalen van 3 sterren in een map. Je kan de GP offices ook vol zetten met medicine cabinets. Die geven +1% diagnosis power. Ik zet er tegenwoordig een stuk of 12 in. Dat kan net 1 tripje schelen :).

Hoe zie je overigens uberhaupt het aantal patiënten dat in je ziekenhuis loopt?
Overview -> patients, dan visitors in grafiek links onder.

Ja, die had ik eerder al gedaan met 100 kastjes, daarmee heb je instant result maar je hebt een kolere grote kamer nodig :P En de laagste diagnoses met een GP5 die ik zag was een 36%, dus technisch zou je er nog 64 moeten hebben om altijd 100% te halen.

Edit, laatste level oogt erg leuk, grote midden-gebouw met 6 gebouwen er omheen, dat kan leuk worden :D

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2018 23:07 ]

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Gisteren het level met de boerderij gehaald. Waar je de fracture ward krijgt.
Wat een drama had ik hier op het eind. Geld kwam netjes binnen, dus begon wat te optimaliseren door alles bij elkaar te zetten etc.
Ik had al 6 GP offices staan, zonder rijen, steeds maar 1 a 2 in de queue. Vervolgens ga ik in het andere gebouw bezig met mijn ward en fracture ward bij elkaar te zetten.
Kijk ik weer bij de GP offices, overal +10 in de queue, ging mijn plan om te optimaliseren.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• Dennis
Desutoroiya schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:23:
Kijk ik weer bij de GP offices, overal +10 in de queue, ging mijn plan om te optimaliseren.
Ik zou zeggen, kijk hier vlakboven :P. Ik had er 8, dat ging goed.

• Desutoroiya
Dennis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:26:
[...]

Ik zou zeggen, kijk hier vlakboven :P. Ik had er 8, dat ging goed.
Ik heb 10 neer moeten zetten, toen was de flow weer normaal. Toen ik de gangen zag was het mega vol :D

Trouwens na een tijdje spelen heb ik last van frame drops :( . Meer mensen met dit probleem? Ik kan Monster hunter world zonder probleem op max draaien

• wattenstaafje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-05-2021
Misschien is het al gezegd, maar ik krijg in mitton university en tumble geen training room. Hoe kan ik dat oplossen?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wattenstaafje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:53:
Misschien is het al gezegd, maar ik krijg in mitton university en tumble geen training room. Hoe kan ik dat oplossen?
Lijkt me vage bug, alles wat je unlocked kan je terugwerkende kracht ook weer gebruiken in eerdere levels, of ws university de eerste waar je hem krijgt?

• wattenstaafje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-05-2021
SinergyX schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:59:
[...]

Lijkt me vage bug, alles wat je unlocked kan je terugwerkende kracht ook weer gebruiken in eerdere levels, of ws university de eerste waar je hem krijgt?
Nee in het level ervoor had ik al een training room

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Yay, Two Point heeft met patch 1.02 een lading improvements gebracht, maar ook Denuvo vervangen! Ik kreeg micro-stutters, die hoogstwaarschijnlijk door Denuvo kwamen, dus ben hier wel blij mee :)

v1.02 patchnotes

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooh leuke fixes, die AI heb ik allemaal gehad :D Met name als het echt vol wordt, kreeg je zulke rare bugs, plus dat m'n recurvery al 2x was ontploft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb nu in Flemington 8 GP Offices maar dat ga ik naar 10 brengen. Alleen mijn café is een probleem, net als bij jou @SinergyX. Ik heb twee kassa's maar heb op sommige momenten bij allebei een queue van 15+. Ga voorlopig even een derde kassa aanleggen maar meer wordt lastig vrees ik. Probleem is dat die hele queue ook voor drukte in de gangen zorgt.

Mijn personeel is bijna allemaal voldoende getraind inmiddels en de queues op vooral de GP Offices worden nu korter. Mijn focus ligt nu op het upgraden van al mijn machines en een paar extra rooms bouwen en dan moet mijn tweede ster te halen zijn. Ik moet alleen nog de hospital value opkrikken.

Maar jeetje wat is dit spel verslavend zeg :P.

• sdk1985
Seroczynski schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:26:
Yay, Two Point heeft met patch 1.02 een lading improvements gebracht, maar ook Denuvo vervangen! Ik kreeg micro-stutters, die hoogstwaarschijnlijk door Denuvo kwamen, dus ben hier wel blij mee :)

v1.02 patchnotes
Dat is echt onzin :X .
Dennis schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:18:
Ik heb nu in Flemington 8 GP Offices maar dat ga ik naar 10 brengen. Alleen mijn café is een probleem, net als bij jou @SinergyX. Ik heb twee kassa's maar heb op sommige momenten bij allebei een queue van 15+. Ga voorlopig even een derde kassa aanleggen maar meer wordt lastig vrees ik. Probleem is dat die hele queue ook voor drukte in de gangen zorgt.

Mijn personeel is bijna allemaal voldoende getraind inmiddels en de queues op vooral de GP Offices worden nu korter. Mijn focus ligt nu op het upgraden van al mijn machines en een paar extra rooms bouwen en dan moet mijn tweede ster te halen zijn. Ik moet alleen nog de hospital value opkrikken.

Maar jeetje wat is dit spel verslavend zeg :P.
Flemington had ik 3x 4 GP offices, training level 3-4.

Vreselijk verslavend inderdaad, haha.

Fracture ward/ward bugs heb ik kunnen oplossen door meer ruimte tussen de items te houden. De plastering niet tegen de muur, de bedden ver uit elkaar, enz.

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Toffe game, na tijdje gratis demo gespeeld te hebben ook maar gekocht. Smaakt naar meer :). Eerste twee levels inmiddels 3 sterren, nu bezig de derde ook op 3 sterren te krijgen. Maar daarvoor moet de tevredenheid van het personeel omhoog, iemand tips hoe ik dat het beste kan doen?

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Bart ® schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:57:
Toffe game, na tijdje gratis demo gespeeld te hebben ook maar gekocht. Smaakt naar meer :). Eerste twee levels inmiddels 3 sterren, nu bezig de derde ook op 3 sterren te krijgen. Maar daarvoor moet de tevredenheid van het personeel omhoog, iemand tips hoe ik dat het beste kan doen?
salarissen verhogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:57:
O.a. salaris verhoging, maar ook higher level kamers helpt geloof ik ook. En zodra er ruimte is bij een staf member om hem of haar te trainen is dat ook zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Oef, gisteren eindelijk level 7 afgerond; puur door mazzel. Ik breng elk hospitaal naar 3 sterren voor ik naar de volgende ga, en bij Melt Downs had ik grote moeite om de 90% treatment te halen; het ziekenhuis was massaal en zeer slecht in balans. Ben er niet achter gekomen waarom; maar 2 mensen trainen zorgde gelijk voor een flinke rise in queue en drop in income, dusdanig dat ik 2x bijna failliet was op de -300k met max leningen. Onverwacht kwam opeens de brief; ik gok omdat de timer af en toe reset en ik bij mn eerste cure dus een treatment success van 100% had :+ .
Erg vermakelijk spel; ben benieuwd hoe ver ik kom. De copy mod van hierboven gebruik ik inmiddels; elke keer GP office bouwen vol met gold certificates is wat saai. Sowieso is het jammer dat je met de certificaten elke kamer van 3x3 op prestige level 5 kan krijgen;'zelfs mijn staff room is level 5 en slechts 3x3 groot met 2 banken.
Overigens hoop ik dat in levels 9 en later nog meer te unlocken valt met kudohs; alles is reeds betaald en heb er nu zo'n 10.000 over haha.
SinergyX schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 01:16:
Is het een leuk spel? Zeker, maar de belachelijke limitaties in gebouwen (zoals 7 breed waar je niets mee kan) en de enorme inefficientie (zelfs maximaal) van het GP heen en weer lopen, kan ergens niet wachten tot er gewoon mods uit komen.
7 breed is top; 2x GP (3x3) tegen elkaar en 1 gang ertussen? En als je per se 2 tegels brede gangen wil voor de 'main hub' waar het meeste aantal klanten komen; 3x3 + toiletten / wards van 2x... ?
SinergyX schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:14:
Het blijft jammer dat je een Ward en Psychiatry niet kan uitzetten voor diagnoses, zelfs als je een X-ray, DNA en Megascanner hebt, worden ze nog steeds voor diagnose naar ward/psychs gestuurd wat onnodige wachtrijen oplevert.
Grappig; ik bouw voor mijn 8e ziekenhuis enkel mega scanners; ja; ik heb er 5 nodig op het moment, maar ik heb 100% diagnosis voor al mn klanten; kortom; 2x GP pér megascanner en mn ziekenhuis is klaar. Treatment in een ander gebouw en ik zit nu te wachten op het behalen van mn targets. Berichtjes (zeldzaam) over andere diagnostiek die nodig is beantwoord ik met 'stuur patient naar huis'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Heb nu Flemington afgerond. Dit is het geworden (had al een tijdje drie sterren):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ueT2MSju10YRSupMOzEsd09Z/medium.jpg

Ik heb een klein beetje last van de fracture bug maar met sluiten en weer openen was het opgelost. Wel opeens drie doden (ze gaan pas dood als ze buiten de kamer komen). Verder zorgt het café bij mij echt voor problemen. Ik was ook bijna failliet omdat de queue voor het café afgrijselijk lang werd. En al die mensen waren eigenlijk aan het queuen voor GP Offices waardoor de efficiëntie daar afgrijselijk achteruit ging. En als gevolg daarvan amper treatment en dus failliet. Heb een flink aantal kamers verkocht, personeel moeten ontslaan en een lening afgesloten. Uiteindelijk kwam het allemaal goed :). Het café wat je nu ziet is alleen nog voor staff.

Heb geprobeerd iets meer rekening te houden met diagnose en afstand. Wel aardig gelukt denk ik. Alle machines zijn maximaal geupgrade. De light room is alleen voor emergencies, regulier komt het in dit level niet voor (net als clown). 14 GP Offices zijn er nog en ik overweeg nog het café te sluiten en nog 2 GP Offices toe te voegen. Moet nog wel ff staff aannemen daarvoor.

Verder merk ik dat het wel moeilijker wordt als al je personeel max level wordt omdat ze daarmee ook flink duurder worden. Niet dat je verlies draait, maar ik heb geen mega-winsten meer (nu 40K per maand ongeveer, had een tijdje 140K winst per maand). En ik heb het gevoel dat beter opgeleide janitors zich 'te goed' voelen om de planten water te geven. Ik moet ze elke keer handmatig inroepen. Dit spel is te goed... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MoiZie schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:51:

[...]

7 breed is top; 2x GP (3x3) tegen elkaar en 1 gang ertussen? En als je per se 2 tegels brede gangen wil voor de 'main hub' waar het meeste aantal klanten komen; 3x3 + toiletten / wards van 2x... ?

[...]

Grappig; ik bouw voor mijn 8e ziekenhuis enkel mega scanners; ja; ik heb er 5 nodig op het moment, maar ik heb 100% diagnosis voor al mn klanten; kortom; 2x GP pér megascanner en mn ziekenhuis is klaar. Treatment in een ander gebouw en ik zit nu te wachten op het behalen van mn targets. Berichtjes (zeldzaam) over andere diagnostiek die nodig is beantwoord ik met 'stuur patient naar huis'
GP is 3x3, maar gros van treatment (met name doctor versies) zijn allemaal 4x4, enkeling 4x3 en 5x3, dus echt fijn indelen is het niet echt. Zeker de latere levels moet je zo'n beetje alles gaan bouwen, niet alleen om bv 90% cure rate te halen (naar huis sturen is -1), maar ook op een map moet je 500 cures doen (en Research5, wat een eeuwigheid duurt).

Moment dat je een ward, psych en DNA hebt, gaat je GP die ook gewoon gebruiken, ondanks je dan ook gewoon 3x Mega/Ray hebt staan. Maar met m'n nieuwe tactiek (soort bij soort) werkt dat op aantal mappen dusdanig goed dat ik gewoon 1 jaar rustig kan laten lopen.

Moet nu nog 4 mappen 3 ster halen en heb ik alles gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Heb jij overdag de hele dag de tijd ofzo @SinergyX? 8)7. Ik speel toch aardig veel de afgelopen week naast mijn gewone werk en ik slaap amper, maar ik ben pas bij map 7 geloof ik.

Maar soort bij soort doe ik al vanaf het begin, zie ook screenshot hierboven. Werkt m.i. toch het beste. Heb nu geloof ik de research naar research V net afgerond en moet nu de eerste dokter opleiden in research V. Die is er al klaar voor dus is een kwestie van 2 maanden :).

Heb ook al een paar psychiatoren V opgeleid. Ga morgen of zondag aan het volgende level beginnen, lekker opereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Misschien off topic maar is deze game zoiets als prison architect? Qua mangement etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:26:
Heb jij overdag de hele dag de tijd ofzo @SinergyX? 8)7. Ik speel toch aardig veel de afgelopen week naast mijn gewone werk en ik slaap amper, maar ik ben pas bij map 7 geloof ik.

Maar soort bij soort doe ik al vanaf het begin, zie ook screenshot hierboven. Werkt m.i. toch het beste. Heb nu geloof ik de research naar research V net afgerond en moet nu de eerste dokter opleiden in research V. Die is er al klaar voor dus is een kwestie van 2 maanden :).

Heb ook al een paar psychiatoren V opgeleid. Ga morgen of zondag aan het volgende level beginnen, lekker opereren...
Haha, nee, valt heel erg mee. S'avonds staat dat ding gewoon te draaien, met de eerste 5 levels had ik al vrij snel een plak van aanpak, vervolgens puur focus op de targets en volgende map. Even 5 minuten snel wat bouwen, wat trainen, en weer verder laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
rwbk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:30:
Misschien off topic maar is deze game zoiets als prison architect? Qua mangement etc?
Prison architect is een beetje zoals Theme Hospital uit 1997. Maar bij Prison architect ligt de focus voor een groot deel op het bouwen. Hier niet. De kamers zijn direct klaar. Verder is er een stuk meer te doen qua micro management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik ben blijkbaar niet de enige met het caféprobleem:
Can you make it so if someone is eating, they can be skipped over in queues? the amount of times I now see the GPs office is empty, and the 1st person in is eating at the Cafe is becoming more and more frequent. they just clog up the queue. I don't want to have to delete all food and drink, but it's getting harder to not do so. x_x
bron

Hopelijk gaan ze dit snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:35:

[...]

bron

Dat is ook met WC, omdat ze naar de WC gaan die in hun radius het meest in de buurt is, gaan ze rustig naar een ander gebouw toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zou dat Café gewoon overslaan met bouwen. Voor de rest inderdaad zorgen dat je genoeg faciliteiten hebt per gebouw. Een toilet en drinks machine overslaan om zo nog een extra GP office kwijt te kunnen werkt juist averechts. Je kunt beter de travel times kort houden, dan kun je met veel minder GP offices uit de voeten.

In het surgery level ging ik zelf ook weer de mist in. Kreeg een complete shutdown van het systeem. Had wachtrijen van 13+ met 7 offices. Ondertussen begon iedereen overal te kosten, poepen en te plassen. Janitors waren te druk met de 5 upgrades die ik tegelijk had aangezet :P.

Heb het nu opgelost door de GP offices 4x3 te maken met elke 10 medical cabinets (ja het helpt). Momenteel genoeg aan 6 GP offices. Nu is het een kwestie van surgery bijtrainen. Zit nu op 4 operating theaters.

Het is echter allemaal wel zo arbeidsintensief (vooral voor attractiveness, training, enz) dat ik het wel een beetje beu begin te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Café scheelt enorm bij morale, Rotting Hill 3 star moet je bv 95% morale halen, dat scheelt met een café aanzienlijk veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
@SinergyX staff morale zeker? Dan je café alleen voor staff :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 18:33
Ik werk met de 3x3 GP layout met 18 medical cabinets.
Daar zet je dan een lvl 5 GP dokter in.
90% krijgt gelijk 100% diagnose en gaat direct door voor behandeling.
Hierdoor heb je eigenlijk bijna geen diagnose meer nodig en geen enkele wachtrijen meer.

Het principe entree > GP > cure > naar huis ~60 - 90 dagen
En anders hebben ze 1 keer een diagnose nodig.
En zorg dat er 1 GP office bij de diagnose in de buurt staat zodat ze niet weer helemaal terug moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@ediel
Jeetje 18 cabinets in 3x3? Dat is krap. Overigens begint het aantal overbodige clicks mij een doorn in het oog te worden. Als jij dus 6x 18 cabinets moet neerzetten + gerelateerde objecten dan praat je meteen over 150 clicks. Vervolgens kun je gerust nog 300+ schilderijen gaan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 18:33
Veel ruimte is er niet meer nee.
Maar een blueprint of copy functie zou zeker wel een welcome functie zijn.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/nknGjp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ediel schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:28:
Veel ruimte is er niet meer nee.
Maar een blueprint of copy functie zou zeker wel een welcome functie zijn.

[afbeelding]
https://www.nexusmods.com/twopointhospital/mods/2

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buiten dat ik weinig zin heb nog een account ergens te maken waar ik nooit meer kom, heeft de devvers daar al op gereageerd dat de optie inderdaad in de game aanwezig is, maar niet stabiel is, tot het punt dat je savegame kapot kan gaan. Ik werk dan maar wel 2 minuten extra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 09:28
Dennis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:35:

[...]

bron

Ik las de “tip” om niks te maken waardoor je patienten afgeleid kunnen worden. Dus geen bankjes, drinken, flyers, eten, etc. Dan vormen ze simpelweg een rij voor de deur van je GP’s en is er niets aan de hand :X Getest en verdomme, dat werkt goed, afgezien van de enkele rage quits :+ Als test daarna bankjes en afleiding gebouwd en meteen weer een queue van 10+ voor m’n 4 GP’s. Lijkt me dat dit wel gefixed wordt, want ‘t is natuurlijk niet de bedoeling iedereen zonder eten, drinken of een toilet in de gang te laten staan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
dat niets plaatsen had ik al gelijk door ... ik zet bij de deuren niets neer en gewoon open laten ze gaan in een rij staan en gewoon wachten en dat gaat sneller ... anders gaan ze van alles lopen doen .. en dat vertraagt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Maar als je dat allemaal niet doet, zorgt dat niet voor ontevreden bezoekers en dus lage REP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 09:28
REP balkje was maximaal gevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje, sommige kamers hebben een teken van een pijl met een groen kruis erin zoals te zien op dit plaatje. Wat betekend dit? Ik kan dit nergens vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/nbezxs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
j0ppie schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:13:
Ik heb een vraagje, sommige kamers hebben een teken van een pijl met een groen kruis erin zoals te zien op dit plaatje. Wat betekend dit? Ik kan dit nergens vinden.

[afbeelding]
Die heb jij ingesteld als prioriteiten kamer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ss0zIzg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZYk0yEX.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
rejer schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:18:
[...]

Die heb jij ingesteld als prioriteiten kamer.
Dat is ook zo! haha, ik had die link niet gelegd. Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Tip overigens; als je in een nieuw level iets moet researchen; ga dan even terug naar een eerder level, research het daar (met je reeds tot research 5 opgewaardeerde artsen) en dan weer terug naar het nieuwste level; voila. Gratis research, zonder tijd-verstrijken in het level.

Gebruik maken van de flaws van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MoiZie schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:06:
Tip overigens; als je in een nieuw level iets moet researchen; ga dan even terug naar een eerder level, research het daar (met je reeds tot research 5 opgewaardeerde artsen) en dan weer terug naar het nieuwste level; voila. Gratis research, zonder tijd-verstrijken in het level.

Gebruik maken van de flaws van het spel.
dat is geen flaw, maar by design kennelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tszcheetah schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:30:
Nog iets om op te letten: bij bijv. Mitton University komt Pandemic helemaal niet voor. De kamer daarvoor bouwen is dus ruimteverspilling.

Kijk bij het Illnesses-overzicht om te zien welke ziektes er in een level zijn en welke kamers je nodig hebt voor treatment.
Waar kan ik dit overzicht vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
engessa schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:43:
[...]
Waar kan ik dit overzicht vinden?
Afbeeldingslocatie: https://nextcloud.simply-life.net/index.php/s/fBHNtm8j2yx9ejd/preview

Daar het "illnesses"-knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die zit best wel in het zicht.. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nou, Smogley is ook "af". Was in het begin even stoeien met geld. Iets te enthousiast meteen een surgery gebouwd, terwijl je die pas iets later nodig hebt. De eerste patienten moeten naar de ward.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EagWzlfIErLaL9e1djWXQFIB/medium.jpg

Die tips van hierboven over micromanagement zijn handig. Ik verwacht dat de makers daar nog wel wat aan gaan doen zodat patiënten met 100% diagnosis niet meer terug hoeven naar de GP office. Op het plaatje kun je trouwens goed het effect zien van een grote marketingcampagne gericht op de psychiatrie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
En in Duckworth-upon-Bilge ook weer 3 sterren... Had eerst niet door wat de bedoeling was, dus al vrij snel failliet. 2e keer wel gelijk alle missies gedaan; uiteindelijk met 3 extra gebouwen kopen en veel mensen naar huis sturen (duh, ik ga geen dure behandelkamers maken als behandelingen toch niks opleveren) eigenlijk alleen maar bezig geweest met die missies; promote die, geef 10 planten water, etc etc. Toen ik eenmaal 200 cures had op de 3e ster, iedereen een raise van 40% gegeven / maximaal, waarop de staff happiness naar afdoende hoogte steeg. Nu snel weg uit dat level voor ik daardoor weer failliet raak :')

[ Voor 20% gewijzigd door MoiZie op 09-09-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Dennis
Jeetje wat en rij bij de Psych. Ik had gek genoeg voldoende aan 1 psych. Verder 2 mega scan, 2 x-ray, 1 fluid, 1 cardo, 1 general, 6 gp. Vervolgens ook 6x surgical. Had zelf ook grote problemen met geld, meteen de mega scanner gebouwd. Heel veel spijt van gehad :P .
Thijs? schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:40:
[...]

Ik las de “tip” om niks te maken waardoor je patienten afgeleid kunnen worden. Dus geen bankjes, drinken, flyers, eten, etc. Dan vormen ze simpelweg een rij voor de deur van je GP’s en is er niets aan de hand :X Getest en verdomme, dat werkt goed, afgezien van de enkele rage quits :+ Als test daarna bankjes en afleiding gebouwd en meteen weer een queue van 10+ voor m’n 4 GP’s. Lijkt me dat dit wel gefixed wordt, want ‘t is natuurlijk niet de bedoeling iedereen zonder eten, drinken of een toilet in de gang te laten staan wachten.
De game zou rage quits en deaths wat zwaarder mogen bestraffen. Dan lost het probleem zichzelf op.

De ward fix zit overigens in de beta branch :).

[ Voor 90% gewijzigd door sdk1985 op 09-09-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MoiZie schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:36:
En in Duckworth-upon-Bilge ook weer 3 sterren... Had eerst niet door wat de bedoeling was, dus al vrij snel failliet. 2e keer wel gelijk alle missies gedaan; uiteindelijk met 3 extra gebouwen kopen en veel mensen naar huis sturen (duh, ik ga geen dure behandelkamers maken als behandelingen toch niks opleveren) eigenlijk alleen maar bezig geweest met die missies; promote die, geef 10 planten water, etc etc. Toen ik eenmaal 200 cures had op de 3e ster, iedereen een raise van 40% gegeven / maximaal, waarop de staff happiness naar afdoende hoogte steeg. Nu snel weg uit dat level voor ik daardoor weer failliet raak :')
:').

Ben benieuwd! Nu in Melt Downs even kijken hoe ik alles plaats. In het begin is het toch even een rommeltje. Ben nu wel aan het proberen zonder bankjes, radiatoren, toiletten etc. Werkt inderdaad aardig tot nu toe, maar op termijn ga ik ze wel toevoegen. Wat ik even opletten vind bij veel levels en hier ook weer is welke treatmentruimtes je om de helikopterplaats heen bouwt, anders zijn je emergencies al 30 dagen verder voor ze überhaupt bij de behandelkamer zijn.

In Smogley heb je emergencies voor Surgery, Chromatherapy, Injection Room en Head Office. Die heb ik daar daarom links bovenin geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het spel nu voor €23,23 bij Voidu gehaald, waar een 20% korting actief is. Volgens mij is dit net als bij Geenmangaming eigenlijk continu wel beschikbaar. Nu is de code PLAYHARDER.

Inhoudelijke vraag: Is het mogelijk om de music player helemaal uit te schakelen? Ik heb wel het volume helemaal op 0 gezet maar krijg nu nog steeds de pop-ups van het nummer dat dan speelt. Dat is onnodige afleiding dus :P

edit:
Lekker zitten spelen. Leuk spel maar een grote ergenis: Het centreren van de camera als je een item klikt :X Ik heb niet gevonden hoe dit uit te schakelen is. Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 09-09-2018 23:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik las de “tip” om niks te maken waardoor je patienten afgeleid kunnen worden. Dus geen bankjes, drinken, flyers, eten, etc. Dan vormen ze simpelweg een rij voor de deur van je GP’s en is er niets aan de hand :X Getest en verdomme, dat werkt goed, afgezien van de enkele rage quits :+
Ik heb dit gisteren ook geprobeerd bij Melt Downs en inderdaad, werkt goed zeg 8). De rage quits die je noemt zorgden er uiteindelijk wel voor dat ik niet aan de 90% cure rate kwam dus uiteindelijk heb ik een hele zooi toiletten, snack- en drinkautomaten, planten en wat folderhouders gebouwd en toen was het level meteen klaar :+. Heb dus geen één bankje gebouwd.

Overigens is een ander probleem bij bovenstaande strategie wel dat je personeel wat sneller ontevreden is, maar je kunt de automaten in de staff room bouwen, toiletten alleen voor staff openstellen en de uiteindelijke oplossing was toch wel een café (alleen voor staff). Dit laatste was hier in dit topic ook al eens getipt volgens mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als ik nou drie sterren behaald heb, heeft het dan nog zin door te spelen in dat ziekenhuis? Ik zie er namelijk geen nieuwe ziektes enz meer bijkomen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Donstil schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:31:
Als ik nou drie sterren behaald heb, heeft het dan nog zin door te spelen in dat ziekenhuis? Ik zie er namelijk geen nieuwe ziektes enz meer bijkomen.
Leaderboards, verder niet. Gelukkig heb ik de meest actieve tweakers hier niet op mijn steam vrienden lijst dus ik ben meestal vrij snel klaar :P .
[...]

Valt wat mij betreft onder de categorie exploits.

[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 10-09-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb Duckworth net ook afgerond met drie sterren. Inderdaad even sparen, daarna personeel een flinke raise geven (na eerst overal kindertekeningen te hebben opgehangen :')) en dan heb je 'm.

Heb uiteindelijk wel drie marketingrooms gebouwd om aan al die eisen van het ministerie te voldoen maar dan stroomt het geld ook binnen. Op zich wel een leuk level, geinige afwisseling. Wel jammer dat ik hem waarschijnlijk niet verder kan spelen zonder failliet te gaan. Het zou eigenlijk "klaar" moeten zijn na het behalen van je derde ster, waardoor geld weer normaal binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dennis schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:26:
[...]

Ik heb Duckworth net ook afgerond met drie sterren. Inderdaad even sparen, daarna personeel een flinke raise geven (na eerst overal kindertekeningen te hebben opgehangen :')) en dan heb je 'm.

Heb uiteindelijk wel drie marketingrooms gebouwd om aan al die eisen van het ministerie te voldoen maar dan stroomt het geld ook binnen. Op zich wel een leuk level, geinige afwisseling. Wel jammer dat ik hem waarschijnlijk niet verder kan spelen zonder failliet te gaan. Het zou eigenlijk "klaar" moeten zijn na het behalen van je derde ster, waardoor geld weer normaal binnenkomt.
3 van die kamers? Je kon die marketing ook direct stoppen he? De goedkoopste marketing is 6000 dollar voor een doctor / nurse 'marketing' en je kreeg er 50 tot 75k voor. Aanvragen; ting; stoppen. Repeat, profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ja daar kwam ik ook later achter @MoiZie :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sdk1985 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:53:

Valt wat mij betreft onder de categorie exploits.
Maar met een flinke downside, je krijgt dan patienten die bijna direct bij binnenkomst alweer ragequit weglopen.

Zit nu te wachten op 1 map waar ik nog 60 cures moet doen (uitbraak, moet je de juiste patienten spotten), saaier kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik heb net de universiteit af. Heb hem gehaald met maar 3 plots erbij te kopen.
Het liep op een gegeven moment zo goed, dat ik alleen kon toe te kijken tot ik 3 sterren had.

Ik bouw alleen wanneer nodig, en upgrade pas de kamers met planten etc, als ik genoeg inkomen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyBoarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 13:53
JA!!!!
Hier zou ik een spreekwoordelijke moord voor doen. Dungeon Keeper remake, of gewoon (eindelijk) versie 3! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:21

heuveltje

KoelkastFilosoof

EasyBoarder schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:00:
[...]

JA!!!!
Hier zou ik een spreekwoordelijke moord voor doen. Dungeon Keeper remake, of gewoon (eindelijk) versie 3! :D
Probeer niemand belangrijk te vermoorden :)

https://store.steampowere...90/War_for_the_Overworld/

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ugh :r Voidu raad ik toch af, die gaan je lopen spammen na de aankoop (ook al heb je de nieuwsbrief niet aangevinkt).

Het spel bevalt me wel, maar ik merk toch dat ik het steeds opnieuw beginnen niet zo leuk vind :o Ik ben toch meer van het doorbouwen en verbeteren. Ik blijf daardoor lekker lang in hetzelfde ziekenhuis hangen tot ik alles maximaal heb.

Ik hoop dat er snel mods komen (als de modsupport er eindelijk is). Denk dat er nog veel uit te halen is!

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 11-09-2018 19:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Overigens ook op GOG voor de DRM-vrije versie. Er is ook een ultimate edition met alle DLC erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Room42 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:20:
Ugh :r Voidu raad ik toch af, die gaan je lopen spammen na de aankoop (ook al heb je de nieuwsbrief niet aangevinkt).

Het spel bevalt me wel, maar ik merk toch dat ik het steeds opnieuw beginnen niet zo leuk vind :o Ik ben toch meer van het doorbouwen en verbeteren. Ik blijf daardoor lekker lang in hetzelfde ziekenhuis hangen tot ik alles maximaal heb.

Ik hoop dat er snel mods komen (als de modsupport er eindelijk is). Denk dat er nog veel uit te halen is!
Is modsupport aangekondigd? oOo

Ik vind het een erg leuk spel maar ik ben het met je eens: ik zou wel graag een ziekenhuis verder willen uitbouwen met hopelijk een sandbox mode. Groot ziekenhuis kunnen bouwen met een grote afwisseling aan stroom patienten en ziektes e.d.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het is inderdaad tijd van de remakes momenteel. Simtower, Dungeon Keeper, Industry Giant, Theme hospital.
Vandaag 1 ster gehaald, maar cash flow wordt toch redelijk problematisch. Moet bijvoorbeeld 2000 research punten halen. Nu kun je wel cash researchen maar dat lijkt minder op te brengen dan die dokter per maand kost. Probleem met mensen naar huis sturen is dat je die reputatie van 75% (ster2) niet gaat halen.

Mis ik iets qua cashflow behalve de quests die 50K opleveren? Want met mijn huidige compacte team gaat dat prima. Maar zodra ik een normal level ziekenhuis opzet met dus meerdere GP offices, diagnoses, etc dan gaat die 50k lang de kosten niet dekken.

[ Voor 86% gewijzigd door sdk1985 op 13-09-2018 01:49 ]

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:19
sdk1985 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:35:
Het is inderdaad tijd van de remakes momenteel. Simtower, Dungeon Keeper, Industry Giant, Theme hospital.

[...]

Vandaag 1 ster gehaald, maar cash flow wordt toch redelijk problematisch. Moet bijvoorbeeld 2000 research punten halen. Nu kun je wel cash researchen maar dat lijkt minder op te brengen dan die dokter per maand kost. Probleem met mensen naar huis sturen is dat je die reputatie van 75% (ster2) niet gaat halen.

Mis ik iets qua cashflow behalve de quests die 50K opleveren? Want met mijn huidige compacte team gaat dat prima. Maar zodra ik een normal level ziekenhuis opzet met dus meerdere GP offices, diagnoses, etc dan gaat die 50k lang de kosten niet dekken.
Prijzen op standaard + 30% zetten werkt bij mij prima.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Dennis
sdk1985 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:35:

De truc bij Duckworth is om snel alle achievements te halen (zo veel mogelijk direct!). Hoe hoger je komt, hoe meer achievements er tegelijkertijd komen. Je begint met één, later worden het steeds twee tegelijk en uiteindelijk drie. Een aantal komen steeds terug:

- Starten van een marketingcampagne;
- Promoten van staff.

Zorg dus dat je geen enkel staff member promote, maar pas op het moment dat er een achievement voor komt. Net als met marketingcampagnes.

Verder plantjes water geven, automaten bijvullen en toiletten ontstoppen is vrij makkelijk, monobeast schieten gewoon even een paar automaten optillen weer terugzetten.

Trainen van staff members duurt vaak wat langer (zorg dus dat je open slots houdt) maar levert meer op en net als 2 of 3 patiënten curen in een bepaalde kamer (100.000$).

• MoiZie
Misschien wel aardig voor de referentie; dit was mijn Duckworth Upon:

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/uoikvuyq3/bla.png

• Dennis
Gaat niet helemaal goed met je kamers rechtsonderin @MoiZie, of is dat bewust dat ze daar niet kunnen komen?

Maar we mogen dus weer plaatjes spammen :P. Hier mijn Duckworth:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H4PINcYgCkhwSLNvNcfgcQU1/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5HeP2ubE7pE408Zw7eSoJZbo/medium.jpg

En hier een stukje van mijn staff list. Ik begin nu vrij vroeg in de levels met trainen en maak alles zoveel mogelijk specialist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9h06I4MGv0r1XQKN6yKRFDXs/medium.jpg

• MoiZie
Woah, jouw Duckworth is zeker 3x zo groot. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'kunnen niet in de kamer komen'. Alle kamers zijn open?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

15/60 infections gehad, veruit de saaiste map die in het spel zit :/ Elke outbreak begint met 5-6 man, dus ik dacht slim het te laten oplopen, maar 1 teveel en je hebt meteen failed en weer wachten op de volgende.

• Dennis
Ik klik al die infections gelijk weg. Geen zin in, kost me teveel tijd. Dan maar -10 REP, dat heeft toch feitelijk geen effect op mijn bezoekersaantallen.

@MoiZie ik zie het al, achter jouw research is op het plaatje een heel smal gangetje. Dat had ik niet goed gezien, maar heb nu beter gekeken :P. Wel grappig dat je inderdaad een flink kleiner ziekenhuis hebt, blijkbaar werkt dat dus ook voldoende.

• sdk1985
Freubel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 06:53:
[...]

Prijzen op standaard + 30% zetten werkt bij mij prima.
Desbetreffende level leveren behandelingen geen geld op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:14:
Ik klik al die infections gelijk weg. Geen zin in, kost me teveel tijd. Dan maar -10 REP, dat heeft toch feitelijk geen effect op mijn bezoekersaantallen.
Ik normaal ook, maar 1 van de doelen van 3 ster voor die map, is dus 60 patienten op zo'n manier genezen :P
(totaal zelfs 120: 20, 40 en 60 voor 3 ster).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 13-09-2018 14:41 ]

• Dennis
SinergyX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:40:
Ik normaal ook, maar 1 van de doelen van 3 ster voor die map, is dus 60 patienten op zo'n manier genezen :P
(totaal zelfs 120: 20, 40 en 60 voor 3 ster).
:/.

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
Dennis schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:10:
[...]

De truc bij Duckworth is om snel alle achievements te halen (zo veel mogelijk direct!). Hoe hoger je komt, hoe meer achievements er tegelijkertijd komen. Je begint met één, later worden het steeds twee tegelijk en uiteindelijk drie. Een aantal komen steeds terug:

- Starten van een marketingcampagne;
- Promoten van staff.

Zorg dus dat je geen enkel staff member promote, maar pas op het moment dat er een achievement voor komt. Net als met marketingcampagnes.

Verder plantjes water geven, automaten bijvullen en toiletten ontstoppen is vrij makkelijk, monobeast schieten gewoon even een paar automaten optillen weer terugzetten.

Trainen van staff members duurt vaak wat langer (zorg dus dat je open slots houdt) maar levert meer op en net als 2 of 3 patiënten curen in een bepaalde kamer (100.000$).
Persoonlijk zou ik niet zeggen promoveer en train personeel nooit zonder opdracht, als je zo zwart-wit te werk gaat, althans ik liep dan tegen het issue dat patienten al dood vielen voordat ze klaar waren met diagnose en bij het genezen liep het ook met regelmaat spaak doordat personeel prutsers eerste klas waren. Mijn ziekenhuis liep totaal niet met deze aanpak en het halen van sterren duurde een eeuwigheid. Bij nieuwe poging was ik terughoudend met provoveren en trainen, behalve voor mijn GP dokters die kregen promotie en training zodra mogelijk en mijn ziekenhuis liep aanmerkelijk beter zonder rijen aan GP en diagnose kamers nodig te hebben.

Als extra tips voor dit level:
- Als je een lastige opdracht krijgt bijvoorbeeld het bouwen van een dure kamer en je hebt er het geld niet voor stop die opdracht en neem die reputatiestraf.
- Als je wcs moeten ontstoppen, automaten moet bijvullen of plantjes moet water geven, klik de wcs, planten of automaten en geef expliciet de opdracht om te ontstoppen, bij te vullen of water te geven dat gaat zo'n opdracht een stuk sneller dan wachten tot automatisch plaatsvindt.
- Moet je een bepaalde ziekte genezen waarvoor je weinig patienten krijgt, start een kleine marketing specifiek voor dat type ziekte. Een kleine investering om snel voldoende patienten binnen te krijgen en wees niet te beroerd om ze vooraan in de rij te zetten om ze snel mogelijk bij de genezing te krijgen. Annuleer de campagne zodra je de opdracht gehaald anders kan je overspoeld worden met een type patient.

Een tip niet specifiek voor dit level, als je financieel krap zit kan je ook wachten tot in de lijst met kandidaten de gewenste skill voorbij komt en dan huur je deze persoon en laat hem een van je eigen personeelsleden trainen en daarna schop je hem weer op straat. Het is een aanzienlijke besparing over inhuur, dat is 10k + tarief pp minimaal 5k.

spoiler: Indien je Duckworth op easy wil spelen
- Zorg dat een kamer maximaal een prestige van 3,99 heeft, zodra je opdracht krijgt voor een prestige 4 kamer koop en plaats je een item in de betreffende kamer om de opdracht te halen en daarna verkoop je het item weer.
- Zorg dat temperatuur comfort onder de 80 procent blijft, zodra je de opdracht krijgt dit naar 80 procent te breng voer je dit uit en daarna breng je het comfort weer onder 80 procent.
Door de condities weer onder niveau te brengen blijven deze opdrachten terugkomen

[ Voor 5% gewijzigd door squaddie op 13-09-2018 20:10 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Dennis
Ik krijg Grockle Bay niet voor elkaar en dreig nu voor de tweede keer failliet te gaan. Anderen ook problemen gehad met dit level?

Probleem is dat ik mijn diagnosis niet goed genoeg krijg en als ik dan psychiatry, mega scan, ward en general diagnosis heb mijn patiënten naar teveel kamers gaan voor diagnose en dus niet gecured worden. Gevolg: te weinig inkomen en dus failliet.

Personeel was redelijk getraind, alleen upgrades had ik niet gedaan. Toch problemen. Bovendien komen er in één keer een heleboel ziektes in dit level met steeds maar 1 of 2 patienten, waardoor je de kamers niet terugverdient. Prijzen op 130% maakte het voor mijn gevoel alleen maar erger...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Dennis schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:32:
Ik krijg Grockle Bay niet voor elkaar en dreig nu voor de tweede keer failliet te gaan. Anderen ook problemen gehad met dit level?

Probleem is dat ik mijn diagnosis niet goed genoeg krijg en als ik dan psychiatry, mega scan, ward en general diagnosis heb mijn patiënten naar teveel kamers gaan voor diagnose en dus niet gecured worden. Gevolg: te weinig inkomen en dus failliet.

Personeel was redelijk getraind, alleen upgrades had ik niet gedaan. Toch problemen. Bovendien komen er in één keer een heleboel ziektes in dit level met steeds maar 1 of 2 patienten, waardoor je de kamers niet terugverdient. Prijzen op 130% maakte het voor mijn gevoel alleen maar erger...
Ik vond het een lastig level, maar voornamelijk met de slechte DNA-behandeling.

Belangrijk is voor elke map om de prijzen direct op +40% of +50% te zetten.
Met personeel moet je cherry picking doen. Er zit veel onzin tussen met rare combinaties van skills die onzin zijn. Meer skill slots betekent meer sterren, betekent hoger salaris.
Bij gebrek aan beter kan je zo'n rare combinatie nemen, omdat je dan in ieder geval kan behandelen, maar deze moet je zsm vervangen door personeel met goede skills. Wat je ook kan doen is een onzinpoppetje aannemen en die inzetten als trainer. Scheelt een hoop centjes tov externe trainer.

Je moet in het begin niet voor elke ziekte een kamer bouwen. Gewoon Send Home doen. Pas al je een structurele toename ziet, kan je een kamer bouwen. Beste is om eerst voor te bereiden met goed personeel. Bijv: eerst doctor met treatment 1 (en 2) en dan pas een Pan-kamer en Lamp-kamer bouwen, kan je de doctor nog sharen ook.

Verder zelf micro managen helpt erg goed. Soort van "cheaten". Als je een kamer niet hebt, handmatig de patiënten bij binnenkomst naar huis sturen. Je kan ze toch niet fixen.

Mega scanner heb ik helemaal niet gebouwd in deze map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Nou uiteindelijk is het me gelukt een ster te krijgen in Grockle Bay en ik ben nu bezig met de tweede ster. Als je eenmaal over het kritische punt heen bent valt het allemaal mee en dat is me gelukt. Verwacht dat ik hem morgen uitspeel :P.

[edit]
Nou, mooi niet dus. Alles ging eigenlijk helemaal prima. Liep als een trein. Maar ik had een flinke rij voor de DNA dus ik bouw er één bij en vanaf dat moment ging alles fout.

Er is echt iets mis met dat spel denk ik. Hoe kan het dat als je één DNA room erbij bouwt dat dan opeens alles stokt? Bovendien lopen mijn GP offices zo goed dat ik niet zonder micromanagement kan. Probleem is dat die diagnosefase veel te lang duurt. En al mijn personeel was dedicated treatment of diagnosis met allemaal minimaal 3 sterren.

Op het eind de prijzen naar +70% gedaan en een lening van 250K maar mocht niet baten. Binnen een half jaar van profit naar verlies. Waardeloos. Zo vind ik er geen lol aan. Als je nou nog verliest omdat je dingen over het hoofd ziet, maar dat is niet zo :/.

[ Voor 62% gewijzigd door Dennis op 16-09-2018 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ondertussen is er een 1.04 patch in de beta-branch die een kopiëermogelijkheid voor kamers toevoegt. Ook zouden de queues zich iets beter moeten gedragen, maar daar wordt nog meer aan gesleuteld.

Ik heb 'm nog niet getest (geen tijd gehad) maar hopelijk lopen de queues hiermee inderdaad wat terug.
Dennis schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:01:
En al mijn personeel was dedicated treatment of diagnosis met allemaal minimaal 3 sterren.
Zorg dat je dedicated GPs hebt (met GP skill). Dat is veel nuttiger dan de algemene diagnosis-skill.

Volgens mij heb ik zelf gezien dat doktoren met GP IV soms bij het eerste bezoek gelijk een 100% diagnose stellen, wat voor die patienten 2 kamers (diagnose en GP) scheelt. Kortom: alles loopt daardoor veel soepeler.

Hou er rekening mee dat ook elke promotie nog 10% extra diagnosis/treatment-bonus oplevert. Je GPs doortrainen en promoveren is dus extra waardevol (training is ook nodig om te kunnen promoveren).
Dennis schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:01:
Op het eind de prijzen naar +70% gedaan en een lening van 250K maar mocht niet baten. Binnen een half jaar van profit naar verlies. Waardeloos. Zo vind ik er geen lol aan. Als je nou nog verliest omdat je dingen over het hoofd ziet, maar dat is niet zo :/.
Je hebt ook een prijsreputatie per ziekte. Als je de prijs +70% doet, kan ik me voorstellen dat je daardoor veel minder patiënten krijgt en dus minder omzet maakt tegen dezelfde kosten. Ik weet niet of het in TPH hetzelfde is als in Theme Hospital, maar daar had je dat patiënten ook nog wel eens wegliepen zonder te betalen omdat 't te duur was. Dan heb je dus wel de wachtrijen maar niet de omzet. Dat wil je helemaal voorkomen.

Kortom: richt je op het zo snel mogelijk een diagnose stellen, dat scheelt problemen op alle vlakken. Goede GPs (IMO minstens General Practice IV skill) zijn daarbij cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Die GP skill had ik natuurlijk voor mijn artsen (allemaal 3+). Ja alles wat je hierboven schrijft had ik, ik doe het ook goed. Ik heb 9 levels zonder problemen met 3 sterren behaald maar in Grockle Bay loopt het gewoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Verwijderd

Wellicht kan het met je diagnose kamers te maken hebben? Op de plaatjes die je deelt van eerdere ziekenhuis (meen flemmington) zie ik 9 GP kamers en diverse diagnose kamers. Ik heb zelf niet meer dan 5 gp kamers en 1 mega scan. Cardio en al die andere diagnose kamers heb je volgens mij niet nodig als je 1 goede mega scanner met goede dokter hebt.

Wellicht kan het ook helpen je patiënten te micro-managenen. Na een eerste diagnose bij de GP zullen velen nog een extra diagnose nodig hebben voor ze behandeld kunnen worden. Ik stuur patiënten met een 90%> diagnose direct door naar treatment en patiënten die na een extra diagnose 100% zijn en weer terug moeten naar de GP zorgen voor wachtrijen. Die probeer ik ook direct door te sturen naar behandeling. Scheelt enorme wachtrijen bij de GP.

[ Voor 38% gewijzigd door Riemer op 17-09-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Riemer schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:54:
@Verwijderd

Wellicht kan het met je diagnose kamers te maken hebben? Op de plaatjes die je deelt van eerdere ziekenhuis (meen flemmington) zie ik 9 GP kamers en diverse diagnose kamers. Ik heb zelf niet meer dan 5 gp kamers en 1 mega scan. Cardio en al die andere diagnose kamers heb je volgens mij niet nodig als je 1 goede mega scanner met goede dokter hebt.

Wellicht kan het ook helpen je patiënten te micro-managenen. Na een eerste diagnose bij de GP zullen velen nog een extra diagnose nodig hebben voor ze behandeld kunnen worden. Ik stuur patiënten met een 90%> diagnose direct door naar treatment en patiënten die na een extra diagnose 100% zijn en weer terug moeten naar de GP zorgen voor wachtrijen. Die probeer ik ook direct door te sturen naar behandeling. Scheelt enorme wachtrijen bij de GP.
Is erg afhankelijk van de ziektes, ik zit in een level waar zelfs met Mega en x-ray (nog geen DNA) ik toch nog de melding krijg dat ze niet volledig kunnen vaststellen, dat met een rank3 scanner en diag2/mega dokters.

Maar gewoon een ward erbij gooien, die kan enorm veel mensen gelijktijdig aan en geeft ook aardig wat +diagnose. (volgende idee is een ward te bouwen met ~50% diag/treatment :P).

Ik ben op de laatste 3 mappen bezig voor 3ster, maar geen enkele kan ik onder de 5 GP's werken, bij die laatste ben ik zelfs nu naar 9 gegaan omdat ze maar heen en weer blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
Mijn grootste issue met Grocklebay was dat ik nauwelijks juiste personeel (lees: juniors om te specialiseren) aangeboden kreeg en hierdoor heel langzaam kon bouwen om te voorkomen dat ik te snel in hospital levels steeg.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste