Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Sk313t0r schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Ik zeg doen! Voor de prijs hoef je het niet te laten. Als je Theme Hospital hebt gespeeld is het zeker een feest van herkenning!
Klopt. Volgens mij vanmiddag tijdelijk ook nog eens met wat extra korting, dus ik wacht nog even. Zit toch nog op het werk :p

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch redelijk simpel en snel door de eerste 3 gegaan, zeker die 3rde met die promote en train was best dom gedaan (is gewoon fastforward wachten op een mailtje, klaar), ben er nog steeds beetje mixed feelings over. Het is leuk, maar andersom ook zeer beperkt, bij gebouwen met domme indeling (geef gewoon een 15x15), de diepte van trainen en promotie zijn best wat nutteloos*, hopelijk wordt het later nog wat leuker.

*10% workspeed is amper merkbaar, zelfs met psych 1/2/3 fail je gewoon een 90% succesrate (dus daar is de RNG), een newbie aannemen en training kost factor 4 meer tijd/geld tov gewoon een high-skilled te nemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:51

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb iets raars, mijn staff verdwijnt soms nadat ik ze getrained heb :s Ik had eerder al het idee dat ik dokters miste, nu zie ik gewoon twee nurses die ik in diagnostics heb getrained niet meer. Ik heb er nog maar twee in dienst waar dit er eerst meer waren.
Ik heb het nog niet helemaal uitgedokterd ( :D ) maar het heeft misschien iets te maken met een trainer invliegen ipv eigen staff daarvoor te gebruiken? Andere mensen die al zoiets gemerkt hebben?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:18:
Toch redelijk simpel en snel door de eerste 3 gegaan, zeker die 3rde met die promote en train was best dom gedaan (is gewoon fastforward wachten op een mailtje, klaar), ben er nog steeds beetje mixed feelings over. Het is leuk, maar andersom ook zeer beperkt, bij gebouwen met domme indeling (geef gewoon een 15x15), de diepte van trainen en promotie zijn best wat nutteloos*, hopelijk wordt het later nog wat leuker.

*10% workspeed is amper merkbaar, zelfs met psych 1/2/3 fail je gewoon een 90% succesrate (dus daar is de RNG), een newbie aannemen en training kost factor 4 meer tijd/geld tov gewoon een high-skilled te nemen.
Ik snap je gevoel. Maar een 90% succesrate is natuurlijk geen 100%. Wel zou het leuk zijn als je direct zou zien dat de succesrate veranderd als je een getrainde psych erin zou zetten....

En training kost zeker tijd. Iemand aannemen is goedkoper, absoluut. Maar dat was in Theme hospital ook zo....

Maar toen kwamen de levels waarbij je enkel 3 instructors kreeg (psych, research en nog eentje) en de rest van alle mensen die je kon aannemen helemaal geen enkele vaardigheden had. Ik durf te wedden dat ze dat geintje hier ook gaan uithalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
ik heb een raar probleem wat betreft de fps . in een vol ziekenhuis merk ik dat mijn fps behoorlijk dropt tot onder de 30 soms , dit terwijl mijn pc gewoon the witcher 3 en gta 5 makkelijk op 60 fps kan houden lijkt dit spel er behoorlijk moeite mee te hebben , zelfs met vsync uit blijft mn fps niet op de 60 steken . standaard stond het op high maar heb dit uiteindelijk op medium gezet .

ik draai op een i5 6500 processor en een xfx r9 390x grafische kaart van 8gb
interne geheugen is 16gb

iemand tips of hebben jullie hier ook last van ? hopelijk ligt dit niet aan mijn pc maar meer aan de game en dat het hopelijk nog word gepatcht

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:33:

Maar toen kwamen de levels waarbij je enkel 3 instructors kreeg (psych, research en nog eentje) en de rest van alle mensen die je kon aannemen helemaal geen enkele vaardigheden had. Ik durf te wedden dat ze dat geintje hier ook gaan uithalen O-)
Hebben ze al, 4de map (afaik university), krijg je enkel lege slot mensen die je via training alles moet aanleren.

Het is alleen jammer dat ze zelf geen prio zetten op wat ze moeten doen qua skills, maar gewoon gaan waar ze nodig zijn. Nu heb je wel dat scherm waar je kan instellen wat ze wel/niet mogen, maar met 24 dokters wordt dat al snel een zooitje.

En blijft dom dan je met 2 extra bureau's in een ward, nog steeds maar 1 zuster kan gebruiken, dan ben je verplicht kleinere versies te maken. (ik had een grote gemaakt met 12 bedden :P). Leuk is wel dat je dan een soort van ziekenhuis gang kan maken, met 2 bedden in elk kamertje :)

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2018 10:46 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taker1987 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:43:
ik heb een raar probleem wat betreft de fps . in een vol ziekenhuis merk ik dat mijn fps behoorlijk dropt tot onder de 30 soms , dit terwijl mijn pc gewoon the witcher 3 en gta 5 makkelijk op 60 fps kan houden lijkt dit spel er behoorlijk moeite mee te hebben , zelfs met vsync uit blijft mn fps niet op de 60 steken . standaard stond het op high maar heb dit uiteindelijk op medium gezet .

interne geheugen is 16gb

iemand tips of hebben jullie hier ook last van ? hopelijk ligt dit niet aan mijn pc maar meer aan de game en dat het hopelijk nog word gepatcht
Heb hier zelf ook last van en heb meerdere mensen hierover zien klagen. Voor zover ik weet is er nog geen fix voor maar is het wel al bekend bij de devs. Dus hopen dat ze hier een patch voor uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
DirtyBird schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:23:
Ik heb iets raars, mijn staff verdwijnt soms nadat ik ze getrained heb :s Ik had eerder al het idee dat ik dokters miste, nu zie ik gewoon twee nurses die ik in diagnostics heb getrained niet meer. Ik heb er nog maar twee in dienst waar dit er eerst meer waren.
Ik heb het nog niet helemaal uitgedokterd ( :D ) maar het heeft misschien iets te maken met een trainer invliegen ipv eigen staff daarvoor te gebruiken? Andere mensen die al zoiets gemerkt hebben?
Niet een promotion berichtje over het hoofd gezien? Wellicht dat ze zijn opgestapt vanwege te laag salaris. Gebeurde in TH ook.

edit: verkeerde gequote :+

[ Voor 55% gewijzigd door Meekoh op 31-08-2018 10:49 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 15:03
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

Klopt. Volgens mij vanmiddag tijdelijk ook nog eens met wat extra korting, dus ik wacht nog even. Zit toch nog op het werk :p
Ik twijfel ook over aanschaf, iemand die meer weet over nog extra korting vanmiddag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Hebben ze al, 4de map (afaik university), krijg je enkel lege slot mensen die je via training alles moet aanleren.

Het is alleen jammer dat ze zelf geen prio zetten op wat ze moeten doen qua skills, maar gewoon gaan waar ze nodig zijn. Nu heb je wel dat scherm waar je kan instellen wat ze wel/niet mogen, maar met 24 dokters wordt dat al snel een zooitje.

En blijft dom dan je met 2 extra bureau's in een ward, nog steeds maar 1 zuster kan gebruiken, dan ben je verplicht kleinere versies te maken. (ik had een grote gemaakt met 12 bedden :P). Leuk is wel dat je dan een soort van ziekenhuis gang kan maken, met 2 bedden in elk kamertje :)
Ah, zo ver was ik nog niet.

Maar je kan met 1 bureau al meerdere zusters gebruiken?
Klik op de Ward, onderaan staat iets van "Extra staff" of iets dergelijks. Die staat standaard op 0. Zet op 1, en er komen extra handjes.

Intuitief? nope. Uitgelegd? nope. Maar het werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ruut88 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:51:
[...]

Ik twijfel ook over aanschaf, iemand die meer weet over nog extra korting vanmiddag? ;)
https://www.eurogamer.net...84-for-the-next-few-hours
Starting at 4pm (BST) today and finishing at 9pm (BST), you can pick up a Steam copy of Two Point Hospital for £13.38 / $19.84 / €18.30, when you enter the code 2PHVOIDU at checkout.

This five-hour offer comes on launch day, too, so it's an extra treat for all of you who have been waiting to see how the game panned out before purchasing. As it turns out, it seems to be pretty good - based on the little bit of it I've managed to play so far and as Johnny said in his review, it somehow manages to build upon its predecessor Theme Hospital. That, and it's littered with little references to Theme Hospital - keep an ear out for the receptionist's voice, for example.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Launch day, die actie was gisteren.

Zie ook de datum boven het artikel... 30 augustus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op Voidu (eerder genoemd in deze thread) is de code summer18 ondertussen verlopen, maar voidu15 geeft nog steeds 15% korting (bovenop de 25% die al op het spel zelf zit). Daarmee heb je het spel voor ongeveer 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 15:03
tszcheetah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:00:
Op Voidu (eerder genoemd in deze thread) is de code summer18 ondertussen verlopen, maar voidu15 geeft nog steeds 15% korting (bovenop de 25% die al op het spel zelf zit). Daarmee heb je het spel voor ongeveer 22 euro.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Klik op de Ward, onderaan staat iets van "Extra staff" of iets dergelijks. Die staat standaard op 0. Zet op 1, en er komen extra handjes.

Hier heb ik al meer aan dan heel die ingame uitleg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Waah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Launch day, die actie was gisteren.

Zie ook de datum boven het artikel... 30 augustus.
Oh lol. Ik dacht dat launch vandaag was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Dit wordt tijdens je eerste hospital toegelicht, maar je hoeft het niet in de praktijk uit te voeren om verder te gaan met de game.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:58
DennusB schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Haha cool. Je weet wel dat je altijd terug kan naar vorige ziekenhuizen he, ook kan je daar dan je nieuw ontgrendelde dingen gebruiken ! :)
Yes, dat zag ik ja. Maar toch.... Het voelt als een beetje vals spelen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Seroczynski schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Dit wordt tijdens je eerste hospital toegelicht, maar je hoeft het niet in de praktijk uit te voeren om verder te gaan met de game.
Het wordt vermeld ja, dat het kan. maar volgens mij wordt niet vermeld HOE je dat moet doen, en waar dat zit.

Maar de tutorial ging door een bug helemaal mis bij mij, dus kan er naast zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Heb hier zelf ook last van en heb meerdere mensen hierover zien klagen. Voor zover ik weet is er nog geen fix voor maar is het wel al bekend bij de devs. Dus hopen dat ze hier een patch voor uitbrengen.
Gelukkig ben ik niet de enige 😁

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
taker1987 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:43:

interne geheugen is 16gb

Ik ga dit vanmiddag c.q. van het weekend eens in de gaten houden, als meer mensen klagen wordt het natuurlijk sneller opgepakt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:14
Gisteren even kort gespeeld en 1e ster op het 1e ziekenhuis gehaald. Geen bugs tegen gekomen en ik proefde heel de Theme Hospital sfeer weer. Toch maar proberen of ik niet meer kan spelen de komende dagen!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Bugs die ik ben tegengekomen:
- Graphics op Linux zijn niet goed (AMD RX 580). Veel zwarte blokjes overal. Helaas dus toch Windows maar weer aangeschopt
- Ik had een probleem met een externe trainer die niet kwam opdagen (level 3). Ik kon de training ook niet meer annuleren (er gebeurde niks). Na het weghalen van de kamer (paar keer op Sell klikken) bleef iedereen in het ziekenhuis vervolgens stilstaan, maar animaties liepen door. Volgens mij was alle routing stuk... hoe dan ook, ik kon niet meer verder dus ben het level maar opnieuw begonnen.

Met name over externe trainers heb ik al meer bugmeldingen voorbij zien komen, dus ik hou het even zoveel mogelijk op interne trainers tot de eerste patch er is :)

Edit: wie nog meer korting wil hebben op Voidu dan ik hierboven noemde: code 'LASTWEEKEND' geeft nog meer korting (25% extra), er blijft na toepassing van die korting nog maar €19.60 over.

[ Voor 11% gewijzigd door tszcheetah op 31-08-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Maar je krijgt nu toch geen introductiekorting meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14-09 21:04
Er is een nieuwe kortingscode op Voidu:

LASTWEEKEND

Geeft 25% korting en kan je Two Point Hospital dus kopen voor €19.60. :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Dit zit ook wel ergens in de game verstopt. Je kunt ergens een lijst openen met je personeel en daar verschillende taken aan- en uitvinken. Ik ben niet thuis dus ik kan de precieze plek niet voor je opzoeken. Ook heb ik het zelf nog niet gebruikt dus of het goed werkt weet ik ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

engessa schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Dit zit ook wel ergens in de game verstopt. Je kunt ergens een lijst openen met je personeel en daar verschillende taken aan- en uitvinken. Ik ben niet thuis dus ik kan de precieze plek niet voor je opzoeken. Ook heb ik het zelf nog niet gebruikt dus of het goed werkt weet ik ook niet :+
Die heb ik inderdaad, maar had op map 3 op bepaald moment 24 dokters, dan is het best een zooitje omdat ze geen prio stellen op waarin ze het beste zijn (ik had bv 2 dokters met psych 2 maar ook met 1x GD, blijven ze toch de hele tijd werken in die GD office).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
demo31051987 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:15:
Er is een nieuwe kortingscode op Voidu:

LASTWEEKEND

Geeft 25% korting en kan je Two Point Hospital dus kopen voor €19.60. :)
Thanks! Dat wordt em!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
vanmiddag weer even gespeeld, 2de level en het viel mij dat de GP office echt veeel meer gebeuikt wordt dan bij TH

ik had op een gegeven moment 5 GP offices met 6 of meer wachtende :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 17:26
het grootste probleem wat ik ervaar is dat het bezoek niet tot nauwelijks op de wachtbankjes gaat zitten. ze staan maar wat te lanterfanten bij de eet en drink automaten, eerst bij de automaat versnaperen en dan pas weglopen xD

[ Voor 14% gewijzigd door T-Forever op 31-08-2018 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 11:53
Clone functie voor offices zou ik wel echt handig vinden. Begin nu steeds elk ziekenhuis met 6-8 GP Offices en om elk kantoor helemaal in te richten met allerlei dingen die je vrijspeelt wordt vrij irritant. Ziet er wel wat leuker uit, elke office net wat anders ingericht.

Inmiddels al ruim 12 uur in gestoken dus zeker een toffe game! Geld zeker waard.

Wat betreft de ziekenhuis afmetingen: als alles precies past dan zou het er niet uit zien, juist de unieke vormen maken het dat je creatief met ruimte moet spelen en dat niet alles hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ander dingetje:

de honger, drinken en toilet needs worden, ondanks veelvuldige hoeveelheid automaten/toiletten niet vervuld in sommige gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zou het ook handig vinden een rooster te kunnen maken, ik heb nu regelmatig dat er verschillende ruimtes niet gevuld worden met een specialist omdat ze allemaal gelijktijdig met pauze zijn :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Wat ik heb begrepen van de live stream gisteren (maar moet 't zelf nog ervaren) is heel veel GP offices op zich niet per se nodig: er komen dan alsnog gewoon meer patiënten en de rijen blijven langer worden.

Wat wel kan helpen:
- Micromanagen door patienten die een diagnose hebben maar daarna nog even langs de GP moeten, direct naar treatment sturen. Op die manier los je een lange queue tijdelijk op.
- Zorg dat je GPs ook de juiste skills getrained hebben (General Practice). Hoe hoger het niveau, hoe beter - dus een paar doktoren doortrainen naar een hoger GP-level kan veel helpen, omdat ze simpelweg veel effectiever te werk gaan.
- Zorg dat je dokters met de General Practice skill exclusief inzet op de GP offices, zodat ze niet in clinics gaan werken waar je niks aan die skill hebt, maar ook dat andere doktoren niet onnodig in je GP offices gaan werken (zodat die bezet raken en de goede dokters niks meer te doen hebben).

Op die manier zou het dus mogelijk moeten zijn om je GPs veel efficiënter te laten werken, zonder extreem bij te bouwen.

Edit: nog een tip: zorg dat de kamers leuk ingericht zijn (en plaats ramen) om de prestige te verhogen. Grotere kamers helpen ook. Het staflid dat er dan werkt zal blijer zijn en bijv. minder snel pauze nodig hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door tszcheetah op 31-08-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14-09 21:04
Inmiddels de eerste 2 levels 3 sterren gehaald. Ik merk dat de invloeden van Theme Hospital zeker aanwezig zijn en dan vooral de verslavende factor. Het micromanagen van staff is erg goed gedaan, zo weet ik zeker dat er alleen maar specialisten werken in de kamers waar ze moeten werken. Het enige wat niet heel moeilijk is (maar misschien komt dit nog) is het verdienen van geld. Ik ben nog niet in de problemen gekomen wat betreft mijn geld en kan elk staff-lid een promotie geven wanneer daarom gevraagd wordt.

Al met al een leuk spel waar ik zeker nog vele uren in ga steken. Weet iemand toevallig hoeveel levels er zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 31-08-2018 21:27 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 11:53
Naast roosters zoals @HaterFrame schrijft zou het ook wel handig zijn als je per functie een prioriteit kan geven, ala Rim World. Dan zou je doktoren met bijv. de GP skill by default in GP hebben maar als ze niets beters te doen hebben dan kunnen ze ergens anders helpen.

15 ziekenhuizen @demo31051987. En geld voelt inderdaad ook voor mij erg makkelijk tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik speelde vandaag lvl 1 even naar 3 sterren toe en ik had toen ook beschikking over de gray anatomy machine die ik in een ander level had geresearched. Als ik nu dus level 1 lekker laat doorsukkelen en daar al mn research doe wordt de rest een stuk makkelijker omdat je daar dan geen middelen meer aan hoeft te spenderen. Beetje een tacky feature wat mij betreft.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste 6 toch redelijk makkelijk doorgekomen, 3 sterren is niet moeilijk (veelal lang wachten), maar het wordt nu toch een spelletje tetris meets TTD, best onzinnig dat je gewoon 8-10 GP's nodig hebt om bij lvl12/13 net geen queue te hebben. En dan heb ik 14 dokters met enkel lvl2 of hoger GP's.

Micromanagement is vrij matig in het spel, huur je een nieuw persoon, staat hij standaard overal aan, je kan niet sorteren of filteren op hun skills dus bij 20+ is het ellende lang op en neer scrollen om ze op de juiste plekken te houden.

Workspeed (10%) is simpelweg een weggegooid slot, zeker bij treatments, aangezien het 90% animaties zijn van machines en die worden niet sneller.

2 wards met 4 bedden is bijna 2x efficienter dan 1 ward met 8 bedden (met resp 2x2 of 1x4 wardnurses), zelfde voor fracture wards.

Gebouwen staan veel te ver uit elkaar, zelfs een loopje van 1 naar ander gebouw verliest een patient al rustig 10-15% health.

Het is net als TTD dat je op bepaalt moment al snel zoveel geld verdient, dat het eigenlijk klaar is, buiten gewoon weer een zwik overbetaalde dokters of zusters eruit te gooien en ze opnieuw trainen (in de juiste volgorde, zodat je worklist overzichtelijker is), of overal gewoon Gold rewards op te hangen voor max 5 prestige :P Of je gooit gewoon 1 gebouw helemaal vol met 3x3 GP's.

Is het een leuk spel? Zeker, maar de belachelijke limitaties in gebouwen (zoals 7 breed waar je niets mee kan) en de enorme inefficientie (zelfs maximaal) van het GP heen en weer lopen, kan ergens niet wachten tot er gewoon mods uit komen.

Nu alleen nog eens testen als je een GP vol gooit met al die 1% treatment/diagnoses, kijken of ik ergens 100% bij directe inname kan halen :P Net als bij psychiatrist, de enige upgrade zijn die kasten en zonder groot aantal zakt je chance of succes behoorlijk in.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 01-09-2018 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb heel veel lol met dit spel, maar heb problemen om de motivatie van t personeel hoog te krijgen. Ik heb er genoeg, ze krijgen zat pauze, veel salaris, veel opleiding, hebben een grote staf room maar ze blijven zeuren dat er niet genoeg te eten en te drinken is en dat ze nergens kunnen kakken. Volgens mij heb ik zat automaten en toiletten,maar toch krijg ik het gemiddelde niet omhoog. Hoe pakken jullie dat aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Is het eigenlijk te spelen op een macbook pro met intel iris 6100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aight! schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:27:
Is het eigenlijk te spelen op een macbook pro met intel iris 6100?
Ja loopt prima op mijn MBP

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 20:24
Heb deze release helemaal gemist en heb TH grijs gespeeld, dus maar eens aanschaffen :)
M.b.t de GP's office: bij TH was het erg handig om een GP office naast je advanced diagnosis te zetten, zodat je patient niet helemaal naar het GP office bij de ingang hoeft te lopen. Dit werkte bij TH i.i.g erg goed. Het werkte zo; patient komt binnen receptie->gp office->diagnose room->gp office-> treatement room -> cured. Tenminste zo herinner ik het mij :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Raketje schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:52:
Heb deze release helemmaal gemist en heb TH grijs gespeeld, dus maar eens aanschaffen :)
M.b.t de GP's office: bij TH was het erg handig om een GP office naast je advanced diagnosis te zetten, zodat je patient niet helemaal naar het GP office bij de ingang hoeft te lopen. Dit werkte bij TH i.i.g erg goed. Het werkte zo; patient komt binnen receptie->gp office->diagnose room->gp office-> treatement room -> cured. Tenminste zo herinner ik het mij :x
In TPH is het nog net iets erger als iemand door meerdere diagnosekamers moet: na elke tussenstap volgt een bezoekje aan de GP (dus: bijv GP->General Dianosis->GP->X-ray->GP->treatment). Als na een bezoek aan een diagnosekamer er nog een diagnosestap moet komen omdat de diagnose nog niet op 100% staat, komt de patient nog een extra keer bij de GP. Dus zorgen dat alle stappen in de diagnose (te beginnen met GP) zo optimaal mogelijk verlopen is belangrijk om de wachtrijen bij de GP te verkleinen. Doktoren met de juiste skills aan de juiste kamers toewijzen is dan dus ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Heb nu 2 keer een bug gehad waar een patient geen health meer had maar niet dood ging en continue naar een GP office wilde. Kon hem ook niet naar huis sturen. Ook wat andere kleinere bugs die wel te verhelpen waren.

En ik vind het jammer, maar de muziek word ik nu al een beetje moe van; zit niet zoveel variatie in ... de female announcer heeft eigenlijk ook niet zoveel leuke dingen te melden.

Afgezien van deze twee/drie puntjes heb ik wel veel plezier van het spel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
tszcheetah schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:58:
[...]

In TPH is het nog net iets erger als iemand door meerdere diagnosekamers moet: na elke tussenstap volgt een bezoekje aan de GP (dus: bijv GP->General Dianosis->GP->X-ray->GP->treatment). Als na een bezoek aan een diagnosekamer er nog een diagnosestap moet komen omdat de diagnose nog niet op 100% staat, komt de patient nog een extra keer bij de GP. Dus zorgen dat alle stappen in de diagnose (te beginnen met GP) zo optimaal mogelijk verlopen is belangrijk om de wachtrijen bij de GP te verkleinen. Doktoren met de juiste skills aan de juiste kamers toewijzen is dan dus ook belangrijk.
Niet alleen doktoren met de juiste skill toewijzen. Ook je doctoren en nurses trainen.
GP training en diagnose training zodat ze minder onderzoeken nodig hebben om tot een diagnose te komen. Dan ben je ook meteen van je enorme wachtrijen af en heb je geen 20 GP offices nodig.

En dan zorgen dat je je behandelaars ook de juiste training geeft. Liefst lvl 2. Anders dan gaan je patiënten alsnog dood van een spuit in hun kont :P

Op een gegeven moment moet je ook wel. Bij het "surgery hospital" moet je 90% succes hebben om de 3e ster te scoren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Pff, ik zit 'm vrij hard te ragen op Flemington Hospoital $5mil value :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Een vrij obscure vraag misschien, maar weten jullie of saves via Steam Cloud worden gesynchroniseerd cross-platform? Dat ik vanaf mijn Windows desktop PC door kan spelen via m'n Macbook Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Thermometer schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:42:
Een vrij obscure vraag misschien, maar weten jullie of saves via Steam Cloud worden gesynchroniseerd cross-platform? Dat ik vanaf mijn Windows desktop PC door kan spelen via m'n Macbook Pro?
Ja; ik ben op Linux begonnen, even in Windows gespeeld (door corrupte graphics in Linux; Ambient Occlusion uitzetten hielp achteraf); daarna weer op Linux doorgegaan. Via Steam Cloud kon ik probleemloos doorspelen waar ik gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RocketKoen schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:59:

Op een gegeven moment moet je ook wel. Bij het "surgery hospital" moet je 90% succes hebben om de 3e ster te scoren.
Die 90% heb je al eerder nodig, waar het bij surgery vrij simpel is, die andere niet zo, omdat je 10+ ziektes heb met kansloze layout van ziekenhuisgebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
En dit is de niet de bedoeling want het spam/werving

[ Voor 65% gewijzigd door Gropah op 02-09-2018 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Nog iets om op te letten: bij bijv. Mitton University komt Pandemic helemaal niet voor. De kamer daarvoor bouwen is dus ruimteverspilling.

Kijk bij het Illnesses-overzicht om te zien welke ziektes er in een level zijn en welke kamers je nodig hebt voor treatment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
tszcheetah schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:30:
Nog iets om op te letten: bij bijv. Mitton University komt Pandemic helemaal niet voor. De kamer daarvoor bouwen is dus ruimteverspilling.

Kijk bij het Illnesses-overzicht om te zien welke ziektes er in een level zijn en welke kamers je nodig hebt voor treatment.
ik neem aan dat die lijst per level telkens opnieuw moet worden gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zijn ze ziektes die je kent, niet degene die je dat level krijgt. Je begint vaak met maar 2/3 ziektes, maar dat breid zich vanzelf uit naarmate je meer diagnoses doet. (zo heb je 1 lvl met maar 3 illnesses, maar 1 van de targets is 8x een compleet andere ziekte te doen).

Ergens wordt het trucje ook best 'dom', je optimale route is GP -> 1x diagnose -> GP -> treatment, zeker als die volledig upgraded zijn, snap ik niet helemaal waarom je 7 verschillende diagnoses hebt.

* general, cardiac, fluid, x-ray, mega-ray, ward, psych, geen idee of er nog meer komen.

Level 9 is erg saai, je krijgt nergens geld voor, behalve behalen van targets (upgrade 1 machine, train iemand, vervolgens 8x WC ontstoppen.. :/). Maar gelijktijdig moet je reputation en staff-happiness over de 60% houden.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2018 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Heb je er wel lol in? ;)

Ik loop een beetje vast in het Level dat je iedereen op moet leiden. Dat lukt op zich prima, maar mijn herstel ratio’s zijn belabberd en het geld vliegt eruit...straks maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:21:
Heb je er wel lol in? ;)

Ik loop een beetje vast in het Level dat je iedereen op moet leiden. Dat lukt op zich prima, maar mijn herstel ratio’s zijn belabberd en het geld vliegt eruit...straks maar weer eens proberen.
is dat university?

daar vond ik eigenlijk alleen het begin even lastig. Paar keer in de min terecht gekomen, maar uiteindelijk zonder leningen zit ik nu op +500.000 met een positieve cashflow, en dan moet ik iets van 4 van de gebouwen nog gebruiken :D

zodra er mensen getraind zijn en op hun post zitten is het vrij simpel vol te houden..
helaas is het wel zo de GP offices wat over bevolkt raken van tijd tot tijd, dus dan moet ik even handmatig mensen met ~100% diagnose direct naar behandeling sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
SinergyX schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:49:
[...]
Ergens wordt het trucje ook best 'dom', je optimale route is GP -> 1x diagnose -> GP -> treatment, zeker als die volledig upgraded zijn, snap ik niet helemaal waarom je 7 verschillende diagnoses hebt.

* general, cardiac, fluid, x-ray, mega-ray, ward, psych, geen idee of er nog meer komen.
Als je ziekenhuis een lage reputatie heeft krijg je alleen patienten met simpele ziektes. Iets dat in de ward of pharmacy moet worden opgelost. De GP kan in 1x de diagnose doen. Of met hulp van General Diagnose.

Maar als je reputatie hoger wordt krijg je patienten die na de general diagnose nog steeds een onbekende ziekte hebben. Dan moet je dus een 2e diagnose soort bouwen.

De GP bepaalt welke diagnose een patient moet hebben op basis van wat er beschikbaar is en zijn GP skill.
Als je 2 diagnoses nodig hebt betekent dat dus dat je dokter de verkeerde had gekozen. Of dat je de "juiste" diagnose room niet hebt.

Zo kun je bijvoorbeeld best tot de conclusie komen dat er een bot is gebroken na een bezoek aan general diagnostics, de psychiater en de cardio room. Maar als je een X-ray had was je na 1 keer klaar geweest.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ZieMaar! schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:21:
Heb je er wel lol in? ;)

Oh zeker hoor, juist die university vind ik helemaal leuk, kan je alles clean sheet opleiden tot perfecte nurses en doctors voor elk ding dat je maakt, plus dat het een ideale research farm map is, ik heb een research met 5 man (research 2) en in 5 minuten ofzo 2000 research gedaan.

Alles wat je researched unlock je ook in andere mappen, dus als je nieuwe map iets moet doen met wat nieuws, meteen via die map even unlocken (en zoals upgrades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01
Zo heb ik het ook gedaan ik kreeg bij 4de ziekenhuis moeilijk de 3de ster , maar na 5 open gegooid te hebben , had ik veel meer dingen om te doen , terug gegaan naar ziekenhuis 3 en alles even verbouwd .. en klaar 3 sterren

alleen wat zijn die klavers tekens waar ze om vragen ? die snap ik nog niet

vind alleen dat de kachels wel erg laat in het spel komen had van mij wel de eerste ziekenhuis al mogen gebeuren

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 02-09-2018 13:15 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ravw schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:14:
Zo heb ik het ook gedaan ik kreeg bij 4de ziekenhuis moeilijk de 3de ster , maar na 5 open gegooid te hebben , had ik veel meer dingen om te doen , terug gegaan naar ziekenhuis 3 en alles even verbouwd .. en klaar 3 sterren

alleen wat zijn die klavers tekens waar ze om vragen ? die snap ik nog niet

vind alleen dat de kachels wel erg laat in het spel komen had van mij wel de eerste ziekenhuis al mogen gebeuren
klaver tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb dit spel blind gekocht na het zien van 1 screenshot.
Wat een geweldig spel zeg, echt weer de Theme Hospital sfeer.

Zit nu bij het 3e ziekenhuis, de eerste 2 met 3-sterren achter gelaten.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
klaver 4 tekens of wat het ook is
Mad-Matt schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:59:
Ik heb dit spel blind gekocht na het zien van 1 screenshot.
Wat een geweldig spel zeg, echt weer de Theme Hospital sfeer.

Zit nu bij het 3e ziekenhuis, de eerste 2 met 3-sterren achter gelaten.
Ik heb hem eerste de "demo" geprobeerd maar had er gisteren al 10 uur er op zitten dus nu de hele versie maar gekocht >:)

Ik hoop alleen dat ze nog eens een sandbox gaan doen

[ Voor 60% gewijzigd door ravw op 02-09-2018 15:03 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ah, sandbox zit er nog niet in, das jammer. Had aan het eind graag gewoon een blanco ziekenhuis gehad en lekker gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Vind alleen jammer dat ze die academie ziekenhuis pas veel later doen , die hadden ze als eerste moeten doen zo dat je alles van het begin af aan moet leren .. dat had me leuker geweest .. en dan pas verder ....
Nu krijg je al snel veel dingen te zien ..

soms is de volgorde niet echt juist

of gewoon 1 ziekenhuis maar die je gewoon steeds groter kan maken

klein beginnen en dan steeds meer nu speel je even een uurtje en je kan weer alles opnieuw doen , bouw gewoon door in je begin ziekenhuis

dan is het ook wat lastiger als je al veel gebouwd heb , moet je weer dingen gaan afbreken nu heb je te veel ruimte voor alles ..

Bij TH ben ik vaak genoeg hele afdelingen moeten afbreken omdat er iets tussen kwam en geen ruim,te meer had >:)

die vond ik in TH veel beter gaan ...

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 02-09-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 05:10

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Zeer vermakelijk spel hoor, eerste twee levels op 3 sterren nu.

Toen Theme Hospital uitkwam was ik wat jonger dus nooit echt het management gedeelte bekeken; leuk om dat hier weer wel uit te gaan zoeken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:49:
[...]

Dat zijn ze ziektes die je kent, niet degene die je dat level krijgt. Je begint vaak met maar 2/3 ziektes, maar dat breid zich vanzelf uit naarmate je meer diagnoses doet. (zo heb je 1 lvl met maar 3 illnesses, maar 1 van de targets is 8x een compleet andere ziekte te doen).
Klopt, maar alsnog komen schijnbaar niet alle ziektes in alle levels voor. Zie het voorbeeld van Pandemic wat ik - ook bij een goedlopend ziekenhuis met 3 sterren - nog niet ben tegengekomen in Mitton University.

Het overzicht kan dus nuttig zijn om te kijken of je overbodige kamers hebt. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook gewoon on-demand bouwen, dus alleen zodra de eerste diagnose er is en je gevraagd wordt om de nodige treatment-kamer te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Het is een kopie van Theme Hospital en ik vind het zalig, enkel spijtig dat een spel uit 1997 multiplayer had en deze 2018 versie niet... Het geblaat over de sandbox mode vind ik overroepen, moesten ze alles vrijgeven in de eerste map, is de replayability zero imo. Hoewel het na intensief gamen wel irritant wordt als je dezelfde kamers keer op keer opnieuw moet bouwen. Ik vind het kudosh systeem en de opbouw van het spel goed zoals het is, simpel en het werkt. Goede pricing ook, alle euros waard.

Wat betreft het klavertje vier van hierboven? Ik heb nog geen klavertje gezien, het enige dat groen is, is het recycling icoon als ze geen bin vinden, maar misschien ben ik nog niet ver genoeg.

Hebben jullie nog tips? Ik probeer volgende regels zo wat toe te passen:
- Training room dicht bij heli pad voor externe tutors
- Centraal building met GP's offices voor verspreiding van patients en elke building ook 1a2 GP's office om terugkom afspraken snel af te handelen
- Elke building een eigen staff room en toilets
- Elke building een eigen lege ruimte om tijdelijke kamers in te bouwen (emergency : chromatherapy, hup eentje erbij)
- Staff takenlijst om te specialiseren in bepaalde zaken (vooral GP en wards dan)
- Het moven van kamers naar andere buildings (gewoon klikken, rotaten en verhuizen), god wat mis ik een copy-knop
- Bij emergencies meer volk toewijzen aan kamers

Voor de rest ben ik er nog niet uit of een grote ward beter is dan verschillende kleintjes, waarom een training room meer dan 3 stoeltjes nodig heeft en waarom je kamers groter zou maken dan de min size (prestige? meh)

Ik hoor graag jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Reucht schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:14:
Het is een kopie van Theme Hospital en ik vind het zalig, enkel spijtig dat een spel uit 1997 multiplayer had en deze 2018 versie niet... Het geblaat over de sandbox mode vind ik overroepen, moesten ze alles vrijgeven in de eerste map, is de replayability zero imo. Hoewel het na intensief gamen wel irritant wordt als je dezelfde kamers keer op keer opnieuw moet bouwen. Ik vind het kudosh systeem en de opbouw van het spel goed zoals het is, simpel en het werkt. Goede pricing ook, alle euros waard.

Wat betreft het klavertje vier van hierboven? Ik heb nog geen klavertje gezien, het enige dat groen is, is het recycling icoon als ze geen bin vinden, maar misschien ben ik nog niet ver genoeg.

Hebben jullie nog tips? Ik probeer volgende regels zo wat toe te passen:
- Training room dicht bij heli pad voor externe tutors
- Centraal building met GP's offices voor verspreiding van patients en elke building ook 1a2 GP's office om terugkom afspraken snel af te handelen
- Elke building een eigen staff room en toilets
- Elke building een eigen lege ruimte om tijdelijke kamers in te bouwen (emergency : chromatherapy, hup eentje erbij)
- Staff takenlijst om te specialiseren in bepaalde zaken (vooral GP en wards dan)
- Het moven van kamers naar andere buildings (gewoon klikken, rotaten en verhuizen), god wat mis ik een copy-knop
- Bij emergencies meer volk toewijzen aan kamers

Voor de rest ben ik er nog niet uit of een grote ward beter is dan verschillende kleintjes, waarom een training room meer dan 3 stoeltjes nodig heeft en waarom je kamers groter zou maken dan de min size (prestige? meh)

Ik hoor graag jullie tips!
Ik denk niet dat de replaywaarde zou lijden onder sandbox, integendeel, als je je spel kunt customizen naar steeds hogere moeilijkheid wordt het denk ik juist beter.
Je kunt nu research farmen in makkelijke levels waardoor de latere levels makkelijker worden, een sandbox zou altijd vanaf 0 beginnen.
Ik vind het kudosh systeem ook goed, al zorgt ook dit voor een circle jerk in je voortgang, zou bij een sandbox ook bij 0 kunnen beginnen.
Maak research nog iets ingewikkelder en met random opbouw, en je hebt volgens mij een hele goede replayability met sandbox.
Als je nu al je levels hebt gehaald met 3 sterren ben je er, einde spel. Waar is de replayability dan?

Ik zou het ook prettig vinden als ik de functie van kamers zou kunnen toewijzen ná de bouw ervan. Plemp er een plant, poster en tapijtje in, vervolgens geef je aan dat het een GP moet worden: pas operationeel als de desk erin staat. Snel een GD nodig? Deks eruit, GD apparaat erin en goan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Reucht schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:14:
Wat betreft dat laatste: prestige zorgt voor happiness van je staf (en ik denk ook voor patienten, maar weet ik niet zeker). Ook helpt een grotere kamer ervoor dat je meer items erin kwijt kan. De staf kan dan pauze nemen zonder helemaal naar de staff room te moeten lopen (ze nemen ook mini-pauzes tussen patiënten door). Ze ruiken bijvoorbeeld even aan een plant, bekijken een poster, nemen wat koffie... Kortom: het wordt allemaal weer net een beetje efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ja of 1 kamer voor 2 dingen gebruiken

maar een beetje de kamers zelf aankleden ben ik ook voor , eigen behang of verf geven aan de kamers :-)

Ik ben nog niet zo ver denk zieken huis 6 of 7
ben benieuwd wat er nog gaat komen

maar ik heb nog aardig wat met rode slotjes er voor dus moet nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
tszcheetah schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:18:
[...]

Wat betreft dat laatste: prestige zorgt voor happiness van je staf (en ik denk ook voor patienten, maar weet ik niet zeker). Ook helpt een grotere kamer ervoor dat je meer items erin kwijt kan. De staf kan dan pauze nemen zonder helemaal naar de staff room te moeten lopen (ze nemen ook mini-pauzes tussen patiënten door). Ze ruiken bijvoorbeeld even aan een plant, bekijken een poster, nemen wat koffie... Kortom: het wordt allemaal weer net een beetje efficiënter.
ja daar was ik ook al achter ..... voor al die psychologen.. soms denk ik nou wie is wie heeft er hulp nodig .... maar goed dat heb ik in het ook wel erg vaak .... met dat soort lui .. :+ :D

maar ik mis de fun wel een beetje van Bullfrog games 8)

Zo als die onzichbare en dat je die mannetjes ook groen ziet worden bij het verkeerde pillen nemen

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 02-09-2018 21:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geld teveel, ruimte over, dus wat gaan we testen? :D

De Medicine cabinet in GP office, die geeft 1% diagnostics, dus wat gebeurd er als je dit doet? 100 medicine cabinets, maar een dokter zonder enige 'kennis' (buiten 10% speed).
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2b4e075dc3ecd3080267261f9bf0bddc.jpg

Even kloten met de queue, et voila, een nieuwe klan.. patient:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f5d1cb04533b564e4ea664d97a8747c0.png

En wat gebeurd er?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/52ab89966efcab526d24b6fcecee920a.png

Myth confirmed, nu alleen nog uitvogelen wat de perfecte kleinste 100% instant GP office is :D
(oja.. deze kamer kost iets over de 100k :P).

Een GP4 zag ik tegen de 91% gaan, dus het zou een aanzienlijk stuk lager kunnen, dat je in principe geen diagnostics meer nodig hebt :D

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2018 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
LOL die truckjes blijven leuk ...

Hier mijn op nieuw begonnen eerste ziekenhuis

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/uxsqwd0u3/TEAM_HOSPITAL.jpg

overal een watertank staan en prullenbakken :-) en posters , planten en lucht in de kamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Vannacht bezig geweest met level 2 naar drie sterren krijgen en ben nu in level 3 aanbeland waar ik moet leren trainen.

Heb een training room gebouwd, alleen het menu is helemaal grijs. Klopt dat wel? Ah, ik had niet het juiste personeel.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennis op 03-09-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 21:20

Ik ben net begonnen met de university, en ik heb wel pandemic zien langskomen.
Wel maar heel zeldzaam, maar ik heb ze toch echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dennis schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:58:
Vannacht bezig geweest met level 2 naar drie sterren krijgen en ben nu in level 3 aanbeland waar ik moet leren trainen.

Heb een training room gebouwd, alleen het menu is helemaal grijs. Klopt dat wel? Ah, ik had niet het juiste personeel.
Je personeel moet wel vrije trainingsslots hebben, anders kunnen ze niets nieuws leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Ik zag een 'copy room' mod voorbij komen:
https://www.nexusmods.com/twopointhospital/mods/2

Zelf nog niet geprobeerd, maar wellicht interessant voor de mensen die 100x dezelfde GP room maken ook zat zijn :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Renzzie schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:17:
Ik zag een 'copy room' mod voorbij komen:
https://www.nexusmods.com/twopointhospital/mods/2

Zelf nog niet geprobeerd, maar wellicht interessant voor de mensen die 100x dezelfde GP room maken ook zat zijn :D :+
Die claimt dat de functionaliteit ergens weggestopt is maar niet toegankelijk is, en dankzij deze mod wel. Ik vermoed dat dit nog wel officieel toegevoegd gaat worden. Sowieso is het wachten op de eerste patch, aangezien er al een aantal bugs gemeld zijn (incl. developer response) op de Steam Discussion page.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ravw schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:07:
dan is het ook wat lastiger als je al veel gebouwd heb , moet je weer dingen gaan afbreken nu heb je te veel ruimte voor alles ..
Je kunt rooms verplaatsen. Als je een room edit en je klikt op de vloer dan kun je verplaatsen. Dit is een van die dingen die ik in Theme Hospital echt heel erg gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
@Renzzie inderdaad, ja thanks!

Ik ben nu ook bezig met university en vind dat het leukste level tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a1ZVT8vPUFut4v1qIN8wbXP5/medium.png

Vooral het trainen van personeel is erg leuk. Qua budget was het ff krap, maar uiteindelijk lukt het wel. Veel trainen, daar krijg je elke keer 'subsidie' voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
engessa schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:43:
[...]

Je kunt rooms verplaatsen. Als je een room edit en je klikt op de vloer dan kun je verplaatsen. Dit is een van die dingen die ik in Theme Hospital echt heel erg gemist heb.
ik wilde zeggen dat ik juist te veel ruimte over houd nu , bij TH kwam ik ruimte te kort voor alle kamers en moestje alles anders gaan indelen ,

Nu gooi je gewoon de kleinste kamers van ieder er in en wachten tot er vraag naar meer ruimte komt dan plaatst je er een bij

zeker als je alles om je ziekenhuis heen koopt
hopelijk word het later wel wat moeilijker ( die kachels maken het nu wel iets lastiger maar is nog wel te doen

Jammer dat je geen gebieden kan maken waar in diverse werknemers verblijven ......

Zeg maar ( verzorging , geestelijk , lichaam en dan controle of arts

want nu heb ik wel vaker dat een arts helemaal naar de andere kant van het ziekenhuis loopt naar een wc bezoek terwijl er vlak naast hem een veel grote is >:)

:o of zijn ze nu echt al spellen aan het maken naar mijn real life gedrag _/-\o_
dus als je niet wil gaan stil zitten omdat je werkgever je anders opdrachten gaat geven , dan maar gaan wandelen , net doen of je het druk heb ) 8) :9~ }:O

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 03-09-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ravw schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:28:

zeker als je alles om je ziekenhuis heen koopt
hopelijk word het later wel wat moeilijker ( die kachels maken het nu wel iets lastiger maar is nog wel te doen
Airco krijg je later, tikje irritanter maar meer ook niet. Grootste probleem is nog altijd de indeling van de gebouwen, maar zoals je zei kan je 99% op minimale grootte houden (3x3 of 4x4 vaak), prestige is altijd makkelijk hoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Weet het niet zo goed, vind hem nu een beetje repetitief worden. Wéér een GP office, wéér een pharmacy, etc, etc. Veel van hetzelfde. Heb me er zeker wel mee vermaakt voor die 22 euro. Wellicht over een tijdje weer oppakken als er mooie updates geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Wel herkenbaar @Alexknl :).

Ik vind het wel leuk een level helemaal uit te spelen! Wat vonden jullie nou zo lastig aan die university? Wel ietsje lastiger, maar niet écht moeilijk toch? De uitdaging is in het begin om met de beperkte ruimte toch zoveel mogelijk verschillende ruimtes te plaatsen. Later kun je het dan beter organiseren als je 9 GP Offices nodig hebt :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z0JKx5Orde9fqhXamnT6C494/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Dennis schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:17:
Wel herkenbaar @Alexknl :).

Ik vind het wel leuk een level helemaal uit te spelen! Wat vonden jullie nou zo lastig aan die university? Wel ietsje lastiger, maar niet écht moeilijk toch? De uitdaging is in het begin om met de beperkte ruimte toch zoveel mogelijk verschillende ruimtes te plaatsen. Later kun je het dan beter organiseren als je 9 GP Offices nodig hebt :P.

[afbeelding]
University was inderdaad alleen in begin beetje lastig vanwege gebrek aan goed personeel, maar verder geen uitdaging doordat je zoveel ruimte hebt. Ik heb ook hetzelfde als SinergyX gedaan; eenmaal research op gang gekregen, alles geresearched en inderdaad het plan om elke keer hier m'n research te doen.

moet zeggen dat ik je niet de schoonheids prijs voor je hospitaal zou geven. :o Radiatoren in het midden van een kamer. Alle GP offices bij elkaar. :o

..

Nadat ik university 3 sterren gehaald had, ben ik even gestopt met TH; t'is wat alex zegt .. word snel repetitief en ben ook beetje moe van hetzelfde kunstje over en over te herhalen. En ook moe van de bugs en gebrek aan copy mogelijkheid. Dus ik wacht even de eerste patch af voordat ik verder ga.

(En nogmaals; ik hoop echt dat die omroepster meer lijnen krijgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zit nu bij lvl 3 (Flottering) en ik heb nogal moeite om de 75% happiness te halen. Hebben mensen tips voor me?
Ik blijf rond de 60-65% hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:26:
Zit nu bij lvl 3 (Flottering) en ik heb nogal moeite om de 75% happiness te halen. Hebben mensen tips voor me?
Ik blijf rond de 60-65% hangen
Zorg voor genoeg leesvoer, bankjes en planten.
Daarnaast een afkoelhokje (personeelsruimte) beetje netjes inrichten. Wat ik deed was gewoon zoveel mogelijk level 3 ruimtes maken. Heb eigenlijk geen probleem gehad.

Probleem wat ik voornamelijk had was dat ik wel alle apparaten had om die lui met pan op de kop te helpen, maar ze gingen er niet naar binnen. Tot ik door had dat ik een verkeerde deur ervoor stond (lampje). Denk gewoon onkunde en niet gezien tijdens het bouwen of het was een bug.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor happiness is het 99% kans je janitors, de overige mensen (buiten receptie) kan je vrij makkelijk happy houden met een prestige 3 of hoger kamer (gewoon volhangen met die gold awards) en een losse stoel (vinden ze blijkbaar leuk).

Je staffroom naar 5 zien te gooien (wederom gold awards), en die janitors gewoon geforceerd met pauze gooien, zodat je snel omhoog gaan.

Later unlock je namelijk het cafe, dat moment is happiness doodje simpel, als ze gaan eten in het cafe krijgen ze standaard al iets van 20-30% happiness, plus nog wat extra in je staffroom. Wel alles tactisch plaatsen, je ziet rustig een patient met queue 1 nog even gaan eten in cafe.

Ik heb nu lvl15 unlocked, moet er nog 5 met 3-ster, ook de laatste levels zijn gewoon sleutelen met ruimte, behoorlijk irritant. 1 die heeft bijna elke ziekte aan boord, dat is echt flink sleutelen (maar de oplossing gevonden :P).

Het blijft jammer dat je een Ward en Psychiatry niet kan uitzetten voor diagnoses, zelfs als je een X-ray, DNA en Megascanner hebt, worden ze nog steeds voor diagnose naar ward/psychs gestuurd wat onnodige wachtrijen oplevert.

En tip voor begin:
-Staff eigenschappen is RNG, restart rustig je level om beter personeel bij start te krijgen.
Mijn focus is GP voor dokter, treatment/pharmacy voor nurse, 50% customer op assistant en janitor slechts 1 met 2x upgrade, de rest maintaince en ghost.
-Als je gaat uitbreiden naar andere gebouwen, deel alles logiscsh in -> soort bij soort.
Er zijn treatments waar je doctor nodig hebt, er zijn treatments waar je nurse voor nodig hebt, bouw die tactisch in hetzelfde gebouw zodat je doctoren kunnen wisselen binnen gebouw ipv halve map rond lopen. Zet ook je Ward en Fracture bij elkaar, zo kunnen nurses die 2 afwisselen wanneer nodig.
-Treatment-rooms zoveel mogelijk 'weg' zetten, dit is eindstation voor de patienten
Ze hoeven niet in de buurt van diagnoses, veelal gebruik ik het eerste gebouw voor alle treatments, en de andere gebouwen tactisch voor diagnoses.
-Stuur patienten rustig naar huis.
Ja je 'cure ratio' gaat kapot, maar ze gaan tenminste niet dood. Regelmatig op je patientenlijst kijken (sort health), stuur alles met lage health gewoon naar huis.
-Gebruik staff-tasks.
Nurses met ward enkel op ward, doctors met treatment enkel op treatment, pure optimalisatie.
-Ontsla waar nodig
Soms komt er een betere doctor/nurse langs, wees vrij iemand te ontslaan. Doe dit btw niet als er een VIP rondloopt :P Betere indeling van skills, of andere eigenschappen (check info tab), vervanging is soms beter.
Doe spul handmatig
Of het break is (low happiness), of patienten wegsturen, hou je lijstjes in de gaten en tik ze af. Workers die geen werk hebben verliezen happiness, gooi ze met pauze. Patienten bijna dood? Stuur ze weg. Pas queues aan op health.

Staff/rooms:
GP Office
GP doctor heeft prio, start met lvl1, probeer hem zo snel mogelijk naar 3 te krijgen. Als je dit eerst met 1 dokter doet, die vervolgens de rest kan opleiden (duurt tot 40 dagen), kan je tijdelijk wat inhuren voor de queue. Kamer start 3x3 met tafel/cabin, vervolgens 3-4 medicine cabin, een plant, airco/heater en bin. De rest volgooien met muur decoraties voor hoge prestige.
Treatment
Zorg dat de 'ingang/uitgang' van de machine zo dicht mogelijk bij de deur is, efficiency is key. Zet altijd een houten stoel neer, vinden je medewerkers leuk. Bij treatment/diagonose met een console, zet stoel bij console, scheelt tijd.
Ward
Minimaal 2x dressingroom, 1 duurt gewoon te lang. Ik hou een ratio 3:1:1 aan, 3 bedden, 1 changeroom, 1 desk, in zulke stappen ga ik ook omhoog.
Toilets
Gebruik voor ruimte opvulling, zelfs een 2x2+1 werkt zolang je toilet, sink, blower hebt. Zet blower zo dicht mogelijk bij de deur.
Algemeen
Buiten cafe, staff, ward en fracture kan je alles met minimale grootte doen, past makkelijk :P

[ Voor 55% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Hoe snel spelen jullie de beginfases van elk level? Ik heb de drang/neiging alles heel snel te doen omdat ik een soort van 'druk' voel van het spel dat dit nodig is, terwijl ik juist liever wat rustiger begin, eerst wat simpele diagnoses kan doen, etc. Ik start nu vaak met de game op pause, ga dan wat basis dingen neerzetten, beetje mooi maken, maar als ik dan van pauze af ga, stroomt binnen de kortste keren alles vol en loop ik voor mijn gevoel weer achter de feiten aan.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Scrummie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:40:
Hoe snel spelen jullie de beginfases van elk level? Ik heb de drang/neiging alles heel snel te doen omdat ik een soort van 'druk' voel van het spel dat dit nodig is, terwijl ik juist liever wat rustiger begin, eerst wat simpele diagnoses kan doen, etc. Ik start nu vaak met de game op pause, ga dan wat basis dingen neerzetten, beetje mooi maken, maar als ik dan van pauze af ga, stroomt binnen de kortste keren alles vol en loop ik voor mijn gevoel weer achter de feiten aan.
Zo deed ik het in het begin ook. Nu bij University anders aangepakt: Gp's office, 1 diagnose en starten maar.
Bij vraag ga ik bouwen. Niet de kwalificatie of het geld? gewoon naar huis sturen.

Ik heb het idee dat hoe meer je bouwt, hoe meer patiënten je krijgt. Op deze manier houd je het beheersbaar en is het trainen ook netjes te doen zonder dat ik in full-panic mode ga en gewoon alles wat goed/duur is maar aanneem. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Waah schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:44:
[...]

Zo deed ik het in het begin ook. Nu bij University anders aangepakt: Gp's office, 1 diagnose en starten maar.
Bij vraag ga ik bouwen. Niet de kwalificatie of het geld? gewoon naar huis sturen.

Ik heb het idee dat hoe meer je bouwt, hoe meer patiënten je krijgt. Op deze manier houd je het beheersbaar en is het trainen ook netjes te doen zonder dat ik in full-panic mode ga en gewoon alles wat goed/duur is maar aanneem. O-)
Gaan we testen :). Bedankt.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Het is inderdaad af te raden om het spel op pauze te zetten. Het duurt namelijk ook x-tijd voordat nieuw personeel zich aandient. Je keuze voor goed personeel wordt dus kleiner als je in pauze modus gaat bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Jeetje wat een tips @SinergyX!

@Marcade jouw opmerking over GP Offices niet bij elkaar. Heeft het een voordeel om ze verspreid over het ziekenhuis te bouwen? Lijkt mij juist handig dat hetzelfde personeel bij elkaar zit, zodat als er iemand pauze neemt er een vervanger in de buurt zit of zodat patienten zich verdelen over de andere GP Offices.

Kunnen meerdere nurses in 1 ward werken? Ik dacht dat iemand hierboven had geschreven dat het geen voordeel had. Ik heb nu twee wards en twee fraction wards. Geld is nu even krap, maar ben al mijn personeel nu aan het opleiden en de niet-specialisten ontsla ik daarna.

Het is mij nog niet gelukt om een jaar zonder doden te managen. Hopelijk als al mijn treatment staff naar 100% gaat wordt dat wél mogelijk. Moet zeggen dat ik dat opleiden erg leuk vond: in university had ik 3 collegezalen en nu 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb het university level inmiddels ook gehaald, truuk was om juist rustig aan te bouwen inderdaad. Verder bouw ik ook nooit kamers groter dan nodig, hang ik ze vol met gold certificates en probeer ik de gangen wat breder te houden, dat lijkt opstoppingen te schelen. De puzzel blijft soms nog wel om alle treatment scores omhoog te krijgen, dat blijft laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Waah schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:44:
[...]

Dat is ook zo, staat ook in de game. Kijk maar eens bij je hospital level. In de tooltip staat dat hoe hoger je level is, des te meer patienten er komen. De reputatie is ook een modifier.

Dus even jouw gedrag samen vattend; jij stuurt mensen weg>lagere reputatie>minder bezoekers (tijdelijk). Je bouwt minder > lager level > minder bezoekers.

University level is overigens heerlijk rechtlijnig dus daar kun je er wel mee weg komen maximaal te lenen en direct op te schalen :). Verder is de mechanic daar dat je voor elk stafflid dat je traint 5000 krijgt. Dat is echt een goudmijn. Ik had 5 training rooms.

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/958593270446306785/2A0739116191317C309614D05612E398445D039B/
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/958593270446307661/129993812BA5102059D1DDC0E95093827E534C13/

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2018 14:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:54:

Het is mij nog niet gelukt om een jaar zonder doden te managen. Hopelijk als al mijn treatment staff naar 100% gaat wordt dat wél mogelijk. Moet zeggen dat ik dat opleiden erg leuk vond: in university had ik 3 collegezalen en nu 2.
Het is ook bijna onmogelijk, zelfs mijn university level (loopt bijna perfect) heb je een 99% kans op succes, RNG bepaalt natuurlijk dat het zeker 1x fout gaat, wat sneller voor gaat komen bij meer patienten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Eigenlijk gaat de game overigens dus heel diep. Het maakt echt uit wat voor staff je hebt en de placement van de kamers heeft ook een enorm effect op de efficiëntie. Ik heb oude ziekenhuizen met de kennis van nu opnieuw ingedeeld en je ziet direct enorme verbeteringen.

Ik zie echter op reddit al een roep om 'verbeteringen' komen die dat aspect eigenlijk de nek om draaien. Zal niet de eerste keer zijn dat een game door vraag vanuit de community wordt versimpeld en vervolgens de uitdaging mist en dus niet meer leuk is (planetbase).

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2018 15:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

sdk1985 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:39:
Eigenlijk gaat de game overigens dus heel diep. Het maakt echt uit wat voor staff je hebt en de placement van de kamers heeft ook een enorm effect op de efficiëntie. Ik heb oude ziekenhuizen met de kennis van nu opnieuw ingedeeld en je ziet direct enorme verbeteringen.

Ik zie echter op reddit al een roep om 'verbeteringen' komen die dat aspect eigenlijk de nek om draaien. Zal niet de eerste keer zijn dat een game door vraag vanuit de community wordt versimpeld en vervolgens de uitdaging mist en dus niet meer leuk is (planetbase).
Misschien kijk ik niet goed, maar is van de verschillende items die je kan plaatsen wel aangegeven wat de effecten zijn?
Tot nu toe zie ik alleen dat ze als decoratie dienen :?

Sometimes human's are...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Dennis schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:54:
Jeetje wat een tips @SinergyX!

@Marcade jouw opmerking over GP Offices niet bij elkaar. Heeft het een voordeel om ze verspreid over het ziekenhuis te bouwen? Lijkt mij juist handig dat hetzelfde personeel bij elkaar zit, zodat als er iemand pauze neemt er een vervanger in de buurt zit of zodat patienten zich verdelen over de andere GP Offices.

Kunnen meerdere nurses in 1 ward werken? Ik dacht dat iemand hierboven had geschreven dat het geen voordeel had. Ik heb nu twee wards en twee fraction wards. Geld is nu even krap, maar ben al mijn personeel nu aan het opleiden en de niet-specialisten ontsla ik daarna.
GP offices kan je best in elke vleugel plaatsen aangezien patients na elke diagnose terug moeten naar GP. Om te vermijden dat ze telkens helemaal terug moeten lopen, bouw ik 1-2 GP offices in elke vleugel (samen met een WC en een toilet, om dezelfde reden).

Meerdere nurses kunnen zeker in dezelfde ward werken (als je op kamer klikt, extra staff +, geldt trouwens ook voor andere kamers, ik denk maar aan research, marketing, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reucht schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:17:
[...]

GP offices kan je best in elke vleugel plaatsen aangezien patients na elke diagnose terug moeten naar GP. Om te vermijden dat ze telkens helemaal terug moeten lopen, bouw ik 1-2 GP offices in elke vleugel (samen met een WC en een toilet, om dezelfde reden).

Meerdere nurses kunnen zeker in dezelfde ward werken (als je op kamer klikt, extra staff +, geldt trouwens ook voor andere kamers, ik denk maar aan research, marketing, etc).
Probleem later met veel patienten is dat zelfs nieuwe patienten afhankelijk van queue doodleuk naar een andere vleugel gaan, om vervolgens weer heel eind te lopen naar diagnoses. Ergste geval moeten ze halverwege naar de WC, als toevallig WC in ander gebouw dichterbij in hun 'radius' is, gaan ze gewoon terug.

Ik ging van centrale GP naar vleugel GP, maar nu werk ik met vleugel-targets. 1 vleugel puur nurse diagnoses, 1 vleugel doctor diagnoses, zelfde voor de treatments. Hoe hoger je GP en diagnoses is, des te minder hebben ze diagnoses nodig, dus past het vaak zelfs om gewoon GP's en diagnoses in 1 gebouw te hebben, de rest in andere vleugels.

Uitzondering zijn wel psych, ward en DNA, omdat die zowel diagnoses als treatments doen, zou echt fijn zijn als je kan aangeven waarvoor ze zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste