Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:45:
Iemand enig idee of je hiermee online kaarten kan downloaden, en dan internet uitzetten (dus ook A-GPS), en dan navigeren ZONDER internet op GPS mogelijk blijft ?
Ja hoor. Dat kan eigenlijk op elk (Android) toestel. Overigens moet je natuurlijk wel een pakket gebruiken wat offline kaarten ondersteund.

Maar verder is het eigenlijk niet de bedoeling om het topic van iemand anders te kicken en te kapen, dus heb je post verhuisd naar dit topic.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 30-08-2019 11:49 ]

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:54
Ik heb sinds een klein jaar een Mi A2 Lite, en tot een paar dagen geleden eigenlijk met tevredenheid. Helaas geeft ie sinds een dag of 2 problemen; de telefoon start niet meer op en komt uiteindelijk terecht in het scherm waar staat 'can't load android system' waarbij ik 2 opties krijg:

- Try again (opstarten)
- Factory data reset

Try again werkt helaas niet; de telefoon doet een tijd lang zijn best om op te starten, maar komt uiteindelijk terug in dezelfde modus.
Helaas staan er nog foto's op die niet gebackuped zijn, en is factory data op dit moment geen gewenste optie.

O.a. op dit forum lees ik dat er in het verleden een probleem is geweest dat de Mi A2 (Lite) niet op wilde starten omdat het SIM unlock scherm niet goed werkte na uitrol van een nieuwe versie. De SIM heb ik er echter al uit gehaald en dat lost het helaas niet op.

Kan iemand mij helpen met:

A: de telefoon weer normaal laten opstarten zonder factory data reset
B: de data van de telefoon redden om vervolgens toch een factory data reset te doen

Voorbeeldfoto van internet:

Afbeeldingslocatie: https://u01.appmifile.com/images/2019/08/07/106d3bf9-4844-400a-b9a9-b977cbd918d6.jpg

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:06
Poekoek schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:42:
Ik heb sinds een klein jaar een Mi A2 Lite, en tot een paar dagen geleden eigenlijk met tevredenheid. Helaas geeft ie sinds een dag of 2 problemen; de telefoon start niet meer op en komt uiteindelijk terecht in het scherm waar staat 'can't load android system' waarbij ik 2 opties krijg:

- Try again (opstarten)
- Factory data reset

Try again werkt helaas niet; de telefoon doet een tijd lang zijn best om op te starten, maar komt uiteindelijk terug in dezelfde modus.
Helaas staan er nog foto's op die niet gebackuped zijn, en is factory data op dit moment geen gewenste optie.

O.a. op dit forum lees ik dat er in het verleden een probleem is geweest dat de Mi A2 (Lite) niet op wilde starten omdat het SIM unlock scherm niet goed werkte na uitrol van een nieuwe versie. De SIM heb ik er echter al uit gehaald en dat lost het helaas niet op.

Kan iemand mij helpen met:

A: de telefoon weer normaal laten opstarten zonder factory data reset
B: de data van de telefoon redden om vervolgens toch een factory data reset te doen

Voorbeeldfoto van internet:

[Afbeelding]
Gooi hem in Download Mode en trek via ADB de foto's er af.
Download mode is niet zo moeilijk in te kopen, ADB Pull kan wel lastig zijn.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
TerrorSource schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:57:
[...]
Gooi hem in Download Mode en trek via ADB de foto's er af.
Download mode is niet zo moeilijk in te kopen, ADB Pull kan wel lastig zijn.
Lekker duidelijke instructies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Leo. P. Klepper schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:58:
[...]

Hier op Tweakers verwachten we ook wel enige interactie van de gebruiker zelf he :X
Ik geef alleen een voorzetje in welke richting hij moet zoeken/kan kijken. Youtube staat vol met video's en daar zal vast en zeker ook wel een of meerdere video's staan waarin dit aan bod komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:54
Leo. P. Klepper schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:58:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hier ook niet heel veel mee kan haha. Ik heb natuurlijk wel gegoogled op Download Mode, daar vind je überhaupt al weinig op. Wel Recovery Mode, maar dat is gewoon een menu waarin je bepaalde acties kan selecteren (en niet 1 waar ik wat mee kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Poekoek schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:56:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hier ook niet heel veel mee kan haha. Ik heb natuurlijk wel gegoogled op Download Mode, daar vind je überhaupt al weinig op. Wel Recovery Mode, maar dat is gewoon een menu waarin je bepaalde acties kan selecteren (en niet 1 waar ik wat mee kan).
Google naar "android download mode" en de eerste video die je ziet:
YouTube: How to enter and exit download mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25
TerrorSource schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:03:
[...]

Hier op Tweakers verwachten we ook wel enige interactie van de gebruiker zelf he :X
Ik geef alleen een voorzetje in welke richting hij moet zoeken/kan kijken. Youtube staat vol met video's en daar zal vast en zeker ook wel een of meerdere video's staan waarin dit aan bod komt ;)
Wat een onzin.

Je hebt ADB op je pc nodig: https://www.xda-developer...-adb-windows-macos-linux/

Hier lukt het dan wellicht mee: YouTube: How to Copy Files Over to your Android In a Bootloop with No OS usin...

TWRP is hetzelfde als de recovery mode waar je nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:42

BD1

Gisteren heb ik mijn nieuwe Xiaomi Mi A2 Lite 64 GB ontvangen welke ik heb aanschaft via de winkel Superaankoop. Het prijsverschil met de bekende Nederlandse webshops, was mij het risico wel waard. Op zich heeft Superaankoop ook schappelijke reviews. Nu voelen jullie waarschijnlijk al aankomen dat er een addertje onder het gras zit.
Bij het opstarten van de telefoon werd ik al vrij snel verrast door de melding ‘Kan systeemupdate niet installeren’. Als ik de melding open gebeurt er verder niets. Tevens is er in het Instellingen menu geen optie ‘Systeemupdates’ te zien. Hier begon ik al onraad te ruiken. Verder zag ik al snel wat verwijzingen naar ‘LineageOS’ staan:
  • Instellingen --> Systeem --> Over de telefoon --> ‘Niveau van LineageOS-API’
  • Instellingen --> Systeem --> Over de telefoon --> Juridische informatie --> Juridische informatie van LineageOS
De bootloader is ook al unlocked (gecheckt via fastboot). Na wat gezocht te hebben, zag ik dat ik niet de enige persoon ben met dit probleem:De telefoon kwam uit een gesealde doos en als ik het IMEI-nummer check via de officiele site van Xiaomi. dan komt daar netjes uit dat mijn telefoon een echte Xiaomi Mi A2 Lite 64 GB is. Van te voren had ik geen aanleiding om aan te nemen dat er gerommeld is met mijn telefoon.
Enerzijds zou ik dit verhaal graag willen delen om te kijken of meerdere mensen dit probleem hebben gehad. Anderzijds heb ik nog wat vragen/adviesverzoeken. Natuurlijk heb ik al contact opgenomen met Superaankoop, maar ik voorzie nog een andere optie: kan ik zonder problemen/bricken de meest recente en originele ROM van de Xiaomi Mi A2 Lite flashen (link)? Een aantal jaar geleden heb ik wel eens met custom ROMS gespeeld, maar voor de zekerheid wil ik dit nog even controleren. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
BD1 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:39:
Gisteren heb ik mijn nieuwe Xiaomi Mi A2 Lite 64 GB ontvangen welke ik heb aanschaft via de winkel Superaankoop. Het prijsverschil met de bekende Nederlandse webshops, was mij het risico wel waard. Op zich heeft Superaankoop ook schappelijke reviews. Nu voelen jullie waarschijnlijk al aankomen dat er een addertje onder het gras zit.
Bij het opstarten van de telefoon werd ik al vrij snel verrast door de melding ‘Kan systeemupdate niet installeren’. Als ik de melding open gebeurt er verder niets. Tevens is er in het Instellingen menu geen optie ‘Systeemupdates’ te zien. Hier begon ik al onraad te ruiken. Verder zag ik al snel wat verwijzingen naar ‘LineageOS’ staan:
  • Instellingen --> Systeem --> Over de telefoon --> ‘Niveau van LineageOS-API’
  • Instellingen --> Systeem --> Over de telefoon --> Juridische informatie --> Juridische informatie van LineageOS
De bootloader is ook al unlocked (gecheckt via fastboot). Na wat gezocht te hebben, zag ik dat ik niet de enige persoon ben met dit probleem:De telefoon kwam uit een gesealde doos en als ik het IMEI-nummer check via de officiele site van Xiaomi. dan komt daar netjes uit dat mijn telefoon een echte Xiaomi Mi A2 Lite 64 GB is. Van te voren had ik geen aanleiding om aan te nemen dat er gerommeld is met mijn telefoon.
Enerzijds zou ik dit verhaal graag willen delen om te kijken of meerdere mensen dit probleem hebben gehad. Anderzijds heb ik nog wat vragen/adviesverzoeken. Natuurlijk heb ik al contact opgenomen met Superaankoop, maar ik voorzie nog een andere optie: kan ik zonder problemen/bricken de meest recente en originele ROM van de Xiaomi Mi A2 Lite flashen (link)? Een aantal jaar geleden heb ik wel eens met custom ROMS gespeeld, maar voor de zekerheid wil ik dit nog even controleren. Alvast bedankt!
Unlocked dus ik zou TWRP erop zetten en en inderdaad een eigen ROM naar keuze draaien.

Of je doet het zo met de Flash tool: https://www.getdroidtips.com/xiaomi-mi-a2-stock-firmware/

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Net de maandelijkse update gedaan. Ik vind het raar dat ik altijd zelf moet zoeken zodat hij een update vind. Hij had zelf 10 minuten eerder gezocht en niks gevonden. Hoe dan ook hij is nog geen 35Mb groot.

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 22:03
homernt schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:14:
Net de maandelijkse update gedaan. Ik vind het raar dat ik altijd zelf moet zoeken zodat hij een update vind. Hij had zelf 10 minuten eerder gezocht en niks gevonden. Hoe dan ook hij is nog geen 35Mb groot.
Op zich vreemd, ik krijg altijd tegen het einde van de maand een melding. Na 9 maanden nog steeds een machtig toestel gezien de prijs/kwaliteit.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor als iemand problemen heeft met de auto brightness functie: er is een App genaamd Velis Auto Brightness, die neemt het over en werkt en stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
MikeTheBike schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:51:
[...]

Op zich vreemd, ik krijg altijd tegen het einde van de maand een melding. Na 9 maanden nog steeds een machtig toestel gezien de prijs/kwaliteit.
Waarschijnlijk als ik langer wacht krijg ik de melding ook van zelf. Al zie geen reden om hem niet meteen te geven als hij beschikbaar is. Ik heb hem nu een jaar en nog altijd een prima toestel en als hij nog naar Android 10 gaat dan is er voorlopig geen reden om een andere te nemen.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kortgeleden dit toestel voor mijn moeder aangeschaft. Bizar wat je tegenwoordig aan smartphone kan krijgen voor het geld. Voldoet ruimschoots aan de verwachtingen. Nu had ik bij een chinese winkel ook een "origineel" mi hoesje besteld. Na het lezen van veel slechte reviews over deze winkel (had ik beter van te voren kunnen doen) het hoesje opnieuw bij een andere aanbieder besteld. Nu heeft de winkel toch nog geleverd en heb ik er 1tje over. Als iemand nog behoefte heeft aan dit (blauwe) hoesje, stuur maar een pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal maanden heb ik de Xiaomi mi A2 lite en ben tot en met gisteren zeer tevreden.
Echter was mijn batterij gisteren volledig leeg tot 0%, en nu laadt de telefoon niet meer op.
Het ledje knippert wel wanneer ik de lader er in stop, en hij geeft een schermpje met een batterij teken met een 'bliksem' er in, maar geeft niet aan dat hij oplaadt.
Hij start wel op, maar valt daarna ook snel weer uit.
Wie kan mij helpen om de telefoon gewoon weer op te laden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:22:
Sinds een aantal maanden heb ik de Xiaomi mi A2 lite en ben tot en met gisteren zeer tevreden.
Echter was mijn batterij gisteren volledig leeg tot 0%, en nu laadt de telefoon niet meer op.
Het ledje knippert wel wanneer ik de lader er in stop, en hij geeft een schermpje met een batterij teken met een 'bliksem' er in, maar geeft niet aan dat hij oplaadt.
Hij start wel op, maar valt daarna ook snel weer uit.
Wie kan mij helpen om de telefoon gewoon weer op te laden?

Alvast bedankt.
Knipperen led is eigenlijk niet goed, moet vaste kleur (als wit een kleur is) zijn.

Hoe lang heb je hem aan de lader gehangen?
Ik zou hem namelijk in ieder geval eens minstens een uur achter elkaar aan de lader hangen, liefst ook nog aan originele lader.

Mijn eigen Mi A2 Lite heeft namelijk ook oplaadproblemen (waarschijnlijk omdat ik hem weinig gebruik), maar daar gaat het vaak na een tijdje (uur) aan de lader steeds beter (bij mij gaat vaak het LEDje regelmatig uit en dan 5 seconden later weer aan, dus dan wordt het laden tijdelijk gestopt en weer hervat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderBos schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:35:
[...]

Knipperen led is eigenlijk niet goed, moet vaste kleur (als wit een kleur is) zijn.

Hoe lang heb je hem aan de lader gehangen?
Ik zou hem namelijk in ieder geval eens minstens een uur achter elkaar aan de lader hangen, liefst ook nog aan originele lader.

Mijn eigen Mi A2 Lite heeft namelijk ook oplaadproblemen (waarschijnlijk omdat ik hem weinig gebruik), maar daar gaat het vaak na een tijdje (uur) aan de lader steeds beter (bij mij gaat vaak het LEDje regelmatig uit en dan 5 seconden later weer aan, dus dan wordt het laden tijdelijk gestopt en weer hervat)
Heb hem al een hele nacht aan de originele lader gehangen, heb het ook al vanaf andere laders, een laptop en vanaf de 12v aansluiting in de auto geprobeerd. Het lijkt wel alsof de accu dood is en hij eerst weer een soort van opstart nodig heeft. Wanneer ik de lader inplug reageert hij wel, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de poort of oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaukeW
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 14:59
Beste Tweakers,
Een vriendin komt bij mij met haar Xiaomi Mi A2 Lite omdat het WhatsApp geluid hard staat en niet zachter gezet kan worden. Ik kijken en zie tot mijn verbazing dat er bij geluiden helemaal geen ringtones, alarmgeluiden en notificatiegeluiden staan. Een factory reset hielp niet, evenals een reset van de app voorkeuren. Iemand een idee hoe de standaard app geluiden weer toe te voegen? Bij voorbaat dank!
Bauke Welle

Update 04-102019
Na een aanval van (zeldzame) intelligentie heb ik de telefoon weer gereset maar nu zonder de back-ups terug te zetten. Blijkbaar zet hij bij wel de back-ups gebruiken ook de wijzigingen in het besturingssysteem terug terwijl in het menu wordt beloofd de fabrieksinstellingen toe te passen. Na deze reset bleek bij "Geluid" de diverse geluiden weer aanwezig te zijn onder "media bestanden". Bij zoeken naar geluiden geeft hij vervolgens de keuze deze te kiezen uit Audio bestanden (blijkbaar wat je gedownload hebt en wat dus leeg was) en media bestanden. Ook vraagt hij dan of de keuze voor 1 keer is of voor altijd zonder te waarschuwen dat je nooit meer terug kan. Kies je dan voor altijd en voor de niet aanwezig audio bestanden heb je totaal geen geluiden meer behalve de al standaard ingestelde voor bellen, meldingen etc. Als leek denk je bij geluiden eerder aan audio bestanden dan aan media bestanden en zo ben ik er indertijd ingetuind. Hierna kon ik ook weer een ander geluid voor WhatsApp kiezen en het volume daarvan aanpassen. Probleem opgelost.

[ Voor 55% gewijzigd door BaukeW op 04-10-2019 18:55 ]

Bauke Welle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
Wie heeft er al een Android 10 update voor de Xiaomi Mi A2 Lite ontvangen? Als het goed is, is deze in de UK al uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Leo. P. Klepper schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:26:
Wie heeft er al een Android 10 update voor de Xiaomi Mi A2 Lite ontvangen? Als het goed is, is deze in de UK al uitgerold
Nu je het zegt, helemaal geen Android 10 meer verwacht, maar lees inderdaad dat ze het gefaseerd zijn aan het uitrollen, beginnend met de UK afgelopen week (?). Waarschijnlijk nog paar weken/maanden geduld :-) Toch tof dat een toestel van 200 euro zo goed geupdate wordt!

https://piunikaweb.com/20...week-says-xiaomi-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

H92! schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Nu je het zegt, helemaal geen Android 10 meer verwacht, maar lees inderdaad dat ze het gefaseerd zijn aan het uitrollen, beginnend met de UK afgelopen week (?). Waarschijnlijk nog paar weken/maanden geduld :-) Toch tof dat een toestel van 200 euro zo goed geupdate wordt!

https://piunikaweb.com/20...week-says-xiaomi-support/
Daar koop je toch een android one toestel voor, updates :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wow dat had ik echt niet meer verwacht. Tot nu toe echt het merk/toestel dat mij het meeste bevalt. Op deze manier zal een volgend toestel ook zeker weer van Xiaomi zijn, want dit geeft erg veel vertrouwen. Hopelijk houden ze dit in de toekomst ook zo vol.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Vorig jaar met een vpn app via Polen (waar ze toen begonnen met de update) de update naar 9 versneld binnengehaald. Nog niet geprobeerd nu naar de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
pennywiser schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:15:
Vorig jaar met een vpn app via Polen (waar ze toen begonnen met de update) de update naar 9 versneld binnengehaald. Nog niet geprobeerd nu naar de UK.
Al gelukt om de UK update via VPN binnen te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 18:13
Vanmorgen de oktober update geïnstalleerd.
Nog geen Android 10 helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb een A2 Lite opnieuw geflashed (versie 10.0.13.0) via EDL omdat een OTA upgrade niet goed was gegaan en hij niet meer opstarten.
Na het opnieuw flashen werkt alles behalve dat hij de Sim kaart niet kan gebruiken. Leest wel KPN uit maar blijft op “geen service” staan. Ook aanpassingen in mobiel internet slaat hij niet op.

Ik heb na het opnieuw flashen los de modem.img geflashed, geen effect.
Ook v10.0.2.0 geflashed, geen effect.

Iemand misschien een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
TerrorSource schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 06:07:
Ik heb een A2 Lite opnieuw geflashed (versie 10.0.13.0) via EDL omdat een OTA upgrade niet goed was gegaan en hij niet meer opstarten.
Na het opnieuw flashen werkt alles behalve dat hij de Sim kaart niet kan gebruiken. Leest wel KPN uit maar blijft op “geen service” staan. Ook aanpassingen in mobiel internet slaat hij niet op.

Ik heb na het opnieuw flashen los de modem.img geflashed, geen effect.
Ook v10.0.2.0 geflashed, geen effect.

Iemand misschien een idee?
Probleem opgelost. Had schijnbaar de IMEI’s overschreven. Deze heb ik inmiddels weer terug kunnen plaatsen.

Ideas zeg, zo’n A2 Lite waar je echt ALLES kan restoren/fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sinds gisteren ook een A2 Lite, 4/32GB versie.
Bevalt wel, alleen die notch zit de notificaties danig in de weg (meer dan 1 zie je er niet), en wat volgens mij die at a glance widget is bevalt helemaal niet. Hij gaf een temperatuur in Fahrenheit aan en ik kan niet vinden waar ik dat naar Celcius kan veranderen (op het moment geeft hij trouwens geen temperatuur meer aan). En de meldingen die je aan kunt zetten, wanneer komen die? Zijn dat de standaard reminders die je in een afspraak hebt staan of laat hij een bepaalde tijd voordat een afspraak komt iets zien?

Signatures zijn voor boomers.

• palme50
De 1 november patch is inmiddels ook te downloaden.

• TVL
  • Laatst online: 17:02

TVL

Wel benieuwd wanneer Android Q voor de A2 lite komt.
https://www.getdroidtips.com/xiaomi-mi-a2-lite-android-10/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palme50
Vanaf vanmorgen is de december security update te downloaden.
Deze is 62.4 mb groot.

[ Voor 4% gewijzigd door palme50 op 14-12-2019 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevilla 67
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-08 08:39
December update geïnstalleerd. Nog geen problemen ontdekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• palme50
De januari beveiligings update is te downloaden.
Geen problemen gevonden hier.
Helaas nog steeds geen Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
palme50 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:26:
De januari beveiligings update is te downloaden.
Geen problemen gevonden hier.
Helaas nog steeds geen Android 10.
Die update naar Android 10 is beloofd en komt zeker. Ik blijf het een geweldig toestel vinden voor z'n geld: it ticks alle the boxes for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Op de Mi A2 is de Android 10 update inmiddels uit (nog voor de Mi A3 als ik het goed begrijp), dus voor de Mi A2 Lite zal hij tussen nu en een paar maanden ook wel komen. Bij andere updates loopt de Mi A2 Lite er ook een beetje achteraan.

[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 21-01-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-08 19:24
Zou flinke domper zijn als het waar is. De beloofde ondersteuning was belangrijke redenen om een AndroidOne toestel te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
De security updates zullen voorlopig wel blijven komen maar ondertussen had ik wel gerekend op Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Ik vind het ook een domper aangezien je wel een android one toestel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
"It may be" dus zou kunnen zijn zegt dus helemaal niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
Xiaomi heeft bevestigd dat de Mi A2 Lite ook de Android 10 update krijgt volgens Gizmodo:

https://www.gizmochina.co...eframe-not-disclosed-yet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Het is een beetje laat in dit moment van de lifecycle van de Mi A2 lite (zelf gebruik ik hem niet meer), maar ik ben een app tegengekomen waarvan ik graag eerder van het bestaan had geweten.
Het gaat om Nacho Notch, waarmee je in mijn ogen heel netjes de notch van de telefoon kan hiden door de status bar altijd zwart te houden:
https://play.google.com/s...ils?id=com.xda.nachonotch

Hij werkt echt heel erg goed (ik gebruik hem ook op mijn OnePlus 6, bij een paar Google apps worden de navigatieknoppen ondering onzichtbaar, maar die onzichtbare knoppen werken wel gewoon).

(Note: Als je de app wil proberen, is het een keer zinvol om de instructies te lezen/ bekijken want de installatie is beetje apart (maar geen root of adb of zo nodig), en het is wat werk om van de persistente notifcaties van met name Android-system af te komen maar het kan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@SanderBos Maakt die alleen maar een zwarte statusbalk of wordt de echte statusbalk ook naar onder de notch verplaatst? Zo'n app wil ik namelijk graag. Ik geef graag dat bovenste stuk van het scherm op om een fatsoenlijke brede statusbar te krijgen.
Nooit meer een telefoon met notch voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Maasluip schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:40:
@SanderBos Maakt die alleen maar een zwarte statusbalk of wordt de echte statusbalk ook naar onder de notch verplaatst? Zo'n app wil ik namelijk graag. Ik geef graag dat bovenste stuk van het scherm op om een fatsoenlijke brede statusbar te krijgen.
Nooit meer een telefoon met notch voor mij.
Nee, dat kan niet.
De app is gericht op de notch minder zichtbaar te maken maar de ruimtes naast de notch worden nog steeds gebruikt voor de statusbalk.
En er zitten behoorlijk wat positie-instellingen in de app en daar heb ik net mee zitten spelen, maar die doen ook niet wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Het valt mij op dat de laatste 2/3 maanden de tijd tussen updates steeds langer gaat worden.
In het begin waren er rond de 10e van elke maand security updates.
Later rond de 14/15e en nu is het al de 23e en nog geen update geweest.

Voor de beloofde updates hoef je dus geen Android one toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Misschien komt er gelijk wel een update naar Android 10.
palme50 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:52:
Het valt mij op dat de laatste 2/3 maanden de tijd tussen updates steeds langer gaat worden.
In het begin waren er rond de 10e van elke maand security updates.
Later rond de 14/15e en nu is het al de 23e en nog geen update geweest.

Voor de beloofde updates hoef je dus geen Android one toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Daar ga ik niet vanuit aangezien dit al een aantal maanden zo gaat.
Maar we zullen het zien.
Voor mij geen Android one toestel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Hij is inderdaad later dan normaal. De laatste keer dat er geen security update was, was november 2018 en maand later kwam Android 9 uit. Hopelijk gaat het nu weer zo. Android one geeft niet zo zekerheid als beloofd zo blijkt. Zo lang er lang security updates blijven komen zie ik geen reden om een ander toestel te nemen. Anders een pixel dat lijkt de enige gerantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 20:12

Tarin

Just plain weird.

Ik heb het gevoel dat mijn A2 lite sinds de vorige update (heb hem anderhalve week geleden geüpdatet naar de patch van januari) een stuk minder zuinig is op zijn batterij. Gebruik hem eigenlijk nauwelijks (2 keer per dag Twitter doorscrollen, beetje Whatsapp, klein beetje browsen, 1 potje Wordfeud met mijn oma), heb er verder via bluetooth een Mi Band 4 aan, en volgens het batterij-overzicht haal ik nog maar 1 dag en een paar uur, waar ik voorheen met gemak 2 dagen haalde.
Hij is natuurlijk alweer een goeie anderhalf jaar oud, maar er zijn ook geen andere apps die opvallen in het batterijgebruik.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Opvallend, bij mij is het juist precies andersom. De mijne is nu 30 uur van de lader af en iets minder dan 3 uur scherm aan en nog bijna 50 procent over. De maanden voor de laatste update was dat minder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 20:12

Tarin

Just plain weird.

Hm.. misschien maar weer eens opnieuw starten dan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjschutte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Mijn vermoeden is dat deze er misschien aan zit te komen, nog steeds geen maandelijkse (februari) update.
Terwijl hier bij de aanwezige A1 dit allang is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kun je deze update uitstellen als je hem krijgt? Ik ben liever niet een van de eersten die hem krijgt om dan te zien dat er problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
Hij komt er nu echt aan de Android 10 update:

https://m.gsmarena.com/xi...android_10-news-41890.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
dit is dezelfe link als hierboven gepost (maar dan voor mobile websites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
google op V11.0.2.0.QDLMIXM
levert aantal leuke resultaten :
https://c.mi.com/thread-2933335-1-0.html?t=1583740542535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Ik ga er niet vanuit dat er wat komt.
Tot nu heeft geen enkele fabrikant gedaan wat ze roepen...…

Updaten.

Ik dacht met een android one toch iets meer zekerheid te hebben voor updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
volgens https://forum.xda-develop...iaomi-mi-a2-lite-t4063937
zijn toch echt begonnen met uitrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:33

Arny

Heerst!

Ik zit met smart te wachten op deze update voor de A2 Lite van mijn zoon. Die maakt na de laatste update namelijk geen verbinding meer met het netwerk. Gewiped, andere simkaart, van alles geprobeerd. Ik hoop dus dat een nieuwe update (en al helemaal Android 10) dit wel gaat oplossen.

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
Inmiddels is hij hier ook aan het downloaden.
Had er een hard hoofd in.
Nu maar zien wat het brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hier ook bezig, had na de berichtgeving die hier vanmorgen stond verwacht dat het nog wel een maand of wat aan gefaseerde uitrol zou worden. Valt me dus alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
Ik lees nog niet erg veel geen succesverhalen over de update. Iemand wel een succesvolle update kunnen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
gjschutte schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:13:
Ik lees nog niet erg veel geen succesverhalen over de update. Iemand wel een succesvolle update kunnen uitvoeren?

[...]
Hier draait hij gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

gjschutte schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:13:

[...]
Jahoor, de update is succesvol uitgevoerd, hopelijk niet al te veel bugs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iemand op XDA waarbij de update geen succes was:
Do not install this update - BROKEN (my phone is dead)

Today at 11 am I received a notification that says I can update my device xiaomi me a2 lite to android 10, so I acted. I clicked it and chose to download the update. After the phone downloaded the necessary files I could click the install button. That was the beginning of the end. After I clicked this button, the phone turned off and after a while the black screen came up and is here until now. The phone was charged to 60% at the time of clicking "install" and at about 3 pm the phone died completely. The charging LED is also off. This update is broken.
I am very disappointed with Xiaomi.

So please give my advice and don't install this update and please give me some advice on what to do about it.
Dus ik wacht nog maar een paar dagen voor ik de update installeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deakers
Maasluip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:14:
Kun je deze update uitstellen als je hem krijgt? Ik ben liever niet een van de eersten die hem krijgt om dan te zien dat er problemen mee zijn.
Ja : bij de ontwikkelaars opties automatische updates uitzetten

edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hr3MIJFsDQeu0i28OSV7xgkK-Q=/800x/f/image/LKzzQeByiOM8Q8ws1u30zbjf.png?f=fotoalbum_large
update geinstalleerd, geen problemen tot nu toe...
- infrarood werkt
-charging led werkt
...
testverzoekjes zijn welkom

[ Voor 12% gewijzigd door Deakers op 09-03-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Geinstalleerd, geen problemen, hij zegt nu wel dat ik een Pixel heb, maar dat geeft wel een goed gevoel.
Heel snel update proces ook.

In het screenshot van @Deakers (Instellingen|Over de telefoon|Android versie) kun je nog op Google Play System Update tappen om die naar februari te upgraden (bij mij niet naar maart, terwijl dat wel al uit is, dit is het type update wat direct van Google komt, niet van Xiaomi).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyv1TtppVmaLmgovIYM1eJJoFvA=/f/image/EmeeGqsWZNukX9zzY23NQrqZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ook Android 10 er opgezet met een volledige reset. Ik heb èèn ding onderaan het scherm heb ik nu 5 punten wat lijkt op back-light bleeding. Dit is zichtbaar bij een witte achtergrond. Bij het opstarten van bet toestel zie je het eerst niet maar na 5 seconden wordt het zichtbaar. Gelukkig heb ik maar 1 app zonder darkmode dus zie ik het niet veel maar toch dit was eerst niet. Scrollen voelt vlotter maar verder lijkt het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Android 10 geïnstalleerd. Na het opstarten zwart beeld en hij doet niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Bij mij is de update succesvol gedaan, ik zie weinig nieuws

[ Voor 22% gewijzigd door cverkooyen op 09-03-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
homernt schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:16:
Ook Android 10 er opgezet met een volledige reset. Ik heb èèn ding onderaan het scherm heb ik nu 5 punten wat lijkt op back-light bleeding. Dit is zichtbaar bij een witte achtergrond. Bij het opstarten van bet toestel zie je het eerst niet maar na 5 seconden wordt het zichtbaar. Gelukkig heb ik maar 1 app zonder darkmode dus zie ik het niet veel maar toch dit was eerst niet. Scrollen voelt vlotter maar verder lijkt het hetzelfde.
Nou moe, ik heb dat inderdaad ook. Dat kan toch niet door Android 10 komen, bij Android 9 was toch bij de Google apps de navigatie balk onderin ook al wit? Misschien iets waar jij me nu op wijst en dat ik nu niet meer kan "un-see'en"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:32
Ik heb nu ook een Pixel :p

Voor de rest geen rare dingen gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Sevilla 67 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:38:
Dat is niet best.

Heb je al gezien dat op het XDA forum meerdere mensen dat hebben?:
https://forum.xda-develop...mi-a2-lite-t4063937/page6

(Ik heb dat forum nu doorgebladerd, ik snap nog niet goed of een factory reset doen vanuit recovery nu helpt voor dat black screen issue, of dat je echt met fastboot het active slot moet aanpassen, wat geloof ik alleen kan als je al eerder de bootloader al hebt geunlockt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Sevilla 67 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:38:
Was vanavond bij mijn moeder en zag dat er een update van Android 10 op haar Mi A2 Lite klaarstond.
Ik dacht, ha mooi, meteen ff updaten. Ik was nog verbaasd dat deze relatief oude telefoon nog een Android 10 update kreeg.

Afijn, na meer dan een gieg aan data te hebben gedownload de update uitgevoerd en rara.... Zwart beeld!
Powerknop vastgehouden waarna een wit Android One scherm. Vervolgens weer zwart beeld waarbij je wel de backlight ziet die even later uitgaat.

Daarna nog geprobeerd met de volume down en powerbutton vasthouden totdat je de "fastboot" optie ziet, maar daarna weer hetzelfde.. :(

Leuk dat een Android update je telefoon brickt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
10 erop en bij mij is face detectie unlock nu weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Heb van alles gelezen en geprobeerd maar niks werkt. We wachten maar even of er een antwoord van Xiaomi komt. Een paar weken geleden waren er ook al problemen met de Android 10 update van de Mi A3. Voor mij nooit geen Xiaomi meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Sevilla 67 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:08:
Heb van alles gelezen en geprobeerd maar niks werkt. We wachten maar even of er een antwoord van Xiaomi komt. Een paar weken geleden waren er ook al problemen met de Android 10 update van de Mi A3. Voor mij nooit geen Xiaomi meer.
Heb je een factory reset vanuit recovery gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Sevilla 67 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:08:
Je kan altijd proberen de officiële rom flashen met de Xiaomi flash tool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Mijn ouders hebben allebei een A2 Lite. Die van mijn vader is geupdate zonder problemen, die van mijn moeder is nu gebricked... :( balen...
Ik lees op XDA over een oplossing met adb en de commandprompt https://forum.xda-develop...i-a2-lite-t4063937/page16 maar snap er nog niet zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
RichieSD schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:08:
Mijn ouders hebben allebei een A2 Lite. Die van mijn vader is geupdate zonder problemen, die van mijn moeder is nu gebricked... :( balen...
Ik lees op XDA over een oplossing met adb en de commandprompt https://forum.xda-develop...i-a2-lite-t4063937/page16 maar snap er nog niet zoveel van.
Edit: Oh, heel mijn comment maar verwijderd, ik had heel verhaal over dat je met fastboot geen slot kan kiezen als de bootloader niet al eerder geunlocked is, maar ik zie hier nu mensen beweren dat dat wel kan, ik weet niet of dat klopt maar toen bedacht ik wat weet ik er ook van.... (niks)

[ Voor 59% gewijzigd door SanderBos op 09-03-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
De 5 zwarte Dots heb ik ook. Dit was me eerder nog niet opgevallen. Maar ik heb mijn A2 lite gisteren zelf voorzien van nieuw scherm met mogelijk minder dan orginele specs.
Na pixel update ook nieuwe ongewenste apps: caping, en mi spul (meteen verwijderd).

A2 lite van mij zoon heeft na update geen zichtbare black Dots aan onderkant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Dit heeft het probleem verholpen:

First download this version of ADB from Google:

https://dl.google.com/android/reposi....6-windows.zip

1. Extract the contents of the ZIP file to c:\
2. Open a Command Prompt (Windows Key+R and type cmd, then hit enter on keyboard)
3. Type:

cd c:\platform-tools

4. Type:

fastboot getvar all

5. Look for the line that says current-slot, it should say either 'a' or 'b'
6. Switch to the opposite slot by typing:

fastboot --set-active=a

OR

fastboot --set-active=b

7. Boot the phone, (when you are asked for a password, hold the POWER button and VOLUP at the same time, keep pressed until you see an Android lying down and the text "NO COMMAND" and release all buttons.)
8. Hold POWER and PRESS VOL UP one time and release all, you should now see the recovery menu.
9. Select Factory Reset/Wipe Data, once it reboots, set up your device again.
10. Do not update, and wait for a fixed OTA.

Na stap 7 kwam ik weer in Android 9 en werkte alles weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
@SanderBos SanderBos ik kom niet in dat menu met de power button en volume up knoppen. Maar ik ga morgen bellen want ik heb nog garantie. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik had ook het probleem dat mijn telefoon in een bootloop ging na de update. Heb via de link van Sander Bos naar het XDA forum de telefoon weer aan de praat gekregen. Zo'n beetje hetzelfde manier als RichieSD.
Belangrijk is een nieuwe versie van ADB want een oudere kent het commando "fastboot --set-active=b" niet.

Ik heb alleen mijn telefoon niet gereset dmv een factory reset omdat alles nog werkte en gewoon ben ingelogd met mijn pincode (vingerafdruk inloggen werkt ook gewoon). Telefoon is overigens nooit unlocked geweest.

Nog een interessant artikel over de partities in Android
https://www.androidexplai...ctive-partition-slot/amp/

[ Voor 20% gewijzigd door TVL op 09-03-2020 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevilla 67
Toch maar een poging gewaagd met fastboot en hij doet het weer. Iedereen bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Laatst online: 14-09 17:24
Gisteravond update geinstalleerd en toen eindigde mijn telefoon ook in een bootloop.

Vandaag met adb en fastboot de telefoon weer bootable gekregen.

Alleen wordt er nu naar een password gevraagd
To start android, enter your password
Zelf gebruikte ik altijd cijfers als pin maar die code wordt niet geaccepteerd. Iemand dit ook gehad?

Heb via fastboot de current_slot gewijzigd en toen een reboot. Nog geen volledige wipe.
Kan ook niet in de recovery mode komen, daar krijg ik een "No command"

[ Voor 7% gewijzigd door Kipmetrijst op 10-03-2020 08:36 ]

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
De update is blijkbaar al terug offline gehaald. De mijne was ook bricked na gisterenavond de update naar Android 10 geprobeerd te hebben. Na switchen (mbv fastboot) naar de oude partitie start hij terug op naar Android 9 maar nu is er geen update meer beschikbaar.
Ik denk dat Xiaomi zijn huiswerk opnieuw zal moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kipmetrijst schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:19:
Kan ook niet in de recovery mode komen, daar krijg ik een "No command"
Bij no command het volgende doen:
8. Hold POWER and PRESS VOL UP one time and release all, you should now see the recovery menu.
Edit: Toen ik dit op een toestel moest doen deed ik dit zoals bijvoorbeeld een ctrl, alt of shift knop. Oftewel, druk power in, dan vol up, vol up lostlaten, kort erna de power loslaten.

[ Voor 22% gewijzigd door bkor op 10-03-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Laatst online: 14-09 17:24
bkor schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Bij no command het volgende doen:

[...]
Bedankt, na een paar keer proberen kreeg ik de timing goed en kom ik in het recovery menu.

UPDATE: Een factory reste lijkt gewerkt te hebben, wel alle data kwijt natuurlijk.

Las online dat Xiaomi de update nu weer weggehaald heeft. Ik wacht de volgende keer wel een week af voordat ik hem installeer.

[ Voor 29% gewijzigd door Kipmetrijst op 10-03-2020 10:51 ]

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
Zoals eerder aangestipt heb ik recentelijk mij beeldscherm vervangen van mijn Mi A2 lite met een Ali express scherm met frame( ongeveer 24 euro)
Ik vond het vervangen niet erg moeilijk. Wil je dit zelf ook doen?
Zorg dat je zelf aantal spacers en of gitaar plectrums, pincetten,schoonmaak alcohol 96%, (met injectspuit om goed onder de stickers van de accu te komen)en koelpasta tot je beschikking hebt.

De video's die ik gezien heb geven een goed beeld van wat er moet gebeuren,maar niet alles. Wat ik niet gezien heb:
-Oude koelpasta verwijderen en nieuwe aanbrengen.
-verplaatsen van trilmotor naar nieuwe frame: voorzichtig de motor met tape en contacten loshalen en op het nieuwe frame zetten.

Binnenkort ga ik nog een tweede toestel repareren, zal dan wat foto's plaatsen.

[ Voor 0% gewijzigd door Deakers op 10-03-2020 12:22 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deakers schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:15:
Zoals eerder aangestipt heb ik recentelijk mij beeldscherm vervangen van mijn Mi A2 lite met een Ali express scherm met frame( ongeveer 24 euro)
Ik vond het vervangen niet erg moeilijk. Wil je dit zelf ook doen?
Bedankt voor het melden! Een kennis heeft de A2 lite ook. Het scherm reageert niet helemaal lekker meer (op vingers). Dit naast het Android 10 probleem. Aangezien de telefoon verder perfect wekte (tot Android 10), lijkt me 24 EUR wel een prima optie (indien ik het niet sloop).

Heb je een link naar de verkoper die je gebruikt hebt? Als ik snel zoek zie ik enorm veel aanbieders, veel zijn ook goedkoper dan 24 EUR.
Zorg dat je zelf aantal spacers en of gitaar plectrums, pincetten,schoonmaak alcohol 96%, (met injectspuit om goed onder de stickers van de accu te komen)en koelpasta tot je beschikking hebt.
Spacers zijn die standaard plastic dingen toch? Ik heb nog nooit een telefoonscherm gewisseld, lukt dat goed zonder ervaring?

Koelpasta, gewoon hetzelfde spul als wat je in een pc gebruikt toch?

Over Android 10, ik heb een nieuwstip ingestuurd zodat meer mensen weten dat er een probleem is. Inmiddels hebben ze een artikel geschreven: nieuws: Gebruikers klagen over bootloops bij Android 10-upgrade Xiaomi Mi A2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolaes
  • Laatst online: 21-10-2022
Mijn toestel wil na de update op geen enkel wifi netwerk, iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
nicolaes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:08:
Mijn toestel wil na de update op geen enkel wifi netwerk, iemand een oplossing?
Ik moest eerst mijn netwerk vergeten, en kon daarna weer aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Gelukkig alles weer werkend zonder verlies van data door het switchen van slot. :)

[ Voor 86% gewijzigd door TVL op 10-03-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjberg
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 13:15
Is dit alleen bij de Xiaomi, want met mijn Nokia 7.1 had ik dezelfde fout, gevolgd door een reset en daarna weer de fout, gevolgd door een bootloop.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, Winkels, prijzen: [Xiaomi Mi A2 Lite] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, Laders, protectors, e.d.: [Xiaomi Mi A2 Lite] Accessoires
- Mi A2: [Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie