Zal de link van mijn verkoper later nog even opzoeken en pasten: https://nl.aliexpress.com/item/32959459560.html (Let op dit is een witte), had het scherm al tijd liggen, zijn inderdaad goedkoper rond de 18,- euro.bkor schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:26:
Heb je een link naar de verkoper die je gebruikt hebt? Als ik snel zoek zie ik enorm veel aanbieders, veel zijn ook goedkoper dan 24 EUR.
Spacers zijn die standaard plastic dingen toch? Ik heb nog nooit een telefoonscherm gewisseld, lukt dat goed zonder ervaring?
Koelpasta, gewoon hetzelfde spul als wat je in een pc gebruikt toch?
ik heb igg zo'n setje gekregen (maar dan wit):

-het scherm is niet orgineel al wil de de ali koekebakker je anders doen geloven: de nieuwe heeft slechts 5 touchpunten, ipv 10 orgineel ( maar dat is meer dan genoeg).
-de kwaliteit van meegeleverde spacers en plectrum is bagger, tijdens gebruik afgebroken.
-de kwaliteit van meegeleverde schroeven draaiers is genoeg om de paar schroefjes los en vast te draaien.
Ik heb oude-oude bankpas / supermarktklantenkaart gebruikt handig om de batterij los te wippen na toevoegen van schoonmaak alcohol om de lijm op te lossen. Want ik kon de strips niet lostrekken.
Koelpasta als in pc, eerst oude uiteraard voorzichtig verwijderen.
Dit is ook mijn eerste scherm vervanging geweest: Viel mij absoluut reuze mee.
Zoals gezegd, ff opletten bij overzetten van de trilmotor en de schakelaars van de knoppen ( die zitten namelijk niet op het nieuw frame)
Je kunt het nieuwe scherm aansluiten terwijl de telefoon open is ( alleen de display connector wisselen), en dus controleren of het scherm het doet voor dat je alles in elkaar zet.
Had ik al gezegd dat je de versie MET FRAME moet pakken? anders moet je de lcd van het frame halen, door het te verwarmen in oven of met verfstripper, en het nieuwe erop plakken (= extra werk, extra kans op schade, imho de prijs niet waard)
Succes
Wat betreft upgrade naar Android 10, ik lees op reddit dat iemand zegt de schade aan display onderzijde (bleeding issue/ de 5 zwarte dots) definitief is.
Heeft hier iemand een 'goed' gegane Android 10, met display issue terug gezet naar android 9 ? en is dit issue dan nog steeds aanwezig ?
[ Voor 2% gewijzigd door Deakers op 10-03-2020 23:17 . Reden: aanvulling ]