Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
bkor schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:26:
Heb je een link naar de verkoper die je gebruikt hebt? Als ik snel zoek zie ik enorm veel aanbieders, veel zijn ook goedkoper dan 24 EUR.
Spacers zijn die standaard plastic dingen toch? Ik heb nog nooit een telefoonscherm gewisseld, lukt dat goed zonder ervaring?
Koelpasta, gewoon hetzelfde spul als wat je in een pc gebruikt toch?
Zal de link van mijn verkoper later nog even opzoeken en pasten: https://nl.aliexpress.com/item/32959459560.html (Let op dit is een witte), had het scherm al tijd liggen, zijn inderdaad goedkoper rond de 18,- euro.
ik heb igg zo'n setje gekregen (maar dan wit):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYFCO_eluNnv4qNoWpgQ2l4LI6Q=/f/image/U0N6NEiZkgwTccWrRlAXDcmK.jpg
-het scherm is niet orgineel al wil de de ali koekebakker je anders doen geloven: de nieuwe heeft slechts 5 touchpunten, ipv 10 orgineel ( maar dat is meer dan genoeg).
-de kwaliteit van meegeleverde spacers en plectrum is bagger, tijdens gebruik afgebroken.
-de kwaliteit van meegeleverde schroeven draaiers is genoeg om de paar schroefjes los en vast te draaien.

Ik heb oude-oude bankpas / supermarktklantenkaart gebruikt handig om de batterij los te wippen na toevoegen van schoonmaak alcohol om de lijm op te lossen. Want ik kon de strips niet lostrekken.

Koelpasta als in pc, eerst oude uiteraard voorzichtig verwijderen.

Dit is ook mijn eerste scherm vervanging geweest: Viel mij absoluut reuze mee.

Zoals gezegd, ff opletten bij overzetten van de trilmotor en de schakelaars van de knoppen ( die zitten namelijk niet op het nieuw frame)

Je kunt het nieuwe scherm aansluiten terwijl de telefoon open is ( alleen de display connector wisselen), en dus controleren of het scherm het doet voor dat je alles in elkaar zet.

Had ik al gezegd dat je de versie MET FRAME moet pakken? anders moet je de lcd van het frame halen, door het te verwarmen in oven of met verfstripper, en het nieuwe erop plakken (= extra werk, extra kans op schade, imho de prijs niet waard)

Succes :)

Wat betreft upgrade naar Android 10, ik lees op reddit dat iemand zegt de schade aan display onderzijde (bleeding issue/ de 5 zwarte dots) definitief is.
Heeft hier iemand een 'goed' gegane Android 10, met display issue terug gezet naar android 9 ? en is dit issue dan nog steeds aanwezig ?

[ Voor 2% gewijzigd door Deakers op 10-03-2020 23:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25
De telefoon van mijn moeder werkt ook weer na de uitleg van Richie SD met het verschil dat ik bij stap 9 bij de keuze voor "Select Factory Reset" (of iets wat daar op lijkt) daar niet voor heb gekozen maar voor "Try Again". Daarna kon ik de telefoon herstarten en startte deze weer gewon terug in het vertrouwde scherm met alles nog aanwezig zonder data verlies.

Phew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
Android 10 update geslaagd en ook de 5 zwarte dots onderin. Ik zie echter bij het opstarten op het witte android one scherm dat deze dots pas na 2 seconden ontstaan. Ook in fastboot, zwart scherm echter dan ook zichtbaar normaal, zie je ze niet.

Meeste baal ik nog van face unlock welke nu weg is.

[ Voor 10% gewijzigd door pennywiser op 10-03-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 18:13
Hier als enigste probleem dat hij af en toe blijft hangen bij internetten.
Verder nog niets raars gehad of gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Xiaomi promises new Android 10 update for the Mi A2 Lite before the end of March; offers to fix units bricked by botched update too
With the device's Android 10 update causing bootloops on some units, Xiaomi has now urged people to bring their affected handsets in for repair. The company is hoping to release a new Android 10 OTA later this month, too.

It has been over a week since Xiaomi pulled the Android 10 update for the Mi A2 Lite, leaving some handsets stranded on Android 9.0 Pie or a buggy version of Android 10. While there have been multiple reports of the update bricking some devices, rolling back to Android 9.0 Pie has its own issues. Apparently, doing so can cause system instabilities, which cannot be reverted will a full wipe.
[..]
Secondly, it is urging people to bring their devices in for repair if they are malfunctioning because of the Android 10 update. According to a post on Mi.com, affected Mi A2 Lite units can be sent into Xiaomi authorised service centres or returned to retailers for an RMA.

We would recommend contacting Xiaomi in your region if your handset is one of the affected units. It remains to be seen how Xiaomi proposes to release an OTA to devices that are currently stuck in a bootlop, though.
Zie ook https://c.mi.com/thread-2936586-1-0.html?t=1584394714391 (Spaans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

Heeft iemand een NL-alert op zijn A2 lite ontvangen? Mijn vriendin op haar A3 wel maar ik op mijn A2 lite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
even in de instellingen kijken, bovenaan bij zoeken nooduitzendingen invullen en dan kijken of die settings goed staan.

(ik heb dat vanmorgen gedaan, dus niks ontvangen maar dat kwam omdat ik ze eerder uitgezet had.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TVL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:21:
Heeft iemand een NL-alert op zijn A2 lite ontvangen? Mijn vriendin op haar A3 wel maar ik op mijn A2 lite niet.
Ja, die heb ik gistermorgen ontvangen op m'n A2 lite. Ik had hem in de niet-storen modus staan, dus schrok er even van toen die alert kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

ArthurMorgan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:25:
even in de instellingen kijken, bovenaan bij zoeken nooduitzendingen invullen en dan kijken of die settings goed staan.

(ik heb dat vanmorgen gedaan, dus niks ontvangen maar dat kwam omdat ik ze eerder uitgezet had.)
Dat staat dus goed maar ik ontvang geen medlingen.
Staat bij Instellingen, Apps en meldingen, Geavanceerd, Noodmeldingen
Hierin staat alles aangevinkt, behalve Trillen en "Maximumvolume gebruiken" staat uitgevinkt.

Moet je ergens nog een machtiging invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-08 19:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-08 08:39
@gjschutte Ben benieuwd. Zal hem toch deze keer niet meer meteen installeren zoals de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolaes
  • Laatst online: 21-10-2022
Als android 10 goed werkt, moet je de nieuwe update dan toch installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Wel zojuist een security update van ongeveer 75MB voor mijn A2 Lite ontvangen op Android 9. Deze update is in ieder geval zonder problemen gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSuf7ICtiakwRw6g_6PkLXO1ibY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cWPQ8I3f5R5g270zwA9EPVHn.png?f=fotoalbum_large

Ik draai al Android 10 daarom gaat het fout denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevilla 67
Hier werkt de maart update ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Bij mij draait alles ook okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 14-09 17:12
palme50 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:01:
Hier als enigste probleem dat hij af en toe blijft hangen bij internetten.
Verder nog niets raars gehad of gezien
Toevallig dit al weten op te lossen? Voor mij zit het in de buurt van onbruikbaar. Chrome al gewist en opnieuw geïnstalleerd, maar helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
paknaald schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:24:
[...]

Toevallig dit al weten op te lossen? Voor mij zit het in de buurt van onbruikbaar. Chrome al gewist en opnieuw geïnstalleerd, maar helpt niet.
Nee heb hier niets mee gedaan aangezien het maar heel zelden gebeurt.
Wel heb ik nu aldoor in beeld dat ik een update heb klaar staan naar 10.
Deze gaat helaas niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Hebben jullie ook problemen bij het updaten van apps via de playstore? Ik moet continu de data wissen van de app voordat ik kan updaten. Zit nog op android 9, nog geen update naar 10 gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
palme50 schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:52:
[...]

Nee heb hier niets mee gedaan aangezien het maar heel zelden gebeurt.
Wel heb ik nu aldoor in beeld dat ik een update heb klaar staan naar 10.
Deze gaat helaas niet weg.
Dat heb ik ook. Die gaat pas weg als er een update komt voor als je al Android 10 draait, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

homernt schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:47:
[...]

Dat heb ik ook. Die gaat pas weg als er een update komt voor als je al Android 10 draait, denk ik.
Same here, dit is mijn laatste Xiaomi telefoon, terwijl ik erg tevreden ben over andere apparaten van dit merk. Het wanstaltige update beleid en slechte communicatie zorgen ervoor dat ik er klaar mee ben.

Wat zijn mijn opties nu nog als het om goede ondersteuning gaat? Google Pixel en Apple sowieso, misschien ook One Plus? Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

SD5k schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:55:
[...]

Same here, dit is mijn laatste Xiaomi telefoon, terwijl ik erg tevreden ben over andere apparaten van dit merk. Het wanstaltige update beleid en slechte communicatie zorgen ervoor dat ik er klaar mee ben.

Wat zijn mijn opties nu nog als het om goede ondersteuning gaat? Google Pixel en Apple sowieso, misschien ook One Plus? Iemand nog andere ideeën?
Misschien een Xiaomi met Miui. Die heeft een heel ander update beleid dan de Google One toestellen van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:33

Arny

Heerst!

Update gedraaid maar kan nog steeds geen verbinding maken met een netwerk. Hoop nu op de upgrade naar Android 10. Dit is inderdaad geen stimulans om nog eens een Xiaomi te kopen. :/

All things move towards their end

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
SD5k schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:55:
[...]

Disclaimer: Ik 'lurk' alleen in dit forum, heb ooit kort een Mi A2 Lite gebruikt en heb nu een OnePlus 6.

Ik geef zelf veel om updates, dus nu er een goedkopere variant van de Pixel is zal mijn volgende telefoon zeker een Pixel xA worden, als ze daarmee blijven uitkomen.

Mijn OnePlus 6 is re-de-lijk qua updates. Android 10 is eigenlijk heel erg snel gekomen, en ze hebben tot nu toe maar 1 keer zich niet aan de afspraak gehouden. Maar hun afspraak is niet elke maand de laatste security updates, maar slechts 1x per 2 maanden. En zoals zij erover redeneren kan dat zelfs betekenen dat je soms 3 maanden achterloopt met security updates (maar dat is eigenlijk pas 1 keer gebeurd).
Ik ben zelf wel heel tevreden over mijn OnePlus 6, dus ik zou eventueel wel overwegen om er weer 1 te nemen als een Pixel niet zou kunnen, maar heel veel anderen op het tweakers forum denken daar duidelijk anders over.

Ik dacht zelf altijd dat Nokia goed was met de updates. Maar de reden waarom ik nu reageer is omdat ik vanmorgen van een ex-collega hoorde dat hij pas vandaag Android 10 kreeg. Als je kijkt naar
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
dan lijkt het net alsof de Nokia 8.1 al in oktober Android 10 heeft gekregen, maar als je naar tweakers kijkt:
[Nokia 8.1] Ervaringen & Discussie
dan krijgt blijkbaar iedereen hem pas nu, en hebben ze 6 maanden geen security updates gehad.

En dan zou ik Samsung nog willen noemen. Traag met echte release versies, maar voor security updates (en dat vind ik zelf het belangrijkste) zijn ze volgens mij voor hun S serie altijd in dezelfde maand als dat de security update uitkomt, en de Galaxy S7 krijgt 4 jaar na release nog altijd security updates (dus al een jaar langer dan wat OnePlus en zelfs Google zelf belooft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
TVL schreef op maandag 6 april 2020 @ 00:26:
[...]

Misschien een Xiaomi met Miui. Die heeft een heel ander update beleid dan de Google One toestellen van Xiaomi.
Mijn vorige toestel was ook een Xiaomi en de software kwaliteit was in mijn beleving toch een stukje lager dan die van eerdere Samsungs en Motorola (die laatste in de ouwe doos-tijd). In mijn dromen komen telefoons los van de vaste software en gaan we met de pc kant op, maar ja ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

SanderBos schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:24:
[...]

Disclaimer: Ik 'lurk' alleen in dit forum, heb ooit kort een Mi A2 Lite gebruikt en heb nu een OnePlus 6.

Ik geef zelf veel om updates, dus nu er een goedkopere variant van de Pixel is zal mijn volgende telefoon zeker een Pixel xA worden, als ze daarmee blijven uitkomen.

Mijn OnePlus 6 is re-de-lijk qua updates. Android 10 is eigenlijk heel erg snel gekomen, en ze hebben tot nu toe maar 1 keer zich niet aan de afspraak gehouden. Maar hun afspraak is niet elke maand de laatste security updates, maar slechts 1x per 2 maanden. En zoals zij erover redeneren kan dat zelfs betekenen dat je soms 3 maanden achterloopt met security updates (maar dat is eigenlijk pas 1 keer gebeurd).
Ik ben zelf wel heel tevreden over mijn OnePlus 6, dus ik zou eventueel wel overwegen om er weer 1 te nemen als een Pixel niet zou kunnen, maar heel veel anderen op het tweakers forum denken daar duidelijk anders over.

Ik dacht zelf altijd dat Nokia goed was met de updates. Maar de reden waarom ik nu reageer is omdat ik vanmorgen van een ex-collega hoorde dat hij pas vandaag Android 10 kreeg. Als je kijkt naar
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
dan lijkt het net alsof de Nokia 8.1 al in oktober Android 10 heeft gekregen, maar als je naar tweakers kijkt:
[Nokia 8.1] Ervaringen & Discussie
dan krijgt blijkbaar iedereen hem pas nu, en hebben ze 6 maanden geen security updates gehad.

En dan zou ik Samsung nog willen noemen. Traag met echte release versies, maar voor security updates (en dat vind ik zelf het belangrijkste) zijn ze volgens mij voor hun S serie altijd in dezelfde maand als dat de security update uitkomt, en de Galaxy S7 krijgt 4 jaar na release nog altijd security updates (dus al een jaar langer dan wat OnePlus en zelfs Google zelf belooft).
Bedankt voor je uitgebreide reactie, Samsung is sowieso geen optie voor me, denk dat het ook een Pixel A gaat worden, of eventueel de toekomstige budget iPhone.

Beide potentieel ook prima opties wat de camera betreft, want ook die valt me tegen bij de A2 Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
De Android 10 update is weer gereleased: https://piunikaweb.com/20...eased-this-time-for-real/

Stapsgewijs wordt deze uitgerold. Ik heb hem nog niet niet, wel Android 10 van de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik hoop wel dat mensen met de oude ook de nieuwe krijgen, want sinds ik hem heb is mijn bluetooth echt helemaal gaar. Kan niet bellen of muziek luisteren met mijn headset. aangesloten op andere bronnen is er geen enkel probleem, en het is ontstaan na de update, dus hoop maar dat het daardoor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
pennywiser schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:11:
De Android 10 update is weer gereleased: https://piunikaweb.com/20...eased-this-time-for-real/

Stapsgewijs wordt deze uitgerold. Ik heb hem nog niet niet, wel Android 10 van de vorige keer.
Ik zat ook al op de Android 10 van de vorige keer, en krijg dit, dus het is nog niet voor ons maar ze weten van ons bestaan af...:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPtTvgYSR6G3mtN--MsJz3W2XcY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pywwzMgSoS5IHOjVddB5X3VG.png?f=user_large

(wel een irritante persistente notificatie erbij voor die waarschuwing, ja die kun je uitzetten maar dan krijg je geen berichten meer over systeem updates, maar voor mij is het toch maar mijn reserve telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
SanderBos schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:12:
[...]

Ik zat ook al op de Android 10 van de vorige keer, en krijg dit, dus het is nog niet voor ons maar ze weten van ons bestaan af...:
[Afbeelding]

(wel een irritante persistente notificatie erbij voor die waarschuwing, ja die kun je uitzetten maar dan krijg je geen berichten meer over systeem updates, maar voor mij is het toch maar mijn reserve telefoon)
Dit heb ik ook maar al 2 weken, wat in de link staat is dat er vanaf 14 april weer een nieuwe android 10 is gerelased.
ArthurMorgan schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:16:
Ik hoop wel dat mensen met de oude ook de nieuwe krijgen, want sinds ik hem heb is mijn bluetooth echt helemaal gaar. Kan niet bellen of muziek luisteren met mijn headset. aangesloten op andere bronnen is er geen enkel probleem, en het is ontstaan na de update, dus hoop maar dat het daardoor kwam.
Op mijn android 10 doet bt het prima, gister nog getelefoneerd in de auto.

[ Voor 23% gewijzigd door pennywiser op 16-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Bij mij doet ook het touchscreen wat vreemd sinds de Android 10 update, wanneer ik iets aan de bovenkant van het scherm doe, zoals bv een url invoeren in Chrome dan schuift het optie menu regelmatig uit. Ook zo nu en dan zonder dat ik bovenaan het scherm druk.

Ook het unlocken van het scherm gaat merkbaar veel trager dan voor de update en ik heb ook last van backlight bleeding onderaan het scherm.

[ Voor 21% gewijzigd door SD5k op 17-04-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
SD5k schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:43:
Bij mij doet ook het touchscreen wat vreemd sinds de Android 10 update, wanneer ik iets aan de bovenkant van het scherm doe, zoals bv een url invoeren in Chrome dan schuift het optie menu regelmatig uit. Ook zo nu en dan zonder dat ik bovenaan het scherm druk.

Ook het unlocken van het scherm gaat merkbaar veel trager dan voor de update en ik heb ook last van backlight bleeding onderaan het scherm.
Precies dezelfde problemen heb ik ook, daarnaast heb ik ook dat de browser regelmatig een paar seconden hangt. Hopelijk lost de volgende update dit allemaal weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
Er is een nieuwe Android 10 update voor Xiaomi mi A2 lite toestellen die nog op Android 9 draaiden. Inmiddels geïnstalleerd en werkt vlekkeloos. Zie ook dit artikel:

https://www.notebookcheck...-Mi-A2-Lite.461460.0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjschutte
De update van 9 naar 10 vanmorgen gekregen, tot nu toe lijkt alles goed te werken: BT audio, camera, geen backlight bleeding of vreemde dots onderin beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gjschutte schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:40:
De update van 9 naar 10 vanmorgen gekregen, tot nu toe lijkt alles goed te werken: BT audio, camera, geen backlight bleeding of vreemde dots onderin beeld
Heb ook de update geïnstalleerd, tot nu toe ook geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Hier ook 10 upgrade erop, ging van een leien dakje, later alles maar eens doorlopen en testen.
Niet zo veel zichtbare verschillen.
Ik krijg echter een keuzevraag bij opstarten voor quickstep of microsoft launcher, iemand hier enig idee? Kan me niet heugen dat ik dit eerder tegen ben gekomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Sa.Tan op 18-04-2020 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik heb ook geüpdatet, elke keer als ik via Bluetooth connect dan is het geluid zachter gezet. Best irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Heb de telefoon van mijn vrouw ook overgezet naar Android 10. Verliep soepel en geen problemen. De icons zijn duidelijker geworden vind ik, kleine veranderingen maar eerste indrukken zijn goed :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb ook de update naar Android 10 geïnstalleerd. Ging goed en nog geen rare dingen kunnen ontdekken.
Alleen kon ik de icoontjes van het startscherm en de app drawer in de vorige versie aanpassen maar kan nu niet vinden hoe die te wijzigen. Zijn nu rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Hier ook Android 10 geïnstalleerd. Zo te zien werkt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Ben ook probleemloos overgegaan naar Android 10. Wat me opviel is dat er nu naast de gewone update ook een Google Play systeemupdate is. Het icoontje ervoor was nog rood, maar nu ook groen en van een update voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mx2GaAe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Als ik naar mijn instellingen ga zie ik bovenin "Je Pixel aanpassen". Lijkt dat ze als voorbeeld een Rom van de Pixel hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:33

Arny

Heerst!

Het probleem van 'Geen netwerk', dat ontstond na een eerdere update, is helaas niet verdwenen na de upgrade naar Android 10. Na nieuwe installatie, verschillende SIM-kaarten en een check op de APN-settings, zit ik nu een beetje met de handen in het haar.

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
paknaald schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:24:
[...]

Sinds gisteren meer last van het vast hangen tijdens internet.
Wat helpt is dan even op het blokje tikken en weer terug naar internet maar irritant is het zeker.
Vanmorgen maar een fabriek reset gedaan in de hoop dat het beter gaat worden.
Heb er helaas een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
palme50 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:24:
[...]

Sinds gisteren meer last van het vast hangen tijdens internet.
Wat helpt is dan even op het blokje tikken en weer terug naar internet maar irritant is het zeker.
Vanmorgen maar een fabriek reset gedaan in de hoop dat het beter gaat worden.
Heb er helaas een hard hoofd in.
We zijn terug in het Windows 98 tijdperk maar bij helpt alle Chrome opslag wissen en rebooten. Minstens twee dagen normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Iets wat niet meer werkt na de upgrade van Android versie 10 is de AAC Bluetooth audio codec. Met versie 9 was deze nog wel te activeren met de ontwikkelaar opties, nu werkt dat niet meer en blijft hij vastzitten op SBC. Dit is jammer want SBC is niet geweldig voor de geluidskwaliteit met Bluetooth. Misschien dat dit met een custom rom wel mogelijk is, gelukkig zit er ook een 3,5 mm jack op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 23:48
Als ik het XDA forum lees, dan zie ik veel commentaren van traag and laggy experience na een paar dagen gebruik. Is dit jullie ook opgevallen? Hierdoor ben ik huiverig mijn toestel de update te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb dat traag en laggy al op Pie. Komt meestal na een paar weken, dan een keer uitzetten en weer aan en het is weer weg.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Laatst online: 14-09 17:24
Ik krijg de melding "only for devices that are running android P" ook, terwijl ik nog op Android 9 zit.

Zit nog op de January security patch hierdoor want ik kan geen een update installeren nu.

Las op XDA dat het mogelijk kan komen omdat ik van a naar b slot ben gegaan nadat mijn toestel niets meer deed bij de eerste Android 10 update.

Ik zit er nu meer aan te denken om er gewoon Lineage OS op te knallen aangezien het update beleid van Xiaomi om te janken is. De Android One stempel is dus ook niets waard uiteindelijk.

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
@Kipmetrijst Ik ben ook van slot a naar b gegaan en teruggegaan naar Android 9 na de eerste Android 10 update. Ik kon de laatste versie van Android 10 gewoon zonder problemen installeren. Ben verder nog niks geks tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
Turralyon schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:00:
Als ik het XDA forum lees, dan zie ik veel commentaren van traag and laggy experience na een paar dagen gebruik. Is dit jullie ook opgevallen? Hierdoor ben ik huiverig mijn toestel de update te geven.
Op sommige momenten heb ik daar inderdaad last van. Bij Pie had ik dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ik zit op de eerste Android 10 update en zit wel met smacht te wachten op een update die de boel recht trekt. Ondanks dat ik nog tevreden ben wordt de Pixel 4a steeds interessanter hoe langer de updates op zich laten wachten. Hoe dan ook ik merk niks van dat het trager wordt of überhaupt enige vertraging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TVL

TVL

Zit nu even op Android 10 maar heb het probleem dat de browser regelmatig vast loopt. Bij meerdere browsers. Als ik hem dan op de achtergrond zet door op het vierkantje rechts onder te drukken, en dan weer oproep is het weer even goed. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clgAINfyp3AVmP896MHQBRfuXWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiL5tNkgFK2QmkPPkkqaF9Wu.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel mij op fat als switcte van app, en dan weer terug switchte de app herstart was. Dus opeens weer op een andere plek im reddit enzo.

Door deze optie te zetten, blijkbaar is die veranderd in android 10, werkt het voor mij beter. Geen idee wat de standaard waarde nu is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
TVL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:00:
Zit nu even op Android 10 maar heb het probleem dat de browser regelmatig vast loopt. Bij meerdere browsers. Als ik hem dan op de achtergrond zet door op het vierkantje rechts onder te drukken, en dan weer oproep is het weer even goed. Hebben meer mensen hier last van?
Hier heb ik inderdaad ook last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
TVL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:00:
rinuspw schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Hier heb ik inderdaad ook last van
Ik ook inderdaad, erg irritant!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Beeldopbouw is hier een stuk trager dan met 9. En zo en dan ook vastlopers.
Hopenlijk bied met de maandelijke update soelaas, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Welke Android 10 update draaien jullie dan de eerste of de tweede? Ik draai de eerste en ondervind geen van deze problemen. Ik heb wel een volledige reset gedaan. Voor mij gevoel is het even snel als 9. Ik gebruik Microsoft Edge als mijn browser en die heeft geen last van vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ik heb de tweede, aanvankelijk ging het goed, of niet nauwkeurig er op gelet, maar nu zeg ik; het had voor mij niet gehoeven. De browser (chroom standaard) wordt hier gebruikt. Misschien gaat het met een update beter.
Andoid 9 draaide bij mij gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
homernt schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:09:
Welke Android 10 update draaien jullie dan de eerste of de tweede? Ik draai de eerste en ondervind geen van deze problemen. Ik heb wel een volledige reset gedaan. Voor mij gevoel is het even snel als 9. Ik gebruik Microsoft Edge als mijn browser en die heeft geen last van vastlopers.
Bij mij deze problemen met de eerste versie van 10. De developer mode optie van hier boven helpt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb gemerkt dat als je de telefoon reboot hij wel weer wat beter aanvoelt en de browser dit probleem ook niet meer heeft. Las ook op XDA dat het te maken kan hebben met een memory leak en dit bij sommige mensen na ongeveer een week weer terugkomt en langzamer wordt. Dus daarna weer een reboot geven.

https://forum.xda-develop...ancements-t4082379/page18

[ Voor 15% gewijzigd door TVL op 13-05-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
homernt schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:09:
Ik heb de 2e update. Ga even proberen hem wat vaker opnieuw op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Hebben jullie ook last met bellen? Via Bluetooth bellen hoort degene die ik bel mij niet.

Ook met typen trilt mijn toetsenbord willekeurig. Call recording werkt ook niet meer. Bleutooth geluid is telkens omlaag gezet na opnieuw verbinden. En het wisselen tussen apps waarin gelijk de hele app opnieuw geladen wordt is best irritant. Al met al steeds minder tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DoeEensGek schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:55:
Hebben jullie ook last met bellen?
Microfoon staat soms heel zacht. Heeft wellicht ermee te maken met algemeen volume,ook google microfoon staat heel laag, al las ik dat "ok google"uitzetten ook zou helpen. xiami heeft een oplossing belooft, maar geen idee wanneer en hoe.
En het wisselen tussen apps waarin gelijk de hele app opnieuw geladen wordt is best irritant. Al met al steeds minder tevreden.
Als workarround kun je die developer background app optie op 2 of 4 zetten (zie mijn post hierboven)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
leuk_he schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Microfoon staat soms heel zacht. Heeft wellicht ermee te maken met algemeen volume,ook google microfoon staat heel laag, al las ik dat "ok google"uitzetten ook zou helpen. xiami heeft een oplossing belooft, maar geen idee wanneer en hoe.
Ben benieuwd, vanmiddag merkte ik ook dat na het wisselen naar luidspreker ik het gesprek ook kwijt was, kreeg geen contact met de andere kant meer. Enigste uitweg was ophangen :| .
[...]

Als workarround kun je die developer background app optie op 2 of 4 zetten (zie mijn post hierboven)
Dit had ik inderdaad gedaan en werkt al wat beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
Ik ben niet tevreden van Android 10 (ttz de A2 Lite build):

Multitasking bestaat gewoon niet meer, apps worden telkens opnieuw gestart (dev options trick doet niet bij mij)
Wifi werkt om te haverklap slecht tot niet, terwijl m'n andere telefoon prima werkt met dezelfde router
Soms belt er iemand, ik hoor de ringtoon maar kan niet opnemen (geen groen/rode buttons te zien)

Ik hoop dat Xiaomi dit snel kan oplossen, Android 9 werkte vele malen beter én sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Heb hem nog niet naar 10 ge-update, toevallig ook nieuwe koptelefoon vandaag, maar merk constant kwaltiet drops en dan ineens stekende geluids prikkels bij muziek afspelen. En als ik de koptelefoon op de PC heb aan gesloten nergens last van.

Of kan dat ook liggen aan de Google Music player (geen idee hoe het specifiek heet? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shandon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17
Sinds vandaag is de mei update beschikbaar. Geïnstalleerd, voorlopig geen klachten. Wel even getest of de Reddit app voor een keer zijn plaats kon houden in het geheugen nadat het op de achtergrond verdween, en dat lijkt tot nu toe wel goed te zitten. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Nu online
Ik zie de update nog niet, ik heb nog de Android P / Q melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ik heb ook nog Android P/Q melding. Nu maar hopen dat ze de mensen die eerste Android 10 release hebben niet in de kou laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb ook de mei update geïnstalleerd, geen problemen en moet maar even afwachten of ik nog dingen tegen kom. Ik zie nog wel bij de instellingen "Je Pixel aanpassen".
Het voelt allemaal wel wat sneller aan. Browsen gaat tot nu toe ook vrij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Mei update geïnstalleerd. Werk prima volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRaptor
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Is de mei update via OTA?
Ik zit nog op de eerste android 10 update met P/Q melding.
Grootste probleem wat ik had is dat ik geen geluid had bij whatsapp voice berichten en geen geluid bij video opnames met de camera. Dit was uiteindelijk opgelost door de telefoon uit te zetten en deze een paar minuten uit te laten! Een reboot hielp namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

MindRaptor schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:08:
Is de mei update via OTA?
Ik zit nog op de eerste android 10 update met P/Q melding.
Grootste probleem wat ik had is dat ik geen geluid had bij whatsapp voice berichten en geen geluid bij video opnames met de camera. Dit was uiteindelijk opgelost door de telefoon uit te zetten en deze een paar minuten uit te laten! Een reboot hielp namelijk niet.
Ja mei update via OTA geinstalleerd (heb de tweede goede Android 10 Update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb je nog iets speciaals gedaan om de oude nietwerkende update weg te werken of zo? Ik krijg nog steeds de melding dat ik niet kan updaten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Is dat even schrikken?

Al mijn contacten weg na update Xiaomi Mi A2 Lite smartphone.

Een update van Android 9 naar 10

Ik heb de smartphone diverse maal opnieuw opgestart, dit mocht niet baten.
Simkaarten uit de telefoon gehaald en weer geplaatst, ook dit mocht niet baten.

De simkaarten worden wel herkend ik moet ook de simcodes invoeren en bij netwerken staan ze ook vermeld.

Volgens instructies van het internet bij account synchroniseren ook geen enkele contact terug gekregen.

Ik sla de contacten altijd op op simkaart, Ik hoop dan ook dat deze nog wel op de Simkaart(en) staan en ik deze met een oude GSM kan uitlezen en alles kan overschrijven.

Ik moet alleen even naar simkaart adapters zoeken om de simkaart van Hollandsnieuwe in de oude GSM te kunnen plaatsen.

Ik had liever deze update niet gehad.

BBrrrrrr.

Lex

[ Voor 63% gewijzigd door LEX63 op 05-06-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik durfde niet te updaten n.a.v. bovenstaande ervaringen. Wilde mijn sim checken omdat ik er niet achter kwam welke contacten op de sim stonden en welke niet, maar helaas daarna toch automatisch geupdate naar android 10. Ook ik ben nu dus een heleboel contacten kwijt. Waardeloos! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Vind die contactenlijst al van begin af aan waardeloos bij de deze telefoon. Sommigen staan er wel 5 keer in en als je er een verwijderd zijn ze weer allemaal weg. Voor mij geen Xiaomi meer. Ingewikkeld gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:17:
Ik durfde niet te updaten n.a.v. bovenstaande ervaringen. Wilde mijn sim checken omdat ik er niet achter kwam welke contacten op de sim stonden en welke niet, maar helaas daarna toch automatisch geupdate naar android 10. Ook ik ben nu dus een heleboel contacten kwijt. Waardeloos! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Vind die contactenlijst al van begin af aan waardeloos bij de deze telefoon. Sommigen staan er wel 5 keer in en als je er een verwijderd zijn ze weer allemaal weg. Voor mij geen Xiaomi meer. Ingewikkeld gedoe.
Volgens mij is het de standaard Google contacten app die erop staat. Het kan inderdaad zijn dat je de contacten niet hebt gesynct met je account, dus die ben je bij een reset kwijt. Niet bij een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik krijg geen notificatie van de NL-ALERT , terwijl ik 2 simkaarten actief heb.

(ben 3g en vodafoon)

Nog wat settings die te veranderen zijn onder android 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

leuk_he schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:06:
Ik krijg geen notificatie van de NL-ALERT , terwijl ik 2 simkaarten actief heb.

(ben 3g en vodafoon)

Nog wat settings die te veranderen zijn onder android 10?
Verleden keer kreeg ik ook geen melding maar nu wel. Ik heb toen een setting aangepast, moest ergens toestemming geven. Weet niet meer precies waar maar probeer het volgende eens:

Instellingen => Apps en Meldingen => Dan kiezen voor "Alle apps bekijken" => Rechts boven klikken op de 3 puntjes en "Systeem weegeven"selecteren => en dan in de zoekbalk "Noodmeldingen" intypen (staat en megafoontje als icoontje bij.=> kijk daar of er rechten geweigerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TVL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Instellingen => Apps en Meldingen => Dan kiezen voor "Alle apps bekijken" => Rechts boven klikken op de 3 puntjes en "Systeem weegeven"selecteren => en dan in de zoekbalk "Noodmeldingen" intypen (staat en megafoontje als icoontje bij.=> kijk daar of er rechten geweigderd worden
Ah, ja onder emergency alerts staat een optie voor "monthly test alerts"uit. dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 00:02
Vorige week de Android 10 update binnen gekregen op m'n Mi A2 Lite.
Telefoon loopt nu steeds vast na het snoozen van de wekker en batterij levensduur is SIGNIFICANT terug gelopen. Van bijna 2 dagen zonder laden haal ik nu 1 dag niet eens. Heb ook het idee dat hij niet meer volledig oplaad.

Backup maken, factory reset en kijken of dat verbetering brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heeft iemand al geprobeerd of de MiUI ROM het beter doet op dit toestel?

Ook het toestel van mijn vrouw is ENORM traag geworden. Ze heeft er geen last van zegt ze, mij valt het wel op.
Ze heeft hem al wel bijna twee jaar en opslag heeft al eens vol gezeten. Toch moet het beter kunnen denk ik zo. Op deze manier is ook Xiaomi geen haar beter dan de rest helaas.

[ Voor 67% gewijzigd door Daantje20 op 14-06-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Nu online
Grimmie schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:24:
Vorige week de Android 10 update binnen gekregen op m'n Mi A2 Lite.
Telefoon loopt nu steeds vast na het snoozen van de wekker en batterij levensduur is SIGNIFICANT terug gelopen. Van bijna 2 dagen zonder laden haal ik nu 1 dag niet eens. Heb ook het idee dat hij niet meer volledig oplaad.

Backup maken, factory reset en kijken of dat verbetering brengt...
Heeft de reset geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 00:02
Ja, gelukkig wel!

PS. Mijn laad connector blijkt ook slecht te zijn en het scherm begint aan de randen los te laten... Dus na 2 jaar is de telefoon (afgezien van de wat slechte update) ook gewoon op. Gelukkig in augustus weer vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Volgens XDA is de juni update vandaag uitgekomen, maar als ik de reacties zo lees kan ik maar beter nog even wachten met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
homernt schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:
Ik heb ook nog Android P/Q melding. Nu maar hopen dat ze de mensen die eerste Android 10 release hebben niet in de kou laten staan.
easyriider schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:22:
Volgens XDA is de juni update vandaag uitgekomen, maar als ik de reacties zo lees kan ik maar beter nog even wachten met updaten.
Ik had ook nog die Android P/Q versie, dus die eerste versie van Android 10 voor de Mi A2 Lite die voor veel mensen niet werkte en geen updates meer had gekregen.
Misschien dat die update er nu aankomt, want er lijkt wel iets veranderd qua update scherm (nu zegt hij gewoon dat het up to date is), dus misschien voor anderen verstandig nog even een week te wachten.

Maar ik zag achter de link van easyriider een link naar dit staan:
https://forum.xda-develop...-v11-0-4-0-users-t4082815

En ik heb nu net die stappen doorlopen (niet, ik herhaal NIET de stap van unlocken bootloader gedaan, want dan wordt je telefoon ger-factoryreset, dus alleen via recovery menu een ROM vanaf sd card geinstalleerd).

En dat werkt (lijkt te werken na 20 minuten), dus ben van "Android P/Q" nu eerst naar 11.0.4 gegaan via de local upgrade, en daarna een standaard OTA download upgrade naar de juni security update release, zonder data te verliezen.

Zelfs de lichtbundels onderaan het scherm zijn weer weg! (Maar wifi valt bij mij nog steeds vaak weg, was al)

Try at your own risk (herhaling: niet bootloader unlocken). Ik deed het ook alleen omdat ik de telefoon toch niet meer echt gebruik, maar ook omdat ik voor mezelf dacht dit is wel logische actie wat ze daar omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Juni update geïnstalleerd. Alles lijkt tot nu toe goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Nu online
Ik hoop dat het vastlopen van de browser straks over is =|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb de juni update ook geïnstalleerd, Staat nog steeds in de settings bovenaan "Je Pixel aanpassen" vind dit toch wel erg slordig. Zie ook een app icoontje Mi Community die ik niet kan verwijderen. Heb die wel eens eerder gezien maar kon die toen wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Nu online
De update kreeg je automatisch binnen? Ik zie nog niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

cverkooyen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:12:
De update kreeg je automatisch binnen? Ik zie nog niks
Ik heb handmatig gecheckt bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Sinds de vorige update best veel problemen met mijn telefoon. Contacten waren verdwenen en hij loopt erg vaak vast. Sinds gisteren de update van android 10 binnen. Kan deze inmiddels veilig geïnstalleerd worden of krijg ik dan nog meer ellende die ik zelf niet kan oplossen omdat ik er echt geen verstand van heb? 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Madeliefxxx schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:00:
Sinds de vorige update best veel problemen met mijn telefoon. Contacten waren verdwenen en hij loopt erg vaak vast. Sinds gisteren de update van android 10 binnen. Kan deze inmiddels veilig geïnstalleerd worden of krijg ik dan nog meer ellende die ik zelf niet kan oplossen omdat ik er echt geen verstand van heb? 🙄
Mijn vrouw heeft android 10 draaien op haar telefoon en geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
Fred13 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Mijn vrouw heeft android 10 draaien op haar telefoon en geen problemen :)
Fijn dat je het er even inwrijft Fred13 -O- ;) Voor veel van ons is Android 10, februari-update en een grote haffel bugs vrees ik het eindpunt van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
paknaald schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Fijn dat je het er even inwrijft Fred13 -O- ;) Voor veel van ons is Android 10, februari-update en een grote haffel bugs vrees ik het eindpunt van de telefoon.
Dus je hebt nog geen update gehad, ook niet als je handmatig 3x checkt?
Dan kun je overwegen wat ik in
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62851710
beschrijf uit te voeren.

15 minuten werk (exclusief download tijd en SD card zoeken...) om via lokale upgrade 1 versie op te schuiven, en dan kun je wel weer OTA (dus via standaard online update mechanisme) updaten naar juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
SanderBos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Dus je hebt nog geen update gehad, ook niet als je handmatig 3x checkt?
Dan kun je overwegen wat ik in
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62851710
beschrijf uit te voeren.

15 minuten werk (exclusief download tijd en SD card zoeken...) om via lokale upgrade 1 versie op te schuiven, en dan kun je wel weer OTA (dus via standaard online update mechanisme) updaten naar juni.
Dank! Die is zeker het proberen waard. Maar ik durf het niet. Stel het lukt niet. Dan moet ik ineens binnen een 'paar minuten' een nieuwe telefoon op de kop tikken. Dat is het stomme van telefoons. Stiekem draait mijn leven erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
paknaald schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Dank! Die is zeker het proberen waard. Maar ik durf het niet. Stel het lukt niet. Dan moet ik ineens binnen een 'paar minuten' een nieuwe telefoon op de kop tikken. Dat is het stomme van telefoons. Stiekem draait mijn leven erom.
Dus dan is het eigenlijk goed dat je geen updates meer krijgt. Want met Xiaomi is elke update een gevaarlijk avontuur....

Maar goed, kidding aside, ik gebruikte in mijn comments ook expres wat voorzichtige bewoordingen, want bij mij ging het goed maar ik wil ook niet verantwoordelijk zijn voor als het bij mensen helemaal mis gaat.
Maar om toch nog even reclame te maken (zonder verantwoordelijkheid te nemen....), het is echt een procedure die niet enorme haken en ogen heeft:
- File downloaden vanaf een door Xiaomi gerunde site.
- File op SD card zetten en in telefoon stoppen (tenzij hij er al in zat)
- Rebooten naar recovery mode, en commando selecteren wat precies bedoeld is om offline update uit te voeren.
- And that's basically it, want daarna heb je ineens weer met een telefoon die zichzelf verder update.

Je kunt het in ieder geval eventueel uitvoeren mocht je de telefoon ooit willen vervangen, want 1 van de dingen die gefixed is die rare lichtbundels aan de onderkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
paknaald schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Sorry wil alleen aangeven dat het goed zal komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Nou dat geeft de burger moed.🙄😜 Eindpunt telefoon wil ik echt niet mee maken.😱 Geen geld voor een nieuwe. Kan ik die update ergens uitschakelen?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, Winkels, prijzen: [Xiaomi Mi A2 Lite] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, Laders, protectors, e.d.: [Xiaomi Mi A2 Lite] Accessoires
- Mi A2: [Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie