Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
Madeliefxxx schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:35:
Nou dat geeft de burger moed.🙄😜 Eindpunt telefoon wil ik echt niet mee maken.😱 Geen geld voor een nieuwe. Kan ik die update ergens uitschakelen?
Die eindpunt opmerking van paknaald ging er niet over dat de telefoon het niet meer deed, maar dat hij geen updates meer krijgt, eindpunt van de updates.
(Er is een ooit een versie van Android 10 beschikbaar gekomen die na een dag alweer werd weggehaald, en die mensen die die geïnstalleerd hadden hebben (tot nu toe) sindsdien geen automatische update meer gehad).

Op welke versie zit jij nu eigenlijk, dat snapte ik niet uit je vorige post. Nog niet op Android 10 (Instellingen|Over de telefoon|Android versie|Android versie, dan kun je main versie en beveilingingspatch zien).

Ik weet niet of je updates ergens uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik heb werkelijk geen idee welke versie ik heb. Ik had problemen sinds de laatste update en en dacht eerlijk gezegd dat dit die android 10 update was n.a.v. jullie berichten. Maar blijkbaar niet? Ben niet zo technisch sorry. Ga even zoeken of ik kan vinden zonder op die link te klikken. Edit: toch Android 10 al idd.

[ Voor 90% gewijzigd door Madeliefxxx op 02-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PC8j7U5y_kDSPqnHevUG6bUUIcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vS2JodCCy9TM2IklT7oqhMeU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Madeliefxxx schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:37:
Ik heb werkelijk geen idee welke versie ik heb. Ik had problemen sinds de laatste update en en dacht eerlijk gezegd dat dit die android 10 update was n.a.v. jullie berichten. Maar blijkbaar niet? Ben niet zo technisch sorry. Ga even zoeken of ik kan vinden zonder op die link te klikken. Edit: toch Android 10 al idd.
Dus het blijft je eigen keuze, maar je kunt dan dus updaten van de mei naar de juni security patch, op zich niet een hele grote ingrijpende stap, het is en blijft dan Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
SanderBos schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Oke, hartelijk bedankt voor het mee denken.👍

Dus het blijft je eigen keuze, maar je kunt dan dus updaten van de mei naar de juni security patch, op zich niet een hele grote ingrijpende stap, het is en blijft dan Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
cverkooyen schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:03:
Ik hoop dat het vastlopen van de browser straks over is =|
Heb ik ook last van.
Chrome loopt soms vast.
Dan schakel ik even naar het menu en weer terug...
Daarna doet chrome het weer als ik de pagina weer ververs met een veeg naar beneden ...

Loopt niet helemaal lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03
frissie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Heb ik ook last van.
Chrome loopt soms vast.
Dan schakel ik even naar het menu en weer terug...
Daarna doet chrome het weer als ik de pagina weer ververs met een veeg naar beneden ...

Loopt niet helemaal lekker
Ja, erg vervelend. Mijn laatste beveiligingsupdate is van februari, misschien toch maar eens de update forseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
SanderBos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Dus je hebt nog geen update gehad, ook niet als je handmatig 3x checkt?
Dan kun je overwegen wat ik in
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62851710
beschrijf uit te voeren.

15 minuten werk (exclusief download tijd en SD card zoeken...) om via lokale upgrade 1 versie op te schuiven, en dan kun je wel weer OTA (dus via standaard online update mechanisme) updaten naar juni.
Ondanks dat ik de problemen met mijn Mi A2 Lite helemaal beu was en een andere telefoon heb gekocht, heb ik bovenstaande procedure wel uitgevoerd om te kijken wat er zou gebeuren (nagenoeg onbruikbaar was ie toch al). Update is goed gegaan en daarna kwam er ook weer een OTA update binnen. Meer dan navigatie zal de Mi A2 Lite bij ons waarschijnlijk nooit meer doen, maar hij -lijkt- beter te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03
SanderBos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Dus je hebt nog geen update gehad, ook niet als je handmatig 3x checkt?
Dan kun je overwegen wat ik in
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62851710
beschrijf uit te voeren.

15 minuten werk (exclusief download tijd en SD card zoeken...) om via lokale upgrade 1 versie op te schuiven, en dan kun je wel weer OTA (dus via standaard online update mechanisme) updaten naar juni.
Ik heb net de update gedaan, hij voelt gelijk vloeiender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch.io
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-09 19:03
Hebben jullie ook problemen met het wifi-signaal de afgelopen tijd? Wifi valt uit, verbindt opnieuw en switcht naar 4G. Even video- of audiobellen via het internet is daarmee knap lastig geworden. In vergelijking met mijn iPhone 8 haalt de A2 lite belabberde internetsnelheid. De update naar Android 10 heeft het probleem nog erger gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Dutch.io schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:54:
Hebben jullie ook problemen met het wifi-signaal de afgelopen tijd? Wifi valt uit, verbindt opnieuw en switcht naar 4G. Even video- of audiobellen via het internet is daarmee knap lastig geworden. In vergelijking met mijn iPhone 8 haalt de A2 lite belabberde internetsnelheid. De update naar Android 10 heeft het probleem nog erger gemaakt...
Ik gebruik zelf mijn Mi A2 Lite niet vaak meer. Maar ik heb hier zelf wel veel last van. Ik vind het ook al vreemd dat er niet meer mensen over klagen.

Een standaard tip die ik je nog aan de hand wil doen is om de Wifi bij de instellingen te vergeten en dan opnieuw te koppelen. Dat werkt bij Android best vaak goed. Maar bij mij op deze telefoon nu niet.
(Hoewel ik het nu voor het typen van dit bericht nog eens heb gedaan, en het lijkt wel iets beter. Ook met geavanceerde instelling 'als met geen datalimiet behandelen' aan)

Doet jou Wifi access point zowel 2.4GHz als 5GHz op dezelfde SSID? Die van mij namelijk wel, en ik vermoed zelf dat dat deel van het probleem is (maar ik wil niet 5GHz uitzetten voor een telefoon die ik niet vaak meer gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:12
Ja, ook last van. Ik meen dat er flinke en niet te verhelpen storing is tussen bluetooth en wifi 2.4GHz. Bluetooth uitzetten bij lage snelheid helpt altijd wel. Ik snap dat dat videobellen onmogelijk zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

TVL

Heb er ook met regelmaat last van als Bluetooth aan staat. Dit komt doordat Wifi en Bluethooth gebruik maken van dezeflde antenne of frequentie (2,4 Ghz). Dit geldt voor meerdere toestellen (merken)
http://c.mi.com/thread-2665318-1-0.html?mobile=no
Ik heb mijn Bluetooth meestal uit staan en zet deze aan als ik het nodig heb.

[ Voor 20% gewijzigd door TVL op 06-07-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
paknaald schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:26:
Ja, ook last van. Ik meen dat er flinke en niet te verhelpen storing is tussen bluetooth en wifi 2.4GHz. Bluetooth uitzetten bij lage snelheid helpt altijd wel. Ik snap dat dat videobellen onmogelijk zou maken.
TVL schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:22:
Heb er ook met regelmaat last van als Bluetooth aan staat. Dit komt doordat Wifi en Bluethooth gebruik maken van dezeflde antenne of frequentie (2,4 Ghz). Dit geldt voor meerdere toestellen (merken)
http://c.mi.com/thread-2665318-1-0.html?mobile=no
Ik heb mijn Bluetooth meestal uit staan en zet deze aan als ik het nodig heb.
Op zich interessant.
Maar ik heb nu bluetooth bij mij uitgezet via de quick settings van de notifcation bar, en heb toch alweer gezien dat Wifi in 10 minuten 2x kort verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Dutch.io schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:54:
SanderBos schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:14:
[...]
Doet jou Wifi access point zowel 2.4GHz als 5GHz op dezelfde SSID? Die van mij namelijk wel, en ik vermoed zelf dat dat deel van het probleem is (maar ik wil niet 5GHz uitzetten voor een telefoon die ik niet vaak meer gebruik).
Elk wifi issue is weer anders, maar ik heb nu wel een bevestiging van mijn verhaal hierboven, dat het voor mij in de combinatie Mi A2 Lite+FRITZ 7581 toch leek te liggen aan 2.4Ghz+5GHz op dezelfde SSID.

Ik wilde vandaag wat spelen met webcam emulatie op telefoons, en had er weer last van dat de wifi continu wegviel. Daarna mijn router alleen op 2.4GHz gezet, geen problemen meer. Vervolgens als testje router op alleen 5GHz, en nog steeds geen problemen.

Maar het is nog leuker, nu heb ik de router weer op 2.4GHz+5GHz gezet, en de Wifi verbinding daarna op de Mi A2 Lite opnieuw aangemaakt, en ik heb nog steeds geen problemen! Ik zie ook aan het Wifi icoon dat hij nu regelmatig succesvol switcht tussen 2.4GHz en 5GHz (het wifi icoon heeft een 4tje erin verwerkt als hij op 2.4GHz is geconnect).

Vage theorie: Misschien (omdat ik dus het netwerk na al het gepruts heb laten vergeten) hoeft de telefoon alleen maar 1 keer succesvol op 5GHz te connecten en zijn dan de issues weg, maar lukt dat niet op een netwerk wat beiden aanbiedt.
Dus @Dutch.io als je controle hebt over je router zou ik eens kijken of je hem tijdelijk op alleen 5GHz kan zetten, om te kijken of je hetzelfde hebt als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bordelaise2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 15:17
Kan sinds de update naar Android 10 geen ringtones meer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch.io
Bedankt voor de tip! Ik heb van alles geprobeerd. Resetten van netwerkinstellingen. Router opnieuw opstarten.. enzovoort. Daarboven komt nog dat de device na de update vrij traag is met switchen tussen apps. Apps worden steeds opnieuw ingeladen.
Ik heb gevoel dat Xiaomi de A-series weinig tot geen prioriteit geeft.
Voor mij (voorlopig) geen Xiaomi meer.
Ik heb inmiddels een andere device aangeschaft, een refurbished s10e. Een flinke upgrade _/-\o_
De vele softwarebugs waarmee dit toestel kampt waren de aanleiding hiervoor..
SanderBos schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:40:
[...]

[...]

Elk wifi issue is weer anders, maar ik heb nu wel een bevestiging van mijn verhaal hierboven, dat het voor mij in de combinatie Mi A2 Lite+FRITZ 7581 toch leek te liggen aan 2.4Ghz+5GHz op dezelfde SSID.

Ik wilde vandaag wat spelen met webcam emulatie op telefoons, en had er weer last van dat de wifi continu wegviel. Daarna mijn router alleen op 2.4GHz gezet, geen problemen meer. Vervolgens als testje router op alleen 5GHz, en nog steeds geen problemen.

Maar het is nog leuker, nu heb ik de router weer op 2.4GHz+5GHz gezet, en de Wifi verbinding daarna op de Mi A2 Lite opnieuw aangemaakt, en ik heb nog steeds geen problemen! Ik zie ook aan het Wifi icoon dat hij nu regelmatig succesvol switcht tussen 2.4GHz en 5GHz (het wifi icoon heeft een 4tje erin verwerkt als hij op 2.4GHz is geconnect).

Vage theorie: Misschien (omdat ik dus het netwerk na al het gepruts heb laten vergeten) hoeft de telefoon alleen maar 1 keer succesvol op 5GHz te connecten en zijn dan de issues weg, maar lukt dat niet op een netwerk wat beiden aanbiedt.
Dus @Dutch.io als je controle hebt over je router zou ik eens kijken of je hem tijdelijk op alleen 5GHz kan zetten, om te kijken of je hetzelfde hebt als ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch.io op 09-07-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Dutch.io schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:04:
Ik heb gevoel dat Xiaomi de A-series weinig tot geen prioriteit geeft.
Yep
Dutch.io schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:04:
Ik heb inmiddels een andere device aangeschaft, een refurbished s10e. Een flinke upgrade _/-\o_
Maar een paar comments hierboven had je nog een iPhone 8?

(Zelf heb ik een OnePlus 6, die ik al een half jaar kocht na de Mi A2 Lite. Maar alleen vanwege de camera, ik vind verder het nog steeds een leuk toestel, maar dat is makkelijk gezegd als het niet je daily driver is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch.io
SanderBos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:51:
[...]

Yep

[...]

Maar een paar comments hierboven had je nog een iPhone 8?

(Zelf heb ik een OnePlus 6, die ik al een half jaar kocht na de Mi A2 Lite. Maar alleen vanwege de camera, ik vind verder het nog steeds een leuk toestel, maar dat is makkelijk gezegd als het niet je daily driver is)
Haha, sorry voor de verwarring 8)7 . de iPhone is uitsluitend voor werk, de s10e voor privé. Maar heb op de iPhone wel Speedtest op kunnen installeren. Overstappen naar het Apple Ecosysteem zal ik niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
De telefoon wordt precies met de dag onbruikbaarder. Ook mijn vriendin en beide ouders (hebben ook allemaal een A2 lite) klagen over traagheid en vastlopen. Is dit nu echt waarmee we het moeten gaan doen?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
Tricolores schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:59:
De telefoon wordt precies met de dag onbruikbaarder. Ook mijn vriendin en beide ouders (hebben ook allemaal een A2 lite) klagen over traagheid en vastlopen. Is dit nu echt waarmee we het moeten gaan doen?
Ik heb er hier 2 in huis, allebei voorzien van de eerste (teruggetrokken) update, werken zonder noemenswaardige problemen...

Vastlopen van chrome staat hierboven al vaker vermeld, laat dat nou applicatie zijn die ik niet gebruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Deakers schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:54:
[...]

Ik heb er hier 2 in huis, allebei voorzien van de eerste (teruggetrokken) update, werken zonder noemenswaardige problemen...

Vastlopen van chrome staat hierboven al vaker vermeld, laat dat nou applicatie zijn die ik niet gebruik O-)
Maar je hebt dus ook geen beveiligingsupdates ontvangen sinds die beruchte Android 10 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4f2Z9vjXGzfTwFQBhtCxI-6JLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eETD4PCqycGzxvPLI5JsYFyR.png?f=fotoalbum_large

Krijg steeds deze melding, TED crasht als ik stream naar Chromecast met A2 lite, andere apps niet. Het is mij een raadsel. Heb de feedback gestuurd.

Ik vraag me dus af is dit aan dit toestel ligt.
Als iemand met een Chromecast en dit toestel het even kan proberen zou wel interessant zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Soldaatje op 24-07-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
SD5k schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:55:
[...]

Maar je hebt dus ook geen beveiligingsupdates ontvangen sinds die beruchte Android 10 update?
Geldt dit ook voor jou, je zegt ook? Zie eventueel
SanderBos in "[Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie"
Nu al door minstens 3 mensen in dit forum succesvol uitgevoerd... (maar gebruik met eigen risico)
Soldaatje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:22:

Krijg steeds deze melding, TED crasht als ik stream naar Chromecast met A2 lite, andere apps niet. Het is mij een raadsel. Heb de feedback gestuurd.

Ik vraag me dus af is dit aan dit toestel ligt.
Als iemand met een Chromecast en dit toestel het even kan proberen zou wel interessant zijn.
Ik heb het geprobeerd, en mij ook continu dezelfde crashes (Android 10, juni update).

Maar:
  • Op mijn OnePlus 6 crasht het op precies dezelfde manier, en net zo vaak (als Chromecast actief is ongeveer 10 seconden na starten app). Dus het is niet een Mi A2 Lite specifiek probleem, misschien een Android 10 probleem?
  • Het klinkt gek maar de vele crashes maakte het voor mij niet onmogelijk de app te gebruiken. Want de crashes beginnen bij mij pas als er een video succesvol is gestart, en de video loopt na crash gewoon door. Plus de app start heel snel op, en de tijd tot crash geeft mij genoeg tijd om naar een ander deel van de video te scrubben mocht dat nodig zijn. En voor pauzeren kun je de notificatie balk gebruiken. Start bij jou de video helemaal niet? (bij mij werkt zowel als ik eerst de video start en dan cast, als eerst cast en dan de video start)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
SanderBos schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Geldt dit ook voor jou, je zegt ook? Zie eventueel
SanderBos in "[Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie"
Nu al door minstens 3 mensen in dit forum succesvol uitgevoerd... (maar gebruik met eigen risico)

[...]

Ik heb het geprobeerd, en mij ook continu dezelfde crashes (Android 10, juni update).

Maar:
  • Op mijn OnePlus 6 crasht het op precies dezelfde manier, en net zo vaak (als Chromecast actief is ongeveer 10 seconden na starten app). Dus het is niet een Mi A2 Lite specifiek probleem, misschien een Android 10 probleem?
  • Het klinkt gek maar de vele crashes maakte het voor mij niet onmogelijk de app te gebruiken. Want de crashes beginnen bij mij pas als er een video succesvol is gestart, en de video loopt na crash gewoon door. Plus de app start heel snel op, en de tijd tot crash geeft mij genoeg tijd om naar een ander deel van de video te scrubben mocht dat nodig zijn. En voor pauzeren kun je de notificatie balk gebruiken. Start bij jou de video helemaal niet? (bij mij werkt zowel als ik eerst de video start en dan cast, als eerst cast en dan de video start)
Ja, klopt precies wat jij zegt.
Ik had verder niks gevonden van een bug met die App op Google dus ik dacht misschien iets van die telefoon maar kan inderdaad door de nieuwe Android komen.
Bedankt voor testen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
SD5k schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:55:
[...]
idd.

Ik ga de beschreven handmatige update binnenkort uitvoeren. Zal daarbij de security updates in eerste instantie niet installeren. (zo dat ik chromecast kan testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Heb mijn telefoon teruggezet naar miui 10 android 9 met mi flashtool, dit ging best goed.
Het werkt toch nu weer een stuk sneller en geen Chrome problemen en Bluetooth aac codec werkt automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb de juli update geïnstalleerd. Vooralsnog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Hier ook, ben benieuwd of de probleempjes met de Chrome browser nu zijn opgelost.

edit 13-08: met Chrome nog geen vastlopers gehad, bied perspectief!

[ Voor 30% gewijzigd door Sa.Tan op 13-08-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
TVL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 01:37:
Heb de juli update geïnstalleerd. Vooralsnog prima.
Heb hem ook geïnstalleerd, hopelijk zijn de problemen met bluetooth en bellen nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-08 08:39
Hier ook de juli update geïnstalleerd. Alles werkt goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selektah
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-07 00:13
Sevilla 67 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:46:
Hier ook de juli update geïnstalleerd. Alles werkt goed volgens mij.
Bij mij werkt ie ook prima. Gaat ook wel sneller heb ik het idee.
Zit er echter toch over na te denken om een custom rom te installeren. Kan veel tijd en soms frustratie gaan kosten maar heb het gevoel dat ik dan meer uit de telefoon ga halen.

Wat zeggen jullie? En hebben jullie ervaring met custom rom op de A2 Lite? Ik neig naar deze ROM:
https://www.aospextended.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Ze zijn snel deze maand. De augustus update staat erop. Geïnstalleerd en werkt prima volgens mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4M4IQ9Ow1Pdu_mI3sIMKHFr6c0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynJIdGsZFXLKWFotZMNRE9mB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:12
Deakers schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:51:
[...]

idd.

Ik ga de beschreven handmatige update binnenkort uitvoeren. Zal daarbij de security updates in eerste instantie niet installeren. (zo dat ik chromecast kan testen)
Net aangedurfd en was simpel en snel gedaan. Had een snelle SD-kaart en binnen vijf minuten klaar. Nu updaten naar augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Augustus update ook geïnstalleerd. Was erg klein, maar 13 MB. Voelt ok aan.
Hier lees ik wat positieve reacties.
https://forum.xda-develop...d-performance-to-t4149787

[ Voor 47% gewijzigd door TVL op 22-08-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterChe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 18:06
Net als (mijn vermoeden) best veel andere A2 Lite gebruikers, ben ik ook op de eerste Android 10 update blijven steken. Deze werkte niet vlekkeloos, maar echte problemen had ik ook niet. Behalve de onmogelijkheid om nieuwe security patches te installeren.

De handmatige uitrol zoals SanderBos aangaf werkte bij mij top (@SanderBos _/-\o_ ). En idd, daarna de augustus update doorgevoerd. Het geheel voelt weer aan als een volwassen, 'normale' telefoon.

Hier in huis hebben we diverse Xiaomi producten...Diverse telefoons versleten, de bekende stofzuiger, een mibox 3 (2016, en update naar android 9 komt er aan). De manier waarop er support wordt geleverd op de telefoons begint langzamerhand wel wat te schuren: Ze is erg gericht op self-suppport door de community. En daarbij onstaat (in ieder geval voor mij 8)7) best een puzzel in de beoordeling wat goed en veilig is in het woud van modellen en roms.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
PeterChe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

De manier waarop er support wordt geleverd op de telefoons begint langzamerhand wel wat te schuren: Ze is erg gericht op self-suppport door de community. En daarbij onstaat (in ieder geval voor mij 8)7) best een puzzel in de beoordeling wat goed en veilig is in het woud van modellen en roms.....
Maar zie je dat als een bezwaar van alle Xiaomi telefoons, of alleen van de (nu waarschijnlijk overleden) Android One lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 18:06
SanderBos schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Maar zie je dat als een bezwaar van alle Xiaomi telefoons, of alleen van de (nu waarschijnlijk overleden) Android One lijn?
Ik zie het iig als een minpunt voor de One-lijn. Vanuit de ervaringen met eerdere toestellen (zoals notes of bv Mi4) wordt het naar mijn gevoel er zeker niet beter op.

Het is natuurlijk heel subjectief: Er is echt een grote, goede community die enorm veel bijdraagt. Maar die is ook enorm gefragmenteerd, en er wordt wel heel erg zwaar op geleund. Zonder dat Xiaomi zelf aangeeft (verwijst) naar de oplossingen... Laat staan een uitspraak doet over de validiteit (en veiligheid!) van de oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVL

TVL

PeterChe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Ik zie het iig als een minpunt voor de One-lijn. Vanuit de ervaringen met eerdere toestellen (zoals notes of bv Mi4) wordt het naar mijn gevoel er zeker niet beter op.
Xiaomi heeft zich denk ik verkeken op de Android One toestellen. Met elke grote update was er wel een (groot) probleem. Problemen zijn zelfs nog steeds niet helemaal opgelost (helaas). Volgens mij vonden ze MIUI belangrijker. Dit is volgens mij ook waarom ze niet meer met het Android One programma doorgaan. Het Android One programma heeft hun reputatie geen goed gedaan. Ik zou ook geen Android One van Xiaomi meer kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 23-08-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:52
niemand geen last van slechtere batterijduur sinds die laatste update?

en ik gebruik dualspace voor 2 de whatsapp op telefoon, (dualsim) maar die werkt niet meer, nog meer mensen last van of alternatief?

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
vdbeke schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:09:
niemand geen last van slechtere batterijduur sinds die laatste update?

en ik gebruik dualspace voor 2 de whatsapp op telefoon, (dualsim) maar die werkt niet meer, nog meer mensen last van of alternatief?
Mijn batterij lijkt ook snel op te gaan, maar ben er gister achter gekomen, dat telefoon maar blijft zoeken en verbinden met een draadloze router: Hij is verbonden, maar om de 5 a 10 seconden gaat wifi weer zoeken om vervolgens weer te verbinden met dezelfde router. Ik kwam erachter doordat ik door mijn bundel heen zat, waar dat normaal nooit een probleem is. Na opnieuw opstarten lijkt het probleem verholpen voor 1 dag. Moest hem vanochtend weer opnieuw opstarten. Misschien dat dit met elkaar te maken heeft.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Fikkie007 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Mijn batterij lijkt ook snel op te gaan, maar ben er gister achter gekomen, dat telefoon maar blijft zoeken en verbinden met een draadloze router: Hij is verbonden, maar om de 5 a 10 seconden gaat wifi weer zoeken om vervolgens weer te verbinden met dezelfde router. Ik kwam erachter doordat ik door mijn bundel heen zat, waar dat normaal nooit een probleem is. Na opnieuw opstarten lijkt het probleem verholpen voor 1 dag. Moest hem vanochtend weer opnieuw opstarten. Misschien dat dit met elkaar te maken heeft.

Meer mensen dit probleem?
Ik heb dat probleem min of meer gehad. Niet dat ik echt merkte dat het de accuduur beinvloedde, en ook niet elke 5-10 seconden, maar wel elke paar minuten een nieuwe connectie.

Bij mij had het te maken met dat de router 2.4GHz en 5GHz deed, en er daarom iets niet goed ging. Doet jou router ook 2.4GHz+5GHz. Kun je de router eens op alleen 2.4GHz configureren, en kijken of het probleem dan weg is?

Bij mij is het probleem trouwens nu weg, volgens mij via het volgende recept:
  • Router tijdelijk op alleen 2.4GHz
  • Op telefoon Wifi netwerk vergeten en weer toevoegen
  • Dag later 5GHz weer aangezet op router
Nu heb ik nul Wifi drops meer, en de telefoon switcht ook tussen 2.4GHz en 5GHz zonder problemen.

---------------

Een hele andere route die je kan proberen is Instellingen|Systeem|Opties voor resetten|Wifi mobiel en bluetooth resetten. Dat heb ik nooit op mijn Mi A2 Lite gedaan maar wel met succes op mijn OnePlus 6 die ook Wifi vaak reconnecte. Maar let op, dat reset echt alle Wifi en bluetooth, moet je alle eerder verbonden apparaten opnieuw koppelen er wordt niks onthouden.

• vdbeke
maar heb ook een ander probleem, batterij wil niet volledig opladen. of dat denkt die toch. want is 100% als ik die smorgens van de lader haal.

batterij callibratie? of zou toch iets anders zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW2FGEpuweUFQuyg9pJ1DxkYP5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SP5LA8lvW8OekBm2SfpWrXju.png?f=fotoalbum_large

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
SanderBos schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb dat probleem min of meer gehad. Niet dat ik echt merkte dat het de accuduur beinvloedde, en ook niet elke 5-10 seconden, maar wel elke paar minuten een nieuwe connectie.

Bij mij had het te maken met dat de router 2.4GHz en 5GHz deed, en er daarom iets niet goed ging. Doet jou router ook 2.4GHz+5GHz. Kun je de router eens op alleen 2.4GHz configureren, en kijken of het probleem dan weg is?

Bij mij is het probleem trouwens nu weg, volgens mij via het volgende recept:
  • Router tijdelijk op alleen 2.4GHz
  • Op telefoon Wifi netwerk vergeten en weer toevoegen
  • Dag later 5GHz weer aangezet op router
Nu heb ik nul Wifi drops meer, en de telefoon switcht ook tussen 2.4GHz en 5GHz zonder problemen.

---------------

Een hele andere route die je kan proberen is Instellingen|Systeem|Opties voor resetten|Wifi mobiel en bluetooth resetten. Dat heb ik nooit op mijn Mi A2 Lite gedaan maar wel met succes op mijn OnePlus 6 die ook Wifi vaak reconnecte. Maar let op, dat reset echt alle Wifi en bluetooth, moet je alle eerder verbonden apparaten opnieuw koppelen er wordt niks onthouden.
Heb de laatste optie 2 dagen geleden als eerst gedaan (makkelijkst) en het ziet eruit dat die het nu weer goed doet en dat het geholpen heeft! _/-\o_

• Sevilla 67
September update geïnstalleerd en zo te zien werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

September update ook geïnstalleerd. WiFi lijkt hij beter te doen. Heb wel nog altijd een probleem met mijn Bluetooth oordopjes, geeft om de zoveel tijd een tik te horen. Op andere toestellen werken de oortjes wel goed.

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb last van (veel) stof onder de cameralens. Iemand een idee hoe ik deze makkelijk kan verwijderen? Stofzuiger erop heeft niet geholpen helaas

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen opvallend slecht bereik thuis (Youfone, KPN netwerk). Vroeger met andere providers ook veel last van gehad maar sinds de overschakeling naar het KPN netwerk was dit altijd prima. Ik heb het idee dat dit met de laatste september update te maken kan hebben.

Zijn er meer mensen met een slecht(er) bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
vdbeke schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:57:
maar heb ook een ander probleem, batterij wil niet volledig opladen. of dat denkt die toch. want is 100% als ik die smorgens van de lader haal.

batterij callibratie? of zou toch iets anders zijn.

[Afbeelding]
bleek te liggen aan een oplaadkabel zonder datalijnen, kameraad zelfde probleem door andere oplaadkabel te gebruiken dan anders.

nu gaat ie weer goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Hoe is jullie ervaring met snel wisselen tussen applicaties? Het is hier gewoon drama, even naar whatsapp en weer terug, dan wordt de browser herstart. Ook tussen andere applicaties heb ik er veel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Dat was het dan. ;w Mijn A2 Lite mag met pensioen, een OP Nord zal 'm gaan opvolgen. Een ruime 2 jaar heb ik 'm vrij intensief gebruikt. En dat zonder problemen!

Accuduur is nog erg goed te noemen
Geen uitval/defecte componenten, alles werkt nog

Echter het toestel begint echt traag te worden en rondom het gehele display begint het scherm oid los te laten? Geen idee wat het is. Het zit in iedergeval onder het glas.

Al met al kijk ik er echt positief op terug. Dit toestel was destijds 130/140? euro. Nooit mankementen of problemen mee gehad. Voor mij was het echt een uitermate goed toestel en positieve ervaring.

Hulde aan deze Mi A2 Lite _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/859olgocJZc4uAMSpl0NYYFBFFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CMj23YzgDezUh1zqH9eIYLRk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjschutte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-08 19:24
DoeEensGek schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:23:
Hoe is jullie ervaring met snel wisselen tussen applicaties? Het is hier gewoon drama, even naar whatsapp en weer terug, dan wordt de browser herstart. Ook tussen andere applicaties heb ik er veel last van.
Ja, hier hetzelfde. Vaak als toestel meer dan 3 dagen aan staat. Na een dag of 6 veel haperingen en zijn animaties niet meer soepel. Dit alles sinds Android 10 update.
Na herstart gaat weer paar dagen goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• selektah
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-07 00:13
DoeEensGek schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:23:
Ja, daar heb ik ook last van. Lijkt soms wel of bijna apps opnieuw opgestart worden met dezelfde settings i.p.v. dat het nog in het geheugen staat. Wel een beetje raar met 3 of 4 GB RAM. Neig steeds om een custom rom erop te zetten maar de extra tijd die er in gaat zitten en evt. kans op bricken schrikt mij af. Ik kijk uit naar de datum dat ik weer kan verlengen en of wat geld extra heb om een alternatief te kopen. Het is geen slechte telefoon, maar een feest is het nou ook weer niet.

Laatste tijd heb ik ook last van een slechte GPS bij het navigeren.

[ Voor 85% gewijzigd door selektah op 10-10-2020 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

selektah schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 04:52:
[...]

Ja, daar heb ik ook last van. Lijkt soms wel of bijna apps opnieuw opgestart worden met dezelfde settings i.p.v. dat het nog in het geheugen staat. Wel een beetje raar met 3 of 4 GB RAM. Neig steeds om een custom rom erop te zetten maar de extra tijd die er in gaat zitten en evt. kans op bricken schrikt mij af. Ik kijk uit naar de datum dat ik weer kan verlengen en of wat geld extra heb om een alternatief te kopen. Het is geen slechte telefoon, maar een feest is het nou ook weer niet.

Laatste tijd heb ik ook last van een slechte GPS bij het navigeren.
Rooten en een app genaamd 'L Speed' is voldoende om de ram problemen op te lossen. Ik heb de ram manager in L Speed op 'multitasking' gezet en heb sindsdien (al wekenlang) geen issues meer met apps die gelijk sluiten. Ik heb met Magisk geroot. Is zo gedaan en heeft als voordeel dat je de officiële OTA-updates nog gewoon kunt installeren.

@Bas. Ik heb ook die witte randjes onder mijn scherm. Lijkt me tot nu toe slechts iets cosmetisch te zijn?

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
Dikke 11MB aan oktober updates 💪 Lijkt goed te werken, merk geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Hier ook de oktober update geïnstalleerd. Nog geen problemen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

jaapgvk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:56:
[...]

Rooten en een app genaamd 'L Speed' is voldoende om de ram problemen op te lossen. Ik heb de ram manager in L Speed op 'multitasking' gezet en heb sindsdien (al wekenlang) geen issues meer met apps die gelijk sluiten. Ik heb met Magisk geroot. Is zo gedaan en heeft als voordeel dat je de officiële OTA-updates nog gewoon kunt installeren.

@Bas. Ik heb ook die witte randjes onder mijn scherm. Lijkt me tot nu toe slechts iets cosmetisch te zijn?
Hmm, ik heb sinds 2-3 maanden ook van die witte streepjes aan de randen onder het scherm. Lijkt toch enigzins structureel te zijn. Het heeft bij mij trouwens verder ook tot nu toe geen enkel effect op het functioneren van de telefoon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
ossy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Hmm, ik heb sinds 2-3 maanden ook van die witte streepjes aan de randen onder het scherm. Lijkt toch enigzins structureel te zijn. Het heeft bij mij trouwens verder ook tot nu toe geen enkel effect op het functioneren van de telefoon.
Jep hier ook verder geen problemen met functioneren van de telefoon. Wel apart die randen.

[ Voor 88% gewijzigd door Bas. op 26-10-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
jaapgvk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:56:
[...]

Heb nu hetzelfde gedaan. Eens zien of dit de telefoon verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Nou het is een grote verademing! De l speed oplossing van hierboven. Heb ook de app call recorder weer kunnen gebruiken door hem via magisk te installeren.

@jaapgvk Nog meer "l speed" instellingen die intressant zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

DoeEensGek schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:50:
Nou het is een grote verademing! De l speed oplossing van hierboven. Heb ook de app call recorder weer kunnen gebruiken door hem via magisk te installeren.

@jaapgvk Nog meer "l speed" instellingen die intressant zijn?
Fijn om te horen dat het bij jou ook naar behoren werkt :) Het enige wat ik in L Speed heb gedaan, is de RAM manger op 'multitasking' zetten. Voor de rest heb ik alles standaard gelaten. Ik wilde dat mijn telefoon weer fatsoenlijk zou functioneren, en dat doet ie nu.

Ik blijf het wel bizar vinden dat Xiaomi een telefoon zo kan mutileren en het er vervolgens bij laat, en dat je dan als consument de boel zelf mag fixen.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Zijn hier mensen die net als ik al maanden lopen te klooien met een niet werkende digid-app? Ik word er helemaal gek van. Kan niet in mijn overheid, geen ziektenkosten declareren, helemaal niks, omdat het inloggen via digid gewoon echt niet lukt. Is er iemand die een oplossing weet en dit voor mij zonder moeilijke termen zou kunnen uitleggen? Ik zit echt met de handen in mijn haar.

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39
Madeliefxxx schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:31:
Zijn hier mensen die net als ik al maanden lopen te klooien met een niet werkende digid-app? Ik word er helemaal gek van. Kan niet in mijn overheid, geen ziektenkosten declareren, helemaal niks, omdat het inloggen via digid gewoon echt niet lukt. Is er iemand die een oplossing weet en dit voor mij zonder moeilijke termen zou kunnen uitleggen? Ik zit echt met de handen in mijn haar.

Bedankt alvast.
Om je wat beter te kunnen helpen, zal je toch wat specifieker moeten zijn. Wat werkt er niet? Krijg je een foutmelding? Heb je app al opnieuw geïnstalleerd? Toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
rens-br schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:43:
[...]

Om je wat beter te kunnen helpen, zal je toch wat specifieker moeten zijn. Wat werkt er niet? Krijg je een foutmelding? Heb je app al opnieuw geïnstalleerd? Toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Hoi Rens

Bedankt voor je reactie. Je gelooft het niet en zelf geloof ik het ook nog niet maar ik wilde dus een precieze omschrijving gaan geven met wat er gebeurt kom ik zomaar ingelogd. HIJ DOET HET! Hoe dit nu weer kan na maanden proberen is me een raadsel want er is ook geen update geweest. Maar voor nu is het dus blijkbaar opgelost. *Schietmijmaarlek* 😳🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57

Tarin

Just plain weird.

Mijn A2 Lite doet af en toe een beetje raar (registreert soms aanraking boven in beeld waardoor het instellingen/notificatie-ding naar beneden komt, tot het scherm een keer uit- en weer aangezet wordt), en niet alle notificaties komen altijd door (vooral vervelend met Whatsappjes die niet op m'n Mi Band aankomen), maar niet genoeg om naar iets anders te kijken eigenlijk.
Heb ook geen tijd om hem te rooten, hoewel de berichtjes van @DoeEensGek en @jaapgvk hierboven eigenlijk wel erg interessant klinken...

@Madeliefxxx Bij ons heet dat 'Vorführeffekt', gebeurt constant ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@Tarin dat probleem met het notificatie balk heb ik soms ook. Geen idee hoe dat komt. Mi band problemen herken ik dan weer niet.

Rooten viel me achteraf alles mee. Had wel een methode gebruikt waarbij alles op mijn telefoon bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Tarin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:20:
Mijn A2 Lite doet af en toe een beetje raar (registreert soms aanraking boven in beeld waardoor het instellingen/notificatie-ding naar beneden komt, tot het scherm een keer uit- en weer aangezet wordt), en niet alle notificaties komen altijd door (vooral vervelend met Whatsappjes die niet op m'n Mi Band aankomen), maar niet genoeg om naar iets anders te kijken eigenlijk.
Heb ook geen tijd om hem te rooten, hoewel de berichtjes van @DoeEensGek en @jaapgvk hierboven eigenlijk wel erg interessant klinken...

@Madeliefxxx Bij ons heet dat 'Vorführeffekt', gebeurt constant ;).
Hier idd ook heel vaak notificatieproblemen. Idd bij whatsapp en facebook messenger waar ik geen meldingen van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 16:30

Daniel36

vernieuwde formule

Bekende problemen lees ik hier helaas.
De mijne heeft o.a. problemen met het wisselen tussen apps, vastlopen van Chrome en niet geluid/notificatie geven bij Whatsapp berichten.

DigiD Hapert soms ook.
Vandaag weer gehad dat ik verder wilde lezen in een eBook in de bibliotheek online app en gewoon een pagina voor mijn neus kreeg die ik eerder al had gelezen.

Ik overweeg al een tijdje de fabrieksinstellingen te resetten maar ik zie een beetje op tegen het opnieuw installeren van alle apps en info.

Oh, de combinatie van deze telefoon met een Amazon echo dot (Alexa) levert ook vage problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Hoi medetweakers

Ik ben in dubio, ga ik mijn a2 lite vervangen voor een nieuwe smartphone of nog niet? Ik ervaar soms wel wat probleempjes maar dat is (nog) geen grote ellende.

De enige reden waarom ik deze telefoon zou vervangen is de slechte camera. Van begin af aan vind ik de fotokwaliteit echt slecht. Alleen foto's van dichtbij, niets bewegend en in goed daglicht zijn goed. Van verder af, of enigszins bewegend zijn slecht en in het donker echt waardeloos. Ook videoopnames zijn niet goed. Daar baal ik van. Mijn oude Samsung s3 neo en s5 waren wat camera betreft echt vele malen beter.

Is er nog iets wat ik kan aanpassen of doen om te voorkomen dat ik alleen hiervoor een nieuw toestel moet aanschaffen?

Hebben jullie een betere optie in gedachte met het maximale budget van 250 euro?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Madeliefxxx schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:53:
Hoi medetweakers

Ik ben in dubio, ga ik mijn a2 lite vervangen voor een nieuwe smartphone of nog niet? Ik ervaar soms wel wat probleempjes maar dat is (nog) geen grote ellende.

De enige reden waarom ik deze telefoon zou vervangen is de slechte camera.

[...]
Is er nog iets wat ik kan aanpassen of doen om te voorkomen dat ik alleen hiervoor een nieuw toestel moet aanschaffen?

Hebben jullie een betere optie in gedachte met het maximale budget van 250 euro?
Er is een mogelijkheid om de Google Camera app te installeren op de Mi A2 Lite. Alleen:
  • Ik heb nog nooit voorbeelden gezien van hoe goed de foto's dan worden op de Mi A2 lite. Tientallen pagina's en youtube videos met installatie instructies, maar nul interessante voorbeelden.
  • En die installatie instructies zijn echt mega ingewikkeld. Want je moet namelijk eerst de 'Camera 2 API' activeren, en daarvoor moet je een custom ROM booten. Je hoeft niet eens een custom rom echt te installeren, alleen tijdelijk daarmee booten zoals ik het begrijp, maar ik begrijp het niet helemaal
Expres geen links want dan heb ik het weer gedaan. Ik wilde nu net eens de stoute schoenen aantrekken en het zelf uitproberen en dan rapporteren. Maar er is nu net een security update uit en daarvoor kan ik dan nog geen custom rom vinden, waarschijnlijk over 2 dagen wel. Blijkbaar is het enige lastige aspect van de installatie instructies dat als je iets niet goed doet er een factory reset van je telefoon plaatsvindt (dus dat al je data weg is, maar ook niet meer dan dat).

Anyway, voor mij is het hetzelfde, de telefoon is geweldig behalve de camera. Zelf heb ik hem daarom na een half jaar al vervangen (door een OnePlus 6, dus eigenlijk heel andere telefoon).

Het is nog helemaal niet zo makkelijk om een telefoon te vinden die de kwaliteiten van de Mi A2 Lite die ik zelf goed vind (stock of bijna stock android, niet al te groot, goede accuduur) te vinden. Maar ik weet niet wat jij naast camera belangrijk vindt.
Zelf zou ik nu een Pixel 3a of 4a kopen, en die hebben veel van de eigenschappen van de Mi A2 Lite die ik noem, met een geweldige camera, maar boven je budget.

Wat ik trouwens nog wel kan adviseren is een telefoon te nemen waarop je de Google Camera app op kan installeren. Tegenwoordig bijna alle telefoons, maar wel even checken. Want op de OnePlus 6 maakt dat echt een groot verschil, ik ben supertevreden over de foto's van die telefoon, maar wel met GCam gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Hoi Sander

Bedankt voor je reactie. Wat je allemaal beschrijft over dat installeren is voor mij echt totale abacadabra dus ook geen optie.🤪 Ik baal er ook van dat ik enkel voor de camera al van dit toestel af wil. Heb ook nooit de recensies begrepen over deze camera want ik vind 'm niet eens matig maar ronduit slecht.

Buiten een goede camera heb ik niet veel eisen. Opslag van 68 gb is in principe al genoeg. Meer mag. Lange accuduur en snel laden is wel echt een must. De a2 lite heb ik mede gekozen omdat deze nog een enigszins "klein" formaat heeft. Dit formaat vind ik al helemaal nergens meer en ik vind dit toestel al groot voor mijn mini handen.

De merken die je noemt zijn voor mij nieuw. Ik heb altijd samsung gehad en nu dus deze. Ik heb wel al meerdere xiaomi's in deze prijsklasse bekeken en er is genoeg keus. De reviews zijn prima maar ik vertrouw die camera's dus niet meer. Mijn eerste oude samsungs maken nu nog betere foto's dan dit toestel. Dus alleen daarom neig ik meer naar Samsung maar dan heb je dus weer minder telefoon voor meer geld. Lastig.🙄

Ik zal eens gaan zoeken naar de door jouw genoemde toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Madeliefxxx schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:36:
Hoi Sander

Ik baal er ook van dat ik enkel voor de camera al van dit toestel af wil. Heb ook nooit de recensies begrepen over deze camera want ik vind 'm niet eens matig maar ronduit slecht.
Dat ik recensies heb gelezen is al lang geleden, maar volgens mij had die camera nooit goede recensies hoor. De Mi A2 (dus niet lite) had veel betere camera's, dat was meteen al een punt.
(Die Mi A2 en Mi A2 lite zijn eigenlijk totaal verschillende telefoons, afgezien van de stock Android installatie)

Anders gezegd: Volgens mij als je nu nieuwe Xiaomi telefoons vindt met goede camera recensies kun je daar volgens mij wel op vertrouwen. Plus als het nieuwe telefoons zijn kun je er vast direct Google Camera op installeren (niet erg ingewikkeld is dat, een apk file installeren).
De merken die je noemt zijn voor mij nieuw.
Ik noem:
  • OnePlus, maar alle OnePlus modellen zijn erg groot, en trouwens ook duurder dan 250 euro dus daar hoef je niet naar te kijken
  • Pixel, dat zijn telefoons van Google zelf, tot 1.5 jaar geleden waren dat de telefoons met de beste cameras van alle telefoons. De 3a en 4a zijn niet superduur maar wel duurder dan 250 euro.
Ik heb altijd samsung gehad en nu dus deze.
Ik heb ook een S3 Neo gehad, en die had inderdaad een prima camera. Ik zit niet meer in Samsung land dus ik weet dat hun dure toestellen geweldige cameras hebben, maar hoe dat zit bij hun goedkopere lijnen weet ik niet. Maar bijvoorbeeld de A51 (wel een heel groot toestel) heeft vast veel betere cameras dan wat je tot nu toe hebt gehad.

Wat ik trouwens in de vorige post nog niet had gezegd was dat ik vrij snel na aankoop in de camera instellingen (dus de instellingen binnen de camera app) van de Mi A2 Lite belichting instellingen op Frame gemiddelde had gezet en Verzadiging op hoog (en ik zie nu dat ik ook beeldscherpte op lager heb staan), en dat de foto's toen in ieder geval minder erg werden.
Edit: En HDR uit, dat is gewoon een functie bovenin de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Dankjewel! Ik heb de instellingen nu ook eens zo aangepast.

250 euro is echt mijn max, zoek rond de 200 euro. Op zich is daar best keus in voor hetgeen wat ik zoek alleen heel jammer dat er idd geen kleine toestellen bij zitten. Maar fijn te weten dat ik toch kan vertrouwen op een goede camera recensie van de xiao mi. Dat maakt het al iets gemakkelijker.

Wat is een apk file? 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Normaal installeer je apps via de Google Play Store.

Maar je apps ook als apk bestanden downloaden en dan direct installeren. Dat is nuttig voor apps die vanwege uiteenlopende redenen niet in de Google app store mogen staan. De Google Camera app is daar een voorbeeld van, officieel draait die app namelijk alleen op Google Pixel telefoons.

Zo'n apk file kun je downloaden als bestand op je telefoon, en als je dan in een bestands beheer app erop tapt wordt je meestal vanzelf door de stappen heen geleid om de installatie toe te staan. Dus dat is niet ingewikkeld, en op de meeste telefoons is het dus heel eenvoudig om die camera app buiten de store om te installeren (letterlijk 1 minuut werk als je eenmaal een juiste link hebt).

Maar helaas niet op de Mi A2 Lite, voordat die camera app apk werkt moet je eerst een instelling (de 'Camera 2 API') op de telefoon activeren, en dat is een best complex proces (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Oke dankjewel. Als het zover is weet ik je uitleg hier te vinden.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:39
@Madeliefxxx mocht je nog verder aankoopadvies willen, is een ervaringen topic niet de juiste plek. Ik zou je dan willen vragen om een nieuw topic aan te maken in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
rens-br schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:41:
[mbr]@Madeliefxxx mocht je nog verder aankoopadvies willen, is een ervaringen topic niet de juiste plek. Ik zou je dan willen vragen om een nieuw topic aan te maken in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons.[/]
Ojee sorry! Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:54
Hallo,

Vanavond update gehad

Installatie ging prefect

Heb de indruk dat dit de laatste beveligings update is die we krijgen.

Waarom?

Viel mij op dat hij alleen aangeeft dat hij up tondate is.

Normaal gesproken lees je welke beveiligings update je hebt gehad zoals bv 1 juni 2021.

Dit staat er niet meer bij.

Volgens mij is de drie jaar nu ook zoon beetje op dus het zal wel ongeveer kunnen kloppen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
mensen ervaring met bolle achterkant? en slechte accuduur (geen 12h halen zonder al te gekke dingen te doen), mogelijk om deze te vervangen? ervaring met goede aanbieder van deftige batterij.

wel dualsim (BE,NL), mi band gebruikt voor ontgrendeling telefoon. verder geen gekke fratsen

en ik krijg vaak berichten op mij mi band/ telefoon binnen van whatsapp van "u hebt mogelijk nieuwe berichten". iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
vdbeke schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:15:
mensen ervaring met bolle achterkant? en slechte accuduur (geen 12h halen zonder al te gekke dingen te doen), mogelijk om deze te vervangen? ervaring met goede aanbieder van deftige batterij.

wel dualsim (BE,NL), mi band gebruikt voor ontgrendeling telefoon. verder geen gekke fratsen

en ik krijg vaak berichten op mij mi band/ telefoon binnen van whatsapp van "u hebt mogelijk nieuwe berichten". iemand ervaring mee?
Bij eerdere telefoon wel eens bolle achterkant gehad, toen was het een geplofte batterij. Dat zou dan meteen je slechte accurduur verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
vdbeke schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:15:

Ik heb de accu vervangen, niet heel moeilijk, telefoon open maken, drie mini schroefjes over de connector loshalen, klaar. Werkt een stuk beter nu. Let op de connector voor de vingerafdruk scanner, voorzichtig openen en los halen.

https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Met de tools erbij.
Die van de a2 is een andere batterij, je hebt nodig BN47.

[ Voor 9% gewijzigd door Soldaatje op 29-07-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
ik heb ook een mi2S gehad en die vervangende batterijen waren meestal slechter dan hetgeen erin zat. dus heb nog weinig vertrouwen hierin. die was gelukkig niet bol en had toch zeker 3 jaar dienst gedaan, maar degradatie was toch merkbaar.
dus ik heb even "lokaal" gekeken en voor 4 euro meer als op ali kan je niet kloten. ik kan terug 2 a 3 dagen doen op een volledige acculading. hopelijk degradeert deze niet zo snel als de originele.

wat me ook opviel bij het vervangen is dat de achterkant van plastic lijkt, klopt dit?

bedankt voor de info.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, Winkels, prijzen: [Xiaomi Mi A2 Lite] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, Laders, protectors, e.d.: [Xiaomi Mi A2 Lite] Accessoires
- Mi A2: [Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie