Bedankt voor deze discussie, ik ben een Mi A2 Lite gebruiker, maar dat is ook Widevine L3 en ik vind dit dus ook interessant.
Ik dacht totdat ik dit allemaal las inderdaad ook als je Netflix zou casten vanaf de telefoon het lagere kwaliteit zou geven dus vind fijn het te horen dat de Chromecast het dan zelf ophaalt in HD (ik kan het zelf niet uittesten op mijn eigen Android TV, want die is dan de Chromecast en die switcht automatisch naar de Netflix TV app)
En ik heb nu net gelezen dat als je het eerst download naar je telefoon dat voor casten wordt genegeerd, dan wordt er blijkbaar toch gewoon gestreamed, dus dan heb je nog steeds HD.
En ik zit zelf in 'kamp remcode'

Als in ik heb net een tijdje naar frames uit 'Eternal Sunshine of a Spotless Mind' zitten kijken, en ik kan echt niet zien dat er details ontbreken (allemaal op het kleine schermpje).
Wat ik wel zelf kon uitproberen was de downloads. Eternal Sunshine of a Spotless Mind (ik had film met kortere titel moeten nemen) is 881 MB voor 1 uur 27 minuten als ik hem download op mijn Mi A2 Lite.
En op mijn iPad 2018,is dezelfde download 1,56 GB (op beide apparaten staat hoge kwaliteit downloads geselecteerd). Dus Tim Cook heeft blijkbaar wel betaald voor de juiste hardware licensering, en de lagere kwalitei,t als je het kan waarnemen, gaat ook op voor downloads.
(Ik waan me weer even terug in de begindagen van Android, toen iOS devices wel h 264 main profile support in hardware hadden en Android devices niet...).
Edit: Oh, en leuk, als je dan in de telefoon Netflix app de instelling op standaard kwaliteit downloads zet dan gaat de Eternal Spotless etc. download grootte van 880 MB naar 578 MB, dus misschien geen full HD maar de download wordt wel meer dan 50% groter bij 'hoge' kwaliteit...
[
Voor 8% gewijzigd door
SanderBos op 03-09-2018 00:06
]