Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Owner of DBIT Consultancy
Geen persoonlijke ervaring maar naar mijn idee zijn zulke apparaten doorgaans ideaal voor mensen die bezig willen blijven en fit willen blijven maar niet voor mensen die echt flink met krachttraining bezig zijn.DennusB schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:45:
Iemand hier ervaring met Egym (https://egym.com/int)? Ik gebruik dat nu sinds een week of 3 in onze nieuwe sportschool en vind het echt ideaal. Inchecken met je bandje, apparaat stelt zichzelf automatisch helemaal in op jouw instellingen en laat je zo op allemaal manieren trainen. Maar vraag me af of het echt effectief genoeg is, omdat het nog steeds isolatie training is
Isolatie oefeningen zijn niet erg maar wel als aanvullen. Juist de stabilisering die je bij veel losse gewicht training nodig hebt train je dus niet.
Zou vooral even kijken wat je ambitie is en of dit daar bij past of niet.
Als je een bankje plus attachments wilt kan het best zijn dat je de attachments al maanden in huis hebt voor je het bankje binnen krijgtVideopac schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:19:
Ik ben zelf gecharmeerd van het assortiment van fitness seller, maar ook daar de nodige voorraadproblemen.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 02-09-2022 13:42 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb ook exact die en dat is echt een meer dan prima ding voor thuis. Stevig en stabiel.Toekan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:58:
[...]
Ik heb deze van de Decathlon. Het is geen sportschool kwaliteit, maar voor een homegym is het bankje perfect. Ik lig/zit er aardig stabiel op en hij kan een hoop gewicht hebben.
https://www.fitshop.nl/marcy-halterbank-be1000-mf-be1000Tsurany schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:53:
@Ample Energy let wel heel goed op wat voor extensies aanwezig zijn en wat de kwaliteit er van is. Ik heb van Gorilla Sports een bankje en dat was echt wel een flinke miskoop. Halters die op de haltersteunen liggen vallen om bij de minste onbalans, de leg curl en leg extension zijn enorm beperkt qua maximaal gewicht en wiebelen aan alle kanten, de pulley die er bij zat was na een paar weken op.
Om welk bankje zou het gaan?
Ik had deze gezien. Vond het wel mooi dat die ook meteen een haltersteun heeft.
Maar ik heb bijvoorbeeld geen idee waar dat plateau voor is of waarom er 2 van die dingen aan de beenkant zitten. Heb nooit in een sportschool getraind of iets aan krachtoefeningen gedaan en moet dus nog even onderzoeken wat alles is
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Wat ik goed vind is dat het, doordat alles automatisch ingesteld wordt op de persoon, zeer laagdrempelig is en er veel minder fouten gemaakt worden met de instellingen en de houding. Het scherm zorgt er ook voor dat je let op de duur van de heengaande en de teruggaande beweging. Veel sporters voeren hun setjes vooral zo snel mogelijk met zoveel mogelijk gewicht uit. Dat is zeker niet altijd effectief.DennusB schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:45:
Iemand hier ervaring met Egym (https://egym.com/int)? Ik gebruik dat nu sinds een week of 3 in onze nieuwe sportschool en vind het echt ideaal. Inchecken met je bandje, apparaat stelt zichzelf automatisch helemaal in op jouw instellingen en laat je zo op allemaal manieren trainen. Maar vraag me af of het echt effectief genoeg is, omdat het nog steeds isolatie training is.
Dat alles geautomatiseerd is maakt wel dat sporters minder betrokken zijn bij het fitnessen. De laagdrempeligheid maakt dat mensen het langer volhouden, maar je ontwikkelt geen gevoel bij wat je nu eigenlijk doet. En het scherm en de elektronica is geïntegreerd in het apparaat: het nadeel is dat het mechanische deel waarschijnlijk veel langer meegaat dan de elektronica en het scherm. Kijk maar eens hoeveel Technogym selection apparaten er nog zijn waar al jarenlang zo'n schermpje bij staat te knipperen zonder dat er ooit nog een Technogym Key ingestopt wordt (laat staan dat dat systeem sowieso nog ondersteund wordt). De apparatuur is nog prima (al was de voorgaande Isotonic lijn nog beter), maar de elektronische toevoeging is onbruikbaar. Dat is natuurlijk vooral een nadeel voor de sportschool. Verder wordt ook bij egym van alles in een cloud opgeslagen, als ik het goed heb. Over de nadelen van de opslag van persoonlijke data bij commerciële partijen is al genoeg geschreven.
Idealiter zou er een open(source)standaard zijn waarop apparaten van verschillende merken werken. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Hier kan je snel problemen krijgen met brede halters en ongelijke belading. Er zit ook geen enkel mechanisme op om die halter vast te houden, dat is vragen om problemen. Bij een halterbank, of een powerrack, zitten de houders voor de halter doorgaans veel verder uit elkaar waardoor je de halter veel ongelijker kan beladen.Ample Energy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:32:
[...]
https://www.fitshop.nl/marcy-halterbank-be1000-mf-be1000
Ik had deze gezien. Vond het wel mooi dat die ook meteen een haltersteun heeft.
Maar ik heb bijvoorbeeld geen idee waar dat plateau voor is of waarom er 2 van die dingen aan de beenkant zitten. Heb nooit in een sportschool getraind of iets aan krachtoefeningen gedaan en moet dus nog even onderzoeken wat alles is
Daarnaast mis ik ook enige safety mechanismen voor de bench press, je kan de halter niet eerder neer leggen dan op het hoogste punt wat ook nog een extra minpunt is.
Het plateau is bedoeld om je armen op te steunen voor preacher curls en de stukken bij je benen zijn bedoeld voor leg curls en leg extensions. Let wel dat het maximale gewicht hier 45 kilo is, dat is voor leg extensions relatief weinig. Die grens heb je heel snel bereikt als je flink gaat trainen.
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop vrees ik, dit bankje ga je snel ontgroeien. Koop dan liever een goed, stevig bankje zonder alle extra opsmuk en ga dan voor dumbbell oefeningen zoals de dumbbell press. Bevalt dat goed kan je later een (half) rack kopen om verder mee te gaan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb ik ook gedaan, zelfs eentje via vakantieveiling gescoord voor 100 euro en die is gewoon eenvoudig en stevig.Tsurany schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:01:
[...]Goedkoop is in dit geval echt duurkoop vrees ik, dit bankje ga je snel ontgroeien. Koop dan liever een goed, stevig bankje zonder alle extra opsmuk en ga dan voor dumbbell oefeningen zoals de dumbbell press. Bevalt dat goed kan je later een (half) rack kopen om verder mee te gaan.
Incline dumbell press, skull crushen, dumbell fly's, concentrated curls, 1 arm rows enz. Lekker thuis bezig als ik niet naar de gym kan en vandaag toch maar vier schijven van 10kg besteld. Met de vijf, drie, twee en de halve kilo schijfjes zat ik ondertussen (bij sommige oefeningen) wel aan de max. van de stangen (niet qua gewicht want die gaan tot 100kg).
Nee helaas nietHackus schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:30:
[...]
Ik denk niet dat je korting krijgt omdat je mixt met melk😉
Creatine elke dag
Maar heb je whey nodig om je eiwitten aan te vullen, of neem je het gewoon maar ?
Ik denk zelf dat ik niet aan de eiwitten kom per dag, heb in het verleden wel is bijgehouden met myfitnesspal, en daar zat ik er vrijwel altijd ruim onder. Ik neem tenslote in de ochtend enkel havermout met 250ml melk. En tussen de middag 2,3 broodjes met wat erop. En in de avond wat mijn moeder dan kookt
When nothing goes right, go left
Bij een tekort aan eiwitten kun je ook goed caseïne nemen. is/was een actie bij MyPro 2e zak gratisItsCrewz schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:46:
[...]
Nee helaas niet![]()
Ik denk zelf dat ik niet aan de eiwitten kom per dag, heb in het verleden wel is bijgehouden met myfitnesspal, en daar zat ik er vrijwel altijd ruim onder. Ik neem tenslote in de ochtend enkel havermout met 250ml melk. En tussen de middag 2,3 broodjes met wat erop. En in de avond wat mijn moeder dan kookt
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bedoel je deze?Hackus schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:37:
[...]
Bij een tekort aan eiwitten kun je ook goed caseïne nemen. is/was een actie bij MyPro 2e zak gratis
Is evenduur als Whey Protein zo te zien. Zijn er verder voordelen van het nemen van caseine tegenover normale whey protein?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad de langzamere opname zoals al benoemd, maar toch vooral dat het (meestal) (flink) goedkoper isItsCrewz schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:17:
[...]
Bedoel je deze?
Is evenduur als Whey Protein zo te zien. Zijn er verder voordelen van het nemen van caseine tegenover normale whey protein?
Dan ben ik benieuwd welke caseïne jij hebt geprobeerd?Johan Bogle schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:54:
Zou kwark eten dan. Casseine poeder is ranzige klonterige zooi.
Caseïne is per definitie romiger dan wei, maar dat is wat anders dan "ranzige klonterige zooi".
BULK choco en vanille vind ik heerlijk, al maanden in gebruik met melk en altijd zonder klonten.
MyProtein, de "elite" die nu volgens mij uit assortiment is en de "slow": wat minder van smaak, maar nog steeds meer dan prima.
Beide verre van ranzige klonterige zooi, integendeel. Met melk kun je de verhoudingen zelf variëren van smooth tot milkshake.
Komen bovendien al maanden uit mijn (nog steeds work-in-progress
Informaticus of vakkundig Googler?
langzaam opneembaar, dus heb je er langer gebruik van. Whey met water wordt snel(ler) opgenomen.ItsCrewz schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:17:
[...]
Bedoel je deze?
Hydrolisaat
Isolaat
Concentraat
is die volgorde. Ga je mengen melk wordt het alsnog langzamer opgenomen, dan waar je het voor neemt.
Verder is eiwit uit voeding ook traag, en is er amper merkbaar verschil in caseïne of whey. Het gaat er om dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt.
* zie dat ze de prijs wat hebben verhoogd, zal wel door deze actie komen. Normaal is hun Cas een stuk goedkoper per zak van 5kg(dacht 89,- zonder korting)
Lol, weet niet wat je ermee doet, maar mengen met (mengbolletje) gaat prima zonder klonten. Neem al jaren Caseïne.Johan Bogle schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:54:
Zou kwark eten dan. Casseine poeder is ranzige klonterige zooi.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nu met de actie is 1 kg caseine 19,83 evenduur als whey protein. Misschien beter om te wachten tot caseine weer goedkoper is? Tijdelijk zonder extra proteine zitten is niet zo'n groot probleem lijkt me.Hackus schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:27:
[...]
langzaam opneembaar, dus heb je er langer gebruik van. Whey met water wordt snel(ler) opgenomen.
Hydrolisaat
Isolaat
Concentraat
is die volgorde. Ga je mengen melk wordt het alsnog langzamer opgenomen, dan waar je het voor neemt.
Verder is eiwit uit voeding ook traag, en is er amper merkbaar verschil in caseïne of whey. Het gaat er om dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt.
* zie dat ze de prijs wat hebben verhoogd, zal wel door deze actie komen. Normaal is hun Cas een stuk goedkoper per zak van 5kg(dacht 89,- zonder korting)
[...]
Lol, weet niet wat je ermee doet, maar mengen met (mengbolletje) gaat prima zonder klonten. Neem al jaren Caseïne.
[Afbeelding]
En wat is het voordeel ervan dat het langzamer opneemt? Stel je gaat 2 dagen achter elkaar sporten en je neemt die shake elke dag. Heeft het dan wel nut om caseine te nemen i.p.v. whey protein?
Voordelen en nadelen hebben ze in theorie allebei, of wij er als normale stervelingen iets van merken in de praktijk valt te betwijfelen, maar zolang (en nu ga ik weer in herhaling vallen) jij niet voldoende voeding binnenkrijgt, schiet je er weinig mee op. Dus hop, meer eten dan wat havermout, 2-3 bammetjes en wat avondeten en daarna pas zorgen maken over supplementen.ItsCrewz schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:06:
En wat is het voordeel ervan dat het langzamer opneemt? Stel je gaat 2 dagen achter elkaar sporten en je neemt die shake elke dag. Heeft het dan wel nut om caseine te nemen i.p.v. whey protein?
[ Voor 21% gewijzigd door FireFoz op 05-09-2022 22:35 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Is dit niet genoeg dan dat ik nu eet? Voorheen at ik maar enkel 2 boterhamen en deed ik i.p.v. 6 schepjes havermout 2,5. Hoeveel meer zou ik moeten eten? Mijn doel is om spieren op te bouwen, niet om af te vallen.TheTinusNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:46:
[...]
Voordelen en nadelen hebben ze in theorie allebei, of wij er als normale stervelingen iets van merken in de praktijk valt te betwijfelen, maar zolang (en nu ga ik weer in herhaling vallen) jij niet voldoende voeding binnenkrijgt, schiet je er weinig mee op. Dus hop, meer eten dan wat havermout, 2-3 bammetjes en wat avondeten en daarna pas zorgen maken over supplementen.
Ik train om de dag ongeveer, af en toe elke dag.
Een andere vraag die ik heb, ik wil met trainen focussen op spieropbouw, ook wel op kracht, maar vooral spieropbouw. Hoe kan ik daar het beste voor trainen? Doe ik 15-20 reps van gewichten, of 6-12 van wat zwaardere gewichten. Of juist iets van 30 reps van hele lichte gewichten. En hoeveel rest neem ik hier tussen en hoeveel sets?
Stap 1: lees het topic eens terug, dit soort vragen komt wekelijks aan bod.ItsCrewz schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:40:
[...]
Is dit niet genoeg dan dat ik nu eet? Voorheen at ik maar enkel 2 boterhamen en deed ik i.p.v. 6 schepjes havermout 2,5. Hoeveel meer zou ik moeten eten? Mijn doel is om spieren op te bouwen, niet om af te vallen.
Ik train om de dag ongeveer, af en toe elke dag.
Een andere vraag die ik heb, ik wil met trainen focussen op spieropbouw, ook wel op kracht, maar vooral spieropbouw. Hoe kan ik daar het beste voor trainen? Doe ik 15-20 reps van gewichten, of 6-12 van wat zwaardere gewichten. Of juist iets van 30 reps van hele lichte gewichten. En hoeveel rest neem ik hier tussen en hoeveel sets?
Stap 2:,maak een plan, voer dit een 1 maand uit en laat weten of je progressie ziet.
Bedankt voor het meedenken. Ik stel het op prijs.Tsurany schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:01:
[...]
Hier kan je snel problemen krijgen met brede halters en ongelijke belading. Er zit ook geen enkel mechanisme op om die halter vast te houden, dat is vragen om problemen. Bij een halterbank, of een powerrack, zitten de houders voor de halter doorgaans veel verder uit elkaar waardoor je de halter veel ongelijker kan beladen.
Daarnaast mis ik ook enige safety mechanismen voor de bench press, je kan de halter niet eerder neer leggen dan op het hoogste punt wat ook nog een extra minpunt is.
Het plateau is bedoeld om je armen op te steunen voor preacher curls en de stukken bij je benen zijn bedoeld voor leg curls en leg extensions. Let wel dat het maximale gewicht hier 45 kilo is, dat is voor leg extensions relatief weinig. Die grens heb je heel snel bereikt als je flink gaat trainen.
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop vrees ik, dit bankje ga je snel ontgroeien. Koop dan liever een goed, stevig bankje zonder alle extra opsmuk en ga dan voor dumbbell oefeningen zoals de dumbbell press. Bevalt dat goed kan je later een (half) rack kopen om verder mee te gaan.
Waarom zou je een halter eigenlijk ongelijk willen beladen?
Maar dan ga ik wel voor iets eenvoudigs inderdaad en hou ik het bij oefeningen met dumbbells en laat ik mijn benen even zitten. M'n benen kunnen toch al veel meer hebben dan m'n armen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dat gebeurt vanzelf als je gewichten aan de stang wilt hangen aangezien je niet beide kanten tegelijk van gewichten kan voorzien. Bij mijn bankje was 10 kilo verschil al te veel, met mijn huidige half rack kan het verschil veel groter zijn.Ample Energy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Ik stel het op prijs.
Waarom zou je een halter eigenlijk ongelijk willen beladen?
Maar dan ga ik wel voor iets eenvoudigs inderdaad en hou ik het bij oefeningen met dumbbells en laat ik mijn benen even zitten. M'n benen kunnen toch al veel meer hebben dan m'n armen.
Wat zou jullie advies zijn voor krachttraining en CrossFit?
Ben eind augustus ook nog naar Eindhoven geweest voor een mannendag met o.a. een workshop strongman. Het resultaat op 70,5kg
- Yoke: 180kg en 205kg 10m lopen
- Farmer walks 160kg fail grip
- Log press 50kg en 60kg
- Stone: 50kg, 65kg, 75kg, 100kg
Daarna nog wat MMA en nog 10 min in een ijsbad gezeten. Hield me goed staande tussen de jongere gasten. Was wel leuk, hehe.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Same here (ook de metcon). Ik vind de iets krappere fijner voor Crossfit. Meer gevoel met box jumps, double unders etc.Aghanim schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:09:
Ik heb Nike Metcon 8 gekocht. Nu heb ik 2 maten waarbij de ene past en goed aansluit. Mogelijk iets te krap ivm uitzetten voeten tijdens sporten. De andere maat is wat ruim, er past een duim achter mijn hak.
Wat zou jullie advies zijn voor krachttraining en CrossFit?
Waarom zou een je een zakje van 1kg willen kopen ?ItsCrewz schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:06:
[...]
Nu met de actie is 1 kg caseine 19,83 evenduur als whey protein. Misschien beter om te wachten tot caseine weer goedkoper is? Tijdelijk zonder extra proteine zitten is niet zo'n groot probleem lijkt me.
Koop wat op moment van kopen het goedkoopst is !
Benen laten zitten?!Ample Energy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:59:
[...]
(Walking/reverse) lunges, squats, bulgarian split squats, etc. allemaal prima te doen met dumbbells
Lol, wat een heerlijk stukje praktijkervaring vs. theorie...Tsurany schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:56:
[...]
Dat gebeurt vanzelf als je gewichten aan de stang wilt hangen aangezien je niet beide kanten tegelijk van gewichten kan voorzien. Bij mijn bankje was 10 kilo verschil al te veel, met mijn huidige half rack kan het verschil veel groter zijn.
Haha, thanks. Na m'n vakantie ga ik dumbbells bestellen en eens een leuk programma opstellenE2TK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:53:
[...]
Benen laten zitten?!
(Walking/reverse) lunges, squats, bulgarian split squats, etc. allemaal prima te doen met dumbbells
"Hackus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:37:
[...]
Waarom zou een je een zakje van 1kg willen kopen ?
Koop wat op moment van kopen het goedkoopst is !
Wat zou je aanraden om in te kopen?
Ik weet niet zo goed wat het goedkoopste is en het beste is om te halen.
Of Caseïne of WheyItsCrewz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:00:
[...]
"
Wat zou je aanraden om in te kopen?
Ik weet niet zo goed wat het goedkoopste is en het beste is om te halen.
Begrijp ik, maar aangezien je zei "Waarom zou je een zakje van 1 kg kopen". Bedoel je dan dat ik beter 2,5kg of 5kg kan halen? Dat is zeker goedkoper?
Kan deze ook door de shake heen? Of moet ik dan een andere hebben die al "gekookt" is of iets dergelijks.
Ja, neem aan dat je elke dag tenminste 1shake neemt zoals jij uitlegde.ItsCrewz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:52:
[...]
Begrijp ik, maar aangezien je zei "Waarom zou je een zakje van 1 kg kopen". Bedoel je dan dat ik beter 2,5kg of 5kg kan halen? Dat is zeker goedkoper?
1kg is zo op en grotere hoeveelheid is vaak goedkoper(per kg)
Veel meer. Echt veel meer.ItsCrewz schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:40:
Is dit niet genoeg dan dat ik nu eet? Voorheen at ik maar enkel 2 boterhamen en deed ik i.p.v. 6 schepjes havermout 2,5. Hoeveel meer zou ik moeten eten?
Je zei zelf al dat je met MyFitnessPal logde en dat je er "vrijwel altijd ruim onder" zat.
Bovendien: wat is 6 schepjes? Glad gestreken lepels? Bergen op de lepels?
Wat voor lepels eigenlijk? Hoe verhouden die lepels zich tot de lepels genoemd in de gebruiksaanwijzing van het product?
Gebruik je wel iedere keer dezelfde lepel?
Je begrijpt het hopelijk al: daar kun je niets mee. Je moet weten hoeveel gram koolhydraten, vet en eiwit het is.
Dat betekent: meten meten meten en dus in het begin wegen wegen wegen.
Zo leer je jezelf portiegroottes (her)kennen zodat je in de toekomst niet meer hoeft te wegen.
Daarom juistMijn doel is om spieren op te bouwen, niet om af te vallen.

Natuurlijk een grote zak, met ongeveer alles in de wereld geldt dat hoe meer je er van koopt, hoe lager de kiloprijs/stuksprijs.ItsCrewz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:52:
Voorbeeldje uit mijn eigen prijsvergelijker (de linkjes voor whey / caseïne doen het niet, moet ik ff updaten, dus even ander voorbeeld, maar die zijn vergelijkbaar):
Hydrobeef: zak 500 gram van BULK betaal je €0,82 per portie, bij een zak van 5000 gram is dat nog maar €0,56.
Soja: zak 500 gram is €0,58, zak 2500 is €0,46.
Maar begin bijvoorbeeld niet met een nieuwe smaak en een grote zak, je moet wel zeker weten dat je het lekker vindt als je zo'n grote hoeveelheid koopt.
Ik ontbijt iedere morgen met 50 gram havermout en nog wat zaden, gewoon zo uit het zakje in je shaker gooien. Daarbij gooi je 40gr whey of caseïne en aftoppen met half-volle melk (0,5 L ofzo). Even schudden en opdrinken maar. Qua kcal mag het nog wel wat meer als je echt wilt bulkenItsCrewz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:52:
[...]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik heb voorheen mijn havermout gewogen, ik pak elke keer dezelfde lepel. En dat komt neer op zo'n 75 - 80 gram havermout. Met dan 250 ml melk.TheTinusNL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:05:
[...]
Veel meer. Echt veel meer.
Je zei zelf al dat je met MyFitnessPal logde en dat je er "vrijwel altijd ruim onder" zat.
Bovendien: wat is 6 schepjes? Glad gestreken lepels? Bergen op de lepels?
Wat voor lepels eigenlijk? Hoe verhouden die lepels zich tot de lepels genoemd in de gebruiksaanwijzing van het product?
Gebruik je wel iedere keer dezelfde lepel?
Je begrijpt het hopelijk al: daar kun je niets mee. Je moet weten hoeveel gram koolhydraten, vet en eiwit het is.
Dat betekent: meten meten meten en dus in het begin wegen wegen wegen.
Zo leer je jezelf portiegroottes (her)kennen zodat je in de toekomst niet meer hoeft te wegen.
[...]
Daarom juist
[...]
Natuurlijk een grote zak, met ongeveer alles in de wereld geldt dat hoe meer je er van koopt, hoe lager de kiloprijs/stuksprijs.
Voorbeeldje uit mijn eigen prijsvergelijker (de linkjes voor whey / caseïne doen het niet, moet ik ff updaten, dus even ander voorbeeld, maar die zijn vergelijkbaar):
Hydrobeef: zak 500 gram van BULK betaal je €0,82 per portie, bij een zak van 5000 gram is dat nog maar €0,56.
Soja: zak 500 gram is €0,58, zak 2500 is €0,46.
Maar begin bijvoorbeeld niet met een nieuwe smaak en een grote zak, je moet wel zeker weten dat je het lekker vindt als je zo'n grote hoeveelheid koopt.
Heb je nog een linkje voor jouw prijsvergelijker? Of is deze nog niet uit?
Met 80 gram havermout en 250 mL melk bereken ik amper 60 gram carbs als ontbijt.ItsCrewz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:48:
[...]
Ik heb voorheen mijn havermout gewogen, ik pak elke keer dezelfde lepel. En dat komt neer op zo'n 75 - 80 gram havermout. Met dan 250 ml melk.
Prima voor een maaltijd tussendoor ("snack"
Of net zo veel als de maag/darmen en glucosespiegel toelaten.
Die is inmiddels al een half jaar work in progress, zo gaat dat met hobby programmeerprojectjesHeb je nog een linkje voor jouw prijsvergelijker? Of is deze nog niet uit?
En die moet ik nog met de hand draaien om te laten uploaden naar mijn website en er staan maar een geselecteerd aantal producten/websites in (naar mijn eigen voorkeur/inzichten).
(voor de sfeer, zojuist:)
/f/image/GOQE0msSLYLag77GSg6CX5fM.png?f=fotoalbum_large)
Ik zit toch altijd wel propje vol na zo'n maaltijd. Sinds paar dagen doe ik daar nog een boterham met vlokken bij. Dan kan er echt niks meer bij. Wat neem jij in de ochtend als ontbijt?TheTinusNL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:08:
[...]
Met 80 gram havermout en 250 mL melk bereken ik amper 60 gram carbs als ontbijt.
Prima voor een maaltijd tussendoor ("snack"), maar voor ontbijt toch wel weinig. Ik mik toch altijd wel op bijna 100 voor een goede maaltijd (ontbijt, lunch, avondeten).
Of net zo veel als de maag/darmen en glucosespiegel toelaten.
[...]
Die is inmiddels al een half jaar work in progress, zo gaat dat met hobby programmeerprojectjes![]()
En die moet ik nog met de hand draaien om te laten uploaden naar mijn website en er staan maar een geselecteerd aantal producten/websites in (naar mijn eigen voorkeur/inzichten).
(voor de sfeer, zojuist:)
[Afbeelding]
Goed dat je er sinds kort een bammetje bij doet. Je kunt niet opeens heel veel meer eten, je moet het opbouwen. Volgende stap is iets extra bij de lunch. Ga zo door.ItsCrewz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:08:
Ik zit toch altijd wel propje vol na zo'n maaltijd. Sinds paar dagen doe ik daar nog een boterham met vlokken bij. Dan kan er echt niks meer bij.
Poah daar zit veel variatie afhankelijk van wat ik in huis heb en wat voor dag het is (college/werk/gym/racefiets), en ik heb ook andere doelen dan jij dus, maar gemiddeld zoiets:Wat neem jij in de ochtend als ontbijt?
- 1 banaan
- 2 volkoren bammetjes met pindakaas en hagelslag
- 1 of 2 stuks mix van volkoren bammetjes/crackers/beschuit/ontbijtkoek met iets van chocopasta/kaas/broodsalade/vleeswaren/appelstroop, of wanneer er weer een baksel in de koelkast staat, iets van taart
- glas +- 250mL vruchtensap voor de fructose en paar vitamientjes
- shaker +- 300 mL melk met driekwart schepje caseïnepoeder voor de proteïne
Vet interesseert mij niet.
Veel suiker interesseert mij ook niet (meer), mijn bloedsuikerspiegel in inmiddels wel wat gewend.
Daarna volgen nog lunch, tweede lunch/middagsnacks en avondeten.
Gezond?
Voor >95% van de bevolking niet.
Maar om het plaatje compleet te maken, want anders zegt zo'n opsomming van een ontbijt niet zo veel: 193cm, circa 80kg en 7,5% lichaamsvet, gemiddeld 2,5x/week fullbody gym en 3x/wk racefietsen.
Mijn Garmin horloge zegt gemiddeld over 7 dagen dat ik dagelijks rond de 3800 kcal verbrand (rust + actief). Of dat betrouwbaar is... tsja.
Ik fiets met vermogensmeter en getrapte Watt kun je redelijk accuraat rechtstreeks omrekenen naar kcal.
De rest wordt bepaald op hartslag/"intensiteit" maar die hartslagmeter in het horloge is bagger.
Poah, dat is inderdaad wel een redelijk zwaar ontbijt, misschien dat ik in de toekomst zoveel op kan maar voor nu nog even nietTheTinusNL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:25:
[...]
Goed dat je er sinds kort een bammetje bij doet. Je kunt niet opeens heel veel meer eten, je moet het opbouwen. Volgende stap is iets extra bij de lunch. Ga zo door.![]()
[...]
Poah daar zit veel variatie afhankelijk van wat ik in huis heb en wat voor dag het is (college/werk/gym/racefiets), en ik heb ook andere doelen dan jij dus, maar gemiddeld zoiets:Even snel rekenen en zonder (bourgondisch gesmeerd
- 1 banaan
- 2 volkoren bammetjes met pindakaas en hagelslag
- 1 of 2 stuks mix van volkoren bammetjes/crackers/beschuit/ontbijtkoek met iets van chocopasta/kaas/broodsalade/vleeswaren/appelstroop, of wanneer er weer een baksel in de koelkast staat, iets van taart
- glas +- 250mL vruchtensap voor de fructose en paar vitamientjes
- shaker +- 300 mL melk met driekwart schepje caseïnepoeder voor de proteïne
) broodbeleg kom ik op (ca. 20 + 30 + ca. 20 + 25 + 15 =) 110 gram carbs.
Vet interesseert mij niet.
Veel suiker interesseert mij ook niet (meer), mijn bloedsuikerspiegel in inmiddels wel wat gewend.
Daarna volgen nog lunch, tweede lunch/middagsnacks en avondeten.
Gezond?
Voor >95% van de bevolking niet.
Maar om het plaatje compleet te maken, want anders zegt zo'n opsomming van een ontbijt niet zo veel: 193cm, circa 80kg en 7,5% lichaamsvet, gemiddeld 2,5x/week fullbody gym en 3x/wk racefietsen.
Mijn Garmin horloge zegt gemiddeld over 7 dagen dat ik dagelijks rond de 3800 kcal verbrand (rust + actief). Of dat betrouwbaar is... tsja.
Ik fiets met vermogensmeter en getrapte Watt kun je redelijk accuraat rechtstreeks omrekenen naar kcal.
De rest wordt bepaald op hartslag/"intensiteit" maar die hartslagmeter in het horloge is bagger.
Vandaag gemeten in de basic fit en blijkbaar heb ik 9% vet en 87% spier. Geen idee of dit accuraat is.
Ik doe daarintegen wat minder cardio, ik ga wel op de fiets naar hier en daar, en in de sportschool begin ik altijd wel even met 8 min wandelen. Maar daar blijft het dan ook bij.
Ben vooral erg blij met m'n benen die er steeds mooier uit komen te zien. Maar: genoeg vetrandjes te gaan. Easy does it
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Was het op zo'n elektrische weegschaal dinges die met weerstand vet en spieren "meet"? Gelijk vergeten.ItsCrewz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:56:
Poah, dat is inderdaad wel een redelijk zwaar ontbijt, misschien dat ik in de toekomst zoveel op kan maar voor nu nog even niet![]()
Vandaag gemeten in de basic fit en blijkbaar heb ik 9% vet en 87% spier. Geen idee of dit accuraat is.
Ga twee keer achter elkaar op zo'n weegschaal staan en je kan zo al een kilo vet/spier verschil meten.
Huidplooimeting van een fysio daarentegen: steeds consistent en de waardes lijken mij ook realistischer.
Het leuke aan die weegschalen: profielen. Met "normaal" profiel kwam, maar net waar de weegschaal zin in had, tussen en 9 en 12% vet. Met "atleet" profiel: 3,3 %. Dan was ik bijna dood
Je hebt cardio en je hebt cardio. Dit klinkt niet als mijn definitie van cardioIk doe daarintegen wat minder cardio, ik ga wel op de fiets naar hier en daar, en in de sportschool begin ik altijd wel even met 8 min wandelen. Maar daar blijft het dan ook bij.
Training 2 van deze week.
Gaat lekker. Rustig aan het afvallen nu op de 114kg. Ben vooral blij met de voortgang van de SQ qua vorm. Zie video. Ook afgelopen week de 2x4 80kg BP met spotter. Nog steeds moeite met meer bewegen.
https://youtube.com/shorts/thkO2WyFY4U?feature=share
Squat (Barbell)
Set 1: 95 kg × 7
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 8
Deadlift (Barbell)
Set 1: 110 kg × 7
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Bench Press - Close Grip (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8
Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10
Side Bend (Dumbbell)
Set 1: 20 kg × 15
Set 2: 20 kg × 15
Set 3: 20 kg × 15
Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 15 kg × 8
Ik ben 4 dagen geleden juist begonnen met cutten, toevallig ook op 2100 kcal. Dat is schrikbarend weinig eten zeg.... En zeker schrikken als ik bij m'n ontbijt al tegen de 900 kcal aan zit.Tatsu schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:18:
Ik mag weer meer eten na tijden op 2100 kcal te hebben gezeten te hebben. Godsamme, wat heb ik zin om weer te gainen.
Voor nu gaat het, maar op de lange termijn? Er is zo goed als geen ruimte voor snacks of extra's met zo weinig calorieën.
Ja 2100 kcal zit je zo aan. Je kan ook je ontbijt misschien halveren en verdelen over de ochtend? Dan heb je 2 maaltijden voor een langer 'vol gevoel', maar ga je niet over je totale kcal heen.gop1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:25:
[...]
Ik ben 4 dagen geleden juist begonnen met cutten, toevallig ook op 2100 kcal. Dat is schrikbarend weinig eten zeg.... En zeker schrikken als ik bij m'n ontbijt al tegen de 900 kcal aan zit.
Voor nu gaat het, maar op de lange termijn? Er is zo goed als geen ruimte voor snacks of extra's met zo weinig calorieën.
Ja, je hebt honger. Ja, het is soms wat lijden. Water drinken, loop een stuk, knaag op een wortel.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Inderdaad. aardappel vult meer, en zit minder carbs in dan rijst.Tatsu schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:25:
Aardappelen ipv rijst, veel groentes. Kijk vooral naar eten wat verzadigd. Dan is het prima te doen.
Ja, je hebt honger. Ja, het is soms wat lijden. Water drinken, loop een stuk, knaag op een wortel.
@ItsCrewz
Mijn ontbijt was 1 kiwi, 200g blauwe bessen. 120g havervlokken, en 750ml magere yoghurt.
- 550 kcal ontbijt (havermout, amandelmelk, fruit, whey)
- 300 ~ 400 kcal lunch (eieren, salades, etc.)
- 100 ~ 200 kcal tussendoortje(s) (handje noten bijvoorbeeld)
- 650 kcal avondeten (wat de pot schaft, family life met kind die moest leren eten wat papa en mama eten)
Maar bij het avondeten was het heel veel groenten, groenten en nog eens groenten om maar "vol" te raken voor de rest van de avond, zodat ik geen behoefte had om te snacken wanneer ik op de bank zat/lag.
Was het afzien? Soms wel ja. Vooral de cravings 's avonds waren soms lastig.
Maar na een poosje raakte ik eraan gewend en wist ik eigenlijk niet beter meer dat ik 's avonds niet meer snoepte.
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 12-09-2022 14:14 ]
Een voorbeeld van mij ontbijt van 7 september:PdeBie schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:14:
[...]
Ja 2100 kcal zit je zo aan. Je kan ook je ontbijt misschien halveren en verdelen over de ochtend? Dan heb je 2 maaltijden voor een langer 'vol gevoel', maar ga je niet over je totale kcal heen.
Brood 67 g (2 sneetjes) | 184 kcal |
Boter 12 g | 43 kcal |
Muhammara 34 g (beleg sneetje1) | 84 kcal |
Yazzara 44 g (beleg sneetje2) | 105 kcal |
Avocado 17 g (beleg sneetje2) | 60 kcal |
Melk 131 g (Voor 2 cappucino's) | 86 kcal |
Mango 161g | 110 kcal |
Eiwitshake 43g | 167 kcal |
Overige (koffie, kaneel) | ~5 kcal |
Totaal | 844 kcal |
Zoals je ziet ben ik creatief bezig met alternatief beleg (geen pindakaas voorlopig) en zijn het slechts 2 boterhammen.
Ik had zelf al bedacht dat ik nu om de dag cappucino ga drinken i.p.v. elke dag, dat scheelt al weer 86 kcal dan. Verder valt hier weinig meer te besparen.
Persoonlijk begrijp ik dus niet waarom je ontbijt met brood en DAN nog een eiwitshake neemt.gop1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:16:
[...]
Een voorbeeld van mij ontbijt van 7 september:
Brood 67 g (2 sneetjes) 184 kcal Boter 12 g 43 kcal Muhammara 34 g (beleg sneetje1) 84 kcal Yazzara 44 g (beleg sneetje2) 105 kcal Avocado 17 g (beleg sneetje2) 60 kcal Melk 131 g (Voor 2 cappucino's) 86 kcal Mango 161g 110 kcal Eiwitshake 43g 167 kcal Overige (koffie, kaneel) ~5 kcal Totaal 844 kcal
Zoals je ziet ben ik creatief bezig met alternatief beleg (geen pindakaas voorlopig) en zijn het slechts 2 boterhammen.
Ik had zelf al bedacht dat ik nu om de dag cappucino ga drinken i.p.v. elke dag, dat scheelt al weer 86 kcal dan. Verder valt hier weinig meer te besparen.
Dan pak je het 'probleem' niet bij de kern aan, maar probeer je het op te lossen met een verbandje...
Een - IMO - veel gevarieerder en gezonder ontbijt is een combinatie van eiwitten, langzame koolhydraten en fruit. In mijn geval Kwark/Skyr, havermout, + afwisselend Kiwi/Mango/Appel/Frambozen/etc.
Doe er nog wat noten en zaden bij en je komt al een heel eind...
En eet simpelweg hetzelfde de eerste poos, maak daarop een aantal variaties met vleessoorten.
Voor de liefhebbers: knal de aardappeltjes van de Lidl of weet ik waar ik een oven of airfryer.
250g is dan echt een koningsmaal met wat mager vlees of vis en veel groente.
Vraagje: hoe maak je die bar path video, is dat een specifieke app?
Helaas niet. Ik gebruik hierdoor nog altijd ook MFP. Vervelende is dat vanaf 1 okt het scannen van codes een premium funcionaliteit wordt. (maar dat zal ook wel de reden zijn dat je dit vraagt). MacroFactor (ook een premium app) ziet er zeer goed uit, maar helaas weinig Nederlandse voeding beschikbaar.tamarlun13 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:38:
Weet iemand alternatieven voor MyFitnessPal voor calorieën tellen? Bij alle andere opties die online worden besproken, levert het barcodes scannen weinig/geen resultaten op voor producten uit Nederlandse supermarkten.
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 12-09-2022 21:58 ]
is everything cool?
rachez schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:49:
[...]
Vraagje: hoe maak je die bar path video, is dat een specifieke app?
Serieus?! Nou daar gaat een groot deel van de userbaseFREAKJAM schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:58:
[...]
Vervelende is dat vanaf 1 okt het scannen van codes een premium funcionaliteit wordt. (maar dat zal ook wel de reden zijn dat je dit vraagt).
Zelf gebruik ik nog wel eens de app van voedingswijzer. Die kent ook een hoop barcodes.
Je maakt de klassieke fout die bijna iedereen maakt die wil afvallen door minder te gaan eten: je denkt alleen in kcal. Het sleutelwoord is VOLUME. Je moet eten zoeken dat weinig calorieen bevat, maar wel veel ruimte in je buik inneemt. Denk aan groenten, fruit, aardappels, soep, etc. Twee glazen spa rood voor je gaat eten. Focus op genoeg vezels en onbewerkt eten. Zodra je moet vechten tegen een hongergevoel heb je al verloren. Brood is ook een dingetje, vult niet echt maar bevat wel relatief veel kcal. En noten zijn gewoon verbodengop1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:16:
[...]
Een voorbeeld van mij ontbijt van 7 september:
Je kan ook 16-8 intermediate fasting proberen met drie maaltijden per dag, bijvoorbeeld om 10u, 13u en 18u. Ontbijt uitstellen wen je in een weekje wel aan, en daarna is het geen probleem. Werkt voor mij prima, maar dat is persoonlijk, misschien is het voor jou wel helemaal niets.
Ter illustratie, ik ontbijt elke dag:
- 250ml amandelmelk + 35g havermout + beetje lijnzaad + kokos + kaneel + kurkuma.
- 250ml skyr (voor de proteine)
- Minstens twee stuks fruit.
- Dit is ruim 700g eten voor 500kcal met 35g eiwit.
En lunch ook altijd hetzelfde:
- 3 boterhammen + pindakaas (weinig!).
- Omelet van 3 eieren + strooikaas.
- Een zak wortels en komkommer.
- Wederom een flinke maaltijd, ongeveer 750kcal en 42g eiwit.
Je hebt dan pas 1250kcal op, genoeg ruimte voor een cappuccino's en een fatsoenlijke avondmaaltijd. En wellicht zelfs nog wat skyr en blauwe bessen voor je gaat slapen. En dat zonder honger.
Was inderdaad zo'n elektrische weegschaal. Jammer dat die niet accuraat zijn, maar had al zo'n vermoedeTheTinusNL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:52:
[...]
Was het op zo'n elektrische weegschaal dinges die met weerstand vet en spieren "meet"? Gelijk vergeten.
Ga twee keer achter elkaar op zo'n weegschaal staan en je kan zo al een kilo vet/spier verschil meten.
Huidplooimeting van een fysio daarentegen: steeds consistent en de waardes lijken mij ook realistischer.
Het leuke aan die weegschalen: profielen. Met "normaal" profiel kwam, maar net waar de weegschaal zin in had, tussen en 9 en 12% vet. Met "atleet" profiel: 3,3 %. Dan was ik bijna dood
[...]
Je hebt cardio en je hebt cardio. Dit klinkt niet als mijn definitie van cardio
Dat maakt ook niets uit, het gaat er om dat je een leidraad hebt. Als je altijd op die weegschaal weegt, heb je data. Of het nu accuraat is of niet. Het meeste vertelt de spiegel, en die liegt nietItsCrewz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:18:
[...]
Was inderdaad zo'n elektrische weegschaal. Jammer dat die niet accuraat zijn, maar had al zo'n vermoede
Dus wel een appel, banaan, broccoli, eieren, maar niet een proteinereep, chips, chocolade, cola (zero) etc.
Met dit soort 'clean' eten wordt het veel makkelijker om veel te eten, maar tegelijkertijd niet teveel kcal binnen te krijgen.
Veel mensen kennen het niet uit de natuur, maar juist vanuit de supermarkt 😂Requiem19 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:25:
Een ECHT heel goed advies qua eten is heel simpel: koop in de supermarkt alleen producten die je direct herkent vanuit de natuur.
Dus wel een appel, banaan, broccoli, eieren, maar niet een proteinereep, chips, chocolade, cola (zero) etc.
Met dit soort 'clean' eten wordt het veel makkelijker om veel te eten, maar tegelijkertijd niet teveel kcal binnen te krijgen.
Een wortel uit de tuin ziet er ook anders uit dan in de supermarkt.
Inmiddels paar dagen verder, maar klachten zijn er niet minder op geworden.PdeBie schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:37:
Vorige week van de trap in huis gevallen en sindsdien enorme pijn in mijn rug. Bah, trainen begon net weer op stoom te komen.
Vanochtend bij de huisarts geweest en die concludeerde dat ik m'n rugspieren (Lats (latissimus dorsi) en Quadratus Lumborum (die moest ik ook Googlen waar die zit)) flink gekneusd heb.
Niet (veel) belasten, blijven bewegen, pijnstillers en afwachten tot het over is. Meer kan ik niet doen.
Bah
ik gebruik de app "eetmeter" erg over te spreken.tamarlun13 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:38:
Weet iemand alternatieven voor MyFitnessPal voor calorieën tellen? Bij alle andere opties die online worden besproken, levert het barcodes scannen weinig/geen resultaten op voor producten uit Nederlandse supermarkten.
tamarlun13 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:38:

mij ook overkomen toen mijn vrouw op de weegschaal ging staanHackus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:21:
We zijn er gister achter gekomen dat de steen waarmee ik train geen 90kg is maar 104.2kg.
Toen schrok je je de tering toen je haar over de drempel moest tillen van jullie nieuwe huis, of gebruik je haar om te liften en op een oud whiskey vat te gooien ?bie100 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:24:
[...]
mij ook overkomen toen mijn vrouw op de weegschaal ging staan
over de drempel ging goed 36 jaar geleden daar heb ik nou een heftruck voor nodig niet te doen man maar goed ze kan goed koken dat scheeltHackus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:35:
[...]
Toen schrok je je de tering toen je haar over de drempel moest tillen van jullie nieuwe huis, of gebruik je haar om te liften en op een oud whiskey vat te gooien ?
Harder trainen Sissybie100 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:45:
[...]
over de drempel ging goed 36 jaar geleden daar heb ik nou een heftruck voor nodig niet te doen man maar goed ze kan goed koken dat scheelt
Of ben je zelf stiekem een Feeder
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 15-09-2022 12:16 ]
haha altijd goed om te weten waar je mee werkt :Hackus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:21:
We zijn er gister achter gekomen dat de steen waarmee ik train geen 90kg is maar 104.2kg.
hier al eens de boel gemeten, weinig schrikbarends :
ATX Training bar 20kg, gemeten=20.3kg
ATX Bumper plate 25kg, gemeten=24.8kg
ATX Bumper plate 25kg, gemeten=24.9kg
ATX Bumper plate 20kg, gemeten=19.9kg
ATX Bumper plate 20kg, gemeten=19.8kg
ATX Bumper plate 15kg, gemeten= 14.7kg
ATX Bumper plate 15kg, gemeten=14.8kg
ATX Bumper plate 10kg, gemeten=10.5kg
ATX Bumper plate 10kg, gemeten=10.6kg
ATX Bumper plate 5kg, gemeten=5kg
ATX Bumper plate 5kg, gemeten=5.1kg
Focus Fitness fractional 2.5kg, gemeten=2.6kg
Focus Fitness fractional 1.25kg, gemeten=1.3kg
ps. aan de andere kant, als je progressief traint, en met de zelfde materialen kunt blijven werken, is het niet zo'n ramp.
[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 15-09-2022 12:21 ]
nee geen Feeder daar hoef ik niks aan te doen dat houd ze zelf wel bijHackus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:47:
[...]
Harder trainen Sissy
Of ben je zelf stiekem een Feeder
over trainen gesproken heb achterin de garage wat in elkaar geflanst kan ik thuis ook wat meer gaan doen
:strip_exif()/f/image/zRZq2zbifKuY8sAAOmQ0WDBp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5IfIxe2HH7qlSuk9pr7vb4kH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DsjLfaT5yUlpBP3hbrSmeukl.jpg?f=fotoalbum_large)
geen excuus meer
Inderdaad. Die data heb je al eens weergegeven. Ik heb de atlas stone gister zelf gewogen.HyperTrophy schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:19:
[...]
haha altijd goed om te weten waar je mee werkt :
hier al eens de boel gemeten, weinig schrikbarends :
ATX Training bar 20kg, gemeten=20.3kg
ATX Bumper plate 25kg, gemeten=24.8kg
ATX Bumper plate 25kg, gemeten=24.9kg
ATX Bumper plate 20kg, gemeten=19.9kg
ATX Bumper plate 20kg, gemeten=19.8kg
ATX Bumper plate 15kg, gemeten= 14.7kg
ATX Bumper plate 15kg, gemeten=14.8kg
ATX Bumper plate 10kg, gemeten=10.5kg
ATX Bumper plate 10kg, gemeten=10.6kg
ATX Bumper plate 5kg, gemeten=5kg
ATX Bumper plate 5kg, gemeten=5.1kg
ps. aan de andere kant, als je progressief traint, en met de zelfde materialen kunt blijven werken, is het niet zo'n ramp.
is ook zgn zelfgemaakt, dus niet van fabrikant als ATX of Eleiko etc
In een podcast die ik volg kwam dit aan bod. Zouden wel leuke gezondheidsvoordelen aan kunnen zitten die je herstel (met name de opname van nutrienten) verbeteren.
Lowerbody A
woensdag 21 sep. 2022, 16:54
Squat (Barbell)
Set 1: 80 kg × 10
Set 2: 80 kg × 10
Set 3: 80 kg × 10
Set 4: 80 kg × 10
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 77,5 kg × 10
Set 2: 77,5 kg × 10
Set 3: 77,5 kg × 10
Set 4: 77,5 kg × 10
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 8
Set 2: 7,5 kg × 8
Set 3: 7,5 kg × 8
Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Vandaar inderdaad mijn vraag! Ik heb de gratis proefperiode van MacroFactor geprobeerd en het is inderdaad een erg fijne app. Als het handmatig toevoegen geen probleem is, is dat zeker een aanrader.FREAKJAM schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:58:
[...]
Helaas niet. Ik gebruik hierdoor nog altijd ook MFP. Vervelende is dat vanaf 1 okt het scannen van codes een premium funcionaliteit wordt. (maar dat zal ook wel de reden zijn dat je dit vraagt). MacroFactor (ook een premium app) ziet er zeer goed uit, maar helaas weinig Nederlandse voeding beschikbaar.
Ben 'm nu aan het testen, bedankt!Smok3yNL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:06:
[...]
ik gebruik de app "eetmeter" erg over te spreken.
Hoe is de voedingsdatabase? Staan er veel producten uit de Nederlandse supermarkt in of juist niet?tamarlun13 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:48:
[...]
Vandaar inderdaad mijn vraag! Ik heb de gratis proefperiode van MacroFactor geprobeerd en het is inderdaad een erg fijne app. Als het handmatig toevoegen geen probleem is, is dat zeker een aanrader.
is everything cool?
De database is zoals je zelf ook al aangaf nogal karig. Tijdens het gebruik heb ik het scannen via barcodes op een gegeven moment opgegeven, aangezien ik geen resultaten kon vinden. Ik weet ook niet hoe vaak de database wordt bijgewerkt, wanneer je zelf de calorieën enz. opgeeft voor een bepaalde barcode. Mijn favoriete functionaliteit is het weekoverzicht, wat dynamisch is en zich dus aanpast wanneer je een dag te veel/te weinig eet.FREAKJAM schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:53:
[...]
Hoe is de voedingsdatabase? Staan er veel producten uit de Nederlandse supermarkt in of juist niet?
Edit: Er was trouwens wel een workaround waar je via geloof ik de Fitbit app je calorieën kon synchroniseren met MacroFactor. Dus ik had het zo ingesteld dat MFP was gesynchroniseerd met Fitbit en dan Fitbit weer gekoppeld aan MacroFactor. Maar ja, nu verdwijnt dus inderdaad ook die mogelijkheid met de wijziging bij MFP.

[ Voor 19% gewijzigd door tamarlun13 op 23-09-2022 15:03 ]
Upper A
donderdag 22 sep. 2022, 20:45
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 10
Set 3: 65 kg × 8
Set 4: 65 kg × 6
https://youtube.com/shorts/KZmngyMq-_E?feature=share
Incline Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 14 kg × 12
Set 3: 18 kg × 8
YouTube: benchpress incline dumbell 18kghttps://youtube.com/shorts/jT4b5E-EyKM?feature=share
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 28 kg × 8
Set 2: 28 kg × 8
Set 3: 28 kg × 8
YouTube: bent over one arm row 28 kg 2
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 10
Set 2: 10 kg × 10
Set 3: 10 kg × 8
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 10
Set 2: 8 kg × 10
Set 3: 8 kg × 10
Narrow grip ez bar bicep curl, beweging is wat deuk.
Set 1: 22 kg × 12
Set 2: 27 kg × 12
Set 3: 27 kg × 15
YouTube: bicep curl EZ bar 27 kg 2
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 20 kg × 10
Set 3: 20 kg × 10
Note: Kazerne Nico Gym
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 12 kg × 10
Set 3: 14 kg × 8
Mijn lichaam kan het hebben en ik ben ook een stuk energieker.
Ik heb gemerkt om echt progressie te boeken, je je lichaam wel de energie moet geven.
Dit tempo ga ik nog een maandje volhouden, daarna wil ik op onderhoud verder gaan tot januari/februari en daarna gaan cutten.
Wat, waar en welke podcast?Requiem19 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:04:
Experimentje, net wat flesjes 'bottenbouillon' gekocht.
In een podcast die ik volg kwam dit aan bod. Zouden wel leuke gezondheidsvoordelen aan kunnen zitten die je herstel (met name de opname van nutrienten) verbeteren.
55j
173cm
88kg
9%
De mergboonzuigerspodcast. Luister en zuig op eigen risico. Bijwerkingen: gaten in je hersenen door verkeerd gevouwen eiwitten.
Next stop:
- How to suck a brain out of a squirrel with a straw.
- How to spoon the brains out of living monkey.
Bon appetit!
[ Voor 19% gewijzigd door Tatsu op 24-09-2022 10:03 ]
https://podcasts.apple.co...626973101?i=1000579124094
Westenwind is een Crossfit box die Top 3 Nederlandse Crossfit atleten voort heeft gebracht met hun programma. De eigenaar heeft een podcast waarin ze wat onderwerpen aflopen. Soms iets te zweverig, zoals ook deze aflevering imo. Maar ik haal er dan voor mezelf uit wat ik interessant vind.
Deze dame traint hier en doet mee met de Europese top:

Dat is wel wat anders dan die totaal uit verhouding geraakte "elke dag is bips dag" dames in de sportschool hier.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik snap die "alleen billen"-look echt niet, vind het een akelige trend. Mooie allround-fitheid heb je ook veel meer aan. En het commentaar dat fitte dames krijgen als hun tieten wat afnemen..oi oi oiSuperkiwi schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:53:
![]()
Dat is wel wat anders dan die totaal uit verhouding geraakte "elke dag is bips dag" dames in de sportschool hier.

Ik zit inmiddels zo'n 2,5 jaar in mijn 'upgrade myself'-fase, met een gezonde relatie met eten, hou van de discipline maar maak mezelf niet gek, kortom: lekker bezig. Maar het lijkt wel alsof ik steeds meer zaken te horen krijg als:
"Weer een workout? Liever jij dan ik"
"Ohnee heb echt zo'n teringhekel aan sporten, bahbah" (personen met morbide obesitas)
"Niet nog dunner worden hoor, dan blijft er niks meer over" (ik ben niet ielig, verre van)
Heb echt het idee dat het komt omdat veel mensen zelf niet goed in hun vel zitten. Ik vis bij niemand naar complimenten (gemeend=leuk) omdat ik het 100% voor mezelf doe. Als iemand tegen mij zegt: ik vind om de dag een uur wandelen zo fijn, dan ben ik blij voor ze dat ze zich goed voelen en lekker bewegen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik mezelf steeds meer een soort buitenbeentje lijk te voelen. Ben al een introvert, maar op deze manier hou ik maar nog meer voor mezelf ¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 29-09-2022 10:01 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Op zich zit daar best een kern van waarheid in maar het gemiddelde gaat gewoon omhoog en steeds minder mensen zijn echt gezond slank.
Een ander als te sportief of te dun wegzetten is simpelweg een psychologisch trucje om jezelf aan te praten dat je zelf juist boven de streep uit valt.
Want laten we eerlijk zijn, het percentage luie flikkers wat te weinig beweegt en te zwaar is groeit nog steeds.
Wellicht iets gechargeerd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is wel een mooie uitleg ja. Het begint steeds vermoeiender te worden dat we de echte oorzaken maar niet aanpakken, maar er omheen lijken te werken door alles maar "goed te praten".Gonadan schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:20:
Het past een beetje in de trend dat naar een gezond lichaam streven of überhaupt een lichaam op goed gewicht als iets positiefs zien als iets negatiefs omdat alles tegenwoordig geaccepteerd moet worden. Velen vinden het streven naar een gezond gewicht in de samenleving te veel op het lichamelijke gericht want het geestelijke is ook belangrijker.
Op zich zit daar best een kern van waarheid in maar het gemiddelde gaat gewoon omhoog en steeds minder mensen zijn echt gezond slank.
Een ander als te sportief of te dun wegzetten is simpelweg een psychologisch trucje om jezelf aan te praten dat je zelf juist boven de streep uit valt. Want laten we eerlijk zijn, het percentage luie flikkers wat te weinig beweegt en te zwaar is groeit nog steeds.
Wellicht iets gechargeerd.
Vind het zorgelijk dat kinderen overgewicht hebben. Leer ze wat bewegen voor je doet en joh, binnen een paar jaar zijn ze er vaak overheen gegroeid. Die kinderen hoef je niet af te zeiken of te shamen (sowieso gewoon je smoel houden over mensen die anders ogen, je hebt daar geen last van), maar we moeten ook niet doen alsof het niks is, want overgewicht bij kinderen leidt vaak tot gewichtsissues als volwassene. Op tijd erbij en voorkomen. Heeft alles en iedereen baat bij.
Een ongezond gewicht is vrijwel nooit een keuze, maar een gevolg van onvoldoende kennis of onderliggende fysieke of mentale issues. Mag er over meepraten, heb de striae waar ik nooit meer vanaf kom maar inmiddels me redelijk bij heb neergelegd. Kortom: niks om je voor te schamen, maar ga het vooral ook niet mooier proberen te maken met een, imho, "ongezonde" promotie.
Dat durf ik wel te betwisten, iedereen bepaalt zelf wat hij/zijn in zijn/haar mondje/winkelmandje stopt.2Dutch schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:04:
[...]
Een ongezond gewicht is vrijwel nooit een keuze
Het heeft denk ik meer te maken met mentaliteit en/of discipline.
Het is verleidelijk om het grotendeels op mentaliteit of discipline te gooien. Ik merk dat ik daar soms ook wel eens deels in trap nu ik zelf "uit" mijn slechtere fase ben gestapt en wil dat anderen zich beter gaan voelen of beter kunnen bewegen. Het zal je verbazen hoeveel van dat "gedrag" een onderliggende oorzaak heeft. Obesitas wordt niet voor niets gezien als ziekte.Superkiwi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:21:
[...]
Dat durf ik wel te betwisten, iedereen bepaalt zelf wat hij/zijn in zijn/haar mondje/winkelmandje stopt.
Het heeft denk ik meer te maken met mentaliteit en/of discipline.
Overigens helpt de enorme fakerij in de voedingsindustrie ook niet erg

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 29-09-2022 08:48 ]
Dat ben ik met je eens. Hoeveel mensen (voornamelijk vrouwen, no offense2Dutch schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:46:
[...]
Overigens helpt de enorme fakerij in de voedingsindustrie ook niet erg
Ik koop wel eens een zak chips van 330g en leg de chipjes één voor één op de weegschaal. Ze wegen allemaal nul gram > 0kcal per chipje > chips kan geen kwaad
Daarnaast moeten we niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die het gewoon geen ene reet interesseert en daar in toenemende mate door de hierboven al genoemde 'body positivity' waanzin gesteund worden.
Maar goed, zijn zijn zij en wij zijn wij. En wij zijn bereid om ervoor te werken en op onze voeding te letten. Als we daar anderen bij kunnen motiveren, wat de meeste sporters ook doen is mijn ervaring, is dat alleen maar goed.
Die alleen billen look, dat snap ik ook niet. Maar het is wel een trend die gezet is door die vreselijke Kardashians. In Brazilië bijvoorbeeld zijn grote billen hebben sexy. Net zoals in het westen grote borsten hebben wordt gezien als sexy.
Daarnaast heeft sociale media ook een grote invloed op het beeld van vele jonge mensen. Neem eens een kijkje op https://www.reddit.com/r/Instagramreality/ dat is een sub die toegewijd is aan mensen die zichzelf voor de gek houden. Je ziet ook steeds vaker mannen opduiken die zichzelf voor de gek houden.
"Weer een workout? Liever jij dan ik" -> Voor een sporter is dit fun, voor een niet-sporter is dit werken en werken is niet fijn. Zo zou jij tegen zo iemand waarvan je bv weet dat ze graag bakt kunnen zeggen "Weer iets bakken? Liever jij dan ik!"
"Ohnee heb echt zo'n teringhekel aan sporten, bahbah" (personen met morbide obesitas) -> Stiekem stikjaloers/accepteren hun dikheid euhm ik bedoel """plus size""" iets TE hard, in extreme gevallen promoten ze dat zelfs. Die hele body positivity helpt ook niet, want hey dik zijn is ok... Neen, het is NIET ok. Extra irritant omdat body positivity is bedoeld om mensen niet uit te lachen om uiterlijkheden buiten hun controle om zoals brandwonden o.i.d. Om het nog stommer te maken: TE dun wordt toch ook niet normaal gevonden? Waarom moet te dik zijn dat wel zijn?
"Niet nog dunner worden hoor, dan blijft er niks meer over" (ik ben niet ielig, verre van) -> Vertaling voor geen idee te hebben hoe een gezond iemand er uit ziet
Nu, kwestie ongezond gewicht, dat is iets dat mensen toch echt zichzelf aan doen. Ik eet nog dezelfde nest als vroeger, alleen zijn m'n porties nu kleiner, ben er 20kg kwijtgeraakt op die manier en eet nu terug iets meer omdat m'n huidig gewicht een gezond gewicht is. En zo voel ik me ook, ik ben nog steeds geschokt hoeveel ongemak overgewicht wel veroorzaakt.
Body positivity bewegingen helpen trouwens ook niet echt in de strijd tegen obesitas met die onzin dat dik zijn ok is, neen het is NIET ok. Vreemd genoeg is "te dun" zijn iets dat altijd wordt gezien als niet ok. Overigens terecht, aangezien ondergewicht net zo slecht (zo niet, NOG slechter) is als overgewicht. Maar tegenwoordig is het feit "te dik" verbloemd naar "plus size", want dat klinkt minder problematisch. "Ik ben een plus size model!" -> nee, je bent gewoon te dik
Nu, er is ook een relatief kleine groep waarbij er ook het mentale aspect komt bij kijken. Denk aan mensen die een trauma moeten verwerken. Zoals een morbide obese persoon die voedsel gebruikt als drugs om zich blij te voelen om niet te moeten denken aan de verkrachting als kind*. Of een zwaar gepeste persoon die annorexia heeft ontwikkeld omdat die het idee heeft dat het was omdat ze "te dik" was, ook al was het niet waar.
*Zie je trouwens ook telkens terugkeren in het programma My600lb life: Kind heeft trauma opgelopen dat onbehandeld blijft -> voedsel is de troost -> worden uitgelachen op latere leeftijd vanwege hun dikheid -> gaan nog meer eten -> en op 40 jaar zijn ze bijna verpletterd onder hun eigen gewicht.
Het is een lastige discussie omdat het niet zo zwart/wit is dat je kunt stellen dat het wel of niet aan discipline ligt. Het is een feit dat het gros van de mensen slappekutteritis heeft en in bijna alle gevallen speelt discipline gewoon een rol. Het is echter weer veel te makkelijk om het dan volledig op discipline af te schuiven want er spelen altijd allerlei factoren mee die je niet zomaar terzijde kunt schuiven.2Dutch schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:46:
Het is verleidelijk om het grotendeels op mentaliteit of discipline te gooien. Ik merk dat ik daar soms ook wel eens deels in trap nu ik zelf "uit" mijn slechtere fase ben gestapt en wil dat anderen zich beter gaan voelen of beter kunnen bewegen. Het zal je verbazen hoeveel van dat "gedrag" een onderliggende oorzaak heeft. Obesitas wordt niet voor niets gezien als ziekte.
Op het moment ben ik zelf ook niet in vorm, heb een bierpens. Hoe dat komt? Omdat ik te veel bier drink en daar lekkere dingen bij eet is mijn eigen conclusie. Ik heb echter ook veel last gehad van blessures, heb een aantal mentale klappen gehad door het verliezen van verschillende dierbaren de afgelopen jaren, heb periodes gehad waarin ik tegen overwerkt aan zat en ben nu retedruk met verbouwen. Allemaal dingen die mee spelen en het voor mij niet makkelijker maken om de juiste keuzes te maken. Toch blijft mijn eigen conclusie dat de reden dat ik niet goed eet en te weinig sport mijn eigen keuze is, als ik het namelijk écht wil dan doe ik het goed, maar blijkbaar wil ik het op het moment gewoon niet graag genoeg.
En dát is voor mij de crux bij veel mensen als het gaat om discipline. Als je écht wilt dan is discipline ook geen probleem, maar blijkbaar wil je het niet graag genoeg en is verschuilen achter argumenten waarom het niet kan makkelijker.
Daarmee wil ik geenszins beweren dat iedereen het gewoon maar zou moeten kunnen regelen, er zijn vele mensen die echt mentale of lichamelijke problemen hebben waardoor het niet lukt. Als je echter een rondje doet onder tien te zware collega's dan zal driekwart vinden dat het probleem buiten henzelf ligt en daar klopt natuurlijk gewoon geen reet van.
Overigens is de enige reden dat obesitas als ziekte gezien wordt om te zorgen dat medische hulp gedeclareerd kan worden. Het is geen ziekte, het is een administratieve truc zodat je op kosten van de verzekeraar mensen kunt helpen. En daar vind ik dan weer niet zoveel mis mee.
Nee dat helpt niet mee inderdaad. Persoonlijk vind ik dat je onder een steen leeft als je niet weet hoe slecht eten voor je is, het staat er nota bene op, maar blijkbaar is het voor het gros van de mensen toch lastig. Of zou het ze gewoon weinig interesseren zolang het maar lekker is?Overigens helpt de enorme fakerij in de voedingsindustrie ook niet ergKan upfront's informatievoorziening wel waarderen. Daar hebben wij sporters ook last van, allerlei bullshit supplementen die massaal worden gepromoot maar alleen je portemonene lichter maken. Helpt ook niet mee
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.