Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:27

Superkiwi

Hoi doei

Over dat laatste gesproken: mijn zusje loopt regelmatig en niet onverdienstelijk hard, km of 10 ruim binnen het uur. Ze wil nog wel wat kilootjes kwijt (niet nodig imo maar dat terzijde) en vraagt wel eens om tips.
Als ik dan vraag wat ze eet zegt ze: "nou ja, gewoon gezond. Ontbijt met kwark en vruchten/fruit, boterhammen met kaas/vleeswaar en 's avonds aardappelen/groente/vlees". Op zich niet heel verkeerd natuurlijk.
Mijn wedervraag is dan: "je weet wat je eet maar weet je ook wát je eet?" en dan doel ik op kcal/kh/eiwit/vet. Dat weet ze dan weer niet.
Daar zit denk ik de crux bij een hoop mensen. Even berekenen wat je nodig hebt en wat je op dagelijkse basis verbrand is vaak teveel werk. Terwijl dat eigenlijk basiskennis zou moeten zijn. Denken gezond bezig te zijn is iets anders dan daadwerkelijk gezond bezig zijn. Meten is weten. Zo, en nu ga ik eten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:15
@Superkiwi Daar zit inderdaad de crux in. Marketing heeft daar ook wel een rol in met de promotie van "gezonde producten". Zo nu ook meest recent "NU MET PROTEINEN"

Proteïnen zijn inderdaad goed voor je, probleem is echter dat dat ene bakje feitelijk niks uitmaakt, je moet al veel van die bakjes eten vooraleer je daar een effect van hebt. Maar voor de meesten mensen is dat "ah, proteïnen, dat is goed voor mij"

Of mensen die een slaatje eten (=gezond), maar er niet bij stilstaan dat die saus waaronder ze het slaatje begraven dat niet is.

Niet te vergeten dranken, daar wordt vaak niet aan gedacht als het over kcals gaat. Ik moet daarbij denken aan een programma (weet niet meer welk) waarbij iemand effectief lette op haar eten. Men kwam er echter ook achter dat die erg grote hoeveelheden aan frisdranken binnenspeelde per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

We zijn nog nooit in zo'n mate met elkaar verbonden; we zijn nog nooit zo verdeeld geweest.

Kijken naar de hoeveelheid mensen alleen al.

Maargoed, omgeving is een zeer bepalende factor. En dan nog de potentie om tot goede veranderingen te komen.

Conclusie: het is complex. Het is simpel maar niet makkelijk.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Superkiwi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:30:
Over dat laatste gesproken: mijn zusje loopt regelmatig en niet onverdienstelijk hard, km of 10 ruim binnen het uur. Ze wil nog wel wat kilootjes kwijt (niet nodig imo maar dat terzijde) en vraagt wel eens om tips.
Als ik dan vraag wat ze eet zegt ze: "nou ja, gewoon gezond. Ontbijt met kwark en vruchten/fruit, boterhammen met kaas/vleeswaar en 's avonds aardappelen/groente/vlees". Op zich niet heel verkeerd natuurlijk.
Mijn wedervraag is dan: "je weet wat je eet maar weet je ook wát je eet?" en dan doel ik op kcal/kh/eiwit/vet. Dat weet ze dan weer niet.
Daar zit denk ik de crux bij een hoop mensen. Even berekenen wat je nodig hebt en wat je op dagelijkse basis verbrand is vaak teveel werk. Terwijl dat eigenlijk basiskennis zou moeten zijn. Denken gezond bezig te zijn is iets anders dan daadwerkelijk gezond bezig zijn. Meten is weten. Zo, en nu ga ik eten.
Maar dan zit je allang op het niveau van micro-optimalisatie. Dan heb je inderdaad wat meer kennis en handvatten nodig. Heb je het over 'gewoon gezond' eten dan word je geen 120+ kg, word je dat wel dan kan je zonder moeite aanwijzen welke dingen die er in gaan niet zo'n goed idee zijn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tatsu schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:12:
Het is simpel maar niet makkelijk.
Haha inderdaad, dat geldt voor best een hoop dingen in het leven. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Afvallen blijft voor mij iets dat begint met wat je in je mond stopt, niet met sport. Sporten is goed voor je, gezond, maar je kan beter je dieet veranderen als je gewicht kwijt wilt. Ik hang op 74/75kg (1m83) en wil naar 72, maar dat laatste stukje is blijkbaar net dat stukje "lekker" eten wat ik ook niet kwijt wil.

Meer OT - heeft iemand wat eenvoudige oefeningen om de ellebogen aan te sterken? Ik merk dat als ik daar zelfs kortstondig zwaar belast dat het daarna gemeen pijn doet. Ik hoef het niet als focus sterk, maar sterker dan het blijkbaar nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ja, naar de fysio.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mooi al deze inzichten te lezen :)
Superkiwi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:55:
Dat ben ik met je eens. Hoeveel mensen (voornamelijk vrouwen, no offense ;)) er niet in de "nu 30% minder suiker!" of "0 caloeriën!" marketinggrapjes trappen...

Daarnaast moeten we niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die het gewoon geen ene reet interesseert en daar in toenemende mate door de hierboven al genoemde 'body positivity' waanzin gesteund wordt.

Maar goed, zijn zijn zij en wij zijn wij. En wij zijn bereid om ervoor te werken en op onze voeding te letten. Als we daar anderen bij kunnen motiveren, wat de meeste sporters ook doen is mijn ervaring, is dat alleen maar goed.
Daarom word ik ook zo doodmoe van, die bullshit-eisen door media voor vrouwen (ook mannen hoor) en de fabrikanten die daar dan lekker op inspelen :r Deze neppe waarzin is echt funest voor alles. Vraag me af of we er ooit vanaf komen.
Firestorm666 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:55:
@2Dutch
Daarnaast heeft sociale media ook een grote invloed op het beeld van vele jonge mensen. Neem eens een kijkje op https://www.reddit.com/r/Instagramreality/ dat is een sub die toegewijd is aan mensen die zichzelf voor de gek houden. Je ziet ook steeds vaker mannen opduiken die zichzelf voor de gek houden.

Body positivity bewegingen helpen trouwens ook niet echt in de strijd tegen obesitas met die onzin dat dik zijn ok is, neen het is NIET ok.
Sowieso dat afzeiken van andermans hobby's: gewoon frustratie of een ongelukkig leven ofzo ¯\_(ツ)_/¯
Je mag overgewicht hebben, maar je moet idd niet doen alsof het ongezonde aspect niet bestaat, dat is botweg gevaarlijk.

Die subreddit..omg :X
Gonadan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:10:
Het is een lastige discussie omdat het niet zo zwart/wit is dat je kunt stellen dat het wel of niet aan discipline ligt. Het is een feit dat het gros van de mensen slappekutteritis heeft en in bijna alle gevallen speelt discipline gewoon een rol. Het is echter weer veel te makkelijk om het dan volledig op discipline af te schuiven want er spelen altijd allerlei factoren mee die je niet zomaar terzijde kunt schuiven.

- mooie uitgeschreven eigen ervaringen -

Daarmee wil ik geenszins beweren dat iedereen het gewoon maar zou moeten kunnen regelen, er zijn vele mensen die echt mentale of lichamelijke problemen hebben waardoor het niet lukt. Als je echter een rondje doet onder tien te zware collega's dan zal driekwart vinden dat het probleem buiten henzelf ligt en daar klopt natuurlijk gewoon geen reet van.
Slappekutteritis, die hou ik er erin _O-

Over jouw ervaringen: herken ik veel van. Het leven gooit je gewoon af en toe een dikke balk in je fietswiel, en tsja, we are only human. Zal nooit beweren dat het makkelijk is. Maar het mooie van het zelf doen, is dat je je daardoor wel mentaal ook sterker maakt: IK heb deze shit omgedraaid, en niemand anders. Je moet ook echt door die snerende, tegenwerkende bende heen af en toe. Heb hier ook recent aangegeven dat de gewijzigde thuissituatie mijn sportregime door de war gooit en ik dat vervelend vind. En daar word nu meer rekening mee gehouden. Mond opentrekken: je eigen gezondheid eerst.

Liever had ik gehad dat ik nooit zwaarder was geworden natuurlijk: dat is ook de reden dat ik er zo alert op ben bij andere bekenden: je houdt er letterlijk en figuurlijk littekens aan over. Preventie is altijd beter.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

13art

Moderator Mobile
De afgelopen weken valt me op dat hier in de omgeving nauwelijks meer kwark te krijgen is in de supermarkten. Lidl: geen kwark, Coop hieri n het dorp: geen kwark. Aldi: nog maar 2 kwark.

Is er bij jullie ook een 'kwarkcrisis'? Of is dit een lokaal probleem?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

13art schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:20:
De afgelopen weken valt me op dat hier in de omgeving nauwelijks meer kwark te krijgen is in de supermarkten. Lidl: geen kwark, Coop hieri n het dorp: geen kwark. Aldi: nog maar 2 kwark.

Geen kwarkcrisis in AH's, Lidl's of Picnic :+ Regio Arnhem Nijmegen. Moeten we gaan inzamelen? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
2Dutch schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:23:
[...]

Geen kwarkcrisis in AH's, Lidl's of Picnic :+ Regio Arnhem Nijmegen. Moeten we gaan inzamelen? :P
Ik zou het bijna gaan denken. Of ik moet gaan verhuizen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-10 01:20
13art schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:25:
[...]

Ik zou het bijna gaan denken. Of ik moet gaan verhuizen 7(8)7
Zelfde hier in Limburg, staat een bordje "tijdelijk niet leverbaar". Moet ik speciaal naar de Lidl...

[ Voor 9% gewijzigd door replica17 op 30-09-2022 12:27 ]

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:32
2Dutch schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:35:
Liever had ik gehad dat ik nooit zwaarder was geworden natuurlijk: dat is ook de reden dat ik er zo alert op ben bij andere bekenden: je houdt er letterlijk en figuurlijk littekens aan over. Preventie is altijd beter.
Je kan natuurlijk ook littekens krijgen terwijl je "gezond" bezig bent. Ik wou als tiener topsporter worden en trainde elke dag. Rond mijn 18de is daar ook krachtsport bij gekomen. Tot die leeftijd had ik dat nooit gedaan. Blijkbaar reageert mijn lichaam nogal goed hier op en is er op korte tijd 10kg spiermassa bij gekomen. Tot op de dag van vandaag (20 jaar later) heb ik striae op mijn dijen omdat quadriceps/hamstrings/poep te snel in omvang groeiden. Uiteindelijk de droom moeten opbergen omdat mijn pezen het niet aan konden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

2Dutch schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:35:

[...]

Slappekutteritis, die hou ik er erin _O-
Mooie term haha. Doet mij gelijk denken aan dit artikel ook wat al eens eerder is gepost in deze thread.(verwacht ook dat het daar van is afgeleid). Fuckarounditis

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 30-09-2022 12:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 08:39
Ja, maar dat zou verstandig zijn, daar doen we niet aan.
Ik ben wel oud, maar niet zo oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Horla schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:30:
[...]

Je kan natuurlijk ook littekens krijgen terwijl je "gezond" bezig bent. Ik wou als tiener topsporter worden en trainde elke dag. Rond mijn 18de is daar ook krachtsport bij gekomen. Tot die leeftijd had ik dat nooit gedaan. Blijkbaar reageert mijn lichaam nogal goed hier op en is er op korte tijd 10kg spiermassa bij gekomen. Tot op de dag van vandaag (20 jaar later) heb ik striae op mijn dijen omdat quadriceps/hamstrings/poep te snel in omvang groeiden. Uiteindelijk de droom moeten opbergen omdat mijn pezen het niet aan konden
Klopt, ik zag daar recent ook een fitness-mannetje over praten omdat het zo onderbelicht is. En er valt niks aan te doen, ondanks (jawel) allerlei marketing-blabla voor cremes: er is geen fix, punt. En topsporters moeten ook afbouwen ivm vergroot hart enzo. Tis niet allemaal fantastisch idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
2Dutch schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:32:
[...]

Klopt, ik zag daar recent ook een fitness-mannetje over praten omdat het zo onderbelicht is. En er valt niks aan te doen, ondanks (jawel) allerlei marketing-blabla voor cremes: er is geen fix, punt. En topsporters moeten ook afbouwen ivm vergroot hart enzo. Tis niet allemaal fantastisch idd.
Tuurlijk is er een fix, Instagram filtertje erop en hoppa, opgelost! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Topsport is de andere kant van het spectrum en niet onder gezond gedrag te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
@Tatsu Verre van zelfs. Er wordt wel eens gezegd dat topsporters al versleten zijn op hun 40ste. Ik denk dat daar wel iets van aan is.Het is eigenlijk zo een beetje voor alles geldig: TE veel/weinig is niet goed, gematigd is wat je wil.

Ik moet denken aan een artikel over een ultraloper die 300km op 3 dagen had voltooid. Waaronder een dokter had gereageerd in de aard van: Waar stopt het? Het moet altijd maar extremer, verder, harder, sneller, ... dit heeft al lang niets meer met gezondheid te maken, eerder met krankzinnigheid.

Zo ook met bodybuilders als Ronny Coleman, dat is krankzinnig en wie weet wat voor zooi die allemaal in z'n lijf heeft gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Maar dan ook niet weer universeel, zo'n goede Bell curve is weer goed voor diversiteit. Al mag de algehele strata wel wat meer actiever worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:23:
[...]

De prijs daarvan is ook al hard omhoog gegaan zeg, Melkan 1kg magere franse kwark nu al €2. 2 maanden geleden betaalde ik daar nog €1,50 voor 😕

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-10 14:53
Jazeker training 3 van deze week. Waarvan 2 een dagpas bij de sportschool. Zoon voetbalt in Almere en nu is aan het kijken hoe het bevalt om tijdens zijn training zelf naar de sportschool te gaan. Kijk alleen weer tegen zo'n abonnement op. Toch weer 29.99 per 4 weken.

https://youtube.com/shorts/9O2JBG8t97A?feature=share

Training van vandaag.
PR op de deadlift.

Lowerbody A
vrijdag 30 sep. 2022, 22:06

Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 110 kg × 8
Set 2: 110 kg × 8
Set 3: 110 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 12 kg × 8
Set 2: 12 kg × 6
Set 3: 12 kg × 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Firestorm666 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:43:
@Tatsu Verre van zelfs. Er wordt wel eens gezegd dat topsporters al versleten zijn op hun 40ste. Ik denk dat daar wel iets van aan is.Het is eigenlijk zo een beetje voor alles geldig: TE veel/weinig is niet goed, gematigd is wat je wil.
Dat is het voordeel van recreatief sporten en goed voor je lichaam zorgen: je kan tot ver voorbij je 40e nog vooruit gaan. En je gaat niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 16:23
Een ietwat precaire vraag die ik hier poneer in de hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn, of anderen met een gefundeerde mening. Aangezien dit niet helemaal op het open net moet, plaats ik em in 'members only'-tags (thanks @Gonadan):

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Sinds mijn 20ste heb ik ook last van aambeien. De laatste jaren in veel mindere mate.

Ik stond de laatste keer, een paar weken geleden, letterlijk op het punt om de huisarts te bellen. Alleen diezelfde dag nam het alweer met de helft af.

Toen ik in 2018 of 2019 een roadtrip maakte door de VS, had ik er ook last van door het vele zitten. Een goede verkoelende aambeizalf met verdovende werking hielp goed. Mijn nek kussen voor in het vliegtuig heb ik toen gebruikt als donut om op te zitten tijdens de autoritten (tip 1).

De laatste keer deed ik mee met een strongman workshop en een Yoke met 215kg waar ik 10m mee liep, wat stenen tillen, the works.

De dag erna was mijn aambei er weer na afwezigheid van bijna 2,5 jaar. Hemmerroids with a vengeance.

Overdruk en geforceerd persen verergerd de klachten. Trainen is altijd prima gegaan met mijn aambei, behalve dan even flink over mijn grens te zijn gegaan met die strongman. Iets wat ik normaliter niet doe. Tijdens trainen is ademhaling gewoon belangrijk (tip 2), juist als je tegen je max aanzit. Je wilt niet te lang overdruk hebben met max gewichten.
Ik deed op een gegeven moment 20 reppersmet 110kg op de squat zonder anale uitstulpingen eraan over te houden.

Met mijn laatste aambei ter groot van de death star heb ik gebruik gemaakt van een krukje. Met mijn kleine gebruiken we nu een krukje zodat zelf op de toilet kan.
Ik gebruik hem als poepkrukje, mijn benen wat hoger om zo in een natuurlijkere positie het eruit te laten glijden (tip 3). Om dan ook niet te hoeven persen (tip 4).

Schoonmaken met een death star als aambei is een uitdaging, want het is net alsof je een bilnaad extra je hebt. Zonder dat je het door hebt ontwikkel je een swamp butt.
Dus let even extra goed met afvegen (tip 5). Alleen met wc papier voelt het alsof je met korrel 80 je aambei aan het bijschuren bent. Zeker met al die extra doorbloeding en extrapij receptoren.
Neem zelf een pak natte doekjes mee op waterbasis, al het ander print aan je anus (tip 6). Mocht je die niet bij de hand hebben, bevochtig wat wc papier.

Oh ja, let goed op je micronutrienten. Blauwe bessen bijvoorbeeld ook voor je darmperistaltiek. Aardbeien kunnen ook.

Mijn laatste tip als afsluiter: een aardbei is beter dan een aambei. Eat your fruits. (Tip 7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@mefjoew als het niet open op het net moet kan je beter members only tags gebruiken (mo). Dat kan je alleen als tweaker lezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Tatsu schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:15:
Sinds mijn 20ste heb ik ook last van aambeien. De laatste jaren in veel mindere mate.

Ik stond de laatste keer, een paar weken geleden, letterlijk op het punt om de huisarts te bellen. Alleen diezelfde dag nam het alweer met de helft af.

Toen ik in 2018 of 2019 een roadtrip maakte door de VS, had ik er ook last van door het vele zitten. Een goede verkoelende aambeizalf met verdovende werking hielp goed. Mijn nek kussen voor in het vliegtuig heb ik toen gebruikt als donut om op te zitten tijdens de autoritten (tip 1).

De laatste keer deed ik mee met een strongman workshop en een Yoke met 215kg waar ik 10m mee liep, wat stenen tillen, the works.

De dag erna was mijn aambei er weer na afwezigheid van bijna 2,5 jaar. Hemmerroids with a vengeance.

Overdruk en geforceerd persen verergerd de klachten. Trainen is altijd prima gegaan met mijn aambei, behalve dan even flink over mijn grens te zijn gegaan met die strongman. Iets wat ik normaliter niet doe. Tijdens trainen is ademhaling gewoon belangrijk (tip 2), juist als je tegen je max aanzit. Je wilt niet te lang overdruk hebben met max gewichten.
Ik deed op een gegeven moment 20 reppersmet 110kg op de squat zonder anale uitstulpingen eraan over te houden.

Met mijn laatste aambei ter groot van de death star heb ik gebruik gemaakt van een krukje. Met mijn kleine gebruiken we nu een krukje zodat zelf op de toilet kan.
Ik gebruik hem als poepkrukje, mijn benen wat hoger om zo in een natuurlijkere positie het eruit te laten glijden (tip 3). Om dan ook niet te hoeven persen (tip 4).

Schoonmaken met een death star als aambei is een uitdaging, want het is net alsof je een bilnaad extra je hebt. Zonder dat je het door hebt ontwikkel je een swamp butt.
Dus let even extra goed met afvegen (tip 5). Alleen met wc papier voelt het alsof je met korrel 80 je aambei aan het bijschuren bent. Zeker met al die extra doorbloeding en extrapij receptoren.
Neem zelf een pak natte doekjes mee op waterbasis, al het ander print aan je anus (tip 6). Mocht je die niet bij de hand hebben, bevochtig wat wc papier.

Oh ja, let goed op je micronutrienten. Blauwe bessen bijvoorbeeld ook voor je darmperistaltiek. Aardbeien kunnen ook.

Mijn laatste tip als afsluiter: een aardbei is beter dan een aambei. Eat your fruits. (Tip 7)
Dank voor alle tips. Praktisch allemaal dingen die ik al toepas, maar nuttig voor eenieder die deze nog niet kent. En fijn te lezen dat jij dus gewoon kunt (kracht)sporten met deze aandoening. Kamp er zelf ook lang mee, maar dit was (is) een nieuw niveau van ongemak. Voelde als heel erge kiespijn, maar dan op een ander plekje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TheTinusNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:09:
[...]

Begrijp ik dat je 5kg erwt hebt gekocht "om te proberen"?

Kun je de order nog annuleren of weet je het zeker? :+

Ik dacht hetzelfde, koos uiteindelijk maar 500gr om te proberen. Bijna een jaar later en de zak is nog >75% vol, man wat is dat smerig. :+
Ik herinnerde me nog deze waarschuwing ineens, het is inderdaad "lastig weg te krijgen". Gelukkig heb ik nog wat low calorie sauzen en m'n laatste batch creatine heeft een bessensmaakje waar een snoepwinkel nog flauwtjes bij lijkt, dus ik red het wel, maar het is de eerste en laatste keer geweest ja :P

Moet binnenkort weer whey gaan shoppen, zucht, huis verwarmen of whey eten :+
Tatsu schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:15:
- serieus goed uitgeschreven verhaal met veel knipogen -
Lijkt me vreselijk om te hebben, hoe jij het met humor omschrijft en tips geeft is dan weer epic. Word vaak niet over gepraat want schaamte, maar ja zo blijven anderen vaak ook met de..uh..shit zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 01-10-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

mefjoew schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Dank voor alle tips. Praktisch allemaal dingen die ik al toepas, maar nuttig voor eenieder die deze nog niet kent. En fijn te lezen dat jij dus gewoon kunt (kracht)sporten met deze aandoening. Kamp er zelf ook lang mee, maar dit was (is) een nieuw niveau van ongemak. Voelde als heel erge kiespijn, maar dan op een ander plekje.
Aambei vijf voor herkenning of een butt two... Butt box. I feel your pain. Next step: off with your second head!

Sterkte man!

@2Dutch Thanks, helaas een te onderbelicht onderwerp door schaamte inderdaad. Misschien ook wel omdat de zon er bijna nooit schijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
Nou, @Tatsu en @2Dutch laat ik dan bij deze beloven dat ik over enige tijd laat weten hoe het nu gaat qua sporten en dit gedoe. Donderdag in elk geval afspraak bij de specialist staan, dus tot die tijd maar aangepast trainen to be sure (lees: geen benen en beperkte inspanning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:52

Vuvuzela

My spire is forming

Creatine 30 euro voor een kg.

https://www.hollandandbar...80bfc20d2dfe5b1717d3ef41e

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 03-10-2022 22:40 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:40
Firestorm666 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:54:
@Superkiwi Daar zit inderdaad de crux in. Marketing heeft daar ook wel een rol in met de promotie van "gezonde producten". Zo nu ook meest recent "NU MET PROTEINEN"

Proteïnen zijn inderdaad goed voor je, probleem is echter dat dat ene bakje feitelijk niks uitmaakt, je moet al veel van die bakjes eten vooraleer je daar een effect van hebt. Maar voor de meesten mensen is dat "ah, proteïnen, dat is goed voor mij"
Mwa dit is wel erg negatief. Al tijden wordt 20 gram proteïne na training aanbevolen. Tegenwoordig voorziet er zuivel in die vraag. Je kunt van die bakjes kopen met 20g eiwit.

Uit eigen ervaring weet ik dat het kan werken. Toen ik zelf kipfilet (100-150 gram) ben gaan eten ná het sporten kreeg ik ineens enorme resultaten. Het programma dat ik toen deed (les mills body pump) was al een paar jaar hetzelfde.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
2Dutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:19:
[...]

Verschilt per persoon. Ontbijt overslaan is prima als je maar niet 2x zoveel eet bij de lunch omdat je te veel trek krijgt of al op je bek ligt voordat je de koelkast open kunt trekken :+ Maar het beste is iets wat je goed volhoudt, want anders is het gauw over met de pret.

Ik heb zelf ook moeite met afvallen, lijk in een soort supertrage recomp te hangen. Eerlijk is eerlijk: ik log ook niet braaf elke dag. Wil op de rustige dagen wat meer minuten op de loopband doorbrengen (45min > 1 uur).

Zie de bodem bij mijn 5kg whey isolate verschijnen, dus ben even aan het rondkijken. Wat een prijzen :/ Erwteneiwitisolaat van bulk maar eens proberen, dat scheelt een flinke slok op een borrel (btw: 20kg voor 250 euro anyone? :P)

Voor de mede-cijfernerds
(per 30 gr)whey isolate pea isolate
kcal108 119
eiwit26 gr24 gr
vet0,2 gr1,8 gr
koolhydraten 0,6 gr0,9 gr
zout 0,15 gr0,57 gr

-editje-
zie 't plaatje hieronder voor een compleet..uh..plaatje ;)
De DIAAS van whey en ewrt is heel anders. In ewrten zit te weinig lysine en leucine. Hierdoor kan je lichaam het eiwit niet volledig opnemen. Whey heeft dan weer te weinig Histidine maar die scoort 85 omdat het tekort minder heftig is. Best opneembaar zijn bijvoorbeeld eieren (101), caseïne (117) en vlees (117). Zuivel gaat ook goed.

Voor wie denkt waar gaat dit over. In jip en janneke taal. Stel je eet 100 gram kipfilet met daarin 31 gram eiwit dan is je lichaam in staat om deze 31 gram op te nemen. Pak je nu 100 gram erwt dan zit daar 5 gram ewit in. Dan zou je in eerste instantie denken, prima dan eet ik 31/5=620 gram erwt en dan heb ik effectief evenveel eiwitten binnen. Echter dan moet je nog corrigeren voor de lage kwaliteit van het erwten eiwit waardoor je lichaam dit maar deels kan opnemen. Je moet ongeveer 1.72x meer erwt eiwit binnen krijgen voor hetzelfde effect. Dus dat wordt 1068 gram eiwit vs 100 gram kipfilet óf 53 gram erwt eiwit concentraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
sdk1985 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Mwa dit is wel erg negatief. Al tijden wordt 20 gram proteïne na training aanbevolen. Tegenwoordig voorziet er zuivel in die vraag. Je kunt van die bakjes kopen met 20g eiwit.

Uit eigen ervaring weet ik dat het kan werken. Toen ik zelf kipfilet (100-150 gram) ben gaan eten ná het sporten kreeg ik ineens enorme resultaten. Het programma dat ik toen deed (les mills body pump) was al een paar jaar hetzelfde.
Ja, op voorwaarde dat er ook effectief een goede hoeveelheid in zit, maar dat is zo een beetje het probleem met reclame, voor het te mogen benoemen moet er 12 tot 20% in zitten. Alleen is dit vermeld per pak, wat er dus op neerkomt dat je het hele pak moet binnenwerken. Er zijn natuurlijk ook producten waar inderdaad die 20 gram effectief in zit per servering.

https://www.vrt.be/vrtnu/.../over-eten-s4a3/?ndl=true is de aflevering waar het over ging, moet je wel even een accountje aanmaken om te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sdk1985 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Dat is wel erg overdreven natuurlijk. Verder maakt het niet uit of je 20 of 40g eiwit neemt na je training, het gaat om totaal op de dag. tenminste 20g snel opneembare eiwit bron

Na de training kun je het beste een wheyshake nemen met water. Dat is snel opneembaar en heb je meer aan dan stukje kipfilet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sdk1985 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

De DIAAS van whey en ewrt is heel anders. In ewrten zit te weinig lysine en leucine. Hierdoor kan je lichaam het eiwit niet volledig opnemen. Whey heeft dan weer te weinig Histidine maar die scoort 85 omdat het tekort minder heftig is. Best opneembaar zijn bijvoorbeeld eieren (101), caseïne (117) en vlees (117). Zuivel gaat ook goed.

Voor wie denkt waar gaat dit over. In jip en janneke taal. Stel je eet 100 gram kipfilet met daarin 31 gram eiwit dan is je lichaam in staat om deze 31 gram op te nemen. Pak je nu 100 gram erwt dan zit daar 5 gram ewit in. Dan zou je in eerste instantie denken, prima dan eet ik 31/5=620 gram erwt en dan heb ik effectief evenveel eiwitten binnen. Echter dan moet je nog corrigeren voor de lage kwaliteit van het erwten eiwit waardoor je lichaam dit maar deels kan opnemen. Je moet ongeveer 1.72x meer erwt eiwit binnen krijgen voor hetzelfde effect. Dus dat wordt 1068 gram eiwit vs 100 gram kipfilet óf 53 gram erwt eiwit concentraat.
De crux is verschillende bronnen van eiwit en niet alleen whey. van plantaardige alleen moet je meer gram eiwit eten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Firestorm666 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Ja, op voorwaarde dat er ook effectief een goede hoeveelheid in zit, maar dat is zo een beetje het probleem met reclame, voor het te mogen benoemen moet er 12 tot 20% in zitten. Alleen is dit vermeld per pak, wat er dus op neerkomt dat je het hele pak moet binnenwerken. Er zijn natuurlijk ook producten waar inderdaad die 20 gram effectief in zit per servering.

https://www.vrt.be/vrtnu/.../over-eten-s4a3/?ndl=true is de aflevering waar het over ging, moet je wel even een accountje aanmaken om te kunnen kijken.
Ik doelde op het Melkunie assortiment met die lactosevrije bekertjes van 200g. Die zijn 20 gram per 'serving'. Ze hebben ook van die astronauten zakjes. Danone doet tegenwoordig ook mee met HiPro. Die hebben bijvoorbeeld drinkflesjes en dan staat er op de voorkant hoeveel eiwit er per verpakking in zit. An sich vind ik dat zelf wel een goede ontwikkeling; dat er op de voorkant staat wat er in zit. Overigens vrijwel allemaal wel met zoetstoffen etc :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hackus schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Dat is wel erg overdreven natuurlijk.
Zo ging het echt. Er is een tijd geweest dat ik ervan overtuigd was dat ik nooit zwaarder dan 60 kg zou wegen. Toen ik uitgegroeid was woog ik iets van 56-58kg.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben pas na mijn 23e (misschien nog later, is ondertussen lang geleden) fysiek breder geworden. Mijn enige verandering was het eten van kipfilet ná het sporten in de avond. Ondanks dat ik 4 jaar hetzelfde deed qua sporten en eten was er toen ineens een verandering. Supplementen heb ik nooit gebruikt (1x een pot whey, vond het te smerig voor woorden).

Waarmee ik overigens niet wil beweren dat die kipfilet voor iedereen een wondermiddel is ;). Ik ben van nature geen grote eter. Als ik minder sport heb ik minder honger.
Verder maakt het niet uit of je 20 of 40g eiwit neemt na je training, het gaat om totaal op de dag. tenminste 20g snel opneembare eiwit bron
Dat lijkt mij niet. Als je bijvoorbeeld om 17:00 eet, je sport om 20h en je gaat om 23h slapen dan zit je daarna in een soort 'overnight fast'. Die eiwitten om 11 uur in de ochtend nuttigen lijkt mij alles behalve efficiënt. Daar is ook wel het één en ander over onderzocht.
Na de training kun je het beste een wheyshake nemen met water. Dat is snel opneembaar en heb je meer aan dan stukje kipfilet.
Voor zo ver ik het kon vinden is het effectiefste om voor én na je training zo'n whey supplement te gebruiken.

In die studie komen ze overigens ook terug op het timing element;
Therefore, the ingestion of protein twice (before and after exercise) is more effective than once (before or after). These findings support that the ingestion of whey protein immediately before and immediately after workouts can promote improvements in strength and hypertrophy.
...
the composition and timing of protein intake are more important than the total amount.
Maar je wil ook niet té hard gaan hè anders krijg je striae :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor je training niet, dat verbrand je weer tijdens de training. na je training heb je snelle eiwit nodig voor herstel. En voor het slapengaan langzame eiwit als kwark of caseïne. Je eiwit uit kipfilet helpt een beetje op het totaal omdat je dag inname is verhoogd met voorheen. Je hebt na een flinke krachttrainen behoefte aan tenminste 20 gram snelle eiwit, maar dat mag ook 40 gram zijn. als je 60kg weegt heb je minder nodig natuurlijk :+

Een aantal studies hebben de hypertrofische effecten op lange termijn van eiwitconsumptie na de training rechtstreeks onderzocht. De resultaten van deze onderzoeken zijn merkwaardig tegenstrijdig, schijnbaar vanwege de gevarieerde onderzoeksopzet en -methodologie. Bovendien gebruikten de meeste onderzoeken zowel pre- als post-workout- eiwitsuppletie.

Ik houd me dan ook aan resultaten zoals ik al 40j train, en anderen advies heb gegeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 04-10-2022 15:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:59
sdk1985 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

Zo ging het echt. Er is een tijd geweest dat ik ervan overtuigd was dat ik nooit zwaarder dan 60 kg zou wegen. Toen ik uitgegroeid was woog ik iets van 56-58kg.

***members only***

Ik ben pas na mijn 23e (misschien nog later, is ondertussen lang geleden) fysiek breder geworden. Mijn enige verandering was het eten van kipfilet ná het sporten in de avond. Ondanks dat ik 4 jaar hetzelfde deed qua sporten en eten was er toen ineens een verandering. Supplementen heb ik nooit gebruikt (1x een pot whey, vond het te smerig voor woorden).

Waarmee ik overigens niet wil beweren dat die kipfilet voor iedereen een wondermiddel is ;). Ik ben van nature geen grote eter. Als ik minder sport heb ik minder honger.

[...]

Dat lijkt mij niet. Als je bijvoorbeeld om 17:00 eet, je sport om 20h en je gaat om 23h slapen dan zit je daarna in een soort 'overnight fast'. Die eiwitten om 11 uur in de ochtend nuttigen lijkt mij alles behalve efficiënt. Daar is ook wel het één en ander over onderzocht.

[...]

Voor zo ver ik het kon vinden is het effectiefste om voor én na je training zo'n whey supplement te gebruiken.

In die studie komen ze overigens ook terug op het timing element;

[...]

Maar je wil ook niet té hard gaan hè anders krijg je striae :X .
Veel plezier met voor je training 20+ gram eiwitten eten, dat traint niet heel fijn :).

Wat betreft je N=1 verhaal; als jij van te weinig eiwitten per dag ging naar voldoende eiwitten per dag (onafhankelijk van de bron / timing), zul je uiteraard progressie boeken. Er is meer context dan 'van x gram kipfilet na de training krijg je gains'.

Voor plant based eiwitten zijn er ook onderzoeken die laten zien dat het prima kan werken, mits je idd meer plant based eiwitten binnenkrijgt.

Leuke samenvatting van een paar onderzoeken hierover: https://www.instagram.com/p/CiNrpy1u04W/?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Requiem19 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Veel plezier met voor je training 20+ gram eiwitten eten, dat traint niet heel fijn :).
Train je nu voor je plezier of om sterker te worden? :+
Wat betreft je N=1 verhaal; als jij van te weinig eiwitten per dag ging naar voldoende eiwitten per dag (onafhankelijk van de bron / timing), zul je uiteraard progressie boeken. Er is meer context dan 'van x gram kipfilet na de training krijg je gains'.
Zeker, mijn punt is zeker niet dat het de heilige graal is maar dat het kan werken. Denk dat we het daar dan over eens zijn.
Voor plant based eiwitten zijn er ook onderzoeken die laten zien dat het prima kan werken, mits je idd meer plant based eiwitten binnenkrijgt.

Leuke samenvatting van een paar onderzoeken hierover: https://www.instagram.com/p/CiNrpy1u04W/?hl=en
Ligt vast aan mij maar ik kan niet echt doorklikken op die post om bij de informatie te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
@sdk1985 de doorklik pijltjes zitten op de foto’s, beetje verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Hackus ik neem mijn whey shake tegenwoordig tíjdens het sporten (omdat ik ca een uur na het sporten alweer eiwitten uit eten binnen krijg) maar dat is dus eigenlijk helemaal niet slim; beter gewoon bewaren tot direct na het sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:42
Ik begin me meer en meer te ergeren aan 3 patsers in de gym.
Er is vorige maand een basic fit open gegaan bij ons waar ik nu naar toe ga, nadat ik enkele jaren een home gym gebruikte.
Die zijn er bijna dagelijks te vinden, smijten met de gewichten, zijn luidruchtig en staan meer te poseren dan oefeningen te doen en de toestellen bezet houden. Ze zijn blijkbaar member van 3 verschillende gyms (heb ik hun horen zeggen). Wat daar het nut van is buiten op 3 plaatsen de patser te kunnen uithangen, geen idee. Lijken ook aan de steroiden te zitten als ik kijk hoe ze slecht ze wel niet trainen maar wel opgeblazen met aders staan…

/rant off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die dingen die jij opnoemt zijn niet uitsluitend voorbehouden aan "patsers". Hier hebben we enkele (vaak groepjes) jongelui die toestellen bezet houden (omdat ze meer op hun telefoon zitten dan dat ze met hun training bezig zijn), luidruchtig zijn en niks opruimen.
De anabolenboys hier (dat zijn er niet zo heel veel) houden zich juist wél aan de etiquetten.
Lui die schijt hebben aan de regels heb je in alle lagen sporters wel denk ik.

*denk niet dat ik een patser ben die zich aangevallen voelt hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 04-10-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pufster schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:33:
Ik begin me meer en meer te ergeren aan 3 patsers in de gym.
Er is vorige maand een basic fit open gegaan bij ons waar ik nu naar toe ga, nadat ik enkele jaren een home gym gebruikte.
Die zijn er bijna dagelijks te vinden, smijten met de gewichten, zijn luidruchtig en staan meer te poseren dan oefeningen te doen en de toestellen bezet houden. Ze zijn blijkbaar member van 3 verschillende gyms (heb ik hun horen zeggen). Wat daar het nut van is buiten op 3 plaatsen de patser te kunnen uithangen, geen idee. Lijken ook aan de steroiden te zitten als ik kijk hoe ze slecht ze wel niet trainen maar wel opgeblazen met aders staan…

/rant off
Bodybuilders trainen meestal niet in BF. Het poseren hoort er nu eenmaal bij, of jij het patserig vindt of niet.
Ook een anabolica gebruiker moet hard trainen en goed eten, het komt niet zomaar van bankhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:40
In mijn gym stikt het ervan. Merendeel ruimt niks op en aantal zijn zeer luidruchtig. Kreunen, schreeuwen en met gewichtjes gooien. Laatst ook weer zo’n kneus in een hemdje (waar koop je die dingen uberhaupt) die zijn 120kg deadlitfje blijkbaar elke rep (kon er 3 :-)) keihard uit zijn handen moet laten flikkeren en foto’s van zijn klein torsootje moest maken in het squatrek. Ik laat het meestal los en probeer het te negeren, maar af en toe schiet ik uit mijn slof tegen die types…

Zennnnnn

Adem in, adem uit. Verspilde energie om je daar druk om te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:31:
@Hackus ik neem mijn whey shake tegenwoordig tíjdens het sporten (omdat ik ca een uur na het sporten alweer eiwitten uit eten binnen krijg) maar dat is dus eigenlijk helemaal niet slim; beter gewoon bewaren tot direct na het sporten?
tijdens trainen kan wel, als het maar niet een uur vooraf is. Het is juist goed om thuis gewoon carbs en protein te eten, dat hoeft dan geen snelle vorm te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:42
Hackus schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:25:
[...]

Bodybuilders trainen meestal niet in BF. Het poseren hoort er nu eenmaal bij, of jij het patserig vindt of niet.
Ook een anabolica gebruiker moet hard trainen en goed eten, het komt niet zomaar van bankhangen.
Het zijn dan ook geen bodybuilders maar jongeren die direct aan de anabolen / sarms beginnen. Ze hebben geen bodybuilder lichaam maar je ziet wel de andere effecten dat ze nemen vind ik (aders die poppen, rode huid, acne op de rug) Ach dat zijn dan ook degene die 10 jaar later spijt zullen hebben dat ze zo gesport hebben denk ik dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 04-10-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pufster schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Het zijn dan ook geen bodybuilders maar jongeren die direct aan de anabolen / sarms beginnen. Ze hebben geen bodybuilder lichaam maar je ziet wel de andere effecten dat ze nemen vind ik. Ach dat zijn dan ook degene die 10 jaar later spijt zullen hebben dat ze zo gesport hebben denk ik dan.
Whahahaha, oa dit is ook een reden dat ik nooit bij F4F of B&F train. ik roep al jaren dat het de laatste 20j mode is om al te beginnen met kuren voordat iemand een abonnement van gym heeft. Vaak is dit voor de zomer, en zie je ze na de tijd(herfst-winter) niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
En dan gek vinden dat ze een hartaanval krijgen voor hun 40e…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag sinds lange tijd training in de sportschool. Voor nu de fit for free in Almere. Goed te doen grootte sportschool. Wel even schema even laten aanpassen.

Beetje zoeken dus, maar dat is dan weer leuk.
Evening Workout
dinsdag 4 okt. 2022, 20:20

Lat Pulldown (Machine)
Set 1: 50 kg × 10
Set 2: 90 kg × 10
Set 3: 90 kg × 10
Set 4: 90 kg × 10

Shoulder Press (Machine)
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 50 kg × 10

Seated Row (Machine)
Set 1: 32 kg × 12
Set 2: 45 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12

Bicep Curl (Machine)
Set 1: 14 kg × 15
Set 2: 23 kg × 12
Set 3: 27 kg × 12

Chest Press (Machine)
Set 1: 27 kg × 15
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 73 kg × 9

Triceps Dip (Assisted)
Set 1: 50 kg × 15
Set 2: 50 kg × 15
Set 3: 50 kg × 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
Ik denk dat je sporters wel in een paar categoriën kan indelen. Je hebt het type dat zijn of haar sport serieus neemt, de nodige dingen doet om vooruitgang te maken, daar ruim de tijd voor nemen om het op een deftige manier te doen. Al dan niet met euhm "hulpmiddelen". In het geval van krachtsport zijn indrukwekkende lichamen vaak genoeg het resultaat van jaren training.

Dan heb je het type dat denkt een hele felle kerel te zijn, wilt zo snel mogelijk in de zomer er breed uit zien omdat ie denkt op die manier heel wat vrouwen te kunnen versieren en iedereen hem aan zal zien als DE man. Uiteraard kunnen de Instagram workouts ook niet ontbreken, want hey, zonder likes is je leven maar triestig hé.
Om dat doel (proberen) te halen zijn die vaak genoeg ook niet vies van wat "hulpmiddelen", wat ook eveneens de reden is waarom ze ook "de felle" zijn.
In het slechtste geval is hun lijf omzeep op hun 40ste en rest hun vooral nog leven in het verleden, dromen van een "glorietijd" die nooit meer terugkomt.

Ik heb zo eens een reportage gezien over zo een type jongere, voor hem was het doel om op de festival terreinen zonder shirt te kunnen rondlopen.
Eveneens ook een reportage over een kerel die way over de top was gegaan met die "hulpmiddelen" en eigenlijk een wrak is.

Ik vrees overigens dat je die laatste types vaker zal tegenkomen, mede dankzij social media waar een compleet vertekend beeld getoont wordt van de ""perfecte"" man/vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Firestorm666 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:55:

Ik heb zo eens een reportage gezien over zo een type jongere, voor hem was het doel om op de festival terreinen zonder shirt te kunnen rondlopen.
Haha dat soort types inderdaad. 🤡

Doe gewoon een shirt aan. We zijn niet bij het zwembad en we zijn ook geen wilde dieren…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is mij opgevallen dat de sfeer/cultuur in een sportschool behoorlijk kan verschillen. Bij de wat kleinschaliger of serieuzere sportscholen is het vaak wat beter dan bij de grotere ketens of prijsvechters.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat.
En dan hangt het er ook nog vanaf in welke stad/stadsdeel je woont.
Ik betaal €39,95 voor een nette gym die 24/7 open is. Omdat die twee keer zo duur is als een Basic fit of Fit for Free komt er geen 'paupervolk' en is het sfeertje heel gemoedelijk.

*wat paupervolk dan precies is mag iedereen voor zichzelf uitmaken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel training 2 van deze week

Evening Workout
donderdag 6 okt. 2022, 23:11

Squat (Barbell)
Set 1: 8 kg × 85
Set 2: 8 kg × 85
Set 3: 8 kg × 85

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 80 kg × 10
Set 3: 85 kg × 10

Seated Leg Press (Machine)
Set 1: 90 kg × 12
Set 2: 110 kg × 12
Set 3: 110 kg × 12

Leg Extension (Machine)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 68 kg × 12
Set 3: 68 kg × 12

Hip Abductor (Machine)
Set 1: 34 kg × 15
Set 2: 52 kg × 12
Set 3: 70 kg × 12

Hip Adductor (Machine)
Set 1: 34 kg × 15
Set 2: 52 kg × 15
Set 3: 72 kg × 15

Seated Calf Raise (Machine)
Set 1: 45 kg × 15
Set 2: 91 kg × 15
Set 3: 100 kg × 15

https://youtube.com/shorts/mwZZVEOMrfY?feature=share

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:36
Superkiwi schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:51:
Dat.
En dan hangt het er ook nog vanaf in welke stad/stadsdeel je woont.
Ik betaal €39,95 voor een nette gym die 24/7 open is. Omdat die twee keer zo duur is als een Basic fit of Fit for Free komt er geen 'paupervolk' en is het sfeertje heel gemoedelijk.

*wat paupervolk dan precies is mag iedereen voor zichzelf uitmaken ;)
ach 40 jaar geleden was het niet anders toen stond de gym? ook niet zo bekend dat er leuke en aardig jongens binnen zaten

vaak uitsmijters penoze gasten jongens uit de volksbuurt maar goed dat was nog uit de tijd toen echte mannen nog snorren hadden en vrouwen ook btw

rauwdouwers mooie tijd tegenwoordig zijn het insta figuren bah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33
bie100 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

ach 40 jaar geleden was het niet anders toen stond de gym? ook niet zo bekend dat er leuke en aardig jongens binnen zaten

vaak uitsmijters penoze gasten jongens uit de volksbuurt maar goed dat was nog uit de tijd toen echte mannen nog snorren hadden en vrouwen ook btw

Ik ga hier in Utrecht naar een “old skool” gym die er al 30+ jaar zit, mooie mix van allerlei types, maar iedereen gaat relaxed en respectvol met elkaar om, en het personeel en de trainers stuurt daar ook op door dit zelf ook uit te dragen. Kost wat meer maar ik support met liefde dit soort bedrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik volg Joey Swoll op IG, kende hem verder helemaal niet maar wel promotor van 'mind you own business' en anti-toxic gym culture. Ben wel blij dat ik thuis train hoor, lekker rustig, geen gedoe en altijd plek :+

Naja ik word soms wel eens lastiggevallen hoor :( 4 poten, 2 spitse oren en vreselijk aandacht vragen. Meestal wel met 1 commando naar mand te bonjouren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik train tegenwoordig bij Olympia Gym in Schiedam, betaal voor zowel mezelf en mijn vrouw 40 euro per maand.

Een gezellige gym met een oldskool mentaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Met 15 had ik nog geen snor op me bovenlip, maar het klopt wel wat je zeg ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hoppa training 3 van deze week.

Met een enkel mobiliteit check.

YouTube: enkel mobiliteit check

zondag 9 okt. 2022, 13:22

Bench Press (Barbell)
Set 2: 70 kg × 7
Set 3: 70 kg × 6

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 30 kg × 10
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 40 kg × 10

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 32,5 kg × 8
Set 3: 32,5 kg × 6

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 10
Set 3: 65 kg × 10

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 12,5 kg × 12
Set 3: 12,5 kg × 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

13art schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:20:

Oi, nu heeft Picnic ineens geen cheape kwark meer, wie koopt er mijn voorraad weg :( :P
Heb maar extra hüttenkäse besteld en barebells repen via iBood, je moet wat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk dat de Lidl hier jouw goedkope kwark opgekocht heeft want hier was er dit weekend weer voldoende op voorraad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

13art schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:10:
Denk dat de Lidl hier jouw goedkope kwark opgekocht heeft want hier was er dit weekend weer voldoende op voorraad. ;)
Hopelijk geldt dat voor meer Lidl's, heb al een mannetje (in dit geval klein vrouwtje :P) op een queeste gestuurd voor kwark bij de Lidl later deze week. Still cheaper than whey :/ ;)

En had beef bars besteld, waren ze toch op en 10 dagen levertijd...en sowieso 50 cent per stuk duurder. Weet niet wat er eerder gaat zakken tot onder bepaalde waarden: mijn gewicht of mijn saldo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Één van de redenen dat ik maar gestopt ben met whey, werd me iets te prijzig. Dan maar wat extra kwark. Maar ja, blijkbaar denken anderen net zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
13art schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Één van de redenen dat ik maar gestopt ben met whey, werd me iets te prijzig. Dan maar wat extra kwark. Maar ja, blijkbaar denken anderen net zo 8)7
ze hebben nog genoeg blikjes tonijn gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bie100 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Snap ik. Als ik moet kiezen tussen kwark of tonijn uit blik zou ik ook kiezen voor kwark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Waarom niet combineren en tonijn door de kwark mengen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
bie100 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

a 3 euro per blikje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
koop vaak Statesman 1.39 tonijnburgers maken lekkerrrrrrrrrrrrrrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Superkiwi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:34:
Waarom niet combineren en tonijn door de kwark mengen? :P
Dat komt er toch net zo hard weer uit? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
13art schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Voor mij helaas is kwark geen optie. Ik krijg het echt gewoon niet weg. En tonijn wordt hier niet echt gewaardeerd, ik heb nog wel iets van 20 blikjes (eerder voor €1 p/s bulk ingekocht).

Maar myprotein heeft weer leuke actie met 1+1 en bulk.com heeft ook een leuke actie met 5kg gainer voor ~52. Dus met dat soort acties valt de prijs wel weer 'mee'.

Of Bulk wat is, geen idee. De laatste aankoop van Myprotein (impact whey protein) is best goed tbh. Dat was helaas geen actie, maar ik had wel iets nodig :(

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Weer een leuke studie over het belang van carbs voor herstel

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Methodiek:

- Goed getrainde sporters
- 3x het volgende protocol: 10x 45s hard op de indoor fiets / 15 min rust
- 5 uur herstel
- 1 groep kreeg carbs in voeding, controle groep kreeg een placebo (geen carbs)
- Na 5 uur herstel weer een performance test: groep die carbs kreeg scoorde daar significant beter (moeilijk te zien op het plaatje, maar iets van 6-7%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Requiem19 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:39:
Weer een leuke studie over het belang van carbs voor herstel

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Methodiek:

- Goed getrainde sporters
- 3x het volgende protocol: 10x 45s hard op de indoor fiets / 15 min rust
- 5 uur herstel
- 1 groep kreeg carbs in voeding, controle groep kreeg een placebo (geen carbs)
- Na 5 uur herstel weer een performance test: groep die carbs kreeg scoorde daar significant beter (moeilijk te zien op het plaatje, maar iets van 6-7%).
Beetje een open deur toch? Dat degene die nieuwe energie kregen (carbs is brandstof) daarna meer energie had in een test? Hadden ze iets anders verwacht dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Allemachtig wat blijft het lastig om mensen uit te leggen dat die verbrande calorieën op smartwatches voor geen ruk kloppen. Als het klopte was ik nu 55 kg en anorexiapatiënt people, come on.

Sowieso al die focus op hartslagzones en harder sneller...HIIT..eet gewoon minder, twat :P
Zonde van al je energie, letterlijk. Kun je beter besteden aan lekkere eiwitrijke maaltjes bij elkaar Googlen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Johan Bogle schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:49:
[...]
Beetje een open deur toch? Dat degene die nieuwe energie kregen (carbs is brandstof) daarna meer energie had in een test? Hadden ze iets anders verwacht dan?
Heb je op het linkje geklikt?

Daar staat namelijk dat het test protocol een 6 seconden sprint was. Voor een 6 seconden sprint gebruik je geen carbs, dat is volledig anaeroob.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

2Dutch schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:49:
Allemachtig wat blijft het lastig om mensen uit te leggen dat die verbrande calorieën op smartwatches voor geen ruk kloppen. Als het klopte was ik nu 55 kg en anorexiapatiënt people, come on.

Sowieso al die focus op hartslagzones en harder sneller...HIIT..eet gewoon minder, twat :P
Zonde van al je energie, letterlijk. Kun je beter besteden aan lekkere eiwitrijke maaltjes bij elkaar Googlen :9
Haha, ik begin er al niet eens meer aan of over.

Gister in de gym een pannenkoek ook letterlijk een pannenkoek genoemd.

Een gast die al tijden aan het afvallen is om in het weekend te zuipen. Prima, doe wat je doe met je definition of insanity.

Kom niet niet met je zieke kop cardio en sporten, omdat:
1. De muren op je afkomen
2. Om anderen te besmetten
3. Om daarna als een zoutzak met lage bloeddruk en duizeligheid op een krukje te gaan zitten.

"Ja, man. Ik voel me niet goed."

Joh, pannenkoek. Eet je ook meer of ben je nog aan het zitten?

"Aan het cutten, man."

Eet wat je bent, met een beetje stroop erop. Wie weet helpt het tot helder nadenken. Freakin' lampje.

Om daarna toch nog even verder te klagen en sporten.

Gevraagd of de pannenkoek advies wou of dat ik alleen naar hem luisterde. Mijn oordoppen weer in gedaan, verteld dat die een end mocht opsouten om naar huis te gaan en verder gegaan met trainen.

/Liefdagboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Requiem19 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

Daar staat namelijk dat het test protocol een 6 seconden sprint was. Voor een 6 seconden sprint gebruik je geen carbs, dat is volledig anaeroob.
Ik snap je punt niet denk ik? 6 seconden sprinten kost geen energie en gaat niet beter wanneer je net energie hebt aangevuld? (Carbs hebt gegeten) Is een open deur toch of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Johan Bogle schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:52:
[...]
Ik snap je punt niet denk ik? 6 seconden sprinten kost geen energie en gaat niet beter wanneer je net energie hebt aangevuld? (Carbs hebt gegeten) Is een open deur toch of begrijp ik het verkeerd?
Ben je bekend met de verschillende energiesystemen van het menselijk lichaam?

Afbeeldingslocatie: https://robertsontrainingsystems.com/wp-content/uploads/2015/07/energy-systems-chart.png

Edit, misschien dat deze nog iets duidelijker is, laat zien welke brandstof je lichaam gebruikt bij welke tijdsduur van de inspanning:

Afbeeldingslocatie: https://amactraining.co.uk/wp-content/uploads/2014/05/energy-systems-table.png

[ Voor 18% gewijzigd door Requiem19 op 12-10-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
2Dutch schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:49:

Data op een smartwatch moet je ook eerder zien als een leidraad en niet als exacte wetenschap. Veel mensen denken echter wel dat dit zo het geval is en nemen die gegevens TE serieus. Zo heeft Garmin een body battery die best wel klopt, maar zal niet ziek op de bank gaan liggen omdat m'n Garmin zegt dat m'n batterij leeg is :D.

Sport met als doel om af te vallen is zowiezo niet bepaald efficiënt, voeding is waar je naar moet kijken, en inderdaad het komt neer op "minder vreten jong". Daarom moet ik altijd wel lachen bij het volgende hip-dieet. Precies alsof gewoon je porties verkleinen veel te gemakkelijk is en daarom niet kan werken. Laten we het vooral ingewikkeld maken met heel veel "mag niet..." Houd je zeker goed vol!... NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Firestorm666 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Data op een smartwatch moet je ook eerder zien als een leidraad en niet als exacte wetenschap. Veel mensen denken echter wel dat dit zo het geval is en nemen die gegevens TE serieus. Zo heeft Garmin een body battery die best wel klopt, maar zal niet ziek op de bank gaan liggen omdat m'n Garmin zegt dat m'n batterij leeg is :D.

Sport met als doel om af te vallen is zowiezo niet bepaald efficiënt, voeding is waar je naar moet kijken, en inderdaad het komt neer op "minder vreten jong". Daarom moet ik altijd wel lachen bij het volgende hip-dieet. Precies alsof gewoon je porties verkleinen veel te gemakkelijk is en daarom niet kan werken. Laten we het vooral ingewikkeld maken met heel veel "mag niet..." Houd je zeker goed vol!... NOT
Als we dan toch bezig zijn; juiste voeding i.c.m. sporten. En dan weer niet alleen cardio maar ook spierverstevigende activiteiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
@Tatsu Dan is die wel erg fout bezig, niet alleen omwille van het twijfelachtig doel, maar ik heb me altijd laten vertellen dat dikke mensen beter tegen alcohol kunnen. Had iets te maken met meer bloedomloop dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
13art schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Als we dan toch bezig zijn; juiste voeding i.c.m. sporten. En dan weer niet alleen cardio maar ook spierverstevigende activiteiten. ;)
Zeker mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Requiem19 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

Ok, maar hoe wordt die ATP energie aangevuld nadat deze verbruikt is? Daarvoor is glucose nodig en glucose komt weer uit koolhydraten. Ik snap de beredenatie dus wel dat het ergens een open deur is dat mensen die koolhydraten eten weer sneller energie hebben om een 6 sec sprint te doen in vergelijking met mensen die geen koolhydraten eten/krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hoppa training 1 van de week. Net een week lid van fit for free is het vandaag ineens sport city. Maar ja prima. Waren wel meteen de club aan het opknappen.
Lowerbody A
woensdag 12 okt. 2022, 14:18

Squat (Barbell)
Set 1: 90 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 6

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 80 kg × 12
Set 3: 85 kg × 12
Set 4: 85 kg × 10

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 6
Set 2: 7,5 kg × 6
Set 3: 7,5 kg × 6

Hip Thrust (Barbell)
Set 2: 70 kg × 8

Seated Calf Raise (Machine)
Set 1: 100 kg × 15
Set 2: 100 kg × 15
Set 3: 100 kg × 15

farmer walk dumbell
Set 1: 22 kg × 3

Walking
Set 1: 0:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
13art schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Ok, maar hoe wordt die ATP energie aangevuld nadat deze verbruikt is? Daarvoor is glucose nodig en glucose komt weer uit koolhydraten. Ik snap de beredenatie dus wel dat het ergens een open deur is dat mensen die koolhydraten eten weer sneller energie hebben om een 6 sec sprint te doen in vergelijking met mensen die geen koolhydraten eten/krijgen.
Ik heb nog steeds het idee dat men liever heel veel hier typt dan op een linkje te klikken :).

Je ziet namelijk op onderstaand plaatje dat de controlegroep (die dus een placebo kreeg) ook weer herstelde in de 5 uur recovery periode. Maar dat herstel gaat dus sneller / beter met carbs.

Open deur voor sommige wellicht, maar voor mij (wederom) een indicatie dat een post-workout protocol naast eiwitten ook carbs nodig heeft voor een optimaal herstel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXa4nxlWrCyhLLN4u888Cod9G4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NsifWnfU9vY6yPrX3czV0cMo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Requiem19 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:45:
[...]
Open deur voor sommige wellicht, maar voor mij (wederom) een indicatie dat een post-workout protocol naast eiwitten ook carbs nodig heeft voor een optimaal herstel.
Precies, helemaal mee eens. Overigens is het met onderzoeken wel vaker zo dat zaken een open deur (lijken te) zijn. Maar ja het 'moet' wel onderzocht worden om de open deur inderdaad verder te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Inderdaad, alles wat je niet mag zie je in je dromen voor je neus dansen, haha. Altijd weer een nieuw dieet dat uiteraard werkt omdat je minder eet, maar dan weer op manier x in plaats van y. Niks mis mee hoor als keto voor je werkt, maar ik duw toch wel graag af en toe wat chocolate chip cookies of chocolade naar binnen, alleen niet elke dag 1 kilo :P

Vind het altijd zo mooi als je pics ziet van mensen die zeg maar begonnen bij 75kg met vet in beeld, dan 65 kg wegen heel lean en dan weer terug op 75kg maar dan door de spieren die erbij zitten. Geeft weer aan dat een bepaald gewicht aan gezondheid koppelen nergens op slaat. En wat ze dan ook mogen eten op een dag ook vaak, daar zie ik stiekem best wel naar uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Ik weet niet of ik het hier mee eens ben.

Een van de grote voordelen van krachtsport en afvallen is dat je door de krachtsport je spiermassa redelijk behoudt. Leuk als je 5kg afvalt, maar vrij zinloos als dat 5kg aan spiermassa is.

Daarnaast zorgt een beetje beweging er ook voor dat je nog redelijk wat kunt eten, waardoor het ook leuk blijft. Als je 3000 kcal verbruikt kun je nog 2500 kcal eten op een dag. Dat is een stuk makkelijker dan iemand die maar 2000 kcal verbruikt (want in de auto naar werk, niet sporten, hele dag zitten). Deze persoon mag dan maar 1500 kcal eten op een dag en daar zit je toch al wel heel snel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:34
VinnyAMS schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:26:
Hoppa training 1 van de week. Net een week lid van fit for free is het vandaag ineens sport city. Maar ja prima. Waren wel meteen de club aan het opknappen.
Lowerbody A
woensdag 12 okt. 2022, 14:18

Squat (Barbell)
Set 1: 90 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 6
Hoppa, 5 kg meer op de squat, nicely done, helpt meteen die naamswijziging :+ !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier ruim vier maanden letterlijk niks gedaan wegens verbouwing, gister weer begonnen.

Squats uiteindelijk opgebouwd tot drie sets van 5 x 90kg, maar voelde gelijk bij de tweede set al m’n benen vermoeid zijn.
Bijzonder hoe erg je dan terug kunt vallen als je een poosje niet getraind hebt, en uit je ritme bent.

Zal wel een handje vol dagen kosten om weer in het ritme te komen en de kgs te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
Requiem19 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Ik weet niet of ik het hier mee eens ben.

Een van de grote voordelen van krachtsport en afvallen is dat je door de krachtsport je spiermassa redelijk behoudt. Leuk als je 5kg afvalt, maar vrij zinloos als dat 5kg aan spiermassa is.

Daarnaast zorgt een beetje beweging er ook voor dat je nog redelijk wat kunt eten, waardoor het ook leuk blijft. Als je 3000 kcal verbruikt kun je nog 2500 kcal eten op een dag. Dat is een stuk makkelijker dan iemand die maar 2000 kcal verbruikt (want in de auto naar werk, niet sporten, hele dag zitten). Deze persoon mag dan maar 1500 kcal eten op een dag en daar zit je toch al wel heel snel aan.
Heb je overigens ook wel gelijk in hoor, maar het blijft afhankelijk van je eetpatroon. Om nu een extreem voorbeeld te geven van mensen met morbide obesitas, die moeten al ferm zwaar trainen eer hun kcal inname minder is als wat er verbrand is.

Heb je maar een paar kilo overgewicht, kan de verbranding via krachttraining wel voor de nodige compensatie zorgen.

Overigens is er ook een nadeel aan (kracht)training zonder aanpassing van een eetpatroon. Je leert nl niet wat het probleem is. Gebeurd er iets waardoor sporten geen optie meer is. Tijd en/of goesting & de kilo's vliegen er weer aan.
Ik moet denken aan die stoere gasten die zo breed mogelijk willen zijn voor aandacht te krijgen van de vrouwen, vervolgens eentje tegenkomen die hun kan uitstaan en misschien er ook een paar schreeuwende nachtmerries bij krijgt en vervolgens moddervet is na een paar jaar omdat ie nog wel eet als een athleet.

Sport voor afvallen zie ik eerder als een welkome aanvulling, ook vanwege de goede reden van spierbehoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
2Dutch schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Inderdaad, alles wat je niet mag zie je in je dromen voor je neus dansen, haha. Altijd weer een nieuw dieet dat uiteraard werkt omdat je minder eet, maar dan weer op manier x in plaats van y. Niks mis mee hoor als keto voor je werkt, maar ik duw toch wel graag af en toe wat chocolate chip cookies of chocolade naar binnen, alleen niet elke dag 1 kilo :P

Vind het altijd zo mooi als je pics ziet van mensen die zeg maar begonnen bij 75kg met vet in beeld, dan 65 kg wegen heel lean en dan weer terug op 75kg maar dan door de spieren die erbij zitten. Geeft weer aan dat een bepaald gewicht aan gezondheid koppelen nergens op slaat. En wat ze dan ook mogen eten op een dag ook vaak, daar zie ik stiekem best wel naar uit :+
Bwa, een bepaald gewicht aan gezondheid is niet persé slecht. BMI bijvoorbeeld is vooral een indicatie die je niet al te letterlijk moet nemen. Zo is die schaal niet van toepassing op de spierbundel, ook niet voor Aziaten omdat hun bouw heel anders is als die van een westerse. Het is zoals soms hier wordt gemeld: staar je niet blind op die weegschaal.

Voor de grootste groep van mensen is deze wel van toepassing, dan hebben we het over Jens die op kantoor zit, om de 5min kijkende op z'n horloge of het nog geen tijd is om te stoppen met zijn geestdodend werk om vervolgens thuis neer te ploffen in de zetel om zijn hobby "binge watching" verder te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker training nummer 3 van deze week.

Evening Workout
donderdag 13 okt. 2022, 22:41

Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 5
Set 4: 72,5 kg × 5

Incline Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 12
Set 2: 18 kg × 12
Set 3: 22 kg × 10

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 28
Set 2: 12 kg × 28
Set 3: 12 kg × 28

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 14 kg × 8
Set 2: 14 kg × 8
Set 3: 14 kg × 6

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 6

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 27,3 kg × 15
Set 2: 40,9 kg × 10
Set 3: 36,4 kg × 12

Hammer Curl (Cable)
Set 1: 27,3 kg × 12
Set 2: 45,5 kg × 12
Set 3: 45,5 kg × 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 12:53
Goedeavond allemaal,

Ik ga nu enige tijd naar de sportschool, en ik merk niet heel erg veel progressie. Ik had daarom wat vragen.

Wanneer weet ik of ik naar de volgende stap kan? Dus van 12 naar 17kg bijvoorbeeld.

Is het goed om voor spiergroei 15 reps van lichter gewicht te doen of juist iets van 6 van zwaarder gewicht?

Wie o wie kan mij hier wijsheid in maken 😜

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
ItsCrewz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:09:
Goedeavond allemaal,

Ik ga nu enige tijd naar de sportschool, en ik merk niet heel erg veel progressie. Ik had daarom wat vragen.

Wanneer weet ik of ik naar de volgende stap kan? Dus van 12 naar 17kg bijvoorbeeld.

Is het goed om voor spiergroei 15 reps van lichter gewicht te doen of juist iets van 6 van zwaarder gewicht?

de eerste vraag die ik je ga stellen is hoe zit het met je voeding ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Twee tips:

- veel eten
- progressief trainen (elke week gewicht verhogen met een paar procent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
ItsCrewz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:09:
Goedeavond allemaal,

Volgens mij heb je dit soort adviezen al heel vaak gehad hier :-).

Koop 2 van die 0.25kg schijfjes en verhoog elke training het gewicht. Bij failure ga je iets terug in gewicht de volgende sessie.
Pagina: 1 ... 101 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.