Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 97 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 19:34
Ik die nu al een tijdje boring but big.
Ben al redelijk gegroeid maar bech en Squat blijven al een jaar op een plateau.

Ik train 4 k per week. Ma di do vrij

Ma 531 deadlift 5 x85 3x 95 1x110 en
Squat 75x10 x5
Met pull-ups en abs als extra

Di bench 5 75 3x80 1x 85
Ovp 35 x10x 5

Do sqaut 5x 80 3x 85 1x 90
Deadlift 75 x10 x 5
Chinup

Ovp 5x 40 3x 45 1x 50
Bench 70x 10x5
Pullup
Abs

De 10x oefeningen zijn pittig maar na 5x5 diet het volume echt goed voor groei.

Maar de plateau blijven. Heb al n jaar een max bech van 95 ovp is nu 58 max.
Deadlift is wel naar 130 gegaan. Maar Squat blijft kut. 100kilo voelt nog even rete zwaar.
Ben nu fitter en sterker dan ooit in mijn leven.
Maar zit nu toch bijna een jaar op dit plateau met de Squat en bench.

Wat denken jullie dat ik zou moeten doen? 531 doe ik nu vanaf februari. Moet ik over naar een ander programma?
Ik heb thuis alleen een barbel, dumbel ,optrek stang en dip stang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:32
Tatsu schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:14:
[...]
Het wordt op een gegeven moment meer een sociale bedoening dan trainen en ze stagneren. Om dan hetzelfde te blijven doen.

Merendeels heeft niet eens een zodanig doel, het doel is bewegen om te bewegen en bezig te zijn. Geen specifiek doel maar omdat anderen het ook zo doen.
Maar dat is niet erg, toch? Niet iedereen heeft het doel om groter en/of sterker te worden.

Mijn hoofdsport is hardlopen. Ik kom eigenlijk alleen maar bij de sportschool voor blessurepreventie. Ik train eerder 3x15 op een lager gewicht, dan 3x4 op top van mijn kunnen. Verder veel functionele oefeningen en core training, ook in groepsvorm. En ja, er is ook tijd voor ouwehoeren. Dat zorgt er juist voor dat ik er plezier in blijf hebben. Daarom ook gekozen voor een kleinere sportschool in plaats van die grote, ongezellige oranje sportschool bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

InZane schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Maar dat is niet erg, toch? Niet iedereen heeft het doel om groter en/of sterker te worden.

Mijn hoofdsport is hardlopen. Ik kom eigenlijk alleen maar bij de sportschool voor blessurepreventie. Ik train eerder 3x15 op een lager gewicht, dan 3x4 op top van mijn kunnen. Verder veel functionele oefeningen en core training, ook in groepsvorm. En ja, er is ook tijd voor ouwehoeren. Dat zorgt er juist voor dat ik er plezier in blijf hebben. Daarom ook gekozen voor een kleinere sportschool in plaats van die grote, ongezellige oranje sportschool bijvoorbeeld.
Je voelt je getriggert tot reageren. +100 kuddo's voor jou. 😄

Je gebruikt krachttraining als ondersteunend mechanisme voor hardlopen, je traint. Ook hierbij kan het weer prima dan je jezelf onderhoud of aan het uitbouwen bent.

Dat is voor mij helemaal prima. Op individueel niveau loop ik nu lang genoeg mee om daar zodanig een waardeoordeel over te hebben. In ieder geval, ik probeer dat. Geen oordeel hebben is verrekte moeilijk, daar mediteer ik voor. 😆

Waar ik wel problemen mee heb is de gemiddelde inactiviteit van samenleving en de gevolgen daarvan. Merendeels van de mensen zijn blind hiervoor, menig man van mijn leeftijd is een uitgezakte huisvader met een pot bier op de bank.

Die blindheid op n=1 niveau, is onwetendheid verwijtbaar? Dat vind ik moeilijk als het gaat om context, want het is een ingewikkeld maatschappelijk probleem. Opvoeding, zelfbeeld, stressmanagement, socioeconomische status, etc. etc.

Op een groter populatieniveau is het gewoonweg zorgwekkend met een verhoging van zorgkosten en veel leed tot gevolg.

Op een n=1 niveau ben ik al blij dat men welwillend naar de sportschool gaat met de intentie om te bewegen. Ik moedig dat maar al te graag aan.

Ik ben alleen maar een radartje in het geheel.

/Rant

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klaas25 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Warm up volgens SS. 2x met lege bar en dan 2 tot 3 setjes met gewicht tot mijn werksets.
3 minuten rust tussen elke werkset. Squat in stevige schoenen met hakje. Maar zelfs dan nog soms last van butt wing onderaan. (1 enkel is heel slecht in mobiliteit) Heb nu ook klein schijfje onder de hak. En dan proberen niet dieper dan parallel. Lukt aardig maar moeite met verhogen van gewicht na 60kg zonder dat me vorm slechter wordt. Ik train thuis. Film het ook om mijn vorm te checken maar no way dat ik dat ga delen. :+

Zware Squats en zware DL op 1 dag werd wat veel en ook omdat ik steeds bij elke sessie begin met stijve bovenbenen. Niet zo zeer spierpijn meer lak aan soepel zijn wat wel weg trok bij elke warm up sessies. Maar voelt gewoon niet lekker zo te beginnen met weer squats.

Dus Squats geschrapt op DL dag en probeer nu sinds 2 weken onderstaande. Zonder roulatie. Om iets meer voorkeur te geven aan de bench press. Plus probeer extra oefening te pakken. En wat meer volume toegevoegd. UIteindelijk hecht ik meer waarde aan groter worden dan kracht.
Laatste oefening rouleer ik nog wel. Uit proberen wat wanneer fijn is om mee te nemen. (Zo zijn zware dips die ik nog niet zo goed kan na zware shoulder presses waardeloos :+ )
Heb je direct 'butt wink', of pas onderin? En helpt het als je je voeten iets wijder uit elkaar plaatst, je creëert hier iets meer ruimte om dieper te squatten zonder dat je bovenbeen tegen je heup aan komt ( wat winken beïnvloed )?

Filmen lekker voor jezelf houden, maar blijf het gewoon vergelijken, en desnoods een stapje terug in gewicht nemen totdat je techniek goed onder de knie hebt.
Hoe gaat het bracen je af? lukt het goed om je buik en rugspieren strak/stevig te houden tijdens een rep?
Werk je met de zware lifts eventueel met een riem/belt?

Wel bijzonder dat je deadlift dan niet laat vallen, of mogelijk vervangen door cleans?
Je zegt dat het in eerste instantie niet lekker voelt aan het begin van een nieuwe training, maar gaat dat ongeacht je gevoel ten kosten van je techniek? Oftewel wat als je doorzet met de oefeningen die op je programma staan, worden die slechter uitgevoerd? Of is alles een opeenstapeling van te weinig rust tussen de dagen of zelfs tussen de sets?

Qua mobiliteit zijn er legio topics dan wel blogs of video's geplaatst online. Hierin kan je best mogelijk wat winst behalen. op rustdagen of vooraf aan je training kun je wat oefeningen doen om te zien of je hiermee mobieler wordt in je enkels. Probeer ook je rug en buikspieren goed te trainen. Zeker met al deze compound oefeningen is het bracen/stevig houden van je buik en rugspieren enorm belangrijk. Let met name ook op de stand van je heup tijdens het liften, soms moet je wat overdreven je heup draaien en fixeren om tot een juiste uitvoering te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Tatsu schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Waar ik wel problemen mee heb is de gemiddelde inactiviteit van samenleving en de gevolgen daarvan. Merendeels van de mensen zijn blind hiervoor, menig man van mijn leeftijd is een uitgezakte huisvader met een pot bier op de bank.

Die blindheid op n=1 niveau, is onwetendheid verwijtbaar? Dat vind ik moeilijk als het gaat om context, want het is een ingewikkeld maatschappelijk probleem. Opvoeding, zelfbeeld, stressmanagement, socioeconomische status, etc. etc.

Op een groter populatieniveau is het gewoonweg zorgwekkend met een verhoging van zorgkosten en veel leed tot gevolg.

Op een n=1 niveau ben ik al blij dat men welwillend naar de sportschool gaat met de intentie om te bewegen. Ik moedig dat maar al te graag aan.
Ja hoor, ik hap wel ;)

Maar ben het verder met je eens hoor. Ik ben inmiddels ook al wat jaartjes vader, maar gelukkig geen uitgezakte. Al hou ook ik best wel van een lekker biertje... in het weekend.

Het is inderdaad zorgwekkend waar het heengaat in deze maatschappij en bewegen moedig ik ook zeker aan! Al hoeft dat dus niet altijd in de sportschool te zijn van mij, want hardlopen moet je gewoon lekker buiten doen in plaats van op zo'n geestdodende loopband :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 16:23
SecondGuess schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:27:
Ik die nu al een tijdje boring but big.
Ben al redelijk gegroeid maar bech en Squat blijven al een jaar op een plateau.

Ik train 4 k per week. Ma di do vrij

Ma 531 deadlift 5 x85 3x 95 1x110 en
Squat 75x10 x5
Met pull-ups en abs als extra

Di bench 5 75 3x80 1x 85
Ovp 35 x10x 5

Do sqaut 5x 80 3x 85 1x 90
Deadlift 75 x10 x 5
Chinup

Ovp 5x 40 3x 45 1x 50
Bench 70x 10x5
Pullup
Abs

De 10x oefeningen zijn pittig maar na 5x5 diet het volume echt goed voor groei.

Maar de plateau blijven. Heb al n jaar een max bech van 95 ovp is nu 58 max.
Deadlift is wel naar 130 gegaan. Maar Squat blijft kut. 100kilo voelt nog even rete zwaar.
Ben nu fitter en sterker dan ooit in mijn leven.
Maar zit nu toch bijna een jaar op dit plateau met de Squat en bench.

Wat denken jullie dat ik zou moeten doen? 531 doe ik nu vanaf februari. Moet ik over naar een ander programma?
Ik heb thuis alleen een barbel, dumbel ,optrek stang en dip stang.
Het gewicht waarmee je 5*10 doet lijkt wat aan de hoge kant. Het idee is 50, max 60% van je trainingsmax. Daar zit je boven. Mogelijk kweek je daardoor teveel vermoeidheid, wat maakt dat je niet voldoende herstelt om sterker te worden. Die gewichten verlagen kan dus mogelijk helpen.
Andere optie is 3*10 i.p.v. 5*10. Of de extra oefeningen (chinups e.d.) skippen. Als het je echt om kracht te doen is, dan is volume verlagen in deze in elk geval geen gek idee.

Wat mijzelf goed bevalt, is Reversed Pyramid Training. Overgenomen van @Vincent17 toen die zijn ervaringen in dit topic deelde. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:15
Tatsu schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Je voelt je getriggert tot reageren. +100 kuddo's voor jou. 😄

Je gebruikt krachttraining als ondersteunend mechanisme voor hardlopen, je traint. Ook hierbij kan het weer prima dan je jezelf onderhoud of aan het uitbouwen bent.

Dat is voor mij helemaal prima. Op individueel niveau loop ik nu lang genoeg mee om daar zodanig een waardeoordeel over te hebben. In ieder geval, ik probeer dat. Geen oordeel hebben is verrekte moeilijk, daar mediteer ik voor. 😆

Ik ben alleen maar een radartje in het geheel.

/Rant
Probleem zit m ook wel wat dat "de uitgezakte vader met een pot bier" genormaliseerd is, tot in de mate dat heel veel denken dat dit erbij hoort. In de VS bijvoorbeeld heeft men een probleem met serieus overgewicht, tot in die mate dat als je een normaal gewicht hebt met ditto voorkomen, dit kan worden aanzien als "te mager en ongezond". Terwijl de realiteit is dat het de anderen zijn die te dik en ongezond zijn.

Overgewicht en meer is een serieus onderschat probleem. Zelf had ik op mijn zwaarst "maar" 10kg overgewicht, en merkte al een groot verschil toen ik die 10kg kwijt was. Laat staan iemand met meer overgewicht.

Ook zijn er veel die "gezond zijn" verkeerd opvatten; die denken dat dat 2u per dag jezelf kapotmaken in de sportschool/urenlang lopen is en alleen groentjes eten. Dit terwijl een simpele wandeling en gewoon minder grote porties vanzelfde eten al een wereld van verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 12:53
Ik was net van plan weer wat te bestellen op myprotein, maar jeetje wat een prijzen...
- Impact Whey Protein 1KG 22,49
- Creapure Creatine Poeder 500G 38,49
- Dagelijkse Multivitamine 9,49

En dit is zelfs na het toepassen van de kortingscode "Matt" (25% korting)
Heeft iemand een plek waar ik dit goedkoper kan krijgen? Of misschien dat iemand een andere kortingscode heeft.

Hoe zit dit nou?

Je hebt impact whey protein en whey protein isolate, kan iemand mij het verschil hiervan uitleggen? Heb al een beetje zitten googlen maar kan er niet echt wijzer uit worden.
Zelfde geld voor creatine, ik zie Creapure Creatine, maar ook creatine monohydraat. Wat is hier het verschil van? En momenteel neem ik creatine bij de eiwit shake, en deze neem ik ongeveer 3x in de week (op dag van sporten) is dit beter om elke dag anders te nemen?

Wat is het beste?

En wat ik mij afvraag of het wel nodig is om deze multivitamine en omega 3 tabletten te nemen (Dat doe ik momenteel) en de vraag of het misschien ook handig is om vitamine D3 te nemen of misschien zoiets als zink, magnesium.

Ik hoor het graag wat nou echt het beste is, er zijn zoveel opties, wat raden jullie mij aan?

Wat ik nu neem:

- Ochtend: Multivitamine + Omega 3 tablet
- Dag van sporten (3x in de week): 1 schep impact whey protein + 1 schep creatine monohydraat + 300ml melk

Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door ItsCrewz op 11-06-2022 13:27 ]

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-10 16:36
ItsCrewz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:24:

Je hebt impact whey protein en whey protein isolate, kan iemand mij het verschil hiervan uitleggen? Heb al een beetje zitten googlen maar kan er niet echt wijzer uit worden.
https://nl.myprotein.com/...AEgLaHPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Impact whey protein scheelt 20 euro vergeleken met Whey Isolate. Is het dan waard om die 20 euro te besparen? (Ik probeer niet af te vallen of iets dergelijks)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
ItsCrewz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:24:
..
Ik hoor het graag wat nou echt het beste is, er zijn zoveel opties, wat raden jullie mij aan?
..
Nog steeds: meer eten, minder vertrouwen op supplementen.

Ik heb hier alleen zakken eiwitpoeder en maltodextrine staan.
Eiwitpoeder voor... het eiwit. Ik eet weinig vlees, vind plantaardige bronnen maar niets en ik ga ook geen kilos zuivel per dag naar binnen werken, dus daarom dat ik eiwitpoeder gebruik.
Maltodextrine om zelf sportdrank van de maken, vloeibare carbs (glucose) basically. Zelfde spul dat ze ook in van die potten sportdrankpoeder stoppen, zonder paar vitamines en fructose, maar dan véél goedkoper.

De rest is prima uit normale voeding te halen.
ItsCrewz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:27:
Impact whey protein scheelt 20 euro vergeleken met Whey Isolate. Is het dan waard om die 20 euro te besparen? (Ik probeer niet af te vallen of iets dergelijks)
Reken de eiwitpercentages om naar pure gram eiwit.
Die paar gram verschil vet of koolhydraten boeien mij geen zak. Hoe meer hoe beter })

Om je een idee te geven, uit mijn (nog steeds) work in progress eiwitpoeder web scraper prijsvergelijker website, prijzen van paar minuten geleden, alle in chocoladesmaak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aZpAunZ-DY9Be1wHzsohrdDdYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jn63054V2lrBjSpmo2jdgBBt.png?f=fotoalbum_large
* de MyProtein 5000 gram is een foutje van de scraper (misschien korting verkeerd gescraped, of URL fout, zo iets)
* andere prijsfouten voorbehouden, maar de portieprijzen zijn vergelijkbaar met hoe ze al maanden zijn/stijgen

Hier zie je in het groen de prijs van 30 gram (een portie) pure eiwit.
Tenzij die 2 gram vet en halve gram carbs per scoop jou een wereld van verschil gaan opleveren ( not :+ ), of je de smaak van isolaat écht heel veel beter vindt (doubt), gewoon lekker wei of caseïne nemen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
ItsCrewz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:27:
[...]

tja ik vind van niet maar goed sommige mensen verdragen Isolate ik maak vaak tonijnburgers is toch 25 gram eiwit in een blikje tonijn

de hele dag eiwitshakes drinken is ook niks voor mij moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
TheTinusNL schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Nog steeds: meer eten, minder vertrouwen op supplementen.

Ik heb hier alleen zakken eiwitpoeder en maltodextrine staan.
Eiwitpoeder voor... het eiwit. Ik eet weinig vlees, vind plantaardige bronnen maar niets en ik ga ook geen kilos zuivel per dag naar binnen werken, dus daarom dat ik eiwitpoeder gebruik.
Maltodextrine om zelf sportdrank van de maken, vloeibare carbs (glucose) basically. Zelfde spul dat ze ook in van die potten sportdrankpoeder stoppen, zonder paar vitamines en fructose, maar dan véél goedkoper.

De rest is prima uit normale voeding te halen.

[...]

Reken de eiwitpercentages om naar pure gram eiwit.
Die paar gram verschil vet of koolhydraten boeien mij geen zak. Hoe meer hoe beter })

Om je een idee te geven, uit mijn (nog steeds) work in progress eiwitpoeder web scraper prijsvergelijker website, prijzen van paar minuten geleden, alle in chocoladesmaak:
[Afbeelding]
* de MyProtein 5000 gram is een foutje van de scraper (misschien korting verkeerd gescraped, of URL fout, zo iets)
* andere prijsfouten voorbehouden, maar de portieprijzen zijn vergelijkbaar met hoe ze al maanden zijn/stijgen

Hier zie je in het groen de prijs van 30 gram (een portie) pure eiwit.
Tenzij die 2 gram vet en halve gram carbs per scoop jou een wereld van verschil gaan opleveren ( not :+ ), of je de smaak van isolaat écht heel veel beter vindt (doubt), gewoon lekker wei of caseïne nemen.
Ik vertrouw er ook niet op, ik zie ze meer als een aanvulling. Die ik wel nodig heb naar mijn mening. Dan ga ik in ieder geval voor de whey protein. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Uiteindelijk enkel Whey Protein besteld met 35% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TheTinusNL De biologische waarde van caseïne ligt wel stuk lager dan van Whey.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Weekje Nordics overleefd, word ik vannacht wakker.. "voel me raar"...2 testjes gedaan, ffs Corona :/
Had net zo'n zin om vandaag weer upper day te doen na een rustig stukje fietsen gister, maar het zal blijven bij een rondje loopband: het zij zo. De benen hebben genoeg te doen gehad..sommige stukken sprintend omhoog in die bossen anders trok je het niet :X :P

Hopelijk komt deze maand - eindelijk - m'n IronMaster-gear binnen :P

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 12-06-2022 18:39 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
Ik heb een week geleden mij beginner decathlon bankdruk set verkocht en zit nu te kijken naar verschillende bank druk bankjes.

Nu is er nogal veel te koop, zoveel dat ik niet echt weet of ik nu een vlakke bank of een verstelbare wil.
Ik zoek niet naar een bench met armen.
Ik heb een kleine schuur als home gym de ruimte is ongeveer 3 bij 3.

Heeft iemand een aanrader of ervaring te delen over de aankoop van benches?

Ik twijfel echt tussen een standaard bankje van 150 euro of wat bijzonderders voor 200-400 euro.
Maar liever nu die duurdere dan dat ik over een jaar die toch nog koop.

Beetje laat maar bedankt mefjoew voor je advies , Ik ga reverse pyramid proberen komende 2 maanden. Ben benieuwd hoe het valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:31
@SecondGuess, ik ben voor een verstelbaar bankje gegaan, waarom? Vanwege de verstelbaarheid en mogelijkheden tot incline en decline oefenen alsook voor evt back Hyper extensions. Verder weinig speciaals aan het bankje.

ATX Multi Bench FID-102

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 13-06-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-10 23:04
Iemand ervaring met de flat bench van Gorilla Sports?

Ik heb 2ehands een Squat rack en Barbell aangeschaft en ga weer starten met krachttraining na een pauze. Ik ga mij voornamelijk richten op de 3 grote compounds, incline / decline derhalve niet per se nodig.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziet er goed uit, ook dikke ‘bekleding’

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort in V&A :)

[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 15-06-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in VA overig geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:55
Firestorm666 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:18:
[...]

Probleem zit m ook wel wat dat "de uitgezakte vader met een pot bier" genormaliseerd is, tot in de mate dat heel veel denken dat dit erbij hoort. In de VS bijvoorbeeld heeft men een probleem met serieus overgewicht, tot in die mate dat als je een normaal gewicht hebt met ditto voorkomen, dit kan worden aanzien als "te mager en ongezond". Terwijl de realiteit is dat het de anderen zijn die te dik en ongezond zijn.

Overgewicht en meer is een serieus onderschat probleem. Zelf had ik op mijn zwaarst "maar" 10kg overgewicht, en merkte al een groot verschil toen ik die 10kg kwijt was. Laat staan iemand met meer overgewicht.

Ook zijn er veel die "gezond zijn" verkeerd opvatten; die denken dat dat 2u per dag jezelf kapotmaken in de sportschool/urenlang lopen is en alleen groentjes eten. Dit terwijl een simpele wandeling en gewoon minder grote porties vanzelfde eten al een wereld van verschil kan maken.
Dit is op meerdere manieren het geval, je hebt ook genoeg mensen die enkel krachttraining doen en verder amper bewegen en zichzelf als gezond beschouwen.
90 % van de mensen die trainen in de sportschool kunnen tussen de setjes door nog prima een praatje houden wat ook zeker gezellig en prima is, maar dat betekent wel dat je nog wat cardio werk zult moeten doen ernaast meerdere keren in de week om je hart en vaatstelsel gezonder te maken/houden.

Met enkel krachttraining doen (tenzij je echt circuit achtige dingen met weinig rust doet waar je constant een hogere hartslag hebt) ben je weliswaar gezonder bezig dan helemaal niks doen maar voor je hart en vaatstelsel doet dat echt niet heel veel, veel mensen lijken dat in mijn gym in ieder geval wel te denken.

Veel mensen lijken ook nog steeds bang te zijn "gains" te verliezen met cardio terwijl dit natuurlijk een mythe is.

Vooral als je wat jonger bent en met de houdige instagram modellen die je bijna alleen maar in het krachthonk bezig ziet is het moeilijker om aan de echte gezondheid te denken natuurlijk, er zou er wat meer aandacht moeten zijn voor een juiste balans.

Zelf fitness ik 3 keer in de week full body schema en dan ga ik ook 3 of 4 keer nog hardlopen buiten wat ook nog wat extra gezondheidsvoordelen geeft in plaats van het vele binnen sporten, zeker als je ook al de hele week op kantoor zit bijv.

Het fanatieke kracht sporten van vroeger met steeds nieuwe pr's willen hebben met de bench en deadlift etc heb ik wat laten varen. Heb zelf in ieder geval het idee dat een goede balans hebben met het sporten veel gezonder is dan extremen opzoeken.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Stylze schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Dit is op meerdere manieren het geval, je hebt ook genoeg mensen die enkel krachttraining doen en verder amper bewegen en zichzelf als gezond beschouwen.
90 % van de mensen die trainen in de sportschool kunnen tussen de setjes door nog prima een praatje houden wat ook zeker gezellig en prima is, maar dat betekent wel dat je nog wat cardio werk zult moeten doen ernaast meerdere keren in de week om je hart en vaatstelsel gezonder te maken/houden.

Met enkel krachttraining doen (tenzij je echt circuit achtige dingen met weinig rust doet waar je constant een hogere hartslag hebt) ben je weliswaar gezonder bezig dan helemaal niks doen maar voor je hart en vaatstelsel doet dat echt niet heel veel, veel mensen lijken dat in mijn gym in ieder geval wel te denken.
Helemaal mee eens. Zie er genoeg een beetje bankdrukken enzo en tussen de setjes een beetje hun complete social media bijlezen.
Met wat geluk kan er voor de training even 5 a 10 minuten wat gewandeld(!) of lafjes gefietst worden met de telefoon in de hand - stel je voor dat je gaat zweten - en na afloop weer lekker met de auto naar huis :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Helemaal mee eens. Zie er genoeg een beetje bankdrukken enzo en tussen de setjes een beetje hun complete social media bijlezen.
soms is zelfs het bijlezen van je social media nog niet genoeg qua tijd om aan de volgende set te beginnen ;)
(waarschijnlijk nog nooit zwaar gelift?)

dus laat het nou niet een discussie worden van cardio vs kracht training...

je ziet namelijk genoeg personen die aan 'cardio' doen, maar waar ogenschijnlijk de hartslag amper boven de 80 lijkt te komen....

datzelfde kan ook van de inzet gezegd worden van diegene die iets met gewichten doet :)

Wat mij betreft is er maar een ding goed om conditie te bouwen en dat zijn HIIT workouts met gewichten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-10 14:53
Jazeker na twee weken niks vandaag weer training
nummer 1.
Overgestapt van upper/lower naar fullbody.
Evening Workout
woensdag 15 jun. 2022, 21:47

Squat (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 10
Set 4: 60 kg × 10

Good Morning (Barbell)
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 20 kg × 10
Set 3: 20 kg × 10
Set 4: 20 kg × 10

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 10
Set 4: 60 kg × 10

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps
Set 3: 4 reps

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 10

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 10
Set 2: 7,5 kg × 10
Set 3: 7,5 kg × 10

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10
Note: Seated alternate

Bent over kickback
Set 1: 5 kg × 10
Note: Dumbbell

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Push up incline box
Set 1: 12 reps
Set 2: 10 reps
Set 3: 8 reps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Gisteren training 2 van deze week. Weer een paar nieuwe oefeningen ertussen.

Vrijdag 17 juni 2022.

Bulgarian Split Squat
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Set 4: 5 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 67,5 kg × 6
Set 4: 67,5 kg × 6

Push Up
Set 1: 2 reps
Set 2: 2 reps
Note: Spiderman niet te doen deze oefening

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 20 kg × 12
Set 2: 20 kg × 12
Set 3: 20 kg × 12

Arnold Press (Dumbbell)
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 20 kg × 10
Set 3: 20 kg × 10
Note: Barbell

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 10
Set 4: 10 kg × 10

Cable Kickback
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12
Note: Dumbell

SUPERSET
Oblique Crunch
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
lying leg raise
Plank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel. Gewoon weer training 1 van deze week.
Bouw het rustig op vanwege 2 weken niets doen.
Evening Workout
maandag 20 jun. 2022, 20:16

Deadlift (Barbell)
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Squat (Barbell)
Set 3: 65 kg × 12
Set 4: 65 kg × 12

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 10

Bench Press - Close Grip (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12

Bicep curl and press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12
Note: Liggend

Side Bend (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 15
Set 2: 17,5 kg × 15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 17:55
VinnyAMS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:24:
Bouw het rustig op vanwege 2 weken niets doen.
Dit dacht ik vanavond ook, wel getraind afgelopen 2 weken maar alleen push en pull (thuis). Vandaag weer naar de sportschool en dan is daar voor mij altijd de gelegenheid om de benen te trainen. Die waren dus twee weken niet aan de beurt geweest en het viel mij mee. Ik dacht lager in gewicht of aantal herhalingen te moeten doen, maar heb het zelfde en af en toe een rep meer gepakt als de laatste keer.

Voor thuis trouwens een ez-bar aangeschaft en 4 extra schijven van 5kg (die ondertussen € 3 per kg kosten in tegenstelling tot de €2 per kg die ik ergens halverwege 2020 nog betaalde). Lekker Skull-crushen en het beoogde aantal reps in de laatste set gewoon niet halen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Snowmiss op 21-06-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Snowmiss schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:02:
[...]

Dit dacht ik vanavond ook, wel getraind afgelopen 2 weken maar alleen push en pull (thuis). Vandaag weer naar de sportschool en dan is daar voor mij altijd de gelegenheid om de benen te trainen. Die waren dus twee weken niet aan de beurt geweest en het viel mij mee. Ik dacht lager in gewicht of aantal herhalingen te moeten doen, maar heb het zelfde en af en toe een rep meer gepakt als de laatste keer.

Voor thuis trouwens een ez-bar aangeschaft en 4 extra schijven van 5kg (die ondertussen € 3 per kg kosten in tegenstelling tot de €2 per kg die ik ergens halverwege 2020 nog betaalde). Lekker Skull-crushen en het beoogde aantal reps in de laatste set gewoon niet halen :P
Lekker bezig. Doe het eigenlijk omdat er vaak gezegd wordt dat je na "deload"weer rustig dient op te bouwen.
Merk inderdaad dan ook dat ik op zich gewoon verder zou kunnen waar ik gebleven was. Ik ga bij de volgende gewoon beginnen op het gewicht waar ik gebleven was maar dan minder reps. Anders kom ik nooit richting die 100 kg BP. :-). EZ bar wil ik ook nog. Veel beter voor mijn bicep curls. Met een barbell hebben mijn polsen een hele vreemde positie. Vakantiegeld komt morgen binnen dus bestel maar bestel maar. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
https://youtube.com/shorts/Ek6afApae4s?feature=share

YouTube: front raise

training twee van deze week,

Evening Workout
woensdag 22 jun. 2022, 19:48
Squat (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10
Set 4: 70 kg × 10
Good Morning (Barbell)
Set 1: 25 kg × 10
Set 2: 30 kg × 10
Set 3: 30 kg × 10
Set 4: 30 kg × 10
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 10
Set 4: 65 kg × 7
Pull Up (Band)
Bent Over Row (Barbell)
Set 3: 65 kg × 12
Set 1: 10 kg × 10
Set 2: 10 kg × 10
Front Raise (Dumbbell)
Bent over kickback
Plank
Push up incline box
Set 2: 10 reps
Set 3: 8 reps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Legday even uitgesteld (niet alleen vanwege de tyfushitte waar ik zowat van tegen de vlakte sla, man man man): vandeweek bij ironmaster zelf m'n gewenste fitnessgear besteld, want die had alles behalve straight barbell gewoon op voorraad i.p.v. de eeuwig doorschuivende voorraad van fitshop. En de hele riedel kwam net binnen *O*

- pro bench
- pro leg attachtment
- preacher attachment
- instelbare dumbbells 2x 34kg
- ez-curlbar

Eerste workout al done: de boel de trap op sjouwen :+
Ondertussen kabbelt de cut heel rustig door, de korte extreme dip door koortsig zijn had dan weer gehoeven ,tering zeg :X Eetlust is nog steeds matig, maar ja dat maakt nu even niet uit :P

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 24-06-2022 13:29 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTFrgdy66YF9fHj6EGzp7BYXVDA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rmxTzhX18SJOQxb6kNq7OxGD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMfvDjLqgPWV4XTrP5waIY9CjT0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xISBV1oTHtlTAQkgooUdcz2C.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ4pQ8lHDjH8At-kEtEWldc6j4c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2pZrBXTu8xt73FV2zzKkb0FM.png?f=fotoalbum_tile

Ooh haiz, even wat update foto's. Gaat wel lekker, helaas volgende week weer terug naar NL. Daar zetten we het gewoon weer door.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Tatsu schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:51:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ooh haiz, even wat update foto's. Gaat wel lekker, helaas volgende week weer terug naar NL. Daar zetten we het gewoon weer door.
Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 11:48
Tatsu schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:51:
e6bmcvb"]
Wat is het geheim achter die side delts? Die van mij hangen er in vergelijking ontzettend sneu bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb er aardig de genetics al voor. Verder side raises, butterfly raises en upright rows zijn aanraders.

Side delta kunnen best wel wat hebben qua volume, dus tweemaal per week is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
Tatsu schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:29:
Heb er aardig de genetics al voor. Verder side raises, butterfly raises en upright rows zijn aanraders.
Ben gestopt met de upright rows, vanwege waarschuwingen her en der dat het slecht voor je schouders zou zijn, terwijl ik het altijd wel een fijne oefening vond.

Hoe voer jij hem uit, met een EZ bar / barbell / dumbells of hou je nog ergens specifiek rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:07
Is creatine en whey nog ergens voor een normale prijs te krijgen, ik wacht op een of andere aanbieding ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-10 19:40
Alles is duur. Ik ben tegenwoordig zuinig op mijn gold standard whey.

Niet normaal meer: 65 euro https://www.bodylab.nl/100-whey-gold-standard-2273g.html

Kocht deze onder de 40 in de aanbieding. Nu mag ik blij zijn als er een aanbieding voor 55 is.

[ Voor 57% gewijzigd door Johan Bogle op 28-06-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Die inflatie is niet normaal meer joh, echt alles is fucking duur geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecondGuess
Ik koop eieren bij de lidl voor 20 cent per ei. Whey is me teveel gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 21:52

Vuvuzela

My spire is forming

SecondGuess schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:49:
Eieren zijn juist gedoe toch? En 20cent per 6 gram eiwit is vergelijkbaar met de whey prijzen van nu.

Ik kijk bijna elke dag wel op pepper.com vorige keren stond daar de aanbieding/prijsfout en zo probeer ik steeds 10kg voor 80/90 euro te kopen. En dat lukt 2/3x per jaar.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
Ik hou weer myprotein in de gaten. December had ik 5kg voor ong 47 euro, april 5kg voor 69 euro.
Ze hebben een aantal keer per jaar een kortingscode dat je 5kg voor rond de 50 kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
En weer training 1 van deze week.

Evening Workout
woensdag 29 jun. 2022, 21:11

Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 10
Set 2: 75 kg × 10
Set 3: 75 kg × 10
Set 4: 75 kg × 10

Good Morning (Barbell)
Set 1: 32,5 kg × 12
Set 2: 32,5 kg × 12
Set 3: 32,5 kg × 12
Set 4: 32,5 kg × 12

Bench Press (Barbell)
Set 1: 66 kg × 10
Set 2: 66 kg × 10
Set 3: 66 kg × 10
Set 4: 66 kg × 10

Pull Up (Band)

Bent Over Row (Barbell)

Set 1: 10 kg × 10
Set 2: 10 kg × 10
Set 3: 10 kg × 8

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 10
Set 2: 7,5 kg × 10
Set 3: 7,5 kg × 10

Bent over kickback

Plank

Push up incline box
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Note: Erg zwaar

https://youtube.com/shorts/ejbVQ8pIMHI?feature=share

[ Voor 3% gewijzigd door VinnyAMS op 29-06-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
whey gedoe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
Johan Bogle schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:10:

Niet normaal meer: 65 euro https://www.bodylab.nl/100-whey-gold-standard-2273g.html

Kocht deze onder de 40 in de aanbieding. Nu mag ik blij zijn als er een aanbieding voor 55 is.
Waarom koop je zo'n duur premium merk als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
wauturr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:43:
[...]

Waarom koop je zo'n duur premium merk als ik vragen mag?
Goede smaak, lost perfect op, goede waarden en zuivere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

rachez schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:56:
[...]

Ben gestopt met de upright rows, vanwege waarschuwingen her en der dat het slecht voor je schouders zou zijn, terwijl ik het altijd wel een fijne oefening vond.

Hoe voer jij hem uit, met een EZ bar / barbell / dumbells of hou je nog ergens specifiek rekening mee?
Check anders de video's van Jeff Nippard en RP Strength van Mike Istratael (nogwattes) erover.

Voer ze uit met een voorkeur voor een EZ barbell, anders dumbbells.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In een afgepeld ei(55g) zit ~7g eiwit, en de rest nog aan voedingswaarden. zacht gekookt ei(eren) is ideaal 1u voor het slapengaan. Je kunt ook kiezen voor caseïne shake. Ik zou wel gelijk 5kg kopen, want kleinere hoeveelheden zijn vaak duurder in verhouding. dacht btw dat de 12 eieren m/l 2,19 of 2,29 zijn. De doos van 10
L is even duur dacht ik uit mijn hoofd. Die zijn vaak net krap aan L(62-62g met schil).

4500g whey zonder aanbieding is ~ E85,- dan heb je globaal 150 scoops wat volgens mij op ~55ct per scoop komt en ~24g eiwit. Je moet daar dus 3 eieren maat L voor nemen. al met al scheelt het elkaar niet zoveel.
Alleen als je whey uit aanbieding kunt scoren.

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 30-06-2022 11:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:52:
[...]
Goede smaak, lost perfect op, goede waarden en zuivere kwaliteit.
Deze is ook prima https://www.powersuppleme...hey-temptation-bulk-4500g als concentraat.
Reken er maar op dat in mengsels amper Isolaat of Hydrolisaat zit. Dan moet je nog maar afvragen wat het nut ervan is. Het is niet lactose vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Johan Bogle schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:10:

Jezus, die heb ik in mei 2021 nog voor 32,50 euro gekocht. Ik snap dat prijzen wat stijgen, maar dit slaat helemaal nergens op. Prijs met 100% gestegen. Ben blij dat ik nog een voorraadje heb, maar zoek nog wat goedkope vanille whey. Anders maar gewoon weer elke dag flink veel eieren wegwerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Blij dat ik op 20g whey per dag zit, dat ik in Nederland nog een hele voorraad heb. Alsook nog dik een kilo creatine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecondGuess
Whey zit in groote plastic containers, eieren komen in karton.
Whey is een shake, moet ik de shaker weer poetsen eieren hebben een natuurlijke verpakking.
Eieren koop ik bij mijn boodschappen mee. Schakes moet ik appart kopen..
Allemaal een gedoe waar ik mee gestopt ben.

Daarbij ben van ik van mening dat voor het gros van de fitness community whey nauwelijks iets toevoegt.
Mischien kan het de top 1% iets helpen.
Gewoon genoeg eiwitten eten met je voeding is ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-10 18:23
SecondGuess schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:18:
Whey is een shake, moet ik de shaker weer poetsen eieren hebben een natuurlijke verpakking.

Daarbij ben van ik van mening dat voor het gros van de fitness community whey nauwelijks iets toevoegt.
Whey is toch wel met stip op nummer 1 het product met juist net het minste gedoe wat ik pak op een dag. Ik drink het nooit als shake. Roer het door mijn havermout, kwark of bak er een pannenkoek of iets anders mee. Komt in een handige grote zak en is een super makkelijke bron van eiwitten in mijn schema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

SecondGuess schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:18:

Aan die top 1 procent zit je zo, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hoppa training 2 van deze week.

vrijdag 1 jul. 2022.

Bulgarian Split Squat

Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8
Set 4: 72,5 kg × 6

Push up incline box

Set 1: 20 kg × 12
Set 2: 20 kg × 12
Set 3: 20 kg × 12

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 6

Cable Kickback

SUPERSET
Oblique Crunch
lying leg raise
Plank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Woensdagavond 65 deadlifts bij CrossFit. Ik kan nog steeds amper traplopen of op de wc zitten :P

Dezelfde training 60 overhead presses gedaan zonder enige spierpijn. Beide tot falen.

Bizar wat een verschil dat kan maken.

Ben nog aan het zoeken hoe ik de CrossFit workouts 1/2 keer per week kan combineren met 3x push/pull. De variatie van de WOD is leuk maar conflicteert soms met mijn schema.

[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 02-07-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
Zo gisterenavond laat terugkeer van 2 weken vakantie. Flink actief geweest, paar keer een gym opgezocht, maar vooral veel gelopen en gefietst. Ook nog gesupt (goede core training)

Vooral gegeten waar ik zin in had, wanneer ik daar zin in had. Totale schade... maar 0.4kg erbij d:)b

Vanochtend meteen eerste training volgens een nieuw programma van Ryan humiston, zijn ppl. Man man, dit was de meest pijnlijke training die ik in jaren heb gedaan. (Side laterals 10sec up en 10sec down..4 sets van 20-30 herhalingen met holds :X ). Hele andere manier van trainen dan ik gewend ben, benieuwd wat het mij gaat brengen.

Dit weekend ook even goed gaan zitten voor nieuw eetschema. Lets go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Myprotein 1+1 actie. 5kg Caseine whey voor 50 euro. Aardbei en naturel is er nog in 2,5kg zakken nu.
https://nl.myprotein.com/...880bde2e0cd12742aa3467a49

[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 02-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aghanim schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:07:
Woensdagavond 65 deadlifts bij CrossFit. Ik kan nog steeds amper traplopen of op de wc zitten :P
En dan wel zachtjes mompelen: "worth it" als je doorspoelt :+

Sinds ik de nieuwe gear heb begonnen met leg extensions, leg curls (beetje uitproberen qua gewicht nog) en durf het aan om standing calf raises te doen vanaf verhoging (da's bijzonder kut als onevenwichtige) en woei dat brandt als een motherfucker. Eerste keer was ik zo dom om niet 10min uit te lopen op de loopband: nou elke keer opstaan was een goede reminder van de brand-sessie _O-

Ving een zij-aanzicht van mezelf op deze week tijdens loopband-sessie, benen beginnen al leuke definitie te krijgen :) Het is een (te :P) traag proces, maar ik vind die kleine milestones/progressie in de spiegel toch wel bijzonder veel voldoening geven *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:07:

Dezelfde training 60 overhead presses gedaan zonder enige spierpijn. Beide tot falen.

Bizar wat een verschil dat kan maken.

Ben nog aan het zoeken hoe ik de CrossFit workouts 1/2 keer per week kan combineren met 3x push/pull. De variatie van de WOD is leuk maar conflicteert soms met mijn schema.
Crossfit valt niet te combineren met krachttraining, heb het ook geprobeerd, maar nooit gelukt. Als je tot de dood moet deadliften kan je een week niet lopen, je moet die dagen gewoon overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
joepP schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Crossfit valt niet te combineren met krachttraining, heb het ook geprobeerd, maar nooit gelukt. Als je tot de dood moet deadliften kan je een week niet lopen, je moet die dagen gewoon overslaan.
Toch zie ik in mijn box gasten 200 kg+ deadliften. Als je lang veel volume traint kun je een steeds hogere trainingsbelasting aan. Het is imo geen universeel gegeven dat het niet samenkan, maar het hangt af van je CF trainingsjaren, tijd, belastbaarheid etc etc.

Is het moeilijker dan alleen krachttraining? Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat is jullie favoriete eenvoudige app om je lifts te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 19:36
Met een maat samen zijn we aan het kijken naar een nieuw sport schema om te gaan volgen. Toen dacht ik misschien dat sommige hier met hun ervaring ons konden helpen. We hebben al sommige schema's gevolgd zoals Starting Strength maar we zouden graag een 3 dagen full body schema willen gaan volgen 3x per week. Ook willen we proberen om iedere keer als een oefening lukt (sets & reps) het gewicht te verhogen met 2,5KG bij compound oefeningen.

Na wat speurwerk kwam ik deze workout en dacht dit sluit wel aan ; YouTube: The Best 3-Day Workout Split for Muscle Growth (Full Program) wat vinden jullie hiervan ?

Bedankt alvast :)

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Requiem19 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:41:
Excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:57

Superkiwi

Hoi doei

Requiem19 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:41:
Boekje + pen ;)
Nog nooit een app gebruikt eigenlijk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
Ik gebruik Strong. Kost wel geloof ik 20 euro per jaar maar perfect voor mij.
https://apps.apple.com/us...acker-gym-log/id464254577

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik Strong, de gratis versie werkt prima als je max drie workout templates wilt. Zit nu wel te kijken naar Workout Tracker & Gym Plan Log die @Card Nox noemde omdat die kan integreren met mijn Garmin.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Of pen en papier of gewoon Notes op mijn telefoon en Icloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker !
Training 1 van deze week.

Evening Workout
dinsdag 5 jul. 2022, 20:54

Deadlift (Barbell)
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8

Squat (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 12
Set 2: 72,5 kg × 12
Set 3: 72,5 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10

Bench Press - Close Grip (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12

Front Raise (Dumbbell)
Set 1: 2,5 kg × 12
Set 2: 2,5 kg × 12
Set 3: 2,5 kg × 12

Bicep curl and press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8

Side Bend (Dumbbell)
Set 1: 20 kg × 15
Set 2: 20 kg × 15
Set 3: 20 kg × 15

Triceps Extension (Dumbbell)
Note: Liggend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
Hi all, even een vraagje voor jullie fanatieke sporters.

Ben begin 30, ongeveer 1.90m en gok ongeveer 85kg (heb geen weegschaal). Ik doe 3-4x in de week fanatiek CrossFit, eet relatief gezond en drink alleen in het weekend. Ondanks dat ik voortgang boek bij de CrossFit zoals meer gewicht, meer herhalingen of meer pull-ups val ik eerder af dan dat m’n spieren groeien. Ben sinds vorige week begonnen met één whey shake per dag. Daarnaast voel ik me wat vermoeid de laatste tijd terwijl ik mega fit zou moeten zijn (gezond eten, veel sporten, kantoorbaan en niet bijzonder veel alcohol). Ik gok dat ik (veel) meer (eiwit) moet eten, maar ik heb weinig zin en tijd om er zoveel mee bezig te zijn. Ik begrijp dat er geen silver bullet is, anders had iedereen dat wel gedaan, maar zijn er wat simpele tips waarmee ik m’n spiergroei en lichte vermoeidheid een boost kan geven?

Een willekeurige dag qua eten ziet er ongeveer zo uit bij mij: ontbijt - 250gr magere kwark met 30gr havermout/noten en 2 kiwi’s, lunch - drie bruine boterhammen met hartig beleg, avondeten - tonijnlasagne, na sporten - whey shake.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Jij hebt een surplus nodig aan energie om aan te komen in spieren, met wat je nu eet redt jij dat niet

Dat is niet alleen eiwitten.

Dan is de vraag: hoeveel?

Daar is een inschatting op los te laten in een berekening hoeveel energie je daarvoor nodig hebt. Een aantal variabelen die je daarvoor nodig hebt is geslacht, lengte, leeftijd en jouw arbeidsfactor (ligt tussen 1 en 2, afhankelijk van niveau kastplantje tot professioneel sporter).

Aan de ene kant wil je weten hoeveel je nodig hebt om aan te komen, aan de andere kant wat je nu gemiddeld eet om te bepalen in hoeverre je dat gat moet dichten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
TheDeuce schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:53:
Een willekeurige dag qua eten ziet er ongeveer zo uit bij mij: ontbijt - 250gr magere kwark met 30gr havermout/noten en 2 kiwi’s, lunch - drie bruine boterhammen met hartig beleg, avondeten - tonijnlasagne, na sporten - whey shake.
Dat zijn niet eens 2000kcal, tenzij je belachelijk eet met het avondeten. Met jouw lengte/gewicht en 4x sporten is dat veel te weinig. Aangezien je nog leeft en geen 70kg weegt kan dit niet kloppen, hoewel het wel prima verklaart waarom je je zo matig voelt. Drink je calorieen?

Qua eiwit, uitgaande van 1.6g/kg heb je ~140g nodig per dag. Met 4 eetmomenten dus 35g per keer. Dat haal je absoluut niet als ik dit lees. Mijn tips: ontbijt 500g kwark, lunch drie eieren erbij, avondeten zal wel okee zijn, shake moet waarschijnlijk ook een grotere dosis zijn.

Log eens twee weken wat je precies binnenkrijgt als je echt wat wilt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
Dank @joepP en @Tatsu, waarschijnlijk krijg ik in de praktijk inderdaad wel meer binnen, zeker in het weekend. Ik drink alleen water, thee en koffie door de week, in het weekend komt daar bier en wijn bij.

Ik ga vast starten met het verdubbelen van de hoeveelheid kwark bij het ontbijt en neem voortaan een paar eieren bij de lunch 👍💪🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
je kunt ook eens kijken naar je vitamine inname, mogelijk kun je daar nog wat winnen ( op gebied van Vitamine D, C en magnesium )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker training 2 van deze week.

Met vooraf 20 minuten wandelen

Morning Workout
zondag 10 jul. 2022, 17:13

Bulgarian Split Squat

Bench Press (Barbell)
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 6
Set 4: 75 kg × 6

Set 1: 22,5 kg × 12
Set 2: 22,5 kg × 12
Set 3: 22,5 kg × 12

Overhead Press (Barbell)
Set 3: 30 kg × 8

Cable Kickback
Set 3: 10 kg × 12

Push up incline box

SUPERSET
Oblique Crunch
lying leg raise
Plank
Set 1: 0:40
Set 2: 0:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
@VinnyAMS
Gaat de goede kant op met je benchpress, de 100kg 1rm komt in zicht?

Is ook mijn goal, zit er alleen (nog) iets verder vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
rachez schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:40:
@VinnyAMS
Gaat de goede kant op met je benchpress, de 100kg 1rm komt in zicht?

Is ook mijn goal, zit er alleen (nog) iets verder vanaf.
Dank je. Jazeker staat voor het eind van het jaar op de planning. Met spotter gaat wel iets sneller denk ik. Denk dat ik 85kg wel kan Benchpressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
VinnyAMS schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Dank je. Jazeker staat voor het eind van het jaar op de planning. Met spotter gaat wel iets sneller denk ik. Denk dat ik 85kg wel kan Benchpressen.
100 Is een mooi doel. Was voor mij toch altijd een belangrijk iets on te halen. Nu moet ik eigenlijk een nieuw doel gaan stellen. Maar 100 voor 1rm gaat je lukken 💪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheDeuce schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:53:
Hi all, even een vraagje voor jullie fanatieke sporters.

Ben begin 30, ongeveer 1.90m en gok ongeveer 85kg (heb geen weegschaal). Ik doe 3-4x in de week fanatiek CrossFit, eet relatief gezond en drink alleen in het weekend.

Alvast bedankt!
Meer voeding. Ik ben 1,80 (71kg) en eet ongeveer 2x zoveel als jij per dag. Groente, kipfilet, vis, noten, eieren, bananen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:19:
[...]
100 Is een mooi doel. Was voor mij toch altijd een belangrijk iets on te halen. Nu moet ik eigenlijk een nieuw doel gaan stellen. Maar 100 voor 1rm gaat je lukken 💪
10x100? Is mogelijk met jouw gewicht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joepP schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:54:
[...]

mag ik daar ook aan meedoen, of ben ik al te ver gevorderd ? :P

100KG BP was magisch ja, toen ik jaar of 16 was was ik daar erg op gebrand.

# vandaag start mijn PL fase. Lekker rustig opbouwen. 3x8,5x5,3x5,5x3,3x3,3x1...
Afbeeldingslocatie: https://tinypic.host/images/2022/07/11/PL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
joepP schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Dat is ook een leuke ja. Meer reps ipv meer gewicht. Doe nu met redelijk gemak 5x5 met 100 of 120x2 met moeite. 100 kg voor 10 reps is een mooi doel 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hackus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:53:
[...]

mag ik daar ook aan meedoen, of ben ik al te ver gevorderd ? :P

100KG BP was magisch ja, toen ik jaar of 16 was was ik daar erg op gebrand.
Hehe, duurde bij mij tot mijn 41e :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:55:
[...]
Hehe, duurde bij mij tot mijn 41e :-)
Vanaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
ik fitness vanaf ongeveer 32 en doe sinds een jaartje of 5 meer krachttraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:44:
[...]
ik fitness vanaf ongeveer 32 en doe sinds een jaartje of 5 meer krachttraining.
Oké, (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Heren,

Zijn er goede excel files in omloop om een voedingschema samen te stellen?
het 3 keer per week naar de fitness gaan routine zit er na 3 maanden nu wel in.
en word het tijd om de voeding op punt te gaan zetten.

maar dat is een drama om uit te zetten.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
BakkerBolletje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:10:
Heren,

Wat vind je er een drama aan dan ?

- Eerst bepalen hoeveel kcal je wil gaan eten,
- Vervolgens de verdeling van je carbs/eiwitten/vetten, bijvoorbeeld 50/30/20 ofzo.
- Hoeveel maaltijden wil je eten op een dag ?
- ga je iets " speciaals" doen als high carb en low carb dagen, of vasten etc ...

En met dit alles pak je myfitnesspal of iets vergelijkbaars erbij en ga je puzzelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
BakkerBolletje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:10:
Heren,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hztBTMBTSjONiguGmgRdXsCsJs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rHWVe4mWXDNvIe9pozg5tvrU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Skybullet schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:27:
[...]

Wat vind je er een drama aan dan ?

- Eerst bepalen hoeveel kcal je wil gaan eten,
- Vervolgens de verdeling van je carbs/eiwitten/vetten, bijvoorbeeld 50/30/20 ofzo.
- Hoeveel maaltijden wil je eten op een dag ?
- ga je iets " speciaals" doen als high carb en low carb dagen, of vasten etc ...

En met dit alles pak je myfitnesspal of iets vergelijkbaars erbij en ga je puzzelen.
Hey Sky,

de drama zit hem in de warme maaltijden gezien er ook een gezin moet eten.
om toch gevarieerd te eten, en niet als een konijn door het leven te gaan.
Heb al naar meal preping gekeken wat een oplossing kan zijn.
mischien dat er week recepten in omloop zijn?

wat ik gevonden heb kwa kcal is dat ik nu 109kg x 31 op 3379 kcal voor maintain zit
gezien ik deficiant wil trainen zou ik dus rond de 2800 kcal inname moeten gaan zitten.

de eiwit zou op 2.2 x 109 = cq 240 gr per dag
het vet 109 x 1 = 109gr per dag
rest aanvullen met carbs.

maaltijden is 3x daags, met 5 ploegendiensten is dat wel een uitdaging.

bedankt voor de tip van fitnespal zal die app eens bekijken.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:41
Vandaag weer voor het eerst gesport in een week of 5. Gelukkig mag ik weer rustig aan gaan opbouwen. Ik mag nog niet alles doen, maar daar ga ik wel een weg in vinden. Het is al heerlijk om met de gewichten bezig te zijn.

In die weken heb ik toch al wat kracht verloren en m'n conditie is al helemaal weg na de operatie.

Maar de weg naar herstel en groei is ingezet en nu gaan doorpakken!

[ Voor 7% gewijzigd door Toekan op 14-07-2022 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel. Training 2 van deze week.

orning Workout
donderdag 14 jul. 2022, 20:39

Bulgarian Split Squat
Set 1: 7,5 kg × 8
Set 2: 7,5 kg × 8
Set 3: 7,5 kg × 8
Set 4: 7,5 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 77,5 kg × 8
Set 2: 77,5 kg × 8
Set 3: 77,5 kg × 6
Set 4: 77,5 kg × 4

Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Barbell)
Set 3: 30 kg × 4

Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 8
Set 4: 10 kg × 8

Cable Kickback
Note: Dumbell laying

SUPERSET
Oblique Crunch
lying leg raise
Plank
Set 1: 0:40
Set 2: 0:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27
Meerdere mensen die toevallig vorige week iets bij Bulk besteld hebben, maar niets hebben ontvangen?

Betaling is wel afgeschreven, maar heb geen ontvangstbevestiging of wat dan ook gekregen.

Klantenservice is ook ruk te bereiken. Op de website staat alleen zo'n kl*te bot die niet helpt en op e-mail krijg ik geen reactie.
Telefonisch zijn ze niet te bereiken, want:
"We hebben de moeilijke beslissing genomen om onze telefoonlijnen te sluiten, maar ons toegewijde klantenserviceteam blijft werken via e-mail, livechat en Facebook Messenger om al uw vragen te beantwoorden. "
Even 120 euro verdwenen...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

PdeBie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:29:
Meerdere mensen die toevallig vorige week iets bij Bulk besteld hebben, maar niets hebben ontvangen?

Betaling is wel afgeschreven, maar heb geen ontvangstbevestiging of wat dan ook gekregen.

Klantenservice is ook ruk te bereiken. Op de website staat alleen zo'n kl*te bot die niet helpt en op e-mail krijg ik geen reactie.
Had recent de site open om wat te bestellen maar sommige producten kreeg ik maar niet in het winkelmandje gestopt, vermoedde dat ze de voorraad niet goed hadden bijgewerkt en ik 'onzichtbaar niet op voorraad' probeerde te bestellen. Wilde het deze week nog een keer proberen en anders ff melding bij ze maken, maar wacht nu maar even.

Ook de reden dat ik zo veel mogelijk met paypal betaal: bij gezeik makkelijk(er) je geld terug. Hopelijk heb je via die route of cc betaald? Anders is het inderdaad even brommend afwachten :/

---
Begin een beetje te merken dat de performance wat wisselend is doordat ik weer wat verder afval (laagste gewicht wat ik heb gelogd sinds 2016, maar was behaald door een flutdieet, voel me veel beter/oog fitter nu). Maar: geen honger (fijn). Nog genoeg vet wat weg kan, maar kan nog een tikje naar beneden afstellen, toch minder honger met dat warme weer. Als er maar een burger op de bbq kan :9

Komende dagen geen intensieve toestanden, kan dan beter alvast languit gaan liggen..maar dan comfortabel met een koud drankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100

[...]

dat moet uit Engeland komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Neejoh, dat komt wel goed. Bulk duurt meestal wel een week, myprotein ook zoiets. Heb je ook niets in je spamfolder oid.? Misschien wel een glitch dat alleen je betaling is gelukt, maar de klantenservice reageert wel. Ik heb ooit nadat DHL vond dat ik niet thuis was.. BULK gemaild en ze hebben toen de volgende dag een nieuw pakket verstuurd. En uiteindelijk kreeg ik dat 1e pakket 3 weken later ook nog O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Vuvuzela op 18-07-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

bie100 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:53:
[...]
dat moet uit Engeland komen toch?
Volgens mij uit Duitsland. Kreeg altijd DHL in het Duits en daarna NL. Maar al ff niet besteld daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Training kje 1 van deze week.

Evening Workout
dinsdag 19 jul. 2022, 21:52

Deadlift (Barbell)
Set 1: 90 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 8

Squat (Barbell)
Set 1: 82,5 kg × 10
Set 2: 82,5 kg × 10
Set 3: 82,5 kg × 10
Set 4: 82,5 kg × 10

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10
Pagina: 1 ... 97 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.