VinnyAMS schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:39:
Hoppa. Weer 2,5 kg dichterbij de 100kg BP.
Upper A
zondag 8 mei 2022, 20:03
Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 6
Set 4: 72,5 kg × 6
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 10
Set 3: 10 kg × 7
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12
Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 32,5 kg × 12
Set 2: 32,5 kg × 12
Set 3: 32,5 kg × 6
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 10
Set 2: 15 kg × 7
Set 3: 12,5 kg × 8
Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 6 reps
Gewicht steady op 120 gemiddelde.
[
Afbeelding]
Nice one!
Hoelang doe je nu al deze volgorde? Geen kritiek hoor, je bent enorm consistent en slow and steady wins the race, maar ik denk toch dat je wat “gratis extra gains” laat liggen.
Ook betreft je schema, deze heb je nu al een flinke tijd toch? Het enige nadeel van jouw constituent zijn is dat jouw lichaam dat dan ook wordt. Jouw lichaam blijft kennelijk het liefst op 120kg, want daar red je het al (jaren?) mee. Je groeit niet zomaar, net als dat je niet zomaar afvalt. JIJ moet het lichaam iets laten doen wat ‘ie niet wilt.
N.a.v. eerdere berichten die ik van je ken heb je juist een doel in je fysiek en niet persé in kracht, toch?
Ik zou ‘m eens omgooien. Eerst incline, dan flat. De meeste mensen maken sneller een connectie met de pec’s bij incline dan bij flat en hier profiteer je dan extra van bij flat, omdat de pec’s dan al geactiveerd zijn. Sure, je kunt nu minder liften, maar who gives a f...k? Of eerst een fly variant, waarbij focus op stretch ligt. Ik mis stretch nu volledig in je workout, terwijl de contractie workouts ook maar mwah zijn (barbell ipv dumbell, maar ik verkies zelf ook barbell hoor

).
Side raises eerst, dan OHP. Same story...
Liefst zelfs nog eerst traps (als je die doet).
Je activeert eerst de spier die automatisch altijd al een beetje meedoet bij je volgende workout, zodat ‘ie na de workout nog een beetje extra failt bij je vólgende workout.
Zou je meer energie hebben voor elke set 12 reps ipv 8 als je planks, ab wheel en pushups volledig zou skippen? Als je dit soort oefeningen dan toch graag doet, dan liever los van je main-workout zodat je echt álles kunt geven. Niet perse in kracht vooruitgang willen boeken, maar in aantal sets of reps, of probeer je lichaam he-le-maal te shockeren. Als je dit nu even 6 weken de kans geeft, moet je eens kijken wat er dan gaat gebeuren met je fysiek.
Voorbeeldje...
Ik kon vandaag niet in een gym trainen, dus heb thuis een mini training gedaan. Ik heb alleen triceps getraind.
Paar weerstands-elastieken aan de deur gehangen, overhead extensions en pushdowns gedaan.
Ik verzin ‘m even ter plekke hoor, want ik hou dit nooit bij. Maar de eindsets klopte wel.
Set 1: 12kg r(esistance) 20 reps
10 seconde rust.
Set 2: 18kg r 25 reps
Geen rust
Set 3: 12kg r 10 reps
Geen rust ......(!!!!!!!)
Set 4: 18kg 50 reps
Geen rust .... again
Set 5: 18kg 25 reps
5 seconde rust......
Set 6: 18kg 25 reps
Ben ik nu klaar? Ja, voor nu wel. Slokje water, misschien zelfs even een rondje door ‘t huis lopen om de keuken op te ruimen en na 5 minuten heb ik dit proces gewoon weer vrolijk herhaald. Uiteindelijk komt er een moment dat het voelt alsof je triceps in de brand staan. Geloof me, dat hou je niet stil.... tranen, kreunen, schreeuwen, het hoort er allemaal bij. Maar zolang die triceps dat elastiek nog omlaag kunnen duwen, wie ben ik dan om te bepalen dat ze klaar zijn? Juist wanneer dat bloed er doorheen loopt en de pijn is ondraaglijk, dan moet je zolang mogelijk proberen om onder die omstandigheden te blijven trainen. En DAT noemen we dus een pomp!
En morgen doen we weer compleet wat anders
Hoe ga ik dit soort intensiteit in godsnaam in een regulier 4 x 12 schema toepassen? Wie dit weet krijgt van mij een echte luchtgitaar.
Shock the body
En het fungeert tevens als cardio uit de Golden Era. Weet je wel, de tijd dat men alles deed wat nu niet meer kan, mag, overbodig is, teveel is, etc.
Bang zijn voor overtraining enzo zou ik me niet te druk om maken. Er lopen meer undertraint personen rond dan overtraint.
[
Voor 43% gewijzigd door
Barry|IA op 09-05-2022 01:16
]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz