Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Grudgie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:32:
Ben tijd geleden naar de huisarts geweest voor mijn schouder. De huisarts zei dat ik de komende tijd niks mag doen met mijn schouder. Alleen maar rust geven. Een spuit of iets geven had volgens hem geen zin.

Dus tot die tijd ga ik alleen maar benen trainen.

Lower Power (08/05/2022)

Squat (Barbell)
1 75 kg x 5 reps
2 75 kg x 5 reps
3 75 kg x 5 reps
4 77.5 kg x 3 reps

Deadlift (Barbell)
1 82.5 kg x 5 reps
2 82.5 kg x 5 reps
3 82.5 kg x 5 reps
4 85 kg x 3 reps

Leg Press (Machine)
1 110 kg x 15 reps
2 110 kg x 15 reps
3 110 kg x 15 reps
4 110 kg x 15 reps
5 110 kg x 15 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 50 kg x 9 reps
2 50 kg x 9 reps
3 50 kg x 9 reps
4 50 kg x 9 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 50 kg x 11 reps
2 50 kg x 11 reps
3 55 kg x 6 reps
4 55 kg x 6 reps
In hoeverre is ‘niks doen’ ook echt niks doen? Met deadlift en squats worden deze spieren weliswaar niet getraind, maar wel geactiveerd. Is dit geen probleem?

Ik heb eens een keer een blessure gehad van 2 weken, aan mn rechterschouder. Kwam door verkeerd trainen. Deed toen ivm corona lockdown thuis trainen op een instabiel bankje. Dumbell bench press met 1 kant tegelijk ivm te weinig schijven.

De pijn is om te janken. Kon letterlijk niet slapen van de pijn. 2 weken aan de antibiotica gezeten.
Schouders ben ik nu altijd voorzichtig mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Barry|IA op 08-05-2022 17:58 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Barry|IA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:54:
[...]

In hoeverre is ‘niks doen’ ook echt niks doen? Met deadlift en squats worden deze spieren weliswaar niet getraind, maar wel geactiveerd. Is dit geen probleem?

Ik heb eens een keer een blessure gehad van 2 weken, aan mn rechterschouder. Kwam door verkeerd trainen. Deed toen ivm corona lockdown thuis trainen op een instabiel bankje. Dumbell bench press met 1 kant tegelijk ivm te weinig schijven.

De pijn is om te janken. Kon letterlijk niet slapen van de pijn. 2 weken aan de antibiotica gezeten.
Schouders ben ik nu altijd voorzichtig mee.
Met deadlift en squat heb ik geen enkel last van mijn schouder.

Ik mag geen bewegingen maken dat ik mijn armen omhoog doe en zwaar tillen.

Hij denkt dat de blessure zit in het kapsel van de schouder. Want verder kon hij niks zien aan de schouder.

[ Voor 6% gewijzigd door Grudgie op 08-05-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Grudgie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:01:
[...]

Met deadlift en squat heb ik geen enkel last van mijn schouder.

Ik mag geen bewegingen maken dat ik mijn armen omhoog doe en zwaar tillen.

Hij denkt dat de blessure zit in het kapsel van de schouder. Want verder kon hij niks zien aan de schouder.
Frozen shoulder toevallig? Dat is aan het kapsel.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Barry|IA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:49:
[...]

Frozen shoulder toevallig? Dat is aan het kapsel.
Hij zei dat het lijkt op een tennisarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kon met de auto het centrum niet in, dus ben ik overgelaten aan de (veel te dure) Aldi. Er is tegenwoordig elk weekend wel iets van een live-optreden in Castricum. Wel lekker voor de horeca :)

Die mofrikanen zijn écht slim met hun prijsbeleid. Merkartikelen zijn duurder dan bij de Dekamarkt en Albert Heijn. Het assortiment is om te janken, huismerk Dekamarkt is vrijwel altijd goedkoper, 4 kassa’s waarvan er standaard maar 1 geopend is en er is geen zelfscan.

Enfin, we houden het bodybuilding gerelateerd. Ik heb kcal’s nodig. Jep, meer dan wat ik voorheen at :) Ik begin 12 juni met zomerklaar worden (12 weken lang) en wil nu nog even kijken of ik alvast wat kracht kan pakken voordat ik in vet en vocht omlaag ga.

Pizza is zeker niet gezond, maar wel makkelijk en qua macro’s past het heel mooi binnen m’n doelen.

Ik heb m’n bril niet op en loop naar het schap en denk een Big American te pakken.

Kijk eens met bijna dichtgeknepen ogen naar deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQhPKYHKwg-5I2vY0owVOBHs5v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LVXumDlTG9ahNEeP4I60BaA.jpg?f=fotoalbum_large

En dan deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOwyDalFIeZpVcG4KIN_A_hW02g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ixOxQkthwVMJ8hUD8pC69TaQ.jpg?f=user_large

2 gulden :D
Dit is toch goud.

Hij is nog lekker ook. Proef geen verschil. Is er ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py6g2VdoBg_bQH6M1Q5bNJvxyHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vc2kj8HSNL2sDo8W9hPJBkom.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ah.nl/product...big-americans-pizza-texas

Ik vind mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOI8rSCvH8sQnVbPunchmg0Xy50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuujm6aD4Tl1r0t4dmRVgQ58.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 08-05-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Grudgie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Hij zei dat het lijkt op een tennisarm.
Google eens op Athleanx frozer shoulder fix. Schijnt bij veel mensen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe begon de pijn? Heb je niet te veel gepresst in verhouding met pulls? of met slechte vorm bench/shoulder press? Of upright rows met smalle grip?

Ik zou alles blijven doen wat geen pijn doet (en dat zal een fysio ook zeggen). Geen reden om niet te rowen bijvoorbeeld als je daar geen last bij hebt (waarschijnlijk niet).
Heb ook wel last van m'n schouder gehad, begin was vrij heftig maar daarna zwakt het af en evt nog een licht zeurend gevoel voor een maand bij bepaalde bewegingen. Heb toen DB shoulder press door OHP vervangen, bij het benchen nog extra gelet op goede vorm en zo kon ik pijnvrij door. En dan extra oefeningen voor shoulder health.. want schouderpijn schijnt vaak te komen door een onbalans in kracht door te veel press bewegingen/slechte vorm.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vuvuzela schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:10:
Hoe begon de pijn? Heb je niet te veel gepresst in verhouding met pulls? of met slechte vorm bench/shoulder press? Of upright rows met smalle grip?

Ik zou alles blijven doen wat geen pijn doet (en dat zal een fysio ook zeggen). Geen reden om niet te rowen bijvoorbeeld als je daar geen last bij hebt (waarschijnlijk niet).
Heb ook wel last van m'n schouder gehad, begin was vrij heftig maar daarna zwakt het af en evt nog een licht zeurend gevoel voor een maand bij bepaalde bewegingen. Heb toen DB shoulder press door OHP vervangen, bij het benchen nog extra gelet op goede vorm en zo kon ik pijnvrij door. En dan extra oefeningen voor shoulder health.. want schouderpijn schijnt vaak te komen door een onbalans in kracht door te veel press bewegingen/slechte vorm.
Gefeliciteerd man!
Ga je die taart nog opvreten of mag ik ‘m hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Grudgie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:32:
Ben tijd geleden naar de huisarts geweest voor mijn schouder. De huisarts zei dat ik de komende tijd niks mag doen met mijn schouder. Alleen maar rust geven. Een spuit of iets geven had volgens hem geen zin.

Dus tot die tijd ga ik alleen maar benen trainen.

Lower Power (08/05/2022)

Squat (Barbell)
1 75 kg x 5 reps
2 75 kg x 5 reps
3 75 kg x 5 reps
4 77.5 kg x 3 reps

Deadlift (Barbell)
1 82.5 kg x 5 reps
2 82.5 kg x 5 reps
3 82.5 kg x 5 reps
4 85 kg x 3 reps

Leg Press (Machine)
1 110 kg x 15 reps
2 110 kg x 15 reps
3 110 kg x 15 reps
4 110 kg x 15 reps
5 110 kg x 15 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 50 kg x 9 reps
2 50 kg x 9 reps
3 50 kg x 9 reps
4 50 kg x 9 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 50 kg x 11 reps
2 50 kg x 11 reps
3 55 kg x 6 reps
4 55 kg x 6 reps
Niks doen? Afhankelijk van de mate van klachten... Fuck die huisarts. Volledig rust is merendeels echt een rukadvies.

Ga langs een goede sportfysio, eentje met een achtergrond met krachttraining.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Barry|IA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:55:
[...]
Gefeliciteerd man!
Ga je die taart nog opvreten of mag ik ‘m hebben?
Dankje! Ik had al een extra groot stuk apart gezet voor je :>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Hoppa. Weer 2,5 kg dichterbij de 100kg BP.

Upper A
zondag 8 mei 2022, 20:03

Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 6
Set 4: 72,5 kg × 6

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 10
Set 3: 10 kg × 7

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Bicep Curl (Barbell)
Set 1: 32,5 kg × 12
Set 2: 32,5 kg × 12
Set 3: 32,5 kg × 6

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 10
Set 2: 15 kg × 7
Set 3: 12,5 kg × 8

Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 6 reps

Gewicht steady op 120 gemiddelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptHX671verGby4MD8xhV7qynjBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zvQxHZ2VjCuJXtjjYfHcYqs4.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door VinnyAMS op 08-05-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:18

Licko

ZVDK

codex schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Klopt, ik train wel in het weekend. Om een beetje een idee te geven, toen ik 38 was had ik het postuur wat ik nu had. Ik ben destijds dedicated gaan trainen, ik ging wel ieder weekend stappen en dronk ook best veel in het weekend (gemiddeld 20 biertjes, meestal desperado). Toen ik 40 was zag ik er zo uit:
[Afbeelding]

Nu, na 3 jaar wat rustiger aan doen en 2 jaar corona ben ik weer terug waar ik was:
[Afbeelding]

Ik wil uiteraard weer terug naar waar ik was, maar ik weet ten eerste niet waar ik moet beginnen en ten tweede niet of het nog realistisch is op mijn 45e. Ik ben huiverig om te doen wat ik toen deed (3500 calorieën eten en 6 dagen per week knallen in de sportschool), omdat ik niet weet of mijn lichaam dat trekt en of ik mezelf niet nog dikker eet.
Gefeliciteerd met je dad-bod. Hoeveel kinderen verschil? ;)

Ik zou op onderhoud gaan eten en drie keer per week full body met eventueel wat liss cardio. Komt die sixpack wel weer.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

VinnyAMS schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:39:

[Afbeelding]
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 14:14
uurtje gekickboxed na 2 jaar totaal los wist niet dat je zoveel spieren had (39 jaar of word ik oud), cardio zit wel goed fiets zon 75 km hier op de postbank zonder problemen maar dit is andere koek. mijn vraag is er iets van een bepaald eten / drinken wat je spieren eerder doet herstellen? of ga ik te snel van 0 naar 5 zeg maar.

toch leuk om op je 39e door een blaag van net 18 klappen te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:39:
Hoppa. Weer 2,5 kg dichterbij de 100kg BP.

Upper A
zondag 8 mei 2022, 20:03

Bench Press (Barbell)
Set 3: 72,5 kg × 6
Set 4: 72,5 kg × 6

Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12

Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Set 3: 10 kg × 7

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Bicep Curl (Barbell)
Set 3: 32,5 kg × 6

Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8

Push Up

Plank

Set 1: 15 kg × 10
Set 2: 15 kg × 7
Set 3: 12,5 kg × 8

Ab Wheel

[Afbeelding]
Nice one!

Hoelang doe je nu al deze volgorde? Geen kritiek hoor, je bent enorm consistent en slow and steady wins the race, maar ik denk toch dat je wat “gratis extra gains” laat liggen.

Ook betreft je schema, deze heb je nu al een flinke tijd toch? Het enige nadeel van jouw constituent zijn is dat jouw lichaam dat dan ook wordt. Jouw lichaam blijft kennelijk het liefst op 120kg, want daar red je het al (jaren?) mee. Je groeit niet zomaar, net als dat je niet zomaar afvalt. JIJ moet het lichaam iets laten doen wat ‘ie niet wilt.

N.a.v. eerdere berichten die ik van je ken heb je juist een doel in je fysiek en niet persé in kracht, toch?

Ik zou ‘m eens omgooien. Eerst incline, dan flat. De meeste mensen maken sneller een connectie met de pec’s bij incline dan bij flat en hier profiteer je dan extra van bij flat, omdat de pec’s dan al geactiveerd zijn. Sure, je kunt nu minder liften, maar who gives a f...k? Of eerst een fly variant, waarbij focus op stretch ligt. Ik mis stretch nu volledig in je workout, terwijl de contractie workouts ook maar mwah zijn (barbell ipv dumbell, maar ik verkies zelf ook barbell hoor ;) ).

Side raises eerst, dan OHP. Same story...
Liefst zelfs nog eerst traps (als je die doet).
Je activeert eerst de spier die automatisch altijd al een beetje meedoet bij je volgende workout, zodat ‘ie na de workout nog een beetje extra failt bij je vólgende workout.

Zou je meer energie hebben voor elke set 12 reps ipv 8 als je planks, ab wheel en pushups volledig zou skippen? Als je dit soort oefeningen dan toch graag doet, dan liever los van je main-workout zodat je echt álles kunt geven. Niet perse in kracht vooruitgang willen boeken, maar in aantal sets of reps, of probeer je lichaam he-le-maal te shockeren. Als je dit nu even 6 weken de kans geeft, moet je eens kijken wat er dan gaat gebeuren met je fysiek.

Voorbeeldje...
Ik kon vandaag niet in een gym trainen, dus heb thuis een mini training gedaan. Ik heb alleen triceps getraind.

Paar weerstands-elastieken aan de deur gehangen, overhead extensions en pushdowns gedaan.

Ik verzin ‘m even ter plekke hoor, want ik hou dit nooit bij. Maar de eindsets klopte wel.

Set 1: 12kg r(esistance) 20 reps
10 seconde rust.
Set 2: 18kg r 25 reps
Geen rust
Set 3: 12kg r 10 reps
Geen rust ......(!!!!!!!)
Set 4: 18kg 50 reps
Geen rust .... again
Set 5: 18kg 25 reps
5 seconde rust......
Set 6: 18kg 25 reps

Ben ik nu klaar? Ja, voor nu wel. Slokje water, misschien zelfs even een rondje door ‘t huis lopen om de keuken op te ruimen en na 5 minuten heb ik dit proces gewoon weer vrolijk herhaald. Uiteindelijk komt er een moment dat het voelt alsof je triceps in de brand staan. Geloof me, dat hou je niet stil.... tranen, kreunen, schreeuwen, het hoort er allemaal bij. Maar zolang die triceps dat elastiek nog omlaag kunnen duwen, wie ben ik dan om te bepalen dat ze klaar zijn? Juist wanneer dat bloed er doorheen loopt en de pijn is ondraaglijk, dan moet je zolang mogelijk proberen om onder die omstandigheden te blijven trainen. En DAT noemen we dus een pomp!

En morgen doen we weer compleet wat anders :)

Hoe ga ik dit soort intensiteit in godsnaam in een regulier 4 x 12 schema toepassen? Wie dit weet krijgt van mij een echte luchtgitaar.

Shock the body :)
En het fungeert tevens als cardio uit de Golden Era. Weet je wel, de tijd dat men alles deed wat nu niet meer kan, mag, overbodig is, teveel is, etc.

Bang zijn voor overtraining enzo zou ik me niet te druk om maken. Er lopen meer undertraint personen rond dan overtraint.

[ Voor 43% gewijzigd door Barry|IA op 09-05-2022 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

codex

Geen OpenAI agent :)

Licko schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:39:
[...]

Gefeliciteerd met je dad-bod. Hoeveel kinderen verschil? ;)

Ik zou op onderhoud gaan eten en drie keer per week full body met eventueel wat liss cardio. Komt die sixpack wel weer.
Hahahaha opgegeten bedoel je? Ja, ik ga nu het volgende doen:
4 keer krachttraining, 3 keer HIIT(sprinten), elke ochtend Touwtje springen als ik net wakker ben. Ga inderdaad op onderhoud eten obv wat ik nu zou moeten eten, met het bewegen erbij zit ik dan weer in een tekort. Langzaam calorieën opvoeren als ik weer een beetje op gang ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Dagelijkse calorie inname omlaag en beweging omhoog en dan volgende week weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:28:
[...]

Dagelijkse calorie inname omlaag en beweging omhoog en dan volgende week weer kijken.
In een week tijd val je niet echt meetbaar af als je nu al een kilo schommelingen hebt in een week richting weekend.

Waarom weeg je trouwens elke dag en waarom staat je BMI daar dan naast? BMI veranderd niet mee met je voedsel-maaginhoud en vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Barry|IA schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:51:
[...]

In een week tijd val je niet echt meetbaar af als je nu al een kilo schommelingen hebt in een week richting weekend.
Inderdaad. Je moet over een periode kijken van een X aantal weken. Zet het uit in een grafiek en dan zal je zien of je gewicht daalt, stijgt of constant blijft.

En als het vrijwel constant blijft, dan wil dat niet zeggen dat je geen vet verliest. Daarvoor zal je lichaamsvet metingen moeten afnemen. Dat kan met een weegschaal die dat meet, maar die zijn vaak niet nauwkeurig. Beter is het om dit door een professional met zo'n lichaamsvet "klem" te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Barry|IA schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:51:
[...]

Waarom weeg je trouwens elke dag en waarom staat je BMI daar dan naast? BMI veranderd niet mee met je voedsel-maaginhoud en vocht.
Weeg jij je niet elke dag? Ik weeg me soms meerdere keren per dag. Eigenlijk kan ik het niet laten ff op de weegschaal te gaan staan als ik al naakt in de badkamer sta. Afgelopen week zat er zo'n 3kg verschil tussen de uitersten, verschil tussen veel gegeten en letterlijk leeggezogen de ochtend na een date :+
Maar als ik alleen die uitersten zou zien 1x per week zou ik rare conclusies kunnen trekken. Nu heb ik een veel completer beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Vuvuzela schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Weeg jij je niet elke dag? Ik weeg me soms meerdere keren per dag. Eigenlijk kan ik het niet laten ff op de weegschaal te gaan staan als ik al naakt in de badkamer sta. Afgelopen week zat er zo'n 3kg verschil tussen de uitersten, verschil tussen veel gegeten en letterlijk leeggezogen de ochtend na een date :+
Maar als ik alleen die uitersten zou zien 1x per week zou ik rare conclusies kunnen trekken. Nu heb ik een veel completer beeld.
Zwaar zaad dus. Volle kwark :D
En zij dus 3kg zwaarder!

Ik weet nog wel vorig jaar tijdens een bbq bij m’n ouders op de camping. Van 18- tot 22 uur alleen maar gegeten. 4kg erbij. Uiteindelijk bleef ik dooreten voor ‘t spelletje op de weegschaal :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Progressie kuiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OktjIGrs-PxOIwoQsVi815QKHIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K84CAznjIZG3BP9sU196Ph0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-QtkYYAGu1wFVAkMVwXSlfQPpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yflK9BgiKxYs2nQifnMjjm6l.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, er ligt troep op de vloer. En nee, ik ruim dat niet op want dan moet ik door de knieën en dat lijkt op squatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Barry|IA schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:30:
Progressie kuiten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, er ligt troep op de vloer. En nee, ik ruim dat niet op want dan moet ik door de knieën en dat lijkt op squatten.
Hoe train je kuiten? Ik kan bij ons alleen standing calve raises doen en doe nu 4x10 met 130kg, maar merk na een week of 6 niet bijster veel progressie…. Minder gewicht, meer reps, Mer gewicht, minder reps? Andere oefening?

Net wel lekker squat voor reps gedaan. 3x15 met 90kg 💪 Doel van 3x12 met 100 is denk ik binnen bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door Johan Bogle op 09-05-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Johan Bogle schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:27:
[...]
Hoe train je kuiten? Ik kan bij ons alleen standing calve raises doen en doe nu 4x10 met 130kg, maar merk na een week of 6 niet bijster veel progressie…. Minder gewicht, meer reps, Mer gewicht, minder reps? Andere oefening?

Net wel lekker squat voor reps gedaan. 3x15 met 90kg 💪 Doel van 3x12 met 100 is denk ik binnen bereik.
Fietsen heuvel op 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker training 1 van deze week.

Lower Body B
maandag 9 mei 2022, 20:48

Squat (Barbell)
Set 1: 92,5 kg × 8
Set 2: 92,5 kg × 8
Set 3: 92,5 kg × 8

Deadlift (Barbell)
Set 1: 105 kg × 8
Set 2: 105 kg × 7
Set 3: 105 kg × 5
Set 4: 105 kg × 5

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 8

wallsit
Set 1: 1:10

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
Note: Dumbell 10kg+2

lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Geen heuvel te bekennen hier 😂

Ik probeer wel vaker aan het eind van de training nog 30 minuten met 12,5% op de loopband te gaan. Of ik daar nu echt dikke kuiten van krijg, ik weet het niet. Genetisch heb ik nul aanleg helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Kuiten zijn over het algemeen wel flink wat gewend, wil je die stimuleren om te groeien dan moet je ze écht op de lazer geven.

offtopic:
Bij mij beginnen na een maand eindelijk de bloedresten uit m'n been te verdwijnen. Had een zweepslag gehad (denk ik), gvd wat geeft dat een zooi in je been zeg, kan eindelijk weer een beetje normaal lopen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Johan Bogle schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:27:
[...]

Welke oefening je doet maakt echt niet uit bij kuiten, simpele spier, maar lastig te groeien. Is voornamelijk genetische aanleg. Maar ook moet je je kuiten wat laten doen wat ze normaal niet doen, dus traplopen wandelen gaat je niks brengen.

Probeer eens licht, maar zwaar maken doordat je het jezelf zo moeilijk mogelijk maakt. Reps van 4 seconden, iso hold, etc. +25 reps werkt voor mij het beste, maar uiteindelijk gaat het gewoon om de tijd onder spanning.

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 10-05-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Barry|IA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Nice one!

Hoelang doe je nu al deze volgorde? Geen kritiek hoor, je bent enorm consistent en slow and steady wins the race, maar ik denk toch dat je wat “gratis extra gains” laat liggen.

Ook betreft je schema, deze heb je nu al een flinke tijd toch? Het enige nadeel van jouw constituent zijn is dat jouw lichaam dat dan ook wordt. Jouw lichaam blijft kennelijk het liefst op 120kg, want daar red je het al (jaren?) mee. Je groeit niet zomaar, net als dat je niet zomaar afvalt. JIJ moet het lichaam iets laten doen wat ‘ie niet wilt.

N.a.v. eerdere berichten die ik van je ken heb je juist een doel in je fysiek en niet persé in kracht, toch?

Ik zou ‘m eens omgooien. Eerst incline, dan flat. De meeste mensen maken sneller een connectie met de pec’s bij incline dan bij flat en hier profiteer je dan extra van bij flat, omdat de pec’s dan al geactiveerd zijn. Sure, je kunt nu minder liften, maar who gives a f...k? Of eerst een fly variant, waarbij focus op stretch ligt. Ik mis stretch nu volledig in je workout, terwijl de contractie workouts ook maar mwah zijn (barbell ipv dumbell, maar ik verkies zelf ook barbell hoor ;) ).

Side raises eerst, dan OHP. Same story...
Liefst zelfs nog eerst traps (als je die doet).
Je activeert eerst de spier die automatisch altijd al een beetje meedoet bij je volgende workout, zodat ‘ie na de workout nog een beetje extra failt bij je vólgende workout.

Zou je meer energie hebben voor elke set 12 reps ipv 8 als je planks, ab wheel en pushups volledig zou skippen? Als je dit soort oefeningen dan toch graag doet, dan liever los van je main-workout zodat je echt álles kunt geven. Niet perse in kracht vooruitgang willen boeken, maar in aantal sets of reps, of probeer je lichaam he-le-maal te shockeren. Als je dit nu even 6 weken de kans geeft, moet je eens kijken wat er dan gaat gebeuren met je fysiek.

Voorbeeldje...
Ik kon vandaag niet in een gym trainen, dus heb thuis een mini training gedaan. Ik heb alleen triceps getraind.

Paar weerstands-elastieken aan de deur gehangen, overhead extensions en pushdowns gedaan.

Ik verzin ‘m even ter plekke hoor, want ik hou dit nooit bij. Maar de eindsets klopte wel.

Set 1: 12kg r(esistance) 20 reps
10 seconde rust.
Set 2: 18kg r 25 reps
Geen rust
Set 3: 12kg r 10 reps
Geen rust ......(!!!!!!!)
Set 4: 18kg 50 reps
Geen rust .... again
Set 5: 18kg 25 reps
5 seconde rust......
Set 6: 18kg 25 reps

Ben ik nu klaar? Ja, voor nu wel. Slokje water, misschien zelfs even een rondje door ‘t huis lopen om de keuken op te ruimen en na 5 minuten heb ik dit proces gewoon weer vrolijk herhaald. Uiteindelijk komt er een moment dat het voelt alsof je triceps in de brand staan. Geloof me, dat hou je niet stil.... tranen, kreunen, schreeuwen, het hoort er allemaal bij. Maar zolang die triceps dat elastiek nog omlaag kunnen duwen, wie ben ik dan om te bepalen dat ze klaar zijn? Juist wanneer dat bloed er doorheen loopt en de pijn is ondraaglijk, dan moet je zolang mogelijk proberen om onder die omstandigheden te blijven trainen. En DAT noemen we dus een pomp!

En morgen doen we weer compleet wat anders :)

Hoe ga ik dit soort intensiteit in godsnaam in een regulier 4 x 12 schema toepassen? Wie dit weet krijgt van mij een echte luchtgitaar.

Shock the body :)
En het fungeert tevens als cardio uit de Golden Era. Weet je wel, de tijd dat men alles deed wat nu niet meer kan, mag, overbodig is, teveel is, etc.

Bang zijn voor overtraining enzo zou ik me niet te druk om maken. Er lopen meer undertraint personen rond dan overtraint.
Overheen gelezen @VinnyAMS ? Ik ben gewoon eens benieuwd naar jouw argumenten om huidig plan aan te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Overheen gelezen @VinnyAMS ? Ik ben gewoon eens benieuwd naar jouw argumenten om huidig plan aan te houden :)
Nee zeker niet. Altijd leuk om je berichten te lezen. Was net van plan om te reageren, maar ja trainen, werken en slapen.

In dit schema heb ik twee maal upper. één dag is eerst flat BP en andere dag eerst incline.
Er is dus wel enige afwisseling :-).
Ja het is een schema die ik al vrij lang doe, maar heb al aan de online coach(fit.nl) gevraagd of ik dit moest veranderen. Antwoord: zolang je het schema nog leuk vind en er progressie in zit hoef je het niet aan te passen.
Zal die fly is proberen met die pulley die ik heb. Kan dan wel met één arm?
Heb ook nog van die weerstandsbanden, maar om daar nu ook nog oefeningen van toe te voegen aan mijn huidige schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
milotic schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:34:
uurtje gekickboxed na 2 jaar totaal los wist niet dat je zoveel spieren had (39 jaar of word ik oud), cardio zit wel goed fiets zon 75 km hier op de postbank zonder problemen maar dit is andere koek. mijn vraag is er iets van een bepaald eten / drinken wat je spieren eerder doet herstellen? of ga ik te snel van 0 naar 5 zeg maar.

toch leuk om op je 39e door een blaag van net 18 klappen te krijgen :D
Niet echt. Er is geen magic potion voor wennen aan een nieuwe inspanning. Na een week of 3/4 heb je waarschijnlijk nergens meer last van (behalve zere knokkels en blauwe bovenbenen :-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker. Training 2 van deze week. Pull ups ook weer opgemaakt.

dinsdag 10 mei 2022, 21:43

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps

Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8
Set 4: 70 kg × 5

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 67,5 kg × 8

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 46 kg × 10
Set 2: 46 kg × 8
Set 3: 46 kg × 8

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 6

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,2 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 8,5 kg × 12
Set 2: 8,5 kg × 12
Set 3: 8,5 kg × 8

Set 1: 13,5 kg × 12
Set 2: 13,5 kg × 12
Set 3: 13,5 kg × 8

Push Up

Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Nee zeker niet. Altijd leuk om je berichten te lezen. Was net van plan om te reageren, maar ja trainen, werken en slapen.

In dit schema heb ik twee maal upper. één dag is eerst flat BP en andere dag eerst incline.
Er is dus wel enige afwisseling :-).
Ja het is een schema die ik al vrij lang doe, maar heb al aan de online coach(fit.nl) gevraagd of ik dit moest veranderen. Antwoord: zolang je het schema nog leuk vind en er progressie in zit hoef je het niet aan te passen.
Zal die fly is proberen met die pulley die ik heb. Kan dan wel met één arm?
Heb ook nog van die weerstandsbanden, maar om daar nu ook nog oefeningen van toe te voegen aan mijn huidige schema.
One arm flys kunnen zeker. Zijn eigenlijk zelfs nog wat beter dan two arms omdat je handen elkaar niet ‘tegenkomen’ in uiterste contractie, waardoor je range of motion groter kan zijn.

Dit heb ik tijdens de lockdown zelf ook mogen ervaren met thuis trainen. Heerlijke manier om te oefenen op mind muscle connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moet je wel met 1 arm het bankje vasthouden :P

Heeft weinig nut voor grotere rom, want bovenin ben je al klaar met de oefening. Zittend op Fly machine is anders dan liggend op bankje met losse dumbbell.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zou hem dan ook vervangen door een unilaterale high pully fly, waar je dan met je romp evenredig bent met de vloer ongeveer.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ben hier even agressief aan het cutten 2079 kcal. Even wennen deze week, daarna voel ik me wel weer top. Die neukteugels wil ik eraf hebben. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Tatsu op 14-05-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:51:
Moet je wel met 1 arm het bankje vasthouden :P

Heeft weinig nut voor grotere rom, want bovenin ben je al klaar met de oefening. Zittend op Fly machine is anders dan liggend op bankje met losse dumbbell.
Dat is niet zo, voor de ROM heeft het zeker zin.
Cable crossovers zijn bedacht om deze reden.

Hoe dichter je de insertie punten bij elkaar brengt en daarbij goed aanspant, hoe beter dit is voor binnenkant borst.

Er zijn zoveel manieren om dit te doen. Liggend, zittend maakt vooral uit met dumbells, met kabels heb je altijd spanning.

Zie hier ook wat leuke tips.
YouTube: MOST UNDERRATED Chest Exercise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Dat is niet zo, voor de ROM heeft het zeker zin.
Cable crossovers zijn bedacht om deze reden.

Hoe dichter je de insertie punten bij elkaar brengt en daarbij goed aanspant, hoe beter dit is voor binnenkant borst.

Er zijn zoveel manieren om dit te doen. Liggend, zittend maakt vooral uit met dumbells, met kabels heb je altijd spanning.

Zie hier ook wat leuke tips.
YouTube: MOST UNDERRATED Chest Exercise
Zal die oefeningen in je youtube link is gaan proberen. Dat moet.nog wel lukken met mijn achtertuin pulley 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Training vandaag.

Een tijdje terug vertelde ik dat ik de EZ bar preacher curls weer heb gevonden. Zonder reden deed ik deze oefening al ruim een jaar niet meer. Onlangs dus opnieuw uitgevonden dat ik hier de meest waanzinnige pomp in m’n biceps van krijg.

Zojuist wat leuks geprobeerd.... de 3 grootste pomp-ingrediënten samen gevoegd om een echt asociale pomp te genereren.

Supersets tussen EZ bar preacher curls en triceps cable pushdowns in ‘blood flow restriction mode’.

De EZ bar preacher curls kun je met BFR geen warming up doen (bar is te zwaar), dus dat deed ik met cable curls.

Je moet je voorstellen dat in BFR de gewichten 2 tot 3 keer zo zwaar aanvoelen en dat de pijn eigenlijk al vanaf rep 1 aanwezig is, bij rep 5 ondraaglijk wordt en bij rep 8 slaat de paniek echt toe.

De kunst is dus om een gewicht te pakken waar je netjes 20-25 reps mee kan pakken, maar dit is niet te doen. Met kabels heb je simpelweg geen spanning op een dermate laag gewicht en met een lege stang kan ik niet zo lekker balanceren.

Ik heb m’n rep range dus teruggebracht naar 8, maar na een set van 8 5 seconde rust ingelast om er vervolgens weer 8 uit te kunnen persen.

Ik heb vooral heel veel mentale training gehad, ver buiten het comfortabele getraind en werd gemotiveerd om door te gaan door de vreselijke pomp. Dit is echt bizar, hoe die armen zich helemaal vullen met bloed. Aders die bovenop andere aders liggen worden prominent aanwezig.

Je kunt heel lang doorgaan, maar als het klaar is, dan is het ook ECHT klaar.

Ik heb eens een brommer ongeluk gehad en direct na het ongeluk wilde ik perse zo snel mogelijk m’n helm af zetten. Zo’n gevoel had ik vandaag met de elastieken.

Maar dan de beloning. Die pomp houdt wel even aan zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tatsu schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:12:
Ben hier even agressief aan het cutten 2079 kcal. Even wennen deze week, daarna voel ik me wel weer top. Die neukteugels wil ik eraf hebben. :P
Ik ben vandaag ook een beetje aan het kutten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oS7cxk3tJhsvXvBCT_Aiwj1GGSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJV9AYDmozbSlflJzFgaqcjp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cable fly of crossover is ook wat anders dan dumbell fly. Als je met dumbell eenmaal boven bent, is e spanning er af. Je hoeft hiermee ook niet eens de andere dumbell aan te raken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:40:
Cable fly of crossover is ook wat anders dan dumbell fly. Als je met dumbell eenmaal boven bent, is e spanning er af. Je hoeft hiermee ook niet eens de andere dumbell aan te raken.

[YouTube: Arnold Schwarzenegger Chest FLY Form Video]
Ik heb het nooit over dumbells gehad. Denk dat je die koppeling automatisch maakte omdat @VinnyAMS met dumbells werkt, maar ik bedoelde specifiek kabels.

Dumbells kan ook natuurlijk, en ook bij traditioneel dumbell fly’s doet de oefening nog wat op het hoogste punt, alleen doen de gewichten er niet meer toe, maar de contractie waar je zelf voor zorgt. En ook daar geldt, als je de contractie kan vergroten door meer naar binnen te gaan met de arm, dan is het dus zinvol.

Variatie fly’s met dumbells:

YouTube: 5 Chest Exercises YOU NEED TO BE DOING!! (DUMBBELL VERSION)

[ Voor 42% gewijzigd door Barry|IA op 14-05-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:24:
Ik ben vandaag ook een beetje aan het kutten.

[Afbeelding]
Ik kut altijd maar wat aan, that's life for ya, iedereen kut maar wat aan really :P gooi graag pizza's op de bbq, shitload aan veggies erop en lekker die rooksmaak in de kaas/toppings :9

Had dinsdag een klein experiment gedaan. Kantoordag dus 2 keer een uur fietsen met fikse hartslag (vals plat, bruggen, zelf trappen dus geen accu-cheats) en toevallig wat minder uren tussen heen- en terugreis omdat het kantoor een sweatbox wordt met de zon erop dus fuck that. Heb in de avond op die dagen altijd goed honger maar deze keer het bij een minimale avondmaaltijd gehouden. Boy oh boy ik was gaar/moe/slap. Was blij dat ik het bed in dook (vroeger dan normaal ook) maar het voelde echt verre van lekker :X Gewicht gaat zeer rustig wat naar beneden: cardio-intensiteit/tijd wat opgeschroefd dus dat lijkt effect te hebben :)

Dit weer is overigens überkut voor mij, raak supersnel oververhit en nee heb geen airco. Tijd voor een koelvest :+

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 15-05-2022 13:26 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:52:
[...]

One arm flys kunnen zeker. Zijn eigenlijk zelfs nog wat beter dan two arms omdat je handen elkaar niet ‘tegenkomen’ in uiterste contractie, waardoor je range of motion groter kan zijn.

Dit heb ik tijdens de lockdown zelf ook mogen ervaren met thuis trainen. Heerlijke manier om te oefenen op mind muscle connectie.
Het gaat er om wat je hier zegt Barry. Dit gaat alleen maar op voor cable.

Verder moet je ook je borst goed aanspannen, en met dumbbells boven in iets draaien. Mensen die alleen de beweging doen en niet de focus hebben op de spier, en de spier erbij gebruiken zullen nauwelijks groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Het gaat er om wat je hier zegt Barry. Dit gaat alleen maar op voor cable.

Verder moet je ook je borst goed aanspannen, en met dumbbells boven in iets draaien. Mensen die alleen de beweging doen en niet de focus hebben op de spier, en de spier erbij gebruiken zullen nauwelijks groeien.
Neem nou eens even dat extra bakkie koffie....

@VinnyAMS vraagt “ik heb maar 1 cable pulley, kan dat dan met 1 arm?”

Waarop ik zeg, jazeker, is zelfs beter.

Vervolgens kom jij met je dumbells, niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:23:

Ook niet waar :D
In het filmpje wat je zelf aanhaalt zie je Arnold de dumbell fly doen voor álleen de stretch. Je kunt de oefening nuttig maken zoals jij dat wilt.

[ Voor 20% gewijzigd door Barry|IA op 15-05-2022 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Vandaag alleen het onderstel getraind, namelijk nog teveel spierpijn in m’n armen. Heel gek, die BFR methode zou voor sneller herstel moeten zorgen, maar omdat er zoveel bloed doorheen gepompt is dmv supersets (en ja, triceps extensions trainen OOK de biceps!) blijft de pomp nu al zo’n 48 uur aanhouden. Trainen terwijl de pomp nog aanwezig is vind ik niet heel fijn, wacht liever op volledig herstel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwZWchjABr6l9b9NJu0o5mG8Xr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNQB0wxgtZrlnuDPbukQ4TMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOf1E2iQHKcLZXSKiYq-WlWHHUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIJmWirREuYEa7S9guVANZAu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 118% gewijzigd door Barry|IA op 15-05-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Ik kut altijd maar wat aan, that's life for ya, iedereen kut maar wat aan really :P gooi graag pizza's op de bbq, shitload aan veggies erop en lekker die rooksmaak in de kaas/toppings :9

Had dinsdag een klein experiment gedaan. Kantoordag dus 2 keer een uur fietsen met fikse hartslag (vals plat, bruggen, zelf trappen dus geen accu-cheats) en toevallig wat minder uren tussen heen- en terugreis omdat het kantoor een sweatbox wordt met de zon erop dus fuck that. Heb in de avond op die dagen altijd goed honger maar deze keer het bij een minimale avondmaaltijd gehouden. Boy oh boy ik was gaar/moe/slap. Was blij dat ik het bed in dook (vroeger dan normaal ook) maar het voelde echt verre van lekker :X Gewicht gaat zeer rustig wat naar beneden: cardio-intensiteit/tijd wat opgeschroefd dus dat lijkt effect te hebben :)

Dit weer is overigens überkut voor mij, raak supersnel oververhit en nee heb geen airco. Tijd voor een koelvest :+
Klinkt als een geslaagd experiment. Want je weet nu dat je gewoon moet toegeven aan de cravings naar waarschijnlijk koolhydraten, toch? Gewoon lekker doen joh. Je lichaam wilt die voeding omdat ze ‘t nodig heeft.

Spieren verbruiken echt fuckin*# veel. Ik stagneer nu zelfs op 4500 kcal. Ik moet gewoon nog meer eten om aan te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 10:13
Voor corona was ik net aan 't overwegen me in te schrijven voor m'n eerste meet. Toen kreeg ik anderhalf jaar geleden zelf corona, en helaas ook long covid. Eerst was het al een doel om zelf de supermarkt door te komen, vervolgens gaan wandelen, van de zomer zelfs een skateboard gekocht. Maar stiekem wilde ik toch echt weer powerliften. Mezelf voor 2022 het doel gesteld in ieder geval weer een keer te probéren de big three met lege stang te doen, maar ik heb bij het stellen van dat doel geen moment gedacht dat het realistisch was. Wel gehoopt, maar ik had er geen geld op ingezet.

Vorige week voelde ik me écht goed, en heb ik het geprobeerd. Het resultaat: 20kg squat, 30kg deadlift, 22.5kg bench. *O*

Intussen ook verhuisd, dus m'n oude gym was geen optie meer. Lid geworden bij de basic-fit, want die zit in de buurt en ik heb toch geen begeleiding nodig voorlopig. Tegen de tijd dat ik (ooit :') ) weer op een niveau zit dat ik met een meet mee wil doen, zoek ik wel een zelfstandige PT.

Na m'n try-out weer twee keer geweest, en hoewel dat aanzienlijk minder goed ging dan tijdens m'n try-out, kreeg ik wel nog steeds de lege stang omhoog. Overall erg happy, maar ben benieuwd/bevreesd wat m'n progressie gaat zijn. Heb de overload maar even uit m'n schema gegooid, want ik verwacht niet elke week te kunnen uppen.

Hopelijk is de killer spierpijn over een paar weken wel weer weg, boh. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Laatst online: 11-12-2024
Bulk heeft vandaag 50% korting op veel producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30
Infidel666 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:26:
Voor corona was ik net aan 't overwegen me in te schrijven voor m'n eerste meet. Toen kreeg ik anderhalf jaar geleden zelf corona, en helaas ook long covid. Eerst was het al een doel om zelf de supermarkt door te komen, vervolgens gaan wandelen, van de zomer zelfs een skateboard gekocht. Maar stiekem wilde ik toch echt weer powerliften. Mezelf voor 2022 het doel gesteld in ieder geval weer een keer te probéren de big three met lege stang te doen, maar ik heb bij het stellen van dat doel geen moment gedacht dat het realistisch was. Wel gehoopt, maar ik had er geen geld op ingezet.

Vorige week voelde ik me écht goed, en heb ik het geprobeerd. Het resultaat: 20kg squat, 30kg deadlift, 22.5kg bench. *O*

Intussen ook verhuisd, dus m'n oude gym was geen optie meer. Lid geworden bij de basic-fit, want die zit in de buurt en ik heb toch geen begeleiding nodig voorlopig. Tegen de tijd dat ik (ooit :') ) weer op een niveau zit dat ik met een meet mee wil doen, zoek ik wel een zelfstandige PT.

Na m'n try-out weer twee keer geweest, en hoewel dat aanzienlijk minder goed ging dan tijdens m'n try-out, kreeg ik wel nog steeds de lege stang omhoog. Overall erg happy, maar ben benieuwd/bevreesd wat m'n progressie gaat zijn. Heb de overload maar even uit m'n schema gegooid, want ik verwacht niet elke week te kunnen uppen.

Mooi man! Gewoon blijven werken aan jezelf en de gewichten boeien totaal niet, dat komt vanzelf weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA

Heel goed, doorzetter dus. Hebben we er nu een vaste enthousiasteling bij in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Heel goed, doorzetter dus. Hebben we er nu een vaste enthousiasteling bij in dit topic?
Hopelijk! :Y Ik heb al een aantal mensen geronseld die wel graag een keertje mee willen (als ik ze een beetje leer wat ze hoe moeten doen), dus dat is mentaal ook wel lekker. Gisteren een 20kg bench AMRAP van 7, dus toen de pot whey maar weer uit de kast gepakt. Wil mezelf wel een echte kans geven ook.

& ik vind het mentaal nog wel wat lastig om op m'n metcons, in sportlegging aan te komen zetten voor een squat met lege stang. Ik zou 't liefst een bordje bij me hebben met "ik ben hier niet voor insta!". :') Wel fijn dat er hier meer vrouwen in 't krachthonk zijn dan bij m'n vorige gym, daar was ik vaak de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gop1 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:28:
Bulk heeft vandaag 50% korting op veel producten.
5kg whey-iso van E239,- voor E149,- 8)7
5kg Whey concentraat van E155,- voor E95,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Infidel666 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Hopelijk! :Y Ik heb al een aantal mensen geronseld die wel graag een keertje mee willen (als ik ze een beetje leer wat ze hoe moeten doen), dus dat is mentaal ook wel lekker. Gisteren een 20kg bench AMRAP van 7, dus toen de pot whey maar weer uit de kast gepakt. Wil mezelf wel een echte kans geven ook.

& ik vind het mentaal nog wel wat lastig om op m'n metcons, in sportlegging aan te komen zetten voor een squat met lege stang. Ik zou 't liefst een bordje bij me hebben met "ik ben hier niet voor insta!". :') Wel fijn dat er hier meer vrouwen in 't krachthonk zijn dan bij m'n vorige gym, daar was ik vaak de enige.
Nee joh, niks van aantrekken dat je met lege stang werkt. Je hebt het weer opgepakt na een serieus medisch herstel. Dat getuigt van meer kracht dan welke gewichten dan ook. Ik stond een maand na m’n hart-gebeuren ook weer met ijzer te slepen :D

Je komt er wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:25
Herkenbaar. Heb er nu 6 workouts op zitten en mijn lichaam heeft zich al helemaal aangepast en de spierpijn is verwaarloosbaar (doe dus toch iets fout :9 ). Mbt lege stang boeit echt niet, je spieren weten niet hoeveel kilo er aan hangt, het gaat om weerstand. Daarnaast maar lekker rustig opbouwen en je vooral niet kapot maken, je lichaam weet vaak heel goed wat er nodig is en als je rust moet hebben moet je rust nemen.

Vandaag worden mijn JHooks verstuurd (2de hands op MP) dus hopelijk binnenkort normaal Benchpress en Squats doen ipv die stang heen en weer liggen sjouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Card Nox schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:14:
[...]

Herkenbaar. Heb er nu 6 workouts op zitten en mijn lichaam heeft zich al helemaal aangepast en de spierpijn is verwaarloosbaar (doe dus toch iets fout :9 ). Mbt lege stang boeit echt niet, je spieren weten niet hoeveel kilo er aan hangt, het gaat om weerstand. Daarnaast maar lekker rustig opbouwen en je vooral niet kapot maken, je lichaam weet vaak heel goed wat er nodig is en als je rust moet hebben moet je rust nemen.

Vandaag worden mijn JHooks verstuurd (2de hands op MP) dus hopelijk binnenkort normaal Benchpress en Squats doen ipv die stang heen en weer liggen sjouwen.
Ik hoop dat dit advies alleen geldt voor beginners of voor personen die net terugkeren vanuit een blessure of ziekte. Want voor de rest geldt toch echt dat rust nemen, rustig opbouwen en niet tot slopen gaan NIET van toepassing zou moeten zijn.

Net weer een vreselijke workout gezien van een jochie die op de leg press lag met z’n telefoon in z’n handjes, als het appen even stil lag dan deed ie even 8 reps zonder pijn en moeite, als die telefoon dan weer een tingeltje gaf dan stopte z’n set.

En maar bezet houden dat apparaat.

Heb ‘m vriendelijk verzocht om de booty builder te proberen.

Correctie: hij was wel lekker bezig, want hij hield alles bij in een app.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:30:
[...]

5kg whey-iso van E239,- voor E149,- 8)7
5kg Whey concentraat van E155,- voor E95,-
Gezien de huidige prijsstijging is dat toch een aanbieding? Alles is duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar even serieus......

Zitten er hier nog mensen met doelen voor fysiek? Alles lijkt om kracht te gaan :P
Vroegah hadden we echt een bodybuilding topic. Waarom is dit samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Card Nox schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:14:
[...]

Zolang ik na een workout nog energie heb om te werken of een sociale activiteit te ondernemen, gaat 't goed met m'n lijf als geheel, en vraag ik niet teveel van mezelf. Hoe veel of weinig ik dan lift is een spierissue en van m'n spieren mag ik best veel vragen. :P Al moet ik wel nog even kritisch kijken naar m'n schema, daar zitten nu twee compounds per workout in, en ik denk dat ik beter kan beginnen met één.

@Barry|IA Ik ga nu voor conditie/kracht/"revalidatie", maar stiekem wel voor fysiek. Daarnaast is 't leuk om veel te kunnen tillen, maar ik wil wel weer een zichtbare bicep, een mooie rug, etc. Ik ben nooit een echte bodybuilder geweest, want ik ben tevreden met een punt ver voor een bikini comp, maar een zekere fysiek is wel het eerste doel. Liever dat met een lege stang, dan 1.5x bodyweight deadlift zonder die fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Infidel666 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:47:
[...]

Zolang ik na een workout nog energie heb om te werken of een sociale activiteit te ondernemen, gaat 't goed met m'n lijf als geheel, en vraag ik niet teveel van mezelf. Hoe veel of weinig ik dan lift is een spierissue en van m'n spieren mag ik best veel vragen. :P Al moet ik wel nog even kritisch kijken naar m'n schema, daar zitten nu twee compounds per workout in, en ik denk dat ik beter kan beginnen met één.

@Barry|IA Ik ga nu voor conditie/kracht/"revalidatie", maar stiekem wel voor fysiek. Daarnaast is 't leuk om veel te kunnen tillen, maar ik wil wel weer een zichtbare bicep, een mooie rug, etc. Ik ben nooit een echte bodybuilder geweest, want ik ben tevreden met een punt ver voor een bikini comp, maar een zekere fysiek is wel het eerste doel. Liever dat met een lege stang, dan 1.5x bodyweight deadlift zonder die fysiek.
Kijk aan, ik had al zo’n vermoeden dat je voor je covid gezeik best wat ervaring hebt.

2 compounds voor nu kan prima werken, als je van te voren de spier goed pre-exhaust waar je de nadruk op wilt leggen. Dat je kracht dan omlaag keldert tijdens de compound, dat doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Kijk aan, ik had al zo’n vermoeden dat je voor je covid gezeik best wat ervaring hebt.

2 compounds voor nu kan prima werken, als je van te voren de spier goed pre-exhaust waar je de nadruk op wilt leggen. Dat je kracht dan omlaag keldert tijdens de compound, dat doet er niet toe.
Ten dele niet, maar aan de andere kant heb ik er ook niks aan als ik daardoor nog geen 2 reps voor elkaar krijg. Dus eigenlijk wil ik nu eerst een stukje kracht/conditie opbouwen, dat ik in ieder geval betrouwbaar elke workout voor elke compound 3x10 kan liften met 20kg (deadlift 30kg want eindeloos veel handiger met plates ofc). Daarna kan ik dan wel weer opnieuw kijken naar wat ik wil. Ik ben toen naar sets van 5reps en twee compounds per workout gegaan omdat ik richting die meet aan 't trainen was; ik had gewoon echt meer volume nodig om m'n bench te kunnen verbeteren. Dat is voorlopig geen issue, en het is wel prettig voor nu om in ieder geval niet te hard van stapel te gaan. Dan liever iets meer op safe en een langere periode opbouwen. Die paar weken gaan 't verschil niet meer maken, na anderhalf jaar überhaupt niks te hebben gelift. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Infidel666 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Ten dele niet, maar aan de andere kant heb ik er ook niks aan als ik daardoor nog geen 2 reps voor elkaar krijg. Dus eigenlijk wil ik nu eerst een stukje kracht/conditie opbouwen, dat ik in ieder geval betrouwbaar elke workout voor elke compound 3x10 kan liften met 20kg (deadlift 30kg want eindeloos veel handiger met plates ofc). Daarna kan ik dan wel weer opnieuw kijken naar wat ik wil. Ik ben toen naar sets van 5reps en twee compounds per workout gegaan omdat ik richting die meet aan 't trainen was; ik had gewoon echt meer volume nodig om m'n bench te kunnen verbeteren. Dat is voorlopig geen issue, en het is wel prettig voor nu om in ieder geval niet te hard van stapel te gaan. Dan liever iets meer op safe en een langere periode opbouwen. Die paar weken gaan 't verschil niet meer maken, na anderhalf jaar überhaupt niks te hebben gelift. ;)
Wat waren destijds je stats op die lifts? Dat geeft wat perspectief.

Weetje, als je nu door echt ademtekort e.d. met dermate lage gewichten en reps moet werken op je compounds, dat zelfs stabiliseren lastig is omdat de gewichten domweg te laat zijn, is het dan niet handig om je voor nu juist te focussen op isolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 00:25
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:31:
[...]Ik hoop dat dit advies alleen geldt voor beginners of voor personen die net terugkeren vanuit een blessure of ziekte. Want voor de rest geldt toch echt dat rust nemen, rustig opbouwen en niet tot slopen gaan NIET van toepassing zou moeten zijn.
Deels, in het begin niets forceren aangezien de spieren en pezen het niet gewend zijn en iets scheuren schiet niemand iets mee op.
Met meer ervaring kan je harder pushen met behoud van vorm, rom etc. Al blijft rust imho wel belangrijk, dat zijn namelijk de momenten dat de spieren groeien mits je ze voed met de juiste dingen.

Ik had vroeger (3y geleden) altijd 2 oudere mannen in de sportschool die daadwerkelijk geen enkele beweging goed deden. Alles 20% rom met mega veel gewicht... en trots dat ze op zichzelf waren 8)7
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:38:
Zitten er hier nog mensen met doelen voor fysiek?
Hier, echter niets concreets. Ik ben weer gaan fitness omdat ik veel te weinig beweging kreeg dus in eerste stap uit algemene gezondheid. Daarnaast moet ik zeggen dat een goede pump wonderen voor je ego doet en het een fijn gevoel geeft.

Mijn niet concrete doelen:
  • 75kg met ongeveer 13a15% BF oid (atm 68KG met 15a17% BF)
  • Eigen geen doel maar lijkt me wel leuk : eigen lichaamsgewicht DL (x2), BP, Squatten
Mijn niet concrete plan om mijn niet concrete plan te bereiken
  • Workout: 3x workout pw. Doe nu 3x full body (DL, BP, Squat, Bent over row, overhead barbell press) om te wennen
  • Eten: Wat ik altijd al doe; maw veel te weinig daarom kom ik niet aan
  • Slapen: Wat ik altijd al doe; maw veel te weinig.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik train op t moment maar 1x per week. ben bezig een zwembad aan t bouwen in de achtertuin. (check het zwembad forum voor de voortgang) Een volledige betonnen bak. Vooral het wapenen van de wanden valt tegen. Maar een powerlift sessie zorgt voor veel ontspanning. Squatten gaat weer wat minder maar deadlifts en bench gaat prima. Ik merk dat squatten leidt onder een lage frequentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuluman op 16-05-2022 16:13 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Gezien de huidige prijsstijging is dat toch een aanbieding? Alles is duurder.
Nergens kost Whey natuurlijk E 240,- voor 5kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Wat waren destijds je stats op die lifts? Dat geeft wat perspectief.

Weetje, als je nu door echt ademtekort e.d. met dermate lage gewichten en reps moet werken op je compounds, dat zelfs stabiliseren lastig is omdat de gewichten domweg te laat zijn, is het dan niet handig om je voor nu juist te focussen op isolatie?
Dat zou ik moeten terugzoeken, heb m'n geschiedenis in Strong expres herstart. Het is geen ademtekort, en stabiliseren is ook geen issue. Het is puur dat de spieren bizar snel "op" zijn, icm algehele conditie. Gisteren op bench bijvoorbeeld, ging de warm-up set van 10reps prima. Zelfs de 1.25kg plates gezocht "voor straks". Volgende set had ik ook geen 11e rep over, set erna 8 reps, en daarna 6 reps waarna ik ook even zwarte vlekken zag dansen. Juist daarom wil ik ook terug naar één compound per workout, en eerst de focus op kunnen vertrouwen op wat ik kan.

En ja, isolatie is ook een optie. Dumbbells zijn uiteraard ook een optie, en dan elke set 't gewicht omlaag. Maar ik ga óók voor de fun, dus ik wil 't in ieder geval echt echt echt proberen met de barbell. Bijkomend probleem is dat ik een chronische knieblessure heb, dus bepaalde bewegingen kan ik niet maken. Waar squatten prima gaat, moet ik geen lunges doen, en bij de leg press klapt m'n knie er tussenuit. Terwijl ik ook aanzienlijk minder last van m'n knie heb als ik fatsoenlijk squat en deadlift.

Efficiëntie is momenteel nog even niet iets waar ik mee bezig wil zijn. Eerst maar dom proberen of ik progressie kan maken met de barbell, en als dat niet lukt kan ik altijd nog m'n plannen omgooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hackus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:21:
[...]

Nergens kost Whey natuurlijk E 240,- voor 5kg
Dan heb ik dit keer dat bakkie koffie extra nodig opa, want ik zit er idd helemaal naast :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

;)

Afbeeldingslocatie: https://www.americansweets.co.uk/image/cache/catalog/american-soda/monster/monster-espresso-vanilla-8.4oz-12ct-800x800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Infidel666 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Dat zou ik moeten terugzoeken, heb m'n geschiedenis in Strong expres herstart. Het is geen ademtekort, en stabiliseren is ook geen issue. Het is puur dat de spieren bizar snel "op" zijn, icm algehele conditie. Gisteren op bench bijvoorbeeld, ging de warm-up set van 10reps prima. Zelfs de 1.25kg plates gezocht "voor straks". Volgende set had ik ook geen 11e rep over, set erna 8 reps, en daarna 6 reps waarna ik ook even zwarte vlekken zag dansen. Juist daarom wil ik ook terug naar één compound per workout, en eerst de focus op kunnen vertrouwen op wat ik kan.

En ja, isolatie is ook een optie. Dumbbells zijn uiteraard ook een optie, en dan elke set 't gewicht omlaag. Maar ik ga óók voor de fun, dus ik wil 't in ieder geval echt echt echt proberen met de barbell. Bijkomend probleem is dat ik een chronische knieblessure heb, dus bepaalde bewegingen kan ik niet maken. Waar squatten prima gaat, moet ik geen lunges doen, en bij de leg press klapt m'n knie er tussenuit. Terwijl ik ook aanzienlijk minder last van m'n knie heb als ik fatsoenlijk squat en deadlift.

Efficiëntie is momenteel nog even niet iets waar ik mee bezig wil zijn. Eerst maar dom proberen of ik progressie kan maken met de barbell, en als dat niet lukt kan ik altijd nog m'n plannen omgooien. :)
Oei, ja zwart zien is wel ff naar idd. Heb ik soms ook wel hoor met compounds. Kan bij mij ook wel eens voorkomen met squats. Gevoel van lactic acids is ook wel een teken dat je goed bezig bent, maar in jouw huidige toestand misschien nog even iets TE. Wonder dat ik ‘t hier zeg, maar rustig aan idd :)

Ik zou zeker even meer focus leggen op isolatie. Waarschijnlijk ben je ook een groot deel mind muscle connectie kwijt, dus isolatie is the way to go. Ook straks voor je compounds. Bijkomend voordeel is dat je kunt supersetten en dropsetten om je conditie te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Card Nox schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Deels, in het begin niets forceren aangezien de spieren en pezen het niet gewend zijn en iets scheuren schiet niemand iets mee op.
Met meer ervaring kan je harder pushen met behoud van vorm, rom etc. Al blijft rust imho wel belangrijk, dat zijn namelijk de momenten dat de spieren groeien mits je ze voed met de juiste dingen.

Ik had vroeger (3y geleden) altijd 2 oudere mannen in de sportschool die daadwerkelijk geen enkele beweging goed deden. Alles 20% rom met mega veel gewicht... en trots dat ze op zichzelf waren 8)7

[...]

Hier, echter niets concreets. Ik ben weer gaan fitness omdat ik veel te weinig beweging kreeg dus in eerste stap uit algemene gezondheid. Daarnaast moet ik zeggen dat een goede pump wonderen voor je ego doet en het een fijn gevoel geeft.

Mijn niet concrete doelen:
  • 75kg met ongeveer 13a15% BF oid (atm 68KG met 15a17% BF)
  • Eigen geen doel maar lijkt me wel leuk : eigen lichaamsgewicht DL (x2), BP, Squatten
Mijn niet concrete plan om mijn niet concrete plan te bereiken
  • Workout: 3x workout pw. Doe nu 3x full body (DL, BP, Squat, Bent over row, overhead barbell press) om te wennen
  • Eten: Wat ik altijd al doe; maw veel te weinig daarom kom ik niet aan
  • Slapen: Wat ik altijd al doe; maw veel te weinig.
Tof, je bent wel fucking eerlijk in waar je zelf te kort schiet. Eet smakelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:51:
@TheTinusNL Wat heeft 1.93m en 80kg met @VinnyAMS te maken. Misschien ben je wel wielrenner.
Het ging om jouw berekening hoe je op 250 gram eiwit op een dag kwam. Mijn 193 is ongeveer net zo lang als de 190 van @VinnyAMS (en inderdaad, ik ben ook wielrenner :+)
Jij berekende die 250 gram volgens mij met de "2,2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht voor krachtsport"-regel want 114kg * 2,2 g/kg is niet geheel toevallig 250,8?
Daarop reageerde ik dat je beter naar vetvrije massa kunt kijken en dan komen we dicht bij elkaar denk ik. Daarom benoemde ik mijn eiwitinname als referentie.
als je week totaal niet minder is val je niet af. Het is ook niet aan te raden om maar Kcals te gaan verbranden met alleen cardio. We zitten in een krachtsport topic, daar ga ik van uit.
Kracht en cardio verbranden beide kcals, maar cardio is bij uitstek dé manier om af te vallen. Dat moet je niet met krachttraining gaan proberen. Het contra-intuïtieve zit hem er in dat je voor krachttraining een overschot wilt en voor afvallen een tekort, maar het is prima te combineren.
Cardio is efficiënter en vooral beter te doseren. Bovendien maakt het heel veel uit wat voor kcals je verbrandt. Dat is bij blijvend afvallen de kern.
Krachtsport is anaeroob, cardio (op de juiste intensiteit) aeroob. Dat kan het verschil zijn tussen carbs gebruiken (en later weer bijvullen) om sterker te worden, of vet gebruiken dat je met een goed dieet er af houdt om daadwerkelijk af te vallen, en wat -mits op juiste intensiteit- geen invloed heeft op de krachttraining.
Ja, dit is een krachtsport topic, maar krachtsport gaat hand in hand met voeding.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Had laatst iemand, die zegt ‘Barry, je weet toch dat ik niks ga laten in m’n drinken en bbq’en. Heb je niet een leuke chemische oplossing voor me?’ :D

Is nu 10kg afgevallen met behulp van T3 en had die kickstart ook ECHT nodig om nu wél e.e.a. aan z’n eetpatroon aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:27
Barry|IA schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:06:
Vandaag alleen het onderstel getraind, namelijk nog teveel spierpijn in m’n armen. Heel gek, die BFR methode zou voor sneller herstel moeten zorgen, maar omdat er zoveel bloed doorheen gepompt is dmv supersets (en ja, triceps extensions trainen OOK de biceps!) blijft de pomp nu al zo’n 48 uur aanhouden. Trainen terwijl de pomp nog aanwezig is vind ik niet heel fijn, wacht liever op volledig herstel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doe jij aan cutten? Jouw BF% lijkt me altijd redelijk laag +-10%? Maar je hebt het altijd over vreten en ik zie foto's van pizza's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker toch weer training 1 van deze week na 5 dagen niks.

Deze week gemiddeld 122 kg, dus meer dan vorige week. Dat klopt ook na het 5 dagen niet heel veel doen.
Upper A
maandag 16 mei 2022, 19:20

Bench Press (Barbell)
Set 3: 72,5 kg × 8
Set 4: 72,5 kg × 8

Set 1: 52,5 kg × 12
Set 2: 52,5 kg × 12
Set 3: 52,5 kg × 12

Set 1: 26 kg × 12
Set 2: 26 kg × 12
Set 3: 26 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 6
Set 2: 10 kg × 6
Set 3: 10 kg × 6

Bicep Curl (Barbell)
Set 3: 32,5 kg × 12

Set 1: 17,5 kg × 15
Set 2: 17,5 kg × 12
Set 3: 17,5 kg × 9

Push Up

Plank

Set 2: 13,5 kg × 8
Set 3: 13,5 kg × 6

Ab Wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, dat is puur toeval @TheTinusNL . In cut is het aan te raden je eiwitten hoog te houden. Gezond gewicht voor @VinnyAMS ligt op ~ 90-95kg bij 1.93m. Voor jou zelf, als je KT doet, is het ook goed om ~200g eiwit aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:26:
Jazeker toch weer training 1 van deze week na 5 dagen niks.

Deze week gemiddeld 122 kg, dus meer dan vorige week. Dat klopt ook na het 5 dagen niet heel veel doen.
Upper A
maandag 16 mei 2022, 19:20

Bench Press (Barbell)
Set 3: 72,5 kg × 8
Set 4: 72,5 kg × 8

Set 1: 52,5 kg × 12
Set 2: 52,5 kg × 12
Set 3: 52,5 kg × 12

Set 1: 26 kg × 12
Set 2: 26 kg × 12
Set 3: 26 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 6
Set 2: 10 kg × 6
Set 3: 10 kg × 6

Bicep Curl (Barbell)
Set 3: 32,5 kg × 12

Set 1: 17,5 kg × 15
Set 2: 17,5 kg × 12
Set 3: 17,5 kg × 9

Push Up

Plank

Set 2: 13,5 kg × 8
Set 3: 13,5 kg × 6

Ab Wheel
Vorig jaar al eens besproken, maar lijkt ‘t je leuk om samen eens een training te doen? Gewoon om eens wat ervaringen uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:49:
Nee, dat is puur toeval @TheTinusNL . In cut is het aan te raden je eiwitten hoog te houden. Gezond gewicht voor @VinnyAMS ligt op ~ 90-95kg bij 1.93m. Voor jou zelf, als je KT doet, is het ook goed om ~200g eiwit aan te houden.
Ho ho 198 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Vorig jaar al eens besproken, maar lijkt ‘t je leuk om samen eens een training te doen? Gewoon om eens wat ervaringen uit te wisselen.
Wil best een keer naar je toe rijden, maar of ik dan nog terugkom 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
wauturr schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Doe jij aan cutten? Jouw BF% lijkt me altijd redelijk laag +-10%? Maar je hebt het altijd over vreten en ik zie foto's van pizza's :P
Haha, tja, die pizza foto’s dat is dan ook meer uitzondering dan regel hoor.

Cutten zal ik doen wanneer het VP stijgt. Boven 5000kcal stijgt VP nog niet, dus ik hoef nog niet te cutten. Ben wel van plan een flinke hoeveelheid extra aan te komen nog, maar dat is met behoudt van VP ook maar 4kg ofzo.

Sta nu geschat op 8-10%. Year round :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:34
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Gouden kans @VinnyAMS!

Beter worden is met wat hulp hier en daar zoveel makkelijker dan alles in je eentje doen.

Ik zou gebruikmaken van het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:56:
[...]

Wil best een keer naar je toe rijden, maar of ik dan nog terugkom 😁
Ambulance :D
Hahah. Kan ook naar Ams komen hoor. Is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Haha, tja, die pizza foto’s dat is dan ook meer uitzondering dan regel hoor.

Cutten zal ik doen wanneer het VP stijgt. Boven 5000kcal stijgt VP nog niet, dus ik hoef nog niet te cutten. Ben wel van plan een flinke hoeveelheid extra aan te komen nog, maar dat is met behoudt van VP ook maar 4kg ofzo.

Sta nu geschat op 8-10%. Year round :)
pfff, wat is je lengte en gewicht dan? Ik ben nu aan het cutten en dat gaat ook wel, ik schat dat 3000kcal mijn onderhoudsniveau is. Sport 6x per week maar moet echt moeite doen om af te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
wauturr schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:03:
[...]

pfff, wat is je lengte en gewicht dan? Ik ben nu aan het cutten en dat gaat ook wel, ik schat dat 3000kcal mijn onderhoudsniveau is. Sport 6x per week maar moet echt moeite doen om af te vallen.
Ben 187cm en weeg zo’n 90kg. Train 7 keer per week, plus dagelijkse feeder workouts van 10 minuten ofzo. Daarnaast loop ik dagelijks 40 minuten, fietsen, etc. Ook op werk loop ik de hele dag en zit niet achter m’n bureau, maar loop door de showroom met m’n telefoon. Ik zit nooit stil. Nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TheTinusNL schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:19:
Kracht en cardio verbranden beide kcals, maar cardio is bij uitstek dé manier om af te vallen. Dat moet je niet met krachttraining gaan proberen. Het contra-intuïtieve zit hem er in dat je voor krachttraining een overschot wilt en voor afvallen een tekort, maar het is prima te combineren.
Cardio is efficiënter en vooral beter te doseren. Bovendien maakt het heel veel uit wat voor kcals je verbrandt. Dat is bij blijvend afvallen de kern.
Krachtsport is anaeroob, cardio (op de juiste intensiteit) aeroob. Dat kan het verschil zijn tussen carbs gebruiken (en later weer bijvullen) om sterker te worden, of vet gebruiken dat je met een goed dieet er af houdt om daadwerkelijk af te vallen, en wat -mits op juiste intensiteit- geen invloed heeft op de krachttraining.
Ja, dit is een krachtsport topic, maar krachtsport gaat hand in hand met voeding.
Dit gaat echt recht in tegen alles wat ik altijd onder afvallen en krachtsport geleerd heb.

Krachtsport is juist een hele goede manier om af te vallen, mits je doel daadwerkelijk afvallen is en niet massa bouwen.
Voor blijvend afvallen is spiermassa juist ook een voordeel, want dat heeft veel meer calorieën per dag nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:38:
Maar even serieus......

Zitten er hier nog mensen met doelen voor fysiek? Alles lijkt om kracht te gaan :P
Vroegah hadden we echt een bodybuilding topic. Waarom is dit samengevoegd?
In feite is er niets samengevoegd, dat is gewoon deze reeks. Op een zeker punt waren er echter nog amper bodybuilders en veel meer krachtsport in de breedte met aanverwante discussies over training en voeding. Ergens is toen gekozen om de naam daar op aan te laten sluiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Gonadan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:40:
[...]

In feite is er niets samengevoegd, dat is gewoon deze reeks. Op een zeker punt waren er echter nog amper bodybuilders en veel meer krachtsport in de breedte met aanverwante discussies over training en voeding. Ergens is toen gekozen om de naam daar op aan te laten sluiten.
Ik zat toen ook in dat topic met mrJ ofzo en nog wat oude rotten. Zijn die allemaal naar de balletclub gegaan, of?
Was ergens in 2006 of 08.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wauturr
Barry|IA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Ik zat toen ook in dat topic met mrJ ofzo en nog wat oude rotten. Zijn die allemaal naar de balletclub gegaan, of?
Ik train zeker ook wel voor de looks :*)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r0j95g8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WTuYo9r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
wauturr schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:50:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo hee, de taffus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
wauturr schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:50:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Andere level 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wisselend. De één traint op een laag pitje, de ander zit niet meer op Tweakers, de volgende heeft geen zin meer in de eeuwige welles/nietes, de volgende weer andere redenen en sommigen hangen nog wel rond.
@MrJ @Hackus @Kid Jansen @Heaget @SileX @Reacher @Póg mo Thóin @Tsurany waren toen best actief en dan vergeet ik vast nog best veel namen. Nu zijn er nog maar een paar over. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 20-09 11:13
Zuluman schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:13:
Ik train op t moment maar 1x per week. ben bezig een zwembad aan t bouwen in de achtertuin. (check het zwembad forum voor de voortgang) Een volledige betonnen bak. Vooral het wapenen van de wanden valt tegen. Maar een powerlift sessie zorgt voor veel ontspanning. Squatten gaat weer wat minder maar deadlifts en bench gaat prima. Ik merk dat squatten leidt onder een lage frequentie.

[YouTube: weekly deadlift session]
Waarom maak je de deadlift niet af? Verder slingert de bar omhoog (als een S), idealiter gaat hij recht omhoog. Het lijkt er op dat de bar te ver naar voren ligt voordat je begint.

[ Voor 9% gewijzigd door jostefa op 16-05-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Dit gaat echt recht in tegen alles wat ik altijd onder afvallen en krachtsport geleerd heb.

Krachtsport is juist een hele goede manier om af te vallen, mits je doel daadwerkelijk afvallen is en niet massa bouwen.
Voor blijvend afvallen is spiermassa juist ook een voordeel, want dat heeft veel meer calorieën per dag nodig.
Ah inderdaad, ik ga er bij krachtsport meestal van uit dat het doel hypertrofie is, om zo sterker te worden. Ik ken in mijn (ook niet-wielren)omgeving in ieder geval niemand die krachttraining doet met als doel afvallen.

Anders is krachttraining inderdaad ook een uitstekend middel :Y maar denk ik dat regelmatige, langdurige en lichte intensiteit cardio nog effectiever is. Vooral in beginnende fases van afvallen, of in de hogere overgewicht regiones.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TheTinusNL schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:12:
Ah inderdaad, ik ga er bij krachtsport meestal van uit dat het doel hypertrofie is, om zo sterker te worden. Ik ken in mijn (ook niet-wielren)omgeving in ieder geval niemand die krachttraining doet met als doel afvallen.

Anders is krachttraining inderdaad ook een uitstekend middel :Y maar denk ik dat regelmatige, langdurige en lichte intensiteit cardio nog effectiever is. Vooral in beginnende fases van afvallen, of in de hogere overgewicht regiones.
Klopt, vaak wordt naar cardio gekeken want dat is ook een stuk toegankelijker. Lekker een stukje wandelen wordt soms ook als cardio gezien. :P

Voor iemand die nog weinig aan krachtsport gedaan heeft maar wel wil afvallen is het echt een uitkomst. Je bouwt dan makkelijk spiermassa op want je kunt nog van je beginners gains profiteren, dat zorgt voor verhoging van je onderhoud waardoor je automatisch al meer haar verbranden. Daarnaast geeft krachtsport nog een lange nabrander qua verbranding daar waar cardio na stoppen meteen klaar is.
Ik zou eens rondlezen als je meer wilt weten, de waarde van krachtsport voor afvallen wordt erg onderschat. :)

Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat cardio geen waarde heeft, het is net wat goed bij je past. Zolang je maar met die reet van de bank af komt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Gonadan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Helemaal juist. Als je die massa eenmaal hebt, zijn het blijvende kuikentjes die voeding nodig hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

[...]

Gewoon nog aan t sporten en posten.

Ballet niets voor mij, leuke strakke en lenige dames daar, dat dan weer wel.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Zuluman schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:13:

[YouTube: weekly deadlift session]
Nieuwe camera? :D
Zou ook je Airpods wat zachter zetten. Volgens mij kan de hele gym meegenieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MrJ schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:38:
[...]

Gewoon nog aan t sporten en posten.

Ballet niets voor mij, leuke strakke en lenige dames daar, dat dan weer wel.
Ook in de gym hoor. Werkt testosteron verhogend die leggings :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Gonadan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Klopt, vaak wordt naar cardio gekeken want dat is ook een stuk toegankelijker. Lekker een stukje wandelen wordt soms ook als cardio gezien. :P
Mensen in mn omgeving raad ik ook vaak aan gewoon te gaan wandelen. En dat advies wordt dan zelden goed ontvangen, want voor de sportschool, teamsport, hardlopen.. whatever, zijn er nog wel excuses voor te bedenken :X

Voor een hoop mensen maakt 30min wandelen per dag al een wereld van een verschil.

Pagina: 1 ... 95 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.