Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:09

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:39:
[...]
Ik moet zeggen dat ik niet tot failure ga nee, met pullups meestal wel. Heb dat wel is gedaan in een workout, was ik erna echt kapot. Was ermee gestopt aangezien ik nou niet wist of het nou juist goed was of niet. De ene zei van wel, en de andere zei dat ik het juist beter niet kon doen. Zoveel verschillende meningen te vinden :+
Dan had je toen een goede training :P Push jezelf harder! En probeer elke keer training weer harder dan de vorige keer ©
Blijf je anders weken lang 3x 20 doen?
Die Australian pullups/inverted rows. Nu je 3x 20 kan, doe je voeten hoger en maak het moeilijker of een rugzak met gewicht als je al horizontaal hangt.
Je hoeft niet elke set tot failure te gaan idd maar doe het af en toe wel zodat je weet waar je zit en je de volgende training dichterbij kan gaan, als je 40 reps kan is 3x 20 doen natuurlijk onzin.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Januari 2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TddmcrClQGHilnylgUJgtD8aqI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mgUNIsSWDFmnZlccudjOwITz.png?f=fotoalbum_large

Juli 2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug-fLRwB9Lgs9HR3Fdozwf68Tw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bbWCoxXps7ay3OjWjYawuGUv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9KUBGO82i72wgUxNaDsuqn8c2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dfoNpZJxzbYXQqLmxZ1Cag0I.png?f=fotoalbum_large

Altijd consistent 4500 kcal of meer gegeten, gestopt met alcohol en volledig naturel getraind.

Toen enhanced, nog steeds met +4500 kcal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUf0DupUp0ymYVN58kaAOOhfNm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbp5DCKgOuoEarOhhJNMQFJg.jpg?f=fotoalbum_large

Verschil tussen enhanced en naturel is met name herstel en kracht. Je kunt alle drugs van de wereld nemen, maar als je niet van die bank af komt eindig je gewoon als een vette bledder :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Barry|IA schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:55:
Januari 2020:

[Afbeelding]

Juli 2020:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Altijd consistent 4500 kcal of meer gegeten, gestopt met alcohol en volledig naturel getraind.

[Afbeelding]

Verschil tussen enhanced en naturel is met name herstel en kracht. Je kunt alle drugs van de wereld nemen, maar als je niet van die bank af komt eindig je gewoon als een vette bledder :)
De tering, dat ziet er erg goed uit Barry.
Dat is ook wel hetgene wat ik wil bereiken. Ik zal anders wel is een keer een foto delen van mijn lichaam momenteel, dat kan misschien ook helpen met het advies. 8)

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:25:
[...]

Dan had je toen een goede training :P Push jezelf harder! En probeer elke keer training weer harder dan de vorige keer ©
Blijf je anders weken lang 3x 20 doen?
Die Australian pullups/inverted rows. Nu je 3x 20 kan, doe je voeten hoger en maak het moeilijker of een rugzak met gewicht als je al horizontaal hangt.
Je hoeft niet elke set tot failure te gaan idd maar doe het af en toe wel zodat je weet waar je zit en je de volgende training dichterbij kan gaan, als je 40 reps kan is 3x 20 doen natuurlijk onzin.
Ik zal mezelf wat meer proberen te pushen :*)
Kwa australian pullup, ik doe deze bij een speeltuintje, hier kan ik niet even een bankje vandaan toveren of iets dergelijks. Zou wel wat gewicht in een rugzak kunnen gooien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:06:
[...]
Ik zal mezelf wat meer proberen te pushen :*)
Kwa australian pullup, ik doe deze bij een speeltuintje, hier kan ik niet even een bankje vandaan toveren of iets dergelijks. Zou wel wat gewicht in een rugzak kunnen gooien natuurlijk.
Dan gaat je buddy maar ff op handen en knieën. :7

"proberen" -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Goede progressie @Barry|IA. Maar volgens mij is het bij jou sowieso geen punt van twijfel of je jezelf genoeg uitdaagt bij een training. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Gonadan schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:37:
Goede progressie @Barry|IA. Maar volgens mij is het bij jou sowieso geen punt van twijfel of je jezelf genoeg uitdaagt bij een training. ;)
Thanks! Nja, sinds ik Tom Platz heb gezien twijfel ik serieus of ik überhaupt wel goed bezig ben :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Hierbij de progressie foto's van 20 april. @Barry|IA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB5bSj0uaWpeAh81JEQlNymjNDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5vcoiignVdpCVBDsMM0W7arM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUdJxsqctKL6I0Ml9fPfBpRPLL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RnQQ6pNiTMIS1c4LGeaUE6ED.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPzRjq12n9DYcN3k2tNG1prD_Dk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x9tALd5d4PI8rug0oLrInix4.png?f=user_large

Hoop werk nog dus 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:55:
Hierbij de progressie foto's van 20 april. @Barry|IA

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoop werk nog dus 😁
Je ziet toch wel al dat je traint. Vooral onderarmen en rug gaan wel goed.

Maar je fysiek schreeuwt zeker om voeding. Succes man, ben heel benieuwd over pak ‘m beet 60 dagen hoe je er voor staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Barry|IA schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:11:
[...]

Je ziet toch wel al dat je traint. Vooral onderarmen en rug gaan wel goed.

Maar je fysiek schreeuwt zeker om voeding. Succes man, ben heel benieuwd over pak ‘m beet 60 dagen hoe je er voor staat!
Yes, vanochtend schepje meer havermout erbij gedaan. Vanmiddag maar is 4 boterhammen eten i.p.v. 2 ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:21:
[...]

Yes, vanochtend schepje meer havermout erbij gedaan. Vanmiddag maar is 4 boterhammen eten i.p.v. 2 ;-)
Goed op weg, en volhouden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Barry|IA schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:55:
Januari 2020:

[Afbeelding]

Juli 2020:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie progressie! Sterk klaarkomgezicht ook.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Hehe, like Arnold says: so basicly i’m cumming all the time.

Net mn eerste workout achter de rug waarbij ik een denkbeeldige Tom Platz naast me had staan.

Squats 50kg
4 sets 15 reps
5e set 25 reps, plus 10, plus 5. Totaal 40 reps gehaald.
6e set 15 reps (faillure), paar keer goed ademen, 10 reps (weer faillure), ademen, 3 reps, bam... terminated. Stang op de grond, ik op de grond.

5 min rust. Leg extensions. 15 mooie reps, 10 lelijke reps, vasthouden.... 10 seconden, iets spanning verloren, nog 10 seconden, faillure.

Terug in ‘t squatrek. Lege stang in m’n nek, omlaag, nope, gaat ‘m niet worden.... workout complete.

Rug, 80kg lat pulldown. Niet heel interessant om te melden verder, rug gaat lekker, dus daar heb ik niks geks mee gedaan.

Natuurlijk wel even afgemaakt met dumbell pullovers. 30kg dumbell, ik perste er steeds sets uit van max 5 reps. Kon echt niet meer halen. Dumbell viel na een aantal sets steeds uit m’n handen, dus dat was ook klaar.

Toen biceps. Eens even wat anders gedaan dan normaal, namelijk close(!) grip EZ bar preacher curls. HELL HALLO PIEK! Wat een game changer is dit zeg, mijn god.

Verslavende pomp, EZ stang met beide kanten 5kg (20kg totaal) en sets van 25 reps. Na elke set enkele seconde rust en weer een set, door, door en door. Denk dat ik wel 10 sets heb gehaald. Die pomp is echt insane!

Die houden we er voorlopig weer even in :)

[ Voor 91% gewijzigd door Barry|IA op 25-04-2022 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Jazeker wel. Training 1 van deze week.
Upper A
maandag 25 apr. 2022, 22:22

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 10
Set 4: 65 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 45 kg × 12
Set 2: 45 kg × 12
Set 3: 45 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 9
Set 3: 10 kg × 6

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15
Set 3: 15 kg × 15

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 8

Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:51
Ik weet niet of er hier mensen weleens bij Body&Fit bestellen maar daar zijn wat acties via CashbackXL: https://www.cashbackxl.nl/webshops/body-fit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Barry|IA schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:46:
Hehe, like Arnold says: so basicly i’m cumming all the time.

Net mn eerste workout achter de rug waarbij ik een denkbeeldige Tom Platz naast me had staan.

Squats 50kg
4 sets 15 reps
5e set 25 reps, plus 10, plus 5. Totaal 40 reps gehaald.
6e set 15 reps (faillure), paar keer goed ademen, 10 reps (weer faillure), ademen, 3 reps, bam... terminated.
Die houden we er voorlopig weer even in :)
Waarom zulke hoge reps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Barry style training, zie zijn postgeschiedenis. 😝

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
Card Nox schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:09:
Ik weet niet of er hier mensen weleens bij Body&Fit bestellen maar daar zijn wat acties via CashbackXL: https://www.cashbackxl.nl/webshops/body-fit
de prijs van eiwitpoeder stijgt ook de pan uit btw tering jantje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker training 2 van deze week.
De squat weer opbouwen met nieuw gewicht naar 4 sets van 12 reps.
Lowerbody A
woensdag 27 apr. 2022, 17:13

Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 8
Set 2: 87,5 kg × 8
Set 3: 87,5 kg × 8
Set 4: 87,5 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 77,5 kg × 12
Set 2: 77,5 kg × 12
Set 3: 77,5 kg × 12
Set 4: 77,5 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:16:
Jazeker training 2 van deze week.
De squat weer opbouwen met nieuw gewicht naar 4 sets van 12 reps.
Lowerbody A
woensdag 27 apr. 2022, 17:13

Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 8
Set 3: 87,5 kg × 8
Set 4: 87,5 kg × 8

Set 4: 77,5 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 10

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10

Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Crunch
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Lekker. Geen last van die t*ringherrie in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:50:
[...]

Lekker. Geen last van die t*ringherrie in Amsterdam?
Nee hier lekker rustig in de tuin.. Dat soort drukte en rotzooi zoek ik niet meer op 😁

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Barry|IA
WasBak schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:58:
[...]

Eens met dit, ik zou liever groeien met verstand, dan excuse me Barry, lomp eten.

Er zijn online genoeg resources te vinden hoe je kan vinden wat je dagelijkse behoefte is en hoe je daarmee verstandig je calorieën verhoogt en daarmee groei kan stimuleren.

Desnoods zoek je een online coach die je hiermee kan ondersteunen. Die zijn er echt genoeg. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Gino Brouwers.
Ik zou hier toch graag even wat uitgebreider op willen reageren aangezien veel eten vaak gekoppeld wordt aan dom en zonder verstand bezig zijn. Dus niet persé aan jou gericht, @WasBak , maar in z’n algemeenheid wordt deze koppeling vaak gemaakt.

Je caloriebehoefte uitrekenen op basis van een calculator zegt NIKS over wat jouw lichaam daadwerkelijk verbruikt, laat staan wat je nodig hebt om aan te komen of af te vallen. Het geeft in basis een geschatte benadering van je behoefte, maar meer ook niet.

Deze calculators weten niet hoeveel spiermassa ik heb, weten niet hoe mijn metabolisme werkt, weten niet hoe anabool (of juist katabool) ik ben, weten niet hoe lang ik slaap, weten maar ongeveer hoe veel ik beweeg, weten niet hoe consistent ik ben met wat ik daadwerkelijk heb ingevuld, etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Daarnaast verbruikt een lichaam met veel spiermassa en een laag vetpercentage meer voedingsstoffen dan een lichaam met weinig spiermassa en een hoog vetpercentage. Terwijl beiden een lichaamsgewicht van 100kg kunnen hebben, maar het advies voor beide is gelijk in de calculators.

Ook zijn de kcal adviezen die gegeven worden om aan te komen vaak te summier in calorieën, omdat wanneer je plust met 200kcal, maar je laat per ongeluk een scheet teveel die dag, dan zit je juist weer in een calorietekort.
En serieus massa aanzetten met 200 kcal? Really? Kilo’s aan spiermassa erbij op een kroketje? ‘T gaat er bij mij gewoon niet in, geloof er geen bal van.

De beste methode om je caloriebehoefte te weten is door het zelf uit te proberen.
Word je dikker, dan verlaag je de calorieën.
Word je dunner, dan verhoog je de calorieën.
Uiteindelijk vind je de sweetspot waarbij je niet dikker wordt en ook niet afvalt. Voor mij is dit 4000 kcal. Dit is maar liefst 400(!!) kcal hoger dan wat elke calculator mij verteld. 400!! Dit is voor veel mensen 2 maal het “bulk overschot”.

Als ik de calculator strikt zou aanhouden, dan zou ik dus dagelijks 200 kcal te kort komen en gewicht verliezen, terwijl ik denk dat ik “verstandig” aan het bulken ben :)

Ik zit nu op ruim 4500 ~ 5000 kcal per dag, met zo nu en dan echt flinke uitschieters naar +5k en ik heb zichtbare abs. Hoe ga je dit verklaren? Ik zit dus elke dag gemiddeld 1150 kcal boven m’n behoefte. Ik zou er ondertussen uit moeten zien als een zak Doritos, maar sta netjes op 7 ~ 9% vet.

Dit is niet domweg vreten met het verstand op nul. Dit is een geplande aanpak die zeer goed werkt voor mij (ook zonder synthetische hormoon toevoegingen).

Als ik zie wat sommige mensen eten, hun workouts bijhouden alsof het aandelen zijn, dan snap ik wel waarom 95% van de mensen hun workouts half-ass’en. En gaan die calculators er dan vanuit dat ik na een stevige workout m’n spieren moet vullen met hetzelfde aantal nutriënten als dat van die 95% groep?

Als je wilt groeien moet je eten :)
Maar goed, ik neig wel vaker naar de bro-science kant en dat vind ik prima. Het werkt.

Eet smakelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkbVYvs0WXA4avTvOUYclhEXs7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n4aIffaztiNYkGQpidHuyNH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 29-04-2022 00:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Goed verhaal @Barry|IA, niets mis mee. Een stuk meer nuance dan wat je er eerder over schreef. Ik denk dat men eerder viel over teksten als "vreten, vreten, vreten" en "alles eten wat je tegen komt" dan over wat je er eigenlijk mee bedoelt. Maar dat is een aanname van mijn kant. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Precies dat. Uiteindelijk gaat het over onderzoeken wat voor jou werkt. Zoveel knoppen zijn er niet om aan te draaien (trainen, eten, slapen), en zolang je blijft opletten en leren kom je er wel achter wat voor jou werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

joepP schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:52:
Precies dat. Uiteindelijk gaat het over onderzoeken wat voor jou werkt. Zoveel knoppen zijn er niet om aan te draaien (trainen, eten, slapen), en zolang je blijft opletten en leren kom je er wel achter wat voor jou werkt.
Veel zullen die knoppen niet doorhebben vanwege paralysis by analysis, teveel knoppen zien, eraan draaien en draaien en zeggen dat het niet werkt.

Er is een aardig vast spectrum om zelf te onderzoeken wat voor jou als n=1 werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Tatsu schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:56:
[...]

Veel zullen die knoppen niet doorhebben vanwege paralysis by analysis, teveel knoppen zien, eraan draaien en draaien en zeggen dat het niet werkt.

Er is een aardig vast spectrum om zelf te onderzoeken wat voor jou als n=1 werkt.
Volgens mij zitten de meeste mensen aan de kleine miniknopjes, terwijl ze gewoon de volumeknop naar 10 moeten draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:34
Inderdaad sommige proberen een boterham extra te eten, maar het is veel meer dan dat.
Nu is het niet perse nodig om 90 kilo te wegen om sterker te worden.
Bij de heren van 70 kilo op de olympische spelen en bij powerlifting zijn er ook die 250 squatten.
En gaat niet alleen om je eten maar ook om welk doel.

Nu heb ik het wel over gevorderden en barry adviseert een beginner. De beginner moet zijn oude eetpatroon veranderen om bij te komen. En dan later een gaan denken over zijn uiteindelijke doel. welke mix van kracht, uithoudingsvermogen en hypertrofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Even wat veten voor de training.
Die plantaardige yoghurt hakt er aardig in aan calorieën. Bakje 300 gram.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtfIImyFOYOTic3SVeFbh_vNuAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22IMX0pCWMiDofeRsGlovyBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:01:
De beste methode om je caloriebehoefte te weten is door het zelf uit te proberen.
Uiteindelijk vind je de sweetspot waarbij je niet dikker wordt en ook niet afvalt. Voor mij is dit 4000 kcal. Dit is maar liefst 400(!!) kcal hoger dan wat elke calculator mij verteld. 400!! Dit is voor veel mensen 2 maal het “bulk overschot”.
Simpel en effectief idd. Je kunt 5 rekentools gebruiken en ze geven allemaal wat anders aan, van flauwvallen tot vet erbij ¯\_(ツ)_/¯

Toch blijft een van de fijnste dingen aan het actiever zijn, naast jezelf beter voelen en fitter ogen, dat ik mezelf niks ontzeg qua eten. Heb ik zin in ijs? Loop ik het dorp in en ga ik vers ijs halen. Vroegah zou ik dat niet gedaan hebben "want suikerrrrrrr".

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:01:
[...]

Ik zou hier toch graag even wat uitgebreider op willen reageren aangezien veel eten vaak gekoppeld wordt aan dom en zonder verstand bezig zijn. Dus niet persé aan jou gericht, @WasBak , maar in z’n algemeenheid wordt deze koppeling vaak gemaakt.

Je caloriebehoefte uitrekenen op basis van een calculator zegt NIKS over wat jouw lichaam daadwerkelijk verbruikt, laat staan wat je nodig hebt om aan te komen of af te vallen. Het geeft in basis een geschatte benadering van je behoefte, maar meer ook niet.

Deze calculators weten niet hoeveel spiermassa ik heb, weten niet hoe mijn metabolisme werkt, weten niet hoe anabool (of juist katabool) ik ben, weten niet hoe lang ik slaap, weten maar ongeveer hoe veel ik beweeg, weten niet hoe consistent ik ben met wat ik daadwerkelijk heb ingevuld, etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Daarnaast verbruikt een lichaam met veel spiermassa en een laag vetpercentage meer voedingsstoffen dan een lichaam met weinig spiermassa en een hoog vetpercentage. Terwijl beiden een lichaamsgewicht van 100kg kunnen hebben, maar het advies voor beide is gelijk in de calculators.

Ook zijn de kcal adviezen die gegeven worden om aan te komen vaak te summier in calorieën, omdat wanneer je plust met 200kcal, maar je laat per ongeluk een scheet teveel die dag, dan zit je juist weer in een calorietekort.
En serieus massa aanzetten met 200 kcal? Really? Kilo’s aan spiermassa erbij op een kroketje? ‘T gaat er bij mij gewoon niet in, geloof er geen bal van.

Als ik de calculator strikt zou aanhouden, dan zou ik dus dagelijks 200 kcal te kort komen en gewicht verliezen, terwijl ik denk dat ik “verstandig” aan het bulken ben :)

Ik zit nu op ruim 4500 ~ 5000 kcal per dag, met zo nu en dan echt flinke uitschieters naar +5k en ik heb zichtbare abs. Hoe ga je dit verklaren? Ik zit dus elke dag gemiddeld 1150 kcal boven m’n behoefte. Ik zou er ondertussen uit moeten zien als een zak Doritos, maar sta netjes op 7 ~ 9% vet.

Dit is niet domweg vreten met het verstand op nul. Dit is een geplande aanpak die zeer goed werkt voor mij (ook zonder synthetische hormoon toevoegingen).

Als ik zie wat sommige mensen eten, hun workouts bijhouden alsof het aandelen zijn, dan snap ik wel waarom 95% van de mensen hun workouts half-ass’en. En gaan die calculators er dan vanuit dat ik na een stevige workout m’n spieren moet vullen met hetzelfde aantal nutriënten als dat van die 95% groep?

Als je wilt groeien moet je eten :)
Maar goed, ik neig wel vaker naar de bro-science kant en dat vind ik prima. Het werkt.

Eet smakelijk :)
Het is heel makkelijk !

Krijg je teveel Kcal binnen wordt je te zwaar, krijg je te weinig, val je af.

Een calculator kan je helpen om te beginnen, maar je merkt vanzelf of het klopt voor jouw
lichaam. Qua eigen verbranding, beweging, hormoonhuishouding.
Niet iedereen is hetzelfde van 1.80m maar je hebt wel een basis richtlijn wat globaal aardig overeenkomt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
VinnyAMS schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:29:

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik al eerder gereageerd op (een deel van) jouw eetdagboek en ga ik nu weer hetzelfde zeggen.

Vergeet calorieën als geheel, kijk naar de macro's. Focus op zo veel mogelijk eiwit en koolhydraten in een maaltijd, maar houd de portiegrootte redelijk.
Als je wilt afvallen -wat je volgens mij wilt- focus dan ook op zo weinig mogelijk vet. Als je niet wilt afvallen -bijvoorbeeld ik- is vet allemaal bonus en kun je dat vergeten.

Ziet er uit als https://www.ah.nl/product...iatie-yoghurt-kokos-mango. Bij 83% kokosmelk gaan mijn alarmbellen al af.
Leuk dat je dan met zo'n klein bakje al 495 kcal hebt, maar dat is gewoon 14*3 gram à 9 kcal oftewel bijna 400 kcal aan vet. Dat is vergelijkbaar met een pizza. Leuk dat je dan makkelijk aan jouw behoefte komt, maar dit schiet natuurlijk totaal niet op als je wilt afvallen.

Sterker nog, dan zou ik zelfs -beetje afhankelijk van het type (bijvoorbeeld)- nog de voorkeur geven aan een pizza aangezien je dan nog een degelijke hoeveelheid koolhydraten (waarvan weinig suiker) en eiwitten binnenkrijgt. Vooral de eiwitten en de lage suiker mis ik in die muesli/cruesli ding. Is bovendien nog goedkoper ook.

Dan komen we wel weer gevaarlijk dicht in de buurt van de @Barry|IA vreet tactiek, waarvoor hulde voor de uitgebreide toelichting en rechtvaardiging. _/-\o_
Helaas niet geschikt voor afvallen. Dus @VinnyAMS, zoek iets beters voor die plantaardige yoghurt.

[ Voor 22% gewijzigd door TheTinusNL op 30-04-2022 14:02 . Reden: pizzaaaaaaaa ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[Afbeelding]
"1 opscheplepel" hoeveel gram is dat? Lekker alles ff wegen en in gram tracken, dan weet je zeker dat het klopt.

En die yoghurt kan wel een dikke schep whey gebruiken om het wat voedzamer te maken. 30 gram whey bedoel ik dan trouwens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online

...
Gast, serieus?! ;)

Als je wilt afvallen moet je producten eten die relatief weinig calorieen bevatten, en veel ruimte innemen. Groenten, fruit, magere producten, en in ieder geval genoeg proteine. Je kan deze "yoghurt" prima vervangen door iets anders met ongeveer geen vet, amper koolhydraten, maar wel eiwitten. Dus iets waar je net zo vol van zit, met nog meer proteine ook. Desnoods gooi je er een schep whey doorheen. Banaan en wat blauwe bessen erbij en je hoeft de komende uren niets meer te eten. Smaak went heel snel.

Wel mooi om te zien dat er laaghangend fruit is, hier kan je makkelijk -heel- veel winst halen :P

[Edit] Die crunchy meuk, dat is al helemaal rommel. Perfect eten om aan te komen, dat dan weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door joepP op 30-04-2022 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheTinusNL schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:49:
[...]Volgens mij heb ik al eerder gereageerd op (een deel van) jouw eetdagboek en ga ik nu weer hetzelfde zeggen.

Vergeet calorieën als geheel, kijk naar de macro's. Focus op zo veel mogelijk eiwit en koolhydraten in een maaltijd, maar houd de portiegrootte redelijk.
Als je wilt afvallen -wat je volgens mij wilt- focus dan ook op zo weinig mogelijk vet. Als je niet wilt afvallen -bijvoorbeeld ik- is vet allemaal bonus en kun je dat vergeten.

Ziet er uit als https://www.ah.nl/product...iatie-yoghurt-kokos-mango. Bij 83% kokosmelk gaan mijn alarmbellen al af.
Leuk dat je dan met zo'n klein bakje al 495 kcal hebt, maar dat is gewoon 14*3 gram à 9 kcal oftewel bijna 400 kcal aan vet.
Dat ligt er aan of de rest van deze dag ook hoog Kcals zijn. alleen is het met een klein bakje al wel veel ja
Verder heb je als je afvalt ook je vet nodig, en niet alleen eiwit en Carbs.

*er zit btw voor geen meter eiwit in die zooi, dan is dit een betere keuze https://www.ah.nl/product...riatie-yoghurt-soja-kokos

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:53:
[...]

Dat ligt er aan of de rest van deze dag ook hoog Kcals zijn. alleen is het met een klein bakje al wel veel ja

*er zit btw voor geen meter eiwit in die zooi, dan is dit een betere keuze https://www.ah.nl/product...riatie-yoghurt-soja-kokos
Dank @Hackus en anderen natuurlijk ook voor de antwoorden en support. Ik ga het vasten weer goed oppakken, omdat dat toch goed voor mij werkte(laagste gewicht toen 113,5kg).
Moet alleen iets zoeken om mijn darmen rustiger te krijgen. Nu inderdaad die soja kokos proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:58:
[...]

Dank @Hackus en anderen natuurlijk ook voor de antwoorden en support. Ik ga het vasten weer goed oppakken, omdat dat toch goed voor mij werkte(laagste gewicht toen 113,5kg).
Moet alleen iets zoeken om mijn darmen rustiger te krijgen. Nu inderdaad die soja kokos proberen.
Bij afvallen ga je 20-25% onder onderhoud. als je 1.90m bent en volwassen ga je uit van 30 x90= 2700Kcals.
gaat dan ~500 van af, en je houd je vet op minimaal 0.7 x90= 65g = 585Kcals 250g eiwit = 1000Kcals, 1585.
2200 - 1585 = 615 aan carbs ~155g. je verlaagd je trainingsvolume en doet iets extra cardio.
* eiwit zou ik minimaal op 180g houden als je met vetten/ carbs wilt switchen
zorg dat je je vet voor 35-50% uit verzadigd vet haalt, en vermijd compleet transvetten.
Je energiepeil zal dalen door minder carbs, maar daar wen je wel aan. anders paar dikke espresso's

Succes ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-04-2022 19:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

[...]

Een groot aantal posts over voedselkeuze en jij besluit daaruit te concluderen dat je weer moet gaan vasten? Je kunt prima heel de dag door eten, maar kies dan voor maaltijden die vullen maar met een laag aantal calorieën.

En stop met portie grootte te berekenen aan de hand van 'grote opscheplepel' en 'schaaltje' en dat soort onzin.

Gewoon minder eten dan je verbruikt en op je macro's letten. Moeilijker is 't echt niet.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je bovenstaand volhoud, ben je de 1e 5kg zo kwijt. Dat zal veel vocht zijn en beetje vet, daarna gaat het iets langzamer, maar gewoon volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Iemand wat tips voor whey voor een leuk prijsje? Ik schrik wel van die prijzen bij XXL :/ Whey Perfection van BF zie ik nu met 40% korting bijvoorbeeld.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Moet alleen iets zoeken om mijn darmen rustiger te krijgen.
[...]
ik herinner me een documentaire op tv waar ze daarop onderzoek konden doen qua voeding.
je kon dan een monster opsturen, en dan werd er gekeken naar welke voeding of bestandsdelen je gevoelig bent, dan wel allergisch.

Het is vaak lastig om zelf te achterhalen waar het aan kan liggen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ByteMe_ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:10:
Iemand wat tips voor whey voor een leuk prijsje? Ik schrik wel van die prijzen bij XXL :/ Whey Perfection van BF zie ik nu met 40% korting bijvoorbeeld.
BULK is vandaag 72 euro voor 5kg.
Myprotein 76 voor 5kg (beast als code)

Echt leuke prijzen (50 voor 5kg) heb ik sinds November niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vuvuzela schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:52:
[...]

BULK is vandaag 72 euro voor 5kg.
Myprotein 76 voor 5kg (beast als code)

Echt leuke prijzen (50 voor 5kg) heb ik sinds November niet meer gezien.
Zal eens kieken daar.

EDIT: vreemd, hele basket van Bulk lijkt niet te werken :?

[ Voor 9% gewijzigd door ByteMe_ op 02-05-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ByteMe_ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Zal eens kieken daar.

EDIT: vreemd, hele basket van Bulk lijkt niet te werken :?
Heb ik ook. Chrome werkt niet. Opera gek genoeg wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vuvuzela schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Heb ik ook. Chrome werkt niet. Opera gek genoeg wel.
Even dev tools gekeken, bleek een cookie-accept issue. Dus m'n cookie tool uitgezet en het werkt weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Licko schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Gewoon minder eten dan je verbruikt en op je macro's letten. Moeilijker is 't echt niet.
Ik wil hier even op inhaken. Wat je zegt is uiteraard waar, maar het is totaal niet zinvol. Dit is hetzelfde advies als "minder uitgeven dan je verdient" aan mensen met schulden, of, wat meer cruijffiaans: "je moet meer scoren dan de tegenstander". Het gaat niet om het "wat", maar om het "hoe", en als je advies je beperkt tot algemeenheden help je niemand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

joepP schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Ik wil hier even op inhaken. Wat je zegt is uiteraard waar, maar het is totaal niet zinvol. Dit is hetzelfde advies als "minder uitgeven dan je verdient" aan mensen met schulden, of, wat meer cruijffiaans: "je moet meer scoren dan de tegenstander". Het gaat niet om het "wat", maar om het "hoe", en als je advies je beperkt tot algemeenheden help je niemand.
In mijn reactie stond anders een hoop nuttig advies. Dat je de conclusie van mijn bericht er uit licht mag natuurlijk, maar dat maakt de rest van mijn bericht niet minder waar.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:53:
[...]

Ik ben van mening dat je uit dagelijkse "gezonde"* voeding genoeg vetten binnenkrijgt op een dag als je wilt afvallen. Dan zijn die soort yoghurtjes volstrekt overkill om "aan je dagelijkse vetten" te komen.
*dat begrip is natuurlijk voor iedereen anders, maar in het algemeen bedoel ik dan zo natuurlijk mogelijke producten/schijf van 5 materiaal
[...]
Nee, niet vasten want je moet wel energie hebben om te bewegen. Gewoon 3-4-5 goede maaltijden op een dag, zoals @Licko ook zei.
Wat triggert de darmen?
Hackus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:22:
[...]

Bij afvallen ga je 20-25% onder onderhoud. als je 1.90m bent en volwassen ga je uit van 30 x90= 2700Kcals.
gaat dan ~500 van af, en je houd je vet op minimaal 0.7 x90= 65g = 585Kcals 250g eiwit = 1000Kcals, 1585.
2200 - 1585 = 615 aan carbs ~155g. je verlaagd je trainingsvolume en doet iets extra cardio.
* eiwit zou ik minimaal op 180g houden als je met vetten/ carbs wilt switchen
zorg dat je je vet voor 35-50% uit verzadigd vet haalt, en vermijd compleet transvetten.
Je energiepeil zal dalen door minder carbs, maar daar wen je wel aan. anders paar dikke espresso's

Succes ;)
250?! gram eiwit voor 190cm? Op welke massa? Het voorbeeld van 114kg van @VinnyAMS keer 2.2?
Ik vind het onnodig hoog.
Ik ben 193cm à 80ish kg met weinig vet. Ik moet er niet aan denken dat ik met mijn -ik denk- aan @VinnyAMS vergelijkbare vetvrije massa (veel beter om eiwitbehoefte te bepalen) 250 gram eiwit naar binnen moet werken. Mijn lichaam protesteert al bij 150+ en ook daar merk ik geen verschil in herstel met de circa 120 die ik nu dagelijks binnenkrijg.

Bovendien, als je cardio voor gewichtsverlies op de juiste manier doet (lees: je loopt/rent/fietst niet constant in het rood, dus je traint op je vetverbranding) heb je ook echt niet zo ontzettend veel eiwitten nodig, want je sloopt je spieren niet.
Mijn proteïneprijsvergelijker waar ik mee begonnen ben met programmeren staat een beetje op pauze, zo gaat dat met hobbyprojectjes. Misschien dat ik hem voor het eind van de zomervakantie hier aan jullie presenteer. Soon (TM) :+
Maar kijkend naar de melkprijzen zullen de prijzen niet dalen binnenkort, terwijl april-mei-juni de afgelopen jaren (uitgezonderd 2021) doorgaans een daling lieten zien is er nu wederom een flinke stijging.

Ik ben overgestapt op caseïne. Dat kan (heel) flink schelen en ik vind het eigenlijk nog lekkerder (romiger) en praktischer (langzame opname) dan whey. Misschien het overwegen waard 8)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
@TheTinusNL om het in vage termen te houden. Vermoedelijk zuivel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TheTinusNL Wat heeft 1.93m en 80kg met @VinnyAMS te maken. Misschien ben je wel wielrenner.
verder maakt zo 'n bakje kwark niet uit qua Kcals of vet wat je benoemd, zelf als je daginname overstijgt.
Dat kun je de volgende dag compenseren. als je week totaal niet minder is val je niet af. Het is ook niet aan te raden om maar Kcals te gaan verbranden met alleen cardio. We zitten in een krachtsport topic, daar ga ik van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:47:
@TheTinusNL om het in vage termen te houden. Vermoedelijk zuivel.
Wat heb je eigenlijk met je darmen, moet je ook glutenvrij eten of ?
loop je er ook mee in het ziekenhuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

E105,- inclusief de korting (4530gr) is niet echt korting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Wat heb je eigenlijk met je darmen, moet je ook glutenvrij eten of ?
loop je er ook mee in het ziekenhuis ?
Heb dus al een aantal jaar dat als ik thuis 4x naar het toilet moet om te poepen, dan naar het park ga en daar weer moet. En kan het niet ophouden al een aanral keer poep in de onderbroek. Sociaal dus erg lastig. MDL arts heeft niets kunnen vinden geen diagnose PDS. Wil dus al heel lang een allergie test doen en een keer opgestart, maar toen mijn kuitbeen gebroken tijdens het werk en 2 jaar thuis gezeten. Daarna niet meer opgepakt. Ook veel jeuk en roidheid in mijn gezicht en borstkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:55:
[...]

E105,- inclusief de korting (4530gr) is niet echt korting :+
Ik heb nu 2500gr voor 47 bij myprotein besteld. Ik wilde max 50 euro uitgeven, volgende keer koop ik wel groter in gezien dat wel relatief goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Licko schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:39:
[...]

In mijn reactie stond anders een hoop nuttig advies. Dat je de conclusie van mijn bericht er uit licht mag natuurlijk, maar dat maakt de rest van mijn bericht niet minder waar.
Eens, ik sloeg aan op je laatste zin, daarvoor stond wel degelijk inhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS zou het toch eens na laten kijken, evt bij andere arts.
En in overleg met gespecialiseerd diëtist
(je kunt je bericht evt. wel aanpassen, dat deel wist ik al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
VinnyAMS schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:28:
[...]

Heb dus al een aantal jaar dat als ik thuis 4x naar het toilet moet om te poepen, dan naar het park ga en daar weer moet. En kan het niet ophouden al een aanral keer poep in de onderbroek. Sociaal dus erg lastig. MDL arts heeft niets kunnen vinden geen diagnose PDS. Wil dus al heel lang een allergie test doen en een keer opgestart, maar toen mijn kuitbeen gebroken tijdens het werk en 2 jaar thuis gezeten. Daarna niet meer opgepakt. Ook veel jeuk en roidheid in mijn gezicht en borstkast.
Ik ben geen arts, maar jeuk+roodheid+darmkramp lijken mij heel duidelijk symptomen van een voedselallergie. Als je morgen je huisarts belt heb je wellicht voor het einde van de maand een diagnose. Ik stel voor dat je verantwoordelijkheid neemt voor je gezondheid en morgen de telefoon pakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58
Hij is al bij een arts geweest dus als ze een allergie vermoeden hadden ze dat wel getest lijkt mij? Mijn tip probeer een aantal weken zuivel en gluten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marc3l schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:44:
Hij is al bij een arts geweest dus als ze een allergie vermoeden hadden ze dat wel getest lijkt mij? Mijn tip probeer een aantal weken zuivel en gluten te vermijden.
Dat was aantal jaar geleden. Ik zou nooit zolang wachten met zoiets, en sowieso een SO vragen bij ander ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Marc3l schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:44:
Nog maar s goed lezen wat V zegt ;)

Idd dus even een goede allergie test laten uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
@HyperTrophy Hij heeft een vermoeden van zuivel las ik (of heb over gluten heen gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Vermoedens hebben hem nog niet geholpen dacht ik

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barry|IA
Vandaag het GEWELDIGE nieuws gehad dat ik van mijn hobby m’n werk ga maken. Ik had een eigen bedrijf (heb, maar even offline) en heb daar ontzettend veel geleerd. Voornamelijk dat je nooit je privé telefoonnummer moet geven en zelf de regie in handen moet hebben.

Ik ga 2 hobby’s combineren en wordt de rechterhand van een bekende binnenhuisarchitect icm lifestyle coach over voeding en supplementen.

Het architectendeel bestaat uit het ontwerpen van +100k keukens. Dat is voor mij niet heel spannend, maar wel leuk. Ik hoop dat ik in het lifestyle-coaching gedeelte een beetje m’n eigen sausje mag toepassen, maar het moet natuurlijk wel algemeen geaccepteerde knowledge zijn.

Ik ben zeer blij :)

Workout vandaag was trouwens heel matig. Vriend van me die normaal met PT traint was binnen 45 al verzuurd en wilde naar huis. Ik heb ‘m vast weten te houden tot 1,5 uur en z’n vrouw geloof ik bijna weduwe gemaakt.

Woensdag weer met deze vriend trainen, maar dan echt benadrukt dat we dan niet gaan lopen janken maar trainen.

Sowieso een heerlijk dagje, want m’n meisje wordt 10 jaar en heb mijn verjaardagsfilmpje af (uiteraard fitness gerelateerd).

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 04-05-2022 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou Amber, gefeliciteerd met je tiende verjaardag dan maar.

Jij ook @Barry|IA, je kunt niet zeggen dat je er geen energie in gestoken hebt. Kolere zeg, de cardio zit er al op. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Barry|IA gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dank jullie wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
HyperTrophy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:14:
Vermoedens hebben hem nog niet geholpen dacht ik
Klopt maar gluten zie ik er niet bij staan en dat zijn beide geven vaak darmproblemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:22
Vandaag eindelijk weer eens lekker getraind dicht bij oude waardes voor covid. Op het programma: upper power (4-day split met power en hypertrophie)

BP 5x5 100kg
OHP 5x5 65kg
Seated row 4x6 110kg
Lat pulldown 4x10 70kg
Biceps triple7 14kg
Dips 3x12

Donderdag op het programma: Lower Power. Daar is nog wel wat werk aan de winkel, maar ook goed op weg naar pre-covid waardes💪💪

Deze split bevalt erg goed na een aantal jaar stronglifts te hebben gedaan. Door de hoge repa op hyper dagen gaat mijn fysiek meer vooruit dan mijn kracht. Doe nu voor het eerst ook isolatie als bicep curls en calves etc en moet zeggen dat dit best leuk is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Johan Bogle schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:48:
Vandaag eindelijk weer eens lekker getraind dicht bij oude waardes voor covid. Op het programma: upper power (4-day split met power en hypertrophie)

BP 5x5 100kg
OHP 5x5 65kg
Seated row 4x6 110kg
Lat pulldown 4x10 70kg
Biceps triple7 14kg
Dips 3x12

Donderdag op het programma: Lower Power. Daar is nog wel wat werk aan de winkel, maar ook goed op weg naar pre-covid waardes💪💪

Deze split bevalt erg goed na een aantal jaar stronglifts te hebben gedaan. Door de hoge repa op hyper dagen gaat mijn fysiek meer vooruit dan mijn kracht. Doe nu voor het eerst ook isolatie als bicep curls en calves etc en moet zeggen dat dit best leuk is om te doen.
Nice! Goed dat je weer progressie maakt. Dat motiveert toch enorm.

Doe je die triple7 als 21s? Heerlijk is dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Yesss, 21’s heerlijk is die ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ook wat positief nieuws mbt prijsstijgingen.

Van 39,99 voor 20 piek! twijfel of dit waar is.

https://xxlnutrition.com/...nwoe6jbHUF_IaArSEEALw_wcB

De mass gainer is wel 5 gulden duurder geworden, maar wel 20 gram eiwit.

https://xxlnutrition.com/...nwoe6jbHUF_IaArSEEALw_wcB

Zit er aan te denken om hier m’n protein carb shake voortaan mee te maken, ipv m’n voorgaande methode. Puur voor gemak en omdat ik toch genoeg eiwit binnen krijg en nooit genoeg koolhydraten in m’n nek kan gieten.

Correctie: vorige bestelling 17,95 voor de rijstpoeder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJZ7OdO3MnGjTkyrACOjjncloY0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WaQzXBHLujMVBjYxQR3GY6Aq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Barry|IA op 04-05-2022 00:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
Nu die onzinnige koningsdag kortingactie voorbij is kan je met wat kortingscodes weer 30% korting krijgen bij MyProtein.

Vul bijvoorbeeld onderstaande codes in en krijg 30% korting
- Beast
- Browney

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oRyTrwQwfOD7GHTjxTIlcStc88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oirrvd3KvpcDsziMe6w7KwT5.png?f=user_large

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Etenstijd. We gaan om 20 uur trainen, dus er komt nog een kleine maaltijd rond 18:00 uur.

500g pasta, bonen, tomaten, tomatensaus.
+400g carbs :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tx5cVbavMySy1P4eDe04yePiQvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GptI9Xb00q3cTEz2DAKiPXYy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is natuurlijk niet m’n normale gang van zaken. Vandaag een belangrijke training waarbij ook foto’s gemaakt gaan worden.

M’n pre-pomp voorziening is de gehele dag een lepel zout door m’n liter water.

Beetje experimenteel ook. Ben benieuwd hoe de training verloopt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 04-05-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
Barry|IA schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:52:
Etenstijd. We gaan om 20 uur trainen, dus er komt nog een kleine maaltijd rond 18:00 uur.

[Afbeelding]

Dit is natuurlijk niet m’n normale gang van zaken. Vandaag een belangrijke training waarbij ook foto’s gemaakt gaan worden.

Volgens mij is 100g pasta een normale portie voor één persoon :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
NLRev0lution schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:47:
Nu die onzinnige koningsdag kortingactie voorbij is kan je met wat kortingscodes weer 30% korting krijgen bij MyProtein.

Vul bijvoorbeeld onderstaande codes in en krijg 30% korting
- Beast
- Browney

[Afbeelding]
Eigenlijk ben je een dief van je portemonnee als je bij MP zonder "korting" bestelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker training 1 van deze week.

woensdag 4 mei 2022, 20:14

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Set 4: 65 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 8
Set 2: 60 kg × 8
Set 3: 60 kg × 8

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 47,5 kg × 10
Set 2: 47,5 kg × 8
Set 3: 47,5 kg × 7

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 6

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 10
Set 3: 65 kg × 10

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 8,5 kg × 12
Set 2: 8,5 kg × 8
Set 3: 8,5 kg × 8

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 5

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45

Side Bend (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 12
Set 2: 15 kg × 12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Barry|IA schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:52:

[Afbeelding]

En je stoelgang morgen.

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, je doet het wel en met resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Tatsu schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:46:
[...]

En je stoelgang morgen.

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, je doet het wel en met resultaat.
Leuk om te horen, dankjewel :)

Update met betrekking tot de stoelgang blijf ik je nog even schuldig (help je me onthouden?) aangezien ik de 500 gram pasta helaas niet op kreeg. Ik denk dat ik slechts de helft opgegeten heb voor de training. Ook om 18 uur niks meer gegeten. Zat niet zozeer echt vol, maar was de smaak zo ontzettend zat, dat ik er geen zin meer in had.

Na de training echter tussen 4 boterhammen de rest door m’n tunnel gekieperd :D Ja, echt, pasta tussen brood hahaha. Ook nog 2 kadetten met hamburgers naar binnen gestampt alsof de dranghekken tussen hooligans werden weggehaald. Niet normaal joh, als ik je ook zeg wat voor saus ik er overheen gekieperd heb krijg ik een ban voor life op tweakers.

Hoe ging de training.
Begon naar. Nieuwe trainingsmaat probeer ik al de hele dag te bereiken ivm bevestiging. Krijg ik 5 minuten voor ik wil vertrekken een appje dat ‘ie niet kan. Alleen trainen vind ik (vaak) beter, dus dan maar alleen. Hoeven we tenminste ook niet te ouwehoeren tijdens ‘t trainen (bah).

Ik begon opwarmen met leg extensions, 40kg ofzo. Voelde erg licht. Zo licht dat ik er totaal geen connectie mee had, dus de pin paar steentjes lager gezet. 70kg.... Lekker. 20 reps gedaan. Daarna steeds pin 1 steentje omlaag en 6 reps doen tot ik niet meer kon. Het moment van niet meer kunnen kwam echter niet. Hele pakketje erop, en door reppen. Totaal niet vermoeid te krijgen.

Squats, zelfde verhaal. Wel direct na lege stang 60kg erop (ik verkies connectie over gewicht). Ik heb geen idee wat ik hier aan het doen was, maar ik had totaal geen focus op de telling, wél op de uitvoering. Mijn hemel. Pauze reps met ass to the grass, voeten nog helemaal waterpas aan de vloer, een uithoudingsvermogen wat ik nog NOOIT eerder heb gevoeld. Let op he, ik ben momenteel ‘naturel’, maar heb dit ook tijdens m’n enhanced periode nog nooit meegemaakt. Het verschil tussen gisteren en vandaag is groter dan het verschil tussen naturel en enhanced...... BIZAR!

Maar ik heb na benen nog even borst getraind, ook gewoon zeker op 150% van, jawel, gisteren..... ik heb nota bene gisteren m’n borst nog getraind. En schouders. En armen. Alles, maar dan ook alles voelde alsof conditie een vanzelfsprekend iets is dat niet op kan gaan.

Pomp door het hele lichaam. Aderen letterlijk vanaf m’n nek doorlopend tot aan m’n vingers.

Ik ben maar gewoon gestopt. Na 2 uur hoor, dat wel. Voor ‘t eerst (nja, iig op 1 hand te tellen) niet doorgegaan tot complete faillure. Ik heb nergens faillure kunnen halen op sets, wel op reps. Alleen bij incline barbell BP werd het heel even kritisch. 90kg op high-reps zonder spotter, dan zit er mentaal toch een rem in m’n hoofd die zegt “terughangen die stang”.

Maar gelukkig ben ik dom geweest. Ik heb dus geen flauw idee wat deze enorme energie en pomp boost heeft gegeven :D Ik heb namelijk én m’n zout inname én m’n koolhydraat inname ver boven het normale gepusht. Voor het goede moet ik dit even separaat testen nog.

Maar wat was dit een heerlijke training zeg :D
Heb thuis nog even super tevreden 2 uur lang nagenoten, maar ik zou gevoelsmatig nog zo’n sessie aan kunnen.

Leuke video....
YouTube: BIGGER BY THE DAY - DAY 18 - CARB LOAD - BACK & BI'S - CHRIS HERRER...

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 05-05-2022 01:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
Lower body strength zit erop. Benen blijven nog achter, maar op zich lekker getraind:

Squat 5x5 105 (had meer in gezeten, volgende keer 110)
Deadlift 3x5 150
Legpress 3x12 210
Leg curl 3x12 70kg
Standing calve 4x10 120

💪💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Iemand ervaring met de programma’s van Ryan Humiston?
Geloof dat ze “maar” $20 zijn, dus op zich het proberen waard tov programma’s van andere YouTubers van gelijk €100 of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PdeBie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:20:
Iemand ervaring met de programma’s van Ryan Humiston?
Geloof dat ze “maar” $20 zijn, dus op zich het proberen waard tov programma’s van andere YouTubers van gelijk €100 of meer
Als je perse een schema wilt, is dit denk ik het beste wat je kunt krijgen. Iig zijn adviezen zijn beregoed.

Maar in feite zegt hij ook dat je zónder schema kunt trainen ;) (value connection over anything else).

Even mezelf corrigeren: is het beste wat je standaard aangeleverd kunt krijgen. Voor 20 dollar zal het vast niet op maat gemaakt zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 05-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Nee dat is zeker niet op maat. Maar ik geloof hem wel dat je “op je flikker krijgt” bij zijn workouts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Er zijn zoveel goede programma’s gratis te vinden online. Voegt dat nu echt iets toe denken jullie? Uiteindelijk is het simpel: kies een programma wat breed geaccepteert is, train hard en progressief, switch om de zoveel maanden de boel wat om en kies een nieuw schema. Er zijn geen magische schema’s die niemand kent toch?

Ik ben nu bezig met onderstaande en die bevalt erg goed: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bt2pwSebAB0_-08tWiG3vPcCFEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RUQm6k5NBhVDT50abUocHPy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brthzlgr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 15:20
Johan Bogle schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:42:
Er zijn zoveel goede programma’s gratis te vinden online. Voegt dat nu echt iets toe denken jullie? Uiteindelijk is het simpel: kies aan programma wat breed geaccepteert is, train hard en progressief, switch on de zoveel maanden de boel wat om en kies een nieuw schema. Er zijn geen magisxhe schema’s die niemand kent toch?

Ik ben nu bezig met onderstaande en die bevalt erg goed: [Afbeelding]
Thanks. Ik was net toe aan een nieuw 4-daags schema, deze past perfect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNzk5XUcW0mWWgFPq-EvEW7nWsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZfnvnwJPbvrJYCINkn2cLfA.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat best lekker zo. Train sinds 4 weken weer in een gym, eentje op nog geen 100m van onze appartementje.

Schouder gaat ook een stuk beter. Zal nog we wat vet moeten shredden deze weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

Dankzij de corona sluiting van de sportscholen ben ik 5 kilo aangekomen, weeg nu 95. Idealiter wil ik 7 kilo kwijtraken, ik merk dat het minder vlot gaat dan pak hem beet 5 jaar geleden (ben nu 45). Nu probeer ik flink calorieën af te nemen en zit door de weeks op 1500 calorieën en in het weekend op 2500-3000. Gekeken naar mijn caloriebehoefte zou ik dan gewicht moeten verliezen, wat ook het geval is.

Wat ik alleen merk is dat ik vaak heel moe ben door het weinige eten. Ik train nu 4 keer per week, ik zit erover te denken om dat op te krikken naar 5 en 2 of drie keer per week een HIIT sessie te doen, om zo meer te kunnen eten. Ik heb het idee dat het gebrek aan voedingsstoffen mij geen goed doet.

Stel, ik verhoog mijn beweging, waardoor mijn caloriebehoefte ook verhoogd en ik eet dan dus meer, zou dat dit vermoeidheid kunnen verbeteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@codex aantal berichten terug nog uitleg gegeven over minder kcals. wat je nu doet is niet zo fijn, want je komt energie tekort op maar 1500kcals. In het weekend vreet je het er weer bij, en werk je waarschijnlijk ook niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

Hackus schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:55:
@codex aantal berichten terug nog uitleg gegeven over minder kcals. wat je nu doet is niet zo fijn, want je komt energie tekort op maar 1500kcals. In het weekend vreet je het er weer bij, en werk je waarschijnlijk ook niet..
Klopt, ik train wel in het weekend. Om een beetje een idee te geven, toen ik 38 was had ik het postuur wat ik nu had. Ik ben destijds dedicated gaan trainen, ik ging wel ieder weekend stappen en dronk ook best veel in het weekend (gemiddeld 20 biertjes, meestal desperado). Toen ik 40 was zag ik er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsxVWY077NfaWMpRlfdRDqNLL2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UySKJOWAuqHSCDYDiDxkgE1t.jpg?f=fotoalbum_large

Nu, na 3 jaar wat rustiger aan doen en 2 jaar corona ben ik weer terug waar ik was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eS5xKc1wEgFrhN0LQfZdZn8EEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1w0H0UAgXby2n5agifTEdKBX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil uiteraard weer terug naar waar ik was, maar ik weet ten eerste niet waar ik moet beginnen en ten tweede niet of het nog realistisch is op mijn 45e. Ik ben huiverig om te doen wat ik toen deed (3500 calorieën eten en 6 dagen per week knallen in de sportschool), omdat ik niet weet of mijn lichaam dat trekt en of ik mezelf niet nog dikker eet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik op mijn 43e weer een sixpack wil moet ik wel heel veel laten. Ik heb dat er in ieder geval niet meer voor over…

Onmogelijk is het zeker niet. Er zijn ook 60 plussers die ripped zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

codex schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Klopt, ik train wel in het weekend. Om een beetje een idee te geven, toen ik 38 was had ik het postuur wat ik nu had. Ik ben destijds dedicated gaan trainen, ik ging wel ieder weekend stappen en dronk ook best veel in het weekend (gemiddeld 20 biertjes, meestal desperado). Toen ik 40 was zag ik er zo uit:
[Afbeelding]

Nu, na 3 jaar wat rustiger aan doen en 2 jaar corona ben ik weer terug waar ik was:
[Afbeelding]

Ik wil uiteraard weer terug naar waar ik was, maar ik weet ten eerste niet waar ik moet beginnen en ten tweede niet of het nog realistisch is op mijn 45e. Ik ben huiverig om te doen wat ik toen deed (3500 calorieën eten en 6 dagen per week knallen in de sportschool), omdat ik niet weet of mijn lichaam dat trekt en of ik mezelf niet nog dikker eet.
Simpel. Heb je de financiën ervoor: uitbesteden.

Sowieso geen 6 dagen, 4 dagen is ook prima. En meer richten op eten wat goed vult en calorisch lager is. Denk aan krieltjes, aardappels, zalm, skyr, nootjes, mager gevogelte, eieren, veeeeel groente en wat fruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@codex mooie fysiek voor je 40 vindt ik.
Zou even gaan kijken wat het beste werkt voor je. Genoeg mensen hier die je kunnen helpen. Het kan op je 45ste ook nog wel.

Training van vandaag. Ging wat zwaar na de cardio van gisteren. Stukje fietsen werd heen en weer naar Muiden vanuit Amsterdam. Mooi rondje dus. Toch nog een aantal reps van de SQ op 80kg kunnen doen. De stiff legged deadlift ook pittig met 4x12 77,5 kg om maar niet te spreken over die achterlijke lunges 😜.
Lowerbody A
vrijdag 6 mei 2022, 22:11

Squat (Barbell)
Set 1: 87,5 kg × 9
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 90 kg × 7

Set 4: 775 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 8
Set 2: 7,5 kg × 6
Set 3: 7,5 kg × 6

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 10
Set 2: 72,5 kg × 10
Set 3: 72,5 kg × 10

Set 1: 17,5 kg × 25
Set 2: 17,5 kg × 25
Set 3: 17,5 kg × 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Tatsu schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:40:
[...]

Simpel. Heb je de financiën ervoor: uitbesteden.

Sowieso geen 6 dagen, 4 dagen is ook prima. En meer richten op eten wat goed vult en calorisch lager is. Denk aan krieltjes, aardappels, zalm, skyr, nootjes, mager gevogelte, eieren, veeeeel groente en wat fruit.
Uitbesteden als in een PT nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

codex schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:26:
[...]

Uitbesteden als in een PT nemen?
Exactemundo! 😄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Johan Bogle schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:11:
Kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik op mijn 43e weer een sixpack wil moet ik wel heel veel laten. Ik heb dat er in ieder geval niet meer voor over…

Onmogelijk is het zeker niet. Er zijn ook 60 plussers die ripped zijn.
Gasten, kom op zeg! Ik ben 43, en als ik een beetje mijn best doe dan is dat six-pack er in een paar weekjes. We zijn nog niet bejaard. Je hoeft echt niet 6x per week keihard te trainen, 3-4x is genoeg als je de intensiteit hoog genoeg houdt, wat slimme keuzes maakt qua eten, en je niet volpropt in het weekend.

Ik zeg, go for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tatsu schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:27:
[Afbeelding]

Gaat best lekker zo. Train sinds 4 weken weer in een gym, eentje op nog geen 100m van onze appartementje.

Schouder gaat ook een stuk beter. Zal nog we wat vet moeten shredden deze weken.
Goed fysiek man! Ook +185cm zo lijkt het?

Die skippybal is om een goed afgeronde set te vieren? En die krabpaal is om te ontstressen na een tegenvaller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan zeker lukken man, als je ‘t graag wilt.
Schat in dat je nu geen 20 pils meer wegtikt, dus ook dat voordeel heb je nu mee.

Je testosteron waardes zullen nu lager zijn dan 5 jaar terug, dus je metabolisme en anabolisme zijn wat zijn afgenomen. Anderzijds krijgt je metabolisme wel een flinke shock als je opeens weer gaat trainen, dus zul je daar tijdelijk extra profijt van hebben. Ook heb je natuurlijk je spiergeheugen wat jou een enorme supercompensatie zal geven.

Voor een boost in testosteron zou je zoveel mogelijk eieren en melk kunnen consumeren, dat soort dingen. Ook regelmatig squats in je training bevorderen testosteron productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
joepP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:16:
[...]

[...]

Gasten, kom op zeg! Ik ben 43, en als ik een beetje mijn best doe dan is dat six-pack er in een paar weekjes. We zijn nog niet bejaard. Je hoeft echt niet 6x per week keihard te trainen, 3-4x is genoeg als je de intensiteit hoog genoeg houdt, wat slimme keuzes maakt qua eten, en je niet volpropt in het weekend.

Ik zeg, go for it!
In een paar weekjes? Dat lijkt mij wat optimistisch…Om onder de 12% te komen moet je maanden op voeding en training letten. Dan heb ik het alleen nog over dit bereiken, dan dit je leven lang volhouden om het te behouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Johan Bogle op 08-05-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Zo, morgen eindelijk beginnen met bulk. Ik ben t huidige schema wel zat (te lang hetzelfde) en woog exact 70kg met ongeveer 81.5 waist. Zou dus rond de 14% bf zitten.

Nu weer even 12 weken knallen (hopelijk met zo min mogelijk blessures etc). Kijk wel of ik daarna verder ga of weer cut. Dan zou ik op 72.5-73kg moeten zitten.

Ook wel stiekem lekker om jezelf weer even vol te 'stampen', hoewel ik niet overdrijf met 250+ op onderhoud.

Gewicht schema ook flink aangepast met nieuwe doelen. Ik ven benieuwd hoeveel % ik groei.

[ Voor 9% gewijzigd door ByteMe_ op 08-05-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:38:
[...]
In een paar weekjes? Dat lijkt mij wat optimistisch…Om onder de 12% te komen moet je maanden op voeding en training letten. Dan heb ik het alleen nog over dit bereiken, dan dit je leven lang volhouden om het te behouden.
Ik had het over mezelf, zit nu op 15% denk ik, dus niet ver meer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Barry|IA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:45:
[...]

Goed fysiek man! Ook +185cm zo lijkt het?

Die skippybal is om een goed afgeronde set te vieren? En die krabpaal is om te ontstressen na een tegenvaller?
Thanks! 174 cm 😂

De bal is om tegen mensen aan te gooien als ik wil. De krabpaal is om mensen aan te hangen als ze niet luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ben tijd geleden naar de huisarts geweest voor mijn schouder. De huisarts zei dat ik de komende tijd niks mag doen met mijn schouder. Alleen maar rust geven. Een spuit of iets geven had volgens hem geen zin.

Dus tot die tijd ga ik alleen maar benen trainen.

Lower Power (08/05/2022)

Squat (Barbell)
1 75 kg x 5 reps
2 75 kg x 5 reps
3 75 kg x 5 reps
4 77.5 kg x 3 reps

Deadlift (Barbell)
1 82.5 kg x 5 reps
2 82.5 kg x 5 reps
3 82.5 kg x 5 reps
4 85 kg x 3 reps

Leg Press (Machine)
1 110 kg x 15 reps
2 110 kg x 15 reps
3 110 kg x 15 reps
4 110 kg x 15 reps
5 110 kg x 15 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 50 kg x 9 reps
2 50 kg x 9 reps
3 50 kg x 9 reps
4 50 kg x 9 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 50 kg x 11 reps
2 50 kg x 11 reps
3 55 kg x 6 reps
4 55 kg x 6 reps
Pagina: 1 ... 94 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.