Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
joepP schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:32:
[...]

Ik dacht dat die oefening niet meer gedaan werd, kans op impingement in de schouders is behoorlijk. En geloof me, als je daar last van krijgt sta je niet te lachen... Mijn schouders zijn nu okee, maar heb er best wat ellende mee gehad, en deze oefening is voor mij een absolute no-go.

Hoop dat je heel blijft!
Ik doe ‘m super voorzichtig, strikte vorm binnen m’n flexibiliteit (ik ben heel flexibel in schouders) en volg natuurlijk het advies op van onze all time natural Mike ‘O Tren.

YouTube: Are Upright Rows Dangerous | Mike O’Hearn

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:12:
Wellicht een beetje een vreemde vraag, maar sporten er hier mensen met een over-ear koptelefoon?

Mijn vriendin wilt graag een koptelefoon ipv oordopjes, maar ik zie dat de meeste niet sweat/water-proof zijn.
Niet zeker hoe erg dat is.. Ze overweegt namelijk een Sony WH-1000XM3.
Ik vind over-ear tegenwoordig passé. Prefereer in-ear vanwege geluidskwaliteit en omdat je niet zo’n joekel op je kop hebt.

Trainen met zo’n ding op lijkt me een nachtmerrie. Maar goed, de meeste mensen die ik met zo’n ding op lopen trainen niet echt intensief, dus dan kan het prima.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:49:
[...]

Ik vind over-ear tegenwoordig passé. Prefereer in-ear vanwege geluidskwaliteit en omdat je niet zo’n joekel op je kop hebt.

Trainen met zo’n ding op lijkt me een nachtmerrie. Maar goed, de meeste mensen die ik met zo’n ding op lopen trainen niet echt intensief, dus dan kan het prima.
Aha, fair.

Zij vind juist de oordopjes vervelend omdat ze vaak het gevoel heeft dat er eentje uit gaat vallen bij bv. deadlifts. Ook leek een on ear net wat makkelijker als iemand ineens even wat tegen je zegt.

Het zal wat dat betreft per persoon verschillen denk ik. Ik ben zelf heel tevreden met AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:00:
[...]

Aha, fair.

Zij vind juist de oordopjes vervelend omdat ze vaak het gevoel heeft dat er eentje uit gaat vallen bij bv. deadlifts. Ook leek een on ear net wat makkelijker als iemand ineens even wat tegen je zegt.

Het zal wat dat betreft per persoon verschillen denk ik. Ik ben zelf heel tevreden met AirPods.
je hebt ook oordoppen met zo'n haak achter je oorschelp zodat ze er niet zomaar uitvallen

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Salvatron schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:07:
[...]
je hebt ook oordoppen met zo'n haak achter je oorschelp zodat ze er niet zomaar uitvallen
Yep, haakjes werken vaak goed (behalve als je brildrager bent), tips van de in ears vervangen door foamtips helpt ook (die druk je wat in voordat je ze indoet, sluiten mooi af, lekker veel bas). En als je ook de omgeving nog makkelijker wilt horen zijn er nog van die bone conducting-varianten. Zelf heb ik al erg lang in ears van jaybird in combi met foamtips, 2 versies inmiddels met 'touwtje in nek' en inline remote :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Wellicht een beetje een vreemde vraag, maar sporten er hier mensen met een over-ear koptelefoon?

Mijn vriendin wilt graag een koptelefoon ipv oordopjes, maar ik zie dat de meeste niet sweat/water-proof zijn.
Ik gebruik afwisselend Galaxy Buds Live (liggen in je oorschelp) en de Sony WH-1000XM3. De geluidskwaliteit van de Sony is natuurlijk stukken beter, maar eigenlijk is hij minder geschikt voor in de gym om de volgende redenen:
- Je krijgt er zweetoren van als je hem gebruikt voor cardio.
- Zit door zijn formaat snel in de weg
- Blijft slecht zitten bij dynamische oefeningen
- Blijft ook slecht zitten bij voorover of achterover buigen, je kan er niet mee gaan liggen op een bankje want dan glijdt hij van je oren af.

Ik gebruik hem graag, maar ik moet hem vaak even afzetten als ik een set ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:21

Hier loopt al jaren een powerlifter rond met de Bose Q35 op. Bij hem werkt het in ieder geval prima, maar denk dat overmatig zweten niet echt een issue is voor krachttraining. Zou nooit over ear aanraden voor hardlopen of zo. Daarvoor beter inderdaad iets met zo'n schelp systeem.

Ben zelf zo'n psycho die zonder muziek traint :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 13:27
Johan Bogle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:26:
[...]
Zou nooit over ear aanraden voor hardlopen of zo. Daarvoor beter inderdaad iets met zo'n schelp systeem.
Hier een hardloper die de Bose QC35ii gebruikt tijdens het hardlopen (rondjes van 6-7 km). Ik vind het juist erg fijn omdat de koptelefoon te allen tijde goed zit. Wel vervang ik de oorkussens en de flapjes aan de binnenkant wat vaker dan iemand die er niet mee sport. Maar dat heb ik er wel voor over.

Ik doe ook een uur crossfit iedere week. Daar is het wat mij betreft echt niet voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:00:
[...]

Aha, fair.

Precies. Gebruik zelf ook de Airpods Pro. Beste aankoop van m’n leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Shokz? Gebruik die voor hardlopen en fietsen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hackus schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:08:
[...]

Training 1:
Bench press: 5 x 5
Barbell row: 3 x 8
Squat: 3 x 8
Overhead press: 3 x 6

Training 2:
Barbell row: 5 x 5
Bench press: 3 x 8
Split squats: 3 x 8
Side raises: 3 x 12

Training 3:
Squat: 5 x 5
Romanian deadlift: 3 x 8
front squat: 3 x 8
optrekken 3x zvm

Zoiets om mee te starten ?
Dat ziet er goed uit, zal er nog wat extra isolatie oefeningen bij stoppen aangezien zes sets voor mij altijd een mooi aantal is in m'n middagpauze.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ja toch. Training één van deze week.
Squats waren zwaar
Lower Body B
dinsdag 19 apr. 2022, 20:25

Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 11
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8
Note: Was erg zwaar.

Deadlift (Barbell)
Set 1: 100 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8
Set 4: 100 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Note: Ging erg goed

wallsit
Set 1: 1:10

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
Note: Ketllebell 10kg

lying leg raise
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Training vandaag ging erg lekker, maar morgen train ik met een klant die een week geleden begonnen is met z’n cycle.

Hij traint nu met een personal trainer die erg van de cijfertjes is. M’n doel is dat ‘ie na morgen z’n personal trainer (ont)slaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
Barry|IA schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:23:
Training vandaag ging erg lekker, maar morgen train ik met een klant die een week geleden begonnen is met z’n cycle.

Hij traint nu met een personal trainer die erg van de cijfertjes is. M’n doel is dat ‘ie na morgen z’n personal trainer (ont)slaat.
Ben vandaag ook weer met een nieuwe cycle naar de gym gegaan. Bevalt erg goed, direct merkbare resultaten, was er binnen 5 minuten i.p.v. 15 minuten als ik ga lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
gop1 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:42:
[...]

Ben vandaag ook weer met een nieuwe cycle naar de gym gegaan. Bevalt erg goed, direct merkbare resultaten, was er binnen 5 minuten i.p.v. 15 minuten als ik ga lopen.
Enhanced by a battery? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb afgelopen maandag mijn eerste home workout gedaan. Heb het licht gehouden omdat na 2j alles voor spierpijn zal zorgen.. Vooral traps, hamstrings en glutes hebben spierpijn. Had van te voren ook niet genoeg gegeten want werd tijdens de 4de oefening wat duizelig. En mis nog altijd Jhooks en Spotterarms dus kan ook niets zwaars doen op de meeste oefeningen.

Wil vandaag sessie 2 doen maar weet niet of dat slim is met de hoeveelheid spierpijn die ik nu nog heb.

Heb veel apps geprobeerd maar besloten GymRun een kans te geven, 7euro per jaar vind ik te overzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPtz71ZiBqmzAMFaLc51ZSla8HE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9mc1tvbRjR3FH5qq1GN9xmz.jpg?f=fotoalbum_large

De App heeft ook allemaal leuke statistics etc.
Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf1XX8z6wKkqEjmbabq-n3OK1Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seelB5gGxaBYTUBTyBKMxvzH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeHKgCPIfrJetUxARsRJ4DDfbBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgoMz837U0EnKxmfhFTJsxxx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Card Nox op 20-04-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Requiem19 tegenwoordig kijk ik wel eens van dat ninja warrior spul op TV als ik me verveel, is dat niet iets voor jou eigenlijk? Vind het best knap zo'n parcourtje, ik weet wel dat ik al blij zou zijn als ik het eerste obstakel zou overleven. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Kolere wat is de prijs van creatine door het dak aan t gaan zeg! :(

Begin dit vorig jaar 18 euro v een kg bij Body&Fit, die staat nu op 46 'in de aanbieding' en niet leverbaar. Op Bol / Amazon zie ik dat 28 per 500gr normaal is.

/end of rant

Edit cc @gop1

[ Voor 7% gewijzigd door Dzine op 20-04-2022 21:54 . Reden: jaartal ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:45
Gonadan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:34:
@Requiem19 tegenwoordig kijk ik wel eens van dat ninja warrior spul op TV als ik me verveel, is dat niet iets voor jou eigenlijk? Vind het best knap zo'n parcourtje, ik weet wel dat ik al blij zou zijn als ik het eerste obstakel zou overleven. :D
Mmmwoih, dan zou ik liever meedoen aan Kamp van Koningsbrugge oid :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
Dzine schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:49:

Begin dit jaar 18 euro v een kg bij Body&Fit, die staat nu op 46 'in de aanbieding' en niet leverbaar. Op Bol / Amazon zie ik dat 28 per 500gr normaal is.

/end of rant
Weet niet hoe je op €18 komt, maar hoe dan ook inderdaad een enorme prijsstijging. Ik heb op 25 januari €30 per kg (Creapure) betaald bij Body&Fit. Nu zogenaamd in de aanbieding van €54,99 voor €46,74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:28:
Mmmwoih, dan zou ik liever meedoen aan Kamp van Koningsbrugge oid :).
Doen ze daar ook CrossFit dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Gonadan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:34:
[...]

Doen ze daar ook CrossFit dan?
Veel kandidaten die meedoen met Kamp van Koningsbrugge doen inderdaad aan Crossfit. Die commandotraining is wel echt retezwaar en heeft qua bodyweight oefeningen en intensiteit wel wat weg van een deel van Crossfit. Al is Crossfit bijna altijd kort en explosief, terwijl die commando oefeningen soms ook gewoon 6 uur lang dom lopen is met een zware rugzak (dat is dan ook het moment dat veel van die crossfitters stuk gaan :P).

Lijkt mij een leuke uitdaging voor 2023 in ieder geval :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 20-04-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:41:
[...]

Veel kandidaten die meedoen met Kamp van Koningsbrugge doen inderdaad aan Crossfit. Die commandotraining is wel echt retezwaar en heeft qua bodyweight oefeningen en intensiteit wel wat weg van een deel van Crossfit. Al is Crossfit bijna altijd kort en explosief, terwijl die commando oefeningen soms ook gewoon 6 uur lang dom lopen is met een zware rugzak (dat is dan ook het moment dat veel van die crossfitters stuk gaan :P).

Lijkt mij een leuke uitdaging voor 2023 in ieder geval :D.
Ja zo'n commandotraining is wel allround kapot gaan, da's een ander niveau. Maar zo'n obstakel parcours vond ik wel wat weg hebben van bepaalde oefeningen die je ook op zijn evenement wel eens ziet.

Zie dat je voor Koningsbrugge gewoon in kunt schrijven, dus kwestie van in de gaten houden wanneer seizoen drie er aan komt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker wel training 2 van deze week

Upper A
woensdag 20 apr. 2022, 20:45

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 8
Set 4: 65 kg × 8

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 42,5 kg × 12
Set 2: 42,5 kg × 12
Set 3: 42,5 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 8
Set 2: 8 kg × 8
Set 3: 8 kg × 8

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15
Set 3: 15 kg × 15

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 8
Ook maar weer een keer gewogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24Ixc488c0ZKRtaPj-9a5jm534k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM8j5rUSLMiow9Oj2eukfaWp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door VinnyAMS op 20-04-2022 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Ga een aantal weken op kcal te-kort, en houd je eiwitinname hoog.
+250g.
Goed dat je traint, maar je gewicht gaat maar niet naar beneden, toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:58:
@VinnyAMS Ga een aantal weken op kcal te-kort, en houd je eiwitinname hoog.
+250g.
Goed dat je traint, maar je gewicht gaat maar niet naar beneden, toch ?
Dat klopt. Gwicht blijft een struikelblok. Het is of voeding of ik moet echt meer gaan bewegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Hoezo 'of'? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
VinnyAMS schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:22:
[...]

Dat klopt. Gwicht blijft een struikelblok. Het is of voeding of ik moet echt meer gaan bewegen.
Het is niet de beweging maar je voeding. Je moet gewoon minder eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@VinnyAMS, wellicht moeten we samen komen, ik eet juist te weinig dus kunnen wat van elkaar leren ^_^

Anyway ik zoek nog een wallpulley, iemand goede ervaringen? Zou die van ATX zo willen kopen maar voorraad he... Daarnaast is die niet goedkoop, zie er ook voor de helft vd prijs maar dat zit vast ook ergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Dat is inderdaad een mooie en moet het zijn :) natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
VinnyAMS schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:59:
Dat is inderdaad een mooie en moet het zijn :) natuurlijk.
Dat werkt meestal wel het makkelijkst. Een kleine verbetering op je voeding met een kleine verbetering op je beweging is vaak relatief makkelijk en geeft samen een grote verbetering. Terwijl een grote verbetering op één van de twee opties vaak uitdagender is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een bepaald iets uit je voeding kun je al skippen. Denk maar eens aan bijv. paar keer een schaaltje noten
(150g pinda's is al + 900Kcals)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Als je drinkt:

Vervang pils en wijn door iets zonder calorieën.

Eet NIKS meer na/tijdens het drinken.

Toen ik stopte met alcohol was ik binnen 6 weken van m’n pens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook mensen die calisthenics doen? Hier 5 weken terug begonnen met een personal trainer en de progressie is echt bizar. Zichtbaar verschil (spieren groeien heel serieus), 1,7 kilo aangekomen in spiermassa en m'n buik lijkt een stuk leaner te worden. En zeker met dit weer heel erg lekker :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
VinnyAMS schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:22:
[...]

Het is voor 90% voeding, je beweegt genoeg, je eet gewoon teveel :P

Ik heb overigens veel respect voor wat je post, en dat je alles open en eerlijk deelt. Als je -echt- een keer in gewicht wil zakken zou ik vier weken je volledige inname wegen en loggen. Als je dat teveel vindt zou ik je het volgende willen adviseren:

1. Ontbijt (8:00), lunch (12:00) en tussendoor (15:00) kan je perfect controleren, en elke dag hetzelfde eten. Ik doe bijvoorbeeld havermout + fruit + skyr in de ochtend, drie boterhammen pindakaas + omelet van drie eieren met wat strooikaas + soep/wortels voor lunch, en eventueel een banaan om 15:00 voor het trainen. Zorg dat je met ontbijt en lunch de 40g eiwit haalt.

2. Drink geen calorieen, die verzadigen niet, en dragen niets bij.

3. Eet genoeg voor avondeten, maar ga niet proppen. Een grote vent kan zich in één maaltijd dusdanig volstoppen dat je daar nooit meer van herstelt.

4. Als je 's avonds vaak snackt, of vreetbuien hebt, werk een bak Skyr + een bak blauwe bessen naar binnen om 21:00. Dat vervangt de ellende die je anders eet.

5. Hou je in in het weekend, als je als een beest gaat BBQ-en dan heb je de hele week voor niets netjes geleefd. Hetzelfde geldt voor omgaan met geld: je kan de hele week netjes je beurs gesloten houden, maar als je zaterdag full-pull uit eten gaat, stappen, coke, hoeren, etc, dan blijft er alsnog niets over.

Tenslotte, je kan natuurlijk ook gewoon accepteren dat je 120kg weegt, als dat je gelukkiger maakt in plaats van er steeds mee bezig zijn, is dat ook prima. Maar als je <100kg kan komen, en dat voor altijd zo kan houden, wordt je leven een stuk fijner. Niet qua uiterlijk bedoel ik, maar ook qua energie, gezondheid, en levensverwachting.

Dus!

[Edit] Nog een kleine toevoeging dan. Je moet je niet blindstaren op kcal, maar vooral ook letten op het volume van je eten. Pinda's en nootjes zijn klein, bevatten veel kcal/gram. Dat betekent dat je er niet vol van raakt, maar wel veel kcal mee binnenkrijgt. Groentensoep is het tegenovergestelde.

Nog een laatste tip tegen teveel eten: drink voor je aan tafel gaat twee grote glazen spa rood (of gewoon water). Je hebt je maag dan al redelijk vol zitten, en zal automatisch minder eten. Het kan ook helpen om eerst een bak rauw groenvoer te eten (komkommer, wortel, paprika, tomaat) tijdens het koken, of altijd voordat je aan tafel gaat, dan heb je je maag alvast gevuld, je vezels binnen, en past er minder "vol" eten bij.

[ Voor 15% gewijzigd door joepP op 21-04-2022 14:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
joepP schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:27:
[...]

Ik heb overigens veel respect voor wat je post, en dat je alles open en eerlijk deelt. Als je -echt- een keer in gewicht wil zakken zou ik vier weken je volledige inname wegen en loggen. Als je dat teveel vindt zou ik je het volgende willen adviseren:

1. Ontbijt (8:00), lunch (12:00) en tussendoor (15:00) kan je perfect controleren, en elke dag hetzelfde eten. Ik doe bijvoorbeeld havermout + fruit + skyr in de ochtend, drie boterhammen pindakaas + omelet van drie eieren met wat strooikaas + soep/wortels voor lunch, en eventueel een banaan om 15:00 voor het trainen. Zorg dat je met ontbijt en lunch de 40g eiwit haalt.

3. Eet genoeg voor avondeten, maar ga niet proppen. Een grote vent kan zich in één maaltijd dusdanig volstoppen dat je daar nooit meer van herstelt.

4. Als je 's avonds vaak snackt, of vreetbuien hebt, werk een bak Skyr + een bak blauwe bessen naar binnen om 21:00. Dat vervangt de ellende die je anders eet.

5. Hou je in in het weekend, als je als een beest gaat BBQ-en dan heb je de hele week voor niets netjes geleefd. Hetzelfde geldt voor omgaan met geld: je kan de hele week netjes je beurs gesloten houden, maar als je zaterdag full-pull uit eten gaat, stappen, coke, hoeren, etc, dan blijft er alsnog niets over.

Tenslotte, je kan natuurlijk ook gewoon accepteren dat je 120kg weegt, als dat je gelukkiger maakt in plaats van er steeds mee bezig zijn, is dat ook prima. Maar als je <100kg kan komen, en dat voor altijd zo kan houden, wordt je leven een stuk fijner. Niet qua uiterlijk bedoel ik, maar ook qua energie, gezondheid, en levensverwachting.

Dus!

[Edit] Nog een kleine toevoeging dan. Je moet je niet blindstaren op kcal, maar vooral ook letten op het volume van je eten. Pinda's en nootjes zijn klein, bevatten veel kcal/gram. Dat betekent dat je er niet vol van raakt, maar wel veel kcal mee binnenkrijgt. Groentensoep is het tegenovergestelde.

Nog een laatste tip tegen teveel eten: drink voor je aan tafel gaat twee grote glazen spa rood (of gewoon water). Je hebt je maag dan al redelijk vol zitten, en zal automatisch minder eten. Het kan ook helpen om eerst een bak rauw groenvoer te eten (komkommer, wortel, paprika, tomaat) tijdens het koken, of altijd voordat je aan tafel gaat, dan heb je je maag alvast gevuld, je vezels binnen, en past er minder "vol" eten bij.
https://www.myfitnesspal.com/

Voor veel mensen is een weekje loggen echt een openbaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:35:
[...]

https://www.myfitnesspal.com/

Voor veel mensen is een weekje loggen echt een openbaring.
Haha ja idd. Daar kwam mijn personal trainer ook direct mee aan. En puur het bijhouden en inzichtelijk maken geeft al heel automatische correctie in je intake. Dus idd goeie tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
DennusB schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:22:
Hier ook mensen die calisthenics doen? Hier 5 weken terug begonnen met een personal trainer en de progressie is echt bizar. Zichtbaar verschil (spieren groeien heel serieus), 1,7 kilo aangekomen in spiermassa en m'n buik lijkt een stuk leaner te worden. En zeker met dit weer heel erg lekker :D
Lekker man! Goed bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Dus!

Super advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
[...]

Dus!

Bedankt voor je uitgebreide antwoord/advies stel ik zeer op prijs.
Eten loggen heb ik vrij lang gedaan met een app van Fit.nl, waarbij ik dan van 20:00 uur tot 12:00 vaste.
Alcohol drink ik sowieso 6 jaar al niet meer.
Ik ga me weer eens goed focussen op de voeding. Ben al lang op zoek naar een alternatief voor Skyr/Yoghurt. De Lidl blijkt een erg goede lactose vrije te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:49:
Als je drinkt:

Vervang pils en wijn door iets zonder calorieën.

Eet NIKS meer na/tijdens het drinken.

Toen ik stopte met alcohol was ik binnen 6 weken van m’n pens af.
drink ook niet al een jaar of 6 geen druppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
VinnyAMS schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:43:
[...]

Eten loggen heb ik vrij lang gedaan met een app van Fit.nl, waarbij ik dan van 20:00 uur tot 12:00 vaste.
Ik ga me weer eens goed focussen op de voeding. Ben al lang op zoek naar een alternatief voor Skyr/Yoghurt. De Lidl blijkt een erg goede lactose vrije te hebben.
Nog een laatste tip, elke dag wegen! Als je een iPhone hebt moet je Happy Scale downloaden, perfecte app, prachtige interface, en hij berekent ook je "echte" gewicht, een soort gewogen gemiddelde, wat veel beter klopt dan een dagelijkse weging die alle kanten op kan gaan.

Maak gewoon een schema van wat je wilt eten, hou je daar aan, en zie de vooruitgang. Kwestie van prioriteit geven, je bent gemotiveerd genoeg lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
VinnyAMS schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:43:
[...]

(intermettent) fasting lijkt me dan weer iets waardoor je het eigenlijk moeilijker maakt dan nodig is.

Voeding is heel makkelijk (maar ook heel moeilijk):

- Wil je afvallen? Dan zul je minder kcal moeten binnenkrijgen dan je verbruikt
- Track je voeding een week / 2 weken en houdt per dag nauwkeurig het aantal kcal bij en de macro's (eiwitten, vetten en koolhydraten)
- Als je in die 2 weken niet afgevallen / aangekomen bent, weet je dat dit ongeveer het aantal kcal is dat je stabiel houdt (op onderhoudt)
- Maak in Excel (of in je app) een voedingsplan waardoor je 300-500 kcal minder per dag binnenkrijgt

Probeer dit 2 weken en kijk naar het resultaat. Als je te weinig afvalt: nog ietsje minder kcal. Als je te hard afvalt / je enorm slap etc voelt: iets meer kcal.

Naar je macro's kijken is ook belangrijk, maar een 1e stap is de totale kcal inname goed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dzine schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:49:

Begin dit vorig jaar 18 euro v een kg bij Body&Fit, die staat nu op 46 'in de aanbieding' en niet leverbaar. Op Bol / Amazon zie ik dat 28 per 500gr normaal is.

/end of rant

Edit cc @gop1
Bij Mypro E35,29 p/kg (geen creapure) en dan zijn er nog verschillende kortingcodes.
Ceapure kost E65,- zie ik nu 8)7

Iso-whey is ook extreem in prijs gestegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:06:
(intermettent) fasting lijkt me dan weer iets waardoor je het eigenlijk moeilijker maakt dan nodig is.
Waarom dat?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Qua totale kcal inname maakt het (want ik neem aan dat je daaraan refereert) heel weinig uit natuurlijk.

Maar het vereist wel weer extra discipline, om leren gaan met honger, verleidingen weerstaan als je om 11 uur veel trek hebt etc.

Als je het al moeilijk vindt om uberhaupt goed te eten, is mijn idee dat KISS het beste beginpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:29:
[...]

Qua totale kcal inname maakt het (want ik neem aan dat je daaraan refereert) heel weinig uit natuurlijk.

Maar het vereist wel weer extra discipline, om leren gaan met honger, verleidingen weerstaan als je om 11 uur veel trek hebt etc.

Als je het al moeilijk vindt om uberhaupt goed te eten, is mijn idee dat KISS het beste beginpunt is.
Dat is nogal persoonlijk. Er zijn ook veel mensen die 's ochtends überhaupt niet zoveel trek hebben en dus makkelijk vol kunnen houden tot lunchtijd. Dat is dan weer gratis tijd waarin je niet een. Uiteraard moet je dan voorkomen dat je het compenseert door daarna vol gas te gaan bunkeren, maar dat blijft zo.

Het belangrijkst is om iets te zoeken wat goed bij je past en je dus gemakkelijk af gaat. Of het nu IF is of heel strikt elke paar uur iets volgens een vast schema, als het totaal niet bij je past zal je er moeite mee hebben. Iemand die makkelijk hele perioden niets eet zal misschien eerder wat aan IF hebben, en iemand die heel makkelijk gestructureerd tig maaltijden op een dag kan doen heeft daar misschien meer aan.
Uiteindelijk is het ook maar een naampje, het gaat om een gestructureerd eetschema en je daaraan kunnen houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:29:
[...]

Precies dit. IF werkt, net als alle andere methoden, alleen als het je helpt om je kcal laag te houden. Als je er honger van krijgt, je steeds moet inhouden, en je suf voelt, dan is het niet voor jou. En als je in de uren die je -wel- kan eten als een beest gaat schranzen dan heb je er ook niets aan. Het moet trouwens ook maar net lekker passen bij je dagindeling, en je trainingsmoment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:39:
[...]

Dat is nogal persoonlijk. Er zijn ook veel mensen die 's ochtends überhaupt niet zoveel trek hebben en dus makkelijk vol kunnen houden tot lunchtijd. Dat is dan weer gratis tijd waarin je niet een. Uiteraard moet je dan voorkomen dat je het compenseert door daarna vol gas te gaan bunkeren, maar dat blijft zo.

Het belangrijkst is om iets te zoeken wat goed bij je past en je dus gemakkelijk af gaat. Of het nu IF is of heel strikt elke paar uur iets volgens een vast schema, als het totaal niet bij je past zal je er moeite mee hebben. Iemand die makkelijk hele perioden niets eet zal misschien eerder wat aan IF hebben, en iemand die heel makkelijk gestructureerd tig maaltijden op een dag kan doen heeft daar misschien meer aan.
Uiteindelijk is het ook maar een naampje, het gaat om een gestructureerd eetschema en je daaraan kunnen houden.
Iedereen moet zeker kiezen wat het beste bij hem of haar past, maar ik zie / hoor veel mensen die ergens lezen 'IF is the next best thing' en dan denken dat IF de oplossing is voor hen. IF is niet de oplossing, maar gewoon 1 methode.

Als je altijd al niet at in de ochtend is het een ander verhaal en doe je niet opeens uit het niets aan IF. Overigens is mijn persoonlijke mening nog steeds dat kleine regelmatige maaltijden voor de meeste mensen beter werken en dat IF interessant wordt voor nog wat minimal gains.

In z'n algemeenheid is mijn punt dat je de basisdingen goed moet doen ipv gelijk allerlei geavanceerde technieken / theorieen toepassen. Als je gelijk begint met meer geanceerde methodes, is de kans groter dat je de basis uit het oog verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Requiem19 ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik vind dat je nogal wat aannames doet over de situatie waar we het over hebben. Hoe weet jij dat IF daar een slechte keuze was en niet gewoon gekozen is omdat een ontbijt er toch al niet in ging?

Ik zou die context eerst duidelijk willen hebben voordat je stelt dat IF het moeilijker maakt dan nodig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Misschien een handige tip, voor als je toch al bepaalde pre workouts of pomp producten gebruikt, om dan ook daar je dagelijkse creatine uit te halen. Misschien dat de creatine in deze potten nog niet is meegestegen in prijs. Uiteraard neem je deze dan niet op rustdagen, maar dat boeit niet zoveel met creatine.

Ik gebruik zelf koffie als pre workout en haal m’n creatine uit creapure van B&F. Heb destijds dacht ik 15 euro voor 500 gram betaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 21-04-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar dit valt mee:

https://xxlnutrition.com/...hZiTvLrmf3ZcaAtB4EALw_wcB

https://www.bulk.com/nl/1...iL_K4D6rojeMaAlDrEALw_wcB

40% korting bij eerste aankoop.

https://www.foodspring.nl...sZvliNHfifv4aAjA2EALw_wcB

Wel grappig dat ze allemaal de 500 gram verbergen om de prijsstijging enigszins te verdoezelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:06:
Verschilt per persoon. Ontbijt overslaan is prima als je maar niet 2x zoveel eet bij de lunch omdat je te veel trek krijgt of al op je bek ligt voordat je de koelkast open kunt trekken :+ Maar het beste is iets wat je goed volhoudt, want anders is het gauw over met de pret.

Ik heb zelf ook moeite met afvallen, lijk in een soort supertrage recomp te hangen. Eerlijk is eerlijk: ik log ook niet braaf elke dag. Wil op de rustige dagen wat meer minuten op de loopband doorbrengen (45min > 1 uur).

Zie de bodem bij mijn 5kg whey isolate verschijnen, dus ben even aan het rondkijken. Wat een prijzen :/ Erwteneiwitisolaat van bulk maar eens proberen, dat scheelt een flinke slok op een borrel (btw: 20kg voor 250 euro anyone? :P)

Voor de mede-cijfernerds
(per 30 gr)whey isolate pea isolate
kcal108 119
eiwit26 gr24 gr
vet0,2 gr1,8 gr
koolhydraten 0,6 gr0,9 gr
zout 0,15 gr0,57 gr

-editje-
zie 't plaatje hieronder voor een compleet..uh..plaatje ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
2Dutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:19:
[...]
Zie de bodem bij mijn 5kg whey isolate verschijnen, dus ben even aan het rondkijken. Wat een prijzen :/ Erwteneiwitisolaat van bulk maar eens proberen, dat scheelt een flinke slok op een borrel (btw: 20kg voor 250 euro anyone? :P)
Ik zou bijna meedoen met de 20kg maar ik heb recentelijk geleerd dat not all proteine are created equal.
Erwten proteine is minder efficient dan Whey, om maar niet te beginnen over plantaardige eitwitrijke foods.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ph3UL5kSsbDk21HFksoOmHU1-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s7WTgFlS0BodSADkEubb6Biy.png?f=user_large

Bron met timestamp op YT, erg interessant.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dzine schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:37:
Ik zou bijna meedoen met de 20kg maar ik heb recentelijk geleerd dat not all proteine are created equal.
Erwten proteine is minder efficient dan Whey, om maar niet te beginnen over plantaardige eitwitrijke foods.

[Afbeelding]

Bron met timestamp op YT, erg interessant.
Gooi het als extraatje bij mijn ontbijt, en knaag verder genoeg vis, kaas, wit en rood vlees en eieren naar binnen.Ook heb je 82 cent per portie vs 34 cent, dus kan zelfs 2,4x zoveel eten :+ Maar het is uiteraard wel nuttig om te weten,thx voor de link :)

Ik ga het deze keer eens bestellen en kijken hoe het bevalt. En het wordt weer rosbrief/picanha ander lekkers op de q-gooi-weer, dus dan eet ik automatisch al weer wat meer eiwitten :9 Gelukkig kopen we in bulk :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik ben het met @Requiem19 eens dat IF het afvallen onnodig moeilijker maakt. Waarom onnodig? Omdat je je calorie inname net zo goed over de gehele dag kunt spreiden zodat je geen piekmomenten van honger ervaart. Die piekmomenten die komen er met IF zeker, terwijl de calorie inname over de gehele dag genomen, zonder hippe trends, net zo laag kan zijn, maar met meer gemak.

Dat het voor bepaalde mensen werkt is natuurlijk top. Die mensen leren op die manier natuurlijk omgaan met cravings en als IF daar bij helpt, prima.

Persoonlijk denk ik, als we het nog steeds over het afvallen van @VinnyAMS hebben, dat het wellicht handig is om tijdelijk FLINK minder te eten. Jep, ik zeg het echt. Iets doen wat je juist NIET comfortabel vind, iets wat je niet een leven lang kunt volhouden. Even 2 weken écht dramatisch omlaag met calorieën en dan met name in koolhydraten.

Soms heb je juist een extreme kickstart nodig. Waarom specifiek deze aanpak voor @VinnyAMS ? Omdat hij al een jaar of wat op hetzelfde gewicht zit en dus misschien wel geaccepteerd heeft dat ‘ie niet zal afvallen. Als je dit 2 weken doet, en je bent wat kilo’s lichter, terwijl dat in al die tijd niet lukte, wat denk je wat dat met iemand z’n motivatie doet? Iets vanuit niets doen wat “makkelijk” vol te houden is, dat is OF niet makkelijk OF levert niks op. Natuurlijk zijn kleine tweaks heel nuttig, Cola light ipv Cola, airfryer ipv frituren, etc. Maar ik ga er vanuit dat deze basis zaakjes al geregeld zijn.

In basis moet je ‘t eigenlijk ook niet te moeilijk maken en gewoon begrijpen hoe ‘t werkt. Ja, een banaan is gezonder dan een snickers. Maar je kunt afvallen op een snickers dieet en moddervet worden op een bananen dieet. En het verschil in beiden is zelfs kleiner dan je denkt ;)

Kcal in minus kcal uit is bepalend of je aankomt of afvalt. Maar je zal eerst door een mentale kutfase gaan omdat je je lichaam aan het werk zet om lichaamsvet te verbruiken. Ik ben stellig overtuigd dat je dit proces flink moet kickstarten en dat je daarmee het snelst resultaat ziet. Al dan niet blijvend, maar wél in de burn-mode en dus resultaat en dus een motivator.

Oke, ik kan dus wel afvallen. Ja, het ligt inderdaad aan calorie inname. Dan gaan we nu een plan bedenken waarbij we aan lange termijn / life long planning denken.

Maar dan is de start gemaakt en weet je dus dat je het kunt.

Ook zou ik de training eens drastisch omgooien. Ik zie nu voornamelijk heel veel compound oefeningen, gericht op progressive overload. Oke, je bencht tot je er geen rep meer uit kunt halen. Maar is de peck nu aan het falen? Of is het misschien wel voorkant schouder of de tricps? Dus compound is leuk, maar mag nooit de enige oefening zijn als fysiek het doel is en niet persé kracht. Allemaal ingrediënten om beresterk te worden, maar niet persé om een goed fysiek mee te bouwen. Compound oefeningen zijn zeer goed en zou ik er altijd in houden, maar een variatie in isolatiewerk en extreem veel volume en focus op isolatiewerk is key voor het ontwikkelen van de betreffende spier. Daarnaast kun je heerlijk los gaan met supersets, dropsets, etc. Weinig rust, hoge intensiteit. Met als voordeel dat het tevens cardio is zoals ze dat in de Golden era deden.

3 sets normaal, allemaal wel tot faillure. 4e set extreem. Halve reps, kwart reps, iso hold, etc. Shock the muscle.

Wees alsjeblieft niet bang om tot faillure te gaan. Ik lees tegenwoordig zo vaak dat men niet meer tot faillure gaat. Je moet je voorstellen dat de spier zich alleen groter herbouwt als het ‘teveel’ werk heeft verricht. Elk lichaam heeft z’n eigen ‘favorite return’ basis. Als ik niks doe, dan wordt ik binnen no time weer een smal mannetje van 67kg. Dit is voor mijn lichaam kennelijk de makkelijkste en meest efficiënte basis. Ik wil echter 90-95kg blijven wegen. Dus doe ik ELKE training iets wat m’n spieren nog niet hebben gedaan. Vaak is dat progressive overload, gevolgd met werksets tot faillure. Laatste werkset voorbij faillure (cheat form of hulpje) en de allerlaatste set mag ik eigenlijk geen set noemen, want die gebruik ik om de overige spierweefsels te laten failen, die ik met een reguliere set bankdrukken uiteraard niet volledig aanspreek. Die doe ik dus door een iso hold van 10-20 seconden, of door een stretch hold, etc.

Als ik hier de strikte schema’s bekijk, dan bevatten ze meestal een ‘verplichte’ overload binnen een rep range van 8-12, een maximaal aantal sets van 4, terwijl het gewicht niet elke week omhoog gaat. Hoe kun je hier op blijven groeien zonder detailwerk te verrichten, of zonder je eigen interpretatie te geven aan de workout? Denk altijd: hoe kan ik nóg meer geven dan gisteren?

Ik ben van 2007 tot 2008 van 63kg naar 65kg gegaan. Ik ben van 2014 naar 2015 van 63kg naar 68kg gegaan. Strikte schema’s, 5x5 Stronglift, etc. “Max 3 dagen, niet meer. Dat hindert herstel”. “Alleen deze oefeningen, geen isolatiewerk, dat hindert je kracht”. Ik heb het bij elkaar steeds precies een jaar volgehouden, vaker niet gegaan dan wel.

Toen begin 2020 veranderde er iets. Zal niet in detail gaan, maar motivatie was m’n ex vriendin van 19 jaar terug. We raakte na elkaar 15 jaar niet gezien te hebben weer erg close. Ze is personal trainer op een écht hoog niveau en motiveerde mij enorm om te trainen door niet alleen haar prachtige fysiek, maar ook door het onderwerp trainen, eten en de hele lifestyle er omheen interessant te maken.

Enfin, ik nog steeds 68kg, maar met een homp buikvet. Kun je nagaan, mager kinderlichaampje, maar met een bierbuik. Dit zat me altijd al dwars, maar niet genoeg om er echt werk van te maken. Ontzettend gemotiveerd opeens en met de beste instructeur die je kunt wensen. Ik ging in een half jaar van 68kg naar 80kg terwijl het vet van m’n lichaam flikkerde. Ik werd lean en kreeg een respectabel figuur. Later natuurlijk met hulp uit de verboden snoeppot nog 15kg erbij gepakt, maar dat had never nooit gelukt zonder een training die on point was. Ik train natuurlijk vaak tegen de regelen der kunst in, ik gebruik veel superlatieven in m’n verhaal waardoor ik schreeuwerig overkom, en ik schop nogal eens tegen de gevestigde orde. Dit doe ik allemaal niet omdat ik het beter weet (ik weet niet veel), maar wél omdat het mij ENORM heeft geholpen om voor het eerst in m’n leven écht een verschil te maken.

Het grootste verschil? Niet eens het schema op zich. Nee, door de vrijheid om buiten m’n schema te trainen hield ik het dit keer wel vol. Ik train elke dag, sla geen dag over en het is voor mij het mooiste moment van de dag geworden, i.t.t. vroeger dat ik dacht: he, moeten we weer?

Moraal van ‘t verhaal: kickstart met zichtbaar resultaat, bedenk een eigen plan wat je leuk vind waardoor je (langzaam) naar je doel toe werkt en dan is consistentie een logisch gevolg en dus ook resultaat :)

Ik heb natuurlijk geen monopolie op de waarheid. En er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar geef het eens een kans :)

[ Voor 45% gewijzigd door Barry|IA op 22-04-2022 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barry|IA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:59:
Even 2 weken écht dramatisch omlaag met calorieën en dan met name in koolhydraten.

Soms heb je juist een extreme kickstart nodig. Waarom specifiek deze aanpak voor @VinnyAMS ? Omdat hij al een jaar of wat op hetzelfde gewicht zit en dus misschien wel geaccepteerd heeft dat ‘ie niet zal afvallen. Als je dit 2 weken doet, en je bent wat kilo’s lichter, terwijl dat in al die tijd niet lukte, wat denk je wat dat met iemand z’n motivatie doet? Iets vanuit niets doen wat “makkelijk” vol te houden is, dat is OF niet makkelijk OF levert niks op.
Een hongerig gevoel gaat niet prettig zijn idd, maar zolang je maar niet op je bek pleurt of wazig gaat zien ;).
Merkte zelf wat ongemak met slapen met minder eten, genoeg tryptofaan naar binnen duwen is het advies begreep ik en dat duw ik tegenwoordig genoeg naar binnen: slaap ook stukken beter. Want tsja als je slecht slaapt, stresshormonen en weer meer eten enzo. Kutcirkeltjes altijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
2Dutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:18:
[...]

Een hongerig gevoel gaat niet prettig zijn idd, maar zolang je maar niet op je bek pleurt of wazig gaat zien ;).
Merkte zelf wat ongemak met slapen met minder eten, genoeg tryptofaan naar binnen duwen is het advies begreep ik en dat duw ik tegenwoordig genoeg naar binnen: slaap ook stukken beter. Want tsja als je slecht slaapt, stresshormonen en weer meer eten enzo. Kutcirkeltjes altijd ;)
Precies.
En dan écht je eiwitten even omhoog gooien. Als je opeens minder eet, dan worden eiwitten als energiebron gebruikt. Het buikvet wordt pas als laatste aangesproken als energiebron, dus kun je nagaan hoe drastisch je te werk moet gaan om echt een verschil te maken.

Het is ook niet makkelijk, anders had iedereen wel een droomfysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
2Dutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:19:
[...]

Voor de mede-cijfernerds
(per 30 gr)whey isolate pea isolate
kcal108 119
eiwit26 gr24 gr
vet0,2 gr1,8 gr
koolhydraten 0,6 gr0,9 gr
zout 0,15 gr0,57 gr

-editje-
zie 't plaatje hieronder voor een compleet..uh..plaatje ;)
Voor 20 kg een kiloprijs van 12,50 vind ik erg duur, nauwelijks/geen volumekorting.
Bij Bulk 5 kg erwt-eiwit isolaat voor 56,24. (€11,25/kg),
https://www.bulk.com/nl/erwteneiwitisolaat.html

Ik heb in 10 jaar trainen grotendeels erwt-eiwit en rijsteiwit genomen en ik behaal daar uitstekende resultaten mee. Ik meng deze in een 30-70 verhouding. (12-13 g rijsteiwit en 28-30 g erwteiwit in één shake), 2 a 3 drie per dag.
Rijsteiwit is wel iets duurder dan erwt-eiwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

gop1 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 02:43:
Voor 20 kg een kiloprijs van 12,50 vind ik erg duur, nauwelijks/geen volumekorting.
Bij Bulk 5 kg erwt-eiwit isolaat voor 56,24. (€11,25/kg),
https://www.bulk.com/nl/erwteneiwitisolaat.html

Ik heb in 10 jaar trainen grotendeels erwt-eiwit en rijsteiwit genomen en ik behaal daar uitstekende resultaten mee. Ik meng deze in een 30-70 verhouding. (12-13 g rijsteiwit en 28-30 g erwteiwit in één shake), 2 a 3 drie per dag.
Rijsteiwit is wel iets duurder dan erwt-eiwit.
Het was een semi-geintje die 20kg hoor, maar het is iig goed verkrijgbaar in grote hoeveelheden maar de prijs was idd niet bijzonder. Heb de 5kg via Bulk gehaald en nog met een code wat eraf van de totaal-order.

Ik weet ook wel zeker dat het prima is om dit spul te gebruiken als je daarnaast gewoon prima gevarieerd eet binnen wat je doelen zijn. Het zal echt niet aankomen op een paar gram hier en daar. Overigens eet mijn missus ook de whey en creatine gewoon mee, voor haar werkt het fijn voor haar kinda overbelaste spieren (CP) en langer gevuld gevoel hebben. Ook prima :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
@VinnyAMS
Naast alle goede tips die hier al zijn gegeven voor af te vallen. Heb vooral geduld hiermee en doe waar je je comfortabel bij voelt, anders houd je dat niet vol en val je uiteindelijk terug op je oude eetpatroon.

Zelf ben ik van 86kg naar 65kg gegaan met nu stabiel rond de 67kg. Dat heeft me ongeveer 1,5 jaar gekost. Ik eet nog steeds hetzelfde als voorheen, maar mijn porties zijn wel kleiner (i.p.v. een berg spaghetti is dat nu afgewogen-ish, eet ik 2 boterhammen i.p.v. 3, ...)

Onderwege heb ik plezier gevonden in het sporten, waardoor ik wat meer mag eten zonder dat de kilo's er terug aanvliegen.

In het begin zal het wel wennen zijn aan de nieuwe porties, ik kan je wel vertellen dat dit relatief snel went en je maag zal zich aanpassen aan die kleinere porties. Ik kan me nu zelfs niet meer voorstellen dat ik grote portie xyz vroeger kon binnenspelen.

Eens je terug opnieuw op een gezond gewicht bent kan ik je verzekeren dat je veel meer energie zal hebben en bewegingen maken zal stukken makkelijker zijn. Zelf was ik erg verbaast over hoeveel ongemak die overbodige kilo's veroorzaken. Vooral die buik van me zat ferm in de weg. Neem voor de lol eens wat gewichten die overeenkomen met hoeveel je teveel weegt (BMI) en bedenk je dat dit is wat je alle dagen meesleurt.

Ik gebruikte myfitnesspall als tracker en weeg mezelf 1x per week op maandagmorgen. Elke dag wegen werkt (voor mij) demotiverend omdat het teveel fluctueerd, bij een wekelijkse weging volg je een trend. Maak je ook geen zorgen als er eens een week bij zit waarbij je gewicht terug omhoog is gegaan, zolang dat maar geen wekelijkse gewoonte is ;-).

TL;DR: Veel geduld en het simpel houden is naar mijn mening de sleutel tot success in het afvallen. Veel sucess!

[ Voor 4% gewijzigd door Firestorm666 op 22-04-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Firestorm666 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:22:
@VinnyAMS
Naast alle goede tips die hier al zijn gegeven voor af te vallen. Heb vooral geduld hiermee en doe waar je je comfortabel bij voelt, anders houd je dat niet vol en val je uiteindelijk terug op je oude eetpatroon.

Zelf ben ik van 86kg naar 65kg gegaan met nu stabiel rond de 67kg. Dat heeft me ongeveer 1,5 jaar gekost. Ik eet nog steeds hetzelfde als voorheen, maar mijn porties zijn wel kleiner (i.p.v. een berg spaghetti is dat nu afgewogen-ish, eet ik 2 boterhammen i.p.v. 3, ...)

Onderwege heb ik plezier gevonden in het sporten, waardoor ik wat meer mag eten zonder dat de kilo's er terug aanvliegen.

In het begin zal het wel wennen zijn aan de nieuwe porties, ik kan je wel vertellen dat dit relatief snel went en je maag zal zich aanpassen aan die kleinere porties. Ik kan me nu zelfs niet meer voorstellen dat ik grote portie xyz vroeger kon binnenspelen.

Eens je terug opnieuw op een gezond gewicht bent kan ik je verzekeren dat je veel meer energie zal hebben en bewegingen maken zal stukken makkelijker zijn. Zelf was ik erg verbaast over hoeveel ongemak die overbodige kilo's veroorzaken. Vooral die buik van me zat ferm in de weg. Neem voor de lol eens wat gewichten die overeenkomen met hoeveel je teveel weegt (BMI) en bedenk je dat dit is wat je alle dagen meesleurt.

Ik gebruikte myfitnesspall als tracker en weeg mezelf 1x per week op maandagmorgen. Elke dag wegen werkt (voor mij) demotiverend omdat het teveel fluctueerd, bij een wekelijkse weging volg je een trend. Maak je ook geen zorgen als er eens een week bij zit waarbij je gewicht terug omhoog is gegaan, zolang dat maar geen wekelijkse gewoonte is ;-).

TL;DR: Veel geduld en het simpel houden is naar mijn mening de sleutel tot success in het afvallen. Veel sucess!
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:59:
Ik ben het met @Requiem19 eens dat IF het afvallen onnodig moeilijker maakt. Waarom onnodig? Omdat je je calorie inname net zo goed over de gehele dag kunt spreiden zodat je geen piekmomenten van honger ervaart. Die piekmomenten die komen er met IF zeker, terwijl de calorie inname over de gehele dag genomen, zonder hippe trends, net zo laag kan zijn, maar met meer gemak.

Dat het voor bepaalde mensen werkt is natuurlijk top. Die mensen leren op die manier natuurlijk omgaan met cravings en als IF daar bij helpt, prima.

Persoonlijk denk ik, als we het nog steeds over het afvallen van @VinnyAMS hebben, dat het wellicht handig is om tijdelijk FLINK minder te eten. Jep, ik zeg het echt. Iets doen wat je juist NIET comfortabel vind, iets wat je niet een leven lang kunt volhouden. Even 2 weken écht dramatisch omlaag met calorieën en dan met name in koolhydraten.

Soms heb je juist een extreme kickstart nodig. Waarom specifiek deze aanpak voor @VinnyAMS ? Omdat hij al een jaar of wat op hetzelfde gewicht zit en dus misschien wel geaccepteerd heeft dat ‘ie niet zal afvallen. Als je dit 2 weken doet, en je bent wat kilo’s lichter, terwijl dat in al die tijd niet lukte, wat denk je wat dat met iemand z’n motivatie doet? Iets vanuit niets doen wat “makkelijk” vol te houden is, dat is OF niet makkelijk OF levert niks op. Natuurlijk zijn kleine tweaks heel nuttig, Cola light ipv Cola, airfryer ipv frituren, etc. Maar ik ga er vanuit dat deze basis zaakjes al geregeld zijn.

In basis moet je ‘t eigenlijk ook niet te moeilijk maken en gewoon begrijpen hoe ‘t werkt. Ja, een banaan is gezonder dan een snickers. Maar je kunt afvallen op een snickers dieet en moddervet worden op een bananen dieet. En het verschil in beiden is zelfs kleiner dan je denkt ;)

Kcal in minus kcal uit is bepalend of je aankomt of afvalt. Maar je zal eerst door een mentale kutfase gaan omdat je je lichaam aan het werk zet om lichaamsvet te verbruiken. Ik ben stellig overtuigd dat je dit proces flink moet kickstarten en dat je daarmee het snelst resultaat ziet. Al dan niet blijvend, maar wél in de burn-mode en dus resultaat en dus een motivator.

Oke, ik kan dus wel afvallen. Ja, het ligt inderdaad aan calorie inname. Dan gaan we nu een plan bedenken waarbij we aan lange termijn / life long planning denken.

Maar dan is de start gemaakt en weet je dus dat je het kunt.

Ook zou ik de training eens drastisch omgooien. Ik zie nu voornamelijk heel veel compound oefeningen, gericht op progressive overload. Oke, je bencht tot je er geen rep meer uit kunt halen. Maar is de peck nu aan het falen? Of is het misschien wel voorkant schouder of de tricps? Dus compound is leuk, maar mag nooit de enige oefening zijn als fysiek het doel is en niet persé kracht. Allemaal ingrediënten om beresterk te worden, maar niet persé om een goed fysiek mee te bouwen. Compound oefeningen zijn zeer goed en zou ik er altijd in houden, maar een variatie in isolatiewerk en extreem veel volume en focus op isolatiewerk is key voor het ontwikkelen van de betreffende spier. Daarnaast kun je heerlijk los gaan met supersets, dropsets, etc. Weinig rust, hoge intensiteit. Met als voordeel dat het tevens cardio is zoals ze dat in de Golden era deden.

3 sets normaal, allemaal wel tot faillure. 4e set extreem. Halve reps, kwart reps, iso hold, etc. Shock the muscle.

Wees alsjeblieft niet bang om tot faillure te gaan. Ik lees tegenwoordig zo vaak dat men niet meer tot faillure gaat. Je moet je voorstellen dat de spier zich alleen groter herbouwt als het ‘teveel’ werk heeft verricht. Elk lichaam heeft z’n eigen ‘favorite return’ basis. Als ik niks doe, dan wordt ik binnen no time weer een smal mannetje van 67kg. Dit is voor mijn lichaam kennelijk de makkelijkste en meest efficiënte basis. Ik wil echter 90-95kg blijven wegen. Dus doe ik ELKE training iets wat m’n spieren nog niet hebben gedaan. Vaak is dat progressive overload, gevolgd met werksets tot faillure. Laatste werkset voorbij faillure (cheat form of hulpje) en de allerlaatste set mag ik eigenlijk geen set noemen, want die gebruik ik om de overige spierweefsels te laten failen, die ik met een reguliere set bankdrukken uiteraard niet volledig aanspreek. Die doe ik dus door een iso hold van 10-20 seconden, of door een stretch hold, etc.

Als ik hier de strikte schema’s bekijk, dan bevatten ze meestal een ‘verplichte’ overload binnen een rep range van 8-12, een maximaal aantal sets van 4, terwijl het gewicht niet elke week omhoog gaat. Hoe kun je hier op blijven groeien zonder detailwerk te verrichten, of zonder je eigen interpretatie te geven aan de workout? Denk altijd: hoe kan ik nóg meer geven dan gisteren?

Ik ben van 2007 tot 2008 van 63kg naar 65kg gegaan. Ik ben van 2014 naar 2015 van 63kg naar 68kg gegaan. Strikte schema’s, 5x5 Stronglift, etc. “Max 3 dagen, niet meer. Dat hindert herstel”. “Alleen deze oefeningen, geen isolatiewerk, dat hindert je kracht”. Ik heb het bij elkaar steeds precies een jaar volgehouden, vaker niet gegaan dan wel.

Toen begin 2020 veranderde er iets. Zal niet in detail gaan, maar motivatie was m’n ex vriendin van 19 jaar terug. We raakte na elkaar 15 jaar niet gezien te hebben weer erg close. Ze is personal trainer op een écht hoog niveau en motiveerde mij enorm om te trainen door niet alleen haar prachtige fysiek, maar ook door het onderwerp trainen, eten en de hele lifestyle er omheen interessant te maken.

Enfin, ik nog steeds 68kg, maar met een homp buikvet. Kun je nagaan, mager kinderlichaampje, maar met een bierbuik. Dit zat me altijd al dwars, maar niet genoeg om er echt werk van te maken. Ontzettend gemotiveerd opeens en met de beste instructeur die je kunt wensen. Ik ging in een half jaar van 68kg naar 80kg terwijl het vet van m’n lichaam flikkerde. Ik werd lean en kreeg een respectabel figuur. Later natuurlijk met hulp uit de verboden snoeppot nog 15kg erbij gepakt, maar dat had never nooit gelukt zonder een training die on point was. Ik train natuurlijk vaak tegen de regelen der kunst in, ik gebruik veel superlatieven in m’n verhaal waardoor ik schreeuwerig overkom, en ik schop nogal eens tegen de gevestigde orde. Dit doe ik allemaal niet omdat ik het beter weet (ik weet niet veel), maar wél omdat het mij ENORM heeft geholpen om voor het eerst in m’n leven écht een verschil te maken.

Het grootste verschil? Niet eens het schema op zich. Nee, door de vrijheid om buiten m’n schema te trainen hield ik het dit keer wel vol. Ik train elke dag, sla geen dag over en het is voor mij het mooiste moment van de dag geworden, i.t.t. vroeger dat ik dacht: he, moeten we weer?

Moraal van ‘t verhaal: kickstart met zichtbaar resultaat, bedenk een eigen plan wat je leuk vind waardoor je (langzaam) naar je doel toe werkt en dan is consistentie een logisch gevolg en dus ook resultaat :)

Ik heb natuurlijk geen monopolie op de waarheid. En er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar geef het eens een kans :)
Dank je Barry. En iedereen anders voor jullie antwoorden en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Eiwit hoog houden zoals ik zei 250g + en calorie tekort (500 ED) op je onderhoud, dus niet wat je nu eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:28:
[...]

Precies.
En dan écht je eiwitten even omhoog gooien. Als je opeens minder eet, dan worden eiwitten als energiebron gebruikt. Het buikvet wordt pas als laatste aangesproken als energiebron, dus kun je nagaan hoe drastisch je te werk moet gaan om echt een verschil te maken.

Het is ook niet makkelijk, anders had iedereen wel een droomfysiek.
Iedereen die het doet en doorzet, heeft ook geen te hoog vetpercentage. Droom fysiek is voor ieder een ander begrip.
Gluconeogenese: Het lichaam gaat over op het verbranden van eiwit om glucose te maken, en over op het verbranden van vet om energie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben best trots op hoe het hier gaat, dus even 2 korte video'tjes van m'n nieuwe achievements.
In 5 weken tijd ongeveer 2 kilo spiermassa erbij gekregen (en gegeten), vooral goed te merken in m'n core, rug, en armen. Dus dan gaan we trainen voor vrijstaande handstand. Crowstand begint steeds stabieler te worden en kreeg het vanmiddag voor het eerst voor elkaar een redelijk gecontroleerde handstand tegen de muur te doen

Op naar de vrijstaande handstand :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:09:
Ben best trots op hoe het hier gaat, dus even 2 korte video'tjes van m'n nieuwe achievements.
In 5 weken tijd ongeveer 2 kilo spiermassa erbij gekregen (en gegeten), vooral goed te merken in m'n core, rug, en armen. Dus dan gaan we trainen voor vrijstaande handstand. Crowstand begint steeds stabieler te worden en kreeg het vanmiddag voor het eerst voor elkaar een redelijk gecontroleerde handstand tegen de muur te doen

[YouTube: 22 april 2022]
[YouTube: 22 april 2022]

Op naar de vrijstaande handstand :D
Ik ben wel benieuwd hoe jij dat meet? 2KG in 5 weken tijd is namelijk behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
WasBak schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jij dat meet? 2KG in 5 weken tijd is namelijk behoorlijk.
Ik voer zelf elke dag (op zelfde moment) een weging uit met een weegschaal die ook direct vet/vocht/spier meet. Om dat te staven maken we elke week netjes een gemiddelde van die wegingen en houden we die lijn in de gaten. Daarnaast checkt m'n personal trainer het 3x per week (bij de training).
Het is vrij veel, maar in het begin niet zo gek. Ik ging van : "Ik eet denk ik te veel" naar "Oh shit, ik at veel te weinig" in de eerste week. Tik nu elke dag wel tussen de 2600-2800kcal aan. Dus dan kan t snel gaan. Ik eet vrij clean vanaf m'n eetschema, dus in vet komt het er niet aan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:11:
[...]

Het was een semi-geintje die 20kg hoor, maar het is iig goed verkrijgbaar in grote hoeveelheden maar de prijs was idd niet bijzonder. Heb de 5kg via Bulk gehaald en nog met een code wat eraf van de totaal-order.

Ik weet ook wel zeker dat het prima is om dit spul te gebruiken als je daarnaast gewoon prima gevarieerd eet binnen wat je doelen zijn. Het zal echt niet aankomen op een paar gram hier en daar. Overigens eet mijn missus ook de whey en creatine gewoon mee, voor haar werkt het fijn voor haar kinda overbelaste spieren (CP) en langer gevuld gevoel hebben. Ook prima :)
Begrijp ik dat je 5kg erwt hebt gekocht "om te proberen"?

Kun je de order nog annuleren of weet je het zeker? :+

Ik dacht hetzelfde, koos uiteindelijk maar 500gr om te proberen. Bijna een jaar later en de zak is nog >75% vol, man wat is dat smerig. :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
TheTinusNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:09:
[...]

Ik dacht hetzelfde, koos uiteindelijk maar 500gr om te proberen. Bijna een jaar later en de zak is nog >75% vol, man wat is dat smerig. :+
De eerste keer is het even wennen, want lekker is het inderdaad niet, maar smerig is het ook weer niet. En als je het mengt met rijsteiwit is het echt prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TheTinusNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:09:

Living on the edge my friend :+ De vegan poeders van Upfront vond ik niet zo lekker vanwege de smaakjes, wel op 1 smaak na (zal wel koffie geweest zijn, dat mot ik niet) gewoon opgemaakt zonder gekke bijwerkingen: dat is een mix van erwt en bruine rijst. Ik gooi het door de Skyr/Fage, fruitsmoothies staan ook nog op de to do , moet van mezelf ook weer melk gaan drinken.. Ik zal uiteraard verslag uitbrengen van mijn missie! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Geen van die poeders is van zichzelf lekker. De smaak moet altijd gered worden door hetgeen je het doorheen gooit of door een bult zoet- en smaakstoffen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:28:
Geen van die poeders is van zichzelf lekker. De smaak moet altijd gered worden door hetgeen je het doorheen gooit of door een bult zoet- en smaakstoffen. :P
Zou dat wel eens willen zien ja, iemand die 50 gram gewoon ff hopsakee de slokdarm in gooit :P _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Training 3 van deze week.

Korte training want iets later begonnen. Ging eerst het gras maaien, toen verticuren en toen ook maar bijgezaaid.

Ook eerste dag eten bijgehouden vandaag.
Die hoemoes hakt er aardig qua calorieën.

Lowerbody A
vrijdag 22 apr. 2022, 22:32

Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 12
Set 2: 85 kg × 12
Set 3: 85 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 76 kg × 12
Set 2: 76 kg × 12
Set 3: 76 kg × 12
Set 4: 76 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Standing Calf Raise (Barbell)
Set 1: 40 kg × 20
Set 2: 40 kg × 20
Note: Eerste keer test.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCph5SWjdv6gaK1RvQQYBWq4MoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UANk8ggEnO2kx2ZQME8eLny2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EcxHyAy2t3RRWUfdR2LFrTcK2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kb7fNY3Bk3rpcAJHCMRNsiD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Vandaag niet getraind, wel veel gelopen en veel gefietst.

Eet smakelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nq9s91SgEL_0fSa54PWhzUX3X3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1ho0gVkAA0kQT57KvRWlWw0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VAMVTum389iQuhdiFMSgC5G2C8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLGXqwjksxDDT9IkDCNLbrvr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:06
Iemand nog voedings en/of training advies voor een beginner? Ben van plan om de komende weken stronglifts te gaan gebruiken als basis voor mijn training. En qua voeding zal ik eben moeten puzzelen.

Wil trouwens aankomen ben aan de dunne kant.

[ Voor 10% gewijzigd door Nietdatikweet op 23-04-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 02:48
Ik fiets/wielren en gebruik een roeimachine. Ik beoefen dus eigenlijk geen krachtsport. Overgewicht is nooit een probleem geweest (ook genetisch), eerder ondergewicht wanneer ik veel fietste en/of gewoon minder calorieën at. Resultaat: geen vet en geen (bovenlijf) spieren, dat wilde ik niet meer.

Om dit permanent te veranderen/plan heb ik de laatste maanden redelijk kilometers gemaakt op de roeier (vroeger gezwommen maar dit is mijn eerste serieuze 'full body' training in jaren) en merk nu dat mijn gehele (boven)lijf gelijkwaardig gespierd is geworden, sterke core met op de laatste plaats wellicht de biceps en pectoralis major, maar dat "kleurt wel bij" met nog wat meer tijd/training denk ik. Het ziet er wellicht ook nog iets mager uit vanwege laag vetpercentage.

Alleen zou dit wel sneller kunnen of/en denk nu nog een stap te kunnen maken wat betreft spiermassa. Qua gewicht ben ik iets aangekomen maar daar zit/zat altijd al een plafond aan/ik eet zoals ik altijd gedaan heb, en denk dat dit nu niet meer toereikend is. Ik denk dat ik wel wat meer eiwitten zou mogen hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door KleineJoop op 23-04-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Nietdatikweet schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:16:
Iemand nog voedings en/of training advies voor een beginner? Ben van plan om de komende weken stronglifts te gaan gebruiken als basis voor mijn training. En qua voeding zal ik eben moeten puzzelen.

Boven je caloriebehoefte eten dan kom je aan. Zorg voor de benodigde eiwitten en dergelijke.
Stronglift is een erg goed begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Nietdatikweet schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:16:

Ik heb je DM beantwoord, maar hier uitgebreid zodat iedereen er wat aan heeft.

Eet de komende tijd ALLES wat je tegenkomt. Drink je calorieën, ga snacken, schep 2 keer op ipv 1 keer en laat niks liggen.

Snel dik worden zal niet gebeuren als je ook opeens bent gaan trainen en als je altijd al dun geweest bent. Krijg je een buikje aan ‘t begin, so be it. Bedenk dat er altijd voedsel in je maag ligt, dus dat buikje is niet blijvend.

Stronglifts 5x5 is inderdaad erg goed om mee te starten. Ik zou er zelf echter wat detailwerk aan toe willen voegen. Doe er wat oefeningen naar keuze naast ná de workout.

Belangrijkste tip: wees consistent en ga tot het uiterste. Geef alles van jezelf in elke training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:06
Thx heren @barry heb je een dm terug gestuurd.

Was eigenlijk voornamelijk beetje bang dat ik scheef of verkeerd aan ga komen, als jullie snappen wat ik bedoel. Ik verwacht geen schwarzenegger figuur maar als ik maar een klein beetje toe kan werken naar een atletisch figuur ben ik reuzeblij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag een powerlift dag met 7x7. Elke 3 min een set.

Squats 7x7x120kg
Benchpress 7x7x100kg
Deadlifts 7x7x140kg

Ik was 1,5 week niet geweest.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
KleineJoop schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:36:
Ik fiets/wielren en gebruik een roeimachine. Ik beoefen dus eigenlijk geen krachtsport. Overgewicht is nooit een probleem geweest (ook genetisch), eerder ondergewicht wanneer ik veel fietste en/of gewoon minder calorieën at. Resultaat: geen vet en geen (bovenlijf) spieren, dat wilde ik niet meer.

Om dit permanent te veranderen/plan heb ik de laatste maanden redelijk kilometers gemaakt op de roeier (vroeger gezwommen maar dit is mijn eerste serieuze 'full body' training in jaren) en merk nu dat mijn gehele (boven)lijf gelijkwaardig gespierd is geworden, sterke core met op de laatste plaats wellicht de biceps en pectoralis major, maar dat "kleurt wel bij" met nog wat meer tijd/training denk ik. Het ziet er wellicht ook nog iets mager uit vanwege laag vetpercentage.

Alleen zou dit wel sneller kunnen of/en denk nu nog een stap te kunnen maken wat betreft spiermassa. Qua gewicht ben ik iets aangekomen maar daar zit/zat altijd al een plafond aan/ik eet zoals ik altijd gedaan heb, en denk dat dit nu niet meer toereikend is. Ik denk dat ik wel wat meer eiwitten zou mogen hebben?
Meer eiwitten, maar meer van alles ook wel. Blijf eten tot je merkt dat je VP omhoog gaat. Vanaf dat punt voeding gelijk houden of minderen.

Roeien begint na een aantal weken cardio te worden en zal niet voor meer spiermassa zorgen, tenzij je slimme truukjes toepast als langzaam op excentrisch, iso hold bij hoogste contractie, etc. Maar ook daar zal je snel een plafond raken. Om optimaal te groeien zul je met gewichten aan de slag moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nietdatikweet schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:20:
Thx heren @barry heb je een dm terug gestuurd.

Was eigenlijk voornamelijk beetje bang dat ik scheef of verkeerd aan ga komen, als jullie snappen wat ik bedoel. Ik verwacht geen schwarzenegger figuur maar als ik maar een klein beetje toe kan werken naar een atletisch figuur ben ik reuzeblij!
Je wordt niet opeens wakker met een lichaam dat scheef en uit verhouding is. En dan nog is er genoeg ruimte om aan achterlopende spiergroepen te werken.

En ja, jij kunt zeker een atletisch figuur bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 02:48
Barry|IA schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:37:
Meer eiwitten, maar meer van alles ook wel. Blijf eten tot je merkt dat je VP omhoog gaat. Vanaf dat punt voeding gelijk houden of minderen.

Roeien begint na een aantal weken cardio te worden en zal niet voor meer spiermassa zorgen, tenzij je slimme truukjes toepast als langzaam op excentrisch, iso hold bij hoogste contractie, etc. Maar ook daar zal je snel een plafond raken. Om optimaal te groeien zul je met gewichten aan de slag moeten.
Mijn VP is laag, zou ik best eens willen meten/weten. Het grappige is dat ik eigenlijk een beetje het omgekeerde eet van wat ik hier voorbij zie komen: juist veel koolhydraten en weinig eiwitten. Ik dacht er inderdaad met gewoon veel eten te komen maar die koolhydraten (aardappels, pasta, etc) kan best iets minder, en dan eiwitten gaan eten. Ik ga er mee aan de slag. :)

Ik ben nog niet zo gespierd dat roeien voor mij na een aantal weken cardio is ben ik bang hahaha. Het is pas sinds begin dit jaar dat ik echt kilometers maak, nee ik merk dat ik nog steeds sneller ga en 'lean muscle' spiermassa toeneemt. De dingen die je noemt ben ik waarschijnlijk (nog) niet aan toe. Maar gewichten komt misschien nog wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
KleineJoop schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:03:
[...]

Mijn VP is laag, zou ik best eens willen meten/weten. Het grappige is dat ik eigenlijk een beetje het omgekeerde eet van wat ik hier voorbij zie komen: juist veel koolhydraten en weinig eiwitten. Ik dacht er inderdaad met gewoon veel eten te komen maar die koolhydraten (aardappels, pasta, etc) kan best iets minder, en dan eiwitten gaan eten. Ik ga er mee aan de slag. :)

Ik ben nog niet zo gespierd dat roeien voor mij na een aantal weken cardio is ben ik bang hahaha. Het is pas sinds begin dit jaar dat ik echt kilometers maak, nee ik merk dat ik nog steeds sneller ga en 'lean muscle' spiermassa toeneemt. De dingen die je noemt ben ik waarschijnlijk (nog) niet aan toe. Maar gewichten komt misschien nog wel. :)
In jouw fase is spierpijn nog een goede indicator. Heb je spierpijn?

Eiwitinname zou 1,5 - 2 gram moeten zijn per KG lichaamsgewicht. Koolhydraten hoog houden is ook een goed idee.

Probeer aan het einde van je workout de riemen/handvatten vast te houden op een punt waarbij je de meeste contractie over je bovenlichaam kunt houden, zeg 10 seconden. Volgende workout 20 seconden, etc. Roeien is niet bepaald een oefening waarbij time under tention heel goed is omdat je al snel “go with the flow” gaat. Probeer het eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Holy moly:

Tom Platz legandary legday
YouTube: Legendary LEGDAY | Tom Platz & David Hoffmann

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”.

[ Voor 49% gewijzigd door Barry|IA op 24-04-2022 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Zuluman schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:24:
Vandaag een powerlift dag met 7x7. Elke 3 min een set.

Squats 7x7x120kg
Benchpress 7x7x100kg
Deadlifts 7x7x140kg

Ik was 1,5 week niet geweest.

[YouTube: 7x7]
Sterk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:48
Na enige tijd laat ik ook weer wat van mij horen.

Laatste tijd is workout constant gebleven, 3x in de week dus calisthenics workout.

Vandaag meer gefocused op leg:

Stretch
Inch Worms: 2x5 + shoulder taps
australian pullups: 20-20-20
Wallsit: 1m 27s
Lunges: 20-20-20
Resistband Kick Back: 20-20-20
Squats: 20-20-20
Resistband Side Kick: 20-20-20
Clap Pushups: 15
Plank: 3 min
Hangen: 1m 7s

Ik ben nu sinds October bezig en merk eigenlijk weinig verschil in mijn progres kwa oefeningen en fysiek. Fysiek ben ik misschien iets sterker geworden, maar het is wel vrij minimaal voor 7 maanden. Nou is het natuurlijk wel zo dat je bij calisthenics minder snel progressie ziet dan bij Gym. Maar heb toch het idee dat ik iets niet helemaal goed doe, en dan ik voornamelijk bij de voeding. Al moet ik wel zeggen dat toen ik begon ik bijvoorbeeld 8-6-5 pullups deed. En nu haal ik 12-8-8 (ben daarna wel buiten adem).
Ik neem dan wel een proteine shake met wat creatine na een workout, en vitamine pillen + omega 3-6-9.

Ik denk dat het bij mijn algemene voeding misgaat, momenteel neem ik in de ochtend: 200 ml melk + 5 scheppen havermout en een kop thee. Middag: meestal 2 boterhamen met (Kaas, pindakaas, kipfilet, vlokken) of iets dergelijks. Avond, tja dat ligt er maar aan wat mijn moeder kookt, zo hadden we gisteren bijvoorbeeld kip siam en vandaag hebben we aardappels, groente en vlees.
Ik weet dat er eerder is aangeraden om kwark te nemen, maar ik vind dat echt niet lekker. Misschien maar weer is bijhouden wat ik eet, iemand anders nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door ItsCrewz op 24-04-2022 14:27 ]

When nothing goes right, go left

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:26:
Na enige tijd laat ik ook weer wat van mij horen.

Laatste tijd is workout constant gebleven, 3x in de week dus calisthenics workout.

Vandaag meer gefocused op leg:

Stretch
Inch Worms: 2x5 + shoulder taps
australian pullups: 20-20-20
Wallsit: 1m 27s
Lunges: 20-20-20
Resistband Kick Back: 20-20-20
Squats: 20-20-20
Resistband Side Kick: 20-20-20
Clap Pushups: 15
Plank: 3 min
Hangen: 1m 7s

Ik ben nu sinds October bezig en merk eigenlijk weinig verschil in mijn progres kwa oefeningen en fysiek. Fysiek ben ik misschien iets sterker geworden, maar het is wel vrij minimaal voor 7 maanden. Nou is het natuurlijk wel zo dat je bij calisthenics minder snel progressie ziet dan bij Gym. Maar heb toch het idee dat ik iets niet helemaal goed doe, en dan ik voornamelijk bij de voeding. Al moet ik wel zeggen dat toen ik begon ik bijvoorbeeld 8-6-5 pullups deed. En nu haal ik 12-8-8 (ben daarna wel buiten adem).
Ik neem dan wel een proteine shake met wat creatine na een workout, en vitamine pillen + omega 3-6-9.

Ik denk dat het bij mijn algemene voeding misgaat, momenteel neem ik in de ochtend: 200 ml melk + 5 scheppen havermout en een kop thee. Middag: meestal 2 boterhamen met (Kaas, pindakaas, kipfilet, vlokken) of iets dergelijks. Avond, tja dat ligt er maar aan wat mijn moeder kookt, zo hadden we gisteren bijvoorbeeld kip siam en vandaag hebben we aardappels, groente en vlees.
Ik weet dat er eerder is aangeraden om kwark te nemen, maar ik vind dat echt niet lekker. Misschien maar weer is bijhouden wat ik eet, iemand anders nog tips?
Tja, ik heb het je al 100x gezegd, vreten, vreten en vreten! Focus je niet op die ene bak kwark, of dat anderhalve schepje Whey, maar begin gewoon te eten als een paard.

Alles meten, afwegen, kcal behoefte + 233,4 kcal is leuk voor als je de basis al geruime tijd goed hebt. Jij moet eerst massa aanzetten.

Wel goed van je dat je zo consistent bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Vuvuzela

My spire is forming

En hoe hard push je jezelf tijdens de training? Want vooral als ik 20-20-20 zie. Heb ik niet het idee dat je jezelf tot failure pusht, of daar echt net vanaf zit. Ik weet niet hoe zo'n set voor je voelt maar evt plak je er een 4e set achteraan waarin je echt tot het gaatje gaat.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Barry|IA schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:08:
[...]

Tja, ik heb het je al 100x gezegd, vreten, vreten en vreten! Focus je niet op die ene bak kwark, of dat anderhalve schepje Whey, maar begin gewoon te eten als een paard.

Alles meten, afwegen, kcal behoefte + 233,4 kcal is leuk voor als je de basis al geruime tijd goed hebt. Jij moet eerst massa aanzetten.

Wel goed van je dat je zo consistent bezig bent.
En wat versta je precies onder "eten als een paard?" :D
Ik kan bijvoorbeeld wel een extra boterham toevoegen, maar moet ik niet juist focussen op de gezonde dingen zoals als tussendoortje een appel, etc. Dus de vraag is, wat voor voeding moet ik eten "als een paard"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:24:
En hoe hard push je jezelf tijdens de training? Want vooral als ik 20-20-20 zie. Heb ik niet het idee dat je jezelf tot failure pusht, of daar echt net vanaf zit. Ik weet niet hoe zo'n set voor je voelt maar evt plak je er een 4e set achteraan waarin je echt tot het gaatje gaat.
Ik moet zeggen dat ik niet tot failure ga nee, met pullups meestal wel. Heb dat wel is gedaan in een workout, was ik erna echt kapot. Was ermee gestopt aangezien ik nou niet wist of het nou juist goed was of niet. De ene zei van wel, en de andere zei dat ik het juist beter niet kon doen. Zoveel verschillende meningen te vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

@ItsCrewz je hoeft jezelf niet vol te vreten en ook niet 1000 kcal boven je behoefte te eten. Als je 100-200 kcal boven je behoefte eet is dat heel mooi. Je komt dan minimaal aan in vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:37:
[...]

En wat versta je precies onder "eten als een paard?" :D
Ik kan bijvoorbeeld wel een extra boterham toevoegen, maar moet ik niet juist focussen op de gezonde dingen zoals als tussendoortje een appel, etc. Dus de vraag is, wat voor voeding moet ik eten "als een paard"?
Een appel? Om te groeien? Gezond bulken is voor later, niet nu. Anders kun je net zo goed in een weiland staan om de hele dag gras te vreten.

Nee, jij moet ALLES eten wat je tegenkomt. Die ene extra boterham gaat je niks brengen, een appel bevat geen calorieën.

Vreten als een paard betekent dat je 2 keer opschept ipv 1 keer. Nu 4 boterhammen? Bump it up naar 12. Bak kwark is leuk, 4 bakken is nog leuker. Verander je mindset. Eten mag in jouw geval moeilijker zijn dan de training.

Jij wilt aankomen, dus moet jij het doen. Er over lezen en twijfelen maakt je niet groter.
Hup, vreten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Grudgie schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:41:
@ItsCrewz je hoeft jezelf niet vol te vreten en ook niet 1000 kcal boven je behoefte te eten. Als je 100-200 kcal boven je behoefte eet is dat heel mooi. Je komt dan minimaal aan in vet.
En dit soort adviezen de komende tijd links laten liggen (met alle respect, want het is een prima advies, maar niet voor nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Grudgie schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:41:
Eens met dit, ik zou liever groeien met verstand, dan excuse me Barry, lomp eten.

Er zijn online genoeg resources te vinden hoe je kan vinden wat je dagelijkse behoefte is en hoe je daarmee verstandig je calorieën verhoogt en daarmee groei kan stimuleren.

Desnoods zoek je een online coach die je hiermee kan ondersteunen. Die zijn er echt genoeg. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Gino Brouwers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Barry|IA schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:44:
[...]

Een appel? Om te groeien? Gezond bulken is voor later, niet nu. Anders kun je net zo goed in een weiland staan om de hele dag gras te vreten.

Nee, jij moet ALLES eten wat je tegenkomt. Die ene extra boterham gaat je niks brengen, een appel bevat geen calorieën.

Vreten als een paard betekent dat je 2 keer opschept ipv 1 keer. Nu 4 boterhammen? Bump it up naar 12. Bak kwark is leuk, 4 bakken is nog leuker. Verander je mindset. Eten mag in jouw geval moeilijker zijn dan de training.

Jij wilt aankomen, dus moet jij het doen. Er over lezen en twijfelen maakt je niet groter.
Hup, vreten!
Bedankt Barry.

Ik ga mijn best doen de komende tijd ;)
Zal nu voor het eten ook nog effe wat erin rammen :*)

Bedankt anderen voor het anderen advies, maar ik ga voor nu even deze manier proberen en met alle respect jullie advies (voor nu) negeren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ItsCrewz schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:02:
[...]

Bedankt Barry.

Ik ga mijn best doen de komende tijd ;)
Zal nu voor het eten ook nog effe wat erin rammen :*)

Bedankt anderen voor het anderen advies, maar ik ga voor nu even deze manier proberen en met alle respect jullie advies (voor nu) negeren 8)7
Top man, dit vind ik dus verstandig. Het andere heb je al geprobeerd en zet niks tot weinig aan, goed van je dat je deze aanpak een kans geeft.

De meest populaire mening is niet altijd de beste. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar dat kun jij ons over een paar weken zelf vertellen :)

Succes man!

YouTube: I Gained 50lbs In 1 YEAR (Dirty Bulk)

Appels zijn trouwens prima, zolang ze er maar zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq9oxEISVAyWMLKVlHa--Z68-vU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jVUQccmN6zKkSDq9hUbvYEsK.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 24-04-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dan gaan we nu zien of het daadwerkelijk de voeding is wat een probleem geeft of toch (ook) de training.
Is het de voeding dan kan je hard groeien op deze manier, maar blijkt het ook nogal te schorten aan de training dan zal je meer het advies van @Barry|IA behoorlijk vadsig worden en meer vet opbouwen dan spieren. Dat moet je dan ook nog maar weer weg zien te krijgen zonder dat je al je winst in spieren verliest.

Alles eten wat los en vast zit kan prima werken*, maar het heeft ook z'n risico's.

* zeker als je bepaalde spullen gebruikt die we hier niet bespreken

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 93 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.