“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Jij ben noch niet egt schterekBarry|IA schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:50:
[...]
Hoe strikt doe je die side raises? Vind 18kg echt taffus zwaar.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Jazeker training 1 van deze week. Vorige week maar één keer getraind.
Upper A
dinsdag 5 apr. 2022, 20:20
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 10
Set 4: 65 kg × 8
Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 40 kg × 12
Set 3: 40 kg × 12
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 25 kg × 12
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 10
SUPERSET
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 15
Hammer Curl (Cable)
Set 1: 12,5 kg × 15
Set 2: 12,5 kg × 15
Set 3: 12,5 kg × 15
Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
Note: 10 kg Ketllebell
Ik ruik wel sterk.
Vandaag 2 trainingen gedaan. Vanmorgen wat aanrommelen met farmerwalk met boomstammen, wat elastiek oefeningen voor bovenlichaam en wat zware kliko’s vooruit duwen op een groot parkeerterrein. Gewoon lekker het bloed doorstromen.
Vanavond getraind bij nieuwe gym. De vorige was oke, maar te klein opgezet en de machines zijn plate-loaded. Vind dat in deze tijd eigenlijk niet meer kunnen.
Nieuwe gym, ook klein, maar alles TechnoGym en brick loaded. Dat is lang geleden zeg, holy moly.
Leg extensions, vanaf bovenste steentje steeds 6 reps, steentje omlaag, 6 reps, steentje omlaag, etc. tot ik de 6 reps niet meer haal. Waar de pin dan zit wordt mijn werkset van 25 reps. En die reps zijn dan een partij lastig..... Net aan 25 reps gehaald, dan bij de laatste rep de spanning er op houden voor circa. 10 seconden. Workout complete!
Door naar leg curls, zelfde verhaal. Helemaal gesloopt.
Ik zou nog leg press doen, maar nee, het zat er echt niet meer in.
Praatje gemaakt met personeel, ingeschreven, en hoppa.... door met UB (ja, vandaag was een full-body workout omdat ik de gym wilde leren kennen).
Begonnen met lat pulldown. Zelfde ritueeltje als met de poten, dus 6 reps opbouwen, werkset, etc.
Toen dumbell pullovers. Hier ben ik vreemdgenoeg echt beresterk in geworden. 25 reps met 30kg, EASY! Zal ook wel helpen dat hier ontiegelijk veel leggings rondlopen. Prachtige motivator.
Enfin, gelukkig stroomde het bloed daar waar ik het wilde hebben en kon ik na de dumbell pullovers m’n ogen niet geloven. De pomp in zowel rug als borst was INSANE! V-shape als nooit tevoren.
Dumbell rows gedaan, seated rows, cable gedoe (gestrekte armen stang omlaag brengen, kan niet om de naam komen), echt ALLES voelde geweldig aan. Pijn? Jazeker. En niet zo’n beetje ook. Dat zeg ik toch ook, het voelde geweldig aan.
Door naar schouders, borst en armen. Alles door elkaar gedaan. Soms weer even een been oefening, dan weer even borst of rug, etc. Alles gemikt richting 15 ~ 20 reps. Amper rusten en door. Volgorde helemaal kwijt, maar ik kan melden dat ALLES op is na 3 uur trainen.
Zometeen flinke hoeveelheid vreten naar binnen schuiven, want ik heb honger als een paard.
Zit op de bank te shaken. M’n telefoon voelt zwaarder dan normaal. Geen zin om dit bericht af te schrij
Music played: https://podcasts.apple.co...545730721?i=1000551467636
(Ep 6, 7 en 15)
Pannetje basmatirijst, met witte bonen, veel kaas en Uncle Ben’s zoetzure saus.
Halve kip met wat aardappeltjes, komkommersalade en paprika.
:strip_exif()/f/image/heKCDYsZ1Qy8VjDj5jazb7vp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fpFC8B91SOtP4OVgsKVE8Wt9.jpg?f=fotoalbum_large)
Still hungry. Maar we doen ‘t er maar mee.
[ Voor 16% gewijzigd door Barry|IA op 05-04-2022 23:06 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Klinkt als een lekkere workout.Barry|IA schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:25:
[...]veel leggings rondlopen. Prachtige motivator.
Dumbell rows gedaan, seated rows, cable gedoe (gestrekte armen stang omlaag brengen, kan niet om de naam komen)
ps. je bedoeld denk ik "Wide Grip Straight Arm Lat Pull Down", vond ik altijd een lastige oefening omdat ik de schouders stiekem te veel ging gebruiken.
Bedankt iig voor je feedback mbt de 'alles kunners' van apparaten.
Yes, daar lijkt het naar toe te neigen, mijn 'probleem' is ruimte. Dus een Fullrack is lastig dus kijk naar half racks, evt wallmounted of foldable (wall) racks. Qua merk neig ik voornamelijk naar ATX, al heb ik Pivot Fitness, Newton Fitness, Taurus en Titanium Strength nog niet helemaal laten afvallen. Bij ATX lijkt er meer niet op voorraad dan wel op voorraad btw... En veel voorlopers van merken gehad Megatec, Barbarian, Fortex en waarschijnlijk is er nog meer.HyperTrophy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:58:
Als je idd begint met een degelijk rack, dan heb je de basis in ieder geval al goed.
Thanks voor de suggestie, die had ik ook op mijn lijst staan maar viel af vanwege de 160cm benodigde diepte. Maar goed om te horen dat het goed beviel/uit zag. Een 60x60x2 of 3mm staanders moeten stevig genoeg zijn wat ik zo her en der lees en zie.Smotske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
[...]Ik heb belang gehad, maar toch niet gekocht, bij deze van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/...en-squatrack/_/R-p-171335
uiteindelijk een in mijn familie die 'm wel heeft gekocht, en toen ff gezien, maar leek echt prima spul voor thuis! Als techneut viel mij het niets tegen.
Al stiekem heel wat uren liggen lezen en zoeken en vergelijken (voor pret is ook pret).
Leuk dat je geregeld deelt hoe jij je workouts doet. Toch weer anders dan de welbekende schema's. Mooi om eens een oefening van jou als toevoeging daaraan te doen, wanneer ik nog energie in de pijp heb na het reguliere riedeltje.Barry|IA schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:25:
[...]
Ik ruik wel sterk.
Vandaag 2 trainingen gedaan. Vanmorgen wat aanrommelen met farmerwalk met boomstammen, wat elastiek oefeningen voor bovenlichaam en wat zware kliko’s vooruit duwen op een groot parkeerterrein. Gewoon lekker het bloed doorstromen.
Vanavond getraind bij nieuwe gym. De vorige was oke, maar te klein opgezet en de machines zijn plate-loaded. Vind dat in deze tijd eigenlijk niet meer kunnen.
Nieuwe gym, ook klein, maar alles TechnoGym en brick loaded. Dat is lang geleden zeg, holy moly.
Leg extensions, vanaf bovenste steentje steeds 6 reps, steentje omlaag, 6 reps, steentje omlaag, etc. tot ik de 6 reps niet meer haal. Waar de pin dan zit wordt mijn werkset van 25 reps. En die reps zijn dan een partij lastig..... Net aan 25 reps gehaald, dan bij de laatste rep de spanning er op houden voor circa. 10 seconden. Workout complete!
Door naar leg curls, zelfde verhaal. Helemaal gesloopt.
Ik zou nog leg press doen, maar nee, het zat er echt niet meer in.
Praatje gemaakt met personeel, ingeschreven, en hoppa.... door met UB (ja, vandaag was een full-body workout omdat ik de gym wilde leren kennen).
Begonnen met lat pulldown. Zelfde ritueeltje als met de poten, dus 6 reps opbouwen, werkset, etc.
Toen dumbell pullovers. Hier ben ik vreemdgenoeg echt beresterk in geworden. 25 reps met 30kg, EASY! Zal ook wel helpen dat hier ontiegelijk veel leggings rondlopen. Prachtige motivator.
Enfin, gelukkig stroomde het bloed daar waar ik het wilde hebben en kon ik na de dumbell pullovers m’n ogen niet geloven. De pomp in zowel rug als borst was INSANE! V-shape als nooit tevoren.
Dumbell rows gedaan, seated rows, cable gedoe (gestrekte armen stang omlaag brengen, kan niet om de naam komen), echt ALLES voelde geweldig aan. Pijn? Jazeker. En niet zo’n beetje ook. Dat zeg ik toch ook, het voelde geweldig aan.
Door naar schouders, borst en armen. Alles door elkaar gedaan. Soms weer even een been oefening, dan weer even borst of rug, etc. Alles gemikt richting 15 ~ 20 reps. Amper rusten en door. Volgorde helemaal kwijt, maar ik kan melden dat ALLES op is na 3 uur trainen.
Zometeen flinke hoeveelheid vreten naar binnen schuiven, want ik heb honger als een paard.
Zit op de bank te shaken. M’n telefoon voelt zwaarder dan normaal. Geen zin om dit bericht af te schrij
Music played: https://podcasts.apple.co...545730721?i=1000551467636
(Ep 6, 7 en 15)
Pannetje basmatirijst, met witte bonen, veel kaas en Uncle Ben’s zoetzure saus.
Halve kip met wat aardappeltjes, komkommersalade en paprika.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Still hungry. Maar we doen ‘t er maar mee.
Overigens zie ik jou ook letterlijk dat bord met rijst en bonen naar binnen schuiven (bord in de ene hand, lepel in de andere; mond open en hoppa), om vervolgens met de ene hand die kip beet te pakken door de saus te halen en er dan grote stukken vanaf te scheuren terwijl je tussendoor hele aardappels erbij instouwt. No offence

Ik vind het ook leuk om te lezen hoe Barry los gaat in de gym.mefjoew schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:07:
[...]
Leuk dat je geregeld deelt hoe jij je workouts doet. Toch weer anders dan de welbekende schema's. Mooi om eens een oefening van jou als toevoeging daaraan te doen, wanneer ik nog energie in de pijp heb na het reguliere riedeltje.
Overigens zie ik jou ook letterlijk dat bord met rijst en bonen naar binnen schuiven (bord in de ene hand, lepel in de andere; mond open en hoppa), om vervolgens met de ene hand die kip beet te pakken door de saus te halen en er dan grote stukken vanaf te scheuren terwijl je tussendoor hele aardappels erbij instouwt. No offence![]()
Zelf train ik heel anders, ik volg mijn schema strak. Haal ik de gewichten en reps dan gaat de volgende sessie er iets meer gewicht op of iets meer reps op het zelfde gewicht.
Soms pak ik een lichaamsdeel en die rep ik helemaal uit tot ik niet meer kan maar dat is geen dagelijkse kost.
Decathlon gebruikt vaak afwijkende maten met 28mm diameter ipv de gebruikelijke 30mm diameter, let hier wel even op.Smotske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
[...]
Ik heb belang gehad, maar toch niet gekocht, bij deze van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/...en-squatrack/_/R-p-171335
uiteindelijk een in mijn familie die 'm wel heeft gekocht, en toen ff gezien, maar leek echt prima spul voor thuis! Als techneut viel mij het niets tegen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Calfraises 3x 35-37 fullstack
Legcurls 4x 20
Goodmornings 3x15
Unlat Leg extension 4x max
Hammer V-Squat 4x max
@Barry|IA Ben blij dat ik een schuifdak in de auto heb, die eiwitscheten van mij zijn soms niet te harden
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik vang ze soms expres op in m’n hand om de kwaliteit te checkenHackus schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:28:
Just a lazy Wednesday Leg workout
Legcurls 4x 20
Goodmornings 3x15
Hammer V-Squat 4x max
@Barry|IA Ben blij dat ik een schuifdak in de auto heb, die eiwitscheten van mij zijn soms niet te harden
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Korte lowerboddy Training.
Lowerbody A
donderdag 7 apr. 2022, 20:09
Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 70 kg × 12
Set 2: 70 kg × 12
Set 3: 70 kg × 12
Set 4: 70 kg × 12
Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 25
Set 2: 17,5 kg × 25
Set 3: 17,5 kg × 25
Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Vorige week wel weer eens deadlift gedaan en een nieuw PR gehaald, 180kg
Squat is even geleden maar mijn 1 RM is iets van 140kg.
Maar mijn bench is naar verhouding volgens mij behoorlijk slecht, 1RM zit op 75kg.
Klopt mijn gevoel dat dit redelijk uit balans is? Iemand dat ook ervaren / tips waar op te letten? (behalve gewoon meer benchen / chest trainen).
Beeromaniac
Daarnaast is de bench een veel technischer oefening dan veel mensen beseffen. Je zou dus eens kunnen nagaan, eventueel door hier een filmpje te posten, of je techniek wel optimaal is. Ook simpelweg wat variëren in gripbreedte kan je wat dat betreft al een boel opleveren trouwens, evenals je voetplaatsing en het creëren van voldoende spanning in je lichaam.
Ten slotte heeft iedereen ook zijn eigen voorkeursoefeningen en zaken waarin je gewoonweg sterker bent door lichaamsverhoudingen. Lange armen zijn bijvoorbeeld een 'killer' voor echt zwaar benchen, terwijl die bij de deadlift juist weer goed van pas komen.
Beetje jammer want had het graag daar besteld..maar eens verder kijken of er andere aanbieders zijn die wel kunnen en willen leveren.
EDIT: 5 dingen op voorraad, 13 niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 08-04-2022 15:35 ]
Die scheetjes zijn echt nasty. Heb ik in het begin altijd last van. Daarna minder.Hackus schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:28:
Just a lazy Wednesday Leg workout
Legcurls 4x 20
Goodmornings 3x15
Hammer V-Squat 4x max
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Verder loont het soms om op marktplaats te gaan kijken, zo nu en dan komen daar ook wel racks en overige spullen voorbij.
@Thompson zit zelf qua verhouding ongeveer in hetzelfde hoekje. Je bench wordt alleen maar hoger als je dit wekelijks vaker doet
Kost voor mij althans veel tijd en discipline om progressie te boeken.
[ Voor 31% gewijzigd door HyperTrophy op 08-04-2022 15:59 ]
Yes, heb me ingeschreven voor alle mailings, maar ben dus bang dat alles mondjesmaat beschikbaar komt en ik dus tig bestellingen moet gaan plaatsen met rig keer verzendkosten.HyperTrophy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:57:
@Card Nox je kunt per artikel toch wel op een mailing lijst komen ( Houd mij op de hoogte- knop ) ?
Verder loont het soms om op marktplaats te gaan kijken, zo nu en dan komen daar ook wel racks en overige spullen voorbij.
Houd MP al een tijdje in de gaten, maar zijn veel full racks. Heb besloten om voor een wall mounted oplossing te gaan, evt een folding rack dit ivm gebrek aan ruimte / het optimaal benutten van de beschikbare ruimte.
Thanks, zal het eens gaan bekijken.Hackus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:54:
@Card Nox Misschien hier eens kijken ?
Maxxus Fitness
[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 08-04-2022 18:14 ]
Wacht al maanden op een halterbank. Op voorraad binnen minuut weer weg 😁Card Nox schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:17:
Wilde vandaag gaan bestellen maar lijkt erop dat ATX meer niet dan wel op voorraad heeft. Heb gevraagd of ik alles via een mail kon bestellen maar dat was 'niet mogelijk/gewenst'. Ongeveer zo'n 70% van wat ik wil bestellen hebben ze niet. Dus het wordt alles in de gaten houden en dan continue nieuw bestellen wat qua verzendkosten aardig in de papieren gaat lopen.
Beetje jammer want had het graag daar besteld..maar eens verder kijken of er andere aanbieders zijn die wel kunnen en willen leveren.
Ja daar was ik al bang voor, wat zonde dat ze zoveel 'nee-verkoop' hebben, dat moet ze bakken met geld kosten.VinnyAMS schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:06:
[...]Wacht al maanden op een halterbank. Op voorraad binnen minuut weer weg 😁
Afgelopen nacht nog een bestelling geplaatst.
Nu mis ik nog een paar essentials zoals j-hooks, spotters en een bench. Wilde voor bench voor de 520 gaan, maar out of stock, zie nu dat de ATX MULTI BENCH FID-102 op voorraad is dus even vragen of ze die erbij kunnen doen, dan moet die maar even voldoen.
Mbt J-Hooks en Spotters, zijn hier alternatieven voor? Heb online zitten zeken naar 70x70 varianten maar vind eigenlijk niets terug... Zonder deze 2 wordt benchen en squatten wel lastig.
[ Voor 63% gewijzigd door Card Nox op 09-04-2022 13:18 ]
Leeftijd x lichaamsgewicht
Alan is 30. Ik ben 50 en 90kg.
Ik ben wel van een uitdaging en ben m aangegaan. Ik dacht dat haal ik nooit.
Zojuist het tegendeel bewezen.
50x 90kg in een set in 5 min.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
dat is flink uit balans, hoe lang train je al? bench wordt voor mij echt zwaar (en ik stall) bij circa 85-90 kg, daarvoor gaat het snel vooruit.Thompson schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:32:
Ik doe slechts af en toe compound oefeningen, meestal gewoon een "standaard rondje machines".
Vorige week wel weer eens deadlift gedaan en een nieuw PR gehaald, 180kg(Bodyweight +/- 89kg)
Squat is even geleden maar mijn 1 RM is iets van 140kg.
Maar mijn bench is naar verhouding volgens mij behoorlijk slecht, 1RM zit op 75kg.
Klopt mijn gevoel dat dit redelijk uit balans is? Iemand dat ook ervaren / tips waar op te letten? (behalve gewoon meer benchen / chest trainen).
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
zaterdag 9 apr. 2022, 16:22
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 12
Set 4: 60 kg × 7
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8
Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 45 kg × 10
Set 2: 45 kg × 10
Set 3: 45 kg × 10
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 7
Set 3: 30 kg × 6
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10
Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
Set 3: 15 kg × 6
Push Up
Bedoel je dat je went aan de aroma’s?Agent47 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:32:
[...]
Die scheetjes zijn echt nasty. Heb ik in het begin altijd last van. Daarna minder.
Belachelijke service zeg. Stuur maar even een DM, dan zal ik ze op hun flikker geven en zorgen dat je je spullen krijgt (dit is m’n dagelijks werk, in een andere branche weliswaar).Card Nox schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:17:
Wilde vandaag gaan bestellen maar lijkt erop dat ATX meer niet dan wel op voorraad heeft. Heb gevraagd of ik alles via een mail kon bestellen maar dat was 'niet mogelijk/gewenst'. Ongeveer zo'n 70% van wat ik wil bestellen hebben ze niet. Dus het wordt alles in de gaten houden en dan continue nieuw bestellen wat qua verzendkosten aardig in de papieren gaat lopen.
Jep, gek is dat he. Die mentale angst heb ik ook bij deadliften. Als ik daar echt flink zwaar ga dan “denk” ik dat m’n rug doormidden breekt ofzo.mefjoew schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:30:
Zijn mensen hier die dit veel beter kunnen duiden, maar 75kg is inderdaad wat mager voor je verdere stats. Vraag is wel of je die 1RM met een spotter hebt gedaan. Merk zelf namelijk dat bij benchen een behoorlijke mentale horde optreedt, vanuit de angst om onder de stang terecht te komen. Bij deadlift of squat is falen wat dat betreft 'makkelijker' als je in je eentje bent.
Daarnaast is de bench een veel technischer oefening dan veel mensen beseffen. Je zou dus eens kunnen nagaan, eventueel door hier een filmpje te posten, of je techniek wel optimaal is. Ook simpelweg wat variëren in gripbreedte kan je wat dat betreft al een boel opleveren trouwens, evenals je voetplaatsing en het creëren van voldoende spanning in je lichaam.
Ten slotte heeft iedereen ook zijn eigen voorkeursoefeningen en zaken waarin je gewoonweg sterker bent door lichaamsverhoudingen. Lange armen zijn bijvoorbeeld een 'killer' voor echt zwaar benchen, terwijl die bij de deadlift juist weer goed van pas komen.
Benchen in een smith-machine zou ongeveer net zo zwaar moeten kunnen als los. Niet helemaal natuurlijk, want je hoeft niks te stabiliseren. Maar ik pak de smith machine toch heel wat zwaarder.
Misschien wat ammoniak snuiven voor het liften (grapje natuurlijk).
In hoeverre bepaald incline vs flat vs decline borst-oefeningen daadwerkelijk de contractie van onderkant vs bovenkant van de borst?
Als ik rechtop zit en ik strek m’n arm en span de borst aan, dan voel ik de meeste contractie bij armen omlaag (decline). Terwijl decline de minst populaire optie is i.t.t. Incline wat superieur lijkt.
Dus armen omlaag en je spant nog steeds je volle chest, armen omhoog en je isoleert veel meer een deel.
I served in a company of heroes.
Kernpunten waarom ik wil veranderen:
- Ik doe nu afwisselend een dag kracht, cardio (racefiets) en kom dan tot 5-6, soms 7 keer sporten in de week. Ik doe borst/rug split en heb denk ik meer behoefte aan rust. Leg days ken ik niet, daar heb ik een racefiets voor
. Probleem is als ik ga afwisselen met een rustdag er tussen, ik niet aan genoeg krachtvolume kom want dan komt elke workout maar 1x per week aan de beurt. Bijv: zondag lange fiets, maandag rust, dinsdag borst, woensdag fiets, donderdag rust, vrijdag rug, zaterdag en/of zondag fiets en/of rust.
- 5x5 trok sterk mijn aandacht omdat ik de principes/gedachten/leidraad denk ik fijn vind, maar elke workout squatten is onmogelijk te combineren met workouts op de fiets. Zonder squat is 5x5 wel erg leeg. Ook missen mijn schouders nog kracht en flexibiliteit, zijn vaak de bottleneck/zeurende spiergroep, en missen mijn onderarmen/handen grip (wrist curls gaan steeds beter). Dat wordt lastig benchen en overhead pressen met 5x5 verwacht ik.
/f/image/MAnEuEQjBo8zReJvXRe8FKQC.png?f=fotoalbum_large)
en na afloop rondje a 20 minuten abs+stretchen.
Kort hoe te lezen: groen is warmingup gewicht van 1 set, dan werkgewicht voor 3 sets, in roze rep range (low/mid/high voor 8-10/10-12/12-15), basis is leeg gewicht (stang of lichaam) en totaal is totaalgewicht omdat ik lui ben om te rekenen. Ik doe de spiergroepen op volgorde van boven naar beneden, 1 oefening per groep.
Ik deed cyclen door een spiergroep, dus bv aankomende borst dag barbell benchen, volgende borst dag incline dumbbell, volgende normale dumbbel, etc., maar dat heb ik nu ingericht als prioriteitlijstje (bijv. als barbell bench nog wel even bezet is, ga ik incline dumbells doen).
Ik weeg 82kg dus relatief aan het lichaamsgewicht kom ik qua kracht nog flink te kort, maar met 193cm en laag vetpercentage is het toch vooral atletisch en geen krachtmassa. Dat is juist waar ik aan wil werken zodat ik nog sterker en stabieler op de racefiets zit
Ik zoek eigenlijk een fullbody schema zonder echte legday, maar wel met deadlift, want deadlift en kuiten want kuiten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hFYwtW8vZycL33ealO0jHczA.png?f=user_large)
en dacht dit dan met 5 sets totaal (2 wu + 3 werk) te gaan doen.
Dit is een beetje geïnspireerd op 5x5, ik wil alles 8-10 rep range gaan doen: twee keer op rij 8 niet halen is volgende keer lichter, op laatste set 10 halen is volgende keer zwaarder. Qua kracht kunnen bench en overhead nog een stuk beter, maar het is eerst focussen op vorm (bench: schouders en polsen, overhead: schoders en overige stabiliteit)
Wat zijn op- of aanmerkingen van de kenners hier? Redeneer ik helemaal fout of lijkt dit een prima plan? Ik hoor het graag
Of zijn er toevallig nog meer wielrenners hier en zo ja, wat doen jullie?
Ik verdeel mijn tijd 50/50. Ik trap de klinkers niet uit de weg en ik douw de halters ook niet de sportschool uit en ambieer ook geen van beide. Juist de balans vind ik fijn.
Informaticus of vakkundig Googler?
Juist een goede legday zou je fietsen kunnen helpen lijkt mij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien kan je het zo oplossen: fiets, pull, fiets, push, fiets, fullbody (incl squats), rustdag. Doe je beide 3x.. heb je een rustdag en ga je toch squats/lunges doen want dat gaat je alleen maar helpen met het fietsen. De dag na het squatten rust je, of fiets je rustig.
[ Voor 80% gewijzigd door Vuvuzela op 10-04-2022 22:41 ]
Dus mijn schema is nu dit:
- Maandag: Krachttraining + hardlopen
- Dinsdag: Fietsen
- Woensdag: Krachttraining + hardlooptraining
- Donderdag: Hardlopen
- Vrijdag: Krachttraining
- Zaterdag: Hardlopen
- Zondag: Fietsen
[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 11-04-2022 12:33 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tsurany schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:24:
Sport sport sport
Professionele wielrenners squatten volgens mij zware gewichten.Gonadan schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:04:
Persoonlijk val ik meteen over het punt dat je vanwege fietsen geen legday nodig hebt.
Het is imo echter wel uitkijken voor blessures, mijn knieën geven problemen als ik zowel ren op de loopband als redelijk wat squat. Fietsen is wat minder belastend voor de knieën denk ik.
@TheTinusNL bicep en tricep bestaan bij mijn weten niet, biceps en triceps wel
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wacht sinds oktober op instelbare dumbbells, barbell en EZ-curlbar. Dacht laat ik eens checken wat de levertermijn is, de laatste info was namelijk ongeveer nu: producten van de site verdwenen ¯\_(ツ)_/¯VinnyAMS schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:06:
Wacht al maanden op een halterbank. Op voorraad binnen minuut weer weg 😁
* 2Dutch gaat eens mailen

Fijn, zulke enorme leveringsproblemen dat ze geen nieuwe orders meer aannemen. week van 13 juni verwacht nu, laatste keer dat ik wacht, anders maar meer uitgeven en zowel een instelbare dumbbell- als barbell-set aanschaffen tzt. Wachten maar weer
Van fietsen heb ik geen 2 dagen gevoelige spieren in m'n benen, wel zere reetGonadan schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:04:
Persoonlijk val ik meteen over het punt dat je vanwege fietsen geen legday nodig hebt.
[ Voor 53% gewijzigd door 2Dutch op 12-04-2022 08:36 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Je kunt het beste 1 cable fly oefening doen, high, low, reg is echt niet nodig apart.
Dat is meer iets voor definitie als je al dikke massa hebt. Nog nooit dit van iemand in een schema apart gezien, daarom mijn reactie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MAnEuEQjBo8zReJvXRe8FKQC.png?f=user_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 12-04-2022 09:21 ]
Lowerbody A
maandag 11 apr. 2022, 19:41
Squat (Barbell)
Set 1: 85 kg × 10
Set 2: 85 kg × 10
Set 3: 85 kg × 10
Set 4: 85 kg × 10
Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12
Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 25
Set 2: 15 kg × 25
Set 3: 15 kg × 25
Ik heb niet je hele Excel sheet gedecoreerd, maar denk dat jouw grootste winst (in volume) te behalen is als je niet denkt in “per week”, maar gewoon blijft doortellen na zondag.TheTinusNL schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:58:
Ik lees alles mee en reageer soms als het op voeding aankomt, maar nu ben ik benieuwd of jullie mij van advies kunnen voorzien over mijn schema.
Kernpunten waarom ik wil veranderen:Huidige schema, die ik graag wil veranderen:
- Ik doe nu afwisselend een dag kracht, cardio (racefiets) en kom dan tot 5-6, soms 7 keer sporten in de week. Ik doe borst/rug split en heb denk ik meer behoefte aan rust. Leg days ken ik niet, daar heb ik een racefiets voor
. Probleem is als ik ga afwisselen met een rustdag er tussen, ik niet aan genoeg krachtvolume kom want dan komt elke workout maar 1x per week aan de beurt. Bijv: zondag lange fiets, maandag rust, dinsdag borst, woensdag fiets, donderdag rust, vrijdag rug, zaterdag en/of zondag fiets en/of rust.
- 5x5 trok sterk mijn aandacht omdat ik de principes/gedachten/leidraad denk ik fijn vind, maar elke workout squatten is onmogelijk te combineren met workouts op de fiets. Zonder squat is 5x5 wel erg leeg. Ook missen mijn schouders nog kracht en flexibiliteit, zijn vaak de bottleneck/zeurende spiergroep, en missen mijn onderarmen/handen grip (wrist curls gaan steeds beter). Dat wordt lastig benchen en overhead pressen met 5x5 verwacht ik.
[Afbeelding]
en na afloop rondje a 20 minuten abs+stretchen.
Kort hoe te lezen: groen is warmingup gewicht van 1 set, dan werkgewicht voor 3 sets, in roze rep range (low/mid/high voor 8-10/10-12/12-15), basis is leeg gewicht (stang of lichaam) en totaal is totaalgewicht omdat ik lui ben om te rekenen. Ik doe de spiergroepen op volgorde van boven naar beneden, 1 oefening per groep.
Ik deed cyclen door een spiergroep, dus bv aankomende borst dag barbell benchen, volgende borst dag incline dumbbell, volgende normale dumbbel, etc., maar dat heb ik nu ingericht als prioriteitlijstje (bijv. als barbell bench nog wel even bezet is, ga ik incline dumbells doen).
Ik weeg 82kg dus relatief aan het lichaamsgewicht kom ik qua kracht nog flink te kort, maar met 193cm en laag vetpercentage is het toch vooral atletisch en geen krachtmassa. Dat is juist waar ik aan wil werken zodat ik nog sterker en stabieler op de racefiets zit
Ik zoek eigenlijk een fullbody schema zonder echte legday, maar wel met deadlift, want deadlift en kuiten want kuiten.Ik was tot zo iets gekomen:
[Afbeelding]
en dacht dit dan met 5 sets totaal (2 wu + 3 werk) te gaan doen.
Dit is een beetje geïnspireerd op 5x5, ik wil alles 8-10 rep range gaan doen: twee keer op rij 8 niet halen is volgende keer lichter, op laatste set 10 halen is volgende keer zwaarder. Qua kracht kunnen bench en overhead nog een stuk beter, maar het is eerst focussen op vorm (bench: schouders en polsen, overhead: schoders en overige stabiliteit)
Wat zijn op- of aanmerkingen van de kenners hier? Redeneer ik helemaal fout of lijkt dit een prima plan? Ik hoor het graag![]()
Ik verdeel mijn tijd 50/50. Ik trap de klinkers niet uit de weg en ik douw de halters ook niet de sportschool uit en ambieer ook geen van beide. Juist de balans vind ik fijn.
Dus niet ma t/m zondag, maar workout 1 t/m 8 en die workouts vallen dan elke week op een andere dag.
Borst stretch en borst contractie in 2 workouts doen lijkt ook niet ideaal. Ik krijg onmogelijk een goede connectie in de borst als ik niet eerst een fly variant doe. Ik zou ze combineren en dan 2 keer per 8 dagen doen.
Lezen Barry, lezen.
Pfoe ik denk nu 1,5 jaar maar dus wel met de nodige tussenposen vanwege sluiting sportschool.Salvatron schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:26:
[...]
dat is flink uit balans, hoe lang train je al? bench wordt voor mij echt zwaar (en ik stall) bij circa 85-90 kg, daarvoor gaat het snel vooruit.
Ik doe daarnaast ook wel badminton, mountainbiken en sinds een aantal maanden boulderen. Maar dat heeft weinig invloed op compound oefeningen denk ik zo.
Ik denk dat ik gewoon eens wat vaker en gerichter moet gaan oefenen op de bench. Squat/deadlift ligt me van nature wat meer + sterke benen van badminton/fietsen.
Beeromaniac
Ik zit/zat er z'n beetje hetzelfde erin een paar maanden geleden. Helaas heb ik geen vast ritme van deze dag dit en dat, die dag sus en zo. (ploegendienst). Ik keek ook meer naar workout, gevolgd door workout, en dan wat passen en meten wanneer ik langer de tijd had dat ik dan ging fietsen.TheTinusNL schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:58:
Ik paste 5x5 toe. Beviel mij erg goed, maar na een week of 6 slaat de vermoeidheid toch wat toe in mn onderrug en benen. Deadlift doe je met 5x5 maar weinig, maar wel vaak squat. Dat viel wel aardig te combineren met fietsen, meer dan ik dacht. Ik had meer moeite om op gang te komen op de fiets na een goeie squat sessie.
Kachtsessie benen in de sportschool is toch anders dan een krachttraining op de fiets (60rpm 120%FTP 3min ofso). Benen kregen door het squatten ook veel meer vorm/volume waardoor ik nu flink kan aanzetten.
tldr; 5x5 is voor een 6-8 weken prima te doen. Merk je echt wel vooruitgang.
@DetailingBySmotske
Man man man zeg. Wat een vertoning
Ik heb alleen de reactie van Beukers erop gezien. PW is vast de "hype" niet waard, maar dat kassa itempje is erg matig.Barry|IA schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:43:
Iemand de stemmingmakerij gezien op Kassa, over pre workouts?
Man man man zeg. Wat een vertoning
Hier zit zeker wel wat in. Maar 100x liever fitspiration dan die hele fat acceptance movement / big is beautiful onzinPdeBie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:43:
Niet gezien. Wel zojuist dit stuk op NOS/Nieuwsuur: https://nos.nl/l/2424902

Je doet 30 setjes per training, dat is geen laffe koek. Hoe lang duurt een workout? 90-120 minuten?Hackus schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:00:
Trainschema Hackus, mag gejat worden![]()
(pdf)
https://docdro.id/8JU0fob
Sjeeeezus, wat een zeikerds. Je hoort niemand over het feit dat de jongeren nu naar de gym gaan en in beweging zijn ipv dat ze staan te smoken achter het fietsenhok. Bah zeg.PdeBie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:43:
Niet gezien. Wel zojuist dit stuk op NOS/Nieuwsuur: https://nos.nl/l/2424902
Goeie reactie van Beukers idd. Ook goed dat ‘ie niet aanschuift bij die meuk, maar er later uitgebreid op ingaat. Op televisie kijken toch alleen maar huismutsen die hun ongefundeerde mening al klaar hebben staan, waar niemand doorheen breekt.Vuvuzela schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:45:
[...]
Ik heb alleen de reactie van Beukers erop gezien. PW is vast de "hype" niet waard, maar dat kassa itempje is erg matig.
[YouTube: Joel Beukers Reageert op Kassa: Pre-Workouts]
[...]
Hier zit zeker wel wat in. Maar 100x liever fitspiration dan die hele fat acceptance movement / big is beautiful onzin
Sowieso is de doelgroep van Kassa volgens mij meer van de categorie dat de maximale sportinspanning de afstandsbediening van de mover uit de auto halen om de caravan op de juiste plek te rijden. Dit soort items is meer lekker afgeven op onderwerpen die de doelgroepgeneratie maar raar vindt, soort SBS programma van de NPO.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voorlichting door een weinig betrokken instructeur dan wel via social media.
Enerzijds zijn dergelijke artikelen van Kassa of NOS goed voor de aandacht en discussie dat het oplevert.
Dat een persoon als Joel niet aanschuift is niet meer dan slimme tact. Je uitspraken kunnen niet uit context gehaald worden, of negatief worden geregisseerd. Zo houdt hijzelf ook in de hand welke uitspraken hij doet, en kan ze daarmee goed in context plaatsen. ( al kun je wel zeggen, dat hij zelf ook knipt in de inhoud van de uitzending van Kassa
Ik kan me overigens goed vinden in een mogelijke kritiek op Fitfluencers. ik volg er zelf ook een paar. En ik besef me wel degelijk dat deze personen hiervan leven. Dus ik zie ook weinig tot geen faal momenten, of anders (sociale) aspecten die nadelig werken naast het zo intensief bezig zijn met sporten en voeding.
Je ziet ook dat ze erg veel bezig zijn met voeding en zgn. 'wetenschappelijke artikelen' en hun interpretaties ervan. En vaak als je ze er naar vraagt, dan stellen ze dat zij zelf erg goed in staat zijn deze artikelen te kennen en hun ervaringen ermee verkondigen op social media.
Je moet er dus maar van uit kunnen gaan dat zij het bij het juiste eind hebben, en de boel goed geanalyseerd hebben.
Je moet gewoon wel kritisch blijven
https://www.foxsports.com...84ed10975bfe6d90169d20307
Er moet wel wat gebeuren natuurlijk om dit oude lichaam in shape te houdenjoepP schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:25:
[...]
Je doet 30 setjes per training, dat is geen laffe koek. Hoe lang duurt een workout? 90-120 minuten?
* Voor wie mijn schema wil gebruiken, kun je ook wat minder sets doen als je niet ervaren bent. en spelen met rust. als Opa heb ik wat meer rust nodig dan de jonge garde.
Het is allemaal troep, en nutteloos geld uitgeven.wokkelz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:50:
Ik volg bv Larry Wheels via Youtube, nu wordt hij sinds kort gespnsord door die gozer van more plates more dates. Dan begint hij met ik voelde me vandaag niet zo scherp, daarom heb ik nu product x genomen bla bla bla. Ook pre workouts worden gepromoot. Kan me voorstellen dat jonge gasten die nog groen zijn daarom ook dat soort spul kopen. Terwijl als je echt zo groot en sterk wilt worden als die gasten je heel anders spul moet nemen en dan nog kan het een utopie zijn.
Zolang we het over 'fitnessen' hebben maakt dat toch ook niet uit? Bij die term denk ik aan lekker naar de sportschool gaan om fysiek bezig te zijn, je goed te voelen en er wat beter uit te gaan zien qua fyieke bouw.HyperTrophy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:42:
het grote probleem met vrij fitnessen is dat je het jarenlang verkeerd kunt doen. mede door geen toezicht/begeleiding, anderzijds door verkeerde voorlichting.
Voorlichting door een weinig betrokken instructeur dan wel via social media.
Veelal is van de bank af komen en gaan bewegen al voldoende om aan die criteria te voldoen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het jarenlang verkeerd belasten van je lichaam is ook niet goed natuurlijk. Uiteindelijk ga je daar ook last van krijgen.Gonadan schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:57:
[...]
Zolang we het over 'fitnessen' hebben maakt dat toch ook niet uit? Bij die term denk ik aan lekker naar de sportschool gaan om fysiek bezig te zijn, je goed te voelen en er wat beter uit te gaan zien qua fyieke bouw.
Veelal is van de bank af komen en gaan bewegen al voldoende om aan die criteria te voldoen.
Heb je het nu over een kantoorbaan?WasBak schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:12:
[...]
Het jarenlang verkeerd belasten van je lichaam is ook niet goed natuurlijk. Uiteindelijk ga je daar ook last van krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Benen pak ik nu dagelijks aan, mede omdat ze achterlopen, maar ook omdat ik mezelf wil aanleren om benen trainen leuk te vinden.
En leuk was het zeker. Met name leg press en leg extensions vind ik heerlijk om de boel mee af te fikken. Leg curls (en eigenlijk alles voor de hamstrings) vind ik totaal niet leuk, maar wat moet dat moet. Heb dus letterlijk alles helemaal aan gort getraind. Het doel is natuurlijk dat ik morgen GEEN benen kan trainen en zolang ik dat doel niet haal, zal ik mij elke training bedenken “hoe kunnen we nóg een stapje verder dan gisteren?”
Ik merkte dat ik goed geladen was met glycogeen. De pomp is natuurlijk altijd een motivator om door te knallen. Ik kon het niet laten en heb dus supersets rug en borst gedaan. Incline en flat bench press, cable fly’s op een bench, dips, etc.
Allemaal direct afwisselen met T-bar rows, dumbell pullovers (heeeeeerlijk!), lat pulldown en wide grip cable pullover (ook heeeerlijk).
Met opzet even een tijdje niet in de spiegel gekeken om na een aantal sets positief verrast te zijn. En ja hoor, de magic is real... borst en rug samen trainen geeft zo’n lekkere pomp in het gehele bovenlichaam. De aderen knalde er doorheen. Ik zag er echt enorm ‘agressive’ uit. De hoge lat inserts (de mijne zitten hoog) knelde in m’n tanktop en de borst drukte prominent naar voren.
Ik ging als een gek. Uiteraard amper rusten (slecht, ik weet het) en steeds maar door en door.
Uiteindelijk was ik helemaal op. Ik keek op de klok, jawel half 9. Maar wat ga ik thuis dan nog doen? Precies, bankhangen. Dacht het niet, dus we gaan, u raadt het al, DOOR!!
“Hoe kan ik deze training zwaarder maken dan alle voorgaande trainingen”, dat is de vraag die ik mijzelf stelde tijdens de 5 minuten rust die ik mezelf gegund had.
“Ah! Peck deck’s, nog een ronde benen, en nog meer pullovers natuurlijk!”
Dus het hele rondje weer opnieuw gedaan. Grappig is dat. Soms denk je op te zijn, maar dan ben je dat nog LANG niet. In een extra bonus uur mezelf gewoon opnieuw helemaal naar re ratten getraind.
TIP: Als je de dumbell pullovers doet (die ik nog nooit iemand heb zien doen trouwens), focus je voor de grap eens bij naar achteren gaan op je lats, hou ‘m daar even in contractie, en ga dan omhoog en focus je boven de borst echt op het samenknijpen van de borst. HEERLIJK om rug en borst te combineren met deze oefening.
Zelfde geldt eigenlijk voor de wide grip cable pullover. Werkt voor mij het beste als ik er een soort dansje van maak en mij niet heel strikt gelockt houdt in m’n positie. Als je een beetje mee ‘duikt’ dan voel je je HELE rug werken. Dit is echt een oefening die ik veel eerder had moeten doen. Wat een dijk van een oefening!
Terug op de fiets naar huis. Helemaal tot rust. Mentaal en lichamelijk helemaal zen. Kleding natuurlijk veel te strak door de ‘magic pomp’. Jep, rug en borst ten samen is magisch. Liep door de Albert Heijn alsof ik iedereen door de stellages zou flikkeren als een of andere super saiyan. Heerlijk is dat. Nog heerlijker is om het ook écht daadwerkelijk te doen, maar Glennis Grace had het helaas te druk met andere zaken en is vaste klant bij de Jumbo.
Uiteraard weer honger als een paard.
Griekse yogurt heeft tegenwoordig meer eiwit dan kwark, dus die bak ging naar binnen met een paar blauwe bessen, aardbeiden en een berg geroosterde mais met honing.
Kippetje natuurlijk voor de honger
:strip_exif()/f/image/rAEm8jD143hVtvsG5ax2DPsN.jpg?f=fotoalbum_large)
Music on training:
https://podcasts.apple.co...614336824?i=1000390771896
Ongeveer vanaf 4:20:00, dan beginnen de raw tracks. Agressieeeeee!
[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 14-04-2022 00:44 ]
7x7x150kg deadlifts
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
heb ik ook ingevoerd 4 dagen in de week is meer dan genoegHackus schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:54:
[...]
als Opa heb ik wat meer rust nodig dan de jonge garde.
30 setjes is toch vrij normaal ? 7-8 oefeningen van elk 3-5 setjes en je bent er al.joepP schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:25:
[...]
Je doet 30 setjes per training, dat is geen laffe koek. Hoe lang duurt een workout? 90-120 minuten?
Voor mij vanochtend upper body ( ik doe 4 dagen upper-lower-upper-lower )
Db bench press 5x 5-8
Incl db fly 4x 8-12
Lat pulldown. 4x 8-12
Bb bentover row 4x 5-8
Seat. Shoulder db press 4x 5-8
Cable lateral. 3x 12-15
Chin up bw. 4x max
Tri dip bw. 4x max
Dat ram ik er makkelijk in 45-60 min doorheen hoor.
Het doel was toch om benen te trainen?Barry|IA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:08:
Training van vanavond, start 19:00 uur tot 21:30. Here we go...
Benen pak ik nu dagelijks aan, mede omdat ze achterlopen, maar ook omdat ik mezelf wil aanleren om benen trainen leuk te vinden.
En leuk was het zeker. Met name leg press en leg extensions vind ik heerlijk om de boel mee af te fikken. Leg curls (en eigenlijk alles voor de hamstrings) vind ik totaal niet leuk, maar wat moet dat moet. Heb dus letterlijk alles helemaal aan gort getraind. Het doel is natuurlijk dat ik morgen GEEN benen kan trainen en zolang ik dat doel niet haal, zal ik mij elke training bedenken “hoe kunnen we nóg een stapje verder dan gisteren?”
Ik merkte dat ik goed geladen was met glycogeen. De pomp is natuurlijk altijd een motivator om door te knallen. Ik kon het niet laten en heb dus supersets rug en borst gedaan. Incline en flat bench press, cable fly’s op een bench, dips, etc.
Allemaal direct afwisselen met T-bar rows, dumbell pullovers (heeeeeerlijk!), lat pulldown en wide grip cable pullover (ook heeeerlijk).
Met opzet even een tijdje niet in de spiegel gekeken om na een aantal sets positief verrast te zijn. En ja hoor, de magic is real... borst en rug samen trainen geeft zo’n lekkere pomp in het gehele bovenlichaam. De aderen knalde er doorheen. Ik zag er echt enorm ‘agressive’ uit. De hoge lat inserts (de mijne zitten hoog) knelde in m’n tanktop en de borst drukte prominent naar voren.
Ik ging als een gek. Uiteraard amper rusten (slecht, ik weet het) en steeds maar door en door.
Uiteindelijk was ik helemaal op. Ik keek op de klok, jawel half 9. Maar wat ga ik thuis dan nog doen? Precies, bankhangen. Dacht het niet, dus we gaan, u raadt het al, DOOR!!
“Hoe kan ik deze training zwaarder maken dan alle voorgaande trainingen”, dat is de vraag die ik mijzelf stelde tijdens de 5 minuten rust die ik mezelf gegund had.
“Ah! Peck deck’s, nog een ronde benen, en nog meer pullovers natuurlijk!”
Dus het hele rondje weer opnieuw gedaan. Grappig is dat. Soms denk je op te zijn, maar dan ben je dat nog LANG niet. In een extra bonus uur mezelf gewoon opnieuw helemaal naar re ratten getraind.
TIP: Als je de dumbell pullovers doet (die ik nog nooit iemand heb zien doen trouwens), focus je voor de grap eens bij naar achteren gaan op je lats, hou ‘m daar even in contractie, en ga dan omhoog en focus je boven de borst echt op het samenknijpen van de borst. HEERLIJK om rug en borst te combineren met deze oefening.
Zelfde geldt eigenlijk voor de wide grip cable pullover. Werkt voor mij het beste als ik er een soort dansje van maak en mij niet heel strikt gelockt houdt in m’n positie. Als je een beetje mee ‘duikt’ dan voel je je HELE rug werken. Dit is echt een oefening die ik veel eerder had moeten doen. Wat een dijk van een oefening!
Terug op de fiets naar huis. Helemaal tot rust. Mentaal en lichamelijk helemaal zen. Kleding natuurlijk veel te strak door de ‘magic pomp’. Jep, rug en borst ten samen is magisch. Liep door de Albert Heijn alsof ik iedereen door de stellages zou flikkeren als een of andere super saiyan. Heerlijk is dat. Nog heerlijker is om het ook écht daadwerkelijk te doen, maar Glennis Grace had het helaas te druk met andere zaken en is vaste klant bij de Jumbo.
Uiteraard weer honger als een paard.
Griekse yogurt heeft tegenwoordig meer eiwit dan kwark, dus die bak ging naar binnen met een paar blauwe bessen, aardbeiden en een berg geroosterde mais met honing.
Kippetje natuurlijk voor de honger![]()
[Afbeelding]
Music on training:
https://podcasts.apple.co...614336824?i=1000390771896
Ongeveer vanaf 4:20:00, dan beginnen de raw tracks. Agressieeeeee!
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Als je dat in die tijd doet, dan rust je veel te kort, doe je geen warming up, en sta je de hele training als een paard te hijgen. Of je traint niet hard genoeg. Als ik met 1 minuut rust setjes doe met constant gewicht dan haal ik nog geen 3 reps tegen mijn laatste set... Minder dan twee minuten rusten voor alles behalve isolatie-oefeningen is suboptimaal, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.Skybullet schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:34:
[...]
30 setjes is toch vrij normaal ? 7-8 oefeningen van elk 3-5 setjes en je bent er al.
Voor mij vanochtend upper body ( ik doe 4 dagen upper-lower-upper-lower )
Db bench press 5x 5-8
Incl db fly 4x 8-12
Lat pulldown. 4x 8-12
Bb bentover row 4x 5-8
Seat. Shoulder db press 4x 5-8
Cable lateral. 3x 12-15
Chin up bw. 4x max
Tri dip bw. 4x max
Dat ram ik er makkelijk in 45-60 min doorheen hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door joepP op 14-04-2022 14:20 ]
PR op de BP 😁
Upper A
donderdag 14 apr. 2022, 14:18
Bench Press (Barbell)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 8
Set 3: 72,5 kg × 8
Set 4: 72,5 kg × 8
Set 1: 42,5 kg × 12
Set 2: 42,5 kg × 12
Set 3: 42,5 kg × 12
Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 2: 25 kg × 12
Set 3: 25 kg × 12
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 8
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 15 kg × 15
Set 2: 15 kg × 15
Set 3: 15 kg × 15
Bicep Curl (Barbell)
Set 2: 30 kg × 12
Set 3: 30 kg × 12
Push Up
Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30
Die traint ie nooit? Lees je m’n verhaal?Hackus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:56:
[...]
Die traint ie nooit![]()
@Barry|IA Sta je zondag op het podium op Open NK Bodybuilden te Schiedam ?
Wat is die haat liefde toch tussen ons?
Neem het niet zo serieus Barry, ik ouwehoer maar met jeBarry|IA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:11:
[...]
Die traint ie nooit? Lees je m’n verhaal?
Wat is die haat liefde toch tussen ons?
Zal binnenkort eens nadenken over een simpel schema en jullie feedback daarop vragen.
Hackus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:41:
[...]
Neem het niet zo serieus Barry, ik ouwehoer maar met je
Ik ren/fiets 9 van de 10 keer naar de sportschool (en dus ook terug, ja ook rennen )joepP schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:19:
[...]
Als je dat in die tijd doet, dan rust je veel te kort, doe je geen warming up, en sta je de hele training als een paard te hijgen. Of je traint niet hard genoeg. Als ik met 1 minuut rust setjes doe met constant gewicht dan haal ik nog geen 3 reps tegen mijn laatste set... Minder dan twee minuten rusten voor alles behalve isolatie-oefeningen is suboptimaal, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Ik rust precies genoeg voor mijn doel
Ik hou mijn hartslag bewust hoog ook tussen oefeningen door. Ik superset vaak en/of doe extra bodyweight oefeningen tussen werksets
Ik train naar mijn idee harder dan bijna alle anderen die ik om mij heen zie zonder ook maar 1 druppel zweet
Ik kan vaak mijn shirt redelijk uitknijpen op het eind ja ( zeker nu het warmer weer wordt )en ik hijg zeker
Ook met compound oefeningen zit er minder dan 2 min rust tussen en of een superset.
Wie weet is mijn doel wel heel anders dan iemand die een theekrans van 2 uur houdt met tussendoor toevallig ook nog 4 heeele zware deadlift sets. ( En daarna hijgt als hij een simpele trap op moet
Kortom. Ik gaf puur aan dat 30 sets helemaal niet veel is en makkelijk in een uur past.
En dat iedereen traint op een andere manier en er geen goede of foute is
Gonadan schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:04:
Vuvuzela schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:23:
Kan je niet gewoon elke dag op de racefiets richting gym
Misschien kan je het zo oplossen: fiets, pull, fiets, push, fiets, fullbody (incl squats), rustdag. Doe je beide 3x.. heb je een rustdag en ga je toch squats/lunges doen want dat gaat je alleen maar helpen met het fietsen. De dag na het squatten rust je, of fiets je rustig.
Helemaal eens, squatten is een fantastische oefening voor wielrenners.HyperTrophy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:49:
@TheTinusNL kijk maar eens naar die bovenbenen van baan wielrenners!dat is echt niet van het fietsen zelf
Maar ik twijfelde over squats. Ik denk niet dat ik en mijn lichaam blij gaan worden van blokjes vo2max of all-out sprinten met nog het squatten van de dag daarvoor in de benen. De laatste keer dat ik regelmatig squatte was een jaar geleden ofzo, maar toen waren ook rustige duurtraininkjes (of zelfs herstelritjes) zwaar en had ik het idee dat ik meer kapot maakte dan dat ik trainde.
Voor komende herfst/winter, of bij slecht weer in het algemeen, overweeg ik het wel want dan is het vooral fietsen om te onderhouden. Dan is dat fiets, pull, fiets, push, fiets, fullbody (incl squats), rustdag ding wel interessant.
Ik zal er bicepS en tricepS van maken.Salvatron schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:50:
[...]
Professionele wielrenners squatten volgens mij zware gewichten.
Het is imo echter wel uitkijken voor blessures, mijn knieën geven problemen als ik zowel ren op de loopband als redelijk wat squat. Fietsen is wat minder belastend voor de knieën denk ik.
@TheTinusNL bicep en tricep bestaan bij mijn weten niet, biceps en triceps wel

Ah, ik denk dat je het verkeerd interpreteert en/of dat ik het niet helemaal goed verwoord heb. Ik deed niet alles van 1 groep op 1 dag, dan zou ik een uur of 4 bezig zijn per workout, niet optimaalHackus schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:58:
@TheTinusNL WTF is dat Borst Minor![]()
Je kunt het beste 1 cable fly oefening doen, high, low, reg is echt niet nodig apart.
Dat is meer iets voor definitie als je al dikke massa hebt. Nog nooit dit van iemand in een schema apart gezien, daarom mijn reactie.
[Afbeelding]
Ik deed één oefening per spiergroep en cyclede daar dan doorheen. Workout 1 normal, paar dagen later workout 2 high, paar dagen later workout 3 low, paar dagen later workout 4 pectoral fly machine, en dan weer terug naar normal voor een nieuwe cycle.
Ik probeer inderdaad ook niet in per week te denken, maar meestal komt het er wel op neer omdat zondag de enige dag is voor een lange duurrit: doordeweeks studie, zaterdagochtend werken.Barry|IA schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 00:29:
[...]
Ik heb niet je hele Excel sheet gedecoreerd, maar denk dat jouw grootste winst (in volume) te behalen is als je niet denkt in “per week”, maar gewoon blijft doortellen na zondag.
Dus niet ma t/m zondag, maar workout 1 t/m 8 en die workouts vallen dan elke week op een andere dag.
Borst stretch en borst contractie in 2 workouts doen lijkt ook niet ideaal. Ik krijg onmogelijk een goede connectie in de borst als ik niet eerst een fly variant doe. Ik zou ze combineren en dan 2 keer per 8 dagen doen.
Lezen Barry, lezen.
Ik zoek dus eigenlijk een cycle van 3 dagen: kracht, cardio, rust. Kan er eventueel altijd nog een extra rustdag in stoppen. Zoiets heb ik nu ongeveer ook, maar dan kom ik inderdaad dus niet aan genoeg volume met een splitschema.
Yeah een wielrenner gespotSmotske schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:42:
[...]
Ik zit/zat er z'n beetje hetzelfde erin een paar maanden geleden. Helaas heb ik geen vast ritme van deze dag dit en dat, die dag sus en zo. (ploegendienst). Ik keek ook meer naar workout, gevolgd door workout, en dan wat passen en meten wanneer ik langer de tijd had dat ik dan ging fietsen.
Ik paste 5x5 toe. Beviel mij erg goed, maar na een week of 6 slaat de vermoeidheid toch wat toe in mn onderrug en benen. Deadlift doe je met 5x5 maar weinig, maar wel vaak squat. Dat viel wel aardig te combineren met fietsen, meer dan ik dacht. Ik had meer moeite om op gang te komen op de fiets na een goeie squat sessie.![]()
Kachtsessie benen in de sportschool is toch anders dan een krachttraining op de fiets (60rpm 120%FTP 3min ofso). Benen kregen door het squatten ook veel meer vorm/volume waardoor ik nu flink kan aanzetten.
tldr; 5x5 is voor een 6-8 weken prima te doen. Merk je echt wel vooruitgang.
Dat ritme zoek ik gelukkig ook niet, als student ben ik nog relatief vrij met het indelen, want veel zelfstudie. Sowieso is ritme met fietsen wel een heikel puntje, kou en wind vind ik geen probleem, maar in de regen is de lol er snel vanaf. Vind hardlopen in de regen stiekem heerlijk, maar dat moet ik echt (weer gaan) opbouwen en kan ik niet zomaar als alternatief doen.
Als ik aan benen trainen denk op de fiets, denk ik niet aan lage cadans om echt kracht te trainen, maar gewoon lekker omwentelen op hoog vermogen zoals met de bekende 106-120% FTP blokjes of sprinten.
Goed om te horen dat 5x5 goed beviel. Voor nu is het echt nog de motor versterken (lees: FTP verhogen). Lange ritten a >5u zijn geen probleem en mijn sprint is als niet-wedstrijdrijder ook meer dan genoeg met >95% intervals.icu en Cat 2 volgens Coggan, vergeleken met 24% en Cat 5/Noob voor FTP.
Zo'n 6-8 weken blok 5x5 lijkt mij uitstekend voor de zomervakantie.
Informaticus of vakkundig Googler?
Training 1:Tsurany schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:24:
Ik ben zelf over naar een full body schema 3x per week waarbij ik dan elke dag een iets andere focus heb. Zo kan ik ook drie keer per week hardlopen en dan nog een paar keer op de fiets er uit. Vaker voor mij is lastig omdat ik dan echt op hardlopen of fietsen in moet leveren.
Dus mijn schema is nu dit:Doel is om het hardlopen echt goed op te bouwen en dan hopelijk elke dag een paar kilometer te kunnen lopen in de ochtend voor het werk.
- Maandag: Krachttraining + hardlopen
- Dinsdag: Fietsen
- Woensdag: Krachttraining + hardlooptraining
- Donderdag: Hardlopen
- Vrijdag: Krachttraining
- Zaterdag: Hardlopen
- Zondag: Fietsen
Bench press: 5 x 5
Barbell row: 3 x 8
Squat: 3 x 8
Overhead press: 3 x 6
Training 2:
Barbell row: 5 x 5
Bench press: 3 x 8
Split squats: 3 x 8
Side raises: 3 x 12
Training 3:
Squat: 5 x 5
Romanian deadlift: 3 x 8
front squat: 3 x 8
optrekken 3x zvm
Zoiets om mee te starten ?
Gebruik nu mijn hardloopschoenen.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik gebruik zelf Metcons, prima schoen!racoon schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:12:
Ik ben opzoek naar schoenen die ik tijdens het fitnessen kan gebruiken, iemand die mij kan adviseren?
Wat is het voordeel met gewone hardloopschoenen?
Wanneer je zwaarder lift zul je dit mogelijk wel voelen in je hak.
De metcons hebben een stevige hak zool, maar hebben voorin wat meer flex dan een echte lift schoen.
Hiermee is het een allround fitness schoen.
Ps. Iedereen vandaag ff 40 push-ups, want ik ben vandaag veertig geworden, dus bij deze een kleine workout-traktatie
[ Voor 26% gewijzigd door HyperTrophy op 16-04-2022 19:08 ]
Vriend van me (gay AF) complimenteerde me voor m'n achterwerk en wilde ook voelen

Schoonzus keek vandeweek me echt aan van "wtf, wat ben jij afgevallen". "nee hoor, weeg nog evenveel als een jaar geleden". Maffe blik terug natuurlijk, ja sorry ff facts staten he
Gister lekker brutaal hier en daar wat kg erbij gestopt, dat was vanmorgen ff opstaan alsof ik 80 was, worth it
@HyperTrophy congrats ouwe

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 16-04-2022 20:18 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Bedankt voor je reactieHyperTrophy schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:06:
Hardloop schoenen zijn doorgaans te zacht voor zwaar liften, hiermee mis je op een gegeven moment stabiliteit.
Wanneer je zwaarder lift zul je dit mogelijk wel voelen in je hak.
De metcons hebben een stevige hak zool, maar hebben voorin wat meer flex dan een echte lift schoen.
Hiermee is het een allround fitness schoen.
Ps. Iedereen vandaag ff 40 push-ups, want ik ben vandaag veertig geworden, dus bij deze een kleine workout-traktatie
Volgens mij heeft Intersport Metcons. Versie maakt daarvan niet zoveel uit, ik heb de 5 en 7.racoon schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:01:
Iemand een idee waar ik de Nike metcon 7 kan passen voor de juiste maat?
Mocht je bijvoorbeeld de Air Max 1 weleens dragen, kan je daarvan gewoon dezelfde maat nemen.
[ Voor 14% gewijzigd door WasBak op 17-04-2022 10:18 ]
Ik zou niet zomaar Metcons kopen omdat anderen hier ook mee trainen. De ideale schoen is vooral afhankelijk van je workout. Ik wissel zelf tussen meerdere typen schoen (lifters, allrounds, runners etc) afhankelijk van wat ik die dag doe.racoon schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:01:
Iemand een idee waar ik de Nike metcon 7 kan passen voor de juiste maat?
Als je op dit moment alleen maar met machines traint of veel hardloopt ga je bijvoorbeeld weinig opschieten met Metcons, maar voor crosstraining met barbells is het weer ideaal.
Dus een wedervraag op je eerdere vraag; hoe zien jouw workouts er gemiddeld uit?
Eerst fietsen, daarna benen rug armen/schouders en buik en dan uitlopenBulder schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:46:
[...]
Ik zou niet zomaar Metcons kopen omdat anderen hier ook mee trainen. De ideale schoen is vooral afhankelijk van je workout. Ik wissel zelf tussen meerdere typen schoen (lifters, allrounds, runners etc) afhankelijk van wat ik die dag doe.
Als je op dit moment alleen maar met machines traint of veel hardloopt ga je bijvoorbeeld weinig opschieten met Metcons, maar voor crosstraining met barbells is het weer ideaal.
Dus een wedervraag op je eerdere vraag; hoe zien jouw workouts er gemiddeld uit?
Ik doe alles op mijn all-stars. Platte zool, zonder noemenswaardige demping. Ooit eens gelezen dat lifters ze graag gebruiken. Tenzij je competities gaat doen, voldoen ze. Maar ik zie dat je 'fitnessen' hebt staan. Als daar ook rennen, springen en shit bij zit, zal bovenstaande niet voldoen. Ik doe echt alleen aan compound gewichten leuren.racoon schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:12:
Ik ben opzoek naar schoenen die ik tijdens het fitnessen kan gebruiken, iemand die mij kan adviseren?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Zolang je weinig kracht hoeft over te brengen naar de grond heb je ook geen rigide schoenen als Metcons nodig. Je kunt daar ook amper op hardlopen als je een heelstriker bent.racoon schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:58:
[...]
Eerst fietsen, daarna benen rug armen/schouders en buik en dan uitlopen
Voor die paar keer dat je een staande oefening doet is het wel fijn dat je wat meer stevigheid hebt dan een hardloopschoen, dus dan zou ik even kijken naar de Reebok Nano X1. Wel redelijk stabiel, maar kun je ook nog mee hardlopen. Voetbreedte speelt ook nog wel een rol trouwens; Reeboks zijn vaak net wat beter voor een brede voet, Nikes zijn vaak een tikje smaller. Let daar dus wel op bij het passen.
Heel erg nauw loopt het dus niet bij wat jij zoekt, de meeste HIIT schoenen zijn in principe prima geschikt. Kijk gewoon wat je mooi vindt en fijn vindt zitten. Pas als je bv met powerliften zou beginnen zou ik even kijken naar iets met zo min mogelijk ondersteuning. Maar zoals hierboven wordt aangegeven, kun je dat ook prima op Allstars doen.
Zondag 27 maart upperbody tr#3
zondag 17 apr. 2022, 15:18
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 60 kg × 7
Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 5
Set 3: 65 kg × 5
Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 45 kg × 10
Set 2: 45 kg × 10
Set 3: 45 kg × 10
Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
Set 3: 30 kg × 6
Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10
Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12
Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 15 kg × 8
Set 2: 15 kg × 8
with Strong
Zijn deze iets Reebok Nano X1 VecnavBulder schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:57:
[...]
Zolang je weinig kracht hoeft over te brengen naar de grond heb je ook geen rigide schoenen als Metcons nodig. Je kunt daar ook amper op hardlopen als je een heelstriker bent.
Voor die paar keer dat je een staande oefening doet is het wel fijn dat je wat meer stevigheid hebt dan een hardloopschoen, dus dan zou ik even kijken naar de Reebok Nano X1. Wel redelijk stabiel, maar kun je ook nog mee hardlopen. Voetbreedte speelt ook nog wel een rol trouwens; Reeboks zijn vaak net wat beter voor een brede voet, Nikes zijn vaak een tikje smaller. Let daar dus wel op bij het passen.
Heel erg nauw loopt het dus niet bij wat jij zoekt, de meeste HIIT schoenen zijn in principe prima geschikt. Kijk gewoon wat je mooi vindt en fijn vindt zitten. Pas als je bv met powerliften zou beginnen zou ik even kijken naar iets met zo min mogelijk ondersteuning. Maar zoals hierboven wordt aangegeven, kun je dat ook prima op Allstars doen.
:strip_exif()/f/image/eTqSy4QRukFEk0o600q2QyiU.jpg?f=fotoalbum_large)
In principe maakt de kleur niks uit, op een paar edities na (Nano X1 Froning bijvoorbeeld) zijn alle X1's hetzelfde.
Maar pin je ook niet teveel vast op dit model puur omdat ik hem noem. Kijk gewoon even wat je goed vindt zitten, voor wat machinewerk in de sportschool gaan je schoenen echt niet het verschil maken.
Overigens ben ik met mooier weer geneigd buiten te trainen, blote voeten als het kan!
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 17-04-2022 16:08 ]
Dus enkel schoenen met iets van een laagje rubber als zool ter bescherming. 0 demping of schuim of andere gel of vulling en 0% verhoging van de hak.
Naast hardlopen heeft het ook zeker de stabiliteit en vorm van lifts verbeterd
Maargoed prima paasweekend gehad. Stand na 3 dagen:
- 3 dagen gesport
- 0 paaseitjes
- 0 alcohol
Winning!
Vandaag stond op de planning mijn workout genaamd " Rust is voor mensen zonder conditie "
:strip_exif()/f/image/yZn5N8ZiWCUgGVgxpUAvn30R.jpg?f=fotoalbum_large)
Rustig heen en terug gedribbeld. En daarnaast in 50 min dit er doorheen geramd!
- Incl bb bench 5x 5-8
- cable cross chest 4 x 8-12
- wide grip pull up. 4x max
- db row. 4x 6-10
- OHP bb. 4x 5-8
- cable lateral. 3x 10-15
- tricep pushdown. 4x 8-12
- bb bicep curl. 4x 8-12
Lekker doorgetraind. Hartslag 130 gem kunnen houden. Telkens net genoeg rust genomen om even op adem te komen. Bijna alle kunnen verhogen t.o.v. vorige keer alleen schouders niet.
Zalig Pasen allemaal
10 sets van 20 gedaan. 5 sets van 10. 3 sets van 5.
Morgen weten we ‘t
Ligt aan de uitvoering, schouderblessures kan makkelijkBarry|IA schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:54:
Vanmiddag beetje discussie gehad over welke spieren upright row’s trainen als je ze goed uitvoert.
Morgen weten we ‘t
Ik dacht dat die oefening niet meer gedaan werd, kans op impingement in de schouders is behoorlijk. En geloof me, als je daar last van krijgt sta je niet te lachen... Mijn schouders zijn nu okee, maar heb er best wat ellende mee gehad, en deze oefening is voor mij een absolute no-go.Barry|IA schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:54:
Vanmiddag beetje discussie gehad over welke spieren upright row’s trainen als je ze goed uitvoert.
Morgen weten we ‘t
Hoop dat je heel blijft!
Kreeg op den duur een nogal vreemd gevoel als ik ze deed, voelde onnatuurlijk, zo omschrijf ik het het beste. Nu ben ik toch al enigszins fucked up, dus ik zie dat soort waarschuwingssignalen als een NOPE.joepP schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:32:
[...]
Ik dacht dat die oefening niet meer gedaan werd, kans op impingement in de schouders is behoorlijk. En geloof me, als je daar last van krijgt sta je niet te lachen... Mijn schouders zijn nu okee, maar heb er best wat ellende mee gehad, en deze oefening is voor mij een absolute no-go.
Hoop dat je heel blijft!
Verwijderd
Mijn vriendin wilt graag een koptelefoon ipv oordopjes, maar ik zie dat de meeste niet sweat/water-proof zijn.
Niet zeker hoe erg dat is.. Ze overweegt namelijk een Sony WH-1000XM3.
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.