kun je niet vragen om mee te rouleren, zo'n lange sets zullen ze wel niet doen 
En gewoon klagen bij de eigenaar ( zal wel basic fit zijn? )
En gewoon klagen bij de eigenaar ( zal wel basic fit zijn? )
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Top trainingHackus schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:59:
Released The Beast Leg Work-Out![]()
Lekker pompen met leg-curls en leg-ext (high-reps +35)
Hackus Squat Helemaal naar de klote. Zoveel reps en sets niet bijgehouden
Opbouwen naar 160kg en next set 5kg er af tot 100KG, me kop knalde bijna uit elkaar en benen staan in de Fik. Heb 5 minuten nodig gehad om uit te puffen. Wel handig met spotter erbij, ff rust en weer gaan
[ Voor 3% gewijzigd door VinnyAMS op 15-03-2022 20:23 ]
Ondertussen;wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:19:
Niet dat iemand het boeit maar mijn lifts van de deze week zijn nu:
Benchpress 100kg x1 (makkelijke rep)
Squat 110kg x3
Overhead press (barbell) 40kg 3x 12 reps
Deadlift 130kg x5
Ik ben redelijk uit de corona dip, ga nu proberen mijn vet percentage iets naar beneden te brengen.
Wel denk ik dat je uit deze cijfers kan opmaken dan mijn onderlichaam achterloopt tov bovenlichaam als je naar de cijfers kijkt?
Doet de dumbell row ook pijn?Grudgie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:40:
Vandaag wel wezen trainen. Wel mijn rechterschouder/arm zoveel mogelijk niet gebruikt om meer rust te geven deze week.
I served in a company of heroes.
Vorige keer voelde ik wel mijn schouder. Geen pijn ofzo maar wel dat ik hem voelde. Dus nu heb ik de oefening uit voorzorg niet gedaan.
Thanks, gisteravond en vanmorgen nog rekken en trekken. beste 'spierpijn' nu.Lekker
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Goed bezig! Form oogt goed bij de DL. Enige dat ik zie is dat je bij het neerleggen misschien iets te vroeg je knieën buigt, waardoor de stang op de terugweg een 'bochtje' maakt. Verder keurig imowokkelz schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:47:
[...]
Ondertussen;
Benhpress 100kg x3
Squat 130kg x2
Overhead press 45kg 3x12
Deadlift 150kg x5 (zie filmpje)
Beetje uit een rot hoek gefilmd, houding kan misschien ietsje beter.
[YouTube: 150kg x 5 15/03/2022]
[ Voor 7% gewijzigd door mefjoew op 16-03-2022 11:21 ]
je zou bij de deadlift eventueel nog de 'slack' uit de bar kunnen halen voordat je de bar omhoog trekt, ik doe dit zelf tegenwoordig altijd maar ik weet niet of het nodig is. De slack is eruit als je een klik hoort voordat je de bar omhoog trekt.wokkelz schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:47:
Beetje uit een rot hoek gefilmd, houding kan misschien ietsje beter.
[YouTube: 150kg x 5 15/03/2022]
[ Voor 12% gewijzigd door Salvatron op 16-03-2022 22:15 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ja, je hebt ook gelijk hoor. Ik wilde vooral even kijken hoever ik kon gaan, mijn laatste keer dat ik 150 optilde was 22 juni 2019 (lang leve alles bijhouden in een app) en dat was 150kg x2.Hackus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:50:
@wokkelz Deadlift kan wel netter uitgevoerd worden, beter 140kg netjes dan 150kg als nu. Als het te zwaar is, zie je deze uitvoering vaak, en erger. Focus je op een correcte uitvoering.
Overdag meer kwark, havermout, groenten, rijst etc. Water.Tribunus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:07:
Ik doe nu een kleine 1,5 jaar aan krachttraining en waar ik de eerste 6-9 maanden veel progressie zag is dat de laatste maanden om te huilen. Qua kracht ga ik niet vooruit (ook niet achteruit) en qua fysiek verandert er ook erg weinig. Ik kom niet aan, val niet af en mijn vet percentage is volgens mij ook niet echt veranderd.
Zelf denk ik dat het probleem zit in het feit dat ik gewoon te weinig eet, bijkomend voordeel is dat ik nu wel redelijk weet wat het aantal kcal is wat ik in onderhoud moet innemen. Nu zou je denken, simpel, eet dan meer. Maar dat vindt ik ongelofelijk lastig. Ik wil mijn wederhelft niet belasten met het feit dat ik anders eet dan haar (mijn vriendin kookt eigenlijk altijd omdat ze eerder thuis is) en ben dus op zoek naar een goede manier om +200-500 kcal te eten. Alleen dan wel zo gezond mogelijk.
Zijn er vanuit jullie nog tips? Ik denk zelf dat ik het meer uit drinken o.i.d. moet halen, maar ook daar zit vaak weer vet in. Pre workout oats o.i.d. krijg ik niet door mijn keel, dat heb ik geprobeerd.
Wellicht kunnen jullie mij aan wat inzichten helpen! Misschien helpen wat statistieken daarbij:
Man, lengte 178cm, gewicht 73kg (al een paar maand), vetpercentage ca 13-15% (volgens weegschaal)
Meeste dagen eet ik ca 2200 kcal en dan zit ik bomvol. Ik train 4 dagen in de week, upper lower schema.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Voor het fietsen een goeie broek aanschaffen schhelt een hoop zadelpijn.2Dutch schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:11:
Vrijdag (lower) en gister (upper) ging het weer goed nadat de vorige upper-training van woensdag een bizar wazige bedoeling was: voelde me zeer raar maar of het te lang wachten na eten was of mijn neuro-issues? ¯\_(ツ)_/¯ Zolang ik geen spullen uit mijn handen laat flikkeren ga ik door, dan maar wat minder reps. Lang genoeg door dat gekut niet kunnen sporten, als ik omval geeft dat genoeg herrie dus ach
Missus wilde weer graag meer gaan fietsen, en moet dat ook weer gaan doen want er moet weer naar kantoor gekacheld worden binnenkort..daar gaat mijn fijne sportschema met rustdag op vrije dag![]()
Dus dat gaan we samen rustig opbouwen, prima weertje voor
Geen zin in de zadelpijn, maar goed
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb nog ergens zo'n korte leggingriedel met zeempje liggen nu je het zegt, die valt wel onder een broek weg te moffelen. Had een fijn zadel, maar het materiaal vrat al mijn broeken (welke dan ook) compleet aan gortVinnyAMS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:14:
[...]
Voor het fietsen een goeie broek aanschaffen schhelt een hoop zadelpijn.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik mis de belangrijkste getallen: maaltijdhoeveelheden (wat/hoeveel nuttig je per maaltijd?). Die 2200 kcal is een zeer compacte samenvatting van data waarin de oplossing misschien verloren is gegaan.Tribunus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:07:
Ik doe nu een kleine 1,5 jaar aan krachttraining en waar ik de eerste 6-9 maanden veel progressie zag is dat de laatste maanden om te huilen. Qua kracht ga ik niet vooruit (ook niet achteruit) en qua fysiek verandert er ook erg weinig. Ik kom niet aan, val niet af en mijn vet percentage is volgens mij ook niet echt veranderd.
Zelf denk ik dat het probleem zit in het feit dat ik gewoon te weinig eet, bijkomend voordeel is dat ik nu wel redelijk weet wat het aantal kcal is wat ik in onderhoud moet innemen. Nu zou je denken, simpel, eet dan meer. Maar dat vindt ik ongelofelijk lastig. Ik wil mijn wederhelft niet belasten met het feit dat ik anders eet dan haar (mijn vriendin kookt eigenlijk altijd omdat ze eerder thuis is) en ben dus op zoek naar een goede manier om +200-500 kcal te eten. Alleen dan wel zo gezond mogelijk.
Zijn er vanuit jullie nog tips? Ik denk zelf dat ik het meer uit drinken o.i.d. moet halen, maar ook daar zit vaak weer vet in. Pre workout oats o.i.d. krijg ik niet door mijn keel, dat heb ik geprobeerd.
Wellicht kunnen jullie mij aan wat inzichten helpen! Misschien helpen wat statistieken daarbij:
Man, lengte 178cm, gewicht 73kg (al een paar maand), vetpercentage ca 13-15% (volgens weegschaal)
Meeste dagen eet ik ca 2200 kcal en dan zit ik bomvol. Ik train 4 dagen in de week, upper lower schema.
Informaticus of vakkundig Googler?
Je hebt wellicht geen controle op het avondeten, maar wel op je ontbijt en lunch. Als je die elke dag hetzelfde houdt en dus perfectioneert, dan ben je een heel eind. Je hebt iig 1.6g eiwit/kg/dag nodig voor optimale spiergroei, als je dat verdeelt over 4 maaltijden is dat 0.4g/kg, oftewel in jouw geval dus 30g per keer. Avondeten zal dat wel lukken, dus plan je ontbijt + lunch zodanig dat je dat daar haalt. Tot slot voor het slapen een lading kwark/skyr voor je vierde voedingsmoment. Zelf eet ik havermout+fruit+kwark voor ontbijt, drie eieren+brood+wortels voor lunch, avondeten wat de pot schaft, en skyr voor het slapen.[b]Tribunus in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"Zijn er vanuit jullie nog tips? Ik denk zelf dat ik het meer uit drinken o.i.d. moet halen, maar ook daar zit vaak weer vet in. Pre workout oats o.i.d. krijg ik niet door mijn keel, dat heb ik geprobeerd.
Wat een schrale avondmaaltijd, ik kom echt nooit onder de 1000kcal. Wat dacht je ervan om het eens wat lekkerder te maken? Pasta met zalm-roomsaus, nasi met saté, kaassaus, worsten, hamburger, gabakken aardappels, mayo. Dit is toch geen maaltijd? Je krijgt amper vet binnen...Tribunus schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:50:
Avond eten wat de pot schaft (typische maaltijd):
Aardappelen 200gr
Broccoli 200gr
kipfilet 200gr
saus 50ml
~550 kcal 60gr eiwitten
[ Voor 9% gewijzigd door joepP op 22-03-2022 14:00 ]
Jij vind het een schrale maaltijd, ik hoef echt niet meer eten te hebben in de avond, en nu ga je er vanuit dat ik de zaken die jij opnoemt ook daadwerkelijk lekker vindjoepP schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:59:
[...]
Wat een schrale avondmaaltijd, ik kom echt nooit onder de 1000kcal. Wat dacht je ervan om het eens wat lekkerder te maken? Pasta met zalm-roomsaus, nasi met saté, kaassaus, worsten, hamburger, gabakken aardappels, mayo. Dit is toch geen maaltijd? Je krijgt amper vet binnen...
Even los van je eten, train je wel hard/vaak genoeg? En slaap je goed?
[ Voor 8% gewijzigd door Tribunus op 22-03-2022 15:17 ]
Ik wil mijn eiwitten ook niet verhogen, daar heb ik niet zoveel aan, die krijg ik meer dan voldoende binnen. Het vervangen van de crackers is nog niet eens zo'n gek idee. Hoezo is kipfile op brood rommel? Wat zou je anders als beleg adviseren? Buiten pindakaas om uiteraard.Tincahunter schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:21:
Ik zou juist meer vet en koolhydraten eten als je wil groeien heb je dar meer aan dan de eiwitten verder verhogen want je krijgt al voldoende eiwitten binnen. Ik zou die crackers voor volkorenbrood vervangen en besmeren met pindakaas, ik schat in dat je dan al snel 300 kcal meer binnen krijgt. Per 2 sneetjes brood 15 -20 gram pindakaas. Waarschijnlijk kun je dan ook wat minder kipfilet voor op brood eten want dat is rommel als het gebraden/gerookte kipfilet is, tenzij je het zelf maakt.
[ Voor 11% gewijzigd door joepP op 22-03-2022 15:37 ]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Even over de voeding nog, die tips ga ik zeker meenemen, begrijp me niet verkeerd. Maar het is niet altijd even simpel dus het is zeker geen weerstand van mij kant. Ik ben erg blij met de input die jullie geven! En dat er iets niet goed is, daar kunnen we het alleen maar 100% over eens zijnjoepP schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:36:
Er zijn hier genoeg tips gegeven om je inname te verhogen, maar ik lees als reply van jou vooral rationalisaties waarom je echt niet meer kan eten, je geen vet lust, etc. Probeer het gewoon, en ga niet direct in de weerstand. Je kan wel hele verhalen typen, maar als je op jouw niveau al vastloopt, dan is er duidelijk iets mis met de basis, dat lijkt me duidelijk
Zonder in schema's te vervallen: hoeveel zware sets doe je per spiergroep per week? Waarbij ik met "zwaar" bedoel dat je niet meer dan 1-2 reps in tank houdt? Log je elke training? Probeer je elke training meer reps te doen?
(Overigens, je kan ook op onderhoud prima vooruit gaan, zeker als beginner. Ik denk eerder dat er iets mis is met je training dan met je voeding)
[ Voor 96% gewijzigd door Tincahunter op 22-03-2022 16:49 ]
Als je vorm slecht is, en het voelt slecht, dan zal ik lichter pakken en veel meer reps maken. Net zolang tot je soepel de oefening kan uitvoeren.Tribunus schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:16:
[...]
Bench press: 4x6x85kg (1 rep left)
Strictpress: 4x6x45kg (1 rep left)
Squat: 4x6x70kg (vorm is zo slecht dat ik het gewoon niet zwaarder doe, voelt niet goed)
Deadlift 4x6x95kg (vorm is zo slecht dat ik het gewoon niet zwaarder doe, voelt niet goed)
Het was meer om te laten zien dat je het dus ook eenvoudig in spreadsheets kan bijhouden. Ik doe de RiR methode al een tijdje, maar daar ging het hier niet specifiek om.Tribunus schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:54:
Wat jullie zeggen: Train elke set tot 1-2 RIR. Is het dan verstandig om te zakken in gewicht en dezelfde reps te doen of gewoon wat minder reps. Laatste zie ik in verhaal van @WasBak Of verschilt dat ook nog met het doel?
[ Voor 26% gewijzigd door robbertvw op 22-03-2022 22:47 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Wat ik zou proberen als ik in jouw situatie zit: minder eiwitten, meer koolhydraten inclusief meer fruit.Tribunus schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:50:
Allen alvast dank voor de reacties op mijn vraag! De informatie was inderdaad wel wat beknopt @TheTinusNL . De dag is voor mij redelijk hetzelfde ingedeeld, alleen het avondeten is anders / wat de pot schaft zoals @joepP ook heeft:
Ontbijt:
230gr skyr
110gr aardbeien
50gr granola
~400 kcal 25gr eiwitten
pre workout (ca 10-11 uur)
1 volkoren snee brood met kaas (20gr)
1 banaan
2 volkoren crackers met 20gr kipfilet
~400 kcal 15gr eiwitten
post workout Lunch:
3 volkoren broden 1 met kaas (20gr), 2 met 50gr kipfile
whey shake 32gr
~568 kcal 52gr eiwitten
Avond eten wat de pot schaft (typische maaltijd):
Aardappelen 200gr
Broccoli 200gr
kipfilet 200gr
saus 50ml
~550 kcal 60gr eiwitten
20:00-23:00
2 crackers met kipfilet
200 gr skyr/kwark met 20gr cashewnoten
~350 kcal 30gr eiwitten
Dat komt dan op ca 2000 kcal en 182gr eiwitten. Eiwitten die krijg ik wel genoeg binnen, daar ben ik niet zo bang voor. Het zal heel sporadisch een keer voorkomen dat ik onder de 150gr eiwitten uitkom.
Het probleem is dat ik geen eter ben, ik zie het echt al iets dat moet. Met bovenstaande zit ik ook gewoon goed vol ondanks dat het veel te weinig is voor iemand die 4x per week 1 uur krachttraining doet. Even wat zaken die ik zo aan kan passen:
- Whey met melk in plaats van water: dat betekend dat ik post workout nog meer kcal toevoeg en nog meer eiwitten. Terwijl dat toch een maaltijd is die al redelijk hoog ik de kcal zit.
- Ontbijt uitbreiden met meer skyr, bijvoorbeeld 300gr maar dat is maar een verhoging van 80kcal. Kunnen nog wat noten bij.
- Preworkout verhogen, maar waarmee. Misschien een glas melk? In plaats van kaas wellicht pindakaas?
Terwijl dit een luxepositie is (vaak hoor je het andersom) vind ik het enorm lastig om de "gaten" te vullen met gezond eten wat niet veel tijd kost. Eiwitrepen etc zit ik helemaal niet op te wachten. Dit zorgt er ook voor dat mij zin om te sporten steeds minder wordt, ook weer vervelend want ik wil me toch graag 110% inzetten als ik toch de tijd er in stop.
lastig...
[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 23-03-2022 19:02 ]
Per definitie zeker correct, maar niet elke kcal aan energie wordt identiek gebruikt en ook is het aantal kcal niet direct causaal verbonden aan hoe verzadigend iets is.Hackus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:55:
@TheTinusNL Elke Kcal is energie, Vet per gram is 9Kcal, waar je het meest verzadigt van wordt.
vandaag gemeten:Hackus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:43:
Gister lekker de beentjes getraind en de Hammer V-Squat machine afgebeuld
High-reps All The Way
Zijn prima cijfers toch!Hackus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:33:
[...]
vandaag gemeten:
89.4kg
9.8% vetpercentage(25j)
13.3% op mijn leeftijd
Dat verschil als je de leeftijd aanpast. (was ik nog maar 25j)
Rofl, ik was vroeg een spaak, als ik toen was gaan sporten...maar ja, achteraf gelul heHackus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:51:
[...]
Dat verschil als je de leeftijd aanpast. (was ik nog maar 25j)
7-puns meting, dan moet je bij berekenen eigenlijk ook je leeftijd invullen. Geen tanita weegschaal2Dutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:00:
[...]
Rofl, ik was vroeg een spaak, als ik toen was gaan sporten...maar ja, achteraf gelul he
Gewicht zakt heel heel langzaam, grappig genoeg geeft het tanita-ding wel al een hele tijd een hogere botmassa aan. Dat zou best eens kunnen, en goede ontwikkeling wat mij betreft. Zwaardere botten, ik ga ervoor
Heb zo'n tang liggen, gaat goedkomen. De beste metingen komen nog altijd vanaf de autopsietafelHackus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:19:
[...]
7-puns meting, dan moet je bij berekenen eigenlijk ook je leeftijd invullen. Geen tanita weegschaal
Ach ja, je moet wat aanhouden als zgn leidraad.2Dutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Heb zo'n tang liggen, gaat goedkomen. De beste metingen komen nog altijd vanaf de autopsietafel
Gewoon nieuwsgierig, ik heb 't je al eerder aan zien halen; hoe baseer je 't aantal eiwit op basis van lengte?Hackus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:55:
met 1.78m kun je best op 80/90g vet zitten per dag.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat is een standaard regel. Daar wijk je van af als je meer gespierd bent, en lager vetp dan normaal. Dan kijk je pas naar je gewicht.Licko schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Gewoon nieuwsgierig, ik heb 't je al eerder aan zien halen; hoe baseer je 't aantal eiwit op basis van lengte?
Op basis van lean mass kan ik inkomen, of total body weight, maar op basis van lengte niet. Hoe beredeneer je dat?
Het is een geloopt (op zn engels) filmpje. In de comments staat een link naar het volledige filmpje, en die is smerig denk ik. Ik wil het niet zien..PdeBie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:39:
Nieuwe oefening voor in de sportschool https://www.dumpert.nl/item/100026193_96f8f663
Hoe bedenken sommigen het toch???
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Minder reps. Probeer eens een tijdje 5x5. Start met het gewicht waar je nu 8 reps mee doet en verhoog elke training met 2,5 kg. Bij fail gewicht volgende training gelijk houden. Fail again zo’n 15% verlagen en weer elke training met 2,5kg ophogen.ak0nnmgn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:35:
Long time lurker hier. Af en toe gepost. Train sinds Covid zes maal per week voor het werk, altijd fijn dat niemand het rack in gebruik heeft in de ochtend. Bench loopt bij mij altijd al slecht, mensen met tips? Techniek is goed, prima arch en steady houding tijdens de oefening. Bench twee maal per week waarvan één normale bench en de andere Larson bench. Andere ub dag incline DB press. Voornamelijk in building reps momenteel 5 sets van acht die ik wekelijks met zelfde gewicht langzaamaan opbouw naar 5 sets van 10, daarna verhogen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
[ Voor 8% gewijzigd door Johan Bogle op 27-03-2022 14:37 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 28-03-2022 16:18 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Kon het niet laten en toch gekekenTatsu schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:45:
Heb hem gezien. Hij zal straks vaker leg day kunnen doen.
Gewoon 2 liter. Klein pak dusPdeBie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:08:
Heb jij nu van die mega handen of is het een klein pak?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
De mooie barbell curl.PdeBie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:11:
[...]
Kon het niet laten en toch gekeken![]()
![]()
spoiler: niet voor de zwakkere maag
Ahh, de "behind the back reversed barbell curl" ..classic
[ Voor 34% gewijzigd door HyperTrophy op 29-03-2022 19:58 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Grappig, dat is precies wat ik eet als ik in de cut zit.ByteMe_ schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:10:
Nog even alvast wat bulkvoer inslaan, kan ik weer aan de bakken vis/kip met rijst, pasta en voor andere momenten brood met pindakaas.
[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 31-03-2022 15:19 ]
OK, here goes.. Ik heb in totaal zo'n 3 jaar gefitnessed (verdeeld over 2 periodes) maar toen Corona kwam is het compleet in de vergetelheid geraakt, alles sport gerelateerd tbh en zijn de laatste gains ook weer verdwenen. Inmiddels ook gezinsuitbreiding gehad en dan is het combineren ook wat lastiger.HyperTrophy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:20:hier wordt alles besproken, van eten, schema's, photoshop, basic-fit, en eigen home gym.![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 01-04-2022 17:55 ]
I served in a company of heroes.
Ik ook af en toe, eerlijk gezegd vind ik het makkelijk om gewoon brood te maken ipv steeds weer rijst/pasta te kijken avond van tevoren. Nu moet ik wel, 10 boterhammen pindakaas per dag begin ik niet meer aan, vond de buik niet leuk (vervelend gevoel).Ik zie wel dat m'n intake weer hoger moet tov vorige bulk.Skybullet schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:20:
[...]
Grappig, dat is precies wat ik eet als ik in de cut zit.
Oh trouwens ook als ik in de bulk zit
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Denk aan een pully als dit: https://www.amazon.nl/dp/...KQ7M?_encoding=UTF8&psc=1Card Nox schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:53:
Welke andere opties zijn er nog allemaal waar ik geen weet van heb?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gain LeanBarry|IA schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:21:
Met name in dit topic wordt er nog door veel mensen gebulkt en gecut. Wat houden jullie hier netto aan over? Wat is je bulk VP en cut VP dan ongeveer? En heb je het er voor over om zo’n overgroot deel van de tijd ‘niet in shape’ te zijn?
Ik ben eigenlijk year round relatief droog omdat ik niet persé het voordeel zie van het traditionele bulken en cutten.
Exact. Ook laatst vernomen dat eiwitten beter worden opgenomen in een klein kcal overschot dan in een groot overschot.
Kcal verschil maak ik met carbs. Proteins en fats meestal zelfde tenzij cheatday. Cut = minder carbs en bulk = meer carbs. Eiwit altijd 2 gram per kg bw en fat 1 gram per kg bw.Barry|IA schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:09:
[...]
Exact. Ook laatst vernomen dat eiwitten beter worden opgenomen in een klein kcal overschot dan in een groot overschot.
Ik zat rond de 4500 kcal (onderhoud is 4000kcal) en zit nu iets boven onderhoud en soms eronder. Merk dat met name glycogeen een flinke boost maakt als ik even snel de koolhydraten verhoog.
Ik weeg 90kg bij 187cm met een VP van ongeveer 8-10% (nooit gemeten) en beweeg extreem veel.ak0nnmgn schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:33:
[...]
Kcal verschil maak ik met carbs. Proteins en fats meestal zelfde tenzij cheatday. Cut = minder carbs en bulk = meer carbs. Eiwit altijd 2 gram per kg bw en fat 1 gram per kg bw.
4k kcal is wel hoop man, wat weeg je?
Met een power-rack met pulley kan je echt erg veel. Goeie bank erbij en gaan.Card Nox schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:53:
[...]
OK, here goes.. Ik heb in totaal zo'n 3 jaar gefitnessed (verdeeld over 2 periodes) maar toen Corona kwam is het compleet in de vergetelheid geraakt, alles sport gerelateerd tbh en zijn de laatste gains ook weer verdwenen. Inmiddels ook gezinsuitbreiding gehad en dan is het combineren ook wat lastiger.
Nu had ik me voorgenomen om weer rustig te beginnen en een mini home gym te kopen. Ik weet dat een dedicated gym beter is, maar wil dit weer als opstapje gebruiken en als ik het goed 'volhoud' kan ik altijd nog switchen.
Mbt de homegym wil ik hier een hoekje in mijn garage voor gebruiken: ~130x250cm wat niet veel is. Dacht daarom ook aan een double pulley systeem met bankje vanwege de compactheid en de diversiteit aan oefenen die ermee mogelijk is. Mijn doel is voornamelijk weer fysiek bezig te zijn, hardrate omhoog en wellicht een goede pump te krijgen. Massa aanzetten was en is ook een mooie plus/bonus, maar ik weet dat daarvoor de basic compound free weight bewegingen (Squad, Bench, Deadlift) daarvoor beter zijn. Vandaar zou een andere optie kunnen zijn een powercage met een (single) pulley en bankje en een barbell en plates erbij kopen.
Nu mijn vragen:Voorbeelden van wat ik in gedachte had:
- Zijn er reden waarom de een (double pulley) of ander (powercage) een absolute no-go is?
- Daarnaast zijn er merken die ik absoluut dien te vermeiden?
- Welke andere opties zijn er nog allemaal waar ik geen weet van heb?
Toorx Fitness CSX-70 of Powerline PFT100 of Life Fitness G7, en dan allemaal met een bench.
of de powercage route: ATX POWER RACK PRX-650 + LAT PULLEY MET 115 KG GEWICHTSTAPEL
of een hybrid zoals een ATX MONSTER FULL-FUNCTIONAL GYM of Taurus Multi Smith Machine Pro (al wordt dat wel wat prijzig voor een beginnende setup)
ps. mijn 'specs' 36y, 178cm, 67kg, en zit tussen ecto- en mesomorph in.
Voor dat geld kan je héél lang een abonnement op de sportschool nemen, en met écht goede apparatuur je workouts doen. Die alles-in-een stations zijn het toch vaak nét niet.Card Nox schreef op maandag 4 april 2022 @ 00:48:
Mensen hier die ervaring hebben met de Force USA G-lijn of überhaupt met Force USA?
Ziet er leuk uit, lijkt duur maar is het totaal niet. Sterker nog, zal wel goedkoop = duurkoop zijn.Card Nox schreef op maandag 4 april 2022 @ 00:48:
Mensen hier die ervaring hebben met de Force USA G-lijn of überhaupt met Force USA?
[ Voor 18% gewijzigd door Barry|IA op 04-04-2022 23:56 ]
I know...gop1 schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:55:
Voor dat geld kan je héél lang een abonnement op de sportschool nemen, en met écht goede apparatuur je workouts doen.
De merken die je noemt zijn, voor zover ik zo snel zie, allemaal voornamelijk gefocussed op commercial grade toepassingen. Voor mij persoonlijk dus dikke overkill als 'pro-beginner', los dat ik het budget technisch niet interessant vind. Dat je ook daar wat op aan te merken hebt kan aan veel factoren liggen.Barry|IA schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:55:
Kijk eens wat een Technogym, Life Fitness en Matrix cable station kosten en zelfs daar heb ik soms wel e.e.a. op te zeiken.
Gebaseerd op persoonlijke ervaring of? Ik verwacht er niet de wereld van gezien de prijs. Het moet voldoende zijn om me weer bezig te krijgen, er hoeven niet per dag 50 pro's een zware workout op te doen.Barry|IA schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:55:
Sterker nog, zal wel goedkoop = duurkoop zijn.
Ik zeg niet dat je die merken moet nemen, maar meer om aan te geven dat zelfs de pro apparatuur steken laat vallen. Als je dan dit soort thuismerken neemt, voor nog geen 10% van de prijs van de pro merken, maar wel met 10 keer zoveel opties (alles in 1), dan klinkt het mij als goedkoop = duurkoop.Card Nox schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 01:17:
[...]
I know...
[...]
De merken die je noemt zijn, voor zover ik zo snel zie, allemaal voornamelijk gefocussed op commercial grade toepassingen. Voor mij persoonlijk dus dikke overkill als 'pro-beginner', los dat ik het budget technisch niet interessant vind. Dat je ook daar wat op aan te merken hebt kan aan veel factoren liggen.
[...]
Gebaseerd op persoonlijke ervaring of? Ik verwacht er niet de wereld van gezien de prijs. Het moet voldoende zijn om me weer bezig te krijgen, er hoeven niet per dag 50 pro's een zware workout op te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 05-04-2022 08:40 ]
Ik heb belang gehad, maar toch niet gekocht, bij deze van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/...en-squatrack/_/R-p-171335Card Nox schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:53:
[...]
OK, here goes.. Ik heb in totaal zo'n 3 jaar gefitnessed (verdeeld over 2 periodes) maar toen Corona kwam is het compleet in de vergetelheid geraakt, alles sport gerelateerd tbh en zijn de laatste gains ook weer verdwenen. Inmiddels ook gezinsuitbreiding gehad en dan is het combineren ook wat lastiger.
Nu had ik me voorgenomen om weer rustig te beginnen en een mini home gym te kopen. Ik weet dat een dedicated gym beter is, maar wil dit weer als opstapje gebruiken en als ik het goed 'volhoud' kan ik altijd nog switchen.
Mbt de homegym wil ik hier een hoekje in mijn garage voor gebruiken: ~130x250cm wat niet veel is. Dacht daarom ook aan een double pulley systeem met bankje vanwege de compactheid en de diversiteit aan oefenen die ermee mogelijk is. Mijn doel is voornamelijk weer fysiek bezig te zijn, hardrate omhoog en wellicht een goede pump te krijgen. Massa aanzetten was en is ook een mooie plus/bonus, maar ik weet dat daarvoor de basic compound free weight bewegingen (Squad, Bench, Deadlift) daarvoor beter zijn. Vandaar zou een andere optie kunnen zijn een powercage met een (single) pulley en bankje en een barbell en plates erbij kopen.
Nu mijn vragen:Voorbeelden van wat ik in gedachte had:
- Zijn er reden waarom de een (double pulley) of ander (powercage) een absolute no-go is?
- Daarnaast zijn er merken die ik absoluut dien te vermeiden?
- Welke andere opties zijn er nog allemaal waar ik geen weet van heb?
Toorx Fitness CSX-70 of Powerline PFT100 of Life Fitness G7, en dan allemaal met een bench.
of de powercage route: ATX POWER RACK PRX-650 + LAT PULLEY MET 115 KG GEWICHTSTAPEL
of een hybrid zoals een ATX MONSTER FULL-FUNCTIONAL GYM of Taurus Multi Smith Machine Pro (al wordt dat wel wat prijzig voor een beginnende setup)
ps. mijn 'specs' 36y, 178cm, 67kg, en zit tussen ecto- en mesomorph in.
@DetailingBySmotske
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq