Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:24
Na 2 weken laat ik ook weer even van mij horen!

Vorige week dinsdag weer begonnen met de work-out, in middels afgelopen vrijdag, zondag en dinsdag weer een work-out erop zitten (Calisthenics). Vriend waar ik mee train is weer genezen van corona. :D

Ik heb even een aantal vragen, nu ik dit ongeveer een half jaartje doe, zijn mij een aantal dingen opgevallen en ik had daar een paar vragen over.
Als eerste heb ik gemerkt dat ik na het uitvoeren van een oefening of set altijd even duizelig bent. Ik weet niet of iemand anders hier ook last van hebt, maar als je er wat tegen weet hoor ik het graag. Daarbij komt dan vaak het staren naar iets zonder gedachte, zo'n moe gevoel (Dit heb ik overigs ook buiten het sporten om). Het kan misschien ook komen omdat ik te weinig eet of suikers binnenkrijg. Maar naar mijn mening eet ik toch wel goed, meestal rond de 2000 - 2300 kcal.

Aangezien het momenteel winter is en het buiten nog "koud" is sporten wij voornamelijk met onze Jas aan. Soms als het niet zo koud is doen we hem wel uit, maar meestal houden we hem aan. Ik heb wel is gehoord dat dit slecht is aangezien je lichaam dan niet goed de warmte kan verplaatsen, is dit een fabeltje of is dit echt zo en kan ik beter gaan sporten met een vest aan bijvoorbeeld?

Ik neem momenteel na het sporten 300 ml melk + 1 schep whey protein + 1 schepje creatine. Dit bevalt goed, alleen wat ik mij af vraag is of ik dit beter dagelijks kan aanhouden i.p.v. alleen op de training dagen?

Wat wij nu doen qua oefeningen is eigenlijk een mix moes van meerdere dingen, push-ups, dips en pull-ups zitten meestal altijd wel in de work-out. Is het misschien beter om dit te variëren door de ene dag push-ups te doen en de andere dag dips bijvoorbeeld? En dan ene dag meer te focussen op buik of benen? En ik vraag mij ook nog steeds af of het nou goed is om tot faillure te gaan of juist niet.

Ik he laatst ook samen met mijn vriend voor het eerst een pre-workout geprobeerd, we hebben deze geprobeerd BLAST XXL NUTRITION, hij was niet zo lekker moet ik zeggen, misschien ook omdat hij vrij goedkoop was voor een pre-workout.
Nou zat ik zelf online te kijken naar een pre-workout, een bekende die ik tegenkwam die erg goed blijkt te zijn is die van Joel Beukers of die van Body en Fit en natuurlijk myprotein
Welke raden jullie aan om te nemen, of raden jullie het helemaal niet aan om te nemen?

Ik had laatste keer bij mijn bestelling op myprotein ook cafeïne pillen gekocht, ook geprobeerd laatste te nemen voor de work-out, maar ik moet zeggen dat ik er niet veel van merkte. Terwijl mijn vriend het ook heeft geprobeerd en die merkte het wel, bij de pre-workout vertelde hij zelfs dat hij een beetje zijn lichaam voelde trillen. Misschien komt het ook omdat ik vroeger veel energie drink heb gedronken dat mijn lichaam eraan gewend is.

Ik heb verder geen update van het bijhouden van voeding, het neemt toch een hoop tijd in beslag en ik begon het steeds vaker te vergeten. Ik zit dus ook weer terug op mijn voeding van eerst. :(

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Ik denk dat je eerst bij je zelf te rade moet gaan of en hoe serieus je verder wilt met calisthenics/krachttraining. Als het echt je interesse heeft, dan ga je vanzelf je voeding- en trainingsprogressie bij houden en je verdiepen in de materie.

Youtube staat vol met informatieve video's, oefeningen en schema's die je aan kunt houden voor calisthenics. Mij lijkt een schema waarin je niet elke dag dezelfde spiergroep belast beter, maar ik beoefen zelf geen calisthenics dus pin me er niet op vast.

Ook is er over voeding en pre-workouts genoeg te vinden. Mijn gevoel zegt dat jij een pwo niet nodig hebt voor je calisthenics training en een kop koffie en een maaltijd met carbs en eiwit ook zal volstaan.

Wat betreft je cafeïne pil; als je gewend bent cafeïne binnen te krijgen (koffie, energy drinks etc) dan ga je het effect vanzelfsprekend minder goed merken.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
HyperTrophy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:26:
de 20 kilo die bij jou mis met Benchpress heb ik er wel weer bij met Squat en deadlift. OHP zit net boven de 50kg
(alles sets van 5)

Ben zelf 1.80 bij 82kg.
Het zal wel aanleg zijn en mogelijk te maken met je dagelijks werk.

Ik ben full time technisch tekenaar, dus veel fysiek werk doe ik doorgaans niet.
Ik zit nu op 95 kilo op 1.90 met een vp van ik denk 16 17% (ben 37 jaar jong)
Ik vraag me ook wel af hoe veel hoger ik deze getallen ga krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Licko schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:38:
Ik denk dat je eerst bij je zelf te rade moet gaan of en hoe serieus je verder wilt met calisthenics/krachttraining. Als het echt je interesse heeft, dan ga je vanzelf je voeding- en trainingsprogressie bij houden en je verdiepen in de materie.

Youtube staat vol met informatieve video's, oefeningen en schema's die je aan kunt houden voor calisthenics. Mij lijkt een schema waarin je niet elke dag dezelfde spiergroep belast beter, maar ik beoefen zelf geen calisthenics dus pin me er niet op vast.

Ook is er over voeding en pre-workouts genoeg te vinden. Mijn gevoel zegt dat jij een pwo niet nodig hebt voor je calisthenics training en een kop koffie en een maaltijd met carbs en eiwit ook zal volstaan.

Wat betreft je cafeïne pil; als je gewend bent cafeïne binnen te krijgen (koffie, energy drinks etc) dan ga je het effect vanzelfsprekend minder goed merken.
Natuurlijk heb ik er interesse in en wil ik er series meer verder. Ik ga niet voor niets 3x in de week met een maat sporten. Als ik geen interesse in had had ik ook niet zoveel vragen gesteld en onderzoek naar gedaan ;)

Ik drink wel koffie maar dat is zonder caffeine, alleen dus vroeger jaren geleden energie drank gedronken. Eigenlijk wel 1 blikje dagelijks voor misschien wel 1 tot 2 jaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ItsCrewz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:17:

Vorige week dinsdag weer begonnen met de work-out, in middels afgelopen vrijdag, zondag en dinsdag weer een work-out erop zitten (Calisthenics). Vriend waar ik mee train is weer genezen van corona. :D

Ik heb even een aantal vragen, nu ik dit ongeveer een half jaartje doe, zijn mij een aantal dingen opgevallen en ik had daar een paar vragen over.
Als eerste heb ik gemerkt dat ik na het uitvoeren van een oefening of set altijd even duizelig bent. Ik weet niet of iemand anders hier ook last van hebt, maar als je er wat tegen weet hoor ik het graag. Daarbij komt dan vaak het staren naar iets zonder gedachte, zo'n moe gevoel (Dit heb ik overigs ook buiten het sporten om). Het kan misschien ook komen omdat ik te weinig eet of suikers binnenkrijg. Maar naar mijn mening eet ik toch wel goed, meestal rond de 2000 - 2300 kcal.

Aangezien het momenteel winter is en het buiten nog "koud" is sporten wij voornamelijk met onze Jas aan. Soms als het niet zo koud is doen we hem wel uit, maar meestal houden we hem aan. Ik heb wel is gehoord dat dit slecht is aangezien je lichaam dan niet goed de warmte kan verplaatsen, is dit een fabeltje of is dit echt zo en kan ik beter gaan sporten met een vest aan bijvoorbeeld?

Ik neem momenteel na het sporten 300 ml melk + 1 schep whey protein + 1 schepje creatine. Dit bevalt goed, alleen wat ik mij af vraag is of ik dit beter dagelijks kan aanhouden i.p.v. alleen op de training dagen?

Wat wij nu doen qua oefeningen is eigenlijk een mix moes van meerdere dingen, push-ups, dips en pull-ups zitten meestal altijd wel in de work-out. Is het misschien beter om dit te variëren door de ene dag push-ups te doen en de andere dag dips bijvoorbeeld? En dan ene dag meer te focussen op buik of benen? En ik vraag mij ook nog steeds af of het nou goed is om tot faillure te gaan of juist niet.

Ik he laatst ook samen met mijn vriend voor het eerst een pre-workout geprobeerd, we hebben deze geprobeerd BLAST XXL NUTRITION, hij was niet zo lekker moet ik zeggen, misschien ook omdat hij vrij goedkoop was voor een pre-workout.
Nou zat ik zelf online te kijken naar een pre-workout, een bekende die ik tegenkwam die erg goed blijkt te zijn is die van Joel Beukers of die van Body en Fit en natuurlijk myprotein
Welke raden jullie aan om te nemen, of raden jullie het helemaal niet aan om te nemen?

Ik had laatste keer bij mijn bestelling op myprotein ook cafeïne pillen gekocht, ook geprobeerd laatste te nemen voor de work-out, maar ik moet zeggen dat ik er niet veel van merkte. Terwijl mijn vriend het ook heeft geprobeerd en die merkte het wel, bij de pre-workout vertelde hij zelfs dat hij een beetje zijn lichaam voelde trillen. Misschien komt het ook omdat ik vroeger veel energie drink heb gedronken dat mijn lichaam eraan gewend is.

Ik heb verder geen update van het bijhouden van voeding, het neemt toch een hoop tijd in beslag en ik begon het steeds vaker te vergeten. Ik zit dus ook weer terug op mijn voeding van eerst. :(
Je motivatie is goed, maar je laat je teveel verleiden door alle supplementen marketing.

Zie trainen als een pyramide. Onderaan (dus belangrijkste) zijn de basics:

- consistent trainen (dus niet 3 weken fanatiek en dan weer even niet omdat het niet uitkomt. Nee, week in, week uit. Maand na maand, jaar na jaar.
- gezond eten, genoeg eiwitten uit natuurlijk voedsel
- rust/herstel

Daarboven in de pyramide zitten dingen als gesoecisliseerd trainingsschema, timing van eten, supplementen.

Je bent nu al bezig met de marginal gains, maar die gaan je weinig helpen als de basics niet goed zitten.

Duurzame vooruitgang is een grind. Train, eat, sleep and repeat. Er zijn geen shortcuts (ok, er is er eentje maar die tellen we maar even niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Natuurlijk heb ik er interesse in en wil ik er series meer verder. Ik ga niet voor niets 3x in de week met een maat sporten. Als ik geen interesse in had had ik ook niet zoveel vragen gesteld en onderzoek naar gedaan ;)
Dan zal 't een generatie dingetje zijn, vragen stellen en zelf onderzoek doen zijn in mijn ogen niet hetzelfde. Veel van de vragen die je stelt kun je zelf beantwoorden als je je wat meer verdiept in de materie.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:51

In ieder geval goed dat je(jullie) weer begonnen zijn. Ik ben geen professioneel, maar een aantal dingen van mijn kant.

duizeligheid is misschien toch te weinig voedingsstoffen(koolhydraten?) Ik heb na 10 x 92 kg squaten ook wel eens hoofdpijn of een misselijk gevoel. Dat gaat na een paar seconden weer weg. Ook kan het iets te maken hebben met je ademhaling.(zuurstof) probeer is een grootte hap lucht te nemen kijken of het werkt. Mocht het blijven zou ik het eens aan een professioneel gaan vragen(huisarts, personal trainer?)

moe gevoel kan zoveel zijn. Vitamine D, ijzer noem het maar op. Is laten testen?

kleding kan je ademende jas kopen. Ik begin buoten in de tuinet een thermo en een trainingsjasje, als ik ga zweten trek ik een extra jas aan. Dat is krachttraining natuurlijk met 3 minuten rust tussen sets dus anders. Het is naarijn inziens wel belangrijk dat je tijdens calisthenics je warmte kwijtkan tijdens rust even jasje aan.

creatine kan elke dag 5 gram. Eiwitten is je lichaamsgewicht x 1,8 geloof ik wat ook wel weer aan je intensiteit ligt. Zoek.is op frank den blanken heeft hoop info op insta en Facebook, wel krachttraining gericht.
over de oefeningen kan ik je niks vertellen.

pre work out poeders lekker overslaan cafeïne pillen ook.

En verder veel lezen youtube zo ontzettend veel info ook over calisthenics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Licko schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Dan zal 't een generatie dingetje zijn, vragen stellen en zelf onderzoek doen zijn in mijn ogen niet hetzelfde. Veel van de vragen die je stelt kun je zelf beantwoorden als je je wat meer verdiept in de materie.
Je moet het ook nog allemaal begrijpen, er is belachelijk veel informatie te vinden op internet, waarvan de helft zever. Een groot deel zijn van die flitsende schreeuwerige filmpjes (schreeuwlelijk... schitterende omschrijving trouwens :D ) die meer irriteren als informatie voorzien en voor een ander deel moet je precies een diploma raketgeleerde voor hebben. Pareltjes die je vertellen wat je moet weten zijn zeldzaam.

Een forum als dit bied een enorme meerwaarde omdat er dan een simpel antwoord op een simpele vraag kan gegeven worden. Zo kan ik bv @Hackus uitleg + ervaring waarderen, @Barry|IA zijn enthousiasme werkt aanstekend, deelt zijn ervaringen en houdt het lekker simpel "Gewoon 20 liter melk zuipen, 10 eieren vreten en knallen maar tot je lam ligt :D" @VinnyAMS deelt dan weer schemas inclusief videos.

Akkoord, als iemand afkomt met "is eten belangrijk" of iets dergelijks dat je idd mag zeggen: euhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Requiem19 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:21:
[...]

Je motivatie is goed, maar je laat je teveel verleiden door alle supplementen marketing.

Zie trainen als een pyramide. Onderaan (dus belangrijkste) zijn de basics:

- consistent trainen (dus niet 3 weken fanatiek en dan weer even niet omdat het niet uitkomt. Nee, week in, week uit. Maand na maand, jaar na jaar.
- gezond eten, genoeg eiwitten uit natuurlijk voedsel
- rust/herstel

Daarboven in de pyramide zitten dingen als gesoecisliseerd trainingsschema, timing van eten, supplementen.

Je bent nu al bezig met de marginal gains, maar die gaan je weinig helpen als de basics niet goed zitten.

Duurzame vooruitgang is een grind. Train, eat, sleep and repeat. Er zijn geen shortcuts (ok, er is er eentje maar die tellen we maar even niet mee.
Ik geef toe dat ik inderdaad misschien die supplementen een beetje als een "Wondermidel" hebt bevat. Het is natuurlijk een toevoeging op je voeding en niet een vervanging. Ik neem momenteel ook elke ochtend een Multi vitamine pil + Omega 3-6-9 pil. Ik vraag me nou af of dit wel nut heeft.

Ik zal me meer gaan proberen te focussen op consistency, voeding en de oefeningen natuurlijk. I.p.v. op die supplementen.

Overigs gaat morgen de workout ook niet door, aangezien mijn vriend het te druk heeft met zijn school, jammer voor mij natuurlijk. Maar misschien moet ik dan gewoon maar een keertje alleen gaan trainen i.p.v. het overslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
VinnyAMS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:54:
[...]

In ieder geval goed dat je(jullie) weer begonnen zijn. Ik ben geen professioneel, maar een aantal dingen van mijn kant.

duizeligheid is misschien toch te weinig voedingsstoffen(koolhydraten?) Ik heb na 10 x 92 kg squaten ook wel eens hoofdpijn of een misselijk gevoel. Dat gaat na een paar seconden weer weg. Ook kan het iets te maken hebben met je ademhaling.(zuurstof) probeer is een grootte hap lucht te nemen kijken of het werkt. Mocht het blijven zou ik het eens aan een professioneel gaan vragen(huisarts, personal trainer?)

moe gevoel kan zoveel zijn. Vitamine D, ijzer noem het maar op. Is laten testen?

kleding kan je ademende jas kopen. Ik begin buoten in de tuinet een thermo en een trainingsjasje, als ik ga zweten trek ik een extra jas aan. Dat is krachttraining natuurlijk met 3 minuten rust tussen sets dus anders. Het is naarijn inziens wel belangrijk dat je tijdens calisthenics je warmte kwijtkan tijdens rust even jasje aan.

creatine kan elke dag 5 gram. Eiwitten is je lichaamsgewicht x 1,8 geloof ik wat ook wel weer aan je intensiteit ligt. Zoek.is op frank den blanken heeft hoop info op insta en Facebook, wel krachttraining gericht.
over de oefeningen kan ik je niks vertellen.

pre work out poeders lekker overslaan cafeïne pillen ook.

En verder veel lezen youtube zo ontzettend veel info ook over calisthenics.
Ik zal vanaf morgen weer is gaan bijhouden hoe het zit met mijn koolhydraten etc. En suikers, is kijken of het aan de voeding ligt of niet, zo niet dan misschien een afspraakje maken bij de huisarts. Ik zal nog is kijken voor die jas, thanks voor de tip ;)

Misschien maar toch is proberen om elke dag consistent die shake te nemen. Ik weet van toen ik mijn voeding bijhoude dat ik 9/10 niet mijn proteine doel niet behaalde of er zelfs ver onder zat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Firestorm666 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:03:
[...]

Je moet het ook nog allemaal begrijpen, er is belachelijk veel informatie te vinden op internet, waarvan de helft zever. Een groot deel zijn van die flitsende schreeuwerige filmpjes (schreeuwlelijk... schitterende omschrijving trouwens :D ) die meer irriteren als informatie voorzien en voor een ander deel moet je precies een diploma raketgeleerde voor hebben. Pareltjes die je vertellen wat je moet weten zijn zeldzaam.

Een forum als dit bied een enorme meerwaarde omdat er dan een simpel antwoord op een simpele vraag kan gegeven worden. Zo kan ik bv @Hackus uitleg + ervaring waarderen, @Barry|IA zijn enthousiasme werkt aanstekend, deelt zijn ervaringen en houdt het lekker simpel "Gewoon 20 liter melk zuipen, 10 eieren vreten en knallen maar tot je lam ligt :D" @VinnyAMS deelt dan weer schemas inclusief videos.

Akkoord, als iemand afkomt met "is eten belangrijk" of iets dergelijks dat je idd mag zeggen: euhm...
Helemaal mee eens, de voornaamste reden dat ik liever hier het op een forum vraag dan een willekeurige pipo op YouTube vertrouw. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:43
Het is echt niet mijn maand. Eerst had ik Covid, nu weer 8 dagen niet kunnen sporten ivm een operatie. Ben teruggevallen qua gewichten ipv de flinke vooruitgang die in de planning lag. Ben wel afgevallen door beter eten, maar vrees vooral spiermassa.

Vanaf morgen gaan we weer knallen. Hopelijk nu weer eens een paar maandjes non-stop. Doel van 12% vet bij 100kg lijkt nu echt onmogelijk, maar goed. Doelen bijstellen en knallen 💪💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:59:
Het is echt niet mijn maand. Eerst had ik Covid, nu weer 8 dagen niet kunnen sporten ivm een operatie. Ben teruggevallen qua gewichten ipv de flinke vooruitgang die in de planning lag. Ben wel afgevallen door beter eten, maar vrees vooral spiermassa.

Vanaf morgen gaan we weer knallen. Hopelijk nu weer eens een paar maandjes non-stop. Doel van 12% vet bij 100kg lijkt nu echt onmogelijk, maar goed. Doelen bijstellen en knallen 💪💪
Succes 🏋️‍♂️🏋️‍♂️

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
@ItsCrewz twijfelde laatst al om te reageren, maar je kreeg genoeg reacties van anderen. Nu ben ik de snelste dus kon ik het toch niet laten. :D
Eiwitpoeder, creatine, preworkout, cafeïne, omega, multivitamine, wat nog meer aan supplementen? Je zegt zelf pas een half jaar bezig te zijn, als beginner moet je het dan eerst bij de basis houden, de piramide die @Requiem19 noemde bijvoorbeeld.
Je smijt onnodig met geld en creëert daarmee te hoge verwachtingen.

Mijn eigen ervaringen (YMMV):
Een klein beetje duizelig is normaal voor een paar seconden, maar buiten het sporten om is niet goed. Krijg je genoeg zout binnen? Daarop volgend: drink je genoeg water? Als ik de dag na een duurritje op de racefiets ga deadliften dan merk ik vanzelf of ik op de fiets genoeg gedronken heb en genoeg zout heb aangevuld.

Ik dacht ook iets met veel snoepen te herinneren? Van suikerpiek naar suikerdip en weer opnieuw is ook niet best.

2000-2300 kcal... hmm. Ik heb volgens mij al eens eerder hier (of anders in het wielrentopic) benoemd dat ik geen kcal tel, maar carbs en eiwitten. Leuk zo'n sommatie van kcal, maar zonder genoeg carbs heb je er niets aan. Hoe zit het daar tegenwoordig mee bij jou? Bij twijfel kan de @Barry|IA tactiek van alles wat los en vast zit vreten ook helpen, maar wees je bewust van de mogelijke nadelen. Je kreeg eerder volgens mij ook wat tegenovergesteld advies door juist heel gezond en precies te gaan eten en drinken. De waarheid ligt misschien in het midden. :*)
Liever te warm dan te koud. Liever blessures voorkomen en met warme spieren kun je meer, het heet niet voor niets een warming-up. ;)
Dat hangt er volledig vanaf of je op rustdagen aan genoeg eiwitten komt.
Zelf drink ik al jaaaaaren melk bij ontbijt, lunch en soms diner, maar sinds kort gooi ik er standaard, of ik nou getrained heb of niet, caseïne (langzamer dan whey) bij zodat mijn lichaam de hele dag door genoeg eiwitten heeft. Dit bevalt mij nu na een week of 5 beter dat whey, vind ik lekkerder en is meestal nog goedkoper ook.
Er is een reden dat split-schema's bestaan. Wat nou het beste schema is, daar zijn de meningen over verdeeld en hangt ook af van wanneer je de tijd hebt om te trainen. Er is geen perfect antwoord, zoek zelf wat uit en kijk wat het beste bij jou past. 8)
De beste preworkout die je kunt nemen is helemaal gratis: goed slapen en een goede warmingup.
Hoe lang drink je al geen energiedrank meer? Kan zeer goed dat je alweer afgebouwd ben.
Goed slapen niet gelukt? Dan kan cafeïne helpen. Ik vond dit een leuke video: YouTube: What Caffeine Does to the Body (misschien kleine waarschuwing op zijn plaats: ze gebruiken menselijke kadavers, maar prima schoongemaakt en zeker niet vies).

Ik weiger aan koffie of energiedrankjes te beginnen, heb dus 0 gewennig. Water, melk of vruchtensap en verder niets.
Ik heb ook cafeïnepillen van MyProtein. Kostte geen hol, dus was voor mij wel het proberen waard, zowel voor krachttraining als voor de hele lange duurritjes op de racefiets.
Kracht: goed uitgerust merk ik er helemaal niets van, half pilletje of heel pilletje. Slecht uitgerust (zelden) ga ik niet trainen en las ik een extra rustdag in. O-)
Fiets: nog niet goed kunnen proberen. Voor korte (interval)trainingen merk ik er in ieder geval ook niets van. Voor lange ritjes wordt het binnenkort weer proberen nu het eindelijk weer warmer en vooral langer licht wordt.
Dagelijks leven: 1 dag in de week moet ik vroeg op voor werk en weet ik de avond van tevoren eigenlijk al dat ik te weinig ga slapen (ben luie student :+). Bij ontbijt neem ik sinds kort een half pilletje (100mg @ 80kg), dat doet wonderen, ik ben zó veel wakkerder. Zelfs collega's merkten het. :+ Meestal daarna in de middag tijd voor workout dus het andere halfje er in. Qua kracht kom ik dan prima mee met de dagen dat ik wel goed heb geslapen.
Je weet dus zelf de oplossing al.
Ik heb ook een tijdje getracked, maar dat was om inzicht te krijgen in voedingswaarde per product en niet zo zeer voor het gehele plaatje. Vond het ook te veel gedoe. Sindsdien track ik niets in apps, maar houd ik alleen in gedachte bij dat ik per maaltijd genoeg carbs en eiwit binnenkrijg.

Nogmaals, mijn ervaringen.

Je weet volgens mij prima wat je moet doen, maar doet het niet, of probeert niet-werkende shortcuts. Ga terug naar de basis. d:)b

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:19:
Niet dat iemand het boeit maar mijn lifts van de deze week zijn nu:

Benchpress 100kg x1 (makkelijke rep)
Squat 110kg x3
Overhead press (barbell) 40kg 3x 12 reps
Deadlift 130kg x5 140kg x5

Ik ben redelijk uit de corona dip, ga nu proberen mijn vet percentage iets naar beneden te brengen.
Wel denk ik dat je uit deze cijfers kan opmaken dan mijn onderlichaam achterloopt tov bovenlichaam als je naar de cijfers kijkt?
Vandaag een pull dag gehad >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:59:

Gaat je lukken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ItsCrewz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Ik geef toe dat ik inderdaad misschien die supplementen een beetje als een "Wondermidel" hebt bevat. Het is natuurlijk een toevoeging op je voeding en niet een vervanging. Ik neem momenteel ook elke ochtend een Multi vitamine pil + Omega 3-6-9 pil. Ik vraag me nou af of dit wel nut heeft.

Ik zal me meer gaan proberen te focussen op consistency, voeding en de oefeningen natuurlijk. I.p.v. op die supplementen.

Overigs gaat morgen de workout ook niet door, aangezien mijn vriend het te druk heeft met zijn school, jammer voor mij natuurlijk. Maar misschien moet ik dan gewoon maar een keertje alleen gaan trainen i.p.v. het overslaan :)
Als je morgen niet in je eentje gaat, is het een mooi besef momentje voor jezelf: dan train je kennelijk meer voor de gezelligheid dan voor het trainen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ItsCrewz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Ik neem momenteel ook elke ochtend een Multi vitamine pil + Omega 3-6-9 pil. Ik vraag me nou af of dit wel nut heeft.
Niks mis met een multivitamine. Kan een prima toevoeging zijn op een dieet. Is 't noodzakelijk, nee dat niet, maar als je fanatiek sport en misschien een beetje een eentonig dieet hebt is een multivit handig. Of als je niet zo gezond eet natuurlijk :P
Wel even kijken naar de doseringen. Je wilt geen overgedoseerde.

Omega 3 is ook wel iets voor te zeggen als je weinig tot geen vette vis eet. Kan me vergissen maar ik dacht dat omega 6 en 9 supplementeren niet echt nodig is.

Je zou nog een vitamine D3 kunnen overwegen en dan ben je qua pillen wel klaar.

Je kunt uiteraard wel nog verder gaan, zma of zink en magnesium. Melatonine eventueel als je moeite hebt in slaap te vallen. Rust is immers net zo belangrijk als trainen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:21

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Ik drink wel koffie maar dat is zonder caffeine, alleen dus vroeger jaren geleden energie drank gedronken. Eigenlijk wel 1 blikje dagelijks voor misschien wel 1 tot 2 jaar. :'(
Wat doe je die andere 4 dagen? Stop al dat geld van supplementen in een pull up bar. En ga dan lekker elke dag thuis wat doen, push en pull afgewisseld. Als je over een maand weer de drang krijgt supplementen te kopen dan koop je daar elastieken van. Ga aan de slag.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:19:
Niet dat iemand het boeit maar mijn lifts van de deze week zijn nu:

Benchpress 100kg x1 (makkelijke rep)
Squat 110kg x3
Overhead press (barbell) 40kg 3x 12 reps
Deadlift 130kg x5

Ik ben redelijk uit de corona dip, ga nu proberen mijn vet percentage iets naar beneden te brengen.
Wel denk ik dat je uit deze cijfers kan opmaken dan mijn onderlichaam achterloopt tov bovenlichaam als je naar de cijfers kijkt?
Goeie stats hoor, zeker met de 'corona-dip' net achter de rug. Wel benieuwd naar het verschil in de reps die je maakt per oefening. Met name de OHP die je 3*12 doet. Wat is de reden dat je in die reprange traint?

Ik ben trouwens al enige tijd met goede energie bezig met het 'Reversed Pyramid'-schema dat @Vincent17 hier eens deelde. Bevalt erg goed. Stats nu:
Squat 105*10
Deadlift 140*5
Bench 82,5*8
OHP 52,5*8
Seal Rows 70*8
Chinups 92,5 (lichaamsgewicht plus 12,5kg aan schijven)*8

Als ik toe ben aan iets anders/geen vooruitgang meer boek, dan overweeg de 'Boring But Big'-methode te gaan doen en dan variant 2. Tenzij iemand anders hier natuurlijk een geniaal ander idee heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Zijn er hier toevallig mensen die op zolder 'trainen'?
Ik heb een bankje met een halter en wat gewichten. Nog geen rack tot mijn beschikking en ook nog geen droppads.
Hoe doen jullie dat met deadliften?
Ik kan het mijn vloer niet aan doen om de gewichten te laten vallen op de houten vloer.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:18

Superkiwi

Hoi doei

seadogg schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:58:
Ik kan het mijn vloer niet aan doen om de gewichten te laten vallen op de houten vloer.
Leg er een kleedje onder dan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik heb een bankje met een halter en wat gewichten. Nog geen rack tot mijn beschikking en ook nog geen droppads.

Ik heb nu sinds een maand rubber tegels van 50cmx50cm en van 4.5 cm dik in de sportkamer. Deze dempen veel geluid, beschermen de vloer en geven gelijk een sportschool uitstraling aan de kamer.

Op Marktplaats worden deze genoeg aangeboden. De mijne heb ik voor ongeveer 5 euro per stuk gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Gewoon de barbell niet laten vallen, doe ik zelfs in de gym nooit. Gecontroleerd naar beneden en amper tot geen bounce. Maar ook dan zijn rubbertegels geen overbodige luxe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je een intex zwembad hebt, heb je mogelijk ook van die foam tegels. Twee of drie eronder scheelt ook al iets.

Maar niet laten droppen en beheerst neerzetten is gewoon een hele rep volledig afmaken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 04-03-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
haha thanks voor de reacties!
Ik ben sowieso een novice als het om trainen gaat tho.

ik doe SS 3 dagen in de week maar echt zoden aan de dijk zet het niet. Maar ik vind het wel leuk om bezig te zijn.

kan alleen geen hoge gewichten tillen omdat ik geen rack of Cage heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mja, je zou minimaal een paar squat stands moeten hebben

Of op zoek gaan naar zoiets :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvSRi1SPX309gB8P4oOgnZbFbhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kfo82ml0eMJtaB7g24z00mjD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
mefjoew schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Goeie stats hoor, zeker met de 'corona-dip' net achter de rug. Wel benieuwd naar het verschil in de reps die je maakt per oefening. Met name de OHP die je 3*12 doet. Wat is de reden dat je in die reprange traint?

Ik ben trouwens al enige tijd met goede energie bezig met het 'Reversed Pyramid'-schema dat @Vincent17 hier eens deelde. Bevalt erg goed. Stats nu:
Squat 105*10
Deadlift 140*5
Bench 82,5*8
OHP 52,5*8
Seal Rows 70*8
Chinups 92,5 (lichaamsgewicht plus 12,5kg aan schijven)*8

Als ik toe ben aan iets anders/geen vooruitgang meer boek, dan overweeg de 'Boring But Big'-methode te gaan doen en dan variant 2. Tenzij iemand anders hier natuurlijk een geniaal ander idee heeft :+
Geen idee eigenlijk, schema wat ik volg stond 3x8 ~12 reps in. Ik doe de overhead press ook direct na bench (barbell). Daarna nog incline bench dumbels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

wokkelz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:25:
[...]
Geen idee eigenlijk, schema wat ik volg stond 3x8 ~12 reps in. Ik doe de overhead press ook direct na bench (barbell). Daarna nog incline bench dumbels.
Wissel je dat nooit af? Ik begin mn push day de ene keer met bench andere keer met OHP. Of als de bench bezet is ga ik OHP'en. Al heb ik nu het idee dat m'n OHP er niet erg onder lijdt om als 2e te doen. Andersom is m'n bench wel wat zwakker als 2e oefening. En dan ben ik dus eerst met 60kg aan het ohp'en om daarna 80kg te benchen.. beetje een scheve ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Vuvuzela schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Wissel je dat nooit af? Ik begin mn push day de ene keer met bench andere keer met OHP. Of als de bench bezet is ga ik OHP'en. Al heb ik nu het idee dat m'n OHP er niet erg onder lijdt om als 2e te doen. Andersom is m'n bench wel wat zwakker als 2e oefening. En dan ben ik dus eerst met 60kg aan het ohp'en om daarna 80kg te benchen.. beetje een scheve ratio.
Ik doe nog niet zo heel lang dit PPL schema. Misschien heb ik het niet goed gelezen en wordt afwisselen wel aangeraden maar voor nu is het prima voor mij.
Wil over een maand of 2 weer een ander schema volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PPL , zou liever PLP doen achtereen, en dagje rust en weer.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:09

Grudgie

PSN: Grudgie7

LPP kan ook.

En vanavond weer heerlijke training gehad. :)

Fullbody A (04/03/2022)

Squat (Barbell)
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 67.5kg x 3 reps
2 67.5kg x 3 reps
3 67.5kg x 3 reps

Bench Press (Barbell)
W 35kg x 5 reps
W 47.5kg x 5 reps
1 60kg x 4 reps
2 60kg x 4 reps
3 60kg x 4 reps

Bent Over Row (Barbell)
W 35kg x 5 reps
W 47.5kg x 5 reps
1 60kg x 4 reps
2 60kg x 4 reps
3 60kg x 4 reps

Upright Row (Barbell)
1 18kg x 8 reps
2 18kg x 8 reps
3 18kg x 8 reps

Skullcrusher (Barbell)
1 18kg x 8 reps
2 18kg x 8 reps
3 18kg x 8 reps

Bicep Curl (Dumbbell)
1 10kg x 10 reps
2 10kg x 10 reps
3 10kg x 10 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 40kg x 15 reps
2 40kg x 15 reps
3 40kg x 15 reps

Ab Wheel
1 15x
2 15x
3 15x

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:59

woutur

Klauwtjes uit!

Als lurker wil ik een klein dingetje delen. Ik heb vandaag mijn lichaamsgewicht gesquat (3x5): 85kg. Het was misschien niet helemaal in mooie vorm maar wel mijn sets afgekregen.

Ik ben sinds september in de sportschool aan de slag en heb dus gedwongen met tussenpozen niets kunnen doen. 6 december begon ik bijvoorbeeld weer met 37.5 kg. Ik doe Greyskull (Squat DL Squat met afwisselend Overhead press; Chinups en Benchpress; Barbell Row) en vind het een fijn programma waar je lichaam goed kan wennen aan belasting en progressie goed te meten en volgen is.

Volgende is de deadlift op lichaamsgewicht. Die is volgens schema over 3 weken aan de beurt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
TheTinusNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:26:
@ItsCrewz twijfelde laatst al om te reageren, maar je kreeg genoeg reacties van anderen. Nu ben ik de snelste dus kon ik het toch niet laten. :D
Eiwitpoeder, creatine, preworkout, cafeïne, omega, multivitamine, wat nog meer aan supplementen? Je zegt zelf pas een half jaar bezig te zijn, als beginner moet je het dan eerst bij de basis houden, de piramide die @Requiem19 noemde bijvoorbeeld.
Je smijt onnodig met geld en creëert daarmee te hoge verwachtingen.

Mijn eigen ervaringen (YMMV):

[...]

Een klein beetje duizelig is normaal voor een paar seconden, maar buiten het sporten om is niet goed. Krijg je genoeg zout binnen? Daarop volgend: drink je genoeg water? Als ik de dag na een duurritje op de racefiets ga deadliften dan merk ik vanzelf of ik op de fiets genoeg gedronken heb en genoeg zout heb aangevuld.

Ik dacht ook iets met veel snoepen te herinneren? Van suikerpiek naar suikerdip en weer opnieuw is ook niet best.

2000-2300 kcal... hmm. Ik heb volgens mij al eens eerder hier (of anders in het wielrentopic) benoemd dat ik geen kcal tel, maar carbs en eiwitten. Leuk zo'n sommatie van kcal, maar zonder genoeg carbs heb je er niets aan. Hoe zit het daar tegenwoordig mee bij jou? Bij twijfel kan de @Barry|IA tactiek van alles wat los en vast zit vreten ook helpen, maar wees je bewust van de mogelijke nadelen. Je kreeg eerder volgens mij ook wat tegenovergesteld advies door juist heel gezond en precies te gaan eten en drinken. De waarheid ligt misschien in het midden. :*)

[...]

Liever te warm dan te koud. Liever blessures voorkomen en met warme spieren kun je meer, het heet niet voor niets een warming-up. ;)

[...]

Dat hangt er volledig vanaf of je op rustdagen aan genoeg eiwitten komt.
Zelf drink ik al jaaaaaren melk bij ontbijt, lunch en soms diner, maar sinds kort gooi ik er standaard, of ik nou getrained heb of niet, caseïne (langzamer dan whey) bij zodat mijn lichaam de hele dag door genoeg eiwitten heeft. Dit bevalt mij nu na een week of 5 beter dat whey, vind ik lekkerder en is meestal nog goedkoper ook.

[...]

Er is een reden dat split-schema's bestaan. Wat nou het beste schema is, daar zijn de meningen over verdeeld en hangt ook af van wanneer je de tijd hebt om te trainen. Er is geen perfect antwoord, zoek zelf wat uit en kijk wat het beste bij jou past. 8)

[...]

De beste preworkout die je kunt nemen is helemaal gratis: goed slapen en een goede warmingup.

[...]

Hoe lang drink je al geen energiedrank meer? Kan zeer goed dat je alweer afgebouwd ben.
Goed slapen niet gelukt? Dan kan cafeïne helpen. Ik vond dit een leuke video: YouTube: What Caffeine Does to the Body (misschien kleine waarschuwing op zijn plaats: ze gebruiken menselijke kadavers, maar prima schoongemaakt en zeker niet vies).

Ik weiger aan koffie of energiedrankjes te beginnen, heb dus 0 gewennig. Water, melk of vruchtensap en verder niets.
Ik heb ook cafeïnepillen van MyProtein. Kostte geen hol, dus was voor mij wel het proberen waard, zowel voor krachttraining als voor de hele lange duurritjes op de racefiets.
Kracht: goed uitgerust merk ik er helemaal niets van, half pilletje of heel pilletje. Slecht uitgerust (zelden) ga ik niet trainen en las ik een extra rustdag in. O-)
Fiets: nog niet goed kunnen proberen. Voor korte (interval)trainingen merk ik er in ieder geval ook niets van. Voor lange ritjes wordt het binnenkort weer proberen nu het eindelijk weer warmer en vooral langer licht wordt.
Dagelijks leven: 1 dag in de week moet ik vroeg op voor werk en weet ik de avond van tevoren eigenlijk al dat ik te weinig ga slapen (ben luie student :+). Bij ontbijt neem ik sinds kort een half pilletje (100mg @ 80kg), dat doet wonderen, ik ben zó veel wakkerder. Zelfs collega's merkten het. :+ Meestal daarna in de middag tijd voor workout dus het andere halfje er in. Qua kracht kom ik dan prima mee met de dagen dat ik wel goed heb geslapen.

[...]

Je weet dus zelf de oplossing al.
Ik heb ook een tijdje getracked, maar dat was om inzicht te krijgen in voedingswaarde per product en niet zo zeer voor het gehele plaatje. Vond het ook te veel gedoe. Sindsdien track ik niets in apps, maar houd ik alleen in gedachte bij dat ik per maaltijd genoeg carbs en eiwit binnenkrijg.

Nogmaals, mijn ervaringen.

Je weet volgens mij prima wat je moet doen, maar doet het niet, of probeert niet-werkende shortcuts. Ga terug naar de basis. d:)b
Juist heel fijn dat je reageert, dan kan je je ervaring met mij delen :)
Dat zijn alle supplementen, ik neem in de ochtend 1 multi vitamine pil + een omega 3-6-9 pil. Daarnaast dus elke dag een proteine shake met Whey Isolate, 300 ml melk en 1 schepje creatine. En daarnaast dus een potje caffeine pillen aangeschaft ;)
Ik geef toe dat ik misschien een beetje te hard van stapel loop met die supplemeten, en inderdaad hierdoor verwacht je meer. Ik maak de huidige doseringen af die ik heb en daarna wacht ik wel met opnieuw bestellen, scheelt inderdaad ook een hoop geld. :)

Zout krijg ik denk wel genoeg binnen, ik denk dat het eerder zit bij het drinken. Meestal "vergeet" ik om te drinken. Het klinkt heel stom maar is echt zo, dan ben ik soms met iets bezig en dan komt het er niet van ofzo. Was mijn doelsteling om het dit jaar beter te doen, maar zover lijkt er niet veel veranderd :+
Ik drink meestal op een dag 2-3 kopjes thee + 1 kopje koffie (wel caffeine vrij). De rest doe ik met water.

Ik denk zelf dat ik niet aan genoeg eiwitten kom, ik neem maar 1x in de week eieren en de rest moet ik halen in de ochtend uit mijn havermout + melk. En het avondeten. Zonder proteine shake zit ik rond de 80 - 90 gram aan eiwitten.

Ik snoep inderdaad wel regelmatig, een koekje bij de thee / koffie of tussendoor iets van een chocolaat. Soms heb ik tussendoor wel is trek en dan neem ik zoiets 8)7

Het is denk 3-4 jaar geleden dat ik aan die energie drankjes zat. Tijdje geleden is weer zo'n blikje genomen, in de avond notabenen. Kon gelijk niet meer in slaap komen 8)7
Bij mij is het altijd zo als ik wakker word dat ik vaak moe ben en eigenlijk het liefste verder wil slapen, zelfs als ik gewoon 8 uur geslapen heb. Hier heb ik voornamelijk het meeste last van in de winter, dus het kan misschien ook iets met vitamine d tekort zijn? Maar als ik dan eenmaal wakker ben dan ben ik meestal niet moe, dus waarschijnlijk daarom dat die caffeine pil bij mij niet zo goed werkt. Ik hou hem wel in huis mocht ik een keer te weinig slaap hebben gehad, dan werkt het misschien wel. Ik zou wel 2 pillen willen nemen, maar dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Interessante video trouwens, heb hem net even snel bekeken. Ik had geen idee hoe het werkte, maar nou wel.

Wat ik begrijp uit de reacties van jullie wat het beste is wat ik kan gaan doen is het volgende: Stoppen met mijn geld uitgeven aan die supplementen en het houden bij een proteine shake. Daarnaast gewoon lekker dit ritme aan blijven houden qua sporten van 3 keer in de week en richten op verschillende spiergroepen per training. Dus ene keer buik, andere keer meer arm, been etc. (En wat sommige zullen blijven zeggen is dat ik beter naar de sportschool kan gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Requiem19 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Als je morgen niet in je eentje gaat, is het een mooi besef momentje voor jezelf: dan train je kennelijk meer voor de gezelligheid dan voor het trainen :).
Ik vind het natuurlijk ook leuker om te trainen met hem dan alleen. Maar voodat ik met hem trainde deed ik ook wel hier en daar wel is wat. Niet zo serieus als nu dan.
Uiteindelijk vrijdag niet gegaan maar vandaag, dat kwam beter uit voor hem. Wat mij betreft prima. Missen we alleen 1 workout deze week, dat is dan wel weer jammer. Normaal gaan we vrijdag en zondag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Wat doe je die andere 4 dagen? Stop al dat geld van supplementen in een pull up bar. En ga dan lekker elke dag thuis wat doen, push en pull afgewisseld. Als je over een maand weer de drang krijgt supplementen te kopen dan koop je daar elastieken van. Ga aan de slag.
Momenteel vrij rustig, maar binnenkort verder met mijn opleiding en volgende week weer werken.
Ik wou hier eerder nog wat over vragen maar het kwam er niet van, welke pullup kunnen jullie mij aanraden? Ik heb een hele dunne deuropening als het ware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:59:
[...]
..
Wat ik begrijp uit de reacties van jullie wat het beste is wat ik kan gaan doen is het volgende: Stoppen met mijn geld uitgeven aan die supplementen en het houden bij een proteine shake. Daarnaast gewoon lekker dit ritme aan blijven houden qua sporten van 3 keer in de week en richten op verschillende spiergroepen per training. Dus ene keer buik, andere keer meer arm, been etc. (En wat sommige zullen blijven zeggen is dat ik beter naar de sportschool kan gaan)
Als je 3x per week traint. Dan moet je imho jezelf ook echt slopen die 3x. Als je spiergroepen gaat verdelen is 3x niet meer genoeg. Buik kan je altijd in 15min gedaan hebben, daar hoef je je niet voor om te kleden en met iemand af te spreken. Je kan ook best zonder sportschool als "beginner"/ calisthenics maar dan moet je wel een plan hebben en een paar attributen.
Ga je vooruit in je pullups/pushups etc?

En als je maat afzegt waarom doe je dan niet eens 500 pushups thuis?

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 05-03-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:26
Mannnnnnnnnn, wat zijn die eiwit poeders schreeuwend duur geworden de laatste maanden.
En nu op naar de gym! Fijne zondag :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker training 3 van deze week. Dat is dat 2x lower 1xupper geworden.

Lower Body B
zondag 6 mrt. 2022, 11:53

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Squat (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 12
Set 2: 72,5 kg × 12

Deadlift (Barbell)
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 65 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8

Bulgarian Split Squat
Set 1: 2,5 kg × 8
Set 2: 2,5 kg × 8
Note: Gaat nu stuk beter. 3x6 echt afgemaakt.

wallsit
Set 1: 1:00

Russian Twist
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps

Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps

with Strong

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanmorgen lekker MTB ronde van bijna 19km, incl. 3 rondes parcours(trail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oelske schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:33:
Mannnnnnnnnn, wat zijn die eiwit poeders schreeuwend duur geworden de laatste maanden.
En nu op naar de gym! Fijne zondag :D
2e zak Caseïne gratis bij MyPro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Deze training ging beter dan ik had verwacht. Heb/had nog enorme spierpijn in mijn rechterschouder van afgelopen vrijdag. Heb gewoon alle oefeningen kunnen doen. :)

Fullbody B (06/03/2022)

Deadlift (Barbell)
W 42.5kg x 5 reps
W 55kg x 5 reps
1 77.5kg x 4 reps

Romanian Deadlift (Barbell)
1 52.5kg x 12 reps
2 52.5kg x 12 reps

Seated Overhead Press (Barbell)
1 25kg x 10 reps
2 25kg x 10 reps
3 25kg x 10 reps

Pull Ups
1 8 reps
2 8 reps
3 6 reps

Chest Dips
1 0kg x 12 reps
2 0kg x 12 reps
3 0kg x 12 reps

Shrug (Barbell)
1 42.5kg x 9 reps
2 42.5kg x 9 reps
3 42.5kg x 9 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 45kg x 12 reps
2 45kg x 12 reps
3 45kg x 12 reps

Plank
1 1min 0s
2 1min 0s
3 1min 0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Vuvuzela schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:39:
[...]

Als je 3x per week traint. Dan moet je imho jezelf ook echt slopen die 3x. Als je spiergroepen gaat verdelen is 3x niet meer genoeg. Buik kan je altijd in 15min gedaan hebben, daar hoef je je niet voor om te kleden en met iemand af te spreken. Je kan ook best zonder sportschool als "beginner"/ calisthenics maar dan moet je wel een plan hebben en een paar attributen.
Ga je vooruit in je pullups/pushups etc?

En als je maat afzegt waarom doe je dan niet eens 500 pushups thuis?
Dat is meestal niet het geval inderdaad, ik kan meestal nog verder met mijn normale bezigheden, voel me niet echt "gesloopt" misschien ook omdat ik niet tot faillure ga? Ik moet inderdaad thuis ook is wat doen, ik heb bijvoorbeeld geen pull-up bar hier of iets dergelijks. Wel mini resistbands, pushup bars, 5-60KG Gripper en een powerball.

Ik heb inderdaad niet echt een plan, en naar mijn mening gaan mijn pushups en pullups ook niet echt omhoog. Ik kan momenteel 8 pullups en iets van 20 - 25 pushups (30 als ik echt hard push). (Dit kon ik ook voordat ik met deze workouts begon). Ik ben eigenlijk weer terug op kracht gekomen en dan houd het op.

500 pushups klinkt wel erg veel, als ik er maar 20 in een keer kan ben ik wel effe bezig xD

[ Voor 4% gewijzigd door ItsCrewz op 06-03-2022 15:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Minder nadenken en gewoon gaan trainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ItsCrewz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Dat is meestal niet het geval inderdaad, ik kan meestal nog verder met mijn normale bezigheden, voel me niet echt "gesloopt" misschien ook omdat ik niet tot faillure ga? Ik moet inderdaad thuis ook is wat doen, ik heb bijvoorbeeld geen pull-up bar hier of iets dergelijks. Wel mini resistbands, pushup bars, 5-60KG Gripper en een powerball.

Ik heb inderdaad niet echt een plan, en naar mijn mening gaan mijn pushups en pullups ook niet echt omhoog. Ik kan momenteel 8 pullups en iets van 20 - 25 pushups (30 als ik echt hard push). (Dit kon ik ook voordat ik met deze workouts begon). Ik ben eigenlijk weer terug op kracht gekomen en dan houd het op.

500 pushups klinkt wel erg veel, als ik er maar 20 in een keer kan ben ik wel effe bezig xD
Ga eens je PU verzwaren oa door je voeten op een bankje te leggen. en zet in je kop dat je er 40 haalt, en ga er ook VOL voor !!!
Haal je net geen 40 reps, ga eff staan pak wat rust en knal er nog 7-10 uit., Gewoon kwaad worden en Knallen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Of maak een circuit, en wissel de te trainen lichaamsdelen af in de oefeningen die je doet.

Vb 10-15 push-ups, dan (banded) airsquats, en dan nog wat is oefeningen (stuk of 5-6, iedere oefening 10-15 reps. En doe dat een stuk of 5-10 rondes.
De uitdaging zit hem in de zwaarte van de oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:26
Kan aan mij liggen, maar ik zie enkel 60% korting. Die nepkorting die je altijd al krijgt. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gister 2zakken gekocht a 5kg elk.
2e gratis, was iets van €86,- kwijt
Edit: kan zomaar dat ze gister na 24u de Caseïne daar weer uit hebben gehaald.
zag nu ook dat er amper korting is.
BEAST 15%
WELKOMAPP: 25%

[ Voor 50% gewijzigd door Hackus op 06-03-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gebruiken jullie de arch bp techniek? Ik las dat dat veiliger zou moeten zijn voor de rug en je via deze manier meer gewicht kunt benchen.

Maar mij lukt die form niet eens zonder gewicht. Het lijkt wel alsof je daar extra flexibel voor moet zijn. Iemand tips hiervoor?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:07
ByteMe_ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:46:
Gebruiken jullie de arch bp techniek? Ik las dat dat veiliger zou moeten zijn voor de rug en je via deze manier meer gewicht kunt benchen.

Maar mij lukt die form niet eens zonder gewicht. Het lijkt wel alsof je daar extra flexibel voor moet zijn. Iemand tips hiervoor?
YouTube: How to Bench Press

Zeker arch, arch = meer gewicht en stabielere houding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:35

jacobras

Developer

ak0nnmgn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Zeker arch, arch = meer gewicht en stabielere houding.
Sterker ("meer gewicht") ervaar ik ook maar het grootste voordeel vind ik dat ik er veel stabieler door lig. Het kostte me wat tijd om uit te vinden maar de manier waarop ik nu op het bankje schuif en het gewicht vast grijp zorgt ervoor dat elke herhaling exact hetzelfde beweegt. Zelfs als het zwaar wordt blijf ik, terwijl het gewicht langzamer beweegt, stabiel liggen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
ByteMe_ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:46:

Doe het.ook, maar niet zo ver als deze man in het filmpje gaat. Zie ook wel eens filmpje waar ze eerst 10 keer een soortgelijke beweging maken voordat er echt gebankdrukt gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Training 1 van deze week.

Evening Workout
maandag 7 mrt. 2022, 20:20

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8
Set 4: 50 kg × 8

Bench Press (Barbell)
Set 1: 65 kg × 10
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 65 kg × 8

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 42,5 kg × 10
Set 2: 40 kg × 10
Set 3: 40 kg × 10

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 27,5 kg × 10
Set 2: 27,5 kg × 8
Set 3: 27,5 kg × 8

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 57,5 kg × 10
Set 2: 57,5 kg × 10
Set 3: 57,5 kg × 10

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 7,5 kg × 12
Set 2: 7,5 kg × 12
Set 3: 7,5 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

with Strong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Hackus schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Ga eens je PU verzwaren oa door je voeten op een bankje te leggen. en zet in je kop dat je er 40 haalt, en ga er ook VOL voor !!!
Haal je net geen 40 reps, ga eff staan pak wat rust en knal er nog 7-10 uit., Gewoon kwaad worden en Knallen. })
Zojuist geprobeerd. Voeten op mijn bed gezet. Ik haalde er 25, effe 10 - 20 seconden pauze en toen 10. Daarna weer 10-20 seconden pauze en die laatste 5 gedaan. Ik voel hem wel lekker in mijn armen zeg, jezus wat is dat een lekker gevoel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ItsCrewz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Zojuist geprobeerd. Voeten op mijn bed gezet. Ik haalde er 25, effe 10 - 20 seconden pauze en toen 10. Daarna weer 10-20 seconden pauze en die laatste 5 gedaan. Ik voel hem wel lekker in mijn armen zeg, jezus wat is dat een lekker gevoel >:)
Mooi zo, ga dit dan opbouwen.
Langzaam zakken, explosief omhoog 🏋️‍♂️🏋️‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Hackus schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Mooi zo, ga dit dan opbouwen.
Langzaam zakken, explosief omhoog 🏋️‍♂️🏋️‍♂️
Dat probeer ik inderdaad aan te houden, alleen na een stuk of 15 - 20 stuks is het niet meer langzaam zakken explosief omhoog maar eerder langzaam zakken en langzaam omhoog 8)7

Ik ga mij met de workouts proberen te focussen om mijzelf wat meer te "Slopen" meer te pushen tot de limit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ItsCrewz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Je wilt gesloopt worden? Ik heb persoonlijk niet zoveel met zoveel mogelijk reps halen. Wellicht eens kijken of je weighted elevated pushups kunt doen (licht beginnen en iemand die naar je houding kan kijken).

Daar heb ik me meer (of eigenlijk sneller) mee gesloopt dan veel reps doen. Ik ben er wel mee gestopt, dit was in de tijd dat ik geen benchbank thuis had en dit was een soort van incline alternatief voor mn chest. Naar mate ik tegen de 50 zat merkte ik dat het steeds lastiger werd om een goede balans te houden. En de rugtas was ook gesloopt door het gewicht :+

Mn BP oefening ging weer lekker beroerd. Maar het was nu ook weer doordat gewoon alle energie op was. Volgende week maar weer proberen...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ItsCrewz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:28:
[...]
Dat probeer ik inderdaad aan te houden, alleen na een stuk of 15 - 20 stuks is het niet meer langzaam zakken explosief omhoog maar eerder langzaam zakken en langzaam omhoog 8)7

Ik ga mij met de workouts proberen te focussen om mijzelf wat meer te "Slopen" meer te pushen tot de limit. _/-\o_
Doe dat! En dat hoeft dan niet meteen de 1e set. Maar er is wel iets als "effective reps" en bij pushups of lage gewichten begint het echte werk pas eigenlijk pas als het pijn doet en brand.. vs 5x5 bijv. waarbij je vanaf de 1e rep bijna alle motor units van je spieren al aan moet spreken om dat gewicht te kunnen tillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vandaag een heerlijke training gehad. :)

Fullbody C (08/03/2022)

Squat
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 67.5kg x 4 reps

Squat
1 50kg x 19 reps

Incline Bench Press (Dumbbell)
1 20kg x 10 reps
2 20kg x 10 reps
3 20kg x 10 reps

Dumbbell Row
1 24kg x 12 reps
2 24kg x 12 reps
3 24kg x 12 reps

Arnold Press (Dumbbell)
1 10kg x 14 reps
2 10kg x 14 reps
3 10kg x 14 reps

Triceps Extension (Cable)
1 20kg x 9 reps
2 20kg x 9 reps
3 20kg x 9 reps

Bicep Curl (Barbell)
1 20kg x 10 reps
2 20kg x 10 reps
3 20kg x 10 reps

Seated Leg Curl
1 45kg x 12 reps
2 45kg x 12 reps
3 45kg x 12 reps

Ab Wheel
1 15 reps
2 15 reps
3 15 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ItsCrewz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Als jij 3 keer per week traint en niet voorbij faillure gaat, dan zal je erg snel vastlopen in je progressie.

Ben sowieso geen fan van je trainingsmethode icm het fysieke doel dat je voor ogen hebt, maar dat terzijde.

Ook vraag je ergens of je je shake ook op niet trainingsdagen moet nemen en het antwoord is ja. Een protein shake is niks anders dan een manier om meer eiwitten binnen te krijgen en aangezien jij structureel te weinig eiwit binnen krijgt, moet je dit zoveel mogelijk nemen.

In het kader van slopen, moet je dit ook echt in je achterhoofd houden tijdens je training. Je moet niet meer kunnen bewegen zonder helemaal te shaken. Pijn? Lekker belangrijk, je hoeft de volgende dag toch niet te trainen. Vraag jezelf bij elke training af, nadat je klaar bent met je schema, ''hoe kan ik mezelf nu nog meer kapot maken dan eergister?'' Verzin maar gewoon wat en voer 't uit. Ik doe dit elke dag. Gisteren betekende dit dat mijn bicep curls niet meer lukte. Mijn trainingspartner deed de positive rep, ik hoefde 'm alleen langzaam te laten zakken. Uiteindelijk kon ik m'n auto amper nog besturen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:24:
Gister 2zakken gekocht a 5kg elk.
2e gratis, was iets van €86,- kwijt
Edit: kan zomaar dat ze gister na 24u de Caseïne daar weer uit hebben gehaald.
zag nu ook dat er amper korting is.
BEAST 15%
WELKOMAPP: 25%
Caseïne zit er inmiddels weer bij :) helaas alleen de naturel in 5kg, de rest in 2.5kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheTinusNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Caseïne zit er inmiddels weer bij :) helaas alleen de naturel in 5kg, de rest in 2.5kg
Die koop ik ook altijd, meng ik met klein schepje Whey met smaak(nu van Bulk). Ben niet tevreden over de smaken van MP(aardbei-banaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Die koop ik ook altijd, meng ik met klein schepje Whey met smaak(nu van Bulk). Ben niet tevreden over de smaken van MP(aardbei-banaan)
Welke verhouding vloeistof (melk, water, soya, ..?) met caseïne (naturel) en whey (smaakje) doe je dan?

De enige smaak die ik neem is chocolade. Opgegroeid met heel veel melk en ik ben verliefd op chocolade, dus die keuze was makkelijk. :+
Ben tot nu toe voor zowel caseïne als whey meer tevreden over BULK dan MyProtein qua smaak en structuur, maar dat is ook zeer afhankelijk van de prijs (a.k.a. huidige korting).

Ben bang dat ik naturel caseïne met choco-whey te smaakloos ga vinden. Net toch maar twee zakken 2,5kg caseïne choco bij MyProtein besteld, ben benieuwd. De caseïne elite van MyProtein die ik een tijdje terug met enorme korting kon krijgen was veel zanderiger dan de normale caseïne van BULK, met gelijke eiwit%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

🏋️‍♂️

[ Voor 105% gewijzigd door Hackus op 22-08-2022 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Lowerbody A
woensdag 9 mrt. 2022, 20:59

Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 12
Set 4: 65 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

VinnyAMS schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:03:
Lowerbody A
woensdag 9 mrt. 2022, 20:59

Squat (Barbell)
Set 1: 75 kg × 12
Set 2: 75 kg × 12
Set 3: 75 kg × 12
Set 4: 75 kg × 12

Stiff Leg Deadlift (Barbell)
Set 1: 65 kg × 12
Set 2: 65 kg × 12
Set 3: 65 kg × 12
Set 4: 65 kg × 12

Lunge (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 8
Set 2: 5 kg × 8
Set 3: 5 kg × 8

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 67,5 kg × 10
Set 2: 67,5 kg × 10
Set 3: 67,5 kg × 10

Standing Calf Raise (Dumbbell)
Set 1: 17,5 kg × 20
Set 2: 17,5 kg × 20
Set 3: 17,5 kg × 20

Mountain Climber
Set 1: 25 reps
Set 2: 25 reps
Set 3: 25 reps
Lekkere training.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jazeker. Had een aantal maanden geleden niet gedacht dat ik 4x12 75kg kon squaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Hoe gaat het met je gewicht nu ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Today Just a Lazy Leg work-out High Reps

Squats, Leg ext, leg-curl, Calf-raises. Leg-press

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Vanavond weer lekker trainen na 2 rustdagen. Zin aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Niet heel goed. Afgelopen woensdag 120,5 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heerlijke training na 2 dagen rust.

Fullbody A (11/03/2022)

Squat (Barbell)
W 40kg x 5 reps
W 52.5kg x 5 reps
1 67.5kg x 5 reps
2 67.5kg x 5 reps
3 67.5kg x 5 reps

Bench Press (Barbell)
W 35kg x 5 reps
W 47.5kg x 5 reps
1 60kg x 5 reps
2 60kg x 5 reps
3 60kg x 5 reps

Bent Over Row (Barbell)
W 35kg x 5 reps
W 47.5kg x 5 reps
1 60kg x 5 reps
2 60kg x 5 reps
3 60kg x 5 reps

Upright Row (Barbell)
1 18kg x 9 reps
2 18kg x 9 reps
3 18kg x 9 reps

Skullcrusher (Barbell)
1 18kg x 9 reps
2 18kg x 9 reps
3 18kg x 9 reps

Bicep Curl (Dumbbell)
1 12kg x 8 reps
2 12kg x 8 reps
3 12kg x 8 reps

Seated Leg Curl (Machine)
1 45kg x 13 reps
2 45kg x 13 reps
3 45kg x 13 reps

Ab Wheel
1 15x
2 15x
3 15x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Iemand hier ervaring met Biocircuit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:55:
[...]

Niet heel goed. Afgelopen woensdag 120,5 kg.
Maar ziet het er in de spiegel beter uit dan 1ja geleden op 119kg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Katmi schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:32:
Iemand hier ervaring met Biocircuit ?
Nee, maar hier lees je e.e.a erover https://www.technogym.com/nl/biocircuit-training/

Net wat je wensen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hackus schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Maar ziet het er in de spiegel beter uit dan 1ja geleden op 119kg ?
Ja dat zeker. Maar de buikstreek blijft het moeilijkste. En dat is nou net waar ik me het meest aan irriteer.

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

VinnyAMS schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Ja dat zeker. Maar de buikstreek blijft het moeilijkste. En dat is nou net waar ik me het meest aan irriteer.

:9
Same, gaat als aller aller aller ALLERlaatste met ontzettend veel pijn en moeite vrees ik :+
* 2Dutch wordt ook moe van dat heupvet/lage rugvet

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 12-03-2022 12:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Vet kwijtraken is moeilijk. Ben nu een maandje meer bezig met voeding en train 7x per week (helaas 8 dagen stil gestaan deze maand door een kleine operatie en daarvoor weekje covid)

Strak schema van 4x kracht en 3x cardio/functional. Ik merk nu wel al verbetering van conditie en kracht, maar vet gaat lang duren. Plan is 3 maanden volhouden met doel van 17% naar 12%. Die 12 lijkt nu onmogelijk, maar wil toch minimaal de 14 halen en nieuwe PR op al mijn lifts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:59

woutur

Klauwtjes uit!

Vet is en blijft lastig. Maar wat ik ooit gelezen heb en ik sluit me na al die tijd er nog steeds bij aan: spieren krijg je in de sportschool en afvallen doe je in de keuken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Johan Bogle schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:14:
Vet kwijtraken is moeilijk. Ben nu een maandje meer bezig met voeding en train 7x per week (helaas 8 dagen stil gestaan deze maand door een kleine operatie en daarvoor weekje covid)

Strak schema van 4x kracht en 3x cardio/functional. Ik merk nu wel al verbetering van conditie en kracht, maar vet gaat lang duren. Plan is 3 maanden volhouden met doel van 17% naar 12%. Die 12 lijkt nu onmogelijk, maar wil toch minimaal de 14 halen en nieuwe PR op al mijn lifts.
4x kracht 3x cardio per week? Best pittig qua planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
VinnyAMS schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:01:
[...]

4x kracht 3x cardio per week? Best pittig qua planning.
Yep, strakke planning nodig, maar meer nog voor gezonder eten. Wat trainen betreft doe ik minimaal 1 van die cardio op dezelfde dag om zo toch nog rustdag(en) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Barry|IA schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Als jij 3 keer per week traint en niet voorbij faillure gaat, dan zal je erg snel vastlopen in je progressie.

Ben sowieso geen fan van je trainingsmethode icm het fysieke doel dat je voor ogen hebt, maar dat terzijde.

Ook vraag je ergens of je je shake ook op niet trainingsdagen moet nemen en het antwoord is ja. Een protein shake is niks anders dan een manier om meer eiwitten binnen te krijgen en aangezien jij structureel te weinig eiwit binnen krijgt, moet je dit zoveel mogelijk nemen.

In het kader van slopen, moet je dit ook echt in je achterhoofd houden tijdens je training. Je moet niet meer kunnen bewegen zonder helemaal te shaken. Pijn? Lekker belangrijk, je hoeft de volgende dag toch niet te trainen. Vraag jezelf bij elke training af, nadat je klaar bent met je schema, ''hoe kan ik mezelf nu nog meer kapot maken dan eergister?'' Verzin maar gewoon wat en voer 't uit. Ik doe dit elke dag. Gisteren betekende dit dat mijn bicep curls niet meer lukte. Mijn trainingspartner deed de positive rep, ik hoefde 'm alleen langzaam te laten zakken. Uiteindelijk kon ik m'n auto amper nog besturen.
Sorry voor de late terug reactie.
Afgelopen 2 trainingen was mijn vriend er weer bij, ik ben tot het uiterste gegaan met de oefeningen, voelde een lekkere verzuring :+

Wat mijn opviel was dat ik de afgelopen training nadat ik dus de vorige keer tot het uiterste was gegaan. In een keer 11 pullups kon, dit is een nieuw record, hiervoor kon ik er circa 8. Ik weet nou niet of dit komt omdat ik dus tot failure ging of om het feit dat in nu structueel elke dag een proteine shake benuttig. In ieder geval ik ben er blij mee en ga mijzelf vanaf nu meer proberen te slopen :)
Morgen weer de volgende training! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je van 8 naar 11 gaat dan komt dat omdat je een beginner bent. En omdat je nu leert wat het is om echt tot het gaatje te gaan. Geniet van de vooruitgang, ik ben blij als ik eens per 3 maanden 1 rep erbij krijg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Upper A
zondag 13 mrt. 2022, 13:27

Pull Up (Band)
Set 1: 4 reps
Set 2: 4 reps

Bench Press (Barbell)
Set 1: 60 kg × 12
Set 2: 60 kg × 12
Set 3: 60 kg × 12
Set 4: 60 kg × 10

Incline Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 40 kg × 12
Set 3: 40 kg × 12

Bent Over One Arm Row (Dumbbell)
Set 1: 20 kg × 15
Set 2: 20 kg × 15
Set 3: 20 kg × 15

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 12
Set 3: 5 kg × 12

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 5 kg × 12
Set 2: 5 kg × 10
Set 3: 5 kg × 5

SUPERSET
Triceps Extension (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15
Hammer Curl (Cable)
Set 1: 10 kg × 15
Set 2: 10 kg × 15
Set 3: 10 kg × 15

Push Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps

Plank
Set 1: 0:30
Set 2: 0:30
Set 3: 0:30

Side Plank
Set 1: 0:04
Set 2: 0:04
Note: 2 set van 4 reps

Ab Wheel
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 6 reps
Note: Niet helemaal gestrekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zondag training. :)

Fullbody B (13/03/2022)

Deadlift (Barbell)
W 42.5kg x 5 reps
W 55kg x 5 reps
1 77.5kg x 5 reps

Romanian Deadlift (Barbell)
1 55kg x 8 reps
2 55kg x 8 reps

Seated Overhead Press (Barbell)
1 27.5kg x 8 reps
2 27.5kg x 8 reps
3 27.5kg x 8 reps

Pull Ups
1 8 reps
2 8 reps
3 7 reps

Chest Dips
1 0kg x 13 reps
2 0kg x 13 reps
3 0kg x 8 reps

Shrug (Barbell)
1 42.5kg x 10 reps
2 42.5kg x 10 reps
3 42.5kg x 10 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 45kg x 13 reps
2 45kg x 13 reps
3 45kg x 13 reps

Plank
1 1min 0s
2 1min 0s
3 1min 0s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Monsters hierboven })

Full UB training op ~65% 4x15 reps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
joepP schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:49:
Als je van 8 naar 11 gaat dan komt dat omdat je een beginner bent. En omdat je nu leert wat het is om echt tot het gaatje te gaan. Geniet van de vooruitgang, ik ben blij als ik eens per 3 maanden 1 rep erbij krijg :P
Vandaag de 12 zelfs gered >:)

Vandaag ging het wat minder lekker dan normaal, lukte niet helemaal om tot het "gaatje" te gaan. Alsnog wel een redelijke workout.

[ Voor 15% gewijzigd door ItsCrewz op 13-03-2022 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb sinds 2 weken enorme spierpijn bij mijn rechterschouder. Als ik 1 of 2 dagen rust heb gaat het langzaam weg maar als ik weer train heb ik weer enorme spierpijn.

Heb geen spiertje ofzo verrekt want dan voel je gelijk bij oefeningen dat je niks kan. Dat is het niet. Want had 2 weken geleden met sporten niet tijdens een oefening iets verrekt of iets gevoelt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Grudgie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:46:
Heb sinds 2 weken enorme spierpijn bij mijn rechterschouder. Als ik 1 of 2 dagen rust heb gaat het langzaam weg maar als ik weer train heb ik weer enorme spierpijn.

Heb geen spiertje ofzo verrekt want dan voel je gelijk bij oefeningen dat je niks kan. Dat is het niet. Want had 2 weken geleden met sporten niet tijdens een oefening iets verrekt of iets gevoelt ofzo.
Klinkt als wat langer rust moeten pakken vanwege overbelasting.Een week met rust laten en als je dat aandurft een martelsessie (aka massage) er overheen? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Ik weet niet of je het al doet, maar voor dat je aan je (schouder) workout begint, goed je schouders losmaken en opwarmen.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er zonder warmup aan working sets beginnen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Wat voor pijn is het? En is het minder als je in betere houding iets doet? dus extern roteren en schouder naar achter? Te veel upright rows met smalle grip?

Meer facepulls en rows doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Absoluut naar huisarts gaan! Ik heb ‘t ook eens gehad 2 jaar terug, bleek dat ik verkeerd trainde. Hier wil je geen risico’s mee lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 18:15
hallo,

ik ben nieuw in dit topic en hoop dat het niet teveel vragen zijn die jullie wekelijks voorbij zien komen.
maar ik ben al een 3/4 jaar bezig in de sportschool (behalve de lockdowns) dit deed ik altijd samen met een maat die er redelijk wat verstand van heeft.
maar die gaat nu een stapje hoger en stopt bij de basicfit om met een coach aan de slag te gaan.

nu kom ik een beetje in de knoei met een fatsoenlijk schema.

kan iemand mij de goeie richting uit wijzen om een schema te maken waar ik me aan kan houden. eventueel apps of sites waar ik dit op kan maken zijn ook geen probleem.

ik weeg op het moment 115 kg en ben 190cm mijn vet percentage al lang niet meer gemeten omdat de weegschaal bij de basicfit al heeeeel lang kapot is... maar die is veel te hoog:P
mijn doel is vooral om mijn buikvet weg te krijgen en wat spier massa op te bouwen.
hiervoor houd ik me al aan een eetschema via de fitshef app.
ik probeer altijd 4 dagen in de week sporten.
en dan begin ik meestal met 10-15 min cardio om daarna kracht training te doen. is dat de goede volgorde of kan ik dat beter andersom doen?

ik heb nu een beetje het idee dat wat ik doe niet verkeerd is maar er zit geen regelmaat in wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
4x in de week trainen zou ik zelf voor een Upper Lowerbody schema gaan. Zijn er genoeg te vinden online zoals PHUL
Hiermee pak je in ieder geval alle spiergroepen 2x in de week.
Cardio doe ik het liefst na het trainen, kort vooraf als warming up kan prima.

Verder zijn afvallen en spieropbouwen een lastige combo maar een goed voedingsschema waarmee je net onder je onderhoud gaat zitten moet je een eind mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 18:15
wokkelz bedankt ik zal hier eens in duiken.

ik wil natuurlijk geen reclame maken maar met de app van fitschef kan je heel gemakkelijk parameters invullen hoe vaak je per week traint wat voor soort training en je doel afvallen, spieropbouw etc.
hier heb ik me een aantal maande strikt aan gehouden met als resultaat 10kg kwijt en merkbaar meer spieren dus dat komt wel goed.

het hoeft van mij niet in een half jaar weg te zijn ik heb liever dat het rustig aan de goede kant opgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Eerst warm-up dan kracht en dan evt cardio. 10min. cardio als warmup is prima, langer zou ik niet doen.

[ Voor 72% gewijzigd door Vuvuzela op 14-03-2022 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ben ik de enige die heeeeel chagerijnig wordt als de enige benchpress en de enige squat altijd bezet zijn 🤬

Hele schema steeds overhoop. Nu al twee keer dumbell press moeten doen ipv pr zetten op BP. Hele groepen zijn bezog op dat ding.

Zo genoeg gerant, nu weer knallen 💪💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Johan Bogle schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:56:
Ben ik de enige die heeeeel chagerijnig wordt als de enige benchpress en de enige squat altijd bezet zijn 🤬

Hele schema steeds overhoop. Nu al twee keer dumbell press moeten doen ipv pr zetten op BP. Hele groepen zijn bezog op dat ding.

Zo genoeg gerant, nu weer knallen 💪💪
Ik wacht er gewoon op, ik ben te autistisch om van mijn voorgenomen schema af te wijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wokkelz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Ik wacht er gewoon op, ik ben te autistisch om van mijn voorgenomen schema af te wijken haha
@Johan Bogle
Voordeel van een rollator bij je hebben, dan krijg je soms eerder plek :P

Pagina: 1 ... 90 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.